Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 58 ... 61 Laatste
Acties:

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Nu online
Een heads-up; Andy heeft momenteel 2021 New Year discount lopen tot en met 2 februari.

• mtv1
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 21:02
Zijn de hikvision ip camera’s van Andy gewoon met de laatste software te updaten van de hikvision site?

Edit
Inmiddels bevestigd

[Voor 51% gewijzigd door mtv1 op 02-02-2021 17:13]

• martinvdm
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 18:40

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Elahkneh schreef op zondag 31 januari 2021 @ 20:57:
[...]

Dank voor de tip ! Ik ga het morgen even proberen , de camera’s kan ik niet extern benaderen .
Dat hoeft ook niet zolang je bij de nvr kan en de virtuele poorten van de camera’s eveneens open hebt staan. Of het een goed idee is betwijfel ik, dus zou ik eea configureren wanneer je op het lokale netwerk aanwezig bent evt middels vpn.

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

• rinkel
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 16:17
SubSun schreef op zondag 31 januari 2021 @ 14:46:

Ik loop alleen tegen een probleem aan :( . Op het moment hangt de camera namelijk aan een router. Deze router hangt weer achter de Ziggo modem. Lokaal kan ik alles benaderen en dus ook live meekijken met de webinterface/dmss app. Ik wil liever de camera direct op de modem aansluiten. Echter kan ik de camera niet meer benaderen als ik dit doe. In de configtool zie ik de camera wel, maar als ik op de modem inlog, zie ik de camera er niet tussen staan bij 'gebruikers'. Zag wel wat berichten hier en op Ziggo community voorbij komen dat de Ziggo modem wat moeilijk kan doen, maar zie zo 1,2 niet de oplossing. Iemand toevallig hier zelf tegen aangelopen?

//hmm, ik ben steeds verder met het bijlezen. Zie dat portforwarding sterk wordt afgeraden. Ik ga me eens verdiepen in vpn. Zag ergens https://www.pivpn.io/ voorbij komen, ga dat eens lezen.

De vraag over de Ziggo modem blijft nog openstaan, dus als iemand tegen hetzelfde is gelopen en een oplossing heeft gevonden. Hoor het graag!
Ik zou nooit, maar dan ook echt nooit de poorten van camera’s open zetten naar de boze buitenwereld. Naast het feit dat je zo vaak leest over de slechte beveiliging van ip-camera’s, zet je gewoon een stukje van je netwerk open. Maar ik heb dan ook helemaal niks open staan.

Ik heb alles dicht, en als ik eens extern wil kijken gebruik ik vpn (WireGuard en OpenVPN)

PiVPN werkt echt supersimpel en werkt ook zonder pi (dus ook op bv Ubuntu)

WireGuard geeft je een QR code om te koppelen met je telefoon. Helemaal makkelijk.

[Voor 3% gewijzigd door rinkel op 01-02-2021 00:00]

• lithoijen
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 20:23
Ik ben aan het kijken voor een aantal camera's en bijbehorende NVR. Ondertussen heb ik contact opgenomen met Andy voor advies en een offerte. Daar is het volgende uitgekomen:

- Video doorbell kit: DHI-KTP01(S)DAHUA 250usd/kit.
- IPC-HDW5442TM-ASE with a 6mm lens 148usd/pcs
- IPC-HDW5442TM-ASE with a 2.8 mm lens 142usd/pcs
- A non-POE NVR: NVR4108-4ks2 105usd/pcs (deze heeft toch wel POE of lees ik verkeerd?)

Op mijn vraag hoe het tegenwoordig gaat met shipping kreeg ik het volgende antwoord:
Price is with shipping cost, i will make a good shipping way for you, declare cheaper value to your customs, then can pass the customs easily. Normally no tax.

Niet helemaal het antwoord waar ik op hoopte, ik ging er vanuit dat ze vanuit Frankrijk verzonden. Iemand ervaring met bovenstaande shipping methode?

E.e.a. moet er dan als volgt uit komen te zien, zijn er verder nog tips of op en aanmerkingen? Ik neem voordat ik tot aanschaf overga nog even contact op met mijn buren om na te gaan of zij hier problemen mee hebben, maar ik verwacht dat ik eerder het verzoek krijg of ik hun oprit mee wil nemen. De camera die over de oprit kijkt hangt overigens onder een afdak.

• SubSun
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
rinkel schreef op zondag 31 januari 2021 @ 23:58:
[...]

Ik zou nooit, maar dan ook echt nooit de poorten van camera’s open zetten naar de boze buitenwereld. Naast het feit dat je zo vaak leest over de slechte beveiliging van ip-camera’s, zet je gewoon een stukje van je netwerk open. Maar ik heb dan ook helemaal niks open staan.

Ik heb alles dicht, en als ik eens extern wil kijken gebruik ik vpn (WireGuard en OpenVPN)

PiVPN werkt echt supersimpel en werkt ook zonder pi (dus ook op bv Ubuntu)

WireGuard geeft je een QR code om te koppelen met je telefoon. Helemaal makkelijk.
Thanks, ik ben helemaal nieuw in de camera's/vpn. Daarnaast ook niet zo handig :| Heb gister mijn raspberry pi weer eens uit de kast getrokken. Het is 1 van de eerste versies, maar volgens mij voldoende om openvpn te draaien. Had alleen wat ruzie met het opnieuw installeren en instellen. Vanavond weer verder..

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
lithoijen schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:02:
Op mijn vraag hoe het tegenwoordig gaat met shipping kreeg ik het volgende antwoord:
Price is with shipping cost, i will make a good shipping way for you, declare cheaper value to your customs, then can pass the customs easily. Normally no tax.

Niet helemaal het antwoord waar ik op hoopte, ik ging er vanuit dat ze vanuit Frankrijk verzonden. Iemand ervaring met bovenstaande shipping methode?
In de afgelopen maanden meerdere camera's en NVR's besteld bij Andy en het gebeurt inderdaad op bovenstaande manier. Levering vanuit China met DHL of FedEx.
Geen enkele keer extra kosten gehad, maar de kans blijft aanwezig, koe minimaal ook.

Levertijd van NVR's was doorgaans wat langer dan de camera's in mijn geval. (2 weken vs 1-7 dagen).

[Voor 6% gewijzigd door JBS op 01-02-2021 10:03]

• Erik2B
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 18:52
lithoijen schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:02:
- A non-POE NVR: NVR4108-4ks2 105usd/pcs (deze heeft toch wel POE of lees ik verkeerd?)[/i]
Non betekend niet/geen. Het is dan de nvr4108-8p-4ks2 en is meestal iets van 10 dollar duurder

[Voor 4% gewijzigd door Erik2B op 01-02-2021 10:25. Reden: Type opgezocht en aangepast]

• lithoijen
@Erik2B Voor de duidelijkheid ik heb in mijn mail gevraagd om een non-POE en krijg nu een nvr4108P-4ks2 aangeboden. Als ik google lijkt dat een model te zijn met POE, of kijk ik verkeerd?

De non-POE tekst is dus afkomstig van mijn aanvraag en komt niet vanuit Andy, ik heb dat niet duidelijk genoeg vermeld in mijn post.

Ik ben er al uit de 8p geeft aan of er wel of niet spraken is van POE.

[Voor 37% gewijzigd door lithoijen op 01-02-2021 11:04]

• JBS
  • Niet online
lithoijen schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:40:
@Erik2B Voor de duidelijkheid ik heb in mijn mail gevraagd om een non-POE en krijg nu een nvr4108P-4ks2 aangeboden. Als ik google lijkt dat een model te zijn met POE, of kijk ik verkeerd?

De non-POE tekst is dus afkomstig van mijn aanvraag en komt niet vanuit Andy, ik heb dat niet duidelijk genoeg vermeld in mijn post.

Ik ben er al uit de 8p geeft aan of er wel of niet spraken is van POE.
Andy biedt een 'NVR4108-4ks2 105usd/pcs' aan, tenminste, ik neem aan dat die tekst wel van Andy komt. Daarin zit geen P dus geen PoE. Check anders even je posts op juiste type en wie wat zegt, het wordt anders wat rommelig ;)

• krizzziz
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 18:41
Wat zijn de opties als je een Aliexpress NVR hebt gekocht qua app? De supplier komt met XMEYE, en hier ben ik DMSS weleens tegengekomen.

iemand nog andere tips?

ehhhh..HOI

• Piet91
  • Nu online
@lithoijen Ik had de 2.8mm camera naar de hoek van de garage geschoven (naar rechts) en dan richting de keuken richten.
SubSun schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:33:
Thanks, ik ben helemaal nieuw in de camera's/vpn. Daarnaast ook niet zo handig :| Heb gister mijn raspberry pi weer eens uit de kast getrokken. Het is 1 van de eerste versies, maar volgens mij voldoende om openvpn te draaien. Had alleen wat ruzie met het opnieuw installeren en instellen. Vanavond weer verder..
Ik heb een tijdje geleden bij familie d.m.v. PiVPN Wireguard geïnstalleerd op een eerste model Raspberry Pi.
Werkt (voor zover ik weet) prima. Heb deze tutorial gevolgd.

