[F1 2016] Race 15 - GP van Singapore Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste
Acties:
  • 35.529 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:22
[Vimeo: https://vimeo.com/183386191]

Hier nog een video over de invloed van metro op f1 wagens..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 31-05 12:05
Ik vind het helemaal niet zo'n gekke opmerking van Loondijke. De keuze voor SS was toch gemaakt met het idee dat de andere auto's (natuurlijk met name Mercedes en Ferrari) met hun US eerder naar de pits zouden moeten?
Ik denk dat er tactisch een blinde vlek zat bij de consequenties van een slecht werkende koppeling. Technische problemen zijn vaak domme pech, maar als dit daadwerkelijk 3 keer op rij dezelfde oorzaak heeft hoop ik dat ze een volgende keer een tactisch "plan B" voor bedenken (zoals Mercedes met de remproblemen). Kvyat zou op zijn US normaal gesproken eerder naar binnen moeten dan Max, dus waarom idd niet een paar rondjes geduld? Of hem dit een "zekere" P5 had opgeleverd durf ik niet te zeggen, maar het grote gat met de achteraan gestarte Vettel is toch op zijn minst opmerkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Tinuz___ schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 13:48:
Ik vind het helemaal niet zo'n gekke opmerking van Loondijke. De keuze voor SS was toch gemaakt met het idee dat de andere auto's (natuurlijk met name Mercedes en Ferrari) met hun US eerder naar de pits zouden moeten?
...
Die aanname is alleen niet correct.
RB ging op de SS omdat ze wisten dat ze op de US meer last zouden krijgen van de banden, en omdat op de vrijdag was gebleken dat de RB op SS ongeveer net zo snel gingen als op de US.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-05 11:28
YakuzA schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 13:52:
[...]

RB ging op de SS omdat ze wisten dat ze op de US meer last zouden krijgen van de banden, en omdat op de vrijdag was gebleken dat de RB op SS ongeveer net zo snel gingen als op de US.
Ook dat is niet helemaal waar, De data die op vrijdag verzameld is, komt niet helemaal tot zijn recht op zondag, dan ligt er ipv geen rubber een hoop rubber waardoor de US beter tot hun recht komen en ook daadwerkelijk sneller zijn.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
YakuzA schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 13:52:
[...]
Christian Horner heeft letterlijk gezegd dat ze een andere strategie dan Mercedes kozen omdat ze inzagen dat Merc in principe sneller was, en ze dus hoopten ze door deze tactische keuze te kunnen verslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:03
Martin0 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 14:15:
[...]

Ook dat is niet helemaal waar, De data die op vrijdag verzameld is, komt niet helemaal tot zijn recht op zondag, dan ligt er ipv geen rubber een hoop rubber waardoor de US beter tot hun recht komen en ook daadwerkelijk sneller zijn.
Alleen kan het ook weer regenen. Wat het de nacht van zaterdag op zondag schijnbaar ook heeft gedaan aldaar. Daardoor was de baan weer helemaal groen en was alle rubber weggespoeld. Daardoor was de data die ze in FP1 verzameld hadden wellicht weer wel accurater dan de data die ze in FP3 verzameld hebben.
Maar ik kan mij niet indenken dat de teams daar met de Q rekening mee houden in de bandenkeuze. Of er dus wel/geen regen komt waardoor de baan weer schoon/zonder rubber is en daardoor wellicht weer andere data relevanter is om zo vroeg al de betere strategie te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
De gekozen banden strategie van RBR was uiteindelijk zo slecht nog niet, zie Ricciardo. Ze hebben m.i. gewoon slecht geanticipeerd op het probleem met de koppeling, als je zo'n gigantisch team techneuten hebt kan iemand dat scenario toch wel uitwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-05 11:28
Tinuz___ schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 14:31:
De gekozen banden strategie van RBR was uiteindelijk zo slecht nog niet, zie Ricciardo. Ze hebben m.i. gewoon slecht geanticipeerd op het probleem met de koppeling, als je zo'n gigantisch team techneuten hebt kan iemand dat scenario toch wel uitwerken?
Koppelingsproblemen zijn van zaterdag op zondag nacht naarvoren gekomen en omdat er geen visuele schade was aan de koppeling mocht deze niet vervangen worden zonder grid straf.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
Martin0 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 14:38:
[...]
Koppelingsproblemen zijn van zaterdag op zondag nacht naarvoren gekomen en omdat er geen visuele schade was aan de koppeling mocht deze niet vervangen worden zonder grid straf.
Dat bedoel ik niet. Na 2 beroerde starts (Spa, Monza) en nu een vermoeden van een probleem met de koppeling mag je van een top team verwachten dat ze een scenario klaar hebben voor een slechte start. Dat je 40 seconden na de achteraan gestarte Vettel eindigt (laten we voor het gemak even aannemen dat RBR en Ferrari gelijkwaardig zijn) wijst volgens mij op een blinde vlek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-05 18:41
40 sec. klinkt heel veel, maar als je die 3e stop eraf trekt, houd je maar nog 13 sec. verschil over en over 60 rondjes is dat gem. 0,2 sec per rondje sneller.

