Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PVG555
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:49
Sander schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:30:
Sinds deze week als baby-monitor een Imou Cue2 draaien (via MotionEye want die Imou app is wat over-engineered), en daarmee ook wat interesse gewekt om toch maar eens werk te maken van camera's buiten het huis. Ik kwam (icm wens om wat beter te weten wie er voor de deur staat en of er weer een bezorger een pakketje in de stromende regen achterlaat zonder af te wachten of we thuis zijn...) uit op de dahua/imou db11 (of db10) deurbel-cam's. Prijs is schappelijk/goed maar vind vrij weinig reviews. Zijn er hier mensen die er 1tje hebben hangen?
@Sander

Ik heb er al een jaar of twee een DB11 hangen naar redelijke tevredenheid.

De wifi ontvangst van het apparaat is slecht te noemen, dat bepaalt ook meteen hoe goed het apparaat werkt en hoe snel de app reageert op de deurbel. Ik heb dit ondervangen door een overcomplete access-point (apple) in de meterkast te plaatsen (praktisch 1,5 meter er vandaan) die eigenlijk alleen maar de deurbel van wifi voorziet. Dit was voor mij de oplossing om er tevreden over te zijn qua betrouwbaarheid.
Sindsdien mis ik ook niets meer.

Het beeld vind ik goed te noemen, natuurlijk zijn er betere 1080p IP camera's maar dat heeft ook met het compacte formaat te maken. IR werkt ook goed, al hangt deze bij mij op het portiek waar altijd wel een lampje brand als het donker word. Werkt vrij goed zonder IR met weinig licht. Motion sensor/PIR heb ik zelf nog niet gebruikt.

Opnemen doe ik via RTSP naar mijn NAS, dit werkt erg goed. Dahua en Aliexpress leverancier konden mij helaas in de eerste instantie geen RTSP link geven en staat ook niets van in de beschrijving. Mocht je op koop overgaan en de rtsp-link willen hebben stuur maar even een PM.

Via Imou of DMSS vrij gemakkelijk in te stellen, werkt goed en reageert zoals gezegd vrijwel meteen op de deurbel.

Ik had liever een Home Assistant integratie gezien om geen afhankelijkheid van Imou of DMSS te hebben maar nog niemand kunnen vinden die een API heeft gemaakt. Opnemen kan trouwens ook via een micro-sd kaart en is in de app af te spelen. De deubel heeft geen eigen interface die te benaderen is via een browser helaas.

Je kan je een bestaande gong gebruiken via bijgeleverde chime module of 1 van Dahua zelf (Dahua DS-11 niet meegeleverd). Als je de meegeleverde chime module gebruikt i.c.m. je eigen gong gaat deze alleen wel 10x af, dat is gewoon geen oplossing 8)7 en daarom maar meteen weer afgekoppeld. De Dahua gong zelf nooit geprobeerd dus daar kan ik je helaas weining over vertellen. Ik gebruik dus alleen de app en deze kan je met de rest van de familie delen indien gewenst.

Verders ziet het apparaat er best goed uit en is qua bouwkwaliteit goed te noemen.
Destijds was er niks beters op de markt met de zelfde functionaliteit en prijs.

Als ik nu mocht kiezen zou ik wellicht voor deze gaan: dahua vto2101e-p (wel wat duurder) heeft ongeveer dezelfde vormfactor, heeft POE en is uitbreidbaar met een monitor. Helaas ziet deze er veel minder mooi uit als de DB11.

Mocht je verdere vragen hebben dan hoor ik het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:55
Ik zou graag mijn woning (buiten) beveiligen met een camera systeem. Ik kan echter niet zo makkelijk een geschikt systeem vinden.
Draadloze cameras lijken alomtegenwoordig te zijn. Ik woon echter in een recente, goed geïsoleerde woning, op de plaatsen waar de cameras zouden moeten komen heb ik bijna tot helemaal geen wifi ontvangst, dus dat is alvast niet zo evident.
Bedraad is uiteraard ook niet evident, aangezien de nodige bekabeling niet voorzien is bij de bouw van de woning. Meters kabel langs mijn binnen of buiten muren zie ik niet zitten.
Het ideaal systeem in mijn hoofd is een systeem waarbij ik op één punt naar binnen boor en aansluit op internet of eventueel een recorder. Buiten zouden de camera's dan een soort wireless daisy chain moeten vormen. Ik vermoed echter dat dit niet bestaat.

Mijn situatie lijkt me echter niet zo heel uitzonderlijk, misschien heeft er hier wel iemand ervaring of een creatief idee.
Enkele punten die misschien kunnen helpen:
  • Op één hoek van de woning zit een technische schacht. Daar kan ik redelijk makkelijk van buiten in boren en raak ik makkelijk aan bv een switch of recorder.
  • Ik heb ook een wachtbuis liggen in mijn tuin. Deze zou ik eventueel kunnen gebruiken om daar bv een paal met cameras te zetten of misschien een accesspoint (wifi) buiten.
  • Mijn woning heeft een plat dak van zo'n 6 meter hoog. In principe kan ik langs daar ook redelijk makkelijk binnen met een kabel, maar ik vernonderstel dat dit wat hoog is om een camera te hangen. Op elke hoek van mijn woning zit een regenpijp, misschien is daar wel een creatieve oplossing mee te bedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:07

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Beste medetweakers,

ik heb huidige situatie (zie foto's) waar ik een dome wil plaatsen om de autos te kunnen bekijken en wie er mijn terein op komt. Ik heb met de rode puntje aangegeven waar ik de camera zou gaan hangen en ook een foto gemaakt vanuit dit punt. echter mag het ook op de hoek van de woning zijn, daar bevind de meterkast zich namelijk. Ik zoek een camera waar ik iemand op kan herkennen. # meter naast de witte auto staat een lantaarnpaal. Budget...200-250 max. Opnemen gebeurd met Synology SS.

Dezeis waar ik had gedacht en foto vanuit dit punt
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50078193578_75e4a56536_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50078764061_ba3fe12fd1_c.jpg

Deze is voor bv uit meterkast
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50078760391_f4abd37df7_c.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door kromme op 08-07-2020 21:44 ]

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShaDows
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 14:00
Ongetwijfeld zijn er legio camera's die aan je eisen voldoen, in ieder geval de Hikvision DS-2CD2347G1-L(U) die ik momenteel achter het huis heb hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

DarkShaDows schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 17:05:
Ongetwijfeld zijn er legio camera's die aan je eisen voldoen, in ieder geval de Hikvision DS-2CD2347G1-L(U) die ik momenteel achter het huis heb hangen.
Die legio is ook het probleem, ik wil ervaringen van echte mensen.
Die van jou voldoet iig aan de prijs. is die led erg zichtbaar?

[ Voor 8% gewijzigd door kromme op 09-07-2020 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

kromme schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 23:33:
[...]

YouTube: NEW Hikvision 4MP ColourVu Turret (White Light and Mic)
Even naar naar 4minuten gaan bij aansluiten brand er even de led

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:29
[...]

Die led is vrij zichtbaar ja.

Of gewoon een hikvision DS-2CD2345FWD-I ultra low light. Geeft perfect beeld in het donker. Afhankelijk van de afstand een 4 of 6 mm lens.

Ik zou hem wel op de hoek hangen van het huis, boven je huisnummer.

[ Voor 12% gewijzigd door Wimlem op 10-07-2020 08:41 ]

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Wimlem schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 08:39:
[...]

Die led is vrij zichtbaar ja.

Of gewoon een hikvision DS-2CD2345FWD-I ultra low light. Geeft perfect beeld in het donker. Afhankelijk van de afstand een 4 of 6 mm lens.

Idd vrij zichtbaar de led, alhoewel mijn vrouw de opmerking gaf...ik zie dat niet als ik binnen ben en je ziet dan wel wat er gebeurd voor of bij de auto....dat klopt ook weer.
De afstand zal 8-10 m zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShaDows
[...]

De camera heeft verbazingwekkend weinig licht nodig om toch kleuren te laten zien in het donker. Als je straatverlichting hebt voor je huis heb je de ingebouwde led niet nodig, die kan je in de webinterface eenvoudig uitschakelen. Kijk maar eens naar dit filmpje of zoek een review, ik was in ieder geval verbaasd hoe weinig licht de camera nodig heeft voor kleur in het donker.
https://www.youtube.com/w...DFZJCc7U&feature=emb_logo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:13
DarkShaDows schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:50:
[...]

De camera heeft verbazingwekkend weinig licht nodig om toch kleuren te laten zien in het donker. Als je straatverlichting hebt voor je huis heb je de ingebouwde led niet nodig, die kan je in de webinterface eenvoudig uitschakelen. Kijk maar eens naar dit filmpje of zoek een review, ik was in ieder geval verbaasd hoe weinig licht de camera nodig heeft voor kleur in het donker.
Het klopt dat full color camera’s weinig licht nodig hebben.
Het genoemde filmpje lijkt mij overduidelijk reclame en NIET gebaseerd op de werkelijkheid.
Ik zou graag een realtime video willen zien die niet ge-edit is!
Heb zelf een Dahua full color.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

DarkShaDows schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:50:
[...]

Niet normaal dat het kan met zo weinig licht. Als ik deze zo op de muur schroef, kan ik hem dan juist draaien? Of heb ik persee zo een beugel nodig waar hij eigenlijk op zijn kop hangt.

