Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
JBS schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:55:
Twijfel nog wat tussen de IPC-HDBW3241F-AS-M) en zijn 5MP broertje IPC-HDBW3541F-AS-M.
De 2MP is wat lichtgevoerliger zie ik (0.002 Lux@F1.6 vs 0.005 Lux@F1.6) maar verder ontdek ik weinig verschil.
Klopt, maar dat is natuurlijk ook een significant verschil.
Tevens twijfel ik tussen één van bovenstaande en de IPC-HDW5442TM-ASE.

De IPC-HDBW3241F-AS-M) / IPC-HDBW3541F-AS-M is wat kleiner maar verder bespeur ik niet echt voordelen. Heeft een van beide wat jou betreft verder nog noemenswaardige voordelen die ik zeker moet meenemen in mijn overweging?
Formaat is het grootste voordeel van die mini-wedge camera's. En dat kan ook een groot voordeel zijn want een turret/bullet camera bij je voordeur, recht in je gezicht is toch wel een wat intimiderend gezicht.
Zo'n mini wedge oogt toch wat vriendelijker.

Verschil in formaat kun je op deze foto zien; een behoorlijk verschil.
M.b.t. bevestiging: Ik zie de verschillende accessoires om de camera te bevestigen, maar in principe moet dat zonder accessoire ook gewoon aan een muur of tegen een plafond kunnen, toch? Ik zie namelijk in de specs dat deze modellen ook draai- en kantelbaar zijn.
Klopt, maar probleem is dat de camera's een kabelboom hebben (ook te zien op bovenstaande foto).
Die kun je kwijt in een wall mount/junction box; zonder zo'n mount/box moet je de kabelboom de muur/plafond in voeren en vanwege die dikke connectors (vooral die van de ethernet) heb je daar een behoorlijk gat voor nodig.
En hoewel de lens op de camera zelf ook te draaien is, is zo'n mount/box wel net wat handiger omdat je dan net wat meer draai/verstelmogelijkheden hebt.
Repsect schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 13:07:
Ik denk dat ik in dat geval zou gaan voor de 2.8mm lens, maar een vari-focal lens zou ik het perfecte plaatje moeten kunnen krijgen. Staat op m’n wensenlijstje in dat geval, maar niet op mijn eisenlijstje.

Ik begrijp dat met een mount een turret goed gericht kan worden, echter zie ik het voordeel niet t.o.v. een bullet camera in dat geval. Ik vind een bullet type dan wat netter staan. Is het puur persoonlijke voorkeur of mis ik nog iets?
Men had ook vaak een voorkeur voor turret t.o.v. bullets vanwege spinnenwebben. Maar dat valt tegenwoordig wel redelijk mee.
Maar een turret is veel kleiner dan een bullet (een bullet kan vanwege z'n lengte wel 2-3x zover uit een gevel steken dan een turret; zeker met een junction box.
Daardoor ook veel minder intimiderend; het geniet in ieder geval mijn grote voorkeur.

Een bullet zou ik (bij een woning) waarschijnlijk alleen gebruiken als de brandpuntsafstand van een bullet tekortschiet.
Ik ben de Dahua IPC-HFW2531SP-S tegen gekomen. Deze heeft een kijkhoek van 103˚ wat in mijn situatie wel zou moeten passen. Ik kom dit model alleen echt nergens tegen, dus is het wel iets?
Voor hetzelfde geld of minder heb je een van de eerder genoemde camera's die op elk gebied beter zijn dan dit model.
EDIT: Zwart spuiten van de camera kan inderdaad altijd nog, dus daarom is een zwarte camera geen vereiste :-).
Daarom ook de tip van Plasti Dip; als het niet meer bevalt (of camera moet terug voor reparatie/garantie o.i.d.) kun je dat altijd weer verwijderen; het is niet zo permanent als verf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Piet91 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 13:40:
[...]

Klopt, maar dat is natuurlijk ook een significant verschil.

[...]

Formaat is het grootste voordeel van die mini-wedge camera's. En dat kan ook een groot voordeel zijn want een turret/bullet camera bij je voordeur, recht in je gezicht is toch wel een wat intimiderend gezicht.
Zo'n mini wedge oogt toch wat vriendelijker.

Verschil in formaat kun je op deze foto zien; een behoorlijk verschil.

[...]

Klopt, maar probleem is dat de camera's een kabelboom hebben (ook te zien op bovenstaande foto).
Die kun je kwijt in een wall mount/junction box; zonder zo'n mount/box moet je de kabelboom de muur/plafond in voeren en vanwege die dikke connectors (vooral die van de ethernet) heb je daar een behoorlijk gat voor nodig.
En hoewel de lens op de camera zelf ook te draaien is, is zo'n mount/box wel net wat handiger omdat je dan net wat meer draai/verstelmogelijkheden hebt.

[...]
Dank voor de verhelderende foto's, dat is inderdaad een aardig verschil in formaat.

Verschil tussen 0.002 Lux@F1.6 vs 0.005 Lux@F1.6 klinkt inderdaad veel, maar ik vind het lastig te beoordelen of dat voor mijn situatie relevant is. De lamp naast de voordeur gaat om 23:00 uit, er staat geen straatlantaarn in het zicht maar de overburen hebben ook 's nachts wat spotjes branden onder de overkapping bij de voordeur.

Ik moet zeggen dat zelfs mijn huidige Xiaomi XiaoFang best prima beeld levert midden in de nacht, vermoedelijk ook doordat IR deels tegen de muur schijnt. Lastig te beoordelen of ik dan beter voor 2MP met 0.002 Lux@F1.6 of 5MP met 0.005 Lux@F1.6 kan gaan.

Ook dank voor je toelichting over de montage, duidelijk nu waarom eventuele accessoires nuttig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Overigens nog een vraag waarop ik het antwoord niet vind: is er een snapshot URL voorzien per Dahua camera wanneer er geen Dahua NVR gebruikt wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
JBS schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 15:11:
Overigens nog een vraag waarop ik het antwoord niet vind: is er een snapshot URL voorzien per Dahua camera wanneer er geen Dahua NVR gebruikt wordt?
Ja

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Voor de mensen met een Synology NAS:
Release Notes for Surveillance Device Pack

Version: 5.8.0-2999

New Features
  • Added support for Dahua IVS (Intelligent Video Surveillance) features, including Face Detection, Tripwire, Intrusion, Object Abandoned, Object Missing, and Scene Change.
  • Extended Hikvision Smart Event support. All cameras with Smart Event support, including those that were not added via Generic setup, can now enable the function on Surveillance Station.

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 16-08-2020 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_rick
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 10-09 17:23
Hoe betrouwbaar zijn NVR's waarop je rechtstreeks een POE camera kan aansluiten? Wat is jullie ervaring hiermee?

Reden dat ik het vraag: Ik heb een hele tijd geleden bij mijn buren twee camera's en een NVR met POE geïnstalleerd. Maar regelmatig viel het beeld van één of beide camera's weg. Een keer herstarten loste het probleem kort op. Uiteindelijk de NVR vervangen voor deze van een Nederlandse webshop. Maar wederom is er één camera die na een tijdje uitvalt. Dus zou je denken, dat die camera niet goed is.
Maar nu komt het... die "oude" NVR heb ik nu in mijn eigen meterkast geplaatst, en die draait al weken lang heel stabiel. Het enigste verschil is, ik heb de camera's op een POE switch en de NVR alleen op ethernet aangesloten. Met andere woorden, ik maak geen gebruik van de POE poorten op de NVR zelf.

Mijn vraag is: Zijn er NVR's waarbij POE wel betrouwbaar werkt? Of kan ik beter met losse injectors of POE switch gaan werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Piet91 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 21:33:
Voor de mensen met een Synology NAS:

[...]
Dat klinkt zeer interessant, benieuwd wat dit in de praktijk precies aan functionaliteiten toevoegt en hoe we deze toevoeging moeten interpreteren.

Zou deze nieuwe release bijvoorbeeld toevoegen dat de smart functies van de Dahua camera binnen Surveillance Station gebruikt kunnen worden waarbij de Dahua camera een trigger naar Surveillance Station kan sturen om op te nemen en de meta data van de betreffende herkenning ervoor zorgt dat de melding in de tijdlijn van Surveillance Station verschijnt, inclusief informatie over de herkenning zelf?

Zoiets lijkt het wel te zijn, aldus bijvoorbeeld https://www.synology-foru...rsteunt-nu-ook-dahua-ivs/

[ Voor 18% gewijzigd door JBS op 16-08-2020 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Is er een methodiek of overzicht welke nummers van Andy behoren bij de nummers die de fabrikant hanteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -flip-
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-12-2020
.

[ Voor 103% gewijzigd door -flip- op 19-08-2020 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:28

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

m_rick schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 22:02:
Hoe betrouwbaar zijn NVR's waarop je rechtstreeks een POE camera kan aansluiten? Wat is jullie ervaring hiermee?

Reden dat ik het vraag: Ik heb een hele tijd geleden bij mijn buren twee camera's en een NVR met POE geïnstalleerd. Maar regelmatig viel het beeld van één of beide camera's weg. Een keer herstarten loste het probleem kort op. Uiteindelijk de NVR vervangen voor deze van een Nederlandse webshop. Maar wederom is er één camera die na een tijdje uitvalt. Dus zou je denken, dat die camera niet goed is.
Maar nu komt het... die "oude" NVR heb ik nu in mijn eigen meterkast geplaatst, en die draait al weken lang heel stabiel. Het enigste verschil is, ik heb de camera's op een POE switch en de NVR alleen op ethernet aangesloten. Met andere woorden, ik maak geen gebruik van de POE poorten op de NVR zelf.

Mijn vraag is: Zijn er NVR's waarbij POE wel betrouwbaar werkt? Of kan ik beter met losse injectors of POE switch gaan werken?
Je laatste vraag doet vermoeden dat je denkt dat alle NVR’s slecht zijn met PoE. Waarschijnlijk heb je gewoon pech met dat exemplaar van je buren.

Ik heb een NVR van Dahua (8 kanaals instapmodel) en die doet niets verkeerd met PoE. Drie cams momenteel gevoed via de NVR, de rest op aparte voedingen. Werkt al 2 jaar ofzo 24/7.
Op een ander adres zelfde NVR, ook daar geen enkel probleem ermee.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteel
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 07-03 06:52
Ik wil voor mijn woning een beveiligingscamera aanschaffen. Het betreft een 2onder1 kap, met een oprit van 15 meter. Een must have is voor mij een fatsoenlijke bewegingsdetectie, lees zodat hij mensen herkent en ik net telkens meldingen krijg. Ook ben ik erg gecharmeerd van kleur in het donker.

