• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Sinds kort heb ik drie Reolink RLC-520 camera's om huis heen hangen. Geweldige dingen en niet een heel duur! *O*
Omdat ik eentje in de klimop heb verstopt heb ik terugkaatsing van het infrarood licht omdat de bladeren te dichtbij hangen. Ook heb ik veel last van spinnen voor de camera. ;(

De ir-lamp komt in dezelfde richting te hangen alleen een paar meter vanaf de camera.

Wat voor (externe) ir-lamp kan ik kopen om die een eindje verderop neer te hangen? De camera heeft 18 ir-leds en de oprit is circa 15 meter lang, verder als dat hoeft hij dus niet te schijnen. Een hele dikke bouwlamp lijkt mij wat overdreven, heeft er hier iemand tips voor een mooie subtiele ir-lamp? :)

Hier heb ik al een mooie gevonden, doe deze het werk wat ik wil of is het niet voldoende?

De camera heeft een kijkhoek van 80 graden, moet de ir-lamp dat dan ook minimaal hebben? :?

[ Voor 16% gewijzigd door Martine op 23-09-2020 19:46 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:17

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Perkouw schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:28:
Nu ja, sec een openbare weg filmen dat is even wat anders dan een deel v.d. openbare weg meepakken omdat je iets op eigen grond filmt. En we hebben het hier niet over eigen grond maar sec publiek. Dan gaat die vlieger, imho, niet op maar goed IANAL.
Toevallig een paar weken geleden bij een klant van me een camera opgehangen. Hij woont dan wel buitenaf maar er komt toch nog redelijk wat verkeer langs. Aan de weg heeft ie een aantal stalletjes met pompoenen staan en een geldkistje. Het grootste deel van de mensen doet het bedrag in het kistje waarvoor ze pompoenen meenemen maar toch ook een deel niet. De camera staat gericht op de stalletjes maar de weg is ook nog heel goed in beeld, kentekens van de auto's zijn goed te zien.

2 weken geleden kwam er een auto, stopte bij de pompoenen, vrouwtje stapte uit en deed net alsof ze heel geïnteresseerd was in de pompoenen maar in werkelijkheid was ze aan het geldkistje aan het klooien. Aangezien het geldkistje goed vast zat kreeg ze het niet los. Auto rijdt door en 2min later komt ie terug, dit keer stapt er een man uit, ook hij rammelt wat aan het kistje maar het zit toch echt goed vast.

Vorige week kwam die auto weer terug, stopt bij het geldkistje, kerel springt uit de auto en begint te breken. Op dat moment komt net de buurman voorbij op de fiets en "zegt" er wat van (buurman kan niet meer praten, heeft ALS). De "koper" bedreigt de buurman "Ik steek een schroevendraaier in je kop.". Kerel krijgt het kistje niet los en gaat er weer vandoor (en ook al had ie het wel los gekregen, het was 5min eerder leeggemaakt).

Die klant van mij heeft aangifte wegens poging tot diefstal gedaan en de buurman wegens bedreiging. Klant had nog bij de politie nagevraagd of het geen probleem was dat de camera zo'n groot stuk van de weg opnam "Geen probleem, is alleen handig voor ons.". Kleinzoon van de buurman had een foto van de auto met kenteken duidelijk zichtbaar op FB gezet, bericht is iets van 12.000x gedeeld. Bij het doen van de aangifte bleek dat de "pompoenkoper" al weer vast zat en een goede bekende was bij de politie. Ook met het bericht op FB was de politie blij "Dat bespaart ons weer werk.". Dat figuur is dus een flinke drugsgebruiker die geregeld rond aan het rijden was om bij dat soort stalletjes wat mee te nemen of weer een fiets had "vond".

Dus ja.. Ik denk dat de politie er inderdaad geen problemen van zal maken als je de openbare weg filmt zolang je maar niet bewust de camera's op andere huizen gaat richten.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@FlipFluitketel Wat een verhaal maar bedankt voor het delen. _/-\o_

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 16:46

Perkouw

Moderator General Chat
Tja of het dan wettelijk nog mag is maar de vraag. Laat staan op internet plaatsen. Vanuit oogpunt camera bezitter en politie kan ik het overigens wel begrijpen.

Niet mogen != Niet kunnen :+

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 21:45
FlipFluitketel schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:26:
[...]

Toevallig een paar weken geleden bij een klant van me een camera opgehangen. Hij woont dan wel buitenaf maar er komt toch nog redelijk wat verkeer langs. Aan de weg heeft ie een aantal stalletjes met pompoenen staan en een geldkistje. Het grootste deel van de mensen doet het bedrag in het kistje waarvoor ze pompoenen meenemen maar toch ook een deel niet. De camera staat gericht op de stalletjes maar de weg is ook nog heel goed in beeld, kentekens van de auto's zijn goed te zien.

2 weken geleden kwam er een auto, stopte bij de pompoenen, vrouwtje stapte uit en deed net alsof ze heel geïnteresseerd was in de pompoenen maar in werkelijkheid was ze aan het geldkistje aan het klooien. Aangezien het geldkistje goed vast zat kreeg ze het niet los. Auto rijdt door en 2min later komt ie terug, dit keer stapt er een man uit, ook hij rammelt wat aan het kistje maar het zit toch echt goed vast.

Vorige week kwam die auto weer terug, stopt bij het geldkistje, kerel springt uit de auto en begint te breken. Op dat moment komt net de buurman voorbij op de fiets en "zegt" er wat van (buurman kan niet meer praten, heeft ALS). De "koper" bedreigt de buurman "Ik steek een schroevendraaier in je kop.". Kerel krijgt het kistje niet los en gaat er weer vandoor (en ook al had ie het wel los gekregen, het was 5min eerder leeggemaakt).

Die klant van mij heeft aangifte wegens poging tot diefstal gedaan en de buurman wegens bedreiging. Klant had nog bij de politie nagevraagd of het geen probleem was dat de camera zo'n groot stuk van de weg opnam "Geen probleem, is alleen handig voor ons.". Kleinzoon van de buurman had een foto van de auto met kenteken duidelijk zichtbaar op FB gezet, bericht is iets van 12.000x gedeeld. Bij het doen van de aangifte bleek dat de "pompoenkoper" al weer vast zat en een goede bekende was bij de politie. Ook met het bericht op FB was de politie blij "Dat bespaart ons weer werk.". Dat figuur is dus een flinke drugsgebruiker die geregeld rond aan het rijden was om bij dat soort stalletjes wat mee te nemen of weer een fiets had "vond".

Dus ja.. Ik denk dat de politie er inderdaad geen problemen van zal maken als je de openbare weg filmt zolang je maar niet bewust de camera's op andere huizen gaat richten.
Dit bewijst maar weer het nut van een camera.
Het gaat niet eens om het geld uit het kistje, er zal immers geen honderden euro’s in gezeten hebben.
Het gaat om het schaden van het vertrouwen.
Geheel terecht dat de kleinzoon actie heeft ondernomen, andere pompoenverkopers of verkopers van handel, zijn hierdoor nu wel gewaarschuwd.
De politie zegt het zelf al, een bekende van ze.
Zal de zoveelste keer wel zijn dat ze dit figuur oppakken. Ze weten ook dat hij de volgende dag weer vrolijk op straat loopt. Veelplegers worden nog steeds beschermd. Schandalig eigenlijk want ze veroorzaken veel overlast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Vandaag even de tijd genomen om de handleiding van mijn Dahua IPC-HDW5442TM-ASE (IPC-T5442TM-ASE van Andy) (https://dahuasg.s3-ap-sou...ation%20Manual_V2.0.5.pdf) door te nemen.

Ben erachter dat er verschil zit in Face detection en Face recognition. Detection heeft dit model, recognition niet. Dit verschil heb ik me niet eerder gerealiseerd, dus wellicht hebben overwegende kopers hier nog wat aan.

Voor de volledigheid: Ik gebruik Surveillance Station op mijn Synology NAS voor het opnemen bij de door de camera gedetecteerde beweging. Dat werkt goed.

Wat vragen, vermoedelijk voor mede Dahua eigenaren:
  • Via de optie 'Smart Plan' kun je te activeren smart plannen kiezen. Combinaties van Face Detection en/of People Counting en/of IVS is niet mogelijk. Waarom eigenlijk niet? Vraagt dat samen te veel van de hardware van de camera wellicht?
  • Pagina 130 toont grafiekje met detectie momenten zodat je sensitivity en threshold van motion detection goed kunt afstellen aangezien je ziet welke eerdere detectie moment met aangepaste instellingen wel of niet opnieuw gedetecteerd zullen worden (tenminste, zo interpreteer ik dat grafiekje). Dat grafiekje is bij mij echter leeg. Herkent iemand dat? Wellicht door het feit dat ik geen SD kaartje in de camera heb zitten waardoor detectiemoment niet op de camera zelf opgeslagen kunnen worden?
  • Pagina 61 beschrijft een overview van foto's op basis van face detection. Dit zal vermoedelijk niet werken zonder SD kaartje, aangezien de camera in dat geval geen ruimte heeft om deze images naar weg te schrijven? Kan dat wel gaan werken met destination NAS (zie hieronder)?
  • Inmiddels heb ik onder 'Destination' mijn NAS via SMB als doel toegevoegd. Onder 'path' heb ik voor alles mijn NAS aangevinkt. Desondanks zie ik geen snapshots van bijvoorbeeld Face Detection op de NAS verschijnen. Mailtjes krijg ik wel binnen, en de optie voor 'Snapshot' en 'Record' zijn wel degelijk aangevinkt.
    De instellingen van de NAS via SMB destination heeft geen test mogelijkheid, dus mogelijk gaat het daar mis. Heb echter een speciale account op mijn Synology NAS aangemaakt met rechten in de 'Camera' share, dus ik verwacht dat dat in orde is. Iemand hier ook mee gestoeid?
    Edit: Via SFTP werkt het wel, nouja, ook prima. Of heeft SMB nog voordelen ten opzichte van SFTP?

