Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:54
rterhofte schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:09:
installeer probleempje,

vorige week heb ik bij Andy de volgende set besteld
• 1x Dahua nvr-4108-8p4ks2
• 1x Dahua ipc-t3241-zas 2mp
• 1x Dahua vto2111D-wp-s1 ( deurbel )
nu heb ik alles aangesloten met poe vanuit de nvr, de nvr is aangesloten op een monitor en hier heb ik mooi beeld.
Met de gdmms plus app en op de laptop kan ik de camera's niet in mijn netwerk vinden. voor alle zekerheid heb ik de router er al tussen uit gehaald en de nvr rechtstreeks in de ziggo modem gedaan. de wifi op de laptop/ telefoon ook op de ziggo ingesteld.

wat kan hier het probleem zijn ?
Bedoel je je eigen interne netwerk?
Dus niet toegang van buitenaf als je niet thuis bent?
Controleer je eigen interne netwerk of alles daadwerkelijk op het juiste IP adres staat.
Verder ook kijken of je de juiste Port nummers gebruikt.
Firewall ook even controleren of deze niet te veel blokkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik2B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:05
rterhofte schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:09:
installeer probleempje,

vorige week heb ik bij Andy de volgende set besteld
• 1x Dahua nvr-4108-8p4ks2
• 1x Dahua ipc-t3241-zas 2mp
• 1x Dahua vto2111D-wp-s1 ( deurbel )
nu heb ik alles aangesloten met poe vanuit de nvr, de nvr is aangesloten op een monitor en hier heb ik mooi beeld.
Met de gdmms plus app en op de laptop kan ik de camera's niet in mijn netwerk vinden. voor alle zekerheid heb ik de router er al tussen uit gehaald en de nvr rechtstreeks in de ziggo modem gedaan. de wifi op de laptop/ telefoon ook op de ziggo ingesteld.

wat kan hier het probleem zijn ?
Heb je wel de Ip adressen aangepast naar je eigen netwerk? DHCP of Static?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rterhofte
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-01 12:31
Ik heb nu een 12v adapter op de ipcam aangesloten en rechtstreeks de internet kabel in de ziggo modem gestoken om de tussenkomst van de nvr uit te sluiten.
nu kan ik bij de configtool de camera zien. hier geeft die een ip adres weer van 10.1.1.65
camera is geinitialiseerd en op dhcp gezet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TD9c0x3_JQ9t8Xni7t1wziXJqJo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EF3sG8P7MBCrFMk2dnyYTnaH.png?f=fotoalbum_large
als ik deze invoer in explore krijg ik als nog de melding dat die de pagina niet kan laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
rterhofte schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:00:
Ik heb nu een 12v adapter op de ipcam aangesloten en rechtstreeks de internet kabel in de ziggo modem gestoken om de tussenkomst van de nvr uit te sluiten.
nu kan ik bij de configtool de camera zien. hier geeft die een ip adres weer van 10.1.1.65

[Afbeelding]
als ik deze invoer in explore krijg ik als nog de melding dat die de pagina niet kan laden
Als je eigen netwerk 192.168.178.x is dan moet je camera uiteraard ook een 192.168.178.x adres krijgen.
Stel anders in je router een vast 192.168.178.x adres in voor je camera gekoppeld aan het MAC adres.
Je kunt je camera dan ook altijd bereiken op hetzelfde IP adres.
Idem voor je NVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rterhofte
HoppyF schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:12:
[...]

Als je eigen netwerk 192.168.178.x is dan moet je camera uiteraard ook een 192.168.178.x adres krijgen.
Stel anders in je router een vast 192.168.178.x adres in voor je camera gekoppeld aan het MAC adres.
Je kunt je camera dan ook altijd bereiken op hetzelfde IP adres.
Idem voor je NVR.
Als ik bij aangesloten apparaten kijk in de ziggo modem zie ik nergens het ip of mac adres van de camera voor bij komen. moet ook bekennen dat ik een leek ben met computers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
rterhofte schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:48:
[...]

Als ik bij aangesloten apparaten kijk in de ziggo modem zie ik nergens het ip of mac adres van de camera voor bij komen. moet ook bekennen dat ik een leek ben met computers.
Je moet ergens in het modem de DHCP instellingen kunnen terugvinden en daar een vast IP voor de camera instellen. Zoek anders bij het Ziggo modem op welk model het is en Google op DHCP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rterhofte
HoppyF schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 17:19:
[...]

Je moet ergens in het modem de DHCP instellingen kunnen terugvinden en daar een vast IP voor de camera instellen. Zoek anders bij het Ziggo modem op welk model het is en Google op DHCP.
Ik heb het nu zover voor elkaar dat als ik de camera met losse adapter rechts streeks in de ziggo modem aansluit, heb ik beeld op de laptop en telefoon via 4g en kan ik ook zoomen etc.
nu heb ik de camera terug in de poe poort gestopt van de nvr en de camera doet het als ik inlog op de nvr met explore. Ik kan de camera niet meer rechtstreeks benaderen in explore of met gdmms.
houdt de nvr iets tegen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:03
Voor de zoneminder geïnteresseerden. Ik heb een Intel nuc met i5-5250u, 16 gb ram en 1tb m.2 draaien met zes wanscam camera’s in modect mode. Zeer stabiel en snel. geef zoneminder veel recources en het is een prachtig stukje software. Nuc en m.2 tweedehands hier aangeschaft. Een perfecte NVR voor iets meer dan 200 euro.

Kortom shinobi is ook best aardig, ik vind zoneminder fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
rterhofte schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:25:
[...]

Ik heb het nu zover voor elkaar dat als ik de camera met losse adapter rechts streeks in de ziggo modem aansluit, heb ik beeld op de laptop en telefoon via 4g en kan ik ook zoomen etc.
nu heb ik de camera terug in de poe poort gestopt van de nvr en de camera doet het als ik inlog op de nvr met explore. Ik kan de camera niet meer rechtstreeks benaderen in explore of met gdmms.
houdt de nvr iets tegen ?
Je moet met je app op je telefoon of met de laptop verbinding maken met het IP adres van de NVR en niet met het IP adres van je camera!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-07 21:20
Ik heb nu mij dahua IPC-T5442T-ZE camera binnen en wil even standalone testen ik heb nog geen NVR. dus wil met een DC voeding gaan aansluiten.
Ik kan nergens vinden wat de polariteit is op de stekker.
Ik heb hier genoeg adapters van led verlichting liggen en andere adapters, maar om dat zo maar aan te sluiten vind ik een beetje eng op een camera van 170 euro
Heeft iemand deze info?
Andy geeft op dit moemnt even geen antwoord

mrbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AudioHome
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:05
Mijn 5442TM-AS werkte prima met een standaard 12V led voeding met de + in het midden.
Maar de info is inderdaad lastig te vinden.

ps werkte omdat die nu aan een POE switch hangt...

[ Voor 17% gewijzigd door AudioHome op 23-10-2020 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
@AudioHome Thanks , ik was al flink aan het zoeken maar idd erg goed verstopt.
Heb al eerste beeld gezien.
Nu even kijken wat ik als beste evenkan gebruiken op de PC met browser werkt.
Heb ook al easyviewer opgehaald maar kan ff niet zien hoe ik daarmee kan zoomen

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
delpit schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:55:
Voor de zoneminder geïnteresseerden. Ik heb een Intel nuc met i5-5250u, 16 gb ram en 1tb m.2 draaien met zes wanscam camera’s in modect mode. Zeer stabiel en snel. geef zoneminder veel recources en het is een prachtig stukje software. Nuc en m.2 tweedehands hier aangeschaft. Een perfecte NVR voor iets meer dan 200 euro.

