Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 45 46 47 Laatste
Acties:

• HoppyF
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 20:55
jahoorisieweer schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 20:32:
Sorry maar heb zakelijk ervaring en dat wat her en der al dan niet tijdelijk gedoogd wordt waar jij over praat is totaal andere koek.
Wacht maar af tot er weer ergens een ringetje en co e.a. lekt of de cloudopslag hiervan enz.

Lees de link in mijn starttopic toch gewoon even daar staan de boetes met redenen enz duidelijk in

Enne https://autoriteitpersoon...toezicht-en-rond-woningen zodra je: ""Is een camera wel (deels) gericht op een (deel) van de openbare weg? Of filmt iemand bijvoorbeeld de tuin van de buurman? Dan is de AVG wél van toepassing en houdt de Autoriteit Persoonsgegevens dus ook toezicht.""

Maakt niet uit maar vertel aub geen onzin , het valt onder AVG en daar zijn strengere wetten en regelgeving voor dan jij doet overkomen.

JE moet aanmelden indien je openbaar ook filmt en dan ook een redelijk rechtvaardig belang bij hebben enz, Zoek maar op ik verspil er verder maar geen tijd meer aan.

Sticker alleen is broodje aap!
Ik had het over opslag van beelden in eigen beheer, niet over cloudopslag of een abonnement van een deurbel aanbieder.

Niks broodje aap!

De politie zegt zelf dit:

https://www.politie.nl/th...maken-van-de-openbare-weg

Mag ik opnamen maken van de openbare weg?
Uw camera mag alleen opnamen maken van uw eigendom en in principe niet van de openbare weg. U mag namelijk alleen opnamen maken met als doel persoonlijke eigendommen te beschermen en niet om de privacy van mensen, dieren, goederen te schenden. Maar als u bijvoorbeeld uw carport in beeld heeft en daarbij is het onvermijdelijk een deel van de stoep in beeld te hebben, is dit wel toegestaan. Enige overlap is namelijk soms onvermijdelijk. Wel bent u verplicht duidelijk zichtbaar te vermelden dat er camerabeveiliging aanwezig is. Bijvoorbeeld door een sticker of bordje bij de toegangsdeur.

Verder vind ik MIJN privacy belangrijker en bescherm ik om die reden mijn eigendommen met een camera ook al is dit geen garantie dat er niets kan gebeuren.

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

• nietmachine48
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 03-04 21:57
Piet91 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 14:20:
@stefijn Zo'n box kun je de aansluiting/kabels in stoppen. Want aan zo'n camera heb je ook nog een kabelboom.

En qua looks, tja; to each his own. Camera's aan een gevel zullen nooit 'mooi' zijn, maar je kunt er wel tactisch mee omgaan. Dahua levert ook een aantal modellen (en mounts) in het zwart, wat mogelijk minder opvalt.
Anders kun je ze ook nog altijd zelf in juiste kleur spuiten, hoewel ik zelf eerder voor Plasti Dip zou gaan.

Wat betreft camerakeuze en opnemen; we hebben hier met regelmaat types en manieren genoemd.
Ik zou overigens altijd 24/7 gaan opnemen en niet alleen maar motion detection.

@Joepla Lol. :P Met een junction box lijkt wel bijna of je woning een pukkel heeft ja.
Maar ook met een bracket blijt zo'n camera een lelijk ding aan je gevel.
Voordeel van de bracket is ook dat je de camera net wat prettiger kunt richten dan op de junction box.
Ook een Junction box (B10) voor een RCL410 aangeschaft. Ik wil de ethernetkabel aan de achterkant door de muur laten gaan. Iemand enig idee hoe de wartel aan de buitenzijde (waar normaal de rj45 doorheen gaat), te dichten?

• jahoorisieweer
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 11-03 01:38
@HoppyF Sorry broodje aap schrijf ik duidelijk dat sticker alleen. DUS >

Sticker alleen is nooit genoeg als men ook welke klein deel openbaar maar ook filmt,

Ander VB ik heb een keer niet zolang geleden tot een hele waslijst QNAP ( naast Synology een veel gebruikt NAS merk om e.a. op te slaan wat betreft cams en co ) was het meen ik de mogelijke toegang toe gehad online stonden ze te vinden in een database omdat de firmware / software zo lek was als een mandje en velen nu nog steeds e.a. niet geupdate hebben. Heb je gewoon toegang tot opgeslagen beelden. ( ik heb allen maar dat lijstje gezien en gemeld bij de fabrikant wat al lastig was , die kwam met moeten de mensen zelf maar updaten dat is hun verantwoording , heb ik er een paar gevonden omdat dit zakelijk ip.s betrof in NL en die geinformeerd enz., maar neem nu niet meer de tijd nog moeite de minsten zeggen dank jewel, de meeste laten niets horen en sommige zijn zeer grof. Hoe ik erachter kwam was ook echt heel simpel die werden misbruikt als spam mailserver en co en waren dus reeds gehackt, dan zie je dat als serveradmin terug in de security logs met ook info over e.a an merk en device en software.

Hier komt de gehele AVG om de hoek zie mijn links die ik middels edit erbij geplaatst heb, dus beveiliging als men beelden opslaat , de toegang enz, het recht op inzage / wissen / informatie moeten geven wat je wel of niet wanneer met de beelden doet , hoelang je die bewaard en nog heel veel meer.

Daar is YUP je hebt gelijk dat aanmelden geen plicht is in NL in Veel EU landen wel sorry mijn fout , toch handig e.a. aan te melden en netjes een best uitvoerige documentatie bij te houden ook in je eigen belang.
Namelijk om bij conflicten welles nietes mede te kunnen bewijzen dat je niet onevenredig enz enz.

Even alleen zeggen / beweren dat je beelden niet langer bewaard dan max termijn is namelijk bij een conflict hierover veel te mager is ook maar weer 1 vb.

Buiten dat is het een EU wet en regelgeving dus als iemand het niet eens is met de NL interpretatie kan die persoon e.a. op dat niveau aan gaan vechten.

Openbaar filmen enz ook deeltjes en ook als het als schijnbaar nodig is of onvermijdbaar lijkt , kan je beter je nooit naar jezelf toe uit leggen, maar beter vanuit het oogpunt die gefilmd worden die dit mogelijk niet wensen.
( en ja is of was het dan werkelijk nodig dat op dat tijdstip dat deel gefilmd werd en zoja ook hoelang het waar dan wel niet opgeslagen wordt en welke bijv. cloud diensten en hun admins enz toegang toe kunnen of moeten hebben , en bij zoals vaak voorkomt beveiligings lekken van of de cams of de diensten waar beelden opgeslagen worden dan dient men dus personen die gefilmd zijn volgens de letter van de wet op de hoogte te stellen en e.a. te melden)

Verzinsels ach het zijn persoonsgegevens en daar is / zu men scherp op moeten zijn , nu zijn het incidenten best vaak zonder gevolgen in NL , foutje hier foutje daar sorry zus en zo , maar neem van mij aan dat is al lang niet meer overal en zal ook niet zo blijven.

Verschillende boetes heb ik reeds hierboven een keer met link laten zien , niemand wil graag de voorbeeld boete krijgen waar het fout gaat denk ik zo.

Het is al laat ja gezond verstand en kennis van wet en regelgeving. :9
Bij gezond verstand hoort ook het van de andere kant te bekijken , dus van de kant van mensen die grote waarde hechten aan hun privacy en niet met hun face in jan en allemans beeld opslag waar dan deze dan ook is willen voorkomen.
En al helemaal niet online door slechte bugy of onjuist beveiligde software en /of instellingen / configs , daar is degene die de camera plaatst namelijk ook eindverantwoordelijk voor!

Wat ik wat jij of wat velen zoals de politie in jou links schrijven is alles niet juridisch en werkelijk zoals de wetten / regelgeving ( compleet) bedoeld is overigens. Dit bijv. wat de politie schrijft is maar een klein deeltje namelijk of het mogelijk mag , maar veel wat er dan nog bij komt kijken staat er niet bij.

Hieronder waarom dat namelijk zo van belang is , even snel omdat het zo laat is getypd , voor die het lezen.

Sterker er zijn al cams en software waar beelden niet (alleen) opgeslagen worden maar de registratie middels gezichtsherkenning van personen op die tijd / plaats ergens toch in een database beland. Niet alleen China! En die kan men nu nog met een foto voor gezicht voor de gek houden , vandaar dat ook beweginspatronen van personen middels AI een belangrijke rol heeft in herkenning en co.

Let op alle ooit opgeslagen media ( dus beelden van al de geplaatste CAMS )van iemand wat ergens verwerkt is en/of nog niet gewist kan dus in verre toekomst met terugwerkende kracht ver in de tijd voor joost mag weten wat gebruikt worden.
Stel men heeft in een Database jou beelden ( niet meer de film zelf maar wel met een id jouw bewegingsvorm / manier van lopen), men weet ineens 5 jaar later als men op die manier benen of handen beweegt heeft die persoon mogelijk die spierziekte of gaat dat en dat binnen zoveel tijd krijgen, krijg dan nog maar eens een aanvullende verzekering!
Dus vormen van datadiscriminatie wat nu op ander niveau met eigenlijk niet gekoppeld mogen zijn systemen / data ook plaats vind

Men omzeild al veel slaat de beelden voor de max tijd op, maar bepaalde zaken hieruit zijn reeds ergens verwerkt en tja hoelang zal dit …. hier kan je weinig over vinden. ( of het nu is mevrouw met rode jas gaat 10 keer die winkel binnen, of pietje gaat elke maandag bij de buurvrouw op bezoek zijn de meest simpele registraties die ook als de beelden zelf gewist zijn toch weer ergens opgeslagen kunnen zijn , en of pietje en bepaald id heeft meegekregen)

GEO IP en GEO data is bij gekoppeld aan devices en kan men dus altijd ook als anoniem verwerkt en doorgegeven weer terug brengen op personen dat doet men namelijk reeds. ( en zo worden APP DATA en co ook verkocht namelijk)
Het gaat er niet om dat als je niets verkeerd doet je niet bang hoeft te zijn voor je privacy , het gaat erom waar al deze massa's van data voor gebruikt maar helaas ook misbruikt kan worden om nog meer ongelijkheid bijv te creeren.

Daarom is privacy wetgeving te simpel en te lastig niet juist zoals die nu is, zou gewoon gericht moeten zijn op alles wat men men met ooit verkregen data wel of niet mag doen met goede handhaving. Dan kan men veel meer simpel juist wel doen bijv betreffende onderzoeken gezondheid en co even een anoniem database raadplegen , en als men contact wil dit via een tussenweg indien toestemming enz enz..
Zolang er maar niets meer kan en mag zijn waar mensen / groepen door benadeeld of bevoordeeld worden ten opzichte van de rest .
En ja dan dus werkelijk bijv alleen criminelen eruit gevist worden en nadeel hebben, en niet de gewone mensen die niets fout doen.