• angeladylan
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-01-2023
Heb de Husky cw3 gekocht. En wilde het monteren aan de muur, maar nu heb ik perongeluk de moer losgedraaid en nu ligt de camera met ar en al los. Heeft iemand een idee hoe de moer in de schroefdraad krijg? of is dat niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Na wat advies hier in dit topic te hebben ingewonnen, half jaar geleden nvr met camera's gekocht via cctvbuilder (scheelt de helft in prijs met NL) dit weekend eindelijk opgehangen. Tuin (achter ;)) is een zooi dat is het volgende project :). Zojuist firmware geupdate werkt hikconnect niet meer 8)7

Hik-connect werkt weer echter op firmware: NVR_K51_BL_ML_STD_V3.4.112_200604 werkt Hik-connect niet. terug naar versie V3.4.107 build 190927

NVR: DS-7608NI-K2
Camera's: DS-2CD2385G1-I

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 7% gewijzigd door RobbyTown op 27-09-2020 16:03 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:55
RobbyTown schreef op zondag 27 september 2020 @ 13:37:
Tuin is een zooi dat is het volgende project :). Zojuist firmware geupdate werkt hikconnect niet meer 8)7
Volgens mij heb ik nog nooit zo'n nette tuin gezien.... :?
Edit: laat maar, had het plaatje van de achtertuin nog even niet gezien... :+

[ Voor 12% gewijzigd door Andrehj op 27-09-2020 15:57 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

• bbn_ldp
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Ben er achter gekomen dat niet alle camera's beeld geven. Ik krijg dan de onderstaande melding. Heb dit de afgelopen jaren nooit gehad, maar het lijkt wel door de laatste firmware die ik geplaatst heb op de NVR.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0uXhquKMJYTi4rQffaulSp83aeU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/l2pwlO0U6qVOOwwA1dl9FWfg.jpg?f=user_large
De NVR heeft firm 4.001.0000000.1, Build Date 2020-03-19 en de camera's 2.800.0000002.0.R, Build Date 2019-01-11.
Ik zou nog DH_IPC-HX5X3X-Rhea_MultiLang_NP_Stream3_V2.800.0000016.0.R.200605.op de camera's (ipc-hfw4238tp-ase) kunnen zetten. Dit is volgens mij de laatste firmware.
Iemand raad wat dit probleem kan zijn?

Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Even iets van een heel andere orde; maandag zagen we bij de Aldi een vogelhuisje liggen met een ingebouwde camera. Niet een IP camera maar een met SD-slot; soort van wildcamera dus.

Het idee hebben we al eens eerder gehad, maar nu denken we weer aan om eens een vogelhuis te maken met ingebouwde IP-camera zodat we een eventueel nest kunnen volgen.

Eens kijken hoe de stand anno 2020 is met de Xiaomi camera (custom firmwares) of andere cheapo camera's.
Stroomvoorziening wordt wel een uitdaging ben ik bang...

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:11
Ik heb nu een C2 van foscam onder mijn carport hangen en wil graag naar een vaste camera met kabel. Ik heb geen Poe switch maar kan ik een injector gebruiken?

Ik zit te kijken naar de amcrest 5mp. Hij komt achterin de carport te hangen en moet zo'n 15 meter ver kunnen kijken. Vooral snachts laat de foscam het een beetje afweten. Het is deze

https://amcrest.com/prohd...te-ip5m-t1179ew-28mm.html

Ik neem beweging op via mijn NAS, een synology. Hij moet via onvif daar kunnen opnemen.

Kent iemand de amcrest en kan ie op de nas opnemen?

[ Voor 16% gewijzigd door groxgrox op 30-09-2020 20:30 ]

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:02:
[...]

Publiek idd. Mag dus niet? Ik had begrepen dat voordeuren en alles waarmee je je buren kon "bespioneren" verboden was maar openbare weg met publieke parkeerplaatsen mag dus ook al niet?

Even puur theoretisch, ik trek me niets aan van de magnie en plaats toch een camera en leg vast hoe een vandaal mijn auto vernielt, dit bewijs wordt zeker afgewezen in de rechtszaal?
Het mag niet, maar als je b.v. naar Opsporing Verzocht kijk, dan zie je soms beelden dat de hele straat te zien is. Het wordt dus wel toegelaten.

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidoweb55
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 17-09 22:09
Weet iemand of een hikvision 2-cd2143g0-is camera een ingebouwde microfoon heeft of is deze alleen voorbereid op een microfoon.
En werkt deze audio van ook via de ethernet?

Iemand ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Guidoweb55 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 16:27:
Weet iemand of een hikvision 2-cd2143g0-is camera een ingebouwde microfoon heeft of is deze alleen voorbereid op een microfoon.
En werkt deze audio van ook via de ethernet?

Iemand ervaringen?
Audio-opname

De Hikvision DS-2CD2143G0-IS beschikt over een audio input en output. Hierdoor kunt u naast beelden ook audio laten opnemen. De camera zorgt ervoor dat omgevingsgeluid wordt gefilterd, waardoor de persoon die zich in de buurt van de camera bevindt goed te verstaan is. Zo ziet u wat er gebeurt én wat er gezegd wordt, wat handig kan zijn bij het opsporen van onbevoegde personen.

Ik zelf had een Y-Cam met mic. Nadeel was beetje wind dan is het een en al ruis geluid. Diende windstil te zijn. Hoe de hikvision hierin is geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 17:10

Stimulate14

⭐⭐⭐

Jaren nooit gedaan, maar van het weekend wel. Twee camera's aangeschaft, C1C van Ezviz. Voor de prijs hoef ik het niet te laten.
Eens kijken van de week, feedback zal ik hier schrijven. Later dit jaar nog eens gaan kijken voor de bijbehorende deurbel met camera.

https://www.ezviz.eu/nl/wifi-cameras/c1c/

[ Voor 7% gewijzigd door Stimulate14 op 05-10-2020 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Zijn er tweakers met ervaring met een camera met alarm output?

Ik zou een relais willen schakelen bij beweging met daar een deurbel aan. Of zelfs rechtstreeks maar dan zal je beperkt zijn tot 8/12/24v gongen vermoed ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Stimulate14 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:02:
Jaren nooit gedaan, maar van het weekend wel. Twee camera's aangeschaft, C1C van Ezviz. Voor de prijs hoef ik het niet te laten.
Eens kijken van de week, feedback zal ik hier schrijven. Later dit jaar nog eens gaan kijken voor de bijbehorende deurbel met camera.

https://www.ezviz.eu/nl/wifi-cameras/c1c/
Zie je daar 's nachts de IR verlichting als je naar de camera kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 15:22
Er zijn bij mij weer stenen door de ruit gegooid ( dubbel glas) De politie vroeg of ik camera beelden had.
We het plan gehad maar nooit gerealiseerd.
Nu moet ik er denk ik toch aan geloven.
Ik woon in een hoehuis met een zij ganh langs het huis grenzend aan een grasveld. Dit is ook de kant waar tot nu toe al 2 keer een ruit is gesneuveld door een gegooide steen.
deze gang en de voortuin wil ik in ieder geval gaan beveiligen en eventueel ook de achter gevel grenzend aan de tuin en ook de achter gevel op de 1e etage boven de uitbouw.
Ik denk voor die gang een bullet camera onder de dakrand bij de tuin. Deze kijkt dan naar de straat toe.
Op de hoek aan de voorkant twijfel ik aan een bullet of een PTC camera. Deze kan dan de voortuin en de oprit bewaken.
De achter gevel kan denk ik het beste met weer een bullet camera gebeuren.
Ik denk dat PoE wel het meest praktische zou zijn maar moet even pusselen hoe ik dan bij de voorkant kom met de netwerk kabel.
Ik zie heel veel merken als Hahua en hikvision en fosscam. maar ook eufycam en Ezviz en AVtech en IMOU
De resolutie is denk ik full HD wel voldoende. Is dat 2MP?
Verder moet eventuele bewegingsdetectie wel goed in te stellen zijn zodat ik niet heel veel valse meldingen ga krijgen.

Liefst zou ik opslag doen op een externe HD die ik op een USB poort van mijn ASUS router aan kan sluiten. Geen idee of dat kan of moet ik dan ook altijd de PC aan hebben?
Ok zit ik dan echt vast aan een NAS.

Het budget waar ik aan denk:
In eerste instantie begin ik met zijgang en voortuin beveiliging En hoop daar voor ca 300 euro iets redelijks te kunnen kopen,
camera's waar ik aan denk zijn

Foscam FI9928P 2MP
AVTECH AVM3432P - 3MP IR Dome IP Camwera - varifocal (2.8 - 12mm)
Foscam G4P wit Outdoor WiFi Bullet Camera
IMOU G26EP Bullet In/Outdoor WiFi Bullet Camera
Dahua IPC-HDW1531S Outdoor PoE Eyeball Dome Cam
Dahua IPC-HDBW1435EP-W In/Outdoor WiFi Dome Camera

Wat ik verder nog vond zijn deze van Wzviz, maar die hebben denk ik geen PTZ
Ezviz C4W buitencamera
Ezviz C3X buitencamera met dubbele lens en nachtzicht in kleur
deze kan dan met EZVIZ X5S 8-poorts 5MP PoE NVR gecombineerd worden tot een set als ik het goed begrijp. kan ik dan ook push berichten ontvangen en zien wat er voor een trigger gebeurt?

Maar kun je deze ook met camera's van andere merken gebruiken? Ik denk dat het niet handig zal zijn verschillende merken door elkaar te gebruiken?

[ Voor 12% gewijzigd door mrbert op 05-10-2020 21:15 . Reden: UItbreining post extra modellen en vragen duidelijker ]

mrbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

PageFault schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:29:
[...]

