Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 31 32 33 Laatste
Acties:

• Goverman
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 19-02 10:41

Goverman

not loaded

Bl4ckviper schreef op maandag 11 februari 2019 @ 14:37:
Tijdje terug was hier zo een video gepost over splitten van cams over 1 kabel. Ik kom op internet allemaal van dit soort dingen: https://nl.aliexpress.com...to-kabel/32873846218.html tegen.

Echter wil ik de kabel zelf maken die stukjes zijn gewoon te kort.

In dat filmpje was er 1 (witte) alleen een blokje maar die kan ik dus niet meer vinden. Iemand enig idee waar die dingen te vinden zijn?
Die stekkertjes vanaf het blokje kun je toch ook gewoon zelf verlengen met een verlengkabel + verloopjes?

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

• jacovn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23:03
@Bl4ckviper
Ik heb de cameras die @HoppyF linked aan een beugel op de voorgevel hangen. Daar is 2 meter boven wel een dakgoot oversteek maar die doet weinig voor regen.
Doordat de camerea geen IR heeft doet hij het prima in de regen zoals al aangegeven is. Ze zijn wel fixed lens maar omdat ze 3.x mm zijn is het prima beeld voor algemene overzicht opname.

Als je indentificatie wilt moeten ze wel zeg maar 2 meter van zo een camera af staan.

Met een 5231 kun je verder inzoomen, bijvoorbeeld voor een briefenbus in de gaten te houden. Anders heb je met 2 megapixel nog weinig op die afstand.

Alles in de gaten houden met 4 camera's is een uitdaging bij een vrijstaand huis.

Ik heb er 9 hangen ter vergelijk. 2 Overizcht voorgevel. 1 bij voordeur, 1 bij garagedeur en dan 1 bij tuinpoort (allemaal kijken ze naar voorkant huis)
Dan een camera bij de schuifpui onder de veranda en een bij de achterdeur. Tenslotten 2 PTZ cameras aan de achterkant die ik met sensoren wil richten op waar nodig. Kijken standaard gekruisd achter huis langs.

• HoppyF
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 21:54
Vandaag een vaag figuur die hier rond liep.
Best handig zo’n camera. (Dahua IPC-HDBW4239R-ASE)

Wat ik wel opgemerkt heb is dat de pre-event record time (5 seconden) niet goed lijkt te werken.
Hierdoor starten de opnames en foto’s in feite pas als het alarm getriggerd wordt.
Het stukje daarvoor mis ik dus.
Geen idee wat ik hieraan kan doen.
Het is nu wel (voorlopig) opgelost doordat ik toch wel 24/7 opneem en dus toch wel terug kan kijken rond het tijdstip dat er iets gebeurd is.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

@jacovn
Ook toevallig, plaats ik net een foto van vandaag...
Op korte afstand prima beeld inderdaad, op grotere afstand minder want dan is bv een kenteken lezen lastig.

HoppyF wijzigde deze reactie 11-02-2019 16:14 (20%)

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 00:42
Bl4ckviper schreef op maandag 11 februari 2019 @ 14:37:
Tijdje terug was hier zo een video gepost over splitten van cams over 1 kabel. Ik kom op internet allemaal van dit soort dingen: https://nl.aliexpress.com...to-kabel/32873846218.html tegen.

Echter wil ik de kabel zelf maken die stukjes zijn gewoon te kort.

In dat filmpje was er 1 (witte) alleen een blokje maar die kan ik dus niet meer vinden. Iemand enig idee waar die dingen te vinden zijn?

@HoppyF Je hebt toch een Dahua NVR? Ik heb wel eens gelezen dat die pre-record inderdaad een of andere glitch/fout is bij Dahua NVR. Precieze details weet ik niet meer, ook niet of een firmware update probleem verholpen heeft. Moet je even wat op IP Cam Talk forum rond zoeken; daar werd het besproken.

En wat betreft kenteken; als je dat goed wil doen moet je daar een aparte camera voor nemen die puur voor kenteken registratie is (en dus ook daar op gericht is). Vooral 's nachts heb je dat nodig en zo'n camera kun je dan ook niet meer voor wat anders gebruiken.

Piet91 wijzigde deze reactie 11-02-2019 16:27 (28%)

• Akemi
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 19-02 13:57
HoppyF schreef op maandag 11 februari 2019 @ 16:03:
Best handig zo’n camera. (Dahua IPC-HDBW4239R-ASE)
Wat ik wel opgemerkt heb is dat de pre-event record time (5 seconden) niet goed lijkt te werken.
Hierdoor starten de opnames en foto’s in feite pas als het alarm getriggerd wordt.
Het stukje daarvoor mis ik dus.
Geen idee wat ik hieraan kan doen.
Daar heb ik heel af en toe wel eens last van maar over het algemeen werkt het eigenlijk prima. (via NAS, webcam software) Wellicht reageert je NVR te laat met opnemen.

• rinkel
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 00:30
Piet91 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 11:17:
[...]

En dit is dé reden waarom je nooit moet afgaan op screenshots van de camera's om beeldkwaliteit te beoordelen. Videos moet je hebben.

Deze opmerking is niet specifiek iets voor dit geval; maar even een algemene opmerking tussendoor. :P
Daar heb je gelijk in. Sluitertijd erbij vermelden zou iets schelen maar
daarbij is ook elke situatie weer anders. Meer/minder licht, etc.
Bijvoorbeeld een mooie foto van een nachtsituatie met een sluitertijd van 1/12 zal er altijd prachtig uit zien, maar personen zijn onherkenbaar, al bij een klein beetje beweging.

• HoppyF
@Piet91
Ja, ik heb een Dahua NVR.
Je kunt ook maar op één plek die pre-event tijd opgeven in de camera config.
Lijkt erop dat de NVR dit niet goed oppakt. Je ziet namelijk wel dat de tijd wanneer een tripwire of motion detectie plaatsvindt wel goed is.

Ik ga nog wel zoeken het is geen groot probleem omdat ik de tijd ervoor toch wel kan bekijken.
Elegant is het alleen niet en bij mij oudere Hikvision werkte dit wel goed ook al was de opslag toen op een SD kaartje.

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

• iMars
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 18:13
Een (voor mij niet simpele) vraagje: ik heb een Turret camera besteld voor aan mijn voorgevel (heb ik eerder al gepost). Maar nu vraag ik me af of ik deze rechtstreeks aan de muur kan bevestigen, of dat ik beter een muurbeugel kan gebruiken zoals deze:

M.a.w.: wat is het verschil?

• Paddywacker
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 00:27
iMars schreef op maandag 11 februari 2019 @ 23:59:
Een (voor mij niet simpele) vraagje: ik heb een Turret camera besteld voor aan mijn voorgevel (heb ik eerder al gepost). Maar nu vraag ik me af of ik deze rechtstreeks aan de muur kan bevestigen, of dat ik beter een muurbeugel kan gebruiken zoals deze:
[Afbeelding]

M.a.w.: wat is het verschil?
In de beugel kan je je bekabeling kwijt.

• Toppe
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 06:05
Vraag,

Ik heb nu een Reolink RLC-511W boven de voordeur hangen, deze filmt onze voortuin en een deel van de straat.