[Voor 41% gewijzigd door jahoorisieweer op 02-02-2020 02:48]

• B2
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 16:07

B2

wa' seggie?

jahoorisieweer schreef op zondag 2 februari 2020 @ 02:01:

Sticker alleen is nooit genoeg als men ook welke klein deel openbaar maar ook filmt,

Ander VB ik heb een keer niet zolang geleden tot een hele waslijst QNAP ( naast Synology een veel gebruikt NAS merk om e.a. op te slaan wat betreft cams en co ) was het meen ik de mogelijke toegang toe gehad online stonden ze te vinden in een database omdat de firmware / software zo lek was als een mandje en velen nu nog steeds e.a. niet geupdate hebben. Heb je gewoon toegang tot opgeslagen beelden. ( ik heb allen maar dat lijstje gezien en gemeld bij de fabrikant wat al lastig was , die kwam met moeten de mensen zelf maar updaten dat is hun verantwoording , heb ik er een paar gevonden omdat dit zakelijk ip.s betrof in NL en die geinformeerd enz., maar neem nu niet meer de tijd nog moeite de minsten zeggen dank jewel, de meeste laten niets horen en sommige zijn zeer grof. Hoe ik erachter kwam was ook echt heel simpel die werden misbruikt als spam mailserver en co en waren dus reeds gehackt, dan zie je dat als serveradmin terug in de security logs met ook info over e.a an merk en device en software.

Hier komt de gehele AVG om de hoek zie mijn links die ik middels edit erbij geplaatst heb, dus beveiliging als men beelden opslaat , de toegang enz, het recht op inzage / wissen / informatie moeten geven wat je wel of niet wanneer met de beelden doet , hoelang je die bewaard en nog heel veel meer.

Daar is YUP je hebt gelijk dat aanmelden geen plicht is in NL in Veel EU landen wel sorry mijn fout , toch handig e.a. aan te melden en netjes een best uitvoerige documentatie bij te houden ook in je eigen belang.
Namelijk om bij conflicten welles nietes mede te kunnen bewijzen dat je niet onevenredig enz enz.

Even alleen zeggen / beweren dat je beelden niet langer bewaard dan max termijn is namelijk bij een conflict hierover veel te mager is ook maar weer 1 vb.

Buiten dat is het een EU wet en regelgeving dus als iemand het niet eens is met de NL interpretatie kan die persoon e.a. op dat niveau aan gaan vechten.

Openbaar filmen enz ook deeltjes en ook als het als schijnbaar nodig is of onvermijdbaar lijkt , kan je beter je nooit naar jezelf toe uit leggen, maar beter vanuit het oogpunt die gefilmd worden die dit mogelijk niet wensen.
( en ja is of was het dan werkelijk nodig dat op dat tijdstip dat deel gefilmd werd en zoja ook hoelang het waar dan wel niet opgeslagen wordt en welke bijv. cloud diensten en hun admins enz toegang toe kunnen of moeten hebben , en bij zoals vaak voorkomt beveiligings lekken van of de cams of de diensten waar beelden opgeslagen worden dan dient men dus personen die gefilmd zijn volgens de letter van de wet op de hoogte te stellen en e.a. te melden)

Verzinsels ach het zijn persoonsgegevens en daar is / zu men scherp op moeten zijn , nu zijn het incidenten best vaak zonder gevolgen in NL , foutje hier foutje daar sorry zus en zo , maar neem van mij aan dat is al lang niet meer overal en zal ook niet zo blijven.

Verschillende boetes heb ik reeds hierboven een keer met link laten zien , niemand wil graag de voorbeeld boete krijgen waar het fout gaat denk ik zo.

Bij gezond verstand hoort ook het van de andere kant te bekijken , dus van de kant van mensen die grote waarde hechten aan hun privacy en niet met hun face in jan en allemans beeld opslag waar dan deze dan ook is willen voorkomen.
En al helemaal niet online door slechte bugy of onjuist beveiligde software en /of instellingen / configs , daar is degene die de camera plaatst namelijk ook eindverantwoordelijk voor!

Wat ik wat jij of wat velen zoals de politie in jou links schrijven is alles niet juridisch en werkelijk zoals de wetten / regelgeving ( compleet) bedoeld is overigens. Dit bijv. wat de politie schrijft is maar een klein deeltje namelijk of het mogelijk mag , maar veel wat er dan nog bij komt kijken staat er niet bij.

Hieronder waarom dat namelijk zo van belang is , even snel omdat het zo laat is getypd , voor die het lezen.

Sterker er zijn al cams en software waar beelden niet (alleen) opgeslagen worden maar de registratie middels gezichtsherkenning van personen op die tijd / plaats ergens toch in een database beland. Niet alleen China! En die kan men nu nog met een foto voor gezicht voor de gek houden , vandaar dat ook beweginspatronen van personen middels AI een belangrijke rol heeft in herkenning en co.

Let op alle ooit opgeslagen media ( dus beelden van al de geplaatste CAMS )van iemand wat ergens verwerkt is en/of nog niet gewist kan dus in verre toekomst met terugwerkende kracht ver in de tijd voor joost mag weten wat gebruikt worden.
Stel men heeft in een Database jou beelden ( niet meer de film zelf maar wel met een id jouw bewegingsvorm / manier van lopen), men weet ineens 5 jaar later als men op die manier benen of handen beweegt heeft die persoon mogelijk die spierziekte of gaat dat en dat binnen zoveel tijd krijgen, krijg dan nog maar eens een aanvullende verzekering!
Dus vormen van datadiscriminatie wat nu op ander niveau met eigenlijk niet gekoppeld mogen zijn systemen / data ook plaats vind

Men omzeild al veel slaat de beelden voor de max tijd op, maar bepaalde zaken hieruit zijn reeds ergens verwerkt en tja hoelang zal dit …. hier kan je weinig over vinden. ( of het nu is mevrouw met rode jas gaat 10 keer die winkel binnen, of pietje gaat elke maandag bij de buurvrouw op bezoek zijn de meest simpele registraties die ook als de beelden zelf gewist zijn toch weer ergens opgeslagen kunnen zijn , en of pietje en bepaald id heeft meegekregen)

GEO IP en GEO data is bij gekoppeld aan devices en kan men dus altijd ook als anoniem verwerkt en doorgegeven weer terug brengen op personen dat doet men namelijk reeds. ( en zo worden APP DATA en co ook verkocht namelijk)
Het gaat er niet om dat als je niets verkeerd doet je niet bang hoeft te zijn voor je privacy , het gaat erom waar al deze massa's van data voor gebruikt maar helaas ook misbruikt kan worden om nog meer ongelijkheid bijv te creeren.

Daarom is privacy wetgeving te simpel en te lastig niet juist zoals die nu is, zou gewoon gericht moeten zijn op alles wat men men met ooit verkregen data wel of niet mag doen met goede handhaving. Dan kan men veel meer simpel juist wel doen bijv betreffende onderzoeken gezondheid en co even een anoniem database raadplegen , en als men contact wil dit via een tussenweg indien toestemming enz enz..
Zolang er maar niets meer kan en mag zijn waar mensen / groepen door benadeeld of bevoordeeld worden ten opzichte van de rest .
En ja dan dus werkelijk bijv alleen criminelen eruit gevist worden en nadeel hebben, en niet de gewone mensen die niets fout doen.
Ik was in de tweede alinea al de draad kwijt. Al dan niet door je onduidelijke zinsopbouw. Zullen we het weer over camera’s hebben?

• HoppyF
jahoorisieweer schreef op zondag 2 februari 2020 @ 02:01:

Lang verhaal waarbij je ongetwijfeld goede bedoelingen hebt maar naar mijn mening draaf je veel te ver door en zoek je spijkers op laag water.
Iedere techniek of stukje software kan misbruikt worden.
De insteek van DIT topic is alleen maar het vastleggen van beelden voor eigen gebruik, meer niet.
Lekken in NAS of NVR’s kunnen vast voorkomen, dit is niet te vermijden.
Juridisch zie ik geen enkel probleem ontstaan als ze zelf beelden opslaat.
Er zal geen rechter zijn die je om die reden een boete oplegt.
Je kijkt vast ook wel eens naar het programma Opsporing Verzocht waarbij veelvuldig om informatie van burgers gevraagd wordt waaronder ook beelden.
Dit is in het belang van opsporing heel nuttig en waarom zou je hiermee niet aan mee willen werken?

Het komt wel eens voor dat buren bezwaar hebben als ze een camera zien hangen.
Beste oplossing is vooraf toestemming vragen en uitleggen waarvoor het bedoeld is.
Je kunt eventueel een deel van het beeld afschermen als de voordeur van de buren in beeld staat.

Hier wil ik het bij laten, dit topic gaat over camera’s en dergelijke niet zo zeer over de privacy en wetgeving.

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

• mark1541
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 26-03 13:30
Is er ook een mogelijkheid om snapshots die ik per mail verstuurd krijg door te sturen naar telegram?

Heb een Dahua NVR

• B2

B2

wa' seggie?

mark1541 schreef op zondag 2 februari 2020 @ 11:48:
Is er ook een mogelijkheid om snapshots die ik per mail verstuurd krijg door te sturen naar telegram?

Heb een Dahua NVR
Als het in de NVR zelf niet kan zou je het kunnen doen met bijvoorbeeld Home Assistant. Maar misschien is er ook wel een simpel scriptje wat iets van je rtsp stream naar telegram stuurt.

Wat heb je zelf al gezocht en gevonden?

• jahoorisieweer
@B2 heb je mijn profiel gelezen?

Ja ik draaf door, hier gaat het over CAMS natuurlijk heeft ieder hier goede bedoelingen.
Daarom schrijf ik e.a. uit mijn ervaring / kennis die gaat verder dan NL grens, dat rechters wel boetes opleggen heb ik reeds eerder met een link bewezen en laten zien. Al was het maar EU.

Het is een EU wet // regel , in Nl is men nog niet zover met handhaven , echter kunnen burgers enz. hier wel op staan tot en met EU hof toe.

Voorkom gedoe en zorg dat je je zaken op orde hebt en houd , zoveel mogelijk met documentatie enz, als er ooit iemand komt vragen , klagen kan je e.a. met werkelijke bewijzen aantonen dat je je houd aan de regels, zoniet blijft het risk.

Dit topic gaat over CAMS , de regels over gebruik horen hier ook bij , evenals bijv bij topic over Drones.
Men hoeft mijn teksten niet te lezen effe scrollen dan. De links en quotes daaruit spreken denk ik voor zich , hoef je mijn tekst ook niet verder te lezen. (Overal kan men lezen dat filmen van meer dan eigen terrein , onder AVG valt, dit misschien toch mag , er staat ook bij per geval te beoordelen en mogelijk mag het toch niet, plus dat de meeste bijkomende regels dan gaan gelden wat betreft AVG , en dat is niet niets , het recht op inzage en wissen enz.)

En lekken die bekend zijn dien je te dichten zodra bekend , of anders alles uit / workarround.
EDIT ::Staat zelfs hier dat het daar vaak mis gaat. O-) https://www.consumentenbo...iligingscamera-en-privacy
Het hangt van de situatie af of je in overtreding bent. Het gaat erom:
Met welk doel je een camera plaatst.
Of een (bepaald type) camera noodzakelijk is om dit doel te bereiken.
Wat je met de beelden doet, bijvoorbeeld of je ze deelt en hoe lang je ze bewaart.
Of de camerabeelden goed beveiligd zijn (dit gaat nogal eens mis).
Of en hoe je gefilmde mensen informeert.
Dat gefilmde mensen rechten hebben, zoals het recht op inzage en correctie.
enne:

nieuws: Minister Grapperhaus: Pilot Digitale Deurbel voldoet aan privacywetge...
"De AP heeft dit project niet onderzocht", schrijft een woordvoerder in een reactie aan Tweakers. Wel zegt de toezichthouder dat camera's op de weg niet mogen, en dat overheden dat niet mogen stimuleren. "De politie, een gemeente of een andere partij mag niet stimuleren dat burgers hun camera op de openbare weg richten
Alles wat door politie of opsporing … enz gebruikt dient nog steeds te voldoen aan deze regels , zoniet heeft men juridisch mogelijk een groot probleem, sterker als zaken dan achteraf het openbaar terrein filmen niet rechtens noodzakelijk / nodig was keert men mogelijk e.a. om. Burgers die in ineens zien he camera daar mag dat wel zo enz. ook link. (de zaken achteraf op orde brengen is een stuk lastiger dan vooraf goed geregeld)

Beelden voor eigen gebruik , zodra er derden (publiek enz) op staan raak je AVG ook want dient o.a. die opslag en beveiliging enz aan e.a. te voldoen. ( opsporing en politie enz. valt dan nog maar te bezien, want dat is gelijk geen eigen gebruik meer) Vandaar aanmelden en een rechtvaardig belang hebben , goed documenteren welke retentie cycli enz, pas dan help je eventueel anderen indien nodig echt.

