Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:02
Piet91 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:49:
[...]

Dat je audio hebt. :P

Beveiligingscamera's zijn er om te registreren wat er gebeurd en IMHO is audio daar minstens net zo'n belangrijk aspect als video.

[...]

Nee.

De IPC-HDW5231R-ZE is een uitstekende camera, maar anno 2020 heb je ook alternatieven gekregen.
Als varifocal geen pre is, zou je voor de IPC-T5442TM-AS kunnen gaan. Iets hogere resolutie (4MP i.p.v. 2MP) en aangezien deze een grotere sensor heeft presteert deze 's nachts ook net wat beter.
De IPC-HDW2231R-ZS zou je kunnen vervangen door de IPC-HDW2231T-ZS-S2
En een goede vervanger voor de IPC-HDW5231R-ZE is de IPC-HDW3241T-ZAS.
Bedankt voor de info, deze nieuwe modellen vind ik op de nl sites goedkoper dan de oude.
IPC-HDW2231T-ZS-S2 voor 209
IPC-HDW3241T-ZAS voor 229 dus voor 2 tientjes goed te doen om er audio bij te hebben.
Bij ali zullen ze vast goedkoper zijn maar daar is denk ik op moment de levering lang van.

Over de niet variofocal IPC-T5442TM-AS, ik moet minimaal een hoek van 90 graden hebben en ik zie dat je hier meerdere lenzen voor hebt en wat zijn hier de hoeken van? Misschien dan toch makkelijker om naar de 2 bovenste te kijken zodat je het altijd naar behoeven aan kunt passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-07 12:44
TheMystery schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:43:
[...]

Bedankt voor de info, deze nieuwe modellen vind ik op de nl sites goedkoper dan de oude.
IPC-HDW2231T-ZS-S2 voor 209
IPC-HDW3241T-ZAS voor 229 dus voor 2 tientjes goed te doen om er audio bij te hebben.
Bij ali zullen ze vast goedkoper zijn maar daar is denk ik op moment de levering lang van.

Over de niet variofocal IPC-T5442TM-AS, ik moet minimaal een hoek van 90 graden hebben en ik zie dat je hier meerdere lenzen voor hebt en wat zijn hier de hoeken van? Misschien dan toch makkelijker om naar de 2 bovenste te kijken zodat je het altijd naar behoeven aan kunt passen.
Vwb de IPC-T5442TM-AS heb je de 3,6mm nodig.
Echter 2,8mm kan ook dan is je hoek nog groter.
Bij de bij ons bekende verkoper kost deze €150.
https://nl.aliexpress.com/item/33021770434.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:02
HoppyF schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:16:
[...]

Vwb de IPC-T5442TM-AS heb je de 3,6mm nodig.
Echter 2,8mm kan ook dan is je hoek nog groter.
Bij de bij ons bekende verkoper kost deze €150.
https://nl.aliexpress.com/item/33021770434.html
Oké zie het al de 3,6mm heeft een hoek van 89 en 2,8 van 113.
Maar ik verwacht dat de levertijd minimaal 3 weken is via de bekende leverancier hier, en zolang wou ik eigenlijk niet zonder zitten.
Dit model zie ik ook niet in de nl webshops, maar dan zou de IPC-HDW3241T-ZAS nog wel een goede optie kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
TheMystery schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:26:
[...]

Oké zie het al de 3,6mm heeft een hoek van 89 en 2,8 van 113.
Maar ik verwacht dat de levertijd minimaal 3 weken is via de bekende leverancier hier, en zolang wou ik eigenlijk niet zonder zitten.
Dit model zie ik ook niet in de nl webshops, maar dan zou de IPC-HDW3241T-ZAS nog wel een goede optie kunnen zijn.
Actuele voorraad en levertijd weet ik nu ook niet.
Voorheen was het binnen een week.
Je zou de verkoper even kunnen e-mailen en het navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
3 weken geleden IPC-T5442TM-AS besteld met 3.6 mm lens. In ongeveer een week in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElfjeT
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 11-04-2024
Mag ik jullie advies. Ik heb last van keuzestress. Zoveel brands en models met ik weet niet hoeveel verschillen en verschilletjes.Dit forum globaal doorgekeken en dat helpt deels (al 189! paginas aan posts in deel 2).

Ik heb een oud speledingetje IPC 1A die als FOSCAM aan mijn NAS verbonden is. Nu lees ik hier info over kijkhoek, gevoeligheid en al dan niet gebruik van IR (witte led of rood). Aan de IPC1A mankeert van alles: traag, security is twijfelachtig, firmware dito, beeld als een mozaiek.

Wat ik zoek (denk ik) is een staand model, met voldoende gevoeligheid, acceptabele resolutie en PTZ. IR is soms een probleem als ik binnen pan en de camera komt een raam tegen of iets ander glimmends. Het is dan hel "verlicht" / weerkaastst. Dus minimaal IR aan/uit of voldoende gevoelig. Camera kijkt binnen of van binnen naar buiten. Niet zo serieus als ik hier soms lees (wel mooie techniek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:09

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik wil graag een camera om mijn achtertuin in de gaten te houden. Nu heb ik een aantal eisen die los van elkaar totaal niet bijzonder zijn, maar de combinatie blijkt niet te bestaan. Of de camera die ik zoek bestaat wel, maar ik kan 'm niet vinden ;)

Hou je vast, dit zijn mijn extreme eisen:
  • Bulletcamera voor buiten
  • Lichtgevoelig (niveautje Darkfighter, Starlight, etc.)
  • Wifi
Viel wel mee toch? Een camera die hieraan voldoet lijkt me niet toevallig alleen voor mijzelf interessant, maar voor een veel breder publiek. Toch lijken merken als HKvision en Dahua niets aan te bieden wat hierop aansluit.

Zie ik een camera over het hoofd, of wordt de enige optie om een camera zonder wifi te nemen en daar maar een bedraad netwerk -> wifi adapter bij te klussen in een spatwaterdichte opbouwdoos? :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
WiFi voor bewakingscamera's is een slecht idee, daarom hebben de betere camera's dat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07 23:47
Een WiFi camera met professionele eigenschappen is een niche product. WiFi beschouwen we niet als een noodzakelijke functie voor serieuze camera beveiliging. Vandaar zal je dat niet veel tegenkomen in die markt.

Uiteraard hebben de meeste merken wel een WiFi camera maar is meestal bedoeld voor onderkant markt die niet verlegen zit om darkfighter of ColorVu eigenschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sijz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-03-2021
Na veel onderzoek van de verschillende kwaliteiten ga ik als vele andere in dit forum kiezen voor Dahua en dan één van de Starlight camera's.

Een goede tip wat ik heb gelezen is dat er een welbekende verkoper in azië zit die de camera's een stuk goedkoper aanbieden. Hoe kom ik er achter of dit geen imitaties zijn? De type nummers zijn anders dan ze hier in europa en azië gebruiken.

Als voorbeeld:
https://nl.aliexpress.com....8148356.2.57f54711tyP9Xq
en
https://www.dahuasecurity...s/8-MP/IPC-HDW2831T-AS-S2

Het origineel heeft als type nummer: IPC-HDW2831T-AS-S2, terwijl de wel bekende verkoper het verkoopt onder type: IPC-T2831T-ZS.

Betreft dit dezelfde camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@ik222 @AutisticPinguin Bedankt voor de bevestiging, dan blijf ik niet langer zoeken. Ik zal zelf wat onderdelen combineren om hoge lichtgevoeligheid + wifi wel voor elkaar te krijgen :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Gizz schreef op zondag 12 april 2020 @ 15:17:
@ik222 @AutisticPinguin Bedankt voor de bevestiging, dan blijf ik niet langer zoeken. Ik zal zelf wat onderdelen combineren om hoge lichtgevoeligheid + wifi wel voor elkaar te krijgen :)
Laat die WiFi vallen, het werkt gewoon niet lekker voor buiten camera’s.
Waar de camera komt te hangen heb je ook 230V nodig als je toch een WiFi camera zou vinden.
Kies dus veel liever een bedrade netwerkkabel mèt voeding (POE).
Je hebt dan geen 230V meer nodig en kunt met één kabel trekken volstaan.
Kost misschien even wat moeite om een lange kabel te trekken maar dit loont wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

HoppyF schreef op zondag 12 april 2020 @ 15:44:
[...]

