Maar wat gebeurt er als ik het niet doe? Er hangen bij ons in de buurt meerdere camera's duidelijk in beeld en vol op de straat gericht. Nergens hangen echter bordjes.vanaalten schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 09:44:
[...]
Volgens de TS wel: "Daarnaast geld er een informatieplicht. Je bent verplicht om mensen te laten weten dat je filmt (ook op eigen terrein), zodat mensen zelf de keuze kunnen maken of ze in beeld willen verschijnen.
Stickertje op het raam mag ook!GeKo schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:21:
[...]
Maar wat gebeurt er als ik het niet doe? Er hangen bij ons in de buurt meerdere camera's duidelijk in beeld en vol op de straat gericht. Nergens hangen echter bordjes.
De vraag is of een bordje of sticker nu zoveel toevoegt, mensen weten toch wel dat er veel beveiligingscamera’s hangen. Maar strikt volgens de regels moet het dus wel.
@GeKo Dan is het afwachten of er iemand klaagt en er gaat worden gehandhaafd. Politiemensen zijn vaak blij met cambeelden en doen niet moeilijk als eea binnen het redelijke is. Na een klacht, denk ik dat ze echter formeel moeten zijn.
Iemand hier in de buurt maakt er een sport van om camera's te spotten en dan te gaan vragen waar ze op gericht staan en wat ze precies zien. Al dan niet vergezeld van teksten als "Beetje jammer dat deze ook in mijn tuin kan kijken". Aangegeven dat als je de cam niet ziet vanuit je tuin, hij jou ook niet ziet. Om een hoekje kijken gaat nog moeilijk. Geeft wel het nivo aan van de klager, denk ik.
Mijn ervaring: licht je naaste buren van te voren in en leg uit wat de cam zal zien en wat je doel is. Laat na installatie ook het beeld even zien (als ze geinteresseerd zijn), zodat ze zien dat zij niet gefilmt worden.
Gewoon bruut ophangen en kijken wat er gebeurd, is meestal niet de beste manier. Mijn buren vroegen overigens of ik wél een stukje van hun tuin en parkeerplaats wilde meenemen. Vonden ze wel zo prettig na de laatste auto-sloopactie.
Iemand hier in de buurt maakt er een sport van om camera's te spotten en dan te gaan vragen waar ze op gericht staan en wat ze precies zien. Al dan niet vergezeld van teksten als "Beetje jammer dat deze ook in mijn tuin kan kijken". Aangegeven dat als je de cam niet ziet vanuit je tuin, hij jou ook niet ziet. Om een hoekje kijken gaat nog moeilijk. Geeft wel het nivo aan van de klager, denk ik.
Mijn ervaring: licht je naaste buren van te voren in en leg uit wat de cam zal zien en wat je doel is. Laat na installatie ook het beeld even zien (als ze geinteresseerd zijn), zodat ze zien dat zij niet gefilmt worden.
Gewoon bruut ophangen en kijken wat er gebeurd, is meestal niet de beste manier. Mijn buren vroegen overigens of ik wél een stukje van hun tuin en parkeerplaats wilde meenemen. Vonden ze wel zo prettig na de laatste auto-sloopactie.
Meestal zijn de buurtbewoners blij als er een camera hangt.Joepla schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:16:
@GeKo Dan is het afwachten of er iemand klaagt en er gaat worden gehandhaafd. Politiemensen zijn vaak blij met cambeelden en doen niet moeilijk als eea binnen het redelijke is. Na een klacht, denk ik dat ze echter formeel moeten zijn.
Als er wat gebeurd is, diefstal òf vernieling, dan wil men de beelden graag hebben.
Als er een Whatsapp buurtapp is dan is men vaak ook geïnteresseerd.
Je vraagt je wel eens af waarom mensen dan zelf ook niet een camera installeren als ze het belang er wel van inzien.
https://store.google.com/nl/product/nest_cam_iq_outdoor
https://www.cctvwinkel.nl...-1-came.html?id=203772993
deze 2 zit ik aan te denken. Wat is beste denken julllie?
https://www.cctvwinkel.nl...-1-came.html?id=203772993
deze 2 zit ik aan te denken. Wat is beste denken julllie?
Heb (misschien) een rare vraag. ik heb via Andy de DH-IPC-EBW81230P fisheye camera besteld voor een kennis van mij. Echter heeft hij zelf er ook een besteld via aliexpress (omdat het goedkoper was aangezien hij er 2 nodig had... maar goed iets met BTW :-) )
Nou heb ik deze allebei opgehangen en nu blijkt de aliexpress versie het beeld in Mirror te laten zien, Ik zelf heb het vermoeden dat het aangepaste firmware is die erop staat. kan ik dit op een of andere manier controleren? Andy zijn camera heeft dat (natuurlijk) niet. Bij de meeste camera's heb je de optie om mirror aan of uit te zetten. deze hebben dat niet, ook niet volgens het product/specs blad.
Nou heb ik deze allebei opgehangen en nu blijkt de aliexpress versie het beeld in Mirror te laten zien, Ik zelf heb het vermoeden dat het aangepaste firmware is die erop staat. kan ik dit op een of andere manier controleren? Andy zijn camera heeft dat (natuurlijk) niet. Bij de meeste camera's heb je de optie om mirror aan of uit te zetten. deze hebben dat niet, ook niet volgens het product/specs blad.
Heb je de instellingen gecontroleerd?Erik2B schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:35:
Heb (misschien) een rare vraag. ik heb via Andy de DH-IPC-EBW81230P fisheye camera besteld voor een kennis van mij. Echter heeft hij zelf er ook een besteld via aliexpress (omdat het goedkoper was aangezien hij er 2 nodig had... maar goed iets met BTW :-) )
Normaal gesproken is dit bij de configuratie te wijzigen.
Controleer ook de firmware versies van de twee camera’s.
@Joepla,
Dat was ook mijn bedoeling.
Ik wilde mijn plannen voor een beveiligingsinstallatie even bespreken met de buren die de camera's kunnen zien en zich mogelijk bekeken voelen.
Scheelt dat ik met de buren een goede verstandhouding heb en iedereen weet dat er veel ingebroken wordt in de buurt, zeker in de wintermaanden.
Dat was ook mijn bedoeling.
Ik wilde mijn plannen voor een beveiligingsinstallatie even bespreken met de buren die de camera's kunnen zien en zich mogelijk bekeken voelen.
Scheelt dat ik met de buren een goede verstandhouding heb en iedereen weet dat er veel ingebroken wordt in de buurt, zeker in de wintermaanden.
Klopt, normaal kan je zonder problemen dat aanpassen, maar de optie is niet aanwezig.en als je in de specs kijkt van de camera staat er bij MIRROR: N/AHoppyF schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:42:
[...]
Heb je de instellingen gecontroleerd?
Normaal gesproken is dit bij de configuratie te wijzigen.
Controleer ook de firmware versies van de twee camera’s.
en volgens mij heeft dat ook helemaal geen nut met een 360 graden camera toch?
Bij mirror staat alles gespiegeld.Erik2B schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:09:
[...]
Klopt, normaal kan je zonder problemen dat aanpassen, maar de optie is niet aanwezig.en als je in de specs kijkt van de camera staat er bij MIRROR: N/A
en volgens mij heeft dat ook helemaal geen nut met een 360 graden camera toch?
Dat is dus niet wat je normaal gesproken wil.
Nee precies, het is heel vreemd. naar de firmware gekeken en die verkeerd is heeft een iets nieuwere firmware als die andere. 7R tegenover 9R in dezelfde firmware release.HoppyF schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:19:
[...]
Bij mirror staat alles gespiegeld.
Dat is dus niet wat je normaal gesproken wil.
En Wat ik al zei volgens de specs kan je helemaal geen mirror gebruiken

Zal het serienummer eens naar Andy sturen om te vragen of hij kan zien of het een aangepaste firmware bevat of niet. Heb ook geen idee hoe ik dit moet oplossen.
Reboot van de camera?
Reboot zal niet helpen denk ik.Erik2B schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:29:
[...]
Nee precies, het is heel vreemd. naar de firmware gekeken en die verkeerd is heeft een iets nieuwere firmware als die andere. 7R tegenover 9R in dezelfde firmware release.
En Wat ik al zei volgens de specs kan je helemaal geen mirror gebruiken![]()
Zal het serienummer eens naar Andy sturen om te vragen of hij kan zien of het een aangepaste firmware bevat of niet. Heb ook geen idee hoe ik dit moet oplossen.
Reboot van de camera?
Je kunt wel vragen aan Andy wat de meest actuele firmware voor die camera is.
Dat was ik ook van plan om te vragen, ben alleen een beetje huiverig voor die camera die ik niet via Andy heb. Al wat slechte ervaringen met Chinese hacked versionsHoppyF schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:46:
[...]
Reboot zal niet helpen denk ik.

en dat even remote doen ben ik ook zeker geen fan van.
Maar bedankt voor het mee denken!
Wat hoop je te bereiken door het plaatsen van camera's?Frost_Azimov schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 08:42:
ik heb een moestuintje, en op het complex waar de tuinen zijn hebben we helaas de laatste tijd last van vandalisme en diefstal. Om de maand is het raak. Nu wilde we kijken of we misschien een, (of misschien een paar) camera's (en een NVR) kunnen installeren.
Je had ooit de Arlo camera's, die werkten vele maanden op een Lithium batterij, ze werden geactiveerd door een PIR sensor.
Een camera die continu beeld geeft, zal moeilijk gaan op een powerbank of iets dergelijks: alleen al aan het feit dat je kunt voelen dat de camera warm wordt geeft aan dat hij veel stroom gebruikt.
„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”
Daar ben ik ook wel een beetje bang voor. Een schakeling met een PIR sensor is best een aardig idee, dat kan ik zelf nog wel 'tweaken'. Overigens hebben we wel aardig wat accu power en zonnepanelen achter de hand, maar ik voorzie poblemen in de winter. Dat gezegd: de meeste ongein gebeurt meestal in de zwoele zomerse nachten...(een paar kratjes op, nog ff een stukje lopen...haha geinig glas rinkelt als je er een steen op gooit)aawe mwan schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 18:38:
[...]
