Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
@Jolly_Jumper Ja, deze gaat met de schemering aan en blijft dan de hele nacht branden.
Ik heb perfect scherp beeld 's nachts, vrijwel geen ruis en heb een belichtingstijd van 1/120. (dat was met IR slechts 1/30)
En dat alles netjes met 30fps, dus vloeiend en scherp beeld. Dag en nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:40
Er komt geen firmware om het licht te laten schakelen als er beweging gedetecteerd is.

Ik heb de lamp gewoon compleet uit. De camera kijkt bij mij op de weg en heeft voldoende omgeving verlichting.

Ik heb zelf de exposure naar 1/100 gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huupke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 19:43
AutisticPinguin schreef op woensdag 29 april 2020 @ 19:48:
[...]

Ter info:

H.265+ is geen “echte” industrie standaard en zal meestal alleen binnen het Hikvision eco systeem ondersteund worden. H.265 is de betere optie. De + variant zorgt er ook voor dat bepaalde functies in een camera uitgeschakeld worden om de processor in te zetten voor de zwaardere compressie.

H.265 ten opzichte van h.264 is altijd 50% efficiëntie verbetering. H.265+ of H.264+ is altijd variabel, geheel afhankelijk van de scène. Van niks tot maximaal 50%.
Welke functies schakelen dan uit en waar heb je die informatie vandaan?

Voor zo ver ik kan zien lijkt H.265+ ook te werken met mijn Synology NAS en heb verder geen Hikvision spul behalve de camera.

Quote uit de 'White paper H.265 plus' van Hikvision zelf weliswaar:
4. SUMMARY
Decreased Rate Hikvision H.265+ is an optimized encoding technology based on the standard H.265/HEVC compression. With H.265+, the video quality is almost the same as that of H.265/HEVC but with less transmission bandwidth and storage capacity required. ...
Hikvision H.265+ meets the H.265/HEVC standard, and it is compatible with most of the software/hardware supporting H.265. It plays a significant role in cutting the storage cost and promoting the ultra-HD video popularity.
Gevonden op deze site: https://content.hikvision.com/en/core-technology/h.265-plus

[ Voor 49% gewijzigd door Huupke op 04-05-2020 09:23 ]

i5-13600KF @ 6.0GHz || Domoticz on Pi3+Pi4 || PV: 14940 Wp || WP: 12kW LG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:56
Ik zoek een aantal beveiligingscamera's om ons terrein mee te bewaken. In totaal een stuk of 4/5 om het gehele terrein te bedekken. Ik heb nog weinig verstand van beveiligingscamera's dus er komt een hoop nieuwe informatie op mij af. Ik heb de pricewatch van Tweakers goed bekeken, maar de keuze is zoveel, dat ik hoop dat jullie mij even op weg willen helpen.

Het terrein is erg langgerekt. Met wat ik gelezen heb lijken bulletcamera's dan het meest geschikt voor de zoomfunctie. Daarbij heb ik nog een Synology Diskstation met 2 licenties waarop ik de camera's wil aansluiten. Daar zal ik dus licenties bij moeten kopen.

Ik las hier in dit topic over de ColorVu serie van Hikvision. Hier werd ik erg enthousiast over totdat ik las dat er constant een witled licht zal branden. Ik wil de camera's zo onopvallend mogelijk hebben. Het terrein is namelijk bijna compleet donker 's nachts.

Kan iemand mij op weg helpen met een goede camera's in de prijsklasse tussen de 200-300 per stuk met goed zicht s'nachts en het liefste een goede zoomfunctie. Duurder mag ook als dat echt beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:17

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Lennyz schreef op maandag 4 mei 2020 @ 12:03:
Het terrein is erg langgerekt. Met wat ik gelezen heb lijken bulletcamera's dan het meest geschikt voor de zoomfunctie.
Let erop dat je de zoomfunctie waarschijnlijk niet veel zult gebruiken na de installatie en configuratie van een camera. Ja, je kunt ook later als alles in bedrijf is inzoomen, maar zonder pan & tilt zoom je logischerwijs alleen in op het midden van het beeld. Dan is inzoomen natuurlijk alleen effectief als datgene waarop je wilt inzoomen ook toevallig in het midden van het beeld staat :)
Ik las hier in dit topic over de ColorVu serie van Hikvision. Hier werd ik erg enthousiast over
Voor zover ik weet zijn er nu alleen ColorVu camera's met vaste lens, dus geen zoom.
Het terrein is namelijk bijna compleet donker 's nachts.

Kan iemand mij op weg helpen met een goede camera's in de prijsklasse tussen de 200-300 per stuk met goed zicht s'nachts en het liefste een goede zoomfunctie.
Wat is bijna compleet donker, wel her en der een lantaarnpaal of echt geen omgevingslicht? In het laatste geval ontkom je er eigenlijk niet aan om een extra lichtbron te gebruiken, IR dan wel zichtbaar licht.

Waar je naar moet kijken in de specificaties van een camera is de lichtgevoeligheid bij een sluitertijd van 1/30e. Hoe minder licht een camera nodig heeft, hoe beter. Dit zijn bijvoorbeeld de specificaties van mijn camera:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/orxdjbM17x1VvPszIZwTgCwE7y4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LGBrN0lYbPdXq11bFUF2bpu0.png?f=user_large
Het eerste getal, bij een sluitertijd van 1/3e seconde, is niet interessant. Bij die sluitertijd wordt alles dat beweegt vaag en zul je bijvoorbeeld personen niet kunnen herkennen.

Gezien je budget en wensen denk ik dat je Nederlandse webshops het beste kunt vergeten en net als bijna iedereen in dit topic hier je inkopen moet doen :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ik heb een nieuwe camera besteld omdat ik dacht dat de oude kapot was, deze deed het namelijk een paar dagen niet daarna weer 2 weken wel en toen weer niet. Mijn ouders hadden dit zelfde ook en die was defect dus dacht dat het bij mij ook was. Nieuwe camera doet het helaas ook niet. Direct op de nvr werkt deze wel en oude helaas ook, had ik misschien eerder moeten testen maar gedrag leek dat camera kapot was.

Nu heb ik de camera een keer verhangen en aangezien de kabel uit de spouw kwam en niet uit een buis weet ik niet hoe deze loopt en heb deze niet durven te vervangen, ik heb er toen der tijd een blokje tussen gezet om het te verlengen (dit hebben we goed ingetaped voor vocht en dat het niet los kan laten)
Van te voren hebben we de kabel gemeten en er waren maar 4 aders actief, dit is helaas op meer plaatsen in het huis gebeurd voor 100mbit en overige kabels voor alarm. Huis heb ik 2 jaar geleden gekocht dus weet niet hoe alles ligt.

De aders die actief zijn zijn 1,2,6,8 en heeft dus ook altijd gewerkt maar nu niet meer.
Als ik op internet lees zou voor 100mbit aders 1,2,3,6 actief moeten zijn. Weet niet of 8 dan ooit meegenomen is voor poe.
Iemand die toevallig weet hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

TheMystery schreef op maandag 4 mei 2020 @ 12:55:
De aders die actief zijn zijn 1,2,6,8 en heeft dus ook altijd gewerkt maar nu niet meer.
Als ik op internet lees zou voor 100mbit aders 1,2,3,6 actief moeten zijn. Weet niet of 8 dan ooit meegenomen is voor poe.
Iemand die toevallig weet hoe dit zit?
Bij 100Mbit worden inderdaad pin 1,2,3 en 6 gebruikt. Ik noem het bewust pinnen, want de kleur aders die erachter zitten kunnen verschillen naar gelang iets is aangesloten op manier T568A of T568B.

Daarnaast heb je bij PoE twee manieren om spanning op de kabel te zetten, mode A en mode B. Bij mode A worden alleen pin 1,2 3 en 6 gebruikt, Daar gaat dan zowel data als voeding over. Bij mode B worden 1,2,3 en 6 alleen voor data gebruikt en de overige pinnen (4, 5, 7, 8 ) voor de voeding.

Het systeem zoals jij het beschrijft met alleen pin 1,2,6 en 8 komt met geen enkele standaard overeen, dus daar klopt iets niet :). Wellicht dat 1,2 6 en 8 klopte bij de alarminstallatie, maar bij ethernet en PoE hoort het dus anders aangesloten te zijn.

Zie ook Power over ethernet - Pinouts:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B4jJKS9qXLFhkXsXWePgBLDDric=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zskLzTBj9zDR4wpPPlv9Uzyc.png?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door Gizz op 04-05-2020 13:27 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Nu online
Gizz schreef op maandag 4 mei 2020 @ 13:23:
[...]

Bij 100Mbit worden inderdaad pin 1,2,3 en 6 gebruikt. Ik noem het bewust pinnen, want de kleur aders die erachter zitten kunnen verschillen naar gelang iets is aangesloten op manier T568A of T568B.

Daarnaast heb je bij PoE twee manieren om spanning op de kabel te zetten, mode A en mode B. Bij mode A worden alleen pin 1,2 3 en 6 gebruikt, Daar gaat dan zowel data als voeding over. Bij mode B worden 1,2,3 en 6 alleen voor data gebruikt en de overige pinnen (4, 5, 7, 8 ) voor de voeding.

Het systeem zoals jij het beschrijft met alleen pin 1,2,6 en 8 komt met geen enkele standaard overeen, dus daar klopt iets niet :). Wellicht dat 1,2 6 en 8 klopte bij de alarminstallatie, maar bij ethernet en PoE hoort het dus anders aangesloten te zijn.