Zou je eens een filmpje willen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShaDows
HoppyF schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 17:37:
[...]

Het klopt dat full color camera’s weinig licht nodig hebben.
Het genoemde filmpje lijkt mij overduidelijk reclame en NIET gebaseerd op de werkelijkheid.
Ik zou graag een realtime video willen zien die niet ge-edit is!
Heb zelf een Dahua full color.
Inderdaad een filmpje van de fabrikant, maar er zijn genoeg andere voorbeelden te vinden.
Deze b.v. https://www.youtube.com/watch?v=Qr-TS3V3MT0
Mocht je meer willen zien, zoek bij Google naar Colorvu en je vindt er diverse
Bij 100% donkerheid, zeg 0 lux, ja dan heb je weinig aan de Colorvu camera, maar straatverlichting is al voldoende voor een kleurrijk en goed beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:46

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Piet91 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:33:
@aawe mwan Ik heb wel eens gezien dat ze de RPi + camera in een dummy camera stoppen.
Jaren geleden zelf ook wel eens over nagedacht om te doen.
Dat is inderdaad een goed idee: wat ze als dummycamera verkopen lijkt vaak gewoon een normale camerabehuizing te zijn waar je gewoon een standaard cameramodule in kunt schroeven.

Ik zag dat je tegenwoordig ook bewakingscamera's hebt met een USB aansluiting.
Zo kan het natuurlijk ook.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
HoppyF schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:12:
[...]

Kijk ook eens in de shop van Andy, de bekende verkoper in dit topic.
(Nee, ik heb geen aandelen in deze shop! is gewoon goed spul en niet duur en vooral ook de juiste versies die te upgraden zijn in het Engels of internationaal)
https://nl.aliexpress.com...ale-products/1200032.html
Ik krijg geen producten te zien in die shop, is er bekend waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:19

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

Zijn er hier al mensen die ervaring hebben met HikVision's AcuSense of de DS-2CD2386G2-I camera? Lijkt een goede opvolger van de DS-2CD2385FWD-I waarbij de claim is dat ze auto's en personen kunnen detecteren.

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR + Samsung DVM S (L/L) | ESS: 90kWh/24kW + 30kWh/12kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
Wolly schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 20:18:
[...]

Geen idee, misschien is zijn Ali shop in onderhoud of zo.
Andy’s shop op Amazon doet het wèl.
https://amzn.to/2wunK9a

Als je wat wilt weten kun je hem ook een e-mail sturen.
Meestal krijg je snel een reactie.
kingsecurity2014@163.com
Hij is niet van de aardbodem verdwenen want heeft aflopen zondag nog in het IPcamtalk forum gereageerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Wolly schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 20:18:
Hey guys

We are maintaining the aliexpress shop now, so right now all links offline, will be back to work on 14th.
Will delete some old product and replace with new products with new pics.
Back soon, thank you!
Andy
https://www.ipcamtalk.com...ss-shop.49332/post-464872

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Laatst online: 06:46

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Bij mij in de straat is een tochtig hoekje, waar veel mensen voorbij lopen, maar vrijwel nooit iemand blijft staan. Ik heb de afgelopen jaren een paar keer gezien dat daar een onbekende stond te roken/bellen/wachten en later hoorde ik dat direct het weekend daarna er in de straat was ingebroken of fietsen zijn gestolen.

Met welke software zou je dit in de gaten kunnen/mogen houden?
Het idee is om een goede foto van het gezicht te bewaren.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
aawe mwan schreef op zondag 12 juli 2020 @ 11:01:
Bij mij in de straat is een tochtig hoekje, waar veel mensen voorbij lopen, maar vrijwel nooit iemand blijft staan. Ik heb de afgelopen jaren een paar keer gezien dat daar een onbekende stond te roken/bellen/wachten en later hoorde ik dat direct het weekend daarna er in de straat was ingebroken of fietsen zijn gestolen.

Met welke software zou je dit in de gaten kunnen/mogen houden?
Het idee is om een goede foto van het gezicht te bewaren.
Is dit vlak naast jouw huis?
Het is niet de bedoeling de straat continu te filmen.
Als “bijvangst” mag je wel een stuk straat of stoep meepakken als dit aan je huis grenst.
Als de afstand tot de persoon redelijk groot is zal het lastig worden een gezicht te herkennen.
Dan moet je al een zoom camera gaan gebruiken met gezichtsherkenning.
Dat kan ook met een NVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Wimlem schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 08:39:
[...]

Wimlem, waarom zou je hem aan de viorzijde monteren en niet onder afdak?
Kijkhoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
kromme schreef op maandag 13 juli 2020 @ 15:57:
[...]

Wimlem, waarom zou je hem aan de viorzijde monteren en niet onder afdak?
Kijkhoek?
De muur en je kan hem niet aan de rand van je afdak plaatsen. De meterkast zit daar ook dus ook een stuk makkelijker. Ik zou trouwens een turret nemen, geen dome.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik2B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:20
Ik wil een stillere fan in mijn NVR zetten.

Ik heb de Dahua NVR4104-4P-4KS2. Kan ik deze dan gebruiken?: Noctua NF-A4x10 FLX, 40mm

Zijn niet de goedkoopste, maar goed toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:02

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@Erik2B Tik eens als zoekopdracht in dit forum "Noctua" in.

Ik herinner me dat het qua connector een beetje knutselen was, past niet perfect dacht ik

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik2B
Joepla schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:22:
@Erik2B Tik eens als zoekopdracht in dit forum "Noctua" in.

Ik herinner me dat het qua connector een beetje knutselen was, past niet perfect dacht ik
Pff wordt echt oud, en typen gaat ook niet meer. bleek dat ik het al eens gevraagd had. maar geen tijd gehad om het uit te voeren....maar ja als je dan zoekt op notcua dan vind je niks |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Wimlem schreef op maandag 13 juli 2020 @ 22:32:
[...]

De muur en je kan hem niet aan de rand van je afdak plaatsen. De meterkast zit daar ook dus ook een stuk makkelijker. Ik zou trouwens een turret nemen, geen dome.
Ik begrijp je niet, die dome zou ik dan aan onderzijde plaatsen van het afdak. En waarom een turret en geen dome? En dan komt de hoofdvraag welke?
De meterkast loopt van kleine raam tot voordeur, in die hoek zeg maar. Echter lopen aan de sttraat kant de leidingen.dus aan voordeur kant zou het handiger een gat te boren.
Onder het afdak kan ik de trespla los schroeven. UTP lit er al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
kromme schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 19:49:
[...]

Ik begrijp je niet, die dome zou ik dan aan onderzijde plaatsen van het afdak. En waarom een turret en geen dome? En dan komt de hoofdvraag welke?
De meterkast loopt van kleine raam tot voordeur, in die hoek zeg maar. Echter lopen aan de straat kant de leidingen.dus aan voordeur kant zou het handiger een gat te boren.
Onder het afdak kan ik de trespla los schroeven. UTP lit er al.
Bij een dome zit er een bolletje over heen en het infrarood licht gaat reflecteren wanneer hij vies is, door bijvoorbeeld een regenbui. Daarom neem ik altijd een turret, bijv. de DS-2CD2345FWD-I (in het wit en zwart verkrijgbaar) Om die onder je afdak te doen, heb je 12,73 cm oppervlakte nodig, dus dan moet hij (op het oog) achter die balk komen. Dat zou kunnen zolang hij maar niet tegen die balk aan kijkt. Verder denk ik dat de muur er op gaat staan vanaf die hoek wat in het donker gaat oplichten en geeft vertekend beeld.

Vanaf het bordje heb je vrij zicht, eventueel met beugel om op te hangen een 2.8 mm voor lekker breed beeld of 4mm om de auto's dichterbij te halen. Camera's zijn "ultra low light" en geven perfect beeld in het donker.

zie hier de afmetingen en specs; https://www.pg-securitysy...WD-I_V5.5.52_20180426.pdf

[ Voor 6% gewijzigd door Wimlem op 14-07-2020 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Laatst online: 00:00
kromme schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 19:49:
En waarom een turret en geen dome?
IR bleeding en reflectie door regendruppels, spinnenwebben of insecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neilpryde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-11-2023
Beste forumleden,

Ik heb al even wat tijd doorgebracht op dit forum, maar als leek zit ik toch nog best met wat vragen.

Ik ben, na een inbraak vorig jaar, op zoek naar een volledige set (nvr, hd, cams) voor de bewaking buitenshuis.

Ik heb op zich wel interesse in bvb de Hikvision DS-2CD2345FWD-I 2.8mm in zwarte uitvoering. 1 zou onder een afdak komen, 3 andere komen op de muur. Allen op een hoogte van ongeveer 2.5m Kan deze camera rechtstreeks op de muur worden bevestigd of toch maar met een wall mount? Bestaat deze mount ook in zwart?

Verder heb ik nog een schuur staan op 70m van de woning waar ik ook een camera zou willen hangen. UTP doortrekken naar ginds zal moeilijk worden. Stroom is er echter wel. Omdat wifi cams blijkbaar niet ideaal zijn, dacht ik om eenzelfde poe camera te installeren en aan te sluiten op een powerline adapter die ik dan aansluit op de NVR (of switch). Een bedraad systeem zal altijd beter zijn, maar kan dit werken? Of toch maar een wifi camera daar plaatsen?

Overigens wil ik ook nog een deurbel met camera die zonder veel fuss op dezelfde NVR kan worden aangesloten.

