Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnvolkering
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:27
Beste ip camera liefhebbers,
Zijn er hier ervaringen betreft opnemen op een sd kaartje vs. het gebruik van een NVR?

Momenteel heb ik 1 Dahua IPC-HDW5231R-ZE met een class 10 sd kaartje. Deze ingesteld op opname bij bewegingen.
Dit werkt op zich goed, maar het terug kijken valt tegen.
We gebruiken de DMSS app op Android en IOS voor terug kijken.

Nu komt het regelmatig voor dat het terug kijken vast loopt als er iets interessants gebeurd. Dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.

Daarom vroeg ik me af of het gebruiken van een NVR een prettigere terug kijk beleving kan geven?
Of zijn er betere apps voor het terugkijken van opname van de Dahua camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-10 22:24
johnvolkering schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 09:38:
Beste ip camera liefhebbers,
Zijn er hier ervaringen betreft opnemen op een sd kaartje vs. het gebruik van een NVR?

Momenteel heb ik 1 Dahua IPC-HDW5231R-ZE met een class 10 sd kaartje. Deze ingesteld op opname bij bewegingen.
Dit werkt op zich goed, maar het terug kijken valt tegen.
We gebruiken de DMSS app op Android en IOS voor terug kijken.

Nu komt het regelmatig voor dat het terug kijken vast loopt als er iets interessants gebeurd. Dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.

Daarom vroeg ik me af of het gebruiken van een NVR een prettigere terug kijk beleving kan geven?
Ik gebruik deze app ook alleen dan om live naar de camera te kijken en opnames van de NVR te kunnen afspelen op mijn iPad. iDMSSHD lite.
Dat werkt goed en blijft niet hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-10 18:05

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

johnvolkering schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 09:38:
Een beleving zou ik het niet noemen, maar een Dahua NVR icm iDMSS (of gDMSS voor Android) werkt ook hier al langere tijd goed en stabiel.
Ik dacht het eerst ook via een SD kaartje te doen, maar dat werkte eigenlijk ook nooit lekker. Er gaat niets boven een NVR wat mij betreft.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-10 22:04
Ik ben me aan het verdiepen in de beveiligingscamera's. Ik heb al een heleboel gelezen maar ik zit nog met een vraag.

Thuis heb ik een Synology DS415play staan. Niet de meest krachtige nas. Hier zou ik graag de beelden op willen slaan.
Het is ook mogelijk om hier Surveillance Station op te installeren. Maar mijn vraag is hoeveel rekenkracht het vraagt om de Synology de motion detecion te laten afhandelen. Merk ik hier veel van op de nas als ik 4 camera's hiermee verbind?

Ik neem aan dat dit veel rekenkracht kost om dit voor ongeveer 4 camera's te laten doen.
Daarom mijn vraag of het ook mogelijk is om de camera (Dahua of Hikvision) zelf de motion detection af te laten handelen en dus alleen de beelden op te slaan op de Synology?

Wie kan mij hierover informeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidoweb55
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-10 15:20
Als je al een niet al te stabiele Nas hebt zou ik je echt een NVR adviseren. Of het met 4 camera’s met motiondetection wel of niet stabiel draait weet ik niet. Als 1 beweging meerdere opnames triggert dan kan het wel eens zeuren worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
Ik wil niet zeggen dat hij niet stabiel is, maar wellicht niet krachtig genoeg.
De vraag is of dit werkelijk zo is.

Daarnaast nog mijn vraag: is ook mogelijk om de camera (Dahua of Hikvision) zelf de motion detection af te laten handelen en dus alleen de beelden op te slaan op de Synology?
Of is voor de motion detection een NVR/nas nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
@larsiey Dat is mogelijk; maar wel in beperkte mate. Je kunt de camera de motion detection laten afhandelen en door de Synology laten opnemen maar dat is beperkt tot de meest simpele motion detection; dus niet zaken als tripwire, intrustion etc.
IMHO niet bruikbaar.

Je kunt ook je Synology motion detection kunnen laten afhandelen. Ik weet niet in hoeverre Surveillance Station aan motion detection doet (m.a..w; of dat beter is dat de basale motion detection dat Dahua/Hikvision doet), maar met elke extra camera wordt er meer van de NAS' hardware gevraagd.

En dit is hét voordeel van een NVR: als je een NVR neemt van hetzelfde merk als de camera kan de camera betere manieren van motion detection (dus tripwire, intrusion etc.) doorgeven aan de NVR.
Daarom kunnen NVR's ook vrij eenvoudige hardware bevatten omdat elke camera dus zijn eigen detectie afhandelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
Piet91 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 23:51:
@larsiey Dat is mogelijk; maar wel in beperkte mate. Je kunt de camera de motion detection laten afhandelen en door de Synology laten opnemen maar dat is beperkt tot de meest simpele motion detection; dus niet zaken als tripwire, intrustion etc.
IMHO niet bruikbaar.

Je kunt ook je Synology motion detection kunnen laten afhandelen. Ik weet niet in hoeverre Surveillance Station aan motion detection doet (m.a..w; of dat beter is dat de basale motion detection dat Dahua/Hikvision doet), maar met elke extra camera wordt er meer van de NAS' hardware gevraagd.

En dit is hét voordeel van een NVR: als je een NVR neemt van hetzelfde merk als de camera kan de camera betere manieren van motion detection (dus tripwire, intrusion etc.) doorgeven aan de NVR.
Daarom kunnen NVR's ook vrij eenvoudige hardware bevatten omdat elke camera dus zijn eigen detectie afhandelt.
Bedankt voor de heldere uitleg!
Hier kan ik wat mee. :)

En is het dan mogelijk om de beelden wel op de Synology op te slaan?
Hier heb ik namelijk 24TB aan harde schijven in zitten, beetje zonde om nog meer te kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door larsiey op 27-02-2019 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 22:08

iMars

Full time prutser

Voor iedereen die geinteresseerd is in Network Optix, er zijn ook starters-licenties voor 4 camera's (ipv 8 ). Deze zijn stukken goedkoper (€200 ex btw). Er is een Nederlands tussen persoon die deze licenties kan en wil geven (verkopen ;) ).

Ik weet niet of deze melding mag (het is geen vraag en aanbod). Maar ik weet dat er de vorige keer best veel animo was voor deze software.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-10 16:46
Piet91 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 23:51:
IMHO niet bruikbaar.
Dat is niet waar. Hangt totaal af van welke camera je hebt. Ik heb de IPC-HDBW4239R-ASE. Die kan dat wel. Momenteel laat ik de webcam alles afhandelen. Opnemen gebeurd op de Synology. Dat werkt (boven verwachting) uitstekend.

Event Trigger:
Motion detection, Video tampering , Scene changing, Network disconnection , IP address conflict, Illegal Access,Storage anomaly

IVS:
Tripwire, Intrusion, Object Abandoned/Missing

Advanced Intelligent Functions:
Face Detection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
larsiey schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 07:48:
Bedankt voor de heldere uitleg!
Hier kan ik wat mee. :)

En is het dan mogelijk om de beelden wel op de Synology op te slaan?
Hier heb ik namelijk 24TB aan harde schijven in zitten, beetje zonde om nog meer te kopen.
Akemi schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 10:57:
Dat is niet waar. Hangt totaal af van welke camera je hebt. Ik heb de IPC-HDBW4239R-ASE. Die kan dat wel. Momenteel laat ik de webcam alles afhandelen. Opnemen gebeurd op de Synology. Dat werkt (boven verwachting) uitstekend.

Event Trigger:
Motion detection, Video tampering , Scene changing, Network disconnection , IP address conflict, Illegal Access,Storage anomaly

IVS:
Tripwire, Intrusion, Object Abandoned/Missing

Advanced Intelligent Functions:
Face Detection
Dat was ik vergeten te melden; ik ga bij opnemen op een NAS vanuit dat je Surveillance Station gebruikt; dan is IVS niet mogelijk.
Gebruik je de NAS puur voor opslag, dan kan IVS inderdaad wel opgeslagen worden op de NAS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-10 22:23
Kan iemand mij de beste camera aanraden voor €100?

spoiler:
grapske!

Hele topic doorgelezen en denk dat ik voor de IPC-HDW2231R-ZS ga.

Hoe gaat het bestellen via Andy precies? Eerst mailen en krijg je dan een betaalverzoek? Krijg je een speciale prijs of gewoon de prijs die weergeven wordt op Ali?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akemi
Ari Gold schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 11:11:
Kan iemand mij de beste camera aanraden voor €100?

Hoe gaat het bestellen via Andy precies? Eerst mailen en krijg je dan een betaalverzoek? Krijg je een speciale prijs of gewoon de prijs die weergeven wordt op Ali?
Dat hangt heel erg van je situatie af. Ik heb bijvoorbeeld een lantaarnpaal voor mijn deur staan. Dat maakt voor mij een full colour cam voor in de nacht mogelijk. Is het heel donker bij jou dan is een IR cam weer handiger. Hoeveel detail wil je ?