Kortom shinobi is ook best aardig, ik vind zoneminder fijner.
Ik ken Zoneminder niet, maar Shinobi wel.
Nadeel daarvan dat alle motion-detection door Shinobi gebeurd. Zonde want de meeste camera's kunnen dat prima zelf en geven de NVR een seintje als er opgenomen moet worden. Scheelt enorm veel CPU.
Daarom zijn de meeste NVR's ook niet duur.

Maar als je 24/7 opneemt maakt dat natuurlijk niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:23

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Bij een kennis van me hangt nu een Dahua IPC-HFW1435S-W (na eerst een Foscam G4P te hebben gehad maar die gaf 75% van de tijd geen melding als er beweging was gedetecteerd). Deze Dahua geeft iedere keer een melding per mail maar er zit maar steeds 1 foto bij, is het op een of andere manier mogelijk om er meerdere te laten sturen? Ik heb al alle instellingen bekeken maar ik vind het niet (of kijk er dus grandioos overheen)..

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
I merk vaak met de webpagina van de IPC-T5442T-ZE dat ik bij zoomen vaak geen beeld zie en dan de autofocus het niet lekker doet.
Als ik met mijn telefoon mee kijk naar de stream zie ik wel dat hij zoomt en ook dat ik met des schuifjes wel kan scherp stellen.
Iemand een idee wat de oorxaak kan zijn? IK heb hem al op de switch waar mijn PC op zit aangesloten gehad.

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:36
mrbert schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:00:
I merk vaak met de webpagina van de IPC-T5442T-ZE dat ik bij zoomen vaak geen beeld zie en dan de autofocus het niet lekker doet.
Als ik met mijn telefoon mee kijk naar de stream zie ik wel dat hij zoomt en ook dat ik met des schuifjes wel kan scherp stellen.
Iemand een idee wat de oorxaak kan zijn? IK heb hem al op de switch waar mijn PC op zit aangesloten gehad.
Ik zie wel een verschil van mogelijkheden als ik IE gebruik of Chrome. In Chrome heb ik maar de keuze uit 4 beelden tegelijk terwijl IE er veel meer kan laten zien. Weet niet waar dat aan ligt

Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
Ik gebruik nu motion op mijn dahua camera’s, maar heb het probleem dat hij ook een alarm geeft op autolichten die tegen de schuur bewegen. Kan ik dit minder gevoelig zetten middels de software?

Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
zit nu voor het zijpad te kijken voor bullet cams.
https://nl.aliexpress.com....8148356.5.3cd3775d5pEfJa
of
https://nl.aliexpress.com...8148356.11.2e456f93zd66oc
Dus een keuze tussen 2MP of 4MP.
Het prijsverschil is met 2 tientjes niet onoverkombaar. Mara met 2 camera's loopt het wel op natuurlijk.
Herkenbaarheis is voor mij wel relevant.
Je ziet ze op plaatjes altijd recht in het verlengte dan de muursteun staan. Kun je deze ook onder 90 graden monteren? Muursteun recht op de muur .en camera kijkt langs de muur?

Eventueel zit ik nog te denken aan een paar led lampjes op de schutting voor wat meer licht

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
bbn_ldp schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 20:21:
[...]

Ik zie wel een verschil van mogelijkheden als ik IE gebruik of Chrome. In Chrome heb ik maar de keuze uit 4 beelden tegelijk terwijl IE er veel meer kan laten zien. Weet niet waar dat aan ligt
waar zijn eigeliik al die streams voor?
Ik zie 3 verschillende streams :?

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan445
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:33
Zijn er ook ptz camera's op wifi die je kunt voeden met 230V ? Of heb je dan bijvoorbeeld een opbouwdoos nodig waarin de trafo zit ?

Zoiets bijvoorbeeld
https://www.alarmsysteeme...oOcpb_SNvdQaAi6SEALw_wcB#

Gaat om een locatie waar geen internet kabel heen te trekken is. Dus dat is geen optie

Of is zoiets een betere optie ?
https://www.sitcon.nl/wifi-ontvanger-client-met-poe.html

[ Voor 9% gewijzigd door arjan445 op 25-10-2020 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
De overbuurman wil mogelijk een "buurtcam". Ik ben daar eigenlijk op tegen.
Voornaamste zorg is, hoe door de buren mogelijk wordt om gedaan met de data.
Zeker omdat bij veel buren, privacy niet hoog op hun lijstje staat.

Ik heb nog wat onderzoek gedaan door het lezen van diverse GDPR documenten.

Daarin hadden ze het over de "black box" optie.
Camera filmt continu, slaat de beelden voor x tijd op.
De beelden worden alleen geraadpleegd als er echt iets is gebeurt.

Op zich makkelijk te creëren met diverse camera's.

Maar ik wil dat de data goed wordt beveiligd, alles wordt gelogd en dat elke video/plaatje dat uit het apparaat komt altijd is voorzien van een overlay met daarop "gebruikersgegevens".
Zodat de beelden, indien op internet geplaatst, herleidbaar zijn naar de gebruiker die dat heeft gedaan.
Om zo misbruik tegen te gaan.

Dus zijn er betaalbare systemen die dit kunnen?

Verder ben ik aan het kijken hoe dit verder aan te kleden zo dat het voldoet aan de AVG.
* Toestemming vragen aan de buren
* Duidelijk doel omschrijven waarom de camera er hangt.
* Wie er bij kan
* Hoelang de data wordt bewaard.

Als het systeem en de schriftelijk afspraken op orde zijn, dan ben ik niet tegen deze camera.
Ik zie ook het voordeel als er maar 1 systeem hangt die goed zijn werk doet.
I.p.v. ieder zijn eigen cowboy camera waardoor er 0 privacy overblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
@bbn_ldp Ik zie op de kamera een pijl met UP weet jij war dat voor is?
De camera is toch IP67?

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
mrbert schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:45:
@bbn_ldp Ik zie op de kamera een pijl met UP weet jij war dat voor is?
De camera is toch IP67?
Ik weet niet waar dat voor is. De camera's zijn idd IP67of 68 zover ik weet.
Bij mij zit er wel een klepje aan de onderzijde, en die wil je denk niet aan de bovenzijde hebben, maar jij hebt een ander model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
mrbert schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 17:10:
[...]

waar zijn eigeliik al die streams voor?
Ik zie 3 verschillende streams :?
Dit is wat ik zie in IE
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dYiONU02OhmIsP1CWADHnt-w3ak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/486Bk5HonuWT9pUdu0VQFvkq.jpg?f=fotoalbum_large

En dit in Edge. Minder camera's tegelijk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a7jUUL0A0eXLzHvZhwv7RwB5Jbs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/81ktBarFbpffKGDOaC9GCfZp.jpg?f=fotoalbum_large

Waar die verschillen door komen weet ik ook nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
Misschien iets met rendeing engines die melden dat ze bepaalde dingen niet kunnen aan de webserver op de cam?
Ik heb ook een klepje waar een SD kaart achter kan maar die zit goed dichtgeschroefd met iets van een pakking /O-ring

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
Gister toch besloten voor de turret cams te gaan in eerste instantie.
Dus de NVR en een tweede 5442T besteld.
De zon staat al lekker laag in de ochtend dus ik kan denk ik snel merken of dat een probleem gaat worden.
Deze cam monteer ik toch ook iets hoger dan de andre om beter zicht te hebben als iekamd probeer over de schutting te klimmen.
Spullen hoop ik dan wer snel via andy te ontvangen en dan maar eens e.e.a testen op tafel en een paar dagen aan late staan voor ik echt alles monteer. Zeg maar beetje Burn In

mrbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:16

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

vDorst schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:04:
De overbuurman wil mogelijk een "buurtcam". Ik ben daar eigenlijk op tegen.
Voornaamste zorg is, hoe door de buren mogelijk wordt om gedaan met de data.
Zeker omdat bij veel buren, privacy niet hoog op hun lijstje staat.
Het zou me verbazen als je dit op een legale manier voor elkaar kan krijgen. Zelfs met alle maatregelen die je noemt, is het gewoon niet toegestaan om de openbare weg te filmen (om een 2e discussie te voorkomen: ik ken de details en uitzonderingen).

