Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer
Ik ben ook net aan het kijken voor een 16 kanaals Hikvision NVR.rinkel schreef op zondag 27 januari 2019 @ 13:01:
Ik zag net op de site van Hikvision dat er een nieuwe nvr lijn is. De Q-serie. Volgens mij komt die ipv de I-serie.
Ik wil mijn 4 kanalen-nvr vervangen door een versie met 8 of 16 (scheelt maar een paar 10tjes)
Ik heb nu de K-serie, maar zat met een schuin oog te kijken naar de I, of dan wellicht de Q, maar dan zou ik nog even moeten wachten.
Iemand wijsheid met een glazen bol?
Maar als ik zo de specificaties zie, dan is de I2 toch wel de betere voor de toekomst dacht ik zo. Tot 12mp, en hogere doorvoer snelheden.
Zou zo'n recorder goed samengaan met de Dahua camera's?
51 x Amerisolar 13.500W, 3 x SMA 4000TL-21 Mitsubishi Zubadan 11,2 KW 3 fasen, 2x 300 liter rvs, 2x Mitsubishi airco 5 KW. Piazzetta P943M pelletkachel, Fibaro HC2 met 55 accessoires.
De K die ik nu heb voldoet in principe. Daarbij is de 16 kanaals ook krachtiger ivm bandbreedte (160/160).patrickvanvalen schreef op zondag 27 januari 2019 @ 23:30:
[...]
Ik ben ook net aan het kijken voor een 16 kanaals Hikvision NVR.
Maar als ik zo de specificaties zie, dan is de I2 toch wel de betere voor de toekomst dacht ik zo. Tot 12mp, en hogere doorvoer snelheden.
De I is wel een flink stuk duurder.
Ik heb wel gelezen dat Dahua op de nvr werkt via onvif (dacht ik) maar het is natuurlijk wel een Hikvision.
Deze NVRs zijn wel super betrouwbaar. Ik ga nooit meer terug naar pc of nas.
Als het onvif praat moet dat meest wel lukken.patrickvanvalen schreef op zondag 27 januari 2019 @ 23:30:
[...]
Ik ben ook net aan het kijken voor een 16 kanaals Hikvision NVR.
De Q serie zie ik nog niet bij mijn leverancier als leverbaar staan. Ik ben benieuwd of die met de NVR 4.0 software komen of gewoon hetzelfde als de huidige modellen.
SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier
Als je Dahua camera's hebt, waarom wil je dan een Hikvision NVR?patrickvanvalen schreef op zondag 27 januari 2019 @ 23:30:
[ Voor 20% gewijzigd door Piet91 op 28-01-2019 11:51 ]
En nu een Dahua NVR5416-4ks2
Wat ik bij de hikvision handiger vond is dat ik gewoon naar camerea overzicht kon en een playback van een camera kon kiezen.
Met de Dahua moet ik een wachtwoord invullen en dan moet ik op tijdlijnen gaan zoeken naar een event of een tijdblok,
Maar .. ik heb me er nog niet helemaal in verdiept en nog niets moeten zoeken dus er zal met Dahua ook wel een eenvoudigere manier zijn.
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase
Een Director of Sales van een mega-bedrijf, die een privéhandeltje met producten van zijn werkgever via Ali heeft opgezet... Kan het moeilijk geloven. Een Chinees met een dergelijke functie heeft nauwelijks tijd om naar de WC te gaan.HoppyF schreef op zondag 27 januari 2019 @ 13:16:
[...]
Volgens LinkedIn is Andy niet alleen CEO van Empire Techology maar ook Director of Sales van Dahua.
Mijn favoriete Ali-Dahua-verkoper doet zich ook voor alsof hij officieel Dahua reseller is. Gemiddeld verandert hij ieder jaar een keer zijn (Ali-)bedrijfsnaam.
Overigens begint de Dahua-app steeds mooier te worden. De laatste wijziging maakt het nu mogelijk om bij het opstarten automatisch de laatste camera's weer te geven, hoef je niet steeds je favorieten aan te klikken. Net weer iets mooier dus. Wel vreemd dat ik op mijn iPhone het beeld nog vierkant zie (als ik de telefoon in portraitmode houd), terwijl op een andere (ook iPhone, ander model) het beeld netjes 16:9 is...
[ Voor 3% gewijzigd door Joepla op 28-01-2019 12:01 ]
Ik heb samen met een vriend nog even gekeken voor de bovenvermelde setup, ik heb nog enkele vragen.
Ik zou een NVR verkiezen met een switch ingebouwd, wat vinden jullie van onderstaande?
https://www.videofrank.nl...nvr2104-4p-4ks2-4xpoe-4ch
Inzake de harde schijf is het niet duidelijk, kan er in de NVR een 2.5" of een 3.5" harde schijf?
Wat vinden jullie van deze 3MP camera?
https://www.videofrank.nl...ir-dome-motor-zoom-poe-sd
Ik stel deze vraag om jullie bevindingen te weten.
Bedankt!
En weet iemand een betrouwbare shop op Aliexpress die dan wel de orginele camera's verkoopt? Ik lees hier iets van ene Andy? Heeft iemand een link naar zijn shop?
Ik zoek trouwens een camera voor onder de caport voor mijzelf en mijn zwager. Het lieft wel ik een zo breed mogelijk beeld. Iemand advies?
Thx
Ik denk dat je wat specifieker moet zijn over welke camera je voor ogen hebt.
Op een andere website zijn wel wat stappenplannen te vinden hoe je die camera's toch van de laatste EU firmware kunt voorzien.
Ik heb recent een NVR gekocht maar bewust toch gekozen zonder POE.Pol 6902 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:53:
Pol 6902 in "Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2"
Ik heb samen met een vriend nog even gekeken voor de bovenvermelde setup, ik heb nog enkele vragen.
Ik zou een NVR verkiezen met een switch ingebouwd, wat vinden jullie van onderstaande?
https://www.videofrank.nl...nvr2104-4p-4ks2-4xpoe-4ch
Inzake de harde schijf is het niet duidelijk, kan er in de NVR een 2.5" of een 3.5" harde schijf?
Wat vinden jullie van deze 3MP camera?
https://www.videofrank.nl...ir-dome-motor-zoom-poe-sd
Ik stel deze vraag om jullie bevindingen te weten.
Bedankt!
Dit maakt de installatie flexibeler.
Een losse POE switch kost zo rond de 60 euro (TP Link).
Hangt van de NVR af of er een 2.5 of 3.5 in past. (Dahua).
Ik heb de NVR4108HS-4KS2 en daar past een 3.5 WD Purple in, zie ook de foto’s die ik in dit topic heb geplaatst.
Ik hoef niet specifiek een Hikvision NVR. Maar ik lees er prima ervaringen over, vandaar misschien een lichte voorkeur.Piet91 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:21:
[...]
Als je Dahua camera's hebt, waarom wil je dan een Hikvision NVR?
Maar ik heb nu het meeste van Dahua made in china aan camera's
4431, 4631 enz.
En hierbij zoek ik nu een nvr die dat zo goed mogelijk aankan.
En dan met 16 kanalen. POE is niet nodig omdat ik dat al in mijn netgear switches heb zitten.
51 x Amerisolar 13.500W, 3 x SMA 4000TL-21 Mitsubishi Zubadan 11,2 KW 3 fasen, 2x 300 liter rvs, 2x Mitsubishi airco 5 KW. Piazzetta P943M pelletkachel, Fibaro HC2 met 55 accessoires.
Ik vind de Hikvision een zeer goed apparaat, de integratie met de app is ook zeer goed, maar als je al voornamelijk Dahua hebt, zou ik toch in die richting kijken. Die praten dan toch net wat beter met elkaar.patrickvanvalen schreef op maandag 28 januari 2019 @ 23:29:
[...]
Ik hoef niet specifiek een Hikvision NVR. Maar ik lees er prima ervaringen over, vandaar misschien een lichte voorkeur.
Maar ik heb nu het meeste van Dahua made in china aan camera's
4431, 4631 enz.
En hierbij zoek ik nu een nvr die dat zo goed mogelijk aankan.
En dan met 16 kanalen. POE is niet nodig omdat ik dat al in mijn netgear switches heb zitten.
Ik ken de nvr van Dahua overigens niet, maar aangezien hier goede ervaringen zijn met dit merk lijkt me dat de nvr ook prima zal werken.
Ik zou zelf ook zonder POE nemen (heb ik nu ook), dan kun je de nvr overal neerzetten waar je wilt. De camera’s krijgen stroom via poe switches.
Ik heb de nvr bijvoorbeeld nu op zolder staan en niet in de meterkast waar alle bekabeling samen komt.
Je kan de nvr dan op een groot scherm aansluiten, als je dat zou willen. Het maakt alles een stuk flexibeler.
Ik twijfel nog tussen 8 of 16 kanaals. 16 ga ik er echt nooit nodig hebben, ik denk 9 ook niet.
Maar het scheelt maar iets van 10 euro. Daarbij is de bandbreedte van de 16 kanaals 160/160.
Of toch maar de I-serie, maar die is wel een stuk duurder.
[ Voor 26% gewijzigd door rinkel op 29-01-2019 00:04 ]
De cam werkt, getest met een 12v 600mA adapter.