[Voor 48% gewijzigd door jahoorisieweer op 03-02-2020 11:58]

• mark1541
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 26-03 13:30
B2 schreef op zondag 2 februari 2020 @ 12:02:
[...]

Als het in de NVR zelf niet kan zou je het kunnen doen met bijvoorbeeld Home Assistant. Maar misschien is er ook wel een simpel scriptje wat iets van je rtsp stream naar telegram stuurt.

Wat heb je zelf al gezocht en gevonden?
Ik heb een Homey , maar daar kan ik de http link niet toevoegen aangeZien de beveiliging van de Dahua NVR.

• B2

B2

wa' seggie?

mark1541 schreef op zondag 2 februari 2020 @ 12:47:
[...]

Ik heb een Homey , maar daar kan ik de http link niet toevoegen aangeZien de beveiliging van de Dahua NVR.
Heeft de NVR geen speciale url voor een rtsp stream? Of wellicht vanuit de camera zelf?

• jahoorisieweer
OJa veel devices waar e.a. opgenomen / opgeslagen aan beeld enz. lees hier zijn mogelijk nogal LEK.

https://www.zdnet.com/art...es-using-hisilicon-chips/

https://www.security.nl/p...ra%27s+met+Hisilicon-chip

Dan heb je een beveiligingscam of systeem wat e.a. opneemt ben je nog erger het haasje dan zonder. 8)7

[Voor 14% gewijzigd door jahoorisieweer op 05-02-2020 10:53]

• Goof2000
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 20:06
jahoorisieweer schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 10:43:
OJa veel devices waar e.a. opgenomen / opgeslagen aan beeld enz. lees hier zijn mogelijk nogal LEK.

https://www.zdnet.com/art...es-using-hisilicon-chips/

https://www.security.nl/p...ra%27s+met+Hisilicon-chip

Dan heb je een beveiligingscam of systeem wat e.a. opneemt ben je nog erger het haasje dan zonder. 8)7
Niet als je de camera isoleert in je netwerk, wat zo'n beetje iedereen hier doet.
Je bent wel lekker bezig in je kruistocht tegen beveiligingscamera's. :X

• Indoubt
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 18:38

Indoubt

Always be indoubt until sure

Precies.

Ik ben een noob maar zelfs ik weet dat beveiligingscamera's in een VLAN moeten met een dichtgetimmerde firewall en alleen te benaderen via VPN.

En dan heb ik nog niet eens camera's

• jahoorisieweer
@Goof2000
Precies je zegt het exact goed:
" zo'n beetje iedereen hier."
Dus niet iedereen , en die niet thuis zijn in IT daar de meesten mogelijk al helemaal niet.

ACH privacy en beveiliging is natuurlijk vooral bij CAMS en beelden enz een zeer belangrijk item, waar velen veel te laks mee omgaan.

Pas als iemand iets overkomt dat zijn / haar / het privacy en of identiteit erg fout gaat ergens gaan velen er pas over nadenken , maar dan is het reeds veel te laat! 8)7

[Voor 49% gewijzigd door jahoorisieweer op 05-02-2020 11:27]

• HoppyF
jahoorisieweer schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 11:20:
@Goof2000
Precies je zegt het exact goed: " zo'n beetje iedereen hier."

Dus niet iedereen , en die niet thuis zijn in IT daar de meesten mogelijk al helemaal niet
Je blijft maar doordrammen, niet echt zinvol.
Er zijn twee groepen die beveiligingscamera’s ophangen.
1. Tweakers en IT-ers met voldoende technisch kennis die zelf aan de gang gaan en e.e.a. installeren.
2. Niet techneuten, maar wel mensen die graag een beveiligingscamera willen gebruiken.

De tweede groep laat dit door een professioneel bedrijf installeren en maakt daarna alleen zelf gebruik van de beelden.

• jahoorisieweer
HoppyF schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 11:25:
[...]

Je blijft maar doordrammen, niet echt zinvol.
Er zijn twee groepen die beveiligingscamera’s ophangen.
1. Tweakers en IT-ers met voldoende technisch kennis die zelf aan de gang gaan en e.e.a. installeren.
2. Niet techneuten, maar wel mensen die graag een beveiligingscamera willen gebruiken.

De tweede groep laat dit door een professioneel bedrijf installeren en maakt daarna alleen zelf gebruik van de beelden.
Hallo dat beweer jij , is echter maar deels waar en kan je ook niet bewijzen , er is ga maar op bijv Ziggo forum kijken veel goedkope troep gewoon door leken geinstalleerd in gebruik. ( met alle gevolgen van dien)

En niet voor niets zijn er sites waar men mee kan gluren op prive gehackte cams en co wat dus tegendeel van jou opmerking bewijst.

Buiten dat maken ook ITérs fouten en met lekken / bugs gaat ook niet ieder prof installatie altijd updates uitvoeren , dit vaak alleen bij Abbo's en co van beveiligings bedrijven maar zelfs dan niet altijd. ( als je daarmee bekend bent weet je dat ook)

[Voor 14% gewijzigd door jahoorisieweer op 05-02-2020 11:33]

• jacovn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20:24
De buren moeten gewoon niet voor mijn huis langs rijden (en ook niet aan de achterkant) dan kunnen ze rustig vreemd gaan. slechts 1 buurmand heeft me erop aangesproken en hij heeft ook 2 camera's
Ik zou kunnen registreren wanneer hij thuis komt en gaat was zijn argument.

Die beste man heeft net camera's en zal nog entousiast alles bekijken wat hij opneemt. Dat heb ik al lang gehad. Ik kijk alleen iets gericht terug op een tijdstip meestal als buren iets willen weten. Zodra er iets gebeurd in de straat weten ze je allemaal te vinden..

En gewoon niet langer opslaan dan paar dagen dan voldoe je daarmee ook aan de redelijkheids richtlijn.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500

• jahoorisieweer
jacovn schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 11:33:
De buren moeten gewoon niet voor mijn huis langs rijden (en ook niet aan de achterkant) dan kunnen ze rustig vreemd gaan. slechts 1 buurmand heeft me erop aangesproken en hij heeft ook 2 camera's
Ik zou kunnen registreren wanneer hij thuis komt en gaat was zijn argument.

Die beste man heeft net camera's en zal nog entousiast alles bekijken wat hij opneemt. Dat heb ik al lang gehad. Ik kijk alleen iets gericht terug op een tijdstip meestal als buren iets willen weten. Zodra er iets gebeurd in de straat weten ze je allemaal te vinden..

En gewoon niet langer opslaan dan paar dagen dan voldoe je daarmee ook aan de redelijkheids richtlijn.
Tja die buurman kan ook naar de AP gaan , en/of meer info van jou verlangen omdat je om die reden aan alle daarmee samenhangend AVG enz moet voldoen. ( alleen zeggen dat je dat doet is overigens nooit genoeg bij een check / conflict)

Hij mag jou elke dag / uur / minuut vragen wat van hem opgenomen is te wissen bijvoorbeeld! O-)
En dat moet je dan ook nog ergens mee aan kunnen tonen dat dat heeft plaats gevonden ...

[Voor 8% gewijzigd door jahoorisieweer op 05-02-2020 11:37]

• jacovn
jahoorisieweer schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 11:36:
[...]

Tja die buurman kan ook naar de AP gaan , en/of meer info van jou verlangen omdat je om die reden aan alle daarmee samenhangend AVG enz moet voldoen. ( alleen zeggen dat je dat doet is overigens nooit genoeg bij een check / conflict)
Hij vindt het volgens mij prima. Op moment dat er een "vieze" man door de straat gelopen heeft en wat aan zijn dochtertje gevraagd heeft komt hij ook wel weer langs of ik wat heb wat niet op zijn eigen systeem staat.

Samen met de buurtapp hebben we al een verdachte bezorger gevonden :)

Als je het doet moet je het goed doen, ik heb kleur beeld in de nacht zelfs.

[Voor 5% gewijzigd door jacovn op 05-02-2020 11:40]

• jahoorisieweer
jacovn schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 11:38:
[...]

Samen met de buurtapp hebben we al een verdachte bezorger gevonden :)

Als je het doet moet je het goed doen, ik heb kleur beeld in de nacht zelfs.
Tja en die heeft in combinatie met de beelden nu wat aan zijn broek ?
Als die beelden niet ( indien openbaar terrein ) ik neem aan hoop dat de beelden op prive terrein waren wel als bewijs kunnen en mogen dien, openbaar terrein kan een probleem op leveren namelijk.

EDIT: bij politie zou dit nog steeds al bewijs kunnen dienen , maar dan nog kan men een probleem krijgen als het filmen openbare terrein niet werkelijk nodig bleek / was.

[Voor 13% gewijzigd door jahoorisieweer op 05-02-2020 11:48]

• ToyotaMR2
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 19:36
Jup.

Ik ben een leek, weet niet hoe ik een vlan moet opzetten, gebruik geen VPN en wil het systeem zelf ophangen en aansluiten.
Wat nu.

TK: Lenzers LEW102 horloge

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Modbreak:Het punt omtrent mogelijke beveiligingsissues en privacy is nu wel gemaakt lijkt mij.
Onderhand begint het dit topic een beetje te kapen en zo te zien ziet lang niet iedereen daarop te wachten.

De discussie in een apart topic vervolgen staat vrij, maar hier graag weer over de hardware. :)

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art ~ 100-400 Contemporary

• jahoorisieweer
@ToyotaMR2 Hier iemand van dit forum of andere met kennis inschakelen, of bedrijf enz.

(ikke ben niet beschikbaar overigens)

UH overigens:
ik ben niet tegen CAMs , en zelf niet tegen filmen openbare terrein , alleen vind dat dit wegens o.a. privacy en co een keer duidelijker , beter en anders eenduidig in gehele EU geregeld moet gaan worden.
En er geen vage grijze gebieden meer zijn.

Gewoon alles wat in beeld komt van openbaar terrein en herkenbaar is middels software blurren met encryptie , klaar is kees , dan bij een centraal orgaan politie of wat dan ook bij calamiteiten daar een software encrypted die die blur eruit kan halen enz is al genoeg lijkt me.

En later / toekomst hopelijk als AI en BIG data wel veilig en slim genoeg is, gewoon gelijk verdachte zaken ( middels AI gesignaleerd) automatisch pushen encrypted naar politie netwerk.

