[F1 2016] Race 15 - GP van Singapore Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 17 Laatste
Acties:
  • 35.528 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 22:32
Singapore Grand Prix
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/QDEsr9vjwzfVDSGlkiSeOQjp/full.jpg
Data
16 Sep
Free Practice 1:12:00(18:00)
Free Practice 2:15:30(21:30)
17 Sep
Free Practice 3:12:00(18:00)
Quali:15:00(21:00)
18 Sep
Race:14:00(20:00)

CircuitMarina Bay Street Circuit
LocatieSingapore, Singapore
Lengte5065 m
Aantal race ronden61
Total race afstand308,828 km
Laatste winnaarSebastian Vettel (Ferrari) 2:01:22.118
Lap record1:50.041 - Daniel Ricciardo (2015)
LinksFormula1.com Google maps

Bandenkeuzes:
These are the tyres that Pirelli has said must be used at some point in the race:
One set of P Zero Yellow soft.
One set of P Zero Red supersoft
Each driver must have both these sets available for the race, and must use at least one of them.

There are the tyres assigned for Q3 in qualifying:
One set of P Zero Purple ultrasoft
Following the regulations, each driver must save for Q3 one set of the softest of the three nominated compounds. This set will be given back to Pirelli after Q3 for those who qualify in the top 8, but the remaining drivers will keep it for the race – as is the case currently.

Over the course of a race weekend the teams have to hand back tyres according to a certain schedule, though they can decide which tyres to give back at the following times:
- One set after the first 40 minutes of FP1
- One set at the end of FP1
- Two sets at the end of FP2
- Two sets at the end of FP3

Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/headlines/2016/9/ultrasofts-the-tyre-of-choice-for-singapore/_jcr_content/articleContent/image.img.jpg/1473156210089.jpg

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Hopen op een podium voor Max en eindelijk weer eens voor Ricciardo eindigen...

[ Voor 7% gewijzigd door alwaysleft op 15-09-2016 09:15 ]

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

Go Ferrari :D

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:16
alwaysleft schreef op donderdag 15 september 2016 @ 09:15:
Hopen op een podium voor Max en eindelijk weer eens voor Ricciardo eindigen...
Ric heeft er nog eentje tegoed uit Monaco.

TheS4ndm4n#1919

• alwaysleft
RocketKoen schreef op donderdag 15 september 2016 @ 09:49:
[...]

Ric heeft er nog eentje tegoed uit Monaco.
En Max van Hockenheim :)

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Ik denk dat Max het aan zijn stand wel weer eens verplicht is om minstens top 4 te rijden.
Maar we zullen zien. Er kan veel mis gaan tijdens een raceweekend.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-06 18:11
Ik ben ook benieuwd naar wat Max doet dit weekend.
Ik gok op een 2de of 3de plaats.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-06 12:02

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ome Ernst schreef op donderdag 15 september 2016 @ 09:51:
[...]

Ik denk dat Max het aan zijn stand wel weer eens verplicht is om minstens top 4 te rijden.
Maar we zullen zien. Er kan veel mis gaan tijdens een raceweekend.
Dat laatste is helemaal waar. Echter, ik denk wel dat Max hier qua racepace weer sneller kan zijn dan Ricciardo; hij is erg goed met de paarse en rode banden.

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:51
Kregen Max en Ricciardo nu allebei de motorupdate of was het dit keer alleen Max?
Hopelijk kan de Red Bull het gevecht met de Mercs aan :) zou wel toffe duels kunnen opleveren.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• alwaysleft
Bastie-88 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 09:55:
Kregen Max en Ricciardo nu allebei de motorupdate of was het dit keer alleen Max?
Hopelijk kan de Red Bull het gevecht met de Mercs aan :) zou wel toffe duels kunnen opleveren.
Het is "maar" 15 pk. Ze zouden het allebei krijgen. Goed voor 0,1 seconde winst per rondje. Toch mooi meegenomen :)

Ik hoop dat Max eens in gevecht komt met Hamilton, allebei zelfde type racers. Is nog niet voorgekomen Max in gevecht echt met Hamilton, met alle top rijders maar nog niet met Hamilton. Verheug me er op als het ooit zo ver komt _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door alwaysleft op 15-09-2016 10:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

tlpeter schreef op donderdag 15 september 2016 @ 09:55:
Ik ben ook benieuwd naar wat Max doet dit weekend.
Ik gok op een 2de of 3de plaats.
Max heeft een succesje nodig. Teveel controversie, te weinig punten de laatste tijd.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-05 13:48
Betekend een nieuwe motor een gridstraf voor Max?

iRacing Profiel

• alwaysleft
JackBol schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:21:
[...]

Max heeft een succesje nodig. Teveel controversie, te weinig punten de laatste tijd.
True, laatste 4 races heeft zijn teamgenoot hem verslagen.

• P.K.
  • Laatst online: 31-05 22:57
frankivo schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:53:
Betekend een nieuwe motor een gridstraf voor Max?
Nee, deze past nog binnen het aantal toegestane motoren. Pas bij de 6e (en meer) krijg je straf.

edit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hVI18Fp.png

[ Voor 48% gewijzigd door P.K. op 15-09-2016 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:22
Het blijft vreemd dat je straks tijdens de race alleen maar baan en zeer directe omgeving ziet.

Plaatjes als deze blijven voorbehouden aan trackwalks etc.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CsYfe5JXgAE5T2_.jpg:large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CsYOZLbWIAApwQX.jpg:large

[Vimeo: https://vimeo.com/182758511]

Hier is trouwens de website van de fia te vinden met alle documenten, beslissingen etc die deze race aangaan. O.a. het aantal motor onderdelen dat iedere rijder verbruikt heeft. maar straks ook alle eventuele gridstraffen, penalties, uitslagen etc.

[ Voor 33% gewijzigd door nachtnet op 15-09-2016 11:17 ]

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-05 13:48
P.K. schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:00:
[...]

Nee, deze past nog binnen het aantal toegestane motoren. Pas bij de 6e (en meer) krijg je straf.

edit:

[afbeelding]
De CE wordt dus niet mee vervangen?

iRacing Profiel

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 04:28
frankivo schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:22:
[...]

Het gaat sowieso niet om een vervanging van de motor, het gaat om upgrades. Dus de bestaande motoren worden aangepast.

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Spannend, zin in, laat maar komen!

Zelfs het weer zit mee dit weekend.

Weinig motoren zijn er gebruikt door sommige eteam. Te betrouwbaar dus...

[ Voor 36% gewijzigd door albino71 op 15-09-2016 11:26 ]

Te koop....