Andy kan je gewoon een mail sturen en vertellen wat je wil. Hij stuurt je een prijs terug en als je akkoord geeft krijg je een paypal betaalverzoek link terug. Bij mijn was de prijs 20 euro lager dan op ali.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
Akemi schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 11:46:
[...]

Dat hangt heel erg van je situatie af. Ik heb bijvoorbeeld een lantaarnpaal voor mijn deur staan. Dat maakt voor mij een full colour cam voor in de nacht mogelijk. Is het heel donker bij jou dan is een IR cam weer handiger. Hoeveel detail wil je ?

Andy kan je gewoon een mail sturen en vertellen wat je wil. Hij stuurt je een prijs terug en als je akkoord geeft krijg je een paypal betaalverzoek link terug. Bij mijn was de prijs 20 euro lager dan op ali.
Ik heb dezelfde situatie, lantaarnpaal voor de deur en IPC-HDBW4239R-ASE camera.
De prijs is nog wat euro’s lager dan de webshop op Ali. Gewoon even e-mailen en met Paypal betalen.
Week later heb je dan de spullen in huis.

Als je te weinig licht hebt de genoemde IR camera gebruiken.

• Ari Gold
Ik heb inderdaad ook een lantaarnpaal voor de deur. Is IR dan slechter?

• Piet91
  • Niet online
Ari Gold schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 12:45:
Ik heb inderdaad ook een lantaarnpaal voor de deur. Is IR dan slechter?
Dahua heeft (tot nu toe) 2 modellen (IPC-HFW4239T-ASE en IPC-HDBW4239R-ASE) die lichtgevoeliger zijn dan de welbekende 'standaard' 2MP Dahua modellen.
Dat betekent dat deze 2 camera's bij minder licht nog steeds bruikbaar beeld geven in kleur; waar andere camera's eerder moeten overschakelen op zwart/wit met IR licht.

Als je dus inderdaad genoeg zichtbaar licht hebt (lantaarnpaal, genoeg tuinverlichting etc., de hele nacht lang) dan kan zo'n lichtgevoeliger model aantrekkelijk zijn.

Nadeel is dat je dus ook echt genoeg licht moet hebben; want die twee camera's hebben geen IR cut filter of ingebouwde IR verlichting; dus als het echt donker wordt geven die donker, onbruikbaar beeld.

Ben wel benieuwd trouwens wat voor resultaten je krijgt met zo'n camera als je zichtbaar licht van achter komt. Bijvoorbeeld een situatie waarbij je een oprit hebt met zo'n camera boven je garagedeur en straatverlichting. Zodra de persoon dichterbij de camera komt (en dus licht in de rug) of de camera dan ook nog bruikbaar beeld heeft van het gezicht; of dat dus niet te donker word.

• Akemi
Piet91 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:43:
[...]
Ben wel benieuwd trouwens wat voor resultaten je krijgt met zo'n camera als je zichtbaar licht van achter komt. Bijvoorbeeld een situatie waarbij je een oprit hebt met zo'n camera boven je garagedeur en straatverlichting. Zodra de persoon dichterbij de camera komt (en dus licht in de rug) of de camera dan ook nog bruikbaar beeld heeft van het gezicht; of dat dus niet te donker word.
Zolang het binnen die 5 meter blijft is de herkenbaarheid prima. Die lantaarnpaal moet natuurlijk niet recht in de camera schijnen. Dat trekt geen enkel cam.

Enige waar ik problemen mee heb is bewegingsonscherpte. (in het donker) Zeker als het na de 5 meter is

• Ari Gold
Piet91 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:43:
[...]

Ja, precies. Als je bij ons voor de deur staat heb je het licht ook in je rug en schijnt het niet op je gezicht..dus of je dan iets zou herkennen is nog maar de vraag.

Je kan de IR gevoeligheid wel aanpassen bij de Dahua's toch (als je IR met een lantaarnpaal wilt gebruiken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-10 22:02

Goverman

not loaded

Goedemorgen allen,

Afgelopen week heb ik een start gemaakt met het project camera’s. Het enige wat tot nu toe is gelukt, is het draaiend krijgen van een wificam. Al het andere (nog) niet... Daarover heb ik dus de nodige hulpvragen.

spulletjes
Ik heb het volgende gekocht:
- NVR 4108HS-8P-4KS2 gekocht (via Andy)
- 3x SD22404T-GN (via Andy)
- 1x SD22204T-GN (wifi)
- 1x 4 TB WD purple

wat werkt wel
- De wificam heb ik draaiend: alle functies werken via de app imou.
- De NVR werkt: ik kan vanalles instellen en hij ziet ook de wificam (maar dat is dan alles)
- 1x SD22404 werkt: op een premade UTP-kabel krijg ik beeld.

wat heb ik gedaan
- ik heb de NVR aangesloten op de router met een UTP-kabel. Ik heb in de router niets veranderd (niet ingelogd). Ik heb nog niet kunnen kijken of ik via mijn windows laptop de NVR kan bereiken.

wat werkt niet

- mijn skills om UTP-kabels te maken… Ik heb al 10 stekkers verprutst en nog steeds is het niet goed. Ik snap niet wat ik verkeerd doe, ik volg alle instructies op, maar de kabel blijft niet in de stekker zitten en de aders maken ook geen goed contact op een of andere manier.

- De WD purple 4 TB wordt niet herkend door de NVR. De NVR zegt simpelweg dat er geen HDD in zit. Bij het booten van de NVR hoor ik wel geluiden die duiden op een harde schijf die geluid maakt, maar dat is dan ook alles. vermoeden: defecte HDD. Ik heb al een retourzending bij amazon aangemaakt. :(

- De wificam plopt op in de monitor waar je beelden kan zien, maar de NVR zegt “can not find network host”. Ik heb de camera een naam gegeven via de app imou (naam: wificam) en een wachtwoord. In de NVR moet ik een username (standaard admin) en een wachtwoord opgeven. Maar connecten doet ie niet.

Mijn netwerkaanleg skills zijn beperkt, dus ik denk dat daar een deel van het probleem zit (en dus ook de oplossing). Kan iemand me een beetje op weg helpen? Ik heb hier gewoon van gedroomd vannacht, dus kennelijk houd het me meer bezig dan goed voor me is… 8)7 |:(

Alvast bedankt! :)

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
Goverman schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:31:
Goedemorgen allen,

Afgelopen week heb ik een start gemaakt met het project camera’s. Het enige wat tot nu toe is gelukt, is het draaiend krijgen van een wificam. Al het andere (nog) niet... Daarover heb ik dus de nodige hulpvragen.

spulletjes
- 1x SD22204T-GN (wifi)
- 1x 4 TB WD purple

wat werkt wel
- De NVR werkt: ik kan vanalles instellen en hij ziet ook de wificam (maar dat is dan alles)

wat heb ik gedaan
- ik heb de NVR aangesloten op de router met een UTP-kabel. Ik heb in de router niets veranderd (niet ingelogd). Ik heb nog niet kunnen kijken of ik via mijn windows laptop de NVR kan bereiken.

wat werkt niet

- mijn skills om UTP-kabels te maken… Ik heb al 10 stekkers verprutst en nog steeds is het niet goed. Ik snap niet wat ik verkeerd doe, ik volg alle instructies op, maar de kabel blijft niet in de stekker zitten en de aders maken ook geen goed contact op een of andere manier.

- De WD purple 4 TB wordt niet herkend door de NVR. De NVR zegt simpelweg dat er geen HDD in zit. Bij het booten van de NVR hoor ik wel geluiden die duiden op een harde schijf die geluid maakt, maar dat is dan ook alles. vermoeden: defecte HDD. Ik heb al een retourzending bij amazon aangemaakt. :(

- De wificam plopt op in de monitor waar je beelden kan zien, maar de NVR zegt “can not find network host”. Ik heb de camera een naam gegeven via de app imou (naam: wificam) en een wachtwoord. In de NVR moet ik een username (standaard admin) en een wachtwoord opgeven. Maar connecten doet ie niet.

Mijn netwerkaanleg skills zijn beperkt, dus ik denk dat daar een deel van het probleem zit (en dus ook de oplossing). Kan iemand me een beetje op weg helpen? Ik heb hier gewoon van gedroomd vannacht, dus kennelijk houd het me meer bezig dan goed voor me is… 8)7 |:(

Oei, ingewikkeld verhaal!
Probeer eerst eens of je HDD het ergens anders wel goed doet.
Sluit deze bv aan in een PC.
Wat je ook kunt doen is een oude PC HDD in je NVR stoppen en kijken of de NVR deze wel ziet.
De kans op een defecte HDD is niet zo erg groot namelijk.
Ik heb zelf deze HDD die je noemt ook en bijna de zelfde NVR de versie zonder POE dan.

Zet je IP adressen van de camera’s in het zelfde subnet als je thuis netwerk dus bv 192.168.178.xxx
De default van de Dahua netwerkinstellingen is helaas nogal ongelukkig ze staan niet default op DHCP.
Het is wel handig om je router de IP adressen te laten uitdelen.

