BJBoes schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:25:
[...]
maar waarom, de logica gaat even aan mij voorbij. We weten allemaal dat Red bull momenteel het beste chassis heeft van het hele veld. sterker nog daar waar merc op motor vermogen een straat lengte voor sprong heeft/had, heeft red bull dat op het chassis! sterker nog dit word duidelijk als we zelfs op hoge snelheids banen de red bull nog enig sinds in de top 5 terug vinden! met de minste motor van allen toch maximaal resultaat!
Nu komen we op een baan waar motor vermogen geen donder uit maakt zoals jim carey in de film bruce almighty zegt "all this horsepower but no room to gallop" een baan die absoluut gemaakt is voor de mechanische grip van de red bull met een boel langzame 90 graden bochten waar de merc het beduidend moeilijker mee heeft!
waarom gaat een merc hier dan toch met de winst er van door volgens jouw? Is de merc dan gewoon een betere auto? waar gaan ze het verlies in die langzame bochten dan goed maken volgens jouw, toch op die paar rechte stukken en motor vermogen?
Ik probeer t comment niet de grond in te boren her ... wil er alleen achter komen waarom jij denkt dat merc toch wint!
Nou omdat ondanks dat ik hoop dat RBR op 1/2e plek komt (Max is toch wel mijn favoriet) Mercedes helemaal niet veel slechter is op dit soort circuits.
Mercedes heeft gewoon een compleet pakket goed zitten, het is niet dat RBR veel beter in de bochten is.
RBR heeft zijn kwaliteiten in bochten (wegligging etc) liggen, dat wilt niet zeggen dat Mercedes slechter is in de bochten.
Mercedes is gewoon op elk vlak goed, zowel de bochten als de rechten stukken. RBR moet het grotendeels van de bochten hebben om een podium te kunnen krijgen.
Mercedes heeft dan ook al vaker laten zien dat ze op dit soort circuits gewoon uitmuntend presteren.
Daarnaast is het voor Max belangrijk hoe de kwalificatie gaat, hij moet/mag niet een muur gaan kussen en met de race laatste beginnen want dan wordt het gewoonweg geen podium. Max neemt zoveel risico's wat op dit soort circuits niet altijd even handig is. Mercedes vind ik toch wel redelijk safe maar vooral zeer goed rijden (maakt niet uit welk circuit).
Het is in ieder geval niet zo: RBR is het beste vergeleken alle andere op een circuit met veel bochten, en Mercedes op een circuit met veel lange stukken. Mercedes gaat net zo goed als een speer door de bochten. De kwaliteiten van RBR zitten gewoon in de bochten (wilt niet zeggen dat Mercedes die niet heeft

).
Het komt er gewoonweg op neer dat RBR veel bochten (weinig lange stukken) nodig heeft om het podium te bereiken, voor Mercedes maakt het niet veel uit waar ze rijden, podium kunnen ze eigenlijk standaard wel pakken. Ferrari moet het dan weer grotendeels van de rechte stukken hebben en dat is wel beter te vergelijken met RBR.
Ferrari = goed op lange stukken
RBR = goed op korte stukken / veel bochten
Mercedes = goed op elk gebied.
[
Voor 7% gewijzigd door
LopendeVogel op 15-09-2016 12:33
]