• P.K.
frankivo schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:22:
[...]

Afgaande op dit statement van de FIA dus niet.
Maar dit is een moment opname (de keuring van vandaag), in het uiterste geval kan Red Bull tussen P3 en de kwalificatie nog een motor vervangen.

Belangrijker is ook om te weten waar Renault de tokens voor heeft gebruikt, als de CE niet is aangepast hoef je die niet te vervangen natuurlijk. :)
Twynn schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:24:
[...]

Het gaat sowieso niet om een vervanging van de motor, het gaat om upgrades. Dus de bestaande motoren worden aangepast.
Renault heeft tokens ingezet, dus het gaat wel degelijk om een vervanging die mee telt voor het gebruikte aantal onderdelen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Twynn schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:24:
[...]

Bestaande motoren uit de gebruikte pool mogen juist _niet_ worden aangepast.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• BJBoes
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-03 20:56
top 3 is voor mij van het weekend riciardo verstappen vettel. in welke volgorde dan ook. t ligt er net aan wie er als eerst naar de start door de bocht heen gaat en vrij baan heeft!

de mercedesen hebben op deze baan bewezen geen match te zijn voor de mechanische grip op de achterkant van de RB's Ferrari is een goede 2de. t lijkt er sterk op dat dit een baan is waar een RB het aan zijn stand verplicht is te winnen.

mits Mercedes dit weekend een konijn uit een hoge hoed tovert ga ik uit van winst voor Red Bull Racing.

ik vind het hoe dan ook knap wat red bull van het jaar gedaan heeft op aerodynamisch gebied! ze hebben gewoon seconden lang goed gemaakt wat ze missen op motor vermogen! t voor elkaar gekregen FRIC te kopiëren van Merc en na wat lijkt de air flow over de achterkant nog beter zien te herleiden. ik ben echt waar benieuwd of we er ooit achter gaan komen wat Adrian net voor of tegen die difuser heeft aangebouwd om dat ding van t jaar zo snel te krijgen! 1 ding is zeker Merc of welk ander team heeft dat stukje techniek nog niet gevonden, en 2 het heeft voor een gedeelte met de hoogte van de auto te maken de redbull ligt op de achterkant veel hoger dan de meeste auto's de "rake" is nog al raar ten opzichte van de andere auto's

ben ook zeer benieuwd na de doorontwikkeling van de auto TOV de veranderingen aan de autos voor volgend jaar! is dit iets wat Newey in het design van de auto voor volgend jaar laat terug komen? Alleen de tijd gaat het leren natuurlijk ... maar kan niet wachten op de kampioenschaps wagen van red bull voor volgend jaar! t zal als we de glazenbol er bij pakken Verstappens eerste kampioenschap worden op zijn 20ste! ( is dan net een maand 20 geloof ik )

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

P.K. schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:00:
[...]

edit:

[afbeelding]
Voor Max staat hier de nieuwe motor nog niet bij.
de 3-3-3-3-3-5 is nog hetzelfde als voor het begin van de race op Monza

PSN

• P.K.
YakuzA schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:40:
[...]

Voor Max staat hier de nieuwe motor nog niet bij.
de 3-3-3-3-5 is nog hetzelfde als voor het begin van de race op Monza
Van 3 ga je alsnog niet naar 6 in een weekend. ;) (tenzij je Hamilton heet misschien)

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:32
Voorspelling voor wat het waard is.

Bij een droge baan.
1.Hamilton
2.Rosberg
3.Vettel

Bij een natte baan.
1.Hamilton
2.Riccardo
3.Verstappen

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

nachtnet schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:11:
...

Hier is trouwens de website van de fia te vinden met alle documenten, beslissingen etc die deze race aangaan. O.a. het aantal motor onderdelen dat iedere rijder verbruikt heeft. maar straks ook alle eventuele gridstraffen, penalties, uitslagen etc.
Thnx voor de link.
A seal was broken on the gearbox of car number 44, driver Lewis Hamilton, in order to inspect the
1st change gear ratio pair and associated dog ring for physical damage and as a result of this
inspection to change the 1st change gear ratio pair and associated dog ring.
This was done in accordance with Article 23.6d of the 2016 Formula One Sporting Regulations.

PSN

• BJBoes
MaXeRs schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:43:

Bij een droge baan.
1.Hamilton
2.Rosberg
3.Vettel

Bij een natte baan.
1.Hamilton
2.Riccardo
3.Verstappen
dat is interessant jij gaat er van uit dat het toch een merc word op deze baan.
2 compleet verschillende gedachte gangen die wij hebben dus, kan je uitleggen waarom je denkt dat merc t toch voor elkaar krijgt op deze baan volgens jouw? ben best wel benieuwd eigenlijk :)

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:33

Bij een droge baan.
1.Hamilton
2.Rosberg
3.Vettel

Bij een natte baan.
1.Hamilton
2.Riccardo
3.Verstappen
Haha het is altijd leuk om voorspellingen te doen, maar natte baan? Moa dat denk ik niet.
Ik denk... (uiteraard droge baan):
1. Ham
2. Ric
3. Verstappen

Het zal hopelijk van begin tot het eind spannend zijn, dit is geen circuit zoals laatst waarbij bocht 1 de race min of meer bepaald. Dit is een race waarbij elke bocht bepaald (non stop spanningen dus :D).

Daarnaast, tsja Hamilton is natuurlijk ook niet slecht met bochten en etc en vermogen heeft hij ook genoeg.

Ik twijfel alleen tussen ric en verstappen (misschien verstappen 2e mits de risico's goed uitvallen). Maar Ham bewijst zich dit seizoen eigenlijk wel op elk circuit, of het nou een circuit is met veel rechte stukken of met veel bochten, hij knalt altijd. Het is niet dat RBR zo ontiegelijk veel beter is in de bochten, ham met zijn mercedes rijd eigenlijk standaard goed.

Maar goed wat ik hoop:
1. Max
2. Ric
3. Ros

[ Voor 6% gewijzigd door LopendeVogel op 15-09-2016 11:49 ]

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

1 ves
2 vet
3 rai

Te koop....

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 17:49
1 ves
2 vet
3 ric

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:22

Bestla

M/M -> V/F

Laat ik eens gek doen.
1. VES
2. ROS
3. HAM

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ha, lekker weer een race weekend. Hoop op een goed resultaat voor Max.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 21:42
1. VET
2. HAM
3. VES

• LopendeVogel
Hmm dan moet de race wel heel gek verlopen mocht Ferrari op 1e plek eindigen. Daar waar zowel RBR beter zou moeten zijn maar ook Mercedes, heeft Ferrari 2 teams tegen zich wat beiden beter zijn.. En dan nog een 1e plek? Moa moa, maar we zullen het zien :D Gelukkig weer een race waar van alles mogelijk is :D

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Over het algemeen denk ik toch wel 1) Mercedes 2) Redbull 3) Ferrari.