Laat die WiFi vallen, het werkt gewoon niet lekker voor buiten camera’s.
Want? Op de plek waar de camera komt te hangen haal ik met 2 vingers in m'n neus 400Mbit, meestal meer. Bij de meeste camera's zie ik een maximale bitrate van zo'n 8Mbit staan.
Waar de camera komt te hangen heb je ook 230V nodig als je toch een WiFi camera zou vinden.
Kies dus veel liever een bedrade netwerkkabel mèt voeding (POE).
Je hebt dan geen 230V meer nodig en kunt met één kabel trekken volstaan.
Ik hoef geen kabels te trekken, want ik heb gewoon 230v op mijn gevel op de plek waar de camera komt te hangen. Daarentegen heb ik geen lege leidingen door de gevel of op een andere manier naar mijn tuin toe waar ik makkelijk nieuwe kabels door kan trekken.

Mijn situatie is dus zowel 230v als superstabiele en snelle wifi op de plek waar de camera komt. Wellicht verklaart dat iets beter mijn voorkeur voor een wifi-camera ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Gizz op 12-04-2020 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Gizz schreef op zondag 12 april 2020 @ 16:03:
[...]

Want? Op de plek waar de camera komt te hangen haal ik met 2 vingers in m'n neus 400Mbit, meestal meer. Bij de meeste camera's zie ik een maximale bitrate van zo'n 8Mbit staan.

[...]

Ik hoef geen kabels te trekken, want ik heb gewoon 230v op mijn gevel op de plek waar de camera komt te hangen. Daarentegen heb ik geen lege leidingen door de gevel of op een andere manier naar mijn tuin toe waar ik makkelijk nieuwe kabels door kan trekken.

Mijn situatie is dus zowel 230v als superstabiele en snelle wifi op de plek waar de camera komt. Wellicht verklaart dat iets beter mijn voorkeur voor een wifi-camera ;)
Je verklaring klinkt logisch omdat je situatie zo is.
Punt is niet dat jouw WiFi niet zo goed zijn. Meestal is WiFi in en rond het huis wel in orde.
Het is bekend dat WiFi bij beveiligingscamera’s echter niet zo stabiel is.
Je camera moet immers 24/7 blijven werken zonder uitval.
Daarbij komt nog dat criminelen niet achterlijk zijn en er wel voor zullen zorgen dat je WiFi plat gelegd wordt als ze een ongewenst bezoekje bij je komen brengen.
Juist dan wil je dergelijke figuren graag in beeld krijgen en ook houden en geen uitval willen hebben.

Natuurlijk mag je van mij de gok nemen maar uit ervaring van vele camera bezitters is anders gebleken.
Vandaar dus ook het advies om bedraad met POE te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

HoppyF schreef op zondag 12 april 2020 @ 18:31:
[...]

Daarbij komt nog dat criminelen niet achterlijk zijn en er wel voor zullen zorgen dat je WiFi plat gelegd wordt als ze een ongewenst bezoekje bij je komen brengen.
Volgens mij zijn de meeste inbrekers gelegenheidsboefjes. Die rijden een paar keer door de straat om te kijken waar het licht uit is of ergens een raampje open staat. Even naar binnen, kijken of er ergens een sieradenkistje staat en er weer vandoor.

Ik heb een rijtjeswoning in een reguliere wijk, een tuindorp van begin vorige eeuw. Veel van mijn buren hebben geen lamp in de tuin die bij beweging aan gaat, of laten al het licht thuis uit als ze weg zijn. De kans dat ze sowieso mijn huis uitkiezen lijkt me al vrij klein, er zijn veel aantrekkelijkere woningen. Dat ze niet alleen mijn huis uitkiezen maar ook nog eens de moeite nemen om apparatuur mee te nemen om de wifi plat te gaan leggen acht ik dan al helemaal nihil :z

Het is natuurlijk een ander verhaal als je ergens een villa op een landgoed hebt vol met kunst, sieraden en in de garage dure auto's. Of als je in de Quote 500 staat en ze je dochter willen kidnappen. Dan zou ik ook niet op een wifi-camera vertrouwen. Maar een rijtjeswoning van 70 vierkante meter in een vooroorlogs tuindorp? Lijkt me geen probleem.

Overigens zul je met de oplossing die ik heb bedacht de camera zelf niet herkennen als wifi-camera, want er zit geen antennetje aan. Maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:09
@Gizz

Ik ben ook een groot voorstander van PoE. Bedraad is gewoon altijd beter dan Wifi. Zo zijn dus de meeste apparaten bij mij in huis bedraad aangesloten. Daarnaast is Wifi half-duplex en ethernet full-duplex.

De meeste goede beveiligingscamera's werken via PoE, omdat dit nu eenmaal beter is. Dit betekend dat camera's met Wifi meestal van mindere kwaliteit zijn. (Uitzonderingen daargelaten)
Dit betekent dan ook vaak dat veel van dat soort camera's lek zijn. Slechte software, etc.
Maar nogmaals: Uitzonderingen daargelaten. Er zullen vast goede beveiligingscamara's zijn met Wifi.
Ik heb er nog een die zowel via Wifi als PoE aangesloten kan worden (uiteraard staat wifi uit). Die staat echter wel op de nominatie vervangen te worden.

Dit gezegd hebbende.
Volgens mij heeft Hikvision nog wel een redelijke, de DS-2CD2041G1-IDW
Ik zou dan minstens voor een vergelijkbaar merk gaan, Dahua zal ook vast nog wel Wifi camera's hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door rinkel op 12-04-2020 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
@Gizz Je kan ook deze Dahua Ptz Camera Engels Versie SD29204T-GN-W 2Mp Netwerk Wifi Ip Camera Ingebouwde Microfoon 4 Xoptical nog proberen.

Is geen bullet maar heeft Wifi en PoE. moet nog wel een power adapter bij. (is niet standaard inbegrepen.)

[ Voor 4% gewijzigd door BenEco op 12-04-2020 20:53 ]

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+SigEnergy 11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-04 22:31
Er worden zeer veel interessante opties besproken voor techies / tweakers. Wat raad ik en digibeet aan die redelijk plug n play draadloos systeempje met 2-3 cams buiten wil hangen met toegang over het internet en (cloud) storage?

Ring achtige oplossing? Of zou jullie voorkeur ergens anders naar uitgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huupke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-07 19:06
@Gizz je zou eens naar de Kami Wire-Free Outdoor Camera kunnen kijken. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar kwam hem tegen op het internet. Ikzelf ben overigens geen voorstander van WiFi voor camera's

i5-13600KF @ 6.0GHz || Domoticz on Pi3+Pi4 || PV: 14940 Wp || WP: 12kW LG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

rinkel schreef op zondag 12 april 2020 @ 19:05:
@Gizz
Bedraad is gewoon altijd beter dan Wifi.
Hangt natuurlijk ook van de omstandigheden af. Zo zit in mijn LG oled tv een netwerkkaart die 100Mbit bedraad doet, terwijl de tv via 5Ghz wifi makkelijk een honderden Mbits aan bandbreedte heeft. Films met een hoge bitrate (100+) kijken vanaf mijn server lukt dan prima via wifi en juist niet via de bedrade route. Ook het feit dat ik niet mijn keukenmuur hoef te slopen om nieuwe leidingen aan te leggen maakt in dit geval wifi beter dan bedraad :)
Daarnaast is Wifi half-duplex en ethernet full-duplex.
Niet echt een argument met MIMO waarbij een kanaal wordt gebruikt voor verzenden en tegelijkertijd het andere voor ontvangen.