Ik kwam de volgende camera tegen en ben benieuwd naar jullie advies.

https://www.alarmsysteeme...rk-camera-4mp-fullhd.html

Vooral omdat ik later via Aliexpress (Andy) deze tegen kwam:

https://nl.aliexpress.com...artJustForYou_750469131.1

Het typenummer kom ik op de site van Dahua niet tegen?
Ook zie ik bij de laatstgenoemde camer geen Ai staan?

Er zijn zoveel typenummers, ik zie dor de bomen het bos niet meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteel
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:43
kasteel schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 21:05:
Ik wil voor mijn woning een beveiligingscamera aanschaffen. Het betreft een 2onder1 kap, met een oprit van 15 meter. Een must have is voor mij een fatsoenlijke bewegingsdetectie, lees zodat hij mensen herkent en ik net telkens meldingen krijg. Ook ben ik erg gecharmeerd van kleur in het donker.

Ik kwam de volgende camera tegen en ben benieuwd naar jullie advies.

https://www.alarmsysteeme...rk-camera-4mp-fullhd.html

Vooral omdat ik later via Aliexpress (Andy) deze tegen kwam:

https://nl.aliexpress.com...artJustForYou_750469131.1

Het typenummer kom ik op de site van Dahua niet tegen?
Ook zie ik bij de laatstgenoemde camer geen Ai staan?

Er zijn zoveel typenummers, ik zie dor de bomen het bos niet meer!
Je wilt dus de oprit van 15 meter in de gaten houden of nog meer?
Is er een klein beetje licht aanwezig?
Bv straatverlichting of een tuinverlichting al dan niet met bewegingssensor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteel
Er is een beetje licht aanwezig, straatverlichting en ook eventueel licht op bewegingsdetectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteel
Het gaat inderdaad om de oprit die leid naar de voordeur. Wellicht dat ik een extra camera bestel voor de achtertuin maar daar ben ik nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Ok, een zoom camera dus.
Daarmee kun je naar behoefte wel mooi de beeldhoek instellen zodat je ook in beeld krijgt wat je wenst.
Nadeel is dat deze minder lichtgevoelig is.
Dus waarschijnlijk heb je in het donker dan geen kleurenbeeld.
Wel infrarood dus wellicht krijg je toch een scherp beeld.
Eerst maar even proberen zou ik zeggen.

Zelf heb ik een Dahua full color camera.
Deze is zeer lichtgevoelig en geeft met een klein beetje omgevingslicht kleurenbeeld.
Nadeel is wel dat er iets licht moet zijn er zit immers geen infrarood in.
Het is ook een vaste camera zonder zoom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_rick
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 10-09 17:23
Als de camera op een vaste plek komt te hangen, heb ik liever een lichtsterke lens met vast brandpunt en IR ipv een minder lichtsterke lens die kan zoomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteel
Ik heb er weinig verstand van, een buurman had echter de politie langs gehad omdat de camera een deel van de oprit van de buren meepakte en een deel van de straat. Mensen hadden daarover geklaagd.

Dacht dat ik met deze camera beter kon zorgen dat ik alleen mijn oprit zie.
Daarnaast heeft deze camera AI waardoor ik hopelijk niet veel valse meldingen krijg.

Ik heb een detectielamp die redelijk wat licht geeft en kan daar ook nog een andere oplossing voor zoeken eventueel. Vind wel zicht in donker belangrijk maar deze had een Infrarood met een bereik van 50meter, dus dacht dat wellicht 15 meter dan niet echt een probleem zou moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -flip-
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-12-2020
Beste,

Ik wens mijn Foscam C1 te vervangen, voornamelijk omwille van de beeldkwaliteit en het gebrek van audio-opname (via FTP naar NAS, blijkbaar wel via SD).

Mijn eisenlijstje voor een indoor camera die in de woonkamer geplaatst zal worden:
Goede beeldkwaliteit (minimum 1080p @ 30fps, of is dit niet nuttig?) inclusief audio-opname
Goed nachtzicht
Bij voorkeur kleur zwart (desnoods kan ik plastidippen)
Opname naar (Zyxel) NAS via FTP
Clouddiensten (gratis of kleine meerprijs) is mooi meegenomen
Livestream via App
Niet opvallend / niet te groot zou mooi zijn
Budget tot 200 euro

Ik was zelf aan het kijken naar Wyze (prijs is top, maar kwaliteit net niet dat), Reolink, Hikvision, Dahua... Maar zie ondertussen het bos door de bomen niet meer.

Alvast bedankt voor jullie input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Eigenlijk heb ik mijn camerasysteem aardig voor elkaar, maar ben toe aan een nieuw, 21e eeuw huisalarm. Dus iets dat niet meer werkt met PSTN (ja dat is nog vrij normaal in de alarmwereld) en waar je met een app je alarm kan bekijken/bedienen. Hier op GoT vind ik geen forum hierover, iemand die wat tips/ervaringen wilt delen? We kunnen er evt. een apart topic voor maken, dan vervuilt dit topic niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
kasteel schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:58:o
Ik heb er weinig verstand van, een buurman had echter de politie langs gehad omdat de camera een deel van de oprit van de buren meepakte en een deel van de straat. Mensen hadden daarover geklaagd.

Dacht dat ik met deze camera beter kon zorgen dat ik alleen mijn oprit zie.
Daarnaast heeft deze camera AI waardoor ik hopelijk niet veel valse meldingen krijg.

Ik heb een detectielamp die redelijk wat licht geeft en kan daar ook nog een andere oplossing voor zoeken eventueel. Vind wel zicht in donker belangrijk maar deze had een Infrarood met een bereik van 50meter, dus dacht dat wellicht 15 meter dan niet echt een probleem zou moeten zijn?
Raar verhaal want de politie gaat hier niet over.
Sterker nog, de politie wil zelf graag dat mensen camera’s ophangen en aan de politie doorgeven dat ze een camera hebben.
Uiteraard is het niet de bedoeling dat je de hele straat in de gaten houdt en ook niet dat je volop bij de buren in de tuin kijkt. De oprit filmen met een stuk straat of stuk oprit van de buren is geen probleem.
Dit wordt gezien als bijvangst.
Een infrarood bereik van 50 meter is wel erg veel.
De praktijk zal wel een stuk minder zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik2B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:03
Joepla schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:36:
Eigenlijk heb ik mijn camerasysteem aardig voor elkaar, maar ben toe aan een nieuw, 21e eeuw huisalarm. Dus iets dat niet meer werkt met PSTN (ja dat is nog vrij normaal in de alarmwereld) en waar je met een app je alarm kan bekijken/bedienen. Hier op GoT vind ik geen forum hierover, iemand die wat tips/ervaringen wilt delen? We kunnen er evt. een apart topic voor maken, dan vervuilt dit topic niet.
Ik heb zelf met jablatron het een en ander gedaan. De 100 serie werkt goed en kan behoorlijk uitgebreid worden met camera’s sensoren en ook te koppelen met verlichting via din rail modules.

Niet heel goedkoop en weinig prijzen te vinden online omdat het officieel via een installateur moet. Mocht je meer willen weten moet je maar een pb sturen dan weet ik wel een adres voor je die hem programmeert maar dat je hem zelf ophangt.

• Joepla

Joepla

@Erik2B Jablotron ben ik ook tegengekomen en ziet er goed uit. Het lijkt wat moderner qua mogelijkheden tov andere systemen waar het soms lijkt of de tijd heeft stilgestaan (sinds 1990).

Ik ga mee er in verdiepen en kom er mogelijk graag bij je op terug, dank alvast!

• Erik2B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:03
Joepla schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:00:
@Erik2B Jablotron ben ik ook tegengekomen en ziet er goed uit. Het lijkt wat moderner qua mogelijkheden tov andere systemen waar het soms lijkt of de tijd heeft stilgestaan (sinds 1990).

Ik ga mee er in verdiepen en kom er mogelijk graag bij je op terug, dank alvast!
Klopt inderdaad, heb zelf een visonic powermax+. deze heeft ook alleen een PSTN aansluiting. Had zelf ook gekeken naar een visonic upgrade, alleen de sensoren die ik nu heb kan ik niet meer gebruiken :| bij de nieuwe versie en ik begreep ook dat de app nogal veel kuren had, jammer want hun hadden ook mooie dingen.

mijn volgende centrale wordt ook een jablatron. Er is ook handige software beschikbaar om zelf de instellingen aan te passen via cloud of rechtstreeks via een USB aansluiting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 21:52
Joepla schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:36:
Je kan kijken naar Satel, Alphatronics, Aritech, Galaxy, Jablotron, etc.
Allemaal wel merken die werken met een app.
Bij de een kan je alleen wat meer dan bij de ander.
Er zijn helaas ook fabrikanten die geld vragen voor gebruik van de app, let hier wel even op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisabella
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:56
Hallo Allemaal,
Ook ik ben op zoek naar een camera en na het doorspitten van oa dit topic en meerdere websites van winkels zie ik door het bomen het bos niet meer. Een van de eerste punten waar ik tegen loop is de keuze voor een dome of een bullet.

Situatie.
Ik heb een garage achter aan mn tuin (3mtr breed) en daarnaast nog een poortdeur van 2mtr breed.
Totale breedte 5mtr.
Achter mn garage heb ik twee parkeerplaatsen van 6mtr diep.
In mn garage heb ik op dit moment alleen stroom.
Een utp kabel trekken gaat helaas niet dus ik wil werken via een stopcontact oplossing.

Camera , dome of bullet?
Beeld registratie moet 5x6mtr zijn. Welke hoek?
Opslag graag via mn Synology.
Nachtopname, ja, maar ik wil ook nog een buitenlamp op gaan hangen dus daar moet ik ook rekening meehouden.
Budget tot 150 euro

Bij een bullet zal de camera boven de poortdeur aan de zijkant van de garage moeten komen te hangen.
Bij een dome zal ik een mount moeten kopen zodat deze aan de wand kan hangen.

Ik had Eufy by anker gezien.
Wel duurder, maar ziet er wel compact en gebruiksvriendelijk uit. Maar in de reviews lees is toch wel vaak dat gebeurtenis/detectie slecht is.