...

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:37

vhal

ಠ_ಠ

Mercedes houdt weer iedereen voor de gek met zijn 'vorig jaar wisten we niet wat er aan de hand was' en na de Q staan ze vrolijk 1 en 2 op een dikke halve seconde van #3 en eindigen met een 1-2tje in de race. Wie #3 kan zijn is ws. VET ofzo. Verstappen zal hem ws. in een muur parkeren is mijn gevoel, iets met stratencircuits, teveel willen en Monaco 2016 :+

Dus:

1. ROS/HAM
2. HAM/ROS
3. VET

Maar wie weet, een andere winnaar dan Mercedes zou wel eens leuk zijn. Ik gok dan op VET

Strava

• LopendeVogel
vhal schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:16:
Mercedes houdt weer iedereen voor de gek met zijn 'vorig jaar wisten we niet wat er aan de hand was' en na de Q staan ze vrolijk 1 en 2 op een dikke halve seconde van #3 en eindigen met een 1-2tje in de race. Wie #3 kan zijn is ws. VET ofzo. Verstappen zal hem ws. in een muur parkeren is mijn gevoel, iets met stratencircuits, teveel willen en Monaco 2016 :+

Dus:

1. ROS/HAM
2. HAM/ROS
3. VET

Maar wie weet, een andere winnaar dan Mercedes zou wel eens leuk zijn. Ik gok dan op VET
Maar was Monaco niet gewoon TE voor verstappen?
Was het niet zo dat max in Monaco als laatste begon, regen had en gewoonweg 1e wilde worden vanaf de laatste start plek?
Oftewel, Max sloof zich uit, haalde er steeds meer en meer in en toen kaboem? Iets van: alles of niets.
Of ben ik nu in de war met een ander circuit?

Dan zouden we natuurlijk ook kunnen zeggen: ros en ham tikken elkaar eruit, en vet ramt rai waardoor je rbr en haas op 1/3 plekken krijgt :P

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CsYzKJPWcAATo9F.jpg:large

Even een vertekenend weerplaatje..

kans op regen overdag is behoorlijk groot, kans op droog weer na zonsondergang is behoorlijk groot..
Ga zelf dan ook uit van een droge race..

Ben het wel met een aantal bovenstaande posters eens. Ik verwacht dat Mercedes weinig problemen meer zal hebben met deze baan en banden. (mocht dat toch ineens anders zijn zou dat een grote verrassing voor mij zijn.)

Mercedes zou daarom zeker in Q P1-2 moeten kunnen pakken. in de race vermoed ik dat RB en FER behoorlijk goed kunnen meedoen.

In de persco (Nu bezig) blijft Perez nog steeds een besluit waar te rijden afschuiven en uitstellen. Nu verwacht hij in Malaysia zijn stoeltje te kunnen bekendmaken..

RIC is daar trouwens ook goed bezig:

"verwacht wel een plaats in de top 10 te kunnen rijden"
En hij wil de Shoey gaan bewaren voor een echte overwinning..(hij schijnt ook uit te leggen hoe champagne en schoen samen niet zo vreselijk zijn... :+

[ Voor 13% gewijzigd door nachtnet op 15-09-2016 12:24 ]

• BJBoes
Luxicon schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:14:
Over het algemeen denk ik toch wel 1) Mercedes 2) Redbull 3) Ferrari.
maar waarom, de logica gaat even aan mij voorbij. We weten allemaal dat Red bull momenteel het beste chassis heeft van het hele veld. sterker nog daar waar merc op motor vermogen een straat lengte voor sprong heeft/had, heeft red bull dat op het chassis! dit word nog duidelijker als we zelfs op hoge snelheids banen de red bull nog enig sinds in de top 5 terug vinden! met de minste motor van allen toch maximaal resultaat!

Nu komen we op een baan waar motor vermogen geen donder uit maakt zoals jim carey in de film bruce almighty zegt "all this horsepower but no room to gallop" een baan die absoluut gemaakt is voor de mechanische grip van de red bull met een boel langzame 90 graden bochten waar de merc het beduidend moeilijker mee heeft!

waarom gaat een merc hier dan toch met de winst er van door volgens jouw? Is de merc dan gewoon een betere auto? waar gaan ze het verlies in die langzame bochten dan goed maken volgens jouw, toch op die paar rechte stukken en motor vermogen?

Ik probeer t comment niet de grond in te boren her ... wil er alleen achter komen waarom jij denkt dat merc toch wint!

• nachtnet
Ik denk niet dat het chassis van Mercedes echt heel veel slechter is dan dat van RB.
Dat de motor van MERC ruim (en dan ook echt ruim) beter is dan iedere andere motor is geen geheim.

Maar nogmaals ik laat me graag verrassen...

• Grimmie187
BJBoes schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:25:
[...]

maar waarom, de logica gaat even aan mij voorbij. We weten allemaal dat Red bull momenteel het beste chassis heeft van het hele veld. sterker nog daar waar merc op motor vermogen een straat lengte voor sprong heeft/had, heeft red bull dat op het chassis! sterker nog dit word duidelijk als we zelfs op hoge snelheids banen de red bull nog enig sinds in de top 5 terug vinden! met de minste motor van allen toch maximaal resultaat!

Nu komen we op een baan waar motor vermogen geen donder uit maakt zoals jim carey in de film bruce almighty zegt "all this horsepower but no room to gallop" een baan die absoluut gemaakt is voor de mechanische grip van de red bull met een boel langzame 90 graden bochten waar de merc het beduidend moeilijker mee heeft!

waarom gaat een merc hier dan toch met de winst er van door volgens jouw? Is de merc dan gewoon een betere auto? waar gaan ze het verlies in die langzame bochten dan goed maken volgens jouw, toch op die paar rechte stukken en motor vermogen?

Ik probeer t comment niet de grond in te boren her ... wil er alleen achter komen waarom jij denkt dat merc toch wint!
Misschien vloeken in de kerk maar ik denk niet dat het chassis van RBR beter is dan dat van Mercedes.. Zie ook het verschil met de andere teams waar een Mercedes motor achterin ligt.