Maar goed, ik zou de discussie over wifi hierbij willen laten. Mijn netwerk heeft een bandbreedte van honderden megabits op de plek waar de camera komt te hangen en de camerastream is maximaal 8Mbit, dus waar hebben we het over :P
Volgens mij heeft Hikvision nog wel een redelijke, de DS-2CD2041G1-IDW
Ik zou dan minstens voor een vergelijkbaar merk gaan, Dahua zal ook vast nog wel Wifi camera's hebben.
Beide merken hebben zeker wifi camera's, maar die zijn allemaal veel minder gevoelig in het donker dan hun familieleden zonder wifi.
BenEco schreef op zondag 12 april 2020 @ 20:49:
@Gizz Je kan ook deze Dahua Ptz Camera Engels Versie SD29204T-GN-W 2Mp Netwerk Wifi Ip Camera Ingebouwde Microfoon 4 Xoptical nog proberen.
Dat is een camera voor binnen (of bekijk ik nu de verkeerde?) en heeft geen buitengewoon lichtgevoelige sensor.
Cable_boy schreef op maandag 13 april 2020 @ 09:34:
@Gizz je zou eens naar de Kami Wire-Free Outdoor Camera kunnen kijken.
Die is maar full hd (ik had een hogere resolutie niet als eis opgegeven, dat is waar) en de fabrikant spreekt van een goed nachtzicht zonder verdere specificaties te noemen. Dan vrees ik al het ergste.

Bedankt allemaal, maar zoals ik al aangaf ga ik gewoon voor een goede (non-wifi) HK of Dashua en hang er voor twee tientjes een wifi-bridge tussen. Dan heb ik een normale goede camera op wifi, precies wat ik wil. Als fabrikanten niet in 1 pakketje aanbieden wat ik wil, dan maak ik het zelf wel. En dat ik niks kon vinden wat aan mijn eisen voldoet is nu in dit topic bevestigd dus het lag niet aan mijn zoekskills.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
Gizz schreef op maandag 13 april 2020 @ 11:24:
[...]
Hangt natuurlijk ook van de omstandigheden af. Zo zit in mijn LG oled tv een netwerkkaart die 100Mbit bedraad doet, terwijl de tv via 5Ghz wifi makkelijk een honderden Mbits aan bandbreedte heeft. Films met een hoge bitrate (100+) kijken vanaf mijn server lukt dan prima via wifi en juist niet via de bedrade route. Ook het feit dat ik niet mijn keukenmuur hoef te slopen om nieuwe leidingen aan te leggen maakt in dit geval wifi beter dan bedraad :)

[...]

Niet echt een argument met MIMO waarbij een kanaal wordt gebruikt voor verzenden en tegelijkertijd het andere voor ontvangen.

Maar goed, ik zou de discussie over wifi hierbij willen laten. Mijn netwerk heeft een bandbreedte van honderden megabits op de plek waar de camera komt te hangen en de camerastream is maximaal 8Mbit, dus waar hebben we het over :P

[...]

Beide merken hebben zeker wifi camera's, maar die zijn allemaal veel minder gevoelig in het donker dan hun familieleden zonder wifi.

[...]

Dat is een camera voor binnen (of bekijk ik nu de verkeerde?) en heeft geen buitengewoon lichtgevoelige sensor.

[...]

Die is maar full hd (ik had een hogere resolutie niet als eis opgegeven, dat is waar) en de fabrikant spreekt van een goed nachtzicht zonder verdere specificaties te noemen. Dan vrees ik al het ergste.

Bedankt allemaal, maar zoals ik al aangaf ga ik gewoon voor een goede (non-wifi) HK of Dashua en hang er voor twee tientjes een wifi-bridge tussen. Dan heb ik een normale goede camera op wifi, precies wat ik wil. Als fabrikanten niet in 1 pakketje aanbieden wat ik wil, dan maak ik het zelf wel. En dat ik niks kon vinden wat aan mijn eisen voldoet is nu in dit topic bevestigd dus het lag niet aan mijn zoekskills.
Hier ook toevallig een LG OLED.
Inderdaad deze is een uitzondering op de regel en functioneert met WiFi beter en sneller dan bedraad.
Je kunt dit niet vergelijken met een beveiligingscamera.
Het gaat niet om snelheid en dus bandbreedte maar om de stabiliteit en betrouwbaarheid.
Je kunt inderdaad dan het beste een niet-WiFi camera gebruiken en deze zelf voorzien van een WiFi oplossing als je geen vaste netwerkaansluiting wilt gebruiken.
Kijk wel even naar de lichtgevoeligheid en of je wat omgevingslicht hebt in het donker.
De kwaliteit van de beelden ‘s nachts is wel belangrijk om iets duidelijk te kunnen waarnemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

HoppyF schreef op maandag 13 april 2020 @ 11:58:
Kijk wel even naar de lichtgevoeligheid en of je wat omgevingslicht hebt in het donker.
Dat vergelijken is soms nog best lastig, al hou ik wel van een uitdaging :P

Voorbeeldje: welke van deze camera's is nou lichtgevoeliger / heeft een betere beeldkwaliteit?

IPC-B5442T-ASE vs IPCT-HFW5231RE-IZS

De eerste is 0,0016 lux bij een sluitertijd van 1/3e seconde en 0,015 lux bij 1/30e. (beide F1.6)

De tweede is 0,007 lux bij F1.2 en 0.01 lux bij F1.4. Voor het 'gemak' worden daar dan de sluitertijden helemaal niet genoemd... Dan ga ik maar van 1/3e seconde uit want dat levert de winkelier de meest indrukkende getallen qua lux op.

Als mijn aanname klopt is de sensor van de eerste camera veel lichtgevoeliger dan de tweede. Niet geheel gek, want die camera heeft ook een grotere sensor. Als mijn aanname niet klopt (en de getallen van camera 2 dus bij 1/30e seconde zijn), dan is de sensor van de tweede camera veel indrukwekkender.

Punt blijft dat als je maar half toegelichte specificaties hebt om op af te gaan het best lastig is om goed te vergelijken :)

edit: ik heb overigens uiteindelijk deze besteld.

[ Voor 5% gewijzigd door Gizz op 13-04-2020 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Gizz schreef op maandag 13 april 2020 @ 12:16:
[...]

Dat vergelijken is soms nog best lastig, al hou ik wel van een uitdaging :P

Voorbeeldje: welke van deze camera's is nou lichtgevoeliger / heeft een betere beeldkwaliteit?

IPC-B5442T-ASE vs IPCT-HFW5231RE-IZS

De eerste is 0,0016 lux bij een sluitertijd van 1/3e seconde en 0,015 lux bij 1/30e. (beide F1.6)

De tweede is 0,007 lux bij F1.2 en 0.01 lux bij F1.4. Voor het 'gemak' worden daar dan de sluitertijden helemaal niet genoemd... Dan ga ik maar van 1/3e seconde uit want dat levert de winkelier de meest indrukkende getallen qua lux op.

Als mijn aanname klopt is de sensor van de eerste camera veel lichtgevoeliger dan de tweede. Niet geheel gek, want die camera heeft ook een grotere sensor. Als mijn aanname niet klopt (en de getallen van camera 2 dus bij 1/30e seconde zijn), dan is de sensor van de tweede camera veel indrukwekkender.

Punt blijft dat als je maar half toegelichte specificaties hebt om op af te gaan het best lastig is om goed te vergelijken :)

edit: ik heb overigens uiteindelijk deze besteld.
Ja, is ook lastig te vergelijken.
Zeker bij lage sluitertijden heb je er uiteindelijk nog niets aan want dan krijg je een grote veeg in beeld.
De F waarde van de lens zegt ook wel iets, hoe lager hoe beter.
Je hebt de zoom versie besteld zie ik, zal geen slechte keuze zijn, ik ben benieuwd naar de resultaten.
Iets licht in het donker verbetert het beeld vaak al enorm, kleine led buitenlamp bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scolopax
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-08-2024
Gebruikers van Dahua producten zie volgende Security Advisory https://www.dahuasecurity...cybersecurity/details/727

[ Voor 16% gewijzigd door Scolopax op 14-04-2020 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-07 13:58
@Gizz Nog 1 opmerking vwb WiFi en camera's , dat je netwerk het allemaal aan kan is niet echt het probleem, maar meer het feit dat het signaal gestoord kan worden, okay, gelegenheidsdiefjes zullen dit niet snel doen. Een goede kennis van mij had Wifi camera's hangen rond zijn huis. 's Morgens wilde zijn vrouw in de auto stappen die op de oprit stond, met nadruk stond, auto weg, 2 camera's er op. Beelden terug kijken en beelden met de auto er nog op, volgende beelden, auto weg. tussenliggende beelden niet geregistreerd omdat de camera's offline waren gegaan, het Wifi signaal werd gestoord. Dus als je toch Wifi neemt, zorg dat deze ook lokale opslag hebben bij verlies van signaal.
Daarom voor mij geen Wifi camera's, ik heb al een tijdje 2 Dahua 22204 domes met PoE voeding hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:23
Soms is het wel overdreven: als "After the successful login of the legal account" dat ben ik en alleen ik en nieteens vanaf internet oid...
Thnx anyway!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Super nuttig _/-\o_

Als enige nadeel van kopen in China zie ik tot nu toe dat de garantie waarschijnlijker moeilijker is dan een aanschaf in NL, zijn er nog meer noemenswaardige zaken waar je rekening mee moet houden?