Zie je daar 's nachts de IR verlichting als je naar de camera kijkt?
Ik laat het hier weten, kon het zelf ook niet vinden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Thanks! Ik zoek een camera met nachtzicht, maar waar de IR leds niet (zo goed) zichtbaar zijn. Ik heb een wat oudere IP cam en die 10 lichtjes schijnen het hele erg bij elkaar. Raden waar de cam hangt, is dan niet zo moeilijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16:35
mrbert schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:52:
Er zijn bij mij weer stenen door de ruit gegooid ( dubbel glas) De politie vroeg of ik camera beelden had.
We het plan gehad maar nooit gerealiseerd.
Nu moet ik er denk ik toch aan geloven.
Ik woon in een hoehuis met een zij ganh langs het huis grenzend aan een grasveld. Dit is ook de kant waar tot nu toe al 2 keer een ruit is gesneuveld door een gegooide steen.
deze gang en de voortuin wil ik in ieder geval gaan beveiligen en eventueel ook de achter gevel grenzend aan de tuin en ook de achter gevel op de 1e etage boven de uitbouw.
Ik denk voor die gang een bullet camera onder de dakrand bij de tuin. Deze kijkt dan naar de straat toe.
Op de hoek aan de voorkant twijfel ik aan een bullet of een PTC camera. Deze kan dan de voortuin en de oprit bewaken.
De achter gevel kan denk ik het beste met weer een bullet camera gebeuren.
Ik denk dat PoE wel het meest praktische zou zijn maar moet even pusselen hoe ik dan bij de voorkant kom met de netwerk kabel.
Ik zie heel veel merken als Hahua en hikvision en fosscam. maar ook eufycam en Ezviz en AVtech en IMOU
De resolutie is denk ik full HD wel voldoende. Is dat 2MP?
Verder moet eventuele bewegingsdetectie wel goed in te stellen zijn zodat ik niet heel veel valse meldingen ga krijgen.
Liefst zou ik opslag doen op een externe HD die ip op mijn router aan kan sluiten. Geen idee of dat kan of moet ik dan ook altijd de PC aan hebben?

Het budget waar ik aan denk:
In eerste instantie begin ik met zijgang en voortuin beveiliging En hoop daar voor ca 300 euro iets redelijks te kunnen kopen,
camera's waar ik aan denk zijn

Foscam FI9928P 2MP
AVTECH AVM3432P - 3MP IR Dome IP Camwera - varifocal (2.8 - 12mm)
Foscam G4P wit Outdoor WiFi Bullet Camera
IMOU G26EP Bullet In/Outdoor WiFi Bullet Camera
Dahua IPC-HDW1531S Outdoor PoE Eyeball Dome Cam
Dahua IPC-HDBW1435EP-W In/Outdoor WiFi Dome Camera
zelf ben ik aan het kijken naar de IPC-T2431 TM AS S2 bij Andy (de bekende Aliexpress verkoper) voor 80€ per stuk.

Dan nog een losse recorder met POE en een harddrive en met 2 camera's moet je dan ongeveer 350€ rekenen.

De camera's lijken goed beeld te geven als ik kijk naar IPcamtalk forum maar zeker doe ik het niet. Vraag me hardop af (dus als iemand dat weet graag !) waarom deze camera's 80 EU kosten en een stapje hoger direct het dubbele.

Maar voor de beginnend hobbiest zal het vast voldoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:29

aawe mwan

Wat ook leuk is:

sloth schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:45:
Zijn er tweakers met ervaring met een camera met alarm output?
Ik zou een relais willen schakelen bij beweging met daar een deurbel aan.
Ik heb daar eens naar gekeken bij mijn IP cameraatjes.
De conclusie was dat het ongeveer net zo gammel werkte als het automatisch opslaan van frames.
Volgens mij was de alarmoutput al een relais op zich.

Je moest instellen wat hij ziet als een "alarm", bijvoorbeeld een beweging in beeld, of dat het beeld te lang zwart is, of een signaal op het "alarm in" contact en zo waren er nog een paar opties. Volgens mij was er geen mogelijkheid om zelf softwarematig een alarm(-output) te triggeren. Ik ben vergeten welke mogelijkheden er waren om een alarmtoestand op te heffen (een aantal minuten timeout?). De beschikbare opties verschillen natuurlijk van camera tot camera.

Wat is wijsheid? Het gaat moeite kosten om uit te zoeken hoe het werkt, de kans is groot dat als je een keer een nieuwe camera koopt dat het dan niet meer op dezelfde manier werkt, de kans is groot dat het bij je huidige camera niet altijd helemaal betrouwbaar werkt (want niemand gebruikt dit dus niemand meldt de bugs). Een verstandige keuze zou zijn om hier geen tijd in te stoppen...

Voor een deurbel die geluid maakt als er beweging is, bestaat er trouwens ook een standaardoplossing.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
PageFault schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:00:
Thanks! Ik zoek een camera met nachtzicht, maar waar de IR leds niet (zo goed) zichtbaar zijn. Ik heb een wat oudere IP cam en die 10 lichtjes schijnen het hele erg bij elkaar. Raden waar de cam hangt, is dan niet zo moeilijk....
Des te handiger, kijkt men recht in de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Piet91 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:20:
[...]

Des te handiger, kijkt men recht in de camera.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
Len020 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:00:
[...]

zelf ben ik aan het kijken naar de IPC-T2431 TM AS S2 bij Andy (de bekende Aliexpress verkoper) voor 80€ per stuk.

Dan nog een losse recorder met POE en een harddrive en met 2 camera's moet je dan ongeveer 350€ rekenen.

De camera's lijken goed beeld te geven als ik kijk naar IPcamtalk forum maar zeker doe ik het niet. Vraag me hardop af (dus als iemand dat weet graag !) waarom deze camera's 80 EU kosten en een stapje hoger direct het dubbele.

Maar voor de beginnend hobbiest zal het vast voldoen.
Ik durf niet goed meer via ali te bestellen. Buiten de onvoorspelbare levertijd zijn 3 van de 4 dingen die ik besteld heb kapot aangekomen.:(
Kreeg wel mijn geld terug, maar dan heb je toch nie wat je wilde hebben.
Verder wil ik gezien het gebeurde liefst snel e.e.a. hebben draaien.

Het enige wat wel heel aan kwam was een IPcam voor een kennis werkte deels ook niet in europa als ik me goed herinnen en dat had met de wifi standaard te maken dacht ik.

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
  • Nu online
mrbert schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:21:
[...]

Ik durf niet goed meer via ali te bestellen. Buiten de onvoorspelbare levertijd zijn 3 van de 4 dingen die ik besteld heb kapot aangekomen.:(
Kreeg wel mijn geld terug, maar dan heb je toch nie wat je wilde hebben.
Verder wil ik gezien het gebeurde liefst snel e.e.a. hebben draaien.

Het enige wat wel heel aan kwam was een IPcam voor een kennis werkte deels ook niet in europa als ik me goed herinnen en dat had met de wifi standaard te maken dacht ik.
Via Andy is bij mij nog nooit iets kapot aangekomen, en altijd snel geleverd via de UK

Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
@bbn_ldp Heb je een linkje voor me ik zie alleen China shop? Levering 28 october?

[ Voor 10% gewijzigd door mrbert op 06-10-2020 16:08 ]

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
  • Nu online
mrbert schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:28:
@bbn_ldp Heb je een linkje voor me ik zie alleen China shop? Levering 28 october?
Via pm gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

PageFault schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:00:
Ja, drie lampjes. Je kan er 1 uitzetten.
Ik wilde ze plaatsen achter het raam, gericht op de voor- en achtertuin maar de weerkaatsing van de infra is erg ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Stimulate14 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:59:
[...]

Ja, drie lampjes. Je kan er 1 uitzetten.
Ik wilde ze plaatsen achter het raam, gericht op de voor- en achtertuin maar de weerkaatsing van de infra is erg ruk.
Okay, dank je. Achter glas is altijd ruk, omdat het licht dan nooit de te filmen objecten bereikt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
Ik pobeer even te plannen naar aanleiding van mijn eerdere posting.
Liefst zou ik alles via POE aan een NVR hangen.
Maar er zijn een paar plekken waar ik heel erg lasting met een kabel kan komen. Er is dar wel 230V gelukig.
Deze plek zou ik dan wireles moeten doen. Geen idee of dat met een goedkope pvr kan.

Andere optie zou een NASje of een kleine zuinige PC zijn? (ik heb nog een mediacenter PC in de kast staan)
Zou dat een betere optie kunnen zijn?
ik neem aan dat ik dan naast de schijf ook nog iets van sotware op de nas of PC zou moeten hebben draaien?

Dan kan ik denk ik alles via het gewone netwerk doen , wireless en met een POE switch of POE injector of vergis ik me daar erg g in?

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:38
mrbert schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:25:
Ik pobeer even te plannen naar aanleiding van mijn eerdere posting.
Liefst zou ik alles via POE aan een NVR hangen.
Maar er zijn een paar plekken waar ik heel erg lasting met een kabel kan komen. Er is dar wel 230V gelukig.
Deze plek zou ik dan wireles moeten doen. Geen idee of dat met een goedkope pvr kan.

Andere optie zou een NASje of een kleine zuinige PC zijn? (ik heb nog een mediacenter PC in de kast staan)
Zou dat een betere optie kunnen zijn?
ik neem aan dat ik dan naast de schijf ook nog iets van sotware op de nas of PC zou moeten hebben draaien?

Dan kan ik denk ik alles via het gewone netwerk doen , wireless en met een POE switch of POE injector of vergis ik me daar erg g in?
Waarom gebruik je dan geen powerline injector?
Data over de 230V installatie (moet je wel alles op dezelfde fase hebben).
Dit werkt beter dan WiFi.

Daarnaast zou ik gewoon een NVR nemen, IVMS (Hikvision) of SmartPSS (Dahua) is vrij krachtige software. Hier moet je dan vaak ook een beste PC voor hebben staan.

Een NAS is ook een oplossing, als je deze nog niet hebt en hier ook het nut niet van inziet, dan adviseer ik ook weer een NVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
@etienne001
Kun je dat signaal van een POE camera dan ook gewoon over een powerline injector of een wifi setje zoal nu bij de action te koop is heen stu
ren?