• Luxicon
[...]

maar waarom, de logica gaat even aan mij voorbij. We weten allemaal dat Red bull momenteel het beste chassis heeft van het hele veld. sterker nog daar waar merc op motor vermogen een straat lengte voor sprong heeft/had, heeft red bull dat op het chassis! sterker nog dit word duidelijk als we zelfs op hoge snelheids banen de red bull nog enig sinds in de top 5 terug vinden! met de minste motor van allen toch maximaal resultaat!

Er zijn wel meer banen geweest waarbij de verwachting is, dat Red Bull zou kunnen winnen. Denk aan Monaco en Hongarije. Beiden zijn door Mercedes gewonnen. Bij Monaco had Ricardo volgens mij pech met de pitstop, en startte vanaf pole. Bij Hongarije weet ik het niet. Maar je ziet toch wel steeds dat Mercedes het enorm goed doet, en je niet op voorhand kan zeggen dat zij níet de snelsten op de baan zullen zijn.

...

• LopendeVogel
[...]

Nou omdat ondanks dat ik hoop dat RBR op 1/2e plek komt (Max is toch wel mijn favoriet) Mercedes helemaal niet veel slechter is op dit soort circuits.
Mercedes heeft gewoon een compleet pakket goed zitten, het is niet dat RBR veel beter in de bochten is.
RBR heeft zijn kwaliteiten in bochten (wegligging etc) liggen, dat wilt niet zeggen dat Mercedes slechter is in de bochten.
Mercedes is gewoon op elk vlak goed, zowel de bochten als de rechten stukken. RBR moet het grotendeels van de bochten hebben om een podium te kunnen krijgen.
Mercedes heeft dan ook al vaker laten zien dat ze op dit soort circuits gewoon uitmuntend presteren.

Daarnaast is het voor Max belangrijk hoe de kwalificatie gaat, hij moet/mag niet een muur gaan kussen en met de race laatste beginnen want dan wordt het gewoonweg geen podium. Max neemt zoveel risico's wat op dit soort circuits niet altijd even handig is. Mercedes vind ik toch wel redelijk safe maar vooral zeer goed rijden (maakt niet uit welk circuit).

Het is in ieder geval niet zo: RBR is het beste vergeleken alle andere op een circuit met veel bochten, en Mercedes op een circuit met veel lange stukken. Mercedes gaat net zo goed als een speer door de bochten. De kwaliteiten van RBR zitten gewoon in de bochten (wilt niet zeggen dat Mercedes die niet heeft ;) ).

Het komt er gewoonweg op neer dat RBR veel bochten (weinig lange stukken) nodig heeft om het podium te bereiken, voor Mercedes maakt het niet veel uit waar ze rijden, podium kunnen ze eigenlijk standaard wel pakken. Ferrari moet het dan weer grotendeels van de rechte stukken hebben en dat is wel beter te vergelijken met RBR.
Ferrari = goed op lange stukken
RBR = goed op korte stukken / veel bochten
Mercedes = goed op elk gebied.

[ Voor 7% gewijzigd door LopendeVogel op 15-09-2016 12:33 ]

• BJBoes
geloof me mensen de mechanische grip op de achterkant van de RBR is WAANZINNIG .. daar kan geen enkel ander team aan tippen. als er dit jaar een merc motor in de RBR had gelegen dan was Merc zoek gereden!

de weg ligging van de merc is uitstekend en lijkt wel bijna op rails ... geef ik toe! de balans is dus top met een pluim! maar dat is die van de RBR ook. Puur de mechanische grip .... in die langzame bochten .. zoals op dit circuit ... haha! no 1 will beat a RBR there!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
BJBoes schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:34:
geloof me mensen de mechanische grip op de achterkant van de RBR is WAANZINNIG .. daar kan geen enkel ander team aan tippen. als er dit jaar een merc motor in de RBR had gelegen dan was Merc zoek gereden!

de weg ligging van de merc is uitstekend en lijkt wel bijna op rails ... geef ik toe! de balans is dus top met een pluim! maar dat is die van de RBR ook. Puur de mechanische grip .... in die langzame bochten .. zoals op dit circuit ... haha! no 1 will beat a RBR there!!
Ahh, dat verklaart alles! :+

• LopendeVogel
BJBoes schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:34:

Jep dat dacht ik ook een aantal races terug, perfecte omstandigheden voor RBR, perfecte baan voor RBR, Max heeft de finish niet gehaald. Mercedes wel incl podium.
RIC kan het nog wel leuk doen en kan goed mee met Mercedes, of RBR beter is dan Mercedes? Moa moa twijfel, ik kan echt niet met zekerheid zeggen: RBR is beter aankomend weekend, dat moeten we nog maar zien.. De auto kan goed mee met Mercedes maar is niet bepaald beter zoals jij het brengt.. P2/P3 mogen we blij zijn.

• BJBoes
tis jammer dat we geen speed traps in die 90 graden bochten hebben, tis echter wel goed te zien op videos door mensen gepost dat RBR door deze bijna haakse bochten met dik 30 40km per uur sneller heen komt dan de meeste andere autos. dat is waar de tijd op gepakt word!

tuurlijk weet ik wat er op de hongaroring is gebeurt en tuurlijk weet ik dat ook in Monaco! maar dat heet een gevalletje pech! en ik ga er even vanuit dat er gewoon is geen gekke dingen gebeuren van t weekend!

• nachtnet
ik gooi er even een vertaalde quote in van Eric Boullier
Het formule 1 team van McLaren schat in dat haar auto het derde snelste chassis heeft. Nummer een zou het team van Mercedes zijn, gevolgd door Red Bull Racing. Dit meldt Eric Boullier, racing director van het team tegenover Autosprint.

Boullier baseert zijn uitspraak op basis van een analyse van de GPS gegevens van diverse races. Hierin zou blijken dat het verschil tussen Red Bull en Mercedes niet erg groot is, en dat het derde team McLaren is.
ook anderen hebben aangegeven dat MERC een top-chassis heeft. (kan even niet zo snel de bronnen hiervoor terug vinden.. Maar ik ga ervanuit dat chassis Mercedes beste of second-best is van de hele grid.)

Zou wel interessant zijn om die GPS data ergens terug te kunnen vinden.. (uitdaging iemand?)