Als je een camera via de bekende verkoper op die chinese site koopt, kan je deze dan wel updaten met onder meer dit soort security updates?

En hoe zit het met de NVR's aangekocht via een buitenlandse verkoper, zijn deze goed te updaten? Zijn de updates gewoon te verkrijgen via internationale site van de fabrikant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
Wolly schreef op woensdag 15 april 2020 @ 11:04:
[...]

Super nuttig _/-\o_

Als enige nadeel van kopen in China zie ik tot nu toe dat de garantie waarschijnlijker moeilijker is dan een aanschaf in NL, zijn er nog meer noemenswaardige zaken waar je rekening mee moet houden?

Als je een camera via de bekende verkoper op die chinese site koopt, kan je deze dan wel updaten met onder meer dit soort security updates?

En hoe zit het met de NVR's aangekocht via een buitenlandse verkoper, zijn deze goed te updaten? Zijn de updates gewoon te verkrijgen via internationale site van de fabrikant?
Camera’s en NVR’s via Andy zijn gewoon te updaten.
Net gedaan met mijn NVR, deze liep niet echt achter want ik had firmware van februari 2020.
Ik kijk voor de laatste versies meestal hier:
https://www.ipcamtalk.com/forums/empiretech-andy.68/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
SniperGuy schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:45:
Soms is het wel overdreven: als "After the successful login of the legal account" dat ben ik en alleen ik en nieteens vanaf internet oid...
Thnx anyway!
Het helpt ook als je (zoals ik hier) de camera's geen verbinding met internet laat maken; elke verbinding naar binnen of buiten is verboden voor de camera's.

@Wolly Zoals @HoppyF al aangaf; de camera's/NVR's van Andy zijn gewoon te updaten. Sterker nog; hij komt steevast eerder met nieuwe firmware dan Dahua (website) zelf.
Echter zou ik altijd terughoudend zijn met firmware updates; zeer regelmatig dat ze problemen geven.
Laat anderen maar eerst proefpersoon zijn voordat ik ze update. :P

Overigens het seizoen voor spinnen(webben) is ook weer aangebroken; alleen nu wel heel heftig; een hardnekkige spin hier die bij een camera elke nacht weer webben zit te maken. Ragebol en insecten spray wil nog niet helpen. }:|

[ Voor 40% gewijzigd door Piet91 op 15-04-2020 12:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Zojuist een bestelling bij Andy gedaan voor de camera's voor ons toekomstig huis zodat we deze met de bouw gelijk mee kunnen nemen. Hier moeten we wel weer even mee vooruit kunnen en hebben nog ruimte om te groeien indien wenselijk gezien de 16 poorten op de NVR.
Vanwege het gemak gewoon voor 8 vario focal gegaan en geen emmer techniek gebruikt. De IPC-HDBW3241F-AS-M als camera voor bij de voordeur genomen. In eerste instantie had ik de IPC-HDBW4231F-AS besteld maar hij gaf aan dat dit de opvolger is en heeft hij zonder meerprijs aangepast.

Nu wachten tot het huis wordt geplaatst en we de set kunnen gaan ophangen.

Members only: Shopping List
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-07 13:32
Zojuist ook een IPC-T2231T-ZS besteld bij Andy om te beginnen. Misschien later een NVR. Eerst maar eens kijken of het werkt zoals ik wil. Ik ga dit topic in de gaten houden.

[ Voor 11% gewijzigd door hansvk op 15-04-2020 13:19 ]

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gil1972
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09-10-2024
Vandaag de camera's en NVR van Andy ontvangen. Precies 2 weken onderweg.
Ik heb twee een vragen m.b.t. het benaderen van de camera's vanaf extern of mobiel.
Als ik de QR code scan op de camera of via de software van de NVR, kom ik op de app van iDMSS Plus.
Deze heb ik geïnstalleerd maar eerlijk gezegd ben ik er niet van gecharmeerd. Wat vinden jullie ervan? Mijn oude camera set had een app van D-link die vind ik wat gebruiksvriendelijker. Zijn er alternatieven waarmee ik behalve de camera's ook de NVR kan benaderen?

Vraag 2
Om de camera's aan de app toe te voegen scan ik nu de QR code op de camera zelf en voer mijn wachtwoord in. Zijn er mogelijkheden om de app inclusief de geïnstalleerde camera's te delen met een andere telefoon of moet ik dan weer alle camera's afscannen of model-nummer invoeren?

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gil1972
Aanvullende vraag tijdsinstelling.
Ik heb op de NVR 5216 4ks2 de tijd ingesteld. Op het beeldscherm wordt ook de juist tijd rechtsboven in de hoek getoond.
Nu heb ik een van de camera's aangesloten en die geeft eveneens de tijd weer. Echter deze tijd wijkt een uur af. Weet iemand hoe ik de tijd van de camera kan instellen of hoe ik de tijd van de NVR met de camera's kan synchroniseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Gil1972 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 12:32:
Aanvullende vraag tijdsinstelling.
Ik heb op de NVR 5216 4ks2 de tijd ingesteld. Op het beeldscherm wordt ook de juist tijd rechtsboven in de hoek getoond.
Nu heb ik een van de camera's aangesloten en die geeft eveneens de tijd weer. Echter deze tijd wijkt een uur af. Weet iemand hoe ik de tijd van de camera kan instellen of hoe ik de tijd van de NVR met de camera's kan synchroniseren?
Tijd synchroniseren aanzetten in de NVR.
Zie plaatje.
Verder heb ik QR code’s nooit gebruikt.
Gewoon toevoegen op IP adres, account/wachtwoord.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YJIlLGB0_xaQipQei7cSiODvET4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8udXpqej4zo29AnrLL7YJRcZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gil1972
Zie plaatje.
Top!
Dankjewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:19
HoppyF schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 12:53:
[...]

Zie plaatje.
Verder heb ik QR code’s nooit gebruikt.
Gewoon toevoegen op IP adres, account/wachtwoord.

[Afbeelding]
Waarom ziet jou webversie er anders uit dan bij mij en waarom zijn mijn 2 eerste camera's niet meer voorzien van D1 en D2 in de preview, terwijl ze bij setup-registration nog wel zijn benoemd?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lc92_9tahsnyDBSZRA0gIbfILBQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m51SIfMvxgZS5zNd3X712tns.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SnIU509fSk9Y-pIhkw3aNb9w9qY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7eMXLQNYRQfXgIuNhKB12FCh.jpg?f=user_large

Verder staat bij general time mijn IPC sync aan en staat mijn tijd goed, maar geven de camera's een verkeerde tijd
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fDrK_wFSjpsV3OarMzRz3YwHUPA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CrRw8hrFGW1sc17fBHwcm3K5.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3V0RHUoEgM_WklBrGiY9K1ybkrE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YGeerm66u8DoxDwX86JTTUrp.jpg?f=user_large

Wat doe ik fout?

Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
bbn_ldp schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 21:18:
[...]

Waarom ziet jou webversie er anders uit dan bij mij en waarom zijn mijn 2 eerste camera's niet meer voorzien van D1 en D2 in de preview, terwijl ze bij setup-registration nog wel zijn benoemd?
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Verder staat bij general time mijn IPC sync aan en staat mijn tijd goed, maar geven de camera's een verkeerde tijd
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Wat doe ik fout?
Ik heb een iets andere NVR, de 4 serie. 4108HS.
Wel de nieuwste firmware.

DHI-NVR4108HS-4KS2
Firmware: V4.001.0000000.1, Build Date: 2020-03-19

Ik zie dat de 5 serie ook nieuwe firmware heeft: https://www.ipcamtalk.com...-nvr5xxx-4ks2-docx.58461/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
HoppyF schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 21:37:
[...]

