Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 57 ... 61 Laatste
Acties:

• gron74
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 18-06 10:41
@JL-IP(!) Mijn reden voor Synology is dat er heel veel camera's worden ondersteund. Ik heb de link bekeken. Sinds een iPhone adapter uit China in mijn huis is ontploft, waag ik me niet meer aan alles dat van Alie komt dat in een stopcontact moet.

• Step5
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 14:55
gron74 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:44:
@JL-IP(!) Mijn reden voor Synology is dat er heel veel camera's worden ondersteund. Ik heb de link bekeken. Sinds een iPhone adapter uit China in mijn huis is ontploft, waag ik me niet meer aan alles dat van Alie komt dat in een stopcontact moet.
Je kunt het ook gewoon in Nederland kopen natuurlijk

• Karin P
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 23:05
Ik, met weinig tot geen kennis van bewakingscamera's, heb een vraag over het eventueel plaatsen van een camera aan een nieuwbouw huis.

Vanuit het project is het een optie om een bedrade UTP CAT6 leiding t.b.v. cameratoezicht op de buitengevel te kiezen. De bedrade leiding komt uit de meterkast en eindigt d.m.v. een stukje PVC buis uit de buitengevel op ca. 250 cm hoogte. De kabel kan zorg dragen voor de stroom en het dataverkeer (PoE) van de aan te sluiten camera. Vaste locatie bedrade leiding conform optie E-tekening. De plaatsing is op de rode stip.

Heeft het zin om 1 camera te plaatsen en te richten op de manier zoals in de tekening aangegeven? Of zou ik dan ook nog voor een deurbel-camera moeten kiezen?

De achterkant van het huis heeft geen achterom; grenst aan water.
Ik hoor graag jullie input.

• A3-D
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 18-06 18:03
Thanks!
JL-IP(!) schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 08:39:
[...]Nee want ze hebben het onlangs verhuist naar Frankrijk.

Of doel je over de algemene handel tussen de EU en Engeland?
Nee, ik doelde meer op het feit of ik straks aan de deur nog een nota gepresenteerd krijg voor BTW en invoerrechten, maar volgens Andy was dat niet het geval.

Afgelopen nacht dus de knoop doorgehakt en na een uitvoerige mailwisseling met Andy heb ik 2 x de IPC-T5442T-ZE besteld en betaald via PayPal. Hij heeft ze gelijk via FedEx verzonden en dat ging allemaal erg vlotjes. Nu nog even geduld hebben totdat ik er mee aan de slag kan.

Ik moet nog wel even op zoek naar een functionele en betaalbare PoE switch + geschikte UTP kabel. Iemand toevallig nog buikbare tips of leuke aanbiedingen hiervoor? _/-\o_

RiederZon Totaal: 4720 Wp | PVoutput: Team Barendrecht NL zipcode 2990 - 2994

• A3-D
Karin P schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:31:
Ik, met weinig tot geen kennis van bewakingscamera's, heb een vraag over het eventueel plaatsen van een camera aan een nieuwbouw huis.

Vanuit het project is het een optie om een bedrade UTP CAT6 leiding t.b.v. cameratoezicht op de buitengevel te kiezen. De bedrade leiding komt uit de meterkast en eindigt d.m.v. een stukje PVC buis uit de buitengevel op ca. 250 cm hoogte. De kabel kan zorg dragen voor de stroom en het dataverkeer (PoE) van de aan te sluiten camera. Vaste locatie bedrade leiding conform optie E-tekening. De plaatsing is op de rode stip.

Heeft het zin om 1 camera te plaatsen en te richten op de manier zoals in de tekening aangegeven? Of zou ik dan ook nog voor een deurbel-camera moeten kiezen?

De achterkant van het huis heeft geen achterom; grenst aan water.
Ik hoor graag jullie input.

[Afbeelding]
Ik heb ook geen specifieke kennis over de juiste montageplek, maar als ik mijn gezonde verstand gebruik en kijk waar praktisch iedereen een camera monteert, zou ik er eerder voor kiezen om de camera te plaatsen bij de linker pijl. Zo pak je de voordeur en de gehele oprit en zie je naderende personen in het aangezicht.

• Karin P
A3-D schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:41:
[...]

Ik heb ook geen specifieke kennis over de juiste montageplek, maar als ik mijn gezonde verstand gebruik en kijk waar praktisch iedereen een camera monteert, zou ik er eerder voor kiezen om de camera te plaatsen bij de linker pijl. Zo pak je de voordeur en de gehele oprit en zie je naderende personen in het aangezicht.
Helaas is de aangegeven plek de enige optie vanuit het project...

• A3-D
Karin P schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:42:
[...]

Helaas is de aangegeven plek de enige optie vanuit het project...
Kun je niet als optie meerwerk een loze leiding aan laten brengen op een plek naar keuze? Ik weet dat dit bij de nieuwbouwwoning die wij hebben gekocht mogelijk was. De prijs was echter belachelijk hoog dat ik dit zelf opgelost heb. Als er iets is waar ik een hekel aan heb, dan is het wel dat je overal draden en leidingen hebt lopen. Bij een nieuwbouwwoning kun je dus nog lekker je gang gaan voordat je de woning fysiek gaat betrekken.

• Karin P
A3-D schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:47:
[...]

Kun je niet als optie meerwerk een loze leiding aan laten brengen op een plek naar keuze? Ik weet dat dit bij de nieuwbouwwoning die wij hebben gekocht mogelijk was. De prijs was echter belachelijk hoog dat ik dit zelf opgelost heb. Als er iets is waar ik een hekel aan heb, dan is het wel dat je overal draden en leidingen hebt lopen. Bij een nieuwbouwwoning kun je dus nog lekker je gang gaan voordat je de woning fysiek gaat betrekken.
Helaas ook geen mogelijkheid tot het vrij kiezen van plaatsing loze leidingen....

• JL-IP(!)
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 23:14
A3-D schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:37:
[...]

Thanks!

[...]

Nee, ik doelde meer op het feit of ik straks aan de deur nog een nota gepresenteerd krijg voor BTW en invoerrechten, maar volgens Andy was dat niet het geval.

Afgelopen nacht dus de knoop doorgehakt en na een uitvoerige mailwisseling met Andy heb ik 2 x de IPC-T5442T-ZE besteld en betaald via PayPal. Hij heeft ze gelijk via FedEx verzonden en dat ging allemaal erg vlotjes. Nu nog even geduld hebben totdat ik er mee aan de slag kan.

Ik moet nog wel even op zoek naar een functionele en betaalbare PoE switch + geschikte UTP kabel. Iemand toevallig nog buikbare tips of leuke aanbiedingen hiervoor? _/-\o_
Klopt, BTW en invoerrechten hoef je niet over in te zitten. Ik bestel nu gemiddeld 5 per maand en nog nooit iets gezien, sinds kort bestel ik ze ook zakelijk dus daar zit ik nog over te dubben of ik toch invoerrechten wil gaan betalen want wil geen gezeik met de douane en/of belastingdienst. Ik zal hiervoor nog even contact opnemen met FedEx.

Je kan als POE switch de TP-Link TL-SG1005P wel gebruiken, voldoet prima en voor UTP kun je vanaf CAT5E geen problemen ervaren, wel de juiste kabel bestellen en niet CCA.
https://www.netwerkproduc...ice/soorten-netwerkkabel/

Belden Cat.6 grijs 7965E is een prima kabel.

• A3-D
JL-IP(!) schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:03:
[...]

Klopt, BTW en invoerrechten hoef je niet over in te zitten. Ik bestel nu gemiddeld 5 per maand en nog nooit iets gezien, sinds kort bestel ik ze ook zakelijk dus daar zit ik nog over te dubben of ik toch invoerrechten wil gaan betalen want wil geen gezeik met de douane en/of belastingdienst. Ik zal hiervoor nog even contact opnemen met FedEx.