• LopendeVogel
BJBoes schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:44:
tis jammer dat we geen speed traps in die 90 graden bochten hebben, tis echter wel goed te zien op videos door mensen gepost dat RBR door deze bijna haakse bochten met dik 30 40km per uur sneller heen komt dan de meeste andere autos. dat is waar de tijd op gepakt word!

tuurlijk weet ik wat er op de hongaroring is gebeurt en tuurlijk weet ik dat ook in Monaco! maar dat heet een gevalletje pech! en ik ga er even vanuit dat er gewoon is geen gekke dingen gebeuren van t weekend!
Tsja de top 3 teams zijn op de laagste 3 teams altijd wel een stuk sneller :P
Maar je hebt meerdere top teams: Mercedes, Ferrari en RBR. Waarbij vooral RBR en Mercedes keihard door de bochten knallen (in sommige gevallen Mercedes sneller, in sommige situaties de RBR, flink aan elkaar gewaagd dus).

Wij weten allemaal wel dat RBR profijt heeft van dit soort circuits, maar het is niet dat ze de beste van de beste zijn, Mercedes blijft net zo hard meekomen op dit soort circuits (volgens mij is Mercedes nog altijd beter, maakt niet uit wat voor soort circuits)... Again: de reden waarom RBR het van dit soort circuits moet hebben is wegens de grotere kans op een podium plek. Mercedes heeft het gewoonweg in zich om op elk soort circuit op de podium te staan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
BJBoes schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:44:

Jij denkt dat een RBR 40km/u sneller door een 90 graden bocht kan dan een Mercedes? Sorry maar dat is echt grote onzin.. Ben heel benieuwd naar de beelden waar jij het over hebt!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-05 08:03
Beetje teveel Red Bull op en dan komt die Red Bull bril vanzelf ;-)

• nachtnet
LopendeVogel schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:51:
[...]

Tsja de top 3 teams zijn op de laagste 3 teams altijd wel een stuk sneller :P
Maar je hebt meerdere top teams: Mercedes, Ferrari en RBR. Waarbij vooral RBR en Mercedes keihard door de bochten knallen (in sommige gevallen Mercedes sneller, in sommige situaties de RBR, flink aan elkaar gewaagd dus).

Wij weten allemaal wel dat RBR profijt heeft van dit soort circuits, maar het is niet dat ze de beste van de beste zijn, Mercedes blijft net zo hard meekomen op dit soort circuits (volgens mij is Mercedes nog altijd beter, maakt niet uit wat voor soort circuits)... Again: de reden waarom RBR het van dit soort circuits moet hebben is wegens de grotere kans op een podium plek. Mercedes heeft het gewoonweg in zich om op elk soort circuit op de podium te staan...
Het grote verschil zit erin dat RB niet sneller is in de bochten maar vooral langzamer op rechte lange stukken. (en langs snelle bochten) Daarom is Monza geen Red Bull Circuit en Singapore wel.

• LopendeVogel
nachtnet schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:54:
[...]

Het grote verschil zit erin dat RB niet sneller is in de bochten maar vooral langzamer op rechte lange stukken. (en langs snelle bochten) Daarom is Monza geen Red Bull Circuit en Singapore wel.
Jep, dat is wat ik al de hele tijd zeg.

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:31
Al zou het zo zijn dat Red Bull het beste chassis heeft vwb aerodynamische en mechanische grip (wat ik niet zomaar zou durven beweren), dan nog heeft een verschil in motorvermogen wel degelijk invloed. Hoewel deze invloed een stuk minder is dan in bijv circuits als Monza (immers geen lange rechte stukken, dus topsnelheid wordt niet, of niet lang, gehaald) heeft extra vermogen wel invloed bij het uitaccellereren van de bocht. Om te stellen dat motorvermogen "geen donder uitmaakt" is dus misschien een beetje te kort door de bocht (pun intended ;) )

No matter the age, never lose the Kramer inside

• BJBoes
prima we gaan het zien. ik hoop dat RBR goed partij kan bieden en verwacht eigenlijk geen merc op het podium te zien van t weekend der is maar 1 manier om erachter te komen ... kijken van t weekend

• LopendeVogel
Hmtsjmftsch schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:02:
Al zou het zo zijn dat Red Bull het beste chassis heeft vwb aerodynamische en mechanische grip (wat ik niet zomaar zou durven beweren), dan nog heeft een verschil in motorvermogen wel degelijk invloed. Hoewel deze invloed een stuk minder is dan in bijv circuits als Monza (immers geen lange rechte stukken, dus topsnelheid wordt niet, of niet lang, gehaald) heeft extra vermogen wel invloed bij het uitaccellereren van de bocht. Om te stellen dat motorvermogen "geen donder uitmaakt" is dus misschien een beetje te kort door de bocht (pun intended ;) )
Hmm naar mijn weten is top/vermogen niet direct te vergelijken met de acceleratie. Ik heb toch wel het idee dat ze allemaal qua acceleratie aan elkaar gewaagd zijn (kijkend naar de top 3 teams). Mede dankzij de goede grip van RBR heeft dat profijt met accelereren. Idem dito als je naar Mercedes kijkt: goede grip = hard accelereren. Daar waar Mercedes dan uiteindelijk harder gaat zal RBR blijven hangen, iets waar we gelukkig op dit circuit niet veel (of misschien wel niks) van zullen zien.

Uiteraard telt vermogen altijd mee, maar vooral op de top snelheid en niet het accelereren, daar kan RBR goed in mee komen.

Maar goed iemand die zegt: motorvermogen maakt geen donder uit op Singapore zit er natuurlijk ook naast. Het speelt gewoonweg een veel mindere rol komend weekend (gelukkig maar, dat is leuk voor elk team in de F1).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
op autosport staat een zeer uitgebreide en goede analyse waarom red bull het goed zou kunnen doen dit weekeinde.
http://www.autosport.com/...-right-to-target-Mercedes

• BJBoes
Hmtsjmftsch schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:02:
gelukkig gaat het in dit geval niet over het vermogen om weg te komen dus pure trekkracht, maar over het vermogen op topsnelheid! men haalt tegenwoordig uit een grasmaaier motor nog een trekkracht die bijna ongelofelijk is! de merc en renault ontlopen elkaar dus niet veel als het op accelratie aan komt ... maar goed ook anders was de RBR zelfs in die korte langzame bocht nog het haasje geweest! het motor vermogen wat gemist word op de merc is dus puur topsnelheid waar ze ettelijke 10 tallen KM per uur verliezen op de rechte stukken ( soms dan he helemaal in baku, hoe korte de rechte stukken .. en dus minder vol gas hoe kleiner dit gat is )

Leuk technische en werking F1 alla 2016 op te sommen, vroeger waren we bezig te analyseren wat er weer echt nieuw was op wagens .. met beperkingen in de huidige F1 is dat tegenwoordig minimaal :( hoop dat volgend jaar toch wel terug te zien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-05 11:13

p0st

Dutch Reefer

Stukje uitleg (met heuse feiten) over hoe "rake" werkt en waarom dat betekent dat RB een van de favorieten is in Singapore :) http://www.motorsport.com...pore-gp-favourite-826626/

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
BJBoes schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:02:
prima we gaan het zien. ik hoop dat RBR goed partij kan bieden en verwacht eigenlijk geen merc op het podium te zien van t weekend der is maar 1 manier om erachter te komen ... kijken van t weekend
Zeer zekers, als Max niet zoiets heeft van: ej wat zit daar op de muur geplakt, dat wil ik van dichterbij bekijken.. Dan wordt het een zeer leuke en spannende race.
Wordt een leuke strijd tussen Mercedes en RBR (hopelijk doet Ferrari dit keer ook een beetje mee met de top2 voor extra spanning).