Je krijgt ook een soort groepsdruk. Als een persoon het niet wilt, dan zou het dus niet kunnen. Dat kan wel eens een hele toestand worden.

Camera’s moeten worden beheerd door mensen die daarvoor geschikt zijn en snappen dat je de beelden niet zomaar op feestboek of dumpert mag zetten. Ome Tinus van de hoek is daarvoor misschien minder geschikt, met alle respect.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:12
rterhofte schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:00:

[Afbeelding]
Je kan met Configtool de camera ook even op DHCP zetten.
Achter de firmware versie zie je een bewerk pennetje staan.
Hier even op klikken en dan zie je dat de camera of NVR op Static staat, even op DHCP zetten en opslaan.

Het wachtwoord in Configtool dient wel gelijk te zijn aan het wachtwoord in de camera/NVR.
Even op zoeken drukken en je ziet dat je de camera kunt benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Afgelopen week kon ik mijn Dahua NVR niet meer van buitenaf benaderen. Lokaal (dus met monitor erop aangesloten) leek alles wel te werken. Van alles geprobeerd, tot een factory reset aan toe.
Zonder resultaat.

Tot ik erachter kwam dat ik lokaal ook geen opnames meer kon terugzien. Schijf eruit gehaald, oude 1 TB erin en alles werkte weer. De HDD met een externe behuizing proberen te benaderen, maar dat lukt niet. Hij start op, alles klinkt normaal, maar de PC (en de NVR ook, neem ik aan) ziet hem gewoon niet.

Het betreft een Western Digital Purple 6 TB (WD60PURX), hier op V&A gekocht in oktober 2017 bij iemand die regelmatig purple's verkoopt. Hij is sinds oktober vorig jaar uit de garantie. Ik ga geen moeite steken in een evt. coulance, WD maakt het zo onaantrekkelijk om garantie te claimen, dat ik wel een andere koop. Geen WD meer in ieder geval.

Ik vond het wel bijzonder voor een drive waarop staat "24 x 7 Reliability" en die specifiek bedoeld is voor het opnemen van videostreams :(
Hij heeft het bij mij nog makkelijk gehad. Zes cams die per stuk zo'n 4-6 Mbps streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
@Joepla Dat lijkt me wel erg snel zeg.
Ik ben net in de markt om te kijken voor een 2TB camera voor een NVR.
Wat ga je nu kopen? IK heb in het verleden met gewone harddisken ok veel pecht gehdad met bepaaklse seagate series. Later bleke dat notoire slechte drives te zijn. Dat risico wil ik niet voor mijn NVR natuurlijk

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
Misschien een domme vraag maar ik zie bij mijn camera dat er meerdere streams zijn?
Waar zijn die voor en wat is het verschil? KOst dat niet heel veel bandbreeddte?

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

mrbert schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:53:
@Joepla Dat lijkt me wel erg snel zeg.
Ik ben net in de markt om te kijken voor een 2TB camera voor een NVR.
Wat ga je nu kopen? IK heb in het verleden met gewone harddisken ok veel pecht gehdad met bepaaklse seagate series. Later bleke dat notoire slechte drives te zijn. Dat risico wil ik niet voor mijn NVR natuurlijk
Als je zoekt zie je wel meer problemen. Mogelijk een slechte batch (van een paar jaar ofzo).
Ik weet het nog niet, voorlopig doet de 1 TB het nog. Ben benieuwd wat de opslagtijd hiermee is.
Misschien een gebruikte 4 TB.
mrbert schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:55:
Misschien een domme vraag maar ik zie bij mijn camera dat er meerdere streams zijn?
Waar zijn die voor en wat is het verschil? KOst dat niet heel veel bandbreeddte?
Je kunt verschillende streams gebruiken, bv. een hires stream voor opnemen, lowres voor realtime meekijken via een 4G verbinding.
Er zijn allerlei zaken in te stellen. Resolutie is er een, maar ook frames/sec. Hiermee kun je wat bandbreedte en opslag besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Joepla schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:24:
Afgelopen week kon ik mijn Dahua NVR niet meer van buitenaf benaderen. Lokaal (dus met monitor erop aangesloten) leek alles wel te werken. Van alles geprobeerd, tot een factory reset aan toe.
Zonder resultaat.

Tot ik erachter kwam dat ik lokaal ook geen opnames meer kon terugzien. Schijf eruit gehaald, oude 1 TB erin en alles werkte weer. De HDD met een externe behuizing proberen te benaderen, maar dat lukt niet. Hij start op, alles klinkt normaal, maar de PC (en de NVR ook, neem ik aan) ziet hem gewoon niet.

Het betreft een Western Digital Purple 6 TB (WD60PURX), hier op V&A gekocht in oktober 2017 bij iemand die regelmatig purple's verkoopt. Hij is sinds oktober vorig jaar uit de garantie. Ik ga geen moeite steken in een evt. coulance, WD maakt het zo onaantrekkelijk om garantie te claimen, dat ik wel een andere koop. Geen WD meer in ieder geval.

Ik vond het wel bijzonder voor een drive waarop staat "24 x 7 Reliability" en die specifiek bedoeld is voor het opnemen van videostreams :(
Hij heeft het bij mij nog makkelijk gehad. Zes cams die per stuk zo'n 4-6 Mbps streamen.
Een harddisk is een gedeeltelijk mechanisch ding dus kan ook gewoon stuk gaan.
Daarmee is een WD purple niet meteen slecht.
Op deze harddisks zit 3 jaar garantie.
In principe valt dit dus nog onder garantie. Zo niet zou je met een kleine bijbetaling een nieuwe moeten kunnen krijgen. Als ik jou was zou ik hier even achteraan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@HoppyF Uiteraard gaat iedere HDD een keer stuk, is een kwestie van tijd. Maar juist van deze types verwacht ik beter. Ik baseer mijn mening niet alleen op mijn eigen ervaring, ook op IPcamtalk vind je wel wat mindere ervaringen.
Het lijkt een electronisch (interface) probleem te zijn, niet mechanisch, Vandaar waarschijnlijk dat hij gewoon zijn ding doet tijdens opstarten, net als iedere andere HDD. Ik heb zelfs een betere fan in de NVR sinds het begin, dus hij wordt zelfs wat meer gekoeld. Het ding staat ook stabiel, dus niet onderhevig aan trillingen e.d.

Anyway, de garantie kun je online opvragen en is in okt '19 verlopen. Ik had hem gekocht met toen nog ca. 2,5 jaar garantie, dus pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
Voor binnenhuis zou ik eigelijk een PTZ willen hebben die ik met een externe ingan kan enablen als mijn alarm ingeschakeld wordt.
Liefst een PTZ die ik op een Dahua NVR kan aansluiten.

Ik zouniet willen dat hij heel de dag aan kan terwijl we zelf hier in huis met vanalles bezig zijn,;)
Dat komt de WAF niet ten goede.

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Joepla schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:11:
[...]
Het zou me verbazen als je dit op een legale manier voor elkaar kan krijgen. Zelfs met alle maatregelen die je noemt, is het gewoon niet toegestaan om de openbare weg te filmen (om een 2e discussie te voorkomen: ik ken de details en uitzonderingen).

Je krijgt ook een soort groepsdruk. Als een persoon het niet wilt, dan zou het dus niet kunnen. Dat kan wel eens een hele toestand worden.

