Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 56 ... 61 Laatste
Acties:

• JustTG
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 26-05 12:00
Vraag voor degene die in het bezit zijn van een Hikvision NVR en camera's van Hikvision;

Ik ben van plan mijn NVR (een DS-7604NI-K1 / 4P(B)) te updaten, deze loopt een paar versies achter.
Dien ik hierbij alle tussenliggende firmware achter elkaar te updaten of kan ik direct naar de laatste versie? Ik zit op 3.4.100_xxx en wil naar 4.30.000.

Hetzelfde geldt voor m'n camera's, hier heb ik de exacte type nummers en firmware versie niet direct bij de hand maar dezelfde vraag; kan ik ineens naar de laatste versie of moet het trapsgewijs?

Eventueel nog zaken waar ik rekening mee moet houden? Buiten de gezette instellingen te noteren/backuppen.

• RobbyTown
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 00:20

RobbyTown

Grootmeester

JustTG schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 08:17:
Vraag voor degene die in het bezit zijn van een Hikvision NVR en camera's van Hikvision;
Ja ik! Iets andere setup :)
NVR: ds-7608ni-k28p
Cams: DS-2CD2385G1-I

Er is een bepaalde versie dat hikconnect niet meer werkt. 101 dingen gedaan blijft offline.

Ik zit nu op versie: V4.30.005 build 200628

Deze geeft ook een nieuwe interface (beetje paars ipv rode tinten en meer design van deze tijd). Volgens mij heeft die nieuwe interface 1 nadeel je kan de firmware versie van de camera niet meer zien dat kan bij die oude rode spaartanse lay-out wel (dacht ik). Let wel op geen idee als die firmware voor jou nvr er is.

Camera zit ik nu op fw (geen idee welke cameras je hebt)
IPC_G1_EN_STD_5.6.5_200316

Met de versie update ik zou stap voor stap doen, dan weet je zeker dat je veilig speelt.

[Voor 6% gewijzigd door RobbyTown op 23-12-2020 01:52]

• wittmann1982
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 17-06 20:57
janr88 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:35:
Beste Tweakers,

Ik heb uren gespendeerd om dit topic door te nemen. Ondanks ik een paar keer het noorden helemaal kwijt geraakt ben, heb ik toch een duidelijk beeld gekregen welke toestellen aan mij eisen kunnen voldoen.
Ik leg hier mijn situatie uit en vermeld ook welke producten ik op het oog heb.

Kort samengevat wil ik het volgende camerasysteem op poten zetten:

- 3 buiten camera’s (POE)
- Deurbel met camera (POE)
- Display in huis waar de beelden van de 4 camera’s live zichtbaar zijn. (POE)
- Dit alles aangesloten op een NVR, enkel opslag van de beelden bij beweging.

App:
- Ik wens een pop up op mijn GSM wanneer men komt aanbellen aan de voordeur.
- Ik wil de camerabeelden herbekijken.

Concreet heb ik na het doorlezen van dit topic volgende producten op het oog:

NVR : DAHUA 2116-4KS2 8CH (voor eventuele uitbreiding)
Camera’s : HDW2431T-AS-S2
Deurbel : Dahua VTO2202F-P
Display : nog geen idee.. Misschien is VtH2421FB-P een optie.

Vraag 1: Is het mogelijk om op deze display de 4 beelden live af te spelen? Zonder ingewikkelde programmatie 8)7
Vraag 2 : Kan de app van Dahua voldoen aan mijn wensen?

Uiteraard krijg ik hier graag feedback over en sta ik open voor andere inzichten 😊

Alvast bedankt!
Na de eufy lijkt deze dahua ook voor ons een goede optie te zijn.
Wat ik nog niet gevonden heb:
- waar rinkelt de deurbel? Is dit het scherm dat er is op aangesloten plus de app of kan er ook een extra ´chime´ worden aangesloten?
- fungeert de nvr als poe switch: dus 2 schermen, camera´s en deurbelbuitenunit allen in de nvr geplugd? Dus geen aparte VTNS1060A switch meer nodig?
Enig idee van een raming van de totaalprijs voor de gegeven opstelling? Ik zie ze ook op ali...

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21:28
Na wat zoeken besloot ik een Axis M3116-LVE aan te schaffen - vooral omdat ik behoorlijk tevreden ben over de kwaliteit van de M217 die ik hiervoor al had, plus dat 'ie behoorlijk goed integreert in Zoneminder.

Maar: dit is een PTZ camera, maar PTZ doet niet wat ik er van verwacht: ik had verwacht dat ik met de PTZ controls in de live-view de camera fysiek kan richten, dat de camera zelf daadwerkelijk fysiek draait. En tot nu toe lukt mij dat niet.

Ik kan wel de zoom-slider gebruiken en dan zoomt 'ie in. En als ik dan ingezoomt ben, dan kan ik met de PTZ control in beeld wat bewegen - maar, dat is effectief bewegen over het volledige beeld zonder dat de camera fysiek beweegt. Als ik ingezoomt ben op een kwart van het volledige beeld, kan ik dus met die kwart over het volledige beeld scrollen met de PTZ control.

In zoneminder heb ik de camera ook al kunnen toevoegen - en de PTZ control daarin geeft precies hetzelfde effect.

Nu vraag ik mij af: is de motor van de PTZ kapot? Of een volledig verkeerde aanname dat er mechanisch iets zou bewegen?

• WEBsel
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 14:59
vanaalten schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 17:58:
Na wat zoeken besloot ik een Axis M3116-LVE aan te schaffen - vooral omdat ik behoorlijk tevreden ben over de kwaliteit van de M217 die ik hiervoor al had, plus dat 'ie behoorlijk goed integreert in Zoneminder.

Maar: dit is een PTZ camera, maar PTZ doet niet wat ik er van verwacht: ik had verwacht dat ik met de PTZ controls in de live-view de camera fysiek kan richten, dat de camera zelf daadwerkelijk fysiek draait. En tot nu toe lukt mij dat niet.

Ik kan wel de zoom-slider gebruiken en dan zoomt 'ie in. En als ik dan ingezoomt ben, dan kan ik met de PTZ control in beeld wat bewegen - maar, dat is effectief bewegen over het volledige beeld zonder dat de camera fysiek beweegt. Als ik ingezoomt ben op een kwart van het volledige beeld, kan ik dus met die kwart over het volledige beeld scrollen met de PTZ control.

In zoneminder heb ik de camera ook al kunnen toevoegen - en de PTZ control daarin geeft precies hetzelfde effect.

Nu vraag ik mij af: is de motor van de PTZ kapot? Of een volledig verkeerde aanname dat er mechanisch iets zou bewegen?
Dit is geen echte PTZ met een draaiende kop maar alleen digitaal, dus een beelduitsnede van het volledige beeld.

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial CT250BX100SSD1 ; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS115 + WD25EXRZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 384.19 ; Sony Xperia Z5 ; Mazda 323

• vanaalten
WEBsel schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 18:03:
[...]

Dit is geen echte PTZ met een draaiende kop maar alleen digitaal, dus een beelduitsnede van het volledige beeld.
:-(
Ik ben bang dat je gelijk hebt. Heb het datasheet opnieuw bekeken en inderdaad, "Digital PTZ".

Tot nu was ik nog niet bekend met dit type; met wat google vond ik dus deze uitleg.

Meh. Beetje jammer. Maakt het voor mijn beoogde gebruik uit? Dat niet. Maar, altijd leuk als dingen kunnen bewegen, leuk als je een camera ziet draaien doordat je op de computer iets anders instelt. Nuttig niet, in mijn geval, maar wel jammer.

Maar dank voor de uitleg!

• Koekstra
  • Registratie: november 2012
  • Niet online
vanaalten schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 19:38:
[...]

:-(
Ik ben bang dat je gelijk hebt. Heb het datasheet opnieuw bekeken en inderdaad, "Digital PTZ".

Tot nu was ik nog niet bekend met dit type; met wat google vond ik dus deze uitleg.

Meh. Beetje jammer. Maakt het voor mijn beoogde gebruik uit? Dat niet. Maar, altijd leuk als dingen kunnen bewegen, leuk als je een camera ziet draaien doordat je op de computer iets anders instelt. Nuttig niet, in mijn geval, maar wel jammer.

Maar dank voor de uitleg!
Had je dit niet door met het ophangen van de camera dan, of heb je hem op je bureau staan?

Axis ptz cameras zijn ook wel wat duurder dan de camera die je nu hebt.

Verder wel echt een dikke prima camera overigens! _/-\o_

• Sander0105
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22:30
JL-IP(!) schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 17:52:
Weet iemand of er ook zwarte Dahua’s via Andy beschikbaar komen? Ik heb hem bij meerdere bestellingen keer op keer gevraagd maar hij beantwoord die vraag niet.

Kent iemand ook een ‘Andy’ adres voor Hikvision? Ik zie wel camera’s staan bij bijv. Aliexpress maar betwijfel of dat Europese modellen zijn die updates kunnen krijgen.
Hmm ik heb vorige week de EmpireTech IPC-T5442T-ZE Black bij hem besteld... ze zouden maandag binnen moeten komen. Incl black junction boxes.

tja...