OK @Gonadan get it maar in starttopic schrijven jullie er zelf ook e.a. over , zo ook een link naar al heel oude CVE's ik heb alleen wat zaken getracht weer up te daten , omdat er VEEL te makkelijk SPREEK LAKS mee omgegaan wordt blijkens de laatste lek meldingen en co. Laat het hierbij ;)

EDIT toevoeging misschien wel leuk: ;w
Hier schuin tegenover als we dat in beeld zouden brengen met beetje lens , zijn dan namelijk 2 overtredingen haha hebben best veel mensen een plas pause op openbaar terrein. ( 1 bewijs van verboden plassen , 2 bewijs van verboden openbaar terrein filmen en opslaan zeg ik maar zo)

[Voor 38% gewijzigd door jahoorisieweer op 05-02-2020 13:54]

• jacovn
jahoorisieweer schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 11:42:
[...]
Tja en die heeft in combinatie met de beelden nu wat aan zijn broek ?
Welnee de buurvrouwen waren helemaal overstuur. Die "vieze man" was gesignaleerd en nu liep hij klaar blijkelijk door de straat. Bleek iemand van thuisbezorgd.nl te zijn.

Dus het is niet altijd negatief.

Andere keer de buurtwacht die me benaderden. Waren in de avond 2 verdachte figuren in de straat.
Ik had op 1 camera nog audio aan staan (toen uitgezet, was ik vergeten) en daarop bleek dat ze gewoon huizen aan het bekijken waren. We wonen in een straat met allemaal nieuw gebouwde huizen.

Je kunt ze beter goed in beeld hebben en dan daaruit op maken (voor zover je het kunt) wat iemand doet, en niet een beeld waarin nog iemand half op staat en er dan maar over speculeren.

Dus ik denk dat het zelfs nog wel wat rust geeft aan de medebewoners als het weer eens loos alarm is.
We wonen ook nog een keer aan een straat wat geen doorgaande route is. Van de 30 huizen hebben wel minstens 5 of 6 camera's en nog meer willen het doen.

Volgens mij zullen we er aan moeten wennen dat er overal camera's hangen. Maar ik ben wel met je eens dat die beelden niet zo maar overal rond moeten slingeren.

• HoppyF
jacovn schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 12:04:
[...]

Welnee de buurvrouwen waren helemaal overstuur. Die "vieze man" was gesignaleerd en nu liep hij klaar blijkelijk door de straat. Bleek iemand van thuisbezorgd.nl te zijn.

Dus het is niet altijd negatief.

Andere keer de buurtwacht die me benaderden. Waren in de avond 2 verdachte figuren in de straat.
Ik had op 1 camera nog audio aan staan (toen uitgezet, was ik vergeten) en daarop bleek dat ze gewoon huizen aan het bekijken waren. We wonen in een straat met allemaal nieuw gebouwde huizen.

Je kunt ze beter goed in beeld hebben en dan daaruit op maken (voor zover je het kunt) wat iemand doet, en niet een beeld waarin nog iemand half op staat en er dan maar over speculeren.

Dus ik denk dat het zelfs nog wel wat rust geeft aan de medebewoners als het weer eens loos alarm is.
We wonen ook nog een keer aan een straat wat geen doorgaande route is. Van de 30 huizen hebben wel minstens 5 of 6 camera's en nog meer willen het doen.

Volgens mij zullen we er aan moeten wennen dat er overal camera's hangen. Maar ik ben wel met je eens dat die beelden niet zo maar overal rond moeten slingeren.
Een vals alarm komt wel eens voor ja.
De buurtapp in combinatie met mensen die opletten of een camera hebben hangen werkt best goed.
Beelden slingeren niet zomaar rond en in het slechtste geval ziet een buitenstaander niet meer dan een stukje tuin of oprit waar in 99% van de tijd helemaal niets gebeurd.

Het wordt een ander verhaal als je bv een camera in een wachtruimte van een huisarts hebt staan en de hele wereld mee kan kijken wie daar allemaal zitten.
Bij de Tweakers hier in dit topic is dit niet aan de orde.
Ik vind het ook goed dat er regels bestaan maar we moeten er ook niet te krampachtig over gaan doen.
Zo, nu terug naar de techniek maar weer naar dit uitstapje. :P

• bruce the boss
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 09:47
Hallo,

Ik heb een Dahue systeem en maak gebruik van de android app Imou (wat is overigens het verschil met gDMSS-plus?)

In de Imou app kun je makkelijk aangeven dat je een melding krijgt wanneer er beweging in de desbetreffende zone wordt gedetecteerd.

Maar klopt het dat je dit maar voor 1 zone (camera) kunt ingeven?
Ik heb bij een zone dit ingesteld maar zodra ik een tweede camera toevoeg dan vervalt de eerder ingestelde zone weer.

Heeft iemand hier ervaring mee?

• Mizitras
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Op 4 jaar tijd is er zeker wel wat gewijzigd in cameraland. Een idee dat een modje Deel 3 start ?

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Joepla
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21:11

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

bruce the boss schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 13:06:
Hallo,

Ik heb een Dahue systeem en maak gebruik van de android app Imou (wat is overigens het verschil met gDMSS-plus?)
Ik zou zeggen: installeer gDMSS Plus en kijk welke je het handigst vindt. Ik denk dat vrijwel iedereen de Dahua app gebruikt, op een enkeling na die denkt dat de app nog steeds zo brak is als 2 jaar geleden of een specifieke feature nodig heeft.
In de Imou app kun je makkelijk aangeven dat je een melding krijgt wanneer er beweging in de desbetreffende zone wordt gedetecteerd.

Maar klopt het dat je dit maar voor 1 zone (camera) kunt ingeven?
Ik heb bij een zone dit ingesteld maar zodra ik een tweede camera toevoeg dan vervalt de eerder ingestelde zone weer.
Dit gaat bij de Dahua app ook dmv push-berichten. Ik doe dat met IVS en dat gaat met meerdere triggers en meerdere camera’s gewoon prima.

Live solarinfo op PVoutput [6,625 kWp]

• bruce the boss
@Joepla bedankt voor je bericht en met de app IVS bedoel je denk ik DEZE ?

Ik heb deze al eens eerder geïnstalleerd maar ik krijg geen contact met de camera's.
Als ik een apparaat wil toevoegen en dan kies voor QR-code scannen maar dan pakt hij de code niet.
Dan kies ik voor apparaat handmatig toevoegen en gebruikt de onderstaande gegevens:

https://www.mupload.nl/img/j3u0bb.png

https://www.mupload.nl/img/fwa0zs2p.jpg

https://www.mupload.nl/img/c2tft4336u0.jpg

Toch kan hij geen verbinding maken.
Ik heb verschillende poorten gebrobeerd.
Kun jij (of iemand anders natuurlijk) me hiermee helpen?

[Voor 9% gewijzigd door bruce the boss op 08-02-2020 11:47]

• Joepla

Joepla

@bruce the boss Nee die is van Hikvision zo te zien?

Ik zou deze eens proberen:

gdmss

• bruce the boss
@Joepla Ik heb de app geïnstalleerd en ik heb het allemaal werkend maar ik krijg het niet werkend dat ik een melding krijg bij motion detection. De motion detection wordt wel geregistreerd maar ik krijg er geen melding van op de mobiel.

Als ik het goed begrijp moet ik vanuit het onderstaande scherm de melding activeren:

https://www.mupload.nl/img/mt98zhqqzyo.png

Volgens mij moet hier mijn systeem worden weergegeven maar dat is dus niet.

De opname vind ik wel terug via het onderstaande scherm maar dan geeft hij dus aan dat er geen bericht is en als je op "het wolkje" klikt zie je de opname:

https://www.mupload.nl/img/khzudzda6h.png

• Joepla

Joepla

@bruce the boss Het is alweer een tijd geleden dat ik het heb ingesteld, maar volgens mij ging het zoals in dit filmpje.

• vonkkie
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 16:23
app ook rechten geven dat hij push meldingen mag doen
sommige tels geven dat niet standaard

• MarchelHoek
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 19:58
Even een configuratie vraag.
Een klant van mij heeft een Dahua NVR4208-8P in combi met 2 DAhua camera's: model: HDBW4220FP-AS

Opname beeld geen probleem, gaat perfect. Nu wil de klant ook audio opnemen.
Kan dat via het IP deel op de camera's of moet er een aparte audio "draad" naast de LAN kabel komen.
Gaat deze dan op de Mic IN op de NVR?
Hoe zit dat met 2 camera's, en hoe speel je de audio weer af?

Omdat de modellen al wat ouder zijn kan ik helaas niet alle informatie erover terugvinden op internet.
Dahua site is behoorlijk summier als ik de bovenstaande modellen opgeef.

Als er kleine dome camera's zijn met audio ingebouwd welke zouden jullie dan adviseren?

Bla Bla Bla

• jahoorisieweer
Hier staan een paar test / review wel of niet sponsored ik weet het niet.
Meest opvallende is dat men de ring producten daar nu wel zo zat is en volledig uit reviews en co hebben verwijderd.

(Zijn doorbel cams ook security cams ? , tja hangt ervan af hoe je ze gebruikt ofcourse)

https://www.cnet.com/news...-cam-arlo-video-doorbell/
Quote:""
Editors' note, Dec. 19: Over 3,000 Ring customers have recently had their personal account information exposed, according to reports. We are removing all Ring products from recommendation.""

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20:14
Even een heads-up; momenteel heeft het weinig zin om bij Andy te kopen; vanwege het coronavirus is zijn voorraad van een aantal populaire modellen opgedroogd (zoals de IPC-HDW5231R-ZE en IPC-T5442TM-AS) en de goedkope shipping naar Europa is opgeschort.

Zie zijn post hier.

• Pinobigbird
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 17:35

Pinobigbird

doesn't share food!

Piet91 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 19:31:
Even een heads-up; momenteel heeft het weinig zin om bij Andy te kopen; vanwege het coronavirus is zijn voorraad van een aantal populaire modellen opgedroogd (zoals de IPC-HDW5231R-ZE en IPC-T5442TM-AS) en de goedkope shipping naar Europa is opgeschort.

Zie zijn post hier.
Jammer! Was eigenlijk al een tijdje aan het oriënteren op een vervanger voor m'n oude Foscam. Voor de carport wil ik standaard de ingang filmen, maar wel de mogelijkheid hebben om te draaien naar de voordeur en naar het hokje voor de katten. Een PTZ dus, anders worden het drie camera's.
Mijn zoektocht bracht me naar SD29204UE-GN. Maar goed, gezien jouw bericht heb ik dus nog wel een paar weken om nog meer te twijfelen ;)

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
http://kattenoppasleiderdorp.nl

• Guidoweb55
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 29-03 15:14
jahoorisieweer schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 18:22:
Hier staan een paar test / review wel of niet sponsored ik weet het niet.
Meest opvallende is dat men de ring producten daar nu wel zo zat is en volledig uit reviews en co hebben verwijderd.

(Zijn doorbel cams ook security cams ? , tja hangt ervan af hoe je ze gebruikt ofcourse)

https://www.cnet.com/news...-cam-arlo-video-doorbell/
Quote:""
Editors' note, Dec. 19: Over 3,000 Ring customers have recently had their personal account information exposed, according to reports. We are removing all Ring products from recommendation.""
Heel mooi kerel. Geweldige kennis.

Maar ik ben je gezanik nu wel een beetje zat.

• k_ers
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 20:42
Gisteren even aan knutselen geweest, camera hangt er nu mooi bij.

Het is de ´IPC-HDW4233C-A ´ 3.6 MM tot nu toe erg tevreden. Voor dat geld had ik dit niet verwacht heb meerdere ip camera´s gehad maar dit is echt netjes!.