Volgens mij zou dit 48V moeten zijn.Akemi schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:09:
Gisteren ook mijn Dahua IPC-HDBW4239R-ASE binnen gekregen. Ik had nog een Poe injector van Ubiquity liggen. 24v 500mA Zou moeten werken zou je denken maar niet dus. Iemand enig idee? Zou toch redelijk universeel moeten zijn.
Ik heb zelf een TP Link POE adapter (https://data.kommago.nl/f...-poe150s_v3_datasheet.pdf) die prima werkt met deze camera.
Ik heb recent ook een POE switch gekocht, deze ga ik later gebruiken als ik de tweede camera ga installeren.
Dat wordt de Hikvision die ik voorheen aan de voorkant van het huis had hangen.
Full color camera zonder IR.
Vanmiddag de camera nog even goed gezet want in de haast en ivm de kou had ik de camera niet goed afgesteld. Ik had de lens gedraaid waardoor het beeld scheef was komen te staan.
De meeste instellingen van de camera zelf staan nog op AUTO.
Wellicht kan het nog beter bv, door verschillende nacht/dag instellingen.

Ter vergelijking een foto gemaakt met mijn iPhone waarbij duidelijk te zien is dat er weinig licht is.

Een kennis van me zag bij mijn neef in zijn loods het camerasysteem die ik geplaats hebt en vroeg mij of ik bij hem ook een systeem wilde plaatsen. Het huidig systeem is onbetrouwbaar en valt constant weg.
Nou dacht ik weer een DVR setje daar te plaatsen met 8 camera's, moeten er 2 camera's 100 meter verderop geplaats worden.
Daar heb ik 2 opties voor:
- Plaatsen van 2 DVR systemen. Er is een ethernetkabel met een router aanwezig aan het eind van de loods waar die 2 cameras geplaats zouden moeten worden.
- 2 BNC kabels leggen van ongeveer 100 meter per stuk.
De 2e optie gaat mijn voorkeur omdat er dan 1 systeem is. De vraag is of dit zomaar gaat werken of dat ik versterkers moet plaatsen.
Iemand ervaring met zo'n situatie?
Ubiquiti heeft een tijd 24v-poe gebruikt, poe standaard is volgens mij idd 48v.Akemi schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:09:
Gisteren ook mijn Dahua IPC-HDBW4239R-ASE binnen gekregen. Ik had nog een Poe injector van Ubiquity liggen. 24v 500mA Zou moeten werken zou je denken maar niet dus. Iemand enig idee? Zou toch redelijk universeel moeten zijn.
Ziet er prima uit!HoppyF schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 19:36:
Wat foto’s gemaakt met de Dahua IPC-HDBW4239R-ASE.
Full color camera zonder IR.
Vanmiddag de camera nog even goed gezet want in de haast en ivm de kou had ik de camera niet goed afgesteld. Ik had de lens gedraaid waardoor het beeld scheef was komen te staan.
De meeste instellingen van de camera zelf staan nog op AUTO.
Wellicht kan het nog beter bv, door verschillende nacht/dag instellingen.
[Afbeelding: IPC-HDBW4239R-ASE]
[Afbeelding]
Ter vergelijking een foto gemaakt met mijn iPhone waarbij duidelijk te zien is dat er weinig licht is.
[Afbeelding: Iphone foto straat]
Maar heb je nog een mooi plaatje als iemand langs de camera loopt en je zet het beeld stil?
Dat hangt samen met de sluitertijd.
Ik begrijp je vraag, ik ga kijken of ik morgen een stukje video of iets dergelijks kan plaatsen.rinkel schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:17:
[...]
Ziet er prima uit!
Maar heb je nog een mooi plaatje als iemand langs de camera loopt en je zet het beeld stil?
Dat hangt samen met de sluitertijd.
Ik heb zelf namelijk ook lang zitten zoeken naar een goede middenweg.HoppyF schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 22:48:
[...]
Ik begrijp je vraag, ik ga kijken of ik morgen een stukje video of iets dergelijks kan plaatsen.
Prachtig kleurplaatje snachts, maar onscherp bij beweging helaas.
Nu toch maar IR aangezet.
Ik neig ook wel naar de I serie van Hivision te gaan. Maar heeft dat nou wel zoveel meer voordelen?rinkel schreef op maandag 28 januari 2019 @ 23:54:
[...]
Ik vind de Hikvision een zeer goed apparaat, de integratie met de app is ook zeer goed, maar als je al voornamelijk Dahua hebt, zou ik toch in die richting kijken. Die praten dan toch net wat beter met elkaar.
Ik ken de nvr van Dahua overigens niet, maar aangezien hier goede ervaringen zijn met dit merk lijkt me dat de nvr ook prima zal werken.
Ik zou zelf ook zonder POE nemen (heb ik nu ook), dan kun je de nvr overal neerzetten waar je wilt. De camera’s krijgen stroom via poe switches.
Ik heb de nvr bijvoorbeeld nu op zolder staan en niet in de meterkast waar alle bekabeling samen komt.
Je kan de nvr dan op een groot scherm aansluiten, als je dat zou willen. Het maakt alles een stuk flexibeler.
Ik twijfel nog tussen 8 of 16 kanaals. 16 ga ik er echt nooit nodig hebben, ik denk 9 ook niet.
Maar het scheelt maar iets van 10 euro. Daarbij is de bandbreedte van de 16 kanaals 160/160.
Of toch maar de I-serie, maar die is wel een stuk duurder.
Ik zie vooral dat hij tot 12mp beelden ondersteunt.
En doorvoersnelheden tot 250mb.
Maar dan wel tegen een prijs die ruim 2x zo hoog is als de K versie.
mijn ervaring met ir is dat het gezicht dan ook niet heel herkenbaar erop komt. Maar een lantaarnpaal voor de deur zorgt voor genoeg licht in donker en kan de camera met een gerust hart op kleur laten staan. gezichten zijn dan nog gewoon goed herkenbaar. (maar goed, een 350 euro camera mag je iets meer van verwachten dan van een 180 euro camera, het is een 8xxx serie met starlight)rinkel schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 23:23:
[...]
Ik heb zelf namelijk ook lang zitten zoeken naar een goede middenweg.
Prachtig kleurplaatje snachts, maar onscherp bij beweging helaas.
Nu toch maar IR aangezet.
Ben benieuw naar de bewegende beelden van de full color camera! als ik het zo zie, is die beter dan de 8 serie die ik heb.
Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.
Is ook een lastige keuze.patrickvanvalen schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 00:12:
[...]
Ik neig ook wel naar de I serie van Hivision te gaan. Maar heeft dat nou wel zoveel meer voordelen?
Ik zie vooral dat hij tot 12mp beelden ondersteunt.
En doorvoersnelheden tot 250mb.
Maar dan wel tegen een prijs die ruim 2x zo hoog is als de K versie.
De doorvoersnelheden zijn een stuk hoger, maar hoe vaak gebruik je dat?
Eigenlijk alleen als je meerdere camera’s tegelijk laat streamen. Dat kan met de K eigenlijk ook al wel, alleen minder goed.
Ik ga toch maar voor de 7608NI-K2, zonder poe.
9 camera’s ga ik nooit hebben.
En deze ondersteunt al 4K. Mijn camera’s zijn op dit moment 4MP. Als ik die ooit ga vervangen voor meer dan 12MP dan vervang ik de nvr ook maar.
Ik vind kleur ook altijd 100x beter.Dxue schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 01:56:
[...]
mijn ervaring met ir is dat het gezicht dan ook niet heel herkenbaar erop komt. Maar een lantaarnpaal voor de deur zorgt voor genoeg licht in donker en kan de camera met een gerust hart op kleur laten staan. gezichten zijn dan nog gewoon goed herkenbaar. (maar goed, een 350 euro camera mag je iets meer van verwachten dan van een 180 euro camera, het is een 8xxx serie met starlight)
Ben benieuw naar de bewegende beelden van de full color camera! als ik het zo zie, is die beter dan de 8 serie die ik heb.
Ik zal ook nog eens kijken of die van mij naar kleur kunnen, ik moet dan wel de sluitertijd terugbrengen naar 1/50, of zelfs 1/25, maar dat doe ik liever niet.
Ik zit ook ook aan die NVR te denken (K Serie) maar dan wel met POE. Vind het zelf wel prettig om al het camera dataverkeer alleen tussen de camera en de NVR te houden buiten de rest van m'n netwerk om.rinkel schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 08:57:
[...]
Is ook een lastige keuze.
De doorvoersnelheden zijn een stuk hoger, maar hoe vaak gebruik je dat?
Eigenlijk alleen als je meerdere camera’s tegelijk laat streamen. Dat kan met de K eigenlijk ook al wel, alleen minder goed.
Ik ga toch maar voor de 7608NI-K2, zonder poe.
9 camera’s ga ik nooit hebben.
En deze ondersteunt al 4K. Mijn camera’s zijn op dit moment 4MP. Als ik die ooit ga vervangen voor meer dan 12MP dan vervang ik de nvr ook maar.
De i series heeft een nieuwere firmware die voor zover ik weet (nog) niet beschikbaar is voor de K serie.Ik heb nu de 7104N-SN maar moet daar de resolutie van 1 van m'n camera's terug zetten. Verder is de bandbreedte wat beperkt.
no animals were harmed during the production of this message
Ik zou er nog eens goed over na denken of je de POE versie wilt hebben. Deze maakt namelijk aanzienlijk meer lawaai dan de niet POE versie (met name de ventilator van de grotere voeding). Ik heb de niet POE versie van de K2 en heb daar de ventilator zelfs van moeten vervangen door een Noctua.Caeruleus schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:28:
[...]