[ Voor 5% gewijzigd door mrbert op 07-10-2020 11:58 ]

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
mrbert schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:56:
@etienne001
Kun je dat signaal van een POE camera dan ook gewoon over een powerline injector of een wifi setje zoal nu bij de action te koop is heen stu
ren?
Die powerline injectoren sturen data door (UTP) geen WiFi.
Dus wat je kan doen, NVR (recorder) -> utp naar powerline injector in stopcontact -> stopcontact in de buurt van camera -> powerline injector met PoE -> utp naar camera. en voilà camera werkt.

En koop aub geen setjes bij de action of bouwmarkt. Overdag zal het beeld best oké zijn, maar in de nacht zie je helemaal niets...

[ Voor 11% gewijzigd door etienne001 op 07-10-2020 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
@etienne001 Uiteraard dat het via wifi fgeen POE meer zou zijn dan is het een adapter en wifi neer UTP omzetter,
Ik wil zeker geen bouwmarkt spul komen IK weet hoe slecht dat is.
Waar ik nu naar kijk zijn deze:

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
mrbert schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:50:
@etienne001 Uiteraard dat het via wifi fgeen POE meer zou zijn dan is het een adapter en wifi neer UTP omzetter,
Ik wil zeker geen bouwmarkt spul komen IK weet hoe slecht dat is.
Waar ik nu naar kijk zijn deze:
Het is ook geen WiFi naar UTP omzetter. Het is een zender/receiver wat werkt via het stroomnet. Een zeer stuk betrouwbaarder dan een WiFi->UTP omzetter.

Zoek maar eens op het internet naar bijvoorbeeld Allnet Powerline PoE.

Camera's en WiFi moet je echt even los van elkaar zien.
Zo heel stabiel werkt dit vaak niet.

[ Voor 7% gewijzigd door etienne001 op 07-10-2020 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

PageFault schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:28:
[...]

Okay, dank je. Achter glas is altijd ruk, omdat het licht dan nooit de te filmen objecten bereikt....
Nee, het was te mooi om waar te zijn voor die prijs :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
etienne001 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:02:
[...]

Het is ook geen WiFi naar UTP omzetter. Het is een zender/receiver wat werkt via het stroomnet. Een zeer stuk betrouwbaarder dan een WiFi->UTP omzetter.

Zoek maar eens op het internet naar bijvoorbeeld Allnet Powerline PoE.

Camera's en WiFi moet je echt even los van elkaar zien.
Zo heel stabiel werkt dit vaak niet.
Oeps dat zijn knap dure kastjes zeg. Dat is duurder dan de camera's :|
zouden deze het ook doen?
of deze of een gewone powerline ethernet set met bij de camera een POE injector?

[ Voor 21% gewijzigd door mrbert op 07-10-2020 16:54 . Reden: aanvulling types adaptor ]

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Voor de Dahua gebruikers hier: gebruiken jullie een timeserver om de tijd in sync te houden? Ik deed dat niet, en zag de tijd heel langzaam voorlopen op de daadwerkelijke tijd. Nu ik een Nederlandse NTP server (nl.pool.ntp.org) heb ingesteld gaat 't even goed, maar later loopt de tijd exact 'n uur achter.

[ Voor 3% gewijzigd door JBS op 07-10-2020 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:08

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@JBS Ik laat de Dahua NVR geregeld syncen, die synct op zijn beurt weer de camera’s.

Werkt prima, op 1 camera na. Die heeft iets raars met zomer-/wintertijd, dat gaat ook altijd een uur mis. Er zijn meer cams van Dahua die dat hebben of hadden, op ipcamtalk staat er ook eea over.
Beetje lastig als je iets wilt terugzoeken.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• etienne001
mrbert schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 16:44:
[...]

Oeps dat zijn knap dure kastjes zeg. Dat is duurder dan de camera's :|
zouden deze het ook doen?
of deze of een gewone powerline ethernet set met bij de camera een POE injector?
Goedkoopste blijft natuurlijk een kabel leggen :P
Zeker als je dit zelf kan doen. Nergens een oude inbouw telefoondoos in de buurt die je kan gebruiken om een UTP kabel te trekken?

Ik heb zelf alleen ervaring met de Allnet PoE en met de TP-link (duurdere range) i.c.m. met een PoE injector.
Beide werken gewoon goed.
Of de door jou genoemde devices werken weet ik dus niet, zoek even naar reviews op het web zou ik zeggen.

Ga met camera's niet bezuinigen op de camera zelf en/of de aansluitwijze. Je wilt een dergelijk systeem graag in 1x goed hebben. En ondanks de ellende die je nu hebt, kan je wellicht beter even doorsparen voor goede camera's of materiaal zodat je het wel goed heb.
Niemand zit te wachten op vage beelden in het donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
@etienne001 Ik ben al eens met de leidingen die hier in het huis liggen aan het zoeken geweest of die te gebruiken zijn. De meeste lopem hier dood door een paar verbouwingen die door de vorige bewonder zijn gedaan. Er is 1 lege leiding waae ik wel lucht door krijgm maar daar kom ik met geen enkele trekveer voorheen. IK vrees dat daar flex buis is gebruikt met te veel bochten.
Als ik UTP ga leggen zal ik dus een deel buiten om moeten leggen vrees ik.

Dat met de vage beelden heb budhhet ook al wat opgerekt; :S
Op dit moment staan deze hoog op mijn lijstje. Maar ik kom er niet helemal uit of dit PTZ camera's zijn

HDBW5442R-ASE-NI 4MP Pro AI Full-color Vaste focal Dome Network Camera
of misschien deze
IPC-D5442E-ZE 4MP Wdr Ir Dome Ai Netwerk Camera
Hikvision PTZ IP Camera DS-2DE2A404IW-DE3

Ik denk dat die kleur info wel meerwaarde heeft bij het herkennen van een persoon?
Wat ik me af vraag is hoe deze camera om gaat met mijn sensor spot. Als die aan springt is het natuuuurlijk ineens een bak licht. Deze spot triggert ook als mensen een paar meter van mijn huis langs lopen

[ Voor 40% gewijzigd door mrbert op 08-10-2020 08:28 ]

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
  • Nu online
bbn_ldp schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:07:
Ben er achter gekomen dat niet alle camera's beeld geven. Ik krijg dan de onderstaande melding. Heb dit de afgelopen jaren nooit gehad, maar het lijkt wel door de laatste firmware die ik geplaatst heb op de NVR.
[Afbeelding]
De NVR heeft firm 4.001.0000000.1, Build Date 2020-03-19 en de camera's 2.800.0000002.0.R, Build Date 2019-01-11.
Ik zou nog DH_IPC-HX5X3X-Rhea_MultiLang_NP_Stream3_V2.800.0000016.0.R.200605.op de camera's (ipc-hfw4238tp-ase) kunnen zetten. Dit is volgens mij de laatste firmware.
Iemand raad wat dit probleem kan zijn?
Camera is volgens Andy overleden, dus ik krijg met flinke korting een IPC-HFW5442T-ASE-NI ter vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rterhofte
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-01 12:31
beste Tweakers,

na vele berichten te hebben door gespit heb ik toch nog een klein beetje advies nodig.
Ik wil graag bij ons huis\tuin beveiliging camera's ophangen.
het volgende heb ik al uitgezocht.
waar ik de nvr ophang kan ik 2 camera's poe, de andere 2 camera's heb ik wel stroom en utp liggen is dit een probleem voor het aansluiten ?

ik wil voor een nvr-4108-8p-4ks2 gaan

nu zoek ik voor het volgende nog betaalbare goede camera's
oprit 10 x 3 meter dacht ik aan een 6mm lens
tuin 7 x 8 meter dacht ik aan een 3.6 lens
garage (binnen) dacht ik aan een 3.6 lens
en wil graag een poe deurbel hebben die ik tevens op de nvr kan aansluiten.

heb de shop van andy bekeken en viel me op dat er nergens een naam sticker op zit, klopt dit ?

graag zie ik jullie advies tegemoet.

mvg,
Rutger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Op mijn Dahua camera is 'Video Tamper' geactiveerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/64u_F0HD8raulmg5C76t4XhoxQk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OhfKyRA76lpaF6hcUFbTA7R6.png?f=user_large

Aangezien om 23:00 de lamp bij de voordeur automatisch uit gaat en dat voor triggeren van 'Video Tamper' zorgt, heb ik 30 seconden hiervoor en 30 seconden erna uitgesloten via 'Period'.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aU53eNihvLWtgy9OuGSqwtvXiMQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IXaDFLWGCXOKpNG3Z1lmhl0A.png?f=fotoalbum_large

Desondanks wordt er een beveiligingsmelding getriggerd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xnaGrzJBofnFZJ3qqJ729r_7V1A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GDeQOM0S9dvn3civ3vGF9LS1.png?f=user_large

De tijd van de camera klopt. De 'Period' lijkt dus niet te werken. Herkent iemand dit?

\\Edit: Waarom krijg je na het posten van dit soort berichten ineens nog een ingeving...?
Ik geloof dat ik de twee periodes slechts voor één dag toegevoegd had. Door het aanvinken van 'All' en nogmaals opslaan zijn de twee periodes voor alle dagen toegevoegd. Dit zal 't wel oplossen. :)

[ Voor 11% gewijzigd door JBS op 10-10-2020 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:51
mrbert schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 07:31:
@etienne001Er is 1 lege leiding waae ik wel lucht door krijgm maar daar kom ik met geen enkele trekveer voorheen. IK vrees dat daar flex buis is gebruikt met te veel bochten.
Heb wel eens een tip gelezen. Een veertje of watje aan vislijn, aan 1 kant een stofzuiger op de leiding en dan aan de andere kant het veertje in laten zuigen. Dan via de vislijn een dikkere draad intrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
@BigSurf Heb ik geprobeerd,
Ik heb dat geprobeerd, maar daar kwam gewoon geen lucht door. De sofzuiger gaar wel harder draaaien maar zuigt niet echt aan. Er lig ook een coax naar zolder waar geen mm beweging in zit.
Een andere leiding lag al een telefoon kabel in en die brak gewoon toen ik deze probeerde terug te trekken met een draad er aan vast gemaakt.

mrbert

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
BigSurf schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 23:39:
[...]
Heb wel eens een tip gelezen. Een veertje of watje aan vislijn, aan 1 kant een stofzuiger op de leiding en dan aan de andere kant het veertje in laten zuigen. Dan via de vislijn een dikkere draad intrekken.
Het beste werkt dat met een cassettebandje (heb je vast nog wel ergens op zolder liggen).
Met een stofzuiger zuig je de tape van een cassettebandje door de buis. Daarmee trek je een metseltouwtje (of vislijn) door de buis en daarmee vervolgens de draden.
Heb ik al een paar keer succesvol toegepast.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
HAd ik ook geprobeerd maar helaas lukte dat niet dis moet toch deels buitenom leggen, Heb al een beetje en plan gemaakt overigens hoor, een iets andere plek voor de recorder endan vandaar uinaar twee kanten netjes in een gootje weg werken.

