a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Ik heb mijn soundbar als device in google home staan en kan idd met bv de opdracht "speel xxx af op spotify op soundbar" dit doen. Mijn soundbar heeft wel wifi en ingebouwde spotify app.mrjobby schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:36:
[...]
De Chromecast Audio wordt niet meer verkocht las ik dus vraag ik mij af of er een manier is om een opdracht als "Hey Google, speel de afspeellijst Zomer Hits van spotify op de soundbar" te laten werken. Dit kan via de televisie werken, maar ik zou graag, als het mogelijk is, dit ook zonder de televisie kunnen doen. (en bij voorkeur zonder gebruik van Bluetooth)
[ Voor 5% gewijzigd door NosferatuX op 11-05-2020 20:27 ]
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
misschien kunnen keywords zoals 'televisie' en 'verwarming' overridden worden als je zelf de naam intypt of dat er een keuzemogelijkheid wordt gegeven om te overriden. Want nu is het zo dat keywords niet kunnen worden gebruikt in de naam als je iets anders wil doen dan wat het keyword wil.
Voorbeeld:
'doe televisie aan' doet volgens mij de televisie aan met de infrarode afstandsbediening. Echter wil ik dat een wifi-stekker aangaat. Maar dat kan dus niet want 'televisie' is een gereserveerd keyword waardoor je dat woord dus niet kunt gebruiken.
Daarom zeg ik nu: 'doe panasonic aan' waarmee 'panasonic' staat voor de panasonic televisie. Maar nu moet ik dus wel overal onthouden welke naam ik aan de apparaten heb gegeven. Ik kan niet gewoon zeggen: 'hey google, doe de televisie aan' want dan gebeurt er niks.
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Ah ja dat wil ik. Hoe heb je de soundbar toegevoegd aan Home? Ik heb de mijne toegevoegd aan Samsung SmartThings en deze gelinkt met GH. De soundbar komt er echter niet bij te staan. Mijn TV wel... enig idee?NosferatuX schreef op maandag 11 mei 2020 @ 20:24:
Ik heb mijn soundbar als device in google home staan en kan idd met bv de opdracht "speel xxx af op spotify op soundbar" dit doen. Mijn soundbar heeft wel wifi en ingebouwde spotify app.
Hij stond er gewoon tussen. Mijn soundbar heeft chrome cast ingebouwd dus hoefde niet echt iets in te stellen dus kan je helaas niet vertellen hoe dat werkt zonder chromecast service.mrjobby schreef op maandag 11 mei 2020 @ 21:03:
[...]
Ah ja dat wil ik. Hoe heb je de soundbar toegevoegd aan Home? Ik heb de mijne toegevoegd aan Samsung SmartThings en deze gelinkt met GH. De soundbar komt er echter niet bij te staan. Mijn TV wel... enig idee?
:strip_exif()/f/image/BxRJxo7F3RuJxKBqaxjRY33Q.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 27% gewijzigd door NosferatuX op 11-05-2020 21:10 ]
Ah vandaar. Die van mij heeft dat helaas niet. Nu kan ik de speaker nog wel connecten met Bluetooth als ik straks een Google Speaker heb maar ik denk dat ik op de soundbar dan nog steeds handmatig het kanaal op Bluetooth zou moeten zettenNosferatuX schreef op maandag 11 mei 2020 @ 21:09:
[...]
Hij stond er gewoon tussen. Mijn soundbar heeft chrome cast ingebouwd dus hoefde niet echt iets in te stellen dus kan je helaas niet vertellen hoe dat werkt zonder chromecast service.
[Afbeelding]

Bekend issue:NosferatuX schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:00:
Sinds kort een robotstofzuiger in gebruik dus ben een beetje met google home aan het klooien en heb het behoorlijk te pakken maar voordat ik een speaker aanschaf ben ik met de android app op me telefoon bezig. Loop irritant vast met Netflix op mijn android TV. Het lukt maar niet om iets af te laten spelen. Youtube lukt wel en speelt netjes af, spotify ook maar verder lukt het niet.
Google home zegt dat hij de gekozen content gaat afspelen op de TV en zegt vervolgens dat google dit nog niet kan op android TV
Iemand hier ervaring mee of tegen hetzelfde aangelopen? Mijn TV heeft gewoon chromecast ingebouwd en vast er van alles naar toe via me pc en smartphone en ook dus bv YT via google home maar netflix ho maar..
[Afbeelding]
Al een jaar dat het supported soon is. Dus geen idee wanneer het komt.
https://support.google.co...?hl=en#TVsupporteddevices
Hier staat toch dat het juist wel supported is op TVs met built in chromecast. Daarom werkt het met youtube bv wel lijkt me. Alleen netflix werkt niet maar er staat letterlijk in die link dat het zou moeten werken of begrijp ik het verkeerd.Joostje123 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 12:48:
[...]
Bekend issue:
Al een jaar dat het supported soon is. Dus geen idee wanneer het komt.
https://support.google.co...?hl=en#TVsupporteddevices
The following Cast devices can play TV shows and movies using voice commands with your speaker or display:
Chromecast
TVs with Chromecast built-in.
Android TV
Mijn TV heeft dus built in chromecast
[ Voor 16% gewijzigd door NosferatuX op 12-05-2020 13:01 ]
Voice-supported Cast devices for TV shows and moviesNosferatuX schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 12:57:
[...]
Hier staat toch dat het juist wel supported is op TVs met built in chromecast. Daarom werkt het met youtube bv wel lijkt me. Alleen netflix werkt niet maar er staat letterlijk in die link dat het zou moeten werken of begrijp ik het verkeerd.
The following Cast devices can play TV shows and movies using voice commands with your speaker or display:
Chromecast
Android TV
Mijn TV heeft dus built in chromecast
The following Cast devices can play TV shows and movies using your speaker or display,
Chromecast
Android TV is not currently supported but will be supported soon.
Important: Some Smart TVs may appear to support Cast technology (because the functionality is similar to casting) but they don’t actually support Cast technology. Here are the Smart TVs that support Cast technology.
--
Ik heb mijn chromecast 1 er maar ingeplugged in mijn Android TV om dit werkend te krijgen.
[ Voor 4% gewijzigd door Joostje123 op 12-05-2020 13:12 ]
Ja i know maar mijn TV heeft dus echt built in chrome cast dus zou moeten werken ondanks android TV. Voor zover ik kan vinden is het ergens in een update kapot gemaakt, misschien om sales van chromecast te boosten? Geen idee maar bok irritant. Ik weet niet of ik het waard vind om 90 euro voor een chromecast ultra uit te geven terwijl ik dit gewoon in mijn TV heb zitten en wat met ALLES chromecast gerelateerd werkt behalve google home terwijl het dus blijkbaar wel heeft gewerkt ooit.Joostje123 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:11:
[...]
Voice-supported Cast devices for TV shows and movies
The following Cast devices can play TV shows and movies using your speaker or display,
Chromecast
Android TV is not currently supported but will be supported soon.
Important: Some Smart TVs may appear to support Cast technology (because the functionality is similar to casting) but they don’t actually support Cast technology. Here are the Smart TVs that support Cast technology.
--
Ik heb mijn chromecast 1 er maar ingeplugged in mijn Android TV om dit werkend te krijgen.
Ben echt van totaal ongeïnteresseerd in smarthome naar super hyped gegaan en vervolgens uitermate teleurgesteld in 48 uur tijd lol. Good job google

[ Voor 15% gewijzigd door NosferatuX op 12-05-2020 20:32 ]
De chromecast van de tv, of intern of ex. die ontvangen maar zenden geen signalen. Dus in een luidsprekergroep vraagt hij een signaal om naar de tv te zenden. Ik wil het geluid van de tv zender juist streamen naar de google max.
nieuws: Google verlaagt prijs van Nest Hub met 39 euro
Koppelen via Bluetooth?bandie schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 23:35:
Als reactie op 12.42 uur.
