Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320
Heb je ze in jouw Google home app staan? Op jouw telefoon? Heb je ze in de juiste kamer gezet in de Google Home app? Als je jouw vrouw als lid hebt toegevoegd zou zij precies het zelfde moeten zien op haar eigen telefoon in de Google Home app.JoeZuCK schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 08:53:
@Nuevocasa Wat bedoel je precies met ik heb ze alleen aan mijn account gekoppeld? De personen of de producten. En als het personen zijn; hoe dan?
En wat moet ik precies instellen in de Home app? Er valt om eerlijk te zijn niet zo bijster veel in te stellen. Mijn vrouw is al toegevoegd als home member, maar ziet de Somfy symbolen (met tandwieltjes) niet in de Home app.
En ja voice match staat aan.
Zou je me alsjeblieft willen helpen?
Als dat niet het geval is, gaat daar iets mis.
Edit: misschien je vrouw uit je 'huishouden' verwijderen en daarna weer toevoegen.
Je hoeft in ieder geval niet iets met je Somfy account te doen als deze bij jou wel juist is gekoppeld.
[ Voor 10% gewijzigd door Nuevocasa op 21-05-2020 10:50 ]
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Hierboven zie je wat reacties van mensen die hem terug gestuurd hebben. Ikzelf heb hem in de keuken staan en vind hem daar wel handig voor timers tijdens het koken en zo.insp.gadget schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 18:48:
Vinden jullie de Google hub een aanvulling om de home mini te vervangen?
Lees gerust even mijn korte review. Het zal ongetwijfeld in veel situaties leuk van pas komen. Maar ik hoef de kookwekker niet visueel en het geluid is vele malen minder dat dat van de nieuwe Nest Mini.insp.gadget schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 18:48:
Daarnaast vind ik het formaat te klein als fotolijst. Wij hebben een kookeiland, dus het apparaatje stond op een dressoir. En dat is natuurlijk heel anders dan op het aanrecht.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Aanvullend op bovenstaande, zelf vind ik het scherm te groot voor op het nachtkastje. Maar ja, dit allemaal erg persoonlijk. Probeer anders gewoon uit. 14/30/55 dagen lijkt voldoende om te zien of het voor jou wat is.insp.gadget schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 18:48:
Ik vraag me dan weer af hé.... wat voor toepassing heb jij bedacht voorde schakelaars?Artwido schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 07:04:
[...]
Mijn hele huis hangt er vol mee.
Zowel lampen als de slimme schakelaars.
Werkt perfect en werkt perfect met Google Home.
Met de app kun je scenes en routines aanmaken.
Kind kan de was doen.
Helderheid en kleurwarmte kun je instellen.
Het aantal lummen staat op de verpakking. Ze verkopen veel verschillende soorten.
Ik zeker! Hier 4 in gebruik, o.a. als wekker, klok, kooktimer, fotolijstjes, handbediening voor hue/thermostaat/harmony enz, laat zien wat er voor muziek speelt, laat antwoord op je vraag ook zien, weerbericht laten zien.insp.gadget schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 18:48:
Voor verlichting die niet smart is.Bas90 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 23:23:
[...]
Ik vraag me dan weer af hé.... wat voor toepassing heb jij bedacht voorde schakelaars?
Tuinverlichting en een paar speciale lampen zoals een zoutlamp en een decoratieve ledlamp.
Maar ik heb ook de bewegingsmelder van de Action. Die is 's nachts actief. Bij beweging schakelt hij voor enkele minuten mijn slimme schakelaar aan die aangesloten is op een breedstraallamp in de tuin.
Ik had het best vaak. Sindsdien heb ik de hue bridge van de tweede verdieping naar beneden verplaatst, vlakbij de Google home, en hem opnieuw ingesteld. Sindsdien is het nog niet voorgekomen.meesje schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 08:43:
Zojuist nog een test gedaan. Lampen aan ging goed, maar lampen uit leverde de ‘er is iets verkeerd gegaan’ reactie op.
De afstand tussen de Hue bridge en Google Home kan toch niks uitmaken. Mijn bridges (Hue en Tradfri) zijn met een netwerkkabel aangesloten op de router. De afstand tussen GH en je router, daar kan ik me dan nog wel iets bij voorstellen. Als het nog een keer gebeurt, zal ik de Mini eens van het stroom afhalen.Diablow schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 07:24:
[...]
Ik had het best vaak. Sindsdien heb ik de hue bridge van de tweede verdieping naar beneden verplaatst, vlakbij de Google home, en hem opnieuw ingesteld. Sindsdien is het nog niet voorgekomen.
Ik heb ook interesse in de bedrade deurbel variant van eufy, maar vraag me af hoe ver de integratie met Google gaat.Sitelabs schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 18:13:
[...]
Hier beide in bezit en dit werkt prima! Hoewel ik ook uitkijk maar de aangekondigde bedraade camera van eufy. Daar waar stroom is, i”heeft dit toch mijn voorkeur.
Wordt het beeld ook direct op de Nest Hub en/of Chromecast getoond als er wordt aangebeld, of heb je hiervoor eerst een commando nodig om dit te tonen?
Ik weet ook niet of deze integratie mogelijkheid op korte termijn door Google wordt toegelaten want dat maakt de Nest Hello namelijk een duur en onnodig alternatief en zullen ze die niet zo goed meer verkopen.
Je kan hooguit een live stream opvragen, maar dit is vaak zo traag dat iemand allang weer weg is bij de deur
YouTube: Eufy Battery Video Doorbell review - Best Subscription-Free Doorbell?
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Het kan ook alleen het opnieuw instellen geweest zijn. Dat weet ik niet aangezien ik beiden tegelijk heb gedaan. Ik weet ook niet of de Google Home via de router gaat of niet als hij de lampen aanstuurt, of hij rechtstreeks naar de bridge gaat. Ik had eerder ook problemen met lampen die niet wilde updaten, dat ging nu ook prima.meesje schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 08:22:
[...]
