Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 45 46 47 Laatste
Acties:

• Toppe
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21:48
stefijn schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 14:49:
[...]

Weet jij zo of je bij zo'n NVR ook via het netwerk (share) bij de bestanden kunt? (of op een andere manier - automatisch - backuppen anders dan via de Reolink cloud?)
Ik heb geen idee maar kan het je van het weekend vertellen, zojuist 4x de RLC-422 inclusief mount en NVR besteld :)

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• stefijn
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22:24

stefijn

DBlogic

Ben benieuwd, wil graag de backups ergens anders dan in hun cloud...

www.dblogic.nl MS Office-automatisering

• Toppe
stefijn schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 21:40:
Ben benieuwd, wil graag de backups ergens anders dan in hun cloud...
https://reolink.com/how-to-set-up-ip-camera-ftp-servers/

Onder "Step 4. Test to Check If IP Camera FTP Setup Works" zie je een filmpje, dat is de interface van de NVR :)

En Reolink biedt nog geen cloud access in NL, toch?

[Voor 16% gewijzigd door Toppe op 27-02-2020 12:15]

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• stefijn
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22:24

stefijn

DBlogic

Maar dan upload je direct van de camera naar FTP? Heeft de NVR dan nog zin?

Ik zou geen Reolink cloud willen. Een mogelijkheid is dan backuppen naar de FTPserver op een synology (en dan naar een cloud die ik wel prefereer ;) )

www.dblogic.nl MS Office-automatisering

• Toppe
stefijn schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 12:18:
Maar dan upload je direct van de camera naar FTP? Heeft de NVR dan nog zin?

Ik zou geen Reolink cloud willen. Een mogelijkheid is dan backuppen naar de FTPserver op een synology (en dan naar een cloud die ik wel prefereer ;) )
Even gekeken, je hebt geen andere mogelijkheden behalve FTP. Externe schijf kan dan wel weer.

Voor nu vindt ik het prima, heb geen behoefte aan een externe backup mogelijkheid geloof ik.

[Voor 119% gewijzigd door Toppe op 29-02-2020 13:49]

• Toppe
Forum
https://tweakers.net/ext/f/tYNNzcfboUklOKq2dY0byXHu/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/UR9idSJ99yV6jdKIgtVVVbMm/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/N8odbwGrXTtHG8cz9Dl29Dre/thumb.jpg
Op de eerste foto zie je nog een 5mm stukje UTP kabel, dat is prima zo. Even de gevel afwerken met wat Sikaflex en klaar. Achter heeft het nog iets meer voeten in de aarde omdat ik binnen alle kabelgoten weer moet loshalen om de kabel naar binnen te krijgen.

Tijd om wat ervaringen te delen:
Ik heb al dik een jaar een Reolink RLC-511W boven de voordeur hangen. Niet veel later een RLC-422W bij de buurman opgehangen. Die mensen zijn 80+ en vooral de buurman hangt het liefst wat verdedigingsmateriaal op en van de week hebben we het er even over gehad om extra camera's op te hangen. Voor hun vooral uit veiligheid, voor mij vooral voor de lol. Idee was 2 camera's voor en 2 camera's achter. Echter wil ik wel graag de regie houden (uiteraard in samenspraak) zodat bij een eventuele storing ik snel kan schakelen dus vandaar ook het idee om de NVR aan mijn kant te zetten en alle nieuwe camera's daar op aan te sluiten. Dit was akkoord.

Ik heb bewust voor de RLC-422 gekozen vanwege de lens (2.8mm) om voldoende beeld te krijgen. Tevens is dit een dome model dus redelijk hufter proof. Helemaal met de montage beugel krijg je een strak geheel.

Installatie ging redelijk vanzelf. Heb eerst twee gaten naar buiten geboord (achterzijde woning laag bij de grond, voorzijde woning tegen het plafond aan) en de boor iets scheef gehouden zodat we achter de regenpijp uitkomen. Achter zou hij een millimeter of 4 verder naar het midden mogen. Aan de voorkant was het een voltreffer.

Bij de camera's zit een mooie waterdichte wartel die je om de UTP kabel heen schuift voordat je hem aanknijpt. Gek genoeg had ik 4 verschillende rubber ringen, maakt verder niet uit maar beetje vreemd is het wel.

De montage van de muurbeugel is eenvoudig al kom je er niet makkelijk bij als je op een trap staat. Achter is gemonteerd met een bolkop en voor heb ik gebruik gemaakt van een houtdraadbout. Het meegeleverde materiaal is ronduit waardeloos. De schroeven vallen dwars door de bovenste montage gaten heen. Pluggen is van nog slechtere kwaliteit. Ik heb van Fischer de Duopower gebruikt.

De camera op de beugel monteren is nog wel een dingetje. De kabel die aan de camera vast zit is vrij lang en je moet hem dan ook "oprollen" in de behuizing. Als je de handigheid hebt gevonden dan past het prima (de UTP connector is lomp maar die past prima in de "arm" van de beugel). De camera wordt aan de hand van schroefjes met een rubberring vast geschroefd.

Over het richten van de camera kan ik snel zijn: Dit doe je volledig met de hand en nadat je klaar bent duurt het even voordat je beeld hebt. De camera lijkt zichzelf opnieuw op te starten. Ook de auto focus duurt even. Als je dit eenmaal gedaan hebt dan werkt de camera zoals je mag verwachten.

Even een kort lijstje met wat plus en min puntjes:
Plus
  • Basis installatie en configuratie. Geen uitgebreide kennis nodig.
  • Financieel interressant. NVR met 4 dome cameras inclusief beugels voor €692.
  • NVR ondersteunt niet alleen Reolink camera's die bekabeld op de NVR zijn aangesloten maar alle camera's en via zowel LAN als WLAN.
  • Dome's vallen niet heel erg op in het straatbeeld.
  • Je voegt de NVR in de app toe waardoor alle (toekomstige) camera's in een keer zichtbaar zijn en geen aparte configuratie nodig hebben.
  • Eenvoudig een privacy-mask instellen.
Min
  • Brackets zouden beter verpakt mogen worden. Hier en daar zie je wel een beschadiging.
  • Bracket kleur lijkt anders dan camera kleur.
  • Kabels voor de montage zijn erg lang en ik vindt dit eerder een nadeel dan voordeel.
  • Meegeleverd montage materiaal is niets waard. Schroeven vallen er doorheen en pluggen zijn te kort.
  • Volgorde van camera is niet in de app in te stellen. Dit is voor mij wel een groot nadeel. Wellicht in de toekomst
Qua installatie tijd moet je ongeveer een kwartier rekenen per camera er vanuit gaande dat je de UTP kabel al op de plek van bestemming hebt. De volledige installatie heeft mij ongeveer 3 uur gekost. Dit is inclusief het instellen van de NVR en in gebruik nemen van de app.

• kromme
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 31-03 21:27

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ik heb deze op het oog voor onder het afdakje bij de voordeur. DH-SD12200T-GN. Ik twijfel of het snachts ook voldoende is. Kan me iemand vertellen aan welke waardes ik dit zie?

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toppe
Zijn er hier mensen die last hebben van condens in hun dome camera?

Ik heb nu 4 nieuwe domes opgehangen en twee daarvan (beide achterkant woning) hebben last van condens vorming aan de binnenkant.

Ondertussen verschillende pogingen ondernomen om het vocht te doen verdwijnen maar dit heeft nog niet geleidt tot het gewenste resultaat.

Op internet vindt ik wel een aantal vergelijkbare situaties en die blijken uiteindelijk allemaal DOA te zijn. Voor de goede orde: De camera is met 4 schroeven inclusief rubber gemonteerd tegen de beugel. De dome zelf is voorzien van een rubber ring en die is ook gemonteerd zoals gewenst, er zit ook niets tussen.