Nu zou ik graag willen uitbreiden en een extra camera aan de voorgevel hangen, bijvoorkeur een Reolink omdat ik dik tevreden ben over de beeld kwaliteit (ook in het donker) en de prijs is ook zeer goed te noemen zeg maar :+

Huidige situatie:
(ik woon tussen de zwarte strepen :) )

Op de rode stip hangt nu een camera die hoofdzakelijk dient als gadget voor de deurbel maar werkt prima.
Ik zou graag wat meer beeld willen hebben aan de andere kant, het idee is om er rechts bij het kozijn boven nog een camera te plaatsen die de andere kant van de woning kan filmen inclusief een deel van de parkeerplaats...

De RLC-410W heeft: f=4.0mm F=2.0 met Horizontal: 80°, Vertical: 42°
De RLC-511W heeft f=2.7-12 mm Auto-Focus, F=1.6 met Horizontal: 90° ~ 31°, Vertical: 67° ~ 24°

Wie o wie heeft de goudentip?

Andere optie is om de 511W te vervangen voor een 422W (dome model) en dan de 511W naar boven te verplaatsen.

Aangezien ik nog een behoorlijk bedrag aan Bol.com bonnen heb zou daar de voorkeur naar uitgaan

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• Joepla
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21:06

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

HoppyF schreef op maandag 11 februari 2019 @ 16:03:
Het is nu wel (voorlopig) opgelost doordat ik toch wel 24/7 opneem en dus toch wel terug kan kijken rond het tijdstip dat er iets gebeurd is.
Misschien moet je je eens afvragen waarom je niet altijd 24/7 wilt opnemen. Zelf ben ik daar sowieso een voorstander van, want dan had je in dit geval waarschijnlijk ook gezien of deze meneer al vaker rond je huis heeft rondgelopen en misschien toen ook al meer dan normale belangstelling had.

Er zijn nogal wat gebruikers hier die dit geen goed idee vinden, maar zelf heb ik al meerdere keren het voordeel hiervan mogen ervaren. De 6 TB geeft me altijd inzicht in de laatste 3-4 weken en de oudste info valt er vanzelf af. Geen omkijken naar en het maakt voor de (WD Purple) HDD nauwelijks iets uit of hij zijn rondjes draait in afwachting van een trigger of continu wat streampjes wegschijft. Heb je een kleinere HDD dan kun je overwegen om de framerate wat te verlagen, bv. van 25 naar 5 fps om zo wat langere tijd te kunnen terugkijken.

Live solarinfo op PVoutput [6,625 kWp]

• Piet91
Paddywacker schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:57:
In de beugel kan je je bekabeling kwijt.
Plus je kunt beter richten.

@Joepla Ik geloof dat @HoppyF sowieso al 24/7 opneemt op z'n NVR. En zoals ik hier
al aangaf is/was dat een bepaalde glitch dat pre-event record time niet helemaal goed werkte.

En ik denk dat niemand met jouw oneens is over 24/7 opnemen; dat raad ook ik iedereen aan om de door jouw genoemde redenen.

• Sanderrr
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 19-02 18:45
Toppe schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:19:
Nu zou ik graag willen uitbreiden en een extra camera aan de voorgevel hangen, bijvoorkeur een Reolink omdat ik dik tevreden ben over de beeld kwaliteit (ook in het donker) en de prijs is ook zeer goed te noemen zeg maar :+
Kun je misschien wat meer vertellen over je ervaring met Reolink? Ben benieuwd naar de kwaliteit van de camera's en de user-friendlyness van de app.

Heb nu een Dahua C22 als babyfoon camera maar ben erover aan het denken om meerdere camera's te gaan kopen voor in het huis, voordeur en tuin. Reolink lijkt best wel mooi spul te zijn, maar op ipcamtalk.com is men niet echt positief, dus ben benieuwd naar de ervaringen hier!

Ik neig momenteel naar de C2 (https://www.epine.nl/came...pro-5mp-binnen-ip-camera/) voor de 2 babykamers en voor de woonkamer, en de Argus 2 (https://www.epine.nl/camerashop/ip-camera/reolink-argus-2-/) voor de voor- en achterdeur waar ik geen stroomaansluiting heb.

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

• Toppe
Sanderrr schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 12:14:
[...]

Kun je misschien wat meer vertellen over je ervaring met Reolink? Ben benieuwd naar de kwaliteit van de camera's en de user-friendlyness van de app.

Heb nu een Dahua C22 als babyfoon camera maar ben erover aan het denken om meerdere camera's te gaan kopen voor in het huis, voordeur en tuin. Reolink lijkt best wel mooi spul te zijn, maar op ipcamtalk.com is men niet echt positief, dus ben benieuwd naar de ervaringen hier!

Ik neig momenteel naar de C2 (https://www.epine.nl/came...pro-5mp-binnen-ip-camera/) voor de 2 babykamers en voor de woonkamer, en de Argus 2 (https://www.epine.nl/camerashop/ip-camera/reolink-argus-2-/) voor de voor- en achterdeur waar ik geen stroomaansluiting heb.
Qua beeld kwaliteit is het allemaal dik in orde maar de interface valt iets tegen. Heb er zelf een SD kaartje in zitten en de playback functie werkt prima alleen mis je hier een aantal opties zoals het kunnen afspelen via beeld-per-beeld maar al deze 'irritaties' zou je kunnen oplossen met een NVR oid en hiervoor zit ik zelf te denken aan MotionEye OS :9

Als je wat fotos wilt stuur dan even een PB'tje

(Tip: Koop ze bij Bol.com, kan je ze binnen 30 dagen terug sturen + geen ellende met retour sturen etc :) )

Toppe wijzigde deze reactie 12-02-2019 12:22 (6%)

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• HoppyF
Piet91 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:46:
[...]

Plus je kunt beter richten.

@Joepla Ik geloof dat @HoppyF sowieso al 24/7 opneemt op z'n NVR. En zoals ik hier
al aangaf is/was dat een bepaalde glitch dat pre-event record time niet helemaal goed werkte.

En ik denk dat niemand met jouw oneens is over 247 opnemen; dat raad ook ik iedereen aan om de door jouw genoemde redenen.
Klopt.
Ik vind 24/7 opnemen ook geen probleem want in de NVR zit een 4TB WD purple.
Punt is dat je bij events makkelijk even kunt zoeken of zich wat heeft afgespeeld.
Zie je bv dat er om 03:00 iets is gebeurd kun je daarna rond dit tijdstip gaan kijken.
De events zijn dan min of meer markeringen.

Nog niets gevonden over de glitch over pre record. Is ook niet zo erg.

• Joepla
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21:06

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Toppe schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 12:18:
[...]...hiervoor zit ik zelf te denken aan MotionEye OS :9
Weet niet of je vanwege het budget naar MotionEye kijkt, maar mijn ervaring ermee (weliswaar een dikke 2 jaar geleden) was dat het best leuk werkt, maar niet te vergelijken is met een "echte" NVR. Ik vond het erg traag worden zodra je er een serieuze taak op losliet. Dat was voor mij een reden om verder te kijken.

Live solarinfo op PVoutput [6,625 kWp]

• Toppe
Joepla schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:28:
[...]

Weet niet of je vanwege het budget naar MotionEye kijkt, maar mijn ervaring ermee (weliswaar een dikke 2 jaar geleden) was dat het best leuk werkt, maar niet te vergelijken is met een "echte" NVR. Ik vond het erg traag worden zodra je er een serieuze taak op losliet. Dat was voor mij een reden om verder te kijken.
Ik vraag me af of ik serieuze taken nodig ga hebben, het gaat er bij mij echt om dat ik 48 uur ofzo de boel wil kunnen terug kijken en dat wordt met een micro SD kaartje lastig.

