Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:34
Ik volg dit topic al een tijdje en heb al een langere tijd de wens om camera's op te hangen aan mijn eengezienshoekwoning. Aanvankelijk wilde ik hiervoor UVC-G3's ophangen gezien de goede ervaringen met hun andere apparatuur (Unifi & Edgerouter) maar neig nu toch meer naar Dahua icm een NVR.

Het plan is 1 aan de voorgevel, 1 aan de achtergevel en waarschijnlijk 1 aan de berging grenzend aan m'n oprit zodat ik de berging en auto in de gaten kan houden (vanaf een andere hoek dan die op de voorgevel).

Berging
Die op de beging hangt echter wel op een makkelijk te bereiken plek (sabotage, diefstal?) maar je kan er niet komen zonder gezien te worden. Vraag me af in hoeverre dat een probleem zou zijn.
In de berging zal ik een PoE injector moeten monteren en middels powerline de camera aan het netwerk koppelen. Wifi lijkt me niet handig ivm dekking (dikke muren / dode hoek) en het feit dat er dan een antenne op de camera zit.

De camera's op het huis zijn echter wat lastiger..

Voorgevel
Aan de voorkant zit er een toilet tussen de meterkast dus kan ik hem niet laag ophangen. Boven zit de badkamer en m'n werkkamer, daar kan ik ook niet zomaar een gat in de muur boren. Dus zou de camera op het boeiboord gemonteerd moeten worden (da's best hoog) of ik moet werken met een kabelgoot op de muur. Maar aangezien ik een witte gevel heb moet hij niet teveel in het oog springen. Lastig..

Idealiter hang ik hem op tussen de begane grond / 1e verdieping op een meter of 3 en trek ik de kabel door de spouwmuur de kruipruimte in maar vrees dat dit onbegonnen werk gaat zijn.

Achtergevel
Zelfde probleem als de voorkant: op de verdieping zitten slaapkamers waar ik ook niet zomaar een gat in de muur kan boren voor de kabel dus zal hier ook het boeiboord worden vrees ik.

Een extra dingetje is dat ik een uitbouw van 1m20 heb, dus dat ontneemt het zicht wat als ik hem aan het boeiboord zou ophangen. Op de uitbouw ophangen zou echter betekenen dat ik een gat moet boren in de gevel en de kabel dus zichtbaar de woonkamer in komt.

Hebben jullie nog tips/adviezen omtrent bovenstaande?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:20
Sypher schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:41:
Ik volg dit topic al een tijdje en heb al een langere tijd de wens om camera's op te hangen aan mijn eengezienshoekwoning. Aanvankelijk wilde ik hiervoor UVC-G3's ophangen gezien de goede ervaringen met hun andere apparatuur (Unifi & Edgerouter) maar neig nu toch meer naar Dahua icm een NVR.

Het plan is 1 aan de voorgevel, 1 aan de achtergevel en waarschijnlijk 1 aan de berging grenzend aan m'n oprit zodat ik de berging en auto in de gaten kan houden (vanaf een andere hoek dan die op de voorgevel).

Berging
Die op de beging hangt echter wel op een makkelijk te bereiken plek (sabotage, diefstal?) maar je kan er niet komen zonder gezien te worden. Vraag me af in hoeverre dat een probleem zou zijn.
In de berging zal ik een PoE injector moeten monteren en middels powerline de camera aan het netwerk koppelen. Wifi lijkt me niet handig ivm dekking (dikke muren / dode hoek) en het feit dat er dan een antenne op de camera zit.

De camera's op het huis zijn echter wat lastiger..

Voorgevel
Aan de voorkant zit er een toilet tussen de meterkast dus kan ik hem niet laag ophangen. Boven zit de badkamer en m'n werkkamer, daar kan ik ook niet zomaar een gat in de muur boren. Dus zou de camera op het boeiboord gemonteerd moeten worden (da's best hoog) of ik moet werken met een kabelgoot op de muur. Maar aangezien ik een witte gevel heb moet hij niet teveel in het oog springen. Lastig..

Idealiter hang ik hem op tussen de begane grond / 1e verdieping op een meter of 3 en trek ik de kabel door de spouwmuur de kruipruimte in maar vrees dat dit onbegonnen werk gaat zijn.

Achtergevel
Zelfde probleem als de voorkant: op de verdieping zitten slaapkamers waar ik ook niet zomaar een gat in de muur kan boren voor de kabel dus zal hier ook het boeiboord worden vrees ik.

Een extra dingetje is dat ik een uitbouw van 1m20 heb, dus dat ontneemt het zicht wat als ik hem aan het boeiboord zou ophangen. Op de uitbouw ophangen zou echter betekenen dat ik een gat moet boren in de gevel en de kabel dus zichtbaar de woonkamer in komt.

Hebben jullie nog tips/adviezen omtrent bovenstaande?
Beetje lastig inschatten zo maar kabels trekken is altijd wat complex omdat er nu eenmaal geen aansluitingen zitten op de plaatsen waar je de cameras wilt ophangen.
Dit vergt dus wat uitzoekwerk.
Het is wel verstandig de cameras niet te hoog te hangen. De beelden zijn dan onduidelijk omdat je bovenop de hoofden van de personen kijkt.
Beter is ongeveer 2,5m aan te houden.
WiFi gebruiken is niet aan te bevelen, gebruik een vaste netwerkkabel en als het kan met POE dan heb je verder geen 230V nodig bij de camera en geen adapters nodig.
Wel uiteraard een NVR met POE of (nog beter) een NVR en een losse POE switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:37
Misschien een gekke vraag, maar waar laten jullie de NVR?
In de meterkast? woonkamer? garage? elders?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

Goverman

not loaded

Hier in de meterkast...

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-09 07:50
Ik ga dit topic even volgen. Ons nieuwbouwhuis is sinds december klaar, en hier en daar (met name onder de goten van het huis) heb ik rekening gehouden voor camera's.

Omdat ik een heel groot bereik moet hebben kijk ik eigenlijk alleen maar naar PTZ camera's, maar is dat wel terecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidoweb55
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-10 15:20
the-edge schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:12:
Ik ga dit topic even volgen. Ons nieuwbouwhuis is sinds december klaar, en hier en daar (met name onder de goten van het huis) heb ik rekening gehouden voor camera's.

Omdat ik een heel groot bereik moet hebben kijk ik eigenlijk alleen maar naar PTZ camera's, maar is dat wel terecht?
PTz camera’s zijn mooie apparaten en je kan er veel mee. Voor bedrijven die live beelden uitkijken zou ik deze zeker adviseren.
Uiteraard kan je zorgen dat ze automatisch meedraaien met beweging of een surveillance patroon draaien maar toch zal je net zien dat ze blinde vlekken hebben.

Voor objecten die niet 24/7 bekeken worden zou ik vaste camera’s kiezen. Voor de prijs van een ptz kan je meerdere dome of bulletcameras kopen. Je kan voor hetzelfde geld hetzelfde bereik hebben en hebt een beeld vanuit meerdere hoeken. De installatie is wat meer werk, maar qua kosten aan camera’s valt het mee.

Mail mij eens een tekening van je huis, ik kan wel eens wat intekenen voor je.

[ Voor 6% gewijzigd door Guidoweb55 op 22-03-2019 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidoweb55
Martinusz schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:01:
Meterkast. Wel afgesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:31

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Martinusz schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:01:
Meterkast, omdat dat erg praktisch is. Maar niet slim. Het liefst zou ik als aanvulling op de 24/7 lokale opslag van beelden, ook wat naar een servertje willen uploaden. Bv. 1 plaatje per 10 sec per camera. Als dan de NVR meegenomen wordt, heb je in ieder geval nog iets.

Helaas is het met Stack niet mogelijk om zoiets te doen, anders had ik het allang geregeld.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Joepla schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:47:
[...]

Meterkast, omdat dat erg praktisch is. Maar niet slim. Het liefst zou ik als aanvulling op de 24/7 lokale opslag van beelden, ook wat naar een servertje willen uploaden. Bv. 1 plaatje per 10 sec per camera. Als dan de NVR meegenomen wordt, heb je in ieder geval nog iets.

Helaas is het met Stack niet mogelijk om zoiets te doen, anders had ik het allang geregeld.
Eigenlijk is NVR + Cloud dan een oplossing, of eigenlijk alleen Cloud zou al voldoende zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@Martinusz Er zijn mogelijkheden genoeg, maar ik ben een enorme fan van goed + goedkoop (lees: gratis of bijna gratis ;) ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Joepla schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:57:
@Martinusz Er zijn mogelijkheden genoeg, maar ik ben een enorme fan van goed + goedkoop (lees: gratis of bijna gratis ;) ).
Nou ik heb een Foscam met Cloud en sinds kort doet die 24/7 opnemen *O* echter hangt deze nu nog aan Wifi, waardoor je toch soms een stukje mist ;) maar in ons nieuwe huis ga ik hem bedraad aanleggen, maar dan denk ik nog steeds met Cloud. Alles 24/7 terug te kijken op telefoonapp voor 7 dagen lang. (kan ook langer, maar is duurder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:34
HoppyF schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 12:26:
[...]

Beetje lastig inschatten zo maar kabels trekken is altijd wat complex omdat er nu eenmaal geen aansluitingen zitten op de plaatsen waar je de cameras wilt ophangen.
Dit vergt dus wat uitzoekwerk.
Het is wel verstandig de cameras niet te hoog te hangen. De beelden zijn dan onduidelijk omdat je bovenop de hoofden van de personen kijkt.
Beter is ongeveer 2,5m aan te houden.
WiFi gebruiken is niet aan te bevelen, gebruik een vaste netwerkkabel en als het kan met POE dan heb je verder geen 230V nodig bij de camera en geen adapters nodig.
Wel uiteraard een NVR met POE of (nog beter) een NVR en een losse POE switch.
Met 2,5 meter hoogte kom ik zowel voor als achter uit midden het toilet/keuken (voor) of in de woonkamer. Dat is wel lastig, want idealiter zie je binnen niets en buiten bij voorkeur ook geen kabels (of gootjes/pvc buizen oid).

Ik heb aan de voorkant naast de voordeur wel een hoek waardoor leidingen lopen, wellicht kan ik daar een netwerkkabel doorheen leggen om in ieder geval daar wel op ~ 2,5 meter uit de komen.

Ik ben ook vooral benieuwd hoe anderen dat hebben opgelost, of anderen moeten het acceptabel vinden dat er een kabel vanuit de buitenmuur de slaapkamer/werkkamer/woonkamer in komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-10 18:34

Dxue

PSN:EvilDrunk

Sypher schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 14:14:
[...]

Met 2,5 meter hoogte kom ik zowel voor als achter uit midden het toilet/keuken (voor) of in de woonkamer. Dat is wel lastig, want idealiter zie je binnen niets en buiten bij voorkeur ook geen kabels (of gootjes/pvc buizen oid).

Ik heb aan de voorkant naast de voordeur wel een hoek waardoor leidingen lopen, wellicht kan ik daar een netwerkkabel doorheen leggen om in ieder geval daar wel op ~ 2,5 meter uit de komen.