Ik zit ook ook aan die NVR te denken (K Serie) maar dan wel met POE. Vind het zelf wel prettig om al het camera dataverkeer alleen tussen de camera en de NVR te houden buiten de rest van m'n netwerk om.
De i series heeft een nieuwere firmware die voor zover ik weet (nog) niet beschikbaar is voor de K serie.Ik heb nu de 7104N-SN maar moet daar de resolutie van 1 van m'n camera's terug zetten. Verder is de bandbreedte wat beperkt.
Wanneer je een POE switch hebt die vLAN's aankan (ik gebruik een Unifi US-8-60W) bereik je hetzelfde resultaat maar dan stiller.
Daarnaast is het wel mogelijk om de I2 firmware (4.x.x) te draaien op een K2 variant. Ik heb de gok gewaagd en het draait bij mij stabiel met 4 camera's. (1 x 3MP, 3 x 4MP).
Iemand hier ervaring mee?
Heb nu nog een paar kanalen over. Beter zo.
Pc zelf was een oudje welke ik nog in mijn berg met oude hardware had liggen.
Intel i7-3770K * 8 GB geheugen, 500GB SSD en de 4TB WD Purple driver erin.
Kastje heb ik nieuw besteld, daar heb ik een Silverstone Grandia GD09 voor aangeschaft.
Win10 geïnstalleerd, Blue Iris aangeschaft POE switch aangeschaft en draaien maar.
Ik moet zeggen dat de BI installatie best heel simpel was, ik kan nu tot 64 camera's aansluiten, gezien het toch wel een beetje verslavend is. Ooit begonnen net zoals iedereen met 1 simpel cameraatje en zit nu al op 5 met nummer 6 onderweg

Configuratie kan prima gedaan worden via Windows Remote Desktop of via de HTPC op de LG C7.
Processor gebruik zit stabiel rond de 8 tot 10% met ca 1 GB geheugen gebruik.
Gelijk ook maar de app aangeschaft voor Android zodat je een PB krijgt als er beweging is geconstateerd.
Ik moet zeggen dat ik toch wel blij ben met de genomen stap
Wellicht een idee voor andere mensen die tegen de beperkingen aan lopen van hun NVR.
Plaatje van de interface.

Een quote is een gebrek aan originaliteit
Nee sorry, die heb ik niet.Joepla schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 08:26:
@Freubel BI schijnt inderdaad bij de betere NVR software te horen. Alleen... Een PC die 24/7 camera's staat te streamen + opnemen: zo'n energieverbruiker wil ik er liever niet bij. Heb je een indicatie van het verbruik van je PC?
Maar aan de andere kant, mijn NVR stond ook 24/7 op te nemen en te streamen.
Als je die kosten daar weer vanaf haalt zijn de meerkosten het mij weer waard
Er zit in ieder geval een 440 watt PSU in.
Een quote is een gebrek aan originaliteit
Precies wat je zegt!Joepla schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 09:22:
@Freubel Ok. Ik heb destijds bewust voor een NVR gekozen, vanwege het energieverbruik. Het scheelt nogal of je 15W continu verstookt (~EUR 30,- / jaar) of bv. 175W (~EUR 375,- / jaar). Daarbij werken een NVR en cams van hetzelfde merk over het algemeen optimaal samen, hoewel je met BI volgens mij ook alles wel kunt doen qua bewegingsdetectie en notificaties.
Voor mij ook een reden om een NVR aan te schaffen wat ik dus recent gedaan heb.
Daar zit dan wel een WD purple in maar het energieverbruik is toch erg laag.
De full color Dahua is ook een zuinige camera want er zit geen IR.
Heb je dus een PC draaien plus 6 cameras dan loopt je verbruik behoorlijk op.
Ik ben echt enorm te spreken over xProtect. In mijn optiek het mooiste bewakingsysteem dat er is. Mooier dan BlueIris (vind ik), alleen de licentiestructuur is echt een drama (en erg duur).
Toch ben ik uiteindelijk naar een NVR overgestapt, mede vanwege het energieverbruik. De NVR die ik nu heb vind ik ook zeer betrouwbaar en makkelijk in t gebruik. Ook de integratie met de app is zeer goed.
De WD Purple schijven zitten tussen de 3,3 en 6,6 watt (tijdens schrijven; iets wat een HDD in een NVR 24/7 doet). Dan zit je dus zo'n beetje tussen de 10 en 16 watt. Dat is inderdaad zo'n €19-30 p/jaar.
De genoemde NVR's zijn zo'n €100-250 afhankelijk van welke je neemt.
Als ik rondkijk naar mensen die een Blue Iris systeem draaien (veelal op 2e hands Dell systemen e.d.) dan is 30-40 watt geen uitzondering, inclusief schijf.
Dat is dus 2-4x zoveel verbruik ofwel zo'n €55-74 aan stroom per jaar. Dat is wel vrij fors verschil.
Dan moet je nog Blue Iris kopen (à €43) en de app (à €10) en een PC. Als je al een oude PC hebt staan; mooi.
Zo niet dan moet je er ergens halen/bouwen; de prijs voor zo'n systeem kan van alles zijn.
Tuurlijk; software als Blue Iris geeft je véél meer mogelijkheden (zowel qua instellingen
(dat is natuurlijk
Maar ja; zeg dat maar eens op een forum als IP Cam Talk; dan wordt je daar nog net niet gebanned

EDIT: het zou trouwens prachtig zijn als fabrikanten die IVS communicatie vrijgeven zodat je met andere merken NVR's maar ook software als Blue Iris beter kunt samenwerken met de camera's. Want dat zou gigantisch schelen in benodigde hardware en stroomverbruik voor zo'n systeem.
Maar ja; dat gaat toch niet gebeuren...
[ Voor 11% gewijzigd door Piet91 op 06-02-2019 13:11 ]
Nu zoek ik eigenlijk een camera welke beter presteert in de avond/nacht als het donker is.
Vanwege herziening van de openbare weg is de lantaarnpaal verplaatst en is het er nu een stuk donkerder.
Ik heb hier al veel gelezen in dit topic, maar ik zie even niet welke voor mijn situatie het meest geschikt is.
Iemand een aanrader? Camera zal met POE gevoed worden.
Is audio niet belangrijk (heeft geen ingebouwde mic): IPC-HDW2231R-ZSWillianv schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 13:24:
Ik heb momenteel een Hikvision DS-2CD2142FWD-I in gebruik welke geplaatst is tegen de gevel om zo de oprit van mijn woning (+- 10 meter vanaf dat punt) in de gaten te houden. Deze is gekoppeld aan mijn Synology met Surveillance station.
Nu zoek ik eigenlijk een camera welke beter presteert in de avond/nacht als het donker is.
Vanwege herziening van de openbare weg is de lantaarnpaal verplaatst en is het er nu een stuk donkerder.
Ik heb hier al veel gelezen in dit topic, maar ik zie even niet welke voor mijn situatie het meest geschikt is.
Is audio wél belangrijk (heeft wel een ingebouwde mic): IPC-HDW5231R-ZE
Welke lens heb je nu in je Hikvision (2.8, 4 of 6mm)? Als je dat weet (en dus ook de kijkhoek) kun je ook de IPC-HDW4231EM-ASE nemen. Heeft dezelfde prijs als de 2231 maar heeft wél audio. Nadeel is dat je wel van te voren een lens moet kiezen; maar in jouw geval zou dat wel mogelijk zijn.
[ Voor 16% gewijzigd door Piet91 op 06-02-2019 13:52 ]
Da's heel goed mogelijk. Er zijn daar een aantal gebruikers (zoals de eigenaar/beheerder) die absoluut geen tegenspraak dulden als het gaat om BI of om zijn grote Chinese vriend Andy.Piet91 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 13:09:
Maar ja; zeg dat maar eens op een forum als IP Cam Talk; dan wordt je daar nog net niet gebanned...
Ook als iemand een goedbedoelde tip heeft, dan wordt daar vaak erg bot op gereageerd. CN regio camera's zijn daar per definitie crap en als je er toch een hebt gekocht ben je een enorme sukkel. Reden voor mij om dat forum nog maar zelden te bezoeken. Veel zinnigs komt er ook niet meer uit, de laatste tijd.
Uiteraard niet, dat zou betekenen dat een NVR van het eigen merk meteen minder waardevol is. Je kunt dan ieder merk kiezen, of een PC met iets als BI. En stel dat een grapjas met een stukje open source software komt, dan verkoop je als fabrikant alleen nog maar cams.EDIT: het zou trouwens prachtig zijn als fabrikanten die IVS communicatie vrijgeven zodat je met andere merken NVR's maar ook software als Blue Iris beter kunt samenwerken met de camera's. Want dat zou gigantisch schelen in benodigde hardware en stroomverbruik voor zo'n systeem.
Maar ja; dat gaat toch niet gebeuren...
Persoonlijk ben ik nog steeds erg tevreden met mijn instap (PoE-)NVR, ook met WD Purple HDD. Ding doet het gewoon, is redelijk stil sinds de Noctua-fan mod en de app is voor mij nu helemaal goed (en wordt stukje bij beetje nóg beter).