Budget is uiteindelijk wel een doorslaggevende factor en voor mij ook de doorslaggevende reden om iets wel of niet te kopen.

Maar heb je toevallig ook ervaring met beeld sensoren en beeld bereik? :+

Toppe wijzigde deze reactie 12-02-2019 13:35 (60%)

• HoppyF
Toppe schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:19:
Vraag,

Ik heb nu een Reolink RLC-511W boven de voordeur hangen, deze filmt onze voortuin en een deel van de straat.

Huidige situatie:
[Afbeelding](ik woon tussen de zwarte strepen :) )

Op de rode stip hangt nu een camera die hoofdzakelijk dient als gadget voor de deurbel maar werkt prima.
Ik zou graag wat meer beeld willen hebben aan de andere kant, het idee is om er rechts bij het kozijn boven nog een camera te plaatsen die de andere kant van de woning kan filmen inclusief een deel van de parkeerplaats...

De RLC-410W heeft: f=4.0mm F=2.0 met Horizontal: 80°, Vertical: 42°
De RLC-511W heeft f=2.7-12 mm Auto-Focus, F=1.6 met Horizontal: 90° ~ 31°, Vertical: 67° ~ 24°

Wie o wie heeft de goudentip?

Andere optie is om de 511W te vervangen voor een 422W (dome model) en dan de 511W naar boven te verplaatsen.

Aangezien ik nog een behoorlijk bedrag aan Bol.com bonnen heb zou daar de voorkeur naar uitgaan
Waarom een tweede camera vraag ik me af.
Je voortuin lijkt mij niet zo groot dat je twee cameras nodig hebt om alles goed in beeld te kunnen krijgen of vergis ik mij hierin?
De parkeerplaats lijkt openbaar terrein te zijn dus het in de gaten hiervan is sowieso al lastig.

• Toppe
HoppyF schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:35:
[...]

Waarom een tweede camera vraag ik me af.
Je voortuin lijkt mij niet zo groot dat je twee cameras nodig hebt om alles goed in beeld te kunnen krijgen of vergis ik mij hierin?
De parkeerplaats lijkt openbaar terrein te zijn dus het in de gaten hiervan is sowieso al lastig.
Klopt, is openbaar terrein maar ik kan daar prima een camera ophangen hoor :)

De camera die er nu hangt werkt als deurbel, aangezien de voordeur terug in de gevel zit heb ik een plafond waar hij aanhangt. De andere hoek is nu dus volledig dood en dat wil ik oplossen door in de andere hoek ook een camera te hangen die de rest van de woning afdekt.

Ik ben alleen bang dat 1 extra camera niet voldoende is om die andere hoek in beeld te brengen...?

Naast dat ik zelf een extra camera wilt was dit ook een advies vanuit de politie, zolang je hem maar duidelijk en zichtbaar ophangt en dat kan.

Toppe wijzigde deze reactie 12-02-2019 13:41 (7%)

• Bl4ckviper
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23:31

Bl4ckviper

BlaBlaBla

jacovn schreef op maandag 11 februari 2019 @ 16:03:
@Bl4ckviper
Ik heb de cameras die @HoppyF linked aan een beugel op de voorgevel hangen. Daar is 2 meter boven wel een dakgoot oversteek maar die doet weinig voor regen.
Doordat de camerea geen IR heeft doet hij het prima in de regen zoals al aangegeven is. Ze zijn wel fixed lens maar omdat ze 3.x mm zijn is het prima beeld voor algemene overzicht opname.

Als je indentificatie wilt moeten ze wel zeg maar 2 meter van zo een camera af staan.

Met een 5231 kun je verder inzoomen, bijvoorbeeld voor een briefenbus in de gaten te houden. Anders heb je met 2 megapixel nog weinig op die afstand.

Alles in de gaten houden met 4 camera's is een uitdaging bij een vrijstaand huis.

Ik heb er 9 hangen ter vergelijk. 2 Overizcht voorgevel. 1 bij voordeur, 1 bij garagedeur en dan 1 bij tuinpoort (allemaal kijken ze naar voorkant huis)
Dan een camera bij de schuifpui onder de veranda en een bij de achterdeur. Tenslotten 2 PTZ cameras aan de achterkant die ik met sensoren wil richten op waar nodig. Kijken standaard gekruisd achter huis langs.
9 is wel een beetje overdreven in mijn geval denk ik ;)
Ik heb nu getest en bij de eerste auto op de oprit 3 meter is het redelijk duidelijk. De auto daar achter is het niet te zien wie er bij staat. (herkenbaar). Is dit op te lossen met een meer MP pixel camera of is dat gewoonweg te ver?

Dacht als alternatief wellicht de IPC-HDW5831R-ZE te proberen volgens de spec zou deze op 18 m indentify kunnen doen.

Sluitertijd staat inmiddels op 1/1000.

Bl4ckviper wijzigde deze reactie 12-02-2019 14:44 (4%)

Be fast .... Be furious....

• Wizardtm
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:53

Wizardtm

>>> H20 <<<

Heb inmiddels al heel veel info uit dit topic gehaald, alleen is nog 1 ding niet duidelijk voor mij, namelijk hoe kies je de juiste camera ? Wat bedoel ik hiermee : ik ben op zoek naar een camera waarmee ik de voordeur in de gaten kan houden. Omdat het een kleine (redelijk afgesloten) ruimte is, vergelijkbaar met een halletje binnen, vraag ik mij af wat handig is om te gebruiken ? Een turret of een dome en welke camera's zijn geschikt om op zo'n korte afstand goed beeld te geven ?

Ik vermoed dat ik een turret nodig heb met een 2.8mm lens om een zo groot mogelijk zichtveld te hebben maar hoeveel Mp heb ik dan nodig voor een goed/herkenbaar beeld en zijn er nog meer zaken waar ik op moet letten ?

Werken? Dat doe ik morgen wel!

• HoppyF
Toppe schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:38:
[...]

Klopt, is openbaar terrein maar ik kan daar prima een camera ophangen hoor :)

De camera die er nu hangt werkt als deurbel, aangezien de voordeur terug in de gevel zit heb ik een plafond waar hij aanhangt. De andere hoek is nu dus volledig dood en dat wil ik oplossen door in de andere hoek ook een camera te hangen die de rest van de woning afdekt.

Ik ben alleen bang dat 1 extra camera niet voldoende is om die andere hoek in beeld te brengen...?

Naast dat ik zelf een extra camera wilt was dit ook een advies vanuit de politie, zolang je hem maar duidelijk en zichtbaar ophangt en dat kan.
Beetje lastig te bepalen zo maar als jij je voordeur en voortuin in de gaten wilt houden is dat prima.
Stukje van de stoep/straat pak je dan mee als “bijvangst” en dat is toegestaan.
Of een camera zichtbaar of onzichtbaar opgehangen wordt doet er weinig toe. Je zult alleen een bordje/sticker duidelijk zichtbaar moeten plaatsen met de mededeling dat er een beveiligingscamera hangt.
Wizardtm schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:42:
Heb inmiddels al heel veel info uit dit topic gehaald, alleen is nog 1 ding niet duidelijk voor mij, namelijk hoe kies je de juiste camera ? Wat bedoel ik hiermee : ik ben op zoek naar een camera waarmee ik de voordeur in de gaten kan houden. Omdat het een kleine (redelijk afgesloten) ruimte is, vergelijkbaar met een halletje binnen, vraag ik mij af wat handig is om te gebruiken ? Een turret of een dome en welke camera's zijn geschikt om op zo'n korte afstand goed beeld te geven ?