Netwerkkabels even uitsluiten door kortere kant en klaar kabels te gebruiken.
Misschien is er iets mis met je utp tang?
Normaal gesproken zitten de pluggen goed vast en moet het betrouwbaar werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-10 20:29

Blord

Hello Kitty !

Ik wil graag een bewakingscamera op de voorgevel van mijn huis. Het huis is gebouw in 1995 en is pre-wired met een 8-aderig kabel in bijna elke kamer en eentje recht uit de buiten voorgevel op de eerste verdieping. Ze dienden voor alarm sensoren. Op de buitenkabel staat nog een label SIRENE. Al deze kabels komen uit in de meterkast waar ook de internetmodem staat.
Deze kabel is geen utp kabel. De aders zijn niet twisted en dus los in een bundel. Ook zijn er twee aders dikker dan de 6 andere aders. Ik vermoed dat ze dienen voor stroomtoevoer. De aders zijn wel smal genoeg om in een RJ45 connector te krimpen ( denk ik want ik moet nog een krimptang gaan halen ).

Is de kabel te gebruiken voor een poe ip camera ? De afstand tussen beide einden schat ik op en 6-7 meter. Opnieuw een utp kabel trekken is geen optie want de kabel lijkt ingemetsel te zijn in de buitengevel.

Ik heb zelf geen ip camera om te testen want mocht de kabel niet goed zijn dan zal ik misschien een wifi camera moeten aanschaffen. Liefst heb ik een bedraad netwerk want wifi hier is vrij druk.

Mocht het werken dan kan ik in bijna elke kamer een camera hangen want er liggen nu gewoon losse kabels uit de muur hoog in de hoek.

[ Voor 9% gewijzigd door Blord op 01-03-2019 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-10 18:34

Dxue

PSN:EvilDrunk

Goverman schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:31:
Goedemorgen allen,

spulletjes
- 1x SD22204T-GN (wifi)
- 1x 4 TB WD purple

wat werkt wel

wat heb ik gedaan

wat werkt niet

De grootste uitdaging zit dus in de kabels goed aansluiten op de rj45 stekkers. Probeer op een stuk loze kabel zonder de mantel. Een stekker erop te zetten. Als dat je wel 'gewoon' goed afgaat, dan heb je misschien te veel van de mantel erom zitten, waardoor het draad niet helemaal in de stekker komt en je daardoor dus slechte verbinding maakt en daardoor dus de camera niet kan ontdekken.
wat ook kan is dat je camera niet goed staat ingesteld en raad ik je aan om een reset uit te voeren en dan de camera weer op dhcp te zetten (volgens mij is dat niet perse nodig op een poe nvr, maar pin me daar niet op vast). En zoals al eerder gezegd, probeer de camera eerst uit met een werkende netwerkkabel, voordat je meer gaat knoeien met de gelegde kabel. Koop een kabeltester (paar tientjes) en je kan zien wat je fout doet (als in welke draad geen contact maakt) of dat de kabel goed werkt.

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Blord schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:22:
Is de kabel te gebruiken voor een poe ip camera ? De afstand tussen beide einden schat ik op en 6-7 meter. Opnieuw een utp kabel trekken is geen optie want de kabel lijkt ingemetsel te zijn in de buitengevel.
Dat kan niemand je zo zeggen. UTP kabel is niet voor niets getwist. Bij niet teveel lengte, geen verstoring in de buurt (bv. elektriciteitskabels die parallel lopen) zou het mee kunnen vallen. De datasnelheid is waarschijnlijk vrij laag. Ideaal is het allemaal niet en als het werkt is er geen garantie dat dat zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Ideaal is de kabel niet. Helaas heb ik geen goedkope camera om dit te testen. Ik heb een foto geplaatst. Helemaal linksboven steekt er een kabel uit. De andere uiteinde komt in de meterkast uit die in de garage staat dus niet in de kamer daarachter. De bedoeling is om de hele voorkant in de gaten te houden maar niet de kant van het huis met de rode bakstenen. Zoomen en geluid is niet belangrijk.

Daar kan een dome/turret aan de bovenkant of een bullet aan de zijkant geplaatst worden. Nog suggesties ?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZIOZ2hx.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
Edit: vorige post gemist.

@Blord ziet dat er een beetje zoals dit uit?

Afbeeldingslocatie: https://www.cablepartners.nl/media/catalog/product/cache/1/image/400x250/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/A/F/AF_396.jpg

Of hebben ze wel de kleuren van een utp kabel? Oranje, groen blauw etc.

[ Voor 185% gewijzigd door Ari Gold op 01-03-2019 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
@Blord Kun je niet even ergens 2 stekkertjes erop knijpen en kijken of je dan bijvoorbeeld een 100Mbit tot stand krijgt? Op een 6 a 7 meter geef ik je best kans op een 100Mbit verbinding, en meer heeft een camera toch niet nodig.

Zekerheid kan niemand je geven met zoiets, dat moet je echt testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Met zo'n hoog positie en wijd uitzicht zal ik geen gezichten kunnen herkennen. De oprit zit net tussen twee lantaarnpalen en 's nachts is het vrij donker. IR verlichting is a must.

Is deze camera geschikt ? Met de 4mm lens is de hoek 83 graden.
https://www.dx.com/p/HIKV...-6mm-2066027#.XHlXDbhCcuU
De footage van de camera, YouTube: Hikvision DS 2CD2042WD I Sample Footage (Day and Night)
Is het gelijkwaardig met de Dahua camera's die hier aangeprezen worden ?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/i3cBAze.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HRf2AkI.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Blord op 01-03-2019 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Ari Gold schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 16:42:
Edit: vorige post gemist.

@Blord ziet dat er een beetje zoals dit uit?

[Afbeelding]

Of hebben ze wel de kleuren van een utp kabel? Oranje, groen blauw etc.
Links is de bestaande kabel die in de muur steekt. Rechts is de UTP kabel
Naast elk gezien is de UTP kabel wel een maatje kleiner. Misschien kan ik een werkende UTP kabel doormidden knippen en alle 8 aders met elkaar verbinden. Wel een pokkenwerk en het signaal gaat er niet beter van worden.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ql7ztDz.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Blord op 01-03-2019 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
Blord schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 17:20:
[...]

Links is de bestaande kabel die in de muur steekt. Rechts is de UTP kabel
Naast elk gezien is de UTP kabel wel een maatje kleiner. Misschien kan ik een werkende UTP kabel doormidden knippen en alle 8 aders met elkaar verbinden. Wel een pokkenwerk en het signaal gaat er niet beter van worden.
[Afbeelding]
Links is een alarmkabel waarvan de 2 dikkere kabels de voeding is. Rechts ziet er in mijn optiek niet uit als een UTP kabel.. Heb je die daar los liggen? Wat staat er op de kabel zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Op de kabel rechts staat UTP unshielded twisted 4 pairs enhanced category 5. Deze komt van de 100meter rol op de achtergrond. Liefst zou ik deze kabel willen gebruiken voor de ip camera. Dan weet 100% zeker dat het gaat werken. Maar dan moet het door de muur getrokken worden. Mocht het trekken niet lukken en de bestaande kabel beschadigen dan heb ik helemaal geen kabel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
Blord schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 17:02:
Met zo'n hoog positie en wijd uitzicht zal ik geen gezichten kunnen herkennen. De oprit zit net tussen twee lantaarnpalen en 's nachts is het vrij donker. IR verlichting is a must.

Is deze camera geschikt ? Met de 4mm lens is de hoek 83 graden.
https://www.dx.com/p/HIKV...-6mm-2066027#.XHlXDbhCcuU
De footage van de camera, YouTube: Hikvision DS 2CD2042WD I Sample Footage (Day and Night)
Is het gelijkwaardig met de Dahua camera's die hier aangeprezen worden ?

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je foto's zijn wide angle. 4mm zal een stuk meer ingezoomd zijn maar je weet natuurlijk niet hoeveel precies. Handig zou zijn om een vari-focal neer te zetten.

Over je kabel; nu zie ik het inderdaad wel. Zelf nooit een utp kabel gezien met die fijne kabels. Weet niet of het aan elkaar twisten wel gaat werken. Je kan het altijd testen.

Edit: bij nader inzien, afhankelijk van de dikte van die kabels zou je er wel een connector op kunnen zetten.

De kabel die naar buiten loopt..hoe gaat die door de muur? Door een pvc buis oid?