Camera’s moeten worden beheerd door mensen die daarvoor geschikt zijn en snappen dat je de beelden niet zomaar op feestboek of dumpert mag zetten. Ome Tinus van de hoek is daarvoor misschien minder geschikt, met alle respect.
Het blijft tegen de wet dat weet ik.
Het voelt voor mij wel beter dan 10 camera's van mensen die allemaal net hun auto willen filmen, die auto's staan altijd op de openbare weg. Onze staat is niet zo breed. maar 18 meter van huis tot huis met daartussen de tuinen, de weg met aan beide zijden parkeerplaatsen.
Helaas film je al heel snel de openbare weg en andere tuinen of hele huizen.
Effectief wordt ons hele straat gefilmd maar niemand heeft grip op de situatie.

Ik hoop dat ik met een "straat/buurcam" meer controle krijgen en ze via deze weg ook duidelijk te kunnen maken dat privacy en beveiliging van data ook belangrijk is. Nu merkte ik heel veel wrijving bij de buurman als het ging over zijn camera en op mijn huis filmen.
Ik heb het idee dat de groepsdruk er al een beetje er is. enkele buren vinden het geen probleem dat hun huis en auto gefilmd wordt.

Ik hoop met die project er toch samen met de buren eruit te komen op een normale manier waarbij er normaal gediscussieerd kan worden, zonder dat het alleen maar gaan over dat zijn camera anders moet.
Tevens dat de privacy, databeveiliging en afspraken veel beter op orde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
Wat voor kabel kan ik het beste nemen voor mijn camera's?
Op zich lijkt mijn Cat5e voldoenden en omdat de camera's buiten hangen en de aansluitkabel een stukje (in de buitenlucht komen heb ik denk ik een buitenkabel nodig?
en Ik denk 100% Cu ivm POE?

Zoals bijvoorbeeld deze :
Een soepele
https://www.kabelshop.nl/Nedis-Netwerkkabel-Cat5e-F-UTP-100-meter-Soepele-kern-100-koper-CCBGFTP5GY100-i14132-t26140.html
Stugge
https://www.kabelshop.nl/Netwerk/Netwerkkabels/Netwerkkabels-voor-buiten/Cat5e-buitenkabel-p24481.html
https://www.netwerkkabelshop.nl/cat5e-ftp-weerbestendige-netwerkkabel-100-meter-vaste-kern-1

Meestal gebruik ik binnen graag een soepele omdat deze wat makkelijker werkt en beter kan buigen.
Maar ik zie het meeste in vol koper voor buiten.

Ik lees vaan dat deze op LSA stroken gemonteerd wordt.kan ik deze ook met RJ45 stekkers gebruiken?

is er een nadeel om soepel kabel te nemen?

Hoe fixeren jullie dit soort kabel langs de stenen buitenmuur ?

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Iemand hier toevallig ervaring met het communiceren van gedetecteerde beweging via een webhook of bijvoorbeeld MQTT vanuit een Dahua camera naar iets als bijvoorbeeld Home Assistant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_tef
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-07 01:51
mrbert schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:52:
Voor binnenhuis zou ik eigelijk een PTZ willen hebben die ik met een externe ingan kan enablen als mijn alarm ingeschakeld wordt.
Liefst een PTZ die ik op een Dahua NVR kan aansluiten.

Ik zouniet willen dat hij heel de dag aan kan terwijl we zelf hier in huis met vanalles bezig zijn,;)
Dat komt de WAF niet ten goede.
Hier heb ik een "powerplug" tussen de poe adapter gezet.
Deze is gekoppeld aan home assistant dus ik kan de camera aan / uit zetten hoe ik wil :). Is dat misschien een optie voor je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08:05
Beste @mrbert .. Ik zie een heleboel vragen voorbij komen en die vragen zijn opgesplitst in meerdere reacties, lastig om dat zo te volgen. Lijkt mij verstandig dat je een eigen topic aanmaakt zodat we wat handiger op je vragen in kunnen gaan, niet alle vragen van je hebben betrekking op camera’s an sich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:31
vDorst schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:06:
[...]

Het blijft tegen de wet dat weet ik.
Het voelt voor mij wel beter dan 10 camera's van mensen die allemaal net hun auto willen filmen, die auto's staan altijd op de openbare weg. Onze staat is niet zo breed. maar 18 meter van huis tot huis met daartussen de tuinen, de weg met aan beide zijden parkeerplaatsen.
Helaas film je al heel snel de openbare weg en andere tuinen of hele huizen.
Effectief wordt ons hele straat gefilmd maar niemand heeft grip op de situatie.

Ik hoop dat ik met een "straat/buurcam" meer controle krijgen en ze via deze weg ook duidelijk te kunnen maken dat privacy en beveiliging van data ook belangrijk is. Nu merkte ik heel veel wrijving bij de buurman als het ging over zijn camera en op mijn huis filmen.
Ik heb het idee dat de groepsdruk er al een beetje er is. enkele buren vinden het geen probleem dat hun huis en auto gefilmd wordt.

Ik hoop met die project er toch samen met de buren eruit te komen op een normale manier waarbij er normaal gediscussieerd kan worden, zonder dat het alleen maar gaan over dat zijn camera anders moet.
Tevens dat de privacy, databeveiliging en afspraken veel beter op orde zijn.
Ben heel benieuwd, ben erg benieuwd naar de uitslag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
@JL-IP(!) Dit zijn allemaal vragen die opkomen bij het opzetten van mijn beveligingsccamera systeem, Als ik vantevoren had bedacht dat er meer aspecten aan zouden komen had ik dat misschien wel gedaan.
Maar het zijn denkl ik wel zaken waar anderen ook tegenaan lopen als ze met beveiligingscamera's aan de slag gaan?
Om het nu nog appart te doen trekt denk ik de info alleen maar uit elkaar en krijg ik misschien ook nog een opmerking over dubbel posten

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Nu online
Ik ben vandaag een beetje aan t experimenteren met Hikvision Storage Server, naast mijn NVR.
Ik wil eigenlijk een soort backup hebben als inbrekers de NVR+NAS meenemen.
Zal niet zo snel gebeuren, maar ik wil toch al een Windows servertje opzetten om mijn webservice-baksels te testen, daar zou dit prima naast kunnen draaien.

Ik heb de NVR even uitgezet om te kijken of mijn PC ook daadwerkelijk aan t opnemen was, en dat werkt prima.

Dat Storage Server werkt eigenlijk best aardig, kwa functionaliteit komt het redelijk in de buurt van de NVR en pakt slechts 1 a 2% CPU op een 8259U nuc met 5 HD camera's (bewegingsdetectie wordt immers door de camera's gedaan). De Storage Server heeft echter geen user interface en moet via IVMS geconfigureerd worden.

Dus als je een opnamemogelijkheid (voor je Hikvision camera's) zoekt en je hebt een Windows Servertje/PC 24/7 draaien is dit echt een prima oplossing.

