Beelden IP camera's streamen naar televisie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brynnie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Beste,

Ik heb verschillende Dahua PoE beveiligingscamera's actief. De beelden worden opgenomen op een NVR. Aan de NVR is via HDMI een televisie gekoppeld waarop ik de beelden kan bekijken en ze via het OS van de NVR kan herbekijken, exporteren op USB stick, ....

Hoe kan ik ervoor zorgen dat deze beelden ook op andere televisies in huis (die dus in andere ruimten staan, en niet via HDMI verbonden zijn met de NVR) kan bekijken? Bedoeling is enkel om de live beelden te kunnen bekijken. Er zijn verschillende TV's waarop dit gewenst zou zijn. Al deze televisies hebben een bedrade netwerkaansluiting en zitten in hetzelfde netwerk als de NVR.

Iemand enig idee?

Hoe eenvoudiger hoe beter, want het is bob ook de bedoeling dat de kinderen wanneer ze alleen thuis zijn, de beelden (live streams), indien ze dat wensen kunnen bekijken.

Het gaat om een 8-tal camera's. Niet elke camera moet full screen te zien zijn, maar de NVR biedt ook een mozaïek van de verschillende camera's. Het is die feed die ik gaar op de andere TV's beschikbaar zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Aangezien je van een "NVR" (Network Video Recorder) gebruik maakt ga ik simpelweg denken dat jouw camera's ook "IP" babbelen en waarschijnlijk zélf ook al een eigen IP stream hosten?

Ik kan hier thuis de camera's ook allemaal bereiken op het camera eigen IP adres middels een willekeurige webbrowser op het moment dat ik ze in het zelfde netwerk hang als dat m'n PC's / TV's hangen.... Vraag is alleen: Wil JIJ dat ook ECHT!!!? Interne firewall's en switches met portsecurity ..... Niet iets wat een gemiddelde particulier in huis heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 25-03-2019 22:07 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brynnie
  • Niet online
De camera’s hebben elk ook een rtsp stream, maar dat in een browser tonen per camera is niet echt user friendly voor non-IT’ers, laat staan voor kinderen.

En waarom zou ik dat niet willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Omdat je dat soort camera's hebt om beelden te registeren én te bewaren zodat je ze op een later tijdstip kunt inzien? Als je een extra ingang naar de registratie en/of weergave maakt dan heb je niets meer aan die camera qua beveiliging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:06
Brynnie schreef op maandag 25 maart 2019 @ 21:49:
[...]
maar de NVR biedt ook een mozaïek van de verschillende camera's. Het is die feed die ik gaar op de andere TV's beschikbaar zou krijgen.
Je zou heel lowtech een oude videorecorder kunnen oppikken bij de kringloopwinkel (als ze dat nog in het assortiment hebben en niet gelijk in de container mikken :X), die voer je dan het signaal van de NVR, de videorecorder kan het dan weer omzetten naar antennesignaal en via de coax uitspugen. De TV's sluit je dan aan op die coaxkabel en zet je op een bepaald analoog (!) kanaal en dan kun je, als het goed is, het ingangssignaal wat je aan de videorecorder aanbiedt terugzien over de coax :) Kwaliteit zal er niet beter op worden, maar op zo'n mozaïek overzicht is het toch al niet haarscherp vermoed ik.

Je zult alleen wel van HDMI naar SCART / composiet moeten gaan. Technologie wat een jaar of 10 geleden nog wel actueel was, maar nu schaars begint te worden. Liefst wil je er ook niet teveel geld aan uitgeven omdat het gewoon oude meuk is.

Dit principe heet overigens een 'modulator', wellicht dat je met die zoekterm nog iets kunt vinden.

[ Voor 40% gewijzigd door ThinkPad op 25-03-2019 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brynnie
  • Niet online
ThinkPadd schreef op maandag 25 maart 2019 @ 22:16:
[...]