EDIT: stap 8 duurde wel een eeuwigheid...
Erik2B schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:22:
Non betekend niet/geen. Het is dan de nvr4108-8p-4ks2 en is meestal iets van 10 dollar duurder
Het prijsverschil voor NVR's met ingebouwde POE-switch is wel groter.
Dermate groot dat je beter/voordeliger in Nederland een losse POE-switch kunt kopen.
(Nog los van het feit dat een aparte switch nog meer voordelen bied)
krizzziz schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:07:
Wat zijn de opties als je een Aliexpress NVR hebt gekocht qua app? De supplier komt met XMEYE, en hier ben ik DMSS weleens tegengekomen.

iemand nog andere tips?
Ligt eraan welk (merk) NVR je hebt.

[Voor 11% gewijzigd door Piet91 op 01-02-2021 13:23]

• SubSun
  • Niet online
Piet91 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:11:
Ik heb een tijdje geleden bij familie d.m.v. PiVPN Wireguard geïnstalleerd op een eerste model Raspberry Pi.
Werkt (voor zover ik weet) prima. Heb deze tutorial gevolgd.
Bedankt, toevallig ben ik exact deze tutorial nu aan het uitvoeren!
Volgens mij heb ik de 1B versie, fijn om te horen dat het zou moeten werken :)

Nog 1 vraagje. Ik heb nu de nieuwste 'normale' Raspbian gepakt. Had je deze ook gebruikt of raad je toch de Lite versie aan voor de oudere generaties?

[Voor 18% gewijzigd door SubSun op 01-02-2021 13:31]

• rinkel
SubSun schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:21:
[...]

Nog 1 vraagje. Ik heb nu de nieuwste 'normale' Raspbian gepakt. Had je deze ook gebruikt of raad je toch de Lite versie aan voor de oudere generaties?
Zou sowieso de Lite nemen, volgens mij heeft die andere versie de desktop. Helemaal niet nodig.

• lithoijen
@Piet91 Bedankt voor de tip. Moet wel even kijken of dat wel mogelijk is. Ik heb her en der wel leidingwerk tbv utp voorzien, maar daar valt nu niet meer mee te schuiven.

• Piet91
  • Nu online
SubSun schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:21:

Wat @rinkel ook al zegt; de Lite geloof ik. De desktop en software heb je toch niet nodig, dus hoe minder/lichter leek mij beter voor die oude RPi van mij. :P
lithoijen schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:50:
@Piet91 Bedankt voor de tip. Moet wel even kijken of dat wel mogelijk is. Ik heb her en der wel leidingwerk tbv utp voorzien, maar daar valt nu niet meer mee te schuiven.
Op zich kun je de camera ook wat meer op het huis richten dan wat je nu hebt getekend, dan is ook wel prima.
Ging mij meer om dat je wat meer op de buitendeuren richt.

• SubSun
  • Niet online
@rinkel @Piet91
Had zojuist een vastloper bij het installeren van Wireguard. Moest toch al opnieuw beginnen, heb meteen maar de Lite versie erop gezet.

• rinkel
SubSun schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:06:
@rinkel @Piet91
Had zojuist een vastloper bij het installeren van Wireguard. Moest toch al opnieuw beginnen, heb meteen maar de Lite versie erop gezet.
Er is een apart topic over de raspberry
Als het je niet lukt is er daar hulp.

• Erik2B
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 18:52
[...]

Het prijsverschil voor NVR's met ingebouwde POE-switch is wel groter.
Dermate groot dat je beter/voordeliger in Nederland een losse POE-switch kunt kopen.
(Nog los van het feit dat een aparte switch nog meer voordelen bied)

[...]
@Piet91 Je heb helemaal gelijk ik heb even nagekeken hoe ik daarop kwam, bleek 4 en 8 kanaal door elkaar gegooid te hebben. laatste keer was ik 160 dollar kwijt voor de 8ch met POE.

Afhankelijk van hoeveel camera's je hebt kan het voordeliger zijn om de ingebouwde versie te nemen want voor ongeveer 50 euro vind je niet snel een goeie 8 poorts POE switch. Heb de discussie wel gezien die er iedere keer is over wel of niet ingebouwde POE.

Persoonlijk heb ik zowel de ingebouwde POE als POE switch :P

[Voor 0% gewijzigd door Erik2B op 01-02-2021 14:30. Reden: Typo]

• bebopper
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 13:23

bebopper

I'm an absolute beginner...

Piet91 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 21:34:
Een heads-up; Andy heeft momenteel 2021 New Year discount lopen tot en met 2 februari.
Heb je een linkje naar de shop van Andy op Ali voor me? (heb even gezocht in dit topic, maar kon het niet vinden, maar mogelijk moet ik gewoon beter leren zoeken)

Misschien sowieso handig voor de topic start om een lijstje te maken met de favoriete shops van de bezoekers van dit topic?

De volgende kwam ik op mijn zoektocht door dit topic iig al vaker tegen:
https://dahuatech.nl.aliexpress.com/store/1282343
https://www.aliexpress.com/store/1200032

[Voor 28% gewijzigd door bebopper op 01-02-2021 15:25]

• Caeruleus
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 17:34
bebopper schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:21:
[...]

Heb je een linkje naar de shop van Andy op Ali voor me? (heb even gezocht in dit topic, maar kon het niet vinden, maar mogelijk moet ik gewoon beter leren zoeken)

Misschien sowieso handig voor de topic start om een lijstje te maken met de favoriete shops van de bezoekers van dit topic?

De volgende kwam ik op mijn zoektocht door dit topic iig al vaker tegen:
https://dahuatech.nl.aliexpress.com/store/1282343
https://www.aliexpress.com/store/1200032
Copy vanuit een ipcamtalk topic:
Andy's ipcamtalk vendor forum: link
Andy's AliExpress store: link
Andy's Amazon store: link
Andy's Email: kingsecurity2014 (at) 163 (dot) com

no animals were harmed during the production of this message

• krizzziz
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 18:41
Ligt eraan welk (merk) NVR je hebt.
Onbekend merk, HKIXDISTES
https://a.aliexpress.com/_AmsWO3

ehhhh..HOI

• lithoijen
Ik lees her en der wat wisselende informatie over de maximale hdd grote in de Dahua NVR's. Op de website vind ik een maximale grote van 6TB, op de compatible hd lijstjes kom ik grotere hdd's tegen. Zou ik in een 4108 of een 4208 een schijf van 8 of 10TB kunnen plaatsen, iemand ervaring?

• slabetje
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 17:22
Is er iemand die weet wat er benodigd is voor een live view van een camera bij de voordeur,
zodat ik de beelden direct live op het beeldscherm kan zien die bij de voordeur hangt ?

Ik heb een normale monitor, en een camera, ik weet alleen niet welk apparaat hiervoor nodig is.
De beelden komen van een Synology.

• A3-D
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 11:57
slabetje schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:55:
Is er iemand die weet wat er benodigd is voor een live view van een camera bij de voordeur,
zodat ik de beelden direct live op het beeldscherm kan zien die bij de voordeur hangt ?

Ik heb een normale monitor, en een camera, ik weet alleen niet welk apparaat hiervoor nodig is.
De beelden komen van een Synology.
Als de beelden van een Synology komen (Surveillance Station) dan zou je gewoon de Synology Surveillance Station cliënt Live View kunnen gebruiken.

RiederZon Totaal: 4720 Wp | PVoutput: Team Barendrecht NL zipcode 2990 - 2994

• R Kuipers
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 24-05 17:09
Ik heb een NVR vraag. Ik heb 2 stuks IPC-T2347G-LU besteld via Andy. Ben er nu mee aan het spelen, schitterend beeld. Ik had nog een oude NVR liggen, maar die is niet compatible. Ik ben nu op zoek naar een stille NVR (liefst passieve koeling), hoeft geen PoE te hebben, voor max 4 camera's, H.265 ondersteuning. Welke NVR zou in aanmerking komen?