Normaal gezien komt er overal tuinverlichting, dus volledig donker zal het niet zo snel zijn, maar graag toch ook de mogelijkheid om bij volledige duisternis goed beeld te krijgen.

Bij Andy kan ik deze zwarte Hikvision 2.8mm niet direct vinden, maar misschien zoek ik niet goed genoeg...

Andere alternatieven zeker te overwegen, liefst in 1 set (met evt extra deurbel). Ook qua NVR zie ik door de bomen het bos niet meer... Moet niets fancy zijn.

Wie kan mij een duwtje geven? Bijhorende links naar desbetreffende sets/cams worden zeker geapprecieerd 😉

Tot slot nog een vraag om zeker te zijn. Ik heb tussen de woning en bijgebouw een UTP kabel liggen met de bedoeling internet te hebben in bijgebouw. De NVR komt in woning te staan. De camera in bijgebouw moet dus via UTP naar de woning. Volgens mij moet ik toch een 2de UTP kabel trekken tussen woning en bijgebouw (cam => NVR) of kan die UTP kabel die er nu ligt gebruikt worden om zowel internet als de camera beelden door te sturen? Dus met een switch in de woning waar zowel de modem als de NVR op zit en een switch in het bijgebouw waar dan de camera opzit alsook internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Bigf00t schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:23:
[...]

IR bleeding en reflectie door regendruppels, spinnenwebben of insecten.
Echter bij een full color camera heb je geen IR en heb je daar dus met een dome geen last van.
Mijn Dahua full color is dus een dome.
Je hebt alleen een klein beetje licht nodig in de omgeving welke je in beeld wilt brengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
@neilpryde
Je hebt dus qua gebouwen een woning, bijgebouw en schuur waarbij er alleen tussen de woning en bijgebouw een UTP-kabel ligt? Of is het bijgebouw zelfde als schuur?

In het geval er geen UTP-kabel ligt; zou ik persoonlijk niet aan Wifi of powerline beginnen.
Bekabeld is ALTIJD beter maar als dat niet mogelijk is; zou je aan een point to point set kunnen denken.
Ubiquiti heeft daarvoor wel goed (en niet eens zo duur) spul voor.
Moet je natuurlijk wel vrij zicht hebben naar elkaar.

Qua Hikvision ben ik niet meer zo bij, maar als je bijvoorbeeld bij Dahua kijkt zijn dit interessante opties:

Camera: IPC-HDW5442TM-ASE
Andy: https://www.aliexpress.co...8148356.18.5232f27dlXnKtz

2e Camera: IPC-HDW5442T-ZE
Andy: https://www.aliexpress.co...8148356.48.5232f27dVkjVSP

Beide camera's moet je eigenlijk wel met een mount ophangen; opties daarvoor zie je onder "Accessories" staan.

Een aantal van die mounts zijn leverbaar in zwart; maar je kunt de camera's en mounts ook met Plasti Dip kunnen spuiten. Dat is geen verf maar een soort van plastic/rubber laagje wat je er later eventueel vanaf kunt halen; dus geen gezeur met garantie e.d.

NVR: NVR4116-4KS2 of NVR4116HS-4KS2
Andy: nog niet zichtbaar. (hij was/is bezig met zijn Aliexpress-store te reorganiseren; zie mijn eerdere bericht in dit topic)

De eerste camera is momenteel dé Dahua camera als je voor dit bedrag de beste (Dahua) camera wil hebben. Grote sensor en 4MP en presteert in het donker weer net wat beter dan vorige modellen.

De 2e camera is praktisch dezelfde, maar heeft een varifocal lens; ofwel die kan je bij installatie precies zo instellen/inzoomen dat je framing juist is.
Deze camera is gloednieuw; Andy heeft deze pas sinds kort.

Want 2.8mm is meestal veel te wijd; je krijgt veel op beeld maar je verlies al snel veel detail bij objecten/personen die zich wat verder van de camera bevinden. Meestal is 3.6mm of zelfs 6mm. beter.

Camera is daardoor wel duurder dan die met vaste lens, maar je krijgt dus gemak voor terug.
Wat je zou kunnen doen om geld te besparen is eerst 1 zo'n camera met varifocal lens te kopen; hiermee op de cameralocaties bepalen welke beeldhoek/lens je wil gebruiken en daarna de overige camera's met vaste lens kopen; ieder met hun eigen gekozen beeldhoek/lens (dus 2.8mm, 3.6mm of 6mm.).
Kost wat meer tijd; maar kan je toch weer aardig wat geld schelen.

Die NVR's zijn praktisch gelijk en verschillen alleen qua uiterlijk en plaatsing van 1 USB-poort.
Zou meteen de 16-kanaals versie kopen; deze is maar een paar euro duurder dan de 4 of 8-kanaals en zo hou je wat ruimte om later eventueel nog een extra camera aan te sluiten.

Qua deurbel is de VTO2202F-P interessant.
Ik zie 'm zo niet meer in z'n store staan, maar hij kan 'm ongetwijfeld nog wel leveren.
IMHO een bijna ideale video deurbel; 1080p, aangesloten via netwerkkabel (dus niet via Wifi), voeding via POE over dezelfde kabel en geen maandelijks abonnement nodig.
@Quindor heeft 'm en is bezig met wat Youtube filmpjes hierover (zie zijn posts); hij was er aardig enthousiast over.
Deze deurbel werkt ook met de Dahua NVR.

Helaas zie ik zo geen makkelijke manier waarop deze VTO2202F-P een normale bel in huis kan laten rinkelen.

Je hoeft geen extra UTP-kabel naar je bijgebouw te trekken; daar kan je gewoon de camera op aansluiten.
Wel zul je in het bijgebouw dan een switch moeten plaatsen; zodat je daar de verschillende apparaten op je netwerk kunt aansluiten. Als je daar een POE-switch plaatst, kun je daarmee de camera ook van stroom voorzien.
Een POE-switch heb je dus ook nodig om de camera's van stroom te voorzien; of je gaat voor individuele POE-injectors voor elke camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Wimlem schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 20:32:
[...]

Bij een dome zit er een bolletje over heen en het infrarood licht gaat reflecteren wanneer hij vies is, door bijvoorbeeld een regenbui. Daarom neem ik altijd een turret, bijv. de DS-2CD2345FWD-I (in het wit en zwart verkrijgbaar) Om die onder je afdak te doen, heb je 12,73 cm oppervlakte nodig, dus dan moet hij (op het oog) achter die balk komen. Dat zou kunnen zolang hij maar niet tegen die balk aan kijkt. Verder denk ik dat de muur er op gaat staan vanaf die hoek wat in het donker gaat oplichten en geeft vertekend beeld.

Vanaf het bordje heb je vrij zicht, eventueel met beugel om op te hangen een 2.8 mm voor lekker breed beeld of 4mm om de auto's dichterbij te halen. Camera's zijn "ultra low light" en geven perfect beeld in het donker.

zie hier de afmetingen en specs; https://www.pg-securitysy...WD-I_V5.5.52_20180426.pdf
Echter als ik deze aanschaf HIKVISION DS-2CD2347G1-L COLORVU, 4MP, 120DB, WDR, TURRET DOME, heb ik daar dan ook zo een last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neilpryde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-11-2023
@Piet91 Bedankt voor je snelle en uitgebreide reactie. Ik heb ondertussen besloten om toch een FTP te leggen tot helemaal achter. Dus geen gedoe met draadloze verbinding etc. Ook komt er een extra FTP tot aan het bijgebouw, dus geen switch nodig daar.

Ik heb beide camera's eens bekeken en die voldoen zeker wel aan de eisen, enkel de kleur ;-) Bestaan deze ook in het zwart? Van de eerste camera bestaat er ook een versie met LED voor dezelfde prijs (https://nl.aliexpress.com...8148356.14.ce106f93koGM8a) Voor/nadeel? De 2de camera zou volgens de webshop van Andy niet meer leverbaar zijn... Enig idee wat deze meer kost dan de IPC-HDW5442TM-ASE? Er zit een gemotoriseerde varifocale in volgens de info. De lens/beeldhoek kan dus on-the-go worden aangepast via gsm/tablet?

2 camera's zouden een langgerekt gebied (3x20m) moeten afdekken (langs het huis) en de 3 andere camera's een vierkant gebied (15x15m) dus wel graag minstens 90° beeldhoek voor deze camera's.