Ik ben ook vooral benieuwd hoe anderen dat hebben opgelost, of anderen moeten het acceptabel vinden dat er een kabel vanuit de buitenmuur de slaapkamer/werkkamer/woonkamer in komt?
Je kan ook een gat boren daar waar je wel een gat wilt boren en dan de kabel doortrekken naar de plek waar je het wilt hebben. Ik heb bijvoorbeeld 150 m aan kabel liggen voor 2 camera's, omdat die vanuit de meterkast door de garage naar achteren door een bestaand gat gaan en dan naar boven, helemaal naar voren en dan aan de muur. Het is maar hoe je de kabel wilt laten lopen

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hm dan upgrade je eens van een crappy VGA ptz ipcam met eigen webif naar 2 ptz camera's met onvif en geen eigen webif..

niks mis mee.. alleen loopt volgens mij loopt nu al het verkeer via "de cloud" ?

nou zat ik eens te kijken of er een software package is die ik op mn FreeBSD 11.2 server kan draaien, zodat de camera's gewoon via een webpagina te bekijken en bedienen zijn...
en evt een bijpassende android app..

nou kwam ik zoneminder al tegen, alleen die weigert dienst op freebsd en vereist php7.x waardoor mn spotweb meteen dood ging.. want die wil 5.6 :x

iemand suggesties?..
ik heb eventueel nog een Raspi v1 over die eventueel als low power device er bij kan maar dat wil ik eigenlijk niet :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:58
Ik ben me aan het oriënteren voor een complete set ipcamera’s en een NVR.
Nu zag ik Dahua al vaak voorbij komen en dat ziet er perfect uit maar ik zie eigenlijk alleen woningen voorbij komen.

Nu gaat het in deze situatie om een horeca zaak, dus veel wat donkerdere ruimtes en vooral veel flikkerende lichten en ook kleinere ruimtes zoals een rookruimte en een halletje bij de entree.
Ik zag de SD22404T recent voorbij komen bij Goverman en dat ziet er perfect uit, maar zouden deze geschikt zijn voor het doel?
Met de 2,7-11mm zoom moet er een heel eind te komen zijn denk ik? Of zijn ze er ook echt als groothoek? Ik zie door de bomen het bos niet meer daarmee.

Voor de NVR wou ik de Dahua NVR4108-8p halen samen met een 4TB moet dat genoeg zijn om beelden een tijdje op te slaan ga ik van uit.
Kritiek punten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
4TB is niet heel veel als je daadwerkelijk 8 camera's gaat aansluiten en 24/7 gaat opnemen. Ter vergelijking ik heb hier 3 camera's (4MP) en een 6TB harddisk. Daarmee kan ik ongeveer 21 dagen opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
ik222 schreef op zondag 24 maart 2019 @ 07:27:
4TB is niet heel veel als je daadwerkelijk 8 camera's gaat aansluiten en 24/7 gaat opnemen. Ter vergelijking ik heb hier 3 camera's (4MP) en een 6TB harddisk. Daarmee kan ik ongeveer 21 dagen opslaan.
Dat klinkt acceptabel, met 8 camera’s zit je dan op 800gb per dag. Dat zou dan op +\- 5 dagen opnamen komen en dat is eigenlijk prima.
Het huidige systeem gaat niet veel verder dan 2 dagen, en dat is voldoende. Vaak zijn de beelden nodig bij incidenten, en daar kun je snel op handelen en veiligstellen van de beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
TerminalNL schreef op zondag 24 maart 2019 @ 00:42:
Ik ben me aan het oriënteren voor een complete set ipcamera’s en een NVR.
Nu zag ik Dahua al vaak voorbij komen en dat ziet er perfect uit maar ik zie eigenlijk alleen woningen voorbij komen.

Nu gaat het in deze situatie om een horeca zaak, dus veel wat donkerdere ruimtes en vooral veel flikkerende lichten en ook kleinere ruimtes zoals een rookruimte en een halletje bij de entree.
Ik zag de SD22404T recent voorbij komen bij Goverman en dat ziet er perfect uit, maar zouden deze geschikt zijn voor het doel?
Met de 2,7-11mm zoom moet er een heel eind te komen zijn denk ik? Of zijn ze er ook echt als groothoek? Ik zie door de bomen het bos niet meer daarmee.

Voor de NVR wou ik de Dahua NVR4108-8p halen samen met een 4TB moet dat genoeg zijn om beelden een tijdje op te slaan ga ik van uit.
Kritiek punten?
Je zou ook deze Dahua IPC-HDBW4239R-ASE kunnen overwegen.
Misschien niet op alle plaatsen maar wel waar nog een beetje licht is.
Infrarood is dan niet nodig en zit ook niet in deze camera.
Je hebt echter wel kleurenbeelden. Geen zoom maar er bestaan wel twee modellen met verschillende brandspuntafstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
HoppyF schreef op zondag 24 maart 2019 @ 10:57:
[...]

Je zou ook deze Dahua IPC-HDBW4239R-ASE kunnen overwegen.
Misschien niet op alle plaatsen maar wel waar nog een beetje licht is.
Infrarood is dan niet nodig en zit ook niet in deze camera.
Je hebt echter wel kleurenbeelden. Geen zoom maar er bestaan wel twee modellen met verschillende brandspuntafstand.
Infrarood leek me juist wel handig voor na sluitingstijd, de zaak is dan zo goed als volledig donker op een enkel noodverlichtingsbordje na.
En dat de beelden maar 2mp zijn, detail zou wel fijn zijn dat mensen goed te herkennen zijn op de beelden. Maar heb geen idee of dat zo’n verschil is?
Vind het allemaal lastig vergelijken met de honderen verschillende uitvoeringen en types.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:41

masauri

aka qwybyte

Sinds ik mijn ip cam, de IPC-HDW5231R-ZE heb ontvangen ben ik er is wat mee gaan experimenteren vooralleer ik deze op zijn definitieve locatie hang. (ik wilde een nieuwe utp kabel die net lang genoeg was dus die is onderweg, moest ook nog zien of ik bijkomende gaten moet boren enz.)

Nu valt me het volgende op:
De cam kan ik configureren via de webbrowser, desktop app en in de syno (surveillance station) waar ik de data opsla nog een aantal instellingen.

Via de webbrowser kan ik de meeste instellingen wijzigen, via de desktop app nog minder en via de syno (surveillance station) nog minder.
(in de syno moest ik de cam instellen als onvif, all functions, en erna op load capability klikken. maar dan krijg ik dus nog niet alle opties -> of zit ik hier met iets verkeerd ingesteld?)

Ik kan bij Andy dan wel een nvr bestellen maar loop ik daar tegen dezelfde issues aan vraag ik me dan af?
En hoe werkt dit dan "samen" met software die ik kan kopen zoals NX Witness, Blue iris, xProtect, ...

Op dit moment twijfel ik of ik met Surveillance station verder wil gaan...

Bedankt trouwens voor: Bl4ckviper in "Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2" en
HoppyF in "Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2"

Hier liep ik zelf ook tegenaan, geen 100% zuiver beeld te krijgen tot ik hier mee begon te spelen.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
TerminalNL schreef op zondag 24 maart 2019 @ 18:00:
[...]

Infrarood leek me juist wel handig voor na sluitingstijd, de zaak is dan zo goed als volledig donker op een enkel noodverlichtingsbordje na.
En dat de beelden maar 2mp zijn, detail zou wel fijn zijn dat mensen goed te herkennen zijn op de beelden. Maar heb geen idee of dat zo’n verschil is?
Vind het allemaal lastig vergelijken met de honderen verschillende uitvoeringen en types.
In het bijna donker is infrarood wel aan te bevelen.
Bij weinig licht dus wat lampen of straatverlichting voldoet de camera die ik noemde wel goed en ook beter dat de versies met infrarood.
Dit omdat de lens zeer lichtgevoelig (F 1.0) en de beeld sensor ook erg goed is.
Het aantal megapixels zegt niets. Sterker nog, 2MP voldoet vaak beter dan 4MP.
Ik heb ook een 4MP Hikvision maar die kan niet op tegen de Dahua 2MP.
Details en gezichtsherkenning werken toch alleen goed op korte afstand.
Wil je iemand goed herkennen en identificeren op grotere afstand bv 15-20 meter dan moet je inzoomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 00:09

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Iemand ervaring met de SD50225U-HNI ? Wil deze als overzichtscamera gebruiken die een tourtje rond te tuin doet vanaf het tuinhuis (afstand is 35 meter bij 25 meter) met diverse lampen aan de schutting verder geen licht. Vraag mij af of dit een goede keuze is of beter voor de SD22404T-GN gaan (4mp)?

[ Voor 15% gewijzigd door Bl4ckviper op 25-03-2019 13:14 ]

Be fast .... Be furious....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:35
Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Wat ik heb is 3 punten op mijn gevel waar een pvc-pijp flush met de buitenwand zit en er een RJ45 connector uit komt. In de meterkast komt mijn synology NAS te staan met surveillance station en een POE router of voeding.

Wat ik nu dus wil is een ONVIF camera met POE die netjes bovenop het gat geplaatst kan worden zodat de bekabeling niet zomaar bereikbaar is en waar ik het RJ45 connector in kan pluggen zonder vreemde verloopjes die ik overal tegen kom.

Het liefst wil ik een dome camera met IR. Waar ga ik nu zo'n camera vinden? Ik zie nergens details van de bevestiging of aansluiting bij websites waardoor ik dit kan beoordelen. (kik een beetje rond een budget van €100,- per camera max).

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Maverick schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:13:
Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Wat ik heb is 3 punten op mijn gevel waar een pvc-pijp flush met de buitenwand zit en er een RJ45 connector uit komt. In de meterkast komt mijn synology NAS te staan met surveillance station en een POE router of voeding.

Wat ik nu dus wil is een ONVIF camera met POE die netjes bovenop het gat geplaatst kan worden zodat de bekabeling niet zomaar bereikbaar is en waar ik het RJ45 connector in kan pluggen zonder vreemde verloopjes die ik overal tegen kom.

Het liefst wil ik een dome camera met IR. Waar ga ik nu zo'n camera vinden? Ik zie nergens details van de bevestiging of aansluiting bij websites waardoor ik dit kan beoordelen. (kik een beetje rond een budget van €100,- per camera max).
Over het algemeen bevestig je de camera nooit direct op de muur, maar via een muurbeugel of doos. Voor een dahau camera bijvoorbeeld zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/18088/files/234106252/image.jpg

Hier kan je dan je bekabeling in kwijt. Verder zit er een normale RJ45 connector aan zo een POE camera:
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51munnuZlgL._SL1001_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Bl4ckviper schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:33:
[...]

Over het algemeen bevestig je de camera nooit direct op de muur, maar via een muurbeugel of doos. Voor een dahau camera bijvoorbeeld zoiets:

[Afbeelding]

Hier kan je dan je bekabeling in kwijt. Verder zit er een normale RJ45 connector aan zo een POE camera:
[Afbeelding]
Duidelijk verhaal. Waar ga ik nu shoppen voor zo'n set? Ik kom allerlei vage webshops tegen, maar nergens een degelijke waar ik kan zeggen Dome >> POE >> hier is de bijbehorende muurbeugel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

@Maverick Als je dit topic doorleest kom je veelvuldig ene Andy tegen. Zelf heb ik hier ook alles vandaan. Nette prijzen en invoering vanuit de UK dus geen extra belasting dit is zijn winkel.