Ik vermoed dat ik een turret nodig heb met een 2.8mm lens om een zo groot mogelijk zichtveld te hebben maar hoeveel Mp heb ik dan nodig voor een goed/herkenbaar beeld en zijn er nog meer zaken waar ik op moet letten ?
Als dit een kleine ruimte is en er geen directe regen op de camera komt is een dome camera prima.
2.8mm is dan ook goed om alles in beeld te krijgen.
Een 2MP is voldoende meer MP’s is zeker niet altijd beter.

HoppyF wijzigde deze reactie 12-02-2019 14:56 (31%)

• Toppe
HoppyF schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:52:
[...]

Beetje lastig te bepalen zo maar als jij je voordeur en voortuin in de gaten wilt houden is dat prima.
Stukje van de stoep/straat pak je dan mee als “bijvangst” en dat is toegestaan.
Of een camera zichtbaar of onzichtbaar opgehangen wordt doet er weinig toe. Je zult alleen een bordje/sticker duidelijk zichtbaar moeten plaatsen met de mededeling dat er een beveiligingscamera hangt.
het filmen met een aangebrachte camera is strafbaar tenzij dit duidelijk is aangekondigd (art. 441b Strafrecht)
Bron

Gelukkig mag ik dus wel de auto filmen. En als de buren komen klagen dan mogen ze de advocaat bellen :*)

• Piet91
Wizardtm schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:42:

Als de ruimte min of meer een hal is is misschien de IPC-HDBW4231F-AS ook een interessante optie.
Die camera is net wat minder 'in your face' dan een turret.

• HoppyF
Toppe schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:59:
[...]

[...]
Bron

Gelukkig mag ik dus wel de auto filmen. En als de buren komen klagen dan mogen ze de advocaat bellen :*)
In denk niet dat je buren bezwaar zullen hebben maar je kunt ze beter wel informeren.
Wellicht zijn ze blij met je camera en komen ze bij jou om beelden vragen als er ingebroken is.
Zo is het recent bij mij nog gegaan. Zie eerdere berichten in dit topic.

Deze FAQ van de politie zelf:
https://www.politie.nl/th...maken-van-de-openbare-weg

• Wizardtm

Wizardtm

>>> H20 <<<

@HoppyF
Dank je wel voor je advies. Er komt zeker geen regen dus een dome zou dan een prima optie kunnen zijn. Wat betreft Mp's was ik nog wel wat huiverig maar als ik het zo hoor is meer niet altijd beter. Goed om te weten !

@Piet91
Die is inderdaad erg mooi ! Eens kijken of we die een beetje betaalbaar kunnen scoren :-)

• HoppyF
Wizardtm schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 15:15:
@HoppyF
Dank je wel voor je advies. Er komt zeker geen regen dus een dome zou dan een prima optie kunnen zijn. Wat betreft Mp's was ik nog wel wat huiverig maar als ik het zo hoor is meer niet altijd beter. Goed om te weten !

@Piet91
Die is inderdaad erg mooi ! Eens kijken of we die een beetje betaalbaar kunnen scoren :-)
Vergeten te vermelden maar is het erg donker of heb je nog wat licht ‘s nachts?
Als het vrijwel donker is moet je wel IR gebruiken en is de camera die @Piet91 noemt prima.
Kost rond de € 113 hier: https://nl.aliexpress.com...ding-DHL/32837818690.html

• Wizardtm

Wizardtm

>>> H20 <<<

HoppyF schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 15:26:
[...]

Vergeten te vermelden maar is het erg donker of heb je nog wat licht ‘s nachts?
Als het vrijwel donker is moet je wel IR gebruiken en is de camera die @Piet91 noemt prima.
Kost rond de € 113 hier: https://nl.aliexpress.com...ding-DHL/32837818690.html
Het is niet echt donker. Er staat vlak bij een lantaarn paal dus heb nog wel aardig wat licht. Zou misschien een ultra low light camera dan de best optie zijn omdat ik dan nog kleurenbeeld heb en geen ir nodig heb ?
Zal eens kijken of je eenvoudig en beetje betrouwbaar het aantal lux kan meten.

• Theo74
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 19-02 15:27
Wizardtm schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 15:15:
@HoppyF

@Piet91
Een dome geeft hierdoor het voordeel dat je kijkrichting van de camera niet met de hand kunt forceren.
Iets wat met een 'regendruppelvriendelijke' turret wel mogelijk is en daarom bij voorkeur hoger hangt.

Als je een kleine ruimte/zone op wilt nemen is hoge resultie geen pre, tenzij details heel erg belangrijk zijn.
Een 8MP camerasensor is handig als je verderweg ook kentekens, etc. wilt kunnen lezen maar met een 2MP sensor heb je binnen een kleine zone prima HD beeld. En het scheelt opnamecapaciteit van de recorder.

Misschien een retorische opmerking: houd wel rekening met inkomend licht t.o.v. je camerapositie. Hiermee voorkom je donkere gezichten, of een auto WDR die het moeilijk heeft.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

• Theo74
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 19-02 15:27
Wizardtm schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 15:39:
[...]

Het is niet echt donker. Er staat vlak bij een lantaarn paal dus heb nog wel aardig wat licht. Zou misschien een ultra low light camera dan de best optie zijn omdat ik dan nog kleurenbeeld heb en geen ir nodig heb ?
De cameratechniek gaat redelijk hard waardoor lichtgevoelige sensors eerder regel dan uitzondering zijn.
Een beetje kwaliteit Dahua of Hikvision kan al kleurenbeeld behouden met enig kunstlicht in de omgeving.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 07:05
Is het normaal dat als je 24/7 recording aanzet je geen beweging events meer ziet bij een Hikvision NVR? Ik heb een DS-7604NI-K1 NVR en gebruik 24/7 recording maar zou graag wel de events zien om makkelijker te zoeken. Is dit überhaupt mogelijk?

• HoppyF
Wizardtm schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 15:39:
[...]

Die ultra low light full color camera IPC-HDBW4239R-ASE heb ik.
Echter deze is 3,6mm maar dat geeft nog steeds een brede kijkhoek.
Zie ook de foto’s die ik eerder heb geplaatst.
Voor wat betreft de prijs maakt het niet veel uit ik heb onlangs € 108 hiervoor betaald.
Licht van een lantaarnpaal of zoiets is bij deze camera wel nodig.
(op Ali is de prijs hoger maar via de e-mail bestellen is nog goedkoper! zoek in dit topic naar Andy voor de details)

• raymonvdm
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 00:02
Is er misschien iemand die ervaring heeft met de montage van een Foscam FI9853EP op een muurbeugel van Dahua PFB203W. Foscam heeft namelijk zelf geen beugels om deze camera`s horizontaal te kunnen plaatsen tegen een verticale muur. Andere camera`s aanschaffen vind ik op dit moment nog niet noodzakelijk. Uiteindelijk wil ik wel een keer testen met een StarLight versie en daarom dan ook het idee van de Dahua beugels

En is er toevallig iemand die ervaring heeft met deze camera`s. Wellicht zijn deze in te bouwen in een deurpost als alternatief voor een Ring deurbel

https://nl.aliexpress.com...it-L1-en/32862230714.html

raymonvdm wijzigde deze reactie 12-02-2019 17:01 (26%)

• SkorpionNL
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 21:35
raymonvdm schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 16:35:
Is er misschien iemand die ervaring heeft met de montage van een Foscam FI9853EP op een muurbeugel van Dahua PFB203W. Foscam heeft namelijk zelf geen beugels om deze camera`s horizontaal te kunnen plaatsen tegen een verticale muur. Andere camera`s aanschaffen vind ik op dit moment nog niet noodzakelijk. Uiteindelijk wil ik wel een keer testen met een StarLight versie en daarom dan ook het idee van de Dahua beugels
Hier een foto van mijn PFB203W. Mogelijk kan je aan de gaten zien of je de Foscam hier op kunt monteren.

