Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik heb nu een Hikvision dome camera:
HIKDS2CD2142FWDI Hikvision 4MP WDR Dome IP Camera

Hij is inmiddels bijna 4 jaar oud en ik vroeg mij af of er op camera gebied wat vorderingen zitten.

Het is 2.8mm wat voor het bereik het beste is, alleen maakt het herkenbaarheid van details op iets meer afstand lastiger.

Ik er iets “leuks” op de markt als upgrade voor mijn huidige?

Ik hen de Dome aan de muur hangen, maar vind dit eigenlijk wel het beste. Er komen geen spinnen tussen zitten, makkelijk schoonmaken en vandalisme bestendig.

[ Voor 17% gewijzigd door BlakHawk op 15-11-2020 08:24 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan H
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:12
BlakHawk schreef op zondag 15 november 2020 @ 08:22:
Ik heb nu een Hikvision dome camera:
HIKDS2CD2142FWDI Hikvision 4MP WDR Dome IP Camera

Hij is inmiddels bijna 4 jaar oud en ik vroeg mij af of er op camera gebied wat vorderingen zitten.

Het is 2.8mm wat voor het bereik het beste is, alleen maakt het herkenbaarheid van details op iets meer afstand lastiger.

Ik er iets “leuks” op de markt als upgrade voor mijn huidige?

Ik hen de Dome aan de muur hangen, maar vind dit eigenlijk wel het beste. Er komen geen spinnen tussen zitten, makkelijk schoonmaken en vandalisme bestendig.
Wat is je budget? Je kan voor een camera met varifocale lens gaan, dan kun je zelf de balans bepalen tussen details en kijkhoek :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 18:04
Kreeg van Andy de volgende informatie door:

Ter info
From Nov.10th

Europe(EU countries) Free tax way, we will move From UK to France to make the shipment, so shipment will be from HONGKONG-France- EU countries.
Total shipping time Still need around 2 weeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:07
Wat is nu eigenlijk het voordeel van Andy tov van Aliexpress? Zie dezelde nvr bij Andy $250 en op ali $90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
AlexFL schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:29:
Wat is nu eigenlijk het voordeel van Andy tov van Aliexpress? Zie dezelde nvr bij Andy $250 en op ali $90.
Dat vraag ik mij ook af. Zie bedragen voorbij komen van 1250 euro voor 5 Chinese camera (incl. nvr). Dat gaat helemaal nergens over. Heb een 4k reolink set (ook chinees) voor 490 gekocht (4 camera's + 2TB NVR). Binnen 2 dagen in huis vanuit Duitsland

[ Voor 6% gewijzigd door san.okk op 15-11-2020 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Andy levert goede ondersteuning via ipcamtalk.com. En de ene Chinese camera is de andere niet. Dahua is echt iets heel anders dan Foscam oid.

Andy is niet de goedkoopste op aliexpress, maar je weet wel zeker dat je originele spullen krijgt en goede support. Maar 250 vs 90 is extreem. Weet je wel zeker dat je hetzelfde product vergelijkt? Bij Dahua NVRs zit er veel prijsverschil tussen modellen met Power Over Ethernet en modellen zonder.

[ Voor 12% gewijzigd door wian op 15-11-2020 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
san.okk schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:53:
[...]

Dat vraag ik mij ook af. Zie bedragen voorbij komen van 1250 euro voor 5 Chinese camera (incl. nvr). Dat gaat helemaal nergens over. Heb een 4k reolink set (ook chinees) voor 490 gekocht (4 camera's + 2TB NVR). Binnen 2 dagen in huis vanuit Duitsland
Ik heb mij nog niet zo verdiept in Reolink camera’s maar ik denk dat je appels met peren vergelijkt. Leg de beide camera modellen even naast elkaar, vergelijk de inhoudt even en geef even aan waarom dat hoge bedrag nergens over gaat. Zal ongetwijfeld een reden achter zitten. Mocht Reolink vergelijkbaar zijn, misschien wel beter dan weten we dat hier ook. Of we komen er achter dat het die €600 extra niet waard is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fasthook
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:23
JL-IP(!) schreef op zondag 15 november 2020 @ 15:45:
Kreeg van Andy de volgende informatie door:

Ter info

[...]
Kennelijk al vanaf 6 November, en een stuk sneller dan 2 weken. 5 November laat besteld, en dinsdag geleverd. Als het huisnummer niet weggevallen was, had ik 'm maandag al in huis gehad.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BxFB57wjslvJidlow7CqqyodbIw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UMBckQFcFB2njLQiTMBVJG3k.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-wt4thauTbgpOERWqK5NlbtsSaU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/y4L44cfbXAIbTdWHtGfdXdEC.png?f=fotoalbum_large

Heb daar een IPC-T2347G-LU 2.8mm + power adapter gekocht. Die was achteraf niet nodig, camera werkt prima met een POE injector van een Unifi Nano HD die ik over had.

Snap alleen niet dat de camera niet standaard uitgeleverd wordt met DHCP, nu was het even rommelen met IP adres laptop, en het wachtwoord werd niet geregistreerd met Chrome. Met Internet Explorer lukte het wel in 1 keer.

Na instellen DHCP en wachtwoord werkte de cam probleemloos met Chrome. Voor samenwerking met de Synology moest ik een update van het device driver pack installeren, daarna stond de cam ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 15:22
@Piet91 @Joepla en de anderen.
Ik heb iets geks.
Als ik met mijn camera (IPC-T5442T-ZE) connect Direct of via de NVR met de webpage Dan krijg in bij zoom en focus geen beeld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hlOaEf4UUlKBZrSuVECcjJOjcC4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zHOE7p7HvGTf5fUYPOgIZETS.png?f=fotoalbum_large
Ik heb geen idee hoe ik nu de Zoom moet instellen zonder beeld? Doe ik iets verkeerds?

mrbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:16

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@mrbert In een standaard webbrowser werkt dat volgens mij niet. In Chrome gebruik ik daarvoor Easy Viewer. Te vinden bij "Apps", als ik me niet vergis.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• etienne001
  • Laatst online: 18-09 00:38
Gebruik Internet Explorer maar eens (wel even de plugin installeren die gevraagd wordt tijdens het inloggen).

Kweet het ouderwets....
Als je speciale functies bij Dahua wilt gebruiken dan wordt dit vaak niet ondersteund door Edge, Chrome, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
Joepla schreef op woensdag 18 november 2020 @ 13:43:
@mrbert In een standaard webbrowser werkt dat volgens mij niet. In Chrome gebruik ik daarvoor Easy Viewer. Te vinden bij "Apps", als ik me niet vergis.
Hmm ik heb de easy viewer geinstalleeerd, maar zie nog steeds geen beeld in chrome
Ik heb hem aan gezet en zelf ook de optie "Bij Klik" aan gezet

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
@etienne001 Daar heb ik wel beeld maar het is een beetje irritant als je voor 1 taak persee een verouderde browser moet gebruiken:S

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
mrbert schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:18:
@etienne001 Daar heb ik wel beeld maar het is een beetje irritant als je voor 1 taak persee een verouderde browser moet gebruiken:S
Ik ben het met je eens, maar wen d'r maar aan ;)
Helaas is het zo dat bepaalde features van Dahua als Hikvision gewoon niet werken in de meest actuele browsers.
Ik werk dagelijks met deze merken en heb mijzelf ook aangewend om simpelweg voor dit doel ook alleen maar IE te gebruiken.