Gekke is dat beide modellen er dus last van hebben. Één modelletje is opgehangen tijdens was lichte regen en die vindt ik dus niet zo gek, de ander is opgehangen terwijl het droog was.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 23:57
Toppe schreef op zondag 1 maart 2020 @ 15:45:

Ik heb nu 4 nieuwe domes opgehangen en twee daarvan (beide achterkant woning) hebben last van condens vorming aan de binnenkant.

Ondertussen verschillende pogingen ondernomen om het vocht te doen verdwijnen maar dit heeft nog niet geleidt tot het gewenste resultaat.

Op internet vindt ik wel een aantal vergelijkbare situaties en die blijken uiteindelijk allemaal DOA te zijn. Voor de goede orde: De camera is met 4 schroeven inclusief rubber gemonteerd tegen de beugel. De dome zelf is voorzien van een rubber ring en die is ook gemonteerd zoals gewenst, er zit ook niets tussen.

Gekke is dat beide modellen er dus last van hebben. Één modelletje is opgehangen tijdens was lichte regen en die vindt ik dus niet zo gek, de ander is opgehangen terwijl het droog was.
Vaak zie je dit bij nieuwe camera's. Ik had bij mijn oude domes hier in het begin ook last van.
Hangt er net vanaf wanneer je de dome dicht doet, de luchtvochtigheid kan dan net hoog zijn geweest.

Als het goed is zit er in de camera een zakje met silica, dat zou het probleem moeten oplossen, als het goed is. Hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel vocht er nog in de lucht zit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 21:05

RobbyTown

Grootmeester

Toppe schreef op zondag 1 maart 2020 @ 15:45:

Had er ook last + buurman
RobbyTown in "Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2"

en nog iemand :|
Piet91 in "Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2"

[Voor 4% gewijzigd door RobbyTown op 01-03-2020 15:55]

Waarom heet een ei een ei? Omdat je van de buitenkant niet kan zien of het een hij of een zij is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 22:26
rinkel schreef op zondag 1 maart 2020 @ 15:53:
[...]

Vaak zie je dit bij nieuwe camera's. Ik had bij mijn oude domes hier in het begin ook last van.
Hangt er net vanaf wanneer je de dome dicht doet, de luchtvochtigheid kan dan net hoog zijn geweest.

Als het goed is zit er in de camera een zakje met silica, dat zou het probleem moeten oplossen, als het goed is. Hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel vocht er nog in de lucht zit.
Hier nog nooit last van gehad met mijn twee dome cameras Hikvision en Dahua.
Kan wellicht komen doordat ik ze met mooi (droog) weer heb opgehangen.

De elektronica in de dome produceert een klein beetje warmte wat genoeg zou moeten zijn om het nog aanwezig vocht kwijt te raken.
Schoonmaken van de dome aan de binnenkant is ook niet nodig geweest.
Buitenkant heel af en toe als er bv een spinnenweb heeft gehangen.

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rinkel
HoppyF schreef op zondag 1 maart 2020 @ 15:58:
[...]

Hier nog nooit last van gehad met mijn twee dome cameras Hikvision en Dahua.
Kan wellicht komen doordat ik ze met mooi (droog) weer heb opgehangen.

De elektronica in de dome produceert een klein beetje warmte wat genoeg zou moeten zijn om het nog aanwezig vocht kwijt te raken.
Schoonmaken van de dome aan de binnenkant is ook niet nodig geweest.
Buitenkant heel af en toe als er bv een spinnenweb heeft gehangen.
Ik had er alleen een beetje last van in het begin.
Het glas koelt natuurlijk ook af in de kou buiten, dan slaat het vocht (wat nog in de lucht zit) meteen neer.

Spinnenwebben blijven een terugkomend "probleem" ja. Ik loop zo af en toe de camera's even langs om ze een beetje schoon te maken. Neem ik meteen de lens even mee. (Ik heb de domes vervangen door turrets een tijd geleden)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
Turrets zijn sowieso beter dan domes voor buitensituaties.
Ik was spinnenwebben ook zat en heb alle infrarood turrets vervangen voor 24/7 kleur turrets. (ColorVu serie van Hikvision)
Behoorlijke aanrader wat mij betreft!! Geeft een ongekend beter nachtbeeld en kan eventueel ook met audio.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rinkel
M!chel schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:15:
Ik was spinnenwebben ook zat en heb alle infrarood turrets vervangen voor 24/7 kleur turrets. (ColorVu serie van Hikvision)
Behoorlijke aanrader wat mij betreft!! Geeft een ongekend beter nachtbeeld en kan eventueel ook met audio.
Die hebben toch gewone leds eronder, ipv IR-leds?
Of vergis ik me?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
rinkel schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:57:
[...]

Die hebben toch gewone leds eronder, ipv IR-leds?
Of vergis ik me?
Klopt, deze hebben witte leds ipv IR-leds. Deze kun je handmatig aan of uit zetten, of automatisch als het donker wordt.
De instensiteit is ook handmatig of automatisch in te stellen.
De ColorVu cams hebben zeer weinig verlichting nodig om 's nachts toch alles vloeiend in kleur te laten zien. En met vloeiend bedoel ik dus ook echt scherpe beelden, geen wazig bewegende objecten.
De cams hebben ook een nachtmodus waarmee je dus een grijs IR beeld hebt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rinkel
M!chel schreef op zondag 1 maart 2020 @ 17:04:
[...]

Klopt, deze hebben witte leds ipv IR-leds. Deze kun je handmatig aan of uit zetten, of automatisch als het donker wordt.
De instensiteit is ook handmatig of automatisch in te stellen.
De ColorVu cams hebben zeer weinig verlichting nodig om 's nachts toch alles vloeiend in kleur te laten zien. En met vloeiend bedoel ik dus ook echt scherpe beelden, geen wazig bewegende objecten.
De cams hebben ook een nachtmodus waarmee je dus een grijs IR beeld hebt.
Even gekeken naar de 2CD2347G1-L, die zijn idd zeer lichtgevoelig: 0,0014 lux.
Ik heb de 2CD2345, deze zijn 0.008 lux.
Hoe lichtgevoeliger deze is, des te korter kan de sluitertijd zijn in het donker, en daardoor minder wazig beeld bij beweging.
Het verschil zit em denk ik voornamelijk in de grootte van de sensor, de 2347 heeft een grotere sensor:
2CD2345: 1/2.5" (F1.6)
2CD2347G1-L: 1/1.8" (F1.0)

Hoe groter, hoe meer licht.

Leuke camera idd! Vooral die F1.0 lens.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
@rinkel De sluitertijd van mijn cams stond vroeger op 1/30 of uitzonderlijk op 1/60. Met de ColorVu staat deze met gemak op 1/120.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rinkel
@M!chel
Dat is echt heel prachtig!
Ik heb even gekeken, bij mij staat ie op 1/25 en zie daar het verschil tussen 2 toch al mooie camera's. De 2345 is al een darkfighter met zeer mooi beeld in t donker. Maar die 2347 gaat daar nog een stap overheen.
Echt wel heel mooi ja.

Eea hangt natuurlijk wel enorm af van de omgevingsverlichting en is dus niet 1op1 te vergelijken.

[Voor 42% gewijzigd door rinkel op 01-03-2020 17:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toppe
Hmmm wordt er niet veel wijzer van of het probleem dan vanzelf verdwijnt of niet. Even afwachten op wat mooier weer en hem dan nog eens open maken, de boel beetje droog maken en de ring van de dome zelf loshalen. Vanmiddag even gekeken en daar zat wel vocht. Als het eenmaal weg is ga ik er vanuit dat het ook niet snel meer terug komt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HoppyF
M!chel schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:15:
Mijn Dahua is een full color camera dus zonder IR of gewone LED’s.