Zie ook Power over ethernet - Pinouts:

[Afbeelding]
Bedankt dit was wat ik ook had gevonden, raar dat het ooit gewerkt heeft.
Wordt nog ff doorzoeken en anders via een andere weg een nieuwe kabel trekken aangezien ik bij de oude niet goed meer bij kan vanwege aanbouw overkapping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-06 22:00
Piet91 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 21:04:
Ter info; Dahua is met de nieuwe app DMSS gekomen.
Deze zal uiteindelijk de vervanger worden voor gDMSS/iDMSS.

https://play.google.com/s...ls?id=com.mm.android.DMSS
https://apps.apple.com/nl/app/dmss/id1493268178

Meer info: https://dahuawiki.com/DMSS
DMSS geïnstalleerd op mijn iPhone.
Werkt, echter....
Als ik wat wil afspelen van bijvoorbeeld 3 mei dan kan ik wel de datum kiezen maar niet de tijd!
Als ik bv events wil zien tussen 13:00 en 18:00 kan ik geen tijdstip kiezen.
Voorheen kon dit dus wel met de andere app.

Voor de rest werkt het wel en zelfs beter omdat ik bv bewegings events kan kiezen en deze daarna in volgorde worden afgespeeld. Voorbeeld, event om 01:15 en eentje om 02:00 dat speelt eerst 01:15 een aantal seconden en springt deze daarna door naar 02:00.
De oude app deed dit niet en ging gewoon door met spelen naar 01:16 enz.
Dat heeft ooit wel gewerkt maar na een update van de app opeens niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
Gizz schreef op maandag 4 mei 2020 @ 12:41:
[...]

Let erop dat je de zoomfunctie waarschijnlijk niet veel zult gebruiken na de installatie en configuratie van een camera. Ja, je kunt ook later als alles in bedrijf is inzoomen, maar zonder pan & tilt zoom je logischerwijs alleen in op het midden van het beeld. Dan is inzoomen natuurlijk alleen effectief als datgene waarop je wilt inzoomen ook toevallig in het midden van het beeld staat :)

[...]

Voor zover ik weet zijn er nu alleen ColorVu camera's met vaste lens, dus geen zoom.

[...]

Wat is bijna compleet donker, wel her en der een lantaarnpaal of echt geen omgevingslicht? In het laatste geval ontkom je er eigenlijk niet aan om een extra lichtbron te gebruiken, IR dan wel zichtbaar licht.

Waar je naar moet kijken in de specificaties van een camera is de lichtgevoeligheid bij een sluitertijd van 1/30e. Hoe minder licht een camera nodig heeft, hoe beter. Dit zijn bijvoorbeeld de specificaties van mijn camera:

[Afbeelding]
Het eerste getal, bij een sluitertijd van 1/3e seconde, is niet interessant. Bij die sluitertijd wordt alles dat beweegt vaag en zul je bijvoorbeeld personen niet kunnen herkennen.

Gezien je budget en wensen denk ik dat je Nederlandse webshops het beste kunt vergeten en net als bijna iedereen in dit topic hier je inkopen moet doen :P
Dank je voor het meedenken! Er is inderdaad weinig omgevingslicht doordat het een soort weiland is. Een IR led vind ik niet zo erg, want dat valt niet op. Een witlicht valt (denk ik) meer op.

Wat bedoel je dat ik beter camera's van Aliexpress kan kopen? Heb ik dan zulke goedkope camera's in gedachten? Of zijn de camera's zoveel goedkoper/beter daar? Ik koop de camera's zakelijk en ik wil gewoon goede camera's. Aan welke prijsklasse moet ik dan denken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Lennyz Het prijsverschil is gewoon vrij groot waardoor je makkelijk je budget overschrijdt. Mijn camera, die in principe geschikt is in jouw situatie denk ik (zoom, best lichtsterk) was bij de bekende alie-winkel €190. Bij een Nederlandse webshop kost hij €499.

Daarom denk ik dat €200 á €300 bij een Nederlandse webshop voor een lichtsterke bulletcamera mét zoom lastig wordt. Maar ik laat me graag corrigeren door anderen als ik de plank compleet mis sla :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
Gizz schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:34:
@Lennyz Het prijsverschil is gewoon vrij groot waardoor je makkelijk je budget overschrijdt. Mijn camera, die in principe geschikt is in jouw situatie denk ik (zoom, best lichtsterk) was bij de bekende alie-winkel €190. Bij een Nederlandse webshop kost hij €499.

Daarom denk ik dat €200 á €300 bij een Nederlandse webshop voor een lichtsterke bulletcamera mét zoom lastig wordt. Maar ik laat me graag corrigeren door anderen als ik de plank compleet mis sla :)
Aah dan begrijp ik je beter! De prijs maakt mij minder uit dan de kwaliteit. Het is belangrijker dat daar goede camera's komen te hangen, dan dat ik bespaar op een paar euro. Maar ik daar ook even rondkijken. Hoe is over het algemeen de software van die camera's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Lennyz De software is best aardig, al gebruik ik er niet alle instellingen van. Mijn camera hangt ook pas een week :P

De bewegingsdetectie laat ik door de camera zelf doen, het opnemen en terugkijken doe ik in Surveillance Station van Synologie, zoals jij dat ook wil doen. Maar in theorie kan de camera veel meer dan simpelweg beweging detecteren, zoals mensen tellen / verdachte situaties signaleren etc. De handleiding van de software op de camera zou je eens kunnen doorbladeren, die staat hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Nu online
TheMystery schreef op maandag 4 mei 2020 @ 13:30:
[...]

Bedankt dit was wat ik ook had gevonden, raar dat het ooit gewerkt heeft.
Wordt nog ff doorzoeken en anders via een andere weg een nieuwe kabel trekken aangezien ik bij de oude niet goed meer bij kan vanwege aanbouw overkapping.
Gisteren toch nog even snel een nieuwe utp kabel kunnen trekken en de IPC-T3241T-ZAS die ik bij Andy besteld heb opgehangen.
In de avond als alle lichten uit zijn geeft deze camera nog gewoon duidelijk kleurenbeeld ipv mijn oude camera's op zwart wit over gingen.

Vanmorgen wou ik nog even testen als ik iets inzoom of dit in mijn situatie misschien toch beter is als de standaard 108 graden waar deze opstaat, alleen als ik op zoom - of + drukt dan zoomt de camera niet, hij focused wel.
Heb de camera al even een reset gegeven en de firmware geupdate, maar helaas geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@TheMystery Het zoom en focus scherm in de webinterface vind ik zelf ook niet heel lekker werken. Soms reageerde de zoomknop niet en kwam de camera in plaats daarvan in een soort autofocus loop waar hij maar bleef zoeken. Op andere momenten werkt het wel redelijk. Nu alles ingesteld is blijf ik er lekker van af :P

Wellicht helpt een andere browser nog iets?

Om uit te sluiten dat er mechanisch iets mis is zou je kunnen kijken of de camera wel zoomt met de knopjes in de camera zelf (ervan uitgaande dat jouw camera dat heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Nu online
@Gizz ik heb het ook al met smartpss geprobeerd aangezien ik al gehoord had dat de browser niet altijd goed werkt. Verder heb ik geen fysieke knoppen op de camera gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-06 17:22
HoppyF schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:02:
[...]

DMSS geïnstalleerd op mijn iPhone.
Werkt, echter....
Als ik wat wil afspelen van bijvoorbeeld 3 mei dan kan ik wel de datum kiezen maar niet de tijd!
Als ik bv events wil zien tussen 13:00 en 18:00 kan ik geen tijdstip kiezen.
Voorheen kon dit dus wel met de andere app.

Voor de rest werkt het wel en zelfs beter omdat ik bv bewegings events kan kiezen en deze daarna in volgorde worden afgespeeld. Voorbeeld, event om 01:15 en eentje om 02:00 dat speelt eerst 01:15 een aantal seconden en springt deze daarna door naar 02:00.
De oude app deed dit niet en ging gewoon door met spelen naar 01:16 enz.
Dat heeft ooit wel gewerkt maar na een update van de app opeens niet meer.
Daar heb je nu die tijdsbalk onder voor, kan je snel door de tijd heen scrollen. Werkt best aardig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
maxoss schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 12:00:
[...]

Daar heb je nu die tijdsbalk onder voor, kan je snel door de tijd heen scrollen. Werkt best aardig
Die was er toch al?
Daar gaat het mij niet om.
Ik wil gewoon binnen een bepaalde tijdsperiode alleen de events af laten spelen en niet minutenlang naar “niets” zitten te kijken.
De nieuwe app speelt weliswaar de events achter elkaar af zoals het ook hoort maar begint bij 00:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-06 17:22
HoppyF schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 12:28:
[...]

Die was er toch al?
Daar gaat het mij niet om.
Ik wil gewoon binnen een bepaalde tijdsperiode alleen de events af laten spelen en niet minutenlang naar “niets” zitten te kijken.
De nieuwe app speelt weliswaar de events achter elkaar af zoals het ook hoort maar begint bij 00:00.
Ook als je de opnametype veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
Gizz schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:00:
@Lennyz De software is best aardig, al gebruik ik er niet alle instellingen van. Mijn camera hangt ook pas een week :P

De bewegingsdetectie laat ik door de camera zelf doen, het opnemen en terugkijken doe ik in Surveillance Station van Synologie, zoals jij dat ook wil doen. Maar in theorie kan de camera veel meer dan simpelweg beweging detecteren, zoals mensen tellen / verdachte situaties signaleren etc. De handleiding van de software op de camera zou je eens kunnen doorbladeren, die staat hier.
Dank je wel!

Kan iemand mij nog even helpen met wat het verschil is tussen deze twee modellen? Waar komt het grote prijsverschil vandaan? Volgens de supplier is de onderste beter en heeft deze AI function en ANPR. Wat houdt dat in?