Je kan ook nog eens kijken naar SmartPSS. Kan je ook heel erg veel mee, maar wil je speciale functies gebruiken is het camera/NVR afhankelijk of dit wordt ondersteund.
Daarnaast is het zo dat SmartPSS een vrij zwaar programma is, dus je hebt wel een beetje pc/laptop nodig (maar daar ben je tweaker voor toch!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
@etienne001 ik ga die even proberen.
Wij hebben op het werk ook wat vandat soort problemen , als ik het me goed herinner heeft het met sinverlight te maken

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMacaroni
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:24

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

32 bits Palemoon werkt ook niet slecht...

SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
ElMacaroni schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 21:02:
32 bits Palemoon werkt ook niet slecht...
Dan heb ik er gewoon weer een extra browser bij

@etienne001 Ik heb easy viewer in chome geinstallern en ook IE tab Maar heb geen geen idee hoe ik die gebruik, IK heb het icoontje van IE tab gelinkt maar zie geen verschil bij het herladen:S

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
Maar even een andere vraag weeet imand hoe ik de poort coor de web interface van de DAHUA NVR kan wijzigen zodat ik deze via een VPN kan mappen. Ik vind poort 80 nou niet zo handig.

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
@Piet91 Piet91 @Joepla
Ik heb een tripwirte ingestekd op mijn camera en ik zie in den live view mode de lijn ook oplichten als er iemand overheen gaat.
Allen ik zien bij de Search button alleenmaar de groene balk onderin maar geen enkele markering dat er iets gebeurd is,
Ik heb IVS enabeled staan onderaan.
Heb ik ergens iets gemist bij het instellen ?

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 10:54
Ik weet niet als ik hier goed zit maar ik zoek eigenlijk een camera voor in de slaapkamer vaneen baby. Camera moet los staan van internet en geen 'phone home' doen.

Veel van de camera's van a 80 euro hebben weer een app wat ik dus niet wil. Ik wil gewoon een camera waarnaar ik browsen intern en kan zien eventueel met de lokale home assistant setup.

Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Laatst online: 12:28
xzaz schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 23:50:
Ik weet niet als ik hier goed zit maar ik zoek eigenlijk een camera voor in de slaapkamer vaneen baby. Camera moet los staan van internet en geen 'phone home' doen.

Veel van de camera's van a 80 euro hebben weer een app wat ik dus niet wil. Ik wil gewoon een camera waarnaar ik browsen intern en kan zien eventueel met de lokale home assistant setup.

https://www.home-assistant.io/integrations/yi/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:41

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Veel van de camera's van a 80 euro hebben weer een app wat ik dus niet wil. Ik wil gewoon een camera waarnaar ik browsen intern
Ik ben al jaren op zoek naar zoiets, voor als mijn huidige camera versleten is.

Waarschijnlijk zijn de meeste consumentencamera's gebaseerd op de standaard chips van HiSilicon.

Een alternatief dat je hebt, is zelf wat maken door een Raspberry Pi die de software Motion draait te combineren met een goede (=dure) webcam op USB.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
mrbert schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 21:47:
@Piet91 Piet91 @Joepla
Ik heb een tripwirte ingestekd op mijn camera en ik zie in den live view mode de lijn ook oplichten als er iemand overheen gaat.
Allen ik zien bij de Search button alleenmaar de groene balk onderin maar geen enkele markering dat er iets gebeurd is,
Ik heb IVS enabeled staan onderaan.
Heb ik ergens iets gemist bij het instellen ?
Je bedoelt dat je bij de NVR geen IVS opnames kunt terugvinden?
Daar kwam ik pas bij mij ook achter dat er tijdelijk deze niet geregistreerd waren door de NVR.
Ik ben toen alle(rlei) settings nog eens langsgelopen en nu werkt het wel gewoon; heb alleen geen idee wat ik toen veranderd heb.
Waar ik het eerst aan denk is of je op de NVR onder "parameters' -> "smart plan" IVS hebt aangevinkt.
En onder 'parameters' -> 'IVS' ook de juiste zaken hebt aangevinkt (zoals record channel etc).

Voor hetzelfde doel heb ik bij familie twee Amcrest IP2M-841 geplaatst. Fijne camera's.
Helaas zijn deze in Europa slecht verkrijgbaar en of veel te duur. Gelukkig wat op Ebay kunnen vinden.
Dat terwijl ze in de VS op Amazon juist goed verkrijgbaar zijn voor erg weinig geld. -O-

Ik zou nu naar een Dahua IPC-K42 of IPC-K42A kijken.
Zijn gelijk aan elkaar alleen de K42 ondersteunt Wifi en geen POE, de K42A ondersteunt geen Wifi maar wél POE.
Hebben gewoon een webinterface, je kunt de Dahua app gebruiken maar ook elke andere app die RTSP/onvif camera's kan tonen (ben zelf blij met TInyCam op Android).

De consensus op Tweakers is wel dat je dit soort apparaten het best even in je router dichttimmert zodat er geen verkeer in of uit kan gaan.

Heb hier ook een Yi cam staan (de 1e versie van de 720p camera die IR had) met een custom firmware.
Werkt op zich prima (kan ook bekeken worden via TinyCam en zelfs aangesloten worden op de Dahua NVR).
Heb ook wel eens gekeken naar een nieuwe versie, maar het is geloof ik best tricky welke wel/niet worden ondersteunt en ook eventuele firmware updates die custom firmware tegenwerken enzo.

[ Voor 9% gewijzigd door Piet91 op 21-11-2020 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Bedankt!

Ik zit nu te kijken naar die IPC-K42, maar die is helaas ook nergens leverbaar. Ik blijf het frappant vinden dat dit hiervoor geen markt is. Ik heb wel zo'n mijn vermoeden als ik Bol.com bekijk welke apparaten er wel worden verkocht als 'ip-cameras'. Je betaalt gewoon met je privacy.

Maar goed. Ik zag ook dat er een topic is op tweakers over dit soort camera's maar dat topic is een beetje dood.

De kandidaten nu:
- IPC-K42 > Moeilijk te verkrijgen
- YI -> Hier te krijgen en dan modden met https://github.com/roleoroleo/yi-hack-MStar . Ik kan nergens een serienummer vinden dus dat wordt een gok?

edit: Ik gok even voor de YI, de vrouw begint ongeduldig te worden omdat ik onze huidige camera niet wil ophangen. 'Hij doet het toch' O-)

[ Voor 8% gewijzigd door xzaz op 21-11-2020 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
@xzaz De Dahua is via Aliexpress verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:19
ik heb (via china/andy) een IPC-T5442TM-AS 2.8mm camera besteld, ontvangen en gemonteerd. Alles lijkt te werken en nu wil ik de beelden op mijn qnap NAS opslaan. Op de NAS in het surveillance station is alles zichtbaar en kan ik ook de beelden bekijken. Echter, de status blijft op "verbinding maken" staan, en er wordt niets opgeslagen.

iemand een idee? Als cameramerk heb ik nu ONVIF staan. zou het daar aan kunnen liggen? zo ja, welke zou ik dan moeten selecteren?