• JL-IP(!)
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 23:14
Sander0105 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 21:21:
[...]

Hmm ik heb vorige week de EmpireTech IPC-T5442T-ZE Black bij hem besteld... ze zouden maandag binnen moeten komen. Incl black junction boxes.
Dank voor je reactie. Graag hoor ik hoe ze bevallen en of je wat foto’s wilt delen :)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• martinvdm
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 16:36

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Ik ben erg fan van ubiquiti en zou eigenlijk hun protect nvr willen maar ik zit erg met de vendor locking. Ik heb nu een Foscam en een Dahua camera en kan die dus niet op de Ubiquiti nvr kwijt. Beide camera’s ondersteunen wel ONVIF.
Wat zou jullie advies zijn voor NVR?
Ik wil er wel een goede app en mooie interface op hebben. Ik dacht eerst Blue Iris maar dat het op Windows moet is een no go voor mij. Ik had er nog een rackmount mini pc van kunnen maken op Linux maar Windows....neeh.
Welke NVR ondersteund goed 3rd party camera’s ?

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Nu online
@martinvdm Wil je camera's van allerlei merken aansluiten op 1 recorder, dan is een NVR niet altijd het handigst. Die werken namelijk het handigst bij camera's van hetzelfde merk.

Dan zul je toch naar iets als Synology Surveillance Station moeten kijken (die ondersteunt sinds kort ook IVS van Dahua camera's) of een Video Management System (VMS) zoals inderdaad Blue Iris, maar hebt ook andere software zoals Milestone, NX Witness etc.

Ik zit zelf met een schuin oog te kijken naar Camect. Daar kun je zo'n beetje elke camera op aansluiten en ze hebben vrij interessante Ai. (kan personen, auto's, verschillende soorten dieren, pakketbusjes etc. herkennen)

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Piet91 schreef op zondag 20 december 2020 @ 15:01:
@martinvdm Wil je camera's van allerlei merken aansluiten op 1 recorder, dan is een NVR niet altijd het handigst. Die werken namelijk het handigst bij camera's van hetzelfde merk.

Dan zul je toch naar iets als Synology Surveillance Station moeten kijken (die ondersteunt sinds kort ook IVS van Dahua camera's) of een Video Management System (VMS) zoals inderdaad Blue Iris, maar hebt ook andere software zoals Milestone, NX Witness etc.

Ik zit zelf met een schuin oog te kijken naar Camect. Daar kun je zo'n beetje elke camera op aansluiten en ze hebben vrij interessante Ai. (kan personen, auto's, verschillende soorten dieren, pakketbusjes etc. herkennen)
Thanks voor de tips. Punt is. Ik heb nu een Synology en daar wil ik juist van af. Eerlijk gezegd vind ik de Surveillance station het gewoonweg net niet.
Daarnaast wil ik best een servertje laten draaien, maar echt niet op Windows. ;)

[Voor 4% gewijzigd door martinvdm op 20-12-2020 18:18]

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

sjolmers schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:27:
[...]

Naar aanleiding van je review een NVR en 4 Dahua HDW2431T-AS-S2 camera's besteld! Bedankt, Fryslan wordt weer een stuk veiliger. ;)
Als ik vragen mag, waar? Google levert nogal veel verschillende prijzen op.
Ik zoek een goedkoop maar goed setje voor een kapsalon, 1 a 2 camera's buiten op de ingang. NVR binnen en het liefst via app in te zien.

Heb eerst gekeken naar Nest qua gebruiksgemak, en gelijk cloudbeelden (meterkast waar de NVR zou komen te staan is praktisch bij de ingang, elke idioot neemt zo'n ding zo mee). Maargoed, dit zijn natuurlijk mooie prijzen!

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• Repi3
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online
wittmann1982 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 12:54:
[...]

- waar rinkelt de deurbel? Is dit het scherm dat er is op aangesloten plus de app of kan er ook een extra ´chime´ worden aangesloten?
- fungeert de nvr als poe switch: dus 2 schermen, camera´s en deurbelbuitenunit allen in de nvr geplugd? Dus geen aparte VTNS1060A switch meer nodig?
Enig idee van een raming van de totaalprijs voor de gegeven opstelling? Ik zie ze ook op ali...
ben ook wel benieuwd naar je antwoorden op deze vragen.

Ik zit een beetje in dezelfde situatie als @janr88

• vanaalten
Koekstra schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 19:45:
Had je dit niet door met het ophangen van de camera dan, of heb je hem op je bureau staan?
Op dit moment nog even op een bureau staan - bevestigingsspul en kabels voor buiten staan in bestelling. Maar nee, dat het geen fysieke PTZ is had ik niet door: je kan met de hand de kop van de camera draaien maar dat mechanisme voelt op zo'n manier stroef dat je het gevoel hebt tegen een motor in te draaien.
Axis ptz cameras zijn ook wel wat duurder dan de camera die je nu hebt.
Uiteindelijk heb ik het ook niet echt nodig, het ding komt bij de voordeur onder een afdakje te hangen om de voortuin in de gaten te houden. Beeldhoek is daar al goed genoeg voor. Maar goed, als je een nieuw speeltje koopt en denkt dat dingen kunnen bewegen, ben je toch teleurgesteld als dat niet zo is.
Verder wel echt een dikke prima camera overigens! _/-\o_
Dat idee heb ik ook wel. Prima beeld, ook in het donker. :)

• Koekstra
  • Registratie: november 2012
  • Niet online
vanaalten schreef op maandag 21 december 2020 @ 07:34:
[...]

Op dit moment nog even op een bureau staan - bevestigingsspul en kabels voor buiten staan in bestelling. Maar nee, dat het geen fysieke PTZ is had ik niet door: je kan met de hand de kop van de camera draaien maar dat mechanisme voelt op zo'n manier stroef dat je het gevoel hebt tegen een motor in te draaien.

[...]

Uiteindelijk heb ik het ook niet echt nodig, het ding komt bij de voordeur onder een afdakje te hangen om de voortuin in de gaten te houden. Beeldhoek is daar al goed genoeg voor. Maar goed, als je een nieuw speeltje koopt en denkt dat dingen kunnen bewegen, ben je toch teleurgesteld als dat niet zo is.

[...]

Dat idee heb ik ook wel. Prima beeld, ook in het donker. :)
Ja ik snap de verwarring wel. Ik zag ook dat je hem via de PW had gevonden middels PTZ. Desalniettemin ga je hier veel plezier van hebben, zeker als je hem straks hebt draaien met de companion app :)

• Piet91
  • Nu online
En @Repi3 :
Als de bel wordt ingedrukt gaat er een 'bel' op de binnenstation en een notificatie naar de app.
Je oude standaard bel kun je niet zo 1-2-3 hier op aansluiten.
In theorie kan dat, maar ik geloof dat je dan problemen gaat krijgen omdat de apparaten die je hebt ingeplugd op de NVR-switch in een ander subnet zitten.
Dus beter alles op een aparte POE-switch aansluiten; is ook gemakkelijker met plaatsing van NVR (omdat je niet alle netwerkkabels naar de NVR hoeft te leggen.
Dat hoeft dus niet per se die Dahua switch te zijn, kan ook een ander (merk) POE-switch.
Je kunt Andy een mail sturen voor een offerte.

Hij heeft de VTO2202F-P (buitenstation) voor €116 staan, de VTH2421FW-P (binnenstation) voor €88 en de NVR4116HS-4KS2 was ik destijds zo'n €120 kwijt. Dus de bedragen zullen in die richting zitten.
Camera kosten zijn natuurlijk afhankelijk van welk type je neemt.

• Phyt_
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 22:57

Phyt_

Steam ID: Phyt

Ook even een vraag van mijn kant.
Ik zoek een camera die opneemt op sd-kaart, en via de app een push melding bij beweging stuurt.
Ik heb even gezocht maar klopt het dat DMSS app met Dahua camera dit kan? Of zijn er andere opties?

Bij voorkeur dus geen cloud opname dienst / betaalde abbos, zo simpel
mogelijk dus ook zonder nvr.

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Phyt_ schreef op maandag 21 december 2020 @ 18:42:
Ik zoek een camera die opneemt op sd-kaart, en via de app een push melding bij beweging stuurt.
Ik heb even gezocht maar klopt het dat DMSS app met Dahua camera dit kan? Of zijn er andere opties?

“Via de app” zal veelal dus een camera zijn die verbonden is met een cloud dienst. Maar volgens mij kunnen de meeste hikvision camera’s dit zou ie zo. Opname naar sd en push melding bij beweging, of e-mail melding e.d.

• Repi3
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online
Piet91 schreef op maandag 21 december 2020 @ 14:51:
[...]

En @Repi3 :

[...]

Als de bel wordt ingedrukt gaat er een 'bel' op de binnenstation en een notificatie naar de app.
Je oude standaard bel kun je niet zo 1-2-3 hier op aansluiten.

[...]