IPC-B5442E-Z4E
https://nl.aliexpress.com/item/4000119918098.html

IPC-HFW7442H-Z
https://nl.aliexpress.com/item/4000183212837.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-05 21:50
Lennyz schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 13:38:
[...]

Dank je wel!

Kan iemand mij nog even helpen met wat het verschil is tussen deze twee modellen? Waar komt het grote prijsverschil vandaan? Volgens de supplier is de onderste beter en heeft deze AI function en ANPR. Wat houdt dat in?

IPC-B5442E-Z4E
https://nl.aliexpress.com/item/4000119918098.html

IPC-HFW7442H-Z
https://nl.aliexpress.com/item/4000183212837.html
ANPR = kentekenplaat herkenning.

Beter bekend onder de USA titel ALPR. Shareware software op een linux systeem kun je het ook mee doen,
Maar je hebt een gebundelde straal IR licht nodig om de kenteken aan met namen de voorkant van een auto uit te lichten.
AI is artificial Intelligence, meestal een krachtigere CPU on bepaalde functies uit te voeren. Voor onderste model dus die kenteken herkenning. Voor PTZ modellen is het dan vaak auto tracking. En je kunt personen tellen, object bewaking en nog wel meer specifieke dingen.

[ Voor 15% gewijzigd door jacovn op 05-05-2020 13:49 ]

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Lennyz ANPR is nummerbord herkenning. Een ander deel van de AI functionaliteit heeft de goedkopere camera ook (mensen tellen, emoties herkennen).

Welke camera lichtgevoeliger is wordt soms een puzzeltje, omdat men ervan houdt om maar halve data te geven. Maar op het eerste gezicht zou ik zeggen dat juist de goedkopere camera minder licht nodig heeft!

IPC-B5442E-Z4E
0.0006 Lux@F1.6

IPC-HFW7442H-Z
0.001 Lux@F1.2 (Kleur, 1/3 s, 30 IRE)

Bij de B5442E staat geen sluitertijd, maar laten we voor het gemak ervan uitgaan dat dat ook bij 1/3e seconde is. Zou het bij 1/30e seconde zijn, dan is hij al helemaal indrukwekkend lichtgevoeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Nu online
Nog een vraagje, nu ik de nieuwe camera IPC-T3241T-ZAS heb ben ik nog wat instellingen na aan het kijken.
Het systeem zat namelijk bij het huis wat ik kocht.
de oude camera's staan op een resolutie van 1280x960 (1,3M) en hebben een frame rate van 25, bitrate type CBR en een bitrate van 2048.
De nieuwe heb ik op 1080P gezet, 25,CBR en een bitrate van 4096.
Klopt dit zo of mag de bitrate van de oude camera's ook naar 4096?

De encoding staat op H.264 voor alle camera's de nieuwe heeft ook nog H265 maar ik weet niet of dit invloed heeft op mijn nvr, dit is een nvr-2104-p-s2

Verder heb ik BLC mode op close, WB mode Auto en Day&Night Auto

[ Voor 12% gewijzigd door TheMystery op 05-05-2020 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazertje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-06 20:31
Ik had rondom het huis een zooi (7 ) D link camera's in vogelhuisjes (omdat ze niet waterdicht zijn ;-) ) totaal buiten 4 stuks en nog twee oude Axis (10 jaar ) en nu over op een Dahaua sd12200t en een HBDW243 1r ZS S2, samen voor 250 euro.

Nu nog 6 stuks die ik wilde laten opnemen op een HP Proliant N40 met 8 gig en 4x2 T opslag.(server2011)
Maar die heeft de hele dag een load van 95 % met Ispy. en is rete traag, ik heb het gevoel dat die niet lang gaat leven.
Morgen naar een NVR kijken, een nieuwe Wbox WBXNV08P82S2T voor 200 euro met een WD purple 2 t HD erin.
Iemand daar ervaring mee ?

En kijken naar een DS-2CD2935FWD-I Fisheye camera, 3MP, gewoon om mee te spelen.
Spullen komen via een firma uit Leende, had mijn bedenkingen bij zijn goedekope prijzen, maar alles kan ik tot nu toe normaal updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
Gizz schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 13:48:
@Lennyz ANPR is nummerbord herkenning. Een ander deel van de AI functionaliteit heeft de goedkopere camera ook (mensen tellen, emoties herkennen).

Welke camera lichtgevoeliger is wordt soms een puzzeltje, omdat men ervan houdt om maar halve data te geven. Maar op het eerste gezicht zou ik zeggen dat juist de goedkopere camera minder licht nodig heeft!

IPC-B5442E-Z4E
0.0006 Lux@F1.6

IPC-HFW7442H-Z
0.001 Lux@F1.2 (Kleur, 1/3 s, 30 IRE)

Bij de B5442E staat geen sluitertijd, maar laten we voor het gemak ervan uitgaan dat dat ook bij 1/3e seconde is. Zou het bij 1/30e seconde zijn, dan is hij al helemaal indrukwekkend lichtgevoeliger.
Ik heb toch maar de IPC-HFW7442H-Z gekocht. Ik heb er 4 stuks besteld. Dank je voor het meedenken!

Nu de volgende vraag. Is een Synology Diskstation voldoende om deze camera's aan te sturen? Of laat ik dan bepaalde functies onbenut? Ik heb hier nog een Diskstation over waarmee ik eerst even wil testen. Ik houd er rekening mee dat deze misschien niet snel genoeg is voor 4 van deze camera's. Het is een iets ouder exemplaar. Maar dan bestel ik wel een nieuwe.

Kan ik dan beter gaan voor een Diskstation of echt voor een NVR zoals bijvoorbeeld deze?
https://nl.aliexpress.com/item/4000747109057.html

Het voordeel voor een Synology lijkt mij de goede ondersteuning. Dan hoef ik niet bang te zijn dat er geen software updates meer komen. Maar als dat betekent dat ik bepaalde functies van de camera onbenut laat, dan wil ik dat nog wel eens heroverwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazertje
  • Laatst online: 09-06 20:31
Ik heb de Synology 412+ ook even gebruikt, nadeel is dat je licenties bij moet kopen en dat er weinig in te stellen is.
Ik laat de camera's zelf detecteren, die hebben namelijk veel meer instellingen dan de nas.

Ik schreef voorheen de beelden weg via FTP naar de NAS op een SSD, zoeken naar de juiste beelden is dan veel moeilijker, maar te doen voor die keren dat je beelden nodig hebt.
Dan is een NVR gebruiksvriendelijker.

Grootste nadelen voor mij waren, prijs van de NVR en op de NAS het constante schrijven naar schijven die er niet voor gemaakt zijn, WD red, ik heb er ook mijn data op staan.

Nu schrijf ik toch maar weer via ftp naar een oude 1T ssd die aan de nas hangt, beelden worden na 30 dagen gedelete door de nas.
En ik gebruik de interne SD opslag van 128 gig voor online te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Laatst online: 30-05 23:50
Wij gebruiken op dit moment een Xiaomi camera als backup in de babykamer (camera staat niet gericht op het bed). Gebruiken deze vooral als backup, naast een traditionele baby"phone".

Echter loopt deze camera regelmatig vast en moet ik hem weer opnieuw starten, daarnaast werkt de software ook niet echt super (loopt waarschijnlijk allemaal via Chinese servers).

Ik wil dit dus gaan vervangen voor iets beters. Gezien ik ook een andere deurbel en thermostaat wil, kijk ik vooral naar Nest en Ring. Ik weet dat beide geen goedkope oplossingen zijn, maar ik wil nu iets wat goed werkt en waar ik op kan bouwen.

De eerste aankoop moet de camera worden:

- Advies Nest of Ring camera's? Wat past beter bij mijn wensen voor bijv. een kinderkamer en later een camera in de woonkamer (met zicht op de achterdeur).
- Welk eco systeem werkt beter hier in de EU? Is Nest bijv. meer gefocussed op Europa dan Ring? Of andersom.
- Moet ik andere systemen ook meenemen in mijn afweging?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco008
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-02-2024
Na het hele topic uitgespit te hebben, lees ik nog geen oplossing voor het volgende.

Ik heb mijn oog laten vallen op de volgende camera:
https://www.hikvision.com/en/products/IP-Products/Network-Cameras/Pro-Series-EasyIP-/DS-2CD2043G0-I/

Bijbehorende Junction Box:
https://www.hikvision.com/en/products/Accessories/CCTV-Accessories/Junction/DS-1280ZJ-XS/

Vanuit deze junction box komt vervolgens een ~1-3cm CAT6 POE kabel die vervolgens de muur in gaat. De hoogte van de camera/junction box komt op 2,5-3 meter.

Wat is de beste oplossing om deze ~1-3cm CAT6 POE kabel te beschermen voor bv. doorknippen? Of is het risico op dit soort sabotage te verwaarlozen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AutisticPinguin
Er is natuurlijk altijd kans op sabotage maar als je de kabel in een elektro pijp legt en die goed vast zet is het risico redelijk laag.

Een makkelijkere manier om een camera moedwillig te saboteren is voor 2 euro een spuitbus zwarte verf bij de action te kopen. 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:42

elsinga

=8-)

Als je cameraplan goed in elkaar zit dan wordt elke camera gedekt door minimaal 1 andere camera, zodat iedereen die iets probeert te saboteren in elk geval in beeld komt. Voor particulier gebruik vaak net wat overdreven...