Kijkend naar de coureurs en de auto's van RBR moeten ze wel een goede partij zijn komend weekend om een spannende race te laten zien :)

• BJBoes
p0st schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:10:
Stukje uitleg (met heuse feiten) over hoe "rake" werkt en waarom dat betekent dat RB een van de favorieten is in Singapore :) http://www.motorsport.com...pore-gp-favourite-826626/
gelezen ja! maar dan als nog t verschil wat newey uit de RBR haald ten opzichte van wat genoemd word is on evenredig ... er ligt iets onder die auto waardoor die auto snelheid weet te winnen en waar is elk team tot nu toch nog een raadsel .. of ze hebben het uit eindelijk gevonden en komen er achter dat het gewoon niet eenvoudig op hun chassis is toe te passen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

BJBoes schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:33:

de mercedesen hebben op deze baan bewezen geen match te zijn voor de mechanische grip op de achterkant van de RB's Ferrari is een goede 2de.
Dat was vorig jaar. Ik moet nog maar zien hoe men er dit jaar voor staat in Singapore. Ik beschouw Ferrari sowieso geen goede 2e, RB zie ik nog wel winnen, maar daarna Mercedes en daarna Ferrari
ik vind het hoe dan ook knap wat red bull van het jaar gedaan heeft op aerodynamisch gebied! ze hebben gewoon seconden lang goed gemaakt wat ze missen op motor vermogen! t voor elkaar gekregen,

het heeft voor een gedeelte met de hoogte van de auto te maken de redbull ligt op de achterkant veel hoger dan de meeste auto's de "rake" is nog al raar ten opzichte van de andere auto's
Hier heeft Wolff wat over gezegd, en ik denk dat hij een punt heeft :

Mercedes F1 boss Toto Wolff made a thinly veiled dig at Red Bull on this subject after Monza.

"Our car is the best compromise," said the Austrian.

"We have 21 races throughout the season and we have to have a chassis-engine combination that works well in average.

"You have a team that is doing extremely well on circuits like Singapore with high downforce but they are not competitive on a circuit like [Monza].

"Then you can play the blame game and say the engine is not good enough, but if your car is draggy and has a rake like you are doing a handstand, then you cannot expect to go fast on the straights.

Bron : http://www.bbc.com/sport/formula1/37339451

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:32
BJBoes schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:47:
[...]

dat is interessant jij gaat er van uit dat het toch een merc word op deze baan.
2 compleet verschillende gedachte gangen die wij hebben dus, kan je uitleggen waarom je denkt dat merc t toch voor elkaar krijgt op deze baan volgens jouw? ben best wel benieuwd eigenlijk :)
Maar natuurlijk BJBoes,

Vorig jaar had de mercedes van Hamilton een probleem wat ze niet snel konden oplossen en na het verliezen van 12 plekken hebben ze hem maar binnen gehaald.
En bij Rosberg liep het ook niet al te best met klachten over onderstuur enz.. en het jaar daarvoor stond hij stil op de grid.

En de volgende reden is Mercedes heeft gewoon een auto die op dit moment niet te kloppen valt.
Hamilton die als laatste start en als 3de eindigd ..Bizar !

De enige zwakke schakel van Mercedes is op dit moment Rosberg met watervrees.
Zodra het gaat regenen krijgt Rosbeg een zorgelijke blik in zijn ogen [Let maar eens op] :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

210667

LopendeVogel schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:12:
[...]

Zeer zekers, als Max niet zoiets heeft van: ej wat zit daar op de muur geplakt, dat wil ik van dichterbij bekijken..
[..]
Is nou al de zoveelste keer dat je het over Verstappen en een muur hebt. Zit het zo hoog bij je. Begint een beetje op een fetish te lijken.
MaXeRs schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:29:
[...]

Hamilton die als laatste start en als 3de eindigd ..Bizar !
Nah, zo bizar is dat natuurlijk ook weer niet. Bizar is het als hij dan ook als laatste zou zijn geëindigd.

[ Voor 27% gewijzigd door 210667 op 15-09-2016 13:42 ]

• LopendeVogel
210667 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:38:
[...]

Is nou al de zoveelste keer dat je het over Verstappen en een muur hebt. Zit het zo hoog bij je. Begint een beetje op een fetish te lijken.

[...]

Nah, zo bizar is dat natuurlijk ook weer niet. Bizar is het als hij dan ook als laatste zou zijn geëindigd.
Thanks voor je bijdrage kerel.

Zoveelste keer valt wel mee, iemand anders begon erover en toen dacht ik van jahaa, dat moeten we dit weekend niet weer zien.. Kans blijft aanwezig door het veelvuldig gebruik maken van risico's. Waarom dit hoog bij me zou moeten zitten of waarom het een fetisj van me zou zijn weet ik niet, vandaar mijn bedankje voor je fijne en vooral: goed onderbouwde bijdrage.

210667

LopendeVogel schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:50:
[...]

Kans blijft aanwezig door het veelvuldig gebruik maken van risico's.
Zonder het nemen van risico's kom je in deze sport niet ver. Topcoureurs nemen bij voorbaat risico. Zelfs veelvuldig. Mijn punt is dat muur en Verstappen meerdere keren in één zin/post wordt gebruikt als voorbeeld.

Voor zover mij bekend heeft Verstappen in zijn F1 carriere slechts 2x een muur geraakt en wel op Monaco dit jaar. Omdat dan als standaard/voorbeeld te nemen lijkt mij wat overdreven.

• LopendeVogel
210667 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:57:
[...]

Zonder het nemen van risico's kom je in deze sport niet ver. Topcoureurs nemen bij voorbaat risico. Zelfs veelvuldig. Mijn punt is dat muur en Verstappen meerdere keren in één zin/post wordt gebruikt als voorbeeld.