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
HoppyF schreef op zondag 1 maart 2020 @ 19:32:
[...]

Mijn Dahua is een full color camera dus zonder IR of gewone LED’s.
Werkt dat prettig zonder enige led op de cam?
Stel je een situatie voor dat iemand richting de camera loopt met straatverlichting achter de persoon. Door de schaduwval zal het gezicht van de persoon dan donker zijn en dan lijkt het mij prettig dat een led op de camera dit toch kan belichten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HoppyF
M!chel schreef op zondag 1 maart 2020 @ 19:39:
[...]

Werkt dat prettig zonder enige led op de cam?
Stel je een situatie voor dat iemand richting de camera loopt met straatverlichting achter de persoon. Door de schaduwval zal het gezicht van de persoon dan donker zijn en dan lijkt het mij prettig dat een led op de camera dit toch kan belichten.
Werkt goed maar er moet wel iets verlichting zijn van straatverlichting of wat anders.
Door schaduw kan een gezicht moeilijker te herkennen zijn.
Dit is op te lossen door een kleine buitenlamp met bewegingsmelder bij de voordeur te plaatsen.
(daar hangt mijn camera ook)
Ik had al een simpele led lamp hangen die zichzelf op zonlicht oplaadt.
Deze geeft ruim voldoende licht omdat de camera zo lichtgevoelig is.

Mijn vrouw vond het een lelijke lamp dus deze moest er weer af... :'(
Nu dus even op zoek gaan naar iets wat er niet zo afwijkend uitziet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:32
Ik heb dezelfde Dahua camera’s als @HoppyF en die zijn heel goed als er maar iets van licht is.
Voor ons huis 2 * 6-watt led lampjes en een lantarenpaal aan beide kanten huis.
Hele voortuin en de straat is mooi verlicht. Door de led verlichting aan het huis en de lantarenpaal aan overkant weg, komt het licht van 2 kanten. Werkt prima tot dusver geen ongedierte op af gekomen.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 22:40

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@Toppe Heb je gekeken of er silicagel in je cams zit? Zoals hierboven al genoemd is, zou dit het vocht moeten absorberen. Tenzij het al verzadigd is, bv. als de cams een tijd open zijn geweest. Ik zou dan denken aan meer dan 1 of 2 dagen. Je kan dit spul vervangen door verse zakjes, bv. bij Ali voor een habbekrats te krijgen. Regenereren kan ook, maar kost nogal wat energie.

Als de silicagel ok is, dan moet er eigenlijk wel een lek naar buiten zijn...

Live solarinfo op PVoutput [6,625 kWp]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toppe
Joepla schreef op zondag 1 maart 2020 @ 21:12:
@Toppe Heb je gekeken of er silicagel in je cams zit? Zoals hierboven al genoemd is, zou dit het vocht moeten absorberen. Tenzij het al verzadigd is, bv. als de cams een tijd open zijn geweest. Ik zou dan denken aan meer dan 1 of 2 dagen. Je kan dit spul vervangen door verse zakjes, bv. bij Ali voor een habbekrats te krijgen. Regenereren kan ook, maar kost nogal wat energie.

Als de silicagel ok is, dan moet er eigenlijk wel een lek naar buiten zijn...
Nee. Die zakjes zaten niet in de doos en ik heb nooit het idee gehad ze te bewaren. Morgen even op zolder kijken of ik nog een doos heb waar ze inzitten.

En anders even hopen dat de zon gaat schijn ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rinkel
Toppe schreef op zondag 1 maart 2020 @ 21:34:
[...]

Nee. Die zakjes zaten niet in de doos en ik heb nooit het idee gehad ze te bewaren. Morgen even op zolder kijken of ik nog een doos heb waar ze inzitten.

En anders even hopen dat de zon gaat schijn ;)
Vaak zitten ze ook met een tiewrap aan de binnenkant vastgebonden, bij het electronica gedeelte.

• Joepla

Joepla

@Toppe Ze horen al aanwezig te zijn in je cams, je zou ze er niet zelf in hoeven te doen. De fabriek heeft ze min of meer ergens klem/vastgezet.

Tenzij ze dat gewoon niet doen, maar niets houdt je tegen om dat zelf alsnog te doen. Zeker bij elektronica die in een compleet dichte behuizing buiten gemonteerd is, is dat niet verkeerd.

Hopen dat de zon gaat schijnen doe ik al weken, maar dat zal in jouw geval waarschijnlijk slechts een tijdelijke oplossing zijn. Als er vocht in zit, dan condenseert dat gewoon weer zodra het koud wordt. Zit er een lek, dan wordt het steeds erger.

• Martinusz
  • Laatst online: 23:35
Martinusz schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 14:23:
Weet iemand of het aansluitsnoer van een Foscam buitencamera ook 'bloot' buiten kan liggen?

Wij zijn verhuisd, in het oude huis kwam de kabel door de muur waar de camera direct achter zat, netjes in de mount dus.
Nu echter zit er een bestaand gat in het huis, echter de camera komt 2,5 meter aan de gevel, dat zou betekenen dat het snoer zo'n 2,5 meter 'bloot' in weer en wind ligt.

Ik zit zelf te denken om het in een pvc buis aan de muur te laten lopen, echter het laatste stukje zou dan toch weer 'bloot' zijn (50cm) naar de camera mount.

Edit: zo'n verlengkabel zit er dus tussen, de koppeling wil ik sowieso niet bloot buiten leggen, dus daar gaat sowieso een stuk buis om, echter vraag ik mij toch af of het laatste stukje bloot kwaad kan?
Probleem opgelost :) kabel loopt door een pvc buis langs de gevel naar voren de camera in (ja ik moet nog Klein stukje pvc buis halen ;))

https://tweakers.net/ext/f/wtnxNj4qnAoZA9jVg9q3tsew/medium.jpg

Kortom hij hangt weer en heb goed beeld op de oprit :Y

Float like a butterfly, sting like a bee.

• MeltedForest
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 02-04 14:50
Je had dat bochtje er beter ook nog even af kunnen laten, nu komt er water in je buis.

• Toppe
Joepla schreef op maandag 2 maart 2020 @ 08:17:
@Toppe Ze horen al aanwezig te zijn in je cams, je zou ze er niet zelf in hoeven te doen. De fabriek heeft ze min of meer ergens klem/vastgezet.

Tenzij ze dat gewoon niet doen, maar niets houdt je tegen om dat zelf alsnog te doen. Zeker bij elektronica die in een compleet dichte behuizing buiten gemonteerd is, is dat niet verkeerd.

Hopen dat de zon gaat schijnen doe ik al weken, maar dat zal in jouw geval waarschijnlijk slechts een tijdelijke oplossing zijn. Als er vocht in zit, dan condenseert dat gewoon weer zodra het koud wordt. Zit er een lek, dan wordt het steeds erger.
Net al even contact gehad met Reolink en die geven aan dat de camera probleemloos moet werken tussen de -10 en +40 met een maximale luchtvochtigheid van 90% en dat haal ik niet.

Ze vragen om een foto en die zal ik vanmiddag maken en naar ze toe sturen. Ik verwacht dat beide modellen gewoon RMA mogen ivm lekkage.

Gek is het wel, want de rubber seal die om de dome zit is in orde. Zeker niet uitgedroogd en ook niet plat. De rubbers om de schroeven die de dome op de beugel houden heb ik al vervangen uit voorzorg. Ik zou niet weten waar dan nog meer vocht vandaan zou moeten komen...

Gister middag de dome zelf even uit elkaar gehad (de plastic kap) en daar zaten drie druppels water in de rand. Als dat het probleem zou zijn dan kit ik die even af en klaar.

Hoe dan ook: Het is alleen bij beide camera's aan de achtergevel.