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
Ik ben nu aan het denken over een systeem van Dahua:

2 keer
IPC-B5442E-ZE 4MP Wdr Ir Bullet Ai Netwerk Camera 2.7Mm ~ 12Mm
of
IPC-B5241E-ZE 2MP Starlight Wdr Ir Bullet Ai Netwerk Camera 2.7Mm-13.5Mm
Voor het zijpad langs mijn huis onder dakrand zodat hele pad gezien kan worden van beide zijden en ook de camera's elkaar kunnen zien

1 keer Ptz 1A404XB-GNR 4M 4x Starlight Ir op de hoek van de zijkant bij de garage zodat deze ook de oprity en voortuin zien en auto kan bewaken

dat in combinatie met
4K Nvr 8CH NVR-4208-8P-4KS2 H.265 Nvr Met 2 Sata 8POE Poorten
of
NVR-4108-8P-4KS2 8ch Smart 1U Nvr 8ch 1080P Nvr Ondersteuning 1HDD En Mobiele Surveillance

Dit wordt dan mijn starter systeem wat ik denk ik wel tzt nog ga uitbreiden met 1 ofd 2 extra camera's naar de achtertuin en dan misschien ooit nog een PTZ in de hal en of woonkamer
Alles dan POE
Moet ook even kijken hoeveel HD is dan ok nog miet kopen bij de NVR want ik wil minimaal een dag of 3 maar liever een week terug kunnen kijken.
Dit zijn allemaal aanbiedingen via Any op ALi Zou dit een goede keuze kunnen zijn?
Ik zie ook bij Proalarm verlijkbaar spul maar dat is 30 - 40% duurder.

Maar als je bij andy ook nog BTW en invoerrechten moet betalen ben ik denk ik net zo veel geld kwijt?
Maar al met al wordt het best een dure hobby:S
Misschien moet ik toch ook nog eens kijken of hetniet voordeliger kan.

[ Voor 4% gewijzigd door mrbert op 11-10-2020 17:37 ]

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
mrbert schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:34:
Ik ben nu aan het denken over een systeem van Dahua:

2 keer
IPC-B5442E-ZE 4MP Wdr Ir Bullet Ai Netwerk Camera 2.7Mm ~ 12Mm
of
IPC-B5241E-ZE 2MP Starlight Wdr Ir Bullet Ai Netwerk Camera 2.7Mm-13.5Mm
Voor het zijpad langs mijn huis onder dakrand zodat hele pad gezien kan worden van beide zijden en ook de camera's elkaar kunnen zien

1 keer Ptz 1A404XB-GNR 4M 4x Starlight Ir op de hoek van de zijkant bij de garage zodat deze ook de oprity en voortuin zien en auto kan bewaken

dat in combinatie met
4K Nvr 8CH NVR-4208-8P-4KS2 H.265 Nvr Met 2 Sata 8POE Poorten
of
NVR-4108-8P-4KS2 8ch Smart 1U Nvr 8ch 1080P Nvr Ondersteuning 1HDD En Mobiele Surveillance

Dit wordt dan mijn starter systeem wat ik denk ik wel tzt nog ga uitbreiden met 1 ofd 2 extra camera's naar de achtertuin en dan misschien ooit nog een PTZ in de hal en of woonkamer
Alles dan POE
Moet ook even kijken hoeveel HD is dan ok nog miet kopen bij de NVR want ik wil minimaal een dag of 3 maar liever een week terug kunnen kijken.
Dit zijn allemaal aanbiedingen via Any op ALi Zou dit een goede keuze kunnen zijn?
Ik zie ook bij Proalarm verlijkbaar spul maar dat is 30 - 40% duurder.

Maar als je bij andy ook nog BTW en invoerrechten moet betalen ben ik denk ik net zo veel geld kwijt?
Maar al met al wordt het best een dure hobby:S
Misschien moet ik toch ook nog eens kijken of hetniet voordeliger kan.
Ik snap niet dat mensen voor een PTZ camera kiezen, het komt er gewoon op neer dat het spelerij is.
Een PTZ camera heb je wat aan als deze continue wordt bediend of wanneer deze triggers krijgt.
Voor de rest kan je wel nagaan dat je in de eerste dagen de camera keurig zal bedienen, maar op een gegeven moment is de lol er af en doe je het niet meer.
En juist op zo'n moment staat de camera naar links en rechts gebeurd er iets.
Helaas geen beeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van D
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 18:24
Sinds kort bezit ik een bedrijfsruimte. Hier heb ik een deel van de inboedel bij overgenomen. Waaronder een camerabeveiligingssysteem met vier analoge camera's.

Echter twee buiten camera's werken niet. Deze geven op de monitor een volledig wit beeld. Trek ik de kabel uit de recorder krijg ik "no camera" dus er is wel een "prik"? De BNC connectoren van de kabels heb ik aan de recorder zijde reeds vervangen, maar deze twee blijven wit beeld geven.

Zelf ben ik niet erg thuis in deze wereld maar ik zou graag deze twee camera's weer werkend krijgen zodat ik niet een compleet nieuw systeem dien aan te schaffen een aan te sluiten. Dit systeem zou namelijk prima volstaan.

Is dit (enkel wit beeld) een bekend issue en/of zijn er nog stappen welke ik kan ondernemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• etienne001
van D schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:11:
Sinds kort bezit ik een bedrijfsruimte. Hier heb ik een deel van de inboedel bij overgenomen. Waaronder een camerabeveiligingssysteem met vier analoge camera's.

Echter twee buiten camera's werken niet. Deze geven op de monitor een volledig wit beeld. Trek ik de kabel uit de recorder krijg ik "no camera" dus er is wel een "prik"? De BNC connectoren van de kabels heb ik aan de recorder zijde reeds vervangen, maar deze twee blijven wit beeld geven.

Zelf ben ik niet erg thuis in deze wereld maar ik zou graag deze twee camera's weer werkend krijgen zodat ik niet een compleet nieuw systeem dien aan te schaffen een aan te sluiten. Dit systeem zou namelijk prima volstaan.

Is dit (enkel wit beeld) een bekend issue en/of zijn er nog stappen welke ik kan ondernemen?
Als het camera's zijn met nog een losse lens daarop zal het hoogst waarschijnlijk de lens zelf zijn die defect is.
Vak sneuvelt het auto-iris gedeelte van de lens.
Of je nog eens lens kunt krijgen is vraag 2, wellicht kan je nog wat vinden op het Web.

Dit camerasysteem is reeds vervangen voor een HD-CVI of HDTVI systeem en daardoor zijn vervangingsonderdelen voor analoge systemen vaak niet meer te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4rkP
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:15
Bij mijn huis wil ik een drietal camera's plaatsen. Zie de bijgevoegde schets. Zowel in het huis als in de garage heb ik voldoende netwerkpunten.

Mijn oog is gevallen op de Dahua NVR 4104 met POE.

Camera's zijn een stuk lastiger om uit te kiezen. Ik kan niet zo goed opmaken waar de verschillende type nummers voorstaan. Het is mij wel duidelijk welk bereik ik moet hebben, kan iemand mij op weg helpen met typenummers? Ik heb al wat camera's vergeleken....

Oprit: Lang en smal oppervlakte, 6mm IPC-T2231T-ZS?
Achterdeur / tuin: ondiep en breed, 2.8mm IPC-T2431TM-AS-S2?
Voordeur: kleine camera met fish-eye? 2.8mm IPC-E3541F-AS-M?

[ Voor 13% gewijzigd door M4rkP op 15-10-2020 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van D
  • Laatst online: 17-09 18:24
etienne001 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:23:
[...]

Als het camera's zijn met nog een losse lens daarop zal het hoogst waarschijnlijk de lens zelf zijn die defect is.
Vak sneuvelt het auto-iris gedeelte van de lens.
Of je nog eens lens kunt krijgen is vraag 2, wellicht kan je nog wat vinden op het Web.

Dit camerasysteem is reeds vervangen voor een HD-CVI of HDTVI systeem en daardoor zijn vervangingsonderdelen voor analoge systemen vaak niet meer te verkrijgen.
Dank je voor je reactie. Ik ga is kijken of het model camera kan achterhalen en of er losse lezen voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
etienne001 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:46:
[...]

Ik snap niet dat mensen voor een PTZ camera kiezen, het komt er gewoon op neer dat het spelerij is.
Een PTZ camera heb je wat aan als deze continue wordt bediend of wanneer deze triggers krijgt.

Het gaan mij juist om het goed kunnen aftellen van het gebied dat de camera kan overzien, Ik heb ooit een niet PTZ gehad bij mijn oude huis en dat was een vreselijk getob ook met scherpstellen.
En in dit geval is het ladder op iets aanpasssen ladder af checken en dat herhaald tot het naar mijn zin is.
Misschien doe ik gewoon iets fout.?
Maar wat is verder het nadeel aan een PTZ camera?
Ik heb ook naar turret camera's gekeken maar begreep dat dan helemaal flink lastig kan zijn om dat goed in te stellen omdat je steeds iets los moet maken?

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verjager
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
PTZ is Pan-Tilt-Zoom. Met dat type camera's kun je tijdens gebruik de camera bedienen.