De deurbel had ik idd ook al van gehoord via dit forum. Werkt deze dan met een externe display waar de call binnenkomt? Of komt die gewoon op je GSM/tablet binnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
neilpryde schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 20:53:
@Piet91 Bedankt voor je snelle en uitgebreide reactie. Ik heb ondertussen besloten om toch een FTP te leggen tot helemaal achter. Dus geen gedoe met draadloze verbinding etc. Ook komt er een extra FTP tot aan het bijgebouw, dus geen switch nodig daar.
Goedzo! :P
Ik heb beide camera's eens bekeken en die voldoen zeker wel aan de eisen, enkel de kleur ;-) Bestaan deze ook in het zwart?
Nee. Dus zul je met Plasti Dip aan de slag moeten gaan. Aan de andere kant; vallen ze wel meer op bij ongewenste gasten.
Van de eerste camera bestaat er ook een versie met LED voor dezelfde prijs (https://nl.aliexpress.com...8148356.14.ce106f93koGM8a) Voor/nadeel?
Voordeel: dag en nacht kleurenbeeld. Dus dan zie je 's nachts bijvoorbeeld ook de kleur van de kleding/auto etc.
Nadeel: de ingebouwde LED geeft zichtbaar licht. Dat betekent dus dat je de hele nacht een lamp aan hebt staan. Niet erg als je dat prima vindt, maar persoonlijk wil ik liever geen licht aan hebben 's nachts.
Ander nadeel is dat de camera in het donker ook 'normaal' zichtbaar licht nodig heeft; kom je erachter dat het zichtbare licht van de LED niet fijn vindt en wil overschakelen naar een (onzichtbaar) infrarood licht (bijv. een aparte IR-lichtbron); dan kan deze camera daar niets mee want hij heeft geen IR-filter.
De 2de camera zou volgens de webshop van Andy niet meer leverbaar zijn... Enig idee wat deze meer kost dan de IPC-HDW5442TM-ASE?
Hmm, vanmiddag nog wel. Prijs ligt geloof ik rond de €170.
't is een gloednieuw model, dus misschien heeft Andy nog wat problemen met levering.
Als je 'm een mail stuurt kun je vast wel een keer wat krijgen.
Er zit een gemotoriseerde varifocale in volgens de info. De lens/beeldhoek kan dus on-the-go worden aangepast via gsm/tablet?
In de nieuwe Dahua app (DMSS) zie ik dat zo snel niet staan, maar in de oude app (gDMSS) kun je dat inderdaad verstellen, maar daar is het niet voor bedoeld.
Het is bedoeld om tijdens de installatie eenmalig de juiste beeldhoek te kiezen; niet om regelmatig te gaan zitten in- en uitzoomen. Wil je dat wel; dan moet je een PTZ (pan-tilt-zoom) camera nemen.
2 camera's zouden een langgerekt gebied (3x20m) moeten afdekken (langs het huis) en de 3 andere camera's een vierkant gebied (15x15m) dus wel graag minstens 90° beeldhoek voor deze camera's.
Ligt een beetje aan hoe de situatie is, maar bedenk je wel dat hoe wijder je beeldhoek, hoe minder detail je overhoudt. Met een 2.8mm lens kun je geen gezicht meer herkennen op 20 meter afstand.
De deurbel had ik idd ook al van gehoord via dit forum. Werkt deze dan met een externe display waar de call binnenkomt? Of komt die gewoon op je GSM/tablet binnen?
Kan met een display, maar kan ook via de app. Zie de video van @Quindor :

Persoonlijk lijken mij die indoor stations nog best geinig als je een aparte schuur/werkplaats o.i.d. heb; ze beschikken over een intercomfunctie (inclusief camera op sommige stations) waardoor je bijv. mooi iemand kunt roepen dat eten klaar is. :P
Ze kosten ook geen drol namelijk.

@Quindor Jij hebt (i.i.g.) 2 van die indoorstations; werkt de interne intercom een beetje fijn?
Als je de ander oproept; kun je die al toespreken voordat die opneemt o.i.d.?
En heeft de VTH2421FB/FW inderdaad een camera voor dit doeleinde?

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 15-07-2020 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niwresixel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-09 00:37
Gisteren een Hikvision DS-2CD2345FWD-I (2.8mm) binnengekregen om boven de voordeur te hangen met zicht op een relatief lange oprit van 9 meter. Het viel me op dat details zoals kentekens van naar de camera rijdende auto's niet leesbaar zijn als de auto's zich aan het eind van de oprit bevinden en daarom overweeg ik de camera terug te sturen.

Graag zou ik wat meer details kunnen zien op 8 à 10 meter diepte. Red ik dat met een 4mm lens, of heb ik een 6mm lens nodig? De beeldhoek van 88 graden (4mm) is prima, 53 graden (6mm) is wellicht iets krap maar kan nog wel denk ik. Ik heb wel mooie tekeningen op internet gezien, maar ben vooral benieuwd naar jullie ervaringen. Er is wat omgevingslicht van twee straatlantaarns en een buitenlamp, dus niet helemaal donker.

Omruilen zou kunnen voor een DS-2CD2345FWD-I (4MP) van 4/6mm, een DS-2CD2335FWD-I (5MP) of de DS-2CD2347G1-LU (4MP colorvu) waarbij de eerste twee types een fractie goedkoper zijn dan de colorvu. Prijsverschil is dermate klein dat dit geen issue zou zijn. Welke zouden jullie adviseren?

Daarnaast viel het me op dat het beeld van de DS-2CD2345FWD-I die ik nu heb in de hoogste resolutie en beste kwaliteit erg hapert in de webviewer via een computer binnen hetzelfde thuisnetwerk. Dit is zowel in de H.264 als H.265 modus. Is hier nog iets tegen te doen? Als ik thuis ben zou ik vloeiend beeld in de hoogste kwaliteit willen zien. SD kaartje zit er trouwens nog niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimco

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

@niwresixel Als je de beeldhoek gelijk wil houden met meer detail kan je wellicht 4K overwegen? Volgens mij niet echt duurder tegenwoordig (behalve in Nederland misschien). Recentelijk is er ook een nieuwe variant met AcuSense die claimt auto's en personen te herkennen, maar die moet ik nog uitproberen (besteld, maar nog niet geleverd).

(Ik heb zelf enkele van die DS-2CD2385FWD-I hangen en volgens mij zou het daarmee wel lukken.)

[ Voor 9% gewijzigd door Rimco op 16-07-2020 12:08 ]

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR + Samsung DVM S (L/L) | ESS: 90kWh/24kW + 30kWh/12kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niwresixel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-09 00:37
@Rimco Die 4K is zeker ook een mooie camera! Vandaag nog even verder geGoogled en ik denk dat ik toch voor een 4mm of 6mm moet gaan i.p.v. de 2.8mm variant. Nu is er sowieso te veel bijvangst van muren door de brede beeldhoek, dus dit mag wel wat smaller. Zeker als dat ook betekent dat de brandpuntsafstand wat verder naar voren komt te liggen en objecten die iets verder weg staan wat naar voren gehaald worden.

Tevens zou de zwarte variant hier het mooiste bij de rest van het huis passen. Maar het aanbod van betaalbare 4mm of 6mm 4K zwarte camera's is nogal dun gezaaid. Meestal worden alleen de witte 2.8mm varianten aangeboden.

Vanavond nog maar even met de DS-2CD2345FWD-I spelen om te kijken in hoe verre deze nog kleuren kan registeren als het donker is (en of die ColorVu toegevoegde waarde kan hebben hier).

Ik kan me wel herinneren dat ik gisteren ergens in dit topic een bericht las waarin stond dat een hogere cameraresolutie meer ruis bij nachtzicht zou kunnen opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
niwresixel schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 17:22:
@Rimco Die 4K is zeker ook een mooie camera! Vandaag nog even verder geGoogled en ik denk dat ik toch voor een 4mm of 6mm moet gaan i.p.v. de 2.8mm variant. Nu is er sowieso te veel bijvangst van muren door de brede beeldhoek, dus dit mag wel wat smaller. Zeker als dat ook betekent dat de brandpuntsafstand wat verder naar voren komt te liggen en objecten die iets verder weg staan wat naar voren gehaald worden.

Tevens zou de zwarte variant hier het mooiste bij de rest van het huis passen. Maar het aanbod van betaalbare 4mm of 6mm 4K zwarte camera's is nogal dun gezaaid. Meestal worden alleen de witte 2.8mm varianten aangeboden.

Vanavond nog maar even met de DS-2CD2345FWD-I spelen om te kijken in hoe verre deze nog kleuren kan registeren als het donker is (en of die ColorVu toegevoegde waarde kan hebben hier).

Ik kan me wel herinneren dat ik gisteren ergens in dit topic een bericht las waarin stond dat een hogere cameraresolutie meer ruis bij nachtzicht zou kunnen opleveren?
Kentekens lezen van langsrijdende auto’s in het donker is sowieso een flinke uitdaging.
Denk niet dat dit makkelijk op te lossen is.
Je zult flink in moeten zoomen wat gevolgen heeft voor de lichtgevoeligheid.
Een lens met F1.0 is zeer lichtgevoelig maar eentje van F1.8 of hoger juist weer niet.
Te veel licht geeft ook weer problemen omdat kentekenplaten dan geheel geel worden ivm de reflectie van de platen.
Denk ook niet dat je er veel aan hebt want criminelen rijden uiteraard met valse kentekens rond.
Gewone onschuldige burgers wil je ook niet registeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
HoppyF schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 17:37:
[...]

Kentekens lezen van langsrijdende auto’s in het donker is sowieso een flinke uitdaging.
Denk niet dat dit makkelijk op te lossen is.
Je zult flink in moeten zoomen wat gevolgen heeft voor de lichtgevoeligheid.
Een lens met F1.0 is zeer lichtgevoelig maar eentje van F1.8 of hoger juist weer niet.
Te veel licht geeft ook weer problemen omdat kentekenplaten dan geheel geel worden ivm de reflectie van de platen.
Denk ook niet dat je er veel aan hebt want criminelen rijden uiteraard met valse kentekens rond.
Gewone onschuldige burgers wil je ook niet registeren.
hikvision heeft speciale LPR camera's voor dat doel. Normale camera's gaat slecht lukken, helemaal in het donker. En die LPR camera's doen alleen kentekens en dat is in het donker ook het enige dat je ziet. Die kosten wel rond de 8a 900 euro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimco

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

@niwresixel Voor kentekens in het donker zijn er wel wat YT video's die bespreken hoe je de leesbaarheid kan verbeteren. Vaak een kortere sluitertijd en andere belichtingsinstellingen, maar ik weet het zo niet uit mijn hoofd.

