39sec op VET nu
Dit doet Max gewoon heel goed. Inhalen top.
ook sterk verdedigd na de inhaal actie zeg
at your service
Vettel is trouwens erg goed gereden, zeer strategisch. 5e met ruim een pitstop voorsprong op Verstappen.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Moet kunnen in 6 rondjes..SkylerNL schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:47:
39sec op VET nu
met 6 rondjes? reed net ook niet op VET in dus denk dat het hierbij blijft..SkylerNL schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:47:
39sec op VET nu
voel ik daar een SC aankomen?
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Dat wordt dus een zekere P6.SkylerNL schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:47:
39sec op VET nu
"When you grow up your heart dies"
Welke race kijk jij?Bensimpel schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:47:
Dat kan nog wel p5 worden.
Haters everywhere but I don’t really care
Toch wel jammer dat ROS / Mercedes zit te 'spelen' en ze straks er weer volop gaan, terwijl het nu lijkt dat hij voor P1 moet vechten met RIC.
...
Bij voorkeur omdat Ros z'n remmen kwijt is...
uhmm..Bensimpel schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:47:
Dat kan nog wel p5 worden.
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Onderkant van de auto over het asfalt.Heijmenberg99 schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:48:
Wat zijn eigenlijk die vonkjes.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Zeg dat Ricciardo nu nog 1,5 seconde met 6 ronden te gaan. Haalt die het net niet...
De titanium bodemplaat.Heijmenberg99 schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:48:
Blij zijn dat je een Honda inhaalt in een RB op een langzaam bochten circuit ....
“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross
Verwijderd
Vuursteentjes om de motor aan de praat te houden.Heijmenberg99 schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:48:
Skid blocks.Heijmenberg99 schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:48:
Dat is niet gebruikte benzine die op die manier wordt geloosd.Heijmenberg99 schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:48:
Kleine titanium blokjes onder de bodemplaat voor wat extra spektakel...Heijmenberg99 schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:48:
Er hangt een titanium plaat als bodembescherming onder elke auto. Bij hobbelige circuits als hier schuurt die vaak over de grond, met vonken als gevolg.Heijmenberg99 schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:48:
Als er nu een SC komt dan finishen ze er wss achter.
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:48:
[...]
Vuursteentjes om de motor aan de praat te houden.
Kimi komt toch Hamilton weer halen, nog maar 1.4s..
Het is geen bescherming, het is om aan het einde van de race te bepalen of de auto aan de minimale ground clearance heft voldaan.Mathieu_Hinder schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:49:
[...]
Er hangt een titanium plaat als bodembescherming onder elke auto. Bij hobbelige circuits als hier schuurt die vaak over de grond, met vonken als gevolg.
En blij met plek 6 terwijl je teamgenoot om de overwinning strijdt.Breezers schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:48:
Blij zijn dat je een Honda inhaalt in een RB op een langzaam bochten circuit ....
Fout gegokt...Eli3l schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:50:
[...]
Het is geen bescherming, het is om aan het einde van de race te bepalen of de auto aan de minimale ground clearance heft voldaan.
Het is puur voor de vonken...show dus
Ik denk dat ric er wel bij komt maar niet voorbij.
start was slecht (ook door die crash).. en dan is het gezien..Exocet schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:50:
[...]
En blij met plek 6 terwijl je teamgenoot om de overwinning strijdt.
Nog een paar races een slechte start en dan leert max het wel
[ Voor 4% gewijzigd door Shva op 18-09-2016 15:51 ]
Dat zelfs niet, is puur voor de show...Eli3l schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:50:
[...]
Het is geen bescherming, het is om aan het einde van de race te bepalen of de auto aan de minimale ground clearance heft voldaan.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
RIC driver of the day lijkt mij
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Precies....Exocet schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:50:
[...]
En blij met plek 6 terwijl je teamgenoot om de overwinning strijdt.
Ik gun het hem, maar eigenlijk is het best triest
Ik dacht dat die plaat ook gewoon van hout was.albino71 schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:50:
[...]