Wat hoop je te bereiken door het plaatsen van camera's?
Je had ooit de Arlo camera's, die werkten vele maanden op een Lithium batterij, ze werden geactiveerd door een PIR sensor.
Een camera die continu beeld geeft, zal moeilijk gaan op een powerbank of iets dergelijks: alleen al aan het feit dat je kunt voelen dat de camera warm wordt geeft aan dat hij veel stroom gebruikt.
Voor de belangrijkste camera's zullen we een lijntje trekken denk ik. Doel is bewijzen wie het gedaan heeft en afschikken. (voorkomen dus eigenlijk)
[ Voor 7% gewijzigd door Frost_Azimov op 02-06-2020 21:31 ]
FYI, omdat ik er geen info over kan vinden in de laatste pagina's: er is een 'urgent' firmware update voor enkele camera's van Dahua waaronder de veel gebruikte 5231-range:
IPC-HDW5231R-Z/ZE
IPC-HFW5231E-Z/Z5/Z12/ZE/Z5E/Z12E
IPC-HDBW5231R-Z/ZE
IPC-HDBW5231E-Z/ZE
IPC-HDW4231EM-AS/ASE, IPC-HDBW4231F-AS, IPC-HDBW4231E-AS/ASE , IPC-HFW4231S,IPC-HFW4231E-S/SE.
IPC-HDBW4431F-AS
IPC-HDW4XXX-ASE
IPC-HDW5XX-ZE
IPC-HFW5XXX-ZE, IPC-HFW5231E-Z12E, IPC-HFW5231E-Z5E
IPC-HFW4239T-ASE
IPC-HDBW4239R-ASE
IPC-HFW4239T-ASE
IPC-HDW5831R-ZE
IPC-HDW5631R-ZE
Zie: https://ipcamtalk.com/thr...0000015-0-r-200430.48156/
IPC-HDW5231R-Z/ZE
IPC-HDBW5231R-Z/ZE
IPC-HDBW5231E-Z/ZE
IPC-HDW4231EM-AS/ASE, IPC-HDBW4231F-AS, IPC-HDBW4231E-AS/ASE , IPC-HFW4231S,IPC-HFW4231E-S/SE.
IPC-HDBW4431F-AS
IPC-HDW4XXX-ASE
IPC-HDW5XX-ZE
IPC-HFW4239T-ASE
IPC-HDBW4239R-ASE
IPC-HFW4239T-ASE
IPC-HDW5831R-ZE
IPC-HDW5631R-ZE
Update uitgevoerd!theredone51 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 09:42:
FYI, omdat ik er geen info over kan vinden in de laatste pagina's: er is een 'urgent' firmware update voor enkele camera's van Dahua waaronder de veel gebruikte 5231-range:
IPC-HDW5231R-Z/ZE
IPC-HDBW5231R-Z/ZE
IPC-HDBW5231E-Z/ZE
IPC-HDBW4431F-AS
IPC-HDW4XXX-ASE
IPC-HDW5XX-ZE
IPC-HFW4239T-ASE
IPC-HDBW4239R-ASE
IPC-HFW4239T-ASE
IPC-HDW5831R-ZE
IPC-HDW5631R-ZE
Nu: System VersionV2.800.0000015.0.R, Build Date: 2020-04-30
Zie dat er nog een range is waar een update voor is:
IPC-HDBW1230E
IPC-HDBW1431E
IPC-HDW2231R-ZS,
IPC-HDW2230R-ZS,
IPC-HDW1230S,IPC-HDW1431S, IPC-HDW1531S
IPC-HFW2231T-ZS (S1)
IPC-HDW2431T-ZS
IPC-HFW1831C-PIR
Zie: https://ipcamtalk.com/thr...015-0-r-200430-zip.48157/
IPC-HDBW1230E
IPC-HDBW1431E
IPC-HDW2231R-ZS,
IPC-HDW2230R-ZS,
IPC-HDW1230S,IPC-HDW1431S, IPC-HDW1531S
IPC-HFW2231T-ZS (S1)
IPC-HDW2431T-ZS
IPC-HFW1831C-PIR
Zie: https://ipcamtalk.com/thr...015-0-r-200430-zip.48157/
Inderdaad, dat is zo, ik kan deze stelling bevestigen via een kleine anekdote. Ik heb een beveiligingscamera hangen aan mijn voordeur die onbedoeld ook een stuk van de straat mee registreerd. Enkele jaren geleden heb ik zo onbedoeld een "poging tot doodslag" geregistreerd. Een wat bizar auto ongeval in de straat. 2 wagens die elkaar horen te kruisen, een van de wagens wijkt af van de rijbaan en rijd kop op kop op de aankomende wagen uit de tegengestelde richting. Uit de verklaringen van een van de slachtoffers blijkt dat het een wanhoopsdaad was van ex partners. De man had zijn ex partner herkend en had bewust op haar ingereden.Joepla schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:16:
Mijn beveiligingscamera had dit "event" registreerd.
Als gevolg een jaar laten een paar heren van de recherche over de vloer gehad die de beelden kwamen opvragen en het scenariop opnieuw herhalen ( zonder de daadwerkelijke crash uiteraard
Op het einde van de sessie kwam ter sprake dat er geen melding hangt dat je gefilmd wordt bij mij thuis. Ik heb toen gemeld dat het helemaal niet de bedoeling is dat ik de straat film, ik wil enkel mijn voordeur in het oog houden. Er was volldig begrip en zolang er niemand een klacht indient, is er geen probleem. Het is gesprek is zelfs informeel verder gegaan dat de recherche interesse had naar het merk en de prijs van de "internet" camera omdat je geen 100 uren beeld moet doorspitten en de camera software gewoon de point if interests aanduid.
@Slinke Heftig verhaal wel... Hier ook meegemaakt (voor heel andere zaken) dat men de beelden graag wilde ophalen (uploaden kan niet, brengen gaat niet, alleen fysiek ophalen op een USB stick was mogelijk
) en ook ik was verbaasd dat men de kwaliteit steeds opvallend goed vond. En als je de gemiddelde beeldkwaliteit van cams bij bv. Opsprong Verzocht ziet, dan snap je het wel. Lekker besparen op framerate (1/sec) en resolutie schiet niet echt op. De VHS taperecorders zijn gelukkig nu echt wel verleden tijd geloof ik, dat was helemaal drama.
Alleen moeten ze hier niet aankomen pas na een jaar. Dan is de boel al heel wat keer overschreven.
Alleen moeten ze hier niet aankomen pas na een jaar. Dan is de boel al heel wat keer overschreven.
He wat opmerkelijk. Misschien is dat een standaard procedure? In mijn geval hetzelfde te horen gekregen. Ik had aangeboden de beelden op te laden en een link te mailen aan de lokale politie die de straat kwam verkeervrij maken. Dat ging niet, ze gingen een patrouille langssturen op mij "op te halen voor verhoor."Joepla schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 12:50:
@Slinke Heftig verhaal wel... Hier ook meegemaakt (voor heel andere zaken) dat men de beelden graag wilde ophalen (uploaden kan niet, brengen gaat niet, alleen fysiek ophalen op een USB stick was mogelijk) en ook ik was verbaasd dat men de kwaliteit steeds opvallend goed vond. En als je de gemiddelde beeldkwaliteit van cams bij bv. Opsprong Verzocht ziet, dan snap je het wel. Lekker besparen op framerate (1/sec) en resolutie schiet niet echt op. De VHS taperecorders zijn gelukkig nu echt wel verleden tijd geloof ik, dat was helemaal drama.
Ik vond dat nou niet zo een goed idee, jullie mij dan komen ophalen met de politiebus met loeiende sirene terwijl al de buren hier buiten wild aan het speculeren zijn? Nee dank je

Kan ik ze brengen? Ik heb de beelden dan op een USB stick gezet en langsgebracht op kantoor. Moet ook wel direct gebeuren want de beelden heb ik ook maar 24.h ter beschikking in de cloud.
De heren van de verkeersrecherche was een jaar later, ter voorbereiden van een process neem ik aan. Daar hadden ze geen interesse in de oude beelden, het ging erom om nieuwe smiluatie beelden te maken. Het was het zaak om in te schatten aan welke snelheid dit gebeurde. Dat staat uiteraan niet opde camera. Daarom hebben ze met een wagen voorbij gereden aan 10 km/h en 20 km/h ... 60km/ h zo tot 90 kmp/h
Kennelijk hebben wij een database waar we aangifte horen te doen. Zo heeft de politie een database ter beschikking wie wat kan gezien hebben op openbaar domein in kader van een onderzoek.
Maar ik wil helemaal niet het patrimonium in het oog houden, alleen kan je enkel blinde zones bepalen bij mijn camera in combinatie een duurder abbo, wat ik niet heb.
edit: typo's
Hier ook meegemaakt inbraak paar huizen verderop.Joepla schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 12:50:
@Slinke Heftig verhaal wel... Hier ook meegemaakt (voor heel andere zaken) dat men de beelden graag wilde ophalen (uploaden kan niet, brengen gaat niet, alleen fysiek ophalen op een USB stick was mogelijk) en ook ik was verbaasd dat men de kwaliteit steeds opvallend goed vond. En als je de gemiddelde beeldkwaliteit van cams bij bv. Opsprong Verzocht ziet, dan snap je het wel. Lekker besparen op framerate (1/sec) en resolutie schiet niet echt op. De VHS taperecorders zijn gelukkig nu echt wel verleden tijd geloof ik, dat was helemaal drama.
Twee agenten aan de deur met de vraag of ik beelden wilde geven.
Uiteraard wel, op een USB stick gezet, deze heb ik later weer terug gekregen.
Niet gehoord of de daders opgepakt en veroordeeld zijn.
Gelukkig worden er steeds meer kwalitatief betere cameras gebruikt in winkel, horeca e.d.
Ik heb eindelijk afgelopen week ook een camera besteld. Het is de hier bekende 5442 geworden. Niet de color versie, want ik ga niet de hele nacht de openbare ruimte verlichten.