Een andere vraag in het algemeen, is er iemand hier die ervaring heeft met het snel afspelen van beelden in de vorm van een overlappende samenvatting? Zoiets dus. Ik heb de termen "RapidRecap" en "BriefCam" gevonden, maar ben eigenlijk op zoek naar iets wat ik (goedkoop natuurlijk) kan toepassen op bestaande beelden (en Hikvision NVRs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AiR60
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 15:48
Misschien hebben jullie een suggestie, ik heb 2 camera’s van ubiquitu, 1 van EZVIZ en nog 2 van andere merken.

Nou ben ik heel erg gecharmeerd van de nvr software van ubiquitu, echter ondersteund deze enkel de ubiquiti camera’s ... ik zoek een oplossing die net zo goed is van ubiquiti maar geschikt is voor alle camera’s (en net zo makkelijk in gebruik....)

Software op een Linux bak is geen probleem...er is veel keus maar ook veel troep :)

Iemand een suggestie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:23
Wij zijn op zoek naar een goede camera voor aan de voorzijde, we hebben een rijtjeshuis eengezinswoning. Goed beeld vooral in het donker en liefs 4K. We zijn er zelf totaal niet op de hoogte van. Geen WiFi dus liefs bedraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 21:52
HoppyF schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 17:37:
[...]

Dat kan je weer oplossen door een camera met een hoge WDR (140 dB) waarde te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidoweb55
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-09 21:38
babbi schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 19:06:
Wij zijn op zoek naar een goede camera voor aan de voorzijde, we hebben een rijtjeshuis eengezinswoning. Goed beeld vooral in het donker en liefs 4K. We zijn er zelf totaal niet op de hoogte van. Geen WiFi dus liefs bedraad.
Waarom 4K?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Mooier of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Nee.
Meer MP’s en een hogere resolutie betekent niet automatisch een betere beeldkwaliteit.
De lichtgevoeligheid en lens zijn belangrijker.
Je wilt meestal in het donker of bij weinig licht, bruikbare beelden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
HoppyF schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 23:25:
[...]

Nee.
Meer MP’s en een hogere resolutie betekent niet automatisch een betere beeldkwaliteit.
De lichtgevoeligheid en lens zijn belangrijker.
Je wilt meestal in het donker of bij weinig licht, bruikbare beelden hebben.
Duidelijk maar nu de camera zelf. Hikvision zijn dat goede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 21:52
babbi schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 12:30:
[...]

Kan je wat meer omschrijven, het ene huis is het andere niet namelijk.
Heb je een oprit, tuin, etc wat wil je precies zien? Hoe breed, lang etc.
Hoe hoog wil je de camera gaan hangen?
Heb je verlichting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
babbi schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 12:30:
[...]

Hikvision of Dahua zijn goede cameras waarbij de prijs kwaliteitsverhouding erg goed is.
Zeker als je ze uit China laat komen.
Zoek in dit topic anders even naar de verkoper Andy, dit is bekend bij veel gebruikers hier.
Welk type camera hangt van je eisen af, dus wat je in beeld wilt brengen.
Kijk ook hiervoor even in dit topic want veel is al eerder genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kennyx
  • Laatst online: 11-09 20:37
Ik overweeg een beveiligingscamera in te zetten als babyfoon. Om dit goed te laten werken, moet deze minimaal: goed nachtzicht, geluidsdetectie, een speaker hebben en voor een makkelijke plaatsing op bijv. de kledingkast wifi hebben. Momenteel heb ik al een ip camera van dahua in de tuin gekoppeld aan mijn Synology SS. De te kopen camera wil ik dan koppelen aan home assistant. Hebben jullie misschien suggesties voor een goede camera? Ik zie door de hoeveelheid keuze niet welke het beste zou passen. Hopelijk willen/kunnen jullie meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Laatst online: 15-09 15:40
Ik heb een paar zeer voordelige Escam QD500 camera's op de kop getikt en wil in plaats van die POE verloopsetjes aan de kant van de camera de UTP kabel rechtstreeks in de camera op de bestaande bedrading solderen. Dit scheelt me een bundeltje wat ik weer waterdicht moet gaan verpakken en wegwerken. Aan de kant van de switch / adapter komt gewoon wel zo'n verloopje, dat is geen probleem.

Nu heb ik alleen nergens kunnen vinden welke kleur van de UTP kabel op welke kleur van de camera-bedrading moet worden gesoldeerd. Heeft iemand toevallig daar tips over of misschien een linkje van iemand die dit al eens heeft uitgevogeld?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
M.v.Veelen schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:26:
Nu heb ik alleen nergens kunnen vinden welke kleur van de UTP kabel op welke kleur van de camera-bedrading moet worden gesoldeerd.
Valt hier wel uit te halen?
https://cdn.instructables...F6G83E7HFPTMZPJ.LARGE.jpg

https://www.instructables...ver-Ethernet-PoE-Adapter/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:31

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Of even de kabel van het verloopsetje (lijkt erop dat je die er altijd bijkrijgt?) doorknippen en even kijken hoe de draden lopen. Als de stekker zelf moeilijk te openen is steek je een probe van je multimeter op een pin in de RJ45 connector / DC-plug en de andere probe op de aders. Zie je vanzelf hoe ze in de stekkers uitkomen :)

Maar ik vermoed dat ze gewoon het standaard kleurenschema aanhouden zoals bij UTP. Daar een aparte kabel voor aanschaffen / laten ontwerpen met andere kleurtjes lijkt me voor een fabrikant niet handig.

Dus zo, mode A of B (dat wel even uitzoeken natuurlijk):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B4jJKS9qXLFhkXsXWePgBLDDric=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zskLzTBj9zDR4wpPPlv9Uzyc.png?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door Gizz op 24-07-2020 15:29 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Laatst online: 15-09 15:40
Ik heb eea doorgeknipt en gemeten. Ik houd 1 draadje over, een paarse die naar de camera gaat, maar die is nergens door te meten op de connector dus zal wss "extra" zijn.
Net getest en de camera werkt. Instellingen blijven na herstart en loskoppelen behouden, dus alles lijkt helemaal in orde.

Ter info (en voor eigen naslag) kleuren bekabeling:

UTP - camera

Bruin - Zwart
Blauw/Wit - Rood

Bruin/Wit - Zwart
Blauw - Rood

Oranje/Wit - Blauw/Wit
Oranje - Blauw
Groen/Wit - Groen/Wit
Groen - Groen

Paars (aan de camera zijde) wordt niet benut.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertg86
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 31-07-2020
Wie kan mij adviseren in de keuze van een Dahua Bullet camera systeem. Er is mij verteld dat ik een camera moet nemen met Smart Motion Dection om vals alarm te voorkomen..

Andy raad deze aan: IPC-HFW3541T-ZAS
Iemand hier ervaring mee?

Zijn hier betere alternatieven aan te raden?

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:55

Nicap

Tsssk....

Iemand die wellicht weet waarom mijn Hikvision DS-2CD2332-I geen verbinding kan maken met een NTP server?

De instellingen im de admin page staan gewoon standaard:
time.windows.com, poort 123, interval 1440

Poort 123 is geforward naar de camera(alleen 123)

Hij blijft aangeven: "Kan geen verbinding maken met de testserver." Als ik op Test klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-09 13:57
Nicap schreef op maandag 27 juli 2020 @ 17:05:
Iemand die wellicht weet waarom mijn Hikvision DS-2CD2332-I geen verbinding kan maken met een NTP server?

De instellingen im de admin page staan gewoon standaard:
time.windows.com, poort 123, interval 1440

Poort 123 is geforward naar de camera(alleen 123)

Hij blijft aangeven: "Kan geen verbinding maken met de testserver." Als ik op Test klik.
Die forwarding kan je eraf gooien, dat doe je alleen als verkeer vanaf buiten de connectie opzet. In dit geval zet jouw camera de connectie op naar de NTP server.
Maar gebruik eens een andere timeserver. Er zijn er voldoende, ook dichterbij dan deze. Bijv. nl.pool.ntp.org.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Theone098 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 18:05:
[...]

Die forwarding kan je eraf gooien, dat doe je alleen als verkeer vanaf buiten de connectie opzet. In dit geval zet jouw camera de connectie op naar de NTP server.
Maar gebruik eens een andere timeserver. Er zijn er voldoende, ook dichterbij dan deze. Bijv. nl.pool.ntp.org.
Had het eerst ook zonder forwarding, wat ook niet werkte.
Maar ook andere servers vertikt ie. Ook de NL pool servers die je geeft werken niet. Ga vanavond een lokale ntp server instellen. Wellicht helpt dat.
Snap het verder ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-09 13:57
Nicap schreef op maandag 27 juli 2020 @ 18:11:
[...]

Maar ook andere servers vertikt ie. Ook de NL pool servers die je geeft werken niet. Ga vanavond een lokale ntp server instellen. Wellicht helpt dat.
Yep, dat kan een oplossing zijn. Maar die moet dan wel extern kunnen synchroniseren. Geen firewall rule die alles blokkeert uitgaand? Want dan moet je specifiek de NTP poort open zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
Nicap schreef op maandag 27 juli 2020 @ 18:11:
[...]