Nog vraag over de instellingen vd camera:
bij instellingen upnp, poortmappingslijst:

Servicenaam Protocol Interne poort Externe poort Status
HTTP WebService:TCP 80 8080 Mapping mislukt
Bij de rest is de mapping wel gelukt.

ik lijk er weinig te kunnen veranderen, maar heb geen idee wat ik zou moeten doen. Heb op de router al een port-forwarding van het intern ip-adres ingesteld waar de camera op staat

[ Voor 33% gewijzigd door koendio op 23-11-2020 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
Maar iemend een idee hoe ik de poort voor de web intterface van de NVR-4208-8P-4KS2 kan vernadere van 80 naar een andere?

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
mrbert schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:32:
Maar iemend een idee hoe ik de poort voor de web intterface van de NVR-4208-8P-4KS2 kan vernadere van 80 naar een andere?
Onder management -> network -> port lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezkeijou
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-07-2022
tuuut schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:31:
[...]

Net 2x de packs besteld met 4x Annke C800 met NVR besteld op AliExpress via je affiliate link.
Houd jij daar eigenlijk wat aan over of is dat maar peanuts?
Kan je de NVR rechtstreeks benaderen met de lan-poort en de gegevens backuppen naar een synology nas?
Ik zou deze NVR in de schuur kunnen plaatsen en automatisch backup laten maken naar de nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuuut
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:02
Geen idee, ik heb ze nog niet ontvangen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
Piet91 schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:39:
[...]

Onder management -> network -> port lijkt me.
Nou ja zeg 3 keer overheen gekeken :? bij die pagina. Nu gelukt:) _/-\o_ \
Stel jij de triggers in op de camera's of via de NVR?

[ Voor 10% gewijzigd door mrbert op 25-11-2020 20:25 ]

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
Piet91 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:52:
[...]

Je bedoelt dat je bij de NVR geen IVS opnames kunt terugvinden?
Daar kwam ik pas bij mij ook achter dat er tijdelijk deze niet geregistreerd waren door de NVR.
Ik ben toen alle(rlei) settings nog eens langsgelopen en nu werkt het wel gewoon; heb alleen geen idee wat ik toen veranderd heb.
Waar ik het eerst aan denk is of je op de NVR onder "parameters' -> "smart plan" IVS hebt aangevinkt.
En onder 'parameters' -> 'IVS' ook de juiste zaken hebt aangevinkt (zoals record channel etc).

[...]
Ehh stel jij dit in op de NVR in op de camera?
Ik probeer in te stelllen op via de NVR op de camera via IE Bij cammera setup/
Bij Ivetplan heb ik ivs anayse geselecteerd.
Bij IVS analyse heb ik een tripwire gemaakt en 24u per dag tijdschema , beide richtingen en dan opnemen met 10 sec opname vertraging en ook moment opname aangevinkt.
Verder heb ik niets veranderd.

Als ik dan op de NVR naar de desktop ga en dan naar zoeken krijg ik de wergave pagina met in mijn geval 4 camera's Daar kan ik ook afspelen en scrollen.
Als ik dan bij de gekleurde blokjes onderaan kijk zit daar net boven de scrollbalk. Ik heb daar IVS aangevinkt staan maar zie geen enkele markering voor een IVS event (blauw)

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:07

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een dome. Op advies in dit topic ben ik bij de Hikvision DS-2CD2347G1-L(U) uitgekomen een colorvue. Echter zijn van dit model verschillende soorten te krijgen en ik weet niet goed wat nu het verschil is.
Is er iemand die me hier mee kan helpen, en dan de uitleg in jipenjanneke taal.

https://www.amazon.nl/dp/...9NFX?_encoding=UTF8&psc=1

https://www.amazon.nl/dp/...0QHE?_encoding=UTF8&psc=1

https://www.amazon.nl/dp/...3W22?_encoding=UTF8&psc=1

Ik zou voor de laatste kiezen adv de prijs.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
Joepla schreef op woensdag 18 november 2020 @ 13:43:
Is er ook een android app waarmee ik bij alle functies kan? Wil liever niet met mijn laptop op straat gaan staan om de camra te richten en zoom in te stellen.
Ik kan geen officiele IE inden voor android

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinDomoticz
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 31-08 08:36
mrbert schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:38:
[...]

Is er ook een android app waarmee ik bij alle functies kan? Wil liever niet met mijn laptop op straat gaan staan om de camra te richten en zoom in te stellen.
Ik kan geen officiele IE inden voor android
Gdmss app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 030NL
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12-07-2023
Enigszins off-topic. Indien niet toegestaan verwijder gerust... Als complete noob zou ik graag de volgende set willen bestellen op advies van @Quindor, via zijn referral natuurlijk.

https://nl.aliexpress.com...92cb96e4&tmLog=new_Detail

Echter via ome Ali krijg ik de melding: "OOPS! Looks like your account isn’t authorized to view this page.
But don’t worry - we still love you."

Onwijs lief natuurlijk, maar ik kom er geen steek mee verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 030NL
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12-07-2023
030NL schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 11:18:
Als complete noob zou ik graag de volgende set willen bestellen....[...]
Opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18-09 19:48
Hallo,
Ik heb al een tijdje een qlink beveiligingscamera 5MP en starlight night vision. Op zich erg tevreden. Alleen is het in de avond als er minder licht is, bij onderwerpen die langskomen dat je er als het ware doorheen kijkt.
Nu zou ik wel een andere camera aan kunnen schaffen. Maar waar moet ik op letten om dit doorzichtige beeld te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:31

Vos

AFCA

Vandaag een Annke c800 getest. Nu viel het mij op dat met de live view vanuit de web browser het beeld best vaak hangt. Ook wanneer ik een lagere resolutie instel.

Heb Ziggo 50 Mbit en had hem bekabeld aangesloten op een Deco M5, die weer aan een Ziggo modem hangt (in bridge mode). Dat moet toch ruim voldoende zijn? Meer mensen deze ervaring? Of tips of ideeën wat dit kan veroorzaken?

Ik wil binnenkort een Synology kopen (en poe switch) en daar twee camera's op aansluiten.

[ Voor 14% gewijzigd door Vos op 28-11-2020 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
fmrama schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 21:32:
Hallo,
Ik heb al een tijdje een qlink beveiligingscamera 5MP en starlight night vision. Op zich erg tevreden. Alleen is het in de avond als er minder licht is, bij onderwerpen die langskomen dat je er als het ware doorheen kijkt.
Nu zou ik wel een andere camera aan kunnen schaffen. Maar waar moet ik op letten om dit doorzichtige beeld te voorkomen?
Even de vraag anders stellen;
Welke camera die ik achter glas kan opstellen advieseren jullie als ik s'nachts ook scherpe beelden wil hebben van voorbij lopende of fietsende personen. Er is matig licht van een lantaarnpaal op afstand en van een buitenlamop.
Ik heb wat instellingen op mijn huidige camera gedaan, maar zie niet echt verschil.
Alle advies is welkom.
(Nb het merk van de huidige cam is qfind ipv qlink)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• etienne001
Neem de nieuwe app; DMSS zowel voor Iphone als Android beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
etienne001 schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:58:
[...]