Fout gegokt...
zou mooi zijn, RIC nog ROS voorbij en RAI om HAM heen ..
of ze gaan er met z'n 2en vanaf en Max schuift 2 plekken op
of ze gaan er met z'n 2en vanaf en Max schuift 2 plekken op
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
VET sowieso!!MegaTronics schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:51:
Max doet hier wat ie minimaal aan zijn stand verplicht is (6de worden) tenzij er nog iets raar gebeurt. Verder snel vergeten denk ik maar.
Vettel?MegaTronics schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:51:
Waarom dan laatst die discussie over het feit dat ze thungsten hadden gebruikt twee seizoenen terug?
Ik denk VETMegaTronics schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:51:
Ik ga voor VettelMegaTronics schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:51:
Kijk, nu komt RIC niet echt snel dichterbij meer.
...
Stel je voor dat je als laatste moet starten, dan is het al helemaal gezien....oh nee, toch nietspartacusNLD schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:50:
[...]
start was slecht (ook door die crash).. en dan is het gezien..
Rosberg gaat hem winnen helaas. Loopt te weinig in op Mercedes Ricciardo.
[ Voor 7% gewijzigd door alwaysleft op 18-09-2016 15:52 ]
zó gaat RIC het niet meer halen neeLuxicon schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:52:
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Ros aan het stampen, vergeet 't maar..
Als Ric hem wint misschien Ric, anders sowieso Vettel.
Bensimpel
Positieve meneer
Ros is aan het stampen nu, gaat hem niet worden zo.
😆 - Denk ook eens om ;)
10x 2s per rondje is ook erg lastig te doen. De rondetijden vlakken altijd wel uit na 5 rondjes.
Ja, ook omdat Mercedes wat gas bij geeft.Alfa90_Buttje schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:52:
[...]
zó gaat RIC het niet meer halen nee
...
Maar die heeft dan ook verkeer voor hem zittenLuxicon schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:52:
Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |
Moet je toch je glazen bol upgradenalwaysleft schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:52:
Vettel is ook een optie.
Jup. Ben benieuwd of ROS het qua remmerij dan vol gaat houden als hij nu toestemming heeft gekregen om te stampen.
Jammer, de rijdende chicanes Massa en Gutierrez verpesten het.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Nee is geen optie.MegaTronics schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:53:
Vettel is ook een optie.
Leuke race was het jammer van de slechte start maar hij laat wel mooie dingen zien. Vet is driver of the day
Nee hoor, ze hebben wel degelijk nut, ze beschermen de houten plank onder de auto.
Ze hebben alleen een aantal jaar geleden het materiaal veranderd, omdat het oude materiaal versplinterde en voor lekke banden kon zorgen. Het huidige materiaal geeft vonken en is daarmee meteen weg.
Dus het is maar gedeeltelijk gedaan voor de show.
Max gewoon 42(!) seconden achter Vettel.
/fail
Gelukkig is de chagrijnigheid nu ook weer over
/fail
Gelukkig is de chagrijnigheid nu ook weer over
[ Voor 36% gewijzigd door Vos op 18-09-2016 15:55 ]
max nu op spaarmodus gezien de tijden..
Niet waar.albino71 schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:50:
[...]
Fout gegokt...
Lijkt wel of altijd de Mercedes iets over heeft...Wat een dominantie. Bijschakelen als het nodig is...
Maar net riep je nog dat Ricciardo ging winnen! Kan ik mijn geld terug krijgen aub?!alwaysleft schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:52:
Tsja, Max kreeg er een Soft onder uiteindelijk, volgens mij rijdt VET op US?
...
Toch niet, is door de FIA specifiek geintroduceerd als cosmetische ingreep bedoelt om de vonken van vroeger terug te brengen met het oog op meer nachtraces tegenwoordig.NiaX schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:54:
[...]
Nee hoor, ze hebben wel degelijk nut, ze beschermen de houten plank onder de auto.
Ze hebben alleen een aantal jaar geleden het materiaal veranderd, omdat het oude materiaal versplinterde en voor lekke banden kon zorgen. Het huidige materiaal geeft vonken en is daarmee meteen weg.
Dus het is maar gedeeltelijk gedaan voor de show.
jepLuxicon schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:55:
[...]