Hoop dat jullie me op weg kunnen helpen.
In ieder geval bedankt🤗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidiM78
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-09-2022
Beste allen,

Graag zou ik vanuit jullie expertise advies willen krijgen. Mijn wens is een betaalbare camera te kopen die aan een aantal wensen voldoet. Namelijk, vanaf het net gevoed, draadloos internet, bewegingsdetectie waarbij er onderscheid kan worden gemaakt tussen mens en dier (heb namelijk een hond in de tuin lopen en wil geen continue meldingen op mijn telefoon), SD opslag, 2way talk is een nice to have, compatible met Android en Alexa is ook een nice to have. Wil er eentje in de tuin die op het zuiden staat plaatsen. Tuin is 6 meter breed en 20 meter diep. De andere komt onder de carport die is 10 meter diep. In de tuin is voldoende licht en onder de carport (staat op het noorden) veel minder. Ik heb naar de Arlo, Eufy, Nest IQ maar vind dat eerlijk gezegd erg veel geld. Ik ben erg benieuwd of jullie mij kunnen helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door SidiM78 op 23-08-2020 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Betreffende de snapshot URL van een Dahua (IPC-HDW5442TM-ASE): Standaard volgt er een pop-up in de browser met verzoek om in te loggen wanneer je de snapshot URL opent.

Home Assistant kan niet omgaan met deze pop-up, dus ben ik op zoek naar een mogelijkheid om een snapshot op vragen zonder deze login pop-up. Gebruikersnaam en wachtwoord opnemen in de snapshot URL is kennelijk (standaard) niet voldoende. Ik vind wat suggesties voor het inschakelen van anonieme login, hiermee wordt ook de stream zichtbaar zonder in te loggen.

Iemand hier toevallig een elegantere optie gevonden?

[ Voor 18% gewijzigd door JBS op 24-08-2020 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater19
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 04:42
Goedendag,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een camera voor mijn oprit maar ik vind de keuze erg moeilijk.
Ons budget ervoor is max 200 euro.

Ik wil de camera eerst verbinden via wifi en later bekabeld.
Onze oprit is ongv. 10 meter en er is goeie verlichting vanaf de weg.
Hij word op de garage geplaatst maar niet direct in het zicht

Ik wil de beelden opnemen op een nas met windows en meldingen krijgen op mijn telefoon middels een app

Ik had zelf gekeken naar de Ezviv C3W, de Foscam FI9900P, de Foscam D2ep

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
JBS schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 16:29:
[...]

Betreffende de snapshot URL van een Dahua (IPC-HDW5442TM-ASE): Standaard volgt er een pop-up in de browser met verzoek om in te loggen wanneer je de snapshot URL opent.

Home Assistant kan niet omgaan met deze pop-up, dus ben ik op zoek naar een mogelijkheid om een snapshot op vragen zonder deze login pop-up. Gebruikersnaam en wachtwoord opnemen in de snapshot URL is kennelijk (standaard) niet voldoende. Ik vind wat suggesties voor het inschakelen van anonieme login, hiermee wordt ook de stream zichtbaar zonder in te loggen.

Iemand hier toevallig een elegantere optie gevonden?
De oplossing die voor mij werkt is het uitzetten van onvif authentication. (anders werkt het niet ivm Digest Authentication, waarbij er ondanks username en password in URL, toch om credentials gevraagd wordt)

Om onvif authentication uit te zetten: Ga naar webconfig van desbetreffende camera -> Network -> Access Platform -> Onvif -> Authentication: Off

Nu werkt een dergeljke url om snapshot op te halen wèl zonder credentials:
http://192.168.1.x/onvifs...pshot?channel=1&subtype=0

Let op, technisch gezien is dit een werkende oplossing voor de snapshots. Of het veilig en verstandig is om snapshots op te kunnen halen zonder username/password moet je voor jezelf afwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

LeGato23 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 12:47:
[...]

De oplossing die voor mij werkt is het uitzetten van onvif authentication. (anders werkt het niet ivm Digest Authentication, waarbij er ondanks username en password in URL, toch om credentials gevraagd wordt)

Om onvif authentication uit te zetten: Ga naar webconfig van desbetreffende camera -> Network -> Access Platform -> Onvif -> Authentication: Off

Nu werkt een dergeljke url om snapshot op te halen wèl zonder credentials:
http://192.168.1.x/onvifs...pshot?channel=1&subtype=0

Let op, technisch gezien is dit een werkende oplossing voor de snapshots. Of het veilig en verstandig is om snapshots op te kunnen halen zonder username/password moet je voor jezelf afwegen.
Thanks, dat werkt :)
Pater19 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 12:33:
Voor jou en anderen die (nog) geen mogelijkheid zien een netwerkkabel te krijgen naar de locatie waar je de camera wilt ophangen, maar wel een camera hebt/wilt die enkel een netwerkaansluiting heeft en geen wifi:

Powerline kan werken, maar bijvoorbeeld in mijn geval niet op de plek waar ik de netwerkaansluiting wil hebben. In de plaats daarvan nu deze pricewatch: TP-Link RE200-AC750 WiFi Range Extender ter test hangen. Die pikt het wifi signaal op (wat op die plek meer dan prima is) en heeft een uitgaande netwerkaansluiting zodat ik mijn Dahua camera daarop bekabeld kan aansluiten.

Deze range extender heeft de mogelijkheid op 2G en/of 5G te verbinden en SSID broadcast kan uitgeschakeld worden.

Natuurlijk blijft een bekabelde verbinding de voorkeur hebben, maar bij gebrek aan mogelijkheden kan dit wellicht een alternatief zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door JBS op 25-08-2020 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 18:38
Lisabella schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 09:06:
Hallo Allemaal,
Ook ik ben op zoek naar een camera en na het doorspitten van oa dit topic en meerdere websites van winkels zie ik door het bomen het bos niet meer. Een van de eerste punten waar ik tegen loop is de keuze voor een dome of een bullet.

Dit is op zich niet zo spannend, de keuze voor een lens is interessanter voor jouw doeleinde.

Situatie.
Ik heb een garage achter aan mn tuin (3mtr breed) en daarnaast nog een poortdeur van 2mtr breed.
Totale breedte 5mtr.
Achter mn garage heb ik twee parkeerplaatsen van 6mtr diep.
In mn garage heb ik op dit moment alleen stroom.
Een utp kabel trekken gaat helaas niet dus ik wil werken via een stopcontact oplossing.

Dit kan prima, met een powerline setje ja. Verdient niet de voorkeur maar als je echt niet anders kunt dan kan dit een oplossing zijn. (ik gebruik het zelf ook).

Camera , dome of bullet?
Beeld registratie moet 5x6mtr zijn. Welke hoek?

Dit is afhankelijk van de afstand vanaf het punt waar de camera komt te hangen tot waar hij kijken moet. Hoe kleinder de lens, hoe groter de kijkhoek. Wil je ver kunnen kijken is een grotere lens raadzamer.

Opslag graag via mn Synology.

Synology ondersteund inmiddels meer dan 7600 IP-camera’s van 130 gerenommeerde merken.

Nachtopname, ja, maar ik wil ook nog een buitenlamp op gaan hangen dus daar moet ik ook rekening meehouden.

Wat bedoel je met rekening mee houden? IR verlichting is uit- en aan te schakelen, heb je goede omgevingsverlichting dan kun je tegenwoordig al snel de IR uit laten en in kleur kijken/opnemen.

Budget tot 150 euro

Niet onmogelijk maar wel afhankelijk van wat je al hebt. (Powerline set is al snel een paar tientjes, ik weet niet of die nog van je budget af gaat? Beugel, PoE injector/switch, Montagedoos etc.)

Bij een bullet zal de camera boven de poortdeur aan de zijkant van de garage moeten komen te hangen.
Bij een dome zal ik een mount moeten kopen zodat deze aan de wand kan hangen.

Ik had Eufy by anker gezien.
Wel duurder, maar ziet er wel compact en gebruiksvriendelijk uit. Maar in de reviews lees is toch wel vaak dat gebeurtenis/detectie slecht is.

Check eens de domes en/off bullets van Hikvision, inmiddels marktleider op dit gebied. Ik gebruik ze al jaren en ik ben zeer te spreken over hun prijs/kwaliteit verhouding. Ook Dahua heeft mooie modellen.
Eufy, ik ben er niet mee bekend maar een eerste blik zegt mij zowel wifi als batterij gevoed.... En als ik dan dit lees; ''De batterijduur gaat achteruit als je de camera meer dan 5 minuten per dag gebruikt.'' Tsja, ik zou er niet voor kiezen maar dat is persoonlijk uiteraard.

Succes!

Hoop dat jullie me op weg kunnen helpen.
In ieder geval bedankt🤗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
Pater19 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 12:33:
Goedendag,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een camera voor mijn oprit maar ik vind de keuze erg moeilijk.
Ons budget ervoor is max 200 euro.

Onze oprit is ongv. 10 meter en er is goeie verlichting vanaf de weg.
Hij word op de garage geplaatst maar niet direct in het zicht

Ik wil de beelden opnemen op een nas met windows en meldingen krijgen op mijn telefoon middels een app

Ik had zelf gekeken naar de Ezviv C3W, de Foscam FI9900P, de Foscam D2ep
Wifi is en blijft toch een zorgenkindje als je met camera's gaat werken.

Heb je al eens gezocht wat de voor- en nadelen zijn?

https://www.247bewakingsc...ld-wifi-powerlineadapter/
Hier staat bijvoorbeeld vrij eenvoudig wat uitleg over kabel/wifi/powerline gebruik.

Voor een budget van €200 kun je wel wat beters krijgen dan Foscam. Ezviz geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater19
ScooBY_DoO schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:48:
[...]

Wifi is en blijft toch een zorgenkindje als je met camera's gaat werken.

Heb je al eens gezocht wat de voor- en nadelen zijn?

https://www.247bewakingsc...ld-wifi-powerlineadapter/
Hier staat bijvoorbeeld vrij eenvoudig wat uitleg over kabel/wifi/powerline gebruik.

Voor een budget van €200 kun je wel wat beters krijgen dan Foscam. Ezviz geen ervaring mee.
Mijn vraag had niet echt betrekking op het wifi/bedraad gedeelte omdat de wifi gedeelte van tijdelijke aard is.
Dit jaar wil ik nog een kabel gaan aanleggen vanuit de meterkast naar de garage.
Wat dan eventueel wel een tijdelijke optie is de optie die JBS aandroeg.

