SnowDude schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:48:
[...]
Een koppeling "leeft" een beetje. De koppeling reageert dus niet altijd even consequent door slijtage, temperatuur, banden en baan. Het kan best zo zijn dat ze vandaag of morgen in de fabriek toch nog wat kunnen vinden dat fout is. Het kan toch een klein foutje zijn in de fabricage van de koppeling, in een sensor, de actuator, een fout je in het bitepoint algoritme, off zelfs een probleem in het stuur. Er zijn zoveel variabelen die allemaal bij elkaar moeten komen op het moment dat je weg rijd.
Maar is dat een excuus op het niveau van F1? Ik vind persoonlijk van niet, we hebben hier niet met een clubje golf gti fanaten te maken. Als vrijwel elk team standaard een goede start kent, maar bij Max het toch wel ergernis begint te worden dat hij geen goede start kan maken dankzij zijn auto.. Dan moet dat gewoonweg opgelost worden, zoiets kan je je niet eens 1x permitteren, laat staan een aantal keer. Dit probleem (start problemen, maakt niet uit wie, wat of hoe) had allang verholpen moeten zijn nadat het 1x fout gaat (sterker nog; het had helemaal niet voor mogen komen).
Ik snap ook wel dat het probleem op verschillende plekken kan zitten, en ik zou niet eens weten waar ik het probleem bij mijn eigen auto zou moeten zoeken.. Maar goed we hebben het hier over een top team met top personeel met top salarissen. Niet over jan de beunhaas die wel even gaat uitzoeken waar het probleempje zit en over een jaar misschien met het verlossende antwoord komt xd
Again; het start probleem bij Max is niet de eerste keer, stel om wat voor reden dan ook komt dit 1x voor dan moeten ze ervoor zorgen dat het ''nooit'' meer voorkomt, maar niet 2-3 races achter elkaar Max zijn race verpesten doordat die niet goed van de plek komt. Gisteren heeft hij dankzij zijn bak niet alleen zijn eigen race verpest, maar ook die van andere.
Kwali gaat er dadelijk niet om dat die zo goed mogelijk is, maar dat je niet achter Max start met de race (flauw grapje).
Kwali Maleisië: Max P3, Vettel krijgt de keuze: P5 of P6.. Oh Vettel trap op de rem, je moet de P6 hebben niet P5..
[
Voor 7% gewijzigd door
LopendeVogel op 19-09-2016 14:07
]