Als het alleen om het instellen gaat, ben je wellicht al geholpen met een camera met variabele focus. Daarmee kun je zeg maar tijdens de installatie (langzaam) inzoomen/scherpstellen totdat je precies een goede beeldvulling hebt, maar niet roteren. Bij Dahua camera's herken je dat aan de of ZE ergens achterin de naam van de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
@bbn_ldp Ik ben in contact met Andy, hij verscheept dus vanuit China blijkt.
Dan moet je toch invoerrechten en BTW betalen of het bedrag?
Hoeveel moest jij betalen?

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
etienne001 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:46:
[...]

Voor de rest kan je wel nagaan dat je in de eerste dagen de camera keurig zal bedienen, maar op een gegeven moment is de lol er af en doe je het niet meer.
En juist op zo'n moment staat de camera naar links en rechts gebeurd er iets.
Een PTZ kan zich prima zelf redden en een groter gebied zelfstandig scannen/bewaken. (na eenmalig instellen) Zie 2e gedeelte auto tracking in het filmpje. YouTube: Dahua PTZ touring and auto tracking

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
@mrbert Lees eens mijn posts door in dit topic. Zal verhelderd voor je zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:17

FlipFluitketel

Frontpage Admin
@mrbert Voor het bestellen een tijdje geleden kreeg ik deze reactie van Andy:
May i know if you need normal shipping way, or free tax way, the price i send you is with normal DHL way, i need free tax way, cost 5usd more for the cams
Of je vraagt hem zelf even of het nog mogelijk is om taxfree te versturen :)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Iemand hier nog tips voor simpele POE camera's die niet met een of andere vage Chinese server communiceren? Op AliExpress zijn de verkopers niet heel behulpzaam als het op vragen beantwoorden aan komt, en ik weet niet echt waar op te zoeken verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
JBS schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 18:15:
Voor de Dahua gebruikers hier: gebruiken jullie een timeserver om de tijd in sync te houden? Ik deed dat niet, en zag de tijd heel langzaam voorlopen op de daadwerkelijke tijd. Nu ik een Nederlandse NTP server (nl.pool.ntp.org) heb ingesteld gaat 't even goed, maar later loopt de tijd exact 'n uur achter.
Heb je DST (Daylight saving time) wel ingesteld staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:01
Ben aan het twijfelen tussen deze 2 sets.
Volgens mij zijn de specificatiesgewijs hetzelfde alleen de camerabehuizing is anders ? Plastic Dome van metalen ? Of zie ik iets over het hoofd.

https://www.amazon.de/-/n...mid=ARGDLBF91D6J6&sr=8-31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/flLr2kIDNNGV6qdPPvDF88NCjkw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E6mdVyhBDmdBisFmWLOceCdt.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.amazon.de/-/n...mid=ARGDLBF91D6J6&sr=8-36
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6K_0D0nL5vD-YMnAPzGiSPT1Ifs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AIibUOj4r34mITMZAZ3YTCFM.jpg?f=fotoalbum_large

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19:57
Beste kenners. Graag vraag ik jullie advies omtrent de camera's die ik uitgezocht heb.

Members only:

Camera A, IPC-B5442E-Z4E. Junction box PFA121

Camera B,C,D IPC-T5442T-ZE. Wall mount pfb203w

NVR4104hs-P-4KS2 4 ports POE

Bij het zicht van camera A kunnen ze over/door de sloot en daarachter zit een industrieterrein met panden waar ze wel eens ongewenst op bezoek zijn. Ik wil dus graag de volledige lengte kunnen benutten.
Verder vroeg ik mij af of deze camera ook niet bij punt C moet komen te hangen om de oprit te pakken maar ik ben dan bang dat je focus dan niet breed genoeg ligt om de kapschuur mee te nemen in het beeld.

----
Edit
----
Lennyz schreef op maandag 4 mei 2020 @ 12:03:
Ik las hier in dit topic over de ColorVu serie van Hikvision. Hier werd ik erg enthousiast over totdat ik las dat er constant een witled licht zal branden. Ik wil de camera's zo onopvallend mogelijk hebben. Het terrein is namelijk bijna compleet donker 's nachts.
Misschien ben je al voorzien maar ik vond een filmpje waarin er met een line crossing event een trigger verstuurd wordt om de betreffende leds aan te zetten.

YouTube: DS-2CD2347G1-L(U) - REVIEW: ColorVU Camera by Hikvision | Security P...

[ Voor 31% gewijzigd door JL-IP(!) op 14-10-2020 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
@JL-IP(!) Bij zo'n groot terrein en meerdere gebouwen zou ik óf op entry-points richten, of meer camera's nemen.
Dus richt camera's op buitendeuren en zorg voor bruikbare beelden; daarom focussen op buitendeuren zodat je de meeste kans hebt op duidelijke beelden van gezichten.

Members only:

Dan zou je daarnaast of later nog wat camera's op kunnen hangen die voor wat meer overzicht zorgen.
Neem dus dan ook niet de 4-kanaals NVR, maar ga gelijk voor de 8- of nog beter 16-kanaals versie.
Kost bij Andy hooguit een tientje ofzo meer.

En neem ook de non-POE versie van de NVR. Doordat de camera's verdeelt zijn over meerdere gebouwen is alles bekabelen richting de NVR sowieso lastig. Liever een POE-switch of 2 en van daaruit de camera's voeden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rkonings
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 15:07
Op basis van bovenstaande youtube heb ik de 2347 gekocht.
Zodra de installatie klaar is zal ik hier wat beelden posten, dag en nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
Piet91 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:39:
@JL-IP(!) Bij zo'n groot terrein en meerdere gebouwen zou ik óf op entry-points richten, of meer camera's nemen.
Dus richt camera's op buitendeuren en zorg voor bruikbare beelden; daarom focussen op buitendeuren zodat je de meeste kans hebt op duidelijke beelden van gezichten.

***members only***

Dan zou je daarnaast of later nog wat camera's op kunnen hangen die voor wat meer overzicht zorgen.
Neem dus dan ook niet de 4-kanaals NVR, maar ga gelijk voor de 8- of nog beter 16-kanaals versie.
Kost bij Andy hooguit een tientje ofzo meer.

En neem ook de non-POE versie van de NVR. Doordat de camera's verdeelt zijn over meerdere gebouwen is alles bekabelen richting de NVR sowieso lastig. Liever een POE-switch of 2 en van daaruit de camera's voeden.
Dank voor je input, verhelderend om het even door een ander te laten bekijken. Ook dank voor je tip over de grotere NVR, ik zal kijken of ik een prijslijstje ergens op de kop kan tikken want dat voorkomt deze situaties.
Wat vind je van de keuze van de camera's an sich? Zit ik in de juiste hoek (veel beelden bekeken van Quindor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
harley schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:47:
Ben aan het twijfelen tussen deze 2 sets.
Volgens mij zijn de specificatiesgewijs hetzelfde alleen de camerabehuizing is anders ? Plastic Dome van metalen ? Of zie ik iets over het hoofd.

https://www.amazon.de/-/n...mid=ARGDLBF91D6J6&sr=8-31
[Afbeelding]

https://www.amazon.de/-/n...mid=ARGDLBF91D6J6&sr=8-36
[Afbeelding]
Zat ook naar die set te kijken maar dan de 4K versie.. die prijs is erg netjes. Zeker in combinatie met de NVR en harddisk.. Ik heb alleen maar 3 camera’s nodig en ben ook erg gecharmeerd van de Unifi Protect oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
JL-IP(!) schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:51:
Dank voor je input, verhelderend om het even door een ander te laten bekijken. Ook dank voor je tip over de grotere NVR, ik zal kijken of ik een prijslijstje ergens op de kop kan tikken want dat voorkomt deze situaties.
Wat vind je van de keuze van de camera's an sich? Zit ik in de juiste hoek (veel beelden bekeken van Quindor)
Camera's zijn op zich prima, zijn van de 'nieuwe' serie van 4MP 1/1.8” sensor camera's.

Hou bij de IPC-B5442E-Z4E wel rekening mee dat deze geen ingebouwde mic heeft en qua lensbereik begint bij 8mm. Dus zo'n 43° horizontale beeldhoek. Dus die camera is vooral geschikt voor de verre afstand.
(Bijvoorbeeld bij jou op plek C gericht op de poort)

De IPC-T5442T-ZE is prima, dat is de vari-focal versie van de IPC-HDW5442TM-ASE.
Handig als je vooraf niet weet welke lens/beeldhoek je nodig hebt.
Weet je dat wel, dan zou ik voor de IPC-HDW5442TM-ASE gaan; scheelt je ook zo'n €30 p/camera.

Als camera die ik bij de voordeur heb geplaatst zou je voor zo'n Dahua deurbel kunnen gaan (die modellen die @Quindor heeft genoemd) of voor iets als IPC-HDBW3241F-AS-M als de normale camera's iets te "in your face" zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Piet91 op 14-10-2020 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:32

elsinga

=8-)

En als het belangrijk is om eventuele boefjes in beeld te hebben: denk ook aan het afdekken van de camera's met andere camera's. Anders kan iemand camera's slopen buiten beeld en zo toch ongezien z'n gang gaan.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theredone51
  • Nu online
mrbert schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:43:
[...]
En in dit geval is het ladder op iets aanpasssen ladder af checken en dat herhaald tot het naar mijn zin is.
Misschien doe ik gewoon iets fout.?
DMSS installeren op je telefoon, camera installeren en toevoegen in de app. Vervolgens van op de ladder met de telefoon in je hand het beeld bekijken en de camera bijdraaien tot het gewenste beeld :9

[ Voor 3% gewijzigd door theredone51 op 15-10-2020 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan445
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:56
In surveillance station heb ik soms last van artifacts:
Screenshotje

Gaat om deze camera's:
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4ddb1CsB

Heb de NVR niet gebruikt en heb hiervoor Synology surveillance station draaien op Xpenology.

Waar zouden deze artifacts vandaan kunnen komen?