Soms moet je vinkje bij dns servers aanzetten zodat hij die van de dhcp server gebruikt. Dat veld kan leeg zijn en dan resolved hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Wimlem schreef op maandag 27 juli 2020 @ 19:17:
[...]

Soms moet je vinkje bij dns servers aanzetten zodat hij die van de dhcp server gebruikt. Dat veld kan leeg zijn en dan resolved hij niet.
Ik dacht eerst dat PiHole roet in het eten gooide. Maar blijkbaar toch niet. Bij DNS stond bij primair 8.8.8.8, bij secondair niets. Had dat ooit ingesteld voor ik PiHole had draaien.
Toen het PiHole adres ingevuld bij primair en secindair leeg. Nog steeds niets.
Later bij secondair 8.8.8.8 ingevuld en toen deed ie het wel.
Met de lokale NTP server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 22:39
Mijn vader heeft twee camera's laten installeren van HikVision DS-2CD2345FWD-I, nu is hij recent overleden maar heeft hij de camera's niet toegankelijk gemaakt op de telefoon van mijn moeder. Nu ben ik aan het kijken hoe ik deze kan instellen zodat ze makkelijk het huis en erf in de gaten kan houden als er beweging gedetecteerd is.

De inlog gegevens heb ik weten te achterhalen en ik kan dus wel instellingen toevoegen zoals een line detection maar ik weet niet of dit de beste aanpak is. Ik wil m'n moeder hier graag in ontzorgen en het zal dus zo min mogelijk false positives moeten triggeren en op een makkelijke manier te ontvangen zijn op haar telefoon zodat ze een notificatie snel kan openen. Er is geen NVR aanwezig en in iedere camera zit een 128GB kaartje welke continue opneemt. Ik heb nog wel een oude synology NAS die we kunnen inzetten mocht dat het een en ander makkelijker maken. Wat is volgens jullie de beste aanpak voor dit scenario?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidoweb55
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-09 21:38
Gecondoleerd.

Zie pb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Laatst online: 14-09 22:39
Hartstikke bedankt @Guidoweb55 voor het aanbod maar voordat ik op zoiets in wil gaan zou ik de discussie eerst hier willen voeren. Ik verwacht toch dat er zo af en toe onderhoud moet plaats vinden en dan moet ik dat ook kunnen uitvoeren zonder iedere keer de vriendelijke hulp van iemand anders te aanvaarden ;)

Ik ben dus eerst op zoek naar de beste aanpak om het systeem zo op te zetten dat een auto of persoon herkend zal worden en de notificaties dus zo betrouwbaar mogelijk zijn. (niet letterlijk persoon A herkend, maar of de beweging een persoon is of een kat)

Ik ga eerst nog eens kijken naar de line crossing features die in de camera zitten en mocht dit niet betrouwbaar genoeg zijn kijken naar een opstelling van blueiris met ai integratie zoals uitgelegd in deze video: YouTube: Build The BEST Security Camera NVR: Free Locally Processed AI Comput...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Even los van welke camera’s is het nut van een beveiligingscamera wel weer eens bewezen.
https://www.ad.nl/apeldoo...ij-buurman-rens~a1dd2d9c/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
HoppyF schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 16:30:
Even los van welke camera’s is het nut van een beveiligingscamera wel weer eens bewezen.
https://www.ad.nl/apeldoo...ij-buurman-rens~a1dd2d9c/
Dankzij omwonende Rens (inzet)
Rens (hij wil niet dat zijn achternaam gepubliceerd wordt)
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Ja, heel handig... 8)7
Stel beelden beschikbaar maar dan zonder de krant/media in te lichten.
De politie kan dan iets zeggen als: “dankzij een beveiligingscamera in de buurt enz...”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPMY
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06-12-2024
Hi, graag zou ik hulp bij het volgende vragen: voor ons nieuwe huis ben ik op zoek naar beveiligingscamera's. Na heel wat zoeken was ik uitgekomen bij Axis Companion (Goede kwaliteit, makkelijke App, SD kaart, POE).
Ik heb echter begrepen dat Axis deze cameras uit het assortiment gaat nemen.

Ik ben nu op zoek naar een vergelijkbaar alternatief. Ik heb bv Unify gevonden. Hebben jullie tips waar ik naar zou kunnen kijken?

Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Piet91 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 21:04:
Ter info; Dahua is met de nieuwe app DMSS gekomen.
Deze zal uiteindelijk de vervanger worden voor gDMSS/iDMSS.

https://play.google.com/s...ls?id=com.mm.android.DMSS
https://apps.apple.com/nl/app/dmss/id1493268178

Meer info: https://dahuawiki.com/DMSS
Bij stap 6: https://dahuawiki.com/DMSS/Push_Notifications_Setup
Ik krijg bij het instellen van de push notifications de keuze voor bv. motion detectie en die activeer ik, en druk dan op save. Resulteert dat in een 'subscription failed' of 'Aanmelden mislukt'
Met gDMSS werkt push prima. :)
zal de nieuwigheid zijn...

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TriominosDE
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-08-2020
Kort vraagje; is dit een goed alternatief als ik niet vanuit china wil kopen? Of is er dan een véél beter alternatief (voor dezelfde prijs) dat lokaal te koop is? Ik zoek iets PoE, IP67 en met nacht-zicht.

pricewatch: HiLook IPC-D120H

[ Voor 7% gewijzigd door TriominosDE op 05-08-2020 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:31
dr.nld schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:49:
[...]

Ik krijg bij het instellen van de push notifications de keuze voor bv. motion detectie en die activeer ik, en druk dan op save. Resulteert dat in een 'subscription failed' of 'Aanmelden mislukt'
Ik ben ook al weken aan het proberen om in DMSS mijn VTO3211D deurbel te laten overgaan, zonder succes, ondanks 'succesvol aangemeld' te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09 16:55
TriominosDE schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:14:
Ik zoek iets PoE, IP67 en met nacht-zicht.
Voor ~100 euro is dat lastig te beoordelen. Een nette IPC-T2347G-LU kost al snel het dubbele , zeker als je 'm niet uit China wil halen. In die prijsklasse zou ik tweedehands op marktplaats/ebay gaan shoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
dr.nld schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:49:
[...]

Heb nu mijn 'admin' credentials gebruikt, met view-only kan je blijkbaar die notificaties niet activeren. Wel kan je later van 'admin' naar 'view-only', als de notificaties reeds geactiveerd zijn. :P

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Laatst online: 13-09 22:11
Ik ben aan het kijken naar een tweede buitencamera met als vereisten wifi en compatible met google home.

Ik heb al een Hikvision 4MP dome waar ik zeer tevreden over ben (icm synologyy surveillance station) en zie dat EZVIZ het consumentenmerk van Hikvision is en Google Home ondersteunt (Hikvision zelf doet dat niet). Ik lees in dit forum positieve dingen over Reolink. Ik heb nu de Reolink RLC-410W en de EZVIZ C3W Color op het oog.

Op termijn komt er welllicht een aparte NVR ivm de Synology NAS.

Nu lees ik op de site van Reolink: All Reolink security cameras work with Reolink NVRs ONLY. Iemand die hier ervaringen mee heeft? Ik dacht dat een RTSP stream normaal gesproken voldoende moet zijn voor aansluiten op een willekeurige NVR?

[ Voor 10% gewijzigd door MalleEppie71 op 09-08-2020 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
MalleEppie71 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 09:51:
Nu lees ik op de site van Reolink: All Reolink security cameras work with Reolink NVRs ONLY. Iemand die hier ervaringen mee heeft? Ik dacht dat een RTSP stream normaal gesproken voldoende moet zijn voor aansluiten op een willekeurige NVR?
Niet per se. Ook al ondersteunen ze RTSP, dan kunnen fabrikanten nog steeds rare fratsen uithalen waardoor dit nog niet echt bruikbaar is.

Reolink lijkt ook die kant op te gaan met het niet ondersteunen van RTSP, dus je moet per camera goed uitkijken of deze wel RTSP/Onvif ondersteunt, de RLC-410W lijkt wel RTSP te ondersteunen.

EDIT: dit is een goed stuk over Reolink en RTSP: https://www.thirtythreefo...meras-for-fun-and-profit/

[ Voor 9% gewijzigd door Piet91 op 09-08-2020 18:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Oriënterende op wat betere camera's voor rondom huis, ben ik gecharmeerd geraakt van Dahua, vooral ook door dit topic. Wat ik me van de varianten met 'Smart Detection', en 'Motion detection' in het algemeen afvraag:

Bij het kiezen van een NVR, bijvoorbeeld Surveillance Station op een NAS, is performance belangrijk, instapmodellen zijn vaak niet krachtig genoeg voor het afhandelen van motion detection en een wat betere CPU is wel aan te raden.

Vraag:
  • Motion detection wordt volledig op de Dahua camera afgehandeld, hiervoor is geen NVR nodig? Zijn er zaken die zonder Dahua NVR rondom motion detection niet mogelijk zijn?
  • Is er voor Smart Motion Detection wel een (Dahua) NVR benodigd? Of wordt dit ook volledig afhandeld door de camera zelf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@JBS Een NVR is geen NAS, de ervaringen zijn wisselend hiermee.