Je kan als POE switch de TP-Link TL-SG1005P wel gebruiken, voldoet prima en voor UTP kun je vanaf CAT5E geen problemen ervaren, wel de juiste kabel bestellen en niet CCA.
https://www.netwerkproduc...ice/soorten-netwerkkabel/

Belden Cat.6 grijs 7965E is een prima kabel.
Wederom dank, ik heb zojuist de TL-SG1008P besteld. Scheelde maar 3 euro en dan kan ik mooi mijn TP Link-SG1005D in de meterkast vervangen met deze PoE switch. Nu alleen nog een adresje voor de CAT6 kabel op rol en connectoren zoeken. Camera's komen volgende week maandag binnen volgens FedEx _/-\o_

Edit: volgens mij moet DEZE kabel voldoen toch?

[Voor 9% gewijzigd door A3-D op 05-01-2021 15:11]

• Karin P
A3-D schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:41:
[...]

Dank voor je suggestie.
Is het in dit geval handig om, naast de door de aannemer/architect vastgestelde plek voor de beveiligingscamera, ook een deurbel camera te nemen? Die staat dan wel recht op de deur van de toekomstige buren gericht. Ik weet niet of ze daar zo blij van worden, maar het lijkt een optie.

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 23:11
@Karin P Ik vind die locatie persoonlijk niet erg praktisch.
Je kijkt bezoekers (of "bezoekers" ;) ) altijd op de rug en als je netjes wil zijn t.o.v. je buren moet je de camera straks langs je eigen gevel richten zodat je niet hun hele oprit bij vangt.

Een deurbelcamera vind ik bij jullie situatie wel twijfelachtig, want die staat recht op de voordeur van de buren gericht; als buurman zou ik dat niet fijn vinden en ze hebben dan alle gegronde redenen om dat niet te willen.
(Je zou hooguit een deurbel camera in een hoek van 90 graden op kunnen hangen zodat deze richting de straat gericht staat; zo dus.)

Als het echt niet mogelijk is om tijdens de bouw een leiding bij de garagedeur te krijgen; zo ik zelf achteraf een leiding naar de linkerpijl leggen. (bij de HWA).
Dat kan prima via de achterwand van de meterkast, via de trapkast en dan de garage in.
Dat zijn 2 gaatjes boren en een paar meter installatiebuis.

• martinvdm
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 16:36

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

@Karin P trek twee UTP kabels door 1 buisje. Kabeltje kost je amper extra en je hebt later de mogelijkheid om een camera ernaast te hangen en de andere kant op te richten.

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

• Karin P
martinvdm schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 18:02:
@Karin P trek twee UTP kabels door 1 buisje. Kabeltje kost je amper extra en je hebt later de mogelijkheid om een camera ernaast te hangen en de andere kant op te richten.
Dank voor de suggestie.
Kan ik later, na opleveren, een tweede kabel (laten) trekken? Aannemer doet er maar 1...

• Karin P
Piet91 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:02:
@Karin P Ik vind die locatie persoonlijk niet erg praktisch.
Je kijkt bezoekers (of "bezoekers" ;) ) altijd op de rug en als je netjes wil zijn t.o.v. je buren moet je de camera straks langs je eigen gevel richten zodat je niet hun hele oprit bij vangt.

Een deurbelcamera vind ik bij jullie situatie wel twijfelachtig, want die staat recht op de voordeur van de buren gericht; als buurman zou ik dat niet fijn vinden en ze hebben dan alle gegronde redenen om dat niet te willen.
(Je zou hooguit een deurbel camera in een hoek van 90 graden op kunnen hangen zodat deze richting de straat gericht staat; zo dus.)

Als het echt niet mogelijk is om tijdens de bouw een leiding bij de garagedeur te krijgen; zo ik zelf achteraf een leiding naar de linkerpijl leggen. (bij de HWA).
Dat kan prima via de achterwand van de meterkast, via de trapkast en dan de garage in.
Dat zijn 2 gaatjes boren en een paar meter installatiebuis.
Hartelijk dank voor je suggesties, Piet91

Eens met de suboptimale keuze van de aannemer. Voor die optie gaan we maar niet betalen :)
Ook eens met de deurbelcamera. Onder een hoek plaatsen is een prima idee.
De bel komt nu op de rechterkant van de deur; die zou onder een hoek geplaatst richting de garage kijken. In combinatie met een camera, op de linkerkant van de garage die richting de voordeur/oprit kijkt, hebben we redelijk zicht.

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Karin P schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 18:19:
[...]

Dank voor de suggestie.
Kan ik later, na opleveren, een tweede kabel (laten) trekken? Aannemer doet er maar 1...
Later een kabel trekken is lastig, het kost de aannemer echt 5 min in 1 keer 2 kabels te trekken ipv 1, als hij dat niet wil, heb je een slechte aannemer, of iig onwelwillende.

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

• Karin P
martinvdm schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 19:27:
[...]

Later een kabel trekken is lastig, het kost de aannemer echt 5 min in 1 keer 2 kabels te trekken ipv 1, als hij dat niet wil, heb je een slechte aannemer, of iig onwelwillende.
Onwelwillend, in de meeste gevallen, helaas.

• JL-IP(!)
Karin P schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 18:19:
[...]

Dank voor de suggestie.
Je kan de aannemer ook vragen of je zelf een kabel mag aanleveren die hij kan trekken. Je kan dan een twin UTP kabel laten trekken 😉

• Karin P
JL-IP(!) schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:17:
[...]

Je kan de aannemer ook vragen of je zelf een kabel mag aanleveren die hij kan trekken. Je kan dan een twin UTP kabel laten trekken 😉
Is het proberen zeker waard!

• psycho-tr
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 16-06 20:06
JBS schreef op zondag 3 januari 2021 @ 15:45:
@psycho-tr De IPC-T5442T-ZE is de varifocal variant. Voor montage van de camera's heb je optioneel bijvoorbeeld een junctionbox nodig, zie tabje accessoires op de Dahua productpagina.
Bedankt, geen switch of iets anders nodig?

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
psycho-tr schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 22:23:
[...]

Bedankt, geen switch of iets anders nodig?
Nee. De camera's kun je rechtstreeks op de genoemde NVR aansluiten.

• kromme
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 00:12

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Heeft er iemand ervaring met sd kaa r tjes in een ip cam.
Recente een Hikvision DS-2CD2347G2-LU 4MP AcuSense ColorVu aangeschaft. Echter zit deze op een AP in de meterkast die het wifi signaal opvangt. Als ik deze op mijn synology nas zet dan loopt de verbinding vol en werkt wr niks meer wat op het AP zit. Ik moet dus een kabel trekken buitenlangs van kamer(modem) naar meterkast. Tot die tijd wil ik graag een sd kaart gebruiken voor opnames.

Keep it calm...en lek mig de zuk

• RobbyTown
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 00:20

RobbyTown

Grootmeester

kromme schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:20:
Recente een Hikvision DS-2CD2347G2-LU 4MP AcuSense ColorVu aangeschaft. Echter zit deze op een AP in de meterkast die het wifi signaal opvangt. Als ik deze op mijn synology nas zet dan loopt de verbinding vol en werkt wr niks meer wat op het AP zit. Ik moet dus een kabel trekken buitenlangs van kamer(modem) naar meterkast. Tot die tijd wil ik graag een sd kaart gebruiken voor opnames.
Toevallig afgelopen zomer bij iemand camera vervangen voor een hikvision DS-2CD2385G1-I model. Sandisk heeft speciale micro SD kaartjes (witte) voor camera. Nas was zo niet meer nodig voor opslag aangezien 1 camera is :). Staat ingesteld op beweging niet 24/7 record. Heb geen klachten gehoord.

• Lieuwe15
  • Laatst online: 21:31
Gisteren ook een setje bij Andy besteld. Hij reageert snel en adequaat, helaas kon hij een in-door wifi camera van dahua helaas niet leveren, maar de 3 stuks 5442 en nvr zijn besteld en onderweg. Nu even uitvogelen hoe ik de bekabeling laat lopen.
Qua hoogte zat ik aan ±2m te denken en bij de voordeur zit ik te twijfelen of ik die op het plafond van de overhang monteer (±2.5m hoog) of op een muurbeugel op 2m hoogte.
Wat zou hierin het beste zijn en het mooiste lijken?
Op het plafond is het natuurlijk wel het meest verdekt en minder 'in-your-face'.