Maar goed het is wel handig als je weet wat je precies wilt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-10 20:55
Bl4ckviper schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:33:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Da's wel grappig, want ik wilde eerst een muurbeugel halen, echter heb ik dat toch niet gedaan omdat het een behoorlijk gevaarte is aan je muur. Alleen zo'n (turret) camera is wat dat betreft een stuk kleiner en valt minder op (wordt je huis niet zo'n fort). Wat ik heb gelezen en gezien van die turret camera's, is dat je ze vrijwel elke kant op kan richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Bl4ckviper schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:55:
@Maverick Als je dit topic doorleest kom je veelvuldig ene Andy tegen. Zelf heb ik hier ook alles vandaan. Nette prijzen en invoering vanuit de UK dus geen extra belasting dit is zijn winkel.

Maar goed het is wel handig als je weet wat je precies wilt natuurlijk.
Dat ziet er uit als een overichtelijke shop met alles wat je nodig hebt idd. Wel jammer dat verzending dan weer belachelijk duur is. Maar ok.

Voorbeeld: https://www.aliexpress.co...39-428d-bd1e-8aeccaca1dfa bij "Andy" €141,54 per stuk incl verzending

https://www.aliexpress.co...39-428d-bd1e-8aeccaca1dfa Willekeurige ander shop op ali voor €55,95

[ Voor 48% gewijzigd door Maverick op 26-03-2019 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

TheJVH schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:19:
[...]

Da's wel grappig, want ik wilde eerst een muurbeugel halen, echter heb ik dat toch niet gedaan omdat het een behoorlijk gevaarte is aan je muur. Alleen zo'n (turret) camera is wat dat betreft een stuk kleiner en valt minder op (wordt je huis niet zo'n fort). Wat ik heb gelezen en gezien van die turret camera's, is dat je ze vrijwel elke kant op kan richten.
Het kan natuurlijk wel als je de kabel naar binnen kan trekken door je muur bijvoorbeeld. Of als je toch een klein beetje ruimte nodig hebt om die connector in te duwen kan je ook zoiets doen:

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51FrTpuZmBL._SL1001_.jpg

Ik vind tot nu toe met die wallmounts dat je veel vrijheden hebt mbt richten.

@Maverick
Gewoon een bericht sturen naar hem. Ik heb nog nooit verzendkosten betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
@Maverick Ik kon daar gewoon 'Free DHL shipping' selecteren, misschien boven een bepaald order bedrag? Ik had 2 camera's + NVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
TheJVH schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:28:
@Maverick Ik kon daar gewoon 'Free DHL shipping' selecteren, misschien boven een bepaald order bedrag? Ik had 2 camera's + NVR.
Bij mij kost DHL 72 euro en als ik meerdere cameras wil dan wordt het bedrag ook nog eens verhoogd. Jij hebt free shipping als je exact deze camera selecteert? Ik heb maar 1 shipping optie en dat is deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Hm ik zie het inderdaad, ik heb deze besteld:

https://nl.aliexpress.com...scm_id=1007.13339.90158.0

Daar zit gratis verzenden bij, samen met deze NVR:

https://nl.aliexpress.com....8148356.7.44ee4cc2PCTWws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Die verzend hij idd wel voor niets. Ook als ik er 1 bestel. Is sowieso een mooi modelletje :) Goed, lijkt me duidelijk. Ik ga vanavond even puzzelen en wat leuke spulletjes uitzoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Maverick schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:48:
[...]

Die verzend hij idd wel voor niets. Ook als ik er 1 bestel. Is sowieso een mooi modelletje :) Goed, lijkt me duidelijk. Ik ga vanavond even puzzelen en wat leuke spulletjes uitzoeken :P
Als je bij Andy gaat bestellen kan dat via de Ali shop maar je kunt hem ook gewoon een e-mail sturen met wat je precies wilt hebben.
Andy geeft dan antwoord of het op voorraad is en geeft een totaalprijs.
Deze kun je dan met Paypal betalen en dan komt alles in een paar dagen thuis zonder verdere kosten.
Dit is bovendien nog een paar euro goedkoper dan via de Ali shop.
Wellicht omdat Ali voor de verkoper ook kosten berekend.

De Ali shop kun je gebruiken om de spullen bij elkaar te zoeken.
De berichten van @Piet91 helpen je op weg een geschikte camera te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
HoppyF schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:30:
[...]

Als je bij Andy gaat bestellen kan dat via de Ali shop maar je kunt hem ook gewoon een e-mail sturen met wat je precies wilt hebben.
Andy geeft dan antwoord of het op voorraad is en geeft een totaalprijs.
Deze kun je dan met Paypal betalen en dan komt alles in een paar dagen thuis zonder verdere kosten.
Dit is bovendien nog een paar euro goedkoper dan via de Ali shop.
Wellicht omdat Ali voor de verkoper ook kosten berekend.

De Ali shop kun je gebruiken om de spullen bij elkaar te zoeken.
De berichten van @Piet91 helpen je op weg een geschikte camera te vinden.
Tnx voor de tip. Was de posts van @Piet91 al aan het doornemen. Erg behulpzaam. Volgens mij ga ik er wel aan uitkomen. Maar nu ben ik gaan twijfelen over het gebruik van mijn Synology. Ik moet sowieso een licentie bij kopen. Of ik kan voor rond de 100 euro een NVR met hdd kopen. (licentie is 50 euro per stuk voor synology). Wat zou bij jullie de voorkeur hebben? Ik zie maar weinig mensen die ervaring hebben met beiden. Zou denken dat een losse NVR betrouwbaarder is, maar dit is niet echt ergens op gebaseerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Guidoweb55
NVR. Absoluut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
Maverick schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:47:
[...]

Tnx voor de tip. Was de posts van @Piet91 al aan het doornemen. Erg behulpzaam. Volgens mij ga ik er wel aan uitkomen. Maar nu ben ik gaan twijfelen over het gebruik van mijn Synology. Ik moet sowieso een licentie bij kopen. Of ik kan voor rond de 100 euro een NVR met hdd kopen. (licentie is 50 euro per stuk voor synology). Wat zou bij jullie de voorkeur hebben? Ik zie maar weinig mensen die ervaring hebben met beiden. Zou denken dat een losse NVR betrouwbaarder is, maar dit is niet echt ergens op gebaseerd.
Ik heb nog niet zolang een NVR met 4TB harddisk.
Bij elkaar kost dat ongeveer 200 euro.
Echter, weinig energie verbruik en vrij makkelijk in het gebruik.
Ik heb een NVR zonder POE. Voor POE gebruik ik een losse POE switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Nu online

Goverman

not loaded

die muurbeugels heb ik besteld bij Nederlandse webshops: ipcamshop.nl en kdbsecurity. Kost ongeveer 25 euro per beugel met gratis verzending.

Andy is leuk, maar niet in alles het beste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Goverman schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:41:
die muurbeugels heb ik besteld bij Nederlandse webshops: ipcamshop.nl en kdbsecurity. Kost ongeveer 25 euro per beugel met gratis verzending.

Andy is leuk, maar niet in alles het beste ;)
De PFB203W voor €24,90 kost bij Andy $15,00. Idem voor bijvoorbeeld de PFA152-E.
(ook gratis verzonden)

Heb nog nooit een verkoper op alie gehad die zo bereikbaar is voor vragen en zelfs actief is op IPcamtalk. Regelt firmware. En het scheelt gewoon een hoop geld als je maar even contact zoekt.

[ Voor 21% gewijzigd door Bl4ckviper op 26-03-2019 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Nu online

Goverman

not loaded

Bl4ckviper schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:02:
[...]

De PFB203W voor €24,90 kost bij Andy $15,00. Idem voor bijvoorbeeld de PFA152-E.
(ook gratis verzonden)

Heb nog nooit een verkoper op alie gehad die zo bereikbaar is voor vragen en zelfs actief is op IPcamtalk. Regelt firmware. En het scheelt gewoon een hoop geld als je maar even contact zoekt.
Klopt, de kosten voor het ding zijn wat lager, maar er komen wél verzendkosten bij, waardoor een NL-webshop net zo duur is (+/- 1 euro). Maar bij een NL-shop heb je het wel de volgende dag al in huis...

Zoals gezegd: Andy is heel okay (ik heb er best wat spullen naar tevredenheid besteld), maar er zijn ook dingen die je beter elders kan bestellen. Bijvoorbeeld omdat je het sneller in huis hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Goverman schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:31:
[...]

Klopt, de kosten voor het ding zijn wat lager, maar er komen wél verzendkosten bij, waardoor een NL-webshop net zo duur is (+/- 1 euro). Maar bij een NL-shop heb je het wel de volgende dag al in huis...

Zoals gezegd: Andy is heel okay (ik heb er best wat spullen naar tevredenheid besteld), maar er zijn ook dingen die je beter elders kan bestellen. Bijvoorbeeld omdat je het sneller in huis hebt...
Ik heb voor de PFA137 bij Andy € 11,83 betaald inclusief verzenden.
Binnen een week in huis.
Wel tegelijkertijd met de camera en NVR besteld.
Een losse bracket of junctionbox bestellen zou wel duurder kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmptyNull
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-08 16:21
Ik ben gellukig vrijgezel, werk dichtbij thuis. (10 minuten fietsen) en ik heb een probleem.

De laatste tijd begin ik telkens meer en meer paranoide te worden dat mensen mijn pc en mijn vita/ps4 willen jatten wanneer ik op werk ben.

Hierbij graag een oproep voor een suggestie voor beveiliginscamera's die aan het volgende voldoen:

bewegings detectie
ir voor nacht
1 voor de voordeur alleen. (Zicht naar buiten is niet belangrijk aangezien er geen schuttingen buiten zijn.
1 voor achterdeur die mijn tuin ook inkijkt.

Wifi?
Stroom kabel kan bedraad.

Opslag is niet belangrijk als ik het streamened naar mijn telefoon kan krijgen. (Android)
Het liefst niet bestuurbaar via site van derden. (wil geen meekijkers)

En nee mijn werktijden en adres krijgen jullie niet!

Nul is niets, niets is leeg, leeg is nul. pindakaas.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Guidoweb55
Misschien kan je beter even langs de huisarts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmptyNull
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-08 16:21
Geeft die dan beveiligingscamera's op prescriptie? ;)

Nul is niets, niets is leeg, leeg is nul. pindakaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:55
@EmptyNull die tijden zouden wel eens van belang kunnen zijn.
Ben al een tijdje op zoek naar een PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

EmptyNull schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 15:56:
Geeft die dan beveiligingscamera's op prescriptie? ;)
Ik verwacht dat je een stripje benzodiazepine mag afhalen. En een verwijzing erbij voor een psycholoog. Dit probleem kan Aliexpress niet voor je oplossen met wat goedkope ipcams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCasemod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 07:06
Ik kom er niet helemaal uit met de firmware. Deze vind ik van de meeste camera's maar zo zo. Heb een Hikvision geprobeerd en onbekend Chinees merk clestech.....