• Martinusz
MeltedForest schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:27:
Je had dat bochtje er beter ook nog even af kunnen laten, nu komt er water in je buis.
Buis is afgeplakt met tape voor de tussentijd ;)

• Joepla

Joepla

Toppe schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:49:
[...]

Net al even contact gehad met Reolink en die geven aan dat de camera probleemloos moet werken tussen de -10 en +40 met een maximale luchtvochtigheid van 90% en dat haal ik niet.
Als ze buiten hangen en het regent, dan heb je een rel. luchtvochtigheid van tegen de 100%. Dat komt in NL heel veel voor. Als ze echt maar 90% kunnen hebben, dan zijn ze niet geschikt voor buiten. Ik denk echter dat iemand gewoon wat specs ophoest en verder niet al te veel kennis van zaken heeft.
40 gr. C ga je ook wel halen als ze in de zon hangen, misschien wel het dubbele, intern dan.
Gister middag de dome zelf even uit elkaar gehad (de plastic kap) en daar zaten drie druppels water in de rand.
Nog maar een keer dan: zag je silicagel in de cams toen je ze open had?

• Toppe
Joepla schreef op maandag 2 maart 2020 @ 12:21:
[...]

Als ze buiten hangen en het regent, dan heb je een rel. luchtvochtigheid van tegen de 100%. Dat komt in NL heel veel voor. Als ze echt maar 90% kunnen hebben, dan zijn ze niet geschikt voor buiten. Ik denk echter dat iemand gewoon wat specs ophoest en verder niet al te veel kennis van zaken heeft.
40 gr. C ga je ook wel halen als ze in de zon hangen, misschien wel het dubbele, intern dan.

[...]

Nog maar een keer dan: zag je silicagel in de cams toen je ze open had?
Geen silicagel gezien met het openen.

De camera heeft een IP66 certificering er opzitten:
De IP66 classificatie geeft aan dat de camera volledig beschermd is tegen stof en waterdicht is tot regen en golven van water. Een camera met IP66 is bestand tegen zware weersomstandigheden, zoals stortregen. Een camera met IP67 bescherming is stofdicht en dompeldicht.
Ik mag er dus gewoon vanuit gaan dat deze camera's geschikt zijn om in de regen op te hangen. Afgelopen weekend heeft het vaker geregend waarbij 2 camera's kurk droog blijven en twee andere modelletjes wél last hebben van vocht.

Er is nog een derde 422 in het spel, deze hangt wel eens waar onder een afdak waardoor er geen op kan komen maar als de luchtvochtigheid hoog is maakt het weinig uit waar ze hangen.

Voor nu ga ik er vanuit dat deze gewoon lek zijn.

Edit:
Contact gehad met de verkopende partij en die geven aan dit probleem momenteel vaker voorkomt ivm het slechte weer van de laatste tijd. Hun oplossing is het afsturen van zakjes silicagel waarmee het probleem opgelost zou moeten zijn. Als we er over vier weken nog last van hebben dan gaan ze het op een andere manier oplossen. Ben benieuwd.

[Voor 16% gewijzigd door Toppe op 02-03-2020 15:13]

• Tijgert
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 02-04 18:06

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Weet iemand het verschil tussen de Foscam R2 en de R2M??

Op de Foscam site zijn de verschillen summier en de Pricewatch geeft ook geen uitsluitsel.
Het lijkt of de R2M iets nieuwer is, maar of dat alles is...

8700K, ROG Hero X, 32GB4166, 2080Ti, 2TB SSD, Enermax 950W, 32"+G903+G910 Nieuwe Specs, Oude Specs, Hele Oude Specs

• route99
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 22:36
@Tijgert
https://www.aartech.ca/foscam-r2m-indoor-wifi-camera
This model is a replacement for the R2.
Tis wel te vinden maar handiger als ze het erbij zetten....

Edoch ... het zoeken is ook weer geen rocket science...
https://www.google.nl/sea...-wKHVTIC98Q4dUDCAo&uact=5

[Voor 54% gewijzigd door route99 op 02-03-2020 17:51]

• Tijgert

Tijgert

route99 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 17:50:
@Tijgert
https://www.aartech.ca/foscam-r2m-indoor-wifi-camera

[...]

Tis wel te vinden maar handiger als ze het erbij zetten....

Edoch ... het zoeken is ook weer geen rocket science...
https://www.google.nl/sea...-wKHVTIC98Q4dUDCAo&uact=5
Understood, keek over dat resultaat heen bij exact dezelfde search string 8)7

8700K, ROG Hero X, 32GB4166, 2080Ti, 2TB SSD, Enermax 950W, 32"+G903+G910 Nieuwe Specs, Oude Specs, Hele Oude Specs

• route99
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 22:36
@Tijgert Kan gebeuren.... >:) de volgende keer ben ik het mss... . |:(
PS: Je geeft mij nu wel heel erg veel eer... het antwoord staat er nu 2x onder elkaar....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Toppe schreef op maandag 2 maart 2020 @ 12:40:
[...]
Edit:
Contact gehad met de verkopende partij en die geven aan dit probleem momenteel vaker voorkomt ivm het slechte weer van de laatste tijd. Hun oplossing is het afsturen van zakjes silicagel waarmee het probleem opgelost zou moeten zijn. Als we er over vier weken nog last van hebben dan gaan ze het op een andere manier oplossen. Ben benieuwd.
Mits de cams niet lek zijn, zal dit best werken. Des te vreemder dat het niet standaard aanwezig is.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Toppe
Joepla schreef op maandag 2 maart 2020 @ 19:30:
[...]

Mits de cams niet lek zijn, zal dit best werken. Des te vreemder dat het niet standaard aanwezig is.
Vanmiddag de camera los gehaald en even binnen gelegd en even droog gemaakt met de föhn. Daarna z’n zakje er in gestopt (normaal vindt je die dingen overal, nu nergens te vinden...) en uurtje geleden opgehangen. Tot nu toe nergens last van :)

• Tijgert

Tijgert

Mijn R2 vs R2M vraag kwam ene beetje voort uit onderstaand probleem, wat ik eigenlijk net zo goed hier kan neerplempen, voor als iemand een glorieus idee heeft.

Ik heb 3 Foscam R2 camera’s waarvan 2x v5 en 1x v3. De v3 geeft me problemen en ik kan vanaf buiten geen contact maken.

Op de netwerk –> P2P pagina van de v3 staat geen UID ingevuld en op de box klikken en zelf invullen kan niet terwijl de handleiding zegt dat je juist DAT moet doen als er niks staat om contact met buiten te hebben.
Beide v5's hebben wel standaard een UID ingevuld.
Op dezelfde pagina van de v3 staat ook een box met "P2P port" ingevuld met een poortnummer, de v5's hebben beide geen "P2P port" box.

Op mijn router Port Forwarding pagina hebben beide v5’s hun eigen poorten gereserveerd in de 20K range. De v3 echter heeft enkel poort 0, 88 en 443 gereserveerd.

Als ik de camera's aan de app toe voeg met de QR code werken de v5's meteen, die codes worden herkend. De QR code van de v3 leest hij wel van de sticker (voor de camera houden) en zoekt dan, maar de app vindt hem niet op het netwerk. De v3 moet ik dan handmatig toevoegen door op de LAN te kijken, dan ziet hij hem wel. In die LAN lijst staan de v5's ook met een UID onder hun naam, de v3 heeft ook hier geen UID. Het lijkt alsof de v3 helemaal geen UID code in zich heeft ofzo.
Ik kan beide v5's zien vanaf buiten het netwerk, maar de v3 werkt niet. Binnen het netwerk werken ze alle 3 normaal, de v3 kan gewoon niet verbinden met de buitenwereld.

Alle settings zijn verder identiek en alle camera's hebben de laatste firmware volgens de app.
Alle camera's zijn getest en ingesteld op dezelfde LAN kabel en wireless router.
Ik heb een statische IP dus DDNS heb ik (daarvoor) niet nodig.