Je zou heel lowtech een oude videorecorder kunnen oppikken bij de kringloopwinkel (als ze dat nog in het assortiment hebben en niet gelijk in de container mikken :X), die voer je dan het signaal van de NVR, de videorecorder kan het dan weer omzetten naar antennesignaal en via de coax uitspugen. De TV's zet je dan op een bepaald kanaal en dan kun je, als het goed is, het ingangssignaal wat je aan de videorecorder terugzien over de coax :) Kwaliteit zal er niet beter op worden, maar op zo'n mozaïek overzicht is het toch al niet haarscherp vermoed ik.

Je zult alleen wel van HDMI naar SCART / composiet moeten gaan. Technologie wat een jaar of 10 geleden nog wel actueel was, maar nu schaars begint te worden. Liefst wil je er ook niet teveel geld aan uitgeven omdat het gewoon oude meuk is.
Ik ga morgen eens kijken of de NVR buiten de HDMI ook nog andere uitgangen heeft. Maar bij jouw oplossing volgt dan de vraag hoe ik dat coax signaal als bepaald kanaal op de andere televisies krijg. FYI: Niet ver van de NVR staat een coax versterker die het signaal van buiten versterkt en doorstuurt naar de verschillende televisies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Je zou het dan moeten doorlussen, het inkomende signaal vanaf buiten gaat je videorecorder in, uitgaande signaal vanaf de videorecorder stuur je je huis in. Maar geen idee of dat anno 2019 nog fatsoenlijk werkt met digitale TV e.d.

Er zijn ook kastjes die van HDMI een webstream kunnen maken (AliExpress verkoopt ze o.a.) maar hoe goed zoiets werkt, geen idee. Je zou zo'n kastje dan aan kunnen sluiten op je NVR, hij maakt dan een stream van het HDMI-signaal wat hij krijgt. Die stream kun je dan openen op de Smart TV's in je huis.

Heeft je NVR eigenlijk geen webinterface waar hij een dergelijke stream op aanbied?

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 25-03-2019 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brynnie
  • Niet online
De camera’s hebben elk zelf al een rtsp stream die ik bvb ook gebruik in Homekit.

Lijkt me toch een vaak gevraagde functionaliteit: beeld van mozaiek van security cams bekijken op een tv met netwerkaansluiting. Eigenlijk nooit verwacht dat dat zo moeilijk zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wat je (denk ik) wilt:
  1. Camera's hangen in netwerk "A"
  2. NVR hangt in netwerk "A" én in netwerk "B"
  3. Netwerk "A" is alléén te bereiken vanuit netwerk "B" door de NVR.
  4. Stream van de NVR is (alléén) te benaderen vanuit netwerk "C".
En dan kom je dus minimaal aan vLan's met Portsecurity én een ACL op de netwerkcomponenten welke alles met elkaar verbinden

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 25-03-2019 22:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThinkPad
@wimmel_1 Volgens mij begrijp je niet helemaal wat hij wil. Jij hebt het over gescheiden netwerken met VLAN's e.d. In een profi setup zeker belangrijk (je wilt niet dat men met de settings van je camera's kan klooien) maar het betreft hier een thuissituatie geeft topicstarter aan, dan zijn dat soort dingen allemaal niet zo belangrijk dan wel niet aan de orde.

Hij wil op TV's in huis een stream zien van het overzicht (mozaïek) van alle 8 camera's. Zijn vraag is hoe hij dat voor elkaar kan krijgen :)

[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 25-03-2019 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ThinkPadd schreef op maandag 25 maart 2019 @ 22:34:
@wimmel_1 Volgens mij begrijp je niet helemaal wat hij wil. Jij hebt het over gescheiden netwerken met VLAN's e.d. Het betreft een thuissituatie geeft topicstarter aan, dan zijn dat soort dingen allemaal niet zo belangrijk dan wel niet aan de orde.