Hopelijk volgende week in huis en dan nog even draadjes trekken en plaatsen.
Hopelijk volgende week in huis en dan nog even draadjes trekken en plaatsen.
Net de Arlo Ultra gehaald. Ingewikkeld om in te stellen maargoed hij doet het nu eindelijk. Hij is 4k maar krijg alleen 1080p beelden!?? hoe zit dat nu? verder wel mooi apparaat. mooie is hij is helemaal draadloos.
Heb uitgezocht dat je voor 4k een duurder abonnement moet nemen of een SD kaart erin stoppen.
Heb uitgezocht dat je voor 4k een duurder abonnement moet nemen of een SD kaart erin stoppen.
[ Voor 18% gewijzigd door mark777 op 05-06-2020 14:33 ]
Je gelooft het niet, maar een reboot was dus wel de oplossing! lijkt wel windows... werkt er iets niet reboot lolHoppyF schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:46:
[...]
Reboot zal niet helpen denk ik.
de camera had de laatste versie van de firmware. had het na gevraagd bij Andy
Gisteren overgestapt naar de Nokia 6.2 (Android 9) telefoon. Ik krijg nu geen Push Notifications meer. Mijn vrouw heeft een telefoon met Android 10 en ook daar werkt het niet op.
Ik heb nog een Iphone 8 en daar werkt het momenteel wel gewoon op. Het betreft de Hikvision DS-2CD2345FWD-I met de laatste firmware.
Ik heb alle App's geprobeerd welke via https://www.use-ip.co.uk/...ikvisions-app-store.4536/ te vinden zijn. Ik vermoed dat het een Android 10 instelling is..
Heeft iemand dit ook al meegemaakt en kunnen oplossen?
Ik heb nog een Iphone 8 en daar werkt het momenteel wel gewoon op. Het betreft de Hikvision DS-2CD2345FWD-I met de laatste firmware.
Ik heb alle App's geprobeerd welke via https://www.use-ip.co.uk/...ikvisions-app-store.4536/ te vinden zijn. Ik vermoed dat het een Android 10 instelling is..
Heeft iemand dit ook al meegemaakt en kunnen oplossen?
[ Voor 9% gewijzigd door Rocco008 op 07-06-2020 17:49 ]
Hoi allemaal,
Ik heb sinds kort een nieuw huis en ik wil hier ook camara’s ophangen.
Nu wil ik er 3/4 ophangen. 2 aan de voorkant en 2 in de achtertuin. In de achtertuin is geen verlichting op tuin verlichting na als deze aan staat. Mijn voorkeur gaat uit naar hikvision omdat dit ook bij mijn ouders hangt en al 2 jaar vlekkenloos werkt.
Nu heb ik aan de voorkant bij de oprit niet veel licht. Er staat wel een straat lamp maar die staat een meter of 15 verder. Nu twijfel ik tussen de volgende 2 camara’s voor rondom het huis.
Hikvision DS-2CD2347G1-LU Wit
Hikvision DS-2CD2385FWD-I(B 2.8
Heeft iemand ervaring met een van deze 2 camara’s ? Ik lees veel goede reviuws over beide camara’s maar ik hoor het liever van ervaring deskundige hier.
Nu wil ik er 3/4 ophangen. 2 aan de voorkant en 2 in de achtertuin. In de achtertuin is geen verlichting op tuin verlichting na als deze aan staat. Mijn voorkeur gaat uit naar hikvision omdat dit ook bij mijn ouders hangt en al 2 jaar vlekkenloos werkt.
Nu heb ik aan de voorkant bij de oprit niet veel licht. Er staat wel een straat lamp maar die staat een meter of 15 verder. Nu twijfel ik tussen de volgende 2 camara’s voor rondom het huis.
Heeft iemand ervaring met een van deze 2 camara’s ? Ik lees veel goede reviuws over beide camara’s maar ik hoor het liever van ervaring deskundige hier.
De 2347G1 is absoluut, zonder twijfel, de meest lichtgevoelige camera van de twee. Die heb ik zelf bij de voordeur.
Hou er rekening mee dat als er echt geen licht aanwezig is de 2347 de optionele warm licht led aan kan zetten. Dat betekent ook dat er geen ir led in zit en ir kan ook helemaal niet gebruikt worden.
Hou er rekening mee dat als er echt geen licht aanwezig is de 2347 de optionele warm licht led aan kan zetten. Dat betekent ook dat er geen ir led in zit en ir kan ook helemaal niet gebruikt worden.
Arlo app sucks. Kan niet eens opnemen???!!!! geen push noticficaties meer. Mensen koop geen arlo!
Okmark777 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:41:
Arlo app sucks. Kan niet eens opnemen???!!!! geen push noticficaties meer. Mensen koop geen arlo!
Arlo zou alleen met wifi werken, dus wordt sowieso niet geadviseerd. Maar bedankt voor de aanvulling.mark777 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:41:
Yes werkt met wifi daarom heb ik hem juist gekocht. Hou niet van gatenboren. draad is wel veiliger maargoed verwacht toch meer van een product van 500 euro. zuchtGoof2000 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:46:
[...]
Arlo zou alleen met wifi werken, dus wordt sowieso niet geadviseerd. Maar bedankt voor de aanvulling.
Niemand verder ervaring met een van de twee camara’s ?
Bedankt, via ipcamtalk geregistreerd en gedownload, ben hem nu aan het installeren.HoppyF schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 10:12:
[...]
Update uitgevoerd!
Nu: System VersionV2.800.0000015.0.R, Build Date: 2020-04-30
Als je inlogt op de camera en dan manual check doet dan zal hij hem nooit updaten volgens mij, want ik krijg altijd de melding dat ik de laatste versie heb.
[ Voor 37% gewijzigd door Wii4all op 13-06-2020 13:19 ]
Burp
Ja, die melding zie ik ook.Wii4all schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 13:10:
[...]
Bedankt, via ipcamtalk geregistreerd en gedownload, ben hem nu aan het installeren.
Als je inlogt op de camera en dan manual check doet dan zal hij hem nooit updaten volgens mij, want ik krijg altijd de melding dat ik de laatste versie heb.
Handmatig updaten gaat echter prima.
Ik heb zelf 3x de DS-2CD2345FWD-I (2.8, zwart).Tommie1995 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:40:
Hoi allemaal,
Dat is de 4MP versie van de DS-2CD2385FWD-I.
Zeker een zeer goede camera, ik heb wat verlichting op de oprit, dus hoef IR niet aan te zetten en heb dus kleur. Het is wel even spelen met de sluitertijd om dan geen wazig beeld te krijgen in het donker.
IR kan wel aan indien nodig, ik vind dat wel een prettig idee.
Ik zit ook met een schuin ook te kijken naar de DS-2CD2347G1-LU, die is op papier nog lichtgevoeliger, maar heeft weer geen IR.
Als je even zoekt hier dan vind je wat voorbeeld plaatjes van de camera snachts.
klik
[ Voor 4% gewijzigd door rinkel op 13-06-2020 13:43 ]
Zijn er niet gewoon camera enclosures te koop waar je een Raspberry Pi als processorbordje kunt inbouwen?
De ColorVu (2347) is niet alleen op papier lichtgevoeliger. Een grotere sensor dan de 2345 of 2385, 1/1.8” en een veel lichtsterker objectief. Namelijk F1.0.
De 2345 is inderdaad redelijk lichtgevoelig. De 8mp is dat niet echt, best veel ruis. In vergelijk dan hè!
De 2345 is inderdaad redelijk lichtgevoelig. De 8mp is dat niet echt, best veel ruis. In vergelijk dan hè!
Grotere lens gaat absoluut schelen in lichtgevoeligheid, daarom kijk ik er ook met een schuin oog naar.AutisticPinguin schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 20:38:
De ColorVu (2347) is niet alleen op papier lichtgevoeliger. Een grotere sensor dan de 2345 of 2385, 1/1.8” en een veel lichtsterker objectief. Namelijk F1.0.
Meestal is het overigens: hoe meer megapixels, hoe minder lichtgevoelig. (Bij gelijke sensorgrootte) Geldt voor alle camerasensoren.
Daarom zeg ik ook dat de 8mp minder licht gevoelig is als de 4mp die je zelf hebt.
Ik heb de 2mp uit dezelfde serie maar ook een paar nieuwe ColorVu’s, zo bijzonder wat voor een beeld er uit komt.
Ik heb de 2mp uit dezelfde serie maar ook een paar nieuwe ColorVu’s, zo bijzonder wat voor een beeld er uit komt.
Ik heb de Dahua IPC-HDBW4239R-ASE.AutisticPinguin schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 21:25:
Daarom zeg ik ook dat de 8mp minder licht gevoelig is als de 4mp die je zelf hebt.
Full color met F 1.0.
Is erg lichtgevoelig en heeft ook geen IR.
Het is nu 22:20 en heb nog beeld alsof het gewoon volop dag is.
Het is niet pikdonker want er staat wel een lantaarnpaal schuin voor ons huis.
Weer eens op zoek naar een camera voor iemand, deze heb ik vorig jaar zelf gekocht maar nu kom ik ook deze tegen. Enige verschil in de naam is dat het geen ZE maar een Z4E is. Als ik de specificaties bekijk heb ik het idee dat de ZE lichtgevoeliger is en bij de lens 2,7mm-12mm heeft ipv 8mm-32mm. Zou die Z4E dan alleen "verder" zicht hebben of lees ik het weer verkeerd?
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Dat is inderdaad het grootste verschil.FlipFluitketel schreef op zondag 14 juni 2020 @ 13:04:
Weer eens op zoek naar een camera voor iemand, deze heb ik vorig jaar zelf gekocht maar nu kom ik ook deze tegen. Enige verschil in de naam is dat het geen ZE maar een Z4E is. Als ik de specificaties bekijk heb ik het idee dat de ZE lichtgevoeliger is en bij de lens 2,7mm-12mm heeft ipv 8mm-32mm. Zou die Z4E dan alleen "verder" zicht hebben of lees ik het weer verkeerd?