Hikvision was best keurig maar updates en hoe je ze kunt krijgen zijn hopeloos.

Ik wil de camera's gebruiken met ONVIF i.c.m. mijn synology NAS. Het is in een semi zakelijke omgeving een een firmware die redelijk lang ondersteunt wordt vind ik dan toch wel belangrijk. Maar budget is beperkt. Merk i.c.m. een goede firmware raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:21
DjCasemod schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 22:33:
Ik kom er niet helemaal uit met de firmware. Deze vind ik van de meeste camera's maar zo zo. Heb een Hikvision geprobeerd en onbekend Chinees merk clestech.....

Hikvision was best keurig maar updates en hoe je ze kunt krijgen zijn hopeloos.

Ik wil de camera's gebruiken met ONVIF i.c.m. mijn synology NAS. Het is in een semi zakelijke omgeving een een firmware die redelijk lang ondersteunt wordt vind ik dan toch wel belangrijk. Maar budget is beperkt. Merk i.c.m. een goede firmware raden jullie aan?
Die hebben ze gewoon keurig op hun site staan; http://www.hikvisioneurop...tal/Technical%20Materials

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ha waarde Tweakers. We zijn bezig om wat algemene tips op te stellen qua aankoopadvies voor verschillende producten, dus zo ook beveiligingscamera's.
Jullie startpost bevat helaas niet heel veel informatie maar de meeste kennis leeft natuurlijk gewoon in het topic. Zijn er Tweakers die zin hebben om input te leveren om wat basale overwegingen op te stellen voor het aankopen van een beveiligingscamera? Een lijstje met een paar standaardvragen waar je antwoord op moet hebben om advies te kunnen krijgen zeg maar.
Zo ja stuur mij dan een DM, dan zijn we je alvast eeuwig dankbaar. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Gonadan schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 01:16:
Ha waarde Tweakers. We zijn bezig om wat algemene tips op te stellen qua aankoopadvies voor verschillende producten, dus zo ook beveiligingscamera's.
Jullie startpost bevat helaas niet heel veel informatie maar de meeste kennis leeft natuurlijk gewoon in het topic. Zijn er Tweakers die zin hebben om input te leveren om wat basale overwegingen op te stellen voor het aankopen van een beveiligingscamera? Een lijstje met een paar standaardvragen waar je antwoord op moet hebben om advies te kunnen krijgen zeg maar.
Ik zou vooral de posts van @Piet91 bekijken. Daar zit heel wat waardevol advies!
Wat belangrijk is, is om op voorhand te weten is wat je exact wil en welke hardware je wil voorzien om je opnames op te bewaren.
Foto's en blueprintafbeeldingen helpen hier altijd bij.
Moest ik de opdracht hebben om dit te maken dan zou ik een aantal usercases hier uit het topic bekijken en overlopen.

Waar ik zelf ff snel aan denk is bv:
- Merkgericht (ubiquiti cloud gen2 werkt enkel met ubi cams, enz.)
- Welk soort toegang (enkel in het lokale netwerk of ook in de cloud, en bij de cloud, welke partij heeft evt. toegang tot de data?)
- Gratis vs premium (ikzelf heb een synology nas met survaillance station op en gezien ik max 2 cams heb hoef ik geen extra licenties te kopen tenzij ik meer dan 2 cams aansluit.)
- Te gebruiken software om cams in te stellen en te beheren. (denk aan NX Witness, Blue iris, xProtect)
- Waar koop je de cam's?/garantie (benelux, de, fr, china?)
- Te gebruiken hardware (bv syno nas, of aparte nvr -> data opslag en hoe lang beschikbaar)
- Wat voor type cam heb je nodig (dome, bullet, etc.)
- Welke tools om op voorhand te bekijken welk type cam je nodig hebt (https://www.axis.com/gh/en/tools/lens-calculator , http://polarisusa.com/lens-calculator , https://www.ptgrey.com/lens-calculator)
- Aangifte doen van de camera's/opnames bij de juiste instanties voor belgie zie: Als u een bewakingscamera plaatst, dan moet u de politiediensten daarvan op de hoogte brengen. Op de website www.aangiftecamera.be (externe link) kunt u gratis een aangifte voor camerabewaking indienen.)

Wat mis ik nog mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
masauri schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 14:27:
[...]

Ik zou vooral de posts van @Piet91 bekijken. Daar zit heel wat waardevol advies!
Wat belangrijk is, is om op voorhand te weten is wat je exact wil en welke hardware je wil voorzien om je opnames op te bewaren.
Foto's en blueprintafbeeldingen helpen hier altijd bij.
Moest ik de opdracht hebben om dit te maken dan zou ik een aantal usercases hier uit het topic bekijken en overlopen.

Waar ik zelf ff snel aan denk is bv:
- Merkgericht (ubiquiti cloud gen2 werkt enkel met ubi cams, enz.)
- Welk soort toegang (enkel in het lokale netwerk of ook in de cloud, en bij de cloud, welke partij heeft evt. toegang tot de data?)
- Gratis vs premium (ikzelf heb een synology nas met survaillance station op en gezien ik max 2 cams heb hoef ik geen extra licenties te kopen tenzij ik meer dan 2 cams aansluit.)
- Te gebruiken software om cams in te stellen en te beheren. (denk aan NX Witness, Blue iris, xProtect)
- Waar koop je de cam's?/garantie (benelux, de, fr, china?)
- Te gebruiken hardware (bv syno nas, of aparte nvr -> data opslag en hoe lang beschikbaar)
- Wat voor type cam heb je nodig (dome, bullet, etc.)
- Welke tools om op voorhand te bekijken welk type cam je nodig hebt (https://www.axis.com/gh/en/tools/lens-calculator , http://polarisusa.com/lens-calculator , https://www.ptgrey.com/lens-calculator)
- Aangifte doen van de camera's/opnames bij de juiste instanties voor belgie zie: Als u een bewakingscamera plaatst, dan moet u de politiediensten daarvan op de hoogte brengen. Op de website www.aangiftecamera.be (externe link) kunt u gratis een aangifte voor camerabewaking indienen.)

Wat mis ik nog mensen?
Klopt wel.
Er zijn helaas veel variabelen.
Wat ook mee speelt is of je beelden in het donker wilt opnemen of wel in de nacht maar dan met nog wat verlichting van bv straatverlichting of een buitenlamp.

Vwb politie camera beelden is er deze site.
Uitleg staat daar en ook hoe je je camera kunt registeren. Dit is niet verplicht.
Je moet overigens als je een camera hebt hangen wel een bordje of sticker plaatsen dat er camera bewaking is. Dit ivm de privacy wet.
https://www.politie.nl/themas/camera-in-beeld.html

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:50

Quindor

Switching the universe....

Onlangs met wat nieuwe firmware voor mijn Dahua camera's aan het spelen geweest en daarin zijn enkele leuke nieuwe features toegevoegd waaronder RTMP streaming vanuit de camera zelf. Daarmee kun je bijvoorbeeld een video stream naar YouTube opzetten zonder tussenkomst van een PC!

Daar heb ik uiteraard een video over gemaakt! Ik ben daarnaast nog steeds bezig met het testen van enkele nieuwe type 4K 8MP camera's, daarover hopelijk meer in de komende maand!

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Laatst online: 12-10 20:44

RUFFNECK

Poentje

Piet91 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 11:19:
[...]

Misschien liever niet aan achtergevel doen maar aan schuurtje.
Als je een lamp aan de achtergevel doet gaat de camera de belichting daarop compenseren.
Dan krijg je dus of een goed belichte lamp en een donkere tuin, of een enigszins goed belichte tuin met een felle lamp die je beeld verpest. Wat je nu dus ook al ziet bij die camera als gevolg van die lantaarn.

Vergelijkbaar met als iemand in het donker een zaklamp in je gezicht schijnt; je (ogen) ziet niets meer van de omgeving.

EDIT: of als je wel een lamp aan de achtergevel doet; mogelijk een lamp die niet direct in je camera schijnt.
Een vraag hierover (voor anyone), ik zit met een vergelijkbare situatie waar ik de zijkant van de woning in de gaten hou met een camera, maar waar ook 2 wandlampen staan (waar licht uit alle kanten komt), die met een (astro) schakelklok aan en uit gaan. Deze staan dus in de camera's field of view, ongeacht of ik de camera hoger of lager zou plaatsen (hij zit nu echt op een ideale positie). Overdag is natuurlijk niks aan de hand, maar zodra ze 's avonds aan gaan, heb ik 2 'glare spots' op beeld.
Is er een methode om deze 'light glare' te minimaliseren of iets dergelijks (los van andere lampen kopen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Beetje offtopic,maar ik heb vorige week een bestelling bij Andy gedaan en daar hebben hier wel meer mensen ervaring mee :P Nu blijft de tracking info de hele tijd op het volgende staan:
2019-03-28 02:48
BIRMINGHAM - UK, Shipment information received
Blijft dit zo totdat het pakketje in Nederland is? Of hoef ik de boel voorlopig niet te verwachten omdat er nog geen pakketje is afgeleverd?

[ Voor 6% gewijzigd door Maverick op 02-04-2019 09:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-10 16:46
Maverick schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 09:58:
Beetje offtopic,maar ik heb vorige week een bestelling bij Andy gedaan en daar hebben hier wel meer mensen ervaring mee :P Nu blijft de tracking info de hele tijd op het volgende staan:

[...]

Blijft dit zo totdat het pakketje in Nederland is? Of hoef ik de boel voorlopig niet te verwachten omdat er nog geen pakketje is afgeleverd?
Had ik ook. Duurt even maar dan schiet hij opeens door. Gewoon wachten. Bij mij duurde dat een week.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:59
AliExpress had van de week een sale. Twee budget camera's besteld met goede recensies.

Voor nog geen 15 euro de Mijia Xiaofang 110 besteld. Een groot voordeel is dat je de IR lampjes kan uitschakelen. Perfect voor een camera achter een raam.

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/UTB8Hm.xqYnJXKJkSahGq6xhzFXa4.jpg

Ook nog de Keelead deurbel besteld voor nog geen 30 euro. Een groot pluspunt dat je live mee kan kijken zonder dat er interactie met de bel hoeft te zijn. Ook met bewegingssensor, cloud & SD opslag.

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/UTB8eNCXFiaMiuJk43PTq6ySmXXaX.jpg

Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_ers
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18:48
Zou je eens wat printscreens/filmpjes/foto's laten zien hoe het eruit ziet
Ryan_ schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 10:10:
AliExpress had van de week een sale. Twee budget camera's besteld met goede recensies.

Voor nog geen 15 euro de Mijia Xiaofang 110 besteld. Een groot voordeel is dat je de IR lampjes kan uitschakelen. Perfect voor een camera achter een raam.

[Afbeelding]

Ook nog de Keelead deurbel besteld voor nog geen 30 euro. Een groot pluspunt dat je live mee kan kijken zonder dat er interactie met de bel hoeft te zijn. Ook met bewegingssensor, cloud & SD opslag.