Hij wil op TV's in huis een stream zien van het overzicht (mozaïek) van alle 8 camera's. Zijn vraag is hoe hij dat voor elkaar kan krijgen :)
Dan kan 'ie de IP stream welke de NVR af geeft ook wel benaderen op..... Ja, waarop niet, eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brynnie
  • Niet online
Het moet voor da WAF en kinderen even eenvoudig zijn als een kanaal kiezen / hdmi uitgang selecteren.

Zit me net te bedenken dat ik nog een Google Chromecast heb die niets te doen heeft. Kan die niet bvb fixed een stream tonen, zodat de rest van het gezin gewoon de hdmi uitgang van de chromecast moet selecteren op tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Grote vraag is of er een ipstream met dat mozaiekbeeld vanuit de NVR op het netwerk uit te lezen is. Als dat zo is kan een willekeurig android tvkastje het waarschijnlijk wel oppikken of een smarttv met vlc of Kodi app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

@Brynnie ligt er een beetje aan hoe je het het kan/wil doen.

Als je 1 feed door het huis wilt pompen en bedienen, kan je ook een hdmi-in encoder die het uitspuugt op je netwerk. Decoder(s) kan je dan afhankelijk van het encoder device software/hardware matig weer bij de gewenste locaties "ontvangen"

Als je NVR 2 uitgangen heeft om te bekijken of andere opties zou ik die eerst onderzoeken.

raspberry pi misbruikt "camera poort" voor HDMI in(encoder) en als je een beetje zoekt zijn er genoeg handleidingen hoe je een webcam (wat dit boardje doet) streamt naar je netwerk .. .
Let op .. kwalitatief is dit natuurlijk niet echt vooruitgang, en je bediening is nul dus gebruik dit als een laatste optie en zoek naar kwalitatief betere opties (denk ik zo maar)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:16
Is er budget?

Ondanks dat ik met hetzelfde probleem zat en het eerst met een raspberry pi heb gedaan (rtp stream oppakken)

Heb ik sinds kort deze oplossing gebruikt
https://www.fabertronics....-tcp-ip-lan-huismerk-9320

Ik heb 1 zender, die is aangesloten op een kleine aparte switch die ik alleen hiervoor gebruik, en heb 5 ontvangers, werkt als een trein en ben er heel tevreden over

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:43
Ik heb even een willekeurige devoa nvr opgezocht:
De recorder kan stand-alone met een optionele monitor functioneren. Ook is het mogelijk deze NVR op het netwerk of internetrouter aan te sluiten via de LAN poort zodat u met een PC of Laptop/Smartphone de beelden kunt bekijken.
Ik zou dus eerst kijken welk type je precies gebruikt. Wellicht zit er al iets in (webserver) en hoef je alleen clients te regelen zoals een raspberry pi

Ik lees bv dit:
WEB BROWSER INTERFACE

If you wish to operate the NVR remotely from a PC using a browser, go to the IP address and port you specified in the Network settings and it should pop up. Click the Open All button to load the cameras on the grid and this is what it would look like with 4 cameras –
Afbeeldingslocatie: https://www.networkcameracritic.com/Dahua/Dahua%20NVR%20-%20Web%20-%20Live%20View1.jpg
Als je nvr dat ook kan, prima toch?
Wel even opletten of ze voor de beelden in de browser een speciale plugin gebruiken, die moet dan wel werken op de kastjes die je wilt inzetten

Mocht je toch direct met de streams aan de slag willen gaan, hier een goede tutorial icm een pi
https://community.ubnt.co...tream-Viewer/td-p/1536448

Mocht je via een chromecast willen gaan:
1. Zet iets als een pi in je netwerk en installeer ffmpeg
2. Zet met ffmpeg de verschillende streams in een mosaic stream om (https://trac.ffmpeg.org/w...0several%20input%20videos)
3. Zet met ffmpeg de rtsp stream om naar hsl (http://seanfigg.com/blog/...to-chromecast-via-ffmpeg/)
4. Push met een scriptje de stream naar je chromecasts

[ Voor 62% gewijzigd door laurens0619 op 26-03-2019 07:26 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brynnie
  • Niet online
laurens0619 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 07:07:
Ik heb even een willekeurige devoa nvr opgezocht:
[...]