Het is meer dat ik voor max. 200 euro een camera wil aanschaffen maar ik door het aanbod niet goed weet wat de beste optie is.

Daarom mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
Ik zie het, je hebt gelijk.

Check eens een merk als Hikvision of Dahua.

W.m.b. goede prijs/kwaliteits verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidiM78
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-09-2022
SidiM78 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 12:30:
Beste allen,

Graag zou ik vanuit jullie expertise advies willen krijgen. Mijn wens is een betaalbare camera te kopen die aan een aantal wensen voldoet. Namelijk, vanaf het net gevoed, draadloos internet, bewegingsdetectie waarbij er onderscheid kan worden gemaakt tussen mens en dier (heb namelijk een hond in de tuin lopen en wil geen continue meldingen op mijn telefoon), SD opslag, 2way talk is een nice to have, compatible met Android en Alexa is ook een nice to have. Wil er eentje in de tuin die op het zuiden staat plaatsen. Tuin is 6 meter breed en 20 meter diep. De andere komt onder de carport die is 10 meter diep. In de tuin is voldoende licht en onder de carport (staat op het noorden) veel minder. Ik heb naar de Arlo, Eufy, Nest IQ maar vind dat eerlijk gezegd erg veel geld. Ik ben erg benieuwd of jullie mij kunnen helpen.
Niemand?

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:32

J-P

Syntax erro....

Synology Surveillance Station gebruikt camera motion detection maar niet de aangegeven gebieden
Situatie:
Een dahua T5442TM-AS
Surveilance Station 8.2
Op de camera motion detection enabled met regio

Op Surveillance station is ingesteld de meldingen van de camera over te nemen

Surveillance station neemt netjes op en registreert de beweging wanneer de camera beweging detecteert.
Echter doet de Synology dat ook wanneer er beweging is buiten de aangestelde regio.
Nu krijg ik dus meerdere onnodige meldingen vanuit Surveillance Station.

UPDATE
Opgelost door een extra regio aan te maken waarin de threshold 100 is.

[ Voor 52% gewijzigd door J-P op 27-08-2020 11:36 ]

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:04

JME

zeg maar Jamie

Stoppen jullie nog een speciaal soort sd kaartje in je ip cam? High endurance, heavy duty, dat soort termen? Of gewoon een standaard kaartje erin en gaan met die cam? Voor wie een kaartje gebruikt natuurlijk...

[ Voor 11% gewijzigd door JME op 29-08-2020 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
JME schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 08:28:
Stoppen jullie nog een speciaal soort sd kaartje in je ip cam? High endurance, heavy duty, dat soort termen? Of gewoon een standaard kaartje erin en gaan met die cam? Voor wie een kaartje gebruikt natuurlijk...
Ik heb een standaard kaartje erin zitten, maar ik neem dan ook niet 24/7 op op de kaart.
(dat doe ik op de NVR).
Zou ik dat wel doen, dan zou ik misschien wel aan een endurance kaartje kunnen gaan denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

J-P schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 10:42:
Synology Surveillance Station gebruikt camera motion detection maar niet de aangegeven gebieden
Situatie:
Een dahua T5442TM-AS
Surveilance Station 8.2
Op de camera motion detection enabled met regio

Op Surveillance station is ingesteld de meldingen van de camera over te nemen

Surveillance station neemt netjes op en registreert de beweging wanneer de camera beweging detecteert.
Echter doet de Synology dat ook wanneer er beweging is buiten de aangestelde regio.
Nu krijg ik dus meerdere onnodige meldingen vanuit Surveillance Station.

UPDATE
Opgelost door een extra regio aan te maken waarin de threshold 100 is.
Dat viel mij inderdaad ook op. Vroeg me al af of ik iets verkeerd ingesteld zou hebben. Slimme workaround met een tweede regio :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:32

J-P

Syntax erro....

JBS schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 14:12:
[...]
Dat viel mij inderdaad ook op. Vroeg me al af of ik iets verkeerd ingesteld zou hebben. Slimme workaround met een tweede regio :)
Uiteindelijk kreeg ik nog steeds erg veel false positives.
Ik heb daarom gezichtsherkenning aangezet en laat Surveillance station een melding geven wanneer een gezicht wordt herkend en niet bij bewegingsdetectie.
Dat werkt uitstekend.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

J-P schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 14:36:
[...]

Uiteindelijk kreeg ik nog steeds erg veel false positives.
Ik heb daarom gezichtsherkenning aangezet en laat Surveillance station een melding geven wanneer een gezicht wordt herkend en niet bij bewegingsdetectie.
Dat werkt uitstekend.
In mijn geval bleek ik de regio niet juist te hebben opgeslagen, ofzo. Zojuist de regio opnieuw gemarkeerd en wel juist opgeslagen en de bewegingsdetectie lijkt nu wel goed te gaan. Enkel binnen de regio en tot nu toe ook geen false positives, maar mogelijk is 't voor de laatste conclusie nog iets te vroeg.

Twee andere vragen over mijn IPC-HDW5442TM-ASE:

Deze hangt onder een overkapping bij de voordeur en doordat het wat verder weg daardoor een stukje lichter is, is het beeld onder de overkapping wat donkerder dan ik zou willen. Is het mogelijk bijvoorbeeld de belichting op basis van een bepaald punt te laten doen?

Vraag twee: een persoon bij de voordeur staat vrij dichtbij de camera. In night modus resulteert dit in een witte gloed op het hoofd van de persoon die voor de deur staat. Hebben andere ervaring met de tuning van de IR?

Betreft de 2.8mm variant van de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:01
Ik wil een aantal camera's (2/3) aanschaffen en deze aan een losse NVR koppelen. Een POE switch heb ik al. Omdat de basis me belangrijk lijkt, wil ik eerst een goede NVR aanschaffen,

Nu heb ik een aantal Dahua, Hikvision NVR modellen gezien, met of zonder POE, 1 of meerdere hdd in te bouwen, de synlogy NVR 1218, maar ook een nieuw model van Unify, UniFi Protect Network Video Recorder, UNVR-4-EU.

Nadeel (lijkt me) van de laatste is de beperking tot UniFi camera's alleen.

De Dahua en Hikvision kunnen wel met een aantal andere merken camera's werken, en de Synology heeft een enorme keuze.

Echter waar ik niet zo goed uit kom, is de software van de NVR. Ik heb al even gekeken naar Surveilance Station van Synology. Ziet er goed uit en ruime keuze lijkt me. Niet geschikt om op mijn huidge NAS te draaien, aangezien mijn schijven daar niet voor geschikt zijn, vandaar een aparte NVR alleen voor dit doel. Mbt Dahua en Hikvision lees ik ook goede verhalen, wat het allemaal niet makkelijker maakt.

Ik zag op synology dat 3Tb ruimte nodig is voor het opnemen van 3 camera's gedurende 24/7 voor een periode van 30 dagen. Daar zal ongetwijfeld een aantal "events" voor berekend zijn. Bij de andere merken heb ik nog geen berekening gezien in de specsheets etc.

Ik wil graag 24/7 kunnen opnemen, berichten ontvangen als er een melding is. via een app kunnen kijken is een leuke optie, maar dat vereist een koppeling met het internet. Hoewel geen probleem, mijn

Sommige camera's kunnen zelf beweging detecteren en zetten dan een en ander in gang, maar ik zie ook dat je de acties kunt regelen vanuit de software.

Zijn er uitgesproken voordelen aan de keuze voor een synology NVR of bieden de Dahua/Hikvision toch specifiekere voordelen welke ik mogelijk over het hoofd heb gezien?

budget zonder schijven is rond de € 250 voor de NVR

• Pater19
JBS schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 13:33:
[...]
Thanks, dat werkt :)

[...]
Voor jou en anderen die (nog) geen mogelijkheid zien een netwerkkabel te krijgen naar de locatie waar je de camera wilt ophangen, maar wel een camera hebt/wilt die enkel een netwerkaansluiting heeft en geen wifi:

Powerline kan werken, maar bijvoorbeeld in mijn geval niet op de plek waar ik de netwerkaansluiting wil hebben. In de plaats daarvan nu deze pricewatch: TP-Link RE200-AC750 WiFi Range Extender ter test hangen. Die pikt het wifi signaal op (wat op die plek meer dan prima is) en heeft een uitgaande netwerkaansluiting zodat ik mijn Dahua camera daarop bekabeld kan aansluiten.

Deze range extender heeft de mogelijkheid op 2G en/of 5G te verbinden en SSID broadcast kan uitgeschakeld worden.

Natuurlijk blijft een bekabelde verbinding de voorkeur hebben, maar bij gebrek aan mogelijkheden kan dit wellicht een alternatief zijn.
Ik heb inmiddels een camera de Hikvision DS-2CD2155FWD-I en ben er erg tevreden over tevens is hij aangesloten middels een powerline verbindingen.

Ik kan wel merken dat die vorm van verbindingen een aardige verbetering is geworden sinds de laatste keer dat ik van zoiets gebruik heb gemaakt.

Nu rest mij nog 1 vraag:

Ik wil graag constant opnemen voor 7 dagen en ik heb een HP server al staan maar zoek nog software wat dat kan doen want via de web interface krijg ik het niet ingesteld.
Ik heb momenteel Hikvision iVMS 4200 geïnstalleerd maar dat is best wel zware software.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Pater19 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:40:
[...]

Ik heb inmiddels een camera de Hikvision DS-2CD2155FWD-I en ben er erg tevreden over tevens is hij aangesloten middels een powerline verbindingen.

Ik kan wel merken dat die vorm van verbindingen een aardige verbetering is geworden sinds de laatste keer dat ik van zoiets gebruik heb gemaakt.

Nu rest mij nog 1 vraag:

Ik wil graag constant opnemen voor 7 dagen en ik heb een HP server al staan maar zoek nog software wat dat kan doen want via de web interface krijg ik het niet ingesteld.
Ik heb momenteel Hikvision iVMS 4200 geïnstalleerd maar dat is best wel zware software.
Wat voor OS draait er op je server? Vermoedelijk Linux? Zelf heb ik jarenlang naar tevredenheid motionEye gedraaid. Kijk anders ook eens naar bijvoorbeeld Shinobi https://shinobi.video/

@mtv1 Ben zelf gegaan voor vervanging van mijn oude Synology NAS door een Synology DS220+ en gebruik nu Surveillance Station. De Dahua laat ik de bewegingsdetectie voor z'n rekening nemen. Sinds kort is het mogelijk de Dahua opname in Surveillance Station te laten triggeren. Werkt perfect. Weergave in de DS Cam app werkt prettig, zowel de live view als weergave van opnames in de tijdlijn. Push notificaties bij beweging kan de app ook geven indien gewenst.