Dahua PFB203W

• raymonvdm
SkorpionNL schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 16:48:
[...]
Hier een foto van mijn PFB203W. Mogelijk kan je aan de gaten zien of je de Foscam hier op kunt monteren.

[Afbeelding: Dahua PFB203W]
Deze heb je toevallig niet over / je woont toevallig niet rond 825x / 826x ?

• Wizardtm

Wizardtm

>>> H20 <<<

@Theo74 ah okay dat wist ik niet. Ik zat me nu blind te staren op super dure camera's maar blijkbaar is dat helemaal niet nodig.

@HoppyF goede tip ! Ga gelijk even kijken of ik er ook zo een kan scoren. Zou deze ook geschikt zijn om in een achtertuintje van 8m x 8m nog gezichten te kunnen herkennen ?

• SkorpionNL
raymonvdm schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 17:09:
[...]

Deze heb je toevallig niet over / je woont toevallig niet rond 825x / 826x ?
Nee helaas, deze ga ik een dezer dagen monteren. (Woon ook niet in de buurt. ;))

• HoppyF
Wizardtm schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 18:37:
@Theo74 ah okay dat wist ik niet. Ik zat me nu blind te staren op super dure camera's maar blijkbaar is dat helemaal niet nodig.

@HoppyF goede tip ! Ga gelijk even kijken of ik er ook zo een kan scoren. Zou deze ook geschikt zijn om in een achtertuintje van 8m x 8m nog gezichten te kunnen herkennen ?
Tabel kopieëren lukt niet zo maar zie ook de specs.
http://nl.dahuasecurity.c...-hdbw4239r-ase-22547.html
Die 8 meter zal dus net wel lukken.

DORI Distance
Lens
Detect
Observe
Recognize
Identify
3.6 mm
53m(174ft)
21m(69ft)
11m(36ft)
5m(16ft)

• bbn_ldp
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 21:41
Welke Dahua nvr 16ch zouden jullie adviseren?

Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6

• rasper
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 15-02 19:41
Theo74 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 15:42:
[...]

Een dome geeft hierdoor het voordeel dat je kijkrichting van de camera niet met de hand kunt forceren.
Iets wat met een 'regendruppelvriendelijke' turret wel mogelijk is en daarom bij voorkeur hoger hangt.

Als je een kleine ruimte/zone op wilt nemen is hoge resultie geen pre, tenzij details heel erg belangrijk zijn.
Een 8MP camerasensor is handig als je verderweg ook kentekens, etc. wilt kunnen lezen maar met een 2MP sensor heb je binnen een kleine zone prima HD beeld. En het scheelt opnamecapaciteit van de recorder.

Misschien een retorische opmerking: houd wel rekening met inkomend licht t.o.v. je camerapositie. Hiermee voorkom je donkere gezichten, of een auto WDR die het moeilijk heeft.
zie dat dahua ook de PFA200w heeft om de dome tegen regen te beschermen. Zo wordt het een soort van turret, maar kan inderdaad minder makkelijk van richting worden veranderd door ongenode gasten. Iemand ervaring met een dergelijke regenkap?

• flexje
  • Laatst online: 06:25

flexje

got-father

Ik heb een Dahua IPC-HDBW8630E-Z en neem op met een surveillance station. Bij beweging gedetecteerd stuurde ik een snapshot via domoticz naar telegram. Dit werkte heel lang goed. Maar nu kan surveillance station geen verbinding meer maken met de Dahua camera. Ik zie in de log dan dat de ip adres van surveillance station geblokkeerd is.

Hoe krijg ik een ip adres unbanned en waarom zou de camera SS opeens blokkeren?
Detailed Information
Time:12-02-2019 21:57:59
Username:System
Type:Lock Account
Content:
Address: 10.0.1.**
UserName: admin

flexje wijzigde deze reactie 12-02-2019 22:36 (3%)

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• SkorpionNL
rasper schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 21:37:
[...]

zie dat dahua ook de PFA200w heeft om de dome tegen regen te beschermen. Zo wordt het een soort van turret, maar kan inderdaad minder makkelijk van richting worden veranderd door ongenode gasten. Iemand ervaring met een dergelijke regenkap?
Mijn Dahua 5231R-ZE (turret) kan je met een boutje fixeren in een bepaalde positie. Knappe jongen die even de kijkpositie kan veranderen hoor. ;)

• raymonvdm
SkorpionNL schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 19:03:
[...]
Nee helaas, deze ga ik een dezer dagen monteren. (Woon ook niet in de buurt. ;))
Ik had ondertussen ook in de specificaties ontdekt dat de camera voet breder is dan deze beugel dus ik moet nog even verder zoeken 8)

• Wizardtm

Wizardtm

>>> H20 <<<

@HoppyF Bedankt voor het beantwoorden van alle vragen. Inmiddels al contact gehad met Andy en hopelijk binnenkort defintief de bestelling plaatsen en dan wachten..... Eerst maar met 1 wat experimenteren en daarna doorpakken met extra camera's en natuurlijk een NVR (=nog meer keuze stress :) )

• Akemi
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 19-02 13:57
HoppyF schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 19:58:
[...]

Tabel kopieëren lukt niet zo maar zie ook de specs.
http://nl.dahuasecurity.c...-hdbw4239r-ase-22547.html
Die 8 meter zal dus net wel lukken.

DORI Distance
Lens
Detect
Observe
Recognize
Identify
3.6 mm
53m(174ft)
21m(69ft)
11m(36ft)
5m(16ft)
Nou dat is niet mijn ervaring. Gezichten herkennen kun je na 5 meter echt wel vergeten. Vandaar ook de identify van 5 meter.

• Zondagskindje
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 19-02 16:07

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik heb sinds afgelopen zaterdag, voor het eerst in mijn leven, camera's opgehangen.
Ik ben onder de indruk van het beeldkwaliteit, zeker voor dat geld.
Iemand ervaring met de camera's van de Lidl?
https://www.lidl-shop.nl/IP-bewakingscamera/p100252003

"I've always been mad.
I know I've been mad, like the most of us are.
Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Spekkies

• Mafbal
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 19-02 14:13
allen,

werk ondertussen al een tijdje met 2 dahua camera's en bijbehorende NVR (nogmaals @Piet91 bedankt :) )
de NVR loopt gewoon 24/7 door en heb nog niet veel aan triggers of alarmen ingesteld.
Aangezien ik 24 uur opneem is meldingen op telefoon oid op dit moment helemaal niet van toepassing/ingesteld.