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minitrooper
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-06 16:53
AutisticPinguin schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 21:53:
Een makkelijkere manier om een camera moedwillig te saboteren is voor 2 euro een spuitbus zwarte verf bij de action te kopen. 😂
En daarvoor bestaat er een "Videoblind" alarm - Dahua heeft deze en werkt goed! Zo goed dat hij zelfs eens afging omdat een mees te dicht voor een camera zat te fladderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• owner01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-06 12:25
Hallo iedereen,

Ik ben me een beetje aan het inlezen in beveilingscamera's omdat we dit waarschijnlijk ook bij ons thuis willen hebben.
De situatie is als volgt: Wij hebben een vrij riante open tuin omringt door water. Nu hebben we achter in onze tuin een aantal beelden neergezet voor een tentoontenstelling op een afstand van ongeveer 60 meter in diepte van de schuur (circa 20 meter breed). We willen dus een aantal camera's plaatsen om dit allemaal in te gaten te houden.
Graag zouden we de camera's wel in Nederland kopen, ook al betekend dit helaas dat het wel aanzienlijk duurder is. Zelf dacht ik aan 3 bullet camera's zoals bijvoorbeeld https://webshop.drfbeveil...3-hac-hfw2802tp-a-i8.html en dan een box erbij om deze beelden op te slaan. Ook graag de mogelijkheid voor een alarm of dergelijke als er beweging wordt gedecteerd tussen 12 en 6 uur snachts.

Wat zouden jullie mij aanraden of waar kan ik het beste gaan kijken?

Zou dit een goede optie zijn?:
https://www.365cam.nl/product/4k-bewakingscamera-recorder/
Met dan 3 maal:
https://www.365cam.nl/product/bullet-camera-4k/

Eventueel de mogelijkheid om een externe LED lampen te triggeren zou ook een leuke toevoeging zijn in heover dit mogelijk is.

[ Voor 12% gewijzigd door owner01 op 07-05-2020 14:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rocco008
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-02-2024
@AutisticPinguin @elsinga @Minitrooper Thanks voor jullie reacties. Ik ga me nog even inlezen in het "videoblind" systeem en anders accepteer ik het 'risico' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minitrooper
owner01 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 10:54:

Wat zouden jullie mij aanraden of waar kan ik het beste gaan kijken?
Ik begin ieder project met dit: https://calculator.ipvm.com/

Google-maps alike, plaats de cams die je wilt, en je ziet visueel het FOV, DORI distances enzoveel meer. Helpt enorm om te kiezen tussen een vaste lens of een varifocaal ding. Baserend daarop ga je dus je sensor kiezen, en de rest is een "smaakje" kiezen, ga je voor low-ends, midrange of highend. Met enkel beeld, of ook geluid, of met "slimme" features zoals tripwires. Of zelfs voor een AI gebaseerd ding voor face recognition? Of een PTZ mét auto-tracking. Dat bepaalt of je met 50€ al dan niet met 1000€ toekomt ;-) Oh, en vergeet geen paar TB aan Purple disks voor je NVR.

Wandel voor de gein even door deze product selector: https://us.dahuasecurity.com/products/product-selector/

Succes in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiz_Kid
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 06-06 10:51
Ik ben in het bezit van 3 analoge dome camera's die aangesloten zijn op een DVR systeem. Het DVR-systeem is een Samsung SRD-470D. 2 van de 3 camera's werken niet meer. Ik ben op zoek naar vervanging van deze camera's maar ik weet niet voor welke ik nu het beste kan gaan in mijn situatie. 3 nieuwe analoge camera's? Daar de kabels er toch al liggen. Of zeggen jullie dat het verstandiger is om te upgraden naar IP-camera's? Wel komen er dan extra kosten om de hoek omdat ik bijvoorbeeld al geen PoE switch heb. Ik hoop graag dat iemand advies voor mij heeft over welke camera's ik dan het beste aan kan schaffen in mijn situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
Er bestaat nog een heel assortiment voor HD beeld over coax. Tot zelfs 8mp. Kijk naar camera’s en dvr met het HD-TVI protocol. Hikvision noemt het TurboHD maar dat is alleen de merknaam.

Zelfs met voeding vanuit de dvr over de coax, zonder gehannes met losse voedingen. PoC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AutisticPinguin
Minitrooper schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 10:16:
[...]

En daarvoor bestaat er een "Videoblind" alarm - Dahua heeft deze en werkt goed! Zo goed dat hij zelfs eens afging omdat een mees te dicht voor een camera zat te fladderen.
Ik zou zelfs denken dat praktisch elk cameramerk zo een functie er wel in heeft zitten. Domme video tampering of zelfs slimme tampering detectie die in de gaten kan houden of de camera bijvoorbeeld verschoven wordt.

Ging mij er meer om dat je van alles kan bedenken maar als iemand je camera wilt saboteren dat je dat niet kan tegenhouden. De opmerking van Elsinga is natuurlijk altijd de beste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AutisticPinguin
Cable_boy schreef op maandag 4 mei 2020 @ 07:58:
[...]

Welke functies schakelen dan uit en waar heb je die informatie vandaan?

Voor zo ver ik kan zien lijkt H.265+ ook te werken met mijn Synology NAS en heb verder geen Hikvision spul behalve de camera.

Quote uit de 'White paper H.265 plus' van Hikvision zelf weliswaar:

[...]

Gevonden op deze site: https://content.hikvision.com/en/core-technology/h.265-plus
Duurde even maar hierbij alsnog. Dit is een melding die elke Hikvision camera geeft als je de + functie aanzet. Je krijgt deze melding niet als je het via de NVR aanzet. De samenstelling van functies die uitgezet kunnen worden verschilt een beetje per hardware platform.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/69N8LoN7mX04MIuf5ci9akYHGaM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gc9l5c93SXnWd1juTvcAiPLw.jpg?f=fotoalbum_medium

Dat laat onverlet dat het wel heel interessante technologie is, die whitepaper haalt dat ook goed naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pro-alarm
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 24-04-2024
Wiz_Kid schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 19:31:
Ik ben in het bezit van 3 analoge dome camera's die aangesloten zijn op een DVR systeem. Het DVR-systeem is een Samsung SRD-470D. 2 van de 3 camera's werken niet meer. Ik ben op zoek naar vervanging van deze camera's maar ik weet niet voor welke ik nu het beste kan gaan in mijn situatie. 3 nieuwe analoge camera's? Daar de kabels er toch al liggen. Of zeggen jullie dat het verstandiger is om te upgraden naar IP-camera's? Wel komen er dan extra kosten om de hoek omdat ik bijvoorbeeld al geen PoE switch heb. Ik hoop graag dat iemand advies voor mij heeft over welke camera's ik dan het beste aan kan schaffen in mijn situatie.
Wil je echt voorbereid zijn op de toekomst dan zou ik een keer overstappen naar IP, het assortiment van IP wordt vele malen groter en intelligentie gaat steeds meer verschuiven naar de camera i.p.v. de DVR/NVR. Ook de verschillen is prijs wordt steeds kleiner en bovendien kan je veel meer finetunen naar de omstandigheden. Een goede NVR van Hikvision met PoE heb je voor net geen 200 euro en kan hebt dan meteen push berichten voor de alerts die geregenereerd worden. Ik zou zeggen neem het in overweging :-)

Ontdek op https://pro-alarm.nl meer over naadloze integraties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiz_Kid
Pro-alarm schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 16:08:
[...]

Wil je echt voorbereid zijn op de toekomst dan zou ik een keer overstappen naar IP, het assortiment van IP wordt vele malen groter en intelligentie gaat steeds meer verschuiven naar de camera i.p.v. de DVR/NVR. Ook de verschillen is prijs wordt steeds kleiner en bovendien kan je veel meer finetunen naar de omstandigheden. Een goede NVR van Hikvision met PoE heb je voor net geen 200 euro en kan hebt dan meteen push berichten voor de alerts die geregenereerd worden. Ik zou zeggen neem het in overweging :-)
En wat voor camera's zou je mij daarvoor aanbevelen als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minitrooper
Wiz_Kid schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 14:59:
[...]

En wat voor camera's zou je mij daarvoor aanbevelen als ik vragen mag?
Als je "semi" professioneel advies wil, kan je met jouw inplantingsplan (zie IPVM calculator) op ipcamtalk.com een bericht posten. Daar zitten zowel Dahua als Hikvision experts.

Mijn tips: afhankelijk van jouw eisen (en budget!) zou ik gaan voor varifocale camera's (dan zit je niet "vast" met een bepaald FOV) en starlight (dahua) zijn enorme knallers in low-light (of je moet overal extra IR licht bijplanten). Daarbuiten heb je keuzes tussen bullets, PTZ, met of zonder AI, auto-tracking en zoveel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiz_Kid
Minitrooper schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 15:17:
[...]

Als je "semi" professioneel advies wil, kan je met jouw inplantingsplan (zie IPVM calculator) op ipcamtalk.com een bericht posten. Daar zitten zowel Dahua als Hikvision experts.

Mijn tips: afhankelijk van jouw eisen (en budget!) zou ik gaan voor varifocale camera's (dan zit je niet "vast" met een bepaald FOV) en starlight (dahua) zijn enorme knallers in low-light (of je moet overal extra IR licht bijplanten). Daarbuiten heb je keuzes tussen bullets, PTZ, met of zonder AI, auto-tracking en zoveel meer.
Bedankt. Volgens mij is dit zo een starlight toch? https://nl.aliexpress.com...t.0.0.226e3c00BYxOHo&mp=1
Zit eraan te denken om die te halen icm deze NVR. https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik2B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:29
Weten jullie toevallig of onze vriend Andy ook Hikvision levert?

Weet kan ook hem mailen maar dan denkt hij gelijk dat ik een offerte wil en dat is pas in september :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minitrooper
Wiz_Kid schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:29:
[...]