De afstand tussen de Hue bridge en Google Home kan toch niks uitmaken. Mijn bridges (Hue en Tradfri) zijn met een netwerkkabel aangesloten op de router. De afstand tussen GH en je router, daar kan ik me dan nog wel iets bij voorstellen. Als het nog een keer gebeurt, zal ik de Mini eens van het stroom afhalen.
Hier het zelfde. Denk dat dat er alleen idd niet van gaat komen ivm hun eigen nest doorbel. De eufy doorbel heeft wat ik heb kunnen vinden nog geen verder mogelijkheid tot koppelen met andere diensten/systemen zoals IFTTT of een Synology NAS. Als dat nog komt koop ik hem direct.BDB_046 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 08:28:
[...]
Ik heb ook interesse in de bedrade deurbel variant van eufy, maar vraag me af hoe ver de integratie met Google gaat.
Wordt het beeld ook direct op de Nest Hub en/of Chromecast getoond als er wordt aangebeld, of heb je hiervoor eerst een commando nodig om dit te tonen?
Dacht het alleen eerst bij de nest Mini te horen maar hoor het ook op m'n HK citation one.
Krakent geluid onregelmatig net zoals de vroegere LP's.
Zowel met TuneIn of Spotify is het te horen.
Op de nest Mini klinkt het meer als stotterend geluid.
WiFi verbinding is goed (kan ook haast niet het probleem zijn lijkt mij.).
Wat kan dit nu weer zijn ?
Als ik nu iets aanroep krijg ik de melding dat muziek luisteren alleen mogelijk is met de Premium functie. Met daarna een misschien vind je dit wel leuk. Met een ander liedje, die wel via YouTube afgespeeld wordt.
???
Als ik vervolgens naar de Home app ga staat er rechtsonder ook, ga naar YouTube Music.
Echter vanuit daar kan ik ook niks naar de Home sturen.
Hoe kan ik gewoon normaal liedjes oproepen via de Home.
Spotify?NeutraleTeun schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 09:48:
Als ik muziek wil luisteren via de Home, heb ik dan voor YouTube de Premium nodig?
Als ik nu iets aanroep krijg ik de melding dat muziek luisteren alleen mogelijk is met de Premium functie. Met daarna een misschien vind je dit wel leuk. Met een ander liedje, die wel via YouTube afgespeeld wordt.
???
Als ik vervolgens naar de Home app ga staat er rechtsonder ook, ga naar YouTube Music.
Echter vanuit daar kan ik ook niks naar de Home sturen.
Hoe kan ik gewoon normaal liedjes oproepen via de Home.
TuneIn (voor radio)?
Sometimes you need to plan for coincidence
Maar ik krijg te horen, zowel bij Spotify als YouTube, dat ik premium nodig heb om nummers te kiezen.
En dat is gewoon shit, verplicht premium nemen om te casten.
Maar ik krijg daarna wel een soort vervanging aangeboden, die wél gewoon via YouTube afgespeeld wordt.
Dit is dus normaal zo?
Wel gek, eigenlijk zou 5Ghz beter moeten zijn. Maar ja, als het maar werkt.
ComTech schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 16:32:
Ik heb eindelijk m'n speakergroep weer aan de gang hoor ik weer elke keer raar geluid.
Dacht het alleen eerst bij de nest Mini te horen maar hoor het ook op m'n HK citation one.
Krakent geluid onregelmatig net zoals de vroegere LP's.
Zowel met TuneIn of Spotify is het te horen.
Op de nest Mini klinkt het meer als stotterend geluid.
WiFi verbinding is goed (kan ook haast niet het probleem zijn lijkt mij.).
Wat kan dit nu weer zijn ?
https://support.google.com/googlenest/answer/7030379NeutraleTeun schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 13:05:
Ja zo ver was ik al.
Maar ik krijg te horen, zowel bij Spotify als YouTube, dat ik premium nodig heb om nummers te kiezen.
En dat is gewoon shit, verplicht premium nemen om te casten.
Maar ik krijg daarna wel een soort vervanging aangeboden, die wél gewoon via YouTube afgespeeld wordt.
Dit is dus normaal zo?
Dat is dus inderdaad normaal zo.
- Spotify Free, YouTube Music, Google Play Muziek (gratis) (alleen beschikbaar in de Verenigde Staten, Canada en India), Pandora: Je hoort een zender met nummers die zijn geïnspireerd op het nummer, het album of de artiest waar je om hebt gevraagd (gratis radioservice).
- Spotify Premium, YouTube Premium, YouTube Music Premium, Google Play Muziek Premium, Pandora Premium, Deezer Premium: Je hoort specifieke nummers, albums of artiesten en muziek op basis van genre, stemming of activiteit of je persoonlijke playlists.
Hmm okee daar moet dan wel iets mee te doen zijn. Heb hem iig besteld, 39 euro is te overzien. Was een beetje afgeschrikt van de recente reviews ivm een update die alles kapot gemaakt zou hebbenNuevocasa schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 08:13:
[...]
Je maakt in Harmony een scenario aan waarin hij dat allemaal in één keer doet. Als ik zeg TV aan, gaat de tv aan, op HDMI ingang 2 en de versterker gaat aan met ingang TV. Harmony onthoud de instellingen, wanneer ik daarna zeg ' Chromecast aan' gaat de tv naar HDMI ingang 3, hij weet dat de versterker en tv al aan staan. Etc.
Edit: er is ook een Logitech Harmony topic in dit forum.
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Heb de hub met de Elite ab. Hier geen problemen, komt vast goedNosferatuX schreef op zondag 24 mei 2020 @ 14:38:
[...]
Hmm okee daar moet dan wel iets mee te doen zijn. Heb hem iig besteld, 39 euro is te overzien. Was een beetje afgeschrikt van de recente reviews ivm een update die alles kapot gemaakt zou hebben
Je commando is dan <naam activiteit> of?Nuevocasa schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 07:56:
[...]