Neem de nieuwe app; DMSS zowel voor Iphone als Android beschikbaar.
Kun je daar ook de zoom functie van de camer's bedienen?

Ik heb de GDMSS Plus geinstalleerd
Maar krijg deze niet gekoppeld via buiten.
Klopt het dat ik deze alleen op mijn lokale lan kan gebruiken?
Kun de daar ook een single camera mee bekijken ? Het lukt mij alleen om 4 of meer tegelijk te zien/

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
mrbert schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:30:
[...]

Kun de daar ook een single camera mee bekijken ? Het lukt mij alleen om 4 of meer tegelijk te zien/
Ja hoor zoomen of presets kan je gewoon gebruiken.

In je nvr moet je even je P2P inschakelen. Als deze online is even de SN qr-code scannen in de app.
Gebruikersnaam, wachtwoord invullen en draaien met die handel.
Geen poort forwarding etc nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinDomoticz
mrbert schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:30:
[...]

Heb zojuist ook DMSS geinstalleerd zoals etienne001 al aangaf. Als je op live klikt en daar de camera selecteert kun je ze afzonderlijk bekijken. Zoom en tilt en pan kan allemaal met die app tenminste als de camera het ondersteund.
Voor buitenshuis wel je ip adres invullen van de buitenverbinding en dan via port forwarding. Zelf doe ik het via vpn dus blijft alles binnenshuis

Etienne001 was me voor maar zo zal het ook wel werken alleen die optie gebruik ik niet.

[ Voor 5% gewijzigd door RobinDomoticz op 30-11-2020 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
@etienne001 IK heb hem nu idd viat het thuis netwerk aan de praat thanks
Ik had idd P2P uit staan.
Ik kan nu idd ook via buiten. Ik moet alleen steeds de melding welke ik maar gedeeltelijk kan lezen op mijn s10e
weg klikken,

@RobinDomoticz dat ga ik ook even proberen.

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Ik ben niet zo thuis in de camera's etc, heb wel even ingelezen, maar heb toch nog aantal vragen.

Nu zie ik dat de Eufy by Anker Eufycam met wat korting worden aangeboden icm BlackFriday, dus dacht waarom ook niet... :)

- Heb je altijd een basis station nodig voor een EufyCam?
- Kan je hem meteen aansluiten op de NAS (412+)
- Ik ga hem indoor gebruiken, dus denk dat ik aan de 2K Cam genoeg heb?
- Kan ik via de HomeKit (Apple) live beelden zien etc?
- Raden jullie aan om opnames in de Cloud van Eufy zelf op te slaan of via een derde partij?

Hoor graag jullie suggesties en tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 21:38

Chielos

Inno Mini Cooper

Ik zit een beetje in dubio..

ik woon redelijk buitenaf, met weinig licht. Maar ik zou wel graag kleur in de nacht willen.

Ik twijfel tussen 3 stuks
IPC-T5541H-AS-PV
https://nl.aliexpress.com/item/4000478400103.html
Pros: Led + IR, dus ook zwart wit mogelijk.
Beeldsensor 1/2.7
Lichtsterkte : 0.005 Lux@F1.6

HDW3449H-AS-PV
https://nl.aliexpress.com/item/1005001689630215.html
Pros: Led + Blauw/Rood alarm licht
Tegen: alleen op 2.8
Beeldsensor 1/2.8
Lichtsterkte : 0.003 Lux @ F1.0

IPC-T5442TM-AS
https://nl.aliexpress.com/item/33021770434.html
Pro: Betere beeldsensor, ook op 3 en 6
Tegen: geen led, waarschijnlijk bij veel donker alleen zwart wit.
Beeldsensor : 1/1.8
Lichtsterkte : 0.00016 Lux @ F1.6

Ze hebben allemaal hun voors en tegens.

Ik zou natuurlijk de laatste kunnen nemen, en dan met extra (eigen) verlichting werken om kleur te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinDomoticz
Chielos schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:47:

ik woon redelijk buitenaf, met weinig licht. Maar ik zou wel graag kleur in de nacht willen.

IPC-T5541H-AS-PV
Beeldsensor 1/2.7

HDW3449H-AS-PV
Beeldsensor 1/2.8

IPC-T5442TM-AS

Ik zou natuurlijk de laatste kunnen nemen, en dan met extra (eigen) verlichting werken om kleur te krijgen.
En de 5442 met led dan? Is dacht ik ongeveer dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielos

Chielos

Inno Mini Cooper

Goed punt:
IPC-T5442TM-AS-LED
https://nl.aliexpress.com/item/33023759574.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
Chielos schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:47:

IPC-T5541H-AS-PV
Beeldsensor 1/2.7

HDW3449H-AS-PV
Beeldsensor 1/2.8

IPC-T5442TM-AS

Heb je al naar de Dahua TiOC gekeken?
YouTube: TiOC: Three in One Camera
YouTube: Dahua TiOC - 3 in 1 Camera Review

4MP

4MP#2

8MP

Met name de 'white light illumination' is erg interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielos

Chielos

Inno Mini Cooper

Yep heb ik gezien ja das deze volgens mij HDW3449H-AS-PV

Maar ik stuiter een beetje van links naar rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
Chielos schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:01:
Yep heb ik gezien ja das deze volgens mij HDW3449H-AS-PV

Maar ik stuiter een beetje van links naar rechts.
Dan moeten we er maar voor zorgen dat je een beetje centraal blijft :)

Waar loop je tegenaan te hikken en wat zijn je twijfels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielos

Chielos

Inno Mini Cooper

haha. :+)

Ik wil eigenlijk met zo min mogelijk extra licht het beste beeld.
Maar aan de andere kant vind ik afschrikking ook een mooi iets. Dus dan is die TiOC ook mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Welke beeldsensor is aan te raden? Een cmos 1/3 “. Of cmos 1/1,8” ?
En mn voor nachtopnanes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:33

elsinga

=8-)

Hoe groter de sensor (bij dezelfde resolutie), hoe lichtgevoeliger.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Ok! Dus de 1/1.8 “ gaat boven de 1/3”.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanscorp
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 31-05 22:12
Ook ik zie door de bomen het bos niet meer... Een simpele betrouwbare camera, met web interface en het liefst WiFi i.v.m. de locaties.

Moet dus lokaal in te stellen en te beveiligen zijn met app en NVR om enkele dagen op te nemen. Budget is wel een dingetje, 2 camera's is voldoende.

Wat is nu een goede betaalbare optie?