Denk overigens aan de noodzaak tot kopen van extra licenties wanneer je meer dan twee camera's wilt gebruiken.

Voordeel van een Dahua NVR kan zijn dat deze zelf POE richting de camera's kan verzorgen.

[ Voor 27% gewijzigd door JBS op 03-09-2020 19:36 ]

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:00
Iemand hikvision camera’s met een nvr die hik-connect gebruikt in visitor-mode?

Heeft altijd goed gewerkt, maar na reset van de iPad krijg ik na een tijdje een fout:47 en staan de beelden stil.
Ivms op de iPad werkt wel prima.

Ik heb me suf zitten zoeken, maar alleen iets gevonden over “gebruiker niet bekend” of iets in die trend. (NET_DVR_USERNOTEXIST)

Al meermalen de netwerkinstellingen gereset en ook Hik-connect opnieuw geinstalleerd.

Ik gebruik hik-connect omdat deze mooier de camera’s laat zien, maar wil geen gebruik maken van die cloud service.

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:01
JBS schreef op donderdag 3 september 2020 @ 19:20:
[...]

@mtv1 Ben zelf gegaan voor vervanging van mijn oude Synology NAS door een Synology DS220+ en gebruik nu Surveillance Station. De Dahua laat ik de bewegingsdetectie voor z'n rekening nemen. Sinds kort is het mogelijk de Dahua opname in Surveillance Station te laten triggeren. Werkt perfect. Weergave in de DS Cam app werkt prettig, zowel de live view als weergave van opnames in de tijdlijn. Push notificaties bij beweging kan de app ook geven indien gewenst.

Denk overigens aan de noodzaak tot kopen van extra licenties wanneer je meer dan twee camera's wilt gebruiken.

Voordeel van een Dahua NVR kan zijn dat deze zelf POE richting de camera's kan verzorgen.
Dank je wel, bij de pricewatch: Synology Network Video Recorder NVR1218 krijg je er 4 licenties bij. Maar goed dat je het op merkt. Ik ga er even verder naar kijken, want dat triggeren van een opname is wel interessant.

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 09:17
[...]

Nu rest mij nog 1 vraag:

Nx Witness van Network Optix is je vriend.

• Pater19
JBS schreef op donderdag 3 september 2020 @ 19:20:
[...]
Wat voor OS draait er op je server? Vermoedelijk Linux? Zelf heb ik jarenlang naar tevredenheid motionEye gedraaid. Kijk anders ook eens naar bijvoorbeeld Shinobi https://shinobi.video/

Mijn server draait op Windows vind ik persoonlijk fijner en ben er bekender mee.

• JBS
  • Niet online

JBS

Pater19 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 20:19:
[...]

Mijn server draait op Windows vind ik persoonlijk fijner en ben er bekender mee.
Kijk dan eens naar Blue Iris https://blueirissoftware.com/ (waar overigens ook een onofficiële docker container voor is).

[ Voor 10% gewijzigd door JBS op 03-09-2020 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb nu een tweetal dahua camera's voor en achter. Deze zijn voorzien van sdcards. Werkt prima via de app DMMS.

Screenshots ontvang ik mijn mailbox. En er wordt een notificatie gestuurd naar de app. Playback gaat smooth via de app.

Wat zou het voordeel zijn van een nvr? Behalve dat activiteiten ook opgeslagen worden op HDD. Andy heeft nvr's in de prijsklasse voor 150-200 euro.

De meest verkochte (merk Besder oa.) nvr's zonder HDD kosten op Ali zo 20-25 euro. Dat vind ik een schappelijke prijs.

Waarom zou ik voor apparaat in het 100+ segment moeten gaan?

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Zijn er NVR's die een stream uitsturen met daarin een splitview van alle camera's zodat ik die stream met een Chromecast kan oppikken op een tv toestel?

Vraag is eerder gesteld in dit topic maar nog niet tot een perfecte oplossing gekomen:
Beelden IP camera's streamen naar televisie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AutisticPinguin
Ik heb je andere topic niet gelezen maar je zou misschien wat kunnen met de “Channel Zero” functie in een een Hikvision NI-I nvr. Die kan een stream uitsturen van meerdere kanalen in lagere kwaliteit. Eigenlijk maakt hij van zijn tweede monitor uitgang een ip stream.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Een Dahua NVR zou een multi-view RTSP moeten uitsturen, maar ik krijg het niet aan de praat in VLC.
Weet niet of het aan de NVR ligt of aan VLC (lees iets over H.265 dat mogelijk ergens niet wordt ondersteund o.i.d.)

De URL is de strandaard RTSP url met een kanaal hoger dan wat je NVR heeft.
Heb je dus een 4 channel NVR: dan is het een 5, 8 channel NVR een 9 en een 16 kanaals NVR 17.
De Dahua app heeft ook een dergelijk kanaal als optie.

Nu niet echt tijd om het precies uit te zoeken, maar het schijnt dus mogelijk te zijn.

[ Voor 46% gewijzigd door Piet91 op 07-09-2020 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierw
  • Laatst online: 15-09 15:16
Heeft iemand ervaring met een alarm instellen op een Hikvision NVR (DS-7608NI-K2)?
Het is ons tot nu toe niet gelukt om het externe alarm te gebruiken om het opnemen te triggeren.

Zijn er dingen waar je (extra) op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
Schema op de ingang activeren en zorgen dat er een (Of meerdere) camera aan gelinkt is. Dat zou alles moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
[...]

Nu rest mij nog 1 vraag:

Dat kan eenvoudiger door een 128Gb sd kaartje erin te doen.

Bandbreedte calculator geeft 5 dagen aan op 24/7 met 265+, mijn ervaring is dat dit veelal iets meer is dan de calculator aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater19
ScooBY_DoO schreef op maandag 7 september 2020 @ 18:34:
[...]

Dat kan eenvoudiger door een 128Gb sd kaartje erin te doen.

Bandbreedte calculator geeft 5 dagen aan op 24/7 met 265+, mijn ervaring is dat dit veelal iets meer is dan de calculator aangeeft.
Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid.
Dat scheelt weer software op de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Ik probeer momenteel allerlei informatie te verzamelen om te kijken wat ik precies nodig heb. Zo wil ik graag een camera bij mijn carport, ik heb begrepen dat het niet nuttig is ivm identificatie om de camera te hoog te hangen dus ik heb nu een plek op een hoogte van +_ 2m50 op het oog.

Nog een vraag dus, hoop dat het voor anderen ook nuttig :9

Met een turretcam, zoals bijvoorbeeld de IPC-T5442TM, heb je de keuze om deze op twee manieren te bevestigen aan een muur:

- via een junction box
- via een bracket mount.

Wat zijn de verschillen waarop je moet beslissen?
Ik denk dat een bracket mount wellicht handig is als hij in weer en wind hangt, terwijl een junction box misschien minder vandalise gevoelig is?
Is er nog verschil in de gefilmde oppervlakte? Ik ga er eigenlijk vanuit dat de turretcam op alle mogelijke assen kan worden gedraaid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remkosp
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-08 22:21
IP-cam software voor analyse via ftp gestreamde camerabeelden.

Ik wil graag mijn huis beveiligen met 2 Dahua 4Mp camera’s (IPC-HDW2431TM-AS). Helaas kan ik geen portforwarding instellen omdat ik alleen maar gebruik kan maken van een gezamenlijk internet en geen toegang heb tot de router (en ook de eigenaar van het park daar helaas niet aan mee wil werken om precedentwerking te voorkomen).

Een cloud abonnement welke door sommige camerafabrikanten wordt aangeboden vinden we (misschien ontrecht) onbetrouwbaar. Je weet niet wat er met de beelden gedaan wordt/in hoeverre het privé blijft. Daarom houden we de beelden liefst in eigen handen.

Nu heb ik bedacht om de camerabeelden via (s)ftp naar een ftp-server (oude windows pc) van mijn ouders te streamen. Die hebben een goede internetverbinding en eigen modem/router waarop ik portforwading wel in kan stellen (voor de ftp-server). Voordeel is meteen dat de beelden niet in ons eigen huis worden bewaard.

Software zoals blue iris, ispy en anycam maken zelf verbinding met de camera en slaan daarna de beelden op en analyseren het eventueel. Echter mijn beelden zijn al opgeslagen via FTP maar er moet daarna nog wat mee gedaan worden.
  1. Kent iemand (windows) software die de beelden kan analyseren (of er beweging is) en dit visueel in een tijdlijn kan weergeven zodat je gemakkelijk naar dat tijdstip kunt gaan?
  2. Is er software die automatisch een e-mailbericht kan versturen als er beweging op die geuploade beelden te zien is?
  3. Is er software waarmee ik dan eenvoudig de beelden op afstand kan bekijken al dan niet via een app op mijn gsm of via een browser?
Ik zoek dus eigenlijk ip camera software zoals blue iris maar waar de beelden niet rechtstreeks vanuit de camera komt, maar via ftp wordt aangeboden..
Bedankt voor jullie advies/tips!

• rinkel
remkosp schreef op donderdag 10 september 2020 @ 00:04:
IP-cam software voor analyse via ftp gestreamde camerabeelden.

Ik wil graag mijn huis beveiligen met 2 Dahua 4Mp camera’s (IPC-HDW2431TM-AS). Helaas kan ik geen portforwarding instellen omdat ik alleen maar gebruik kan maken van een gezamenlijk internet en geen toegang heb tot de router (en ook de eigenaar van het park daar helaas niet aan mee wil werken om precedentwerking te voorkomen).

Een cloud abonnement welke door sommige camerafabrikanten wordt aangeboden vinden we (misschien ontrecht) onbetrouwbaar. Je weet niet wat er met de beelden gedaan wordt/in hoeverre het privé blijft. Daarom houden we de beelden liefst in eigen handen.

Nu heb ik bedacht om de camerabeelden via (s)ftp naar een ftp-server (oude windows pc) van mijn ouders te streamen. Die hebben een goede internetverbinding en eigen modem/router waarop ik portforwading wel in kan stellen (voor de ftp-server). Voordeel is meteen dat de beelden niet in ons eigen huis worden bewaard.