• Caeruleus
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 18:38
Op welke manier krijg je de beste prijs bij Andy? Er zijn geloof ik meerdere kanalen? Aliexpress, Amazon, IPCamTalk Forum, direct email?
Ik zie dat hij tegenwoordig ook Hikvision camera's heeft. Ik dacht dat hij voorheen alleen Dahua deed maar ik heb alles Hikvision en zit er aan te denken om 2 camera's te vervangen door ColorVu camera's.

no animals were harmed during the production of this message

• Lieuwe15
Ik heb via e-mail besteld en de prijzen kwamen overeen met Aliexpress.
Als je via Paypal betaalt even goed checken welke manier van valuta omrekenen het goedkoopste is. Bij mij was door de bank laten doen het goedkoopste. Dus via paypal betalen in USD en dan rekent Paypal in USD af bij je bank of creditcard.
Bank=€504
Creditcard=€509 euro
Paypal= €518 euro

• blup
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 06-06 18:37
kromme schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:20:
Ik heb de IPC-T5442TM-AS-2.8mm en de IPC-T3841T-ZAS 8MP beide op SD kaarten.
De eerste werkt eigenlijk prima, da's toch wel de beste allrounder. Die 8MP ben ik niet tevreden over. (sowieso matig in het donker maar da's een ander verhaal)
Het werkt gewoon niet lekker. Als je bijvoorbeeld in de browser wilt terug kijken krijg je vaak de melding van een bandbreedte te kort als alle instellingen op maximaal staan. Opzich ook wel ergens logisch, de opnames worden héél groot.

• rterhofte
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 01-06 19:44
Step5 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 21:07:
[...]

Ik heb een tijdje terug de firmware van mijn dvr (NVR4108-8P-4KS2) geupdate van versie 3.x naar 4.001.xx en sindsdien wordt er hier niet meer om een plugin gevraagd (wat niet werkte in chromium etc).

Misschien voor jou ook een optie?
Ik heb vandaag ook de update gedaan van de nvr maar nu zie ik helaas geen live beeld meer van de camera's.
Beide camera's zijn van andy. heb jij hier ook last van ?
heeft er ook iemand firmware dat ik de nvr kan downgraden ?

• Step5
rterhofte schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 18:19:
[...]
Ik heb vandaag ook de update gedaan van de nvr maar nu zie ik helaas geen live beeld meer van de camera's.
Hoi,

Mijn NVR komt niet bij 'Andy' vandaan maar heb daar wel laatst een camera gekocht en dat was aansluiten en draaien... Mijn firmware is: DH_NVR4XXX-4KS2_MultiLang_V4.001.0000000.1.R.200319
Ik zie dat ik ook de nieuwste niet meer heb...

Ik heb verder geen oudere versies maar als ik op die firmware zoek krijg ik wel wat hits, waaronder deze:
http://files.dahua.suppor...y/NVR/NVR4xxx-4KS2/Stare/
Daar staan wat oudere tussen, waaronder een 3.216

Wel even zeker weten dat je voor jou het juiste type gebruikt

[Voor 3% gewijzigd door Step5 op 08-01-2021 18:51]

• bbn_ldp
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 22:27
rterhofte schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 18:19:
[...]

Kijk even op ipcamtalk forum, waar Andy op zit.

Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6

• Lennyz
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 16-06 08:08
Na enige tijd de afweging maken of ik zou kiezen voor een kant-en-klare NVR of zelfbouw met Blue Iris heb ik toch voor Blue Iris gekozen.

Ik heb eerst een paar dagen de demo versie van Blue Iris gedraaid en dat beviel mij zo goed dat ik hiervoor een 2e hands pc heb aangeschaft met een Intel core i5-6500, 8gb RAM, SSD en HD. De Windows 10 Home die erop stond heb ik geupgrade naar een Windows 10 Pro. De I5-6500 heb ik gekozen voor de hardwarematige ondersteuning voor H.265. Er draaien nu 5 camera's op en dat worden er 6.

Blue Iris erop geïnstalleerd en gelijk draaien. Het is wel van belang dat je 'Direct-to-disc recording' aanzet samen met 'Hardware accelerated decoding' en dat de substreams goed zijn ingesteld. Hierdoor is mijn CPU gebruik rond de 20% bij het kijken naar de streams met op alle 5 de streams movement detection aan. Zet je deze opties niet aan dan krijg je een zeer hoog CPU gebruik.

Standaard bevat Blue Iris een webserver waardoor je de streams ook van afstand kunt bekijken. Echter staat er nog geen standaard HTTPS aan en wil geen webserver, maar een app voor op mijn telefoon. Blue Iris heeft gelukkig ook een Android app (en IOS maar die heb ik niet getest). De revieuws zijn enigszins negatief dus ik was benieuwd. De app ziet er gedateerd uit maar als het maar werkt vind ik. Bij mij werkte de app meteen zonder noemenswaardige problemen bij testen binnen de LAN. Terugkrijgen werkt snel en live streams is de kwaliteit zeer goed.

Ik ben natuurlijk vooral geïnteresseerd om de camera's buiten mijn netwerk te bekijken. Veel mensen roepen dan meteen doe dat via een VPN. Leuk en aardig natuurlijk, maar ik ben niet de enige gebruiker van het camera systeem. Ook niet-Tweakers moeten gebruik kunnen maken van dit systeem. Maar veiligheid is wel belangrijk als ik een webserver toegankelijk wil maken in mijn netwerk.

Ik heb dus gekozen voor de oplossing om via Docker de webserver achter een reserved-proxy te plaatsen via HTTPS. De oplossing die ik hiervoor heb gekozen is gebruik te maken via Nginx, Let's Encrypt en Fail2ban. Gelukkig is hiervoor een kant-en-klare Docker image beschikbaar die deze programma's meteen download en ook automatisch instelt.

https://docs.linuxserver.io/general/swag

"SWAG - Secure Web Application Gateway (formerly known as letsencrypt, no relation to Let's Encrypt™) sets up an Nginx webserver and reverse proxy with php support and a built-in certbot client that automates free SSL server certificate generation and renewal processes. It also contains fail2ban for intrusion prevention."

Ik hoefde maar 1 config file aan te passen voor Nginx en wordt de webserver van Blue Iris keurig met SSL geserveerd via Nginx. De Android app connect perfect met de Blue Iris server en de webserver is ook bereikbaar.

Het hele systeem werkt nu precies zoals ik het hebben wil.

• A3-D
Voor diegene die nog op zoek zijn naar een prijstechnisch interessante PFB203W wallmount. Op Amazon twee exemplaren gekocht voor € 31,16 zonder verzendkosten.

Doe er je voordeel mee!

[Voor 22% gewijzigd door A3-D op 10-01-2021 22:29]

• Wolfpack01
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 14-03 17:14
Het instellen van een camerabewaking is totaal nieuw voor mij en ik heb nogal veel last van notificaties die heel de dag verstuurd worden met titel 'human detection'. Ik gebruik een Imou turret.

Nu heb ik bvb een optie 'instellen detectie regio' met een raster die ik oftewel oranje kan kleuren oftewel leeg kan laten. Nu vroeg ik mij af is het oranje kleur het deel waarop hij wel moet op reageren en in het oog hebben of is het net het omgekeerde?

Als er nog pro tips zijn altijd welkom, want dit wordt echt vervelend! :)

• Koen g
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 18:00
Heeft er misschien iemand ervaring met een combinatie van buitenlamp met camera zoals deze:https://www.amazon.nl/Ste...id=pla-540668610171&psc=1
Twijfel tussen een slimme deurbel of het plaatsen van een dergelijke camera bij de voordeur (onder carport) in combinatie met de Ezviz X5S NVR die al in gebruik is. Momenteel helaas nog geen UTP aanwezig, verbinding zal dus via Wifi gaan.

• Lennyz
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 16-06 08:08
Wolfpack01 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 08:20:
Het instellen van een camerabewaking is totaal nieuw voor mij en ik heb nogal veel last van notificaties die heel de dag verstuurd worden met titel 'human detection'. Ik gebruik een Imou turret.