Twijfel nog of ik de voordeur camera (hangt nu een besder ip camera) vervang voor de 2.8 MM zodat ik ook geluid heb voortaan(en beter beeld!) :X

Gevoed via een Poe netwerk switch die in de schuur staat (van de zomer nog een AP wifi erbij) zodat we ook internet in de tui hebben.

https://www.mupload.nl/img/rswkfr.jpg

[Voor 28% gewijzigd door k_ers op 16-02-2020 08:16]

• Rol-Co
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 19:10

Rol-Co

3,8kWpZ 3,4kWp O-Z-W 2,86kWp N

k_ers schreef op zondag 16 februari 2020 @ 08:14:

Het is de ´IPC-HDW4233C-A ´ 3.6 MM tot nu toe erg tevreden. Voor dat geld had ik dit niet verwacht heb meerdere ip camera´s gehad maar dit is echt netjes!.

Twijfel nog of ik de voordeur camera (hangt nu een besder ip camera) vervang voor de 2.8 MM zodat ik ook geluid heb voortaan(en beter beeld!) :X

Gevoed via een Poe netwerk switch die in de schuur staat (van de zomer nog een AP wifi erbij) zodat we ook internet in de tui hebben.

[Afbeelding]
Beetje laag of niet?

T.K 20x Solar frontier sf170-S, 1500,-

• k_ers
Valt wel mee, veel hoger kan niet. Denk 1.60 hoog?! :9

Hier zie je het in het geheel, dan is het wat duidelijker

https://www.mupload.nl/img/nvivpyxaw1d7.jpg

• HoppyF
k_ers schreef op zondag 16 februari 2020 @ 08:39:
Valt wel mee, veel hoger kan niet. Denk 1.60 hoog?! :9

Hier zie je het in het geheel, dan is het wat duidelijker

[Afbeelding]

[...]
Waarom heb je de camera niet onder de overkapping gehangen?
Is maar iets verderop maar dan had de camera ook nog droog gestaan.
Hoogte is verder prima zo.

• Guidoweb55
Ik vind hem ook wat laag. Ik zou hem ook droog hangen als je de kans hebt.

• k_ers
Keuze, vond dit de mooiste oplossing. Kabel was ook niet veel langer.
En nu zie ik ook nog de schutting, veel hoger hoeft hij niet te hangen zie de tuin volledig dan zie ik daar geen reden voor om hem nog hoger te hangen..hij filmt nu recht in je gezicht en niet vanaf boven..
HoppyF schreef op zondag 16 februari 2020 @ 10:30:
[...]

Waarom heb je de camera niet onder de overkapping gehangen?
Is maar iets verderop maar dan had de camera ook nog droog gestaan.
Hoogte is verder prima zo.

• HoppyF
k_ers schreef op zondag 16 februari 2020 @ 11:34:
Keuze, vond dit de mooiste oplossing. Kabel was ook niet veel langer.
En nu zie ik ook nog de schutting, veel hoger hoeft hij niet te hangen zie de tuin volledig dan zie ik daar geen reden voor om hem nog hoger te hangen..hij filmt nu recht in je gezicht en niet vanaf boven..

[...]
Ok, dat kan.
Hoogte is ook prima want je hebt er inderdaad weinig aan als je camera te hoog hangt en je alleen maar boven op de hoofden kijkt.

• com2,1ghz
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21:38
Voor een kennis moet ik in zijn loods een camerasysteem plaatsen. Te haastig had ik een Zmodo NVR setje laten bestellen. Vervolgens kwam ik erachter dat het enige wat voldeed aan om als IP cam aangemerkt te worden zijn RJ45 stekkerjes met 4 aders. Keiharde vendor lock en propierty protocol.

Ik heb alsnog een poging gewaagd om de camera's aan te sluiten maar liep al snel tegen het probleem aan dat ik de aangelegde CAT5E kabels van 60 meter te lang werden.

Kortom, ik ben op zoek naar een degelijk NVR set met 4 dome camera's en 4 bullet camera's geschikt voor in een loods. Uiteraard met PoE en ONVIF support. Beeld in de nacht zou een belangrijk punt zijn.

Budget is rond 1000-2000 euro.

Ik kom hierbij nog steeds uit op Reolink, Dahua en Hivision. Er is ook voor de rest niet echt een B merk. Het is of Chinees of een A merk die minimaal het 5 voudige kost.

Heeft iemand ervaring met Reolink? https://www.epine.nl/came...d4-poe-5mp-camerasysteem/
Kan dit gewoon werken met CAT5E kabels van ongeveer 60 meter? Er zijn 3 camera's met deze afstand.

• Wimlem
  • Laatst online: 14:44
com2,1ghz schreef op zondag 16 februari 2020 @ 22:22:
Voor een kennis moet ik in zijn loods een camerasysteem plaatsen. Te haastig had ik een Zmodo NVR setje laten bestellen. Vervolgens kwam ik erachter dat het enige wat voldeed aan om als IP cam aangemerkt te worden zijn RJ45 stekkerjes met 4 aders. Keiharde vendor lock en propierty protocol.

Ik heb alsnog een poging gewaagd om de camera's aan te sluiten maar liep al snel tegen het probleem aan dat ik de aangelegde CAT5E kabels van 60 meter te lang werden.

Kortom, ik ben op zoek naar een degelijk NVR set met 4 dome camera's en 4 bullet camera's geschikt voor in een loods. Uiteraard met PoE en ONVIF support. Beeld in de nacht zou een belangrijk punt zijn.

Ik kom hierbij nog steeds uit op Reolink, Dahua en Hivision. Er is ook voor de rest niet echt een B merk. Het is of Chinees of een A merk die minimaal het 5 voudige kost.

Heeft iemand ervaring met Reolink? https://www.epine.nl/came...d4-poe-5mp-camerasysteem/
Kan dit gewoon werken met CAT5E kabels van ongeveer 60 meter? Er zijn 3 camera's met deze afstand.
Wat voor lenzen heb je nodig en ga je 24/7 opnemen?

SolarEdge 4000 16A met 6010wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• com2,1ghz
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21:38
Wimlem schreef op maandag 17 februari 2020 @ 07:03:
[...]

Wat voor lenzen heb je nodig en ga je 24/7 opnemen?
Nee het idee is om alleen op te nemen bij beweging. Ik weet niet wat voor lenzen ik exact nodig heb.

4 dome camera's worden binnen opgehangen
- 2 binnen kantoor
- 2 binnen een opslagruimte op een plafond van 2.5 meter hoog.

4 buitencamera's:
- 1 buiten naar de entree kijkt
- 2 binnen de loods gemonteerd op 4 meter hoogte.
- 1 opslagruimte

• Joepla

Joepla

@com2,1ghz Heb je al gezocht op Dahua Starlight cams? Via Andy bestel je de internationale versie en heb je mooi spul en ruim binnen je budget.

• MichelKlok
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 03-04 23:13
com2,1ghz schreef op zondag 16 februari 2020 @ 22:22:

Met Cat5e moet je in principe een afstand van 100 meter probleemloos kunnen overbruggen. Dit valt of staat wel met de kwaliteit waarmee de connector op de kabel is aangesloten. Bij voorkeur gebruik je bekabeling met gesealde connectoren, maar voor een lengte van 60 meter zijn die waarschijnlijk lastiger te vinden.

Anders moet je gaan denken aan een centraal RJ-45 patchpaneel aan de NVR kant en decentrale patchpanelen/WCD's voor de camera's waarop je de Cat5e patchkabels aansluit naar die NVR en camera's. Kost iets meer moeite en geld, maar het geeft wel betrouwbaardere verbindingen.

Parkeren is een vak, geen twee vakken.

• HoppyF
MichelKlok schreef op maandag 17 februari 2020 @ 15:58:
[...]

Met Cat5e moet je in principe een afstand van 100 meter probleem kunnen overbruggen. Dit valt of staat wel met de kwaliteit waarop de kabel op de connector is aangesloten. Bij voorkeur gebruik je bekabeling met gesealde connectoren, maar voor een lengte van 60 meter zijn die waarschijnlijk lastiger te vinden.

Anders moet je gaan denken aan een centraal RJ-45 patchpaneel aan de NVR kant en decentrale patchpanelen/WCD's voor de camera's waarop je de Cat5e patchkabels aansluit naar die NVR en camera's. Kost iets meer moeite en geld, maar het geeft wel betrouwbaardere verbindingen.
Je vergeet nog POE.
Theoretisch kan dit ook tot maximaal 100 meter maar wellicht loop je in de praktijk toch tegen problemen aan ivm de kwaliteit van de kabel.
Wel iets om van tevoren goed te bekijken.

• Len020
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 14:06
Heeft iemand ervaring met deze recorder :

deze heeft geen Poe poorten; dus dan 'koppel' je het ipadres van de camera in de software van de recorder ofzoiets en heb je een aparte poe switch nodig (die ik niet heb); kan ik dan niet beter een recorder mét poe poorten kopen?

(en stuurt Andy nog een beetje vlotjes ivm bijna geen cargo flights van/naar China?)

• HoppyF
Len020 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 17:21:
Heeft iemand ervaring met deze recorder :

deze heeft geen Poe poorten; dus dan 'koppel' je het ipadres van de camera in de software van de recorder ofzoiets en heb je een aparte poe switch nodig (die ik niet heb); kan ik dan niet beter een recorder mét poe poorten kopen?

(en stuurt Andy nog een beetje vlotjes ivm bijna geen cargo flights van/naar China?)
Ik heb bijna dezelfde NVR4108HS.
Uiterlijk iets anders, zwart ipv wit.
Software is gelijk.
Zonder POE is eigenlijk wel zo handig, je bent dan flexibel je NVR ergens in je netwerk te plaatsen.
Een losse POE switch is dan wel nodig bij meerdere camera’s of een POE adapter.
Erg duur zijn deze ook niet.
Verzending vanuit China zal wel moeizamer gaan ivm de Corona crisis.
De productie en aanvoer van productie ligt immers ook veel stil.

• Zebby
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 12:39

Zebby

Gamed

Tellen deurbellen ook als beveiligingscamera's? Over een maand of 2 een nieuwe voordeur/gevel/situatie en wil dan een smart deurbel die ook functioneert als beveiligingscamera. Ik kan er echter niet echt een vinden zonder abonnementsfunctie die je ook gelijk weer locked aan hun eigen cloud oplossingen. Ik wil een buy-once optie met eigen netwerk of cloud opslagmogelijkheden. Ik zie Eufy eigenlijk als enige goede optie tot nu toe, maar die levert nog niet in EU, 1e helft 2020 denken ze.
pricewatch: eufy Video Doorbell

• Piet91
Zebby schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:27:
Tellen deurbellen ook als beveiligingscamera's? Over een maand of 2 een nieuwe voordeur/gevel/situatie en wil dan een smart deurbel die ook functioneert als beveiligingscamera. Ik kan er echter niet echt een vinden zonder abonnementsfunctie die je ook gelijk weer locked aan hun eigen cloud oplossingen. Ik wil een buy-once optie met eigen netwerk of cloud opslagmogelijkheden. Ik zie Eufy eigenlijk als enige goede optie tot nu toe, maar die levert nog niet in EU, 1e helft 2020 denken ze.
pricewatch: eufy Video Doorbell
Wat mij binnenschiet:

- Doorbird
- Doorsafe
- Amcrest AD110
- Netatmo (ook nog niet beschikbaar)

Overigens kun je de meeste van de bekende deurbellen ook wel zonder abonnement gebruiken, maar dan heb je natuurlijk wel een stuk minder functionaliteit. En je moet net willen dat alles via hun servers gaat.

• Toppe
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19:37
In Mei komt de schilder met een steiger aan de voorkant. Mooi moment om boven de voortuin een extra camera op te hangen, ik zit alleen even te denken was de meest handig optie is.