In theorie kan dat, maar ik geloof dat je dan problemen gaat krijgen omdat de apparaten die je hebt ingeplugd op de NVR-switch in een ander subnet zitten.
Dus beter alles op een aparte POE-switch aansluiten; is ook gemakkelijker met plaatsing van NVR (omdat je niet alle netwerkkabels naar de NVR hoeft te leggen.
Dat hoeft dus niet per se die Dahua switch te zijn, kan ook een ander (merk) POE-switch.

[...]

Je kunt Andy een mail sturen voor een offerte.

Hij heeft de VTO2202F-P (buitenstation) voor €116 staan, de VTH2421FW-P (binnenstation) voor €88 en de NVR4116HS-4KS2 was ik destijds zo'n €120 kwijt. Dus de bedragen zullen in die richting zitten.
Camera kosten zijn natuurlijk afhankelijk van welk type je neemt.
Zoals altijd bedankt voor je duidelijke antwoorden!
Een binnenstation lijkt me toch altijd de beste optie met zo'n zaken.

• Phyt_
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 22:57

Phyt_

Steam ID: Phyt

martinvdm schreef op maandag 21 december 2020 @ 18:58:
[...]

“Via de app” zal veelal dus een camera zijn die verbonden is met een cloud dienst. Maar volgens mij kunnen de meeste hikvision camera’s dit zou ie zo. Opname naar sd en push melding bij beweging, of e-mail melding e.d.
Ja eens inderdaad ergens zal die service moeten draaien, liefst gratis dan ;).
Zit beetje met als die cloud dienst stopt dan zit je dadelijk met je mooie camera.
Je zou denken dat er lokaal een service kan draaien die een melding verstuurd ofzo.
Hikvision kan dit ook? Ok ik zal eens rondneuzen.
Weinig zin om er een raspberrypi tussen te knutselen eigenlijk, wil het zo dummyproof mogelijk oplossen.

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

• Piet91
  • Nu online
Phyt_ schreef op maandag 21 december 2020 @ 18:42:

Ja.

Je zult de camera wel enigszins open moeten houden naar internet (dus of poorten openen of P2P) of buitenshuis je telefoon via VPN aan je thuisnetwerk verbonden moeten houden.
Repi3 schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:29:
Zoals altijd bedankt voor je duidelijke antwoorden!
Een binnenstation lijkt me toch altijd de beste optie met zo'n zaken.
Persoonlijk zou ik ook een binnenstation gebruiken bij zoiets.
Stel je hebt een keer oppas/(schoon)ouders o.i.d. in huis en je bent zelf niet thuis; dan kunnen zij tenminste ook via binnenstation beantwoorden.

Daarnaast vindt ik dat binnenstation eigenlijk best wel spotgoedkoop.

[Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 21-12-2020 22:48]

• wittmann1982
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 17-06 20:57
Iemand een linkje naar de webshop van Andy? Ik zie de naam regelmatig terugkomen, maar ook met zoeken vind ik niet meteen iets terug.
edit: email en shop op ali gevonden, hoop dat het deze zijn.
Geen invoerrechten wanneer je via ali/btw koopt?

kingsecurity2014@163.com
https://www.aliexpress.co...277b94ba1bff68c413f260511

[Voor 58% gewijzigd door wittmann1982 op 21-12-2020 21:34]

• janr88
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 09-03 13:14
Piet91 schreef op maandag 21 december 2020 @ 14:51:

[...]
Kan je zonder al te veel problemen 2 POE-switchen aansluiten op 1 NVR?

Concreeet:
POE-switch 1 = Deurbelcamera + binnen display
POE-switch 2 = 4 camera's.

Zo ja welk type NVR komt hiervoor best in aanmerking?

We gaan ervanuit dat het allemaal DAHUA toestellen zijn.

Ik was eerst van plan al mijn camera's rechtstreeks op een NVR aan te sluiten en mijn deurbelcamera + binnen display apart te houden. Maar ik zoek nu een oplossing om de beelden van mijn deurbelcamera te kunnen bewaren.

• AudioHome
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 21:56
wittmann1982 schreef op maandag 21 december 2020 @ 21:22:
Iemand een linkje naar de webshop van Andy? Ik zie de naam regelmatig terugkomen, maar ook met zoeken vind ik niet meteen iets terug.
edit: email en shop op ali gevonden, hoop dat het deze zijn.
Geen invoerrechten wanneer je via ali/btw koopt?

kingsecurity2014@163.com
https://www.aliexpress.co...277b94ba1bff68c413f260511
Ik heb tot nu toe direct via hem per mail besteld en gevraagd naar tax free route voor levering.
Werkt perfect!

• janr88
AudioHome schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 08:37:
[...]

Ik heb tot nu toe direct via hem per mail besteld en gevraagd naar tax free route voor levering.
Werkt perfect!
Krijg je dan nog andere prijzen dan vermeld op zijn webshop? Ik zie dat hij zeker niet de goedkoopste is, maar toch koopt iedereen bij hem...?

• JL-IP(!)
janr88 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 09:14:
[...]

Krijg je dan nog andere prijzen dan vermeld op zijn webshop? Ik zie dat hij zeker niet de goedkoopste is, maar toch koopt iedereen bij hem...?
Je kan altijd een offerte opvragen, bij meerdere camera's kun je vaak wel korting krijgen. Je weet bij Andy wel zeker dat je de juiste modellen ontvang met recht op firmware updates en de aftersales is ook perfect, is ook wat waard. Goedkoper is niet altijd beter :)

• Sander0105
janr88 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 09:14:
[...]

Ik heb net een bestelling binnen van Andy, ook via mail besteld. Uiteindelijk lagen de prijzen onder de prijzen in zijn AliExpress shop en alles is vanuit de UK verstuurd (nu nog zonder issues, volgens mij verplaatst hij een deel naar Frankrijk ivm Brexit). Tussen bestellen en ontvangen zat 11 dagen, gezien de huidige drukte volgens mij erg netjes.

tja...

• etienne001
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 23:22
janr88 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 07:57:
[...]

Kan je zonder al te veel problemen 2 POE-switchen aansluiten op 1 NVR?

Concreeet:
POE-switch 1 = Deurbelcamera + binnen display
POE-switch 2 = 4 camera's.

Zo ja welk type NVR komt hiervoor best in aanmerking?

We gaan ervanuit dat het allemaal DAHUA toestellen zijn.

Ik was eerst van plan al mijn camera's rechtstreeks op een NVR aan te sluiten en mijn deurbelcamera + binnen display apart te houden. Maar ik zoek nu een oplossing om de beelden van mijn deurbelcamera te kunnen bewaren.
Je zou kunnen kiezen voor een NVR4416, deze heeft 2 LAN poorten waarbij je LAN2 zelf helemaal kunt instellen.
Denk er wel aan dat je bij deze oplossing geen app kunt gebruiken voor de deurbel.
De NVR laat geen internet door namelijk!

Wil je wel de app gebruiken voor de deurbel, dan zou ik voor een NVR met PoE en de deurbel+binnenpost via het standaard LAN netwerk te koppelen.

• Piet91
  • Nu online
@janr88 Waarom niet gewoon 1 centrale switch in je hele netwerk (dus ook voor je PCs, printer etc.) waar je ook de NVR, camera's en binnen/buiten-stations op aansluit?

• janr88
etienne001 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 10:36:
[...]

Je zou kunnen kiezen voor een NVR4416, deze heeft 2 LAN poorten waarbij je LAN2 zelf helemaal kunt instellen.
Denk er wel aan dat je bij deze oplossing geen app kunt gebruiken voor de deurbel.
De NVR laat geen internet door namelijk!

Wil je wel de app gebruiken voor de deurbel, dan zou ik voor een NVR met PoE en de deurbel+binnenpost via het standaard LAN netwerk te koppelen.
De app is wel een must, zowel voor de deurbel als de andere camera's.
Piet91 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:45:
@janr88 Waarom niet gewoon 1 centrale switch in je hele netwerk (dus ook voor je PCs, printer etc.) waar je ook de NVR, camera's en binnen/buiten-stations op aansluit?
Sorry maar dat gaat mijn ICT-petje te boven 8)7 :O

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Vandaag de hikvision ds-7604ni nvr gekocht en ingesteld. Met een foscam en een dahua camera en het werkt nog ook ;)
Gebruik van ONVIF en werkt toppie.
Ook zonder Port forward met hik-connect. Enige min puntje is dat SNMP er niet meer op zit, gewoonweg niet te vinden meer in de laatste firmware.

• RobbyTown

RobbyTown

Grootmeester

martinvdm schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 23:53:
Vandaag de hikvision ds-7604ni nvr gekocht en ingesteld. Met een foscam en een dahua camera en het werkt nog ook ;)
Ook zonder Port forward met hik-connect. Enige min puntje is dat SNMP er niet meer op zit, gewoonweg niet te vinden meer in de laatste firmware.
Vreemd ik heb de 8 poorts daar zit wel SNMP op.

Firmware: V4.30.005 build 200628

• JL-IP(!)
martinvdm schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 23:53:
Waar heb je die nvr gekocht?

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

RobbyTown schreef op woensdag 23 december 2020 @ 01:44:
[...]