• lithoijen
@R Kuipers Ik ben geen expert, maar ik zou zeggen de dahua NVR4104-4KS2 (max 4 camera's) of de NVR4108-4KS2 (max 8 camera's). De tweede is vaak nauwelijks duurder maar bied wel uitbreidingsmogelijkheden. Of je daar de meerprijs voor over hebt is aan jou.

Alternatief is de NVR4208 ook voor 8 camera's maar wel ruimte voor 2 hdd's.

• Flying Blue
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 16-05 16:57
Beste Tweakers,

Ik ben voor mijn huis opzoek naar een goed IP camera systeem. Nu ben ik niet zozeer opzoek naar wat een goed merk is en wat niet (mocht je er ervaring mee hebben hoor ik het uiteraard wel graag), maar meer naar de achterliggende techniek.

Ik wil namelijk 4 camera's gaan gebruiken verdeeld over het huis en de tuin. Nu liggen er her en der naar de juiste plekken toevallig al internet camera's. Met gebruik van een recorder of een POE switch kan ik daar dus via die al bestaande internetkabels power opzetten richting de camera's.

Nu mijn vraag, dienen al deze camera's rechtstreeks connect te worden met de opnamerecorder, gezien er tussen de mogelijke locatie van de camera's nog een splitter en een router zit alvorens hij bij de recorder aankomt. Is het genoeg dat de camera in het netwerk is geconnect of moet hij echt zonder tussen stations (lees splitter / router) direct naar de recorder?

Wellicht dat een van jullie mij kan helpen! Eventuele andere opmerkingen en tips neem ik graag ter harte!

• JBS
  • Niet online
JBS schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:14:
Een tweetal vragen over de Dahua NVR:

1. In de Dahua NVR kun je AI > SMD een overzicht opvragen van detectie momenten van voertuig en mens.

In de DMSS app kun je notificaties inschakelen voor deze zelfde detectie momenten, of bijvoorbeeld opgenomen clips bekijken waarbij je kunt filteren op Alles, Normaal, Alarm, Bewegingsdetectie en Slim opnemen.

Een overzicht van opgenomen clips op basis van de voertuig en mens detectie lijkt niet op te roepen in de app zoals dat wel kan in de NVR zelf via AI > SMB, of kijk ik verkeerd?

2. Via Alarm > Video detectie kun je per kanaal het detectie gebied instellen. Dit lijkt het detectiegebied te zijn voor de alarm meldingen, niet voor SMD. Klopt dat? Ik zie dan echter niet waar ik het detectiegebied voor SMD kan instellen. Iemand ervaring?
Iemand toevallig specifieke ervaring met één van beide, of beide, punten?

Aanvullende specifieke vraag: Is het mogelijk met een Dahua NVR onderscheid te maken wanneer je mét of zónder geluid wilt opnemen?

• MaxDamage
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 08:46
Gewoon alles op je switch aansluiten, ook de nvr.
Zo heb ik het tenminste aangesloten hier.
Nu mijn vraag, dienen al deze camera's rechtstreeks connect te worden met de opnamerecorder, gezien er tussen de mogelijke locatie van de camera's nog een splitter en een router zit alvorens hij bij de recorder aankomt

[Voor 56% gewijzigd door MaxDamage op 04-02-2021 21:20]

• bbn_ldp
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 17:42
Flying Blue schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 19:29:
Beste Tweakers,

Nu mijn vraag, dienen al deze camera's rechtstreeks connect te worden met de opnamerecorder, gezien er tussen de mogelijke locatie van de camera's nog een splitter en een router zit alvorens hij bij de recorder aankomt. Is het genoeg dat de camera in het netwerk is geconnect of moet hij echt zonder tussen stations (lees splitter / router) direct naar de recorder?
Gaat allemaal via ip interne adressen naar de nvr, dus als ze zichtbaar zijn in je netwerk kan je alles toevoegen in de nvr.

Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6

• Marcel112
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 11-02 11:57
Hallo forum,

Graag jullie hulp, ik ben onbekend met de materie.

Ik wil beveiligingscamera's plaatsen en heb een schema gemaakt. Mijn vraag is kan dit zonder probleem? Camera 1 sluit ik direct aan op de modem omdat dit kan zonder een lange kabel te leggen naar de poe switch.
Die poe switch kan ook weer een tp link 4 zijn(?) of moet er een speciale worden geplaatst, er staan varianten plenty maar dat maakt het niet makkelijker als je daar niet in thuis bent.

• Ibin
  • Registratie: januari 2010
  • Nu online
Marcel112 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:48:
Hallo forum,

Graag jullie hulp, ik ben onbekend met de materie.

Ik wil beveiligingscamera's plaatsen en heb een schema gemaakt. Mijn vraag is kan dit zonder probleem? Camera 1 sluit ik direct aan op de modem omdat dit kan zonder een lange kabel te leggen naar de poe switch.
Die poe switch kan ook weer een tp link 4 zijn(?) of moet er een speciale worden geplaatst, er staan varianten plenty maar dat maakt het niet makkelijker als je daar niet in thuis bent.
Je hebt POE in verschillende varianten. Het is van belang dat je camera en PoE switch dezelfde PoE specs hebben anders maak je de boel kapot.

Daarnaast hoe ga je cam1 voeden? De modem zal geen PoE ondersteunen gok ik dus dan heb je ergens op dat stuk een poe injector nodig.

[Voor 51% gewijzigd door Ibin op 06-02-2021 14:31]

• Marcel112
Ok, bedankt.

Eeeeh wat zijn specs? Hoe zie ik of de camera en Poe switch dezelfde specs hebben? Poe injector moet dan ook voldoen aan die specs neem ik aan, inmiddels gegoogled, die kan ik dus in de meterkast plaatsen naast het modem, camera erin en dan door gelust naar het modem, gelukkig makkelijk op te lossen zie ik.

[Voor 7% gewijzigd door Marcel112 op 06-02-2021 14:45]

• Ibin
  • Nu online
Door de specificaties (specs) van zowel de camera als switches op te zoeken in de documentatie.
Dit verteld je alles over de verschillende PoE types:

https://www.google.nl/sea...esgBCsABAQ&sclient=psy-ab

Je zoekt bij de camera specificaties naar het PoE type en hetzelfde doe je bij je TP Link switch en de PoE injector. Aan de hand daarvan weet je of het met elkaar gaat werken. :)

[Voor 4% gewijzigd door Ibin op 06-02-2021 15:02]

• Marcel112
As ik het goed begrijp gaat het dus om het aantal volt?), ik zie poe types 24 en 48 volt, die moet bij allen gelijk zijn? Mijn tp link is 9 volt. Ik dacht dat een switch dit automatisch regelde.

[Voor 23% gewijzigd door Marcel112 op 06-02-2021 15:25]

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Marcel112 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:57:
As ik het goed begrijp gaat het dus om het aantal volt?), ik zie poe types 24 en 48 volt, die moet bij allen gelijk zijn? Mijn tp link is 9 volt. Ik dacht dat een switch dit automatisch regelde.
Je moet wel een switch hebben welke poe output geeft op de poorten. Dat de switch zelf 9v is zegt niets over het wel of niet aanbieden van POE op de ethernet poorten.
Als je geen poe switch hebt kun je een poe injector gebruiken.

[Voor 6% gewijzigd door martinvdm op 06-02-2021 18:36]

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

• Ibin
  • Nu online
Misschien is het een idee dat je jezelf eerst wat meer gaat inlezen in de materie op het internet. Met alle respect maar de vragen die je stelt gaan echt over basic netwerk dingen (nog niet eens over camera’s, brandpuntafstanden, lichtgevoeligheid etc.) waar je straks mee te maken krijgt als je een camerasysteem wilt samenstellen.

Wil je zelf een camerasysteem gaan installeren en configureren dan heb je wel iets van kennis nodig om verder te komen. ;)

[Voor 13% gewijzigd door Ibin op 06-02-2021 19:40]

• Leton
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 05-05 21:01
Goedemiddag, ik ben hier naar doorverwezen..
Mijn vraag is of iemand aanbevelingen heeft voor een IP camera (Deurbel, IP camera bedraad of wireless maakt niet uit) rond de 100 euro? Dit, om mijn voortuin in de gaten te houden. Ik heb zelf vorige week de Ring v2 deurbel geprobeerd, deze liet zo veel steken vallen dat ik geen Ring wil. Ik heb zelf gekeken naar de Reolink camera's (RLC-511 & Argus 2). Er staat zo veel informatie online, dat ik geen idee meer heb wat ik moet kiezen... Er zijn er veel die goed staan aangeschreven, maar uiteindelijk een hele slechte app hebben..
Het belangrijkste is dat ik de voordeur/tuin dag en nacht in de gaten kan houden, ik meldingen van beweging krijg, en dat deze via mijn telefoon te zien zijn. Heeft er iemand een goede tip?