Ben er nog steeds erg tevreden over. Wanneer je de Windows applicatie waarmee je de hub kunt instellen op Engels US zet kun je Harmony gewoon koppelen aan Google Home. Scenario's aan en uit zetten werkt dan gewoon in het Nederlands. Als ik zeg 'Hey Google TV aan' dan voert hij het scenario van Harmony netjes uit. Verder is het nog wel beperkt qua bediening.
Kun je dan ook de losse elementen gewoon aansturen?
En hoe zit het met afsluiten. Als je zegt tv uit, gaat dan echt alleen de tv uit, of hoe zet je alles uit.
De badkamer is een behoorlijk vochtige ruimte. Zeker als m'n vrouw gedoucht heeft op 92,5c. Daarna wordt altijd wel goed geventileerd.
Ik heb al behoorlijk wat gegoogled, maar ik kom niet tot een antwoord.
Gaat dit goed op langere termijn? (Google home mini in vochtige ruimte.) Heeft iemand ervaring hiermee of goede verhalen?
[ Voor 6% gewijzigd door br00ky op 24-05-2020 19:20 ]
Maar ben bang dat de bediening beperkt is.
Of Is het wel een aanvulling?
Klopt, als wij gaan slapen zeg ik: "hey Google, zet TV in de woonkamer uit" en dat werkt. TV opstarten ook met "zet TV woonkamer aan".NeutraleTeun schreef op zondag 24 mei 2020 @ 18:27:
[...]
Je commando is dan <naam activiteit> of?
En hoe zit het met afsluiten. Als je zegt tv uit, gaat dan echt alleen de tv uit, of hoe zet je alles uit.
Ligt er een beetje aan waar die hangt denk ik.
Mijn activiteiten zijn met 3 devices.Stancke schreef op zondag 24 mei 2020 @ 18:51:
[...]
Klopt, als wij gaan slapen zeg ik: "hey Google, zet TV in de woonkamer uit" en dat werkt. TV opstarten ook met "zet TV woonkamer aan".
Moet ik dan (zet <naam activiteit> uit) zeggen?
En als ik dan bv (zet TV uit) zeg -ongeacht welke activiteit-, gaat dan wel gewoon de tv uit en de rest niet?
Ik heb 2 activiteiten, één om TV te kijken via mijn KPN-kastje, en één voor het kijken via de Nvidia Shield.NeutraleTeun schreef op zondag 24 mei 2020 @ 18:27:
[...]
Je commando is dan <naam activiteit> of?
De activiteiten heten "Televisie" en "Shield". Ik kan die dus aanzetten met zet Televisie aan of zet Shield aan.
Uitzetten kan ook met zet Televisie uit of zet Shield uit. Daarbij maakt het eigenlijk niet echt of welke activiteit daarbij aan staat.
Verder kun je pauzeren en hervatten. Ik kwam er vandaag ook achter dat "schakel naar RTL4". "Schakel naar kanaal 4" daarentegen niet, dan probeert hij naar Channel 4 te schakelen, en dat kent hij niet. Maar "Schakel naar NPO1" werkt dan weer wel. Die zendernamen kun je instellen tijdens het koppelen van de Harmony Hub aan je Google Home.
Hij schakelt de activiteit uit, als die TV heet, dan gaan dus alle aan die activiteit gekoppelde apparaten uit.NeutraleTeun schreef op zondag 24 mei 2020 @ 19:47:
[...]
Mijn activiteiten zijn met 3 devices.
Moet ik dan (zet <naam activiteit> uit) zeggen?
En als ik dan bv (zet TV uit) zeg -ongeacht welke activiteit-, gaat dan wel gewoon de tv uit en de rest niet?
[ Voor 17% gewijzigd door TheFes op 24-05-2020 19:51 ]
Misschien toch eens mee prutsen en op US zetten.
Ik kwam er laatst achter dat toen ik een liedje opriep, de Home deze via de Shield op de tv toonde.
Dat was de allereerste keer, nog nooit eerder gehad.
Vraag me af waarom en/of hoe.
Of zou die dat alleen maar kunnen als de Shield (en tv) op dat moment aanstaan? Wellicht eens proberen.
Ik ga er vanuit dat dat gewoon via de Chromecast functionaliteit van de Shield gaat.NeutraleTeun schreef op zondag 24 mei 2020 @ 19:56:
Check, check.
Misschien toch eens mee prutsen en op US zetten.
Ik kwam er laatst achter dat toen ik een liedje opriep, de Home deze via de Shield op de tv toonde.
Dat was de allereerste keer, nog nooit eerder gehad.
Vraag me af waarom en/of hoe.
Of zou die dat alleen maar kunnen als de Shield (en tv) op dat moment aanstaan? Wellicht eens proberen.
In principe kan een Chromecast ook je TV aanzetten, maar dat is met een Harmony Hub niet handig, want dan raakt die helemaal in de war en weet hij niet of de tv nu aan of uit staat.
Daarnaast heb ik twee HEOS 7 speakers, ééntje in de keuken en ééntje in de woonkamer.
Via de Hub kan ik beide boxen apart van elkaar bedienen (play/pause/next/prev/volume+/-). Dat werkt ook prima.
Via de Hub kan ik ook Spotify afspelen. Maar dat doet hij op de Hub zelf, bij beschikbare apparaten staan de HEOS speakers niet? Ook de speakers groeperen lukt niet via Hub (of Google Home op de mobiel).
Iemand een oplossing hiervoor, liefst wil ik aansturing centraal vanuit de Hub kunnen doen.
Google home mini staat hier al anderhalf jaar in de badkamer op een kastje, dus redelijk hoog in de ruimte. Tot nu toe geen enkel probleem ondanks dat de spiegels/glazen wand af en toe goed beslagen zijnEstylicious schreef op zondag 24 mei 2020 @ 18:28:
Onlangs heb ik een Google home mini die ik 'over' heb in de badkamer opgehangen. Douchen is tenslotte fijner met muziek, toch?