Vreemd ik heb de 8 poorts daar zit wel SNMP op.
[Afbeelding]

Firmware: V4.30.005 build 200628
Het is de ds-7604ni-k1 / 4p(b) en mijn vermoeden is dat het uit de K1 series gehaald is. Maar zeker weten doe ik het niet. Ik heb firmware 4.30.000 build 200508.

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

JL-IP(!) schreef op woensdag 23 december 2020 @ 06:58:
[...]

Waar heb je die nvr gekocht?
Voor een mooi prijsje over genomen ;)

• RobbyTown

RobbyTown

Grootmeester

martinvdm schreef op woensdag 23 december 2020 @ 07:38:
[...]

Het is de ds-7604ni-k1 / 4p(b) en mijn vermoeden is dat het uit de K1 series gehaald is. Maar zeker weten doe ik het niet. Ik heb firmware 4.30.000 build 200508.
Pff minimaal verschil in type :/
ik heb de ds-7608ni-k28p

76 model
04 of 08 aantal utp poorten.
K1 of k28p geen idee waar dat dan voor staat. Blijkbaar wel of geen snmp

[Voor 15% gewijzigd door RobbyTown op 23-12-2020 10:55]

• Piet91
  • Nu online
Zijn er hier ook Tweakers die met AI bezig zijn i.c.m. beveiligingscamera's?

Ik heb Camect hier al een aantal keer genoemd maar ik ben de afgelopen dagen in een rabbit hole van AI toepassingen terecht gekomen.

Van Deepstack AI naar Frigate en nog veel meer varianten vaak in combinatie met een Coral Edge TPU.
Resultaten zien er erg gaaf uit ik zie nu dus de varianten en mogelijkheden te verkennen.

• Vos
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 22:55

Vos

AFCA

Ik heb twee camera's gekoppeld aan mijn Synology 220+. Nu wil ik van één van de camera's push notificaties krijgen. Maar hoe stel ik dat in? Ik ga via Surveillance Station naar Meldingen, dan naar Pushservice en vink daar 'Meldingen voor mobiele apparaten' aan. Dat werkt ook prima, echter zie ik geen mogelijkheid om dit voor één camera in te schakelen.

Of is de enige mogelijk om de 'Gebeurtenisdetectie' voor de ene camera uit te schakelen?

Heb dit ook gemeld in het Synology topic, maar helaas (nog) geen antwoord.

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

RobbyTown schreef op woensdag 23 december 2020 @ 10:53:
[...]

Pff minimaal verschil in type :/
ik heb de ds-7608ni-k28p

76 model
04 of 08 aantal utp poorten.
K1 of k28p geen idee waar dat dan voor staat. Blijkbaar wel of geen snmp
Mm idd. Toch apart. Zou het dan toch de firmware zijn? Jij lijkt een iets nieuwere te hebben, maar die kan ik niet vinden.

• RobbyTown

RobbyTown

Grootmeester

martinvdm schreef op woensdag 23 december 2020 @ 18:05:
[...]

Mm idd. Toch apart. Zou het dan toch de firmware zijn? Jij lijkt een iets nieuwere te hebben, maar die kan ik niet vinden.
Hikvision heeft verschillende websites voor firmware.
Voor mezelf eentje aangelegd https://repository.x255.nl/?dir=hikvision let op geen idee als die firmware op jou recorder kan even zelf uitzoeken ;) er is blijkbaar ook een K1 (b) versie

http://www.hikvisioneurop...0Firmware%2F05%20K-series

[Voor 16% gewijzigd door RobbyTown op 23-12-2020 18:16]

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

RobbyTown schreef op woensdag 23 december 2020 @ 18:13:
[...]

Hikvision heeft verschillende websites voor firmware.
Voor mezelf eentje aangelegd https://repository.x255.nl/?dir=hikvision let op geen idee als die firmware op jou recorder kan even zelf uitzoeken ;) er is blijkbaar ook een K1 (b) versie

http://www.hikvisioneurop...0Firmware%2F05%20K-series
Yep en daar zit verschil in firmware voor K1 en k28 series. Ik zal het eens navragen bij support.

• DeBe
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 22:55
Ja ja, nu snap ik. Ik zat al te kijken! k28, een model waar ik nog niet eerder van gehoord heb. En ik ben toch wel redelijk met Hikvision bekend. 😀

Maar het is een NI-K2/8P wat je hebt. 2 staat voor maximaal twee harde schijven en de 8 staat voor 8 kanalen poe.

Niet heel relevant allemaal. :)

• JL-IP(!)
Piet91 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:12:
Zijn er hier ook Tweakers die met AI bezig zijn i.c.m. beveiligingscamera's?
Enkel de basis, onder andere;
smd met voertuig/mens.
Facemask met een TiOC en nu een proef met peoplecounting, allemaal niet erg spannend.

Edit;
Allemaal op NVR’s van Dahua

[Voor 5% gewijzigd door JL-IP(!) op 23-12-2020 22:34. Reden: Toevoeging nvr]

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Weet iemand of functies als Ai, face detection, object présence e.d. ook werken middels het ONVIF protocol? Ik weet dat ONVIF een standaard is maar vraag me af of deze functies ook beschikbaar zijn indien bijvoorbeeld de camera aan een NVR zit middels ONVIF. Of de NVR deze functies dan ‘herkend’ en beschikbaar stelt. Of blijven dit ten alle tijden functies in uitsluitend de camera zelf?

[Voor 38% gewijzigd door martinvdm op 27-12-2020 15:08]

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

JBS schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 16:29:
[...]

Betreffende de snapshot URL van een Dahua (IPC-HDW5442TM-ASE): Standaard volgt er een pop-up in de browser met verzoek om in te loggen wanneer je de snapshot URL opent.

Home Assistant kan niet omgaan met deze pop-up, dus ben ik op zoek naar een mogelijkheid om een snapshot op vragen zonder deze login pop-up. Gebruikersnaam en wachtwoord opnemen in de snapshot URL is kennelijk (standaard) niet voldoende. Ik vind wat suggesties voor het inschakelen van anonieme login, hiermee wordt ook de stream zichtbaar zonder in te loggen.

Iemand hier toevallig een elegantere optie gevonden?
Heb je nu de IPC-HDW5442TM-ASE? en is het nog gelukt om een snapshot met Home Assistant te maken?
hoe bevalt de camera?

• rinkel
  • Laatst online: 20:24
martinvdm schreef op zondag 27 december 2020 @ 10:01:
Weet iemand of functies als Ai, face detection, object présence e.d. ook werken middels het ONVIF protocol? Ik weet dat ONVIF een standaard is maar vraag me af of deze functies ook beschikbaar zijn indien bijvoorbeeld de camera aan een NVR zit middels ONVIF. Of de NVR deze functies dan ‘herkend’ en beschikbaar stelt. Of blijven dit ten alle tijden functies in uitsluitend de camera zelf?
Volgens mij zijn dit functies die je camera moet ondersteunen. Bij mij werkt geen van deze functies op mijn hikvision camera's.
De NVR van hikvision is eigenlijk een dom apparaat. Alles wat een beetje CPU vraagt wordt door de camera's gedaan. Op het moment dat er iets opgenomen moet worden stuurt de camera een seintje dat er opgenomen moet worden.
Voordeel is natuurlijk dat de NVR het altijd rustig heeft. Je merkt dit vooral als je de PC-recorder op een Windows servertje installeert. Dat vraagt echt amper CPU kracht (bij een i3 ongeveer 0,5%-1%).

Of onvif deze extra info (face detection) ook door kan sturen weet ik eigenlijk niet zeker, maar volgens mij wel (wat mijn bijdrage ook niet zo heel nuttig maakt bedenk ik me net)

[Voor 7% gewijzigd door rinkel op 27-12-2020 17:57]

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
martinvdm schreef op zondag 27 december 2020 @ 17:44:
[...]

Heb je nu de IPC-HDW5442TM-ASE? en is het nog gelukt om een snapshot met Home Assistant te maken?
hoe bevalt de camera?
Klopt, heb de IPC-HDW5442TM-ASE 2.8mm bij de voordeur hangen. Bevalt erg goed. Degelijke camera met goed beeld, ook bij weinig licht en 's nachts. Zelf heb ik aan m'n Synology NAS met Surveillance Station hangen, de IVS integratie werkt goed.

Inmiddels heb ik er ook drie (2.8 en 3.6mm) met NVR bij m'n schoonouders hangen, en is er eentje (varifocal, met name om de beste lens voor de overige camera's te bepalen) met NVR voor kantoor besteld. Dat zou ik niet doen als deze camera niet zou bevallen natuurlijk :)

Om de snapshot in HA te laten werken, heb ik ONVIF authenticatie uitgezet. Snapshot URL http://192.168.x.x/onvifs...pshot?channel=1&subtype=0 werkt nu.
Ja, het kan vast netter, veiliger en beter, maar dit werkt. De camera zelf is ook van buitenaf niet te benaderen, dus op dit moment schat ik in dat het risico te overzien is. Ik zou me nog eens kunnen verdiepen of de snapshot URL in HA op een andere manier werkend te krijgen is.