Dahua heeft IVS, dat naar mijn mening best goed werkt, wel afhankelijk van je specifieke situatie. Op YT vind je er wel wat voorbelden van. Als je een Dahua NVR hebt, vindt de detectie in de camera plaats, maar je NVR kan deze events herkennen en in een tijdlijntje tonen. Heb je een ander merk, dan werkt dit (zover ik weet) niet.

Ik zou de aanschaf van een Dahua NVR overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Joepla schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:37:
@JBS Een NVR is geen NAS, de ervaringen zijn wisselend hiermee.

Dahua heeft IVS, dat naar mijn mening best goed werkt, wel afhankelijk van je specifieke situatie. Op YT vind je er wel wat voorbelden van. Als je een Dahua NVR hebt, vindt de detectie in de camera plaats, maar je NVR kan deze events herkennen en in een tijdlijntje tonen. Heb je een ander merk, dan werkt dit (zover ik weet) niet.

Ik zou de aanschaf van een Dahua NVR overwegen.
Begrijpelijk. In mijn ogen kan een NAS met Surveillance Station en de juiste HDD's wel ingezet worden als een NVR, niet als een 1-op-1 vervanger van een Dahua NVR, maar typische taken als opslag en motion detection kan ie dan prima voor zorgen.

Waar ik op basis van je antwoord nog niet helemaal uit ben, is de vraag wat een Dahua camera aan (smart) motion detection kan zónder Dahua NVR maar gekoppeld aan een Synology NAS met Survaillance Station of zelfs stand-alone? Of is enkel een Dahua NVR in staat de motion events die uit de Dahua camera komen juist te interpreteren en bijvoorbeeld recording te triggeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

JBS schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:16:
[...]
Waar ik op basis van je antwoord nog niet helemaal uit ben, is de vraag wat een Dahua camera aan (smart) motion detection kan zónder Dahua NVR maar gekoppeld aan een Synology NAS met Survaillance Station of zelfs stand-alone? Of is enkel een Dahua NVR in staat de motion events die uit de Dahua camera komen juist te interpreteren en bijvoorbeeld recording te triggeren?
Dat laatste is het geval (niet compatibel dus), mocht iemand dat wel aan de praat hebben gekregen, dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:57
Ik heb de volgende camera (link). Deze werkt via een app (I-Cam+). Aangezien het een goedkope camera uit China is, is er niet veel informatie beschikbaar, zelfs het merk is vaag :)

volgens de I-Cam+ app is het merk Y4 en model is ZG.

Nu wil ik kijken of ik synology surveillance center kan inzetten.
Hiervoor moet k een 'URL' ingeven waarop de camera bereikbaar op is. Deze zal ik zelf moeten uitvogelen aangezien het merk en model onbekend is.

De camera zit op een afzonderlijk netwerk en heb ik een vast ip adres gegeven, 192.168.1.XXX
Het ip-adres in de browser ingeven werkt niet (had ook niet anders verwacht)
Ik heb een poortscan gedaan op 192.168.1.XXX, geen enkele open poort (valt mij nog mee...)

Ik heb een Zyxel router (van T-mobile) maar kan daar nergens in het menu een mogelijkheid vinden om het netwerkverkeer 'af te luisteren'.

Hoe op een makkelijke manier erachter te komen hoe de camera communiceert en te kijken of dat wellicht een richting geeft om toch synology surveillance center in te kunnen zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
JBS schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:16:
Een Dahua kan zijn recordings (die getriggerd worden door de verschillende versies van motion detection) via bijv. FTP wegschrijven op een NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Piet91 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:21:
[...]

Een Dahua kan zijn recordings (die getriggerd worden door de verschillende versies van motion detection) via bijv. FTP wegschrijven op een NAS.
En is een stand-alone Dahua camera (dus zonder Dahua NVR) in staat alle vormen van motion detectie zelfstandig uit te voeren? Ook de smart en object detectie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
JBS schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:25:
En is een stand-alone Dahua camera (dus zonder Dahua NVR) in staat alle vormen van motion detectie zelfstandig uit te voeren? Ook de smart en object detectie?
Ja. Alle vormen van detectie die bij de camera-specs staan, kan de camera zélf uitvoeren en vervolgens opslaan op bijv. geheugenkaart in camera zelf, via FTP naar NAS etc.

[ Voor 23% gewijzigd door Piet91 op 10-08-2020 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:25
Maar FTP naar NAS is niet hetzelfde als Surveillance Station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
AlexFL schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 17:51:
Maar FTP naar NAS is niet hetzelfde als Surveillance Station.
Klopt; het is kiezen; detectie door de camera en via FTP naar de NAS, of detectie door Surveillance Station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
Piet91 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 21:44:
[...]

Klopt; het is kiezen; detectie door de camera en via FTP naar de NAS, of detectie door Surveillance Station.
Of de detectie door de camera, signaal naar NVR voor opname, opname door NVR.
Op die manier hoeft de NVR niet al te veel processorkracht te gebruiken, zeker een voordeel bij veel camera's.
Maar dan heb je wel een NVR nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door rinkel op 10-08-2020 21:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
rinkel schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 21:48:
Of de detectie door de camera, signaal naar NVR voor opname, opname door NVR.
Op die manier hoeft de NVR niet al te veel processorkracht te gebruiken, zeker een voordeel bij veel camera's.
Maar dan heb je wel een NVR nodig.
Dat is inderdaad wat o.a. @Joepla hierboven al heeft aangeven ja.

Maar wat ik daar bedoel is opnemen op een NAS en dan zijn dat je twee mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Piet91 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 17:04:
[...]

Ja. Alle vormen van detectie die bij de camera-specs staan, kan de camera zélf uitvoeren en vervolgens opslaan op bijv. geheugenkaart in camera zelf, via FTP naar NAS etc.
Dank voor je toelichting!
Om een tijdlijn met motion detectie te krijgen met per detectiemoment het bijbehorende opgenomen beeldmateriaal, is dan weer wel een Dahua NVR nodig vermoed ik, of onthoudt de Dahua camera een link met het via FTP geuploade beeldmateriaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 21:33

J-P

Syntax erro....

Ik wil de HDW5442 "Full Color" camera (besproken door @Quindor hier) gaan bestellen.

Echter zie ik op AliExpress niet meer waarvandaan deze wordt verzonden:Weten jullie of deze nu vanuit de EU worden verstuurd? Of kan ik een flinke importtax gaan verwachten?

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
JBS schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 08:11:
Dank voor je toelichting!
Om een tijdlijn met motion detectie te krijgen met per detectiemoment het bijbehorende opgenomen beeldmateriaal, is dan weer wel een Dahua NVR nodig vermoed ik, of onthoudt de Dahua camera een link met het via FTP geuploade beeldmateriaal?
Ik *geloof* dat als je SmartPSS gebruikt (programma die je installeert op je PC) je opnames van je NAS kunt terugkijken. Ik geloof dat het niet of nauwelijks mogelijk is als je via de webinterface van de camera probeert terug te kijken.

Maar hoe het precies zit weet ik niet; heb er verder geen ervaring mee.
Als je overigens alleen opneemt bij beweging; zou je ook gewoon een SD-kaart in de camera kunnen stoppen.
Die kun je wel makkelijk terugkijken.
J-P schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:18:
Ik wil de HDW5442 "Full Color" camera (besproken door @Quindor hier) gaan bestellen.

Echter zie ik op AliExpress niet meer waarvandaan deze wordt verzonden:Weten jullie of deze nu vanuit de EU worden verstuurd? Of kan ik een flinke importtax gaan verwachten?
Andy stuurt z'n spullen voor Europese klanten altijd via Engeland geloof ik. Maar ik weet niet hoe dit momenteel gaat vanwege Corona (hij kon tijdelijk niet op deze manier versturen).
Ik zou Andy gewoon even een mail sturen hierover.

Overigens; maak voor jezelf wel duidelijk of je die camera met LED wil, of de gewone zonder LED (maar met IR. Beiden hebben namelijk hun voor- en nadelen.
Met de zichtbare LED heb je weliswaar het (grote) voordeel dat je kleurenbeeld hebt 's nachts; maar IMHO ook het grote nadeel dat je een felle LED hebt branden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erik2B
Piet91 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:09:

Andy stuurt z'n spullen voor Europese klanten altijd via Engeland geloof ik. Maar ik weet niet hoe dit momenteel gaat vanwege Corona (hij kon tijdelijk niet op deze manier versturen).
Ik zou Andy gewoon even een mail sturen hierover.
Ik heb pas nog besteld bij Andy. Hij verstuurd gewoon weer via de Tax Free route. duurt 2 weken ipv 4 dagen als je de snelle route wilt. Dan wel de kosten van DHL en importbelasting.

Mijn pakket kwam deze keer via Leipzig. Je moet het het wel zeggen dat je de Slow route wil, anders gebruikt hij DHL express...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Op dit moment hangt er bij de voordeur een Xiaomi XiaoFang camera, die heeft het een behoorlijke tijd goed gegaan, maar raakt wat instabiel waardoor ik 'm wil vervangen. Op basis van informatie uit dit topic en met name posts van @Piet91 neig ik naar de volgende met 2.8 mm lens:

IPC-T5442TM-AS
Andy: https://www.aliexpress.co...8148356.18.5232f27dlXnKtz

De camera komt overdekt in een hoek te hangen, op diagonaal pakweg 1 meter afstand van personen die voor de voordeur staan. Daarom vermoed ik dat dit model met 2.8mm lens de beste keuze zal zijn?