Bedankt. Volgens mij is dit zo een starlight toch? https://nl.aliexpress.com...t.0.0.226e3c00BYxOHo&mp=1
Zit eraan te denken om die te halen icm deze NVR. https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_
1) die camera is géén varifocal, dus kies je lens goed naargelang jouw gewenste FOV.
2) dit is een "instap" NVR, kan max 8 channels aan. Ikzelf ben voor 16ch gegaan, de meerkost van 8ch naar 16ch was verwaarloosbaar.

Vergelijk prijzen, stuur een mailtje naar Andy Wang <kingsecurity2014@163.com> en vraag een offerte voor bovenstaande. Vermeld dat je op ipcamtalk.com zit, en je krijgt een korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:33
Heeft iemand ervaring met de IPC-T3541T-ZAS? Deze lijkt mij erg interessant, maar kan er weinig over terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Voor de Tweakers die bij Andy willen bestellen de komende tijd:
Shipping speed to Europe is back to normal step by step now, but still need 10days.
Free tax way right now service stopped.
https://www.ipcamtalk.com...tercoms.47969/post-448270

Andy heeft ook zijn aanbod video intercom uitgebreid; op het eerste gezicht interessant spul.
De VTO2202F-P (kit) is nieuw geloof ik. Slechts €124 voor een 1080p, SIP en POE deurbel.
En voor nog geen €95 een POE binnenstation.
Da's geen geld. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minitrooper
Piet91 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 19:24:
De VTO2202F-P (kit) is nieuw geloof ik. Slechts €124 voor een 1080p, SIP en POE deurbel.
En voor nog geen €95 een POE binnenstation.
Da's geen geld. :9
Klopt, is geen geld, maar op het forum ginds roepen er toch al mensen die die VTO hebben, dat die FullHD niet klopt? Of op zijn minst bijzonder dat de substream een hogere resolutie heeft dan de main stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Minitrooper schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 14:20:
Klopt, is geen geld, maar op het forum ginds roepen er toch al mensen die die VTO hebben, dat die FullHD niet klopt? Of op zijn minst bijzonder dat de substream een hogere resolutie heeft dan de main stream.
Inderdaad raar. Maar zou je niet gewoon die streams om kunnen wisselen in gebruik?
Dus waar je normaal de main-stream gebruikt (live view, 24/7 recording) nu de sub-stream gebruiken en andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie1995
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 23-12-2020
Hallo.

Ik heb 1 Hikvision DS-2CD2143G0-I 2.8 hangen bij mijn oprit.
Ik heb deze toegvoegd aan mijn netwerk en de qr code gescand voor de hik vision app.
Echter kan ik de beelden alleen zien als ik op mijn eigen wifi netwerk zit. Zit ik op 4g dan geeft hij aan apparaat offline.
Weten jullie zo wat ik fout geinstaleerd heb of eventueel aan moet zeggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-06 14:17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidoweb55
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08-06 20:22
Tommie1995 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 09:23:
Hallo.

Ik heb 1 Hikvision DS-2CD2143G0-I 2.8 hangen bij mijn oprit.
Ik heb deze toegvoegd aan mijn netwerk en de qr code gescand voor de hik vision app.
Echter kan ik de beelden alleen zien als ik op mijn eigen wifi netwerk zit. Zit ik op 4g dan geeft hij aan apparaat offline.
Weten jullie zo wat ik fout geinstaleerd heb of eventueel aan moet zeggen ?
Je moet in je router een portforwarding doen
Zodat je via het externe ip bij je camera uitkomt.
Beter werkt nog Hik-Connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie1995
Guidoweb55 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:44:
[...]

Je moet in je router een portforwarding doen
Zodat je via het externe ip bij je camera uitkomt.
Beter werkt nog Hik-Connect.
Hallo.

Hoe doe ik dit precies. Wat zou ik moeten aanpassen, ik heb een zigo modum.
Bij mijn ouders heb ik de qr code van de nvr gescand en hier kan ik wel op 4g kijken.
Bij mij thuis heb ik het zelfde gedaan en dat werkt niet. Hier zie ik alleen als ik op de wifi zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Tommie1995 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:43:
[...]

Hallo.

Hoe doe ik dit precies. Wat zou ik moeten aanpassen, ik heb een zigo modum.
Bij mijn ouders heb ik de qr code van de nvr gescand en hier kan ik wel op 4g kijken.
Bij mij thuis heb ik het zelfde gedaan en dat werkt niet. Hier zie ik alleen als ik op de wifi zit.
Zou je in het Ziggo topic moeten vragen want ik ken deze router niet.
Er zal daar ongetwijfeld wel iets over gezegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gil1972
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09-10-2024
Via Andy een tijd geleden een cameraset met NVR besteld. Alles hangt en functioneert.
Volgende vraag: Ik gebruik nu de iDMSS app om via mijn telefoon de camera's te benaderen. (Ik gaf al eerder aan dat ik niet helemaal gecharmeerd ben van deze app, maar heb geen alternatief).
Is het mogelijk om via de app ook de NVR te benaderen? Ik kan nu via de app alleen live kijken maar niet terugkijken. Ik krijg dan de melding "Geen HDD".
Iemand ervaring of oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Gil1972 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 16:13:
Via Andy een tijd geleden een cameraset met NVR besteld. Alles hangt en functioneert.
Volgende vraag: Ik gebruik nu de iDMSS app om via mijn telefoon de camera's te benaderen. (Ik gaf al eerder aan dat ik niet helemaal gecharmeerd ben van deze app, maar heb geen alternatief).
Is het mogelijk om via de app ook de NVR te benaderen? Ik kan nu via de app alleen live kijken maar niet terugkijken. Ik krijg dan de melding "Geen HDD".
Iemand ervaring of oplossing?
Ik gebruik juist de iDMSS app om beelden van de NVR terug te kunnen kijken.
Dit werkt ook met de nieuwe app DMSS.
Daarmee live kijken kan uiteraard ook.
Ik heb de NVR handmatig toegevoegd op IP adres (is bij mij een vast intern adres 192.168.178.xx).
Port 37777 plus account/wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gil1972
HoppyF schreef op maandag 18 mei 2020 @ 16:30:
[...]

Ik gebruik juist de iDMSS app om beelden van de NVR terug te kunnen kijken.
Dit werkt ook met de nieuwe app DMSS.
Daarmee live kijken kan uiteraard ook.
Ik heb de NVR handmatig toegevoegd op IP adres (is bij mij een vast intern adres 192.168.178.xx).
Port 37777 plus account/wachtwoord.
Dank voor het snelle antwoord.
Hoe heb je de App dan aan de NVR gekoppeld. Ik neem aan dat je dit ergens in het menu van de NVR hebt gedaan.
Ik heb nu een monitor aan de NVR hangen om beelden terug te kijken. Ik wil eigenlijk geen monitor en via de app terug kijken.
Als ik dit in de app met de optie "video" probeer krijg ik de melding "geen opnames" en als ik bijvoorbeeld de instellingen van een camera wil veranderen en klik op "apparaat beheer" krijg ik de melding "geen HDD"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Gil1972 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 18:46:
[...]

Dank voor het snelle antwoord.
Hoe heb je de App dan aan de NVR gekoppeld. Ik neem aan dat je dit ergens in het menu van de NVR hebt gedaan.
Ik heb nu een monitor aan de NVR hangen om beelden terug te kijken. Ik wil eigenlijk geen monitor en via de app terug kijken.
Als ik dit in de app met de optie "video" probeer krijg ik de melding "geen opnames" en als ik bijvoorbeeld de instellingen van een camera wil veranderen en klik op "apparaat beheer" krijg ik de melding "geen HDD"
Ik heb niets in de NVR gedaan.
Er zit ook geen monitor aan mijn NVR alleen een voeding en netwerkkabel.
Het zou dus voldoende moeten zijn je NVR alleen maar aan de app toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gil1972
HoppyF schreef op maandag 18 mei 2020 @ 19:21:
[...]

Ik heb niets in de NVR gedaan.
Er zit ook geen monitor aan mijn NVR alleen een voeding en netwerkkabel.
Het zou dus voldoende moeten zijn je NVR alleen maar aan de app toe te voegen.
Stom van mij. Ik heb alle camera's apart zitten koppelen aan de app, terwijl dit blijkbaar met eenmaal de NVR in een keer kan. pffff....dank voor de tip!
Kan nu inderdaad de beelden via de app terug kijken, maar op dit moment alleen als ik verbonden ben met mijn thuis netwerk.
Ik moet blijkbaar nog ergens een poort open zetten op de Ziggo Connectbox.....volgende uitdaging....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Gil1972 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 08:49:
[...]

Stom van mij. Ik heb alle camera's apart zitten koppelen aan de app, terwijl dit blijkbaar met eenmaal de NVR in een keer kan. pffff....dank voor de tip!
Kan nu inderdaad de beelden via de app terug kijken, maar op dit moment alleen als ik verbonden ben met mijn thuis netwerk.
Ik moet blijkbaar nog ergens een poort open zetten op de Ziggo Connectbox.....volgende uitdaging....
Mooi!
Vwb Ziggo misschien hier even kijken.
https://community.ziggo.n...ng-op-de-connectbox-38147

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Minitrooper
Gil1972 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 08:49:
[...]
Als ik jou was, ik zou eerder kijken naar een OpenVPN Server opstelling (misschien kan jouw router dat?) en vi een VPN tunnel naar jouw beelden kijken. Port forwarding is zo 1990, en je bent zéér afhankelijk van de beveiliging van jouw (chinese) firmwares. En daarop vertrouw ik niet. Idealiter zou ik alles wat "onbetrouwbaar" is, zelfs in een aparte vlan steken, maar een VPN is toch wel het minimum.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Minitrooper schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 12:06:
[...]