250 - 300 euro is best goed als het dan maar fool proof is. Komt bij een uitermate A technisch persoon te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
sanscorp schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:24:
Ook ik zie door de bomen het bos niet meer... Een simpele betrouwbare camera, met web interface en het liefst WiFi i.v.m. de locaties.

Moet dus lokaal in te stellen en te beveiligen zijn met app en NVR om enkele dagen op te nemen. Budget is wel een dingetje, 2 camera's is voldoende.

Wat is nu een goede betaalbare optie?

250 - 300 euro is best goed als het dan maar fool proof is. Komt bij een uitermate A technisch persoon te hangen.
Het liefst wifi of kun je kabels kwijt? Stabiliteit van wifi in de woning is vaak wel ok maar als je wifi camera's op verschillende locaties buiten gaat ophangen is de wifi vaak wel aanwezig maar niet stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanscorp
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 31-05 22:12
I know maar 1 locatie sowieso geen kabel (schuur) en andere locatie moet er naar buiten geboord worden + bekabeling blijven liggen buiten de muren om. Ik sluit zelf altijd zo veel mogelijk bedraad aan maar hier heeft zo min mogelijk draden de voorkeur.

Wel wil ik ethernet als optie houden wanneer blijkt dat het toch niet goed genoeg werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
sanscorp schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:22:
I know maar 1 locatie sowieso geen kabel (schuur) en andere locatie moet er naar buiten geboord worden + bekabeling blijven liggen buiten de muren om. Ik sluit zelf altijd zo veel mogelijk bedraad aan maar hier heeft zo min mogelijk draden de voorkeur.

Wel wil ik ethernet als optie houden wanneer blijkt dat het toch niet goed genoeg werkt.
Je kan kijken naar een Reolink, zelf geen ervaring mee maar zag even snel dat zij wifi en bekabeld ondersteunen op de RLC-511W

https://nl.aliexpress.com/i/32844407284.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Een aan IP camera's gerelateerde vraag: Wat voor bekabeling adviseren jullie te gebruiken voor het aansluiten van een 3 tal IP camera's (Dahua 4MP) op een Dahua NVR waarbij de camera's vanuit de NVR middels PoE gevoed gaan worden? Afstand van NVR tot camera is pakweg 30m.

Voldoet een ogenschijnlijk standaard CAT5e kabel als https://www.allekabels.nl...619/uutp-cat5e-kabel.html of wellicht beter de met folie afgeschermde variant als bijvoorbeeld https://www.allekabels.nl...577/futp-cat5e-kabel.html?
De kabels lopen deels buiten, deels boven het plafond en deels in kruipruimtes.

Wat zijn jullie suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
@JBS Die twee kabels zijn CCA (copper clad aluminium) ofwel aluminium met dun laagje koper.
Je wil liever gewoon 100% koper hebben.

Afhankelijk hoe je het aanlegt wil je solid/stugge kabel of stranded/soepel kabel.
Kabel zonder connectoren is wel makkelijker trekken.

Alles vanaf cat5e is prima, afschermd is nergens voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

@Piet91 Dank voor je tips.
Geen CCA maar CU dus, op rol, dan kom ik uit op bijvoorbeeld https://www.allekabels.nl...-netwerkkabel-op-rol.html
Daar wordt wel specifiek bij vermeld dat deze geschikt zijn voor binnen gebruik, moet ik me daar nog iets van aantrekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
@JBS Ik heb ook pas kabel gekocht , wel buitenkabel. Die is wel iets stugger merkte ik. Er zit een kunsstof kern in, EN hij is lijkt het net een snippie dikker. Bij mijn lastig want wil nog 2 kabels in een bestaande goot leggen waar ook mijn spreker babels in liggen voor de achter speakers.Dat pas net als het heel netjes ligt.
Heb een rol van 100 meter gekocht/ Denk niet dat die op gaat overigens
Er is camera aan de dakgoot boven de uitbouw Die ligt helemaal op het noorden dus geen zon er op. Daar ga ik toch kijken of ik die met een wat soepeler dunner kabel kan doen.

mrbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
@JBS Officieel wel lijkt me, maar gebruik zelf ook wel eens kabels voor binnen gebruik buiten en die werken ook nog prima.

Wel beter/netter om zoiets in installatiebuizen te leggen i.p.v. open en bloot.

[ Voor 25% gewijzigd door Piet91 op 01-12-2020 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

@mrbert Heb je wellicht een linkje naar de door jouw gebruikte rol? Heb je nog specifieke tips voor het knijpen van de connectors in geval van PoE gebruik?

@Piet91 Vind het wat tricky, het is niet een kabel die je even opnieuw trekt, dus beter is dit eenmalig. De normale, niet specifiek voor buitengebruik, in een installatiebuis lijkt me inderdaad wel een goede tip, dan durf ik het wellicht met normale kabels wel aan.

[ Voor 11% gewijzigd door JBS op 01-12-2020 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
@JBS Moet ik even zoeken.maar die kabel ging indertijd alleen per rol

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:13

FlipFluitketel

Frontpage Admin
JBS schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:40:
@mrbert Heb je wellicht een linkje naar de door jouw gebruikte rol? Heb je nog specifieke tips voor het knijpen van de connectors in geval van PoE gebruik?

@Piet91 Vind het wat tricky, het is niet een kabel die je even opnieuw trekt, dus beter is dit eenmalig. De normale, niet specifiek voor buitengebruik, in een installatiebuis lijkt me inderdaad wel een goede tip, dan durf ik het wellicht met normale kabels wel aan.
https://www.sandervunderi...grondkabel-per-meter.html
Dit is kabel die ik al vaker gebruikt heb buiten (je kunt daar zelf aangeven hoeveel meter je nodig hebt). Connectors erop zetten is hetzelfde als bij "normale" utp-kabel.

[ Voor 3% gewijzigd door FlipFluitketel op 02-12-2020 20:10 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
het was bij kabelshop .nl
1 K050600019 Netwerkkabel voor buiten - Cat6 U/UTP - 100 meter (Soepele kern) € 49,50 € 49,50

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:13

FlipFluitketel

Frontpage Admin
mrbert schreef op woensdag 2 december 2020 @ 23:00:
het was bij kabelshop .nl
1 K050600019 Netwerkkabel voor buiten - Cat6 U/UTP - 100 meter (Soepele kern) € 49,50 € 49,50
Nadeel van die kabel: "Ader: CCA"

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
ehh dan was het die andere ik ha de vol koper kern.maar wel bij deze winkel volgens mij

[ Voor 8% gewijzigd door mrbert op 03-12-2020 14:37 ]

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Even terugkomend op mijn verhaal.

Uiteindelijk heb ik voor 22 euro de YI gehaald via Ali. Ik heb deze versie van de custom firmware geladen en dat werkte allemaal direct.Integratie met HA ging ook prima en direct ook MQTT geregeld.

Vrouw tevreden, ik tevreden.