Ik vind deze overigens niet op de site van Dahua zelf, hier lees ik dat het een speciaal typenummer is voor Andy? https://ipcamtalk.com/thr...442tm-as-starlight.39203/

De IPC-HDBW4231F-AS lijkt me overigens ook interessant, maar zie ik niet bij Andy. Tevens 2MP in plaats van 4MP.

[ Voor 54% gewijzigd door JBS op 13-08-2020 15:25 ]

• Piet91
  • Niet online
@JBS In plaats van die laatste wedge-model; kun je ook kijken naar de IPC-HDBW3241F-AS-M; een nieuwer model van de 4231F.

Een camera (zo) vlakbij de deur lijkt 2.8mm inderdaad het best.
Waarschijnlijk dan ook in portrait-mode; zodat je beeld rechtop staat.

Voordeel van die wedge-modellen is natuurlijk wel dat ze kleiner zijn; staat zo bij de voordeur misschien wel iets minder intimiderend.:P

• JBS
  • Niet online

JBS

Piet91 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:17:
@JBS In plaats van die laatste wedge-model; kun je ook kijken naar de IPC-HDBW3241F-AS-M; een nieuwer model van de 4231F.

Een camera (zo) vlakbij de deur lijkt 2.8mm inderdaad het best.
Waarschijnlijk dan ook in portrait-mode; zodat je beeld rechtop staat.

Voordeel van die wedge-modellen is natuurlijk wel dat ze kleiner zijn; staat zo bij de voordeur misschien wel iets minder intimiderend.:P
Hier Piet91 in "Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2" lees ik overigens dat je nog niet direct overtuigd bent van de IPC-T5442TM-AS, is je mening momenteel nog hetzelfde? Zou je op dit moment een ander model adviseren?

Van IPC-HDBW3241F-AS-M vind ik dat de afmetingen 55 mm × 108.9 mm zijn. Van de PC-T5442TM-AS (Andy: https://nl.aliexpress.com...8148356.18.5232f27dlXnKtz) vind ik ze niet terug. Aangezien dit een OEM model voor Andy lijkt te zijn, welke typenummer van Dahua zelf hoort hierbij?

(Wat zijn er veel verschillende modellen, het duizelt me een beetje.... :) )

• HoppyF
Uit de hoek “opmerkelijk”:
Man doet iets met een trekhaak!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@HoppyF Shit 😀

Hier ook iets opmerkelijks een tijdje geleden. Iemand had iets tijdelijk “in de openbare ruimte” gezet, om even plaats te hebben in de tuin ivm verbouwing, Binnen 1 dag was het verdwenen... Beelden teruggekeken en het was direct duidelijk wie het was. Zeer snel gehandeld, binnen enkele seconden was het gebeurd. Dat is dan weer het voordeel als je onvermijdelijk een stukje straat meefilmt.

We kunnen er niets mee helaas. Wel weten we nu wat voor iemand deze persoon is en dat is me veel waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
JBS schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:46:
Hier Piet91 in "Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2" lees ik overigens dat je nog niet direct overtuigd bent van de IPC-T5442TM-AS, is je mening momenteel nog hetzelfde? Zou je op dit moment een ander model adviseren?
Firmware updates hebben geloof ik aardig wat verbeteringen gebracht.
Denk als ik nu zou moeten kiezen ik inderdaad de IPC-HDW5442TM-ASE
(of als ik vari-focal wil; de IPC-HDW5442T-ZE) nemen.

Heb weinig zin in het gedoe van proberen te verkopen; maar anders had ik denk ik hier de 5231 ingewisseld voor een IPC-HDW5442TM-ASE.
Van IPC-HDBW3241F-AS-M vind ik dat de afmetingen 55 mm × 108.9 mm zijn. Van de PC-T5442TM-AS (Andy: https://nl.aliexpress.com...8148356.18.5232f27dlXnKtz) vind ik ze niet terug. Aangezien dit een OEM model voor Andy lijkt te zijn, welke typenummer van Dahua zelf hoort hierbij?
Dat is de IPC-HDW5442TM-ASE.
En die is dus 106mm rond en 99,2mm diep.
(Wat zijn er veel verschillende modellen, het duizelt me een beetje.... :) )
Join the club. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 13-08-2020 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 18:34
Ik ben bezig met het uitzoeken van een camera om de oprit te filmen. Ik heb me door een webshop laten adviseren en ben uitgekomen bij een Reolink RLC-410. Voor 70 euro geen gekke camera, maar het beeld 's nachts vind ik onvoldoende. Door met name een lichtbron bij de voordeur en reflectoren van de auto's, is het beeld te donker. Daarnaast is de kijkhoek van 80° net te krap. Daarom hier maar eens advies vragen.

De camera moet op een garagemuur komen te hangen en een oprit filmen van 11 meter lang. De voordeur zit ongeveer halverwege. Gezien de camera aan de muur komt te hangen (dus niet aan een plafond), lijkt mij een turret camera geen optie aangezien je die nooit helemaal goed gedraaid krijgt en moet het dus een bullet camera worden (meer draai mogelijkheden). Is deze aanname correct?

Mijn korte eisenlijstje is als volgt:
  • Compacte bullet camera vanwege montage aan muur;
  • Kijkhoek van ongeveer 100°;
  • PoE (liefst 802.3af);
  • Goede integratie in Synology Surveillance Station;
  • Bij voorkeur geen cloud opslagdiensten.
  • Goed nachtzicht (Starlight en WDR?);
  • Bij voorkeur kleur zwart, maar die zijn er niet zo veel viel mij op;
  • Budget tot 200 euro.
Hieronder een schets van mijn oprit. Ik wil zo min mogelijk van de straat en van de buren filmen. Een klein stukje mee filmen is echter geen probleem. De lampen stralen zowel licht naar boven als naar onder, niet naar de zij- of voorkant.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/q0IZsPd.png

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
@Repsect 100 graden horizontale beeldhoek zit met de IPC-HDW5442TM-ASE net tussen de 2.8mm (113˚) en 3.6mm (89˚) in.
Met de IPC-HDW5442T-ZE met vari-focal lens kun je daar bij installatie net tussen gaan zitten.

Met de bijbehorende wall mount (zie Accessories) kun je de camera prima richten.

Meeste camera's zijn inderdaad niet zwart; maar je zou eventueel met Plasti Dip aan de slag kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Piet91 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 21:09:
[...]

Firmware updates hebben geloof ik aardig wat verbeteringen gebracht.
Denk als ik nu zou moeten kiezen ik inderdaad de IPC-HDW5442TM-ASE
(of als ik vari-focal wil; de IPC-HDW5442T-ZE) nemen.

Heb weinig zin in het gedoe van proberen te verkopen; maar anders had ik denk ik hier de 5231 ingewisseld voor een IPC-HDW5442TM-ASE.

[...]

Dat is de IPC-HDW5442TM-ASE.
En die is dus 106mm rond en 99,2mm diep.

[...]

Join the club. :P
Twijfel nog wat tussen de IPC-HDBW3241F-AS-M) en zijn 5MP broertje IPC-HDBW3541F-AS-M.
De 2MP is wat lichtgevoerliger zie ik (0.002 Lux@F1.6 vs 0.005 Lux@F1.6) maar verder ontdek ik weinig verschil.

Tevens twijfel ik tussen één van bovenstaande en de IPC-HDW5442TM-ASE.

De IPC-HDBW3241F-AS-M) / IPC-HDBW3541F-AS-M is wat kleiner maar verder bespeur ik niet echt voordelen. Heeft een van beide wat jou betreft verder nog noemenswaardige voordelen die ik zeker moet meenemen in mijn overweging?

M.b.t. bevestiging: Ik zie de verschillende accessoires om de camera te bevestigen, maar in principe moet dat zonder accessoire ook gewoon aan een muur of tegen een plafond kunnen, toch? Ik zie namelijk in de specs dat deze modellen ook draai- en kantelbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 18:34
Piet91 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:14:
@Repsect 100 graden horizontale beeldhoek zit met de IPC-HDW5442TM-ASE net tussen de 2.8mm (113˚) en 3.6mm (89˚) in.
Met de IPC-HDW5442T-ZE met vari-focal lens kun je daar bij installatie net tussen gaan zitten.

Met de bijbehorende wall mount (zie Accessories) kun je de camera prima richten.

Meeste camera's zijn inderdaad niet zwart; maar je zou eventueel met Plasti Dip aan de slag kunnen gaan.
Ik denk dat ik in dat geval zou gaan voor de 2.8mm lens, maar een vari-focal lens zou ik het perfecte plaatje moeten kunnen krijgen. Staat op m’n wensenlijstje in dat geval, maar niet op mijn eisenlijstje.

Ik begrijp dat met een mount een turret goed gericht kan worden, echter zie ik het voordeel niet t.o.v. een bullet camera in dat geval. Ik vind een bullet type dan wat netter staan. Is het puur persoonlijke voorkeur of mis ik nog iets?

Ik ben de Dahua IPC-HFW2531SP-S tegen gekomen. Deze heeft een kijkhoek van 103˚ wat in mijn situatie wel zou moeten passen. Ik kom dit model alleen echt nergens tegen, dus is het wel iets?

EDIT: Zwart spuiten van de camera kan inderdaad altijd nog, dus daarom is een zwarte camera geen vereiste :-).

[ Voor 3% gewijzigd door Repsect op 14-08-2020 13:21 ]

Signature

Pagina: 1 ... 51 ... 91 Laatste