De chromecast van de tv, of intern of ex. die ontvangen maar zenden geen signalen. Dus in een luidsprekergroep vraagt hij een signaal om naar de tv te zenden. Ik wil het geluid van de tv zender juist streamen naar de google max.
Ik zou er geen wonderen van verwachten. Goede kwaliteit TV audio mét lipsync is geen sinecure. Er is een reden waarom soundbars, AVRs en zelfs de producten van de grote "draadloze" speakermerken (Sonos, Denon HEOS, Bluesound) ook nog gewoon een bedrade verbinding met een TV vereisen.
Daar kunnen 2 redenen voor zijn:Sjoop1985 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:24:
[...]
Koppelen via Bluetooth?
Ik zou er geen wonderen van verwachten. Goede kwaliteit TV audio mét lipsync is geen sinecure.
Er is een reden waarom soundbars, AVRs en zelfs de producten van de grote "draadloze" speakermerken (Sonos, Denon HEOS, Bluesound) ook nog gewoon een bedrade verbinding met een TV vereisen.
1. inderdaad dat bluetooth enige vertraging heeft. Hier schijn je weer betere chips voor te hebben die minder vertraging hebben.
2. bluetooth gebruikt misschien compressie, waardoor een bedrade verbinding beter is. Wellicht bestaan er ook losless bluetooth verbindingen, ik heb me er verder niet in verdiept.
Maar ik heb zelf een bluetooth-ding besteld, dus dan zal ik eens kijken of er inderdaad vertraging in de lipsync zit.
Hier beide in bezit en dit werkt prima! Hoewel ik ook uitkijk maar de aangekondigde bedraade camera van eufy. Daar waar stroom is, i”heeft dit toch mijn voorkeur.meesje schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 17:52:
Zijn er hier Eufy cam 2(c) eigenaren? Ik ben erg benieuwd of deze camera’s werken met de Nest Hub en/of Chromecast. Conform deze pagina zou het moeten werken. Echter bij andere zoekresultaten lees ik dat het niet werkt.
Top! Ik heb interesse in zo’n duo pack: de deurbel en een eufy cam 2. Naast Google Home maak ik ook gebruik van HomeKit. Mooi dat Eufy beide (en ook Alexa) ondersteunt.Sitelabs schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 18:13:
[...]
Hier beide in bezit en dit werkt prima! Hoewel ik ook uitkijk maar de aangekondigde bedraade camera van eufy. Daar waar stroom is, i”heeft dit toch mijn voorkeur.
Vandaag een Nest Hub in gebruik genomen. Gisteren besteld via 50five voor 75 euro (actie icm ING). Klopt het dat Netflix niet werkt op de Nest Hub? Via Google vind ik resultaten uit halverwege 2019 dat dit er aan zit te komen. Maar het lijkt dat dit nog niet werkt. Klopt dit? Geen ramp overigens, gewoon nieuwsgierigheid.
Idd geen Netflix, wel YouTube.meesje schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 19:58:
[...]
Top! Ik heb interesse in zo’n duo pack: de deurbel en een eufy cam 2. Naast Google Home maak ik ook gebruik van HomeKit. Mooi dat Eufy beide (en ook Alexa) ondersteunt.
Vandaag een Nest Hub in gebruik genomen. Gisteren besteld via 50five voor 75 euro (actie icm ING). Klopt het dat Netflix niet werkt op de Nest Hub? Via Google vind ik resultaten uit halverwege 2019 dat dit er aan zit te komen. Maar het lijkt dat dit nog niet werkt. Klopt dit? Geen ramp overigens, gewoon nieuwsgierigheid.
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Jij gebruikt de hub als wekker in de slaapkamer toch?
Hoe heb jij de display instellingen van je Nest Hub staan? Met name: activering voor weinig licht (donker, schemerig), bij weinig licht (klok, scherm uitschakelen) en minimum helderheid (donker, schemerig, helder, helderder).
Bij weinig licht kies ik in ieder geval voor klok, maar hoe de andere twee instellingen? Zijn er nog andere instellingen die ik moet wijzigen?
Denk dat dit het handigste is…meesje schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 20:39:
[...]
Jij gebruikt de hub als wekker in de slaapkamer toch?
Hoe heb jij de display instellingen van je Nest Hub staan? Met name: activering voor weinig licht (donker, schemerig), bij weinig licht (klok, scherm uitschakelen) en minimum helderheid (donker, schemerig, helder, helderder).
Bij weinig licht kies ik in ieder geval voor klok, maar hoe de andere twee instellingen? Zijn er nog andere instellingen die ik moet wijzigen?
/f/image/axzQG8rkFk5U2r2UBhWRHavY.png?f=fotoalbum_large)
Als ik nu een afspraak in de agenda invoer, of een herinnering maak, zegt hij afspraak gemaakt voor 8 uur. Maar dat blijkt dan 8 uur savonds te zijn, terwijl de bedoeling was 8 uur sochtends.
Dus gewoon a.m. en p.m.Salvatron schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:33:
tip voor de makers van google home: maak dat google home erbij zegt wanneer precies de tijd is, bijv, smiddags, savonds, snachts etc.
Als ik nu een afspraak in de agenda invoer, of een herinnering maak, zegt hij afspraak gemaakt voor 8 uur. Maar dat blijkt dan 8 uur savonds te zijn, terwijl de bedoeling was 8 uur sochtends.
Hoe kunnen we eigenlijk dergelijke wensen bij Google melden?
‘Hey Google, feedback verzenden.’meesje schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:37:
[...]
Dus gewoon a.m. en p.m.
Hoe kunnen we eigenlijk dergelijke wensen bij Google melden?
En dan lekker je wensen inspreken.
Zijn hier mensen die de Hue BT gebruiken i.c.m. Home en die toch een vorm van automatiseren hebben gevonden? Het liefst zou ik de Home geïntegreerd zien in Domoticz, maar dat is een utopie...
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
en aangezien ik mijn externe speakers niet in GH krijg zal ik altijd handmatig de speaker aan en op het bluetooth kanaal moeten zetten om muziek af te spelen?
--
De speakers komen wel voor in Samsung SmartThings en daarin kan ik de speaker volledig bedienen. Echter krijg ik deze na het koppelen van GH en SmartThings niet in GH. Mijn TV komt wel tevoorschijn. Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Een commando “speel <nummer> van <artiest> op YouTube” resulteert in dat het nummer wordt afgespeeld in YouTube Music en niet via YouTube.
“Toon me video <nummer> van <artiest> op YouTube” levert resultaten in YouTube op, maar niet dat een resultaat direct wordt afgespeeld. Hoe kan ik dat doen?
Spannend. Vannacht voor het eerst een Nest Hub in de slaapkamer. Is het te fel, te donker, of precies goed?
[ Voor 13% gewijzigd door meesje op 15-05-2020 16:14 ]
Edit:dit is echt knudde. “Hey google, luister naar het nieuws” levert wel NOS nieuws op.
Kunnen jullie bovenstaande twee commando’s ook eens proberen? Ben ik de enige die bij het eerste commando een Vlaamse stem krijgt?