1) Goed kleurennachtzicht EasyIP 3.0
2) Turret minder last van regendruppel dan dome
3) Vario beter dan vaste lens
4) WDR 120
5) 4MP beter dan 4K voor nachtzicht en voldoende details.
Doel is woonhuisbewaking bij de voordeur met oprit. (4mx15m)
Iemand betere ideeën voor circa 400 euro per cam?
Of als je bij Hikvision wil blijven kun je kiezen voor een Darkfighter, bijvoobeeld de DS-2CD2142FWD-I 2CD2345FWD,redelijk beeld in kleur. Echt goed beeld is lastig in t donker. Heeft elke camera het moeilijk mee.Willianv schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 13:24:
Ik heb momenteel een Hikvision DS-2CD2142FWD-I in gebruik welke geplaatst is tegen de gevel om zo de oprit van mijn woning (+- 10 meter vanaf dat punt) in de gaten te houden. Deze is gekoppeld aan mijn Synology met Surveillance station.

[ Voor 0% gewijzigd door rinkel op 06-02-2019 21:34 . Reden: Kopieerspookje ]
of de DS-2CD2H45FWD-IZSrinkel schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 14:12:
[...]
Of als je bij Hikvision wil blijven kun je kiezen voor een Darkfighter, bijvoobeeld de DS-2CD2142FWD-I,redelijk beeld in kleur. Echt goed beeld is lastig in t donker. Heeft elke camera het moeilijk mee.
[Afbeelding: cam oprit]
Die staat nog op t verlanglijstje, maar wat aan de prijzige kant...
Willianv schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 13:24:
Ik heb momenteel een Hikvision DS-2CD2142FWD-I in gebruik
Euh...rinkel schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 14:12:
Of als je bij Hikvision wil blijven kun je kiezen voor een Darkfighter, bijvoobeeld de DS-2CD2142FWD-I
[ Voor 11% gewijzigd door Piet91 op 06-02-2019 14:50 ]
Aangezien ik het nu eventueel allemaal mooi kan wegwerken, wil ik vast de voorbereidingen hiervoor treffen.
In elke kamer op de bovenverdieping heb ik straks 2x RJ45-outlets in de muur zitten. Aan de achterkant van het huis zit er een outlet op pakweg 50cm van de buitenmuur. Aan de voorkant zo'n 150cm.
Ik kan het een en ander natuurlijk altijd wegwerken achter plinten met kabelgootjes. Maar: hoe hebben jullie het stuk dat uit de muur gaat afgewerkt? En loopt bij jullie de kabel door een buis naar buiten?
Ik heb geen PVC buis door de muur, kabels gaan er gewoon zo doorheen.
Ok. Mijn dak heeft ook een behoorlijk overstek. Ik kan 'm natuurlijk gewoon op nagenoeg dezelfde hoogte boren als m'n verdiepingsvloer. Dan zie je er aan de binnenkant niks van. Of is dat om een of andere reden af te raden?ik222 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 20:09:
Ja uiteraard van binnenuit schuin naar beneden geboord. Al heeft mijn dak een flink overstek aan alle kanten dus inregenen heb ik sowieso geen last van. Ook ideaal voor de camera's, geen last van druppels op de camera's omdat ze grotendeels droog hangen.
Als je aan het renoveren bent; kun je niet direct een buis vanuit de meterkast naar buiten/camera-locaties leggen?sOid schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 19:27:
Ik ben m'n huis aan het renoveren, en wil in de toekomst misschien een beveiligingscamera (POE) aan de voor- en achterkant van het huis hangen.
Aangezien ik het nu eventueel allemaal mooi kan wegwerken, wil ik vast de voorbereidingen hiervoor treffen.
In elke kamer op de bovenverdieping heb ik straks 2x RJ45-outlets in de muur zitten. Aan de achterkant van het huis zit er een outlet op pakweg 50cm van de buitenmuur. Aan de voorkant zo'n 150cm.
Ik kan het een en ander natuurlijk altijd wegwerken achter plinten met kabelgootjes. Maar: hoe hebben jullie het stuk dat uit de muur gaat afgewerkt? En loopt bij jullie de kabel door een buis naar buiten?
Of ben je dat stadium al voorbij?
Oja, een kopieerspookje
Ik bedoelde de 2CD2345FWD
In principe kan dat. Ik zit nog in dat stadium (nou ja, was van plan dit weekend alles dicht te smeren). Maar eigenlijk zie ik daar het voordeel niet zo van.Piet91 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 20:47:
[...]
Als je aan het renoveren bent; kun je niet direct een buis vanuit de meterkast naar buiten/camera-locaties leggen?
Of ben je dat stadium al voorbij?
Hoe mijn situatie is/eruit komt te zien:
- Vanuit meterkast 4x buizen met UTP-kabels naar alle vertrekken op de bovenverdieping.
- UTP-kabels komen uit op 2x RJ45 wall-outlets.
- Op de outlets wordt apparatuur aangesloten (desktopcomputer, access point, printer etc).
- Eventueel wil ik later op de outlets via een POE switch ook 2 beveiligingscamera's aansluiten.
Aangezien de outlets dicht bij de buitengevels komen, vind ik het zonde om er een speciale buis voor te trekken vanuit de meterkast.
De reden dat ik hier informeer, is dat ik nu eventueel nog wel gemakkelijk een buis door de buitengevel kan maken. Dus: POE ethernetaansluiting > CAT6 kabel achter plint > door buis in binnenmuur/spouw/buitenmuur.
Maar ik begrijp dat het niet zo zinvol is om die kabel door een buis te laten lopen. Dan doe ik dat ook liever niet, aangezien ik dan een 8mm boor kan gebruiken ipv 18mm boor.
Het voordeel van een buis is dat je er op een later moment een andere kabel doorheen kunt trekken, zonder de boel weer open te hoeven maken.sOid schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 20:17:
[...]
In principe kan dat. Ik zit nog in dat stadium (nou ja, was van plan dit weekend alles dicht te smeren). Maar eigenlijk zie ik daar het voordeel niet zo van.
- Vanuit meterkast 4x buizen met UTP-kabels naar alle vertrekken op de bovenverdieping.
- Op de outlets wordt apparatuur aangesloten (desktopcomputer, access point, printer etc).
- Eventueel wil ik later op de outlets via een POE switch ook 2 beveiligingscamera's aansluiten.
Aangezien de outlets dicht bij de buitengevels komen, vind ik het zonde om er een speciale buis voor te trekken vanuit de meterkast.
De reden dat ik hier informeer, is dat ik nu eventueel nog wel gemakkelijk een buis door de buitengevel kan maken. Dus: POE ethernetaansluiting > CAT6 kabel achter plint > door buis in binnenmuur/spouw/buitenmuur.
Maar ik begrijp dat het niet zo zinvol is om die kabel door een buis te laten lopen. Dan doe ik dat ook liever niet, aangezien ik dan een 8mm boor kan gebruiken ipv 18mm boor.
Ik zou dat zelf altijd doen, niet zozeer omdat ik later een andere kabel wil trekken (waarom cat8/9/10 voor een ipcam), maar gewoon omdat het kan en ik het mooier vindt.
Helemaal niet zonde. Juist nu je in de verbouw zit kun je makkelijk, snel en goedkoop de boel goed aanleggen.sOid schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 20:17:
In principe kan dat. Ik zit nog in dat stadium (nou ja, was van plan dit weekend alles dicht te smeren). Maar eigenlijk zie ik daar het voordeel niet zo van.
Begrijp ik nou goed dat je de netwerkkabel onbeschermd door de gevel wil leggen? Wat als je huis hebt verbouwd en je vervolgens je camera wil aansluiten en je merkt dat de netwerkkabel niet goed werkt?Maar ik begrijp dat het niet zo zinvol is om die kabel door een buis te laten lopen. Dan doe ik dat ook liever niet, aangezien ik dan een 8mm boor kan gebruiken ipv 18mm boor.
Mijn advies; leg sowieso de kabel in de gevel in een installatiebuis en het liefst naar een centrale locatie (bij jouw dus de meterkast).
Je zegt zelf al:
Maar vervolgens wil je in een slaapkamer een netwerkkabel inpluggen, via gootjes naar de buitengevel leggen en vervolgens onbeschermd door de muur naar buiten. Die twee rijmen niet met elkaar.Aangezien ik het nu eventueel allemaal mooi kan wegwerken
[ Voor 25% gewijzigd door Piet91 op 07-02-2019 21:24 ]
ik ben opzoek naar een nieuwe camera voor buiten aan mijn nieuwe woning.
het moet aan de volgende eisen voldoen :
1. Full HD 2. Poe geschikt 3. RJ45 kabel rechtstreeks in de camera 4. geschikt voor synology nvr.
5. een bullet variant 6. niet duurder dan 200 euro 7. IR
niet nodig :
1. Audio 2. mooie app 3. sd kaart opslag
nu had ik een eminent EM6355 Camera, beviel goed echter zit de rj45 kabel aan de camera vast en dit past niet meer door mijn gevel.
ik heb inmiddels een Ubiquiti G3 Flex echter werkt deze totaal niet samen met de synology en is hij niet op 90graden aan het pand vast te maken.
kan iemand mij hiermee helpen ?