Ik heb een iets andere NVR, de 4 serie. 4108HS.
Wel de nieuwste firmware.

DHI-NVR4108HS-4KS2
Firmware: V4.001.0000000.1, Build Date: 2020-03-19

Ik zie dat de 5 serie ook nieuwe firmware heeft: https://www.ipcamtalk.com...-nvr5xxx-4ks2-docx.58461/
De nieuwste heb ik er net vanavond opgezet. De time sync in algemeen heb ik uitgevinkt en nu loopt de tijd wel goed op de camera’s. De namen/ channels van de 2 camera’s ben ik nog niet achterwaarts die gewijzigd zijn na de update

Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
bbn_ldp schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 21:43:
[...]

De nieuwste heb ik er net vanavond opgezet. De time sync in algemeen heb ik uitgevinkt en nu loopt de tijd wel goed op de camera’s. De namen/ channels van de 2 camera’s ben ik nog niet achterwaarts die gewijzigd zijn na de update
Ok, ziet je webinterface er nu ook zo uit als mijn eerdere plaatje?
Soms moet je na een firmware upgrade een reset default uitvoerend (dat is dus niet een reset naar factory settings!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
HoppyF schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 21:54:
[...]

Ok, ziet je webinterface er nu ook zo uit als mijn eerdere plaatje?
Soms moet je na een firmware upgrade een reset default uitvoerend (dat is dus niet een reset naar factory settings!).
Nee de webinterface is zoals mijn eerdere plaatje, maar dat komt misschien omdat ik een 5000 serie nvr heb. De nvr is 2x opnieuw opgestart. Uitgezonderd de channelnamen van de twee foscam camera’s lijkt verder alles goed te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyPartyPlace
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-12-2022
Weet iemand of een IMOU camera ook aan iDMSS is toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
bbn_ldp schreef op zondag 19 april 2020 @ 09:04:
[...]

Nee de webinterface is zoals mijn eerdere plaatje, maar dat komt misschien omdat ik een 5000 serie nvr heb. De nvr is 2x opnieuw opgestart. Uitgezonderd de channelnamen van de twee foscam camera’s lijkt verder alles goed te gaan.
Vreemd dat de user interface niet is aangepast op de 5 serie.
Het doet mij voorkomen als de oude User interface die ik eerst op de 4 serie NVR had.

Nou ja, je kijkt er ook niet iedere dag naar dus zo erg is dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik2B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:03
Edit: verkeerde topic :+

[ Voor 94% gewijzigd door Erik2B op 19-04-2020 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-Yen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:01
Hallo iedereen. Ik ben op zoek naar advies. Ik start binnenkort met een nieuwbouw woning en ik heb interesse om enkele beveiligingscamera's te installeren. Hierdoor heb ik dus de vrijheid om kabels te voorzien. Mij lijkt Power over Ethernet daarom de beste keuze? Ik wil graag de camerabeelden van overal kunnen raadplegen (via smartphone / laptop) en ben ik op zoek naar ingebouwde veiligheidsfuncties zoals motion detection met push notifications. Ik wil niet graag een maandelijks cloud service kost betalen dus daarom lijkt een NVR Setup mij de aanbevolen optie? Ik ben zelf niet thuis in de markt van beveiligingscamera's dus het zou leuk zijn moest als iemand mij merken, pakketten of webshops kunnen aanbevelen.

Heeft er iemand ervaring met WD ReadyView Surveillance System? Ik heb het op Amazon.com al te koop zien staan voor $350 maar momenteel zijn de prijzen weer de hoogte in en het is nog niet te vinden op de Europese markt. Het lijkt mij een compleet en betaalbaar pakket alleen heb ik bang voor de kwaliteit en lange termijn support van Western Digital.
https://shop.westerndigit...system#WDBELL0040HWT-HESN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbn_ldp
HoppyF schreef op zondag 19 april 2020 @ 10:51:
[...]

Vreemd dat de user interface niet is aangepast op de 5 serie.
Het doet mij voorkomen als de oude User interface die ik eerst op de 4 serie NVR had.

Nou ja, je kijkt er ook niet iedere dag naar dus zo erg is dit niet.
Sinds vanmorgen heb ik wel ineens de nieuwe interface
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W1liyscSqbXVzH4ZljsNoYEsJDk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aYDP7wfGZ534n3ODfiBr4Wgm.jpg?f=fotoalbum_large

Heb de cameranamen ook weer kunnen toevoegen, krijg alleen de tijd op camera's niet goed maar dat zoek ik nog wel uit waar dat probleem zit.

Heb nu weer onderstaand vanuit KPN veilig/F secure. Moet virusscan uitschakelen voordat ik kan inloggen via netwerk op de nvr.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PiRvDZgmyvTbpIHU-Yue5QYaCEA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sAFtRFtmRHFnR8JzS4sF7BTK.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand een idee hoe dit komt? Is na de nieuwste firmware

[ Voor 31% gewijzigd door bbn_ldp op 21-04-2020 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_rick
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21:51
J-Yen schreef op zondag 19 april 2020 @ 15:06:
Hallo iedereen. Ik ben op zoek naar advies. Ik start binnenkort met een nieuwbouw woning en ik heb interesse om enkele beveiligingscamera's te installeren. Hierdoor heb ik dus de vrijheid om kabels te voorzien. Mij lijkt Power over Ethernet daarom de beste keuze?
Absoluut! En nu je de gelegenheid hebt om kabels aan te brengen in je huis, zou ik dat zeker doen. En daarnaast nog een paar loze leidingen in aar elke verdieping... denk naast camera's ook aan wifi AP's, televisies etc.
Ik wil graag de camerabeelden van overal kunnen raadplegen (via smartphone / laptop) en ben ik op zoek naar ingebouwde veiligheidsfuncties zoals motion detection met push notifications. Ik wil niet graag een maandelijks cloud service kost betalen dus daarom lijkt een NVR Setup mij de aanbevolen optie? Ik ben zelf niet thuis in de markt van beveiligingscamera's dus het zou leuk zijn moest als iemand mij merken, pakketten of webshops kunnen aanbevelen.
Voorheen had ik camera's op mijn Synology draaien, dat werkte, maar via de telefoon bekijken werkte niet heel fijn. Inmiddels heb een goedkope NVR met een oud hdd'tje neergezet. Over het apparaat zelf ben ik niet heel tevreden, maar werkt in elk geval wel soepel om de beelden op de telefoon te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:23

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Ik zag vorige week bewakingsbeelden van een boefje dat bij binnenkomst naar de groepenkast liep en groepen ging uitschakelen tot de IR lampjes van de camera donker werden. Daar helpt niet-WiFi ook niet tegen.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-07 00:40
Als je meterkast unlocked laat met de groepenkast en/of NVR daarin dan kun je natuurlijk net zo goed geen camera's ophangen. Beetje hetzelfde als de code op het alarmkastje plakken bij de voordeur.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
aawe mwan schreef op maandag 20 april 2020 @ 19:39:
Ik zag vorige week bewakingsbeelden van een boefje dat bij binnenkomst naar de groepenkast liep en groepen ging uitschakelen tot de IR lampjes van de camera donker werden. Daar helpt niet-WiFi ook niet tegen.
Heel “slim”.
Dat boefje staat uiteraard alsnog vol in beeld dus alles uitschakelen is zinloos.
De beelden daarvoor zijn toch al opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-07 09:41

elsinga

=8-)

Tja, bij mij zit een deel van de POE camera's achter een switch die op een UPS hangt. kan een inbreker wel wat groepen uitschakelen, maar dat helpt niet.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
elsinga schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 08:11:
Tja, bij mij zit een deel van de POE camera's achter een switch die op een UPS hangt. kan een inbreker wel wat groepen uitschakelen, maar dat helpt niet.
Heb je de NVR ook aan de UPS hangen? Of bewaren je camera’s lokaal de opnames op een sd-kaartje bij stroomuitval?

[ Voor 2% gewijzigd door Squawk op 21-04-2020 09:00 . Reden: Verduidelijken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W1liyscSqbXVzH4ZljsNoYEsJDk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aYDP7wfGZ534n3ODfiBr4Wgm.jpg?f=fotoalbum_large

Heb nu weer onderstaand vanuit KPN veilig/F secure. Moet virusscan uitschakelen voordat ik kan inloggen via netwerk op de nvr.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PiRvDZgmyvTbpIHU-Yue5QYaCEA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sAFtRFtmRHFnR8JzS4sF7BTK.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand een idee hoe dit komt? Is na de nieuwste firmware

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Squawk schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 08:32:
[...]