Op de onderkant van de v3 staat op de sticker specifiek DDNS:IC4088 terwijl op de onderkanten van de v5's niks over DDNS staat. Moet ik hier wat mee doen dan??
Heeft dit in combinatie met de afwezigheid van een UID in de camera (of aanwezigheid van een P2P port box) op de v3 iets te maken met mijn bereikbaarheidsproblemen?

Ik zit vast nu, kan iemand mij helpen?

[Voor 8% gewijzigd door Tijgert op 02-03-2020 21:39]

• Toppe
Zojuist toch een mail verstuurd naar de verkoper dat ik afwacht tot het eind van de week en dat ze anders retour gaan. Voelt niet lekker en daarbij koop ik geen camera installatie om vervolgens niets te kunnen zien...

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 00:04
Iemand dit nog vastgelegd vannacht?

• Rct124
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 20-03 12:04
Een vraag aan de Foscam bullet gebruikers, kan de bulletcamera direct met een POE kabel bedraad worden?
Ik zie op alle foto's een kabelboom naar buiten komen met audio en utp, echter komt er uit mijn buitenmuur enkel een POE en is een kabelboom dus niet handig.

• HoppyF
Piet91 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 13:22:
Niks gezien.
Nu staat mijn camera op de voortuin gericht met een stukje straat.
Er komt geen lucht in beeld.
Echter een felle flits zou wel reflectie moeten geven en via de grond reflecteren.

• Toppe
Kleine update: één camera is vochtvrij en de tweede bijna. Waarschijnlijk een dag flinke zon en we zijn er vanaf.

Nu wachten tot de RLC-520 leverbaar is :+

• Guidoweb55
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 29-03 15:14
Als hij alleen door de zon vochtvrij is dan is het probleem niet opgelost.

De Dome moet waterdicht afgesloten zijn. Als er vocht inkomt is hij niet waterdicht.
Als het bij warm weer er uit gaat, dan is hij ook niet waterdicht en komt bij een beste pleer water er weer water in.

Advies. Bij 15 graden opendraaien. Goed droog maken. Rubbers goed op zijn plek zitten en eventueel insmeren met vaseline en weer dichtdraaien.

• Toppe
Guidoweb55 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 22:53:
Als hij alleen door de zon vochtvrij is dan is het probleem niet opgelost.

De Dome moet waterdicht afgesloten zijn. Als er vocht inkomt is hij niet waterdicht.
Als het bij warm weer er uit gaat, dan is hij ook niet waterdicht en komt bij een beste pleer water er weer water in.

Advies. Bij 15 graden opendraaien. Goed droog maken. Rubbers goed op zijn plek zitten en eventueel insmeren met vaseline en weer dichtdraaien.
Andere camera bevatte ook vocht en die heb ik open gemaakt, droog gemaakt en dan vocht zakje er in. De zon heeft de rest nu doen verdampen en is opgenomen door de zakjes. Bij de tweede camera zelfde tactiek toegepast, alleen is het daarna niet echt zonnig meer geweest. Vandaag belooft een mooie dag te worden dus probleem zal dan wel opgelost zijn :)

• Guidoweb55
En?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Heb uitgebreid teruggekeken op meerdere cams, maar niets gezien. Staan ook net niet goed gericht daarvoor. Jaartje ofzo geleden wel een meteoor langs zien komen (was toen ook in de media) dat zag er cool uit.
Toppe schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 08:23:
[...]
Andere camera bevatte ook vocht en die heb ik open gemaakt, droog gemaakt en dan vocht zakje er in. De zon heeft de rest nu doen verdampen en is opgenomen door de zakjes. Bij de tweede camera zelfde tactiek toegepast, alleen is het daarna niet echt zonnig meer geweest. Vandaag belooft een mooie dag te worden dus probleem zal dan wel opgelost zijn :)
Ik vind het op zijn zachtst gezegd niet profi dat ze vanaf nieuw al ee serieus vochtprobleem hebben en dat er silicagel wordt nagestuurd. Alsof het de 1e camera is die buiten wordt geplaatst. Zou mezelf goed afvragen of je het risico wil blijven nemen na de recht op retourperiode. Als 1 dagje zon het probleem oplost, dan hoop ik niet dat 1 dag regen het weer terugbrengt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toppe
Joepla schreef op zondag 8 maart 2020 @ 09:32:
[...]

Heb uitgebreid teruggekeken op meerdere cams, maar niets gezien. Staan ook net niet goed gericht daarvoor. Jaartje ofzo geleden wel een meteoor langs zien komen (was toen ook in de media) dat zag er cool uit.

[...]

Ik vind het op zijn zachtst gezegd niet profi dat ze vanaf nieuw al ee serieus vochtprobleem hebben en dat er silicagel wordt nagestuurd. Alsof het de 1e camera is die buiten wordt geplaatst. Zou mezelf goed afvragen of je het risico wil blijven nemen na de recht op retourperiode. Als 1 dagje zon het probleem oplost, dan hoop ik niet dat 1 dag regen het weer terugbrengt.
@Guidoweb55

Voor zover ik nu kan zien is het probleem weg dus dat is mooi.

Wat betreft de retour periode: meermaals aangegeven dat ik geen zin heb in ellende buiten de retour periode en verkoper blijft aangeven het probleem op te gaan lossen, ook buiten een retour periode. In dat opzicht toch wel lof voor de manier van handelen vanuit de verkopende partij.

De camera’s voor heb ik opgehangen met een strak blauwe lucht met zon, achter niet dus wellicht is de luchtvochtigheid op dat moment al hoger.

Hoe dan ook: probleem lijkt nu te zijn opgelost. Mijn camera is al bijna een week condensatie vrij.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Piet91
HoppyF schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:02:
Niks gezien.
Nu staat mijn camera op de voortuin gericht met een stukje straat.
Er komt geen lucht in beeld.
Echter een felle flits zou wel reflectie moeten geven en via de grond reflecteren.
Joepla schreef op zondag 8 maart 2020 @ 09:32:
Ook niet dus. Ik had inderdaad ook gehoopt dat er hier misschien nog iets zou oplichten, maar dat ook niet.
Ah well...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 1ehans
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 31-03 10:09
Ik heb een aantal Unifi G3 Domes onder mijn gootbakken hangen. Nu wordt het kapje voor de lens snel vies wat enkel in het donker wazig beeld oplevert. Overdag is het beeld uitstekend.

Hoewel de camera's behoorlijk beschut hangen weet ik niet hoe deze vervuiling te voorkomen. Daarnaast is de kwaliteit van het kunststof ook niet echt heel geweldig en heb ik al 1 kapje bij schoonmaken ingescheurd. Meer mensen met dit probleem en hoe opgelost?? Zijn die lenskapjes ook los te krijgen??

Acties:
  • +4Henk 'm!

• papafrank99
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 02-04 16:52
Ja ik! Vrijdag de camera's binnengekregen en zondag even mee gespeeld.
De camera's (5X) liggen her en der in mijn hobby ruimte, scheef en op de kop.
Een andere camera ligt voor het raam daar komt de (infrarode) licht schijnsel vanaf.
Probeer te uploaden naar Imgur, maar weet niet of dat is gelukt.
https://imgur.com/a/9OcRibb
https://imgur.com/4u27PXc

Let niet op de rommel, het is een hobby/knutselruimte.
Gordijn hangt zo raar om dat ik aan het spelen was met licht voor de camera.