[ Voor 6% gewijzigd door rinkel op 01-11-2020 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredjeh
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11-12-2024
Heb de afgelopen weken al eens van alles uitgeprobeerd op de Dahua NVR 4104-P
Volgende problemen:
- Heb de paswoorden gewijzigd van de 3 aanwezige account, 888888 - admin daarna er eentje aangemaakt met eveneens een paswoord, nu geraak ik langs geen kanten meer ingelogd op mijn admin account, had daarna SmartPSS geïnstalleerd op mijn pc, heeft het daarmee te maken?
- Paswoord wijzigen van de camera´s zelf op de NVR, staat op admin met paswoord admin, wanneer ik deze wijzig is mijn camera niet meer te bezichtigen, wanneer ik deze terug op admin zet lukt het weer, wat doe ik hier verkeerd?
Voor de default user heb ik alles afgezet maar als ik de beelden wil zien moet ik me telkens aanmelden, is toch niet de bedoeling, als de nvr aangesloten is op een beeldscherm moet ik toch direct de beelden kunnen zien?
Wil 2 camera´s bijkopen, maar bij iedere webshop zijn de typen verschillend, bestaat er niet een algemene lijst van Dahua camera´s?
En tenslotte wil de nvr een mail laten sturen indien er op 1 bepaalde camera op een bepaalde plaats beweging is, stel alles in, lukt ook wel, maar wanneer het donker is krijg ik bijna om de 2 minuten 2 mals, eentje die beweging meldt en daarna eentje met de snapshot, waarom 2 en waarom als het donker is, er is geen enkele beweging te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Voor de mensen die 24/7 opnemen met Dahua; de zomer- en wintertijd omschakeling lijkt Dahua niet lekker te kunnen verwerken.
De laatste keer zou eigenlijk tweemaal de periode tussen 02:00 en 03:00 opgenomen moeten worden; maar Dahua lijkt dit maar een keer op te slaan.
Er ontbreekt dus een uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:31
Mijn NVR speelt in de webversie nog de livestream van 16 camera's af in Flash Player.
Dat wordt nog een uitdaging om dat blijven te gebruiken als dat eind van het jaar niet meer ondersteund zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:40

aawe mwan

Wat ook leuk is:

fredjeh schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:15:
- Heb de paswoorden gewijzigd van de 3 aanwezige account, 888888 - admin
Waarom wil je die wachtwoorden wijzigen?

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-07 14:01

Quindor

Switching the universe....

Het is eventjes geleden dat ik een IP camera video uitbracht, maar voor degene die het interessant vinden dit keer een vergelijking tussen sub-100$ cameras, 2x van ~50$ and 1tje die geregeld voor 80$ te koop is. Wederom veel demo footage. :)

TL;DW De Dahua HDW2431T-AS-S2 voor ~50$ doet het erg goed, net als de Annke C800 voor ~80$ ;)

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik2B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:05
Quindor schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:39:
Het is eventjes geleden dat ik een IP camera video uitbracht, maar voor degene die het interessant vinden dit keer een vergelijking tussen sub-100$ cameras, 2x van ~50$ and 1tje die geregeld voor 80$ te koop is. Wederom veel demo footage. :)

TL;DW De Dahua HDW2431T-AS-S2 voor ~50$ doet het erg goed, net als de Annke C800 voor ~80$ ;)
Wederom een duidelijke vergelijking, heel blij mee!

Ik was benieuwd of je de annke had gekoppeld met een Dahua NVR. Ik heb een Dahua eco systeem en mijn camera in de tuin is aan vervanging toe. Daar hoeft geen dure camera te komen, dus je 2 test winnaars zouden een mooie vervanging zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Vraagje; ik gebruik op dit moment een synology met surveillance station als NVR. Werkt op zich wel, maar de integratie met home assistant is nogal gammel en ik overweeg nu om een dedicated NVR te kopen van Dahua, bijvoorbeeld de 2104 of 4104. Is dit een grote stap vooruit of werkt dit niet signifant beter dan een synology? Heb op zich ook wel hardware liggen voor een software NVR, maar heb liever iets wat altijd werkt en wat weinig onderhoud/tijd vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wzeemans
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 10-05-2023
Quindor schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:39:

[YouTube: 📷 IPcam 📷 What does a 50$ or 80$ IP camera get you?]
Heb je ook de link waar je de Dahua HDW2431T-AS-S2 voor ~50$ kan krijgen?
En kun je deze ook als standalone gebruiken met een SD kaart? Ik wil hem later inzetten op een NVR namelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Wzeemans op 05-11-2020 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

@Erik2B Thnx! Qua NVR, nee, ik heb alle cameras gebruikt mijn de NVR die ik draai (Nx Witness). Dus ik durf niet te zeggen wat de comptabiliteit is met andere NVRs.

@Wzeemans In de video omschrijving op YouTube staan alle links, op Aliexpress zijn ze geregeld, zeker straks met de 11.11 sale, voor die prijs te vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-07 12:09
Ik heb een probleempje en hopelijk heeft iemand hier oplossing voor.

Ik heb een huis gekocht en de vorige eigenaar heeft de camera systeem achtergelaten.
Zojuist internet aansluiting geregeld en ik wil de camera gaan aansluiten.

Het betreft Dahua NVR 4104 met 4 camera's.
De camera's werken iig goed (er is een schermpje aangesloten op de nvr), beelden zijn prima.

Alleen toen ik hem wil koppelen met mijn app op telefoon, ging het niet.

Ik ging dus muis aansluiten op de nvr, en ik dacht ik reset het even.
Maar ja hoor, hij is natuurlijk beveiligd, staat 2 accounts, admin en 88888.

Vorige eigenaar gevraagd, hij zei dat hij alle gegevens heeft gewist.

Kan iemand mij helpen hoe ik het kan resetten?

[ Voor 12% gewijzigd door SirLct op 05-11-2020 19:50 ]

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinDomoticz
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:36
SirLct schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:48:

Ik heb een huis net gekocht, heb nu de sleutels en ben bezig met aantal verbouwing werkzaamheden.
De huis heeft een beveiligingscamera systeem die de vorige eigenaar heeft achtergelaten.
Ik heb dus internet aansluiting geregeld en ik wil de camera dus ook aansluiten.

De camera's werkt iig goed (er is een schermpje aangesloten op de nvr)

heb er zelf ook eens een gekocht (tweedehands), hier stond dus een user account in met bekend wachtwoord en een admin account met onbekend wachtwoord. Heb alles geprobeerd incl contact met Dahua om het admin wachtwoord gereset te krijgen maar kan het alleen op sturen en laten resetten.
In het menu van de nvr met wachtwoord vergeten word er een nieuw wachtwoord naar mij onbekend mailadres gestuurd.
Reset programmas geprobeerd maar helaas tevergeefs.
Dus met een beetje geluk krijgt de vorige eigenaar mail nadat jij aangeeft in het menu van de NVR wachtwoord reset.
Succes
PS werken de standaard wachtwoorden niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
SirLct schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:48:

Ik heb een huis gekocht en de vorige eigenaar heeft de camera systeem achtergelaten.
Zojuist internet aansluiting geregeld en ik wil de camera gaan aansluiten.

De camera's werken iig goed (er is een schermpje aangesloten op de nvr), beelden zijn prima.

Heb je de password reset tool al geprobeerd?

Lukt dat niet NVR open maken en reset knop op het moederbord opzoeken en 30 seconden ingedrukt houden bij het aanzetten. Monitor aansluiten op de NVR en instructies verder volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinDomoticz
HoppyF schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:43:
[...]

Heb je de password reset tool al geprobeerd?

Lukt dat niet NVR open maken en reset knop op het moederbord opzoeken en 30 seconden ingedrukt houden bij het aanzetten. Monitor aansluiten op de NVR en instructies verder volgen.
Als het een 4104 4ks2 is dan zit er geen reset knop op/in. En paswsword reset tool werkte bij mij niet. Mocht het ooit wel werken hoor ik het graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
RobinDomoticz schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:56:
[...]

Als het een 4104 4ks2 is dan zit er geen reset knop op/in. En paswsword reset tool werkte bij mij niet. Mocht het ooit wel werken hoor ik het graag ;)
Batterij die op het moederbord zit loshalen (als de NVR uit staat)
Tijdje wachten en weer terugzetten en NVR opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinDomoticz
HoppyF schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:07:
[...]