[ Voor 5% gewijzigd door xzaz op 03-12-2020 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:48
Iemand die een betaalbare (maar enigzins nette) oplossing heeft om een camera (of meer) aan een paal te hangen? Ik denk zelf aan een steigerbuis, daar kun je ook de draden doorheen trekken, zodat ze niet zomaar doorgeknipt kunnen worden
Alleen, hoe bevestig je dan één of meer camera's aan zo'n buis?

edit: gevonden, hoe makkelijk kan t zijn (sorry voor t onnodige bericht)

[ Voor 11% gewijzigd door Stefke op 07-12-2020 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Zoek een montage plaat die bij je camera hoort die geschikt is voor buis montage.
Deze klem je met 2 metalen bandjes (soort tyrips maar dan draai je ze vast met een schroevendraaier en ik ben de naam even kwijt)

De tweede montage plaat voor de tweede camera monteer je er boven of onder.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:48
Ja tnx, heb t al gevonden, die dingen worden ook als setjes verkocht. Zie ze vnl. van dahua, maar ik neem aan dat t wel te doen is om er een reolink camera op te krijgen
https://nl.aliexpress.com..._4452%233564%2316062%2336

[ Voor 69% gewijzigd door Stefke op 07-12-2020 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Say goodbye to IPC-HDW5231R-ZE
This model ends of production now, the replacement model is IPC-T3241T-ZAS (Support audio), IPC-T2231T-ZS(No audio), but when this model has new firmware i still will update it here.
https://www.ipcamtalk.com...irmware.48156/post-508739

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Een van de plannen die al heel lang in mijn hoofd zit maar nog nooit tot uitvoering is gekomen is het ophangen van beveiligingscamera's.

Ik wil graag de voorkant van het huis in beeld brengen. Zie hier onder de schets. Plaats A is een locatie waar ik van binnenuit makkelijk 2 netwerk kabels kan trekken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aggu5Fr7n-WkEF5kOTXiBuMzBaM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ciEj2KeSTyKJ5wB7aXiLPCLy.jpg?f=fotoalbum_large
Aanwezig;
- Synology DS216+ met voldoende opslag.
- POE switch van Unifi met 2 vrije poorten.
- Power + Netwerk beschikbaar op locatie A.
Wat wil ik bereiken;
- 2 Camera ophangen op locatie A om de 17 meter brede voortuin (de toegang) te monitoren. Dit heeft een nacht functie nodig.
- Beelden van deze 2 cameras opnemen. Dit zou kunnen op de Synology, maar andere opties sta ik voor open.
- Liefst wel het gebruik van een App of integratie met Domoticz.

Hiernaast wil ik nog 2 camera's in huis;
1 x Camera voor de baby kamer, dus met bewegings sensor + app. Beelden mogen op een SD kaart worden opgeslagen, maar nachtvision is wel wenselijk. Beelden hoeven 1 of 2 dagen opgeslagen te worden.
1 x Camera mobiel, welke in de speelkamer gezet kan worden. Beelden lokaal opgeslagen (SDkaart) en een app om te streamen. (Denk Windows 10 toestel / iPad waar tijdens het koken de beelden beschikbaar zijn).
Wat heb ik zelf uitgezocht
Camera's buiten;
- Reolink
- Speelkamer cam
- Baby camera

Maar het uitwerken hoeveel zich ik graag, en dat doorrekenen vind ik erg lastig. Zouden jullie mij daar mee kunnen helpen.

Tips voor de baby / speelcamera zijn van harte welkom.
Budget;
Buiten 100 EUR per camera (mag ook meer als nodig)
Binnen 50 - 100 EUR per camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
@Maeslant

Voor buiten: IPC-HDW5442TM-ASE / Aliexpress
Als je beeldhoek niet weet (of flexibel wil zijn qua beeldhoek): IPC-HDW5442T-ZE / Aliexpress.
Op de Dahua website zie je onder 'accessoires' nog de bijbehorende wall mount en junction box.
(Die heb je waarschijnlijk wel nodig om de kabelboom in te stoppen)

Ook zou ik de camera's niet daar naast elkaar plaatsen, maar op de hoeken van de gevel naar elkaar gericht.

Voor binnen zou ik deze camera's nemen:
Piet91 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:52:
Ik zou nu naar een Dahua IPC-K42 of IPC-K42A kijken.
Zijn gelijk aan elkaar alleen de K42 ondersteunt Wifi en geen POE, de K42A ondersteunt geen Wifi maar wél POE.
Opnemen kan op je NAS.
Surveillance Station van Synology ondersteunt tegenwoordig (als het goed is) ook de IVS triggers van Dahua.
Als je echter meer dan 2 camera's wil opnemen met de Synology, dan zul je extra licenties moeten kopen.

In dat geval zou je ok naar een Dahua NVR kunnen kijken; die kost je zo'n €100-125 en daar kun je bovenstaande camera's allemaal op aansluiten.
Licenties voor Surveillance Station kosten zo'n €50 per camera dus qua extra kosten van zo'n NVR zit je alleen op de extra harde schijf voor in die NVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
heb ook van die zoom versies gekocht.
Erg fijn om als alles hangt een beetje te kunnen fine tunnen.
Het scheelt een paar tientjes per cameta maar het gemak wil ook wat.

Heb 4 canera's en een 8 kanaals NVR met oog op eventiueel uitbreiden.
Ben er over te speken:) als is het even spelen hoe je alles moet instellen.
Alle bekabeld aangesloten met POE
Gekocht via ANDY

[ Voor 20% gewijzigd door mrbert op 09-12-2020 22:02 ]

mrbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Piet91 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:28:
@Maeslant

Voor buiten: IPC-HDW5442TM-ASE / Aliexpress
Als je beeldhoek niet weet (of flexibel wil zijn qua beeldhoek): IPC-HDW5442T-ZE / Aliexpress.
Op de Dahua website zie je onder 'accessoires' nog de bijbehorende wall mount en junction box.
(Die heb je waarschijnlijk wel nodig om de kabelboom in te stoppen)

Ook zou ik de camera's niet daar naast elkaar plaatsen, maar op de hoeken van de gevel naar elkaar gericht.

Voor binnen zou ik deze camera's nemen:

[...]

Opnemen kan op je NAS.
Surveillance Station van Synology ondersteunt tegenwoordig (als het goed is) ook de IVS triggers van Dahua.
Als je echter meer dan 2 camera's wil opnemen met de Synology, dan zul je extra licenties moeten kopen.

In dat geval zou je ok naar een Dahua NVR kunnen kijken; die kost je zo'n €100-125 en daar kun je bovenstaande camera's allemaal op aansluiten.
Licenties voor Surveillance Station kosten zo'n €50 per camera dus qua extra kosten van zo'n NVR zit je alleen op de extra harde schijf voor in die NVR.
Hartelijk dank!

Dit geeft best wat inzicht, heb 2 camera's gekocht met een variabele lens om daarmee te gaan testen!

De NVR ga ik denk ook aangeschaffen, begin even met de NAS inrichten, en bekijken of ik een beetje goed beeld krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:41

aawe mwan

Wat ook leuk is:

De IP-camera chips van Hi-Silicon ondersteunen TFTP.