Software zoals blue iris, ispy en anycam maken zelf verbinding met de camera en slaan daarna de beelden op en analyseren het eventueel. Echter mijn beelden zijn al opgeslagen via FTP maar er moet daarna nog wat mee gedaan worden.
  1. Kent iemand (windows) software die de beelden kan analyseren (of er beweging is) en dit visueel in een tijdlijn kan weergeven zodat je gemakkelijk naar dat tijdstip kunt gaan?
  2. Is er software die automatisch een e-mailbericht kan versturen als er beweging op die geuploade beelden te zien is?
  3. Is er software waarmee ik dan eenvoudig de beelden op afstand kan bekijken al dan niet via een app op mijn gsm of via een browser?
Ik zoek dus eigenlijk ip camera software zoals blue iris maar waar de beelden niet rechtstreeks vanuit de camera komt, maar via ftp wordt aangeboden..
Bedankt voor jullie advies/tips!
Het is hier al wel vaker besproken, maar de meeste camera’s hebben gewoon on-board motion detection, en vaak niet
eens slecht.
Als je dan een pc gaat gebruiken om beweging te detecteren kost dat heel veel cpu, mede doordat er van meerdere
camera’s beelden geanalyseerd moeten worden. Een nvr maakt gebruik van de motion detection op de camera en neemt op als de camera een signaal geeft.
Daarnaast hebben veel camera’s / nvr’s ook de mogelijkheid om rechtstreeks beelden naar een ftp te sturen. Ik weet alleen niet of dat alleen foto’s zijn, of ook film.
Dan heb je dus helemaal geen extra software nodig.
BlueIris is (was?) een enorme cpu-vreter. Ooit eens een tijdje geprobeerd, maar ik ben er geen fan van, zeker niet omdat de meeste cameras prima motion detection on board hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Bewegingsdetectie door de Dahua (IPC-HDW5442TM-ASE) werkt perfect. 's Nachts reageert ie echter ook op iets dat lijkt op rondvliegende motjes. Iemand al eens met de instellingen gespeeld en de grens gevonden om dit soort fladderende beestjes te negeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
JBS schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:50:
Bewegingsdetectie door de Dahua (IPC-HDW5442TM-ASE) werkt perfect. 's Nachts reageert ie echter ook op iets dat lijkt op rondvliegende motjes. Iemand al eens met de instellingen gespeeld en de grens gevonden om dit soort fladderende beestjes te negeren?
Bij de IVS instellingen de "min size" vergroten; ofwel het object moet groot genoeg zijn.
Maar als je spinnen en ander ongedierte dicht op de camera hebt (en ze daardoor erg groot in beeld komen) kun je daar weinig aan doen, behalve dan ingebouwd IR uitzetten en aparte IR LED ophangen.

• TWKterry
  • Laatst online: 23:45

TWKterry

Master Mariner

Ik heb afgelopen weekend bij Andy een IPC-T2347G besteld en gisteren binnen gekregen, geen tax en supersnel. Beeldkwaliteit tijdens een eerste test is echt goed in het donker met wat achtergrond licht van lantaarnpaal.
Nu overweeg ik er nog twee te bestellen en een NVR. Kan ik nu het beste een Hikvision nvr zoeken en dan bv de DS-7104NI-K1 of is een van de bij Andy genoemde NVR (van dahua?) ook prima?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
Vandaag werd ik gebeld door de politie.
Afgelopen week was er blijkbaar een inbraak in een auto(‘s) geweest in onze straat of een poging daartoe.
De politie had gezien dat ik mij ooit heb aangemeld voor Camera in Beeld.
Ze vroegen mij specifiek om beelden op een bepaalde dag en tijdstip en gaven aan wat het signalement van de (vermeende) daders was en in welk voertuig ze mogelijk gereden hadden.
Ik heb gezocht op mijn NVR maar nog niet gevonden meteen waar ze naar op zoek waren.
Ga de beelden wel even van mijn NVR downloaden.
Volgende week belt de politie mij weer om beelden op te halen of wellicht ook niet als er niets bijzonders te zien is geweest.
Dit is niet de eerste keer dat mij dit gevraagd wordt. Ik heb al eerder beelden afgestaan.
Ik woon niet in een criminele buurt of zo, echter er wordt altijd wel ergens ingebroken of geprobeerd dit te doen.
Zo zie je maar weer, de politie wil graag beelden zien waarbij ook een stuk van de openbare weg te zien is!
Er wordt vaak beweerd dat dit niet mag maar het mag dus wel.
Daarbij is het stuk openbare weg bijvangst en is het hoofddoel het bewaken van mijn eigen oprit en huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:04

elsinga

=8-)

Ik ben vorige week ook gebeld, ivm de vermissing van een meisje van 10. Of ik kon kijken of ze bij mij voor de deur langs was gefietst. Idem via Camera in Beeld. Ook hier zou het bijvangst zijn van het stukje straat voor mijn oprit.

Toe ik bijna klaar was met zoeken (niets gevonden) kreeg ik een telefoontje dat ze terecht was en ik niet verder hoefde te zoeken.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik begrijp heel goed dat de politie graag zulke beelden wilt hebben, maar of het wettelijk mag twijfel ik soms over. Ik denk dat politie het soort van gedoogd, zolang de camera's op het eigen terrein staan en niet op gekke plaats.

Zolang er niemand (buren?) moeilijk over doet, gewoon lekker doen lijkt mij zo. Privacy is fijn, maar een klein beetje daarvan inleveren voor de veiligheid lijkt mij een prima compensatie. Mij hoor je iig niet hierover klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
xileS schreef op zondag 13 september 2020 @ 10:46:
Ik begrijp heel goed dat de politie graag zulke beelden wilt hebben, maar of het wettelijk mag twijfel ik soms over. Ik denk dat politie het soort van gedoogd, zolang de camera's op het eigen terrein staan en niet op gekke plaats.

Zolang er niemand (buren?) moeilijk over doet, gewoon lekker doen lijkt mij zo. Privacy is fijn, maar een klein beetje daarvan inleveren voor de veiligheid lijkt mij een prima compensatie. Mij hoor je iig niet hierover klagen.
Buren hebben er niets mee te maken als hun privacy niet geschaad wordt bv omdat je je camera op hun tuin hebt gericht of bij ze naar binnen kijkt.
Mocht de camera positie zo zijn dat je wel een stuk terrein van de buren meepakt dan kun je dit afschermen met de privacy optie bij de camera instellingen.
Mijn camera staat zo gericht dat ik niet bij de buren film.
Wel een stuk van de stoep en de weg, maar dat mag dus.

Politie vraagt dit soort beelden op als ondersteunend bewijs als er een onderzoek loopt bv een inbraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
HoppyF schreef op zondag 13 september 2020 @ 13:16:
[...]

Buren hebben er niets mee te maken als hun privacy niet geschaad wordt bv omdat je je camera op hun tuin hebt gericht of bij ze naar binnen kijkt.
Mocht de camera positie zo zijn dat je wel een stuk terrein van de buren meepakt dan kun je dit afschermen met de privacy optie bij de camera instellingen.
Mijn camera staat zo gericht dat ik niet bij de buren film.
Wel een stuk van de stoep en de weg, maar dat mag dus.

Politie vraagt dit soort beelden op als ondersteunend bewijs als er een onderzoek loopt bv een inbraak.
Ja dat bedoelde ik idd, mocht je een klein stukje van hun gebied meepakken. Kan ik mij al voorstellen dat er mensen zijn, die hier moeilijk over kunnen doen. Maar over het algemeen, doen weinig mensen hier moeilijk over naar mijn gevoel, zolang je niet de hele camera naar de buren richt en lkr naar binnen kunt kijken ;p.

Van de politie weet ik, daarvoor heb ik ook een keer beeldmateriaal voor opgestuurd.

Of je een stuk stoep en weg altijd mag filmen betwijfel ik wel, want niet lang geleden hoorde ik nog dat de Nest deurbel met een abo (dat die dus constant opneemt) eigenlijk officieel volgens de wet niet mag, als je een stuk openbare weg meepakt.

[ Voor 10% gewijzigd door xileS op 13-09-2020 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
xileS schreef op zondag 13 september 2020 @ 13:29:
[...]

Ja dat bedoelde ik idd, mocht je een klein stukje van hun gebied meepakken. Kan ik mij al voorstellen dat er mensen zijn, die hier moeilijk over kunnen doen. Maar over het algemeen, doen weinig mensen hier moeilijk over naar mijn gevoel, zolang je niet de hele camera naar de buren richt en lkr naar binnen kunt kijken ;p.

Van de politie weet ik, daarvoor heb ik ook een keer beeldmateriaal voor opgestuurd.

Of je een stuk stoep en weg altijd mag filmen betwijfel ik wel, want niet lang geleden hoorde ik nog dat de Nest deurbel met een abo (dat die dus constant opneemt) eigenlijk officieel volgens de wet niet mag, als je een stuk openbare weg meepakt.
Het mag, ook volgens de Autoriteit Persoonsgegevens.
Bij een video deurbel zal het ook vaak onvermijdelijk zijn dat je een stuk van de openbare weg meepakt.
Het doel is de persoon bij de deur te filmen maar op de achtergrond zal de weg of stoep te zien zijn.
https://autoriteitpersoon...toezicht-en-rond-woningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
HoppyF schreef op zondag 13 september 2020 @ 13:46:
[...]

Het mag, ook volgens de Autoriteit Persoonsgegevens.
Bij een video deurbel zal het ook vaak onvermijdelijk zijn dat je een stuk van de openbare weg meepakt.
Het doel is de persoon bij de deur te filmen maar op de achtergrond zal de weg of stoep te zien zijn.
https://autoriteitpersoon...toezicht-en-rond-woningen
https://www.rtlnieuws.nl/...deodeurbel-slimme-deurbel

Ik heb het artikel/video wat ik ooit tegen kwam weer gevonden.
De deurbel was namelijk 24 uur per dag de hele straat aan het filmen en doordat we bij het testexemplaar de abonnementsdienst Nest Aware kregen, werden die beelden allemaal opgeslagen in de cloud. Een belletje naar de Autoriteit Persoonsgegevens bracht uitkomst: wat wij deden mag helemaal niet. Het continu filmen van de openbare weg is verboden.
Daar las ik dus dat het niet mocht van AP, maar het is idd onvermijdelijk om soms een stuk weg mee te pakken. Ik maak mij er iig weinig zorgen over, je moet het denk ik wel heel bont maken, mocht je op je vingers getikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
xileS schreef op zondag 13 september 2020 @ 14:06:
[...]

https://www.rtlnieuws.nl/...deodeurbel-slimme-deurbel

Ik heb het artikel/video wat ik ooit tegen kwam weer gevonden.