[ Voor 30% gewijzigd door arjan445 op 15-10-2020 11:06 . Reden: Screenshot link gefixt ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JL-IP(!)
rkonings schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:40:
Op basis van bovenstaande youtube heb ik de 2347 gekocht.
Zodra de installatie klaar is zal ik hier wat beelden posten, dag en nacht.
Wanneer denk je de camera draaiend te hebben? Ik ben nieuwsgierig of het misschien de meerprijs waard is om toch voor de 2347 te gaan ipv de eerder genoemde Dahua modellen. Ben erg gecharmeerd van de witte led's die aan gaan bij beweging en zodoende veel kleur in de nacht te kunnen brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
Het blijft een beetje moeilijk om te kiezen ondanks veel lezen.

Ik denk dat ik om wat uit te testen maar gewoon een camera ga bestellen bij andy.
Dan kan ik wat ervaing opdoen met hoeveel licht er is, en op welke plaatsen de camera's zouden kunnen en een beetje spelen met brandpuntafstanden.
Natuurlijk wil ik deze ook kunnen gebruiken in mijn uiteindelijek systeem

Ik denk aan deze camera's:
https://nl.aliexpress.com...8148356.37.e3536f93vJXx1C
https://nl.aliexpress.com....8148356.1.565a42f2kLqtCy
https://nl.aliexpress.com....8148356.5.704c775dbRC7lK
https://nl.aliexpress.com/item/4001199194296.html

Het lijken mij allemaal mooie camra's maar de l IPC-T2231T-ZS 2MP heef denk ik geen geluid, maar ik wet niet echt of dat meerwaarde heeft

mrbert

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bbn_ldp
  • Nu online
Nachtbeeld van mijn nieuwe IPC-HFW5442T-ASE-NI
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V48qYuvkgrN8LjA6YrGAwr5zMIU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RrwkpcQ5q4jp6r0yR1HbBwRY.png?f=fotoalbum_large
Moet zeggen dat hij warmere kleuren en duidelijker beeld geeft als de oude IPC-HFW4239T-ASE
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rw60liY7sEkVFLlsrrIqmhglAwM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ysDPWOuAUcBPkZNJWyCYKb9e.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Coldcat

HODL

Ik heb een vraag over het aansluiten van camera's op VMS software. Misschien dat 1 van de experts hier zo kan zeggen waar het mis gaat.

Ik heb 3 camera's (1 x Bosch, 1 x Panasonic, 1 x Hikvision). Die heb ik aangesloten op een router die vervolgens met 4G verbonden is. Dit router heeft een uniek IP adres door middel van een VPN verbinding. Ik gebruik een simkaart waarbij ik via de VPN inlog. Vervolgens stuurt die verbinding mij door met de camera. Ik heb alle camera's een vast IP adres gegeven en ik kan deze via de browser benaderen. Ik heb de standaard poort in de router aan een poort doorgezet. Doordat ik de cameras weet te vinden lijkt dat goed te gaan.

Ik heb meerdere software paketten geprobeerd en deze werken niet. De standaard Bosch software werkt goed met de Bosch. De Hikvision heb ik aan de praat gekregen via Milestone en de Panasonic geeft een JPEG stream via Anycam (dit kan liggen als de H264 stream daar nog uit staat).

Als ik zoek op het IP adres en de poort aangeef die in de router aanstaat (80 voor de camera) en vervolgens Anycam draai zie ik het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/40YIyS62TLDm8o2MDxwX4hNQVbw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/q9l5cbNy9RhrGcoo2ObH3xti.png?f=fotoalbum_large

Duidelijk is te zien dat de camera wel gevonden wordt met de 3 streams (rechtsonderin), maar hij toch disconnected zegt. Of kan het zijn dat de stream via een andere poort loopt en het ONVIF commando doorlinkt naar poort 554 bijvoorbeeld? Omdat ik via een router op afstand werk gaat dat natuurlijk net niet.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Moet ik nog settings in de camera wijzigen, of loopt de stream via een andere poort? Ik heb poort 554 ook opengezet voor de RTSP stream, maar als ik die via VLC probeer te benaderen werkt dat ook niet.

Zou een NVR hier een oplossing voor kunnen zijn? Of ga ik daar dezelfde problemen krijgen. Opnemen is niet relevant voor mij, PTZ bediening wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Coldcat op 16-10-2020 23:36 ]

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
bbn_ldp schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:44:
Nachtbeeld van mijn nieuwe IPC-HFW5442T-ASE-NI
[Afbeelding]
Moet zeggen dat hij warmere kleuren en duidelijker beeld geeft als de oude IPC-HFW4239T-ASE
ik zit ook heftig te dubben over IPC-T5442T-ZE of IPC-T2231T-ZS Het is een lastige keuze.
Moet ik kijken of 2MP voldoende id met de 2231 of is het slimmer om ineens vor de 4MP te gaan
Is de5442 de meerprijs echt waard?

[ Voor 11% gewijzigd door mrbert op 17-10-2020 12:52 ]

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredjeh
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik denk dat ik hier wel aan informatie zal geraken voor het volgende.
Heb hier een Dahua recorder DHI-NVR 4104-P en daarbij 2 camera´s DH-IPC-HDW 4421 EMP AS die heb ik uit een faling aangekocht, denk een 4 jaar oud, alles werkt perfect, momenteel nog niet geïnstalleerd, nu heb ik een jaar of 6 terug een setje aangekocht bij een lokale dealer, die is ermee gestopt, 1 camera werkt al niet meer, geen merk te bespeuren, dubieuze kwaliteit en wil deze vervangen door een degelijk merk.
Wil 2 camera´s extra aanschaffen maar zie zoveel verschillende soorten van Dahua dat ik niet weet welke aan te schaffen die ongeveer hetzelfde zijn van kwaliteit, zie prijzen van 80 euro tot enkele honderden euro per stuk.
Denk dat dit de opvolger is IPC-HDW4431 EMP AS maar deze kost 338 euro, en heb deze ook gevonden IPC-HDW2531TMP-AS-0280B-S2 van 118 euro.
Wie kan mij hier bij helpen om een goeie keuze te maken?
Vereisten zijn toch 4 MP en terug een dome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
  • Nu online
mrbert schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 12:02:
[...]

ik zit ook heftig te dubben over IPC-T5442T-ZE of IPC-T2231T-ZS Het is een lastige keuze.
Moet ik kijken of 2MP voldoende id met de 2231 of is het slimmer om ineens vor de 4MP te gaan
Is de5442 de meerprijs echt waard?
Ik zou voor een 4mp gaan, maar @Quindor of @ Piet91 kunnen je daar meer over vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
  • Nu online
Heeft er iemand een goede handleiding om ivs en/of motion in te stellen op de laatste firmware van de Dahua nvr? Na deze laatste update werkt IVS line crossing niet meer en bij motion gaat hij zelfs af of de blauwe lampen van een 🚑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkonings
JL-IP(!) schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:01:
[...]

Wanneer denk je de camera draaiend te hebben? Ik ben nieuwsgierig of het misschien de meerprijs waard is om toch voor de 2347 te gaan ipv de eerder genoemde Dahua modellen. Ben erg gecharmeerd van de witte led's die aan gaan bij beweging en zodoende veel kleur in de nacht te kunnen brengen.
Eind van de middag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
bbn_ldp schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 14:22:
[...]

Ik zou voor een 4mp gaan, maar @Quindor of @ Piet91 kunnen je daar meer over vertellen.
ik ga idd de 4MP zoom versie bestellen https://www.aliexpress.co...042311.0.0.32654c4dTaiz9I
Moet alleen even kijken welke wallmount er bij hoort

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobberg
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 20:37
Beste security systeem Tweakers, voor iemand die ik help met de persoonlijke techniek heb ik een vraag gekregen nu voor een pand over een combinatie oplossing: een "slimme" deurbel met basisstation (niet cloud) en een elektrische deuropener.

Hebben jullie aanraders? Ik heb opzich wel ervaring met een Raspi als dat nodig blijkt, maar zoek liever een all in 1 oplossing.

http://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1.0-9/75064_10151473769436004_241124342_n.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rkonings
Hierbij twee foto's van de Hikvision DS-2CD2347G1-LU
De lamp gaat aan automatisch aan bij een event.

Dit zijn twee pics out of the box, niks getuned qua settings aan de camera.

S'avonds:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b7mUXEnp-9bJo-uBjNF9eX40OsM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/emAy9CG7mFhJidv2dpDHil1Q.jpg?f=fotoalbum_large

Overdag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rwVWmsyBJe523BrYSXjlVOmuuqs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pt0pM2oEup8faM3MaEFritEv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:15

Pinobigbird

doesn't share food!

rkonings schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:20:
Hierbij twee foto's van de Hikvision DS-2CD2347G1-LU
De lamp gaat aan automatisch aan bij een event.

Dit zijn twee pics out of the box, niks getuned qua settings aan de camera.

S'avonds:
[Afbeelding]

Overdag:
[Afbeelding]
Is dat met de 2.8mm lens? Ik vind het fish-eye-effect best wel groot. Maar dus wel met een grote FOV, en prima beeld.

PS: je fiets is gejat!

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkonings
Dit is inderdaad met de 2.8mm lens.
De camera hangt wel scheef denk ik maar dat komt omdat ik anders op de oprit van de buren kijk en dit wil ik niet filmen natuurlijk.

Ik kom er achter dat je door de ingebouwde microfoon dus ook allerlei events krijgt, 769 totaal na een middag en nacht, dus is niet handig.

Ik ga er nog even induiken voor wat tweaking.

Nog een opmerking, ik zie dat het timestamp een uur achterloopt, DST stond nog niet aan.

[ Voor 11% gewijzigd door rkonings op 18-10-2020 11:43 . Reden: DST toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 10:38

Nhz

Ik heb even een korte (en wellicht domme :P) vraag over het nachtzicht van een camera.

In de startpost staat dat het een nadeel kan zijn als de camera ingebouwde IR-leds heeft, ivm ongedierte. Kunnen de camera's zonder ingebouwde IR-stand dan wel gebruik maken van eventueel extern geplaatste IR-schijnwerpers? Of heb je hier een speciale camera voor nodig?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:04
Is het mogelijk om een draadloze muis aan te sluiten op een NVR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 21:45
Nhz schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:19:
Ik heb even een korte (en wellicht domme :P) vraag over het nachtzicht van een camera.