Edit 2: nog wat meer uitgeprobeerd. Het zit ‘m in het woord ‘laatste’. Als ik dat woord achterwege laat krijg ik het NOS nieuws. Wanneer ik deze toevoeg aan mijn commando, is het resultaat Vlaams nieuws.... Schiet mij maar lek. Google retourneert zelfs ‘Ok, dit het laatste nieuws’, maar je moet het woord ‘laatste’ zelf niet uitspreken.
[ Voor 74% gewijzigd door meesje op 15-05-2020 19:09 ]
'Het Laatste Nieuws" (HLN) is een Belgische nieuwssite. Waarschijnlijk is dat de reden dat je die dan hoort.meesje schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 18:58:
Hmmm.... “Hey Google, wat is het laatste nieuws?” levert Vlaams nieuws op... Onder instellingen is echt NOS nieuws geselecteerd.
Edit:dit is echt knudde. “Hey google, luister naar het nieuws” levert wel NOS nieuws op.
Kunnen jullie bovenstaande twee commando’s ook eens proberen? Ben ik de enige die bij het eerste commando een Vlaamse stem krijgt?
Edit 2: nog wat meer uitgeprobeerd. Het zit ‘m in het woord ‘laatste’. Als ik dat woord achterwege laat krijg ik het NOS nieuws. Wanneer ik deze toevoeg aan mijn commando, is het resultaat Vlaams nieuws.... Schiet mij maar lek. Google retourneert zelfs ‘Ok, dit het laatste nieuws’, maar je moet het woord ‘laatste’ zelf niet uitspreken.
3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math
Dat zal het ongetwijfeld zijn!Beefhead schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 19:40:
[...]
'Het Laatste Nieuws" (HLN) is een Belgische nieuwssite. Waarschijnlijk is dat de reden dat je die dan hoort.
“Wat is het laatste NOS nieuws” werkt namelijk wel.
*Nou, nu toch allemaal gelukt. 9w is alleen voor standaard kleur licht zo te zien, kleuren zijn echt heel zwak en donker.
[ Voor 32% gewijzigd door NosferatuX op 15-05-2020 21:27 ]
Die dingen van 8 euro(LSCS)? Waren bij mij zo gekoppeld.. kunt verschillende kleuren instellen. In mijn Google Home allemaal samengevoegd in 1 groep, waardoor ik s’avonds kan zeggen; “Hey google, lampen aan”. Lampen gebruiken dan de laatst ingestelde felheid e.d. Ideaal!NosferatuX schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 20:50:
Omg, net een doos met smartlampjes bij de action gehaald. Wat een pokke dingen. Na 3 uur kloten is het gelukt om er 1 te verbinden..
*Nou, nu toch allemaal gelukt. 9w is alleen voor standaard kleur licht zo te zien, kleuren zijn echt heel zwak en donker.
Ja uiteindelijk een van mijn routers uit moeten zetten en wat custom settings moeten aanpassen, ze houden niet zo van geavanceerde settings alleen staat er daarvan niks in de handleiding maar uiteindelijk gelukt.Bas90 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 23:18:
[...]
Die dingen van 8 euro(LSCS)? Waren bij mij zo gekoppeld.. kunt verschillende kleuren instellen. In mijn Google Home allemaal samengevoegd in 1 groep, waardoor ik s’avonds kan zeggen; “Hey google, lampen aan”. Lampen gebruiken dan de laatst ingestelde felheid e.d. Ideaal!
Ze werken nu best okay maar ik vind wanneer je RGB gebruikt dus bv paars of groen of rood de lampen echt heel weinig licht geven. Staan ze ingesteld op bv daglicht dan geven ze gewoon goed licht maar op het moment dat je er een kleurtje aangeeft dan geven ze echt te weinig ligt imo.
Mijn hele huis hangt er vol mee.NosferatuX schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 20:50:
Omg, net een doos met smartlampjes bij de action gehaald. Wat een pokke dingen. Na 3 uur kloten is het gelukt om er 1 te verbinden..
Zowel lampen als de slimme schakelaars.
Werkt perfect en werkt perfect met Google Home.
Met de app kun je scenes en routines aanmaken.
Kind kan de was doen.
Helderheid en kleurwarmte kun je instellen.
Het aantal lummen staat op de verpakking. Ze verkopen veel verschillende soorten.
Jawel maar het aantal lumen geld dus blijkbaar alleen voor het gewone licht, niet de kleuren. Dan gaat die 800 lumen echt naar 3 a 400 ongeveer terwijl mijn led lamp, die ongeveer koste wat 10 van deze lampjes koste gewoon uniform blijft met het aantal lumen ongeacht welke kleur je instelt. Dus er zit eigenlijk geen verschil tussen de lampjes van de action en die je in bulk op aliexpress koopt.Artwido schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 07:04:
[...]
Mijn hele huis hangt er vol mee.
Zowel lampen als de slimme schakelaars.
Werkt perfect en werkt perfect met Google Home.
Met de app kun je scenes en routines aanmaken.
Kind kan de was doen.
Helderheid en kleurwarmte kun je instellen.
Het aantal lummen staat op de verpakking. Ze verkopen veel verschillende soorten.
Wat voor de resr niet uit maakt hoor, de prijs is er naar maar ik had anders verwacht. Moet wel zeggen dat als je ze via google insteld op dag licht het erg mooi licht is maar als je ze instelt op bv paars of rood of groen of blauw dan zit zit je in een hele donkere kamer
[ Voor 31% gewijzigd door NosferatuX op 16-05-2020 11:10 ]
Iemand een idee?
De kleuren lampen heb ik idd niet.NosferatuX schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 10:29:
[...]
Jawel maar het aantal lumen geld dus blijkbaar alleen voor het gewone licht, niet de kleuren. Dan gaat die 800 lumen echt naar 3 a 400 ongeveer terwijl mijn led lamp, die ongeveer koste wat 10 van deze lampjes koste gewoon uniform blijft met het aantal lumen ongeacht welke kleur je instelt. Dus er zit eigenlijk geen verschil tussen de lampjes van de action en die je in bulk op aliexpress koopt.
Wat voor de resr niet uit maakt hoor, de prijs is er naar maar ik had anders verwacht. Moet wel zeggen dat als je ze via google insteld op dag licht het erg mooi licht is maar als je ze instelt op bv paars of rood of groen of blauw dan zit zit je in een hele donkere kamer
Dat zou dus kunnen.
Ik heb wel de kleuren lichtslang achter de tv. Maar die wil ik juist niet te fel.
Ik heb twee Nest Mini’s en Google Duo-app op m’n iPhone. Als ik gebeld wordt gaat dat prima naar die Mini’s, maar geluid is vrij zacht. Dus moet het handmatig harder zetten.
Wanneer er opgehangen is staat het geluid weer te hard voor normale assistentie. Kan het volume van gesprekken niet hoger en normaal lager zijn?
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Volgens mij zit je voor 100% in het juiste topic. Hier kun je al je vragen kwijt over Google Home producten, zoals Nest Mini, Nest Hub, de ‘gewone’ Home (waar alles mee begonTHE_BASE schreef op zondag 17 mei 2020 @ 11:12:
Weet niet of ik hier ook een vraag over Nest Mini kan stellen, maar heb er toch één:
Die laatste vind ik beter dan de originele Nest Mini, maar als de Hub dat geluid heeft sla ik over.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Naar mijn mening vergelijkbaar, maar omdat de speaker bij de Mini bovenop zit is het geluid 'voller'.THE_BASE schreef op zondag 17 mei 2020 @ 20:18:
Iemand een antwoord op de vraag of het geluid van een Nest Hub net zo ‘goed’ is als dat van de Nest Mini?
Die laatste vind ik beter dan de originele Nest Mini, maar als de Hub dat geluid heeft sla ik over.