Maar dan nog was het een slechte race van Max dat ie achter Vettel eindigt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-06 14:30
metallicattim schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:02:
40 sec. klinkt heel veel, maar als je die 3e stop eraf trekt, houd je maar nog 13 sec. verschil over en over 60 rondjes is dat gem. 0,2 sec per rondje sneller.

Maar dan nog was het een slechte race van Max dat ie achter Vettel eindigt...
Vergeet niet dat Max gewoon vast zat in verkeer, dat kost verschrikkelijk veel tijd.

Vettel startte verder naar achter, maar had minder pech met verkeer en dan kun je dus voor max eindigen.

Max reed verder redelijk ok, soms moet je roeien met de riemen die je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
Ja dat klopt wel inderdaad!

Vettel heeft gewoon een ontiegelijk goeie race gereden, dat is niet te ontkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 08:26

ATS

Adlermann schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:05:
[...]

Vergeet niet dat Max gewoon vast zat in verkeer, dat kost verschrikkelijk veel tijd.

Vettel startte verder naar achter, maar had minder pech met verkeer en dan kun je dus voor max eindigen.

Max reed verder redelijk ok, soms moet je roeien met de riemen die je hebt.
Pech? Het is ook een kwestie van of het je echt ophoudt of niet. Daar heb je zelf een hand in. Verstappen kwam Kviat maar niet voorbij en rookte zijn banden op, terwijl Vettel hem er gewoon naast zette. Ja, dat scheelt behoorlijk.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-05 15:07
ATS schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:22:
[...]

Pech? Het is ook een kwestie van of het je echt ophoudt of niet. Daar heb je zelf een hand in. Verstappen kwam Kviat maar niet voorbij en rookte zijn banden op, terwijl Vettel hem er gewoon naast zette. Ja, dat scheelt behoorlijk.
Kviat liet Vettel er wel erg makkelijk langs

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
Kvyat had voor de race wat filmpjes van Verstappen bekeken van dit seizoen, "hoe houd je iemand tegen" ;)

Alleen jammer dat ie het alleen bij Verstappen deed en niet bij Vettel...

[ Voor 26% gewijzigd door metallicattim op 20-09-2016 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:03
Het moment dat VES en VET achter KVY kwamen was natuurlijk ook wel heel anders. Toen VES er achter zat stond KVY op US die even oud waren als de SS van VES. Toen VET er achter kwam had deze volgens mij veel versere banden dan KVY. Kan zijn dat ik het mis heb hoor, ik meen dat het een verschil van 10 ronden op de banden was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:48
Het staat buiten kijf dat Vettel een puike race heeft gereden, daar is iedereen het wel over eens.

Echter zie je het veel vaker dat als een van de toppers achteraan moet starten deze uiteindelijk best goed scoort. De tactiek kan er volledig op aangepast worden, inhalen van de eerste +/- 10 auto's is een makkie. Daarna kom je in een soort van niemandsland omdat de +/- top 6 al redelijk voor ligt, dat betekend dat je niet opgehouden wordt en lekker steady rondetijden kunt rijden. Eventueel nog wat geholpen door een safety car en/of een pitstop minder en je zit al dik in de punten.

Als je als topper, bijvoorbeeld Max afgelopen weekend, in slechte start hebt en een beetje rond P8 rondrijdt dan is inhalen van je voorligger al een stuk lastiger en dan zit je dus gewoon een x aantal ronden klem terwijl je wel sneller zou kunnen zijn. Uiteindelijk win je dan wel wat door een goede pitstop en uiteindelijk het inhalen van je voorganger, maar het verschil met degene die achteraan is gestart is dan aan het eind van de rit niet heel erg groot meestal.