Als ik jou was, ik zou eerder kijken naar een OpenVPN Server opstelling (misschien kan jouw router dat?) en vi een VPN tunnel naar jouw beelden kijken. Port forwarding is zo 1990, en je bent zéér afhankelijk van de beveiliging van jouw (chinese) firmwares. En daarop vertrouw ik niet. Idealiter zou ik alles wat "onbetrouwbaar" is, zelfs in een aparte vlan steken, maar een VPN is toch wel het minimum.

Succes!
Op zich heb je daar gelijk in.
Wil je maar af en toe je NVR van buitenaf willen bereiken (bv omdat je niet thuis bent en je huisdieren wilt monitoren) dan kun je tijdelijk een port forwarding activeren.
Voor permanent gebruik is het niet zo veilig.
VPN kan maar ik vermoed niet dat een Ziggo router dit kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Minitrooper
HoppyF schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:06:
[...]

Op zich heb je daar gelijk in.
Wil je maar af en toe je NVR van buitenaf willen bereiken (bv omdat je niet thuis bent en je huisdieren wilt monitoren) dan kun je tijdelijk een port forwarding activeren.
Voor permanent gebruik is het niet zo veilig.
VPN kan maar ik vermoed niet dat een Ziggo router dit kan.
Ook al begrijp ik jouw redenering wel als het "maar" tijdelijk zou zijn, maar dan kan je de lijn ook doortrekken dat een "zomerse scharrel" ook "maar" tijdelijk is, en daarom geen rubbertje om moet O+ O-)

Ik wil maar zeggen, mijn inbound firewall geeft een 20 tal port scan attempts, per minuut, gaande van de klassieke 21/22/80/8080 maar ook bv 37777. Wie zo hoog scant, is wel degelijk op zoek naar specifieke spullen. En je moest maar eens de laatste CVE patch missen, of met een "hidden system account" rondlopen, dan ben je het haasje.

Als het énkel de NVR/cam is dat ze kunnen hacken, en niets anders (eg fysisch gescheiden LAN/vlan), is het misschien het overwegen waard, maar als er een botnet(je) opkomt of een cryptolocker die jouw NAS stukmaakt, dan zou ik toch liever nu 10 minuten werk maken van een VPN Server (eventueel op een raspberry pi).

Just my 2c ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Minitrooper schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 14:23:
[...]

Ook al begrijp ik jouw redenering wel als het "maar" tijdelijk zou zijn, maar dan kan je de lijn ook doortrekken dat een "zomerse scharrel" ook "maar" tijdelijk is, en daarom geen rubbertje om moet O+ O-)

Ik wil maar zeggen, mijn inbound firewall geeft een 20 tal port scan attempts, per minuut, gaande van de klassieke 21/22/80/8080 maar ook bv 37777. Wie zo hoog scant, is wel degelijk op zoek naar specifieke spullen. En je moest maar eens de laatste CVE patch missen, of met een "hidden system account" rondlopen, dan ben je het haasje.

Als het énkel de NVR/cam is dat ze kunnen hacken, en niets anders (eg fysisch gescheiden LAN/vlan), is het misschien het overwegen waard, maar als er een botnet(je) opkomt of een cryptolocker die jouw NAS stukmaakt, dan zou ik toch liever nu 10 minuten werk maken van een VPN Server (eventueel op een raspberry pi).

Just my 2c ;)
Je hebt wel gelijk het is altijd een risico wat je aan de boze buitenwereld hangt.
Wil je echt of safe spelen dan moet je alles via VPN laten lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Camera's en NVR's zijn hier bereikbaar via VPN. Geen poorten opengezet.
Ook in de router internettoegang geweigerd voor deze apparaten.

Gelukkig kan de router (TP-Link achter de Ziggo modem die in bridge modus staat) een OpenVPN server draaien; en daarmee verbindt ik de telefoon/laptop met thuisnetwerk.
Op die manier kan ik ook gemakkelijk bij de andere apparaten (NAS, ADS-B station etc.).

Poorten openzetten is alsof je je huissleutels verstopt onder een plantenbak bij de voordeur; het is niet óf men toegang krijgt maar wanneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie1995
Hallo.

Helaas kom ik niet verder. Ik voeg de poort toe in het ziggo modum maar helaas zie ik nog steeds niks.
Deze settings zijn van de ip camara.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B6pfjhJ9oi68ISWzqMCit0uqZfY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ouw45bwcN1uLEaEbpkcuKE8D.jpg?f=fotoalbum_large

Deze van de poort die ik open heb gezet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sO46226YQ4dI6EMySbUJ2_U4IC8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EHLbF92WOu4UdwakuyP0c27c.jpg?f=fotoalbum_large

Wat doe ik fout ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:12
je hebt volgens mij meer poorten nodig; https://www.alarmsysteeme.../poort-forwarding-router/

Maar waarom gebruik je niet gewoon hik-connect?

[ Voor 31% gewijzigd door Wimlem op 19-05-2020 19:11 ]

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Via 4G dien je natuurlijk wel verbinding te maken met je externe ip-adres van Ziggo. Stel je dat wel bij de camera app in? Die 192.168.178.27 bestaat alleen in je interne netwerk.

Verder heeft dit eigenlijk niets met beveiligingscamera's te maken, dit zijn algemene poort forwarding en extern ip-adres dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie1995
Wimlem schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 19:10:
[...]

je hebt volgens mij meer poorten nodig; https://www.alarmsysteeme.../poort-forwarding-router/

Maar waarom gebruik je niet gewoon hik-connect?
Die gebruik ik op dit moment. Zit ik op de wifi doet hij het. Zit ik op 4 g dan doet hij het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie1995
Gizz schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 19:11:
Via 4G dien je natuurlijk wel verbinding te maken met je externe ip-adres van Ziggo. Stel je dat wel bij de camera app in? Die 192.168.178.27 bestaat alleen in je interne netwerk.

Verder heeft dit eigenlijk niets met beveiligingscamera's te maken, dit zijn algemene poort forwarding en extern ip-adres dingen :)
Waar kan ik die externe ip adres vinden ? Dan probeer ik deze toe te voegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:12
Tommie1995 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 19:14:
[...]

Die gebruik ik op dit moment. Zit ik op de wifi doet hij het. Zit ik op 4 g dan doet hij het niet.
als je op www.hik-connect.com je recorder online ziet moet het in orde zijn. Met dat account moet je ook kunnen kijken.

Persoonlijk zou ik namelijk nooit poortjes open zetten naar je interne netwerk toe...

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Tommie1995 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 19:14:
[...]

Waar kan ik die externe ip adres vinden ? Dan probeer ik deze toe te voegen
Kom op, even Google aan slingeren ;)
https://www.watismijnip.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Piet91 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 16:25:
Camera's en NVR's zijn hier bereikbaar via VPN. Geen poorten opengezet.
Ook in de router internettoegang geweigerd voor deze apparaten.

Gelukkig kan de router (TP-Link achter de Ziggo modem die in bridge modus staat) een OpenVPN server draaien; en daarmee verbindt ik de telefoon/laptop met thuisnetwerk.
Op die manier kan ik ook gemakkelijk bij de andere apparaten (NAS, ADS-B station etc.).

Poorten openzetten is alsof je je huissleutels verstopt onder een plantenbak bij de voordeur; het is niet óf men toegang krijgt maar wanneer.
Het is niet alleen maar poort openzetten en verder niets.
Er moet uiteraard ook een account/wachtwoord op en niet de standaard wachtwoorden gebruiken.
Maar goed ideaal is dit zeker niet en als je toegang van buitenaf veel gebruikt is een VPN handiger.

Er ligt dus een hele grote sleutelbos onder je voordeur maar je weet niet welke sleutel past! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie1995
Wimlem schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 19:17:
[...]

als je op www.hik-connect.com je recorder online ziet moet het in orde zijn. Met dat account moet je ook kunnen kijken.

Persoonlijk zou ik namelijk nooit poortjes open zetten naar je interne netwerk toe...
De nvr bij mijn ouders kan ik inderdaad inzid . Dan wacht ik even tot volgende maand als ik een nvr haal voor de losse ip camara bij mij thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
HoppyF schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 19:30:
Het is niet alleen maar poort openzetten en verder niets.
Er moet uiteraard ook een account/wachtwoord op en niet de standaard wachtwoorden gebruiken.
Maar goed ideaal is dit zeker niet en als je toegang van buitenaf veel gebruikt is een VPN handiger.

Er ligt dus een hele grote sleutelbos onder je voordeur maar je weet niet welke sleutel past! :P
Goed punt. Maar ik doe het tevens zodat Dahua ook geen rare fratsen kan doen met verkeer van/naar hun servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Piet91 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 19:51:
[...]

Goed punt. Maar ik doe het tevens zodat Dahua ook geen rare fratsen kan doen met verkeer van/naar hun servers.
Ja, dat is ook een goede reden om de “deur” naar buiten toe gesloten te houden.
Behalve de vrij onschuldige stream, weet je nooit zeker of er nog meer naar buiten gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:56
Morgen komt mijn RLC-410W binnen om mee te spelen. Wifi wil ik het liefst ivm gedoe met kabels.

Ik wil hem aan homeassistant koppelen en dat gaat prima. Verder mss diskstation nas even testen.

Ik heb een Nuc i7 waar proxmox op draait. Ik zoek eigenlijk een supertof open source project die wss veel beter is dan synology om eea te beheren.

Ik kan alles virtueel of in een docker draaien. Genoeg ruimte. De Nuc heeft 1 TB ssd en mss is dat genoeg voor 24 uur opslag, maar dat moet ik onderzoeken.