De badkamer is een behoorlijk vochtige ruimte. Zeker als m'n vrouw gedoucht heeft op 92,5c. Daarna wordt altijd wel goed geventileerd.
Gaat dit goed op langere termijn? (Google home mini in vochtige ruimte.) Heeft iemand ervaring hiermee of goede verhalen?
[modbreak]Merge met Google Home.[/]
Ik heb al jaren ik internetradio's in de badkamer. Het eerste exemplaar werd na jaren gaar. Die heb ik open geschroefd en zag flink wat corrosie op het PCB. De opvolger doet het na vele jaren nog prima.Estylicious schreef op zondag 24 mei 2020 @ 18:28:
Onlangs heb ik een Google home mini die ik 'over' heb in de badkamer opgehangen. Douchen is tenslotte fijner met muziek, toch?
Moraal van het verhaal: het heeft meer of minder effect, maar zelfs als er effect is dan duurt het waarschijnlijk jaren voor je er wat van merkt.
Voor de paar tientjes die een Google home mini kost kun je dat prima proberen
Er staat hier inmiddels al ruim anderhalf jaar of meer probleemloos een Home Mini in de badkamer! Natuurlijk niet vlak bij de douchebak....Rukapul schreef op maandag 25 mei 2020 @ 18:42:
[...]
Ik heb al jaren ik internetradio's in de badkamer. Het eerste exemplaar werd na jaren gaar. Die heb ik open geschroefd en zag flink wat corrosie op het PCB. De opvolger doet het na vele jaren nog prima.
Moraal van het verhaal: het heeft meer of minder effect, maar zelfs als er effect is dan duurt het waarschijnlijk jaren voor je er wat van merkt.
Voor de paar tientjes die een Google home mini kost kun je dat prima proberen
Hopelijk gaat het lukken wat ik er mee wil doen en verzacht het de pijn van het niet meer ondersteunen van built in chromecast door google.
Edit
Jezus.. Gaat hem niet worden. Begin dat hele google beetje zat te worden. Harmony hub werkt goed denk ik, echter werkt het IR signaal blijkbaar op meerdere sony apparaten, want als ik me tuner aan of uit zet gaat ook mijn soundbar uit of aan.. Dat is geen google ding maar wat wel een google ding is is dat ik naar de harmony moest uitwijken omdat google home niet meer werkt met built in chromecast terwijl mijn TV gewoon officieel ondersteund wordt en dit volgens googles lijstje moet werken maar het dus niet doet. Ik wil gewoon netflix aansturen via google home..
PS
Ik ga nog niet opgeven hoor, wordt een nachtje doorhalen en kloten denk ik.. Moest even ventileren 😅
[ Voor 53% gewijzigd door NosferatuX op 26-05-2020 00:17 ]
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Dit is inderdaad met ups en downs. Ik heb een Sony TV (KD55-XE859), vorig jaar heeft de aansturing van Netflix een tijdje gewerkt (heb ik ook een Youtube filmpje van gemaakt destijds), Het aan/uit zetten van de TV is een hele tijd goed gegaan, maar sinds een maandje ofzo kan ik de TV alleen nog maar aan zetten en niet meer uit met voice vanaf de home's.NosferatuX schreef op maandag 25 mei 2020 @ 22:07:
is geen google ding maar wat wel een google ding is is dat ik naar de harmony moest uitwijken omdat google home niet meer werkt met built in chromecast terwijl mijn TV gewoon officieel ondersteund wordt en dit volgens googles lijstje moet werken maar het dus niet doet. Ik wil gewoon netflix aansturen via google home..
Op de TV zelf met voice vanaf de afstandbediening werkt dat prima.
Ik snap echt niet dat dit soort dingen gewoon kunnen. Als ik dit als probleem meld bij google zeggen ze dat ik moet kijken of de TV geschikt is en wat de versie van builtin chromecast geschikt is. Als dit dan beide zo is en het dus een probleem bij google moet zijn ga je gewoon op negeer.Sahi_NL schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 08:27:
[...]
Dit is inderdaad met ups en downs. Ik heb een Sony TV (KD55-XE859), vorig jaar heeft de aansturing van Netflix een tijdje gewerkt (heb ik ook een Youtube filmpje van gemaakt destijds), Het aan/uit zetten van de TV is een hele tijd goed gegaan, maar sinds een maandje ofzo kan ik de TV alleen nog maar aan zetten en niet meer uit met voice vanaf de home's.
Op de TV zelf met voice vanaf de afstandbediening werkt dat prima.
Google assistant via de afstandsbediening van de TV zelf werkt idd wel gewoon maar ik wil juist niet een AB moeten pakken 😋
Een factory reset heeft het niet verholpen. De mini zit aan een 2A adapter dus dat lijkt me genoeg.
Je hebt ook gelijk, ik denk dat ik de hoop heb opgegeven..NosferatuX schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 12:41:
[...]
Google assistant via de afstandsbediening van de TV zelf werkt idd wel gewoon maar ik wil juist niet een AB moeten pakken 😋
Of in ieder geval: Ik stop er niet teveel tijd meer in.
Maar of het toegevoegde waarde heeft. Mwah.
Misschien die ene keer dat je brak op de bank ligt en te lui bent om de AB of je telefoon te pakken.
Duurt ruim 10 seconden (na mijn command, dus eigenlijk langer) voordat de Harmony het signaal verstuurd.
Mijn command, herhaling van de Home, dan zo'n 8 seconde wachten en dan pas Harmony signaal en dan gaat pas alles opstarten.
Meh.
Kut Home.
Gooi die routines eens in de lucht hier. Dé reden waarom ik dat ding gekocht heb.
Ook hier bij ons. Of reageren of de ledjes die draaien (allemaal zonder OK Google).