[ Voor 4% gewijzigd door Ari Gold op 01-03-2019 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Blord schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 18:59:
Op de kabel rechts staat UTP unshielded twisted 4 pairs enhanced category 5. Deze komt van de 100meter rol op de achtergrond. Liefst zou ik deze kabel willen gebruiken voor de ip camera. Dan weet 100% zeker dat het gaat werken. Maar dan moet het door de muur getrokken worden. Mocht het trekken niet lukken en de bestaande kabel beschadigen dan heb ik helemaal geen kabel meer.
Als de dikke kabel links op de foto, niet door een buis loopt en dus niet te vervangen is door een UTP kabel dan zou je inderdaad kunnen overwegen een bestaande UTP patchkabel door te knippen en deze aan de dikke kabel te verbinden. Je moet dan solderen en met krimpkous werken en fraai ziet het er niet uit maar het zou kunnen werken. Garanties krijg je niet want de bestaande kabel is nu eenmaal geen netwerkkabel.
Echter de geringe lengte en wellicht weinig storing in de buurt zou een werkend signaal kunnen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 09:29

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik heb een camera via Aliexpress gekocht die via P2P werkt en ONVIF en RTSP ondersteunt.
https://www.aliexpress.co...042311.0.0.3d424c4dIrtrL4

Via verschillende P2P apps kan ik op mijn mobiel de stream bekijken en het geluid unmuten
Wat ik zou willen:
2 streams tegelijk bekijken waarbij je ook van allebei het geluid standaard door krijgt.
De apps die ik gevonden heb doen dit niet. Pas als ik in ht overzicht een camera selecteer kan ik de audio stream aanzetten.

Mijn doel:
Babyfoon op 2 kamers die ik met 1 mobiel device (telefoon of tablet, iOS en/of Android, kan bekijken
Gewone babyfoons zijn duur EN hebben moeite om door het beton van de vloeren te komen.

Ook wil ik kunnen controleren of de stream alleen te openen is na auth OF wanneer verbonden met het lokale netwerk.(upnp uitgeschakeld want de stream was extern beschikbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-10 22:06
Wat zijn jullie tax free ervaringen met Andy?
Ik heb nu wat camera’s en een nvr besteld.

Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
bbn_ldp schreef op zondag 3 maart 2019 @ 22:22:
Prima ervaring.
Paar weken geleden spullen besteld en in een week geleverd gekregen gerekend van order/betalen.
Mijn zending bestond uit twee pakketten waarbij DHL deze niet tegelijk bezorgd heeft.
Ondanks dat toch in een week binnen dat is prima.
Geen verdere kosten dus geen verzendkosten en import heffingen.
Hoeft ook niet want de spullen komen uit de UK niet uit China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Laatst online: 13-10 22:29
Prima via EMS (hij verstuurd de camera's dan per stuk, met als omschrijving LED light).

Hij kan ook via Engeland met DHL versturen. Dat is wel aan te raden voor grotere bestellingen die je in één levering zonder extra kosten wil ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-10 09:40
Vraagje. Ik heb al 3 HikVision Dome camera's op een Hikvision NVR(DS-7604NI-K1 / 4P) aangesloten en werkend. Nu een paar maand later had ik tijd om de 4e en laatste camera aan te sluiten. Daar loop ik tegen een activeringsissue aan.

Als ik de camera aansluit en op de NVR inlog en naar Camera beheer ga, zeurt die bij de nieuwe camera over een verkeerd wachtwoord. Foutmelding "Offline(Fout! Gebruikerswachtwoord is onjuist.)". De instelling van de camera staat op Plug-and-Play. Als ik die setting op handmatig zet en wachtwoorden probeer als admin / 12345 of admin / admin krijg ik een foutmelding Network abnormal.

Nu las ik op internet dat vanaf medio 2016 de cameras geen standaard wachtwoord hebben maar dat die geactiveerd moeten worden ofzo. Ik kan onder Camera beheer de Activatie optie alleen gebruiken als de instelling op de camera op handmatig sta. Dan pas kan ik de checkbox voor de camera zetten en de knop Activering gebruiken. Daarna kan ik aangeven dat die het admin wachtwoord moet gerbuiken. Helaas blijft de melding Network Abnormal bestaan.

Afbeeldingslocatie: https://ordelman.org/hikvision1.png

Ik heb helaas geen idee hoe de andere camera's wel gelukt zijn destijds. Staat me wel bij dat dat toen ook wel gekloot was maar nu kom ik er echt niet meer uit. Hopelijk kunnen jullie me helpen met een tip of wat om de camera toe te voegen.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
Bigf00t schreef op maandag 4 maart 2019 @ 20:35:
[...]

Prima via EMS (hij verstuurd de camera's dan per stuk, met als omschrijving LED light).

Hij kan ook via Engeland met DHL versturen. Dat is wel aan te raden voor grotere bestellingen die je in één levering zonder extra kosten wil ontvangen.
Ben benieuwd welke keuze hij maakt, maar wel gevraagd om tax free

Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die mij meer informatie kan geven over hoe je de IP camera EM6355 van Eminent kan instellen?
De handleiding geeft geen enkele informatie over de mogelijkheden en hoe je dit moet doen.

De camera reageert nu wel op verkeer op de openbare weg maar niet wanneer iemand de oprit op loopt
of voor het huis langs loopt. Ook krijg ik 9 van de 10 keer foto's (alle 3) zonder dat er iemand opstaat of maar half. Hoe kan ik dit anders instellen? Ik ben totaal niet technisch en vrouw ♀️ 😉 dus sorry als het een domme vraag is maar ik kom er echt niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidoweb55
GAEvakYD schreef op maandag 4 maart 2019 @ 20:42:
Vraagje. Ik heb al 3 HikVision Dome camera's op een Hikvision NVR(DS-7604NI-K1 / 4P) aangesloten en werkend. Nu een paar maand later had ik tijd om de 4e en laatste camera aan te sluiten. Daar loop ik tegen een activeringsissue aan.

Als ik de camera aansluit en op de NVR inlog en naar Camera beheer ga, zeurt die bij de nieuwe camera over een verkeerd wachtwoord. Foutmelding "Offline(Fout! Gebruikerswachtwoord is onjuist.)". De instelling van de camera staat op Plug-and-Play. Als ik die setting op handmatig zet en wachtwoorden probeer als admin / 12345 of admin / admin krijg ik een foutmelding Network abnormal.

Nu las ik op internet dat vanaf medio 2016 de cameras geen standaard wachtwoord hebben maar dat die geactiveerd moeten worden ofzo. Ik kan onder Camera beheer de Activatie optie alleen gebruiken als de instelling op de camera op handmatig sta. Dan pas kan ik de checkbox voor de camera zetten en de knop Activering gebruiken. Daarna kan ik aangeven dat die het admin wachtwoord moet gerbuiken. Helaas blijft de melding Network Abnormal bestaan.

[Afbeelding]

Ik heb helaas geen idee hoe de andere camera's wel gelukt zijn destijds. Staat me wel bij dat dat toen ook wel gekloot was maar nu kom ik er echt niet meer uit. Hopelijk kunnen jullie me helpen met een tip of wat om de camera toe te voegen.
Ga naar Netwerk —> geavanceerd

Klik daar virtuele host inschakelen aan.

Ga vervolgens naar

Systeem —> camerabeheer.
Klik je 4e camera aan onder verbinding. Probeer daar in te loggen op je camera.

Laat even weten of het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Guidoweb55 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 23:29:
[...]

Ga naar Netwerk —> geavanceerd

Klik daar virtuele host inschakelen aan.

Ga vervolgens naar

Systeem —> camerabeheer.
Klik je 4e camera aan onder verbinding. Probeer daar in te loggen op je camera.

Laat even weten of het gelukt is.
Nope. Als ik dat doe dan zie ik bij camerabeheer achter de camera een http link staan. Als ik die aanklik voor de drie camera's die het wel doen en op Online staan krijg ik een HikVision inlogpagina. Als ik dat doe op de camera die op de Gebruikerswachtwoord fout geeft krijg ik een lege pagina met foutmelding "ERR_CONNECTION_REFUSED"

Ik zit echt nog steeds te dubben hoe ik die eerste camera's destijds aan de gang heb gekregen. Ik twijfel ook om toch maar weer een monitor en muis te gaan aansluiten op de NVR in de meterkast in de hoop dat het via de NVR menu's zelf wel lukt.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidoweb55
Heb je de camera al eens gereset?

To reset your camera back to factory defaults:

Disconnect the power supply.

Press and hold the reset button.

Keep holding the reset button and restore the power supply.

Continue to hold the reset button for a further 10 seconds.

Release the button and allow the camera to complete a restart/reboot.

Monitor aansluiten heeft weinig meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Guidoweb55 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:03:
Heb je de camera al eens gereset?

To reset your camera back to factory defaults:

Disconnect the power supply.
Press and hold the reset button.
Keep holding the reset button and restore the power supply.
Continue to hold the reset button for a further 10 seconds.
Release the button and allow the camera to complete a restart/reboot.
Monitor aansluiten heeft weinig meerwaarde.
Ga ik vanavond proberen. De instelling bij camerabeheer moet op plug-and-play staan neem ik aan?

Het gaat trouwens om camera's van het type DS-2CD2142FWD-IS op een NVR DS-7604NI-K1/4 P 4CH.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guidoweb55
Yep. Plug and play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Camera gereset en het werkt direct. Thanks. Vreemd dat ze dat niet in FAQ of handleiding hebben staan.

Dank voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidoweb55
GAEvakYD schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 18:11:
[...]

Camera gereset en het werkt direct. Thanks. Vreemd dat ze dat niet in FAQ of handleiding hebben staan.