[ Voor 5% gewijzigd door theorganiser op 08-02-2019 12:51 ]
Wel of geen zoom?theorganiser schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 12:48:
Hi Medetweakers !!
1. Full HD 2. Poe geschikt 3. RJ45 kabel rechtstreeks in de camera 4. geschikt voor synology nvr.
niet nodig :
nu had ik een eminent EM6355 Camera, beviel goed echter zit de rj45 kabel aan de camera vast en dit past niet meer door mijn gevel.
ik heb inmiddels een Ubiquiti G3 Flex echter werkt deze totaal niet samen met de synology en is hij niet op 90graden aan het pand vast te maken.
Met zoom, deze bijvoorbeeld Dahua IPC-HFW5231E-Z.
Bv hier te koop: https://nl.aliexpress.com.../1200032_32751249783.html
Waarom wil je Full HD? Volgens mij is nachtzicht belangrijk bij woonhuisbewaking en die is beter bij de 4MP modellen dan 4K. Met deze cams kun je vaak nog goed kleur onderscheiden hetgeen niet mogelijk is met 4K cams vanwege de lichtbehoeftetheorganiser schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 12:48:
Hi Medetweakers !!
niet nodig :
Maar inderdaad geeft een lagere resolutie vaak een hogere lichtgevoeligheid.
Dank voor het meedenken. De DS-2CD2142FWD-I heb ik inderdaad momenteel hangen... Goede camera, maar in de avond vind ik hem niet toereikend. Heb hem nu op infrarood staan, maar dat geeft ook geen goed beeld.
De DS-2CD2H45FWD-IZS ziet er veelbelovend uit, echter wel erg aan de prijs.
Ik zoek eigenlijk een camera in de prijscategorie tot 300 euro, maar dan moet deze wel kwalitatief beter zijn dan mijn huidige camera.
Die heb ik dan ook genoemd: Piet91 in "Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2"Willianv schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 14:07:
Dank voor het meedenken. De DS-2CD2142FWD-I heb ik inderdaad momenteel hangen... Goede camera, maar in de avond vind ik hem niet toereikend. Heb hem nu op infrarood staan, maar dat geeft ook geen goed beeld.
De DS-2CD2H45FWD-IZS ziet er veelbelovend uit, echter wel erg aan de prijs.
Ik zoek eigenlijk een camera in de prijscategorie tot 300 euro, maar dan moet deze wel kwalitatief beter zijn dan mijn huidige camera.
dit ziet er opzich goed uit, echter hebben deze weer geen mogelijkheid om een kabel in te pluggen.HoppyF schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:18:
[...]
Wel of geen zoom?
Met zoom, deze bijvoorbeeld Dahua IPC-HFW5231E-Z.
Bv hier te koop: https://nl.aliexpress.com.../1200032_32751249783.html
https://image.made-in-chi...-Security-CCTV-Camera.jpg
en dat is mijn probleem.
Dank, ik had hem wel bekeken. Ik hou het eigenlijk liever bij Hikvision daar ik dan mijn muurbeugel zou kunnen hergebruiken. Het is mij niet duidelijk of door jou genoemde camera hierop gemonteerd zou kunnen worden.Piet91 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 14:14:
[...]
Die heb ik dan ook genoemd: Piet91 in "Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2"
Weet jij dat wellicht?
Ik weet niet welke muurbeugel je hebt; maar daar gaat zo'n Dahua waarschijnlijk niet op passen nee.Willianv schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 14:19:
Dank, ik had hem wel bekeken. Ik hou het eigenlijk liever bij Hikvision daar ik dan mijn muurbeugel zou kunnen hergebruiken. Het is mij niet duidelijk of door jou genoemde camera hierop gemonteerd zou kunnen worden.
Weet jij dat wellicht?
Maar een Dahua mount kost je bij dezelfde verkoper zo'n €15 en kun je in plaats van je Hikvision mount plaatsen.
Junction box of wall mount waar je de kabel in kunt stoppen; ben je ook niet gelimiteerd tot camera's met een female RJ45 jack (die er maar sporadisch zijn)theorganiser schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 12:48:
Die netwerk aansluiting zit er toch?theorganiser schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 14:18:
[...]
dit ziet er opzich goed uit, echter hebben deze weer geen mogelijkheid om een kabel in te pluggen.
https://image.made-in-chi...-Security-CCTV-Camera.jpg
en dat is mijn probleem.
Is ook meteen de POE aansluiting, de camera moet ook voeding krijgen al dan niet via POE.
ja sorry misschien niet duidelijk verteld, er komt bij mij een netwerk kabel uit de muur (doormiddel van pvc buis)HoppyF schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 16:44:
[...]
Die netwerk aansluiting zit er toch?
Is ook meteen de POE aansluiting, de camera moet ook voeding krijgen al dan niet via POE.
en anders moet ik (zoals hierboven beschreven ) een opbouw doos gebruiken, en zou het mooi vinden als ik rechtstreeks die kabel in de camera kan pluggen.
ben zelf gewend met axis te werken en die heeft dat allemaal.
alleen zijn die behoorlijk duur.
Ok, de meeste cameras die ik ken (Dahua en Hikvision) hebben dit niet en hebben dus een kort stukje kabel waarop je je eigen netwerkkabel kunt aansluiten. Dit soort aansluitingen kun je dan ook waterdicht maken met de bijgeleverde connector.theorganiser schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 18:03:
[...]
ja sorry misschien niet duidelijk verteld, er komt bij mij een netwerk kabel uit de muur (doormiddel van pvc buis)
en anders moet ik (zoals hierboven beschreven ) een opbouw doos gebruiken, en zou het mooi vinden als ik rechtstreeks die kabel in de camera kan pluggen.
ben zelf gewend met axis te werken en die heeft dat allemaal.
alleen zijn die behoorlijk duur.
Wat ook de bedoeling is dat je de aansluitingen weg werkt in de mounting bracket of junctionbox.
Maar je kunt dat wel zonder extra box of mounting gewoon achter de camera wegwerken. Daar is plaats genoeg. Dus als de kabel daar uit de muur komt kun je dat probleemloos erachter wegwerken.
[ Voor 15% gewijzigd door ik222 op 08-02-2019 19:02 ]
De varifocale en 5-line camara's van Hikvision hebben dit wel, maar dat zijn niet de instapmodellenHoppyF schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 18:47:
[...]
Ok, de meeste cameras die ik ken (Dahua en Hikvision) hebben dit niet en hebben dus een kort stukje kabel waarop je je eigen netwerkkabel kunt aansluiten. Dit soort aansluitingen kun je dan ook waterdicht maken met de bijgeleverde connector.
Wat ook de bedoeling is dat je de aansluitingen weg werkt in de mounting bracket of junctionbox.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier
Be fast .... Be furious....
Wat mij opvalt:
Max bitrate: 2048. Kan hoger.
Profile Night, soft. -> normal
Outdoor, Auto -> wellicht aanpassen
Grade 100 is wel hoog
WDR 100 is ook wel hoog
Bij mij staat Grade op 50. Wel Auto.
WDR staat bij mij op 70
Ik heb wel een andere camera IPC-HDBW4239R-ASE
Thanks dat is wel een aardige verbetering.HoppyF schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 22:26:
@Bl4ckviper
Wat mij opvalt:
Max bitrate: 2048. Kan hoger.
Profile Night, soft. -> normal
Outdoor, Auto -> wellicht aanpassen
Grade 100 is wel hoog
WDR 100 is ook wel hoog
Bij mij staat Grade op 50. Wel Auto.
WDR staat bij mij op 70
Ik heb wel een andere camera IPC-HDBW4239R-ASE
Bitrate naar: 5632 gezet omdat er stond (Reference Bit Rate512-5632Kb/S)
Profile Night, soft. -> standard (normal was er niet)
Exposure naar Manueal Shutter 1/25 gain 0 ~50 en Grade op 50
WDR naar 70
Mooi!Bl4ckviper schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 23:16:
[...]
Thanks dat is wel een aardige verbetering.
WDR naar 70
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Je hebt gelijk het is Standard en geen Normal.
Bij mij heb ik de Brightness nog wat hoger gezegd bij Night, op 59 i.p.v. 50.
Blijft een beetje spelen met de instellingen heb ik wel gemerkt. Het omgevingslicht maakt ook veel uit.
Bij mij staat er een lantaarnpaal maar een ander licht op een andere plaats geeft weer een ander effect.
De camera zelf uiteraard ook van mijn camera heeft geen IR maar is daarentegen wel weer extra lichtgevoelig.
Als ik bij mijn voordeur een lamp met PIR sensor zou hangen wordt het beeld nog beter.
Dat moet ik nog gaan doen voorheen was dit niet zo van belang maar met deze camera wel.
Wat heb jij eigenlijk staan mbt de stream? CBR of VBR?
Met VBR lijkt het op de NAS het prima te doen. Echter zie ik geen beeld op de NACL webplugin
Beeld is zeker verbeterd. Ik zou al die digitale hulpmiddelen als WDR, BLC, etc zo veel mogelijk uit laten, geeft alleen maar meer ruis in t donker, tenzij je t echt nodig hebt.Bl4ckviper schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 23:16:
[...]
Thanks dat is wel een aardige verbetering.