• bbn_ldp
Momenteel laat mijn nieuwste camera dit zien

Wie weet waar dit door komt? De rest heeft nergens last van

• Speedy-Andre
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 20:08

Speedy-Andre

Sony ZL-XA, Nokia 7 plus

bbn_ldp schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:36:
[Afbeelding]
Dat doet me denken aan een BLC setting die overdreven reageert op de witte omgeving.
BLC is backlight compensation die je uit kan schakelen.

PVoutput Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp WU IALMER88

• A3-D
Door de sneeuwval heel de nacht mooi kleurenbeeld gehad waar ik normaal gesproken in de nacht zwart/wit beelden heb. Is die sneeuw toch ergens goed voor!

Misschien eens een lamp bijplaatsen in de voortuin, dan heb ik vermoedelijk ook in de nacht kleur zonder de sneeuw.

• M!chel
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
bbn_ldp schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:36:
[Afbeelding]
Wat zijn je settings? Het ziet eruit alsof je beeld flink overbelicht is.
A3-D schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:24:
Door de sneeuwval heel de nacht mooi kleurenbeeld gehad waar ik normaal gesproken in de nacht zwart/wit beelden heb. Is die sneeuw toch ergens goed voor!

Misschien eens een lamp bijplaatsen in de voortuin, dan heb ik vermoedelijk ook in de nacht kleur zonder de sneeuw.
Ik heb altijd kleurenbeeld met mijn cam :P

[Voor 30% gewijzigd door M!chel op 07-02-2021 14:27]

• bbn_ldp
M!chel schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:26:
[...]

Wat zijn je settings? Het ziet eruit alsof je beeld flink overbelicht is.

[...]

Ik heb altijd kleurenbeeld met mijn cam :P
Op de standaard zoals ik hem heb ontvangen, maar de overbelichting zal dan door de sneeuw komen. Het is een IPC-HFW5442T-ASE-NI. Mijn andere camera’s hebben nergens last van. Dat zijn de IPC-HFW4239T-ASE.
Heb je tips voor de settings?

• bbn_ldp
Speedy-Andre schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:06:
[...]

Dat doet me denken aan een BLC setting die overdreven reageert op de witte omgeving.
BLC is backlight compensation die je uit kan schakelen.
Dan zal ik daar eens naar kijken. Waar vind ik die instelling?

[Voor 4% gewijzigd door bbn_ldp op 07-02-2021 16:08]

• M!chel
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
bbn_ldp schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:57:
[...]

Op de standaard zoals ik hem heb ontvangen, maar de overbelichting zal dan door de sneeuw komen. Het is een IPC-HFW5442T-ASE-NI. Mijn andere camera’s hebben nergens last van. Dat zijn de IPC-HFW4239T-ASE.
Heb je tips voor de settings?
Zit er iets als 'smart light mode' op? Zodat de cam zelf automatisch het beeld corrigeert bij overbelichting?
Ik heb het idee dat dit nu uit staat, als je het kunt vinden zorg dan dat het aan staat.

• bbn_ldp
M!chel schreef op zondag 7 februari 2021 @ 16:11:
[...]

Zit er iets als 'smart light mode' op? Zodat de cam zelf automatisch het beeld corrigeert bij overbelichting?
Ik heb het idee dat dit nu uit staat, als je het kunt vinden zorg dan dat het aan staat.
Probleem gevonden. Bij de parameters stond iets fout en ik heb de backlight instellingen gelijk allemaal gewijzigd

• mtv1
Ik ben druk bezig om dingen beter te laten werken, ik wil alleen evens registreren, opnemen op de nvr en notificatie krijgen via de app.

ik ben begonnen met Hikvision, 2 camera’s DS-2CD2047G2-LU en 1 nvr DS-7604NI-K1 / 4P(b). Beiden zijn verbonden via POE op de nvr. Ze hebben allemaal de nieuwste firmware NVR_K74_BL_ML_STD_V4.30.055_201111 voor nvr en IPC_G3_EN_STD_5.5.160_210209 voor de camera's.

Ik heb gehoord dat het beter is om motiondetection en smart-events in de webbrowser van de camera in te stellen, soms heeft de camera wat meer opties om in te stellen. Dat was voornamelijk in een stand-alone camera, maar ik kan het voor de combi niet goed vinden. De handleidingen beschrijven de combi niet vanuit de instellingen in de camera en de nvr voor signalering en opname.
Motiondetection en smart-events kunnen ook vanuit nvr worden ingesteld. Ik heb met beide kanten geëxperimenteerd, zoals dingen in de nvr zetten en de camera zal de instellingen overnemen, zoals gebiedsdetectie. Maar bij het veranderen in de camera lijkt de nvr die veranderingen niet te erven, dus ik denk dat ik hier iets verkeerd doe.

wat is de beste plek om die slimme evenementen te definiëren? Als dat in de camera zit, wat moet ik dan doen in de nvr zodat de nvr de instellingen van de camera “overneemt” en alleen de opname doet en de app-melding verstuurt?

ik heb verschillende configuraties geprobeerd, maar ik ben er niet van overtuigd dat het correct is geconfigureerd. Misschien kan iemand me hier op wijzen, bij voorbaat dank.

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

mtv1 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:15:
Ik ben druk bezig om dingen beter te laten werken, ik wil alleen evens registreren, opnemen op de nvr en notificatie krijgen via de app.

ik ben begonnen met Hikvision, 2 camera’s DS-2CD2047G2-LU en 1 nvr DS-7604NI-K1 / 4P(b). Beiden zijn verbonden via POE op de nvr. Ze hebben allemaal de nieuwste firmware NVR_K74_BL_ML_STD_V4.30.055_201111 voor nvr en IPC_G3_EN_STD_5.5.160_210209 voor de camera's.

Ik heb gehoord dat het beter is om motiondetection en smart-events in de webbrowser van de camera in te stellen, soms heeft de camera wat meer opties om in te stellen. Dat was voornamelijk in een stand-alone camera, maar ik kan het voor de combi niet goed vinden. De handleidingen beschrijven de combi niet vanuit de instellingen in de camera en de nvr voor signalering en opname.
Motiondetection en smart-events kunnen ook vanuit nvr worden ingesteld. Ik heb met beide kanten geëxperimenteerd, zoals dingen in de nvr zetten en de camera zal de instellingen overnemen, zoals gebiedsdetectie. Maar bij het veranderen in de camera lijkt de nvr die veranderingen niet te erven, dus ik denk dat ik hier iets verkeerd doe.

wat is de beste plek om die slimme evenementen te definiëren? Als dat in de camera zit, wat moet ik dan doen in de nvr zodat de nvr de instellingen van de camera “overneemt” en alleen de opname doet en de app-melding verstuurt?

ik heb verschillende configuraties geprobeerd, maar ik ben er niet van overtuigd dat het correct is geconfigureerd. Misschien kan iemand me hier op wijzen, bij voorbaat dank.
Ik doe alles vanuit de NVR. Alleen specifieke video settings zoals belichting e.d. In de camera.
Dit soort zaken wil je juist centraal regelen. Althans zo denk ik er over.
Heb trouwens NVR.

• Caeruleus

Blijkbaar moet je de NVR rebooten, alleen dan neemt hij de settings over van de camera.
Ik had 4 camera's en heb 2 nieuwe toegevoegd en wat verplaatst. Sindsdien ben ik aan het klooien om de balans juist te krijgen tussen genoeg opnames maar niet overspoeld te worden door onzin (damp van de cv ketel van de buren bijv). Ik kan me niet herinneren hoe ik het voorheen had geconfigureerd (op de camera of NVR) maar heb het nu ook op de camera's gedaan nadat ik deze aanbeveling had gelezen. Ik weet dat ik het goed kan krijgen want ik had het jaren draaien in een goede balans maar wordt er wel een beetje moe van.

• chevelless
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 21-06 16:54
Hoi mensen, wegens omstandigheden ben ik op zoek naar een camera die een beetje helder beeld geeft op een 50 meter nachtzicht, nu zag ik hier 1 Dahua die geschikt lijkt voor een niet al te belachelijke prijs, https://www.smartenduurza...arlight-ptz-dome-cam.html, ik wil eventueel uitbreiden naar 3 camera's, dit gaat zo te lezen via PoE, ik neem aan dat ik daarvoor een aparte router/recorder voor moet aanschaffen?