[Voor 10% gewijzigd door papafrank99 op 09-03-2020 21:21]

• Piet91
papafrank99 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 21:19:
Ja ik! Vrijdag de camera's binnengekregen en zondag even mee gespeeld.
De camera's (5X) liggen her en der in mijn hobby ruimte, scheef en op de kop.
Een andere camera ligt voor het raam daar komt de (infrarode) licht schijnsel vanaf.
Probeer te uploaden naar Imgur, maar weet niet of dat is gelukt.
https://imgur.com/a/9OcRibb
https://imgur.com/4u27PXc

Let niet op de rommel, het is een hobby/knutselruimte.
Gordijn hangt zo raar om dat ik aan het spelen was met licht voor de camera.
Wel tof dat deze camera het toch nog even mooi heeft opgepikt. :D

• papafrank99
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 02-04 16:52
Ja mooi hè. Nog niet eens in gebruik en nu al de eerste "indringer" te pakken.

• Piet91
Just FYI:
Due to the coronavirus, the production at dahua has big delay again. Models like IPC-HDW5231R-ZE, IPC-T5442TM-AS, IPC-B5442E-ZE, IPC-HFW5241E-Z12E has been badly delayed to end of March.
New orders in March all delayed to April to start production, right now they are working on the orders From Dec.-Feb.
I booked many stocks in Dec, till now still not ready!
Seems this kind of delay happen on most Chinese company, i am a little worry about the chips badly lacking due to Korea and Japan's bad situation.
Bron

• BoerFrits
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 02-04 09:54
Ik heb bij m`n buren een Hiksvision NVR geinstalleerd, met een 4tal Hikvision Camera`s

Werkt verder allemaal prima op een ding na. Op de NVR heb ik voor een van de camera`s een line detection ingesteld. De NVR stuurt een mail zodra dit gebeurt. Maar na een stroomuitval zijn de instellingen voor het mailen op de een of andere manier weg. Instelling voor line detection blijft wel gewoon behouden. Iemand een idee wat dat kan zijn?

• RobbyTown
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 21:05

RobbyTown

Grootmeester

BoerFrits schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 09:45:
Ik heb bij m`n buren een Hiksvision NVR geinstalleerd, met een 4tal Hikvision Camera`s

Werkt verder allemaal prima op een ding na. Op de NVR heb ik voor een van de camera`s een line detection ingesteld. De NVR stuurt een mail zodra dit gebeurt. Maar na een stroomuitval zijn de instellingen voor het mailen op de een of andere manier weg. Instelling voor line detection blijft wel gewoon behouden. Iemand een idee wat dat kan zijn?
Welke NVR is het, zit de nieuwste firmware erop?

Waarom heet een ei een ei? Omdat je van de buitenkant niet kan zien of het een hij of een zij is.

• Tijgert

Tijgert

Tijgert schreef op maandag 2 maart 2020 @ 21:29:
Ik heb 3 Foscam R2 camera’s waarvan 2x v5 en 1x v3. De v3 geeft me problemen en ik kan vanaf buiten geen contact maken...
Follow up; contact gehad met Foscam in Beijing. Via Teamviewer hebben ze met de Foscam recovery tool de UID opnieuw geinstalleerd (die was dus echt weg uit het systeem).

Probleem opgelost, A+ voor Foscam tech support! _/-\o_

• Rct124
Ik ben nieuw in de wereld van beveiligingscamera's en heb hier al veel gelezen. Reolink spreekt me aan omdat ze goed beeld leveren en de prijs iets beter ligt dan de Dahua's, wat ook goede camera's zijn.

Nu een vraag; moeten de camera's direct op de NVR aangesloten worden, of kunnen ze ook eerst via een POE switch en ziet de NVR deze dus in het netwerk?
Situatie: er loopt één UTP kabel naar mijn garage waar een switch staat en twee camera's moeten komen hangen en de camera's dus het liefste aan de switch hang.

• Martinusz
Ik heb reeds een Foscam camera aan de zijkant van het huis, gericht op de oprit, echter mis ik nu zeg maar de voortuin/voordeur om de hoek.
Nu twijfel ik, hang ik een tweede camera op, of neem ik bijvoorbeeld een Ring Doorbell of andere variant die eigenlijk ook precies het gedeelte kunnen afdekken wat ik nu niet zie?

• Rct124
Martinusz schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:51:
Ik heb reeds een Foscam camera aan de zijkant van het huis, gericht op de oprit, echter mis ik nu zeg maar de voortuin/voordeur om de hoek.
Nu twijfel ik, hang ik een tweede camera op, of neem ik bijvoorbeeld een Ring Doorbell of andere variant die eigenlijk ook precies het gedeelte kunnen afdekken wat ik nu niet zie?
Heeft een Ring doorbell dezelfde functionaliteiten? Kun je het koppelen met je bestaande opnamesysteem / cloud? Dacht hier ook aan, maar wil vermeiden dat ik twee verschillende apps, opnamelocaties en interfaces krijg :)

• Martinusz
Rct124 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:58:
[...]

Heeft een Ring doorbell dezelfde functionaliteiten? Kun je het koppelen met je bestaande opnamesysteem / cloud? Dacht hier ook aan, maar wil vermeiden dat ik twee verschillende apps, opnamelocaties en interfaces krijg :)
Bij Ring heb je helaas inderdaad weer aparte cloud, geloof vanaf 3 euro per maand.
Ik heb reeds Foscam cloud, dat werkt perfect, heb het 24/7 opnemen abonnement.

Echter ga ik voor Foscam, dan komt er dus nog een redelijk opvallende camera erbij (bullet), die best wel in het zicht zit. Dat is natuurlijk weer het voordeel van bijv. een Ring, dat ding komt ter vervanging van je huidige deurbel en is gewoon veel subtieler.

Lastig :)

• Rct124
Martinusz schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:12:
[...]

Bij Ring heb je helaas inderdaad weer aparte cloud, geloof vanaf 3 euro per maand.
Ik heb reeds Foscam cloud, dat werkt perfect, heb het 24/7 opnemen abonnement.

Echter ga ik voor Foscam, dan komt er dus nog een redelijk opvallende camera erbij (bullet), die best wel in het zicht zit. Dat is natuurlijk weer het voordeel van bijv. een Ring, dat ding komt ter vervanging van je huidige deurbel en is gewoon veel subtieler.

Lastig :)
Reden dat ik niet voor Foscam ga is de grote bos kabels die uit de camera's komen. Uit mijn buitenmuur komt een pvcbuis met direct daaruit de POE utp kabel. Dan is wegwerken bij Foscam helaas geen optie.

• Tijgert

Tijgert

Martinusz schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:12:
[...]

Echter ga ik voor Foscam, dan komt er dus nog een redelijk opvallende camera erbij (bullet), die best wel in het zicht zit.
Volgens mij is afschrikken het eerste wat je wilt. Het opnemen van inbrekers die hun slag slaan is beduidend minder leuk, jaag ze liever weg, naar de buren bijvoorbeeld.
Rct124 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:27:
[...]
Reden dat ik niet voor Foscam ga is de grote bos kabels die uit de camera's komen. Uit mijn buitenmuur komt een pvcbuis met direct daaruit de POE utp kabel. Dan is wegwerken bij Foscam helaas geen optie.
Is dit niet een Foscam oplossing?

• Martinusz
Rct124 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:27:
[...]

Ik heb een wall mount, zit alles netjes in :)

https://tweakers.net/i/A1FWWnkmPUITvLuhl_wMWbcdMR8=/f/image/wtnxNj4qnAoZA9jVg9q3tsew.jpg

@Tijgert Deels mee eens, maar ik wil ook weer geen kermis aan mijn huis ;) dat kan ook juist weer suggereren dat er juist iets te halen valt ;)
Op dit moment valt het kwartje nog de kant van een doorbell op, ook omdat daar wat extra handige functionaliteiten bij zitten natuurlijk en niet alleen als beveiligingscamera dient.

[Voor 27% gewijzigd door Martinusz op 20-03-2020 10:45]

• Tijgert

Tijgert

Martinusz schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:35:
[...]