WDR naar 70
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
NR geeft een mooi plaatje, maar niet bij beweging, het smeert het beeld. Maar aan de andere kant zorgt teveel ruis ook niet voor een herkenbaar gezicht.
1/25 is wel net aan mbt herkenning van gezichten bij stilstaand beeld, liefst wil je 1/50, maar dan heb je weer veel ruis / is het te donker. .
Een grote puzzel waar ik zelf ook druk mee ben nog. Al heb ik een Hikvision en ben ik er wel bijna uit nu.
Het blijft behelpen met dit soort camera’s.
Het liefst wil je een grotere sensor of F1.0 lens. Hikvision heeft er een, maar dan alleen in 4mm.
CBR H265 1920*1080Bl4ckviper schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 23:31:
@HoppyF
Wat heb jij eigenlijk staan mbt de stream? CBR of VBR?
Met VBR lijkt het op de NAS het prima te doen. Echter zie ik geen beeld op de NACL webplugin
Smart codec off
Bit Rate 4096 (hoger kan hier niet)
Verder gebruik in een NVR met opslag.
Ik gebruik eigenlijk altijd VBR op deze camera'sHoppyF schreef op zondag 10 februari 2019 @ 10:54:
[...]
CBR H265 1920*1080
Smart codec off
Bit Rate 4096 (hoger kan hier niet)
Verder gebruik in een NVR met opslag.
Wel heb ik gemerkt dat iPads en Telefoons soms moeite kunnen hebben met H265. Bij mij hangt er een iPad mini 2 aan de muur. Als ik daar de beelden op wil terugkijken gaat dat niet/slecht.
Door op H264 in te stellen gaat het nu prima.
Ok, kan ik wel eens proberen of VBR nog iets uitmaakt.rinkel schreef op zondag 10 februari 2019 @ 11:45:
[...]
Ik gebruik eigenlijk altijd VBR op deze camera's
Wel heb ik gemerkt dat iPads en Telefoons soms moeite kunnen hebben met H265. Bij mij hangt er een iPad mini 2 aan de muur. Als ik daar de beelden op wil terugkijken gaat dat niet/slecht.
Door op H264 in te stellen gaat het nu prima.
Op mijn iPad gebruik ik de app iDMSSHD lite.
Je kunt er niet alles mee maar wel Live kijken en beelden terugkijken van de vorige nacht of zo.
Betreffende woning is reeds geviseerd geworden door rondtrekkende bendes maar is gelukkig telkens voorkomen kunnen worden. (zie ook aangepaste afbeelding onderaan voor meer verduidelijking)
Nu wil men camera's gaan plaatsen en werd me gevraagd het nodige onderzoek te doen en te bekijken wat mogelijk is.
Het eerste doel is om de auto's en de brievenbus in de gaten te houden (jazeker, men heeft een straatgenoot reeds op heterdaad betrapt met het in de brievenbus te kijken) en om te voorkomen dat men ongezien naar de achterkant van het huis kan gaan omdat langs daar totaal geen toezicht is. (aan de achterzijde komen ook nog cams maar de voorzijde heeft prioriteit.)
Dingen waar ik rekening mee moet houden:
- De schoorsteen zorgt er voor dat er geen vrij zicht is naar de andere camera. (zodat ze elkaar in het "oog" kunnen houden bij evt vandalisme. (alsook omdat 1 zijde van het huis aan de deurkant iets meer naar achteren ligt, zie linksonder bij de legende)
- Er kunnen camera's aan de binnenzijde geplaatst worden maar dan heeft ir voor nachtzicht geen zin had ik begrepen aangezien dit niet goed door glas kan.
- De camera's buiten kunnen perfect beschut opgehangen worden gezien er voldoende overdekking is. (+- 50 cm.)
- Een ander probleem is dat het huis de volle zon aan de voorzijde krijgt. (maw, zodra de zon wat schijnt is het onmogelijk om naar buiten te kijken en te zien wat er gebeurt buiten, iets dat aan de andere kant van de raam gebeurt op een meter afstand is niet zichtbaar.) De cams moeten duss ver genoeg van de voorzijde hangen om schaduw te hebben van de overdekking.
- De lantaarnpaal gaat 's avonds / 's nachts uit.
Extra info:
- De bekabeling voor de camera's is geen issue, POE switch is reeds aanwezig.
Zie onderstaand plaatje voor meer info:

Ikzelf dacht voorlopig aan 2X de IPC-HDW5231R-ZE aan de buitenzijde, maar misschien zijn er nog andere betere opties, of mss een dome ofzo?
[ Voor 2% gewijzigd door masauri op 10-02-2019 17:14 . Reden: Plaatjeslink aangepast naar klikbaar. ]
Plaatje is erg klein mag deze wat groter? (klikbaar)masauri schreef op zondag 10 februari 2019 @ 17:02:
Na het complete topic is rustig te hebben doorgelezen wil ik graag advies vragen over volgend vraagstuk:
Betreffende woning is reeds geviseerd geworden door rondtrekkende bendes maar is gelukkig telkens voorkomen kunnen worden. (zie ook aangepaste afbeelding onderaan voor meer verduidelijking)
Nu wil men camera's gaan plaatsen en werd me gevraagd het nodige onderzoek te doen en te bekijken wat mogelijk is.
Het eerste doel is om de auto's en de brievenbus in de gaten te houden (jazeker, men heeft een straatgenoot reeds op heterdaad betrapt met het in de brievenbus te kijken) en om te voorkomen dat men ongezien naar de achterkant van het huis kan gaan omdat langs daar totaal geen toezicht is. (aan de achterzijde komen ook nog cams maar de voorzijde heeft prioriteit.)
Dingen waar ik rekening mee moet houden:
- De schoorsteen zorgt er voor dat er geen vrij zicht is naar de andere camera. (zodat ze elkaar in het "oog" kunnen houden bij evt vandalisme. (alsook omdat 1 zijde van het huis aan de deurkant iets meer naar achteren ligt, zie linksonder bij de legende)
- Er kunnen camera's aan de binnenzijde geplaatst worden maar dan heeft ir voor nachtzicht geen zin had ik begrepen aangezien dit niet goed door glas kan.
- De camera's buiten kunnen perfect beschut opgehangen worden gezien er voldoende overdekking is. (+- 50 cm.)
- Een ander probleem is dat het huis de volle zon aan de voorzijde krijgt. (maw, zodra de zon wat schijnt is het onmogelijk om naar buiten te kijken en te zien wat er gebeurt buiten, iets dat aan de andere kant van de raam gebeurt op een meter afstand is niet zichtbaar.) De cams moeten duss ver genoeg van de voorzijde hangen om schaduw te hebben van de overdekking.
- De lantaarnpaal gaat 's avonds / 's nachts uit.
Extra info:
- De bekabeling voor de camera's is geen issue, POE switch is reeds aanwezig.
Zie onderstaand plaatje voor meer info:
[Afbeelding]
Ikzelf dacht voorlopig aan 2X de IPC-HDW5231R-ZE aan de buitenzijde, maar misschien zijn er nog andere betere opties, of mss een dome ofzo?
Dome camera zou kunnen als deze onder een overkapping hangt, dit ivm de regen.
Twee camera’s op de rode vierkantjes lijkt mij wel een goed plan.
Of je daarmee alles ziet is maar de vraag omdat de camera rechts de auto aan de voorkant in beeld moet krijgen en daarmee dus waarschijnlijk niet de voordeur in beeld heeft.
Cameras binnen hangen is niet zo zinvol ivm IR reflectie door het raam.
[ Voor 6% gewijzigd door HoppyF op 10-02-2019 17:49 ]
wat betreft de zon die schijnt, als je een camera hebt zoals een turret, dan kan je kijken of die turret ook een afdakje heeft. ikzelf heb een 8 serie turret en die heeft een afdakplaatje die je kan uitschuiven. camera staat op het zuidwesten gericht en ik heb geen last van de zon (ook omdat die schuin omlaag staat gericht, zal later een foto toevoegen). De zon hoeft dus geen probleem te zijn. Trouwens, als je overdag ook veel last hebt, zou ik er serieus over nadenken of je niet een 1 van de camera's met een wat hogere mp wilt halen, dan kan je over die grote afstand veel makkelijker de gezichten herkennen met digitaal inzoomen. zo heb je en overzicht en toch gezichten erop staan als het nodig is. hoe goed de nachtkwaliteit ook is van de camera's die je hebt genoemd, overdag zie je gezichten die verder dan 5 a 6 meter weg zijn niet heel duidelijk, maar dat is een afweging die je zelf moet maken. Als je niet zoveel overzicht nodig hebt, dan kan je natuurlijk een varifocale lens nemen en dan overdag wat meer ingezoomed hebben voor meer duidelijkheid.masauri schreef op zondag 10 februari 2019 @ 17:02:
mooi duidelijk verhaal
Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.
- Shutter moet je het liefst wel op zo'n 1/100 of sneller staan; anders heb je geen scherpe gezichten.
- Op die locatie zou ik de camera op portrait mode zetten; nu sta je voornamelijk muur te filmen.
En - hoewel je dat niet gebruikt - heeft dat laatste ook (zeer) nadelige effecten op nachtzicht als je IR gebruikt.
Overigens; als je 's avonds/'s nachts sowieso in kleur wil filmen; dan zijn de nieuwe IPC-HDBW4239R-ASE en IPC-HFW4239T-ASE interessant vanwege hun gevoeligere sensor/lens combinatie.