Dank voor het meedenken.
Graag gedaan. Waar heb je je camera vandaan? Best bijzonder dat er al een wachtwoord op zat. Zou hem even goed testen, dat het geen teruggestuurd apparaat met mankementje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Guidoweb55 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 19:56:
[...]

Graag gedaan. Waar heb je je camera vandaan? Best bijzonder dat er al een wachtwoord op zat. Zou hem even goed testen, dat het geen teruggestuurd apparaat met mankementje is.
Een jaar geleden op AliExpress. Achteraf spijt van omdat ik me niet goed verdiept had. Ik heb wel engelse versies gekocht en alles lijkt nu ook gewoon te werken, maar toch heb ik het idee dat ik een Chinese NVR heb met engelse firmware ofzo. Ik kan wel gewoon firmware bij Hikvision downloaden en upgraden dus daar kom ik goed mee weg. De camera's zelf zijn niet direct aan het internet verbonden dus de Chinese kunnen niet meekijken als ze een achterdeurtje hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

Update van mijn project...

1. De harde schijf was kapot en is vervangen. De nieuwe schijf deed het gelijk goed.
2. Ik heb de wifi camera met jullie hulp en wat youtubefilmpjes draaiend op de nvr en via diverse apps. Deze neemt nu 24/7 op. Tweaken van events etc. komt nog.
3. ik heb een andere krimptang en kabeltester geleend. Binnenkort ga ik kabels nalopen. De bedrade camera's die ik wil aansluiten werken gewoon bij een kant en klare kabel.

Ik heb de via de router vaste ip adressen voor de nvr en die wifi camera gemaakt (192.168.x.x). De testopstelling van de bedrade camera's laat ik via de nvr lopen (10.0.0.x). Maakt dit nog wat uit?

[ Voor 3% gewijzigd door Goverman op 06-03-2019 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 00:09

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Wellicht een stomme vraag maar hoe kan ik mijn dahua NVR koppelen aan de gDMSS app? Heb het geprobeerd via P2P als alarm paneel (scannen QR) maar verbinden gaat dan niet.

Be fast .... Be furious....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

masauri

aka qwybyte

Eerste cam + mount op 19/2 besteld. Vandaag aangekomen. Degelijke kwaliteit en the real deal :)
Geen extra kosten moeten betalen! *O*

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Bl4ckviper schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 14:13:
Wellicht een stomme vraag maar hoe kan ik mijn dahua NVR koppelen aan de gDMSS app? Heb het geprobeerd via P2P als alarm paneel (scannen QR) maar verbinden gaat dan niet.
Hier via de IOS app (iDMSS) de NVR toegevoegd met IP/domein en daarbij account/wachtwoord poortnummer enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutus26
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-10 21:04
Mooi welke set heb je besteld ?
masauri schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 19:52:
[...]

Eerste cam + mount op 19/2 besteld. Vandaag aangekomen. Degelijke kwaliteit en the real deal :)
Geen extra kosten moeten betalen! *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

masauri

aka qwybyte

brutus26 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 20:31:
Mooi welke set heb je besteld ?

[...]
IPC-HDW5231R-ZE, Dit weekend tussendoor is wat aan proberen te sleutelen :p

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

HoppyF schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 19:57:
[...]

Hier via de IOS app (iDMSS) de NVR toegevoegd met IP/domein en daarbij account/wachtwoord poortnummer enz.
Als wat dan? Waarschuwing controller? Want daar heb ik of wifi of P2P als optie.

Het is gelukt gewoon als camera blijkbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Bl4ckviper op 08-03-2019 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Bl4ckviper schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 08:57:
[...]

Als wat dan? Waarschuwing controller? Want daar heb ik of wifi of P2P als optie.

Het is gelukt gewoon als camera blijkbaar.
Dat klopt, dat had ik er misschien even bij moeten zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

HoppyF schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:12:
[...]

Dat klopt, dat had ik er misschien even bij moeten zetten...
En hoe kan je dan opnames etc terugkijken? Als ik via afspelen en dan een camera pak lijkt het alsof hij dit van de camera zelf probeert (en daar zijn geen beelden dus gaat hij meteen weer het huidige beeld tonen )ipv de beelden op de nvr.

[ Voor 10% gewijzigd door Bl4ckviper op 08-03-2019 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Bl4ckviper schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:57:
[...]

En hoe kan je dan opnames etc terugkijken? Als ik via afspelen en dan een camera pak lijkt het alsof hij dit van de camera zelf probeert (en daar zijn geen beelden dus gaat hij meteen weer het huidige beeld tonen )ipv de beelden op de nvr.
Bij het afspelen via de app moet je de NVR kiezen en niet de camera.
De opnames zijn immers op de NVR opgeslagen en niet in de camera.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

update! Met een geleende UTP krimptang en ook een kabeltester was de klus uiteindelijk redelijk vlot geklaard. De bedrade camera en de wificamera doen het nu.

Volgende acties:
1. camera 3 aanbrengen (kabelgoot maken, camera ophangen e.d.)
2. optimalisatie van meldingen/opnames. Idee is om 24 uur per dag op te nemen (standaard) en ook om evenementen op te nemen. Maar dat is nog wel even wat gepuzzel.

Overigens kan ik de IP-adressen van de bedrade camera niet aanpassen: het blijft een 10.1.1.x-adres. Dit komt omdat e.e.a. op de NVR met PoE is aangesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

Goverman schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 23:17:
update! Met een geleende UTP krimptang en ook een kabeltester was de klus uiteindelijk redelijk vlot geklaard. De bedrade camera en de wificamera doen het nu.

Volgende acties:
1. camera 3 aanbrengen (kabelgoot maken, camera ophangen e.d.)
2. optimalisatie van meldingen/opnames. Idee is om 24 uur per dag op te nemen (standaard) en ook om evenementen op te nemen. Maar dat is nog wel even wat gepuzzel.

Overigens kan ik de IP-adressen van de bedrade camera niet aanpassen: het blijft een 10.1.1.x-adres. Dit komt omdat e.e.a. op de NVR met PoE is aangesloten.
Ip adres van camera's aangesloten op nvr is volgens mij vaker verteld in het verleden. Daarom wordt vaak ook gewoon een poe switch samen met een gewone nvr aangeraden. Je kan nu namelijk onmogelijk camera instellingen wijzigen via de camera zelf, tenzij je ook je computer aan de nvr koppelt. Nu kan je wel de meeste dingen via de nvr settings op de camera veranderen, maar dat is toch niet fijn en verandert soms ook settings dat je niet veranderd wilt hebben (zoals bitrate van opnames, heb je geen controle over via nvr helaas).

Wat betreft events, dat neemt die niet nog een keer op, maar geeft die gewoon aan met een ander kleurtje. Makkelijk en je kan dan altijd terugkijken naar andere momenten als het nodig is :). Heb ik zelf ook aanstaan, maar nog basaler, 24 uur opnemen en aangeven wanneer er beweging is.

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidoweb55
Wat je hierboven omschrijft klopt niet.
Je kan zeker wel instellingen per camera wijzigen in de camera zelf via de NVR

[ Voor 5% gewijzigd door Guidoweb55 op 09-03-2019 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

Guidoweb55 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 19:15:
Wat je hierboven omschrijft klopt niet.
Je kan zeker wel instellingen per camera wijzigen in de camera zelf via de NVR
Dxue schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 12:19:
[...]

Nu kan je wel de meeste dingen via de nvr settings op de camera veranderen, maar dat is toch niet fijn en verandert soms ook settings dat je niet veranderd wilt hebben (zoals bitrate van opnames, heb je geen controle over via nvr helaas).
Zoals je ziet, heb ik dat er ook staan, je kan alleen niet alle settings aanpassen de bit rate wordt dan ook aangepast, net als dat het elke 2 seconden een volle frame captured. Ik heb het op 1 sec staan. (iets met om de hoeveel frames die weer een volle frame moet opslaan, die setting heb ik niet op mijn nvr iig)

Edit: doh, ik lees je bericht verkeerd excuses. Ook dat heb ik vermeld, je moet dan wel direct met de nvr verbonden.
Dxue schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 12:19:
[...]

Ip adres van camera's aangesloten op nvr is volgens mij vaker verteld in het verleden. Daarom wordt vaak ook gewoon een poe switch samen met een gewone nvr aangeraden. Je kan nu namelijk onmogelijk camera instellingen wijzigen via de camera zelf, tenzij je ook je computer aan de nvr koppelt.

[ Voor 22% gewijzigd door Dxue op 10-03-2019 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijndierckx
  • Laatst online: 10-10 12:24
NX Witness heeft net een nieuw starterpack uitgebracht met 4 licenses ipv 8. Aan een veel betaalbaardere prijs.

Dus zij die nog twijfelden ... Vraag eens prijs op.
De prijzen die ik nu online vind, liggen rond de 180

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATCO
  • Niet online
Voor mijn nieuw te bouwen woning ben ik nu in de fase aanbeland dat ik elektra en loze leidingen moet opgeven. Ik wil ook voor een aantal POE camera's loze leidingen laten plaatsen maar kom niet helemaal tot een goede opstelling en wat advies is zeker welkom.