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Caeruleus schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:34:
[...]

Blijkbaar moet je de NVR rebooten, alleen dan neemt hij de settings over van de camera.
Ik had 4 camera's en heb 2 nieuwe toegevoegd en wat verplaatst. Sindsdien ben ik aan het klooien om de balans juist te krijgen tussen genoeg opnames maar niet overspoeld te worden door onzin (damp van de cv ketel van de buren bijv). Ik kan me niet herinneren hoe ik het voorheen had geconfigureerd (op de camera of NVR) maar heb het nu ook op de camera's gedaan nadat ik deze aanbeveling had gelezen. Ik weet dat ik het goed kan krijgen want ik had het jaren draaien in een goede balans maar wordt er wel een beetje moe van.
Het kan idd best lastig zijn. Ik gebruik zelf motion detection zo min mogelijk en meer smart detection omdat deze personen en auto’s kunnen detecteren en dus minder false alarm geven.

• mtv1
martinvdm schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:55:
[...]

Het kan idd best lastig zijn. Ik gebruik zelf motion detection zo min mogelijk en meer smart detection omdat deze personen en auto’s kunnen detecteren en dus minder false alarm geven.
Ik heb motion detection uitgezet en ben nu bezig met smart-detection. Met name min en max grootte kan ik niet instellen in de NVR en wel in de camera. Dit vanwege honden en katten waar ik niet voor gewaarschuwd wil worden. Ik merk wel dat personen sneller worden gedetecteerd dan auto's als deze de parkeerplaats opkomen.
[...]

Heb de NVR inmiddels gereboot, maar zie nog even niet direct het verschil 8)7

Moet er dus nog even dieper in duiken.

Ik wil ook nl de flashlights laten aanspringen bij een detectie in de nacht, maar die optie zie ik alleen in de camera staan, wellicht teveel mogelijkheden in de camera's ;)

• Akemi
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 15:20
chevelless schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:11:
Hoi mensen, wegens omstandigheden ben ik op zoek naar een camera die een beetje helder beeld geeft op een 50 meter nachtzicht, nu zag ik hier 1 Dahua die geschikt lijkt voor een niet al te belachelijke prijs, https://www.smartenduurza...arlight-ptz-dome-cam.html, ik wil eventueel uitbreiden naar 3 camera's, dit gaat zo te lezen via PoE, ik neem aan dat ik daarvoor een aparte router/recorder voor moet aanschaffen?
Hangt er een beetje vanaf wat je verwacht op 50 meter. Waarschijnlijk zie je iets bewegen maar verwacht er niet veel van. Als je iets herkenbaar wilt op die afstand zul je flink de portemonnee moeten trekken.

Je kan ook zo gehete POE injectors gebruiken die dan tussen de kabel en de cam zit. Met 3 camera's is het wellicht handiger om met een POE switch te werken.

• chevelless
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 21-06 16:54
Akemi schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 13:41:
[...]

Hangt er een beetje vanaf wat je verwacht op 50 meter. Waarschijnlijk zie je iets bewegen maar verwacht er niet veel van. Als je iets herkenbaar wilt op die afstand zul je flink de portemonnee moeten trekken.

Je kan ook zo gehete POE injectors gebruiken die dan tussen de kabel en de cam zit. Met 3 camera's is het wellicht handiger om met een POE switch te werken.
Dank je wel, ik had eigenlijk het idee om eerst een camera te testen en wanneer deze bevalt, het evt. aan te vullen met 2 andere, dus je idee is zo slecht nog niet. :)

• Caeruleus
martinvdm schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:55:
[...]

Ik gebruik inderdaad geen motion maar alleen smart detectie en had het al jaren zonder al teveel problemen draaien. Alleen nu ik de boel een beetje aan het omgooien ben krijg ik het wat lastiger voor elkaar. Zag vandaag een buurman lopen op 1 camera maar de andere camera had geen opname getriggerd terwijl dit de camera is die wel te pas en te onpas wordt getriggerd door de damp van de cv ketel van de buren.
Ook frustrerend dat ik ook een Ring deurbel heb, enige wat ik daar heb gedaan is 1x aangeven in welk gebied je beweging wil detecteren en verder nooit gezeik met false positives.

• Marcel112
Wil je zelf een camerasysteem gaan installeren en configureren dan heb je wel iets van kennis nodig om verder te komen. ;)
[/quote]

Bedankt voor je reacties, je hebt helemaal gelijk, was me al aan het inlezen maar het aanbod is meer dan ik verwacht had alsook de prijsverschillen. Zo zie ik Sony camerasysteem wat 600 hoger is dan Nexus, en dat zijn er nog maar 2, tja.

• Marcel112
martinvdm schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 18:35:
[...]

Je moet wel een switch hebben welke poe output geeft op de poorten. Dat de switch zelf 9v is zegt niets over het wel of niet aanbieden van POE op de ethernet poorten.
Als je geen poe switch hebt kun je een poe injector gebruiken.
Mij werd vertelt bij een chat met een bedrijf wat een systeem aanbied dat de injector niet goed werkt en dat het voor die ene camera naar de modem een PoE switch moet zijn. Wat ik lees over injectors moet het geen probleem zijn maar als leek zijnde wordt je wel op het verkeerde been gezet.

• bbn_ldp

Ook ik ben aan het klooien met de instellingen, omdat ik nu motion meldingen krijg in de IDMSS app met laagstaande zon als er een vrachtwagen voor schaduw zorgt, en ik krijg meldingen bij het aan en uitschakelen van de verlichting onder het overstek, terwijl ik alleen IVS gebruik en volgens mij geen motion heb aangezet.
Verder valt mij op dat de wijzigingen die ik doe in Smart PSS en /of via de IE browser niet worden overgenomen bij elkaar. Smart PSS heeft veel meer instellingen dan de browser.
Het juist instellen is wel een dingetje en een duidelijk handleiding van de laatste software in de NVR is er niet.

• Ibin
  • Nu online
martinvdm schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:52:
[...]

Ik doe alles vanuit de NVR. Alleen specifieke video settings zoals belichting e.d. In de camera.
Dit soort zaken wil je juist centraal regelen. Althans zo denk ik er over.
Heb trouwens NVR.
Ben ik deels met je eens. Voor kleine installaties kan dit prima door de nvr worden afgehandeld. Afhankelijk van de AI die je gebruikt is dit goed te doen.

Echter bij grotere installaties wil je dit juist niet door de NVR laten afhandelen en liever in de camera’s zelf omdat je dan tegen de limieten van processor, RAM etc. aan loopt en je er geen soepele gebruikerservaring meer aan over houdt.

• Flying Blue
  • Laatst online: 16-05 16:57
Beste Tweakers,

Sinds enige tijd ben ik in het bezit van de Dahua hdxvr43 recorder met 4 camera's. Nu wil ik via de DMSS app (P2P)mijn beelden kunnen bekijken echter wanneer ik een device in de app wil toevoegen krijg ik "Connection failed" Zowel recorder als telefoon zijn verbonden met het internet, recorder is rechtstreeks aangesloten op het modem, kan daar wat fout in zitten?

• johan0903
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 07-06 18:39
Goedemiddag,

Ik ben op zoek (zoals zo velen hier) naar tweetal camera's voor buiten. In de toekomst moet daar nog een derde bij komen.
Ik kom er niet helemaal uit welke het nu precies moet worden.
Een komt er achter ons huis te hangen waar het als het donker is ook echt donker is. We hebben echter wel lampen hangen die aan gaan als er beweging is.
Nu ben ik bang dat als er een IR camera hangt we een grote witte vlek zien als de lamp aan gaat.
Ik zou daarom graag een full color camera willen plaatsen. Ik heb al bij EmpireTech-Andy gekeken maar ik kom er door alle termen niet echt uit.
Wat ik niet zo graag wil is dat de witte led constant voluit brand.
Het budget zal ongeveer 125 euro per camera zijn.
Ik ben wel van plan om de Dahua IP-Recorder Nvr2104 4Ks2 te gaan aanschaffen met de TP-Link TL-SG1005P.
Nu heb ik binnen nog een foscam C1 is deze ook op de recorder te koppelen?

Heeft iemand ook al ervaring met het laten versturen vanuit Andy na de Brexit?

Ik heb ook al gelezen over de color VU maar dan zit ik volgens mij weer vast aan een NVR van HKvision. En die zijn toch aardig duurder dan de dahua van 60 euro.