Ik zou dus eerst kijken welk type je precies gebruikt. Wellicht zit er al iets in (webserver) en hoef je alleen clients te regelen zoals een raspberry pi

Ik lees bv dit:

[...]

[Afbeelding]
Als je nvr dat ook kan, prima toch?
Wel even opletten of ze voor de beelden in de browser een speciale plugin gebruiken, die moet dan wel werken op de kastjes die je wilt inzetten

Mocht je toch direct met de streams aan de slag willen gaan, hier een goede tutorial icm een pi
https://community.ubnt.co...tream-Viewer/td-p/1536448

Mocht je via een chromecast willen gaan:
1. Zet iets als een pi in je netwerk en installeer ffmpeg
2. Zet met ffmpeg de verschillende streams in een mosaic stream om (https://trac.ffmpeg.org/w...0several%20input%20videos)
3. Zet met ffmpeg de rtsp stream om naar hsl (http://seanfigg.com/blog/...to-chromecast-via-ffmpeg/)
4. Push met een scriptje de stream naar je chromecasts
De NVR heeft idd de mogelijkheid om de beelden via een browser te tonen, maar het is niet echt user friendly om steeds een browser te moeten openen op een smart tv, het adres in te voeren, daarna te moeten inloggen om vervolgens pas de beelden te kunnen bekijken.

Nu dacht ik aan: Chromecast aan tv hangen, Chrome browser openen op Mac (mini, die continu aan staat omwille van iTunes, Domoticz, Homebridge, etc.), naar de website van de nvr gaan, inloggen, beeld kiezen en vervolgens het Chrome venster te casten naar de Chromecast. Enige wat de persoon die de beelden wil zien dan nogmoet doen, is op tv hdmi ingang van Chromecast selecteren.

Zou toch moeten lukken?

Update:
Via Chrome lukte het niet, want daar moet een app geïnstalleerd worden om de beelden te kunnen bekijken. Dat lukt wel, maar vanuit dat app venster kan je niet casten. Via VLC is het wel gelukt om het mozaïek beeld te casten naar de Chromecast.

Nu rest enkel nog de vraag hoe ik vanuit VLC naar meerdere Chromecast devices tegelijk kan casten. Synchroniciteit is geen issue, want de televisies staan in verschillende ruimtes en bijgevolg zal het niet opvallen mocht er een lichte vertraging zijn tov elkaar.

[ Voor 13% gewijzigd door Brynnie op 26-03-2019 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Laatst online: 23:43
Brynnie schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 08:01:
[...]

De NVR heeft idd de mogelijkheid om de beelden via een browser te tonen, maar het is niet echt user friendly om steeds een browser te moeten openen op een smart tv, het adres in te voeren, daarna te moeten inloggen om vervolgens pas de beelden te kunnen bekijken.

Nu dacht ik aan: Chromecast aan tv hangen, Chrome browser openen op Mac (mini, die continu aan staat omwille van iTunes, Domoticz, Homebridge, etc.), naar de website van de nvr gaan, inloggen, beeld kiezen en vervolgens het Chrome venster te casten naar de Chromecast. Enige wat de persoon die de beelden wil zien dan nogmoet doen, is op tv hdmi ingang van Chromecast selecteren.

Zou toch moeten lukken?

Update:
Via Chrome lukte het niet, want daar moet een app geïnstalleerd worden om de beelden te kunnen bekijken. Dat lukt wel, maar vanuit dat app venster kan je niet casten. Via VLC is het wel gelukt om het mozaïek beeld te casten naar de Chromecast.