De ZE kun je dus nog gebruiken voor wat wide-angle, de Z4E begint pas bij 8mm en dat is toch al aardig ver 'ingezoomd'.
Je kunt ze ook vergelijken met Dahua's Product Selector: https://www.dahuasecurity.com/products/productSelector
Daar heten ze IPC-HFW5442E-ZE en IPC-HFW5442E-Z4E.
[ Voor 8% gewijzigd door Piet91 op 14-06-2020 13:58 ]
Ik reageer hier veel te weinig terwijl ik wel veel mee lees 😓
Hoe dan ook, zojuist een nieuwe video van een uitvoerige test van de HDW5442 "Full Color" camera online gezet, aangezien de discussie daar toevallig net over gaat, hopelijk interessant voor jullie. Het is echt een ander soort camera de geschikt is voor scenarios waar je anders niet anders zou kunnen dan met IR werken of een eigen lamp, en deze heeft er zelfs eentje ingebouwd!
Inclusief vergelijking met de HDW5831R en HDW2831T 4K 8MP cameras en veel demo footage zoals altijd!
Hoe dan ook, zojuist een nieuwe video van een uitvoerige test van de HDW5442 "Full Color" camera online gezet, aangezien de discussie daar toevallig net over gaat, hopelijk interessant voor jullie. Het is echt een ander soort camera de geschikt is voor scenarios waar je anders niet anders zou kunnen dan met IR werken of een eigen lamp, en deze heeft er zelfs eentje ingebouwd!
Inclusief vergelijking met de HDW5831R en HDW2831T 4K 8MP cameras en veel demo footage zoals altijd!
[ Voor 8% gewijzigd door Quindor op 15-06-2020 16:58 ]
Ik ben ook weer eens bezig met bewakingscamera's - lang, lang geleden een Axis 207W gekocht en nu opnieuw aangesloten en werkend gekregen. Als ik zie wat hier voorbij komt, dan zal ik weinig indruk maken met een 300 KiloPixel camera. 
Het geheel aan de praat gekregen met ZoneMinder (helaas lukte het niet om ZoneMinder als docker container aan de praat te krijgen...) en zelfs de camera's bewegingsdetectie aan het werk gehad (tip voor mensen die er tegenaan lopen: bewegingsdetectie gebied kan je enkel met Internet Explorer instellen, niet met Firefox).
Nou ga ik binnenkort verhuizen en dan gaat er waarschijnlijk een nieuwere camera komen - waarbij ik op dit moment nog niet weet of het een buiten-model (dome) gaat worden, of dat we van binnenuit kunnen observeren. En of het via wifi of ethernet zal gaan.
Maar: ik wil wel iets dat goed met ZoneMinder werkt. Motivatie: ik wil niet afhankelijk zijn van servers of services van de fabrikant en heb toch al een 24/7 server met voldoende opslag.
Echter, wat zijn dan precies de eigenschappen waar je op moet letten voor compatibiliteit? De Zoneminder compatibility list, maar zijn er ook generieke kenmerken voor als een merk/type niet in die lijst staat waar je op kan letten?
Het geheel aan de praat gekregen met ZoneMinder (helaas lukte het niet om ZoneMinder als docker container aan de praat te krijgen...) en zelfs de camera's bewegingsdetectie aan het werk gehad (tip voor mensen die er tegenaan lopen: bewegingsdetectie gebied kan je enkel met Internet Explorer instellen, niet met Firefox).
Nou ga ik binnenkort verhuizen en dan gaat er waarschijnlijk een nieuwere camera komen - waarbij ik op dit moment nog niet weet of het een buiten-model (dome) gaat worden, of dat we van binnenuit kunnen observeren. En of het via wifi of ethernet zal gaan.
Maar: ik wil wel iets dat goed met ZoneMinder werkt. Motivatie: ik wil niet afhankelijk zijn van servers of services van de fabrikant en heb toch al een 24/7 server met voldoende opslag.
Echter, wat zijn dan precies de eigenschappen waar je op moet letten voor compatibiliteit? De Zoneminder compatibility list, maar zijn er ook generieke kenmerken voor als een merk/type niet in die lijst staat waar je op kan letten?
Er is toch een docker image die kant en klaar is ? Deze werkt gewoon bij mij.vanaalten schreef op maandag 15 juni 2020 @ 17:34:
dlandon/zoneminder:latest
Die bewegingsdetectie krijg ik toch moeilijker aan de gang. Veel te korte opname intervallen ... niet gevoelig genoeg ...
Blue iris werkte in dat opzicht een stuk beter...
Denk dat het toch een NVR zal worden (blue iris = cpu + windows, zoneminder = geen geluid, moeilijke instellen en ook veel cpu ...)
Zoneminder is een enorme CPU vreter inderdaad, komt doordat het de bewegingsdetectie bijvoorbeeld volledig door beeldanalyse op de eigen CPU afhandelt. Een NVR (of bijvoorbeeld de vrij prijzige software NX Witness) doet dat op de camera's zelf.
Nou valt het met één zo'n Axis camera'tje waarschijnlijk nog wel mee waarschijnlijk maar drie 4MP camera's slokte hier de CPU van mijn ESXi thuisserver al zo ongeveer compleet op (i5 quad core).
Keuze hier is voornamelijk daarom uiteindelijk toch op een NVR gevallen. Want een extra server voor alleen zoneminder schiet ook zijn doel voorbij.
Nou valt het met één zo'n Axis camera'tje waarschijnlijk nog wel mee waarschijnlijk maar drie 4MP camera's slokte hier de CPU van mijn ESXi thuisserver al zo ongeveer compleet op (i5 quad core).
Keuze hier is voornamelijk daarom uiteindelijk toch op een NVR gevallen. Want een extra server voor alleen zoneminder schiet ook zijn doel voorbij.
Die heb ik ook gebruikt. Gaat bij mij mis: op de een of andere reden kan hij binnen de container niet goed DNS resolven. Dan probeert hij bij het starten bijvoorbeeld te updaten van een Ubuntu repository, geloof ik, en kan die niet vinden omdat hij geen DNS server kan bereiken.frv schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:29:
[...]
Er is toch een docker image die kant en klaar is ? Deze werkt gewoon bij mij.
dlandon/zoneminder:latest
Dat werkte dan wel als ik de container start met "--net=host" i.p.v. bridge, maar dan ging er wat anders mis. Toegegeven, er zit hier wellicht gewoon een gebrek aan docker-kennis achter het toetsenbord.
Sterker, dat Axis cameraatje heeft hardwarematige bewegingsdetectie die ik kon gebruiken, dus Zoneminder hoefde niet heel hard te werken. Is wel een goede reden waarom ik bij een nieuwe camera dus ook hardwarematige detectie wil hebben (en die dus ook met Zoneminder kan werken).ik222 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:56:
Zoneminder is een enorme CPU vreter inderdaad, komt doordat het de bewegingsdetectie bijvoorbeeld volledig door beeldanalyse op de eigen CPU afhandelt. Een NVR (of bijvoorbeeld de vrij prijzige software NX Witness) doet dat op de camera's zelf.
Hoe heb je die hardwarematige detectie in zoneminder ingesteld ? Ik krijg de bewegingsdetectie in zoneminder niet 100% goed ingesteld ... Te korte opnameintervallen ... niet gevoelig genoeg.vanaalten schreef op maandag 15 juni 2020 @ 22:44:
[...]
Die heb ik ook gebruikt. Gaat bij mij mis: op de een of andere reden kan hij binnen de container niet goed DNS resolven. Dan probeert hij bij het starten bijvoorbeeld te updaten van een Ubuntu repository, geloof ik, en kan die niet vinden omdat hij geen DNS server kan bereiken.
Dat werkte dan wel als ik de container start met "--net=host" i.p.v. bridge, maar dan ging er wat anders mis. Toegegeven, er zit hier wellicht gewoon een gebrek aan docker-kennis achter het toetsenbord.
[...]
Sterker, dat Axis cameraatje heeft hardwarematige bewegingsdetectie die ik kon gebruiken, dus Zoneminder hoefde niet heel hard te werken. Is wel een goede reden waarom ik bij een nieuwe camera dus ook hardwarematige detectie wil hebben (en die dus ook met Zoneminder kan werken).
Stelt verdraaid weinig voor. Er zijn twee guides waar ik veel aan had:frv schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:29:
[...]
Hoe heb je die hardwarematige detectie in zoneminder ingesteld ? Ik krijg de bewegingsdetectie in zoneminder niet 100% goed ingesteld ... Te korte opnameintervallen ... niet gevoelig genoeg.
https://wiki.zoneminder.c..._motion_detection_with_ZM
https://wiki.zoneminder.com/AxisMotionDetection
In principe gewoon OPT_TRIGGERS enablen. Dan bewegingsdetectie instellen op je camera en een TCP trigger laten versturen met een bepaalde boodschap. Die komt dan bij je machine aan waar een zmtrigger.pl script draait die bij een event een aantal secondes video opslaat.
In mijn geval heb ik ook een aantal secondes voor het event laten opslaan, want de delay van het hele systeem was dusdanig groot dat ik enkel opnames kreeg als iemand alweer uit beeld was.
Hallo allemaal.
Bedankt voor jullie reactie. Momenteel heb ik een Hikvision DS-2CD2143G0-I dome bij de garage hangen.
Als ik jullie reacties lees dan heeft een 8 mp camara geen meer toegevoegde waarde als het gaat om licht gevoeligheid.
Dan ga ik denk ik 4 van deze aanschaffen omdat de dome niet fijn is als het regend. De Hikvision DS-2CD2345FWD-I
Bedankt voor jullie reactie. Momenteel heb ik een Hikvision DS-2CD2143G0-I dome bij de garage hangen.
Als ik jullie reacties lees dan heeft een 8 mp camara geen meer toegevoegde waarde als het gaat om licht gevoeligheid.
Dan ga ik denk ik 4 van deze aanschaffen omdat de dome niet fijn is als het regend. De Hikvision DS-2CD2345FWD-I
Pffff nog meer problemen met Arlo. Hij neemt geen 4k meer op. Geen idee waarom niet heb er speciaal een SD micro kaart voor gekocht maar daar neemt hij niet meer op. Alleen nog maar cloud video maar dat is geen 4k. support is ook bagger. zeggen alleen maar reinstall things. Kan ik mijn geld nog terug krijgen?