Gaat om een Ring 1 deurbel waar we tevreden over zijn, maar het idee dat we al een abonnement nodig hebben voor de nest camera waar ook de deurbel van kan profiteren en dan "1" eco systeem hebben lijkt me wel handig. Bijkomend voordeel is dat allebei de devices als het goed is met de google hub werken die we in de woonkamer hebben staan.
Concrete vraag:
- Zijn er mensen hier die zijn overgestapt van Ring 1 naar Google hello en hoe bevalt dit? Ik gebruik momenteel de bestaande bedrading en "bel" in de gang. Ik meen dat dit niet helemaal werkt met de nest (er moet een transvormer tussen?)
- Zijn jullie tevreden met de google hub integratie voor de camera en de deurbel? We hebben twee hubs dus ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig of allebei de hubs een melding geven?
Normaal kan je het geluids fragmentje ook afspelen...meesje schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 21:02:
Hmmmm.... zit ik een serie op Netflix te kijken, gaat Google opeens zeggen wat het weer is. Volgens mijn activiteit zou ik ‘aan lekker weer’ hebben gezegd. Even wat teruggespoeld, maar er wordt echt geen ‘Hey/ok Google’ gezegd, laat staan ‘aan lekker weer’. Dit moet niet nog een keer gebeuren.
Hoe dan?NoFate schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:22:
[...]
Normaal kan je het geluids fragmentje ook afspelen...
Ik heb bij mijn activiteit, waar je ziet wat gezegd is geweest zo een play knopje staan, dan kan je horen wat je gezegd hebt...
Op iOS ziet het er waarschijnlijk net wat anders uit. Ik zie 3 stipjes (verticaal). Via details zie ik dan de optie 'view recording'.NoFate schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:24:
[...]
Ik heb bij mijn activiteit, waar je ziet wat gezegd is geweest zo een play knopje staan, dan kan je horen wat je gezegd hebt...
Ik zie nu trouwens ook dat er om 12.37 een unknown voice command was. Deze kun je helaas niet terug luisteren. Ook is er bij de melding 'aan lekker weer' van gisteren geen recording aanwezig. Bij veel succesvolle meldingen (zet lampen aan/uit) merk ik dat er ook geen recording aanwezig is.
Wat een puinhoop. Lekker consistent....
Dat is op (mijn) android niet anders hoor.meesje schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:17:
[...]
Op iOS ziet het er waarschijnlijk net wat anders uit. Ik zie 3 stipjes (verticaal). Via details zie ik dan de optie 'view recording'.
Je activiteit zit ook helemaal niet in de app, je wordt daarvoor doorgestuurd naar:
https://myactivity.google...estrict=assist&embedded=1
Vroeger zag het er wel uit zoals @NoFate beschrijft, met de play-knop direct in beeld, maar ook toen was het al een verwijzing naar een website.
[ Voor 37% gewijzigd door TheFes op 27-05-2020 14:22 ]
Ik zie het, het is inderdaad een website. Ik vind het wel zorgwekkend dat er zoveel 'Unknown voice command' zijn. Deze kun je helaas niet afluisteren. Juist dan ben ik erg nieuwsgierig welk bericht Google heeft gehoord.TheFes schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:20:
[...]
Dat is op (mijn) android niet anders hoor.
Je activiteit zit ook helemaal niet in de app, je wordt daarvoor doorgestuurd naar:
https://myactivity.google...estrict=assist&embedded=1
Vroeger zag het er wel uit zoals @NoFate beschrijft, met de play-knop direct in beeld, maar ook toen was het al een verwijzing naar een website.
Ik neem me maar voor om niet te veel naar myactivity te kijken.
Ik kijk het nog een paar weken aan, maar de concept advertentie voor MP staat al klaar.
Serieus? Ik heb dat misschien 1 x in de 3 maanden. TV staat naast de hub. Heel vreemd…meesje schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 21:16:
Zojuist de melding ontvangen ‘Er is iets verkeerd gegaan....’. Ik heb niet eens wat gezegd!![]()
Ik kijk het nog een paar weken aan, maar de concept advertentie voor MP staat al klaar.
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Dat zit ik mij ook af te vragen en ik heb bij google geen werkend antwoord gevonden.edjil schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 08:05:
Waarom zie ik maar een paar albums (13) in de Google hub voor de fotolijst, terwijl ik er heel wat meer heb in Google foto's.
wie kan ons (en vele anderen) helpen?
Staat bij jou de “akoestische feedback” aan bij activering? Staat ergens onder de Accessibility Settings. Misschien helpt het om er achter te komen wat er mis gaat.meesje schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 21:16:
Zojuist de melding ontvangen ‘Er is iets verkeerd gegaan....’. Ik heb niet eens wat gezegd!![]()
Mijn Mini staat naast de televisie en hij reageert af en toe op wat er gezegd wordt op de tv; soms met antwoord, meestal zonder.
It's funny. But not ha-ha funny.
Wil je me helpen met waar ik deze instelling precies terug kan vinden. Jouw instelling heb ik niet terug kunnen vinden.Nero22 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 11:56:
[...]
Staat bij jou de “akoestische feedback” aan bij activering? Staat ergens onder de Accessibility Settings. Misschien helpt het om er achter te komen wat er mis gaat.
Mijn Mini staat naast de televisie en hij reageert af en toe op wat er gezegd wordt op de tv; soms met antwoord, meestal zonder.
Tijdens mijn zoektocht is me opgevallen dat de optie ‘verder praten’ nu geactiveerd kan worden? Was dit altijd al het geval (bij taal NL)? Ik heb deze optie overigens uit staan.
Settings > (onder het kopje device, ergens halverwege) > Accessibility > Start Sound On.meesje schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 12:15:
[...]
Wil je me helpen met waar ik deze instelling precies terug kan vinden. Jouw instelling heb ik niet terug kunnen vinden.