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikkeraap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:22
Kun je deze WIFI bel laten streamen naar een NVR?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 01:16:
Naast wat @masauri al aangegeven heeft:
(Het is een beetje een onsamenhangend verhaal geworden, sorry)

- Grootste verschil in beveiligingscamera's zijn de twee verschillende marktsegmenten; die van de consument en die van de (semi-)professional. Die van de consument zijn de producten als Nest, Ring, Arlo etc. die vooral simpel moeten zijn. De andere gaat meer naar Dahua, Hikvision, Axis etc.
Die kennen dus ook vaak compleet andere gebruikswijze (app versus webinterface, cloud versus eigen opslag etc.) Zaken als volledig draadloze camera's met accu en zender zoals in dit segment veel ziet, zul je dus ook niet snel bij de (IMHO) betere IP-camera's zien.

- Cloud. Omdat helaas tegenwoordig alles maar via de cloud moet gebeurd dat ook bij beveiligingscamera's; maar dan eigenlijk ook alleen maar bij die consumentproducten. En die kosten lopen rap op (Nest/Ring betaal je zo een paar honderd euro per jaar voor zo'n abonnement; een eigen NVR met opslag heb je dus binnen no-time er uit.
Naast het financiële aspect is er IMHO een andere keerzijde dat je geheel overgeleverd bent aan de nukken en grillen van de fabrikant. We hebben in het verleden zo vaak gezien dat ze abonnement(structuren) omgooien; functies uitschakelen/verwijderen of simpelweg ophouden te bestaan; dan zit je lekker met je nu onbruikbare apparatuur.
Vaak is zijn dit soort apparaten ook zeer gesloten; het werkt alleen eigen merk apparatuur/app e.d.
Terwijl zaken als een RTSP-stream e.d. enorm handig en waardevol zijn.

Al met al; ik ben absoluut geen fan van al dat soort producten.

Wat andere zaken:
- Gebruik geen wifi.
- Gebruik de juiste beeldhoek; wide-angle klinkt leuk maar je hebt er 9 v.d. 10 keer niets aan.
- 24/7 recording heeft absoluut de voorkeur; zaken als IVS (Dahua) en Smart Events (Hikvision) zijn al 10 keer beter dan de standaard motion detection; maar is nog altijd geen 100% vervanger voor 24/7 recording; je mist al snel opnames. Terabytes zijn tegenwoordig goedkoop; geen reden om het niet meer te gebruiken.
- IP-camera's werken wat betreft het best samen met NVR's van eigen merk; zo kunnen ze met elkaar communiceren wat betreft IVS/Smart Events wat niet werkt als je IP-camera's en NVR's van verschllende merken mixt. Onvif is wat dat betreft beperkt.
- Megapixels zeggen niet alles. Net als bij fotocamera's geldt ook hier hoe groter en gevoeliger de sensor; hoe beter je opnames zijn.
- Hang camera's niet te hoog; maximaal zo'n 2-2,5 meter. Als je hoger gaat kijk je mensen op hun kruin i.p.v. gezicht.
- Gebruik geen wifi.
- Denk aan wetgeving; qua opnemen van openbare ruimtes, buren en opslagduur.
- Denk aan veiligheidsrisico's die je hebt met apparaten die aan het internet hangen. Elke fabrikant is wel in het nieuws geweest met veiligheidslekken. Er valt veel voor te zeggen om IP-camera's toegang tot buiten je netwerk/internet volledig te ontzeggen.
Goede leermeester is onderstaande site; je wil niet dat jouw camera daar ook verschijnt: http://www.insecam.org/
- Daarover gesproken; hoe ga je de camera buiten je eigen netwerk bekijken? Poorten openzetten (kan ik kort over zijn; niet doen) of VPN?
- Oh en heb ik al gezegd dat je geen wifi moet gebruiken?
- De IP Cam Talk Cliff notes zijn ook een aanrader om door te lezen: https://ipcamtalk.com/wiki/ip-cam-talk-cliff-notes/

Al met al denk ik dat als je een goed functioneel systeem wil hebben bij huis; dat er niet echt een oplossing is die voor iedereen het beste is. Beter kun je elk geval beter apart bekijken; en daar is dit topic dus voor. :P

Deze punten zijn uiteraard zeer gekleurd met eigen mening*, maar misschien heb je er toch wat aan.
* Zo vind ik het bijvoorbeeld tamelijk bizar dat men het normaal is gaan vinden on een abonnement te hebben op je eigen deurbel. 8)7 |:(

RUFFNECK schreef op maandag 1 april 2019 @ 21:32:
Een vraag hierover (voor anyone), ik zit met een vergelijkbare situatie waar ik de zijkant van de woning in de gaten hou met een camera, maar waar ook 2 wandlampen staan (waar licht uit alle kanten komt), die met een (astro) schakelklok aan en uit gaan. Deze staan dus in de camera's field of view, ongeacht of ik de camera hoger of lager zou plaatsen (hij zit nu echt op een ideale positie). Overdag is natuurlijk niks aan de hand, maar zodra ze 's avonds aan gaan, heb ik 2 'glare spots' op beeld.
Is er een methode om deze 'light glare' te minimaliseren of iets dergelijks (los van andere lampen kopen :P)
Ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee; maar als je camera dat ondersteunt kun je eens met HLC (Highlight compensation) spelen.
Ryan_ schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 10:10:

[Afbeelding]
Werkt die wel hier? Xiaomi heeft in het verleden wel zo vaak lopen f*cken met hun software/firmware waardoor hun camera's soms van de een op de andere dag niet meer buiten China werkten.
Zo hebben ze een paar weken nog een firmware update gestuurd naar hun Dafang camera's waardoor die in een klap niet meer werkten.

Dit en het feit dat alles via hun cloud sturen is voor mij genoeg reden om deze camera's niet te kopen; hoe aantrekkelijk ze ook zijn (zowel letterlijk qua uiterlijk als hun prijs).
Je kunt er vaak alternatieve firmware opzetten (die je bijvoorbeeld een RTSP-stream geeft; alle connecties naar de cloud/Xiaomi afsluit etc.) maar IMHO hou je dan weinig meer over dan een streamer; beelden opslaan is niet gebruiksvriendelijk en soms kan die firmware überhaupt al geen beelden opslaan.
Zo heb ik hier de eerste generatie camera van hun staan (zo'n geval) en daar draait nu custom firmware op; die gebruiken wij al babyfoon.
Of als ander soort babyfoon ;)

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/872/28015901468_94093bd21c_c.jpgCCTV Chicks by Iemand91, on Flickr

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 02-04-2019 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@Piet91 Lekker kort Goed verhaal!

Veel van de toekomstige vragen hier, verwijzen we gewoon naar jouw post! :)
Zou een erg mooie TS zijn voor een nieuwe topic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Om dubbelwerk te vermijden, ik wil anders wel een OP maken met de info hier.
Tenzij iemand anders zich meer geroepen voelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:23
Piet91 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:14:
[...]

Naast wat @masauri al aangegeven heeft:
(Het is een beetje een onsamenhangend verhaal geworden, sorry)

- Grootste verschil in beveiligingscamera's zijn de twee verschillende marktsegmenten; die van de consument en die van de (semi-)professional. Die van de consument zijn de producten als Nest, Ring, Arlo etc. die vooral simpel moeten zijn. De andere gaat meer naar Dahua, Hikvision, Axis etc.
Die kennen dus ook vaak compleet andere gebruikswijze (app versus webinterface, cloud versus eigen opslag etc.) Zaken als volledig draadloze camera's met accu en zender zoals in dit segment veel ziet, zul je dus ook niet snel bij de (IMHO) betere IP-camera's zien.

- Cloud. Omdat helaas tegenwoordig alles maar via de cloud moet gebeurd dat ook bij beveiligingscamera's; maar dan eigenlijk ook alleen maar bij die consumentproducten. En die kosten lopen rap op (Nest/Ring betaal je zo een paar honderd euro per jaar voor zo'n abonnement; een eigen NVR met opslag heb je dus binnen no-time er uit.
Naast het financiële aspect is er IMHO een andere keerzijde dat je geheel overgeleverd bent aan de nukken en grillen van de fabrikant. We hebben in het verleden zo vaak gezien dat ze abonnement(structuren) omgooien; functies uitschakelen/verwijderen of simpelweg ophouden te bestaan; dan zit je lekker met je nu onbruikbare apparatuur.
Vaak is zijn dit soort apparaten ook zeer gesloten; het werkt alleen eigen merk apparatuur/app e.d.
Terwijl zaken als een RTSP-stream e.d. enorm handig en waardevol zijn.

Al met al; ik ben absoluut geen fan van al dat soort producten.

Wat andere zaken:
- Gebruik geen wifi.
- Gebruik de juiste beeldhoek; wide-angle klinkt leuk maar je hebt er 9 v.d. 10 keer niets aan.
- 24/7 recording heeft absoluut de voorkeur; zaken als IVS (Dahua) en Smart Events (Hikvision) zijn al 10 keer beter dan de standaard motion detection; maar is nog altijd geen 100% vervanger voor 24/7 recording; je mist al snel opnames. Terabytes zijn tegenwoordig goedkoop; geen reden om het niet meer te gebruiken.
- IP-camera's werken wat betreft het best samen met NVR's van eigen merk; zo kunnen ze met elkaar communiceren wat betreft IVS/Smart Events wat niet werkt als je IP-camera's en NVR's van verschllende merken mixt. Onvif is wat dat betreft beperkt.
- Megapixels zeggen niet alles. Net als bij fotocamera's geldt ook hier hoe groter en gevoeliger de sensor; hoe beter je opnames zijn.
- Hang camera's niet te hoog; maximaal zo'n 2-2,5 meter. Als je hoger gaat kijk je mensen op hun kruin i.p.v. gezicht.
- Gebruik geen wifi.
- Denk aan wetgeving; qua opnemen van openbare ruimtes, buren en opslagduur.
- Denk aan veiligheidsrisico's die je hebt met apparaten die aan het internet hangen. Elke fabrikant is wel in het nieuws geweest met veiligheidslekken. Er valt veel voor te zeggen om IP-camera's toegang tot buiten je netwerk/internet volledig te ontzeggen.
Goede leermeester is onderstaande site; je wil niet dat jouw camera daar ook verschijnt: http://www.insecam.org/
- Daarover gesproken; hoe ga je de camera buiten je eigen netwerk bekijken? Poorten openzetten (kan ik kort over zijn; niet doen) of VPN?
- Oh en heb ik al gezegd dat je geen wifi moet gebruiken?
- De IP Cam Talk Cliff notes zijn ook een aanrader om door te lezen: https://ipcamtalk.com/wiki/ip-cam-talk-cliff-notes/

Al met al denk ik dat als je een goed functioneel systeem wil hebben bij huis; dat er niet echt een oplossing is die voor iedereen het beste is. Beter kun je elk geval beter apart bekijken; en daar is dit topic dus voor. :P

Deze punten zijn uiteraard zeer gekleurd met eigen mening*, maar misschien heb je er toch wat aan.
* Zo vind ik het bijvoorbeeld tamelijk bizar dat men het normaal is gaan vinden on een abonnement te hebben op je eigen deurbel. 8)7 |:(

[...]

Ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee; maar als je camera dat ondersteunt kun je eens met HLC (Highlight compensation) spelen.

[...]