Wat dit precies betekent, heeft Wendell van Level1Techs uitgezocht. Het is een feature die bedoeld is om nieuwe firmware in de camera te laden, zonder password of wat dan ook, zelfs als je niet in de UI kunt komen.
Zie: YouTube: Fixing Bricked Hikvision Cameras Made Easy!

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
Weet iemand of er ook zwarte Dahua’s via Andy beschikbaar komen? Ik heb hem bij meerdere bestellingen keer op keer gevraagd maar hij beantwoord die vraag niet.

Kent iemand ook een ‘Andy’ adres voor Hikvision? Ik zie wel camera’s staan bij bijv. Aliexpress maar betwijfel of dat Europese modellen zijn die updates kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verjager
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
JL-IP(!) schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 17:52:
Weet iemand of er ook zwarte Dahua’s via Andy beschikbaar komen? Ik heb hem bij meerdere bestellingen keer op keer gevraagd maar hij beantwoord die vraag niet.

Kent iemand ook een ‘Andy’ adres voor Hikvision? Ik zie wel camera’s staan bij bijv. Aliexpress maar betwijfel of dat Europese modellen zijn die updates kunnen krijgen.
https://ipcamtalk.com/thr...a-dahua.49666/post-505607
Black version will be sold in north America only, but other countries still can buy from us directly. Will not sell this one on aliexpress anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
Thanks, die had ik nog niet gevonden. Gek dat hij mijn vraag dan negeert aangezien ik rechtstreeks bij hem koop. Jammer, krijg steeds vaker de vraag voor zwarte camera’s. Ik spuit ze nu steeds maar dan vervalt de garantie.

Probeer het de volgende keer wel even via dat forum, ik ben daar ook actief :)

[ Voor 8% gewijzigd door JL-IP(!) op 15-12-2020 20:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
@JL-IP(!) Is Plasti Dip misschien een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GapClio
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-09 19:32
Waar te koop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JL-IP(!)
Online even gesnuffeld en zelfs op RAL kleur te bestellen bij een aantal zaken. Perfect 👌🏻
Zo kan ik ook camera’s leveren op basis van de damwand of bedrijfsloods kleur 👍🏻
Dank @Piet91

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
@JL-IP(!) Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar online heb ik er in het verleden best positieve ervaringen over gelezen omdat je het er zo weer van je camera af kunt trekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Quindor schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:39:
Het is eventjes geleden dat ik een IP camera video uitbracht, maar voor degene die het interessant vinden dit keer een vergelijking tussen sub-100$ cameras, 2x van ~50$ and 1tje die geregeld voor 80$ te koop is. Wederom veel demo footage. :)

TL;DW De Dahua HDW2431T-AS-S2 voor ~50$ doet het erg goed, net als de Annke C800 voor ~80$ ;)

[YouTube: 📷 IPcam 📷 What does a 50$ or 80$ IP camera get you?]
Naar aanleiding van je review een NVR en 4 Dahua HDW2431T-AS-S2 camera's besteld! Bedankt, Fryslan wordt weer een stuk veiliger. ;)

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
sjolmers schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:27:
[...]

Naar aanleiding van je review een NVR en 4 Dahua HDW2431T-AS-S2 camera's besteld! Bedankt, Fryslan wordt weer een stuk veiliger. ;)
Nog veiliger? Heb er al tientallen opgehangen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Iemand wel eens succesvol het wachtwoord gereset van een Dahua camera van Andy?
Ik zie een optie om met de app EasyViewer een QR code te scannen, of de QR code met een normale QR code scanner te scannen en de strings naar support_gpwd@htmicrochip.com te mailen?
In deze EasyViewer app die ik hiervoor nu geïnstalleerd hem, zie ik de genoemde optie in ieder geval niet. Iemand met meer succes?

\\Edit: Met de app EasyViewer Pro is het wel gelukt. Je scant de QR code en krijgt per e-mail de benodigde security code toegestuurd.

Best merkwaardig dat bij het herstellen van wachtwoord kennelijk speciale tekens zoals & geaccepteerd worden, maar je vervolgens met dat nieuwe wachtwoord niet kunt inloggen. En aangezien een wachtwoord plakken of door een Password manager browser plugin in laten invullen niet mogelijk is, is het in combinatie met een zeer sterk wachtwoord best een opgave om daarmee in te loggen, aangezien je 'm handmatig over moet typen.

[ Voor 59% gewijzigd door JBS op 16-12-2020 13:36 ]

• janr88
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06-10-2022
Beste Tweakers,

Ik heb uren gespendeerd om dit topic door te nemen. Ondanks ik een paar keer het noorden helemaal kwijt geraakt ben, heb ik toch een duidelijk beeld gekregen welke toestellen aan mij eisen kunnen voldoen.
Ik leg hier mijn situatie uit en vermeld ook welke producten ik op het oog heb.

Kort samengevat wil ik het volgende camerasysteem op poten zetten:

- 3 buiten camera’s (POE)
- Deurbel met camera (POE)
- Display in huis waar de beelden van de 4 camera’s live zichtbaar zijn. (POE)
- Dit alles aangesloten op een NVR, enkel opslag van de beelden bij beweging.

App:
- Ik wens een pop up op mijn GSM wanneer men komt aanbellen aan de voordeur.
- Ik wil de camerabeelden herbekijken.

Concreet heb ik na het doorlezen van dit topic volgende producten op het oog:

NVR : DAHUA 2116-4KS2 8CH (voor eventuele uitbreiding)
Camera’s : HDW2431T-AS-S2
Deurbel : Dahua VTO2202F-P
Display : nog geen idee.. Misschien is VtH2421FB-P een optie.

Vraag 1: Is het mogelijk om op deze display de 4 beelden live af te spelen? Zonder ingewikkelde programmatie 8)7
Vraag 2 : Kan de app van Dahua voldoen aan mijn wensen?

Uiteraard krijg ik hier graag feedback over en sta ik open voor andere inzichten 😊

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
@janr88 Met een NVR zou ik gewoon 24/7 opnemen. Schijfruimte kost niet zoveel meer en het is zoveel betrouwbaarder dan alleen opnemen bij beweging.
Ik snap ook even niet welke NVR je bedoelt want je haalt daar wat termen door elkaar, want een 2116-4K2 bestaat niet.

Wil je ook een 'bel' in huis, dan zul je inderdaad een dergelijke indoor station in huis moeten ophangen, want naar mijn weten ondersteunt de Dahua deurbel geen standaard deurbel voor in huis.
Met zo'n indoor station gaat er een 'bel' af op dat station.

Ik weet niet of dat display standaard meerdere beelden live kan afspelen. Ik geloof dat je ze per stuk moet selecteren, maar je zou dat ook aan @Quindor kunnen vragen; die heeft zo'n display.

EDIT: zie hieronder dus.

Voor een live display kun je ook een monitor of TV op de NVR aansluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M4rkP
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:46
janr88 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:35:
Beste Tweakers,

Ik heb uren gespendeerd om dit topic door te nemen. Ondanks ik een paar keer het noorden helemaal kwijt geraakt ben, heb ik toch een duidelijk beeld gekregen welke toestellen aan mij eisen kunnen voldoen.
Ik leg hier mijn situatie uit en vermeld ook welke producten ik op het oog heb.