Met vriendelijk groet,

Johan

• mtv1
johan0903 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 12:38:
Goedemiddag,

Heeft iemand ook al ervaring met het laten versturen vanuit Andy na de Brexit?
Mijn camera’s kwamen rechtstreeks uit China via Duitsland en Frankrijk. Andy deed ze dinsdag 2 feb via fedex op transport en vrijdagmorgen 5 feb kon ik ze al aan de gevel schroeven.

Dus geen last van brexit issues.

• R Kuipers
Kun je een NVR4104-P-4KS2 ook zo instellen dat de uplink en de PoE netwerkaansluitingen zich als 1 switch gedragen? Opdat ik de camera's ook vanaf mijn lan kan benaderen?

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

R Kuipers schreef op zondag 14 februari 2021 @ 17:35:
Kun je een NVR4104-P-4KS2 ook zo instellen dat de uplink en de PoE netwerkaansluitingen zich als 1 switch gedragen? Opdat ik de camera's ook vanaf mijn lan kan benaderen?
Ik ken de Dahua recorders niet, maar bij Hikvision heb je de optie voor ‘virtual Port’, waardoor je via de nvr in de camera kunt komen. Verwacht dat Dahua dat ook wel zal hebben.

• JBS
  • Niet online
R Kuipers schreef op zondag 14 februari 2021 @ 17:35:
Het benaderen van individuele camera's via de NVR is inderdaad mogelijk.

JBS in "Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2"

JBS in "Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2"

• lithoijen
Vraagje aan de experts hier: ondertussen heb ik mijn camera's binnen van andy, ook mijn NVR is binnen vanuit amazon. Ondertussen zijn ze aan elkaar gekoppeld, ik kan de live beelden terugzien op de NVR, ook worden er nu streams opgenomen.

Wat ik nog mis is dat er op de tijdlijn ook events worden aangegeven. Ik ben er ondertussen achter dat ik dit zowel in de NVR als in de camers's van alles kan instellen. Wat heeft de voorkeur e.e.a. instellen in de NVR of in de camera, of wordt dit gesynchroniseerd? En met welke setting zijn positieve ervaringen? Ik kom zaken tegen zoals:
- motion detection
- smart motion detection
- smart plan met daaronder:
- tripwire
- intrusion
- parking detection
- face detection
- face recognition

Wat werkt nu goed en waar stel ik het in?

Apparatuur waar ik nu mee speel:
- NVR: Dahua NVR5216-4K-S2
- Camera's: IPC-T5442TM-AS, imou cube 4mp poe, deurbel VTO2202F

Waarom krijg ik geen alarms in mijn timeline?

Ik zie het alarm in de logging van mijn camera en op die van mijn NVR, maar niet in de timeline.

[Voor 85% gewijzigd door lithoijen op 15-02-2021 21:24]

• maykoga
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 10-04 22:36
Beste, op dit moment hebben we enkele foscam FI9900EP camera's ophangen, maar de kwaliteit is niet scherp genoeg, kentekens zijn niet te lezen, als auto's rijden is het nog onscherper. er is vooral een lage bitrate lijkt het.

welke ip cam raden jullie aan?

- buiten aan muur bevestigen
- POE
- goed ecosysteem met snelle app
- NVR mogelijk voor opnemen van tot 8 camera's en live weergave op TV
- camera's zijn verdeeld over 2 ziggo aansluitingen, ik gebruik port forwarding om met nvr extern te kunnen opnemen
- h265 lijkt mij handig, ivm hogere kwaliteit per bitrate en minder netwerkdruk
- 90' tot 70' beeldhoek

prijs range: 100 tot 500eu per camera

is Hikvision de beste? welke is de nieuwste met scherpste beeld? resolutie zegt niet alles

Eufy of Google Nest kan evt ook, kun je deze met bijv 4 samen op een TV live laten weergeven?

[Voor 5% gewijzigd door maykoga op 16-02-2021 10:15]

• mtv1
[...]

Heb die ervaring inmiddels ook. na rebooten van de camera's "leest" de NVR de nieuwe settings niet in. Pas na reboot van de nvr zie ik de settings wel in de NVR binnen komen.

• R Kuipers
Ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb de nieuwe v4 firmware, maar krijg de camera's alleen goed gekoppeld op poort 80. Hoe voeg jij jouw camera's toe opdat er "poort1" staat?

• JBS
  • Niet online
R Kuipers schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:52:
[...]

Ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb de nieuwe v4 firmware, maar krijg de camera's alleen goed gekoppeld op poort 80. Hoe voeg jij jouw camera's toe opdat er "poort1" staat?
Ik loop zelf ook tegen dat verschil aan, zie JBS in "Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2"
Tot op heden geen idee hoe dat verschil is ontstaan.

• Step5
  • Laatst online: 20:55
JBS schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:53:
[...]

Ik loop zelf ook tegen dat verschil aan, zie JBS in "Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2"
Tot op heden geen idee hoe dat verschil is ontstaan.
misschien helpt dit verhaal wat? ik kan het nu zelf niet testen, ik heb alles via een switch lopen.

• FlipFluitketel
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 20:24

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Vanmiddag 10 camera's (IPC-B5442E-ZE :+), een NVR en wat muurbeugels besteld bij Andy. Krijg ik de vraag of ie het originele bedrag of 10% erop moet zetten voor de douane :? Maar even teruggemaild met de vraag wat voor/nadelen zijn van beide opties.. Iemand ervaring mee? Totale bedrag is iets van $2380,- :P

[Voor 6% gewijzigd door FlipFluitketel op 17-02-2021 19:46]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

FlipFluitketel schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 19:45:
Vanmiddag 10 camera's (IPC-B5442E-ZE :+), een NVR en wat muurbeugels besteld bij Andy. Krijg ik de vraag of ie het originele bedrag of 10% erop moet zetten voor de douane :? Maar even teruggemaild met de vraag wat voor/nadelen zijn van beide opties.. Iemand ervaring mee? Totale bedrag is iets van $2380,- :P
Als hij 10% van de waarde op de verpakking zet heb je een kans dat de douane je minder invoerrechten belast. Immers is de waarde minder. Echter is het niet gezegd dat de douane je pakket ook controleert. Ik had ook boven de grens van vrije import besteld en hoefde ook niks bij te betalen. Maar het kan dus wel.

• Freubel
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 17:21
Ik heb zijn iets zwaardere broertje ( 2592x1520) 2MP, ding heeft geen IR en vind het beeld in de nacht niet indrukwekkend. Maar goed, daar is de prijs ook naar.

Dit is ik gok een meter of 30 / 40 naar de overkant.

Een quote is een gebrek aan originaliteit

• FlipFluitketel
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 20:24

FlipFluitketel

Frontpage Admin
martinvdm schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:00:
[...]

Als hij 10% van de waarde op de verpakking zet heb je een kans dat de douane je minder invoerrechten belast. Immers is de waarde minder. Echter is het niet gezegd dat de douane je pakket ook controleert. Ik had ook boven de grens van vrije import besteld en hoefde ook niks bij te betalen. Maar het kan dus wel.
Zou de douane er in trappen dat 10 camera's (en de rest) maar $230,- waard zijn? :+ Ben in ieder geval benieuwd wat er nog bij gaat komen als ze het controleren..

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

FlipFluitketel schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:10:
[...]

Zou de douane er in trappen dat 10 camera's (en de rest) maar $230,- waard zijn? :+ Ben in ieder geval benieuwd wat er nog bij gaat komen als ze het controleren..
Tja dat is altijd een gok. Mijn Andy pakket kwam via Fedex UK en had ie netjes op mijn verzoek ‘LED light’ op vermeld :P

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Hikvision DS-2CD2347G2-L(U)
Een van de beste low light camera’s als je het mij vraagt. Zonder IR kun je hier werkelijk bijzonder mooie nachtbeelden mee krijgen in kleur.

• JL-IP(!)
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 11:55
Zo, de ds‑2cd2087g2‑lu zakelijk besteld en zal medio maart geleverd worden. Erg nieuwsgierig naar de performance en verschillen tegenover de 4MP.