@Mark777 Dat kan als je voldoet aan de eisen van de wet koop op afstand.
(en misschien volgende keer onze adviezen ter harte nemen
)
(en misschien volgende keer onze adviezen ter harte nemen
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
lol kreeg een link naar aliexpress ja goed advies hoor.hansvk schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:09:
@Mark777 Dat kan als je voldoet aan de eisen van de wet koop op afstand.
(en misschien volgende keer onze adviezen ter harte nemen)
Toevallig mensen hier, die weten hoe je Privacy Mask aankrijgt bij Dahua IPC-HDW2831T-ZE in combinatie met Hikvision NVR (DS-7604NI-K1). Ik krijg in het menu van Hikvision, dat de camera geen privacy mask ondersteund, maar dat is wel het geval.
Ik zie in het volgende filmpje dat bij Hiksivion camera's deze apart worden ingesteld met het IP-adres van de camera, alleen lukt het niet om de camera via z'n eigen IP-adres te benaderen. (YouTube: YouTube)
Zoom e.d. lukt wel via de NVR.. Trouwen super irritant dat de live beelden niet (meer) via webbrowser kan openen..
Ik zie in het volgende filmpje dat bij Hiksivion camera's deze apart worden ingesteld met het IP-adres van de camera, alleen lukt het niet om de camera via z'n eigen IP-adres te benaderen. (YouTube: YouTube)
Zoom e.d. lukt wel via de NVR.. Trouwen super irritant dat de live beelden niet (meer) via webbrowser kan openen..
[ Voor 10% gewijzigd door Spinxx op 16-06-2020 20:23 ]
Ik denk het beste adviesmark777 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 18:56:
[...]
lol kreeg een link naar aliexpress ja goed advies hoor.
Hier op tweakers wordt verwacht dat je zelf de nodige inzet toont om informatie in te winnen.
En anders zoek in dit topic maar eens op 'Andy'.
[ Voor 16% gewijzigd door hansvk op 17-06-2020 09:47 ]
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Je kan proberen dit te doen met Virtuele host in te schakelen:Spinxx schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 20:22:
Toevallig mensen hier, die weten hoe je Privacy Mask aankrijgt bij Dahua IPC-HDW2831T-ZE in combinatie met Hikvision NVR (DS-7604NI-K1). Ik krijg in het menu van Hikvision, dat de camera geen privacy mask ondersteund, maar dat is wel het geval.
Inloggen via webinterface pc -> Configuratie -> Netwerk -> geavanceerd -> tabblad overige
Daarna ga je naar systeem -> Camerabeheer, achter de betreffende camera zie je nu een linkje.
Daar even op klikken en als het goed is kan je nu inloggen op de camera.
Goedenavond allen,
ik heb een aantal Dahua camera's aangeschaft en een Dahua recorder.
Bijna alles werkt op 2 zaken na:
1: één van de camera's wordt niet juist geregisteerd op de 'ingeprikte' poort maar laat alleen de TCP poort zien (pic hieronder)
2: ik kan alle camera's, behalve de éne hierboven, zien op mijn wifinetwork via de DMSS app maar geen enkele buiten mijn wifinetwork.
Network
/f/image/V4GBJb8d4nFI0uEhWLaTIGRp.png?f=fotoalbum_large)
Ik ben geen network expert, dit is allemaal redelijk out of the box instellingen
. Tips altijd welkom!
NVR settings
/f/image/pbeaULGOmoGkyrJ6P1vN0eYU.png?f=fotoalbum_large)
Volgens mij werkt alles, motion detection neemt elk druppeltje, vogeltje en muisje op dus dat is nog even tweaken
Vragen
1. Hoe fix ik de éne camera van tcp poort naar 'ingeprikte' poort zodat hij werkt? tenzij dat niet hoeft maar dan snap ik er niets van..
2. Hoe fix ik dat ik wel buiten mijn wifi de camera's kan bekijken (enigzins save / free vpn?)
Ik wil niet gelijk n00berig overkomen en ik heb echt getracht veel te lezen. Verwijzen naar links is prima.
Dank alvast!
ik heb een aantal Dahua camera's aangeschaft en een Dahua recorder.
Bijna alles werkt op 2 zaken na:
1: één van de camera's wordt niet juist geregisteerd op de 'ingeprikte' poort maar laat alleen de TCP poort zien (pic hieronder)
2: ik kan alle camera's, behalve de éne hierboven, zien op mijn wifinetwork via de DMSS app maar geen enkele buiten mijn wifinetwork.
Network
/f/image/V4GBJb8d4nFI0uEhWLaTIGRp.png?f=fotoalbum_large)
Ik ben geen network expert, dit is allemaal redelijk out of the box instellingen
NVR settings
/f/image/pbeaULGOmoGkyrJ6P1vN0eYU.png?f=fotoalbum_large)
Volgens mij werkt alles, motion detection neemt elk druppeltje, vogeltje en muisje op dus dat is nog even tweaken
Vragen
1. Hoe fix ik de éne camera van tcp poort naar 'ingeprikte' poort zodat hij werkt? tenzij dat niet hoeft maar dan snap ik er niets van..
2. Hoe fix ik dat ik wel buiten mijn wifi de camera's kan bekijken (enigzins save / free vpn?)
Ik wil niet gelijk n00berig overkomen en ik heb echt getracht veel te lezen. Verwijzen naar links is prima.
Dank alvast!
Gisteren de Eufycam 2C binnen gekregen met 3 camera's, wat werkt dat precies zoals ik zou willen 
Even bewegingsdetectie, actiegebieden en wanneer meldingen uitvogelen. Maar een geweldige upgrade voor de yi cammetjes die ik hier had staan.
Weet iemand hoe 't precies werkt als ik usb-opslag aan de homebase koppel? Worden videobeelden eerst daarop opgeslagen, verlengt dat het aantal dagen opslag?
Even bewegingsdetectie, actiegebieden en wanneer meldingen uitvogelen. Maar een geweldige upgrade voor de yi cammetjes die ik hier had staan.
Weet iemand hoe 't precies werkt als ik usb-opslag aan de homebase koppel? Worden videobeelden eerst daarop opgeslagen, verlengt dat het aantal dagen opslag?
PSA for those with a New DAHUA NVR with Built-in PoE switchtatata schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 21:09:
Ik zou dus eens de camera uit/aan zetten en eventueel resetten en de NVR zélf de camera laten toevoegen.A -When you go to the camera registration page, do not try and add cameras manually to move them from the top pane to the bottom. Let the NVR do it automagically, May need to unplug them and reboot once.
B- If using a Dahua NVR with the bullt in Poe switch, cameras shown using port 37777 can’t be reached via the interface (IE button) as noted. Usually see this if you try to add them manually from the top pane to the bottom. If you let the NVR assign and pass credentials by itself, they’ll show up as port 1,2,3 etc and you’ll be able to access them via the IE button
Je zou poorten kunnen openzetten maar dit is niet veilig.2. Hoe fix ik dat ik wel buiten mijn wifi de camera's kan bekijken (enigzins save / free vpn?)
Je moet dan een VPN-server maken ergens in je netwerk. Soms ondersteunt je router dat (onze TP-Link ondersteunt een OpenVPN server), of je moet een VPN-server op een ander apparaat in je netwerk laten draaien (hetzij op een NAS, een Raspberry Pi o.i.d.).
Buiten je eigen netwerk maak je dan eerst verbinding met je VPN-server waarna je de camera's gewoon kunt zien.
Goedemiddag weet iemand of er ook updates zijn voor de Dahua ipc-hfw4238tp-ase met Firmware 2.800.0000002.0.R, Build Date 2019-01-11 en de ipc-hfw1831E met Firmware 2.622.0000000.8.R, Build Date 2018-07-31? Op IPCamtalk kan ik dit niet zo snel vinden en in deze worden ze ook niet genoemd https://ipcamtalk.com/thr...5-0-r-200430.48156/page-4
Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer
@Quindor Ik zie net je video van vandaag; ben benieuwd naar je ervaringen met de Dahua doorbell.
Net wat je zegt; die *lijkt* inderdaad alle gewenste features aan te tikken.
En ja; de deurbel schijnt zonder de indoorstations te kunnen werken.
Wat user steve1225 op ipcamtalk zegt lijkt het niet verkeerd in ieder geval.
Koopje IMHO als het een goed ding is.
Net wat je zegt; die *lijkt* inderdaad alle gewenste features aan te tikken.
En ja; de deurbel schijnt zonder de indoorstations te kunnen werken.
Wat user steve1225 op ipcamtalk zegt lijkt het niet verkeerd in ieder geval.
Koopje IMHO als het een goed ding is.
Ik ben op zoek naar een beveiligingscamera voor mijn oprit. Hebben jullie geen vragenlijst die ik kan invullen, waardoor jullie eenvoudig de juiste camera kunnen adviseren?
Beveiligingscamera's komen met apps die oa terugkijk functionaliteit bieden. In de specs lees je nergens wat er precies mogelijk is mbt het exporteren van opgenomen beelden.
Ik wil namelijk vanaf de camera (hoog opgehangen, dus haal niet FF het kaartje eruit) beelden in de opgenomen resolutie naar de telefoon kunnen overzetten. Uiteraard ga ik dit niet doen met het hele kaartje maar enkel met een geselecteerd deel van de stream.
Nu heb ik de IMOU A1 geprobeerd, maar die kon dus niet de opgenomen beelden naar de telefoon sturen, je kan alleen kijken. Ik zoek een camera voor ongeveer EUR 40 - 80 die met Wifi verbonden wordt en voorzien wordt van een SD-kaart.
Weet iemand welke camera + app dat eventueel wel zou kunnen? Foscam? Dahua? Ezviz?
Ik wil namelijk vanaf de camera (hoog opgehangen, dus haal niet FF het kaartje eruit) beelden in de opgenomen resolutie naar de telefoon kunnen overzetten. Uiteraard ga ik dit niet doen met het hele kaartje maar enkel met een geselecteerd deel van de stream.