Ja, het gat tussen Vettel en Max was 42 seconden aan het eind. Bovenstaand is meer een uiteenzetting hoe je het vaker ziet gebeuren. Het is meer om aan te geven dat je vaker ziet dat een topcoureur/auto die achteraan start vaak genoeg dik in de punten eindigt, terwijl als dat dezelfde topcoureur/auto een slechte start heeft hij niet heel veel beter scoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
TheBrut3 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:29:
Het moment dat VES en VET achter KVY kwamen was natuurlijk ook wel heel anders. Toen VES er achter zat stond KVY op US die even oud waren als de SS van VES. Toen VET er achter kwam had deze volgens mij veel versere banden dan KVY. Kan zijn dat ik het mis heb hoor, ik meen dat het een verschil van 10 ronden op de banden was.
Kvyat in ronde 15 Vettel in 23.

Vettel ging er voor bij in ronde 36

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:03
SnowDude schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:33:
Kvyat in ronde 15 Vettel in 23.
Vettel ging er voor bij in ronde 36
8 ronden dan. En kan het ook zijn dat KVY gelijk of snel na deze acties weer naar binnen ging? Dus volgens mij waren zijn banden te ver op om zo te kunnen verdedigen als tegen VES aan het begin van de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:50

Martinspire

Awesomeness

Kvyat was zelf met Perez aan het stoeien, dus die was zijn banden ook wat aan het oproken. En hij ging ook nog eens samen met Perez van de baan, waardoor Vettel er simpel voorbij kon.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
TheBrut3 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:39:
[...]

8 ronden dan. En kan het ook zijn dat KVY gelijk of snel na deze acties weer naar binnen ging? Dus volgens mij waren zijn banden te ver op om zo te kunnen verdedigen als tegen VES aan het begin van de race.
Kvyat ging inderdaad aan het einde van ronde 37 naar binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-05 13:31
Martinspire schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:40:
Kvyat was zelf met Perez aan het stoeien, dus die was zijn banden ook wat aan het oproken. En hij ging ook nog eens samen met Perez van de baan, waardoor Vettel er simpel voorbij kon.
Was dat bij Vettel ook? Dan heb ik dat gemist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58
YakuzA schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 08:21:
[...]

Als hij achter kvyat was blijven hangen had hij een 2 stopper kunnen doen en als 9e finishen inderdaad.
Klopt. Ik dacht dat KVY ook een 3stopper had gedaan, my bad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:22
Blijkbaar had ik even gemist dat Magnussen de hele race zonder "water"-voorziening heeft gereden..

Dan helemaal _/-\o_ _/-\o_ *O* voor het rijden naar punten.

[ Voor 17% gewijzigd door nachtnet op 20-09-2016 21:59 . Reden: minidrivers toevoeging.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Martinspire schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:40:
In ronde 36 was er bij het voorbij gaan van Kvyat door Vettel verder niemand in de buurt. Kvyat lag op dat moment op 5, Vettel op 6 en de eerstvolgende (Magnussen), lag daar weer zo'n 10 seconden achter op de 7e plek.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:17

sjaool

Every life should have 9 cats

"When you grow up your heart dies"

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Kwam hem nog niet tegen hier, en om het weekend (en het topic) toch nog enigszins positief af te sluiten, Verstappen op één!

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CsqDM22XgAAhmQ4.jpg
[Petr Hlawiczka ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Opvallend het verschil tussen ves en ric.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Snowhite0901 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 01:47:
Als de race nog één rondje langer had geduurd dan had Ricciardo misschien ook wel een stuk hoger gestaan in dat overzicht? 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:50

Martinspire

Awesomeness

Snowhite0901 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 01:47:
Lijkt me DRS?

Martinspire - PC, PS4, X1

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Ahh helemaal niet aan gedacht maar dat heeft ric natuurlijk niet echt kunnen gebruiken (bijna) :)

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 22:32
Allen, dit topic gaat sluiten. Graag verder in: [F1] Seizoen 2016 - Deel 3

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit de woensdag na de race. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 3 besproken worden.
GP2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1