Batterij die op het moederbord zit loshalen (als de NVR uit staat)
Tijdje wachten en weer terugzetten en NVR opstarten.
batterij is non removable. Zit er op een of andere manier op gesoldeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
RobinDomoticz schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:15:
[...]

batterij is non removable. Zit er op een of andere manier op gesoldeerd.
Vreemd, dit soort batterijen hebben immers het eeuwige leven niet.
Dan weet ik het antwoord zo ook niet.
Heb hier zelf wel een Dahua NVR maar kan deze niet zomaar uitzetten om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:37

Coldcat

HODL

Weet iemand of het mogelijk is om met een PTZ Joystick remotely op een ander netwerk de camera's te besturen?

Zou om zo'n controller gaan:
https://www.webstore4ipcameras.nl/wl4_nkb-1

Of kan dit enkel via een reguliere controller via USB met VMS software op de PC?

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
Ik ben nu even droog aan het teste met de NVR en camera's
4K-NVR-8CH-NVR-4208-8P-4KS2H1
en een IPC-T5442T-ZE
Nu probeer ik met IVS een paar tripwires in te stellen.
een over de weg heen en een bij de ingang van de voortuin.
Ze staan ingesteld op Both.
IK heb deze ook enabled en alarm aangevinkt.record on channel
Alleen ik zie geen events voor IVS. Doe ik wat fout?

[ Voor 0% gewijzigd door mrbert op 09-11-2020 14:14 . Reden: corectie laatste regel Geen events ]

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
Coldcat schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 22:01:
Weet iemand of het mogelijk is om met een PTZ Joystick remotely op een ander netwerk de camera's te besturen?

Zou om zo'n controller gaan:
https://www.webstore4ipcameras.nl/wl4_nkb-1

Of kan dit enkel via een reguliere controller via USB met VMS software op de PC?
Met een standaard netwerk omgeving is het niet mogelijk devices uit een ander segment te benaderen. Dus een 192.168.1.x kan geen verbinding krijgen met bijvoorbeeld een 10.0.0.x adres.

Oplossing is dan inderdaad usb met VMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:37

Coldcat

HODL

etienne001 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 19:17:
[...]

Met een standaard netwerk omgeving is het niet mogelijk devices uit een ander segment te benaderen. Dus een 192.168.1.x kan geen verbinding krijgen met bijvoorbeeld een 10.0.0.x adres.

Oplossing is dan inderdaad usb met VMS.
Zou het wel mogelijk zijn om via een COM adapter de controller op een PC aan te sluiten? Of moet dat USB zijn in verband met werking / drivers?

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuuut
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-07 14:28
Wzeemans schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:25:
[...]
En kun je deze ook als standalone gebruiken met een SD kaart? Ik wil hem later inzetten op een NVR namelijk.
Iemand ervaring met de app van Dahua?
Werkt dat een beetje deftig of is het alleen maar miserie en foutmeldingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:26
Hallo allen,

Ik ben op zoek naar een IP camera voor mijn appartement. Helaas worden we bedreigd door buitenlandse bedrijven. En ik wil dus dit op film zetten mocht het echt verkeerd uitvallen (hopelijk niet) natuurlijk.

Wil vanaf mijn balkon op onze parkeerplaats eentje zetten (dus dag/nacht, IP44)
en eentje bij de deur van de ingang van onze woning alleen gericht op onze deur. Deze hoeft niet IP44 te zijn.
Het lieft wil ik eigenlijk beide via UTP kabel, maar het is beter om de camera in de woning over WIFI te doen omdat het niet makkelijk kan door kabel en ook makkelijk losgemaakt kan worden.

Ik ben geen IP camera expert, dus qua merk weet ik niks, qua hardware weet ik niet wat ik moet bekijken.
Ik kijk vaak op Aliexpress je hebt er zoveel waardoor je dus niet weet wat je moet nemen.

Wel heb ik ergens op tweakers gelezen, dat er een chinees bedrijf is wat een API heeft beschikbaar gemaakt voor bedrijven, en die bedrijven die API kunnen gebruiken en zo rondom hun eigen bedrijf alles aanpassen qua kleur etc en zo verbinden. Die API bedrijf is wel een grote risico heb ik gehoord omdat zonder toestemming, zonder enige beveiliging ze tot jouw hardware kunnen komen.

Natuurlijk kan je zeggen, maar dat is omdat je het uit CHINA koopt, of kijkt naar chinese producten.
Maar alle andere maken die hardware, producten ook in China dus in hoeverre staat dat niet recht tegen elkaar?

mijn budget is 60,- voor twee camera's misschien 100,- maar dan moet het een solide argument hebben.
fhd IS WELKOM, 4k is overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan H
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:41
theduke1989 schreef op zondag 8 november 2020 @ 10:15:
Hallo allen,

Ik ben op zoek naar een IP camera voor mijn appartement. Helaas worden we bedreigd door buitenlandse bedrijven. En ik wil dus dit op film zetten mocht het echt verkeerd uitvallen (hopelijk niet) natuurlijk.

Wil vanaf mijn balkon op onze parkeerplaats eentje zetten (dus dag/nacht, IP44)
en eentje bij de deur van de ingang van onze woning alleen gericht op onze deur. Deze hoeft niet IP44 te zijn.
Het lieft wil ik eigenlijk beide via UTP kabel, maar het is beter om de camera in de woning over WIFI te doen omdat het niet makkelijk kan door kabel en ook makkelijk losgemaakt kan worden.

Ik ben geen IP camera expert, dus qua merk weet ik niks, qua hardware weet ik niet wat ik moet bekijken.
Ik kijk vaak op Aliexpress je hebt er zoveel waardoor je dus niet weet wat je moet nemen.

Wel heb ik ergens op tweakers gelezen, dat er een chinees bedrijf is wat een API heeft beschikbaar gemaakt voor bedrijven, en die bedrijven die API kunnen gebruiken en zo rondom hun eigen bedrijf alles aanpassen qua kleur etc en zo verbinden. Die API bedrijf is wel een grote risico heb ik gehoord omdat zonder toestemming, zonder enige beveiliging ze tot jouw hardware kunnen komen.

Natuurlijk kan je zeggen, maar dat is omdat je het uit CHINA koopt, of kijkt naar chinese producten.
Maar alle andere maken die hardware, producten ook in China dus in hoeverre staat dat niet recht tegen elkaar?

mijn budget is 60,- voor twee camera's misschien 100,- maar dan moet het een solide argument hebben.
fhd IS WELKOM, 4k is overbodig.
Een aantal posts terug heeft Quindor een heel mooi filmpje geplaatst met goedkopere camera's, wellicht heb je daar wat aan :) Op de hoeveelste verdieping is je balkon by the way?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:22
Ik heb op dit moment een tweetal ip camera’s hangen van een zwaar onbekend merk, en zit steeds meer met het slechte bereik te klieren.

Nu ben ik in de oriëntatie fase om dit te vervangen. Alle merken bij elkaar zeggen mij alleen helaas niet zoveel.
Dahua ken ik toevallig van een project waar ik aan meegewerkt heb, maar verder geen ervaringen mee.

Ik overweeg nu:
https://www.amazon.nl/HAC...p/B074CCXHHT/ref=sr_1_106

Mede omdat het een complete kit is, en ik er dan vanuit ga dat de onderdelen goed samenwerken

Is dit ook echt wat, of zijn er betere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-07 14:59

spanx

_Sp[A]nX_

Rob-T6 schreef op maandag 9 november 2020 @ 22:39:
Ik heb op dit moment een tweetal ip camera’s hangen van een zwaar onbekend merk, en zit steeds meer met het slechte bereik te klieren.

Nu ben ik in de oriëntatie fase om dit te vervangen. Alle merken bij elkaar zeggen mij alleen helaas niet zoveel.
Dahua ken ik toevallig van een project waar ik aan meegewerkt heb, maar verder geen ervaringen mee.