Kort samengevat wil ik het volgende camerasysteem op poten zetten:

- 3 buiten camera’s (POE)
- Deurbel met camera (POE)
- Display in huis waar de beelden van de 4 camera’s live zichtbaar zijn. (POE)
- Dit alles aangesloten op een NVR, enkel opslag van de beelden bij beweging.

App:
- Ik wens een pop up op mijn GSM wanneer men komt aanbellen aan de voordeur.
- Ik wil de camerabeelden herbekijken.

Concreet heb ik na het doorlezen van dit topic volgende producten op het oog:

NVR : DAHUA 2116-4KS2 8CH (voor eventuele uitbreiding)
Camera’s : HDW2431T-AS-S2
Deurbel : Dahua VTO2202F-P
Display : nog geen idee.. Misschien is VtH2421FB-P een optie.

Vraag 1: Is het mogelijk om op deze display de 4 beelden live af te spelen? Zonder ingewikkelde programmatie 8)7
Vraag 2 : Kan de app van Dahua voldoen aan mijn wensen?

Uiteraard krijg ik hier graag feedback over en sta ik open voor andere inzichten 😊

Alvast bedankt!
Ik heb het VTH2421FW beeldscherm in gebruik, gecombineerd met de deurbel en twee camera’s van Dahua. Het beeldscherm kan niet live vier camera’s laten zien. Je kan een camera tegelijk zien, en voor zover ik weet niet continu. Scherm gaat steeds uit. Overigens kun je ook geen beelden terugkijken, dus een normaal beeldscherm / televisie aansluiten is wenselijk

[ Voor 3% gewijzigd door M4rkP op 17-12-2020 15:05 ]

• janr88
Piet91 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:00:
@janr88 Met een NVR zou ik gewoon 24/7 opnemen. Schijfruimte kost niet zoveel meer en het is zoveel betrouwbaarder dan alleen opnemen bij beweging.
Ik snap ook even niet welke NVR je bedoelt want je haalt daar wat termen door elkaar, want een 2116-4K2 bestaat niet.

Wil je ook een 'bel' in huis, dan zul je inderdaad een dergelijke indoor station in huis moeten ophangen, want naar mijn weten ondersteunt de Dahua deurbel geen standaard deurbel voor in huis.
Met zo'n indoor station gaat er een 'bel' af op dat station.

Ik weet niet of dat display standaard meerdere beelden live kan afspelen. Ik geloof dat je ze per stuk moet selecteren, maar je zou dat ook aan @Quindor kunnen vragen; die heeft zo'n display.

EDIT: zie hieronder dus.

Voor een live display kun je ook een monitor of TV op de NVR aansluiten.
Ik bedoelde de NVR4108-8P-4KS2.

Is er een andere oplossing om de beelden live op een display te zien zonder rechtstreeks een monitor of tv te moeten aansluiten?

• janr88
M4rkP schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:04:
[...]

Ik heb het VTH2421FW beeldscherm in gebruik, gecombineerd met de deurbel en twee camera’s van Dahua. Het beeldscherm kan niet live vier camera’s laten zien. Je kan een camera tegelijk zien, en voor zover ik weet niet continu. Scherm gaat steeds uit. Overigens kun je ook geen beelden terugkijken, dus een normaal beeldscherm / televisie aansluiten is wenselijk
Dat is duidelijk.

Heb je ook alles verbonden via een NVR?

Kan je dan uw camera's en deurbel wel vlot bekijken via de Dahua app?
En is het mogelijk een melding te krijgen via de app wanneer er iemand op de bel duwt?

Waarschijnlijk zijn dit allemaal evidente zaken maar wil het toch even checken.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Duidelijk. Zeker weten dat je de POE-poorten op de NVR wil hebben en dus alle netwerkkabels van de camera's naar de NVR wil leggen?
Als je een POE-switch gebruikt kun je de NVR op elke willekeurige plek in huis zetten en hoeven niet alle netwerkkabels van de camera's naar de NVR gelegd worden.
Is er een andere oplossing om de beelden live op een display te zien zonder rechtstreeks een monitor of tv te moeten aansluiten?
Ja, maar het gemakkelijkst is een monitor/tv op de NVR zelf aan sluiten.

Anders kun je denken aan bijvoorbeeld een Raspberry Pi met bijvoorbeeld:
https://github.com/Anonymousdog/displaycameras
https://github.com/SvenVD/rpisurv
janr88 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:34:
Ja.
En is het mogelijk een melding te krijgen via de app wanneer er iemand op de bel duwt?
Ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M4rkP
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:46
janr88 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:34:
[...]

Dat is duidelijk.

Heb je ook alles verbonden via een NVR?

Waarschijnlijk zijn dit allemaal evidente zaken maar wil het toch even checken.

Alvast bedankt!
Ik heb de NVR-4104-P-4KS2 en alle camera’s (PC-T5442T-ZE) en deurbel (VTO2111D-P-S2) aangesloten met behulp van poe. Deze staan fysiek los van mijn normale netwerk, ik kan daarom ook geen app gebruiken. Dat is een bewuste keuze. Deze vragen kan ik dan ook niet beantwoorden.

De beelden bekijk ik op mijn televisie woonkamer (aangesloten op hdmi poort), VTH display op de slaapkamer en televisie op zolder (aangesloten op dvi poort). Vanwege de afstanden heb in de hdmi en dvi met een extender over een utp kabel laten gaan. Met een draadloze. Muis bedien ik de NVR op mijn televisie in de woonkamer.

Deurbel ga ik modificeren om daar een hardwarematige bel op aan te sluiten. Deze heb ik voornamelijk aangeschaft voor de onopvallende camera, en het feit dat ik dan de loze leiding naar de voormalige deurbel kan gebruiken.

Het VtH display heb ik aangeschaft realtime beelden te kijken.

• janr88
Duidelijk. Zeker weten dat je de POE-poorten op de NVR wil hebben en dus alle netwerkkabels van de camera's naar de NVR wil leggen?
Als je een POE-switch gebruikt kun je de NVR op elke willekeurige plek in huis zetten en hoeven niet alle netwerkkabels van de camera's naar de NVR gelegd worden.
Ik heb de mogelijkheid om de kabels te trekken... Een POE-switch zou mij wel vele meters kabel kunnen uitsparen.

Indien ik toch voor een POE-switch als tussen oplossing kies, dan heb ik ook een ander type NVR nodig zeker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
janr88 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 16:29:
Ik heb de mogelijkheid om de kabels te trekken... Een POE-switch zou mij wel vele meters kabel kunnen uitsparen.

Indien ik toch voor een POE-switch als tussen oplossing kies, dan heb ik ook een ander type NVR nodig zeker?
Op zich kun je dezelfde NVR kunnen gebruiken, maar dan gebruik je de ingebouwde POE-switch van de NVR niet en betaal je voor functies die je niet gebruikt. :+

Maar goed, dan kun je i.p.v. de NVR4108-8P-4KS2 de NVR4108-4KS2 nemen.
Pagina: 1 ... 55 ... 91 Laatste