[...]

Daar las ik dus dat het niet mocht van AP, maar het is idd onvermijdelijk om soms een stuk weg mee te pakken. Ik maak mij er iig weinig zorgen over, je moet het denk ik wel heel bont maken, mocht je op je vingers getikt worden.
Ik maak me daar ook geen zorgen over.
Het is ook een kwestie van prioriteiten.
Wat weegt zwaarder? Mijn eigendommen bewaken of dat ik zie dat de buurman zijn hond aan het uitlaten is?
Het zou wat anders zijn als ik speciaal een camera ophang gericht op de auto’s die langsrijden en met automatische herkenning de kentekens ga registreren.
Dat mag niet en heeft voor mij ook geen waarde. Dat is een taak van opsporingsdiensten niet van mij.
Kan ik toevallig een kenteken lezen dan is dat bijzaak.
Het is ook vrijwel onmogelijk een kenteken te lezen omdat mijn camera opstelling hier niet op gericht is.
In het donker is het al helemaal onmogelijk omdat de lichten van de auto’s het beeld overbelichten en het kenteken niet eens te zien is, zelfs de kleur niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
HoppyF schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:24:
[...]

Ik maak me daar ook geen zorgen over.
Het is ook een kwestie van prioriteiten.
Wat weegt zwaarder? Mijn eigendommen bewaken of dat ik zie dat de buurman zijn hond aan het uitlaten is?
Het zou wat anders zijn als ik speciaal een camera ophang gericht op de auto’s die langsrijden en met automatische herkenning de kentekens ga registreren.
Dat mag niet en heeft voor mij ook geen waarde. Dat is een taak van opsporingsdiensten niet van mij.
Kan ik toevallig een kenteken lezen dan is dat bijzaak.
Het is ook vrijwel onmogelijk een kenteken te lezen omdat mijn camera opstelling hier niet op gericht is.
In het donker is het al helemaal onmogelijk omdat de lichten van de auto’s het beeld overbelichten en het kenteken niet eens te zien is, zelfs de kleur niet.
Ben ik helemaal mee eens :) , was zeker ook niet mijn bedoeling om hierover te gaan discussiëren. Had alleen het idee dat het "officieel" volgens de wet net iets minder mag dan logisch is. Maar dat is wel vaker zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Ik film naast mijn eigen auto voor de deur en het begin van mijn oprit ook de stoep voor de oprit van de buren en de auto voor hun huis. Plus dus de straat voor de beide opritten, dus ook het verkeer daar. Vinden de buren helemaal prima en de politie dus ook.

Wel staat bewegingsdetectie uit op de straat en voor de buren hun huis, dus is het soms wat lastiger terugzoeken.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
TWKterry schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 21:03:
Ik heb afgelopen weekend bij Andy een IPC-T2347G besteld en gisteren binnen gekregen, geen tax en supersnel. Beeldkwaliteit tijdens een eerste test is echt goed in het donker met wat achtergrond licht van lantaarnpaal.
Nu overweeg ik er nog twee te bestellen en een NVR. Kan ik nu het beste een Hikvision nvr zoeken en dan bv de DS-7104NI-K1 of is een van de bij Andy genoemde NVR (van dahua?) ook prima?
Als je Hikvision camera's hebt zou ik ook een Hikvision NVR nemen.
Andersom; als je Dahua camera's hebt een Dahua NVR.

Camera's en NVR's werken beter met elkaar als ze van hetzelfde merk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWKterry

TWKterry

Master Mariner

Piet91 schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:00:
[...]

Als je Hikvision camera's hebt zou ik ook een Hikvision NVR nemen.
Andersom; als je Dahua camera's hebt een Dahua NVR.

Camera's en NVR's werken beter met elkaar als ze van hetzelfde merk zijn.
Dank je voor de bevestiging van mijn verwachting.
Dan op zoek naar een goede Hikvision NVR, iemand aanbevelingen?

Heb zelf ondertussen gevonden op de Hikvision site;
DS-7604NI-K1/4P
https://www.hikvision.com...ries/ds-7604ni-k1-4p-b-0/

DS-7604NI-Q1/4P
https://www.hikvision.com...o-Series/DS-7604NI-Q1-4P/

Zie zelf niet echt een verschil in de beide apparaten :?
De Q1 versie komt niet echt als leverbaar tevoorschijn op google, is dit de nieuwste versie gezien er ook een oude E1 versie is? In dat geval kan ik waarschijnlijk beter even wachten totdat deze goed leverbaar is.

[ Voor 40% gewijzigd door TWKterry op 14-09-2020 15:20 . Reden: zelf gevonden toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
Weet de verschillen zo even niet uit mijn hoofd maar de Q is de instap. De K is middenmoot. En eventueel de I voor meeste functionaliteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
TWKterry schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:37:
[...]

Dank je voor de bevestiging van mijn verwachting.
Dan op zoek naar een goede Hikvision NVR, iemand aanbevelingen?

Heb zelf ondertussen gevonden op de Hikvision site;
DS-7604NI-K1/4P
https://www.hikvision.com...ries/ds-7604ni-k1-4p-b-0/

DS-7604NI-Q1/4P
https://www.hikvision.com...o-Series/DS-7604NI-Q1-4P/

Zie zelf niet echt een verschil in de beide apparaten :?
De Q1 versie komt niet echt als leverbaar tevoorschijn op google, is dit de nieuwste versie gezien er ook een oude E1 versie is? In dat geval kan ik waarschijnlijk beter even wachten totdat deze goed leverbaar is.
Ik heb de 7604NI-K gehad, nu de 7608NI-K2
De 4 is een stuk kleiner dan de 8.

Prima NVR, nooit problemen mee gehad, draait hier ruim 1,5 jaar probleemloos.
1x goed instellen en nooit meer aankomen.

Enige nadeel wat ik zou kunnen noemen is de (web) interface, die stamt nog uit 1990...

[ Voor 4% gewijzigd door rinkel op 15-09-2020 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
rinkel schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 00:09:
[...]

Ik heb de 7604NI-K gehad, nu de 7608NI-K2
De 4 is een stuk kleiner dan de 8.

Prima NVR, nooit problemen mee gehad, draait hier ruim 1,5 jaar probleemloos.
1x goed instellen en nooit meer aankomen.

Enige nadeel wat ik zou kunnen noemen is de (web) interface, die stamt nog uit 1990...
Inmiddels zijn daar wel de nodige updates voor beschikbaar. Ziet er nu wat mij betreft prima uit en werkt inmiddels ook met Chrome.

• Guidoweb55
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-09 21:38
Waar vind ik die update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
http://www.hikvisioneurop...%20Firmware/05%20K-series

Voor in elk geval de K1(B ), K2, K4 en K8 is versie 4.30 beschikbaar, daarin zit onder andere de Chrome support.

Let wel zoals met elke firmware upgrade op dat het alleen werkt als een officiële versie hebt. Met china versies loop je grote kans dat het ding niets meer doet na upgrade.

[ Voor 19% gewijzigd door ik222 op 16-09-2020 13:37 ]

• JBS
  • Niet online

JBS

Weet iemand hier toevallig of het mogelijk is om bij een Dahua camera met LED (bijvoorbeeld de DH-IPC-HDW5442TM-AS-LED) de LED te laten inschakelen wanneer er beweging gedetecteerd is? Ik lees dat hiervoor de feature 'Active Deterrence' nodig is. Op de site van Dahua vind ik dan deze modellen https://www.dahuasecurity...yword=Active%20Deterrence, maar geen van allen heeft een LED zoals bijvoorbeeld de DH-IPC-HDW5442TM-AS-LED. Klopt mijn bevinding?

• Spinxx
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-04 21:04
Ook weer een inhoudelijke vraag. Als ik beelden probeer te versturen vanuit de IVMS 4500 krijg ik continu de melding: The video file may fail to play after it being shared to other applications because its format may be non-standard mp4 due to format limits configured on the device. It is recommended to set de audio format to AAC, and set the video format to H264, H265, or MPEG on device.

Ik kan me beelden daardoor ook niet in Whatsapp zien. Dit gaat alleen om Dahua camera.
Op zowel camera als NVR staat de codec op H264..

(IPC-HDW2831T-ZS-S2 en DS-7604NI-K1 / 4P(B ) )

*Dit lijkt opgelost door Firmware update*

[ Voor 3% gewijzigd door Spinxx op 16-09-2020 21:08 ]

• TWKterry

TWKterry

Master Mariner

@AutisticPinguin @rinkel @ik222
Dank voor jullie bijdrage aan mijn zoektocht.
De beide genoemde nvr's zijn even groot volgens de specs dus denk dat @rinkel een 7104 bedoeld.
Goed te horen dat deze inieder geval goed werken op chrome aangezien edge die nu ook gebruikt.

Aangezien de Q1 versie niet echt te vinden is ga ik een 7604NI-K1 bestellen.

• Spinxx
ik222 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 13:36:
[...]

http://www.hikvisioneurop...%20Firmware/05%20K-series

Voor in elk geval de K1(B ), K2, K4 en K8 is versie 4.30 beschikbaar, daarin zit onder andere de Chrome support.

Let wel zoals met elke firmware upgrade op dat het alleen werkt als een officiële versie hebt. Met china versies loop je grote kans dat het ding niets meer doet na upgrade.
Weet jij of er ook een plugin voor Mac is? Als ik firmware update heb gedaan, krijg ik alleen de mogelijkheid om een .exe bestand te downloaden..

• ik222
  • Niet online
Spinxx schreef op woensdag 16 september 2020 @ 20:56:
[...]

Weet jij of er ook een plugin voor Mac is? Als ik firmware update heb gedaan, krijg ik alleen de mogelijkheid om een .exe bestand te downloaden..
Nee geen idee, ik heb zelf Windows. Maar kan er zo snel niets van vinden in elk geval.

• Spinxx
Spinxx schreef op woensdag 16 september 2020 @ 20:20:
Ook weer een inhoudelijke vraag. Als ik beelden probeer te versturen vanuit de IVMS 4500 krijg ik continu de melding: The video file may fail to play after it being shared to other applications because its format may be non-standard mp4 due to format limits configured on the device. It is recommended to set de audio format to AAC, and set the video format to H264, H265, or MPEG on device.