Heb ook een betaald pakket blueiris bekeken omdat die veel naar voren kwam. Als die echt super goed is prima, maar zelf kl*ten is leuker mits niet extreem veel tijd.

Wil erna gaan uitbreiden met minimaal 3 cameras en mss meer. Buiten en binnen. Eerst maar eens morgenavond gaan starten met 1.

Genoeg uit te zoeken. Iemand een suggestie voor een proxmox oplossing? Even richting aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frost_Azimov
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-06 02:16
Ik heb een uiitdaging waar ik graag jullie advies voor wil vragen,
ik heb een moestuintje, en op het complex waar de tuinen zijn hebben we helaas de laatste tijd last van vandalisme en diefstal. Om de maand is het raak. Nu wilde we kijken of we misschien een, (of misschien een paar) camera's (en een NVR) kunnen installeren.

Ik heb zelf een paar Dahua's via Andy, en ben daar best tevreden over. De omstandigheden op de tuin zijn echter wat uitdagend...:
-Stroom is maar sporadisch aanwezig. Een stroomkabeltje kunnen we wel trekken natuurijk. Misschien vergezocht maar zijn er camera's die op een (flinke)12V accu blijven werken? (zit te denken aan iets met een zonnepaneel)
-We zijn bezig met een paar Ubiquiti access points wat betere wifi connectivity te regelen.
-POE ... Hoe ver kom je daarmee? (ik vermoed dat wifi makkelijker wordt voor ons)
-Het kan snachts behoorlijk donker zijn, verlichting is er wel maar weinig en ver weg.
-Verder wilde we de camara(s) op een paal zetten, metertje of 3 hoog om wat overzicht te hebben. Lijkt me wel behoorlijk weers-gevoelig (IP67?)
- er moet een behoorlijk gebied worden bestreken, is PTZ dan handig? Ik begrijp dat het mogelijk is dat de camera automatisch mensen kan 'tracken'; hoe heet die functie?

De NVR zouden we in het clubhuis kunnen plaatsen

Wat zou hier een geschikte (Dahua) camera/NVR voor zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door Frost_Azimov op 22-05-2020 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Ik ben ook van plan twee bullet camera's aan te schaffen. Mijn oog is gevallen op de dahua imou new bullet gp26ep.

Doel is beveiliging van onze achtertuin van onze hoekwoning. Een camera komt op de achtergevel (vrij laag) en de andere halverwege de (zeer diepe) tuin.

Is dit een beetje een goede keuze? de niet imou serie van dahua is al snel 200 per camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidoweb55
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08-06 20:22
TweakerVincent schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 15:14:
Morgen komt mijn RLC-410W binnen om mee te spelen. Wifi wil ik het liefst ivm gedoe met kabels.

Ik wil hem aan homeassistant koppelen en dat gaat prima. Verder mss diskstation nas even testen.

Ik heb een Nuc i7 waar proxmox op draait. Ik zoek eigenlijk een supertof open source project die wss veel beter is dan synology om eea te beheren.

Ik kan alles virtueel of in een docker draaien. Genoeg ruimte. De Nuc heeft 1 TB ssd en mss is dat genoeg voor 24 uur opslag, maar dat moet ik onderzoeken.

Heb ook een betaald pakket blueiris bekeken omdat die veel naar voren kwam. Als die echt super goed is prima, maar zelf kl*ten is leuker mits niet extreem veel tijd.

Wil erna gaan uitbreiden met minimaal 3 cameras en mss meer. Buiten en binnen. Eerst maar eens morgenavond gaan starten met 1.

Genoeg uit te zoeken. Iemand een suggestie voor een proxmox oplossing? Even richting aangeven.
WiFi, niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joskuiper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-06 13:17

joskuiper

PapaCooper

Ik ben momenteel bezig met een nieuwe schuur + carport.
De carport verbind schuur en woning en het plafond van de carport leent zich perfect voor een bekabeld camera-systeem.

Inmiddels zie ik door de bomen het bos niet meer dus daarom vraag ik hier om advies.
Wat wil ik:

- IP camera systeem.
- Sowieso bekabeld.
- Moet uit te breiden zijn naar max 4 camera's, maar dat gaat pas over een aantal jaar gebeuren verwacht ik.
- Bij voorkeur PoE want de bekabeling komt boven het 'plafond' van de carport maar heeft dit nadelen? (vraag 1)
- Ik wil 'm aansluiten op een synology NAS, is dat aan te raden en is de synology software ok? (vraag 2 + 3)

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onhandigesjaak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-09-2020
Frost_Azimov schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 08:42:
Ik heb een uiitdaging waar ik graag jullie advies voor wil vragen,
ik heb een moestuintje, en op het complex waar de tuinen zijn hebben we helaas de laatste tijd last van vandalisme en diefstal. Om de maand is het raak. Nu wilde we kijken of we misschien een, (of misschien een paar) camera's (en een NVR) kunnen installeren.

Ik heb zelf een paar Dahua's via Andy, en ben daar best tevreden over. De omstandigheden op de tuin zijn echter wat uitdagend...:
-Stroom is maar sporadisch aanwezig. Een stroomkabeltje kunnen we wel trekken natuurijk. Misschien vergezocht maar zijn er camera's die op een (flinke)12V accu blijven werken? (zit te denken aan iets met een zonnepaneel)
-We zijn bezig met een paar Ubiquiti access points wat betere wifi connectivity te regelen.
-POE ... Hoe ver kom je daarmee? (ik vermoed dat wifi makkelijker wordt voor ons)
-Het kan snachts behoorlijk donker zijn, verlichting is er wel maar weinig en ver weg.
-Verder wilde we de camara(s) op een paal zetten, metertje of 3 hoog om wat overzicht te hebben. Lijkt me wel behoorlijk weers-gevoelig (IP67?)
- er moet een behoorlijk gebied worden bestreken, is PTZ dan handig? Ik begrijp dat het mogelijk is dat de camera automatisch mensen kan 'tracken'; hoe heet die functie?

De NVR zouden we in het clubhuis kunnen plaatsen

Wat zou hier een geschikte (Dahua) camera/NVR voor zijn?
Als je stroom moet gaan trekken dan zou ik voor PoE gaan als dat mogelijk is.. met kwalteitspul en goede bekabeling valt 150 meter te behalen voor niet PTZ camera's. CAT6 zou ik dan minimaal gebruiken.

PTZ kan handig zijn en onhandig, vaakt kijkt een PTZ camera de verkeerde kant uit.. ik zou dekking zoeken met steady cams en eventueel alarm van deze camera's linken naar een PTZ.. 1 PTZ goed instellen blijft lastig, smart camera's zoals ze tegenwoordig verkocht worden zijn nog steeds 'dom'. Ze kunnen bijvoorbeeld niet 2 mensen tegelijkertijd tracken waardoor je de camera dus om de tuin kunt leiden.

Ik heb een mobiele setup met een 4G router op een batterij met zonnepaneel, batterij voed de PoE switch, en dit gaat prima.

Ik zelf vraag me af of er ook mensen hier zijn die hun camera omhoog richten? Ik gebruik hiervoor een Hikvision voor het detecteren van meteoren en ben opzoek naar ervaringsdeskundigen voor het sourcen van wellicht betere PoE camera's, voorbeeld van de resultaten met mijn camera: https://d64.nl/archief/

Het is bij deze weer een fijne dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Had in januari 4 Dahua camera's besteld op Ali.
Omdat ze nog steeds niet zijn aangekomen (waarschijnlijk door Corona), had ik een refund gevraagd.
Vandaag geld teruggekregen... maar kans dat ze alsnog wel eens aankomen lijkt me redelijk groot. Zijn ook alle 4 apart verstuurd.

Balen voor de chinees die zijn geld en zijn camera's kwijt is...

https://nl.aliexpress.com..._5ptha.0.0.60e4159bVYo92g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:59

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@Breezz Op zich een betrouwbare verkoper, heeft mij al een paar cams geleverd. Altijd na ca. 2 weken binnen.

Als ze nu na zoveel maanden er nog niet zijn, dan komt het niet meer goed, is mijn ervaring. Ik heb trouwens meerdere pakketjes die niet meer aankomen, de website geeft “Successful delivery” aan...

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frost_Azimov
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-06 02:16
onhandigesjaak schreef op zondag 24 mei 2020 @ 14:54:
[...]
met kwalteitspul en goede bekabeling valt 150 meter te behalen voor niet PTZ camera's. .
Da;s een mooie afstand. Ik begrijp uit je opmerking dat PTZ's meer stroom trekken, en je dus kortere afstanden hebt. Klink logisch...
PTZ kan handig zijn en onhandig, vaakt kijkt een PTZ camera de verkeerde kant uit.. \
ik zat aan deze camera te denken;die is behoorlijk slim en kan bepaalde regionen in de gaten houden. Wat vind je daarvan? Over meerdere mensen maak ik me niet zo'n zorgen, het zijn in ons geval meestal eenlingen waar we mee te maken hebben...
Ik heb een mobiele setup met een 4G router op een batterij met zonnepaneel, batterij voed de PoE switch, en dit gaat prima.
Is die batterij 12v? Hoe heb je dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onhandigesjaak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-09-2020
Dat is een aardige camera zo naar de specificaties, al is het maar 1080p he.. ik heb ervaring met een soort gelijke van een ander merk al lijkt de opmaak van die specificaties verdacht veel op Hikvision het merk waar ik ervaring mee heb.

