Klopt, maar dat is natuurlijk ook een significant verschil.JBS schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:55:
Twijfel nog wat tussen de IPC-HDBW3241F-AS-M) en zijn 5MP broertje IPC-HDBW3541F-AS-M.
De 2MP is wat lichtgevoerliger zie ik (0.002 Lux@F1.6 vs 0.005 Lux@F1.6) maar verder ontdek ik weinig verschil.
Formaat is het grootste voordeel van die mini-wedge camera's. En dat kan ook een groot voordeel zijn want een turret/bullet camera bij je voordeur, recht in je gezicht is toch wel een wat intimiderend gezicht.Tevens twijfel ik tussen één van bovenstaande en de IPC-HDW5442TM-ASE.
De IPC-HDBW3241F-AS-M) / IPC-HDBW3541F-AS-M is wat kleiner maar verder bespeur ik niet echt voordelen. Heeft een van beide wat jou betreft verder nog noemenswaardige voordelen die ik zeker moet meenemen in mijn overweging?
Zo'n mini wedge oogt toch wat vriendelijker.
Verschil in formaat kun je op deze foto zien; een behoorlijk verschil.
Klopt, maar probleem is dat de camera's een kabelboom hebben (ook te zien op bovenstaande foto).M.b.t. bevestiging: Ik zie de verschillende accessoires om de camera te bevestigen, maar in principe moet dat zonder accessoire ook gewoon aan een muur of tegen een plafond kunnen, toch? Ik zie namelijk in de specs dat deze modellen ook draai- en kantelbaar zijn.
Die kun je kwijt in een wall mount/junction box; zonder zo'n mount/box moet je de kabelboom de muur/plafond in voeren en vanwege die dikke connectors (vooral die van de ethernet) heb je daar een behoorlijk gat voor nodig.
En hoewel de lens op de camera zelf ook te draaien is, is zo'n mount/box wel net wat handiger omdat je dan net wat meer draai/verstelmogelijkheden hebt.
Men had ook vaak een voorkeur voor turret t.o.v. bullets vanwege spinnenwebben. Maar dat valt tegenwoordig wel redelijk mee.Repsect schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 13:07:
Ik denk dat ik in dat geval zou gaan voor de 2.8mm lens, maar een vari-focal lens zou ik het perfecte plaatje moeten kunnen krijgen. Staat op m’n wensenlijstje in dat geval, maar niet op mijn eisenlijstje.
Ik begrijp dat met een mount een turret goed gericht kan worden, echter zie ik het voordeel niet t.o.v. een bullet camera in dat geval. Ik vind een bullet type dan wat netter staan. Is het puur persoonlijke voorkeur of mis ik nog iets?
Maar een turret is veel kleiner dan een bullet (een bullet kan vanwege z'n lengte wel 2-3x zover uit een gevel steken dan een turret; zeker met een junction box.
Daardoor ook veel minder intimiderend; het geniet in ieder geval mijn grote voorkeur.
Een bullet zou ik (bij een woning) waarschijnlijk alleen gebruiken als de brandpuntsafstand van een bullet tekortschiet.
Voor hetzelfde geld of minder heb je een van de eerder genoemde camera's die op elk gebied beter zijn dan dit model.Ik ben de Dahua IPC-HFW2531SP-S tegen gekomen. Deze heeft een kijkhoek van 103˚ wat in mijn situatie wel zou moeten passen. Ik kom dit model alleen echt nergens tegen, dus is het wel iets?
Daarom ook de tip van Plasti Dip; als het niet meer bevalt (of camera moet terug voor reparatie/garantie o.i.d.) kun je dat altijd weer verwijderen; het is niet zo permanent als verf.EDIT: Zwart spuiten van de camera kan inderdaad altijd nog, dus daarom is een zwarte camera geen vereiste :-).