Heb je de NVR ook aan de UPS hangen? Of bewaren je camera’s lokaal de opnames op een sd-kaartje bij stroomuitval?
Mijn Synology NAS hangt ook aan een (andere) UPS. Die gaat pas in shutdown als de accu bijna leeg is, dat duurt wel enkele tientallen minuten.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Mijn Dahua DH-IPC-HFW5442E-ZE is binnen, tof!

Enige probleem: ik kan nergens de polariteit van de voeding vinden :F
Het staat niet in de datasheet van de camera zelf en ook in de datasheets van voedingen van Dahua wordt niks gezegd over de polariteit. Een google zoekactie op 'dahua camera power polarity' levert louter webshops op waar je een Dahua voeding kan kopen.

Wie heeft een betrouwbare bron waar deze informatie te vinden is? Dit ga ik natuurlijk niet trial & error uitproberen :)

edit: eindelijk een foto gevonden waarop het wel te lezen is. Plus op de pin dus. Als ik vanmiddag hier geen reacties lees dat het toch echt andersom is ga ik de camera maar eens aansluiten :P

[ Voor 18% gewijzigd door Gizz op 22-04-2020 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Als ik bij een plug zou moeten gokken, zou ik altijd voor massa aan de buitenkant/mantel en plus op de pin gaan. Is in 99% van de gevallen goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Nog even ter bevestiging: de camera werkt prima met +12v op de pin. Er kwam geen rook uit de camera, wel beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Lichtelijke frustraties door PoE.. Ik heb bedacht dat de camera (IPC-B5442E-ZE) voeden via PoE handig is omdat ik dan maar één kabel over de gevel hoef te laten lopen.

De camera lust 12v en gebruikt over PoE 3.7W (IR uit) tot 10,9W (IR aan). Ik heb vandaag deze passieve PoE-injector ontvangen. Met zowel een 12v voeding van 1 ampère als van 3 ampère doet de camera niks. Dezelfde voedingen rechtstreeks in de camera geplugd werken perfect. Diverse utp-kabels getest.

Online vind ik wisselende berichten m.b.t. Dahua camera's en passieve PoE.

Ontkom ik er bij mijn camera niet aan om een actieve PoE-injector aan te schaffen voor een paar tientjes als ik een kabel minder wil hebben? Zelfs als ik via de passieve PoE-injector precies de spanning geef die de camera lust? Zo ja, dan wordt het wel gewoon twee kabeltjes of een splitter bij de camera :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Gizz schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 12:09:
Lichtelijke frustraties door PoE.. Ik heb bedacht dat de camera (IPC-B5442E-ZE) voeden via PoE handig is omdat ik dan maar één kabel over de gevel hoef te laten lopen.

De camera lust 12v en gebruikt over PoE 3.7W (IR uit) tot 10,9W (IR aan). Ik heb vandaag deze passieve PoE-injector ontvangen. Met zowel een 12v voeding van 1 ampère als van 3 ampère doet de camera niks. Dezelfde voedingen rechtstreeks in de camera geplugd werken perfect. Diverse utp-kabels getest.

Online vind ik wisselende berichten m.b.t. Dahua camera's en passieve PoE.

Ontkom ik er bij mijn camera niet aan om een actieve PoE-injector aan te schaffen voor een paar tientjes als ik een kabel minder wil hebben? Zelfs als ik via de passieve PoE-injector precies de spanning geef die de camera lust? Zo ja, dan wordt het wel gewoon twee kabeltjes of een splitter bij de camera :z
De camera pakt óf 12V DC óf POE via ethernet. POE via ethernet zit op 48V.
Dus als je de 12V DC voeding levert over ethernet krijgt de camera een te lage spanning en werkt dus niet.

Je zult dus inderdaad óf een POE injector/switch moeten hebben die zich aan de POE standaard houdt
(en dus o.a. 48V levert) óf een die aan passive POE doet en 48V levert.
Ik gebruik bijvoorbeeld al jaren zoiets, en die werkt prima.

Of inderdaad een splitter bij de camera die 12V en data die via ethernetkabel worden aangeleverd worden weer opsplitst in data en 12V DC. Weet alleen niet of je dan last gaat krijgen van voltage drop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Piet91 Dank voor de info, duidelijk dat ik een denkfout heb gemaakt.

Ik dacht dat de camera intern 12v zou maken van wat hij via PoE ontving. Zeker omdat PoE spanning volgens de 802.3af standaard kan variëren van 44v tot 57v. Maar het is natuurlijk logisch dat als een circuit ontworpen is om spanning in die range om te zetten naar 12v, het niet direct betekent dat een inkomende spanning van 12v ook gebruikt kan worden. Ben duidelijk aan m'n weekend toe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:10
verwijderd

[ Voor 103% gewijzigd door 107mb op 28-04-2020 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huupke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-07 19:06
Ik ben inmiddels 2 bullet 4MP camera's aan het testen icm mijn Synology NAS (Surveillance Station app/plugin) namelijk de Foscam G4EP en de Hikvision DS-2CD2043G0-I.

Resultaten dusver zijn dat beide camera's solide aanvoelen en direct werken met de Synology NAS. Ze geven beide een scherp en helder beeld met een hoge framerate (20fps+). Ook de infrarood functie is tot dusver prima en toereikend. Beide camera's werken dus prima op PoE gevoed vanuit een NETGEAR GS108PE-300EUS waar ook nog een NETGEAR WAC505 AP via PoE op zit.

Nadeel van de Foscam is dat er niet direct een web interface is om de camera in te stellen zonder hiervoor een plugin te installeren. De HikVision heeft wel een webinterface out of the box met veel mogelijkheden om in te stellen maar het streamen werkt ook niet zonder een plugin. Beide camera's werken wel direct in de web omgeving van Synology zolang je H.264 gebruikt. Zodra ik de H.265(+) gebruik van de HikVision kan ik alleen nog maar de live-feed bekijken met de applicatie die ik moet installeren en geeft de webinterface geen beeld. Na installatie op zowel Windows10 als op mijn MacBook werkt ook dit subliem dus dan is de webinterface niet nodig. De Foscam heeft daar geen 'geen last van' gezien deze niet beter kan comprimeren dan H.264.
De compressie verschillen tussen de H.264 en H.265+ moet je overigens niet onderschatten. Afhankelijk van de datarate die je instelt kan het verschil in bandbreedte gebruik een factor 2 verschillen.

Beide werken dus direct met mijn NAS en het type nummer is officieel in de lijst van ondersteunde apparaten en dus ook exact te selecteren. Je hoeft dus geen generieke camera te selecteren.
Na installatie voldoen de camera's prima en heb ik nog geen kritisch onderscheidend punt kunnen vinden. Ik wil nog een 3e camera aanschaffen maar weet voorsalsnog niet welke dit gaat worden. Misschien dat de H.265+ ondersteuning van de HikVision de doorslag gaat geven.

i5-13600KF @ 6.0GHz || Domoticz on Pi3+Pi4 || PV: 14940 Wp || WP: 12kW LG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:09

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Sinds een tijdje heb ik ook de nieuwere firmware op mijn Dahua NVR maar ligt het aan mij of kan ik bij het terugkijken het nu niet meer sneller afspelen? Ik heb overal al gekeken/geklikt maar ik zie nergens meer wat staan om het te versnellen en dat zou toch wel handig zijn ipv 3 uur aan opnames realtime te bekijken. :/

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AutisticPinguin
Cable_boy schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:26:
Ik ben inmiddels 2 bullet 4MP camera's aan het testen icm mijn Synology NAS (Surveillance Station app/plugin) namelijk de Foscam G4EP en de Hikvision DS-2CD2043G0-I.

Resultaten dusver zijn dat beide camera's solide aanvoelen en direct werken met de Synology NAS. Ze geven beide een scherp en helder beeld met een hoge framerate (20fps)

Zodra ik de H.265(+) gebruik van de HikVision kan ik alleen nog maar de live-feed bekijken met de applicatie die ik moet installeren.