Ik las nu op een andere site dat je nu voor 84 euro een Nest Mini én Hub kunt kopen. Als je ze koppelt heb je best aardig geluid! Ik heb dat in de keuken gedaan. Hub op het aanrecht en de Mini op de kast erachter.
[ Voor 20% gewijzigd door Medione1210 op 18-05-2020 18:28 ]
Ik heb 18 van die Action stekkers en lampen in mijn huis. Minutenwerk om ze te installeren (ik gebruik de smart life app). Ik gebruik zelf de kleuren niet, dus daar kan ik niet over meepraten.NosferatuX schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 20:50:
Ik ga dat eens proberen inderdaad, goede tip. Heb zo'n Nest Hub besteld bij Bol.com, wil per sé een zwarte versie namelijk, alle Mini's zijn ook zwart. Het is alleen jammer dat het scherm wit is, maar daar zijn nog wel wat skins voor te vinden.Medione1210 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 18:26:
[...]
Naar mijn mening vergelijkbaar, maar omdat de speaker bij de Mini bovenop zit is het geluid 'voller'.
Ik las nu op een andere site dat je nu voor 84 euro een Nest Mini én Hub kunt kopen. Als je ze koppelt heb je best aardig geluid! Ik heb dat in de keuken gedaan. Hub op het aanrecht en de Mini op de kast erachter.
Ik zal eens kijken als ik ze beiden koppel wat dat oplevert, ben benieuwd.
Vandaag hier ook gemerkt, dus ik denk dat het eerder (weer) een Google-probleem is.edjil schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 10:31:
Ik ben sinds een week in het bezit van een nest hub. Toen ik het apparaat in gebruik nam, streamde ik radiozenders via TuneIn. Wat er werd afgespeeld kon ik op het display bekijken, het bleef ook constant op het display zichtbaar. Sinds een paar dagen zie ik wel de info wat wordt afgespeeld als ik een radiozender stream, maar het wordt na een paar minuten vervangen door de ingestelde fotolijst. Dit was dus in het begin niet zo. Wat doe ik verkeerd?
Iemand een idee?

Het is spontaan opgelost zoals wel vaker gebeurd met Google home apparaten...
Al met al hij doet het alweer een paar dagen goed maar wat me opviel is dat hij gewoon constant hapert met geluid.
Je hoort het als je er vlakbij staat pas echt maar goed lijkt het me niet.
Hij staat in de keuken en het werd erger toen ik de magnetron aanzette dus dacht zal dat wel zijn.
Toch maar eens getest heb hem vlakbij de router aangesloten en het geluid blijft zo hakkelen.
Is dit gewoon een hardware defect ?
De schermranden zijn wat aan de grote kant inderdaad.THE_BASE schreef op maandag 18 mei 2020 @ 19:08:
[...]
Ik ga dat eens proberen inderdaad, goede tip. Heb zo'n Nest Hub besteld bij Bol.com, wil per sé een zwarte versie namelijk, alle Mini's zijn ook zwart. Het is alleen jammer dat het scherm wit is, maar daar zijn nog wel wat skins voor te vinden.
Ik zal eens kijken als ik ze beiden koppel wat dat oplevert, ben benieuwd.
Ik heb ook zwarte mini's en een lichtgrijze hun speaker,maar omdat die aan de achterkant zit valt dit amper op.
[ Voor 11% gewijzigd door Medione1210 op 18-05-2020 21:15 ]
Is weer zo’n dingetje dat ik niet begrijp dat Google niet voor een donkergrijs scherm heeft gekozen.Medione1210 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 21:10:
[...]
De schermranden zijn wat aan de grote kant inderdaad.
Ik heb ook zwarte mini's en een lichtgrijze hun speaker,maar omdat die aan de achterkant zit valt dit amper op.
Zag ook dat er inmiddels voor 89,- euro een set is met gratis Nest Mini, maar die is lichtgrijs. Jammer weer.
Aan de andere kant: via ING is Nest Hub 74 euro, dan betaal je 15 euro meer voor de Nest Mini. Die kun je voor 25 euro verkopen. Heb je een tientje winst.
Waar is die set te krijgen?THE_BASE schreef op maandag 18 mei 2020 @ 21:24:
[...]
Zag ook dat er inmiddels voor 89,- euro een set is met gratis Nest Mini, maar die is lichtgrijs. Jammer weer.
Dat schreef ik al hierboven. Bij TinQ 84,00 (incl. 5 euro nieuwsbrief korting)THE_BASE schreef op maandag 18 mei 2020 @ 21:24:
[...]
Is weer zo’n dingetje dat ik niet begrijp dat Google niet voor een donkergrijs scherm heeft gekozen.
Aan de andere kant: via ING is Nest Hub 74 euro, dan betaal je 15 euro meer voor de Nest Mini. Die kun je voor 25 euro verkopen. Heb je een tientje winst.
Ik vind het jammer dat ze bij de Nest Mini geen micro USB kabel meer gebruiken. Ik gebruik zelf bijv. in de tuin een Google Mini samen met een powerbank. Werkt prima.
Op een andere plaats heb ik een Mini verbonden met een 30cm heb kabeltje. Net even wat netter weggewerkt.
Ik heb ook een Nest Mini, maar ik vind die niet eens zoveel beter dan de oude versie.
Ik zou ook nog graag een Mini zien waar je aan de zijkant de tijd kan lezen, net als Amazon met de echo heeft. Dan werkt het net nog beter als wekker. Ik vind de Hub namelijk net een maatje te groot als wekker en de Lenovo Goog!e wekker beviel me niet echt.
[
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4gveylP32MaomXHNHLGdIXol.jpg?f=user_large)
[ Voor 8% gewijzigd door Medione1210 op 18-05-2020 22:23 ]
Waar?Medione1210 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 18:26:
[...]
Ik las nu op een andere site dat je nu voor 84 euro een Nest Mini én Hub kunt kopen.

Tink.nl, nieuwsbrief aanmelden, 5,- euro kortingscode gebruiken. Nest Hub + Nest Mini bestellen voor 89,- euro. Zo kom je op 84,- euro.
Via CashbackXL krijg je nog 4% terug, dat is 3,36 euro.
Netto kom je dan uit op 80,64 euro. Maar dit soort constructies lees je eigenlijk op een andere veelgelezen website.
Dan kun je er nog voor kiezen om voor zo’n 25 euro de Nest Mini te verkopen en heb je een Hub voor 55 euro.
[ Voor 48% gewijzigd door THE_BASE op 18-05-2020 21:57 ]
Afgelopen week zijn er 10k Nest mini's gratis weggeven, oké ze zijn niet bestemd voor verkoop maar er staan er genoeg op marktplaats,er is dus concurrentie.THE_BASE schreef op maandag 18 mei 2020 @ 21:54:
[...]
Dan kun je er nog voor kiezen om voor zo’n 25 euro de Nest Mini te verkopen en heb je een Hub voor 55 euro.
Klopt. Inmiddels al onderweg ookDacuuu schreef op maandag 18 mei 2020 @ 22:01:
[...]
Afgelopen week zijn er 10k Nest mini's gratis weggeven, oké ze zijn niet bestemd voor verkoop maar er staan er genoeg op marktplaats,er is dus concurrentie.

Geduld is een schone zaak. En voor 25 euro worden ze vast wel verkocht. Zeker gesealde wel. Dat is meer dan 55% lagere prijs.Dacuuu schreef op maandag 18 mei 2020 @ 22:01:
[...]