@Tijgert Deels mee eens, maar ik wil ook weer geen kermis aan mijn huis ;) dat kan ook juist weer suggereren dat er juist iets te halen valt ;)
Je moet het ook niet TE zichtbaar ophangen zodat men buiten je erfgrens al meteen weet wat je hebt hangen.
Het is een gulden middenweg. Als ze eenmaal op je erf lopen en naar binnen willen pieken, DAN moeten ze opeens die camera zien en afdruipen.
Als ze eenmaal interesse tonen, DAN afschrikken, dat is een 100% score. Daar ga ik voor :)

Having said that, mijn nepcamera's die er nu hangen hielpen ook niet, die zagen ze heus wel denk ik, maar met een kap over je hoofd is dat ook weer nutteloos... of ze zagen dat er geen IR leds in zaten, ze zijn niet gek natuurlijk.
Maar de motion detection van de echte interne camera's heeft me nu al eens geattendeerd op ongeautoiriseerde beweging (schoonmoeder in de keuken om 5 uur in de ochtend.. werkt dus goed!).

[Voor 3% gewijzigd door Tijgert op 20-03-2020 10:59]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rct124
Tijgert schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:53:
[...]

Je moet het ook niet TE zichtbaar ophangen zodat men buiten je erfgrens al meteen weet wat je hebt hangen.
Het is een gulden middenweg. Als ze eenmaal op je erf lopen en naar binnen willen pieken, DAN moeten ze opeens die camera zien en afdruipen.
Als ze eenmaal interesse tonen, DAN afschrikken, dat is een 100% score. Daar ga ik voor :)

Having said that, mijn nepcamera's die er nu hangen hielpen ook niet, die zagen ze heus wel denk ik, maar met een kap over je hoofd is dat ook weer nutteloos... of ze zagen dat er geen IR leds in zaten, ze zijn niet gek natuurlijk.
Maar de motion detection van de echte interne camera's heeft me nu al eens geattendeerd op ongeautoiriseerde beweging (schoonmoeder in de keuken om 5 uur in de ochtend.. werkt dus goed!).
Ik zou ze júist zichtbaar ophangen. Schrikt echt wel extra af hoor :)
Een deel doet eerst ook enig onderzoek óf er wel wat te halen valt. De gelegenheidsinbrekers worden sneller afgeschrikt door een camera.
In principe heb ik ook nog altijd de auto op de oprit staan die continue alle kanten filmt. Dus ze staan hoe dan ook op een camera.

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 01:12

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
Ik zou het PVC-bochtje naar beneden laten wijzen. Die ductape blijft niet eeuwig goed, het is wachten tot er water in de buis komt dan.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martinusz
ThinkPad schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:29:
[...]

Ik zou het PVC-bochtje naar beneden laten wijzen. Die ductape blijft niet eeuwig goed, het is wachten tot er water in de buis komt dan.
Is inmiddels al gefixt, buis loopt nu tot aan de mount ;)

• Gil1972
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 02-04 00:31
Aansluitadvies camera’s
Ik wil ons huis en achterliggende schuur uitrusten met camera’s en opnamemogelijkheid.
Ik heb een cat6 ftp kabel getrokken vanuit het huis naar de schuur. Deze is 80 meter.

Vraag:
Ik ben van plan om bij de schuur 5 camera’s te hangen. Ik wil deze middels een poe switch koppelen aan de 80 meter ftp kabel. In de meterkast van ons huis staat eveneens een poe switch aan de andere kant van die 80 meter. Aan deze switch wil ik de 3 camera’s van het huis hangen en een NVR recorder. Met deze switch maak ik ook verbinding met ons ziggo modem t.b.v. het internet.
Gaat dit zo functioneren? Of zijn er betere mogelijkheden? Gaan die 80 meter een probleem opleveren?

Ik zag ook een NVR met ingebouwde switch. Is dit überhaupt een optie of heb ik hier in ons geval helemaal niets aan?

• Piet91
Gil1972 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:47:
Aansluitadvies camera’s
Ik wil ons huis en achterliggende schuur uitrusten met camera’s en opnamemogelijkheid.
Ik heb een cat6 ftp kabel getrokken vanuit het huis naar de schuur. Deze is 80 meter.

Vraag:
Ik ben van plan om bij de schuur 5 camera’s te hangen. Ik wil deze middels een poe switch koppelen aan de 80 meter ftp kabel. In de meterkast van ons huis staat eveneens een poe switch aan de andere kant van die 80 meter. Aan deze switch wil ik de 3 camera’s van het huis hangen en een NVR recorder. Met deze switch maak ik ook verbinding met ons ziggo modem t.b.v. het internet.
Gaat dit zo functioneren? Of zijn er betere mogelijkheden? Gaan die 80 meter een probleem opleveren?

Ik zag ook een NVR met ingebouwde switch. Is dit überhaupt een optie of heb ik hier in ons geval helemaal niets aan?
Dat moet prima werken. Officieel is 100 meter de maximum lengte.
(90 meter solid kabel en 2x 5 meter patch kabels aan beide uiteinden)

Een NVR met ingebouwde switch heeft bij jou juist weinig zin; omdat je in de meterkast dus al een POE-switch hebt en je gaat ook niet vanuit je NVR-locatie 5+ kabels naar je schuur brengen voor de camera's daar. ;)

• Gil1972
Een NVR met ingebouwde switch heeft bij jou juist weinig zin; omdat je in de meterkast dus al een POE-switch hebt en je gaat ook niet vanuit je NVR-locatie 5+ kabels naar je schuur brengen voor de camera's daar. ;)
Dank voor je snelle reactie!
Mooi dat dit op deze manier functioneert

• wilbert11
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 22:48
Bedankt voor de info in dit topic. Uiteindelijk gekozen voor een zwarte Dahua IPC-HDW5231R-ZE met wallmount (besteld bij Andy).
De camera gaat gecombineerd worden met een unifi poe switch en synology nas. Ik twijfelde nog tussen een unifi G3 camera en de 5231, maar de 5231 heeft betere beelden s'nachts en een varifocal lens. De prijsstelling (indien besteld bij Andy) is dan slechts 3 tientjes hoger dan de G3.

• psycho-tr
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 01-04 00:48
Ik heb 20-25 pagina’s gelezen alleen wordt het er niet makkelijker op.

Wie kan mij adviseren wat ik nodig heb aan de hand van mijn wensen?

-Livestream met mobiel of elders inlog mogelijkheid
-zo min mogelijk bekabeling
-dome camera’s

• Nieuwsgier
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 30-03 19:07
Iemand ervaring met deze camera ? https://nason.nl/products/outdoor-wifi-camera
Als ik op andere sites kijk naar soortgelijke camera's dan zie ik dat er een forse adapter aanhangt.
Ik wil de beelden opslaan/volgen met Synology Surveillance Station of
motioneyeos op een Raspberry

Lijkt
overigens sterk op deze van Alie : https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

• k_ers
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 06:47
geen ervaring mee, maar ik denk dat je er niet echt super beeld van krijgt.
Nieuwsgier schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 12:57:
Iemand ervaring met deze camera ? https://nason.nl/products/outdoor-wifi-camera
Als ik op andere sites kijk naar soortgelijke camera's dan zie ik dat er een forse adapter aanhangt.
Ik wil de beelden opslaan/volgen met Synology Surveillance Station of
motioneyeos op een Raspberry

Lijkt
overigens sterk op deze van Alie : https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

• Joepla

Joepla

@Nieuwsgier Een goedkope camera hoeft niet persé minder te zijn, maar als hij zelfs in NL goedkoop is en toch een berg features schijnt te hebben... dan is het vaak te mooi om waar te zijn.