Wat wel handig zou zijn is dat ik niet altijd alles terug hoef te kijken en dat ik dus op de tijdlijn van de NVR wel kan zien wanneer er iemand in de buurt/aan de deur is geweest. Moet ik hiervoor dan toch iets van tripwire of IVS aan gaan zetten? (los van of ik hiervan een melding wil op mijn mobiel)

Plat gezegd: hoe zorg ik ervoor dat ik op de tijdlijn van de NVR die momenten dat er wat gebeurt snel kan vinden?

dank alvast allemaal

• HoppyF
Mafbal schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 12:45:
allen,

werk ondertussen al een tijdje met 2 dahua camera's en bijbehorende NVR (nogmaals @Piet91 bedankt :) )
de NVR loopt gewoon 24/7 door en heb nog niet veel aan triggers of alarmen ingesteld.
Aangezien ik 24 uur opneem is meldingen op telefoon oid op dit moment helemaal niet van toepassing/ingesteld.

Wat wel handig zou zijn is dat ik niet altijd alles terug hoef te kijken en dat ik dus op de tijdlijn van de NVR wel kan zien wanneer er iemand in de buurt/aan de deur is geweest. Moet ik hiervoor dan toch iets van tripwire of IVS aan gaan zetten? (los van of ik hiervan een melding wil op mijn mobiel)

Plat gezegd: hoe zorg ik ervoor dat ik op de tijdlijn van de NVR die momenten dat er wat gebeurt snel kan vinden?

dank alvast allemaal
Je kunt inderdaad motion detection aanzetten en/of tripwire.
In het overzicht bij het afspelen kun je dan alleen de events laten afspelen of op een bepaald tijdstip gaan kijken.
Op mijn iPad met de iDMSSHD lite, ziet dat er zo uit.
Hier zie ik dus zowel de 24/7 opnames als de events bij elkaar.
Zou ik alleen de events kiezen dan zouden de verticale grijze streepjes oranje van kleur zijn.

NVR

• FabiandJ
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
Iemand tips voor een geschikte camera?

Ik ben opzoek naar een camera welke via WiFi werkt, ik wil er namelijk één op de schuur zetten, stroom is daar wel aanwezig maar geen UTP kabel. Op deze manier kan ik de achteringang in de gaten houden plus de auto.

Verder wil ik ook bij de voordeur een camera hebben, veel ruimte heb ik daar niet. Nu heb ik daar wel een lichtpunt zitten, bestaan er camera's waar een lamp inzit zodat ik de voordeur kan verlichten maar er ook een camera in dezelfde module? Of mogelijk een deurbel met camera..?

FabiandJ wijzigde deze reactie 13-02-2019 15:45 (4%)

• Mafbal
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 19-02 14:13
@HoppyF top thanks.
dit gaat dus onafhankelijk van of je die tripwire nou een melding laat doorzetten naar domotica, mail of telefoon. Dat hoef ik allemaal niet direct het gaat me gewoon om het gemak van terugzoeken zeg maar.

Ik ga eens even spelen met die tripwire instelling/IVS

• HoppyF
Mafbal schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 17:38:
@HoppyF top thanks.
dit gaat dus onafhankelijk van of je die tripwire nou een melding laat doorzetten naar domotica, mail of telefoon. Dat hoef ik allemaal niet direct het gaat me gewoon om het gemak van terugzoeken zeg maar.

Ik ga eens even spelen met die tripwire instelling/IVS
Ik krijg ook geen meldingen per e-mail o.i.d.
Kun je gewoon instellen.
Wel moet je bij tripwire ook een periode opgeven. Bv 24/7 iedere dag.
De kleur hiervan is bij mij in de NVR oranje.

Opmerking:
Ik heb nog wel het probleem dat ik eerder heb genoemd, dat het pre event record tijdstip van bv 5 seconden niet goed wordt meegenomen. Kortom, iemand “loopt” over de tripwire lijn en dan begint het opnemen van het event. De tijd die ervoor zit dus als de persoon komt aanlopen, had ik ook graag in het event gezien.
Volgens Piet91 mogelijk een bug, maar wellicht werkt dit bij jou wel goed.

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Iemand nog een idee?

Ik heb nu getest (IPC-HDW2231RP-ZS)de vele tips hier bij de eerste auto op de oprit 3 meter is het redelijk duidelijk. De auto daar achter is het niet te zien wie er bij staat. (herkenbaar). Is dit op te lossen met een meer MP pixel camera of is dat gewoonweg te ver?

Dacht als alternatief wellicht de IPC-HDW5831R-ZE te proberen volgens de spec zou deze op 18 m indentify kunnen doen. Is deze ook full color?

Sluitertijd staat inmiddels op 1/1000.

• ToyotaMR2
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21:29
Ik wil dat ik vanuit een scherm in de woonkamer kan zien wie er voor de deur staat.

Nu dacht ik eerst aan een slimme deurbel, maar prijzig en opslag is met externe cloud (dus afhankelijk). Maar aangezien ik ook op meerdere plekken camera's wil, is het niet mogelijk om gewoon een camera op te hangen waarmee ik bv op de NAS kan opslaan, maar dus ook real live feed krijg op een scherm/tablet iets dat aan de muur hangt.

TK: Lenzers LEW102 horloge

• sOid
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 18-02 08:22
Piet91 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 21:22:
[...]

Helemaal niet zonde. Juist nu je in de verbouw zit kun je makkelijk, snel en goedkoop de boel goed aanleggen.
Late reactie, waarvoor excuus. Maar ja, dat klopt. Echter: ik moet al met een hele hoop buizen naar beneden (4x UTP, 1x groep zolder, 1x loos voor zonnepanelen, 1x wasmachine, 1x droger). Door diezelfde koof lopen ook nog een 125mm spirobuis, gas, aanvoer/retour cv, koud/warm water, afvoer wasmachine/cv en een leiding voor de thermostaatkabel. Het wordt al proppen.
[...]

Begrijp ik nou goed dat je de netwerkkabel onbeschermd door de gevel wil leggen? Wat als je huis hebt verbouwd en je vervolgens je camera wil aansluiten en je merkt dat de netwerkkabel niet goed werkt?
Daar heb je een goed punt. Gek; met elektra denk ik wel zo. En gewone UTP-kabels ook, haha.
Mijn advies; leg sowieso de kabel in de gevel in een installatiebuis en het liefst naar een centrale locatie (bij jouw dus de meterkast).
Weet jij nog een nette oplossing om 'm buiten af te werken? Punt is: ik weet niet 100% zeker of ik überhaupt wel camera's wil. Dat is ook de reden dat ik liever niet nu al ga boren en daar een leiding door heen leg. Dan liever op het moment dat ik die dingen echt ga aanleggen, en dan maar een klein stukje zichtwerk van de kabel.

• ToyotaMR2
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21:29
Gewoon een kabel/lasdoos.

TK: Lenzers LEW102 horloge

• Goverman
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 19-02 10:41

Goverman

not loaded

Zo, gisteren bij Andy de bestellling afgerond voor:
3 x SD22404T-GN (4 mp mini ptzx dome)
1 x NVR4108HS-8p-4KS2

Ik heb uiteindelijk voor deze ptz gekozen omdat ik genoeg omgevingslicht heb en met ptz kan bijsturen wanneer ik dat wil. Zo kan ik bijvoorbeeld de camera's (handmatig) draaien en Goverdochter op de schommel monitoren. En ik kan dus tweaken op de kritische dagen.