In de startpost staat dat het een nadeel kan zijn als de camera ingebouwde IR-leds heeft, ivm ongedierte. Kunnen de camera's zonder ingebouwde IR-stand dan wel gebruik maken van eventueel extern geplaatste IR-schijnwerpers? Of heb je hier een speciale camera voor nodig?
Je zou dan beter een full Color camera kunnen gebruiken.
Deze geven goed beeld bij weinig licht.
Er moet wel wat licht zijn maar dat mag ook een klein led lampje zijn of iets van straatverlichtimg.
Losse IR gaat niet werken want deze camera's zijn niet gevoelig voor IR.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
fredjeh schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 12:43:
Wie kan mij hier bij helpen om een goeie keuze te maken?
Vereisten zijn toch 4 MP en terug een dome.
Lees mijn posts in dit topic maar eens door. Ik heb meerdere keren posts gemaakt waar ik min of meer complete (beginners)sets noem.
Tenzij je aparte eisen/wensen hebt, kunnen de meeste huishoudens daar prima mee beginnen.
bbn_ldp schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 14:27:
Heeft er iemand een goede handleiding om ivs en/of motion in te stellen op de laatste firmware van de Dahua nvr? Na deze laatste update werkt IVS line crossing niet meer en bij motion gaat hij zelfs af of de blauwe lampen van een 🚑
Ik geloof dat je het beste dit soort instellingen op de camera zélf kunt doen en niet via de NVR.
Las hier pas ook op een ander forum iets over dat het niet altijd lekker werkt als je het via de NVR instelt.
mrbert schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 16:12:
ik ga idd de 4MP zoom versie bestellen https://www.aliexpress.co...042311.0.0.32654c4dTaiz9I
Moet alleen even kijken welke wallmount er bij hoort
Zie accessoires.
bobberg schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 10:50:
Beste security systeem Tweakers, voor iemand die ik help met de persoonlijke techniek heb ik een vraag gekregen nu voor een pand over een combinatie oplossing: een "slimme" deurbel met basisstation (niet cloud) en een elektrische deuropener.

Hebben jullie aanraders? Ik heb opzich wel ervaring met een Raspi als dat nodig blijkt, maar zoek liever een all in 1 oplossing.
@Quindor heeft onlangs een aantal Youtube filmpjes gemaakt waar hij een Dahua intercom bespreekt (VTO2202F-P) met bij behorende binnenstations (VTH2421FW-P en VTH5221DW-S2).
Op dat systeem kun je een deuropener aansluiten.
Nhz schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:19:

Dat ligt er aan of de camera een IR Cut Filter heeft.
Heeft de camera dat niet; dan "ziet' de camera IR licht niet en kun je dus ook niet gebruik maken van extern IR-licht.

Je kunt ook de ingebouwde IR-LED's uitschakelen en een extern IR-licht gebruiken.

Overigens heb ik persoonlijk niet zoveel last van ongedierte, het blijft bij af en toe een spinnenweb wegvegen en dat is het wel.
Jordyz schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:56:
Mijn Logitech M720 werkt op de NVR4116HS-4KS2. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Jordyz schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:56:
Ja, ik heb no label nvr's en dvr's uitgerust met muizen die via een usb dongel werken.
Een van M$ en Logitech bijvoorbeeld.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
@Piet91 thanks, Ben benieuwd als het spul binnen is.
Heb het forum aardig door genomen en ook jouw bevindingen geezen Thanks

[ Voor 39% gewijzigd door mrbert op 18-10-2020 20:30 ]

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
zit wat te denken over hoe ik bekabeling het beste kan leggen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RSxXcVbY06AyiAxicGe4P3P595E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YX2TiRr2TjWTxIWlPZwQE4d6.png?f=user_large
Achter de kleine raampjes is mijn garage daar kan ik makkelijk met kabels doorheen.
Ik wil aan beide zijden van de gevel camera;s ophangen, net iets boven de raam boogte (ca 220 hoog) en om de hoek aan de rechterkan boven de garage deur ook een camera,
Mogelijk zou ik misschien een babel langs de roldeur naar buiten kunnen krijgen?
Zou ik de kabels in en goot moeten lleggen ivm weersinvloeden?
Waar zouden jullie naar nuitehn gaan met de kabels?

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentc
  • Laatst online: 25-06 13:22
Beste Tweakers, ik heb een tijdje op dit forum en op google zitten zoeken maar kan niet vinden wat ik zoek.

Ik ben voor het eerste op zoek naar een cameraysteem en raak door alle info en verschillende adviezen van verschillende bedrijven de weg kwijt.

Ik zoek een cameraysteem dat in het donker in kleur opneemt. De woning staat in het buiten gebied met weinig verlichting. Aan en rond de woning zelf zit wel wat verlichting.

Nu zit ik te twijfelen tussen het Dahua starlight systeem of het Hikvision colorvu systeem. Maar kan niet vinden welke bij heel weinig licht het beste is.

Het systeem zal via POE aangesloten worden. Het opnemen van audio zou een pluspunt zijn, maar is geen noodzaak.

Iets waar ik niet op gezocht heb, maar net ergens las zonder reactie daarop. Gaan bij beide systeem in het donker witte ledlampjes aan?

Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

vincentc schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:28:
Beste Tweakers, ik heb een tijdje op dit forum en op google zitten zoeken maar kan niet vinden wat ik zoek.

Ik ben voor het eerste op zoek naar een cameraysteem en raak door alle info en verschillende adviezen van verschillende bedrijven de weg kwijt.

Ik zoek een cameraysteem dat in het donker in kleur opneemt. De woning staat in het buiten gebied met weinig verlichting. Aan en rond de woning zelf zit wel wat verlichting.

Nu zit ik te twijfelen tussen het Dahua starlight systeem of het Hikvision colorvu systeem. Maar kan niet vinden welke bij heel weinig licht het beste is.

Het systeem zal via POE aangesloten worden. Het opnemen van audio zou een pluspunt zijn, maar is geen noodzaak.

Iets waar ik niet op gezocht heb, maar net ergens las zonder reactie daarop. Gaan bij beide systeem in het donker witte ledlampjes aan?

Bedankt alvast.
rkonings in "Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2" is colorvu (kunt led lamp sterke regelen) nog een paar posts terug zie je mijn post 8MP is geen colorvu en geen geluid alleen voor garage geeft bij mij kleur in het donker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkonings
RobbyTown schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:36:
[...]

rkonings in "Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2" is colorvu (kunt led lamp sterke regelen) nog een paar posts terug zie je mijn post 8MP is geen colorvu en geen geluid alleen voor garage geeft bij mij kleur in het donker
Je kan de ledlamp wel in sterkte regelen maar ik heb het nog niet voor elkaar gekregen dat hij automatisch aangaat. Ik denk dat dit komt doordat de lantaarnpaal de toch in de lens schijnt.
Ik ga vanavond de lens iets draaien en kijken wat dat geeft.

Wat ik ook nog niet heb gevonden is hoe de lamp aangaat bij een event.
Verder zeer tevreden van het beeld en de intrusion detection en line crossing events werken ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unkie
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ondanks dat ik (- denk ik -) redelijk scherp heb waar mijn buitencamera aan moet voldoen, zie ik toch door de bomen het bos niet meer. De keuze is echt enorm. Hebben jullie nog tips?

Ik heb een oprit van +/- 12 meter en wil deze monitoren met een buitencamera. De camera komt onder het dak van de carpoort te hangen. Dus mijn voorkeur gaat uit naar een dome camera. Omdat eventuele inbrekers ook van de achterkant kunnen binnenlopen (moeten ze door de tuin en een haag heen), zou een dome camera die 360 graden opneemt ideaal zijn, maar ik denk niet dat zoiets bestaat :+. Dus alleen de voorkant is dan prima. Qua opslag is een SD-kaart prima. Ondanks dat cloudopslag veiliger is, heb ik geen trek om hiervoor een maandelijks bedrag voor te betalen (zo belangrijk is een buitencamera voor mij ook weer niet).

Als ik thuis ben wil ik het liefst via mijn telefoon (Android/iOs) de beelden kunnen bekijken. De camera hoeft alleen maar beelden op te slaan op de SD kaart bij beweging.

Mijn voorkeur gaat daarnaast uit naar een PoE camera. De camera moet iets van IR hebben, gezien de oprit ook in het donker zichtbaar moet zijn (> 12 meter).

Budget: +/- € 100 euro.. Maar het mag ook het dubbele zijn als het maar écht een meerwaarde heeft.

Zelf zat ik te denken aan de Reolink RLC-520 of de Amcrest UltraHD 4K (8MP). De Reolink heeft een betere Android app. Vandaar dat mijn voorkeur daar naar toe gaat. Ik ben niet van plan om de buitencamera te gaan tweaken met andere firmware (firmware aanpassen kan alleen bij de Amcrest).

Aangezien software wel belangrijk is (omdat ik de camera beelden terug wil kijken via mijn mobiel), kan ik misschieni beter voor een Hikvision DS-2CD2183G0-IU gaan?

[ Voor 7% gewijzigd door Unkie op 21-10-2020 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rterhofte
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-01 12:31
installeer probleempje,

vorige week heb ik bij Andy de volgende set besteld
• 1x Dahua nvr-4108-8p4ks2
• 1x Dahua ipc-t3241-zas 2mp
• 1x Dahua vto2111D-wp-s1 ( deurbel )
nu heb ik alles aangesloten met poe vanuit de nvr, de nvr is aangesloten op een monitor en hier heb ik mooi beeld.
Met de gdmms plus app en op de laptop kan ik de camera's niet in mijn netwerk vinden. voor alle zekerheid heb ik de router er al tussen uit gehaald en de nvr rechtstreeks in de ziggo modem gedaan. de wifi op de laptop/ telefoon ook op de ziggo ingesteld.

wat kan hier het probleem zijn ?
Pagina: 1 ... 53 ... 91 Laatste