Nu heb ik de IMOU A1 geprobeerd, maar die kon dus niet de opgenomen beelden naar de telefoon sturen, je kan alleen kijken. Ik zoek een camera voor ongeveer EUR 40 - 80 die met Wifi verbonden wordt en voorzien wordt van een SD-kaart.
Weet iemand welke camera + app dat eventueel wel zou kunnen? Foscam? Dahua? Ezviz?
Goedenavond allen!
Na meer dan een uur door dit topic te scrollen weet ik nog steeds niet wat ik het best bestel
Ik zou 3 camera's willen installeren, deze hangen ongeveer 6 meter hoog dus de kwaliteit zou wel goed moeten zijn ( zowel overdag als s'nachts )
Deze zouden moeten werken op POE, ook wil ik een harde schijf die alles opneemt +- 1TB zal wel voldoende zijn voor +- 1 maand vermoed ik?
Via een Nederlandse website had ik een offerte opgevraagd, ik kwam uit op een €1100 voor een Dauha set, terwijl ik deze op Ali express terug vind voor €399
Verdienen zij hier zoveel op of is er toch kwaliteitsverschil?
Dus als leek vraag ik om jullie hulp, welke set koop ik het best?
Alvast bedankt!
Na meer dan een uur door dit topic te scrollen weet ik nog steeds niet wat ik het best bestel
Ik zou 3 camera's willen installeren, deze hangen ongeveer 6 meter hoog dus de kwaliteit zou wel goed moeten zijn ( zowel overdag als s'nachts )
Deze zouden moeten werken op POE, ook wil ik een harde schijf die alles opneemt +- 1TB zal wel voldoende zijn voor +- 1 maand vermoed ik?
Via een Nederlandse website had ik een offerte opgevraagd, ik kwam uit op een €1100 voor een Dauha set, terwijl ik deze op Ali express terug vind voor €399
Alvast bedankt!
Zes meter hoog is wel erg hoog.JordyRemans schreef op maandag 22 juni 2020 @ 18:21:
Goedenavond allen!
Alvast bedankt!
Is hier een reden voor?
Verder is de vraag of je 24/7 wilt opnemen met 3 camera’s tegelijk of alleen als er ook iets gebeurt.
Dit maakt verschil hoeveel opslagruimte je nodig hebt en hoeveel dagen je kunt bewaren.
Welk model Dahua had je op het oog?
Prijsverschil bij direct in China bestellen kan best groot zijn.
Daarom loont het de moeite om kritisch te kijken met wat je nodig hebt en het dan daar te bestellen.
Ik heb kabels voorzien in de oversteek van mijn dak, ( twee hoog )HoppyF schreef op maandag 22 juni 2020 @ 18:54:
[...]
Zes meter hoog is wel erg hoog.
Is hier een reden voor?
Verder is de vraag of je 24/7 wilt opnemen met 3 camera’s tegelijk of alleen als er ook iets gebeurt.
Dit maakt verschil hoeveel opslagruimte je nodig hebt en hoeveel dagen je kunt bewaren.
Welk model Dahua had je op het oog?
Prijsverschil bij direct in China bestellen kan best groot zijn.
Daarom loont het de moeite om kritisch te kijken met wat je nodig hebt en het dan daar te bestellen.
Als ze de mogelijkheid hebben om enkel op te nemen bij beweging is dat ook goed.
Zij hadden mij deze set aangeboden: https://www.alarmsysteeme...mp-eyeball-cameraset.html
Bedankt voor je reactie!
Na wat opzoekwerk kwam ik ook deze tegen:
https://a.aliexpress.com/_dWPTMJ8
Iemand hier toevallig ervaring mee? Of bestaan er nog betere versies
https://a.aliexpress.com/_dWPTMJ8
Iemand hier toevallig ervaring mee? Of bestaan er nog betere versies
Verkeerde topic
[ Voor 87% gewijzigd door Mystic_Vamp op 23-06-2020 09:19 ]
De omschrijving van deze set met de plaatjes komt niet overeen met het model van de camera die er staat.JordyRemans schreef op maandag 22 juni 2020 @ 20:53:
[...]
Ik heb kabels voorzien in de oversteek van mijn dak, ( twee hoog )
Als ze de mogelijkheid hebben om enkel op te nemen bij beweging is dat ook goed.
Zij hadden mij deze set aangeboden: https://www.alarmsysteeme...mp-eyeball-cameraset.html
Bedankt voor je reactie!
Is het dus een turret/torentje? Of een dome camera?
6 meter hoog blijft hoog waardoor je mensen bovenop hun kop kijkt min of meer.
Ligt ook aan de situatie wat je in beeld wilt brengen.
Een vaste lens of vari focus is dus wat je moet overwegen.
Met inzoomen kun je immers wat spelen met wat je in beeld wilt brengen.
Kijk ook eens in de shop van Andy, de bekende verkoper in dit topic.
(Nee, ik heb geen aandelen in deze shop! is gewoon goed spul en niet duur en vooral ook de juiste versies die te upgraden zijn in het Engels of internationaal)
https://nl.aliexpress.com...ale-products/1200032.html
Na teveel klooien met Motion en Zoneminder etc. denik ik erover om een Lite NVR van Dahua te kopen (NVR4104-4KS2 waarschijnlijk; ik zag hier die serie langskomen).
Beginnersvraag: is zo'n ding goed bedienbaar via de webinterface of zijn ze echt bedoeld voor gebruik met een beeldscherm op de HDMI poort?
Beginnersvraag: is zo'n ding goed bedienbaar via de webinterface of zijn ze echt bedoeld voor gebruik met een beeldscherm op de HDMI poort?
Ik heb deze NVR4108HS-4KS2.Rob Z schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 06:56:
Na teveel klooien met Motion en Zoneminder etc. denik ik erover om een Lite NVR van Dahua te kopen (NVR4104-4KS2 waarschijnlijk; ik zag hier die serie langskomen).
De HS heeft een iets andere behuizing verder wel gelijk.
Ik heb er geen monitor aan hangen, alles gewoon via de browser te benaderen.
Of via een app op de iPad/iPhone.
jij ook al ? Vanalles geprobeerd. Zoneminder, blue iris (heb er zelfs een licentie voor gekocht)Rob Z schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 06:56:
op zich wel tevreden van Blue iris. Doet alles wat het moet doen (in elk geval stukken beter dan Zoneminder, heeft zelfs android app voor remote viewing) maar om daar nu 24/7 een windows server/pc te laten aanstaan lijkt me beetje overkill. Volgens ik las kan je dat wel naar 20 a 30 watt krijgen (zie zuinige server topic) maar die nvr's schijnen een stuk minder te verbruiken.
Ik zat te denken aan de nvr5216-4ks2 (advies van Andy)...
[ Voor 4% gewijzigd door frv op 25-06-2020 16:33 ]
Die NVR software blijft altijd een beetje aanrommelen. Al moet ik zeggen dat Milestone Protect erg goed werkt, maar duur.
Uiteindelijke toch maar eens een NVR gekocht (Hikvision). 1x alles instellen en gewoon een jaar lang zonder problemen of instellen/rommelen draaien. Totaal geen onderhoud.
Uiteindelijke toch maar eens een NVR gekocht (Hikvision). 1x alles instellen en gewoon een jaar lang zonder problemen of instellen/rommelen draaien. Totaal geen onderhoud.
Wow! Thanks man. Ik zie dat ik allemaal settings kan aanpassen, wat eerst niet kon.etienne001 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 10:12:
[...]
Je kan proberen dit te doen met Virtuele host in te schakelen:
Inloggen via webinterface pc -> Configuratie -> Netwerk -> geavanceerd -> tabblad overige
Daarna ga je naar systeem -> Camerabeheer, achter de betreffende camera zie je nu een linkje.
Daar even op klikken en als het goed is kan je nu inloggen op de camera.
Ik ga eens kijken of Privacy Mask werkt..
Harddisk nodig voor de NVR?Rob Z schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 18:20:
OK duidelijk, dankjulliewel
Het ding is in bestelling bij Andy.
Ben tevreden over Tweaker Joost.
Gewoon nieuwe harddisks en geschikt voor NVR gebruik.
https://tweakers.net/inte...JVdJRKkhMTw3OrEpVsjI1qAUA
Is een klassieke harde schijf nog steeds gangbaar in NVR's vanwege de opslagcapaciteit?HoppyF schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 19:50:
[...]
Harddisk nodig voor de NVR?
Ben tevreden over Tweaker Joost.
Gewoon nieuwe harddisks en geschikt voor NVR gebruik.
https://tweakers.net/inte...JVdJRKkhMTw3OrEpVsjI1qAUA
Het antwoord staat in de startpost

[ Voor 4% gewijzigd door Rob Z op 27-06-2020 11:29 ]
Hallo,
We zijn nu bezig met de elektrische leidingen en utp te plannen voor onze nieuwbouw.
Graag hadden we ook ineens enkele plaatsen voorzien waar een bewakingscamera zou kunnen hangen.
Ik ben nu nog niet echt aan het kiezen welke cam ik zou kopen want dit zou pas voor binnen 1-1.5j zijn dus daartegen is er waarschijnlijk weeral wat beters.
Waar kunnen we best rekening mee houden?
Eerst dacht ik aan POE cameras aangezien dit eenvoudig is met 1 kabel maar toen kwam ik de Eufy floodlight camera tegen maar die heeft bv een elektrische aansluiting nodig.
Als ik enkele testen bekijk van IR camera's dan lijkt me het toch beter om een floodlight te voorzien, of zijn er toch deftige IR cameras?
Dus nu zou ik op elk camera punt elektriciteit (230v)voorzien + utp.
Kan ik er vanuit gaan dat een field of view van 140° gemiddeld is en tot 7.5m alles nog duidelijk en scherp zou zijn?
Dan kan ik binnen een jaar nog zien welke camera op die moment het beste is voor ons.
Bedankt!
We zijn nu bezig met de elektrische leidingen en utp te plannen voor onze nieuwbouw.