[Voor 3% gewijzigd door JBS op 27-12-2020 18:47]

• NL_Scratch
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 20:37
Ik ben opzoek naar een eenvoudige (goedkope) buiten camera.
Zowel voor mijzelf om de poort in de tuin in de gaten te houden als voor mijn zus waarvan we graag het paard in de stal in de gaten willen houden i.v.m. veulen op komst. We hebben beiden nagenoeg dezelfde wensen en eisen namelijk:

- outdoor unit
- Bullut vormfactor
- Wifi i.v.m. geen mogelijkeheid tot kabel trekken. Wifi is prima op de locatie v/d camera.
- SD kaart lokale opslag op camera
- terugkijken via een APP op telefoon
- pushmelding
- redelijk goede nachtzicht op een meter of 5 a 10
- Budget <100 euro

We kwamen uit op de:

IMOU G42P
Ezviz husky air
Reolink RLC-410W

Ik neig naar de Reolink omdat deze zowel 2,4 als 5 Ghz ondersteunt.
Echter is Ezviz weer van de makers van Hikvision, dus deze is "gevoelsmatig" van betere kwaliteit...

Het liefste zou ik een camera hebben met Wifi maar welke via een POE injector wordt gevoed voor stroom. Een beetje hetzelfde als hoe je een accespoint aansluit. Een POE injector/adapter in de buurt van je stopcontact of POE switch en dan eenvoudig met je netwerkkabel een mooi plekje uit te zoeken voor je camera. Tevens hoef je dan alleen maar een gaatje door de muur te boren voor je netwerkkabel. Helaas bij veel camera's die POE hebben zit het netwerkblokje vast aan de camera en moet je dus een flink gat boren of een opbouwdoos gebruiken.

iemand suggesties?

[Voor 11% gewijzigd door NL_Scratch op 27-12-2020 19:14]

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

NL_Scratch schreef op zondag 27 december 2020 @ 19:02:
Zowel voor mijzelf om de poort in de tuin in de gaten te houden als voor mijn zus waarvan we graag het paard in de stal in de gaten willen houden i.v.m. veulen op komst. We hebben beiden nagenoeg dezelfde wensen en eisen namelijk:

- outdoor unit
- Bullut vormfactor
- Wifi i.v.m. geen mogelijkeheid tot kabel trekken. Wifi is prima op de locatie v/d camera.
- pushmelding
- Budget <100 euro

We kwamen uit op de:

IMOU G42P
Ezviz husky air
Reolink RLC-410W

Echter is Ezviz weer van de makers van Hikvision, dus deze is "gevoelsmatig" van betere kwaliteit...

Het liefste zou ik een camera hebben met Wifi maar welke via een POE injector wordt gevoed voor stroom. Een beetje hetzelfde als hoe je een accespoint aansluit. Een POE injector/adapter in de buurt van je stopcontact of POE switch en dan eenvoudig met je netwerkkabel een mooi plekje uit te zoeken voor je camera. Tevens hoef je dan alleen maar een gaatje door de muur te boren voor je netwerkkabel. Helaas bij veel camera's die POE hebben zit het netwerkblokje vast aan de camera en moet je dus een flink gat boren of een opbouwdoos gebruiken.

iemand suggesties?
De meeste camera’s hebben een wall mount box accessoire hier kun je dan je kabels in kwijt. WiFi; ik weet het niet, ben er geen dan fan van. Ik kan in mijn schuur ook geen netwerk kabel krijgen en heb dit opgelost met een ‘netwerk over powerline’ oplossing. Wellicht ook niet ideaal maar werkt stabiel en gebruikt dus niet continue je WiFi netwerk.
Reolink en hikvision zijn gewoon prima merken. Imou is het budget merk van Dahua, op zich ook goed maar veelal missen ze een webinterface en dat zou ik persoonlijk niet nog eens kopen (heb een imou gehad).

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

JBS schreef op zondag 27 december 2020 @ 18:46:
[...]
Klopt, heb de IPC-HDW5442TM-ASE 2.8mm bij de voordeur hangen. Bevalt erg goed. Degelijke camera met goed beeld, ook bij weinig licht en 's nachts. Zelf heb ik aan m'n Synology NAS met Surveillance Station hangen, de IVS integratie werkt goed.

Inmiddels heb ik er ook drie (2.8 en 3.6mm) met NVR bij m'n schoonouders hangen, en is er eentje (varifocal, met name om de beste lens voor de overige camera's te bepalen) met NVR voor kantoor besteld. Dat zou ik niet doen als deze camera niet zou bevallen natuurlijk :)

Om de snapshot in HA te laten werken, heb ik ONVIF authenticatie uitgezet. Snapshot URL http://192.168.x.x/onvifs...pshot?channel=1&subtype=0 werkt nu.
Ja, het kan vast netter, veiliger en beter, maar dit werkt. De camera zelf is ook van buitenaf niet te benaderen, dus op dit moment schat ik in dat het risico te overzien is. Ik zou me nog eens kunnen verdiepen of de snapshot URL in HA op een andere manier werkend te krijgen is.
Dank voor je antwoord. Ik twijfel nog een beetje of ik de IPC-HDW5442TM-ASE zal aanschaffen of via Andy de IPC-T5442TM-AS. Eerlijk gezegd zie ik de officiële eerst genoemde alleen in NL tegen flinke prijzen, via ali wordt het al snel china reflashed modellen en de laatste via Andy wordt iig actief firmware ontwikkeld en ondersteund.
Waar haal jij ze vandaan?

• JBS
  • Niet online
martinvdm schreef op zondag 27 december 2020 @ 19:59:
[...]

Dank voor je antwoord. Ik twijfel nog een beetje of ik de IPC-HDW5442TM-ASE zal aanschaffen of via Andy de IPC-T5442TM-AS. Eerlijk gezegd zie ik de officiële eerst genoemde alleen in NL tegen flinke prijzen, via ali wordt het al snel china reflashed modellen en de laatste via Andy wordt iig actief firmware ontwikkeld en ondersteund.
Allemaal via Andy, dus de IPC-T5442TM-ASE voor de vaste lens en de IPC-T5442T-ZE voor de varifocal.

[Voor 7% gewijzigd door JBS op 27-12-2020 20:05]

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

JBS schreef op zondag 27 december 2020 @ 20:02:
[...]

Allemaal via Andy, dus de IPC-T5442TM-ASE voor de vaste lens en de IPC-T5442T-ZE voor de varifocal.
Aha. Dus je hebt eigenlijk de IPC-T5442TM-AS,
Edit; zie je reactie idd dus.
Dank je.

[Voor 7% gewijzigd door martinvdm op 27-12-2020 20:11]

• NL_Scratch
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 20:37
martinvdm schreef op zondag 27 december 2020 @ 19:56:
[...]

De meeste camera’s hebben een wall mount box accessoire hier kun je dan je kabels in kwijt. WiFi; ik weet het niet, ben er geen dan fan van. Ik kan in mijn schuur ook geen netwerk kabel krijgen en heb dit opgelost met een ‘netwerk over powerline’ oplossing. Wellicht ook niet ideaal maar werkt stabiel en gebruikt dus niet continue je WiFi netwerk.
Reolink en hikvision zijn gewoon prima merken. Imou is het budget merk van Dahua, op zich ook goed maar veelal missen ze een webinterface en dat zou ik persoonlijk niet nog eens kopen (heb een imou gehad).
Thanks,
Powerline zou nog inderdaad een optie zijn bij mij thuis. Schuur zit op dezelfde meterkast als waar de router zit. Echter dat is met de stal van mijn zus een ander verhaal. Ik pik het wifi signaal op in de schuur via een outdoor wifi accespoint die al buiten hangt t.b.v. wifi in de tuin. De stal staat buitenaf, hierdoor geen of nauwelijks last van de wifi van buren.

Ik denk dat ik de reolink gaan bestellen, (goedkoop, 2,4 en 5 ghz, prima app)
Mijn schoonzusje heeft een dome camera van Reolink en die bevalt hun ook prima..

[Voor 4% gewijzigd door NL_Scratch op 27-12-2020 20:39]

• BenEco
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online
NL_Scratch schreef op zondag 27 december 2020 @ 19:02:

- outdoor unit
- Bullut vormfactor
- pushmelding
- Budget <100 euro

We kwamen uit op de:

IMOU G42P
Ezviz husky air
Reolink RLC-410W

iemand suggesties?
Dit is ook nog een optie voor rond de 120 euro. Dahua Originele Engels SD29204T-GN-W Vervangen DH-SD29204S-GN-W Wifi Ip 2MP Mic Ptz Dome Camera Draadloze 4X Zoom SD29204T-GN.

Kun je ook nog op afstand de camera bewegen, inzoomen en heeft een ingebouwde microfoon. :)
Is een indoor maar hier hangt er 1 al jaren buiten onder een overkapping. Hoort nog wel een los te bestellen adapter bij voor de stroomvoorziening.

L/L WP Samsung 3.5 & 2.5kW, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/1820/2660Wp Zuid, Nissan Leaf 30kWh, Nissan Leaf 2.Zero Edition

• AudioHome
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 21:56
martinvdm schreef op zondag 27 december 2020 @ 19:59:
[...]