Afgelopen week zijn er 10k Nest mini's gratis weggeven, oké ze zijn niet bestemd voor verkoop maar er staan er genoeg op marktplaats,er is dus concurrentie.
Ik vind 89,- al een nette prijs voor hub + mini. Mini hou ik zelf ook wel danTHE_BASE schreef op maandag 18 mei 2020 @ 21:54:
[...]
Tink.nl, nieuwsbrief aanmelden, 5,- euro kortingscode gebruiken. Nest Hub + Nest Mini bestellen voor 89,- euro. Zo kom je op 84,- euro.
Via CashbackXL krijg je nog 4% terug, dat is 3,36 euro.
Netto kom je dan uit op 80,64 euro. Maar dit soort constructies lees je eigenlijk op een andere veelgelezen website.
Heb sowieso t idee dat ze die mini’s maar zoveel mogelijk gratis weggeven om men maar in t Google ecosysteem te krijgen. Zag ze al eens gratis bij Nespresso, bij Kruidvat, bij Youtube, voor de ouderen en nu weer bij n hub
Ik heb 2 jaar geleden al de eerste Home Mini's gekocht voor 15 euro in Duitsland. Sinds die tijd zijn er steeds leuke aanbiedingen geweest, o.a. bij AH en vorige week nog gratis bij ANBO. En de grote Home was pas nog maar 29 dollar in Amerika.DCNY schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 09:30:
[...]
Ik vind 89,- al een nette prijs voor hub + mini. Mini hou ik zelf ook wel danVreemd dat enkel de hub 89,99 kost en hub + mini 89,-
Heb sowieso t idee dat ze die mini’s maar zoveel mogelijk gratis weggeven om men maar in t Google ecosysteem te krijgen. Zag ze al eens gratis bij Nespresso, bij Kruidvat, bij Youtube, voor de ouderen en nu weer bij n hub
Wel, dat heb ik hier al eerder gezegd, ben ik teleurgesteld dat Google bijv. maar niet met routines in de NL taal komt.
Dit werkte altijd vlekkeloos! en sinds van de week niet meer.
Nu moet ik me woonplaats erbij zeggen.
Waarom google? Waarom laten jullie dingen niet gewoon werken!!!

Werkt prima hier, zonder woonplaatsC6DL schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 12:16:
Hey google.. hoeveel graden is het.
Waarom google? Waarom laten jullie dingen niet gewoon werken!!!![]()
Werkt hier ook niet, hij wil dat ik een slimme thermostaat koppel 🤔C6DL schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 12:16:
Sinds 10 minuten een Google Nest Hub en kan het hier gewoon vragen, krijg gelijk antwoord hoeveel graden het in mijn woonplaats is.C6DL schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 12:16:
De Nest Hub doet het prima met een Harman Kardon Bluetooth-speaker, de Nest Mini hapert om de paar minuten...
nieuws: Google erkent problemen met bluetooth-verbinding Home-speakers
Verder vind ik zo’n scherm redelijk dicht ter hoogte van je hoofd best wel weer groot. Nog even een paar nachten uitproberen, maar op dit moment slaat de wijzer uit naar retourneren.
Bij Paradigit is nu weer de Lenovo Smart Clock in de aanbieding. Qua schermgrootte lijkt me die fijner, maar kun je daarmee wel juiste verhouding vinden tussen afleesbaarheid en een niet te fel scherm?
Zet hem lekker in de woonkamer als fotolijstje. Dat is ook gewoon heel leuk…meesje schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 19:38:
Hmmm.... een paar nachten heb ik de Nest Hub als wekker op mijn nachtkastje gehad. Voor dat doel twijfel ik enorm of ik het scherm wel fijn vind. Bij minimum helderheid ‘schemerig’ vind ik de klok eigenlijk te gedimd, ik kan de tijd ‘s nachts wel lezen, maar op iets grotere afstand is het scherm echt te donker. Maar bij minimum helderheid ‘helder’ is het scherm weer te fel, ik zie echt een wit schijnsel op het dekbed.
Verder vind ik zo’n scherm redelijk dicht ter hoogte van je hoofd best wel weer groot. Nog even een paar nachten uitproberen, maar op dit moment slaat de wijzer uit naar retourneren.
Bij Paradigit is nu weer de Lenovo Smart Clock in de aanbieding. Qua schermgrootte lijkt me die fijner, maar kun je daarmee wel juiste verhouding vinden tussen afleesbaarheid en een niet te fel scherm?
Ik vind het een fijne wekker, de functionaliteit is wel veel beperkter dan de nest hub.
Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW
Een fotolijsten is zo jaren ‘90.Serena schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 19:42:
[...]
Zet hem lekker in de woonkamer als fotolijstje. Dat is ook gewoon heel leuk…
Maar inderdaad de Hub kan ook anders ingezet worden. Ik ben ook bezig met een goede thuiswerkplek in te richten. De Hub kan ook een mooi plekje op het bureau krijgen. Even over nadenken.
Jaren ‘90.meesje schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 20:11:
[...]
Een fotolijsten is zo jaren ‘90.![]()
Maar inderdaad de Hub kan ook anders ingezet worden. Ik ben ook bezig met een goede thuiswerkplek in te richten. De Hub kan ook een mooi plekje op het bureau krijgen. Even over nadenken.
Ik ben heel blij dat ik op die manier nog fatsoenlijk foto’s van vroeger kan weergeven en veel foto’s van mijn moeder kan laten zien zonder het huis vol te hoeven hangen.
Foto’s geven een huis ook een persoonlijk tintje.
Ik moet er niet aan om in zo’n wit steriel ‘kantoor’ te moeten wonen. Vreselijk…
Ik heb ook moeten wennen aan het scherm van de wekker, maar weet na een jaar niet meer beter. Ding is ideaal als wekker…
Mijn vrouw is (boven verwachting) juist positief. Vandaag weer ingesteld op de door jou aangegeven instellingen. We kijken het nog een paar dagen aan.Serena schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 22:19:
[...]
Jaren ‘90.
Ik ben heel blij dat ik op die manier nog fatsoenlijk foto’s van vroeger kan weergeven en veel foto’s van mijn moeder kan laten zien zonder het huis vol te hoeven hangen.
Foto’s geven een huis ook een persoonlijk tintje.
Ik moet er niet aan om in zo’n wit steriel ‘kantoor’ te moeten wonen. Vreselijk…
Ik heb ook moeten wennen aan het scherm van de wekker, maar weet na een jaar niet meer beter. Ding is ideaal als wekker…
Wat betreft foto’s, mijn opmerking was niet serieus hè. Vandaar de smiley. Zelf gaat mijn voorkeur bij foto’s wel uit naar een ouderwetse lijst (en inderdaad niet meervoud). Net als bij een schilderij, voegt een lijst veel toe aan de sfeer. Als ik wil bladeren door foto’s dan vind ik digitaal weer best. Zo heeft ieder z’n voorkeuren.
De voornaamste reden is het geluid. Stukken minder dan de nieuwe Nest Mini. Wat wel weer fijner is: Bluetooth-verbinding met andere speaker werkt wel in tegenstelling tot Nest Mini welke continu hapert. Dus bij de vraag muziek af te spelen is het prettiger.
Verder vind ik het schermpje net te klein, voor de klok prima, als fotolijst eigenlijk weer te klein. Bovendien heb ik alle foto’s in iCloud en moet ik dan wat foto’s naar Google Foto’s exporteren.
Als laatste kan ik mij best het nu voorstellen, maar voor ons was de vraag: wat voegt het toe in plaats van de Nest Mini, we komen niet verder dan fotolijst en leuk te zien wat er afspeelt op Spotify. Ik ben bang dat het de eerste weken leuker is dan daarna.