Maar zoals ik schreef, slim zijn ze echt niet. Het is heel afhankelijk van de omgeving en hoe je ze insteld. Als ze iets niet zien omdat ze weggedraait zijn zien ze dus niets :) Je kan met sommige setups wel 'alarmen' versturen vanaf andere camera's zodat hij bijdraait.
Is die batterij 12v? Hoe heb je dat gedaan?
Ik heb gewoon een zonnecel batterij/inverter van met een 50 watt paneel. De 4G router kan met 12v aangestuurd worden de PoE switch met 220V, beide vanaf die 'inverter'.

Het is bij deze weer een fijne dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Ik heb afgelopen tijd problemen gehad met onze babyfoon met camera (Luvion grand elite 3). Nu heb ik de optie die in te ruilen voor een andere camera en zat ik te denken aan een IP camera als optie hiervoor. Wij hoeven namelijk niet de functies te hebben die een normale babyfoon heeft (terugpraten, muziek, etc.) en ik zag de eufycam 2 al als optie voor bij ons buiten (kan hier geen kabel leggen).

Het enige wat ik belangrijk vind is dat we bij vrienden kunnen zitten (300m verderop) en dan af en toe kunnen meekijken.

Zou dit werken als babyfoon? Heeft iemand ervaring met deze camera?
Zijn er betere alternatieven?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Awaken1 Elke camera met infrarood en een microfoontje lijkt mij voldoende als babyfoon, kijkend naar de functionaliteit die je wilt. Hoe ver weg je zit is niet relevant, zolang je maar internet op je telefoon hebt.

Zo'n Eufycam 2 lijkt mij enigszins overkill, iets simpels als een Foscam C1 is ook prima in staat om een wiegje te filmen voor een fractie van de prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Gizz schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:50:
@Awaken1 Elke camera met infrarood en een microfoontje lijkt mij voldoende als babyfoon, kijkend naar de functionaliteit die je wilt. Hoe ver weg je zit is niet relevant, zolang je maar internet op je telefoon hebt.

Zo'n Eufycam 2 lijkt mij enigszins overkill, iets simpels als een Foscam C1 is ook prima in staat om een wiegje te filmen voor een fractie van de prijs.
Thanks voor je hulp.

Eufycam wilde ik eigenlijk sowieso al halen voor beveiliging buiten.
Dus dan een pakket met 3 cameras ipv 2.
Die is toevallig ook in de aanbieding bij coolblue voor 379 euro.
Ik zal ook eens inlezen op de foscam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 09:25
Graag advies voor een beveiligingscamera. Ik wil graag mijn spullen in de gaten houden met een goede camera. Heb alleen totaal geen verstand van. Wil graag mijn auto in de gaten houden wat is dan geschikt?
wil graag: zo goed mogelijk beeld ook snachts opname mogelijkheid en graag ook opname alleen bij bewegend beeld. kwaliteit boven prijs

[ Voor 3% gewijzigd door mark777 op 30-05-2020 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
FlipFluitketel schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 16:45:
@LeGato23 Andy zijn reactie:

[...]

Dan wacht ik wel even tot er weer een nieuwe versie komt (waar het hopelijk in opgelost is), via de app op mijn telefoon kan ik het wel sneller afspelen.
Zojuist zag ik dat er nieuwe firmware beschikbaar is voor de DH_NVR 4XXX-4KS2 via het ipcamtalk forum.

De firmware komt echter niet vanuit Andy waardoor ik nog terughoudend ben om deze nieuwe firmware te installeren. Tegelijkertijd wil ik wel graag de 'fast-forward' functionaliteit weer terug via de webgui...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-06 23:12

aawe mwan

Wat ook leuk is:

HoppyF schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 19:30:
[...]
Elke IP-camera heeft wel een "sleutelbos onder de bloempot" functie, je kent hem alleen zelf niet.

Het wachtwoord veranderen geeft een beter gevoel, maar betekent niet veel meer dan dat.
Ik geef een paar praktijkvoorbeelden:
  • Soms kan je behalve met het door jou ingestelde wachtwoord ook inloggen (als admin) met een vast achterdeur wachtwoord, dat niet te veranderen is;
  • Soms is het mogelijk om met een tooltje het admin wachtwoord in de camera via internet te resetten naar het standaard fabriekswachtwoord;
  • Er zijn camera's die op specifieke resoluties beeld sturen zonder naar een wachtwoord te vragen;
  • Bij sommige camera's kan je (zonder in te loggen) via HTTP een „versleuteld” bestandje opvragen met daarin alle wachtwoorden. Ontsleutelen kan met een simpel Python scriptje en dan zie je niet alleen het admin wachtwoord van de camera, maar ook je WiFi wachtwoord en wat je verder nog aan wachtwoorden geconfigureerd had in de camera, als gewoon leesbare tekst.
  • Sommige camera's hebben verborgen accounts die je zelf niet kunt zien en waar je dus ook het password niet van kunt veranderen
Soms zijn het bugs, soms zijn het bewust ingebouwde features.

[ Voor 4% gewijzigd door aawe mwan op 13-06-2020 21:04 . Reden: De verborgen accounts toegevoegd ]

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hansvk
  • Laatst online: 09-06 11:08
mark777 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 14:09:
Graag advies voor een beveiligingscamera. Ik wil graag mijn spullen in de gaten houden met een goede camera. Heb alleen totaal geen verstand van. Wil graag mijn auto in de gaten houden wat is dan geschikt?
wil graag: zo goed mogelijk beeld ook snachts opname mogelijkheid en graag ook opname alleen bij bewegend beeld. kwaliteit boven prijs
Dan zit je hier goed. Lees het topic door en dan denk ik dat je er wel uitkomt. En anders stel je hier daarna nog wat vragen.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Laatst online: 09-06 20:08

FlipFluitketel

Frontpage Admin
LeGato23 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 00:07:
[...]

Zojuist zag ik dat er nieuwe firmware beschikbaar is voor de DH_NVR 4XXX-4KS2 via het ipcamtalk forum.

De firmware komt echter niet vanuit Andy waardoor ik nog terughoudend ben om deze nieuwe firmware te installeren. Tegelijkertijd wil ik wel graag de 'fast-forward' functionaliteit weer terug via de webgui...
Ik ga het er ook nog maar even niet op gokken.. Wel zag ik nu nog een optie waar ik zelf eerder niet aan gedacht heb, SmartPSS. Daarmee kun je ook terugkijken en op hogere snelheden. :)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
hansvk schreef op maandag 1 juni 2020 @ 08:08:
[...]

Dan zit je hier goed. Lees het topic door en dan denk ik dat je er wel uitkomt. En anders stel je hier daarna nog wat vragen.
kom er niet echt uit. zoek een kwaliteits camera voor buiten maar zie dat veel camera groothoek lens hebben maar dat lijkt mij niet geschikt. Je ziet niet zoveel dan op afstand lijkt me. Ook bewegeings detectie lijkt niet altijd te werken. wat is dan een goeie camera voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
FlipFluitketel schreef op maandag 1 juni 2020 @ 08:24:
[...]
Ik ga het er ook nog maar even niet op gokken.. Wel zag ik nu nog een optie waar ik zelf eerder niet aan gedacht heb, SmartPSS. Daarmee kun je ook terugkijken en op hogere snelheden. :)
Ik heb contact gehad met Andy. Volgens Andy is mijn NVR (DHI-NVR4108-4KS2, aangeschaft nov 2019) geschikt voor de eerdere genoemde firmwareupdate. Dus... uitgevoerd en gelukkig succesvol. 8)
Helaas zie ik nog steeds geen fast forward knop in de webgui.

Dank voor de SmartPSS tip. Daar ga ik eens even naar kijken. Wellicht een prima alternatief inderdaad. Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
mark777 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 09:14:
[...]

kom er niet echt uit. zoek een kwaliteits camera voor buiten maar zie dat veel camera groothoek lens hebben maar dat lijkt mij niet geschikt. Je ziet niet zoveel dan op afstand lijkt me. Ook bewegeings detectie lijkt niet altijd te werken. wat is dan een goeie camera voor mij?
Vaak kun je bij ee camera lenzen kiezen met een verschillende kijkhoek.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
Hier kopen velen een camera: https://a.aliexpress.com/_dXZL8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
hansvk schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:35:
[...]

Vaak kun je bij ee camera lenzen kiezen met een verschillende kijkhoek.
thx ga een camera bestellen via de link kan ik mijn auto in de gaten houden. wordt vernield de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeKo
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-05 14:21
Na het lezen van dit topic me verdiept in enkele zaken en een aankoopadvies gevraagd in het forum.

Wat ik nog niet heb kunnen vinden is wanneer je verplicht bent om bordjes op te hangen.
Zelf ben ik hier geen fan van omdat dit mogelijk de indruk kan wekken dat er "iets te halen valt".
Maar ik heb ook begrepen dat je bijna verplicht bent om bordjes te hangen als je wilt dat je de beelden kan gebruiken.

Stel ik heb een oprit van 15m en aan het einde (15m van de straat) hangt de camera, deze is ingesteld om de auto die halverwege de oprit staat te filmen. Helaas is hierdoor een stukje openbare weg te zien.
Moet ik dan alsnog een bordje aan de voorkant van mijn perceel hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:11
GeKo schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 09:39:
Stel ik heb een oprit van 15m en aan het einde (15m van de straat) hangt de camera, deze is ingesteld om de auto die halverwege de oprit staat te filmen. Helaas is hierdoor een stukje openbare weg te zien.
Moet ik dan alsnog een bordje aan de voorkant van mijn perceel hangen?
Volgens de TS wel: "Daarnaast geld er een informatieplicht. Je bent verplicht om mensen te laten weten dat je filmt (ook op eigen terrein), zodat mensen zelf de keuze kunnen maken of ze in beeld willen verschijnen.
Pagina: 1 ... 49 ... 89 Laatste