Nu heb ik bvb een optie 'instellen detectie regio' met een raster die ik oftewel oranje kan kleuren oftewel leeg kan laten. Nu vroeg ik mij af is het oranje kleur het deel waarop hij wel moet op reageren en in het oog hebben of is het net het omgekeerde?

Als er nog pro tips zijn altijd welkom, want dit wordt echt vervelend! :)
Oranje is normaal gesproken het detectiegebied.

• Caeruleus
Ik dacht dat Andy vanuit Frankrijk verzond? Ik heb een Hikvision camera besteld en deze komt uit China. Wellicht omdat het Hikvision is en hij voornamelijk Dahua doet?
Het was ook de laatste die hij op voorraad had. Ik wou er 2 hebben maar moet voor die andere nu een paar weken wachten.
Anyway, levering is snel genoeg omdat het via Fedex gaat ik weet alleen niet of ik meer kans heb op een rekening van de douane als het uit China komt tov Frankrijk. (ik woon in de UK, wat dat betreft maakt het niet meer uit of het uit Frankrijk komt of China).

• A3-D
Caeruleus schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:19:
Ik dacht dat Andy vanuit Frankrijk verzond? Ik heb een Hikvision camera besteld en deze komt uit China. Wellicht omdat het Hikvision is en hij voornamelijk Dahua doet?
Het was ook de laatste die hij op voorraad had. Ik wou er 2 hebben maar moet voor die andere nu een paar weken wachten.
Anyway, levering is snel genoeg omdat het via Fedex gaat ik weet alleen niet of ik meer kans heb op een rekening van de douane als het uit China komt tov Frankrijk. (ik woon in de UK, wat dat betreft maakt het niet meer uit of het uit Frankrijk komt of China).
Ik heb zelf afgelopen maandag het eerste deel van mijn order razendsnel ontvangen, ook vanuit Shenzen China (bestelling geplaatst vorige week dinsdag). Zending is goed te volgen via FedEx en geen enkel probleem gehad inzake invoerrechten en/of BTW met de eerste camera. De tweede verwacht ik gek genoeg morgen pas (Andy heeft ze wel op dezelfde dag als twee losse pakketten verstuurd).

[Voor 6% gewijzigd door A3-D op 13-01-2021 17:02]

• gise
  • Registratie: juni 2007
  • Niet online
Ik ga me ook maar even inlezen op dit topic en een beetje kijken wat ik wil/nodig zou moeten hebben. van de week werd er bij ons om 02:45 aangebeld, ben toen niet uit bed gegaan omdat ik twijfelde of ik het droomde, of dat het echt was, maarja, als je er al wakker van wordt dan zou het toch wel echt zijn denk ik achteraf.

Vannacht is er een inbraakpoging gedaan bij m'n schoonouders die hier in hetzelfde dorp wonen, 2 km verderop, zowel aan de voorkant als achterkant van het huis schade aan raamkozijnen, waarschijnlijk van koevoet oid. Ook zij wonen in een hoekhuis en hebben dus aan de voorkant van het huis ook een raampje wat open kan.

[Voor 25% gewijzigd door gise op 13-01-2021 19:48]

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Caeruleus schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:19:
Zelfde ervaring als @A3-D , 2 weken geleden camera besteld en met fedex in super snel binnen, zonder extra kosten.

• Lieuwe15
Mijn zending is vorige week vrijdag verzonden en ik kreeg een DHL tracking van Andy.
Ik ben benieuwd wanneer het binnen komt.

• A3-D
Lieuwe15 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:49:
Mijn zending is vorige week vrijdag verzonden en ik kreeg een DHL tracking van Andy.
Ik ben benieuwd wanneer het binnen komt.
Met FedEx kun je rekenen op ongeveer een week. Daar kunnen veel Nederlandse bedrijven in de huidige Corona tijd een puntje aan zuigen (en dan te bedenken dat dit uit China komt). ;)

Met DHL heb ik zelf geen beste ervaringen en ben benieuwd of dat enigszins overeen komt met FedEx.

Ik heb zojuist mijn twee wallmounts ontvangen (PFB203W) en loop toch tegen een kleine beperking van deze bracket op. Er zit maar aan één kan een uitsparing voor de kabeldoorvoer. Nu is dat voor één camera geen probleem, de UTP kabel komt daar namelijk direct uit de muur. Voor de andere camera komt de kabel precies vanaf de kant waar geen uitsparing zit :?

Dahua zou het productieproces iets aan kunnen passen en aan beide kanten die uitsparing kunnen maken. Nu moet ik dus zelf gaan modden of een kleine omweg met de kabel(goot) maken om van de andere kant de mount in te kunnen. Beetje omslachtig in mijn optiek 8)7

[Voor 34% gewijzigd door A3-D op 13-01-2021 22:29]

• JBS
  • Niet online
Na eerder een 4P PoE Dahua NVR van Andy geïnstalleerd te hebben, heb ik nu een 8P variant (NVR4108-8P-4KS2) van Andy ontvangen. Met een 4TB WD Purple HDD erin wordt de NVR niet gevonden door de ConfigTool van Dahua (zonder HDD piept de NVR (lang, kort, kort, kort)).

Herkent iemand dit?

\\Edit: Ah. Er bleek een statisch IP te zijn ingesteld welke buiten mijn IP range valt. Via een monitor de netwerkinstellingen naar DHCP aangepast, daarna wordt ie wel gezien door de ConfigTool.

[Voor 25% gewijzigd door JBS op 14-01-2021 13:53]

• jorisdekloris
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 24-05 15:26
Weet er iemand hoe ik de Dahua Cameras achter mijn NVR io adressen kan geven van de rest van mijn netwerk ipv de nvr zijn eigen subnet?

Tierelier

• JBS
  • Niet online
jorisdekloris schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 21:07:
Weet er iemand hoe ik de Dahua Cameras achter mijn NVR io adressen kan geven van de rest van mijn netwerk ipv de nvr zijn eigen subnet?
Met als doel ze vanuit je eigen netwerk te benaderen? Dat kan ook wanneer ze een IP adres hebben uitgedeeld door de NVR, via het adres van je NVR gevolgd door een specifieke poort. Klik daarvoor op het webpagina icoontje in de lijst waar je de camera's kunt toevoegen.

• jorisdekloris
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 24-05 15:26
Dat was idd mijn doel. Ga ik die eens proberen. Bedankt

Tierelier

• wittmann1982
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 17-06 20:57
Heeft iemand hier een tabel ofzo waarin ik kan zien hoeveel ik kan opnemen voor men NVR HDD vol is?
bvb: 1 camera van 4MP is na 24u opnemen xxMB
Om in te schatten whoeveel terra deze dient te zijn.

[Voor 15% gewijzigd door wittmann1982 op 16-01-2021 16:35]

• Step5
wittmann1982 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 16:34:
Heeft iemand hier een tabel ofzo waarin ik kan zien hoeveel ik kan opnemen voor men NVR HDD vol is?
bvb: 1 camera van 4MP is na 24u opnemen xxMB
Om in te schatten whoeveel terra deze dient te zijn.
Dat ligt helemaal aan je codec en instellingen daarvan, er zijn wel calculators voor een indicatie, bijvoorbeeld https://www.seagate.com/nl/nl/video-storage-calculator/

• AlexFL
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 13:04
JBS schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 22:02:
[...]

Met als doel ze vanuit je eigen netwerk te benaderen? Dat kan ook wanneer ze een IP adres hebben uitgedeeld door de NVR, via het adres van je NVR gevolgd door een specifieke poort. Klik daarvoor op het webpagina icoontje in de lijst waar je de camera's kunt toevoegen.
Hmm als ik dat doe opent ie gewoon een popup naar een ip-adres in een voor mij onbereikbaar subnet.

• wittmann1982
Step5 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 16:47:
[...]

Dat ligt helemaal aan je codec en instellingen daarvan, er zijn wel calculators voor een indicatie, bijvoorbeeld https://www.seagate.com/nl/nl/video-storage-calculator/
Bedankt. Voor 1 camera van 5MP, gecodeerd in H.265, en opgeslagen gedurende 15dagen geeft dit 1,31TB.
Voor 2 a 3 camera's is 4TB voor mij dus voldoende.