Tijdens mijn zoektocht is me opgevallen dat de optie ‘verder praten’ nu geactiveerd kan worden? Was dit altijd al het geval (bij taal NL)? Ik heb deze optie overigens uit staan.
Ik heb de mijne op Engels staan, dus het ziet er wellicht iets anders uit.
It's funny. But not ha-ha funny.
Leuk apparaat.
Van de week een Google Nest hub gekocht.
Deze gaat naar de slaapkamer.
Hoe kan ik via de Google home de wekker in de slaapkamer aan- en eventueel weer uitzetten?
Als ik zeg " hey Google zet wekker in de slaapkamer aan om 6.00 " dan gaat om 6.00 uur de wekker van de Google home aan.
Ik zie dat in de App van Google dan bij de Google home de wekker functie is gestart.
Maar dat moet de wekker functie van de Nest worden
.
De wekker gaat in het apparaat waarop je het hebt ingesproken, dus inspreken in de slaapkamer.Bergenfietsen schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 15:29:
Ik heb al meer dan een jaar een Google home.
Leuk apparaat.
Van de week een Google Nest hub gekocht.
Deze gaat naar de slaapkamer.
Hoe kan ik via de Google home de wekker in de slaapkamer aan- en eventueel weer uitzetten?
Als ik zeg " hey Google zet wekker in de slaapkamer aan om 6.00 " dan gaat om 6.00 uur de wekker van de Google home aan.
Ik zie dat in de App van Google dan bij de Google home de wekker functie is gestart.
Maar dat moet de wekker functie van de Nest worden
.
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Als ik dit in de huiskamer kan doen tegen de Home dan stoor ik niemand.
Dit is de gedachte erachter
Op de hub, als ja van beneden naar boven swiped, zie je enkele controls staan, waaronder die van de wekker (derde van rechts) . Daarmee kan je m ook uitzetten zonder te praten, door ff op de wektijd te tikken verschijnt een kruisje om m te cancelenBergenfietsen schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 15:45:
Als ik voor de wekker wakker wordt, dan wil ik mijn vrouw niet storen door "hey Google, stop wekker" te zeggen.
Als ik dit in de huiskamer kan doen tegen de Home dan stoor ik niemand.
Dit is de gedachte erachter
Heeft iemand hier ervaring mee?LinkinTED schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:59:
Sinds vorige week heb ik de Google Nest Hub.
Daarnaast heb ik twee HEOS 7 speakers, ééntje in de keuken en ééntje in de woonkamer.
Via de Hub kan ik beide boxen apart van elkaar bedienen (play/pause/next/prev/volume+/-). Dat werkt ook prima.
Via de Hub kan ik ook Spotify afspelen. Maar dat doet hij op de Hub zelf, bij beschikbare apparaten staan de HEOS speakers niet? Ook de speakers groeperen lukt niet via Hub (of Google Home op de mobiel).
Iemand een oplossing hiervoor, liefst wil ik aansturing centraal vanuit de Hub kunnen doen.
Ja dat werkt. BedanktMavermooten schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 22:37:
[...]
Op de hub, als ja van beneden naar boven swiped, zie je enkele controls staan, waaronder die van de wekker (derde van rechts) . Daarmee kan je m ook uitzetten zonder te praten, door ff op de wektijd te tikken verschijnt een kruisje om m te cancelen
Ik zie dat je de wekker ook kan uitzetten vanaf de app.
Ik heb speakers aan een mini gekoppeld door ze als standaard speaker te configureren in de settings van de mini. Dit kunnen bluetooth speakers of chromecast speakers zijn.
Heb zelf nog geen hub, maar zou verwachten dat het daar hetzelfde werkt.
[ Voor 10% gewijzigd door mcetweaker op 31-05-2020 12:26 ]
@Nero22 Jouw tip moet ik nog uitvoeren.
Je zou een tijdje de microfoon met schakelaar uit kunnen zetten. Krijg je dan unkown voice commands?meesje schreef op zondag 31 mei 2020 @ 12:38:
Ik word er een beetje kriegel van. Ik check nu regelmatig myactivity. Vanochtend om 10.15 een unknown voice command..... Waarom Google? Waarom kan ik een dergelijke opname niet terug luisteren?
@Nero22 Jouw tip moet ik nog uitvoeren.
Thanks! Zet ik ook op mijn lijstje om uit te proberen. Gezien de tijden heb ik wel zo’n vermoeden dat Google Home iets oppikt. Het is niet zo dat er middernacht of als we weg zijn unknown voice commands zichtbaar zijn.Hatman schreef op zondag 31 mei 2020 @ 12:54:
[...]
Je zou een tijdje de microfoon met schakelaar uit kunnen zetten. Krijg je dan unkown voice commands?
Hebben jullie de gevoeligheid al proberen terug te schroeven in de app? Is een setting voor die de gevoeligheid vd microfoon regelt (vroeger reageerde hij bij mij ook op tv en radio.... nu betermeesje schreef op zondag 31 mei 2020 @ 13:02:
[...]
Thanks! Zet ik ook op mijn lijstje om uit te proberen. Gezien de tijden heb ik wel zo’n vermoeden dat Google Home iets oppikt. Het is niet zo dat er middernacht of als we weg zijn unknown voice commands zichtbaar zijn.
Binnen taal NL werkt deze optie nog niet.Mavermooten schreef op zondag 31 mei 2020 @ 15:48:
[...]
Hebben jullie de gevoeligheid al proberen terug te schroeven in de app? Is een setting voor die de gevoeligheid vd microfoon regelt (vroeger reageerde hij bij mij ook op tv en radio.... nu beter
Bij mij wel! Ik werk op NL taal instelling en zit niet in het preview programma.
In de HUB instellingen, ergens onderaan , staat bij mij de Hey Google gevoeligheidsinstelling
[ Voor 22% gewijzigd door Mavermooten op 31-05-2020 16:55 ]
Bij mij ook. Klik er maar eens op. Alles is dan grijs en tekst dat nog niet beschikbaar is onder taal NL.Mavermooten schreef op zondag 31 mei 2020 @ 16:23:
[...]