Je moet dan natuurlijk wel zeker weten dat je inderdaad genoeg zichtbaar (IR is onbruikbaar met die 2 camera's) licht hebt.
En wat algemeen wat betreft variable bit rate (VBR) en constant bit rate (CBR); gebruik VBR.
Juist bij beveiligingscamera waar je camera stil staat en je meestal niets zit te filmen (als in; er gebeurd niets) kun je handig gebruik maken van VBR; de camera kan op rustige momenten de bitrate terugschakelen en wanneer er iets gebeurd kan die opschakelen naar hogere bitrate.
Zou dus ook praktisch altijd kiezen voor VBR.
@masauri Zijn er deuren/openingen aan de zijkanten van de woning?
Aan zijkanten niet, het loopt naar beneden (hoogteverschil is ongeveer 2 meter tov de voorzijde van het huis.)Piet91 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 19:24:
Foto ter verduidelijking:

Aan de andere zijde die je niet ziet zijn er 3 ramen van de slaapkamers en 2 vanop het kelderniveau.
De poort is ook geen evidente onder het balkon.
Zoals je ziet heeft deze zijde ook de nodige uitdagingen...
thanks hij hangt nu op een ander locatie en ga even de shutter dingen.Piet91 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 19:24:
@Bl4ckviper Nog enkele aanvullingen op de opmerkingen hierboven:
- Shutter moet je het liefst wel op zo'n 1/100 of sneller staan; anders heb je geen scherpe gezichten.
- Op die locatie zou ik de camera op portrait mode zetten; nu sta je voornamelijk muur te filmen.
En - hoewel je dat niet gebruikt - heeft dat laatste ook (zeer) nadelige effecten op nachtzicht als je IR gebruikt.
Overigens; als je 's avonds/'s nachts sowieso in kleur wil filmen; dan zijn de nieuwe IPC-HDBW4239R-ASE interessant vanwege hun gevoeligere sensor/lens combinatie.
Je moet dan natuurlijk wel zeker weten dat je inderdaad genoeg zichtbaar (IR is onbruikbaar met die 2 camera's) licht hebt.
En wat algemeen wat betreft variable bit rate (VBR) en constant bit rate (CBR); gebruik VBR.
Juist bij beveiligingscamera waar je camera stil staat en je meestal niets zit te filmen (als in; er gebeurd niets) kun je handig gebruik maken van VBR; de camera kan op rustige momenten de bitrate terugschakelen en wanneer er iets gebeurd kan die opschakelen naar hogere bitrate.
Zou dus ook praktisch altijd kiezen voor VBR.
Heb hem ook geroteerd nu echter vind Synlogy dat niet zo prettig.. krijg hem daar niet goed in portrait mode.
Ovrigens film ik gewoon 24/7 dus dan is het beste hoge bitrate denk ik?
Het scheelt dat de zijgevels geen openingen hebben (en zo te zien; sowieso lastiger te bereiken zijn door de helling) want dan hebben die gebieden/gevels niet zo'n prioriteit voor de camera's; m.a.w. je kunt je inderdaad voornamelijk op de voor- en achterkant richten.
Wat betreft voorkant; ik zou inderdaad 2 vari-focal camera's plaatsen op de rode vierkanten.
De linker gericht op parkeerplaats 1 en de rechter wat meer richting de brievenbus.
De optimale kijkrichting en lensbrandpunt zul je tijdens installatie moeten verfijnen; maar dat is het fijne van vari-focal; dat kun je dan nog doen.
Aan de achterkant kun je denken aan eveneens 2 vari-focal camera's op de hoeken en dan ongeveer op balkonhoogte. (de rechter bijvoorbeeld op dat kleine stukje muur rechts van de garagedeur.
Een hogere bitrate is tot een zeker hoogte inderdaad het beste; maar daar kun je nog wat mee spelen.Bl4ckviper schreef op zondag 10 februari 2019 @ 21:08:
thanks hij hangt nu op een ander locatie en ga even de shutter dingen.
Heb hem ook geroteerd nu echter vind Synlogy dat niet zo prettig.. krijg hem daar niet goed in portrait mode.
Ovrigens film ik gewoon 24/7 dus dan is het beste hoge bitrate denk ik?
De hoogste bitrate levert niet altijd veel betere kwaliteit beelden en kun je soms wel iets terugschakelen, maar dat is een kwestie van uitproberen.
Zet de camera dan wel even in VBR om de eerder genoemde redenen; omdat die dan ook kan terugschakelen in bitrate zou je met VBR dan ook wel de maximale bitrate op de hoogste setting kunnen zetten.
Ik zou wel wat terughoudend zijn met nieuwe firmware; ik laat meestal anderen eerst maar testen.Bl4ckviper schreef op zondag 10 februari 2019 @ 21:35:
@Piet91
Ga er nog eens mee prutsen![]()
Zag net dat er nieuwe firmware is voor de IPC-HDW2231R-ZS Andy heeft deze op IPCamTalk gepost.
Kijken wat die doet
Onlangs had hij nog een nieuwe firmware voor de 5231 en die gaf allerlei problemen; heeft hij toen ook maar teruggetrokken.
Alles werkt nog primaPiet91 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 21:49:
[...]
Ik zou wel wat terughoudend zijn met nieuwe firmware; ik laat meestal anderen eerst maar testen.
Onlangs had hij nog een nieuwe firmware voor de 5231 en die gaf allerlei problemen; heeft hij toen ook maar teruggetrokken.
Zover ik kon zien een nieuwe optie bij profielen voor day/night. Echter kan ik dan niet meer color selecteren...
Wel leuk dat je nu niet meer die nare plugin nodig hebt in chrome werkt het gewoon.
Nog een belangrijke wijziging synology herkend nu de juiste DAHUA cam ipv een onvif cam.
Die twee andere cams IPC-HDBW4239R-ASE en IPC-HFW4239T-ASE zijn die dan 4 MP? Ik kan die niet vinden op Ali in ieder geval.. Zijn ook domes ipv eyebal. Heb je dan geen last van spiegeling van spots van de carport of regen?
[ Voor 10% gewijzigd door Bl4ckviper op 10-02-2019 22:24 ]
Nee, dat zijn ook 2MP/1080p modellen.Bl4ckviper schreef op zondag 10 februari 2019 @ 21:53:
Die twee andere cams IPC-HDBW4239R-ASE en IPC-HFW4239T-ASE zijn die dan 4 MP? Ik kan die niet vinden op Ali in ieder geval..
Meer info op de site van Dahua (IPC-HDBW4239R-ASE /IPC-HFW4239T-ASE).
Andy had beide te koop; maar ik kan nu alleen de IPC-HFW4239T-ASE bij hem vinden.
(maar hij heeft nu ook Chinees Nieuwjaar dus die is tijdelijk weg (t/m morgen).
Voordeel van die twee camera's is dat die camera's lichtgevoeliger zijn; met andere woorden; wanneer bijvoorbeeld de 2231/5231 overschakelt van dagmodus naar nacht (dus zwart/wit met IR-licht), kan deze camera nog even door en produceert dan nog steeds goede beelden in kleur.
Als je dus bijvoorbeeld een situatie hebt met genoeg zichtbaar licht (straatlantaarns, buitenverlichting die je de hele nacht aan hebt staan) dan zijn die twee camera's een goede optie omdat je dan die camera's 24/7 in kleur kunt laten filmen.
Maar dan moet je dus wel genoeg zichtbaar (kunst)licht hebben; heb je dat niet dan zijn de bekende 5231/2231 camera's nog steeds de betere keus omdat die dan naar zwart/wit met IR-licht kunnen omschakelen.
Die 4239 modellen kunnen dan niet; die hebben geen IR cut filter en geen ingebouwde IR.
Vanwege het onbreken van dat filter werken die dus ook niet met een externe IR-lichtbron.
Een dome en een bullet zoals je in de links kunt zien.Zijn ook domes ipv eyebal. Heb je dan geen last van spiegeling van spots van de carport of regen?
Het grootste nadeel van dome-modellen is effecten van de ingebouwde IR-verlichting op de dome.
Soms heb je directe reflectie (IR-licht dat weerkaatst in de dome en dan in de sensor schijnt) en IR-licht dat water/druppels verlicht (en je dus grote witte vlekken krijgt 's nachts).
Omdat deze modellen geen ingebouwd IR-licht hebben zullen ze zeker minder last hebben van die verschijnselen. Of ze 100% zijn verlost van die problemen weet ik niet.
[ Voor 16% gewijzigd door Piet91 op 10-02-2019 22:30 ]
(een ladder plaatsen heeft al de nodige problemen gehad, dus op dat vlak al handig)Piet91 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 21:25:
@masauri Ah, duidelijke foto's, daar kunnen we wat mee.
Het scheelt dat de zijgevels geen openingen hebben (en zo te zien; sowieso lastiger te bereiken zijn door de helling) want dan hebben die gebieden/gevels niet zo'n prioriteit voor de camera's; m.a.w. je kunt je inderdaad voornamelijk op de voor- en achterkant richten.
Zowel voor- als achterkant met vari-focals werken lijkt me sowieso aangewezen.Piet91 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 21:25:
Wat betreft voorkant; ik zou inderdaad 2 vari-focal camera's plaatsen op de rode vierkanten.