Voor zover mij bekend heeft Verstappen in zijn F1 carriere slechts 2x een muur geraakt en wel op Monaco. Omdat dan als standaard te nemen lijkt mij wat overdreven.
Zekers, je neemt me de woorden uit de mond, ook dat heb ik al vaker aangegeven en dat maakt Max juist zo tof om naar te kijken...

Nja het is wel wat overdreven van jou om te doen alsof ik het als een standaard neem want dat is iets wat ik totaal niet doe, dat maak jij ervan.

Indien Max gewoonweg goed rijd, dan kan het heel leuk uitpakken, echter kan ik echt niet met zekerheid zeggen: max krijgt een podium plek... Genoeg wat er kan gebeuren in Singapore waardoor hij niet op het podium terecht komt zoals in de meeste F1 races (niet direct voor Max maar elke deelnemer). Neem anders Spa als voorbeeld, geen muur, wel het vrijwel perfecte circuit voor Max, geen podium..

Heeft meer met iets als realisme te maken en niet met overdrijven of standaarden.

[ Voor 4% gewijzigd door LopendeVogel op 15-09-2016 14:02 ]

210667

LopendeVogel schreef op donderdag 15 september 2016 @ 14:00:
[...]

Heeft meer met iets als realisme te maken en niet met overdrijven of standaarden.
Je bent perceptie vergeten. Dat dan maar door mij als aanvulling..waarvan akte

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-06 12:37

Kiwi

Gadgetfreak

Ik ben trouwens best wel benieuwd hoe de RB's en Renaults er uit gaan zien op dit circuit :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:01
Kiwi schreef op donderdag 15 september 2016 @ 14:04:
Ik ben trouwens best wel benieuwd hoe de RB's en Renaults er uit gaan zien op dit circuit :9~
Nouja, de Renaults gewoon geel? O-)

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05 14:33
Kiwi schreef op donderdag 15 september 2016 @ 14:04:
Van renault verwacht ik niet zo veel maar goed er is altijd een safetycar en de muren zijn dichtbij, al zie ik daar eerder een renault in hangen dan een rijder van een hoger geklasseerd team. Maar goed totdat de vlag valt op zondag weinig van te zeggen al zijn het geen hoogvliegers.

RB gaan het denk ik wel goed doen, als alles een beetje meezit en VES rijdt een lekkere race dan kunnen er mooie dingen gebeuren.

• Readdy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-05 12:20

Bij een droge baan.
1.Hamilton
2.Rosberg
3.Vettel

Bij een natte baan.
1.Hamilton
2.Riccardo
3.Verstappen
Mijn voorspelling:

Droge baan:
1.Hamilton
2.Rosberg
3.Ricciardo

Natte baan:
1.Ricciardo
2.Verstappen
3.Hulkenberg

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-06 12:37

Kiwi

Gadgetfreak

Ryur schreef op donderdag 15 september 2016 @ 14:10:
[...]

Nouja, de Renaults gewoon geel? O-)
Ik ben gewoon benieuwd hoe die matte verf eruit ziet met die zee van licht daar. De Renault heeft best mooie gouden zeshoeken aan de achterkant, misschien dat die nu eindelijk eens zichtbaar zijn :+

• Señor Sjon
  • Laatst online: 31-05 22:32
Ik vind anders deze baan weinig aan in het donker? Al die 90 graden bochten lijken op elkaar en de ronde duurt bijna 2 minuten. Je hebt nauwelijks door waar iemand zit. Ooit had je hier GP2 die wel overdag reed. Dan zag je nog wat van de stad.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:50
De sfeer is altijd top. Baan is mwa.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• nachtnet
Als we het toch over de baan gaan hebben...

Hoe zit het met insecten en ander vliegend ongedierte. Er staan best wel wat lampen rond de baan.
Afbeeldingslocatie: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2014/10/17/1413543651360_wps_22_Orbost_Victoria_Australia.jpg

Hebben rijders, bezoekers en/of auto's daar nog last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Die reactie (lichaamstaal) bij Palmer bij de vraag aan Nasr over in welk stoeltje hij volgend jaar denkt te gaan rijden: (vanaf 4:06) (de vraagsteller stelt dat er plaatsen bij Williams, Renault en Sauber mogelijk zijn..) Ongemakkelijk is een understatement..

• LopendeVogel
nachtnet schreef op donderdag 15 september 2016 @ 14:48:
[...]

Die reactie (lichaamstaal) bij Palmer bij de vraag aan Nasr over in welk stoeltje hij volgend jaar denkt te gaan rijden: (vanaf 4:06) (de vraagsteller stelt dat er plaatsen bij Williams, Renault en Sauber mogelijk zijn..) Ongemakkelijk is een understatement..
Haha ik vind Ric direct goed, direct een lolletje en geen arrogantie :D

• nachtnet
Will Buxton is er trouwens deze race niet bij. (in zijn plaats lijkt James Allen Paddock pass te gaan doen)

Jammer, maar James is ook niet de minste..

[ Voor 0% gewijzigd door nachtnet op 15-09-2016 22:19 . Reden: 8)7 Allen niet Alan ]

Anoniem: 406530

Ik denk ook dat Mercedes dit jaar beter voor de dag gaat komen. Alleen als het gaat regenen, dan zal Rosberg niet meedoen om het podium. Ze zijn veruit de beste dit jaar, met de sterkste motor. Dat dit op dit circuit wellicht minder voordeel oplevert, maakt niet uit. Al zou een nieuwe botsing tussen de twee kemphanen natuurlijk wel leuker zijn voor het seizoen én natuurlijk de kijker.

Droge race:
1) HAM
2) ROS (knijpt hem in de eerste bocht)
3) RIC

Natte race
1) HAM
2) RIC
3) VES of VET

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-04 23:18
Wat verwarrend dat die gasten van sauber met totaal verschillende kleding aan zitten :P. Moest 10x kijken voor ik door had wie die knakker rechtsachter nou was.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:22
Ik heb maar 1 wens voor dit weekend. En dat is niet dat VES op het podium komt of zelfs wint.

Een direct duel met HAM. En hem op de baan verslaan. Dat zou ik graag zien.
Een rondenlang duel, waarbij zowel VES als HAM de grens opzoeken van wat mag.
Maakt het mij niet eens uit of VES verdedigt of aanvalt :p
ok...toch liever een geslaagde aanval dan...

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:01
XyritZz schreef op donderdag 15 september 2016 @ 15:34:
[...]