Eerder had ik al 2 bevestigingsbeugels en een 4 TB WD Purple aangeschaft. Alle zaken als kabels, lasdozen, etc. haal ik bij de Hornbach o.i.d. En daarna kan ik lekker klussen :)

Uiteindelijk denk ik dat ik de Foscam (waar ik het eerder over had) gewoon laat zitten en ook ga aansluiten op de NVR. Misschien qua beeldkwaliteit een stukje minder, maar dat boeit niet echt, ik heb al genoeg andere camera's om het hele perceel in de gaten te houden.

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

• HoppyF
ToyotaMR2 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 20:00:
Ik wil dat ik vanuit een scherm in de woonkamer kan zien wie er voor de deur staat.

Nu dacht ik eerst aan een slimme deurbel, maar prijzig en opslag is met externe cloud (dus afhankelijk). Maar aangezien ik ook op meerdere plekken camera's wil, is het niet mogelijk om gewoon een camera op te hangen waarmee ik bv op de NAS kan opslaan, maar dus ook real live feed krijg op een scherm/tablet iets dat aan de muur hangt.
Dat kan.
Een tablet met een app kun je hiervoor gebruiken.
Deze geeft dan continu beeld zodat je kunt zien wat er gebeurt.
Als je beelden wilt opslaan kan dat op een SD kaartje of op een NAS.
Op een NAS kun je wat langer beelden bewaren mits daar voldoende ruimte is.
Je zou er ook voor kunnen kiezen alleen op te gaan nemen als er ook werkelijk iemand voor je deur staat.
Wil je geluid kunnen horen en andersom ook terug kunnen praten komt er wat meer bij kijken.
Intercom functie kan wel maar niet bij iedere camera.

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Nu online
HoppyF schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 16:41:
[...]

Dat kan.
Een tablet met een app kun je hiervoor gebruiken.
Deze geeft dan continu beeld zodat je kunt zien wat er gebeurt.
Als je beelden wilt opslaan kan dat op een SD kaartje of op een NAS.
Op een NAS kun je wat langer beelden bewaren mits daar voldoende ruimte is.
Je zou er ook voor kunnen kiezen alleen op te gaan nemen als er ook werkelijk iemand voor je deur staat.
Wil je geluid kunnen horen en andersom ook terug kunnen praten komt er wat meer bij kijken.
Intercom functie kan wel maar niet bij iedere camera.
Of volledig in de cloud, dus en live kijken en opslaan in de cloud.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• raymonvdm
Wellicht is dit nog een optie als deurbel camera?

http://nl.dahuasecurity.c...cts/vto2111d-wp-7421.html

Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar het lijkt me interessanter dan een RING

raymonvdm wijzigde deze reactie 14-02-2019 16:56 (35%)

• Noppesnada
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 19-02 18:36
raymonvdm schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 16:55:
Wellicht is dit nog een optie als deurbel camera?

http://nl.dahuasecurity.c...cts/vto2111d-wp-7421.html

Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar het lijkt me interessanter dan een RING
Naar deze heb ik ook gekeken omdat ik een bedrade video deurbel wil (wireless is waardeloos).

Groot nadeel: er is geen fysieke bel op aan te sluiten of een wireless chime.

Voor mij een absolute must.

• raymonvdm
Noppesnada schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 16:58:
[...]

Naar deze heb ik ook gekeken omdat ik een bedrade video deurbel wil (wireless is waardeloos).

Dan zou je nog kunnen kijken naar deze https://doorsafe.nl/shop/...t-intercom-doorsafe-6600/

• HoppyF
Martinusz schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 16:48:
[...]

Of volledig in de cloud, dus en live kijken en opslaan in de cloud.
Heeft niet mijn voorkeur.
Ik sla de data liever lokaal op.
Veel cloud diensten vwb video streaming zijn ook betaalde diensten.

• HoppyF

• Noppesnada
Had ik al een keer gevonden, Vond hem niet zo fraai.

Heb al een Ring 1 gehad, erg teleurstellend, daarna een China videodeurbel via Amazon. Zelfde probleem, reactietijd is veel te traag en beeldkwaliteit is om te huilen. Wel voor beiden mijn aankoopbedrag terug gehad en de Amazon bel mocht ik houden.

• raymonvdm
Ja ik plaatste hierboven net al een link naar een ander Dahua model

• wh00pz
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 18-02 22:04
Hi all,

Heb een vraagje. Ben sinds kort trotse eigenaar van een Dahua DH-SD1A203T-GN.
Ik heb er geen SD-kaart in zitten, maar maak gebruik van de cloud dienst imou.

De camera staat ingesteld op opname bij beweging.
Dit gaat opzich prima, maar de opname is elke keer max "x" (ik dacht 20) seconden. Dit resulteert in opnames die halverwege stoppen en omdat er al beweging is, de motion detection niet opnieuw afgaat. Op deze manier zie ik alleen het begin van de motion ipv de volledige opname.

Heb al wat gespeeld met instellingen, maar iemand ideeën?

• HoppyF
Dat klopt maar voor deurbel gebruik zou WiFi wel kunnen.
Normaal gesproken moet je een camera inderdaad bedraad aansluiten maar ik denk dat 99% van de mensen geen netwerkkabel bij zijn voordeur heeft liggen en daar ook niet gemakkelijk een kabel naartoe kan trekken.
Dat is WiFi een redelijk alternatief.

• Noppesnada
HoppyF schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 19:03:
[...]

Dat klopt maar voor deurbel gebruik zou WiFi wel kunnen.
Normaal gesproken moet je een camera inderdaad bedraad aansluiten maar ik denk dat 99% van de mensen geen netwerkkabel bij zijn voordeur heeft liggen en daar ook niet gemakkelijk een kabel naartoe kan trekken.
Dat is WiFi een redelijk alternatief.
Nou, mijn deurbel zit bedraad aangesloten. Die komt rechtstreeks uit in de meterkast.

Kwestie van dit oude draadje vervangen door een UTP kabel en gaan.

Probleem is het gebrek aan POE video deurbellen (betaalbaar althans)

• HoppyF
Noppesnada schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 19:11:
[...]

Nou, mijn deurbel zit bedraad aangesloten. Die komt rechtstreeks uit in de meterkast.

Kwestie van dit oude draadje vervangen door een UTP kabel en gaan.

Probleem is het gebrek aan POE video deurbellen (betaalbaar althans)
Ja, bedraad omdat de voeding voor je deurbel uit de meterkast komt zeker.
Deurbel met POE zou leuk zijn maar dan heb je alsnog een POE switch of POE adapter nodig plus een netwerkkabel.
Standaard is er zoiets niet aanwezig bij voordeur.

• Noppesnada
HoppyF schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 19:36:
[...]

Ja, bedraad omdat de voeding voor je deurbel uit de meterkast komt zeker.
Deurbel met POE zou leuk zijn maar dan heb je alsnog een POE switch of POE adapter nodig plus een netwerkkabel.
Standaard is er zoiets niet aanwezig bij voordeur.
Okay, niet voor iedereen dan. Voor mij zeer eenvoudig te realiseren. Volop stroom in de meterkast

• HoppyF
Noppesnada schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 19:46:
[...]

Okay, niet voor iedereen dan. Voor mij zeer eenvoudig te realiseren. Volop stroom in de meterkast
Bij mij ook stroom zat!
Nul netwerk daar....

• bbn_ldp
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 21:41
Quindor schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 23:38:
[...]

