@SanderSander schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:30:
Sinds deze week als baby-monitor een Imou Cue2 draaien (via MotionEye want die Imou app is wat over-engineered), en daarmee ook wat interesse gewekt om toch maar eens werk te maken van camera's buiten het huis. Ik kwam (icm wens om wat beter te weten wie er voor de deur staat en of er weer een bezorger een pakketje in de stromende regen achterlaat zonder af te wachten of we thuis zijn...) uit op de dahua/imou db11 (of db10) deurbel-cam's. Prijs is schappelijk/goed maar vind vrij weinig reviews. Zijn er hier mensen die er 1tje hebben hangen?
Ik heb er al een jaar of twee een DB11 hangen naar redelijke tevredenheid.
De wifi ontvangst van het apparaat is slecht te noemen, dat bepaalt ook meteen hoe goed het apparaat werkt en hoe snel de app reageert op de deurbel. Ik heb dit ondervangen door een overcomplete access-point (apple) in de meterkast te plaatsen (praktisch 1,5 meter er vandaan) die eigenlijk alleen maar de deurbel van wifi voorziet. Dit was voor mij de oplossing om er tevreden over te zijn qua betrouwbaarheid.
Sindsdien mis ik ook niets meer.
Het beeld vind ik goed te noemen, natuurlijk zijn er betere 1080p IP camera's maar dat heeft ook met het compacte formaat te maken. IR werkt ook goed, al hangt deze bij mij op het portiek waar altijd wel een lampje brand als het donker word. Werkt vrij goed zonder IR met weinig licht. Motion sensor/PIR heb ik zelf nog niet gebruikt.
Opnemen doe ik via RTSP naar mijn NAS, dit werkt erg goed. Dahua en Aliexpress leverancier konden mij helaas in de eerste instantie geen RTSP link geven en staat ook niets van in de beschrijving. Mocht je op koop overgaan en de rtsp-link willen hebben stuur maar even een PM.
Via Imou of DMSS vrij gemakkelijk in te stellen, werkt goed en reageert zoals gezegd vrijwel meteen op de deurbel.
Ik had liever een Home Assistant integratie gezien om geen afhankelijkheid van Imou of DMSS te hebben maar nog niemand kunnen vinden die een API heeft gemaakt. Opnemen kan trouwens ook via een micro-sd kaart en is in de app af te spelen. De deubel heeft geen eigen interface die te benaderen is via een browser helaas.
Je kan je een bestaande gong gebruiken via bijgeleverde chime module of 1 van Dahua zelf (Dahua DS-11 niet meegeleverd). Als je de meegeleverde chime module gebruikt i.c.m. je eigen gong gaat deze alleen wel 10x af, dat is gewoon geen oplossing

Verders ziet het apparaat er best goed uit en is qua bouwkwaliteit goed te noemen.
Destijds was er niks beters op de markt met de zelfde functionaliteit en prijs.
Als ik nu mocht kiezen zou ik wellicht voor deze gaan: dahua vto2101e-p (wel wat duurder) heeft ongeveer dezelfde vormfactor, heeft POE en is uitbreidbaar met een monitor. Helaas ziet deze er veel minder mooi uit als de DB11.
Mocht je verdere vragen hebben dan hoor ik het wel