Heb eigenlijk 2 scenario’s: direct onder de dakgoot een kabel naar binnen boren of onder de boeistrook naar binnen. Er zit ongeveer 30cm ruimte verschil tussen.

Maar, zijn er mensen die hier ervaring hebben met het plaatsen van een camera onder de dakgoot? Sowieso komt er een muur beugel aan waar de dome aan komt te hangen.

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• Guidoweb55
Hoe hoog is je dakgoot?

• Toppe
Vanaf de grond gemeten? Geen exacte afstand maar plafond is 250cm hoog. Dus zeg een meter of 5 en een half :)

Tuin is 570cm breed en 320cm diep.

De camera zal de Reolink RLC-422 worden, heb goeie ervaringen met deze camera’s en ze zijn leuk geprijsd. Andere optie is de RLC-511 van de voordeur verplaatsen naar boven en een dome beneden ophangen.

Ja, er hangt een ‘normale’ versie boven de voordeur maar die valt niemand op. Heb wel eens de politie aan de deur gehad die het niet zag, mensen voor het Politie Keurmerk, slotenmaker etc :)

[Voor 47% gewijzigd door Toppe op 19-02-2020 08:55]

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• jacovn
Toppe schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 15:12:
Maar, zijn er mensen die hier ervaring hebben met het plaatsen van een camera onder de dakgoot? Sowieso komt er een muur beugel aan waar de dome aan komt te hangen.
Ik heb 2 stuks Dahua mini-ptz onder dakgoot op 2 hoog hangen.
Dat is zuiver voor overzicht en omdat ik ze nog had liggen. Het voordeel is wel dat ze lekker beschut hangen, het nadeel is dat je redelijk ver moet inzoomen om iets zinvols in beeld te brengen.

Meer MP camera’s zou beter zijn, maar dit is zonder IR al een drama in het donker.
Als ik een fixed positie zou hebben die ik wilde opnemen kwam er snel een 4239T-ASE dome te hangen. Verreweg de beste camera als je iets van lantaren palen rond je huis hebt, gewoon kleur midden in de nacht.

• Toppe
jacovn schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:47:
[...]

Ik heb 2 stuks Dahua mini-ptz onder dakgoot op 2 hoog hangen.
Dat is zuiver voor overzicht en omdat ik ze nog had liggen. Het voordeel is wel dat ze lekker beschut hangen, het nadeel is dat je redelijk ver moet inzoomen om iets zinvols in beeld te brengen.

Meer MP camera’s zou beter zijn, maar dit is zonder IR al een drama in het donker.
Als ik een fixed positie zou hebben die ik wilde opnemen kwam er snel een 4239T-ASE dome te hangen. Verreweg de beste camera als je iets van lantaren palen rond je huis hebt, gewoon kleur midden in de nacht.
Er staat een lantaarnpaal voor de deur, dit is om 03:29:
https://tweakers.net/ext/f/RTS2fzvpBhqnLWWXVs5CWYGw/full.jpg

En dit is rond de middag:

https://tweakers.net/ext/f/g62T1n21E4SffldnA6vIRpLA/full.jpg

In de nacht, camera van de buurman met de lantaarnpaal precies achter die boom:

https://tweakers.net/ext/f/Evx3dMo9aurnD9gM27YbrQqd/full.jpg

Ben dus niet echt bang voor slecht zicht :+

[Voor 13% gewijzigd door Toppe op 19-02-2020 10:10]

• jacovn
Dat ziet er prima uit inderdaad.

• HoppyF
jacovn schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 10:07:
Dat ziet er prima uit inderdaad.
Beeld is goed.
Toch ga je veel minder zien als er een camera onder de dakgoot komt te hangen op zo’n 5,5m hoog.
Je krijgt dan wel een heel breed beeld van de omgeving.

Camera bij de voordeur pakt de details dan wel zoals nu.
Omdat er licht in de omgeving is is een full color camera wel nuttig.
Dat is alleen geen Reolink.

• Toppe
HoppyF schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 10:35:
[...]

Beeld is goed.
Toch ga je veel minder zien als er een camera onder de dakgoot komt te hangen op zo’n 5,5m hoog.
Je krijgt dan wel een heel breed beeld van de omgeving.

Camera bij de voordeur pakt de details dan wel zoals nu.
Omdat er licht in de omgeving is is een full color camera wel nuttig.
Dat is alleen geen Reolink.
Wat is geen Reolink?

https://tweakers.net/ext/f/1pRqdVOSf2iyySVVPu7Ws5gE/full.jpg
Dit is de woning. Op de blauwe plek hangt nu een RLC-511W. Op één van de rode plekken komt dan een nieuwe, extra dome te hangen.

De linkerkant zou de voorkeur hebben. Deze camera zal dan iets mee pakken van de tuin van de buren (rechts) maar die hebben daar geen bezwaar tegen. Ze zijn juist groot voorstander.

In de midden bij de boeistrook zou ook een optie zijn, camera hangt dan zo goed als in het midden van de woning en de boel moet toch geschilderd worden. Schilder is bekend met het plaatsen en weet dus ook dat hij het een en ander nog moet afwerken :+

@HoppyF zijn opmerking van de hoogte klopt zeker wel, maar de enigste manier om dit op te lossen zou zijn de camera(s) te verplaatsen naar beneden. Dat zou inhouden dat net onder het raamkozijn ideaal zou zijn, echter vraag ik me af hoeveel ik van de tuin dan op beeld krijg.

Camera van de voordeur blijft hangen omdat het meteen de deurbel is

[Voor 54% gewijzigd door Toppe op 19-02-2020 13:19]

• stefijn
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 19:52

stefijn

DBlogic

Ziet er inderdaad goed uit zeg! Ik wil mijn twee foscams de deur uit doen (maar welke camera dan?), en wilde eigenlijk een tweede Synology aanschaffen voor surveillance, maar ik ga denk ik zo'n Reolink set van 4 plus NVR nemen van eur 400, scheelt me ook nog een POE switch (die ik ook nog niet heb)
Heb toch nog wel een oude monitor staan die er bij kan staan.

www.dblogic.nl MS Office-automatisering

• HoppyF
Toppe schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 11:16:
[...]

Wat is geen Reolink?

[Afbeelding]
Dit is de woning. Op de blauwe plek hangt nu een RLC-511W. Op één van de rode plekken komt dan een nieuwe, extra dome te hangen.

De linkerkant zou de voorkeur hebben. Deze camera zal dan iets mee pakken van de tuin van de buren (rechts) maar die hebben daar geen bezwaar tegen. Ze zijn juist groot voorstander.

In de midden bij de boeistrook zou ook een optie zijn, camera hangt dan zo goed als in het midden van de woning en de boel moet toch geschilderd worden. Schilder is bekend met het plaatsen en weet dus ook dat hij het een en ander nog moet afwerken :+

@HoppyF zijn opmerking van de hoogte klopt zeker wel, maar de enigste manier om dit op te lossen zou zijn de camera(s) te verplaatsen naar beneden. Dat zou inhouden dat net onder het raamkozijn ideaal zou zijn, echter vraag ik me af hoeveel ik van de tuin dan op beeld krijg.

Camera van de voordeur blijft hangen omdat het meteen de deurbel is
Ik drukte mij misschien wat cryptisch uit.
Jij had het over Reolink cameras en dat je die graag zou willen aanschaffen.
Ik noemde dat een full color camera (ik heb er eentje een Dahua IPC-HDBW4239R-ASE), die bij weinig licht in het donker toch een goed kleurenbeeld geeft.
Bij jou kan dit omdat je licht hebt van straatverlichting.
De genoemde Dahua heeft geen infrarood en is dus afhankelijk van een klein beetje licht.
Ik weet niet of Reolink ook zo’n soort camera heeft.

Positie onder de dakgoot kan, je ziet dan de voortuin helemaal plus de stoep en wellicht ook nog parkeerplaatsen voor de deur als die er zijn, of een stuk van de straat.

• Toppe
stefijn schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:32:
Ziet er inderdaad goed uit zeg! Ik wil mijn twee foscams de deur uit doen (maar welke camera dan?), en wilde eigenlijk een tweede Synology aanschaffen voor surveillance, maar ik ga denk ik zo'n Reolink set van 4 plus NVR nemen van eur 400, scheelt me ook nog een POE switch (die ik ook nog niet heb)
Heb toch nog wel een oude monitor staan die er bij kan staan.
Zou ik doen. Ben echt dik tevreden over Reolink. Goed beeld, lekker goedkoop. Wellicht iets minder opties dan de duurdere exemplaren maar voor mij zat opties.

@HoppyF op die manier :).

• stefijn

stefijn

DBlogic

Voor mij ook prima, ik wil gewoon 4 vaste camera's zodat ik voor en achter alle hoeken kan filmen. Wij wonen (bijna) vrijstaand dus ik ga links en rechts waarschijnlijk twee palen plaatsen met de camera's erop. Lekker zichtbaar... En aan ons huis hangen vind ik een beetje zonde van het ontwerp (van het huis ;) )
Bedankt voor de tip, zat al lang een beetje zijdelings te zoeken naar een goede betaalbare oplossing.

• Toppe
stefijn schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:48:
Voor mij ook prima, ik wil gewoon 4 vaste camera's zodat ik voor en achter alle hoeken kan filmen. Wij wonen (bijna) vrijstaand dus ik ga links en rechts waarschijnlijk twee palen plaatsen met de camera's erop. Lekker zichtbaar... En aan ons huis hangen vind ik een beetje zonde van het ontwerp (van het huis ;) )
Bedankt voor de tip, zat al lang een beetje zijdelings te zoeken naar een goede betaalbare oplossing.
Op een paal zou ik afraden. Die trek je er zo af :)

• stefijn

stefijn

DBlogic

Weet jij toevallig of je zo'n set van 4 makkelijk kunt uitbreiden? De nvr heeft 8 aansluitingen. Is dat een kwestie van meer camera's aansluiten of moet je dan ook e.o.a. key/licentie kopen eerst?

• Toppe
stefijn schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 14:16:
Weet jij toevallig of je zo'n set van 4 makkelijk kunt uitbreiden? De nvr heeft 8 aansluitingen. Is dat een kwestie van meer camera's aansluiten of moet je dan ook e.o.a. key/licentie kopen eerst?
Kan je er zo bij prikken en werkt meteen. Geen licentie nodig

Heb zo’n set bij een kennis geplaatst en die voegt nu steeds nieuwe camera’s toe. Bekabeling lag er al en de boel was binnen een half uurtje gemonteerd en werkend. Wat het lastige is: je moet hem in het begin aansluiten op een monitor :)

[Voor 24% gewijzigd door Toppe op 19-02-2020 14:23]

• stefijn

stefijn

DBlogic

Die heb ik al een, een ouwe 17" inch die nog ergens op een plank ligt, met VGA (volgens mij geen HDMI, maar die NVR heeft een VGA aansluiting)

• jacovn
Ik zou er dan wel een paal met een beetje betonvoet van maken. En snel 4 meter hoog en niet bij een schutting. Een deken of zo is er anders snel overheen gegooid. Ik heb camera’s wel aan huis en kruislings geplaatst. Dan is het moeilijker om ongezien naar een camera toe te lopen.