Werkt die wel hier? Xiaomi heeft in het verleden wel zo vaak lopen f*cken met hun software/firmware waardoor hun camera's soms van de een op de andere dag niet meer buiten China werkten.
Zo hebben ze een paar weken nog een firmware update gestuurd naar hun Dafang camera's waardoor die in een klap niet meer werkten.

Dit en het feit dat alles via hun cloud sturen is voor mij genoeg reden om deze camera's niet te kopen; hoe aantrekkelijk ze ook zijn (zowel letterlijk qua uiterlijk als hun prijs).
Je kunt er vaak alternatieve firmware opzetten (die je bijvoorbeeld een RTSP-stream geeft; alle connecties naar de cloud/Xiaomi afsluit etc.) maar IMHO hou je dan weinig meer over dan een streamer; beelden opslaan is niet gebruiksvriendelijk en soms kan die firmware überhaupt al geen beelden opslaan.
Zo heb ik hier de eerste generatie camera van hun staan (zo'n geval) en daar draait nu custom firmware op; die gebruiken wij al babyfoon.
Of als ander soort babyfoon ;)

[Afbeelding]CCTV Chicks by Iemand91, on Flickr
Mooie toelichting. Ik zou ook zelf het liefst een NVR draaien en alle camera's bekabeld aansluiten. Wel zit je dan nog met wanneer er ingebroken wordt, ze je NVR meenemen, je er alsnog niets aan hebt. Zijn er geen fabrikanten die een NVR leveren waarbij je bij beweging toch via een VPN oid snapshots of video's kan sturen ergens naar een server? Zodat je iig nog wat snapshots van je inbrekers hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14:32
Bij Dalhua kun je ook motion opnames doorsturen via FTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:55
De NVR op een andere, niet logische, plek zetten?
Niet in de meterkast dus bv.

Heeft zo'n NVR btw een directe verbinding met elke camera nodig? Of kunnen alle camera's naar een switch en dan gewoon de NVR ook ergens op het netwerk aansluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
NeutraleTeun schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 18:41:
De NVR op een andere, niet logische, plek zetten?
Niet in de meterkast dus bv.

Heeft zo'n NVR btw een directe verbinding met elke camera nodig? Of kunnen alle camera's naar een switch en dan gewoon de NVR ook ergens op het netwerk aansluiten?
Camera’s kunnen gewoon op een (POE) switch aangesloten worden en de NVR ook.
De NVR kun je vervolgens goed “verstoppen” hoewel deze altijd wel gestolen kan worden als dieven systematisch je huis aan het doorzoeken zijn.
Wat je in ieder geval zou kunnen doen is via FTP ook beelden of foto’s doorsturen.
In dat geval staan de dieven toch offsite ergens opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Ik heb die NVR ook verplaats en de camera's direct op een POE switch aangesloten. Merk dat sommige dingen toch beter aan te passen zijn op de camera zelf dan via de NVR en als ze op de NVR zitten kan je er dus niet meer zomaar bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel-Rebel
  • Registratie: Juli 2009
Ik wil camera's ophangen bij de oude luitjes maar ik wil ze beheren, de NVR zal dus bij mij thuis komen te staan, daarnaast zou ik mijn eigen camera's ook op die NVR willen aansluiten..zijn er mensen met soort gelijke opstellingen en dus ervaringen? Hoe kan dit het beste aangepakt worden, mits niet compleet onmogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@Verwijderd Exact die stuatie heb ik ook.

NVR staat bij mij met diverse cams aangesloten. Twee Cams op een andere locatie (paar km verderop).
Je ontkomt er niet aan (denk ik) om een poort te forwarden, waarmee de externe cams bij je NVR kunnen komen.

Dit werkt prima en is zeer stabiel, je merkt eigenlijk nooit dat een aantal cams niet direct gekoppeld zijn.. Wel hebben beide locaties glasvezel, waardoor upload niet zo'n probleem is. Als het dat wel is, dan zou je wat kunnen spelen met de framerate en zo de upload wat verminderen.

Ik heb een Dahua NVR en Dahua cams. In principe hoef je niets bijzonders te doen, anders dan de port te forwarden en de NVR naar het externe IP adres+port te laten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel-Rebel
Joepla schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:22:
@Verwijderd Exact die stuatie heb ik ook.

NVR staat bij mij met diverse cams aangesloten. Twee Cams op een andere locatie (paar km verderop).
Je ontkomt er niet aan (denk ik) om een poort te forwarden, waarmee de externe cams bij je NVR kunnen komen.

Dit werkt prima en is zeer stabiel, je merkt eigenlijk nooit dat een aantal cams niet direct gekoppeld zijn.. Wel hebben beide locaties glasvezel, waardoor upload niet zo'n probleem is. Als het dat wel is, dan zou je wat kunnen spelen met de framerate en zo de upload wat verminderen.

Ik heb een Dahua NVR en Dahua cams. In principe hoef je niets bijzonders te doen, anders dan de port te forwarden en de NVR naar het externe IP adres+port te laten kijken.
De camera's zijn geen wlan, dus dan verbind ik 1 camera (externe locatie) op de router via POE, verbind ik de overige camera's en NVR (beheer) op POE switch welke is aangesloten op de beheer router, pas port forwarding toe..ga eens hobbyen..thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Rebel-Rebel schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:50:
[...]
De camera's zijn geen wlan, dus dan verbind ik 1 camera (externe locatie) op de router via POE, verbind ik de overige camera's en NVR (beheer) op POE switch welke is aangesloten op de beheer router, pas port forwarding toe..ga eens hobbyen..thanks!
Op zich maakt het niet uit of je bekabeld of via Wifi verbonden bent (bekabeld is altijd aan te bevelen), zolang de cam op de externe locatie maar met de router verbonden is.
De port forwarding pas je toe op jouw router. Dus vanaf het externe IP adres naar het interne adres van je NVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-10 20:29

Blord

Hello Kitty !

Ik heb sinds kort een Hview HV-400G2 camera. Deze is gekocht bij AliExpress. De ip camera stond afgesteld op 192.168.1.120 en mijn thuisnetwerk is 192.168.0.x dus geen enkele software kon de camera vinden. Gelukkig zat er een klein programma bij die de ip waarde zelf kunt instellen. Ik heb tegelijkertijd het paswoord veranderd want dat stond ook op fabrieksinstelling.Het is een ONVIF camera dus het was redelijk makkelijk te installeren. De problemen waren meer softwarematig van aard. Mijn Firefox kon direct de beelden live weergeven en alles via de browser instellen. Alleen opnemen kon niet want er was geen nas, nfs/ftp of dergelijks aangesloten.

Hier een opname van de camera via Blue Iris. Rechtstreeks van de BI zonder modificatie.
Volgens mij moet de camera nog iets naar beneden richten. Het beeld is uitstekend. Ik zal later wel een nacht opname maken.

Hiervoor had ik een ip camera gekocht van LIDL. Het was nog duurder en kon alleen met eigen software aan de gang. Niet ideaal dus gelijk maar weer teruggestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:50
Ik heb mijn voorlopige bestelling van Andy binnen maar krijg het niet goed aan de praat. Ik heb een NVR5216-4ks2 16ch en een ipc-hfw4239T-ase en eenipc-hfw1831E gekocht en verder heb ik al 4 Foscam FI98903P V2 ipcamera's rond het huis. Nu is mijn Engels niet zo goed en dus ben ik op zoek naar een goede NL handleiding om de NVR in het netwerk te hangen en alle camera. Ik kom alleen maar via een hdmi scherm in de NVR en heb daar in het ip adres van de NVR verandert.2 ip camera's ziet de NVR wel, maar hij laat geen beeld zien. Ik denk dat ik het beste helemaal op nieuw kan beginnen, maar weet niet of ik de NVR terug kan zetten naar fabrieksinstellingen. Wie weet raad?

Verder heb ik 1 van de dahua camera's aan een poe switch gehangen, maar ik krijg geen contact en ik weet ook het ip adres niet. Met de Foscam camera' s is het altijd gelukt om deze toe te voegen in software oplossingen, maar een NVR is toch iets anders blijkbaar. Had gedacht dat het eenvoudiger zou zij om deze toe te voegen voor de opnames.

Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 19:19
Ik heb een 5416 dus die is qua firmware gelijk.

Ik doe:
- via Pale Moon browser op de camera inloggen (192.168.1.108) via een 2e interface in de PC op zelfde switch als normale subnet (welke andere je ook hebt) Dan camera aanpassen naar je gewenste IP adres (fixed voor mij) Dan moet je password ook veranderen. Maak daar voor elke camera hetzelfde userid/password. Camere herstart en is vervolgens op normale netwerk te benaderen.
- dit ip adres voeg je toe in de NVR en vult password (eenmalig) in

Zo heb ik er een aantal achter elkaar gedaan. Enige gezeur zijn al die verschillende versies van de plugins, vooral als je verschilllende soorten cameras hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door jacovn op 03-04-2019 20:27 ]

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
jacovn schreef op woensdag 3 april 2019 @ 20:22:
Ik heb een 5416 dus die is qua firmware gelijk.

Ik doe:
- via Pale Moon browser op de camera inloggen (192.168.1.108) via een 2e interface in de PC op zelfde switch als normale subnet (welke andere je ook hebt) Dan camera aanpassen naar je gewenste IP adres (fixed voor mij) Dan moet je password ook veranderen. Maak daar voor elke camera hetzelfde userid/password. Camere herstart en is vervolgens op normale netwerk te benaderen.
- dit ip adres voeg je toe in de NVR en vult password (eenmalig) in

Zo heb ik er een aantal achter elkaar gedaan. Enige gezeur zijn al die verschillende versies van de plugins, vooral als je verschilllende soorten cameras hebt.
Heb je de camera via het netwerk of via bv een labtop? De camera op de switch dan kom ik er niet in via 192.168.1.108

Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
bbn_ldp schreef op woensdag 3 april 2019 @ 20:49:
[...]

Heb je de camera via het netwerk of via bv een labtop? De camera op de switch dan kom ik er niet in via 192.168.1.108
Camera aan een switch met POE in zelfde vlan welke we hier hebben.
Een PC met 2 x kabels naar de switch.
1 kabel met normaal IP subnet.
De andere kabel op 2e etihernet poort met 192.168.1.11/24 geen default gateway instellen.

Als je een laptop hebt zou je met wifi gewoon op je netwerk kunnen zitten.
De bedrade ethernet kanel dan in je netwerk stoppen en op de bedrade interface het 192.168.1.0/24 netwek confugureren (niet .108 kiezen voor de laptop dan, daar zitten alle cameras op) en geen default gateway opgeven.

Zo kun je gewoon in een browser 192.168.1.108 ingeven en dan krijg je de camera zoals hij geleverd wordt te connecten. Dan dus ip adres en password veranderen en je kunt hem vervolgens op je pc op laptop op nieuw adres benaderen en de NVR kan er ook bij.

Als je maar 1 ethernet interface in PC of Laptop hebt, dan moet je een aantal keer omnummeren.
Configureer dan in plaats van dhcp wat de meste mensen zullen hebben 192.168.1.11 als voorbeeld.
Je kunt dan niet meer internet op, maar wel bij de camera (s) configureerd die allemaal om (stuk voor stuk aansluiten, ze hebben allemaal zelfde ip adres) naar je normale adres bereik.
Als je klaar bent de PC weer op DHCP zetten en een ipconfig /renew uitvoeren.