• Speedy-Andre
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 21:29

Speedy-Andre

Sony ZL-XA, Nokia 7 plus

Ik lees hier dingen over HiSilicon maar niets over deze onzin die ze verkopen:

Dit gebeurt met een (Chinese) nvr en uitsluitend als je H265 gebruikt ongeacht de gekozen resolutie.
O.a. mini blok camera's en mijn recente Imou IPC-G42P 1440P20 bullet camera hebben deze chip.
De Imou heeft een watermark instelling maar dat is voor een eigen logo, niet dit kreng |:(
Zonder de nvr gebeurt dit niet zoals in een browser of een app.
Vreemd is dat het allemaal camera's van verschillende merken zijn die dit gedrag vertonen.
Ik las iets over een backdoor met deze chips, zou dit soort ongein via de nvr mijn camera's kunnen bereiken?
Nu zijn Chinese nvr's uiteraard alles behalve veilig, maar wat is het belang van dit achterlijke logo op die plek?
Gelukkig kan ik het omzeilen door in de camera met de CMS software of in de browser tegelijk met H265 H264+ te kiezen, dan is het logo weg en heb ik toch de hoge compressie en lage bitrate beschikbaar.

PVoutput Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp WU IALMER88

• RobbyTown

RobbyTown

Grootmeester

martinvdm schreef op maandag 4 januari 2021 @ 23:23:
[...]

Ik weet dat bosch het kan, je kunt ze dan aan elkaar koppelen en allen zien binnen dezelfde applicatie. Zit je wel een behoorlijk andere prijsklasse ;)
even terugkoppeling. Bosch is net wat te duur helaas. Nog wat rond gemaild. Ben momenteel aan het testen (30 test licentie) met Network Optix. Dat ziet en werkt net wat beter dan Synology.

• JBS
  • Niet online
Mafbal schreef op maandag 28 december 2020 @ 13:04:
[...]

Die heb ik ook maar helaas steeds de plugin vraag...
Ik zat gisteren toevallig even in een Dahua NVR met firmware v3.x. en zag bij de beschikbare update naar v4 staan dat één van de verbeteringen het niet meer nodig zijn van een plugin in onder andere Chrome is. Draait je NVR op 3 of 4?

• Mafbal
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 18-06 10:45
JBS schreef op zondag 17 januari 2021 @ 09:43:
[...]
Ik zat gisteren toevallig even in een Dahua NVR met firmware v3.x. en zag bij de beschikbare update naar v4 staan dat één van de verbeteringen het niet meer nodig zijn van een plugin in onder andere Chrome is. Draait je NVR op 3 of 4?
Hij draait nu op 4...pas geüpgraded...
Nu werkt hij inderdaad zonder plugin op internet Explorer met het vinkje compatibiliteit problemen in opties aangezet.....geen idee hoe ik er ook alweer bij gekomen ben maar het werkt.
In Chrome nog steeds de plugin melding overigens

• Koekstra
  • Registratie: november 2012
  • Niet online
RobbyTown schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 19:42:
[...]

even terugkoppeling. Bosch is net wat te duur helaas. Nog wat rond gemaild. Ben momenteel aan het testen (30 test licentie) met Network Optix. Dat ziet en werkt net wat beter dan Synology.
Network Optix kan dit inderdaad, en is ook niet de meest dure oplossing gelukkig en werkt ook best aardig.
Grote namen kunnen dit ook wel, maar vaak betaal je dan wat meer.

Je kan met Hikvision ook meerdere recorders koppelen met iVMS als management laag overigens.

• JBS
  • Niet online
AlexFL schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 16:49:
[...]

Hmm als ik dat doe opent ie gewoon een popup naar een ip-adres in een voor mij onbereikbaar subnet.
Hmm, heb 't recent getest op een oudere Dahua NVR met firmware 3.x en op een recente van 4.x, op beide werkt het bij mij wel.
Op de beide NVR's waren de camera's bereikbaar op http://IPADRESNVR:10080, http://IPADRESNVR:10081, http://IPADRESNVR:10082, etc.

Wat me nu wel opvalt, is dat het afhankelijk is van hoe de camera aan de NVR Is toegevoegd. In onderstaand overzicht de drie toegevoegde camera's, de bovenste is via Poort 'Poort1', camera twee en drie een numerieke poort. Alleen voor de bovenste camera lukt het om de individuele camera te openen via de genoemde IPADRESNVR:10080

Via 'Modificeren' zie ik geen verschil in de verschillende camera's, dus heb op dit moment nog even geen idee hoe het verschil ontstaan is en/of hoe je dat (bij toevoegen camera) zou kunnen specificeren/beïnvloeden.

[Voor 74% gewijzigd door JBS op 17-01-2021 13:21]

• kromme

kromme

Sinds kort een Hikvision camera hangen, deze werkte perfect op een dingetje na. De image coderingssleutel was niet zichtbaar. Na het resetten naar fabrieksinstellingen werkt dit gelukkig wel, echter werk het linecrossing gedeelte niet. ik heb deze op dezelfde manier gezet, vinkje aangezet, regels aangezet. Max grote en minimaal grote aangegeven. Notifications op hikconnect aangezet. Vinkje aangezet dat toezicht centrum een bericht krijgt. Echter ontvang ik niks.

• Pro-alarm
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 17-05 22:06
kromme schreef op maandag 18 januari 2021 @ 20:37:
Sinds kort een Hikvision camera hangen, deze werkte perfect op een dingetje na. De image coderingssleutel was niet zichtbaar. Na het resetten naar fabrieksinstellingen werkt dit gelukkig wel, echter werk het linecrossing gedeelte niet. ik heb deze op dezelfde manier gezet, vinkje aangezet, regels aangezet. Max grote en minimaal grote aangegeven. Notifications op hikconnect aangezet. Vinkje aangezet dat toezicht centrum een bericht krijgt. Echter ontvang ik niks.
Heb je alleen een camera, dan kan het niet altijd even soepel gaan. Als je een netwerk recorder van Hikvision hebt moet dit werken. Heb je deze al aangezet om te testen?

In de Hik-connect app zal je ook de meldingen per device aan moeten zetten. Succes.

Ontdek op https://pro-alarm.nl meer over naadloze integraties

• kromme

kromme

Pro-alarm schreef op maandag 18 januari 2021 @ 21:53:
[...]

Heb je alleen een camera, dan kan het niet altijd even soepel gaan. Als je een netwerk recorder van Hikvision hebt moet dit werken. Heb je deze al aangezet om te testen?

[Afbeelding]

In de Hik-connect app zal je ook de meldingen per device aan moeten zetten. Succes.
Ik heb heb alleen een camera. Ik heb alle vinkjes bij de plaatjes van jou aanstaan. En in de app ook. Het vreemde is dat als ik naar email aanvink werkt het ook niet.

• jasperbz
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 10-05 21:56
Goedemiddag allemaal,

Korte vraag:
mijn huidige camera systeem is voorzien van een 4 poorts hikvision NVR (EU).
Nu wil ik de installatie gaan uitbreiden en heb ik een 8 poorts nvr nodig.
Deze heb ik via MP gekocht alleen blijkt dit een chineese versie te zijn (weer wat geleerd).
Moet deze chineese nvr uiteindelijk samen kunnen werken met orginele hikvision EU camera's.
Vooralsnog herkent die nvr mijn camera's niet. eventueel firmware update uitvoeren of camera's een harde reset geven?

Het gaat om een hikvision DS-7608N-E2/8P(CH)

Alvast bedankt voor de reactie.