De woning komt aan de rand van een wijk te staan, straat aan de voorzijde goed verlicht maar aan de zij- en achterkant erg donker.

Doel:
-Live dekking en opname mogelijkheden zijkant, achterkant en oprit woning
-Zichtbaar aanwezige camera's, maar wel subtiel genoeg om niet te storen

Zelf dacht ik aan een aantal bullet camera's met de volgende dekking:

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2cehyk0.jpg

Tips of betere ideeen?

[ Voor 4% gewijzigd door ATCO op 10-03-2019 20:24 . Reden: image link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Dxue schreef op zondag 10 maart 2019 @ 14:39:
[...]

[...]

Zoals je ziet, heb ik dat er ook staan, je kan alleen niet alle settings aanpassen de bit rate wordt dan ook aangepast, net als dat het elke 2 seconden een volle frame captured. Ik heb het op 1 sec staan. (iets met om de hoeveel frames die weer een volle frame moet opslaan, die setting heb ik niet op mijn nvr iig)

Edit: doh, ik lees je bericht verkeerd excuses. Ook dat heb ik vermeld, je moet dan wel direct met de nvr verbonden.

[...]
Kan je je NVR niet gewoon uit de zelfde reeks IP's laten uitdelen (laatste 8 van de reeks zeg maar)?

Ik ben nog niet zover om mijn cams direct op de nvr aan te sluiten. NVR staat nu in de kelder maar ik krijg tot nu toe 1 ding niet echt voor elkaar.

Ik heb voor 2 camera's motiondetect aanstaan, op de Synology nas zie ik netjes in de timeline een balkje als er een event was. Echter op de NVR zie ik alleen maar de "Regular" feed. Als ik Alarm , motion IVS of POS aanvink zie ik niets.

Enig idee hoe ik dat kan fixen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QI9AeMzEM515qazJS9vk640A/thumb.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Bl4ckviper op 10-03-2019 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

Bl4ckviper schreef op zondag 10 maart 2019 @ 21:53:
[...]

Kan je je NVR niet gewoon uit de zelfde reeks IP's laten uitdelen (laatste 8 van de reeks zeg maar)?

Ik ben nog niet zover om mijn cams direct op de nvr aan te sluiten. NVR staat nu in de kelder maar ik krijg tot nu toe 1 ding niet echt voor elkaar.

Ik heb voor 2 camera's motiondetect aanstaan, op de Synology nas zie ik netjes in de timeline een balkje als er een event was. Echter op de NVR zie ik alleen maar de "Regular" feed. Als ik Alarm , motion IVS of POS aanvink zie ik niets.

[Afbeelding]
je moet even kijken naar de record schedule. daar moet je aangeven dat die motion of alarm of wat dan ook moet opnemen. (tenminste volgens mij moet het daar).

@Guidoweb55 btw, je hebt 100% gelijk, ik ben helemaal in de war met de nvr en smart pss... :F :F :F
met smart pss kan je wel veel instellingen instellen maar niet alles. als je het met de web login doet, dan kan je wel via de nvr alle instellingen aanpassen (of nouja, ik ben nog niks tegengekomen wat ik nodig heb, dat niet via de nvr te vinden is).
Het is alleen vervelend omdat bij mij het beeld wegvalt en de plugin vast loopt als ik h265 beeld probeer te bekijken.

[ Voor 4% gewijzigd door Dxue op 10-03-2019 23:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Dxue schreef op zondag 10 maart 2019 @ 23:13:
[...]

je moet even kijken naar de record schedule. daar moet je aangeven dat die motion of alarm of wat dan ook moet opnemen. (tenminste volgens mij moet het daar).

@Guidoweb55 btw, je hebt 100% gelijk, ik ben helemaal in de war met de nvr en smart pss... :F :F :F
met smart pss kan je wel veel instellingen instellen maar niet alles. als je het met de web login doet, dan kan je wel via de nvr alle instellingen aanpassen (of nouja, ik ben nog niks tegengekomen wat ik nodig heb, dat niet via de nvr te vinden is).
Het is alleen vervelend omdat bij mij het beeld wegvalt en de plugin vast loopt als ik h265 beeld probeer te bekijken.
Schedule staat op 24/7 zowel recording voor regular, motion, ivs en snapshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

Het is mij in ieder geval niet gelukt om het wachtwoord van de bedrade camera te wijzigen wanneer die op de nvr is aangesloten. Ik denk niet dat het een probleem is, omdat de nvr wel goed beveiligd is. Maar misschien mis ik wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Laatst online: 06-10 19:19
ATCO schreef op zondag 10 maart 2019 @ 20:17:

[Afbeelding]

Tips of betere ideeen?
Voorkant huis bij groen camera richting auto,
Uitbouw garage achterkant richting waar de gele camera zit voor de achtertuin en gevel. Je loopt zo tussen geel en paars door naar je schuifpui.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

Er viel mij vanochtend nog wat op over mijn setup: de bedrade camera komt de hele tijd twee keer voor in de lijst met te registreren camera's. 2x met hetzelfde IP-adres, maar wel met een andere poort: een op poort 2 en een op poort 37777. Beide staan in de overzichten van de camera's (bij live view in iDMSS Plus etc.

Iemand die weet hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
jacovn schreef op maandag 11 maart 2019 @ 08:31:
[...]

Voorkant huis bij groen camera richting auto,
Uitbouw garage achterkant richting waar de gele camera zit voor de achtertuin en gevel. Je loopt zo tussen geel en paars door naar je schuifpui.
Ik vraag me af of de kijkhoek wel klopt bij de cameras op de tekening.
Ik mis een stuk aan de onderkant op de tekening waar de auto en oprit op staat. Ik zou juist dat stuk in beeld willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
ATCO schreef op zondag 10 maart 2019 @ 20:17:
Voor mijn nieuw te bouwen woning ben ik nu in de fase aanbeland dat ik elektra en loze leidingen moet opgeven. Ik wil ook voor een aantal POE camera's loze leidingen laten plaatsen maar kom niet helemaal tot een goede opstelling en wat advies is zeker welkom.

De woning komt aan de rand van een wijk te staan, straat aan de voorzijde goed verlicht maar aan de zij- en achterkant erg donker.

Doel:
-Live dekking en opname mogelijkheden zijkant, achterkant en oprit woning
-Zichtbaar aanwezige camera's, maar wel subtiel genoeg om niet te storen

[Afbeelding]
Tips of betere ideeen?
Mijn initieel gedachte:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tvNHmex.jpg

Eventueel ook nog waar je nu paars hebt.

Voor de camera's zou ik de IPC-HDW5231R-ZE nemen, als je audio niet belangrijk vind de
IPC-HDW2231R-ZS.
Als je zeker weet dat je 24/7 genoeg zichtbaar licht hebt op bepaalde plekken zou je op daar de IPC-HDBW4239R-ASE kunnen gebruiken (maar moet je wel eerst bepalen welke focal length je daar nodig hebt).
Hang de camera's daarnaast niet hoger dan 2-2,5 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATCO
  • Niet online
Bedankt voor de terugkoppeling, ik ga er even naar kijken.
Ik had de voorkant qua dekking wat opengelaten omdat hier vanaf de straat en overburen een goed zicht op is maar jullie hebben gelijk dat ik het beter kan verdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
ATCO schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:47:
Ik had de voorkant qua dekking wat opengelaten omdat hier vanaf de straat en overburen een goed zicht op is maar jullie hebben gelijk dat ik het beter kan verdelen.
Tip, let ook even op de kijkhoek.
Bij de genoemde cameras ligt deze op ongeveer 90-100 graden en kun je daarmee een aardig breed beeld bereiken op korte afstand.
Inzoomen kan handig zijn maar dan neem je misschien weer beelden op buiten je tuin die je niet wilt zien.
Hoe dan ook is het leggen van lege leidingen op strategische punten wel aan te bevelen.
Achteraf is dat lastiger te realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikkeraap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 09:27
Ik heb een NVR met een BD8008R-PL bordje erin. Nu is er een firmware update te vinden, maar welke van de 2 moet ik gebruiken (ze staan hier). De "general" of "YK"?

Denk het antwoord te hebben gevonden (hier)

[ Voor 32% gewijzigd door kikkeraap op 11-03-2019 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Laatst online: 06-10 19:19
ATCO schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:47:
Je zou achter ptz cameras met sensoren kunnen overwegen. Dat wil ik ook maar de 25x ptz leverde wel wat commentaar op van buren :) gemompel over privacy.
Ik denk dat het prima werkt, ze klimmen de tuin in en 2 PTZ units draaien hun kant op. Ze maken toch wat geluid en als het stil is valt het vast op.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vimana
  • Laatst online: 13-10 21:04
Zou iemand mij wat tips kunnen geven?