Nu rest enkel nog de vraag hoe ik vanuit VLC naar meerdere Chromecast devices tegelijk kan casten. Synchroniciteit is geen issue, want de televisies staan in verschillende ruimtes en bijgevolg zal het niet opvallen mocht er een lichte vertraging zijn tov elkaar.
Wat ik voor chrome lees is de truuk om verschillende local user accounts aan te maken en chrome meerdere keren op te starten. Dan kun je per chrome sessie de chromekast inrichten.
Echter die truuk is voor MS Windows en voor Chrome. Ik vermoed dat hetzelfde met MS windows en VLC zou moeten werken maar of het met MAC en VLC werkt zou je even moeten uitzoeken.

edit: wat ik zo lees is het niet mogelijk met VLC.

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PVG555
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 23:53
Ik gebruik zelf deze oplossing voor op de tv i.c.m. een Raspberry Pi 3.

YouTube: Raspberry Pi Surveillance Monitor v2

In de video zie je een dedicated scherm maar dit kan ook gewoon via de TV.

Ik ben hier erg tevreden over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:50
Als je NVR ook een RTSP stream kan leveren met een multiview dan is dat het makkelijkst. Die kun je misschien direct in de TV openen, en anders via een eenvoudige client weergeven (simpele settopbox, rPI oid)

Zo niet, dan kun je
- Iets maken met een rPI oid wat 4 of whatever cameras weergeeft. Kan zijn dat je dan wel een secondary stream met een lagere resolutie moet nemen, geen idee in hoeverre een rPI bv 4x FHD trekt.
- Een encoder op de HDMI poort hangen en daarachter per TV een kleine settopbox.

Moduleren op een (analoog) signaal kan ook, maar dan moet je wel coax hebben en de kwaliteit zuigt.
Je kan het ook digitaal moduleren via DVB-T of DVB-C, dan kun je het op een TV als digitale zender ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brynnie
  • Niet online
Ik lees niks dat beter / goedkoper is dan VLC naar Chromecast... Belangrijkste: Kids en vrouw moeten heel gemakkelijk de feed kunnen opzetten op tv. Momenteel lukt dat op 1 tv, maar hopelijk komt VLC met een update waarin je naar meerdere devices tegelijk kan renderen.

Ze zijn hier (hopelijk) mee bezig want op jun website lees ik dat dat ook interessant zou zijn voor bvb klaslokalen / meetingrooms met meerdere screens. (*)

(*) Bron: https://trac.videolan.org/vlc/ticket/20567

Hmmm. Nog een vervelend probleem: Als de TV uitgeschakeld wordt (stand-by) en nadien terug aangeschakeld wordt, dan is de VLC stream gestopt en zie je enkel het laatste beeld stilstaan. De Chromecast krijgt voeding van een wandcontactdoos, dus die gaat niet in stand-by als de TV uitgeschakeld wordt.

Iemand enig idee hoe dat komt?

[ Voor 25% gewijzigd door Brynnie op 03-04-2019 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fgb
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 20-02-2023

Fgb

Niet heel lastig. Je koopt een hdm naar coax https://www.bol.com/nl/nl...l-300-m/9300000082270081/ dan kan je het beeld verzenden via coax kabel. Of je koopt een hdmi naar utp extender hier kan je ook kiezen voor ir signaal of usb signaal voor afstandsbediening en of muis aan de andere kant te ontvangen. Link is van ir https://www.amazon.nl/Pre...id=pla-713153151073&psc=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Ik denk dat TS intussen wel zn oplossing gevonden heeft na een paar jaar :)

[ Voor 31% gewijzigd door spone op 20-02-2023 21:38 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
spone schreef op maandag 20 februari 2023 @ 21:37:
Ik denk dat TS intussen wel zn oplossing gevonden heeft na een paar jaar :)
Blijkbaar niet. Anders had TS dat vast wel gemeld. O-)
Pagina: 1