Ze zijn onderweg (beide het model met en zonder vari-focale lens) maar voordat ik ze daadwerkelijk een tijdje heb kunnen testen en een fatsoenlijke video daarover heb kunnen maken zijn we denk ik wel 1 tot 2 maanden verder helaas.
Kan je al iets zeggen over de nacht kwaliteit?

Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6

• Quindor
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 01:41

Quindor

Switching the universe....

bbn_ldp schreef op zondag 17 februari 2019 @ 22:07:
[...]

Kan je al iets zeggen over de nacht kwaliteit?
Ik heb ze binnen en ben ze tot nu toe ook binnen aan het testen en mijn voorlopige oordeel is dat ze in principe net zo goed beeld geven qua gevoeligheid maar dan met 25 frames per seconden en niet 15. Wel blijven ze langer "in kleur" dus in theorie is dat beter.

De echte test zal toch echter echt buiten moeten zijn en daarvoor moet ik tijd vinden om alles op te hangen en bekabelen, etc. hopelijk binnenkort zodat ik ook een gedegen vergelijking video kan maken zoals vorige keer.

Mijn blog http://intermit.tech, Mijn vakantie http://www.campzone.nl

• Protax
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 19-02 18:24
Ik ben op zoek naar een goedkope IP camera, waarvan ik de beelden ook kan bekijken op mijn mobiel.

Onlangs ben ik vader geworden en hebben wij een dure babywebcam gekocht, maar die is niet extern beschikbaar. Soms is dit echt onhandig gezien ik in huis niet altijd dat bijbehorende scherm bij de hand heb.

Zijn er mensen die ervaring hebben met AliExpress camera's? Bijv:

https://www.aliexpress.co...b29b0&transAbTest=ae803_4

of:

https://www.aliexpress.co...6f858&transAbTest=ae803_4

Hopelijk kunnen jullie mij voorzien van wat tips :)

Protax wijzigde deze reactie 18-02-2019 10:41 (3%)

• MeltedForest
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 19-02 08:44
Protax schreef op maandag 18 februari 2019 @ 10:40:
Ik ben op zoek naar een goedkope IP camera, waarvan ik de beelden ook kan bekijken op mijn mobiel.

Onlangs ben ik vader geworden en hebben wij een dure babywebcam gekocht, maar die is niet extern beschikbaar. Soms is dit echt onhandig gezien ik in huis niet altijd dat bijbehorende scherm bij de hand heb.

of:

Ik heb een simpele babyfoon met alleen geluid voor een paar tientjes (de goedkoopste van Philips) en ernaast deze in de babykamer gezet: https://www.gearbest.com/goods/pp_009981882806.html

Je kan via de app live kijken, instellen of je een melding wil bij beweging en zone instellen. Hij neemt dan ook 9 seconden op en maakt dat beschikbaar in de app. Er kan ook een SD kaartje in waarmee je kan opnemen en je kan ook opnemen naar de NAS (al is dat voor babymonitoring een beetje overdreven en dat laatste heb ik nog niet aan de praat gekregen). Hij heeft trouwens ook two-way audio, prima nachtbeeld en dat allemaal voor weinig geld.

• Sanderrr
  • Laatst online: 19-02 18:45
Let wel op dat je invoerkosten gaat krijgen via Ali.

Ik gebruik zelf deze als babymonitor: https://www.ipcam-shop.nl/ipc-c22p.html
Werkt goed, scherp beeld, makkelijke app, notificaties in te stellen en stabiele verbinding.

Sanderrr wijzigde deze reactie 18-02-2019 15:41 (7%)

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

of:

Onlangs twee van deze gekocht.

Geen invoer hoeven betalen.
Werken prima via de danale app ook goed beeld. Nemen niet op zonder de betaalde cloud dienst. Motiondetection is wel gratis. Kan je evt wel toevoegen aan synology is mij ook gelukt echter vind ik opnemen niet nodig.

Iemand trouwens ervaring met de dahua nvr NVR5208-8P-4KS2 kan deze krijgen.Voor 300 incl verzending tax free

Bl4ckviper wijzigde deze reactie 18-02-2019 19:04 (3%)

• patrickvanvalen
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 23:07
Heb net de 4416 16P 4ks2.
Ik ben nog aan het uitzoeken hoe eea werkt, maar tot nu toe wel te vreden.
Ook andere merken camera's werken er goed op.
Ik heb hier alleen het probleem van een Telfort experia v10 modem waar weinig op in te stellen is. Dus het van buitenaf inloggen heb ik nog niet werkende.
Die experia zit in de range van 192.168.2.xxx. Maar de rest van mijn achterliggende netwerk zit op 192.168.1.xxx.

51 x Amerisolar 13.500W, 3 x SMA 4000TL-21 Mitsubishi Zubadan 11,2 KW 3 fasen, 2x 300 liter rvs, 2x Mitsubishi airco 5 KW. Piazzetta P943M pelletkachel, Fibaro HC2 met 55 accessoires.

• MadMan
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 02:36

MadMan

What the....

Sanderrr schreef op maandag 18 februari 2019 @ 15:40:
Let wel op dat je invoerkosten gaat krijgen via Ali.

Ik gebruik zelf deze als babymonitor: https://www.ipcam-shop.nl/ipc-c22p.html
Werkt goed, scherp beeld, makkelijke app, notificaties in te stellen en stabiele verbinding.
Ik heb de afgelopen maanden voor honderden euro's besteld daar en heb letterlijk nergens invoerkosten voor hoeven te betalen. Dat valt dus wel mee, het is meer een kwestie van pech hebben als de douane je pakje onderschept, zoals met elke andere leverancier buiten de EU.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

• Zondagskindje
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 19-02 16:07

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

of:

Bij de Lidl zijn ook camera's te koop.
Werkt goed en niet duur.

"I've always been mad.
I know I've been mad, like the most of us are.
Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Spekkies

• Reloader
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 19-02 09:52
Noppesnada schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 16:58:
[...]

De nest deurbel kun je aansluiten op een traditionele gong :)

Ctrl+alt+Baksteendoorjescherm werkt altijd

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

patrickvanvalen schreef op maandag 18 februari 2019 @ 23:04:
Heb net de 4416 16P 4ks2.
Ik ben nog aan het uitzoeken hoe eea werkt, maar tot nu toe wel te vreden.
Ook andere merken camera's werken er goed op.
Ik heb hier alleen het probleem van een Telfort experia v10 modem waar weinig op in te stellen is. Dus het van buitenaf inloggen heb ik nog niet werkende.
Die experia zit in de range van 192.168.2.xxx. Maar de rest van mijn achterliggende netwerk zit op 192.168.1.xxx.
zie bij de specs van jou staan:

Internal HDD 4 SATA III Port, Up to 6 TB capacity for each HDD
HDD Mode Single

Bij mij is het:
Internal HDD 2 SATA III Ports, up to 8TB capacity for each HDD
HDD Mode Single

Betekend dit dat als je twee HDD's erin doet beide worden beschreven of is het voor de RAID? Dus als je 8 TB wilt in totaal is het wijzer 1 8 TB schijf erin te doen?

• Piet91
Net hier een tijdje een auto in de straat gehad die wel heel lang bleef staan.
Ik ging even verderop kijken en zodra ik weer bij huis was reed die weg.

Heb maar even een tripwire over de straat gedaan voor de komende nacht(en)...
Pagina: 1 ... 31 32 33 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True