Bij mij wel! Ik werk op NL taal instelling en zit niet in het preview programma.
In de HUB instellingen, ergens onderaan , staat bij mij de Hey Google gevoeligheidsinstelling [Afbeelding]
meesje schreef op zondag 31 mei 2020 @ 16:25:
[...]
Bij mij ook. Klik er maar eens op. Alles is dan grijs en tekst dat nog niet beschikbaar is onder taal NL.
:fill(white):strip_exif()/f/image/sT6sgqLkHctUEmOGvXMCv9sK.png?f=user_large)
Dus een slimme cam (met baby app) die tevens opgeroepen kan worden op de Hub.
En dan een andere cam dan de Nest.
Ik heb een Ezviz Mini-O camera die op de babykamer staat. Je kunt het beeld via de Hub bekijken, maar dan is er wel een vertraging van een seconde of 10 (tijdens mijn testje net was het 9).NeutraleTeun schreef op maandag 1 juni 2020 @ 15:52:
Iemand hier die de Google Hub gebruikt icm een camera als babyfoon setup?
Dus een slimme cam (met baby app) die tevens opgeroepen kan worden op de Hub.
En dan een andere cam dan de Nest.
Ik heb alleen wel 1 probleempje waarbij ik niet week hoe ik het moet oplossen. De Nest Hub lijkt voornamelijk alleen op mijn stem, en die van mijn vader te reageren, maar van anderen niet. Mijn broer kwam vandaag langs, en die probeerde ook een aantal commando's uit, maar de Hub leek daar niet op te reageren, terwijl mijn broer wel de goede commando's duidelijk uitsprak.
Is dit toevallig een instelling die ik over het hoofd heb gezien, of heb ik gewoon een hele kieskeurige Hub gekocht?

:fill(white):strip_exif()/f/image/N1WlZ7w45HGga2ezd9WwsAdP.png?f=user_large)
Yep, de eerste keer instellen van mijn Nest Hub kreeg ik de vraag of ik 'm alleen op mijn stem wou laten reageren. Best kans dat je daar te snel doorheen bent geskipt en dat aan hebt staanYusunoha schreef op maandag 1 juni 2020 @ 19:36:
Ik heb sinds dit weekend een Google Nest Hub voor ons thuis gekocht, en ik ben nog steeds alles een beetje aan het ontdekken.
Ik heb alleen wel 1 probleempje waarbij ik niet week hoe ik het moet oplossen. De Nest Hub lijkt voornamelijk alleen op mijn stem, en die van mijn vader te reageren, maar van anderen niet. Mijn broer kwam vandaag langs, en die probeerde ook een aantal commando's uit, maar de Hub leek daar niet op te reageren, terwijl mijn broer wel de goede commando's duidelijk uitsprak.
Is dit toevallig een instelling die ik over het hoofd heb gezien, of heb ik gewoon een hele kieskeurige Hub gekocht?
Heet overigens Voice Match: https://support.google.com/googlenest/answer/7342711?hl=en
[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 02-06-2020 22:38 ]
The devil is in the details.
Aah, dus dat is het probleem. Ik was het al wel eerder tegen gekomen, maar ik ging er vanuit dat het alleen betere resultaten voor mijn stem ging geven, en niet dat het anderen ging buitensluitenHahn schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 22:36:
[...]
Yep, de eerste keer instellen van mijn Nest Hub kreeg ik de vraag of ik 'm alleen op mijn stem wou laten reageren. Best kans dat je daar te snel doorheen bent geskipt en dat aan hebt staan
Heet overigens Voice Match: https://support.google.com/googlenest/answer/7342711?hl=en

Alles werkt.
Zodra er op de bel geduwd wordt, krijgt hij meldingen op telefoon en op de hub, met beeld op de hub.
Hij heeft nu echter zopas een nieuwe google home mini gekocht.
Zodra hij deze toevoegt, en hij duwt op de bel, dan gaat de melding over naar zijn mini, maar doet zijn hub het niet meer?
Alles zit op dezelfde wifi, en in hetzelfde huis...
Bezoekersmeldingen staat aan.
Ik heb echt geen flauw idee wat er mis is.
Wanneer hij de mini verwijderd, is alles terug op de hub...
Erna terug de mini gekoppeld en terug gedaan met melding op hub, maar wel op de mini.
Erg vreemd, enig idee?
Ik heb al op google gekeken zonder echt goed resultaat.
Vriend van me heeft de hub max, en diverse mini's en daar werkt het ook gewoon.
Na in -en uitpluggen van de hub , werkt het precies
[ Voor 3% gewijzigd door skank op 03-06-2020 18:42 ]
Heb deze ook gekregen ja, ook al eerder bij Youtube Premium. Wel heel lekker steeds zo'n gratis mini erbij. Toch wel handig voor in huis. Heb nu inmiddels 6 google home speakers verspreid door het huis en komt er dan dus nog eentje bij. Wel heel handig.stefanmechelen schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 22:35:
Ik had onlangs de nieuwe Nest Aware genomen (flinke besparing tov iedere camera apart te betalen) en nu kreeg ik vandaag dit er bovenop. Wist niet dat ze die actie hadden lopen. Ik dacht dat dit alleen in de US was bij aanschaf van YouTube Premium.
Waar ik nog ontzetten van baal is dat er niet veel meer gedaan wordt met routines o.b.v. bepaalde triggers, dat zou het allemaal zo veel krachtiger en nuttiger maken gezien de vele koppelingen die google nu heeft met andere apparaten. Het zou toch handig zijn als je bepaalde "conditions" had om routines te starten zoals: when Nest Cam sees a person, when your phone is on your wifi, when someone presses the doorbell etc. etc. i.p.v. nu alleen stem of een bepaalde tijd dat een routine start.