Ik heb dan toch liever t.z.t. een Nest Hub Max met beter geluid en groter scherm. Dat voegt voor ons meer toe. Bovendien heb ik een beetje het idee dat er een nieuwe Nest Hub aankomt, je zag het ook met de Home Mini, die prijs zakte enorm en later kwam er een Nest Mini. Wellicht is er een nieuwe Nest Hub onderweg met beter geluid. Ik zou daar graag in investeren.
Als laatste blijf ik zeuren om een wit scherm. Ik ben daar geen voorstander van. Voor mij geeft een zwarte lijst meer rust, heb dan ook nagedacht zo’n skin te bestellen. Maar zou liever een charchoal-voorkant zien.
Tot zover m’n persoonlijke afweging/review.
Kan me wel in jouw opmerkingen vinden. Ik heb de nest hub nu op m'n nachtkastje staan en heb eind vorig jaar een Nest Hub Max bij fnac.com gekocht. Deze staat in de keuken. Ik heb een Android telefoon en m'n foto's al gekoppeld, dat maakt het al makkelijker. Het formaat is ook beter om naar toe te casten en inderdaad het geluid is een stuk beter. Voor de oma's die tot voor kort oppasten was het ook handig om eea te kunnen bedienen in huis.THE_BASE schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 07:48:
Gisteren de Nest Hub ontvangen. Overwegend positief, maar gaat waarschijnlijk toch retour.
De voornaamste reden is het geluid. Stukken minder dan de nieuwe Nest Mini. Wat wel weer fijner is: Bluetooth-verbinding met andere speaker werkt wel in tegenstelling tot Nest Mini welke continu hapert. Dus bij de vraag muziek af te spelen is het prettiger.
Verder vind ik het schermpje net te klein, voor de klok prima, als fotolijst eigenlijk weer te klein. Bovendien heb ik alle foto’s in iCloud en moet ik dan wat foto’s naar Google Foto’s exporteren.
Als laatste kan ik mij best het nu voorstellen, maar voor ons was de vraag: wat voegt het toe in plaats van de Nest Mini, we komen niet verder dan fotolijst en leuk te zien wat er afspeelt op Spotify. Ik ben bang dat het de eerste weken leuker is dan daarna.
Ik heb dan toch liever t.z.t. een Nest Hub Max met beter geluid en groter scherm. Dat voegt voor ons meer toe. Bovendien heb ik een beetje het idee dat er een nieuwe Nest Hub aankomt, je zag het ook met de Home Mini, die prijs zakte enorm en later kwam er een Nest Mini. Wellicht is er een nieuwe Nest Hub onderweg met beter geluid. Ik zou daar graag in investeren.
Als laatste blijf ik zeuren om een wit scherm. Ik ben daar geen voorstander van. Voor mij geeft een zwarte lijst meer rust, heb dan ook nagedacht zo’n skin te bestellen. Maar zou liever een charchoal-voorkant zien.
Tot zover m’n persoonlijke afweging/review.
Dat had ik inderdaad ook en best irritant. Geen oplossing op Google gevonden, voor mij geen probleem want Nest Hub gaat retour, maar inderdaad: ik snap de frustratie.mrjobby schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 10:41:
Ik heb op mijn Google Nest Hub een fotolijst ingesteld met Google Photo's maar hij pakt maar ongeveer de helft van de afbeeldingen die in het album staat. Weet iemand of de foto's ene bepaalde specificatie moeten hebben?
Op voorhand heb ik de Google Home App geïnstalleerd en hiermee kan ik al mijn lampen en apparaten bedienen. Natuurlijk de Hue lampen, maar ook de Zwave schakelaars via de cloud functie van OpenHAB. Ik heb ook een aantal Amazon echo apparaten en daarmee kan ik alles bedienen en dat werkt perfect.
Mijn verwachting was dan ook dat ik dezelfde functionaliteit via de Hub en Mini zou hebben. De Hub laat wel de lampen zien (in de aantallen) per kamer, maar in het overzicht van apparaten per kamer. Ze zijn dus niet te bedienen en ook niet via voice met de Mini. Ook mijn oven met Home Connect is wel te zien in de app maar niet in de Hub. Heeft iemand een idee hier de oorzaak en/of oplossing voor is?
Engineering
Ik heb een Somfy account aangemaakt en Somfy (Tahoma) gekoppeld met Google assistant. Echter mijn vrouw krijgt geen resultaat als ze Google vraagt om de rolluiken bijv dicht te doen.
Ik begrijp dat ze Somfy dan moet toevoegen aan Google Home, maar moet ze dan een eigen account maken of kan ze mijn inloggegevens gebruiken?
Het zou fijn zijn als de hoofduser (ik) familieleden kan uitnodigen door een mail te sturen of toe te voegen zoals in de Nest app.
Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn vrouw toevoeg zodat ze ook met haar stem de rolluiken kan bedienen?
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Ik snap vrij weinig van je verhaal...JoeZuCK schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 18:46:
Iemand die op het volgende antwoord kan geven?
Ik heb een account aangemaakt en Somfy (Tahoma) gekoppeld met Google assistant. Echter mijn vrouw krijgt geen resultaat als ze Google vraagt om de rolluiken bijv dicht te doen.
Ik begrijp dat ze Somfy dan moet toevoegen aan Google Home, maar moet ze dan een eigen account maken of kan ze mijn inloggegevens gebruiken?
Het zou fijn zijn als de hoofduser (ik) familieleden kan uitnodigen door een mail te sturen of toe te voegen zoals in de Nest app.
Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn vrouw toevoeg zodat ze ook met haar stem de rolluiken kan bedienen?
Voor de duidelijkheid:
Je hebt in de google home app op je telefoon je rolluiken enzo werkend?
Je google speakers hangen ook aan dat google home account?
Als je vrouw aan een speaker vraagt iets te doen werkt het niet?
Je hebt al je lampen in kamers gezet in de google home app? Werkt " Hey google, doe keuken lampen aan" niet dan? Bij mij krijg ik dan op de hub nog even een optie om te dimmen of uit te schakelen.Tupolev schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 17:13:
Ik heb deze week mijn eerste Nest apparaten in huis gehaald. Een Nest Hub en een Nest mini erbij gekregen.
Op voorhand heb ik de Google Home App geïnstalleerd en hiermee kan ik al mijn lampen en apparaten bedienen. Natuurlijk de Hue lampen, maar ook de Zwave schakelaars via de cloud functie van OpenHAB. Ik heb ook een aantal Amazon echo apparaten en daarmee kan ik alles bedienen en dat werkt perfect.
Mijn verwachting was dan ook dat ik dezelfde functionaliteit via de Hub en Mini zou hebben. De Hub laat wel de lampen zien (in de aantallen) per kamer, maar in het overzicht van apparaten per kamer. Ze zijn dus niet te bedienen en ook niet via voice met de Mini. Ook mijn oven met Home Connect is wel te zien in de app maar niet in de Hub. Heeft iemand een idee hier de oorzaak en/of oplossing voor is?
Hetzelfde als ik vraag aan de hub: "hey google, welke lampen staan aan?".
Op de hub kun je ook naar beneden vegen en dan of alles of per kamer je lampen aan/uit/dimmen. Werkt dat bij jou niet?
Je hebt de lampen in dezelfde kamer gezet als de google home speaker waarmee je die wilt bedienen? Dan werkt "Het google, doe de lampen aan/uit" als het goed is toch?