• SubSun
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
De afgelopen dagen heb ik mij wat ingelezen in verschillende artikelen en in dit topic. Ben verder een volledige leek op het gebied van beveiligingscamera's dus wil nog wat dingen dubbelchecken:

- Ik wil een camera ophangen om de oprit (meter of 8 vanaf de voordeur) in de gaten te houden. Hierbij twijfel ik nog of ik de camera vlak bij de voordeur ophang of toch op de gevel op de eerste verdieping. Bij beide plekken is het relatief eenvoudig om een utp kabel te leggen. Maakt de hoogte veel uit voor het type camera?
- Stroom is op beide locatie niet aanwezig. Kan wel mocht het echt nodig zijn, maar PoE lijkt mij het handigste
- Bij een PoE camera heb ik nog een PoE-switch nodig
- Verlichting is voornamelijk van de lamp bij de voordeur. Aan de overkant van de straat staat wel een lantaarnpaal.

Nu heb ik deze op het oog:
https://nl.aliexpress.com/item/33021770434.html
Waarom? Puur omdat ik deze een aantal keer in het topic heb voorbij zien komen en hij best schappelijk is geprijsd (+- 130 euro)
In combinatie met deze nvr:
https://nl.aliexpress.com....8148356.4.23e49664CfWEIC
Waarom? Eigenlijk ook omdat ik deze een paar keer voorbij zag komen + deze ondersteunt PoE. Aan de nvr wil ik dan een hdd hangen. Dat lijkt mij makkelijker dan werken met een geheugen kaartje, want deze moet in de camera? (+- 140 euro)

Met deze set kom ik op ongeveer 270 euro uit.

Is dit een goede combinatie? Heeft iemand deze camera en kan mij een voorbeeldje tonen van de beeldkwaliteit? Eventuele goedkopere/betere suggesties zijn natuurlijk ook welkom.

Overigens zal dit waarschijnlijk de enige camera zijn, hooguit in de toekomst nog een 2e erbij.

Nog een extra vraag:
Deze camera heeft kan 3 streams aan. Betekent dit dat ik live kan meekijken via de computer/telefoon? Wat zijn hier de ervaringen mee?

[Voor 21% gewijzigd door SubSun op 19-01-2021 20:30]

• RobbyTown

RobbyTown

Grootmeester

@SubSun hang hem zeker niet te hoog. Staat hier ook in topic. Hoe hoger je hangt hoe minder gaat zien van persoon hoe meer van de omgeving.

Mijne hangen op net bovenkant naast de garagedeur en 1ste verdieping op vloer hoogte dus niet al te hoog.

PoE is meest handige. Mocht je al een switch hebben met voldoende vrije poorten. Misschien een PoE module al voldoende (geen idee wat de prijs verhouding doet en het oog wil ook wat)? Als het maar om 1 PoE camera gaat.
Let wel op er is verschil tussen PoE en PoE+ :).

• SubSun
  • Niet online
RobbyTown schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 21:27:
@SubSun hang hem zeker niet te hoog. Staat hier ook in topic. Hoe hoger je hangt hoe minder gaat zien van persoon hoe meer van de omgeving.

Mijne hangen op net bovenkant naast de garagedeur en 1ste verdieping op vloer hoogte dus niet al te hoog.

PoE is meest handige. Mocht je al een switch hebben met voldoende vrije poorten. Misschien een PoE module al voldoende (geen idee wat de prijs verhouding doet en het oog wil ook wat)? Als het maar om 1 PoE camera gaat.
Let wel op er is verschil tussen PoE en PoE+ :).
Ik heb nog geen switch. De nvr met PoE leek mij dan wel handig, gezien ik de beelden dan ook meteen kan opslaan. Ik was niet op de hoogte van PoE/PoE+, thanks. Zojuist de specs van de camera bekeken en de powerconsumption is 7,2W met IR aan. PoE zou dus voldoende moeten zijn of zie ik nog andere dingen over het hoofd? De nvr komt uit het zicht te hangen, dus het is niet zo erg dat ie wat groter/lomper is.

• Step5
SubSun schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 21:44:
[...]
zie ik nog andere dingen over het hoofd? De nvr komt uit het zicht te hangen, dus het is niet zo erg dat ie wat groter/lomper is.
Aan de nvr wil ik dan een hdd hangen
Hdd gaat in de nvr ;)

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

kromme schreef op maandag 18 januari 2021 @ 20:37:
Heb je wel hik connect ingesteld ? iOS of Android ?

• kromme

kromme

martinvdm schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 08:03:
[...]

Heb je wel hik connect ingesteld ? iOS of Android ?
Hikconnect had ik op de oude instelingen wel werkend. Android

• JL-IP(!)
Is het nu 'bewakingscamera' of 'beveiligingscamera' of 'camerabeveiliging'... Zoveel termen en ik haal ze best wel vaak door elkaar 8)7

• kromme

kromme

Vandaag gekeken, de lincrossing zelf werkt, krijgt andere kleur.

Na alles uit te hebben gevinkt en weer aan, werkt het. Wat een K software

[Voor 38% gewijzigd door kromme op 21-01-2021 23:56]

• Caeruleus
Nog even een update mbt de Hikvision camera die ik had besteld via "Andy". Camera werd via Fedex bezorgd in the UK. Gelukkig geen extra toeslag er bovenop van de douane.
De camera en de doos zijn zonder enige branding maar ik kon de camera gewoon updaten met de officiele firmware van de Europese portal.
Inmiddels zijn de camera's weer op voorraad (ik had de laatste besteld) en heb zojuist een 2e camera besteld van hetzelfde type.
Ik heb overigens het idee dat achter de naam "Andy" een heel call centre vol met personeel schuil gaat maar het is toch leuk dat je het gevoel krijgt dat je persoonlijk contact met iemand hebt ;)

• ajautze
  • Laatst online: 09-05 13:28
Even een vraagje, want ik verdwaal in alle info hier.
Ik wil graag 3 buitencamera's (ter beveiliging) op gaan hangen waarmee ik live kan kijken wanneer ik wil met mijn mobiel. Ook moeten ze kunnen opnemen (liefst in de cloud, maar mag ook op bv een NAS) en wellicht later nog binnencamera's er aan toevoegen. Bewegingsdetectie (en notificatie) zou mooi zijn.
Is WiFi hiervoor geschikt als de apparaten op 1 of 2 meter buiten het huis worden gemonteerd? Dit wil ik namelijk wel het liefst. Accu of gekabelde stroom toevoer is geen punt.

Welke camera raden jullie mij hiervoor aan met welk soft en/of hardware systeem voor de opnames en live view? Liefst natuurlijk zonder maandelijkse kosten, maar als dit niet extreem veel is, dan is het ook goed.

Zelf was mijn oog gevallen op Hikvision camera's, alleen ik heb geen idee welke goed genoeg is voor mijn demands hierboven en welke setup ik ernaast moet gaan draaien. Graag ontvang ik wat advies :)

• JBS
  • Niet online
Caeruleus schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:58:

Ik heb overigens het idee dat achter de naam "Andy" een heel call centre vol met personeel schuil gaat maar het is toch leuk dat je het gevoel krijgt dat je persoonlijk contact met iemand hebt ;)
Waarom denk je dat?

• Caeruleus
Omdat "Andy" actief is op Aliexpress, Amazon, IpCamTalk, overig?
Tegelijkertijd ook nog bestellingen en support afhandelt per email en dan heb ik het nog niet over alles wat in de back-end gebeurt (voorraad etc). Z'n paypal adres is dan wel hardworking.andy (@gmail.com) maar het lijkt mij wel heel veel werk voor 1 persoon.

• janr88
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 09-03 13:14
Ik heb via Andy de deurbel kit VTO2101E-P-S1 ontvangen.

Echter het configureren loopt niet zoals het moet.

Volgende stappen heb ik overlopen:
- Deurbel en monitor via POE aangesloten op POE switch.
- Standaard config doorlopen.

EDIT:

De deurbel doet zijn werk... (offline)

Wanneer ik de POE switch koppel aan mijn modem krijg ik de VTH en VTO niet online.
In het programma 'VDPconfig' verschijnen ze wel.
Wanneer ik het IP adres van de VTO in mijn browser ingeef krijg ik geen reactie...
Het is dus onmogelijk om de 'Web Login' te openen...

Ik vermoed dat er iets fout gelopen is bij het instellen van de IPadressen? Of...?

Ik heb al paar keer herstelt naar de fabrieksinstellingen en opnieuw begonnen maar ik loop altijd vast.