Hoop dat hier snel iets mee gedaan wordt. Zou toch makkelijk te maken moeten zijn.
Hiervoor bestaat: Home Assistantkrouwen schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:17:
[...]
Heb deze ook gekregen ja, ook al eerder bij Youtube Premium. Wel heel lekker steeds zo'n gratis mini erbij. Toch wel handig voor in huis. Heb nu inmiddels 6 google home speakers verspreid door het huis en komt er dan dus nog eentje bij. Wel heel handig.
Waar ik nog ontzetten van baal is dat er niet veel meer gedaan wordt met routines o.b.v. bepaalde triggers, dat zou het allemaal zo veel krachtiger en nuttiger maken gezien de vele koppelingen die google nu heeft met andere apparaten. Het zou toch handig zijn als je bepaalde "conditions" had om routines te starten zoals: when Nest Cam sees a person, when your phone is on your wifi, when someone presses the doorbell etc. etc. i.p.v. nu alleen stem of een bepaalde tijd dat een routine start.
Hoop dat hier snel iets mee gedaan wordt. Zou toch makkelijk te maken moeten zijn.

Google Home App -> nest Hub -> Instellingen -> Fotolijst -> Google Foto's --> selecteer de albums die je wiledjil schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:42:
Ik wil graag bij de nest hub mijn eigen keuze maken voor de fotoalbums, Google doet het nu voor mij, waardeloos.
Heb je dat zelf kunnen testen?Hmmbob schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 14:22:
[...]
Google Home App -> nest Hub -> Instellingen -> Fotolijst -> Google Foto's --> selecteer de albums die je wil
Ik krijg de volgende melding:
Geen albums gevonden
Je kunt later een album in Google Foto's maken en ervoor kiezen het album weer te gevenin het menu Instelingen van de Home-app.
Het lukt wel als ik naar een Google Chrome Cast. Niet naar een Nest hub!
Bij mij werkt het prima.Hatman schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 15:36:
[...]
Heb je dat zelf kunnen testen?
Geen albums gevonden
Je kunt later een album in Google Foto's maken en ervoor kiezen het album weer te gevenin het menu Instelingen van de Home-app.
Ik heb zelf op die manier 3 albums geselecteerd (foto's van mijn vriendin, foto's van ons zoontje en foto's van de kat)
Als Google Foto's een nieuwe foto ontdekt waar één van die onderwerpen op staat, wordt de foto automatisch aan dat album toegevoegd (maar dat is Google Foto's functionaliteit, dus niet specifiek voor Google Home)
Klopt, maar Ik zie maar een paar albums en die kan ik niet vervangen door andere die ik bij google foto's heb staanHmmbob schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 14:22:
[...]
Google Home App -> nest Hub -> Instellingen -> Fotolijst -> Google Foto's --> selecteer de albums die je wil
edjil schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 16:18:
[...]
Klopt, maar Ik zie maar een paar albums en die kan ik niet vervangen door andere die ik bij google foto's heb staan, bij Google foto's heb ik 30 albums, in de app zie ik er maar 13.
Jep, werkt perfect hier.Hatman schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 15:36:
[...]
Heb je dat zelf kunnen testen?
Geen albums gevonden
Zijn de accounts goed gekoppeld (zowel binnen Photos als de Hub)? De hub kan alleen foto's laten zien uit het account wat aan de hub gekoppeld is.
[ Voor 7% gewijzigd door Hmmbob op 04-06-2020 16:30 ]
Dat is ook zo. Als je Voice Match instelt, kan je Assistent-apparaat bepalen wie je bent om persoonlijke antwoorden te geven, bijv. 'hoe lang is het rijden naar mijn werk?': het apparaat kijkt dan naar jouw ingestelde adres voor 'werk'; vraagt iemand anders hoe lang het rijden is, krijgt die de reistijd naar zijn/haar werk (mits herkend door Voice Match). Standaardvragen zoals 'Hoe is het weer?' of 'Hoe laat sluit de Gamma?' kunnen door iedereen worden gesteld.Yusunoha schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 07:38:
[...]
Aah, dus dat is het probleem. Ik was het al wel eerder tegen gekomen, maar ik ging er vanuit dat het alleen betere resultaten voor mijn stem ging geven, en niet dat het anderen ging buitensluiten
Vooral de Hub is een goede aanbieding!!
:strip_exif()/f/image/ZzPXbC6iwHLUe4BkeD1T2Yh9.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/O3ZWS5zQwg1VkarqO3FCUSHD.jpg?f=user_large)
Bron: https://nl.pepper.com/aan...9-bij-albert-heijn-148304
staat de voice enkel om jouw stem ingesteld?Yusunoha schreef op maandag 1 juni 2020 @ 19:36:
Ik heb sinds dit weekend een Google Nest Hub voor ons thuis gekocht, en ik ben nog steeds alles een beetje aan het ontdekken.
Zitten de andere familieleden ook in je Google home als familielid?
Hey Google, show baby keemer on Nest HubNeutraleTeun schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 19:21:
Ja crap. Gister een combi van Hub en Nest cam gekocht.
Over dat:
Ik krijg de cam niet opgeroepen via de Hub.
Cam staat wel gewoon in de lijst (zowel Hub als telefoon) en met klikken krijg ik ook gewoon beeld, echter niet met spraak.
Sync devices heb ik al gedaan.
[Afbeelding]
Probeer het eens op z'n Engels.
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Hey google, stream babykamer op hub (als dit tenminste de namen zijn van je devices).NeutraleTeun schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 19:21:
Ja crap. Gister een combi van Hub en Nest cam gekocht.
Over dat:
Ik krijg de cam niet opgeroepen via de Hub.
Cam staat wel gewoon in de lijst (zowel Hub als telefoon) en met klikken krijg ik ook gewoon beeld, echter niet met spraak.
Sync devices heb ik al gedaan.
[Afbeelding]
Dit topic is gesloten.
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...