[ Voor 42% gewijzigd door dragon2 op 20-05-2020 19:48 ]
Klopt. Ik heb Tahoma toegevoegd en staat in de Home app (maar niet bedienbaar vanuit de Home app, want daarvoor moet ik de Somfy app openen), maar bij haar is hij nog niet toegevoegd. Ik vraag me af of ieder familielid zijn eigen Somfy account moet aanmaken en in de Google Home app moet toevoegen. Want ik heb in mijn account alles al ingesteld. Maar het lijkt me toch stug dat als zij een account aanmaakt dat ook zij dat ook allemaal moet doen alleen om het werkende te krijgen (en dan bedoel ik spraakbediend als ze wat zegt tegen de Google speakers).dragon2 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 19:36:
[...]
Ik snap vrij weinig van je verhaal...
Voor de duidelijkheid:
Je hebt in de google home app op je telefoon je rolluiken enzo werkend?
Je google speakers hangen ook aan dat google home account?
Als je vrouw aan een speaker vraagt iets te doen werkt het niet?
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Ja, mijn probleem is dus dat ik niet alle lampen met de Nest Hub en Mini kan bedienen. Alleen de Hue lampen werken. Tenzij ik ook andere apparaten in dezelfde kamer heb dan werkt niks.dragon2 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 19:36:
[...]
Je hebt de lampen in dezelfde kamer gezet als de google home speaker waarmee je die wilt bedienen? Dan werkt "Het google, doe de lampen aan/uit" als het goed is toch?
Maar in de Google home app werkt alles. Dat snap ik dus niet
Engineering
Volgens google (ik heb geen multiple accounts hier) moet je in jouw app home members toevoegen en kun je dan zien wat ze wel/niet mogen qua devices en muziek services enzo. Staat daar alles goed?JoeZuCK schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 19:52:
[...]
Klopt. Ik heb Tahoma toegevoegd en staat in de Home app (maar niet bedienbaar vanuit de Home app, want daarvoor moet ik de Somfy app openen), maar bij haar is hij nog niet toegevoegd. Ik vraag me af of ieder familielid zijn eigen Somfy account moet aanmaken en in de Google Home app moet toevoegen. Want ik heb in mijn account alles al ingesteld. Maar het lijkt me toch stug dat als zij een account aanmaakt dat ook zij dat ook allemaal moet doen alleen om het werkende te krijgen (en dan bedoel ik spraakbediend als ze wat lult tegen de Google speakers).
Bij mijn zijn de niet-hue schakelaars prima te bedienen, maar niet als "lamp". Op naam wel, en je kunt ook de status opvragen "Hey google staat de server aan?".Tupolev schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 19:54:
[...]
Ja, mijn probleem is dus dat ik niet alle lampen met de Nest Hub en Mini kan bedienen. Alleen de Hue lampen werken. Tenzij ik ook andere apparaten in dezelfde kamer heb dan werkt niks.
Maar in de Google home app werkt alles. Dat snap ik dus niet
Ik zie niet-hue overigens niet allemaal terug onder downswipe op de hub , wel bv mijn thermostaat maar niet mijn losse aan/uit plugs. Maar ik wil mijn plugs ook helemaal niet als "lampen" zien, want dat zijn servers enzo. De "lampen" heb ik allemaal onder hue zitten met hue-compatible plugs dan werkt dat dus allemaal naadloos. Misschien zit daar je probleem?
[ Voor 34% gewijzigd door dragon2 op 20-05-2020 20:10 ]
Ik heb ook snel gegoogled, maar is dat niet voor de Somfy protect? In mijn app kan ik geen home members toevoegen.dragon2 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 20:03:
[...]
Volgens google (ik heb geen multiple accounts hier) moet je in jouw app home members toevoegen en kun je dan zien wat ze wel/niet mogen qua devices en muziek services enzo. Staat daar alles goed?
Ik heb het niet over somfy, ik heb het over die hele grote button bovenaan je google home app.JoeZuCK schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 20:06:
[...]
Ik heb ook snel gegoogled, maar is dat niet voor de Somfy protect? In mijn app kan ik geen home members toevoegen.
Zij is al toegevoegd als home member. Ze krijgt meldingen van Nest, kan tegen Google praten, voicematch staat aan, kan de lampen bedienen, maar de rolluiken niet dus. Ik heb de Somfy app geinstalleerd en gekoppeld met Google. Nu vraag ik me af of zij hetzelfde moet doen en zo ja; moet ze dan mijn emailadres gebruiken waarmee ik me geregistreerd heb of moet ze een eigen account bij Somfy aanmaken. Daar is echt niets over te vinden.dragon2 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 20:09:
[...]
Ik heb het niet over somfy, ik heb het over die hele grote button bovenaan je google home app.
"Als je Somfy wil koppelen, kies je in de Google Home-app de 'Toevoegen'-knop en tik op 'Apparaat instellen'. Daarna selecteer je 'Heb je al iets ingesteld?' Typ vervolgens in: "Somfy", en kies "Somfy TaHoma & Connexoon". Ten slotte moet je inloggen met je Somfy-account om de verbinding toe te staan. "
Misschien dat iemand hier ook Somfy spul heeft en me hier een antwoord op kan geven. Moet ik op mobiel van mijn partner inloggen met mijn inloggegevens of moet zij zelf een account aanmaken.
Edit: beiden geprobeerd. Bij inloggen mijn gegevens krijgt ze info te zien in de Google Home app, maar reageert Google niet op haar stem. Bij het maken van een eigen account moet ze de Tahoma box verifieren met een pincode die ik dus al had gebruikt. Komt dus geen steek verder.
[ Voor 31% gewijzigd door JoeZuCK op 20-05-2020 21:39 ]
Ik begrijp je verhaal niet helemaal. Zo te lezen gebruik je allen maar Hue (of compatible) apparatuur via de Hue hub. Ik ben een groot deel Zwave apparaten via OpenHAB cloud verbonden. Deze zijn allemaal functioneel in de Home app. Maar de Nest Hub of Mini kunnen deze apparaten weer niet bedienen.dragon2 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 20:03:
[...]
Volgens google (ik heb geen multiple accounts hier) moet je in jouw app home members toevoegen en kun je dan zien wat ze wel/niet mogen qua devices en muziek services enzo. Staat daar alles goed?
[...]
Bij mijn zijn de niet-hue schakelaars prima te bedienen, maar niet als "lamp". Op naam wel, en je kunt ook de status opvragen "Hey google staat de server aan?".
Ik zie niet-hue overigens niet allemaal terug onder downswipe op de hub , wel bv mijn thermostaat maar niet mijn losse aan/uit plugs. Maar ik wil mijn plugs ook helemaal niet als "lampen" zien, want dat zijn servers enzo. De "lampen" heb ik allemaal onder hue zitten met hue-compatible plugs dan werkt dat dus allemaal naadloos. Misschien zit daar je probleem?
Engineering
Hier inmiddels ook retour afzender. Neem genoeg met een 'onzichtbare' Nest Mini. Het schermpje is in dit formaat en met dit geluid nog niets voor mij.meesje schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 17:37:
Kogel door de kerk. De Nest Hub gaat retour. Ik kan niet wennen aan een redelijk groot scherm op mijn nachtkastje. Voor verder gebruik van Google Home volstaat voor mij een Nest Mini.
Ik heb zojuist alles ontkoppeld wat niet werkte en opnieuw gekoppeld. Nu wekt alles zoals verwacht. Helemaal top. Mooie oplossing voor een basic smart home display met fotolijstje 👍Tupolev schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 20:18:
[...]