Ik heb recent bij Andy een 5442TM-AS bijbesteld en een ASE gekregen, AS is bij Andy uit de voorraad (uitloopmodel) envervangen door de ASE.
Software voor de AS werkt ook op de ASE (uit eigen ervaring).

• Mafbal
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 18-06 10:45
Korte vraag over de Dahua nvr.... Ik krijg sinds een tijdje dat bij het navigeren via de browser de plugin opnieuw moet worden gedownload om beeld te krijgen. Al meermaals gedaan via meerdere browsers maar nog steeds geen "live" beeld op de nvr beschikbaar.
Iemand een combi van browser en plugin die wel werkt?

• JBS
  • Niet online
Mafbal schreef op maandag 28 december 2020 @ 10:39:
Korte vraag over de Dahua nvr.... Ik krijg sinds een tijdje dat bij het navigeren via de browser de plugin opnieuw moet worden gedownload om beeld te krijgen. Al meermaals gedaan via meerdere browsers maar nog steeds geen "live" beeld op de nvr beschikbaar.
Chrome 87.0.4280.88 zonder specifieke plug-in toont hier beeld van de live feed.
Betreft een NVR4104-P-4KS2 van Andy.

• Mafbal
JBS schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:06:
[...]
Chrome 87.0.4280.88 zonder specifieke plug-in toont hier beeld van de live feed.
Betreft een NVR4104-P-4KS2 van Andy.
Die heb ik ook maar helaas steeds de plugin vraag...

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Ik heb het ook met hikvision plug-in gehad. LocalComponents heet het. Ff controleren of je wellicht de laatste firmware hebt. Eens deïnstalleren van de plug-in en zorgen dat je de browser gesloten hebt bij de installatie.

• JBS
  • Niet online
Hoe zit die constructie Dahua en Andy eigenlijk in elkaar? De fabrikant levert white label camera's, Dahua plakt er hun merkje op en verwerkt de naam in de software en Andy doet dit niet en houdt ze white label?

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

JBS schreef op maandag 28 december 2020 @ 22:53:
Hoe zit die constructie Dahua en Andy eigenlijk in elkaar? De fabrikant levert white label camera's, Dahua plakt er hun merkje op en verwerkt de naam in de software en Andy doet dit niet en houdt ze white label?
Goeie vraag die ik mezelf ook afvroeg. Mijn vermoeden is dat Andy gewoon net als anderen de Chinese varianten van de camera’s flashed met Engelse firmware maar een van de weinigen is die dit ook bijhoudt en ondersteund.
Maar ik denk dat anderen hier wellicht een beter antwoord op hebben.

• Piet91
  • Nu online
Andy werkt bij/heeft connecties met Dahua.
Hij kan het spul bij Dahua krijgen en op verzoek met of zonder Dahua logo (zowel op de hardware als in de firmware).
Ook zijn er regelmatige firmware updates gekomen n.a.v. input van users (veelal vanaf IP Cam Talk) die hij doorspeelt naar Dahua.
Hij levert dus geen hardware met aangepast firmware, aangezien je gewoon de firmware kunt updaten vanaf de Dahua website.

• Henkie-Jan
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 02-06 10:52
Ik heb een probleem waar heel veel wellicht last van hebben en dat is dat het beeld met enige regelmaat vast loopt als ik kijk op de laptop. Ik heb Linux Mint op de laptop en zowel met vaste kabel als draadloos ervaar ik dit. De camera is via een vaste kabel verbonden. En via de XMEYE app en via Onviffer op de mobiel loopt het beeld wel soepel in de zelfde resolutie.Onviffer staat ingesteld op het TCP protocol.

Op de laptop met Linux heb ik zowel geprobeerd via VLC en via MPV. Via VLC krijg ik vaak helemaal geen beeld van de RTSP stream en via MPV wel. Maar als er veel beweging is loopt het beeld vast. Omdat het op de mobiel wel goed werkt onder andere via Onviffer (aanrader van een app!) heb ik het idee dat het toch een instellingsprobleem op de laptop is. Heeft iemand hier tips of alternatieven voor programma's voor?

• Sander0105
Ik heb inmiddels alle spullen van Andy mogen ontvangen en ben bezig met het plannen van de installatie. Op een aantal plekken kan ik helaas niet door de gevel heen boren en ben ik genoodzaakt om voor opbouw te kiezen. Ik heb daarom een aantal Dahua PFA130-E junction boxes meebesteld en heb inmiddels een zooi 3/4 slagvaste PVC buis (19mm). Nu ben ik op zoek naar een nette manier om de doorvoer aan de zijkanten van de junction box passend te maken. De junctionbox lijkt een M25 aansluiting te hebben. Heeft iemand een idee hoe hier het beste een de 19mm pijp op een enigzins waterdichte manier op uit te laten komen?

tja...

• Step5
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 14:55
Ik heb een tijdje terug de firmware van mijn dvr (NVR4108-8P-4KS2) geupdate van versie 3.x naar 4.001.xx en sindsdien wordt er hier niet meer om een plugin gevraagd (wat niet werkte in chromium etc).

Misschien voor jou ook een optie?

• Wolfpack01
  • Laatst online: 14-03 17:14
Ik zoek voor binnen in mijn zaak een beveiligingscamera voor onder de 100eur die ik gemakkelijk zelf zou kunnen verbinden. Ik ken wel iets van computers maar beveiligingscamera's is toch een ander domein die ik niet ken.

Iemand met suggesties? :)

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Wolfpack01 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 21:13:
Ik zoek voor binnen in mijn zaak een beveiligingscamera voor onder de 100eur die ik gemakkelijk zelf zou kunnen verbinden. Ik ken wel iets van computers maar beveiligingscamera's is toch een ander domein die ik niet ken.

Ik zou zeggen, koop een plug and play camera en gebruik de bijbehorende app. De meeste zijn vrij recht toe recht aan. Ipcamshop heeft een paar video’s erover
https://www.ipcam-shop.nl/downloads

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Step5 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 21:07:
[...]

Ik heb een tijdje terug de firmware van mijn dvr (NVR4108-8P-4KS2) geupdate van versie 3.x naar 4.001.xx en sindsdien wordt er hier niet meer om een plugin gevraagd (wat niet werkte in chromium etc).

Ik neem aan dat je hikvision bedoeld aan je type nr te zien. Sinds versie 4 is er nog wel een plug-in maar vereist geen IE meer of gekke NPAPI settings, dus in principe kwestie van download, browser sluiten, installeren , browser starten. Werkt hier prima in New edge.

• Wolfpack01
  • Laatst online: 14-03 17:14
martinvdm schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 22:19:
[...]

Ik zou zeggen, koop een plug and play camera en gebruik de bijbehorende app. De meeste zijn vrij recht toe recht aan. Ipcamshop heeft een paar video’s erover
https://www.ipcam-shop.nl/downloads
En welk model zou je mij aanraden? Want ik weet niet wat goed is.

Wat ik graag zou willen is een nachtmodus, beeldkwaliteit zo goed als mogelijk, ook dat hij beweging detecteert en push notificatie/mails stuurt als die er zijn. Ook mag het beeld vrij breed zijn om een zo groot mogelijk zicht te hebben van het pand. Super breed is het pand niet +- 4m breed op 13m lang.

• Step5
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 14:55
martinvdm schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 22:20:
[...]

Ik neem aan dat je hikvision bedoeld aan je type nr te zien. Sinds versie 4 is er nog wel een plug-in maar vereist geen IE meer of gekke NPAPI settings, dus in principe kwestie van download, browser sluiten, installeren , browser starten. Werkt hier prima in New edge.
Nee is wel een Dahua.
Ik heb zelf geen meldingen over plugins gezien? Ik gebruik Chromium en Firefox onder linux.

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Wolfpack01 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 22:25:
[...]

En welk model zou je mij aanraden? Want ik weet niet wat goed is.

Wat ik graag zou willen is een nachtmodus, beeldkwaliteit zo goed als mogelijk, ook dat hij beweging detecteert en push notificatie/mails stuurt als die er zijn. Ook mag het beeld vrij breed zijn om een zo groot mogelijk zicht te hebben van het pand. Super breed is het pand niet +- 4m breed op 13m lang.
De meeste apps kunnen ook wel push notificatie aan maar ik zou zeggen verdiep er in. Er zijn zo veel soorten en merken camera’s dat ik wel wat kan noemen maar dat hangt sterk van je situatie af. Als je een grote hoek wilt dan zou ik een 2,8 mm lens uitzoeken. Tevens wellicht IR voor snachts of low light camera. Laat je evt adviseren.

• Mafbal
Step5 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 21:07:
[...]

Ja denk dat ik dat ook maar moet gaan doen. Even kijken dat ik de goeie firmware te pakken krijg en dan maar even rechtstreeks een scherm er op aansluiten zodat ik de firmware goed kun updaten.
Thanks voor de tip

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

Ik wilde dit topic niet vervuilen met mijn te grote vraag. Toch heb ik wat hulp nodig van de mensen met ervaringen.