Graag hadden we ook ineens enkele plaatsen voorzien waar een bewakingscamera zou kunnen hangen.
Ik ben nu nog niet echt aan het kiezen welke cam ik zou kopen want dit zou pas voor binnen 1-1.5j zijn dus daartegen is er waarschijnlijk weeral wat beters.
Eerst dacht ik aan POE cameras aangezien dit eenvoudig is met 1 kabel maar toen kwam ik de Eufy floodlight camera tegen maar die heeft bv een elektrische aansluiting nodig.
Als ik enkele testen bekijk van IR camera's dan lijkt me het toch beter om een floodlight te voorzien, of zijn er toch deftige IR cameras?
Kan ik er vanuit gaan dat een field of view van 140° gemiddeld is en tot 7.5m alles nog duidelijk en scherp zou zijn?
Dan kan ik binnen een jaar nog zien welke camera op die moment het beste is voor ons.
Bedankt!
.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG
Ik zou van alleen POE uitgaan.vanpeers schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 11:36:
Hallo,
Bedankt!
Geen idee wat de kosten voor aanleg van leiding is maar 230V ter plaatse is niet echt nodig.
Wil je echter ook verlichting bv een floodlight met sensor dan is 230V wel nodig.
Je moet dus kijken of er wat verlichting in de omgeving is (of gaat komen straks).
Helemaal in het donker is en blijft lastig omdat je dan geheel op IR aangewezen bent.
Een klein beetje licht helpt al enorm veel betere beelden te krijgen.
Heeft iemand advies voor een goede combinatie van een deurbel camera ism met ip buiten camera met een dvr? wat dan foolproof op een app op de smartphone werkt?
Ik gebruik een EZVIZ DB1 in combinatie met de EZVIZ NVR CS-X5C-8EU en de perfect werkende Hik-Connect app. Ik neem alleen bewegingsdetectie op, en natuurlijk de deurbel functie, werkt prima. Beelden worden opgenomen op de interne SD kaart, de NVR, en omdat ik aan het testen was ook op de Synology (Surveillance Station).dejavu023 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:16:
Heeft iemand advies voor een goede combinatie van een deurbel camera ism met ip buiten camera met een dvr? wat dan foolproof op een app op de smartphone werkt?
Ik heb 6 camera's aan gesloten op de NVR en dat werkt perfect, 3x EZVIZ Mini Plus, 1x een 6T, de DB1 en zaterdag ga ik de Hikvision DS-2CD2347G1-L(U) een Colorvu camera aan de muur schroeven, brengt kleur in de duisternis.
Top ja aan zoiets zat ik ook te denken , kan je dan ook andere merken combineren met die app/nvr bv een dahau camera?
[ Voor 4% gewijzigd door dejavu023 op 01-07-2020 20:03 ]
Of je alle merken kan aansluiten op de EZVIZ NVR CS-X5C-8EU geen idee, ik heb nog een oude Dahua IPC-HDBW4421R-AS liggen, die heb ik vanmiddag aangesloten, en dat lukt (onderteund ONVIF). Ik ben geen beveiligingsexpert, maar het koppelen van de camera aan de NVR was vrij simpel. Zoeken in de interface van de NVR naar de camera in je netwerk, selecteren en hij wordt toegevoegd in de NVR. Volgens de handleiding kan je alle camera's die ONVIF ondersteunen toevoegen.dejavu023 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 20:02:
Top ja aan zoiets zat ik ook te denken , kan je dan ook andere merken combineren met die app/nvr bv een dahau camera?
Sinds deze week als baby-monitor een Imou Cue2 draaien (via MotionEye want die Imou app is wat over-engineered), en daarmee ook wat interesse gewekt om toch maar eens werk te maken van camera's buiten het huis. Ik kwam (icm wens om wat beter te weten wie er voor de deur staat en of er weer een bezorger een pakketje in de stromende regen achterlaat zonder af te wachten of we thuis zijn...) uit op de dahua/imou db11 (of db10) deurbel-cam's. Prijs is schappelijk/goed maar vind vrij weinig reviews. Zijn er hier mensen die er 1tje hebben hangen?
Hopelijk geen spam, maar aangezien het hier gaat over camera's maar ook deurbellen, ik denk eindelijk de video deurbel gevonden te hebben die we allemaal zochten.
Die dus ONVIF/RTSP, snapshot URL, RJ45 network + POE en een redelijke camera heeft en geen betaalde subscription. Snelheid van de app is super (ook over 4G)! Daarboven op makkelijk te koppelen met Domotica via MQTT.
Enige nadeel is dat er (op dit moment) niet direct een chime/gong aan gekoppeld kan worden. Maar, aangezien het wel gemakkelijk is om hem MQTT te laten praten, is dat via Domotica makkelijk op te lossen (Ik gebruik zelf Home Assistant). Daarmee zijn de mogelijkheden eindeloos, van een simpele bel laten rinkelen tot meerdere bellen verdeelt over je huis en alle lampen tegelijk laten knipperen als iemand op de deurbel drukt.
Maar goed, voor de ge-interesseerde de video!
Die dus ONVIF/RTSP, snapshot URL, RJ45 network + POE en een redelijke camera heeft en geen betaalde subscription. Snelheid van de app is super (ook over 4G)! Daarboven op makkelijk te koppelen met Domotica via MQTT.
Enige nadeel is dat er (op dit moment) niet direct een chime/gong aan gekoppeld kan worden. Maar, aangezien het wel gemakkelijk is om hem MQTT te laten praten, is dat via Domotica makkelijk op te lossen (Ik gebruik zelf Home Assistant). Daarmee zijn de mogelijkheden eindeloos, van een simpele bel laten rinkelen tot meerdere bellen verdeelt over je huis en alle lampen tegelijk laten knipperen als iemand op de deurbel drukt.
Maar goed, voor de ge-interesseerde de video!
Ik heb net nog even teruggelezen in dit topic en het lijkt of de laatste jaren niemand meer naar de Raspberry Pi gekeken heeft. Intussen heeft deze rondom behoorlijk wat upgrades gekregen, zo geeft de standaard camera nu een stuk betere kwaliteit beeld en heeft hij nu tot 8 GB RAM (je kunt dus aardig wat beeldbewerking op een ramdisk doen...).
Als ik zoek naar camera cases voor de Raspberry Pi, dan vind ik eigenlijk alleen maar een paar:
Als ik zoek naar camera cases voor de Raspberry Pi, dan vind ik eigenlijk alleen maar een paar:
- Een plastic case met een gaatje midden bovenop, waar je de camera achter kunt monteren;
- Een acryl doosje, waar je de camera in kunt monteren en dit kan je dan op het gewone kastje zetten;
- Een steuntje waar je een NoIR camera en 2 IR leds op kunt monteren.
Als je het over foolproof hebtdejavu023 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:16:
Ik heb onlangs deze Eufy deurbel gekocht: https://nl.pepper.com/aan...ell-met-homebase-2-151439
En dan de volgende camera erbij: https://nl.pepper.com/aan...met-30-euro-coupon-151471
Voordeel is dat zowel de deurbel als camera niet op stroom en/of ethernet hoeft te worden aangesloten. Lithium batterij van de camera zou 365 dagen mee kunnen gaan, en die van de deurbel 180 dagen.
Foolproof is 'ie zeker, icm de app van Eufy. YouTube: Werkt de video-deurbel van Eufy beter dan Nest Hello?
Review over de camera (met oude Homebase): YouTube: Eufycam review: Videobewaking mét gezichtsherkenning, zónder cloud
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
@aawe mwan Ik heb wel eens gezien dat ze de RPi + camera in een dummy camera stoppen.
Jaren geleden zelf ook wel eens over nagedacht om te doen.
En persoonlijk vind ik de RPi weinig aantrekkelijk voor een IP-camera.
Wanneer je de prijs van een RPi + camera module + SD-kaart + behuizing + voeding bij elkaar optelt zit je al op een prijs (of boven) die van een kwalitatief goede IP-camera.
En dan mis je nog zaken als een microfoon en IR-licht.
Jaren geleden zelf ook wel eens over nagedacht om te doen.
En persoonlijk vind ik de RPi weinig aantrekkelijk voor een IP-camera.
Wanneer je de prijs van een RPi + camera module + SD-kaart + behuizing + voeding bij elkaar optelt zit je al op een prijs (of boven) die van een kwalitatief goede IP-camera.
En dan mis je nog zaken als een microfoon en IR-licht.
Bij mijn ouders is de bestaande NVR oplossing aan het aftakelen. HDD van de NVR is defect en 1 van de camera's in de buitenlucht heeft vochtproblemen bij de lens. Tijd voor iets anders dus. Ze hebben nu 3 PoE camera's, naar elke camera een UTP kabel. De NVR regelt de PoE momenteel. Nu heb ik zitten kijken naar wat verschillende oplossingen en ik heb wel een voorkeur, maar ik leg hem graag ook hier even neer.
Als wens maken ze graag gebruik van de al liggende UTP kabels uiteraard, wat PoE een logische keuze maakt.
WiFi als verbinding van je camera's vind ik persoonlijk geen slimme keuze, dat valt dus af.
Twee camera's zitten tegen de buitenmuur bevestigd. Een klein gat voor de UTP kabel was geen probleem, maar kabelbomen zoals Foscam ze kan verzinnen gaan niet geaccepteerd worden.
Lokale opslag en een telefoonapp die niet via de cloud van de producent loopt is een eis.
Microfoons in de camera's zijn een plus
Pros:
- Ik ben bekend met Unifi
- PoE
- Microfoon in de camera's
- Prima app support, eenvoudige interface
Cons:
- Niet heel goedkoop
- Ze hebben de Cloud Key enkel nodig voor NVR + HDD. Overige Unifi zaken n.v.t.