Iemand tips?

[Voor 28% gewijzigd door janr88 op 27-01-2021 17:29]

• Step5
janr88 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:18:
Ik heb via Andy de deurbel kit VTO2101E-P-S1 ontvangen.

Echter het configureren loopt niet zoals het moet.

Volgende stappen heb ik overlopen:
- Deurbel en monitor via POE aangesloten op POE switch.
- Standaard config doorlopen.

EDIT:

De deurbel doet zijn werk... (offline)

Wanneer ik de POE switch koppel aan mijn modem krijg ik de VTH en VTO niet online.
In het programma 'VDPconfig' verschijnen ze wel.
Wanneer ik het IP adres van de VTO in mijn browser ingeef krijg ik geen reactie...
Het is dus onmogelijk om de 'Web Login' te openen...

Ik vermoed dat er iets fout gelopen is bij het instellen van de IPadressen? Of...?

Ik heb al paar keer herstelt naar de fabrieksinstellingen en opnieuw begonnen maar ik loop altijd vast.

Iemand tips?
Wat ik zo snel kan bedenken is de vraag of de ip-adressen wel in dezelfde range als je pc zitten?
Subnet hetzelfde etc. Kun je ze pingen?

Verder een vraagje aan jou, ik ben ook van plan om die VTO te bestellen. Een VTH denk ik eerst nog niet, of die kit waar jij het over hebt moet interessant zijn. Mag ik vragen welke VTH dat is en wat Andy daarvoor rekent? want ik kon deze zaken op z'n Ali site niet vinden.

• janr88
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 09-03 13:14
Step5 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 23:29:
[...]

Wat ik zo snel kan bedenken is de vraag of de ip-adressen wel in dezelfde range als je pc zitten?
Subnet hetzelfde etc. Kun je ze pingen?

Verder een vraagje aan jou, ik ben ook van plan om die VTO te bestellen. Een VTH denk ik eerst nog niet, of die kit waar jij het over hebt moet interessant zijn. Mag ik vragen welke VTH dat is en wat Andy daarvoor rekent? want ik kon deze zaken op z'n Ali site niet vinden.
Waar kan ik de range van mijn PC bekijken of eventueel aanpassen?
Ik ben nogal een leek op dat vlak 8)7
Het pingen zal ik vanavond eens uittesten.

De VH is de VTH2421FB(W)-P.
De volledige kit was 260USD. Op een week ontvangen via FedEx.

• JBS
  • Niet online
Een tweetal vragen over de Dahua NVR:

1. In de Dahua NVR kun je AI > SMD een overzicht opvragen van detectie momenten van voertuig en mens.

In de DMSS app kun je notificaties inschakelen voor deze zelfde detectie momenten, of bijvoorbeeld opgenomen clips bekijken waarbij je kunt filteren op Alles, Normaal, Alarm, Bewegingsdetectie en Slim opnemen.

Een overzicht van opgenomen clips op basis van de voertuig en mens detectie lijkt niet op te roepen in de app zoals dat wel kan in de NVR zelf via AI > SMB, of kijk ik verkeerd?

2. Via Alarm > Video detectie kun je per kanaal het detectie gebied instellen. Dit lijkt het detectiegebied te zijn voor de alarm meldingen, niet voor SMD. Klopt dat? Ik zie dan echter niet waar ik het detectiegebied voor SMD kan instellen. Iemand ervaring?

[Voor 23% gewijzigd door JBS op 31-01-2021 08:00]

• JL-IP(!)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[Voor 6% gewijzigd door JL-IP(!) op 28-01-2021 09:22]

• A64_Luuk
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 01-02 16:21
Laat maar

[Voor 105% gewijzigd door A64_Luuk op 01-02-2021 11:00]

• blup
hoe doet hij het als er een auto met verlichting aan op de oprit staat?

• JL-IP(!)
blup schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:42:
[...]

hoe doet hij het als er een auto met verlichting aan op de oprit staat?
Welke camera bedoel je met 'hij'?

• blup
JL-IP(!) schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:16:
[...]

Welke camera bedoel je met 'hij'?
Excuses, "zij".

• JL-IP(!)
Welk type camera bedoel je met 'zij' of doel je op alle camera's uit mijn lijstje? Ik snap de hij/zij grap maar ging uit van een specifiek model..

• Step5
janr88 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:27:
[...]

Waar kan ik de range van mijn PC bekijken of eventueel aanpassen?
voor als je windows gebruikt: bekijken en wijzigen

• Robbeke80
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 23:15
JL-IP(!) schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:33:
[...]

Welk type camera bedoel je met 'zij' of doel je op alle camera's uit mijn lijstje? Ik snap de hij/zij grap maar ging uit van een specifiek model..
Ik gok dat hij er vanuit gaat dat het 4 verschillende tijdstippen betrof, dat dacht ik namelijk in eerste instantie totdat ik zag dat alle foto's op dezelfde tijd waren gemaakt en dit 4 verschillende camera's zijn.
Dit zijn toch wel heel erg gedetailleerde plaatjes voor dat tijdstip! _/-\o_

• DeBe
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 22:55
Die ColorVu is wel echt heel lichtgevoelig! Bestaat nu zelfs een 8mp van met exact dezelfde lichtgevoeligheid.

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Ik heb zelf de 2347g2 colorvu. Geweldig ding. Alleen vind ik de belichting jammer dat dit soms niet goed bijstelt waardoor iemand snel overbelicht raakt.

• Landon
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 19-06 11:27
Heeft er hier iemand tips m.b.t. de locatie van een tweetal cameras?

Wij hebben een tussenwoning gekocht, en willen de woning beveiligen d.m.v. camera's, nu is het zo dat het geen hoekwoning betreft, dus zitten even te bedenken hoe we de voordeur willen monitoren.

Een camera deurbel zie ik niet zitten, maar dacht persoonlijk aan een hikvision die op de voorgevel komt.

Onze voortuin is ongeveer 2 meter diep, waardoor de kans aannemelijk is dat we de openbare weg / deur van de buren filmen.

Hoe zit dit wettechnisch, mogen we hier zomaar een camera ophangen?

• JL-IP(!)
martinvdm schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:28:
Ik heb zelf de 2347g2 colorvu. Geweldig ding. Alleen vind ik de belichting jammer dat dit soms niet goed bijstelt waardoor iemand snel overbelicht raakt.
Probeer de exposure tijd eens aan te passen naar 1/25, default staat het op 1/12
Landon schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:50:
Heeft er hier iemand tips m.b.t. de locatie van een tweetal cameras?

Wij hebben een tussenwoning gekocht, en willen de woning beveiligen d.m.v. camera's, nu is het zo dat het geen hoekwoning betreft, dus zitten even te bedenken hoe we de voordeur willen monitoren.

Een camera deurbel zie ik niet zitten, maar dacht persoonlijk aan een hikvision die op de voorgevel komt.

Onze voortuin is ongeveer 2 meter diep, waardoor de kans aannemelijk is dat we de openbare weg / deur van de buren filmen.

Hoe zit dit wettechnisch, mogen we hier zomaar een camera ophangen?
https://autoriteitpersoon...-bij-huis-en-bij-de-buren

[Voor 52% gewijzigd door JL-IP(!) op 29-01-2021 11:13]

• mlo
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 16:12
Nice! interessant om te zien. Die T5442-T-ZEB is wel verreweg het scherpst, is dat vanwege zwart wit en IR? Of kunnen colorvu en Starlight ook scherper dan wat ik hier zie?

De HDW3449 is wel heel korrelig.

De hikvision kleur in het donker werkt wel echt goed, maar mis nog net wat scherpte wat bij de zwart wit beelden met IR wel lukt. Toch zou mijn voorkeur naar de hikvision gaan vanwege de kleuren in het donker

• wittmann1982
Ik heb inmiddels een eigen selectie gemaakt van allerhande soorten cams, deurbellen etc die hier in het topic zijn gepasseerd, die ik eerstdaags ga bestellen:
NVR : 1x Dahua DH-NVR4104-P-4KS2
HDD: WD Purple 4TB: 1x WD40PURZ
Camera’s : 2x HDW2431T-AS-S2
Dome camera bracket: 2x Dahua DH-PFB203W of Dahua DH-PFB204W of ... ??
Switch: 1x dahua vtns1060A

Deurbel : 1x Dahua VTO2202F-P
Montagebox deurbel opbouw : 1x VTM115
Display : 2x VtH2421FB-P
Switch: 1x dahua vtns1060A

Weet er iemand wat de correcte camera bracket is die ik dien te gebruiken (montage van de dome op verticale muur)?
Misschien dat er nog iemand opmerkingen heeft omtrent de gekozen componenten?