• PdMIJ
  • Laatst online: 18-02 16:00
Ik las net je bericht, was zelf ook een beetje aan het rondkijken namelijk. :) Na een beetje zoekwerk op internet, verschillende websites te hebben bekeken en zelfs via Facebook kwam bij een website die ook wat van Dahua verkoopt. *knip, linkspam* Heb het even doorgenomen, maar hier zitten ook twee systemen tussen met camera's van 50 en 60 meter IR nachtzicht. Ik ben zelf niet erg bekend met Dahua, dus ik weet niet precies hoe die kwaliteit is op die afstand? Misschien heb jij daar wel ervaring mee? Deze twee systemen zijn wel met Coax-aansluiting en niet met PoE. (De andere twee systemen wel PoE zag ik)

[Voor 2% gewijzigd door Dirk op 18-02-2021 21:23]

• JL-IP(!)
@PdMIJ verwacht op die afstand geen wonderen met een 2.8, 4 of 6mm lens. Wil je op die afstand iets duidelijker zien dan kun je kijken naar een IPC-HFW5442E-Z4E. Heb je zelf nog invloed vanwege de vari-focal en vanwege de 4 ir leds wat meer power.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[Voor 70% gewijzigd door JL-IP(!) op 18-02-2021 12:46]

• Larko
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 16:26
Beste vriendelijke medetweakers, voor mij een nieuw topic om me in te mengen maar ook een volledig nieuw onderwerp waar ik weinig tot niks vanaf weet. Enkel van wat ervaringen van collega's, etc.Nu heb ik de laatste paar pagina's van dit 232 pagina's tellende topic al eens doorgenomen maar ben ik nog niet echt wijzer geworden.
Ik ben bezig met een nieuwbouw woning (eigen architect, geen 1 in een dozijn woning) waar ik op zoek ben naar advies v.w.b. camera gebruik i.c.m. een alarmcentrale.
Na wat zoek en speurwerk (en weer die ervaringen van collega's) ben ik eigenlijk bij HikVision uitgekomen met bijvoorbeeld hun AX Pro installatie. Echter valt mij op dat dit dan weer volledig draadloos is, terwijl ik nu eventueel nog de mogelijkheid heb om bedraad te gaan.Ik weet niet hoe tegenwoordig de beveiliging is op draadloos, dus daar hoop ik op wat advies van jullie.
Daarnaast wil ik minimaal een 4 tal camera's rondom het huis ophangen (later uit te breiden naar 6 of 8) die, hoe dan ook, bedraad zullen worden aangesloten.

Dus het komt er eigenlijk op neer:
- Heeft iemand ervaring met een integratie tussen camera's aan de ene kant en alarmsysteem aan de andere kant?
- Hoe zijn de verhoudingen tegenwoordig tussen draadloos en bedraad (nu heb ik de mogelijkheid nog om bedraad te gaan en netjes alle leidingen weg te werken)?
- Welke leveranciers hebben eventuele integratie het beste voor elkaar?

Mocht iemand een voorstel hebben voor een volledige opstelling dan mag dat uiteraard ook. Ik zou graag de mogelijkheid hebben om beelden op te slaan (al dan niet op m'n eigen NAS) maar ook om deze van afstand (live) in te zien. In de woning zelf gaat 't om een aantal (4-8) bewegingsensoren en een aantal magneetcontacten (4).
Integratie met een (eventuele) video deurbel zou een groot pluspunt zijn, dat hier geen aparte app of apart product voor benodigd is.

Een beetje tweakwerk is geen probleem uiteraard, daarvoor zitten we hier tenslotte, als iets "Plug&Play" functioneert is dat mooi meegenomen.

Ik wil je alvast bedanken voor 't lezen van deze post en de eventuele reacties!

Gr.
Larko

• Frogmen
  • Niet online
@larsiey ik zou mij laten adviseren door een beveiligingsbedrijf ik zou camera's zeker niet draadloos verbinden maar kijk vooral ook naar het alternatief voor IP camera's zeker omdat je nog kabels kan trekken. Dat zijn digitale camera's op basis van coax kabel die je op een HDR aansluit welke wel via IP te benaderen is. Prijs en kwaliteits technisch gezien zeker interessant. Deze zijn bij de meeste merken wel te krijgen. Voordeel is dat je je netwerk niet continu belast en de prijs van de apparatuur.
Zou zeker eventueel dome camera's overwegen in combinatie met je beveiliging met IR detectie buiten. Je dome reageert op de PIR in alarm en draait en zoomt in op de lokatie.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• PdMIJ
  • Laatst online: 18-02 16:00
JL-IP(!) schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:34:
@PdMIJ verwacht op die afstand geen wonderen met een 2.8, 4 of 6mm lens. Wil je op die afstand iets duidelijker zien dan kun je kijken naar een IPC-HFW5442E-Z4E. Heb je zelf nog invloed vanwege de vari-focal en vanwege de 4 ir leds wat meer power.

***members only***
Oke. Daar zit dan ook wel weer een aardig verschil in prijs als je een betere lens wilt; wat begrijpelijk is. Maar de lenzen tussen 2.8 en 6mm zijn eigenlijk ideaal tot een meter of 30?

• JL-IP(!)
PdMIJ schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:58:
[...]

Oke. Daar zit dan ook wel weer een aardig verschil in prijs als je een betere lens wilt; wat begrijpelijk is. Maar de lenzen tussen 2.8 en 6mm zijn eigenlijk ideaal tot een meter of 30?
Je kan kijken naar de 'DORI distance'. Dori staat voor: Detect, Observe, Recognize, Identify
Als je een camera op het oog hebt met een vast brandpuntafstand kun je hier naar kijken. Zoek je een model uit die ook vari-focal is dan kun je met de 'dori' spelen en daaraan hangen geen vaste waarden.

Op de Dahua website kun je datasheets vinden met bovenstaande info

• R Kuipers
Wat zijn hier de beste ervaringen Android apps icm met Dahua NVR's. Ik gebruik nu gdmss lite. Ik heb maar 2 cam's, maar kan bijvoorbeeld geen grid van 2 kiezen.

• JL-IP(!)
R Kuipers schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:56:
Wat zijn hier de beste ervaringen Android apps icm met Dahua NVR's. Ik gebruik nu gdmss lite. Ik heb maar 2 cam's, maar kan bijvoorbeeld geen grid van 2 kiezen.
Gewoon de ‘DMSS’ app in de playstore. Grid van 2 is naar mijn weten niet mogelijk. Het is 1, 4, 9, etc. Misschien zijn er andere apps maar ik ben verder niet bekend met Android.

• Step5
Naast dmss gebruik ik tinycam (pro), op een tablet maar ook op een Android tv stick, die heeft allerlei grids. Vond het de paar euro zeker waard.

• Koekstra
  • Registratie: november 2012
  • Niet online
Ik vind die GDMSS apps eigenlijk allemaal waardeloos.
Veel te onduidelijk, en niet lekker intuïtief.

Je zou even rond kunnen kijken binnen andere apps of er wat voor je bij zit, maar een grid met 2 beelden zit er bij dahua in ieder geval niet in. (en het fatsoenlijk schalen naar 16:9 in portret mode ook niet trouwens..)

• Step5
Koekstra schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 22:34:
[...]

Ik vind die GDMSS apps eigenlijk allemaal waardeloos.
Veel te onduidelijk, en niet lekker intuïtief.

Je zou even rond kunnen kijken binnen andere apps of er wat voor je bij zit, maar een grid met 2 beelden zit er bij dahua in ieder geval niet in. (en het fatsoenlijk schalen naar 16:9 in portret mode ook niet trouwens..)
nee ben er ook geen grote fan van, crasht ook nog wel n's als je 'm constant aan wil laten vandaar ik dan tinyCam gebruik.
Voor buitenshuis kijken met p2p is het wel weer handig maar heb nu een wireguard lijntje naar huis en dat werkt ook goed.
Ik gebruikt DMSS ook nog voor notificaties van beweging etc.

• Pietjuh
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 07:10
Ik zie door de bomen het bos niet meer, hopelijk kan iemand mij helpen.

Ik ben op zoek naar een camera beveiligingssysteem. Op basis van dit topic ben ik uitgekomen bij Dahua (starlight) welke ik wil bestellen via andy:

Wat ik graag wil:
- Live monitoring (ook via app buiten de deur)
- Recording bij een event ( als er iemand de oprit op loopt bijvoorbeeld, e.g dmv tripwire).

Nu zag ik er in de Dahua camera's ook een SD kaart kan. Is dit een logische oplossing voor enkel event based opnames? Dan heb ik geen NVR nodig namelijk. Zijn die recordings dan ook via de app terug te bekijken en kan ik even goed live op de cam meekijken met de app?

Of is het makkelijker om er een NVR bij te kopen, dan heb ik ook direct PoE geregeld? Ik zag namelijk in het topic meldingen over poorten open zetten of vpn verbindingen opzetten om buiten huis via de app de streams te bekijken, wat ik liever niet wil. Maar ik wil wel graag via de app buiten de deur mijn camera's kunnen benaderen.