Iemand die er zijn licht op wil schijnen? IP cams voor sporthal - YouTube stream

The blues ain't nothing but a good man feeling bad

• Piet91
  • Nu online
Wolfpack01 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 21:13:

https://www.aliexpress.co...8148356.52.1f79754eRyIYpe
Je kunt eventueel ook Pale Moon browser gebruiken.
pinda powerrr schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:13:
Ik wilde dit topic niet vervuilen met mijn te grote vraag. Toch heb ik wat hulp nodig van de mensen met ervaringen.

Iemand die er zijn licht op wil schijnen? IP cams voor sporthal - YouTube stream
Als de OBS software op de laptop als input een RTSP stream ondersteunt (waarschijnlijk wel), dan kun je elke willekeurige IP-camera met RTSP stream wel gebruiken.

Die NetcamViewer Monitor is gewoon een Raspberry Pi met een handige image erop.
Er zijn meerdere images te vinden die je op een RPI kunt flashen die hetzelfde doen, alleen deze lijkt daar bovenop een handige webinterface te hebben (waar je alles mee kunt instellen).
Dat laatste heb ik nog niet eerder gezien voor zoiets op de RPi.

Maar voor dat geld zou je ook een instap NVR kunnen nemen. Kost je zo'n €100, kun je 4-16 camera's op aansluiten en met een muis ernaast kun je de live view makkelijk aanpassen.

Dit is wat met IP camera's mogelijk is, waarschijnlijk zijn er ook nog wel producten die hier echt op gericht zijn die beter werken, maar daar stopt mijn kennis. :P

• Mafbal
@Piet91 heb het opgelost.
Firmware update
Internet Explorer (ja die ouwe shit)
Compatibiliteitsweergave (uit de instellingen) aanvinken
En wtf het werkt ineens....

Thanks voor de hulp en tips nogmaals allemaal

• brandsrus
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 21:08
Ik ben mij aan het oriënteren op een set met beveiligingscamera's en een NVR met harde schijf voor opslag van de beelden.

Echter; hoe werken jullie de kabels weg in bijvoorbeeld de woonkamer of hal? Maken jullie daar gebruik van loze leidingen en kabelgoten of vrees jullie dat in de wanden?

Daarnaast ben ik opzoek naar een systeem die gangbaar en bruikbaar is om binnen een beveiligingssysteem op te zetten. Een systeem van 4 camera's lijkt eerst genoeg te zijn.

Graag jullie advies, zeker met betrekking tot de kabels in de muur e.d.

Zonder computer? Kan eigenlijk niet!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

brandsrus schreef op woensdag 30 december 2020 @ 20:27:
Ik ben mij aan het oriënteren op een set met beveiligingscamera's en een NVR met harde schijf voor opslag van de beelden.

Echter; hoe werken jullie de kabels weg in bijvoorbeeld de woonkamer of hal? Maken jullie daar gebruik van loze leidingen en kabelgoten of vrees jullie dat in de wanden?

Daarnaast ben ik opzoek naar een systeem die gangbaar en bruikbaar is om binnen een beveiligingssysteem op te zetten. Een systeem van 4 camera's lijkt eerst genoeg te zijn.

Graag jullie advies, zeker met betrekking tot de kabels in de muur e.d.
Dat ligt maar net aan je situatie. Het is voor ip camera’s met poe slechts een enkele utp kabel die je hoeft te trekken dus leef je uit. Langs de wand, door de vloer, noem het maar.
Qua nvr zou ik zelf kijken naar Hikvision of Dahua. Goed betaalbaar.

• Remi
  • Laatst online: 17:28

Remi

Moo!

Ik ben aan het overwegen om camera's op te hangen maar ik zit nog met een vraagstuk m.b.t. de opslag.

Mijn opties, zover ik kan zien, zijn:

1. Gebruik maken van de NVR functie van mijn UDM Pro maar waardoor ik wel in het Ubiquiti ecosysteem blijf zitten.
Nadelen hiervan zijn weinig keus aan camera's en duur! Plus je bent compleet afhankelijk van de goodwill van Ubiquiti qua levensduur en support.

2. Gebruik maken van de NVR functie van mijn Synology NAS. Voordeel is dat ik in principe vrije keus heb qua camera's maar ik moet, afhankelijk van het aantal camera's, wel extra licenties gaan kopen.
Bijkomend nadeel in mijn geval is de leeftijd van de NAS. Dikke kans dat die niet meer mee gaat in een nieuwe DSM versie. Tevens zijn de WD Red schijven ook niet gericht op het constant wegschrijven van data.

3. Een nieuwe losse NVR aanschaffen.

Zijn er nog voordelen/nadelen die ik over het hoofd zie?

• JBS
  • Niet online
Over de Dahua NVR's van Andy: Wanneer ik o.a. de Wiki op de Dahua website bekijk zie ik een interface zoals bijvoorbeeld https://dahuawiki.com/NVR/Recording_Setup/Motion_Record

De interface van de NVR van Andy (recent aangeschaft) wijkt behoorlijk af, zie hieronder.
Ik vermoed dat de screenshots op de website van Dahua een oude versie betreft?

Concrete vraag over de Dahua NVR van Andy: Waar vind ik de optie om een mask in te stellen om bepaalde gebieden van bewegingsdetectie uit te zonderen? Gevoelsmatig heb ik alle schermen al gehad, maar vermoedelijk zie ik iets gigantisch over het hoofd?
Op de camera zelf heb ik deze optie wel gevonden, maar in de NVR niet?

• AlexFL
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 13:04
JBS schreef op donderdag 31 december 2020 @ 15:54:
Over de Dahua NVR's van Andy: Wanneer ik o.a. de Wiki op de Dahua website bekijk zie ik een interface zoals bijvoorbeeld https://dahuawiki.com/NVR/Recording_Setup/Motion_Record

De interface van de NVR van Andy (recent aangeschaft) wijkt behoorlijk af, zie hieronder.
Ik vermoed dat de screenshots op de website van Dahua een oude versie betreft?

Concrete vraag over de Dahua NVR van Andy: Waar vind ik de optie om een mask in te stellen om bepaalde gebieden van bewegingsdetectie uit te zonderen? Gevoelsmatig heb ik alle schermen al gehad, maar vermoedelijk zie ik iets gigantisch over het hoofd?
Op de camera zelf heb ik deze optie wel gevonden, maar in de NVR niet?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Op het hoofdscherm naar Alarm, Video Detection en dan per kanaal kun je bij Region op het knopje setting drukken. De screenshots op de site zijn van de oude interface via de hdmi aansluiting.

• JBS
  • Niet online
AlexFL schreef op donderdag 31 december 2020 @ 17:04:
[...]

Op het hoofdscherm naar Alarm, Video Detection en dan per kanaal kun je bij Region op het knopje setting drukken. De screenshots op de site zijn van de oude interface via de hdmi aansluiting.
Dus inderdaad toch niet goed (genoeg) gekeken. Dank, dat is 'm!

• Lennyz
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 16-06 08:08
1. Ik ben voor mijn camera systeem nog op zoek naar NVR of iets zoals Blue Iris. Er moeten ongeveer 8 camera's mee opgenomen kunnen worden. Ik lees dat er een aantal mensen bezig zijn met Blue Iris op dit forum. Nu heb ik het zelf even uitgeprobeerd en het werkt eigenlijk wel lekker soepel.

Wat zijn jullie ervaringen?

Anders wordt het een NVR van Dahua. NVR5208 of iets dergelijks.

https://www.dahuasecurity...DD/NVR5208/5216/5232-4KS2

Wat raden jullie aan?

2. Als camera's heb ik de IPC-HFW7442H-Z.

https://www.dahuasecurity...Series/4MP/IPC-HFW7442H-Z

Nu loop ik tegen het probleem aan dat een resolutie van 1920 × 1080 mij betere kwaliteit geeft dan de resolutie van 2688×1520. Is dat een herkenbaar probleem? Kan het met de lengte van netwerkkabels te maken hebben of is dit een beperking van de camera? Ik vind het wel bijzonder voor een camera in die prijsklasse.

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Lennyz schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 12:46:
1. Ik ben voor mijn camera systeem nog op zoek naar NVR of iets zoals Blue Iris. Er moeten ongeveer 8 camera's mee opgenomen kunnen worden. Ik lees dat er een aantal mensen bezig zijn met Blue Iris op dit forum. Nu heb ik het zelf even uitgeprobeerd en het werkt eigenlijk wel lekker soepel.

Wat zijn jullie ervaringen?

Anders wordt het een NVR van Dahua. NVR5208 of iets dergelijks.

https://www.dahuasecurity...DD/NVR5208/5216/5232-4KS2

Wat raden jullie aan?