De compressie verschillen tussen de H.264 en H.265+ moet je overigens niet onderschatten. Afhankelijk van de datarate die je instelt kan het verschil in bandbreedte gebruik een factor 2 verschillen.
Ter info:

Dat model heeft mogelijkheid voor 25fps, mocht je dat nog niet gezien hebben.

H.265+ is geen “echte” industrie standaard en zal meestal alleen binnen het Hikvision eco systeem ondersteund worden. H.265 is de betere optie. De + variant zorgt er ook voor dat bepaalde functies in een camera uitgeschakeld worden om de processor in te zetten voor de zwaardere compressie.

H.265 ten opzichte van h.264 is altijd 50% efficiëntie verbetering. H.265+ of H.264+ is altijd variabel, geheel afhankelijk van de scène. Van niks tot maximaal 50%.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Ter info; Dahua is met de nieuwe app DMSS gekomen.
Deze zal uiteindelijk de vervanger worden voor gDMSS/iDMSS.

https://play.google.com/s...ls?id=com.mm.android.DMSS
https://apps.apple.com/nl/app/dmss/id1493268178

Meer info: https://dahuawiki.com/DMSS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:31
Wordt eens tijd dat ze een nieuwe SmartPSS uitbrengen. Zit een irritante afspeel bug in .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie1995
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 23-12-2020
Hoi

Wie heeft er ervaring met het merk safire.
Ik wilde voor mijn woning eventueel 3 van deze camara’s aanschaffen.
Safire SF-IPDM937ZAWH-8 Ultra HD 4K

Of zijn er voor dat geld betere alternatieven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
Safire is oem Hikvision. Volgens mij geen officiële distributie in nl voor zover ik weet maar dat kan ik mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keal_
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08-07-2024
Akemi schreef op donderdag 30 april 2020 @ 16:20:
Wordt eens tijd dat ze een nieuwe SmartPSS uitbrengen. Zit een irritante afspeel bug in .
Welke smartpss versie gebruik je? Die uit de toolbox of de losse van de Dahua site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
FlipFluitketel schreef op woensdag 29 april 2020 @ 18:55:
Sinds een tijdje heb ik ook de nieuwere firmware op mijn Dahua NVR maar ligt het aan mij of kan ik bij het terugkijken het nu niet meer sneller afspelen? Ik heb overal al gekeken/geklikt maar ik zie nergens meer wat staan om het te versnellen en dat zou toch wel handig zijn ipv 3 uur aan opnames realtime te bekijken. :/
Nog niet geprobeerd, maar zal de komende dagen eens proberen. Loop zelf nog te klooien met de tij. Als ik denk dat hij goed staat op de camera’s is het later weer een uur verkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keal_
bbn_ldp schreef op donderdag 30 april 2020 @ 21:47:
[...]

Nog niet geprobeerd, maar zal de komende dagen eens proberen. Loop zelf nog te klooien met de tij. Als ik denk dat hij goed staat op de camera’s is het later weer een uur verkeerd
Heb je de tijd zowel op de camera's als op de recorder goed staan? Dit is hier vaak de oorzaak van. Ook de tijdzone en DST moeten goed staan, anders gaat 'ie verspringen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbn_ldp
Keal_ schreef op donderdag 30 april 2020 @ 21:49:
[...]

Heb je de tijd zowel op de camera's als op de recorder goed staan? Dit is hier vaak de oorzaak van. Ook de tijdzone en DST moeten goed staan, anders gaat 'ie verspringen :)
Alleen op de nvr aangepast, omdat ik daarvan de firm heb geupdate. Zal eens kijken op de camera’s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Tommie1995 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 20:10:
Hoi

Wie heeft er ervaring met het merk safire.
Ik wilde voor mijn woning eventueel 3 van deze camara’s aanschaffen.
Safire SF-IPDM937ZAWH-8 Ultra HD 4K

Of zijn er voor dat geld betere alternatieven ?
Verkijk je niet op het aantal megapixels. De beeldsensor is redelijk klein (1/2.5" CMOS) waardoor je o.a. 's nachts geen beter beeld zult krijgen dan bijv. een 4 megapixel camera met een grotere beeldsensor (1/1.8" CMOS).

Ik heb zelf een 4K 8 megapixel cam gehad, en beeld overdag is zeker mooi. Maar 's nachts knap waardeloos, heel weinig details.
Nadat ik de cam weer had verkocht heb ik een 4 megapixel cam met grotere sensor gekocht (DS-2CD2347G1-LU). Die filmt dag en nacht in kleur en geeft ook 's nachts dingen die bewegen scherp in beeld.
Beste cam die ik tot nu heb gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
FlipFluitketel schreef op woensdag 29 april 2020 @ 18:55:
Aha! Ik ben dus niet de enige met dit probleem.
Ik begon al aan mezelf te twijfelen, of ik wellicht iets over het hoofd zag bij de overstap van GUI 3.x naar 4.x, maar ik kan de fast forward knop ook niet meer vinden.

Ik heb al een post gedaan op het ipcamtalk forum, gericht aan Andy van Empiretec.
Helaas nog geen reactie gehad op mijn vraag, maar ik verwacht/hoop dat met een volgende firmware het probleem wel opgelost zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
Max vooruit spoelen is 16x. Dit zie je links onder in het scherm wijzigen. Duurt aantal seconden voordat hij gaat lopen. Mijn tijd aanpassen is wel een dingetje omdat ik ook 2 foscam camera’s heb draaien naast de dahua’s. Met welke prog zetten jullie de tijd op de camera’s goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
M!chel schreef op donderdag 30 april 2020 @ 22:10:

Nadat ik de cam weer had verkocht heb ik een 4 megapixel cam met grotere sensor gekocht (DS-2CD2347G1-LU). Die filmt dag en nacht in kleur en geeft ook 's nachts dingen die bewegen scherp in beeld.
Dat is de ColorVu serie van Hikvision. Die heb ik zelf ook bij de voordeur hangen. Daar zit ook een enorm lichtsterk objectief op. F1.0!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
LeGato23 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 22:20:
[...]

Aha! Ik ben dus niet de enige met dit probleem.
Ik begon al aan mezelf te twijfelen, of ik wellicht iets over het hoofd zag bij de overstap van GUI 3.x naar 4.x, maar ik kan de fast forward knop ook niet meer vinden.

Ik heb al een post gedaan op het ipcamtalk forum, gericht aan Andy van Empiretec.
Helaas nog geen reactie gehad op mijn vraag, maar ik verwacht/hoop dat met een volgende firmware het probleem wel opgelost zal zijn.
Ik ben benieuwd.. Misschien dat ik eens een mail naar Andy stuur, kijken of ie daar sneller op reageert. :)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
bbn_ldp schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 07:07:
Max vooruit spoelen is 16x. Dit zie je links onder in het scherm wijzigen. Duurt aantal seconden voordat hij gaat lopen. Mijn tijd aanpassen is wel een dingetje omdat ik ook 2 foscam camera’s heb draaien naast de dahua’s. Met welke prog zetten jullie de tijd op de camera’s goed?
Mijn camera's gebruiken een NTP server, en hebben hierdoor allemaal dezelfde tijdinstellingen. Hoef ik verder niks aan te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
@LeGato23 Ik heb hem zojuist gemaild incl. link naar jouw ipcamtalk-reactie. Mocht je via ipcamtalk een reactie krijgen hoor ik het ook graag. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Keal_ schreef op donderdag 30 april 2020 @ 21:45:
[...]

Welke smartpss versie gebruik je? Die uit de toolbox of de losse van de Dahua site?
De laatste versie van de Dahua site. De 26-04-2019 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keal_
Akemi schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:53:
[...]

De laatste versie van de Dahua site. De 26-04-2019 versie.
Ah, dat is een best oude. Probeer de nieuwe eens te downloaden via de Dahua Toolbox app. Daar krijg je ook nog regelmatig updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
M!chel schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:45:
[...]