Dan heb je ook je cameras in je normale subnet met een password was niet meer default is.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
jacovn schreef op woensdag 3 april 2019 @ 21:10:
[...]

Camera aan een switch met POE in zelfde vlan welke we hier hebben.
Een PC met 2 x kabels naar de switch.
1 kabel met normaal IP subnet.
De andere kabel op 2e etihernet poort met 192.168.1.11/24 geen default gateway instellen.

Als je een laptop hebt zou je met wifi gewoon op je netwerk kunnen zitten.
De bedrade ethernet kanel dan in je netwerk stoppen en op de bedrade interface het 192.168.1.0/24 netwek confugureren (niet .108 kiezen voor de laptop dan, daar zitten alle cameras op) en geen default gateway opgeven.

Zo kun je gewoon in een browser 192.168.1.108 ingeven en dan krijg je de camera zoals hij geleverd wordt te connecten. Dan dus ip adres en password veranderen en je kunt hem vervolgens op je pc op laptop op nieuw adres benaderen en de NVR kan er ook bij.

Als je maar 1 ethernet interface in PC of Laptop hebt, dan moet je een aantal keer omnummeren.
Configureer dan in plaats van dhcp wat de meste mensen zullen hebben 192.168.1.11 als voorbeeld.
Je kunt dan niet meer internet op, maar wel bij de camera (s) configureerd die allemaal om (stuk voor stuk aansluiten, ze hebben allemaal zelfde ip adres) naar je normale adres bereik.
Als je klaar bent de PC weer op DHCP zetten en een ipconfig /renew uitvoeren.

Dan heb je ook je cameras in je normale subnet met een password was niet meer default is.
Ik was er in en heb het ip adres gewijzigd maar nu kom ik er niet meer in via een laptop 8)7
Kan ook geen reset knopje vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
bbn_ldp schreef op woensdag 3 april 2019 @ 21:24:
[...]

Ik was er in en heb het ip adres gewijzigd maar nu kom ik er niet meer in via een laptop 8)7
Kan ook geen reset knopje vinden
Heb je je laptop weer terug veranderd naar je normale netwerk ?
Ander kun je er inderdaad niet meer op aan loggen na het veranderen van IP adres op de camera.

Ik heb gelukkig een moederbord met 2 netwerk interfaces en een losse ethernet kaart erbij (10 GE)
Dus dan kun je het mooi zo laten met 2 kabels en werkt het. Veel andere nieuwe apparaten zitten ook in 192.168.1.x als je ze koopt, en die wil ik dan ook om nummeren.
En verder kun je dit 2e interface ook makkelijk omnummeren naar iets anders. Voor de rest blijft je PC gewoon goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
jacovn schreef op woensdag 3 april 2019 @ 21:43:
[...]

Heb je je laptop weer terug veranderd naar je normale netwerk ?
Ander kun je er inderdaad niet meer op aan loggen na het veranderen van IP adres op de camera.

Ik heb gelukkig een moederbord met 2 netwerk interfaces en een losse ethernet kaart erbij (10 GE)
Dus dan kun je het mooi zo laten met 2 kabels en werkt het. Veel andere nieuwe apparaten zitten ook in 192.168.1.x als je ze koopt, en die wil ik dan ook om nummeren.
En verder kun je dit 2e interface ook makkelijk omnummeren naar iets anders. Voor de rest blijft je PC gewoon goed werken.
Ik had alleen maar in edge browser 192.168.1.108 ingeklopt en toe kwam ik op de inlog en kon ik verder het ip adres wijzigen opvolgend aan de foscam camera’s en na save kwam ik er niet meer in. Ik ben geen ICT er dus zal nogwel wat uurtjes kwijt zijn om dit in orde te krijgen.😰

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:50

Quindor

Switching the universe....

@bbn_ldp Veelal kun je camera's gemakkelijk terug vinden met een gratis programma wat "ONVIF device manager" heet. Daarnaast heeft Dahua een "toolbox" waar onder andere de "configtool" in zit waarmee je ook de cameras waarvan je het IP niet meer weet terug kan vinden! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Quindor op 03-04-2019 22:18 ]

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
bbn_ldp schreef op woensdag 3 april 2019 @ 22:04:
[...]

Ik had alleen maar in edge browser 192.168.1.108 ingeklopt en toe kwam ik op de inlog en kon ik verder het ip adres wijzigen opvolgend aan de foscam camera’s en na save kwam ik er niet meer in. Ik ben geen ICT er dus zal nogwel wat uurtjes kwijt zijn om dit in orde te krijgen.😰
Wat is de normale ip prefix waar je in zit dan ?

Bij het vergrootglas cmd.exe
Dan ipconfig /all intypen en je ziet je prefix.

Als je normaal 192.168.2.x/24 hebt kun je niet zo maar naar 192.168.1.108, of je moet een netwerk hebben met routering erin. Maar dan was je waarschijnlijk wel in staat dit zelf op te lossen

Maar zo te lezen zit je PC ook in de reeks 192.168.1.0-255 anders kon je nooit inloggen op een nieuwe dahua camera.

Dan zou je toch in staat moeten zijn om in te loggen, password wijzigen en IP adres wijzigen.
Als je dat saved, zou je weer opnieuw aan moeten kunnen loggen op het veranderde adres.

Weet je zeker dat je de camera omnummerd naar iets wat vrij is ?
Normale thuis omgeving heeft DHCP op de provider alles in een box staan. ( kpn, ziggo etc)
Je zou dan de DHCP scope moeten verkleinen van 100-200 of zo en dan heb je 2-99 en 201-253 beschikbaar (of elke andere range die je zelf wilt)
Dan kun je de cameras en NVR buiten het blok van de DHCP scope een vast IP adres geven en heb je geen IP conflict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel-Rebel
Zoals gister aangegeven wil ik in de 'meterkast' een PoE router plaatsen waar een camera op word aangesloten..nu komt daar het AOP punt binnen en gaat via een coax naar de woonkamer (veel verder weg), ik kan in deze kast niets los halen, extra kabels doortrekken, etc. de enige mogelijkheid is het bestaande punt uit te breiden met een splitter o.i.d. maar is dit uberhaupt mogelijk en wat is er dan exact nodig?
Als ik Google kom ik er niet helemaal uit..
AOP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:16

Illusion

(the art of)

Mocht iemand nog informatie over de naamgeving van Hikvision recorder / camara's etc zoeken (zoals ik een paar jaar terug).
In deze folder: ftp://ftp.hikvisioneurope...gue_Professional%20HR.pdf

Staat de naamgeving uitgelegd:
naming1
naming2
naming3

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
bbn_ldp schreef op woensdag 3 april 2019 @ 22:04:
[...]

Na de wijziging moet je je PC of laptop weer terugzetten in het oude netwerk waar deze in zat.
Je kunt immers anders geen verbinding meer krijgen met je Foscam cameras en de nieuwe camera.

Ik vind het ook een grote blunder van de fabrikant om cameras met 192.168.1.108 af te leveren.
Kleine kans dat je dit out-of-the-box kunt gebruiken.
Mijn netwerk thuis is bv 192.168.178.xxx (Fritzbox).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

HoppyF schreef op donderdag 4 april 2019 @ 15:45:
[...]
Ik vind het ook een grote blunder van de fabrikant om cameras met 192.168.1.108 af te leveren.
Kleine kans dat je dit out-of-the-box kunt gebruiken.
Mijn netwerk thuis is bv 192.168.178.xxx (Fritzbox).
Maar wat zou je dan default willen? 192.168.1.x komt volgens mij erg veel voor. Is een standaard instelling op veel routers. Net zoals 192.168.2.x, waarmee bv. Experiaboxen opstarten.
Ik heb thuis 192.168.0.x, maar ik zie ook wel netwerken in de 10.0.0.x reeks.

En zodra je een 2e cam koopt, zit je met een dubbel IP-adres, zodat je alsnog moet aanpassen...
Ik denk dat de gebruikers die een out-of-the-box cam zoeken, redelijk ongelukkig worden van een Dahua.

[ Voor 7% gewijzigd door Joepla op 04-04-2019 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Joepla schreef op donderdag 4 april 2019 @ 18:06:
[...]

Maar wat zou je dan default willen? 192.168.1.x komt volgens mij erg veel voor. Is een standaard instelling op veel routers. Net zoals 192.168.2.x, waarmee bv. Experiaboxen opstarten.
Ik heb thuis 192.168.0.x, maar ik zie ook wel netwerken in de 10.0.0.x reeks.

En zodra je een 2e cam koopt, zit je met een dubbel IP-adres, zodat je alsnog moet aanpassen...
Ik denk dat de gebruikers die een out-of-the-box cam zoeken, redelijk ongelukkig worden van een Dahua.
Gewoon DHCP voor de camera! :)
De router die je hebt deelt dan wel een IP adres uit en mocht dit niet bevallen stel je een vast adres in uit de juiste range of zet je het MAC adres vast bij de DHCP instellingen in de router.

Er zijn zoveel routers met hun eigen ranges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
192.168.2.x is mijn range op de experiabox v10. Ik weet al via Andy hoe ik de camera kan resetten maar ik zal ook het progje onvif device manager proberen. De configuratie tool liet eerst de nvr ook niet zien todat ik het ip adres had gewijzigd. De Dahua camera zag hij zoiezo niet. De foscam camera’s gingen wel wat makkelijker, maar met zoeken en jullie hulp gaat het mij vast lukken. Is tenslotte altijd nog gelukt.

Ik heb trouwens wel alle camera’s een vast ip adressen gegeven via de experiabox en de foscam tool. Heel gek maar vandaag kan ik wel bij de camera met het gewijzigde ip adres. Doen jullie ook voor iedere camera een andere poort toewijzen?

[ Voor 24% gewijzigd door bbn_ldp op 04-04-2019 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Laatst online: 13-10 22:33

B2

wa' seggie?

Ik wil ook een aantal camera's gaan kopen om ons huis (vrijstaand, in 't buitengebied) te gaan beveiligen. Met name dus buitenopnames, voor zowel overdag als 's nachts met weinig omgevingslicht. Eventueel kan ik een extra schijnwerper installeren.

Ik heb het topic redelijk doorgelezen en zie dat de hier vooral de Dahua en Hikvision camera's besproken worden. Mijn huis, inclusief schuren zijn voorzien van een bedraad (PoE) Unifi netwerk. Daarom zat ik in eerste instantie naar Unifi camera's (o.a. G3 Pro, G3 Micro/Flex voor binnen) te kijken, maar ik zie dat de Dahua's e.d. aanzienlijk goedkoper zijn.

Ik zag in een post uit Januari van Piet91 bv de IPC-HDW5231R-ZE aangeraden worden. Is dit nog steeds een aan te raden camera? Zo te zien is dit een 2MP camera, of is het verstandig te investeren in 4MP?Wat mij opvalt aan de Chinese camera systemen dat deze een aparte poort voor audio hebben? Ik heb alleen de mogelijkheid voor een ethernet aansluiting. Zijn er ook Chinese camera systemen waarbij de audio ook over de ethernet aansluiting gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

B2 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:40:
Ik wil ook een aantal camera's gaan kopen om ons huis (vrijstaand, in 't buitengebied) te gaan beveiligen. Met name dus buitenopnames, voor zowel overdag als 's nachts met weinig omgevingslicht. Eventueel kan ik een extra schijnwerper installeren.