• jahoorisieweer
k_ers schreef op zondag 16 februari 2020 @ 08:14:

[Afbeelding]
In algemeen een link met wat info in het Duits. ( heb jou als quote omdat je geluid noemt)

YUP weet dat tweakers NL is maar er zijn ook tweakers die over de grens wonen of komen
.
En hier hebben de meeste die Duitse taal beetje begrijpen wel wat aan met betrekking tot e.a. wat meer profi/hobby gericht aanschaffen en installeren, staan ook plaatjes bij met voorbeelden hoe cams filmen.
https://www.topsicherheit.de/ueberwachungskameras.htm
Die 15 häufigsten Fehler und 5 richtigen Schritte
Zo ook hier e.a. over wettelijk mogelijkheden / onmogelijkheden is geen juridisch advies , en neen is alleen maar best veel info en niemand hoeft daar wat te kopen , en ik heb daar zelfs niets mee van doen.

Daar is bijv. geluid opname functie in cams "streng" verboden
Ton sollte bei Überwachungskameras aller Arten nicht verwendet werden. Dieser ist verboten und vernichtet somit die Beweiskraft einer Videoüberwachung, da eine gerichtliche Auswertung dann nicht mehr erfolgen darf.
En ook dat eerder plm 3 meter hoogte in veel gevallen optimaler is dan hierboven bijv. genoemde 4 mtr.

[Voor 5% gewijzigd door jahoorisieweer op 19-02-2020 19:07]

• jacovn
jahoorisieweer schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 19:02:
Daar is bijv. geluid opname functie in cams "streng" verboden

En ook dat eerder plm 3 meter hoogte in veel gevallen optimaler is dan hierboven bijv. genoemde 4 mtr.
In NL kun je ook maar beter geen geluid opemen want dat is omni directioneel.
Dus je neemt ook geluid op uit andere richtingen dan waar je camera naar staat. Voor jou specifiek ook nog van geluid buiten je eigen erf.

3 meter hoog vindt ik rijkelijk hoog als algemene richtlijn. Dat doe je zodat ze niet simpel van de muur gemepped kunnen worden, of met een jas of deken afgedicht etc.

Daarom gaf ik aan dat als je palen op je erf grens zet met camera's die naar binnen kijken je wel rekening met de hoogte moet houden voor sabotage. En dan is een meter of 4 wel verstandig.

Als je echter camera's aan je huis knoppt en naar de erfgrens (of eroverheen) kijkt is 3 meter wel rijkelijk hoog. De meeste mensen hebben gen tuinen van 25 meter waar ze aan de grens iemand filmen willen, maar 2 a 5 meter voor het huis. Dan film je redelijk onder een hoek naar beneden en dat is niet altijd handig.

Ik heb ze zelf bij deuren tussen de 180 en190 cm hoog hangen en prima beeld met mensen goed in beeld. Echt mooi is het niet, maar mijn vrouw die camera's wilde had er geen problemen mee.
Dat zier er dan zo uit bij veranda deur
Verand camera

en achterdeur:
Achterdeur camera

voorkant heb ik iets hoger hangen ~ 280 cm) en die staan kruislings over onze tuin (3 meter tot straat) heen
voorgevel cameras

• stefijn

stefijn

DBlogic

Inderdaad moet het een beetje stevige paal zijn, en liefst ook nog met inklimbeveiliging (want ik klim zo in een lantaarnpaal omhoog bijv... ). Paar glasscherven vastlijmen rondom op 3m...

Ineens viel me op dat die POV cams van Reolink niet afgedekt zijn: je ziet zo waar ze heen kijken en kunt er dus eenvoudig langs lopen...

Anyway, ik denk dat de camera's in eerste instantie een "afschrikfunctie" moeten hebben: onlangs is bij ons in het straatje ingebroken bij een aantal huizen, zowel links als rechts.
Wij hebben een (nog) bouwhek en 2 camera's. Beide stel qua beveiliging natuurlijk niet veel voor (hek maak je zo open, een muts kan ook best ondanks de temperaturen) maar het maakte ons terrein denk ik wel onaantrekkelijker dan bij alle andere huizen (die geen van deze twee zaken hebben)

$349 voor een Reolink NVR + 4 cams? :)
https://www.amazon.com/Su...-RLK8-410B4/dp/B01AHXEHSU

[Voor 7% gewijzigd door stefijn op 20-02-2020 10:57]

• jacovn
stefijn schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 10:31:
Inderdaad moet het een beetje stevige paal zijn, en liefst ook nog met inklimbeveiliging (want ik klim zo in een lantaarnpaal omhoog bijv... ). Paar glasscherven vastlijmen rondom op 3m...

Ineens viel me op dat die POV cams van Reolink niet afgedekt zijn: je ziet zo waar ze heen kijken en kunt er dus eenvoudig langs lopen...

Anyway, ik denk dat de camera's in eerste instantie een "afschrikfunctie" moeten hebben: onlangs is bij ons in het straatje ingebroken bij een aantal huizen, zowel links als rechts.
Wij hebben een (nog) bouwhek en 2 camera's. Beide stel qua beveiliging natuurlijk niet veel voor (hek maak je zo open, een muts kan ook best ondanks de temperaturen) maar het maakte ons terrein denk ik wel onaantrekkelijker dan bij alle andere huizen (die geen van deze twee zaken hebben)
Meeste zo niet elke camera zie je wel waar bij heen gericht is.

Een dome is gevoelig voor materiaal veroudering en als ze intern IR hebben voor het aantrekken van vliegende en kruipende insecten.

Een turret model (met een zonnekap of niet) is meestal beter.
IR loskoppelen, of voldoende zichtbaar licht is beter.

De zon kan lelijk verstoring in beeld geven als die via een raam spiegelt met je camera's gericht op huis.

Ook dingen als witbalans, iris en BLC kunnen het moelijk hebben als een camera naar verlichte ramen kijkt. Met wat pech zie je in donker niets over je erf lopen totdat je geen binnen verlichting meer hebt.

Wat ik me verder af vraag: je vind een camera op je huis niet passen, maar wilt wel een paal van 4 meter hoog op elke hoek van je erf om alles in de gaten te houden. De paal met klim beveiliging etc valt denk ik ook best wel op.

• stefijn

stefijn

DBlogic

Dat klopt, maar de dome die ik nu heb (alleen is ie kapot) kun je niet zien welke richting hij opkijkt, dus het is een pure gok of je wel of niet in beeld bent. Bij zo'n Reolink dome kun je gewoon zien waar hij naartoe draait.

De reden dat ik ze liever niet aan het huis hang is niet omdat ze dan opvallen, maar omdat dat het design va ons huis nogal aantast...Als mijn gedachte is dat ik wil dat de camera's opvallen is dat dus een voordeel als ze opvallen op een paal. Ik zeg niet dat een paal mooi is maar onze erfgrens is 5 tot 8 meter links en rechts van het huis verwijderd en dus ruim verwijderd van ons huis.
Ik wil ook wat lampen met IR-sensoren ophangen aan dezelfde palen.

Overigens neem ik vaste camera's hoor, later misschien nog een dome om mijn koninkrijk rond te kijken :)

[Voor 13% gewijzigd door stefijn op 20-02-2020 11:26]

• HoppyF
stefijn schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 11:11:
Dat klopt, maar de dome die ik nu heb (alleen is ie kapot) kun je niet zien welke richting hij opkijkt, dus het is een pure gok of je wel of niet in beeld bent. Bij zo'n Reolink dome kun je gewoon zien waar hij naartoe draait.

De reden dat ik ze liever niet aan het huis hang is niet omdat ze dan opvallen, maar omdat dat het design va ons huis nogal aantast...Als mijn gedachte is dat ik wil dat de camera's opvallen is dat dus een voordeel als ze opvallen op een paal. Ik zeg niet dat een paal mooi is maar onze erfgrens is 5 tot 8 meter links en rechts van het huis verwijderd en dus ruim verwijderd van ons huis.
Ik wil ook wat lampen met IR-sensoren ophangen aan dezelfde palen.

Overigens neem ik vaste camera's hoor, later misschien nog een dome om mijn koninkrijk rond te kijken :)
Dome camera’s vind ik een prima oplossing.
Je ziet ze wel hangen maar storend vind ik niet.
Daarbij mag er ook een afschrikkend effect vanuit gaan.
Een crimineel die de camera’s wil vernielen kan dit toch wel.
Een klap met een metalen pijp of iets dergelijks richt wel schade aan, tegelijkertijd weten criminelen ook dat ze meteen vol in beeld komen.
Kortom, ze nemen liever de weg van de minste weerstand en dat is een huis zonder (zichtbare) camera’s.
Dan hoeven ze ook niets te ontwijken of te slopen voordat ze hun gang kunnen gaan.

• TheCeet
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 03-04 22:27
k heb jullie mening nodig ivm mijn volgend projectje.
In onze woning zijn 3 UTP's aanwezig (buiten) en hier zou ik nu graag camera's willen hangen en de beelden lokaal opslaan.
Dit is wel een gebied waar ik niet zoveel kennis over heb vandaar dat ik graag jullie ervaringen/raad had gehoord.

Ik heb al wat zitten rond surfen op het web maar kom verschillende zaken tegen.

1) NVR of NAS
Wat zijn jullie ervaringen? Wat raden jullie aan?
Qua nas heb ik al gekeken naar Synology DS218+, hier draait dan Surveillance Station.
Qua NVR weet ik dus niets. Voordeel hier is wel dat ik met een compatibele NVR meteen POE heb.

2) IP Camera's, dome
Gelezen dat het merk HIKVISION wel goed is qua beeld. Het type: DS-2CD2165FWD-I
Om deze op onze gevel te monteren best nog zo'n wall mounting bracket voorzien? Dan deze DS-1272ZJ-110

3) We willen de beelden graag kunnen bekijken op onze smartphones, melding bij beweging.

4) Indien we geen NVR nemen maar een nas moet ik nog een POE switch kopen. Managed switch beste keuze?

• Toppe
TheCeet schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 20:19:
k heb jullie mening nodig ivm mijn volgend projectje.
In onze woning zijn 3 UTP's aanwezig (buiten) en hier zou ik nu graag camera's willen hangen en de beelden lokaal opslaan.
Dit is wel een gebied waar ik niet zoveel kennis over heb vandaar dat ik graag jullie ervaringen/raad had gehoord.

Ik heb al wat zitten rond surfen op het web maar kom verschillende zaken tegen.

1) NVR of NAS
Wat zijn jullie ervaringen? Wat raden jullie aan?
Qua nas heb ik al gekeken naar Synology DS218+, hier draait dan Surveillance Station.
Qua NVR weet ik dus niets. Voordeel hier is wel dat ik met een compatibele NVR meteen POE heb.

2) IP Camera's, dome
Gelezen dat het merk HIKVISION wel goed is qua beeld. Het type: DS-2CD2165FWD-I
Om deze op onze gevel te monteren best nog zo'n wall mounting bracket voorzien? Dan deze DS-1272ZJ-110

3) We willen de beelden graag kunnen bekijken op onze smartphones, melding bij beweging.

4) Indien we geen NVR nemen maar een nas moet ik nog een POE switch kopen. Managed switch beste keuze?
Synology vraagt geld per camera licentie, volgens mij zit er standaard 1 bij en betaal je rond de €48/€50 per licentie.

Komt ie weer: Reolink. Prima beeld kwaliteit, inclusief NVR die de camera’s meteen van stroom voorzien en wat je gewoon kan terug kijken via je smartphone. Die setjes zitten zo rond de €400 inclusief 4 camera’s :+

• papafrank99
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 16:45
Wij willen ook een camera systeem aanleggen.
Onze voorkeur gaat uit naar een compleet systeem, alhoewel we een synology 218+ hebben wil ik er zou min mogelijk naar om kijken.
Mijn oog is gevallen op de Reolink RLK 8-410b4 https://reolink.com/nl/product/rlk8-410b4/
Nu heb ik natuurlijk her en der wat info opgezocht en op een youtube film werd er gesproken over flash.
Helaas kan ik deze video niet meer terug vinden, deze video was uit ,meen ik, begin 2018 dus misschien dat het al is opgelost. Kan er op de site van Reolink niets over vinden.
Wij willen (voorlopig)geen gebruik maken van een permanente monitor/tv.
nu mijn vragen;

1 Kan iemand bevestigen dat dit systeem flash nodig heeft en wat de consequenties zijn voor dit systeem zodra flash daadwerkelijk helemaal stopt?