• Lieuwe15

• Piet91
@wittmann1982 Ik had de 8 of 16 kanaal versie van de NVR gekozen.
Kost maar een paar euro meer en dat geeft je wat meer ruimte voor in de toekomst.

Daarnaast hoef je niet een NVR met ingebouwde POE-switch te nemen als je ook al een losse POE-switch neemt.

• wittmann1982
@Piet91 Het is waar, over het hoofd gezien dat die NVR al als een POE-switch werkt.
Heb je een toevallig een ref van de 8kanaals versie? Is dit de NVR4208-8P-4KS2 of NVR2108-8P-S2 ?
Aan al die nummers raak ik niet meer wijs :*)

[Voor 20% gewijzigd door wittmann1982 op 30-01-2021 15:42]

• Piet91
@wittmann1982 Dan heb je het over de NVR4108-4KS2 of NVR4116-4KS2. (witte NVR)
Of de NVR4108HS-4KS2 of NVR4116HS-4KS2. (zwarte NVR)

De witte en zwarte NVR zijn gelijk aan elkaar, alleen de behuizing verschilt.

Overigens; de -P of -8P (enz.) in de naam van een NVR staat voor de ingebouwde POE-switch. ;)
Die heb je dus niet nodig als je een aparte POE-switch gebruikt.

• wittmann1982
@Piet91 aha, duidelijker met die p. Ik zou graag het aantal stroomverbruikers beperken en dus wel degelijk voor een ’p’ versie willen gaan.

• rterhofte
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 01-06 19:44
Een tijdje geleden heb ik een nvr-4108-8p4ks2 en een Dahua ipc-t3241-zas 2mp bij andy besteld. deze camera heb ik gekozen vanwege zijn vari focus ( 2.7-13.5mm) . Nu wil ik de set uitbreiden met nog 2 camera's en wil ik de huidige camera bekijken welke lens ik nodig heb op de 2 nieuwe locaties. Hoe kan ik zien als ik het gewenste beeld heb welke lens ik nodig heb, zie namelijk nergens als ik inlog op de camera een brandpunt staan.

• SubSun
  • Niet online
Wat kan het onverwacht snel gaan :)

Zo'n anderhalf week geleden hier een berichtje geplaatst dat ik graag een camera+nvr wilde. Had al een setje op het oog. Na wat tips, ben ik in eerste instantie toch voor de simpelste/goedkoopste optie gegaan: enkel camera+poe injector en voorlopig even een sd kaartje erin (bedankt @RobbyTown, had de poe injector-optie niet eens overwogen totdat jij het noemde).

Had de IPC-T5442TM-AS op het oog en ben uiteindelijk gewoon voor deze gegaan. Andy reageerde erg snel op een aantal vragen en raadde aan om de 3.6mm versie aan te schaffen. Op de 26e besteld en de 29e al ontvangen. Heb nog nooit zo snel iets ontvangen vanuit China :D

De camera hangt nog niet, maar heb er al wel wat mee kunnen spelen. Beeldkwaliteit heeft mij positief verrast, in daglicht maar met name in het donker/schemerlicht. Meekijken in de webinterface werkte meteen. Kreeg de camera niet meteen gekoppeld in de DMSS app, maar handmatig via ip is het wel gelukt.

Moet nog wel door de handleiding van 200 pagina's ploeteren om er achter te komen hoe alles werkt en wat de beste instellingen zijn. Moet oa nog uitzoeken hoe ik de camera kan laten opnemen bij beweging en dat de beelden lokaal op de sd kaart worden opgeslagen + hoe ik de camera van buiten mijn netwerk kan benaderen.

Ik loop alleen tegen een probleem aan :( . Op het moment hangt de camera namelijk aan een router. Deze router hangt weer achter de Ziggo modem. Lokaal kan ik alles benaderen en dus ook live meekijken met de webinterface/dmss app. Ik wil liever de camera direct op de modem aansluiten. Echter kan ik de camera niet meer benaderen als ik dit doe. In de configtool zie ik de camera wel, maar als ik op de modem inlog, zie ik de camera er niet tussen staan bij 'gebruikers'. Zag wel wat berichten hier en op Ziggo community voorbij komen dat de Ziggo modem wat moeilijk kan doen, maar zie zo 1,2 niet de oplossing. Iemand toevallig hier zelf tegen aangelopen?

//hmm, ik ben steeds verder met het bijlezen. Zie dat portforwarding sterk wordt afgeraden. Ik ga me eens verdiepen in vpn. Zag ergens https://www.pivpn.io/ voorbij komen, ga dat eens lezen.

De vraag over de Ziggo modem blijft nog openstaan, dus als iemand tegen hetzelfde is gelopen en een oplossing heeft gevonden. Hoor het graag!

[Voor 33% gewijzigd door SubSun op 31-01-2021 20:34]

• Elahkneh
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 00:05
Ik heb afgelopen week mijn cameras geïnstalleerd op de zaak ! Ik heb gekozen voor een hikvision setje bestaande uit 4 x 2347G2-LU met een hikvision DS-7608NI-K2/8P en wd purple schijf .
Nu heb ik de nvr in het plafond geplaatst om het niet te makkelijk te maken . ;)

Nu kan ik lokaal de meeste instellingen wel wijzigen via de laptop maar dan krijg ik maar de helft van de opties en instellingen te zien . Geen wdr , lichtaanpassing voor colorvu is alleen te veranderen via de nvr .
En gezien mijn nvr in het plafond zit is dat best onhandig .

Moet ik de firmware van de camera’s updaten om alle functies lokaal te wijzigen?
Of wordt het een draadloze muis + wireless HDMI set ?

Als ik her en der wat filmpjes bekijk op YouTube zie ik dezelfde nvr met idem camera’s met meer opties lokaal dan wat ik te zien krijg :|

14 x 290wp | solaredge se4000 | zuid

• banaliteit
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 23:52
Zijn de prijzen de afgelopen maanden hoger geworden of lijkt het maar zo. Moet maar snel mijn bestelling plaatsen.

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Elahkneh schreef op zondag 31 januari 2021 @ 19:38:
Ik heb afgelopen week mijn cameras geïnstalleerd op de zaak ! Ik heb gekozen voor een hikvision setje bestaande uit 4 x 2347G2-LU met een hikvision DS-7608NI-K2/8P en wd purple schijf .
Nu heb ik de nvr in het plafond geplaatst om het niet te makkelijk te maken . ;)

Nu kan ik lokaal de meeste instellingen wel wijzigen via de laptop maar dan krijg ik maar de helft van de opties en instellingen te zien . Geen wdr , lichtaanpassing voor colorvu is alleen te veranderen via de nvr .
En gezien mijn nvr in het plafond zit is dat best onhandig .

Moet ik de firmware van de camera’s updaten om alle functies lokaal te wijzigen?
Of wordt het een draadloze muis + wireless HDMI set ?

Als ik her en der wat filmpjes bekijk op YouTube zie ik dezelfde nvr met idem camera’s met meer opties lokaal dan wat ik te zien krijg :|
Voor sommige zaken moet je virtual host optie aanzetten zodat je de settings in de camera kan veranderen.

• Elahkneh
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 00:05
martinvdm schreef op zondag 31 januari 2021 @ 20:04:
[...]

Voor sommige zaken moet je virtual host optie aanzetten zodat je de settings in de camera kan veranderen.
Dank voor de tip ! Ik ga het morgen even proberen , de camera’s kan ik niet extern benaderen .

14 x 290wp | solaredge se4000 | zuid

Pagina: 1 ... 57 ... 61 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True