Ik kan me beelden daardoor ook niet in Whatsapp zien. Dit gaat alleen om Dahua camera.
Op zowel camera als NVR staat de codec op H264..

(IPC-HDW2831T-ZS-S2 en DS-7604NI-K1 / 4P(B ) )

*Dit lijkt opgelost door Firmware update*
Hmm.. nog iets meer andere info. Als ik 'live beeld' op neem, dan zijn de beelden wel zichtbaar (verzenden bijv via whatsapp). Als ik terugkijk en opgenomen beelden wil verzenden worden de beelden grijs. Lijkt iets met een codec of iets dergelijks niet goed te gaan. Iemand ervaring mee?

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 21:52
JBS schreef op woensdag 16 september 2020 @ 19:14:
Weet iemand hier toevallig of het mogelijk is om bij een Dahua camera met LED (bijvoorbeeld de DH-IPC-HDW5442TM-AS-LED) de LED te laten inschakelen wanneer er beweging gedetecteerd is? Ik lees dat hiervoor de feature 'Active Deterrence' nodig is. Op de site van Dahua vind ik dan deze modellen https://www.dahuasecurity...yword=Active%20Deterrence, maar geen van allen heeft een LED zoals bijvoorbeeld de DH-IPC-HDW5442TM-AS-LED. Klopt mijn bevinding?
Nee bij deze camera is dit (nog) niet mogelijk.
Ik heb het wel aan de wishlist laten toevoegen, maar wanneer en of het wordt toegevoegd.....

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Een erg leuk topic!

Zijn hier ook meer mensen die ´zelf´ een ip camera hebben gebouwd of geupgrade Met een losse module? Ikzelf had enige tijd terug een kant en klare Zosi wifi ip camera gekocht voor iets van 25,- dacht ik. Helaas. De camera was de zelfde dag al stuk. Berichtje gestuurd niet direct reactie. Zelf geprobeerd te fixxen maar wou ook niet. Toen wel een reactie maar kon ik hem niet meer terugsturen

Na een korte zoektocht op Aliexpress blijken dus de modules die in de camera ziten nagenoeg universeel te zijn. Dus voor 13 euro een nieuwe module met kabel besteld. Deze in de Zosi behuizing gemaakt en voila een erg goed wekende (ook nachtbeeld!!) ip camera. In dit geval is het volgens mij een Hikvision kloon en de software moet je downloaden van de Xiongmaitech website. Daar staan ook veel modules. Werkt ook met XMEYE en heeft een Sony IMX307 sensor. Dan geen wifi voor door die prijs maar ok. Oh ja voor power over ethernet kan je ander kabeltje kiezen. Zie dit linkje voor de module. Het is btw geen affliflate link of iets dergelijks. Maar ben benieuwd of er meer zo aan de gang zijn gegaan. Het is denk ik een mooi voordelige manier om een bestaande verouderde of slechte camera te vervangen.

[ Voor 3% gewijzigd door Henkie-Jan op 18-09-2020 12:01 ]

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil toch een camera plaatsen in onze nieuwbouwwoning, op de voorgevel van de garage om de oprit in de gaten te houden. Ik wil rekening houden met buren, dat zij niet de indruk krijgen dat ik hun oprit/gevel film.

Waar zouden jullie een camera plaatsen in volgend geval:

Ik dacht zelf aan C, alleen kan dan een kwaadwillige de oprit van de buren oplopen, oversteken en via het paadje naast mijn garage de camera onklaar maken.

Optie A valt af, deze zal dan teveel de buren filmen, en kan ik mijn voordeur minder goed zien. Ik weet dat ik een privacy filter in de software kan toepassen, maar dan zien de buren nog steeds een camera richting hun gericht.

Optie B misschien?

Er komt ook een cam-deurbel, die dan weer optie C in de gaten kan houden :+ De voordeur zit onder dat afdakje links.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z7wvoPd2sS3ukEpZGPlfetAoc80=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VdwRsHaVgXa.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2020 08:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Ik zou niet te moeilijk doen over buren filmen. Uitleggen dat je die camera hebt hangen om je huis te beveiligen en dat je niet kunt voorkomen dat je een stukje van hun oprit meeneemt. En dat ze uiteraard bij je langs mogen komen voor wat beelden als hun auto beschadigd is door vandalen en zo.

Ik zou trouwens ook voor C gaan.

Verwijderd

Ik overweeg zelf ook een camera, echter niet om mijn huis te beveiligen maar mijn auto die op straat staat. Ik parkeer altijd in dezelfde stukje gebied en wil vanaf mijn balkon een camera erop gericht hebben vanwege de toenemende vandalisme de laatste tijd. Ik vermoed dat de afstand zo een 20-30 meter is. Er staan geen bomen in de weg.

De meeste zo niet vrijwel alle genoemde cameras zijn voor korte afstanden, en daarnaast wil ik duidelijk beeld van de daders zien snachts en het moet betaalbaar zijn. Ook vraag ik me af in hoeverre dit bewijsmateriaal geldig is mocht ik vandalen vastleggen die mijn of de omringende auto's vernielen?

Iemand die met mij wil meedenken?

• Perkouw
  • Laatst online: 17:02

Perkouw

Moderator General Chat
Dan ga je dus expliciet de openbare weg filmen met publieke parkeerplaatsen? Dat lijkt me dan weer net niet de bedoeling. Of het moet echt je eigen parkeerplek zijn, maar dat haal ik er niet uit.

• Wolly
  • Niet online
Wolly schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 17:54:
Ik probeer momenteel allerlei informatie te verzamelen om te kijken wat ik precies nodig heb. Zo wil ik graag een camera bij mijn carport, ik heb begrepen dat het niet nuttig is ivm identificatie om de camera te hoog te hangen dus ik heb nu een plek op een hoogte van +_ 2m50 op het oog.

Nog een vraag dus, hoop dat het voor anderen ook nuttig :9

Met een turretcam, zoals bijvoorbeeld de IPC-T5442TM, heb je de keuze om deze op twee manieren te bevestigen aan een muur:

- via een junction box
- via een bracket mount.

Wat zijn de verschillen waarop je moet beslissen?
Ik denk dat een bracket mount wellicht handig is als hij in weer en wind hangt, terwijl een junction box misschien minder vandalise gevoelig is?
Is er nog verschil in de gefilmde oppervlakte? Ik ga er eigenlijk vanuit dat de turretcam op alle mogelijke assen kan worden gedraaid?
Inmiddels heb ik van Andy op mijn vragen alleen dit plaatje gekregen, maar is het mij nog steeds niet duidelijk wat het verschil zal zijn als ik kies voor muurmontage met junction box vs wall mount.
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/H0e6010853a2447b090b1a57fdbcb3ec90.png

Verwijderd

Perkouw schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:50:
Dan ga je dus expliciet de openbare weg filmen met publieke parkeerplaatsen? Dat lijkt me dan weer net niet de bedoeling. Of het moet echt je eigen parkeerplek zijn, maar dat haal ik er niet uit.
Publiek idd. Mag dus niet? Ik had begrepen dat voordeuren en alles waarmee je je buren kon "bespioneren" verboden was maar openbare weg met publieke parkeerplaatsen mag dus ook al niet?

Even puur theoretisch, ik trek me niets aan van de magnie en plaats toch een camera en leg vast hoe een vandaal mijn auto vernielt, dit bewijs wordt zeker afgewezen in de rechtszaal?

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 13:16
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:02:
[...]

Publiek idd. Mag dus niet? Ik had begrepen dat voordeuren en alles waarmee je je buren kon "bespioneren" verboden was maar openbare weg met publieke parkeerplaatsen mag dus ook al niet?

Even puur theoretisch, ik trek me niets aan van de magnie en plaats toch een camera en leg vast hoe een vandaal mijn auto vernielt, dit bewijs wordt zeker afgewezen in de rechtszaal?
Stukje leesvoer https://autoriteitpersoon...icht-en-rond-woningen#faq

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:02:
[...]

Dat mag dus wel!
Bewijs is ook rechtsgeldig.
Laat je dus niets wijsmaken.
Het is uiteraard niet de bedoeling dat je al je voordeuren van de buren in de gaten houdt en ook niet dat je de hele straat filmt.
Een stuk van de straat of oprit van de buren mag gewoon.
Zie ook deze uitleg.
https://www.politie.nl/th...maken-van-de-openbare-weg

• Perkouw
  • Laatst online: 17:02

Perkouw

Moderator General Chat
Nu ja, sec een openbare weg filmen dat is even wat anders dan een deel v.d. openbare weg meepakken omdat je iets op eigen grond filmt. En we hebben het hier niet over eigen grond maar sec publiek. Dan gaat die vlieger, imho, niet op maar goed IANAL.

• HoppyF
Perkouw schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:28:
Nu ja, sec een openbare weg filmen dat is even wat anders dan een deel v.d. openbare weg meepakken omdat je iets op eigen grond filmt. En we hebben het hier niet over eigen grond maar sec publiek. Dan gaat die vlieger, imho, niet op maar goed IANAL.
Stel dat je een voortuin aan de straat hebt met een stoep en je een camera zodanig plaatst helemaal voorin de tuin tegen de stoep aan, dan klopt het niet want dan film je alleen de stoep, straat en voorbijgangers.
Plaats je je camera tegen de voorzijde tegen je huis en film je oprit of het pad naar je voordeur dan mag dat gewoon ook al staat er dan een stuk straat, parkeerplaats of de stoep op.
Richt je je camera precies zo dat je bij je overburen naar binnen kijkt dan mag het ook niet.
Kortom, er zijn veel situaties en meestal ligt het dus wel voor de hand wat wel en niet mag.
Het ook verstandig met je buren te overleggen voordat je een camera ophangt zodat ze hiermee niet overvallen worden.
Laat dan ook zien wat je in beeld brengt en dat je geen draaibare camera hebt.
Een PTZ camera dus, meestal zijn deze niet nodig voor huis tuin en keuken gebruik.
Vaak zijn buren blij als er een camera hangt want dan wordt hun veiligheid of die in de buurt toch een beetje verbeterd.
Er wordt vaak beweerd dat er zoveel camera’s hangen maar in mijn straat ben ik de enige volgens mij tenzij er een paar camera’s hangen die goed verstopt zijn.
Deurbel camera’s zijn me ook nog niet opgevallen, maar ik ga niet bij ieder huis kijken of er wat hangt.
De politie liet mij recent wel weten dat ze blij zijn met de opkomst van deurbel camera’s.
Pagina: 1 ... 52 ... 91 Laatste