Wat verwarrend dat die gasten van sauber met totaal verschillende kleding aan zitten :P. Moest 10x kijken voor ik door had wie die knakker rechtsachter nou was.
Och, ik weet niet beter.
Is bij de GP2 nog erger, bijvoorbeeld bij Prema, eentje Red Bull en de andere KFC.

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik hoop dat we weer eens een spannende race krijgen, we zijn afgelopen races nou niet echt verwend..

Laat Max of Ric eens gek doen en voor 1 of beide Merc's kwalificeren, dan krijgen we een leuke race denk ik.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:34

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kan echt niet wachten op dit weekend. Hoop echt dat de mercs lekker achter blijven.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 15:01

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Iedereen praat over de regenkansen.... hoe groot is de regenkans dan wel in Singapore?

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CsaJsIkWcAA3Vzn.jpg:large

20-30% Ongeveer volgens mijn w10 weer-app

volgens http://www.netweather.tv/index.cgi?action=f1 is er weinig kans op regen..

[ Voor 26% gewijzigd door nachtnet op 15-09-2016 20:15 ]

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:54
MrDummy schreef op donderdag 15 september 2016 @ 20:06:
Iedereen praat over de regenkansen.... hoe groot is de regenkans dan wel in Singapore?
0%

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:28

d0s

sssst

Stoor me wel een beetje aan de perceptie dat Mercedes hier ineens geen kans zou maken omdat het een downforce circuit is. Iedereen doet (en volgens mij is het meer hoop) dat mercedes het alleen van die motor moet hebben. Dat is gewoon niet zo, ze hebben ook een geweldig chassis en vorig jaar liep het gewoon niet vanwege de banden. Het is veel meer dan alleen die motor. Ik zie vorig jaar echt als een incident.

Zou me niks verbazen als ze gewoon weer 2 of 3 tienden sneller zijn dan de rest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:34

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, tegenkans, mijn ervaring in dat deel van Azië is dat er een buitje valt tussen 16:00 en 17:00, en de rest van de dag droog is. Zelfs in regenseizoen.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
d0s schreef op donderdag 15 september 2016 @ 20:34:
Dat is gewoon niet zo, ze hebben ook een geweldig chassis en vorig jaar liep het gewoon niet vanwege de banden.
Klopt, ze hebben eigenlijk alleen moeite met hoge temperaturen en bijbehorende slijtage. Denk dat Singapore en Maleisië de races zijn waarin de Ferrari's en RB's de meeste kans maken.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:50
nachtnet schreef op donderdag 15 september 2016 @ 15:01:
Will Buxton is er trouwens deze race niet bij. (in zijn plaats lijkt James Alan Paddock pass te gaan doen)

Jammer, maar James is ook niet de minste..
Klopt. Will heeft prive wat troubles.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Luxicon
d0s schreef op donderdag 15 september 2016 @ 20:34:
Stoor me wel een beetje aan de perceptie dat Mercedes hier ineens geen kans zou maken omdat het een downforce circuit is. Iedereen doet (en volgens mij is het meer hoop) dat mercedes het alleen van die motor moet hebben. Dat is gewoon niet zo, ze hebben ook een geweldig chassis en vorig jaar liep het gewoon niet vanwege de banden. Het is veel meer dan alleen die motor. Ik zie vorig jaar echt als een incident.

Zou me niks verbazen als ze gewoon weer 2 of 3 tienden sneller zijn dan de rest.
Volgens mij was er maar 1 iemand die dat standpunt duidelijk aanhaalde. :P

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:06

The_Scarabial

MTB for life!

Ik verwacht eigenlijk ook de mercs weer gewoon op 1,2 en RB op 3,4. De RB wordt me veel teveel gehyped voor dit circuit, kan dus alleen maar tegenvallen weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Misschien gooit Button hem dit keer op een goed gekozen moment in de muur zodat Alonso weer eens kan winnen 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 406530

Nu.nl

Verstappen gaat in ieder geval voor het podium. :)

Ten aanzien van de tekst van Nu.nl. Sinds de zomerstop heeft Verstappen niet meer op het podium gestaan. We hebben het hier over twee races. :+

Het geeft maar gewoon aan, hoe snel we aan een podiumplek van Verstappen gewend zijn geraakt. :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vigilate
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-11-2021
Ik was al aan 't balen dat ik de eerste training niet kon zien maar kreeg net te horen dat we een uur eerder mogen gaan dus ben benieuwd. :D

Hoop in ieder geval op een spannende race zondag (met stiekem een podium plekje voor Verstappen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-05 22:01

Smarron

The bend

The_Scarabial schreef op donderdag 15 september 2016 @ 21:16:
Ik verwacht eigenlijk ook de mercs weer gewoon op 1,2 en RB op 3,4. De RB wordt me veel teveel gehyped voor dit circuit, kan dus alleen maar tegenvallen weer.
En Mercedes probeert zich heel slim als een soort underdog neer te zetten. Dan kunnen de resultaten alleen maar meevallen. Ik zie ze ook gewoon winnen.

Alleen als er wat geks gebeurt (crashes, regen) dan zie ik een RB wat hoger eindigen dan 3e. En anders blijft het gewoon nog steeds keihard knokken met Ferrari.

Het valt me trouwens wederom op dat Ferrari de US band weer massaal heeft gekozen. Wel bekend dat ze het erg goed doen op de SS en US, maar ben benieuwd of die band het een beetje vol gaat houden.

En verder heeft Mercedes meer S dan de rest (op Force India na), wat gewoon betekent dat ze dezelfde tactiek gaan proberen net als in Monza (2e kwal op S rijden) en dat houdt weer in dat ze dik gaan winnen.

Maar uiteraard hoop ik op spectakel en mooie gevechten om P1!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:03
The_Scarabial schreef op donderdag 15 september 2016 @ 21:16:
Ik denk dat dit wel klopt. Al vind ik niet echt dat de RB teveel gehyped wordt, maar juist de Ferrari. Omdat ze vorig jaar hier een gelukje hadden zijn er een hoop fanboys die denken dat ze hier enige kans maken. Dat maken ze ook, maar dan zijn er 4 auto's voor hun die pech moeten hebben of een verkeerde strategie moeten kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Mercedes heeft echt haar huiswerk wel gedaan. Of ze dan het lek helemaal boven hebben is de vraag natuurlijk, maar het zal niet zo slecht zijn als vorig jaar verwacht ik.

Er zijn waarschijnlijk zes auto's die voor de eerste plek gaan, en er blijven genoeg onvoorspelbare variabelen over die kunnen meespelen, dus spannend wordt het sowieso!

Te koop....

Pagina: 1 2 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit de woensdag na de race. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 3 besproken worden.
GP2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1