Omdat ik ontevreden ben over m'n huidige Nest cam IQ outdoor ben ik mij toch gaan verdiepen in het zelf opzetten van een eigen systeem.
Ik zie echter door de bomen het bos niet meer. Kom er niet echt aan uit wat een goed merk camera is, in combinatie met welke NVR en welke software (terugkijken en alerts op mijn telefoon is een must)

Is er een site/forum met een een soort van best buy guide vanwaar ik in ieder geval een goede basis kan opzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Bl4ckviper schreef op zondag 10 maart 2019 @ 21:53:
[...]

[Afbeelding]
Dit werkt helaas dus niet. Je kan schijnbaar wel bij remote devices op het IE vinkje klikken en dan zou een browser moeten openen. Lukt mij niet in ieder geval.

Ik heb inmiddels werkend op de NVR dat ik een indicatie bij de opname krijg voor motion. Als ik nu voor bijvoorbeeld motion of IVS (intrusion) een push notificatie wil in gdmss hoe werkt dat dan? En werkt dat ook als ik buiten de deur ben of moet ik dan mijn nvr naar buiten open zetten (port mapping)?

[ Voor 60% gewijzigd door Bl4ckviper op 14-03-2019 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
  • Laatst online: 13-10 21:32
Ik ben aan het kijken voor een fisheye camera en ben uitgekomen op volgende 2: Dahua DH-IPC-EBW8630P-IVC en Dahua DH-IPC-EBW8630P. Weet iemand waarvoor de IVC staat en/of deze een goeie keuze zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
ShaneV schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 18:29:
Ik ben aan het kijken voor een fisheye camera en ben uitgekomen op volgende 2: Dahua DH-IPC-EBW8630P-IVC en Dahua DH-IPC-EBW8630P. Weet iemand waarvoor de IVC staat en/of deze een goeie keuze zijn?
https://dahuawiki.com/IVS:IVS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
IVS en IVC lijkt me niet hetzelfde

https://www.ipcam-shop.nl/dahua-ipc-ebw8630-ivc.html
https://www.ipcam-shop.nl/dahua-ipc-eb8630p.html

Als ik goed kijk zit het verschil in NIKS qua specificaties.

Volgens mij is IVC een protocol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
raymonvdm schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:09:
IVS en IVC lijkt me niet hetzelfde

Volgens mij is IVC een protocol
Je hebt helemaal gelijk, niet goed gekeken. Lijkt er inderdaad op dat IVC een soort van protocol is. Bij NVR's zie je die optie terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Volgens mij is het specificieke aansluiting. Google helpt niet mee. want volgens mij is IVC ook een merk :-(

Wat ik bedoelde heet HDCVI |:(
https://us.dahuasecurity....what-is-hdcvi-technology/

Ik denk dat IVC het volgende is
https://www.immervision.c...on-enables-certification/
https://www.immervision.c...view-mini-dome-ip-camera/

Er is ook een speciaal logo voor 8)

Afbeeldingslocatie: https://files.raqxs.nl/got/ipcam/Security-Products-Certified_Prod-IMV1-Logo_small.jpg

[ Voor 92% gewijzigd door raymonvdm op 15-03-2019 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-10 20:55
Zo'n 6 maanden na verhuizing naar een huis (zat hiervoor in een appartement) wil ik een tweetal beveiligingscamera's gaan installeren. Gelukkig ben ik zelf erg handig (zowel qua netwerk als klussen in huis), dus installatie is het probleem niet. Op dit moment ben ik bezig met een voorzetwandje, ideaal moment dus om een gat naar buiten te boren voor een camera en de aansluiting binnen onzichtbaar te maken.

Eerst was het plan om voor de Ubiquiti Video Camera G3 te gaan, samen met de Cloud Key Gen 2. Echter na wat verhalen hier te lezen wil ik waarschijnlijk toch voor iets anders gaan, voor wat meer bang for buck.

De Dahua 'Starlight' camera's zien er goed uit, echter wordt ik wel een beetje huiverig van het importeren uit China. Ik ben normaal gesproken niet bang om firmwares te flashen, maar hiervoor wil ik eigenlijk vooral dat het gewoon werkt, zonder gezeik of geklooi. Liever ook gewoon bij een NL webshop bestellen.

Nu dacht ik aan twee van deze camera's:
https://www.alarmsysteeme...m-mini-domecamera-ir.html

Samen met een waterdichte mount, gezien hij niet onder een afdakje oid komt te hangen. Ik heb een Ubiquiti PoE switch die ik direct kan aansluiten, en heb een linux (debian) NAS staan met behoorlijke specs die ik eventueel in kan zetten. Echter brengt dit ook weer problemen met zich mee zoals instabiele software of beperkte compatibility, dus een losse NVR heeft ook z'n charme.

De opstelling gaat er ongeveer zo uit zien, variabele lens is dus niet echt nodig. Zo heb ik zicht op de ingang van de garage, de tuindeur en de voordeur:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Wg6EQZ0l.png

Is dit een beetje goede aanpak, of ben ik te 'bang' voor Chinese meuk en moet ik gewoon op AliExpress bestellen? En wat is jullie ervaring met Linux NVR software zoals Shinobi of ZoneMinder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik zou zelf ook niet bestellen bij AliExpress voor dit soort dingen maar dat is een persoonlijke afweging. Mijn Hikvision systeem komt ook van Alarmsysteemexpert.nl en ik heb daar prima ervaringen mee.

Voor wat betreft NVR (software), ik heb zelf eerst ZoneMinder geprobeerd met mijn 3 x 4MP camera's maar ik was er totaal niet tevreden over. Bewegingsdetectie trok echt heel erg veel CPU, op mijn ESXi server was dat sowieso niet haalbaar aangezien ik nog wat VM's meer wil draaien. Dit vereiste eigenlijk een dedicated server en dat is wel erg inefficiënt, los van het feit dat ik de interface en mogelijkheden ook niet eens super vond. Over de OpenSource alternatieven lees ik eigenlijk ook alleen maar soortgelijke verhalen dus die heb ik niet meer geprobeerd.

Voor mij waren er dus uiteindelijk 2 serieuze opties:
- Nx Witness NVR software, die is betaald (en destijds in elk geval ook behoorlijk duur zelfs) maar doet dan wel bewegingsdetectie op de camera zelf waardoor CPU verbruik minimaal is.
- Hikvision hardware NVR

Uiteindelijk voor de laatste optie gekozen, vooral ook omdat ik wil dat het systeem simpelweg altijd goed werkt zonder gedoe. En dat blijkt ook het geval nu, dus ik ben blij met mijn keuze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

TheJVH schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 16:53:
De Dahua 'Starlight' camera's zien er goed uit, echter wordt ik wel een beetje huiverig van het importeren uit China. Ik ben normaal gesproken niet bang om firmwares te flashen, maar hiervoor wil ik eigenlijk vooral dat het gewoon werkt, zonder gezeik of geklooi. Liever ook gewoon bij een NL webshop bestellen.
Firmwares flashen? Gezeik of geklooi? Heb je dit topic een beetje doorgelezen en heb je begrepen dat er 2 soorten Dahua's worden aangeboden? Beiden werken prima, maar er zijn verschillen. Maar meer dan een IP adres aanpassen hoef je in principe niet te doen. Voor een Tweaker appeltje/eitje dus. Niets om huiverig van te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-10 20:55
Joepla schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 18:56:
[...]

Firmwares flashen? Gezeik of geklooi? Heb je dit topic een beetje doorgelezen en heb je begrepen dat er 2 soorten Dahua's worden aangeboden? Beiden werken prima, maar er zijn verschillen. Maar meer dan een IP adres aanpassen hoef je in principe niet te doen. Voor een Tweaker appeltje/eitje dus. Niets om huiverig van te worden.
Ik heb het topic natuurlijk niet helemaal doorgelezen, maar er zijn verschillende meningen als ik het zo doorlees. Paar dingetjes over nepperts, chinese firmware en dat soort dingen. Ik heb eigenlijk geen zin om firmware te flashen of op zoek te gaan naar gemodde firmware. Ook zit ik niet te wachten op streams die mijn netwerk verlaten richting Azie :P . Maar dat is op te lossen met een aantal firewall rules. Vandaar ook m'n vraag: Klopt dat en zo nee: Hebben jullie een tip voor een shop? Heb er een aantal verschillende gezien maar weet nu niet precies waar ik naar moet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
TheJVH schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 20:02:
[...]

Ik heb het topic natuurlijk niet helemaal doorgelezen, maar er zijn verschillende meningen als ik het zo doorlees. Paar dingetjes over nepperts, chinese firmware en dat soort dingen. Ik heb eigenlijk geen zin om firmware te flashen of op zoek te gaan naar gemodde firmware. Ook zit ik niet te wachten op streams die mijn netwerk verlaten richting Azie :P . Maar dat is op te lossen met een aantal firewall rules. Vandaar ook m'n vraag: Klopt dat en zo nee: Hebben jullie een tip voor een shop? Heb er een aantal verschillende gezien maar weet nu niet precies waar ik naar moet kijken.
Er zijn hier veel goede ervaringen met bestellen uit China.
Je krijgt dat een Engelse versie waarbij de firmware gewoon te upgrade is.
Dit van de cameras maar ook NVR.
Zoek in dit topic maar even op Andy.
Bestellen via Ali hoeft niet kan ook direct na contact met Andy via de e-mail en betalen met Paypal.
Levering gaat daarna snel en zonder verdere kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

TheJVH schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 20:02:
[...]