Mijn camera's gebruiken een NTP server, en hebben hierdoor allemaal dezelfde tijdinstellingen. Hoef ik verder niks aan te doen.
Dat heb ik ook steeds ingesteld, maar toch vallen ze terug naar de verkeerde tijd. Net of de zomertijd niet wordt bijgeteld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PIeDkXrsslVt9MykogrRBnZdmwQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U6blJHhlKAs0WHIcZJBGZFxt.jpg?f=fotoalbum_large
linkse camera is de Foscam en rechts een Dahua
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BbiR-2EkJNqLxs_DxdS3PHNeGcM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UmsqWWWLGQW2RHcrlGUu9SL1.jpg?f=fotoalbum_large
Dit zijn mijn instellingen en bij de basis instellingen staat IPC tijdsynchronisatie aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
@bbn_ldp Vreemd, dit is mijn NTP instelling. Misschien kun je daar iets mee.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9DKvaDF.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

bbn_ldp schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 15:55:
[...]

Dat heb ik ook steeds ingesteld, maar toch vallen ze terug naar de verkeerde tijd. Net of de zomertijd niet wordt bijgeteld.
[Afbeelding]
linkse camera is de Foscam en rechts een Dahua
[Afbeelding]
Dit zijn mijn instellingen en bij de basis instellingen staat IPC tijdsynchronisatie aan.
Maar je moet nu ook op UTC+02:00 zitten (maar nog steeds wel Amsterdam).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Keal_ schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:15:
[...]

Ah, dat is een best oude. Probeer de nieuwe eens te downloaden via de Dahua Toolbox app. Daar krijg je ook nog regelmatig updates.
Dan krijg je dezelfde. Er is geen nieuwere. Smartplayer werkt ook maar die is nog ouder en zoeken naar bepaalde data is zo'n gedoe met die app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Freee!! schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 16:02:
[...]

Nee dat moet niet. Dat zou vanzelf moeten gaan als je zomertijd hebt ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

M!chel schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 16:03:
[...]
Nee dat moet niet. Dat zou vanzelf moeten gaan als je zomertijd hebt ingesteld.
Ik zeg niet, dat je dat zelf in moet stellen, ik zeg dat het zo zou moeten staan. Ergens verzaakt er dus iets, dat dat automagisch zou moeten doen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
Freee!! schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 16:02:
[...]

Ik heb geen keuze +02.00 en Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

bbn_ldp schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 16:15:
[...]
Ik heb geen keuze +02.00 en Amsterdam
Dan zit er dus ergens iets niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
Na veel geklooi en de foscam camera's via de IP cameratool op +02.00 te hebben gezet lijkt het goed te gaan, maar dat dacht ik eerder ook al. Ik heb ook nog ONVIF devicemanager maar die scheelt 3 uur in zijn tijdzone, terwijl de time.windows.com daar ook als ntp server staat.

Helaas toch weer verkeerd de tijden nu

[ Voor 7% gewijzigd door bbn_ldp op 01-05-2020 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:08

Wokschotel

Op 6 wielen

M!chel schreef op donderdag 30 april 2020 @ 22:10:
[...]

Verkijk je niet op het aantal megapixels. De beeldsensor is redelijk klein (1/2.5" CMOS) waardoor je o.a. 's nachts geen beter beeld zult krijgen dan bijv. een 4 megapixel camera met een grotere beeldsensor (1/1.8" CMOS).

Ik heb zelf een 4K 8 megapixel cam gehad, en beeld overdag is zeker mooi. Maar 's nachts knap waardeloos, heel weinig details.
Waar heb je die DS-2CD2347G1-LU gekocht?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbn_ldp
Heb nu UTC op +02.00 en zomertijd uit, dan staan alle camera's goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Wokschotel schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 16:33:
[...]

Waar heb je die DS-2CD2347G1-LU gekocht?
https://www.bol.com/nl/p/...EG99CzQ_2.22.ProductTitle

Let wel op, dit is de 2.8mm versie, dus groothoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

bbn_ldp schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 16:34:
Heb nu UTC op +02.00 en zomertijd uit, dan staan alle camera's goed
Moet je alleen twee keer per jaar handmatig de tijdzone aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
@LeGato23 Andy zijn reactie:
Yes, that maybe the bug, you can flash the older firmware, also on the IPCT too.
https://ipcamtalk.com/forums/empiretech-andy.68/
Dan wacht ik wel even tot er weer een nieuwe versie komt (waar het hopelijk in opgelost is), via de app op mijn telefoon kan ik het wel sneller afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Laatst online: 17:23

aawe mwan

Wat ook leuk is:

bbn_ldp schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 15:55:
[...]
Is het niet zo dat je met het vinkje "Zomertijd" moet aangeven dat het nu zomertijd is? De tijd die je instelt is dan de lokale tijd. Haal je het vinkje weg, dan gaat er even later automatisch een uur af. En omgekeerd.

Als de camera zelf zou moeten afleiden wanneer het zomertijd is en wanneer niet, dan doet hij dat waarschijnlijk aan de hand van een definitie van 10 jaar geleden, die al lang niet meer klopt (en misschien voor Nederland wel nooit geklopt heeft).

Ik heb ook wel eens meegemaakt dat een IP-camera de tijd probeerde te synchroniseren met de lokale tijd van de browser waarmee je hem bekeek, in plaats van wat je zelf dacht in te stellen. Dat ging ook niet goed.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
aawe mwan schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 18:08:
[...]

Is het niet zo dat je met het vinkje "Zomertijd" moet aangeven dat het nu zomertijd is? De tijd die je instelt is dan de lokale tijd. Haal je het vinkje weg, dan gaat er even later automatisch een uur af. En omgekeerd.

Als de camera zelf zou moeten afleiden wanneer het zomertijd is en wanneer niet, dan doet hij dat waarschijnlijk aan de hand van een definitie van 10 jaar geleden, die al lang niet meer klopt (en misschien voor Nederland wel nooit geklopt heeft).

Ik heb ook wel eens meegemaakt dat een IP-camera de tijd probeerde te synchroniseren met de lokale tijd van de browser waarmee je hem bekeek, in plaats van wat je zelf dacht in te stellen. Dat ging ook niet goed.
Als je mijn bericht van 15.55 ziet, zie je dat het vinkje de wisselingen van de zomertijd regelt op de aangegeven dagen volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbn_ldp
Freee!! schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 16:39:
[...]

Moet je alleen twee keer per jaar handmatig de tijdzone aanpassen.
Ik ga vast het probleem een keer vinden en anders maar handmatig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:27
@AutisticPinguin en @M!chel

Ik lees dat jullie beide een Hikvision Colorvu hebben hangen. Nu hebben deze camera's dus een soort warm witte licht, is dit een beetje vergelijkbaar (qua felheid) als IR leds of is het zo fel als een soort van schijnwerper? (maar dan in het klein) En hoe donker moet het zijn voordat deze aangaan? Ben namelijk ook in de running voor of een Colorvu of een Powered by Darkfighter maar heb liever niet dat er constant zo'n fel warmwit licht brand op de oprit.

[ Voor 8% gewijzigd door Jolly_Jumper op 03-05-2020 20:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
@Jolly_Jumper De witte LED is behoorlijk fel, werkt als een soort spotlight en is dus veel feller dan het rode IR lampje wat je gewend bent.
Zoals de firmware voor de cam nu werkt gaat de witte LED aan wanneer het donkerder wordt buiten, het punt van overgang is wel in te stellen. (ik weet niet of ze de firmware gaan aanpassen zodat het licht ook aangaat als er beweging is) Je kunt de LED ook handmatig in of uitschakelen. En je kunt bepalen hoe fel deze mag schijnen. Ik heb hem bijv. op max 30% staan. Dit geeft op beeld wat tegenlicht, om schaduw van straatverlichting op te lichten. Als je buiten loopt ziet het eruit alsof je dus een spotje in de tuin of oprit laat schijnen.
Je kunt trouwens ook gewoon 'ouderwets' zwart/wit beeld instellen in het donker, zoals je met IR gewend bent. Alleen heb je dan geen onzichtbaar IR licht, maar gewoon zichtbaar witte LED.

[ Voor 5% gewijzigd door M!chel op 03-05-2020 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:27
@M!chel Bedankt, dat de felheid in te stellen is inderdaad wel handig aangezien ik het dan toch enigszins 'subtiel' wil laten branden (al dan niet automatisch). Brandt deze zogenaamde spotlight wel constant bij jou? (als het echt donker is)
Pagina: 1 ... 48 ... 89 Laatste