Pros:
- Ik kan geen overtuigende bedenken
- Het vergelijkingslijstje is groter
Cons:
- Duur
- Geen PoE
- WiFi
Pros:
- Goed betaalbaar
- Dahua is een bekend merk in cameraland
- PoE vanaf de NVR
Cons:
- Camera voor deze prijs (incl. invoerkosten) komt van AliExpress, garantie daarmee lastig
Pros:
- Flexibele camerakeuze
- Synology voor meer zaken inzetbaar (ze hebben er al 1, oud model)
- Surveillance Station eenvoudig bedienbaar, goede app erbij
Cons:
- Welke camera te kiezen? Ik kom zelf toch bij de Unifi G3 uit
- Minder processingpower dan bovenstaande NVR's. Geen idee of dat een issue gaat zijn?
- Met maar 1 disk geeft hij als NAS geen prettig gevoel. Blijft dus waarschijnlijk simpelweg NVR
Ik ga er meteen achteraan zeggen: Er zijn zo ontzettend veel keuzes, ik heb maar wat merken gepakt die ik kon bedenken. Zie ik een logische keuze over het hoofd? Mijn persoonlijke voorkeur naar aanleiding van bovenstaande gaat naar optie 1, maar het is niet mijn geld
(wat geen probleem is, als de keuze maar verstandig is)
Als wens maken ze graag gebruik van de al liggende UTP kabels uiteraard, wat PoE een logische keuze maakt.
WiFi als verbinding van je camera's vind ik persoonlijk geen slimme keuze, dat valt dus af.
Twee camera's zitten tegen de buitenmuur bevestigd. Een klein gat voor de UTP kabel was geen probleem, maar kabelbomen zoals Foscam ze kan verzinnen gaan niet geaccepteerd worden.
Lokale opslag en een telefoonapp die niet via de cloud van de producent loopt is een eis.
Optie 1, Unifi NVR + camera's
Cloudkey Gen2+ en 3 G3 camera's + een noodzakelijke PoE switch zet het totaal op €700 adviesprijsPros:
- PoE
Cons:
- Niet heel goedkoop
Optie 2, D-Link NVR + camera's
DNR-312L NVR, 3 * DCS-2670 camera's en een HDD kost €900 adviesprijsPros:
Cons:
- Duur
- Geen PoE
- WiFi
Optie 3, Dahua NVR + camera's
NVR4104-P-4KS2 + 3 * IPC-HFW2439M-AS-LED-B-S2 + HDD kost €550Pros:
- Goed betaalbaar
- PoE vanaf de NVR
Cons:
- Camera voor deze prijs (incl. invoerkosten) komt van AliExpress, garantie daarmee lastig
Optie 4, Synology DS120j + vrij te kiezen camera's
DS120j + HDD met extra surveillance licentie en vrij te kiezen camera's kost +/- €650?Pros:
- Flexibele camerakeuze
Cons:
- Minder processingpower dan bovenstaande NVR's. Geen idee of dat een issue gaat zijn?
- Met maar 1 disk geeft hij als NAS geen prettig gevoel. Blijft dus waarschijnlijk simpelweg NVR
Ik ga er meteen achteraan zeggen: Er zijn zo ontzettend veel keuzes, ik heb maar wat merken gepakt die ik kon bedenken. Zie ik een logische keuze over het hoofd? Mijn persoonlijke voorkeur naar aanleiding van bovenstaande gaat naar optie 1, maar het is niet mijn geld
Kijk eens naar hikvision. Kwalitatief een goed merk en redelijk goed betaalbaar. De kabelboom aan de camera kan je wegwerken in een mountingbox.
Zelf ben ik best wel fan van deze camera. Voeding gaat via poe.
Hikvision DS-2CD2345FWD-I. Deze kosten rond de 160 euro per stuk. Een nvr van hikvision met poe zit je ook rond de 160 euro, ik weet niet wat je budget is ?
Zelf ben ik best wel fan van deze camera. Voeding gaat via poe.
Hikvision DS-2CD2345FWD-I. Deze kosten rond de 160 euro per stuk. Een nvr van hikvision met poe zit je ook rond de 160 euro, ik weet niet wat je budget is ?
@Tommie1995 Ga er eens naar kijken, thanks.
Qua budget, tjsah. Alles wat goed is mag geld kosten, maar 50% van de prijs neerleggen voor een merknaam is niet de bedoeling. Zo rond de €600 à €700 moet een hoop mogelijk zijn denk ik
Qua budget, tjsah. Alles wat goed is mag geld kosten, maar 50% van de prijs neerleggen voor een merknaam is niet de bedoeling. Zo rond de €600 à €700 moet een hoop mogelijk zijn denk ik
@lolgast
Ik zou voor optie 3 gaan.
Misschien met een iets ander model camera hangt af van de eisen die je eraan stelt en of er wat licht is ‘s nachts. Full color camera is mooi maar heeft wel een heel klein beetje licht nodig.
Voordeel is dan ook dat je geen infrarood nodig hebt.
In het pikkedonker is infrarood wel nodig.
Ik zou voor optie 3 gaan.
Misschien met een iets ander model camera hangt af van de eisen die je eraan stelt en of er wat licht is ‘s nachts. Full color camera is mooi maar heeft wel een heel klein beetje licht nodig.
Voordeel is dan ook dat je geen infrarood nodig hebt.
In het pikkedonker is infrarood wel nodig.
Je hebt daar dus al PoE, dan zou ik echt nooit voor een andere optie gaan.lolgast schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:19:
Bij mijn ouders is de bestaande NVR oplossing aan het aftakelen. HDD van de NVR is defect en 1 van de camera's in de buitenlucht heeft vochtproblemen bij de lens. Tijd voor iets anders dus. Ze hebben nu 3 PoE camera's, naar elke camera een UTP kabel. De NVR regelt de PoE momenteel. Nu heb ik zitten kijken naar wat verschillende oplossingen en ik heb wel een voorkeur, maar ik leg hem graag ook hier even neer.
Optie 1, Unifi NVR + camera's
Cloudkey Gen2+ en 3 G3 camera's + een noodzakelijke PoE switch zet het totaal op €700 adviesprijs
Pros:
- PoE
Cons:
- Niet heel goedkoop
Optie 2, D-Link NVR + camera's
DNR-312L NVR, 3 * DCS-2670 camera's en een HDD kost €900 adviesprijs
Pros:
Cons:
- Duur
- Geen PoE
- WiFi
Optie 3, Dahua NVR + camera's
NVR4104-P-4KS2 + 3 * IPC-HFW2439M-AS-LED-B-S2 + HDD kost €550
Pros:
- Goed betaalbaar
- PoE vanaf de NVR
Cons:
Optie 4, Synology DS120j + vrij te kiezen camera's
DS120j + HDD met extra surveillance licentie en vrij te kiezen camera's kost +/- €650?
Pros:
- Flexibele camerakeuze
Cons:
Ik ga er meteen achteraan zeggen: Er zijn zo ontzettend veel keuzes, ik heb maar wat merken gepakt die ik kon bedenken. Zie ik een logische keuze over het hoofd? Mijn persoonlijke voorkeur naar aanleiding van bovenstaande gaat naar optie 1, maar het is niet mijn geld(wat geen probleem is, als de keuze maar verstandig is)
Camera's + NVR van Dahua of Hikvision, kwaliteit is vergelijkbaar.
Ik heb alles van Hikvision en werkt al een paar jaar meer dan prima, af en toe eens een camera vervangen voor iets beters (moderner). Maar Dahua is ook gewoon prima.
Ik zou wel een NVR van het camera-merk nemen, dat gerommel met nvr op een nas of pc zou ik niet meer aan beginnen. Een standalone NVR werkt gewoon goed en altijd. Een keer instellen en afblijven.
Oh toevallig zat ik hier ook naar te kijken.LuPo schreef op zondag 5 juli 2020 @ 06:25:
[...]
Als je het over foolproof hebt
Ik heb onlangs deze Eufy deurbel gekocht: https://nl.pepper.com/aan...ell-met-homebase-2-151439
En dan de volgende camera erbij: https://nl.pepper.com/aan...met-30-euro-coupon-151471
Voordeel is dat zowel de deurbel als camera niet op stroom en/of ethernet hoeft te worden aangesloten. Lithium batterij van de camera zou 365 dagen mee kunnen gaan, en die van de deurbel 180 dagen.
Foolproof is 'ie zeker, icm de app van Eufy. YouTube: Werkt de video-deurbel van Eufy beter dan Nest Hello?
Review over de camera (met oude Homebase): YouTube: Eufycam review: Videobewaking mét gezichtsherkenning, zónder cloud
Ik zoek wat voor de achterzijde van de tuin waar onze auto's staan. Maar ik zag dat de camera met een magneet vast zit, gezien ik daar geen zicht op heb ben ik bang dat de camera snel gejat word.
Er zit een magneet- en een schroefdraadbevestiging bij. Twee stuks dus. Ook met de schroefdraadbevestiging moet je de camera hoog genoeg plaatsen dat niemand er zo bij kan.Lisabella schreef op maandag 6 juli 2020 @ 21:42:
[...]
Oh toevallig zat ik hier ook naar te kijken.
Ik zoek wat voor de achterzijde van de tuin waar onze auto's staan. Maar ik zag dat de camera met een magneet vast zit, gezien ik daar geen zicht op heb ben ik bang dat de camera snel gejat word.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Bedankt voor de reactie op mijn keuzelijst.
Mijn vader heeft zelf optie 5 invulling gegeven: Reolink (AliExpress)
Ik heb zelf mijn twijfels bij de 4mm camera's, dat bij in ieder geval de voordeur flink 'minder' beeld geven dan de huidige oplossing, maar dat is zijn keuze. Hij kan altijd voor die plek een losse 2.8mm camera kopen.
Ik heb geen idee hoe de app verbinding gaat. Rechtstreeks naar de NVR? Via de servers in China? Maargoed, daar heb ik nu toch geen invloed meer op..
Mijn vader heeft zelf optie 5 invulling gegeven: Reolink (AliExpress)
Ik heb zelf mijn twijfels bij de 4mm camera's, dat bij in ieder geval de voordeur flink 'minder' beeld geven dan de huidige oplossing, maar dat is zijn keuze. Hij kan altijd voor die plek een losse 2.8mm camera kopen.
Ik heb geen idee hoe de app verbinding gaat. Rechtstreeks naar de NVR? Via de servers in China? Maargoed, daar heb ik nu toch geen invloed meer op..