De linker gericht op parkeerplaats 1 en de rechter wat meer richting de brievenbus.
De optimale kijkrichting en lensbrandpunt zul je tijdens installatie moeten verfijnen; maar dat is het fijne van vari-focal; dat kun je dan nog doen.
Aan de achterkant kun je denken aan eveneens 2 vari-focal camera's op de hoeken en dan ongeveer op balkonhoogte. (de rechter bijvoorbeeld op dat kleine stukje muur rechts van de garagedeur.
De IPC-HDW5231R-ZE die ik reeds aanhaalde lijken me wel geschikt hiervoor?
Naar plaatsing aan de achterzijde had ik achter onderstaande in gedachten:

Dit omdat het afdak er hing omdat de slagregen zo komt als er een goeie regenbui is. (zo zijn de cams al wat beter beschermd, als ook makkelijker te plaatsen. (hoewel je hier ook al over 6,5 meter spreekt.
Het rode rondje langs het balkon was waar jij bedoelde?
De hoogte onder het balkon is lager dan 1m90 (bouwfout indertijd). Dus makkelijk af te breken/bedekken enz.
Ik dacht dan evt een extra cam te verbergen onder de trap ergens en die richting oprit/deur/poort te laten kijken. (daar is het enorm donker onder dus lijkt me ideaal daar).
Van waaruit de foto getrokken is zou in de verdere toekomst nog een carport gezet worden.
Dat lijkt me dan ook een ideale locatie om dan van daaruit zo naar het huis te kunnen kijken.
@Bl4ckviperPiet91 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 22:26:
[...]
Nee, dat zijn ook 2MP/1080p modellen.
Meer info op de site van Dahua (IPC-HDBW4239R-ASE /IPC-HFW4239T-ASE).
Andy had beide te koop; maar ik kan nu alleen de IPC-HFW4239T-ASE bij hem vinden.
(maar hij heeft nu ook Chinees Nieuwjaar dus die is tijdelijk weg (t/m morgen).
Voordeel van die twee camera's is dat die camera's lichtgevoeliger zijn; met andere woorden; wanneer bijvoorbeeld de 2231/5231 overschakelt van dagmodus naar nacht (dus zwart/wit met IR-licht), kan deze camera nog even door en produceert dan nog steeds goede beelden in kleur.
Als je dus bijvoorbeeld een situatie hebt met genoeg zichtbaar licht (straatlantaarns, buitenverlichting die je de hele nacht aan hebt staan) dan zijn die twee camera's een goede optie omdat je dan die camera's 24/7 in kleur kunt laten filmen.
Maar dan moet je dus wel genoeg zichtbaar (kunst)licht hebben; heb je dat niet dan zijn de bekende 5231/2231 camera's nog steeds de betere keus omdat die dan naar zwart/wit met IR-licht kunnen omschakelen.
Die 4239 modellen kunnen dan niet; die hebben geen IR cut filter en geen ingebouwde IR.
Vanwege het onbreken van dat filter werken die dus ook niet met een externe IR-lichtbron.
[...]
Een dome en een bullet zoals je in de links kunt zien.
Het grootste nadeel van dome-modellen is effecten van de ingebouwde IR-verlichting op de dome.
Soms heb je directe reflectie (IR-licht dat weerkaatst in de dome en dan in de sensor schijnt) en IR-licht dat water/druppels verlicht (en je dus grote witte vlekken krijgt 's nachts).
Omdat deze modellen geen ingebouwd IR-licht hebben zullen ze zeker minder last hebben van die verschijnselen. Of ze 100% zijn verlost van die problemen weet ik niet.
Deze https://www.dahuasecurity.com/products/productDetail/22547 heb ik.
Foto’s heb ik eerder in het topic geplaatst.
Je hebt bij deze camera geen IR en ook geen reflectie.
Ik heb de dome versie en er komen ook geen regendruppels op.
Dat wil zeggen het kan wel maar de kans is klein omdat de camera onder een afdakje hangt.
Beetje licht in wat voor vorm dan ook is wel nodig.
Zeker. Als je geen behoefte hebt om geluid op te nemen zou je ook de genoemde IPC-HDW2231R-ZS kunnen nemen. Die is nagenoeg gelijk op dat aspect na; maar wel een paar tientjes goedkoper.masauri schreef op zondag 10 februari 2019 @ 22:27:
Zowel voor- als achterkant met vari-focals werken lijkt me sowieso aangewezen.
De IPC-HDW5231R-ZE die ik reeds aanhaalde lijken me wel geschikt hiervoor?
Ik denk dat je wat teveel zorgen maakt over regen; de genoemde camera's hebben geen last van regen.Naar plaatsing aan de achterzijde had ik achter onderstaande in gedachten:
[Afbeelding: Achterzijde gevel 2]
Dit omdat het afdak er hing omdat de slagregen zo komt als er een goeie regenbui is. (zo zijn de cams al wat beter beschermd, als ook makkelijker te plaatsen. (hoewel je hier ook al over 6,5 meter spreekt.
Zo hoog plaatsen klinkt aantrekkelijk omdat je veel overzicht hebt, maar het gevolg is dat je personen niet of nauwelijks kunt identificeren omdat je ze allemaal van bovenaf bekijkt.
Dat effect wordt nog meer versterkt als ze een pet/hoed o.i.d. dragen; dan zijn die beelden onbruikbaar.
Die locatie rechtsboven (bij de regenpijp) zou je misschien wel (te zijner tijd) kunnen gebruiken voor een camera die naar de voorkant/poort is gericht en op die manier de poort en zijgevel/inrit vast legt.
Op zich wel te gebruiken als locatie voor een camera die puur voor wat overzichtsbeelden van de tuin zorgt; beelden die enigszins tonen wát er gebeurd; maar niet wie het doet.
Dat is de locatie inderdaad, en dat laatste klopt tot een zeker mate, maar daarom gebruik je het liefst meerdere camera's die elkaar - min of meer - afdekken en zodra ze je camera (mogelijk) onklaar hebben gemaakt staan ze al op beeld.Het rode rondje langs het balkon was waar jij bedoelde?
De hoogte onder het balkon is lager dan 1m90 (bouwfout indertijd). Dus makkelijk af te breken/bedekken enz.
De beste hoogte voor een camera is op maximaal zo'n 2-2,5 meter omdat dat op hoofdhoogte is; je kijkt dan recht in iemands gezicht wat beelden oplevert waarmee je de grootste kans hebt om iemand te identificeren.
Inderdaad. Lijkt me ook een optimale locatie voor een camera die de oprit bekijkt.Van waaruit de foto getrokken is zou in de verdere toekomst nog een carport gezet worden.
Dat lijkt me dan ook een ideale locatie om dan van daaruit zo naar het huis te kunnen kijken.
Nou net ff rondje gedaan en ik vind het beeld erg schokkerig en ook niet echt herkenbaar. Is dit iets wat met de sluitertijd te maken heeft?
Sluitertijd beïnvloed de helderheid en scherpte per frame (beeld). Dus als de lens te lang open staat (geeft meer licht bij donker beeld met minder ruis) ontstaat er een onscherpe frame (beeld) bij beweging. Hoe sneller het voorwerp beweegt, des te korter moet de sluitertijd, maar hoe donkerder het beeld wordt.Bl4ckviper schreef op zondag 10 februari 2019 @ 23:08:
@Piet91
Nou net ff rondje gedaan en ik vind het beeld erg schokkerig en ook niet echt herkenbaar. Is dit iets wat met de sluitertijd te maken heeft?
Omdat een lange sluitertijd een mooi beeld oplevert in het donker is men geneigd deze te langzaam te zetten (bijvoorbeeld 1/12 ipv 1/50). Beweging is dan onscherp.
Een te lage framerate zou een schokkerig beeld kunnen veroorzaken, maar meeste camera’s hebben 20 a 25 frames per seconde, dat is snel genoeg.
Wat wel eens een schokkerig beeld kan opleveren is een verkeerde i-frame instelling.
Het beste is deze op een factor van de framerate te zetten
Dus indien framerate:20, i-frame op 20 of 40.
Ik hou beide altijd gelijk aan elkaar.
Nog een oorzaak zou kunnen zijn is dat de processor van het device waarop je terugkijkt de codec niet snel genoeg kan verwerken. h265 vergt veel meer power van de processor dan h264. Probeer gewoon eens op h264 en zie het verschil.
[ Voor 3% gewijzigd door rinkel op 11-02-2019 00:29 ]
En dit is dé reden waarom je nooit moet afgaan op screenshots van de camera's om beeldkwaliteit te beoordelen. Videos moet je hebben.rinkel schreef op maandag 11 februari 2019 @ 00:23:
Omdat een lange sluitertijd een mooi beeld oplevert in het donker is men geneigd deze te langzaam te zetten (bijvoorbeeld 1/12 ipv 1/50). Beweging is dan onscherp.
Deze opmerking is niet specifiek iets voor dit geval; maar even een algemene opmerking tussendoor.
Echter wil ik de kabel zelf maken die stukjes zijn gewoon te kort.
In dat filmpje was er 1 (witte) alleen een blokje maar die kan ik dus niet meer vinden. Iemand enig idee waar die dingen te vinden zijn?
[ Voor 22% gewijzigd door Bl4ckviper op 12-02-2019 14:43 ]