@
HoppyF Sorry broodje aap schrijf ik duidelijk dat sticker alleen. DUS >
Sticker alleen is nooit genoeg als men ook welke klein deel openbaar maar ook filmt,
Ander VB ik heb een keer niet zolang geleden tot een hele waslijst QNAP ( naast Synology een veel gebruikt NAS merk om e.a. op te slaan wat betreft cams en co ) was het meen ik de mogelijke toegang toe gehad online stonden ze te vinden in een database omdat de firmware / software zo lek was als een mandje en velen nu nog steeds e.a. niet geupdate hebben. Heb je gewoon toegang tot opgeslagen beelden. ( ik heb allen maar dat lijstje gezien en gemeld bij de fabrikant wat al lastig was , die kwam met moeten de mensen zelf maar updaten dat is hun verantwoording , heb ik er een paar gevonden omdat dit zakelijk ip.s betrof in NL en die geinformeerd enz., maar neem nu niet meer de tijd nog moeite de minsten zeggen dank jewel, de meeste laten niets horen en sommige zijn zeer grof. Hoe ik erachter kwam was ook echt heel simpel die werden misbruikt als spam mailserver en co en waren dus reeds gehackt, dan zie je dat als serveradmin terug in de security logs met ook info over e.a an merk en device en software.
Hier komt de gehele AVG om de hoek zie mijn links die ik middels edit erbij geplaatst heb, dus beveiliging als men beelden opslaat , de toegang enz, het recht op inzage / wissen / informatie moeten geven wat je wel of niet wanneer met de beelden doet , hoelang je die bewaard en nog heel veel meer.
Daar is YUP je hebt gelijk dat aanmelden geen plicht is in NL in Veel EU landen wel sorry mijn fout , toch handig e.a. aan te melden en netjes een best uitvoerige documentatie bij te houden ook in je eigen belang.
Namelijk om bij conflicten welles nietes mede te kunnen bewijzen dat je niet onevenredig enz enz.
Even alleen zeggen / beweren dat je beelden niet langer bewaard dan max termijn is namelijk bij een conflict hierover veel te mager is ook maar weer 1 vb.
Buiten dat is het een EU wet en regelgeving dus als iemand het niet eens is met de NL interpretatie kan die persoon e.a. op dat niveau aan gaan vechten.
Openbaar filmen enz ook deeltjes en ook als het als schijnbaar nodig is of onvermijdbaar lijkt , kan je beter je nooit naar jezelf toe uit leggen, maar beter vanuit het oogpunt die gefilmd worden die dit mogelijk niet wensen.
( en ja is of was het dan werkelijk nodig dat op dat tijdstip dat deel gefilmd werd en zoja ook hoelang het waar dan wel niet opgeslagen wordt en welke bijv. cloud diensten en hun admins enz toegang toe kunnen of moeten hebben , en bij zoals vaak voorkomt beveiligings lekken van of de cams of de diensten waar beelden opgeslagen worden dan dient men dus personen die gefilmd zijn volgens de letter van de wet op de hoogte te stellen en e.a. te melden)
Verzinsels ach het zijn persoonsgegevens en daar is / zu men scherp op moeten zijn , nu zijn het incidenten best vaak zonder gevolgen in NL , foutje hier foutje daar sorry zus en zo , maar neem van mij aan dat is al lang niet meer overal en zal ook niet zo blijven.
Verschillende boetes heb ik reeds hierboven een keer met link laten zien , niemand wil graag de voorbeeld boete krijgen waar het fout gaat denk ik zo.
Het is al laat ja gezond verstand en kennis van wet en regelgeving.
Bij gezond verstand hoort ook het van de andere kant te bekijken , dus van de kant van mensen die grote waarde hechten aan hun privacy en niet met hun face in jan en allemans beeld opslag waar dan deze dan ook is willen voorkomen.
En al helemaal niet online door slechte bugy of onjuist beveiligde software en /of instellingen / configs , daar is degene die de camera plaatst namelijk ook eindverantwoordelijk voor!
Wat ik wat jij of wat velen zoals de politie in jou links schrijven is alles niet juridisch en werkelijk zoals de wetten / regelgeving ( compleet) bedoeld is overigens.
Dit bijv. wat de politie schrijft is maar een klein deeltje namelijk of het mogelijk mag , maar veel wat er dan nog bij komt kijken staat er niet bij.
Hieronder waarom dat namelijk zo van belang is , even snel omdat het zo laat is getypd , voor die het lezen.
Sterker er zijn al cams en software waar beelden niet (alleen) opgeslagen worden maar de registratie middels gezichtsherkenning van personen op die tijd / plaats ergens toch in een database beland.
Niet alleen China! En die kan men nu nog met een foto voor gezicht voor de gek houden , vandaar dat ook beweginspatronen van personen middels AI een belangrijke rol heeft in herkenning en co.
Let op alle ooit opgeslagen media ( dus beelden van al de geplaatste CAMS )van iemand wat ergens verwerkt is en/of nog niet gewist kan dus in verre toekomst met terugwerkende kracht ver in de tijd voor joost mag weten wat gebruikt worden.
Stel men heeft in een Database jou beelden ( niet meer de film zelf maar wel met een id jouw bewegingsvorm / manier van lopen), men weet ineens 5 jaar later als men op die manier benen of handen beweegt heeft die persoon mogelijk die spierziekte of gaat dat en dat binnen zoveel tijd krijgen, krijg dan nog maar eens een aanvullende verzekering!
Dus vormen van datadiscriminatie wat nu op ander niveau met eigenlijk niet gekoppeld mogen zijn systemen / data ook plaats vind
Men omzeild al veel slaat de beelden voor de max tijd op, maar bepaalde zaken hieruit zijn reeds ergens verwerkt en tja hoelang zal dit …. hier kan je weinig over vinden. ( of het nu is mevrouw met rode jas gaat 10 keer die winkel binnen, of pietje gaat elke maandag bij de buurvrouw op bezoek zijn de meest simpele registraties die ook als de beelden zelf gewist zijn toch weer ergens opgeslagen kunnen zijn , en of pietje en bepaald id heeft meegekregen)
GEO IP en GEO data is bij gekoppeld aan devices en kan men dus altijd ook als anoniem verwerkt en doorgegeven weer terug brengen op personen dat doet men namelijk reeds. ( en zo worden APP DATA en co ook verkocht namelijk)
Het gaat er niet om dat als je niets verkeerd doet je niet bang hoeft te zijn voor je privacy , het gaat erom waar al deze massa's van data voor gebruikt maar helaas ook misbruikt kan worden om nog meer ongelijkheid bijv te creeren.
Daarom is privacy wetgeving te simpel en te lastig niet juist zoals die nu is, zou gewoon gericht moeten zijn op alles wat men men met ooit verkregen data wel of niet mag doen met goede handhaving. Dan kan men veel meer simpel juist wel doen bijv betreffende onderzoeken gezondheid en co even een anoniem database raadplegen , en als men contact wil dit via een tussenweg indien toestemming enz enz..
Zolang er maar niets meer kan en mag zijn waar mensen / groepen door benadeeld of bevoordeeld worden ten opzichte van de rest .
En ja dan dus werkelijk bijv alleen criminelen eruit gevist worden en nadeel hebben, en niet de gewone mensen die niets fout doen.
[
Voor 41% gewijzigd door
jahoorisieweer op 02-02-2020 02:48
]