Ik begrijp je verhaal niet helemaal. Zo te lezen gebruik je allen maar Hue (of compatible) apparatuur via de Hue hub. Ik ben een groot deel Zwave apparaten via OpenHAB cloud verbonden. Deze zijn allemaal functioneel in de Home app. Maar de Nest Hub of Mini kunnen deze apparaten weer niet bedienen.
Waarschijnlijk kan Google Nest niet overweg met een gewijzigde naam, ik had namelijk alle apparaten een Nederlandse naam gegeven. Jammer, voor Alexa is dat geen probleem, maar die pruimt weer geen Nederlands.
Om dus hetzelfde apparaat met Alexa en Google Nest te bedienen in Engels en Nederlands moet ik waarschijnlijk de tags in OpenHAB in het Nederlands maken en deze in Alexa vervangen door Engelse namen. Klinkt als een klusje voor later..... Eerst maar eens kijken of ik Google daar überhaupt voor ga gebruiken. Ik word nu al simpel van continu OK Google, dat ze daar toch niks anders van hebben kunnen maken. Dan is Alexa toch een stuk makkelijker. Waarschijnlijk geef alle voice commando’s liever via Alexa en ga ik de Hub enkel voor het display gebruiken.
[ Voor 39% gewijzigd door Tupolev op 20-05-2020 21:34 ]
Engineering
Voorbeeld: OK google vertel iedereen dat het eten klaar is.
In het verleden gaf google dan de reactie aan ieder apparaat: "tijd om te eten"
Werkte perfect. Nu zegt ie dat ie nog niet weet hoe die me ermee kan helpen. En zo zijn er tich voorbeelden
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Ik heb ze alleen aan mijn account gekoppeld en iedereen kan onze Somfy zonnescherm en Velux rolgordijnen bedienen.JoeZuCK schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 19:52:
[...]
Klopt. Ik heb Tahoma toegevoegd en staat in de Home app (maar niet bedienbaar vanuit de Home app, want daarvoor moet ik de Somfy app openen), maar bij haar is hij nog niet toegevoegd. Ik vraag me af of ieder familielid zijn eigen Somfy account moet aanmaken en in de Google Home app moet toevoegen. Want ik heb in mijn account alles al ingesteld. Maar het lijkt me toch stug dat als zij een account aanmaakt dat ook zij dat ook allemaal moet doen alleen om het werkende te krijgen (en dan bedoel ik spraakbediend als ze wat zegt tegen de Google speakers).
Gewoon alles goed instellen in je eigen Google account en je huis dan delen met je vrouw (bij instellingen haar toevoegen aan je 'huishouden'). Zij ziet dan ook alles in haar home app. Daarnaast kun je kijken of je allebei voice match hebt ingesteld bij je assistent instellingen.JoeZuCK schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 20:16:
[...]
Zij is al toegevoegd als home member. Ze krijgt meldingen van Nest, kan tegen Google praten, voicematch staat aan, kan de lampen bedienen, maar de rolluiken niet dus. Ik heb de Somfy app geinstalleerd en gekoppeld met Google. Nu vraag ik me af of zij hetzelfde moet doen en zo ja; moet ze dan mijn emailadres gebruiken waarmee ik me geregistreerd heb of moet ze een eigen account bij Somfy aanmaken. Daar is echt niets over te vinden.
"Als je Somfy wil koppelen, kies je in de Google Home-app de 'Toevoegen'-knop en tik op 'Apparaat instellen'. Daarna selecteer je 'Heb je al iets ingesteld?' Typ vervolgens in: "Somfy", en kies "Somfy TaHoma & Connexoon". Ten slotte moet je inloggen met je Somfy-account om de verbinding toe te staan. "
Misschien dat iemand hier ook Somfy spul heeft en me hier een antwoord op kan geven. Moet ik op mobiel van mijn partner inloggen met mijn inloggegevens of moet zij zelf een account aanmaken.
Edit: beiden geprobeerd. Bij inloggen mijn gegevens krijgt ze info te zien in de Google Home app, maar reageert Google niet op haar stem. Bij het maken van een eigen account moet ze de Tahoma box verifieren met een pincode die ik dus al had gebruikt. Komt dus geen steek verder.
[ Voor 50% gewijzigd door Nuevocasa op 20-05-2020 23:16 ]
Heeft altijd goed gewerkt...
Ben er nog steeds erg tevreden over. Wanneer je de Windows applicatie waarmee je de hub kunt instellen op Engels US zet kun je Harmony gewoon koppelen aan Google Home. Scenario's aan en uit zetten werkt dan gewoon in het Nederlands. Als ik zeg 'Hey Google TV aan' dan voert hij het scenario van Harmony netjes uit. Verder is het nog wel beperkt qua bediening.NosferatuX schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 07:34:
Harmony hub de moeite waard? Las een en ander dat deze niet gord meer werkt en niet in het Nederlands?
Maar je kan niet elk knopje op een AB besturen met een Nederlands commando? Bv "hey google zet versterker aan" en "hey google zet input 1 aan op versterker" etc? Of juist wel, tis me echt onduidelijk maar hij is nu best goedkoop 39 euroNuevocasa schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 07:56:
[...]
Ben er nog steeds erg tevreden over. Wanneer je de Windows applicatie waarmee je de hub kunt instellen op Engels US zet kun je Harmony gewoon koppelen aan Google Home. Scenario's aan en uit zetten werkt dan gewoon in het Nederlands. Als ik zeg 'Hey Google TV aan' dan voert hij het scenario van Harmony netjes uit. Verder is het nog wel beperkt qua bediening.
Je maakt in Harmony een scenario aan waarin hij dat allemaal in één keer doet. Als ik zeg TV aan, gaat de tv aan, op HDMI ingang 2 en de versterker gaat aan met ingang TV. Harmony onthoud de instellingen, wanneer ik daarna zeg ' Chromecast aan' gaat de tv naar HDMI ingang 3, hij weet dat de versterker en tv al aan staan. Etc.NosferatuX schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 08:05:
[...]
Maar je kan niet elk knopje op een AB besturen met een Nederlands commando? Bv "hey google zet versterker aan" en "hey google zet input 1 aan op versterker" etc? Of juist wel, tis me echt onduidelijk maar hij is nu best goedkoop 39 euro
Edit: er is ook een Logitech Harmony topic in dit forum.
[ Voor 4% gewijzigd door Nuevocasa op 21-05-2020 08:16 ]
Zojuist nog een test gedaan. Lampen aan ging goed, maar lampen uit leverde de ‘er is iets verkeerd gegaan’ reactie op.
[ Voor 28% gewijzigd door meesje op 21-05-2020 10:02 ]
[ Voor 106% gewijzigd door JoeZuCK op 21-05-2020 10:56 ]
Ik heb er idd ook last van als het gaat om meerdere lampen tegelijkmeesje schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 08:43:
Hmmm... gisteravond ‘Hey Google, zet de lampen uit’, lange tijd stil en dan reactie ‘Er is iets verkeerd gegaan. Probeer het over een paar sec. opnieuw.’. Natuurlijk nog een keer geprobeerd, met zelfde resultaat. Toen maar ‘Hè Siri, zet de lampen uit’ en hoppa alles ging uit. Dit moet niet te vaak gebeuren. Dan gaat Google Home naar de stort.
Zojuist nog een test gedaan. Lampen aan ging goed, maar lampen uit leverde de ‘er is iets verkeerd gegaan’ reactie op.
Hier geen last van, nooit gehad ook. Wellicht Hue ontkoppelen en opnieuw koppelen in de Google Home-app?NoFate schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 10:13:
[...]
Ik heb er idd ook last van als het gaat om meerdere lampen tegelijk
Dit topic is gesloten.
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...