Ik overweeg nu:
https://www.amazon.nl/HAC...p/B074CCXHHT/ref=sr_1_106

Mede omdat het een complete kit is, en ik er dan vanuit ga dat de onderdelen goed samenwerken

Is dit ook echt wat, of zijn er betere alternatieven?
Waarom niet een annke set? Bijvoorbeeld de C800 camera's zijn voor het geld een koopje

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:22
@spanx Heb jij ervaring met Annke?

Ik ben helemaal niet bekend in de beveiligingswereld zoals ik zei ;)
Ik ken nagenoeg geen van de merken welke voorbij schieten, en ik wil me er wel deels in verdiepen, maar ik ben geen ICT'er en heb er ook niet zo veel verstand van Netwerken.

Dahua ken ik toevallig als een grote leverancier waarmee de elektricien op mijn werk een professioneel systeem heeft aangelegd, maar verder niet.

Annke heb ik niet eerder van gehoord, en ik kom weinig ervaringen tegen waar ik echt chocolade van kan maken wat betreft de wirwar aan merken.
Ik ga er eens naar kijken in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Ik heb nog geen ervaring met Annke maar als je zoekt naar de c800 is het een budget camera die er kwalitatief goed uit komt. Ik ga binnenkort ook de nvr ervan kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
Het Dahua setje wat ik gekocht heb geeft al een prima beeld zo uit de doos, zelfs bij weing licht
Ik denk met wat tweaken vaninstellingen dat het zelfs nog iets meer scherpte kan krijgen met een snellere beweging, maar het kleuren beeld wat ik nu zie is al beter dan ik verwacht had. Ik heb nog even geen screenshot en de camera ligt hier nu nog anchter dubbel glas maar eenmaal gemonteerd verwacht ik dat het nog wat beter wordt.
Het is niet goedkoop, maar niets is frustrerender dan beelde hebben waar je achteraf niets mee kunt

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
Zal ik de restjes cat5e opmaken voor het aansluiten van een paar camera’s in een hok of toch voor cat6 gaan? Tot nu toe alleen maar cat6 icm keystones gebruikt maar vond nog wat bekabeling :)

POE switch hangt al in dit hok voor een paar AP’s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
is 64 GB genoeg als internal storage als je camera aa een NVR hebt?

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinDomoticz
mrbert schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:01:
is 64 GB genoeg als internal storage als je camera aa een NVR hebt?
Bij een 4mp is het ongeveer 60mb/minuut. dus kun je uitrekenen. Veel beweging of constant filmen?
PS hoe bevalt die camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuuut
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-07 14:28
Net 2x de packs besteld met 4x Annke C800 met NVR besteld op AliExpress via je affiliate link.
Houd jij daar eigenlijk wat aan over of is dat maar peanuts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:03

Vos

AFCA

Ik ben mij aan het oriënteren voor de aanschaf van een beveiligingscamera. Nu gaat Flash er binnenkort uit, wat voor invloed heeft dit op de 'camera wereld'? Kan je dan geen beeld via de browser meer bekijken? Maar via de eigen app wel neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Een tijdje geleden gaf ik aan dat de harddisk van mijn NVR ermee opgehouden was.

Ik heb deze HDD op allerlei manieren geprobeerd te benaderen op een PC (via USB), maar tot vandaag lukte dat niet. Zojuist even "Schijfbeheer" opgestart en nu kwam hij wel tevoorschijn. Opnieuw geinitialiseerd, volume aangemaakt, geformatteerd en een berg data er naartoe geschreven. Alles bleef werken...

Weer teruggebouwd in de NVR en nu eens kijken hoe hij het blijft doen. Blijft de vraag wat er gebeurd is. Heeft de WD het af laten weten of heeft de Dahua NVR iets verkeerd gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Nu online
Joepla schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:59:
Een tijdje geleden gaf ik aan dat de harddisk van mijn NVR ermee opgehouden was.

Ik heb deze HDD op allerlei manieren geprobeerd te benaderen op een PC (via USB), maar tot vandaag lukte dat niet. Zojuist even "Schijfbeheer" opgestart en nu kwam hij wel tevoorschijn. Opnieuw geinitialiseerd, volume aangemaakt, geformatteerd en een berg data er naartoe geschreven. Alles bleef werken...

Weer teruggebouwd in de NVR en nu eens kijken hoe hij het blijft doen. Blijft de vraag wat er gebeurd is. Heeft de WD het af laten weten of heeft de Dahua NVR iets verkeerd gedaan?
Wat zegt de smart data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@rinkel Niets bijzonders op te zien. Het ding was ook nog maar 14x opgestart in ruim 3 jaar :)
Op zich wel logisch. Inbouwen, opstarten en hoogstens af en toe eens een reboot na een wijziging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
RobinDomoticz schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:44:
[...]

Bij een 4mp is het ongeveer 60mb/minuut. dus kun je uitrekenen. Veel beweging of constant filmen?
PS hoe bevalt die camera?
Het is het idee dat de data continue op de NVR wordt opgeslapeg en de SD kaart allen als extra, rond een trigger die door de camera wordt gedetecteerd,
Ik weet niet of ik op de NVR ook foto's kan opslaan mij een trigger. Ik heb begrepen dat de camera dat wel op de SD kaart zou kunnen , of vergis ik me daar in?
Ook eventueel geluid wordt zo te zien alleen in camera opgeslagen.
Ik denk dat die 64 GB best wel heel lang mee gaat eer deze vol is.;)
Dan bestel ik gewoon deze kaartjes;)
Het beeld vind ik ook bij nacht best heel goed, maar wel bij snelle beweging wat blur, door 3DNR. Ddeze staat denk ik af fabriek wat agressief maar moet even kijken hoe ik dat was slapper in kan stellen.

[ Voor 12% gewijzigd door mrbert op 11-11-2020 18:50 ]

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
mrbert schreef op woensdag 11 november 2020 @ 18:49:
[...]

Ook eventueel geluid wordt zo te zien alleen in camera opgeslagen.
Audio wordt ook op de NVR opgenomen.
Bij het afspelen wel even op de speaker drukken in de app.

• Stefan H
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:41
Hier is al een tijdje de wens voor een camera onder het afdakje van de voordeur/garage.
Mede door mee te lurken in dit topic gisteren de knoop doorgehakt, en de IPC-T5442T-ZE besteld :*)

Er staat nog een Synology te snorren, waarvan ik toevallig me pas nog afvroeg wat de toegevoegde waarde was ten opzichte van cloud opslag, dus die gaat mooi dienst doen als NVR :9

• mrbert
etienne001 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 19:34:
[...]

Audio wordt ook op de NVR opgenomen.
Bij het afspelen wel even op de speaker drukken in de app.
IK probeerde bij de NVR iets met audio te doen maar kon nies bij de recorde aan zetten..
IK heb wel al op easyviewer geluid gehoord bij cnnectie direct met de camera.

Ik las op IPcam talk dat je de camera niet hoger dan 2 meter zou moeten hangen , maar dan kan een boefje er wel makkelijk bij. Ik zou liever iets van 2.50 aanhouden. Dat geeft oom beter overview en beter te voorkomen dat ik de wijde omgeving opneem

mrbert

• mrbert
Stefan H schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:51:
Hier is al een tijdje de wens voor een camera onder het afdakje van de voordeur/garage.
Mede door mee te lurken in dit topic gisteren de knoop doorgehakt, en de IPC-T5442T-ZE besteld :*)

Er staat nog een Synology te snorren, waarvan ik toevallig me pas nog afvroeg wat de toegevoegde waarde was ten opzichte van cloud opslag, dus die gaat mooi dienst doen als NVR :9
Ik vind dat een goede keuze ik had voor 225 euro een NVR zonder disk bij Andy

mrbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• etienne001
mrbert schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:07:
[...]