Ik zat te denken aan het volgende:
- NVR-4104-P-4KS2
- IPC-T3441T-ZAS 4MP Starlight

Of adviseren jullie een ander systeem wat beter bij mijn wensen past?

Alvast bedankt

• Kimi-Alonso
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
Hallo allemaal,

Ik heb me onlangs verdiept in de camera wereld en had een vraag over het volgende.

Ik ben op zoek naar NVR set met 2 camera's voor het huis. Het gaat mij er met name om dat de camerabeelden zijn in te zien via desktop/smartphone vanuit het buitenland. Tevens is het mijn eerste ervaring met camera's dus zou het enigszins binnen budget willen houden. Super goeie beeldkwaliteit en specs zijn wat dat betreft niet nodig.

Ik kwam de volgende Reolink set tegen:
Reolink RLK8-410B4 PoE 5MP

Dit is een set met 4 camera's en lijkt mij als 'beginner' set toch wel erg compleet. Ik vraag me alleen af hoe het werkt als ik vanuit het buitenland beelden wil inzien. Ik moet dan waarschijnlijk poorten openzetten en statische IP's instellen, maar wat komt er nog meer bij kijken?

Iemand die ervaringen kan delen over het inzien van beelden van buiten het netwerk met een Reolink set?

Bedankt!

• GapClio
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 20:50
Waarschijnlijk kan je met Reolink App de beelden zien. Ik in iedergeval wel voor 410W zonder er poorten voor open te zetten.

• Jamesz
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 21:09
Naar aanleiding van een recente (pogingen tot) inbraak besloten om enkele camera’s te plaatsen.
Inmiddels hangen er twee Dahua 2mp turret dome camera’s; voorgevel + garage & achtergevel. Deze nemen voorlopig op op de interne SD-kaarten en worden gevoed middels een centrale PoE switch. Tot zo ver alles prima en dik tevreden over de beeldkwaliteit.

Om een stukje extra zekerheid in te bouwen vwb opslag van de videobeelden is een volgende stap het plaatsen van een NVR. Nu twijfel ik tussen een dedicated NVR en een Synology NAS icm Surveilance Station software. Mijn huidige DS115J is echt aan vervanging toe (want traag) en zodoende kijk ik naar een DS420J of DS418.

In beide zou ik dan één disk primair als volume willen gebruiken voor het opslaan van video beelden. Andere disks voor mijn reguliere data.

• Ik ben bewust dat een Synology standaard maar met 2 camera licenties komt;
• Vooralsnog is er geen voornemen om meer camera’s te plaatsen, mocht dat toch gebeuren dan moet ik losse licenties bij kopen voor de Synology;
• Argument voor mij om beide te combineren in één device = kosten overweging;
• Ik heb Surveilance station op de DS115J proberen te installeren, dat was geen succes want tranen trekkend traag.

Afgelopen weken veel ingelezen over de voor en nadelen maar ik benieuwd wat hier de ervaringen zijn / wat de voorkeur zou zijn tussen een Synology en een dedicated NVR.

• A3-D
Jamesz schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:58:
Afgelopen weken veel ingelezen over de voor en nadelen maar ik benieuwd wat hier de ervaringen zijn / wat de voorkeur zou zijn tussen een Synology en een dedicated NVR.
Voor mezelf lag het voor de hand om mijn Synology DS718+ hiervoor te gebruiken. Een NAS is, in ieder geval voor onze gezinssituatie, sowieso een toegevoegde waarde. Was dus vrij simpel om voor die optie te kiezen en zag dus ook het nut van een losse NVR niet. Als je dan toch aan een upgrade toe bent, dan zou ik voor een wat meer recente NAS kijken (eventueel tweedehands nog een optie?).

Ik gebruik ook maar twee camera's en als ik er meer zou gaan plaatsen dan zou ik losse licenties kopen (± € 50,= per stuk). De NAS voldoet voor mij prima voor wat ik ermee wil.

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

A3-D schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:53:
[...]

Voor mezelf lag het voor de hand om mijn Synology DS718+ hiervoor te gebruiken. Een NAS is, in ieder geval voor onze gezinssituatie, sowieso een toegevoegde waarde. Was dus vrij simpel om voor die optie te kiezen en zag dus ook het nut van een losse NVR niet. Als je dan toch aan een upgrade toe bent, dan zou ik voor een wat meer recente NAS kijken (eventueel tweedehands nog een optie?).

Ik gebruik ook maar twee camera's en als ik er meer zou gaan plaatsen dan zou ik losse licenties kopen (± € 50,= per stuk). De NAS voldoet voor mij prima voor wat ik ermee wil.
Ik wilde juist van mijn NAS af en vond surveillance station altijd het ‘net niet’. Aangezien ik geen Windows dedicated machine wilde draaien met blue iris zag ik de toegevoegde waarde van een nvr wel. En heb dus een Hikvision nvr en ben daar tevreden over.

• Kimi-Alonso
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
GapClio schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:24:
Waarschijnlijk kan je met Reolink App de beelden zien. Ik in iedergeval wel voor 410W zonder er poorten voor open te zetten.
Voor zover ik weet is dat inderdaad het geval. Ik heb de set nu besteld en ben erg benieuwd. Wat voor mij van grote doorslag is geweest is de software. Die van Reolink schijnt erg prettig in gebruik te zijn t.o.v. de andere grote merken.

• bartje006
  • Laatst online: 11-06 08:14
Hoi,

Een aantal jaar geleden heb ik via Andy al eens een camera gekocht (1/2.8", 2mp, Starlight). Daar ben ik wel tevreden over.

Nu wil ik een tweede kopen (die dan ook de eerste camera filmt). Ik denk aan de IPC-T2431T-AS. Want er is voldoende licht van de buitenlamp en lantaarnpalen. Is dit een goede keuze?

Deze wil ik via een standaard leiding (16 mm) via PoE aansluiten.

1. Kan ik deze camera op de muur hangen? Of moet deze ergens onder hangen (bv. Afdak).
2. Heb ik een junction box nodig? Of passen de stekkers/kabels door de leiding?

Alvast bedankt!

• stanman23
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 25-05 16:45
Voor de mensen die zich afvragen of ColorVu echt wat toevoegt (als je die rare ingebouwde lamp uitzet)

De sensor van de DS-2CD2347G2-LU ColorVu is 1/1.8 en heeft een min illumination van 0.0005 LUX
Mijn oude cam (DS-2CD2542FWD-IWS) heeft een 1/3 sensoren 0.01 lux min illumination

Hier twee screenshots van mijn "oude" Hikvision 4MP DS-2CD2542FWD-IWS camera

Deze is met IR aan (vieze koepel)

Deze is zonder IR (dan hoef ik de koepel niet zo vaak schoon te maken).

En deze is van mijn nieuwe Colorvu camera 4MP DS-2CD2347G2-LU
(Het wit licht LED standaard op uit)

Vind ik best wel een mooi verschil.
Binnenkort komen deze cameras ook in 4K in turret.

• Ari Gold
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 19:06
bartje006 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:42:
Hoi,

Een aantal jaar geleden heb ik via Andy al eens een camera gekocht (1/2.8", 2mp, Starlight). Daar ben ik wel tevreden over.

Nu wil ik een tweede kopen (die dan ook de eerste camera filmt). Ik denk aan de IPC-T2431T-AS. Want er is voldoende licht van de buitenlamp en lantaarnpalen. Is dit een goede keuze?

Deze wil ik via een standaard leiding (16 mm) via PoE aansluiten.

1. Kan ik deze camera op de muur hangen? Of moet deze ergens onder hangen (bv. Afdak).
2. Heb ik een junction box nodig? Of passen de stekkers/kabels door de leiding?

Alvast bedankt!
Ik heb de IPC-T2431T-AS net binnen. De cam heeft ook IR, dus ook al is je verlichting buiten net niet genoeg ben je safe. Hier een kort filmpje van full color in de avond (niet van mij overigens).

YouTube: Dahua 2431t-as (budget Cam)

Op ipcamtalk heb je een review van deze cam met ook een aantal voorbeelden.

1: Je kan de camera prima aan de muur hangen.
2: Volgens mij is een 16mm buis te dun voor de 2 stekkers. De netwerkstekker is al 18/19mm dik. Ik zou een junction box of wall mount monteren voor het netjes wegwerken van de stekkers.

fool me once, strike one. but fool me twice…strike three. -2020

Pagina: 1 ... 58 ... 61 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True