Ik heb een uiitdaging waar ik graag jullie advies voor wil vragen,
ik heb een moestuintje, en op het complex waar de tuinen zijn hebben we helaas de laatste tijd last van vandalisme en diefstal. Om de maand is het raak. Nu wilde we kijken of we misschien een, (of misschien een paar) camera's (en een NVR) kunnen installeren.
Ik heb zelf een paar Dahua's via Andy, en ben daar best tevreden over. De omstandigheden op de tuin zijn echter wat uitdagend...:
-Stroom is maar sporadisch aanwezig. Een stroomkabeltje kunnen we wel trekken natuurijk. Misschien vergezocht maar zijn er camera's die op een (flinke)12V accu blijven werken? (zit te denken aan iets met een zonnepaneel)
-We zijn bezig met een paar Ubiquiti access points wat betere wifi connectivity te regelen.
-POE ... Hoe ver kom je daarmee? (ik vermoed dat wifi makkelijker wordt voor ons)
-Het kan snachts behoorlijk donker zijn, verlichting is er wel maar weinig en ver weg.
-Verder wilde we de camara(s) op een paal zetten, metertje of 3 hoog om wat overzicht te hebben. Lijkt me wel behoorlijk weers-gevoelig (IP67?)
- er moet een behoorlijk gebied worden bestreken, is PTZ dan handig? Ik begrijp dat het mogelijk is dat de camera automatisch mensen kan 'tracken'; hoe heet die functie?
De NVR zouden we in het clubhuis kunnen plaatsen
Wat zou hier een geschikte (Dahua) camera/NVR voor zijn?
[
Voor 8% gewijzigd door
Frost_Azimov op 22-05-2020 09:29
]