IK probeerde bij de NVR iets met audio te doen maar kon nies bij de recorde aan zetten..
IK heb wel al op easyviewer geluid gehoord bij cnnectie direct met de camera.

Ik las op IPcam talk dat je de camera niet hoger dan 2 meter zou moeten hangen , maar dan kan een boefje er wel makkelijk bij. Ik zou liever iets van 2.50 aanhouden. Dat geeft oom beter overview en beter te voorkomen dat ik de wijde omgeving opneem
De audio zit gewoon in de stream naar de recorder, dit is geen aparte steam o.i.d.

De audio werkt op zich goed en veel omgevingsgeluid heb ik niet zoveel last van.
Camera hangt op +-2,8mtr.

• mrbert
etienne001 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:10:
[...]

De audio zit gewoon in de stream naar de recorder, dit is geen aparte steam o.i.d.

De audio werkt op zich goed en veel omgevingsgeluid heb ik niet zoveel last van.
Camera hangt op +-2,8mtr.
KUn je dan ook de gezichten goed herkennen met deze hoogte ?

mrbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• etienne001
mrbert schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:11:
[...]

KUn je dan ook de gezichten goed herkennen met deze hoogte ?
Geen enkel probleem

• jasperm2
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-11-2024
Hi allen,

Supertopic dit, qua keuze camera ga ik er helemaal uitkomen met deze info.

Ik wilde alleen even jullie advies vragen mbt de posities van de camera's voor onze nieuwbouwwoning. Wij hebben nu de gelegenheid om loze leidingen aan te leggen dus wil nu al een strak plan hebben qua posities van de camera's. Hieronder de situatie beschrijving met mijn eerste ideeen om een goeie dekking om het huis te krijgen qua camerabeelden.

Hoor graag jullie feedback/comments op dit plan!

Alvast bedankt!

Gr
Jasper
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/32JB-eq3ac6NEcKoGS0ZyjlN-cw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/F1OZpCJNtSrxs67HAvVYUCQD.jpg?f=user_large

• mrbert
Ik zie op de NVR nu wel tripwires en deze lichten ook rood op als er iemand voorbij komt. IK kan alleen met de search functie van IVS op de NVR geen triggers terug vinden.
Ik zal vast iets verkeerds instellen ?
Is het misschien een goed idee om een appart draadje te maken over Dahua Camera en NVR ?

mrbert

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

tuuut schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:31:
[...]

Net 2x de packs besteld met 4x Annke C800 met NVR besteld op AliExpress via je affiliate link.
Never mind...

[ Voor 3% gewijzigd door spanx op 12-11-2020 21:41 ]

• TigerXtrm
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-06 18:39
jasperm2 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:38:
Hi allen,

Supertopic dit, qua keuze camera ga ik er helemaal uitkomen met deze info.

Ik wilde alleen even jullie advies vragen mbt de posities van de camera's voor onze nieuwbouwwoning. Wij hebben nu de gelegenheid om loze leidingen aan te leggen dus wil nu al een strak plan hebben qua posities van de camera's. Hieronder de situatie beschrijving met mijn eerste ideeen om een goeie dekking om het huis te krijgen qua camerabeelden.

Hoor graag jullie feedback/comments op dit plan!

Alvast bedankt!

Gr
Jasper
[Afbeelding]
Ik zou de oprit camera links van de garagedeur hangen en zo zicht krijgen op de volledige oprit en de voordeur. Verder lastig in te schatten op basis van een plattegrond, maar hou rekening met het feit dat je de openbare weg officieel niet (direct) mag filmen, dus daar aan de voorkant vol een camera op zetten is misschien niet heel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 19:04
Ik ga een Reolink beveiligingssetje kopen (record met 4 camera's). Ik wil de camera's aan palen hangen. Je kunt een Reolink B10 box kopen om de camera op te schroeven, past daar die kabelboom helemaal in? Die box is maar 11x4cm, dus veel ruimte is daar niet volgens mij (aan de andere kant, waarom dan een B10 box leveren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:23

elsinga

=8-)

jasperm2 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:38:
Hieronder de situatie beschrijving met mijn eerste ideeen om een goeie dekking om het huis te krijgen qua camerabeelden.

[Afbeelding]
Ik zie heel veel mogelijkheden om bij de camera's te komen zonder op beeld te staan, als de openingshoek klopt. Ideaal is als de camera dekking per camera overlapt.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JL-IP(!)
Piet91 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:19:
[...]

Camera's zijn op zich prima, zijn van de 'nieuwe' serie van 4MP 1/1.8” sensor camera's.

De IPC-T5442T-ZE is prima, dat is de vari-focal versie van de IPC-HDW5442TM-ASE.
Handig als je vooraf niet weet welke lens/beeldhoek je nodig hebt.
Weet je dat wel, dan zou ik voor de IPC-HDW5442TM-ASE gaan; scheelt je ook zo'n €30 p/camera.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n8l912x6SKWM6Z37vLrFuI7SBl0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VsLurTUerEQp3jozBzZckKm1.jpg?f=user_large

Ze zijn besteld en betaald bij Andy. Hopelijk deze maand nog binnen en zal dan even wat foto’s maken. Kreeg nog een keurige korting van Andy bij afname van 5 camera’s. Vari-focal gekozen omdat ik graag flexibel wil zijn bij een eventuele her-montage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
JL-IP(!) schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:26:
[Afbeelding]

Ze zijn besteld en betaald bij Andy. Hopelijk deze maand nog binnen en zal dan even wat foto’s maken. Kreeg nog een keurige korting van Andy bij afname van 5 camera’s. Vari-focal gekozen omdat ik graag flexibel wil zijn bij een eventuele her-montage.
Bewust voor de NVR met ingebouwde POE-switch gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
Piet91 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:30:
[...]

Bewust voor de NVR met ingebouwde POE-switch gekozen?
Ja, twee camera’s komen binnen bij de NVR en de andere 3 worden gevoed via een POE switch in de garage.

*edit
Er komt waarschijnlijk nog een kleine 2MP bij de voordeur te hangen, dat model waar jij mee kwam in een vorige post.

[ Voor 18% gewijzigd door JL-IP(!) op 13-11-2020 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredjeh
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11-12-2024
Zie de bomen niet meer door het bos, een Dahua ip camera van 4 MP met POE met een fix lens van 2.8 mm vind je van 60 euro tot een eind door de 200 euro, weet niet meer wat aan te schaffen.
Waarschijnlijk veel nepdahua te koop!
Waar kopen jullie camera´s? hoor graag jullie bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
fredjeh schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:40:
Zie de bomen niet meer door het bos, een Dahua ip camera van 4 MP met POE met een fix lens van 2.8 mm vind je van 60 euro tot een eind door de 200 euro, weet niet meer wat aan te schaffen.
Waarschijnlijk veel nepdahua te koop!
Waar kopen jullie camera´s? hoor graag jullie bevindingen.
Zoek even in dit topic naar ‘Andy’

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TigerXtrm
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-06 18:39
Iemand ervaring met deze deurbel?

Ik zoek voor bij de voordeur een simpele camera oplossing. Videodeurbel zou dan de voorkeur hebben, maar voorwaarde is wel dat ik de beelden van de camera zelf lokaal kan opslaan. Geen gekke fratsen met abbo's. Bovenstaande camera voldoet op papier aan alle eisen en ziet er ook nog een beetje netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

tuuut schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:31:
[...]

Ik had hier geen pingetje van gehad dus zie het nu pas. Met dergelijke bedragen moet je denken aan 2 tientjes ongeveer dus dat is wel lekker, bedankt voor het gebruiken van de linkjes! :)

Pagina: 1 ... 54 ... 89 Laatste