Hikvision Camera - Geen beeld op 4G / wel op WIFI

Pagina: 1
Acties:
  • 11.428 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoeerd
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 05-12-2017
Beste forumleden,

Sinds een half jaar ben ik in het bezit van een Hikvision DS-2CD2022F-IW netwerk camera.

Camera is aangesloten middels UTP & normale stroomvoeding.
Laatste firmwareversie is: V5.4.0
De camera zit met een utp kabel direct in mijn modem (afstand ongeveer 15 m). Er zit alleen een verbindingsstukje tussen die de utp kabels verbind. Onlangs heb ik de utp kabel een stukje ingekort.

Mijn modem is een Ubee EVW3200 (provider ziggo)

Ik heb de camera gekocht zodat ik via mijn smartphone live mee kan kijken en pushnotificaties kan krijgen als "de postbode" voor de deur staat.

Buiten het feit dat ik ongeveer welke de stekker uit het stopcontact moest trekken omdat de camera "offline" was. Heb ik verder niet echt problemen gehad.

Ongeveer 2 weken geleden was de camera weer offline, maar nu was die echter naar fabrieksinstellingen terug gesprongen en zag ik via de SADP tool dat de camera inactive was. De camera vervolgens opnieuw ingesteld, maar nu geeft de Hik-connect app problemen.

De camera is via de SADP tool te zien, geeft zowel via de IVMS 4200 als via webbrowser toegang, maar op mijn smartphone krijg ik via 4G geen beeld.

Opmerkelijk is dat ik wel beeld krijg als ik op de WIFI. Zodra ik weer over schakel naar mobiel netwerk zegt de camera weer dat hij offline is.
Ik heb de camera al meerdere malen herstart, naar fabrieksinstellingen gedaan. Ook de Hik-connect app is verwijderd, camera verwijderd.

Van de week heb ik de camera handmatig toegevoegd (i.p.v. de QR code). Ik heb toen mijn externe IP-adres ingevoerd. Wonderbaarlijk deed de camera het toen op 4G voor een uurtje. Echter was het niet mogelijk beelden terug te kijken en kwamen de push-berichten ook niet binnen. Na het uurtje was de camera weer offline. De volgende dag bleek dat de camera wederom naar fabrieksinstellingen was terug gezet en inactive was.

De camera heeft een vast IP-adres met port-forwording. Heb dit ook al uitgeschakeld maar dit heeft ook geen zin.

Opmerkelijk is dat bij mijn camera in de SADP tool ik het hokje "Enable Hik-connect" niet aan kan vinken. Het hokje blijft grijs.

Vanochtend was de camera, via mijn externe IP, niet toe te voegen op de app. Maar nu wel. Voorlopig dus wel beeld, maar pushnotificaties werkt niet en komen niet binnen.
De afgelopen heeft de Hik-connect app ook niet gedraaid op mijn externe IP, maar op mijn normale.

- Mijn vraag aan jullie of iemand anders toevallig hetzelfde probleem heeft?
- Hoe het kan dat ik wel beeld krijg via WIFI, maar niet via 4G?

Alvast bedankt. Ik hou jullie op de hoogte.

gr,
Sjoerd :)

Beste antwoord (via rens-br op 17-08-2018 09:06)

• Sjoeerd
Inmiddels contact gehad met de leverancier. Kennelijk was er toch nog een firmware update beschikbaar. Dit in tegenstelling tot een overzicht van hikvision waarin stond dat V5.4.0 de laatste update was voor deze camera.

Inmiddels is firmware V5.4.5 geinstalleerd en draait het geheel al vier dagen weer zonder problemen. Camera is ook nog niet offline geweest. Ga er vanuit dat het probleem hiermee verholpen is.

Bedankt voor het meedenken.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ik neem aan dat je in je router poorten geforward hebt naar je camera? Welke en waar sla je de beelden op?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoeerd
@Frogmen

Klopt. Ik heb mijn router poort geforward naar mijn camera en mijn camera een vast IP gegeven; 192.168.178.11

Dit om ook makkelijker in te loggen via webbrowser.

Zaterdagmiddag heb ik de camera weer aan de gang gekregen op de externe IP en ik kreeg zelfs pushnotificaties binnen.
Alleen sinds vanochtend was mijn camera weer offline staat die in de SDAP tool weer als inactive.....

De beelden worden opgeslagen op een SD kaart in de camera. Ik sla alleen beelden op bij beweging. Had van de week ook de SD kaart geformatteerd. Maar dit heeft ook niet geholpen.

Buiten het feit dat de camera wederom inactive is gaat het opnemen van de beelden wel goed. Deze zijn via ivms en webbrower gewoon terug te kijken.

Vind het vooral raar dat de camera hiervoor gewoon redelijk functioneerde. Zou het met een update van de app te maken kunnen hebben en zijn er echt geen andere mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kan allemaal maar het lijkt er meer op dat de stabiliteit te wensen overlaat. Via welk kanaal heb je hem aangeschaft?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisvdv
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-03-2022
Heb je je poorten gecheckt via de website: canyouseeme.org. Anders eens proberen met andere poortnummers in het +8000 bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoeerd
Frogmen schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 09:09:
Kan allemaal maar het lijkt er meer op dat de stabiliteit te wensen overlaat. Via welk kanaal heb je hem aangeschaft?
Ik weet dat het een vrij oude modem is dus heb deze week een nieuwe modem gekregen. De Connect box van Ziggo draait inmiddels, maar via 4G nog steeds geen beeld en pushberichten. Via externe IP geeft hij momenteel wel beeld.

Via welk kanaal ik hem heb aangeschaft? Je bedoeld waar ik hem gekocht heb?

Online bij completebeveiliging. Ik ga hun deze week benaderen.
chrisvdv schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 09:30:
Heb je je poorten gecheckt via de website: canyouseeme.org. Anders eens proberen met andere poortnummers in het +8000 bereik.
Poorten zijn gecheckt. Geeft geen blokkeringen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Sjoeerd
Inmiddels contact gehad met de leverancier. Kennelijk was er toch nog een firmware update beschikbaar. Dit in tegenstelling tot een overzicht van hikvision waarin stond dat V5.4.0 de laatste update was voor deze camera.

Inmiddels is firmware V5.4.5 geinstalleerd en draait het geheel al vier dagen weer zonder problemen. Camera is ook nog niet offline geweest. Ga er vanuit dat het probleem hiermee verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studiodubio
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-05 10:49
Sjoeerd schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 20:32:

Waar heb je de firmware gedownload? Kun je de link hier posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1103131

Hoi Sjoerd,

Ik heb exact hetzelfde probleem als jij schetst.
Ik heb sinds een week een Hik-Visionair camera in gebruik.
Ik heb het echter nog nooit goed werkend gehad.

Ik ga er dus vanuit dat ik de meest recente firmware heb
V5.5.51 build 180314

Gerard

• 020Oost
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-01-2023
Firmware is te downloaden via http://www.hikvisioneurope.com/portal/

Let op: als er in het serienummer de letters CH staan betreft het een Chinees apparaat en loop je een zeer groot risico dat je het apparaat nooit meer kunt gebruiken. (Behalve als je via tftp eerst een backup maakt...)

[ Voor 58% gewijzigd door 020Oost op 16-08-2018 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Anoniem: 1103131 maak even een nieuw topic aan. Dit topic is alweer bijna één jaar oud.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.