2 Hoe krijg je die stekkers die aan de camera zitten netjes weg gewerkt. Er zit een resetknop, voeding en ethernet stekker vast aan de camera. Laat je dit gewoon in de buiten lucht hangen of boor je een heel groot gat zodat ze binnen hangen. Ik denk dat met een beetje gepriegel ze wel door een gat kunnen.

• Toppe
papafrank99 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 16:24:
Wij willen ook een camera systeem aanleggen.
Onze voorkeur gaat uit naar een compleet systeem, alhoewel we een synology 218+ hebben wil ik er zou min mogelijk naar om kijken.
Mijn oog is gevallen op de Reolink RLK 8-410b4 https://reolink.com/nl/product/rlk8-410b4/
Nu heb ik natuurlijk her en der wat info opgezocht en op een youtube film werd er gesproken over flash.
Helaas kan ik deze video niet meer terug vinden, deze video was uit ,meen ik, begin 2018 dus misschien dat het al is opgelost. Kan er op de site van Reolink niets over vinden.
Wij willen (voorlopig)geen gebruik maken van een permanente monitor/tv.
nu mijn vragen;

1 Kan iemand bevestigen dat dit systeem flash nodig heeft en wat de consequenties zijn voor dit systeem zodra flash daadwerkelijk helemaal stopt?

2 Hoe krijg je die stekkers die aan de camera zitten netjes weg gewerkt. Er zit een resetknop, voeding en ethernet stekker vast aan de camera. Laat je dit gewoon in de buiten lucht hangen of boor je een heel groot gat zodat ze binnen hangen. Ik denk dat met een beetje gepriegel ze wel door een gat kunnen.
Mooi setje :+

De camera’s gebruiken inderdaad flash, al zie ik het probleem daarvan niet helemaal in. Tenslotte sluit je hem aan op een NVR of NAS en die bieden jou beeld. Idem geldt voor het gebruik van de app.

Wat betreft het monteren, je kan ook een montage doos gebruiken. Die zijn ruim genoeg om alles in af te werken.

• papafrank99
Dat van de montage dozen was ik ondertussen ook al achter, maar wat zijn die dingen duur. 33,00 Euro bij Reolink zelf(not in stock), heb ze op Amazon.de nog niet gevonden.
Even doorzoeken of iets anders is wat goedkoper kan.

Wat het Flash gedeelte betreft; ik ben geheel onbekend met camera's en NVR's, heb dus geen idee van hoe of wat. Kan ik de NVR via mijn netwerk bereiken, bekijken en bewerken of gaat flash dat straks tegenhouden.
Ik begrijp dat ik via de NVR wel een downloadpad kan instellen naar mijn NAS.

Overigens een leukere deal gevonden op Amazon.de https://www.amazon.de/gp/...?smid=ARGDLBF91D6J6&psc=1

Zelfde set maar dam met 5M camera's en 1 gratis 4M camera.

• route99
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 20:50
@papafrank99 Heb je een link naar die doos als voorbeeld?

[Voor 14% gewijzigd door route99 op 22-02-2020 21:13]

• papafrank99
route99 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 21:10:
@papafrank99 Heb je een link naar die doos als voorbeeld?
Jazeker: https://store.reolink.com/accessories/
onderaan de pagina staat hij, de Junction Box B10

• route99
https://www.ipcam-shop.nl/reolink-b10.html
19,90 euro....
Deze toch...

Edit
Kun je deze IP54 klasse doosjes met wat handigheid gebruiken?
Vast ook NL te koop...kosten maar een fractie vd originele...
https://uk.elmarkstore.eu...5-ip54-grey--product30671

[Voor 63% gewijzigd door route99 op 22-02-2020 21:31]

• papafrank99
Dat is inderdaad de goede en een veel leukere prijs.

De originele zijn aluminium en die jij linkt gewoon plastic en persoonlijk denk ik dat de deksel het niet lang uithoud als er een camera aan hangt.

[Voor 59% gewijzigd door papafrank99 op 22-02-2020 21:40]

• route99
Gied punt.

En een aluminiumplaatje erop monteren en dan de zaak erop monteren. Effe een soort doosje in de buurt scoren en testen. Dan verdeel je de kracht heel veel over de hele doos.

• Toppe
papafrank99 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 21:37:
Dat is inderdaad de goede en een veel leukere prijs.

De originele zijn aluminium en die jij linkt gewoon plastic en persoonlijk denk ik dat de deksel het niet lang uithoud als er een camera aan hangt.
Inderdaad. Zou het dan nog eerder gokken met een Attema AK2 lasdoos. Maar goed, ik zou lekker de orginele montage doosjes kopen. Voordeel wel is dat ik er maar 1 nodig heb ;) in de overkapping hangen ze droog :+

@route99 deze doosjes klem je rondom vast. Dat houdt niet. Wellicht wel als een doos neemt met echt een klem zoals de eerder aangeven AK2 dozen. Hier heb je echt een schroevendraaier voor nodig om hem open te maken :)

[Voor 17% gewijzigd door Toppe op 22-02-2020 21:53]

• route99
Tuurlijk elk ding heeft zo wat. Jullie weten beter wat er beter in de buurt komt.
Zit hier nog wat tussen?
https://www.conrad.nl/zoe...tegory&categoryId=0808010

• jacovn
Hmm de originele heeft montage gaatjes met draad erin zodat je de camera stevig kan vast schroeven. En die wil je om €19 te besparen vervangen door een standaard doosje van plastic waar je alles op maat moet boren en met boutjes, moertjes en ringetjes bezig moet ?

Als het je hobby is zou ik die 19€ niet uitgeven, maar anders..

• route99
De info is er nu, de Tweaker is nu zelf aan zet... wat het best bij de situatie past.

• papafrank99
Ik ga niet met doosjes en boutjes aan de gang, liever 3x 19 euro uitgeven dan dat de camera er af dondert. Als het goed is moet het wel jaren hangen.

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 21:39
Weet iemand of het aansluitsnoer van een Foscam buitencamera ook 'bloot' buiten kan liggen?

Wij zijn verhuisd, in het oude huis kwam de kabel door de muur waar de camera direct achter zat, netjes in de mount dus.
Nu echter zit er een bestaand gat in het huis, echter de camera komt 2,5 meter aan de gevel, dat zou betekenen dat het snoer zo'n 2,5 meter 'bloot' in weer en wind ligt.

Ik zit zelf te denken om het in een pvc buis aan de muur te laten lopen, echter het laatste stukje zou dan toch weer 'bloot' zijn (50cm) naar de camera mount.

Edit: zo'n verlengkabel zit er dus tussen, de koppeling wil ik sowieso niet bloot buiten leggen, dus daar gaat sowieso een stuk buis om, echter vraag ik mij toch af of het laatste stukje bloot kwaad kan?

[Voor 20% gewijzigd door Martinusz op 26-02-2020 14:32]

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Martijn von Z.
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 17-03 21:45
Sinds enige tijd ben ik ook in de markt voor een camera opstelling, en met veel interesse heb ik de laatste 50 pagina's gelezen. Bedankt allen voor de tips.

Wat echter niet vaak langs komt is de locatie van de NVR dan wel NAS. Plaatsen jullie deze in de meterkast, elders op de begane grond, of juist op de bovenste verdieping? Als reactie op het bericht op de homepage "Nest camerabeelden zijn door storing niet te bekijken" wordt ook nog de kruipruimte benoemd (https://tweakers.net/nieu...ction=14046224#r_14046224). Dit laatste zie ik persoonlijk niet zitten.

• Martijn von Z.
Martinusz schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 14:23:
Weet iemand of het aansluitsnoer van een Foscam buitencamera ook 'bloot' buiten kan liggen?

Wij zijn verhuisd, in het oude huis kwam de kabel door de muur waar de camera direct achter zat, netjes in de mount dus.
Nu echter zit er een bestaand gat in het huis, echter de camera komt 2,5 meter aan de gevel, dat zou betekenen dat het snoer zo'n 2,5 meter 'bloot' in weer en wind ligt.

Ik zit zelf te denken om het in een pvc buis aan de muur te laten lopen, echter het laatste stukje zou dan toch weer 'bloot' zijn (50cm) naar de camera mount.
M.b.t. een aansluitsnoer/ethernet kabel welke buiten langs de gevel moet kwam ik gisteren het volgende voorbeeld tegen: https://www.instagram.com...E89/?igshid=1v9vxfgirn34v. Het lukt me op de mobiel helaas niet de afbeelding direct te linken. Zodoende even de gehele post geplaatst.

• stefijn

stefijn

DBlogic

Toppe schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 09:27:
[...]

Synology vraagt geld per camera licentie, volgens mij zit er standaard 1 bij en betaal je rond de €48/€50 per licentie.

Komt ie weer: Reolink. Prima beeld kwaliteit, inclusief NVR die de camera’s meteen van stroom voorzien en wat je gewoon kan terug kijken via je smartphone. Die setjes zitten zo rond de €400 inclusief 4 camera’s :+
Weet jij zo of je bij zo'n NVR ook via het netwerk (share) bij de bestanden kunt? (of op een andere manier - automatisch - backuppen anders dan via de Reolink cloud?)

[Voor 7% gewijzigd door stefijn op 26-02-2020 15:06]

• Piet91
Martijn von Z. schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 14:28:
Wat echter niet vaak langs komt is de locatie van de NVR dan wel NAS. Plaatsen jullie deze in de meterkast, elders op de begane grond, of juist op de bovenste verdieping?
Dat ga ik niet zeggen. :+

Als je via webinterface en/of app terugkijkt (en dus niet via de HDMI-uitgang) kun je die overal neerzetten waar je stroom en ethernet hebt.
Zou 'm zelf in ieder geval wel wat wegstoppen, dus i.i.g. niet open en bloot bij je TV naast de decoder/playstation e.d. :P

• Martijn von Z.
Piet91 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 15:25:
[...]

Dat ga ik niet zeggen. :+

Als je via webinterface en/of app terugkijkt (en dus niet via de HDMI-uitgang) kun je die overal neerzetten waar je stroom en ethernet hebt.
Zou 'm zelf in ieder geval wel wat wegstoppen, dus i.i.g. niet open en bloot bij je TV naast de decoder/playstation e.d. :P
Ah, duh 8)7. Ik begrijp 'm nu, waarom het niet wordt besproken.

• Piet91
Martijn von Z. schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 16:52:
Ah, duh 8)7. Ik begrijp 'm nu, waarom het niet wordt besproken.
Nou ja; dan moet men een behoorlijke moeite gaan doen met users koppelen aan adres e.d. ;)
Sommigen zijn op Tweakers vrij open wat dat betreft, ik hou mezelf liever wat anoniem.

Was dus ook meer als grap bedoelt, maar zo'n ding niet open en bloot neerzetten zou ik wel serieus nemen.
Wil je alsnog HDMI gebruiken dan zijn daar ook wel mogelijkheden voor (over ethernetkabel of simpelweg lange(re) HDMI-kabel etc.)
Pagina: 1 ... 45 46 47 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True