Je hoéft helemaal niet op zoek te gaan naar gemodde firmware. Die is sowieso weinig meer te vinden, al is het alleen al omdat het niet noodzakelijk (meer) is. Wel geeft het soms een paar extra features die alleen in de duurdere cams aanwezig zijn. Hieronder staat de shop van Andy genoemd. Die verkoopt cams die je kunt upgraden (zoals zovele cams), dat is geen voorwaarde om ze werkend te krijgen.

Als je garantie wilt dat er geen streams naar Azië gaan, dan kun je het best geen cam kopen. Ook een aantal bekende merken, in de NL webshops, hebben dit soort features gehad. Je kunt niet zonder meer stellen dat een CN cam backdoors heeft, net zomin dat een Bosch cam die niet heeft.

Ik wil je niet een bepaalde kant op sturen, maar wel aangeven dat je in dit forum heel veel info kunt vinden over jouw vragen. Zelf heb ik CN regio cams tot volle tevredenheid, maar zou iedereen die zich niet hierin wilt verdiepen, aanraden om bij bv. Andy de int. versie te bestellen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

Update van mijn project:
- aanleg is voltooid
- we zijn nu nog aan het kijken naar een Dahua oplossing voor een deurbel

De setup
De uiteindelijke setup is de volgende geworden:
NVR4108HS-8p-4KS2 met een 4 TB WD purple HDD
1. Dahua SD22404T-GN (via PoE)
2. Dahua SD22404T-GN (via PoE)
3. Dahua SD22204T-GN-W (op wifi)

De camera's hangen op de volgende plekken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1OU6FqfVcHT3tQDtpoLRNUWc/full.jpg

Camera 1 (voorgevel):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/a53BPWCL2MTDTgkzLn1yXXSR/full.jpg
overdag

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dbF3v937D3ru9VCvcpiKrOhs/full.jpg
in de nacht

Camera 2 (zijgevel):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/p6JPC4sooehq0EkrOdT1ubNs/full.jpg
overdag

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/s9He5L3OwTXWduDNKb2sXMNs/full.jpg
in de nacht

Camera 3 (Op het schuurtje gemonteerd, kijkend naar de achtergevel):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/A1EO1pIU6weFjSkufvcK1IDw/full.jpg
overdag

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nS1RsTGpLSIAhRh6rguPF9NX/full.jpg
in de nacht

Om camera 3 beter te laten presteren wil ik nog een lamp aan de achtergevel ophangen. Sowieso hebben we daar in de zomer altijd feestverlichting hangen, maar die ligt nu nog binnen.

Al met al ben ik best tevreden tot nu toe 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Goverman schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 11:03:
Om camera 3 beter te laten presteren wil ik nog een lamp aan de achtergevel ophangen
Misschien liever niet aan achtergevel doen maar aan schuurtje.
Als je een lamp aan de achtergevel doet gaat de camera de belichting daarop compenseren.
Dan krijg je dus of een goed belichte lamp en een donkere tuin, of een enigszins goed belichte tuin met een felle lamp die je beeld verpest. Wat je nu dus ook al ziet bij die camera als gevolg van die lantaarn.

Vergelijkbaar met als iemand in het donker een zaklamp in je gezicht schijnt; je (ogen) ziet niets meer van de omgeving.

EDIT: of als je wel een lamp aan de achtergevel doet; mogelijk een lamp die niet direct in je camera schijnt.

[ Voor 8% gewijzigd door Piet91 op 20-03-2019 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
@Goverman
Mooi gedaan!
Vooral je kenteken is hilarisch 😂
Camera 3 kun je wellicht nog beter krijgen door de BLC instellingen aan te passen.
Daarmee heb je minder last van de straatverlichting op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Weet iemand waar je duct seal, of iets vergelijkbaars in NL kan krijgen? Handig om de gaten achter de cams of dozen dicht te stoppen wat altijd weer weg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Bl4ckviper schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 22:20:
Weet iemand waar je duct seal, of iets vergelijkbaars in NL kan krijgen? Handig om de gaten achter de cams of dozen dicht te stoppen wat altijd weer weg kan.
Vulcaniserende tape misschien?
Zoiets: https://www.bol.com/nl/p/...e-zwart/9200000058270683/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 13-10 22:08

iMars

Full time prutser

TheJVH schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 16:53:
Zo'n 6 maanden na verhuizing naar een huis (zat hiervoor in een appartement) wil ik een tweetal beveiligingscamera's gaan installeren. Gelukkig ben ik zelf erg handig (zowel qua netwerk als klussen in huis), dus installatie is het probleem niet. Op dit moment ben ik bezig met een voorzetwandje, ideaal moment dus om een gat naar buiten te boren voor een camera en de aansluiting binnen onzichtbaar te maken.

Eerst was het plan om voor de Ubiquiti Video Camera G3 te gaan, samen met de Cloud Key Gen 2. Echter na wat verhalen hier te lezen wil ik waarschijnlijk toch voor iets anders gaan, voor wat meer bang for buck.

Nu dacht ik aan twee van deze camera's:
https://www.alarmsysteeme...m-mini-domecamera-ir.html

Samen met een waterdichte mount, gezien hij niet onder een afdakje oid komt te hangen. Ik heb een Ubiquiti PoE switch die ik direct kan aansluiten, en heb een linux (debian) NAS staan met behoorlijke specs die ik eventueel in kan zetten. Echter brengt dit ook weer problemen met zich mee zoals instabiele software of beperkte compatibility, dus een losse NVR heeft ook z'n charme.

De opstelling gaat er ongeveer zo uit zien, variabele lens is dus niet echt nodig. Zo heb ik zicht op de ingang van de garage, de tuindeur en de voordeur:

[Afbeelding]

Is dit een beetje goede aanpak, of ben ik te 'bang' voor Chinese meuk en moet ik gewoon op AliExpress bestellen? En wat is jullie ervaring met Linux NVR software zoals Shinobi of ZoneMinder?
Ik heb zelf Shinobi geprobeerd en ziet er wel mooi uit, echter vond ik het persoonlijk niet fijn werken. Wat ik je kan adviseren is Nx Witness van Network Optix. De software is gratis en beschikbaar voor alle platformen. Het werkt makkelijk en is gratis voor als je alleen wilt kijken. Voor opnemen moet je een eenmalige licentie kopen. Een starterslicentie kost €200 ex btw voor 4 camera's.

Je kan de server-software gewoon op je debian NAS installeren, bij mij draait het op Ubuntu.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

Ik had zelf iets van een klei achtig iets gehaald bij de lokale bouwmarkt om gaten waterdicht te maken. Kan niet meer op de naam komen, maar was iets van 1 of 2cm per zijde en vierkant. Ik dacht iets in de lengte van 5 vingers? Geen idee waar het nu ligt, dus kan het niet opzoeken. Ik had gevraagd in de bouwmarkt en ze kwamen daarmee aanzetten. Het is later ook weer weg te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
Ducting seal van Den Braven
https://www.kitxpert.nl/a...zJMDMqZneDVEaAtWWEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Dxue schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:00:
[...]

Ik had zelf iets van een klei achtig iets gehaald bij de lokale bouwmarkt om gaten waterdicht te maken. Kan niet meer op de naam komen, maar was iets van 1 of 2cm per zijde en vierkant. Ik dacht iets in de lengte van 5 vingers? Geen idee waar het nu ligt, dus kan het niet opzoeken. Ik had gevraagd in de bouwmarkt en ze kwamen daarmee aanzetten. Het is later ook weer weg te halen.
ja dat bedoel ik dus.. Maar het is wel handig als ik weet waar ik naar zoek ;)
Ja die had ik ook gezien.. maar dit is een kit spuit en volgens mij niet herbruikbaar.

[ Voor 26% gewijzigd door Bl4ckviper op 22-03-2019 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
@Goverman
Wat vinden je buren er eigenlijk van dat je hun slaapkamerramen volledig meeneemt met camera 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

sambalbaj schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:11:
@Goverman
Wat vinden je buren er eigenlijk van dat je hun slaapkamerramen volledig meeneemt met camera 3?
Geen idee, we hebben het ze niet gevraagd. Wel een goed punt trouwens! Ik heb de camera inmiddels wat aangepast, zodat de 1e etage er helemaal niet meer bij staat (ook niet bij ons).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
Goverman schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:24:
[...]

Geen idee, we hebben het ze niet gevraagd. Wel een goed punt trouwens! Ik heb de camera inmiddels wat aangepast, zodat de 1e etage er helemaal niet meer bij staat (ook niet bij ons).
Privacy mask gebruiken kan ook.
Dan kunnen de buren geen bezwaar hebben.
Pagina: 1 ... 34 ... 91 Laatste