Alles is een optie, maar gezien dat RIC het niet gaat halen, denk ik dat Vettel het word
En dan? Vettel is als laatste begonnen, Verstappen als 4e. Kan je niet op de laatste stint stekenLuxicon schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:55:
[...]
Dat alleen zorgt niet voor dit verschil, ik doel op de hele race.Luxicon schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:55:
[...]
Eerlijk gezegd zie ik Rosberg wel graag kampioen worden.
...
Me2, mooi dat hij weer leider wordt nu. Spanning voor de titel is altijd goed!Luxicon schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:56:
Eerlijk gezegd zie ik Rosberg wel graag kampioen worden.
Nu nog ff laatste crash voor de sensatie
[ Voor 11% gewijzigd door svennyS op 18-09-2016 15:58 ]
https://willthef1journo.w...2014/07/05/bright-sparks/Grimmie187 schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:55:
[...]
Toch niet, is door de FIA specifiek geintroduceerd als cosmetische ingreep bedoelt om de vonken van vroeger terug te brengen met het oog op meer nachtraces tegenwoordig.
purpose of making them out of titanium is threefold: Firstly, it’s safer, because if they do come off they are about a third of the weight of the existing ones. Secondly, the titanium wears some 2-2.5 times more quickly than the metal currently used. Thus cars will have to be run a little bit higher to manage wear and teams won’t be able to drag them on the ground quite as much as they have in the past. The third effect is that you will see a lot more sparks, which some people think will look a little more spectacular
Zijn ze er niet bijna voor de constructeurs nu?
Nee hoor, de vonken zijn een leuke bijkomstigheid.Grimmie187 schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:55:
[...]
Toch niet, is door de FIA specifiek geintroduceerd als cosmetische ingreep bedoelt om de vonken van vroeger terug te brengen met het oog op meer nachtraces tegenwoordig.
Q: (Andrew Benson – BBC Sport) Can you explain the substance and intent of the titanium skid block regulation please, including whether other parts of the plank will still have other kinds of material in the skid block?
CW: To explain: the plank is the long bit of wood, the skids are bits of metal within the plank. The skids have formerly been made of a heavy metal, which has been very resistant to wear, and they put the skids around the points in the plank where thickness is measured. Planks have to start off at nominally 10mm thick and they can’t be less than 9mm thick. However, we only measure them around certain holes in the plank. So they position the skids around those holes.
This metal is extremely heavy and when pieces detach they can be extremely harmful. We saw two punctures in Spa previously because of bits of this metal that lay in a kerb and caused damage. In a worst case scenario they could fly off and hit someone.
The purpose of making them out of titanium is threefold: Firstly, it’s safer, because if they do come off they are about a third of the weight of the existing ones. Secondly, the titanium wears some 2-2.5 times more quickly than the metal currently used. Thus cars will have to be run a little bit higher to manage wear and teams won’t be able to drag them on the ground quite as much as they have in the past. The third effect is that you will see a lot more sparks, which some people think will look a little more spectacular.
Bizar hoe vettel met evenveel stops vanaf achteraan nog zo'n voorsprong op max kan hebben.
Mooie finish!
Mooie finish, was de race maar 1 ronde langer.
...
Benieuwd naar Max' interview.
Heb die mensen bij Mercedes nooit zo blij gezien
Dat kon niet. Het is 16:00.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Kwestie van op het juiste tijdstip op de juiste locatie op de baan te zitten met het verkeer om je heen.Cowamundo schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:59:
Bizar hoe vettel met evenveel stops vanaf achteraan nog zo'n voorsprong op max kan hebben.
Van mij mogen ze Massa en Gutierrez gridpenalties geven, voor het verpesten van een spannende finish. Mooi dat Massa weg is volgend jaar.
je zou ze allemaal een oscar gevenlampekap06 schreef op zondag 18 september 2016 @ 16:00:
Heb die mensen bij Mercedes nooit zo blij gezien
Een rondje en dan had RIC het.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 3 besproken worden.
GP2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1
Dit topic sluit de woensdag na de race. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 3 besproken worden.
GP2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1