2. Als camera's heb ik de IPC-HFW7442H-Z.

https://www.dahuasecurity...Series/4MP/IPC-HFW7442H-Z

Nu loop ik tegen het probleem aan dat een resolutie van 1920 × 1080 mij betere kwaliteit geeft dan de resolutie van 2688×1520. Is dat een herkenbaar probleem? Kan het met de lengte van netwerkkabels te maken hebben of is dit een beperking van de camera? Ik vind het wel bijzonder voor een camera in die prijsklasse.
Definieer “kwaliteit”. Vaak is het wel zo dat het aantal frames (fps) hoger wordt bij een lagere resolutie. Maar scherpte en inzoomen met 4mp zal beter zijn als met fhd.
Blue Iris wordt door velen gebruikt, op zich heb je er geen fysieke nvr voor nodig. Als je geen pc met Windows wil laten draaien voor Blue Iris dan kom je in jou geval, je hebt immers al Dahua camera’s, al snel op een Dahua (compitable) nvr wat op zich ook prima werkt maar ligt aan je behoefte.

• psycho-tr
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 16-06 20:06
Ik lees nu al een tijdje mee alleen het wordt steeds meer iets met bomen en bos.

Ik wil voor mijn woning wat een tussenwoning is voor en achter een camera.
Wil graag via een extern apparaat toegang tot de beelden kunnen hebben en via een iOS toestel.

Nu ben ik van plan om bij Andy het volgende te bestellende:

Nvr 4208-8P 4KS2
https://a.aliexpress.com/_BUfFFQ

2x ipc t5422tm 4mp starlight
https://nl.aliexpress.com/item/33021770434.html

Nu lees ik echter dat de 5422 een vaste lens heeft, iemand tips voor een waardige alternatief die Andy verkrijgbaar is?

Ben je hiermee buiten de kabels klaar of heb je meer nodig om het aan te sluiten?

Edit: Wat is als optie mogelijk voor een camera die ik niet bedraad kan aansluiten maar toch in de systeem wil integreren?

[Voor 8% gewijzigd door psycho-tr op 03-01-2021 16:03]

• JBS
  • Niet online
@psycho-tr De IPC-T5442T-ZE is de varifocal variant. Voor montage van de camera's heb je optioneel bijvoorbeeld een junctionbox nodig, zie tabje accessoires op de Dahua productpagina.

• blup
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 06-06 18:37

Check de bitrate eens.

• JL-IP(!)
Maak eens een screenshot van de instellingen van de Main Stream.
Setup --> camera --> video --> tabblad video --> mainstream

• aawe mwan
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 19:26

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Nu loop ik tegen het probleem aan dat een resolutie van 1920 × 1080 mij betere kwaliteit geeft dan de resolutie van 2688×1520. Is dat een herkenbaar probleem?
Lang geleden had ik een camera met hetzelfde probleem. In het beeld in de hoogste resulutie zag je vaak gewoon 2 of 3 keer bijna dezelfde beeldlijn, wat een "trappetjes" effect gaf bij schuine lijnen in beeld.

老厮是麂

• Homer-Simpson
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 21:42
martinvdm schreef op woensdag 30 december 2020 @ 23:10:
[...]

Dat ligt maar net aan je situatie. Het is voor ip camera’s met poe slechts een enkele utp kabel die je hoeft te trekken dus leef je uit. Langs de wand, door de vloer, noem het maar.
Qua nvr zou ik zelf kijken naar Hikvision of Dahua. Goed betaalbaar.
Absolute beginner hier: ik zie bij diverse PoE camera’s dat ze naast een UTP aansluiting hebben ook nog een power aansluiting hebben die niet noodzakelijkerwijs aangesloten dient te worden. Voor mijn nieuwbouwwoning was ik voornemens om loze leidingen naar buiten te brengen en daar direct een PoE camera op te monteren.
Mijn vraag is: kan dit wel gezien dat nutteloze andere kabeltje of zijn er camera’s waarbij dat niet is? Ik heb die nog niet gevonden voor <€200

• JBS
  • Niet online
@Homer-Simpson Die extra kabel is om een losse 12V voeding aan te sluiten wanneer je geen PoE gebruikt.

• RobbyTown

RobbyTown

Grootmeester

Heeft er iemand ervaring met NVR op meerdere locaties?

Privé heb ik Hikvision NVR met camera's. Dat werkt allemaal prima. Maar stel ik wil de beelden van de zaak er ook op zien (en terug kijken) dat is niet te doen.

Met Synology getest daar zit een soort CMS systeem in bij het camera pakket. Dat werkt prima. https://www.synology.com/...logy_Surveillance_Station

Zijn er meer merken die dit kunnen?

• Homer-Simpson
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 21:42
JBS schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:49:
@Homer-Simpson Die extra kabel is om een losse 12V voeding aan te sluiten wanneer je geen PoE gebruikt.
Dat was me duidelijk. Echter waar laat ik die als ik er geen gebruik van ga maken? Wegduwen in de 16mm of 19mm leiding? Kan hem moeilijk los laten bungelen lijkt me.
Mijn beeld van een PoE camera was hetzelfde als van een PoE acces point: namelijk een Ethernet poort op het device waar ik zelf een kabel inprik. Blijkbaar klopt dat beeld niet?

[Voor 19% gewijzigd door Homer-Simpson op 04-01-2021 22:23]

• JBS
  • Niet online
Homer-Simpson schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:19:
[...]

Dat was me duidelijk. Echter waar laat ik die als ik er geen gebruik van ga maken? Wegduwen in de 16mm of 19mm leiding? Kan hem moeilijk los laten bungelen lijkt me.
Mijn beeld van een PoE camera was hetzelfde als van een PoE acces point: namelijk een Ethernet poort op het device waar ik zelf een kabel inprik. Blijkbaar klopt dat beeld niet?
Je zou hiervoor een junction box kunnen gebruiken.

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

RobbyTown schreef op maandag 4 januari 2021 @ 21:43:
Heeft er iemand ervaring met NVR op meerdere locaties?

Privé heb ik Hikvision NVR met camera's. Dat werkt allemaal prima. Maar stel ik wil de beelden van de zaak er ook op zien (en terug kijken) dat is niet te doen.

Met Synology getest daar zit een soort CMS systeem in bij het camera pakket. Dat werkt prima. https://www.synology.com/...logy_Surveillance_Station

Zijn er meer merken die dit kunnen?
Ik weet dat bosch het kan, je kunt ze dan aan elkaar koppelen en allen zien binnen dezelfde applicatie. Zit je wel een behoorlijk andere prijsklasse ;)

• gron74
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 18-06 10:41
Ik ben ook bezig om te kijken welke camera's ik wil. Mijn oog is gevallen op de Synology NVR1218, hier krijg je 4 licenties voor de camerasoftware bij. Andere optie is mijn huidige Synology gebruiken, maar ik vrees wat voor de belasting. Mijn huidige Synology bevat ook mijn foto's, dus die moet niet zomaar stuk gaan.

• A3-D
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 18-06 18:03
JBS schreef op zondag 27 december 2020 @ 20:02:
[...]

Ik overweeg 2 x de IPC-T5442T-ZE aan te schaffen. Kun je mij vertellen of er in de verpakking ook het het installatiemateriaal zit om de UTP connectie waterdicht te maken? Of moet je dat ergens los bestellen via Andy?

Overigens ben ik erg benieuwd of de Brexit mogelijk nog gevolgen heeft voor de BTW en invoerrechten? :?

[Voor 7% gewijzigd door A3-D op 05-01-2021 03:57]

RiederZon Totaal: 4720 Wp | PVoutput: Team Barendrecht NL zipcode 2990 - 2994

• elsinga
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 15:00
Homer-Simpson schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:19:
[...]

Mijn Reolink camera's hebben een vast gemonteerde kabelboom, waar naast RJ45 o.a. ook die voedingsaansluiting bij zit. Ik heb de kabelboom gewoon richting spouwmuur gedrukt (22mm gat) en alleen de RJ45 met PoE aangesloten. Scheelde een lelijke junctionbox en het risico op beschadigen door bijvoorbeeld vocht is klein.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, AC2E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• JBS
  • Niet online
A3-D schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 02:25:
[...]

Ik overweeg 2 x de IPC-T5442T-ZE aan te schaffen. Kun je mij vertellen of er in de verpakking ook het het installatiemateriaal zit om de UTP connectie waterdicht te maken? Of moet je dat ergens los bestellen via Andy?
Zit erbij:

• JL-IP(!)
A3-D schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 02:25:
[...]
Overigens ben ik erg benieuwd of de Brexit mogelijk nog gevolgen heeft voor de BTW en invoerrechten? :?
Nee want ze hebben het onlangs verhuist naar Frankrijk.

Of doel je over de algemene handel tussen de EU en Engeland?
gron74 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 00:36:
Ik ben ook bezig om te kijken welke camera's ik wil. Mijn oog is gevallen op de Synology NVR1218, hier krijg je 4 licenties voor de camerasoftware bij. Andere optie is mijn huidige Synology gebruiken, maar ik vrees wat voor de belasting. Mijn huidige Synology bevat ook mijn foto's, dus die moet niet zomaar stuk gaan.
Waarom wil je een Synology? De Dahua NVR voor 4/8 camera's is goedkoper.

[Voor 48% gewijzigd door JL-IP(!) op 05-01-2021 08:45]

Pagina: 1 ... 56 ... 61 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True