Lekkere “bangmaak-site” overigens. Als ik dit lees, haak ik eigenlijk al af...
Voorkomen is beter dan genezen.. Wij ontvangen dagelijks berichten van klanten die spijt hebben dat ze vóór de inbraak geen camera's hadden opgehangen. De kans op een inbraak was dan ook met 73% verminderd..

• Nieuwsgier
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 30-03 19:07
@ k_ers en @Joepla. Ik verwacht van dit produkt eigenlijk hetzelfde als jullie. Daarom ben ik op zoek naar ervaringen met deze camera, wie weet valt het een keer mee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• k_ers
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 06:47
@Nieuwsgier het is te mooi om waard te zijn, verwacht geen wonderen van de camera :9

• Guidoweb55
WiFi is voor mij altijd een no-go

• Gil1972
Ik wil naast de gebouwen ook direct een deel van ons terrein met camera's beveiligen.
Ik twijfel of ik camera's met of zonder zoomfunctie moet nemen. Ik zoek de voordelen; ik bedoel, de camera's staan op een vaste positie.
Bij terugkijken van de beelden , neem ik aan dat de software digitale zoom verzorgd. Als ik continue opneem stel ik de lens toch maar 1x in op een bepaald opject / gebied. Waar is dan de zoomfunctie dan nog voor nodig?

• HoppyF
Gil1972 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 16:58:
Ik wil naast de gebouwen ook direct een deel van ons terrein met camera's beveiligen.
Ik twijfel of ik camera's met of zonder zoomfunctie moet nemen. Ik zoek de voordelen; ik bedoel, de camera's staan op een vaste positie.
Bij terugkijken van de beelden , neem ik aan dat de software digitale zoom verzorgd. Als ik continue opneem stel ik de lens toch maar 1x in op een bepaald opject / gebied. Waar is dan de zoomfunctie dan nog voor nodig?
De zoomfunctie is vooral handig om het deel wat je wilt zien af te bakenen.
Stel dat je je camera op de voortuin gericht hebt en deze 8 meter breed is.
Dan wil je het liefst je hele voortuin over de breedte van 8 meter zien en niet bv 4 meter of 15 meter.
Met een vaste lens is het beeld ook vast en moet je het doen met wat je in beeld krijgt.

Bij het terugkijken heeft de zoomfunctie geen nut.

• Piet91
Gil1972 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 16:58:
Je hebt 2 soorten zoomfunctie (of eigenlijk 3 als je digitale zoom ook meerekent wat eigenlijk geen zoomfunctie is)

De bekendste versie is de zoomversie zoals die bijvoorbeeld op PTZ-camera's zit; geschikt voor regelmatig gebruik; bijvoorbeeld als er live wordt meegekeken en de operator door middel van pan, zoom en tilt iets wil bekijken. Ook zijn sommige camera's zelf slim genoeg om een bewegend object te volgen.

De andere zoom is de optische zoom die je eenmalig bij installatie van de camera gebruikt. Op die manier kun je na plaatsing eenmalig de juiste beeldhoek bepalen en daar vervolgens op laten staan.
Dat is dus wat @HoppyF hierboven beschrijft.

Dat laatste kan ook handig zijn als men meerdere camera's wil plaatsen; dan neem je eerst een camera met optische zoom en plaats je tijdelijk op de cameralocaties (bijv. aan een paal in een emmer zand), bepaal je de beeldhoek (en dus brandpunt van lens) en koop je vervolgens camera's zonder optische zoom met die beeldhoek (die camera's zijn in het algemeen goedkoper dan camera's mét optische zoom)

• HoppyF
Piet91 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 18:49:
[...]

Je hebt 2 soorten zoomfunctie (of eigenlijk 3 als je digitale zoom ook meerekent wat eigenlijk geen zoomfunctie is)

De bekendste versie is de zoomversie zoals die bijvoorbeeld op PTZ-camera's zit; geschikt voor regelmatig gebruik; bijvoorbeeld als er live wordt meegekeken en de operator door middel van pan, zoom en tilt iets wil bekijken. Ook zijn sommige camera's zelf slim genoeg om een bewegend object te volgen.

De andere zoom is de optische zoom die je eenmalig bij installatie van de camera gebruikt. Op die manier kun je na plaatsing eenmalig de juiste beeldhoek bepalen en daar vervolgens op laten staan.
Dat is dus wat @HoppyF hierboven beschrijft.

Dat laatste kan ook handig zijn als men meerdere camera's wil plaatsen; dan neem je eerst een camera met optische zoom en plaats je tijdelijk op de cameralocaties (bijv. aan een paal in een emmer zand), bepaal je de beeldhoek (en dus brandpunt van lens) en koop je vervolgens camera's zonder optische zoom met die beeldhoek (die camera's zijn in het algemeen goedkoper dan camera's mét optische zoom)
Ja, @Piet91 ik bedoelde inderdaad de handmatig of automatisch verstelbare optische zoom camera’s.
Bij deze camera’s moet je de pan en tilt hoek handmatig instellen bij installatie.
Deze camera’s zijn wel wat duurder dan zonder zoom maar goed betaalbaar.
Automatische PTZ cameras die je op afstand kunt draaien en kunt laten inzoomen zijn echt een stuk duurder.
De topmodellen hebben vaak ook auto tracking waarbij ze personen kunnen volgen.

• Gil1972
HoppyF schreef op zondag 29 maart 2020 @ 19:41:
[...]

Ja, @Piet91 ik bedoelde inderdaad de handmatig of automatisch verstelbare optische zoom camera’s.
Bij deze camera’s moet je de pan en tilt hoek handmatig instellen bij installatie.
Deze camera’s zijn wel wat duurder dan zonder zoom maar goed betaalbaar.
Automatische PTZ cameras die je op afstand kunt draaien en kunt laten inzoomen zijn echt een stuk duurder.
De topmodellen hebben vaak ook auto tracking waarbij ze personen kunnen volgen.
@Piet91
@HoppyF

Veel dank voor de informatie. Duidelijk! Ben een leek op dit gebied en door dit forum een stuk wijzer. Heb nog een laatste vraag.
Ik heb mijn oog laten vallen op 1 van onderstaande 2 modellen via de hier vaker genoemde site.
IPC-B5442E-Z4E
IPC-B5442E-ZE

Het verschil zit m in het aantal db WDR (120 vs 140db) en de lens.
De ene lens is 2,7 x 12 mm de ander is 8 x 32 mm. Het lijkt erop alsof ik met de laatste lens objecten die in de buurt van de camera liggen ga missen. Klopt deze aanname?
En is het verschil tussen 120db en 140db bij nacht enorm? ...of valt dit mee?

• HoppyF
Gil1972 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 00:08:
[...]

@Piet91
@HoppyF

Veel dank voor de informatie. Duidelijk! Ben een leek op dit gebied en door dit forum een stuk wijzer. Heb nog een laatste vraag.
Ik heb mijn oog laten vallen op 1 van onderstaande 2 modellen via de hier vaker genoemde site.
IPC-B5442E-Z4E
IPC-B5442E-ZE

Het verschil zit m in het aantal db WDR (120 vs 140db) en de lens.
De ene lens is 2,7 x 12 mm de ander is 8 x 32 mm. Het lijkt erop alsof ik met de laatste lens objecten die in de buurt van de camera liggen ga missen. Klopt deze aanname?
En is het verschil tussen 120db en 140db bij nacht enorm? ...of valt dit mee?
Ik weet niet hoe groot je tuin is maar ik vermoed dat de ZE ruim voldoende zal zijn.
Specs zijn verder goed en lichtgevoeligheid ook.
Hangt ook wel vanaf hoe je omgeving is, is het pikdonker of heb je nog iets van straatverlichting of andere verlichting?

Bekijk ook eens de reviews hier: https://ipcamtalk.com/thr...era-with-starlight.39531/

Pagina: 1 ... 45 46 47 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True