Ik heb het topic redelijk doorgelezen en zie dat de hier vooral de Dahua en Hikvision camera's besproken worden. Mijn huis, inclusief schuren zijn voorzien van een bedraad (PoE) Unifi netwerk. Daarom zat ik in eerste instantie naar Unifi camera's (o.a. G3 Pro, G3 Micro/Flex voor binnen) te kijken, maar ik zie dat de Dahua's e.d. aanzienlijk goedkoper zijn.

Ik zag in een post uit Januari van Piet91 bv de IPC-HDW5231R-ZE aangeraden worden. Is dit nog steeds een aan te raden camera? Zo te zien is dit een 2MP camera, of is het verstandig te investeren in 4MP?Wat mij opvalt aan de Chinese camera systemen dat deze een aparte poort voor audio hebben? Ik heb alleen de mogelijkheid voor een ethernet aansluiting. Zijn er ook Chinese camera systemen waarbij de audio ook over de ethernet aansluiting gaat?
Er zijn camera's waarbij de microfoon er al in zit en de audio gewoon over de utp gaat. Voorbeeld is de ipc-hdw5831r-ze. Als je volgens mij op andere cams een mic aansluit gaat het geluid ook gewoon over de utp toch? Maar goed dit heb ik niet getest, ben niet zo geïnteresseerd in geluiden.

Mbt de 2MP camera's in geval van low light situaties zijn de starlight camera's van dahau erg geschikt. Deze zijn er betaalbaar alleen in 2MP. Er zijn er wel die meer hebben zelfs 8 MP maar die zijn duur of bestaan uit meerdere lenzen van 2MP.

Nu heb ik zowel de ipc-hdw2231r-zs als de IPC-HDBW8232E-ZE hangen. De IPC-HDBW8232E-ZE levert beter beeld op in Low light.

[ Voor 6% gewijzigd door Bl4ckviper op 05-04-2019 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Bl4ckviper schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:42:
[...]

Er zijn camera's waarbij de microfoon er al in zit en de audio gewoon over de utp gaat. Voorbeeld is de ipc-hdw5831r-ze. Als je volgens mij op andere cams een mic aansluit gaat het geluid ook gewoon over de utp toch? Maar goed dit heb ik niet getest, ben niet zo geïnteresseerd in geluiden.

Mbt de 2MP camera's in geval van low light situaties zijn de starlight camera's van dahau erg geschikt. Deze zijn er betaalbaar alleen in 2MP. Er zijn er wel die meer hebben zelfs 8 MP maar die zijn duur of bestaan uit meerdere lenzen van 2MP.

Nu heb ik zowel de ipc-hdw2231r-zs als de IPC-HDBW8232E-ZE hangen. De IPC-HDBW8232E-ZE levert beter beeld op in Low light.
Beide camera's liggen in of ver boven de prijsrange van de Unifi G3 Pro's. De ipc-hdw5831r-ze lijkt ook alleen 15fps op 4K te kunnen doen en geen 1080p? Tenminste ik zie het niet in het overzicht staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

B2 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 11:37:
[...]

Beide camera's liggen in of ver boven de prijsrange van de Unifi G3 Pro's. De ipc-hdw5831r-ze lijkt ook alleen 15fps op 4K te kunnen doen en geen 1080p? Tenminste ik zie het niet in het overzicht staan.
ipc-hdw5831r-ze kan ook 1080P:

http://nl.dahuasecurity.c...pc-hdw5831r-ze-14301.html
Compression

H.265+/H.265/H.264+/H.264

Streaming Capability

3 Streams

Resolution

4K(3840×2160)/ 6M(3072×2048)/5M(3072x1728)/ 5M(2592×1944)/ 4M(2688×1520)/ 3M(2048x1536)/ 3M(2304×1296)/ 1080P(1920×1080)/1.3M(1280x960)/ 720P(1280×720)/ D1(704×576/704×480)/

VGA(640×480)/ CIF(352×288/352×240)

Frame Rate

Main Stream: 4K(1~15fps)/3M(1~25/30fps)

Sub Stream: D1(1~25/30fps)

Third Stream: 720P(1~25/30fps)

Bit Rate Control

CBR/VBR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Laatst online: 12-10 20:44

RUFFNECK

Poentje

[...]

Ik vind de prijs voor de G3 Pro's (de G4 Pro is ook al uit met 4K) best ok voor wat je krijgt incl. het installatie gemak met de rest van je Unifi netwerk, ik nu 3 van ze en ben meer dan tevreden met ze. Uiteraard heb ik geen vergelijkingsmateriaal, maar het doet wat ik van ze verwacht.

Enig puntje (had ik al eerder in dit topic benoemd) is dat ik bij een van ze een beetje last heb van een wandlamp, maar het maakt het niet onbruikbaar ofzo.

[ Voor 26% gewijzigd door RUFFNECK op 05-04-2019 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
RUFFNECK schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 12:54:
[...]

Ik vind de prijs voor de G3 Pro's (de G4 Pro is ook al uit met 4K) best ok voor wat je krijgt incl. het installatie gemak met de rest van je Unifi netwerk, ik nu 3 van ze en ben meer dan tevreden met ze. Uiteraard heb ik geen vergelijkingsmateriaal, maar het doet wat ik van ze verwacht.

Enig puntje (had ik al eerder in dit topic benoemd) is dat ik bij een van ze een beetje last heb van een wandlamp, maar het maakt het niet onbruikbaar ofzo.
Ik vind ze nogal duur voor wat je krijgt.
De eerder genoemde Dahua IPC-HDW5831R-ZE koop je voor € 205.
Een goedkoper oplossing bestaat ook de 4MP zoom versie IPC-HDW5431R-ZE voor ongeveer € 165.
Zonder zoom functie kan het nog veel goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
B2 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:40:

Ik zag in een post uit Januari van Piet91 bv de IPC-HDW5231R-ZE aangeraden worden. Is dit nog steeds een aan te raden camera? Zo te zien is dit een 2MP camera, of is het verstandig te investeren in 4MP?
De IPC-HDW5231R-ZE is nog steeds de aan te raden Dahua camera ja. Heb je geen behoefte aan audio, dan kun je de IPC-HDW2231R-ZS nemen die geen microfoon heeft en ook wat goedkoper is.
Heb je 's avonds en 's nacht voldoende (kunst)licht; dan kun je voor de IPC-HFW4239T-ASE of IPC-HFW4239T-ASE gaan; die kunnen dan 24/7 filmen in kleur i.p.v. bij weinig licht over te schakelen naar infrarood i.c.m. zwart/wit.
Wat mij opvalt aan de Chinese camera systemen dat deze een aparte poort voor audio hebben? Ik heb alleen de mogelijkheid voor een ethernet aansluiting. Zijn er ook Chinese camera systemen waarbij de audio ook over de ethernet aansluiting gaat?
Ik denk dat je vergist; die aparte audio-poort zit op sommige camera's zodat je daar een externe microfoon op kunt aansluiten (bij de camera dus). Alle signalen (beeld & audio) gaan uiteindelijk gewoon over de netwerkkabel.
Niet als je ze rechtstreeks uit China haalt (de naam Andy ben je vast ook wel hier in dit topic tegengekomen).
Daar kosten de door mij genoemde camera's zo tussen de €120-160 p/stuk; ruim €100 goedkoper dan de G3-PRO.

Ik zou me ook niet verkeken op vele megapixels/4K video. Je geeft zelf al aan dat je weinig omgevingslicht hebt; dan zijn de IPC-HDW5231R-ZE en IPC-HDW2231R-ZS in dit prijssegment nog altijd de beste keus.
Je kunt wel een felle bouwlamp met bewegingsmelder gebruiken; maar hou dan wel rekening mee dat de camera dan daar op moet instellen (moet overschakelen van zwart/wit met IR naar kleur en IR cut filter).
Die omschakeling duurt enkele seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Piet91 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 13:43:
[...]

De IPC-HDW5231R-ZE is nog steeds de aan te raden Dahua camera ja. Heb je geen behoefte aan audio, dan kun je de IPC-HDW2231R-ZS nemen die geen microfoon heeft en ook wat goedkoper is.
Weer een erg duidelijke en uitgebreide reactie. Dank! Heeft het nog zin om de upgrade naar 4 of 8MP te maken met dit type camera? Op zich zijn de kosten niet heel veel meer tov de 2MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
B2 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 17:34:
[...]

Weer een erg duidelijke en uitgebreide reactie. Dank! Heeft het nog zin om de upgrade naar 4 of 8MP te maken met dit type camera? Op zich zijn de kosten niet heel veel meer tov de 2MP.
Ik heb de volgende zaken via Andy om te testenNVR5216-4KS2 V2 265 usd/stks
IPC-HFW4239T-ASE 124 usd/stks
IPC-HFW1831E 135 usd/stks. Omdat ik straatverlichting in de buurt heb wil ik daarom de starlight versie testen om in de nacht ook kleur te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
bbn_ldp schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 17:40:
[...]

Ik heb de volgende zaken via Andy om te testenNVR5216-4KS2 V2 265 usd/stks
IPC-HFW4239T-ASE 124 usd/stks
IPC-HFW1831E 135 usd/stks. Omdat ik straatverlichting in de buurt heb wil ik daarom de starlight versie testen om in de nacht ook kleur te hebben.
De IPC-HFW4239T-ASE (bullet) of de IPC-HDBW4239R-ASE (dome) zijn Full Color cameras, deze werken prima bij weinig licht.

@B2
Meer MP’s betekent niet automatisch een beter beeld!
Sterker nog, meestal is het andersom.
Wel iets om rekening mee te houden.
Op YouTube kun je meestal wel voorbeeld filmpjes zien.
Het hangt er ook wel vanaf wat je precies op beeld wilt vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

HoppyF schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 19:17:
[...]
@B2
Meer MP’s betekent niet automatisch een beter beeld!
Sterker nog, meestal is het andersom.
Wel iets om rekening mee te houden.
Op YouTube kun je meestal wel voorbeeld filmpjes zien.
Het hangt er ook wel vanaf wat je precies op beeld wilt vangen.
Dat had ik inderdaad al begrepen uit het topic. Daarom voor de zekerheid ook de vraag. Er zit op zich niet veel verschil in kosten, waardoor je dan misschien eerder geneigd bent om voor meer MP te gaan. Het gaat mij met name om personen overdag en 's nachts.

[ Voor 5% gewijzigd door B2 op 05-04-2019 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
B2 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 19:26:
[...]

Dat had ik inderdaad al begrepen uit het topic. Daarom voor de zekerheid ook de vraag. Er zit op zich niet veel verschil in kosten, waardoor je dan misschien eerder geneigd bent om voor meer MP te gaan. Het gaat mij met name om personen overdag en 's nachts.
Ik kan me de neiging om meer MP’s te kiezen wel voorstellen maar het is niet altijd de beste keuze.
Je zult dit zelf ook wel merken als je de Full Color camera gaat gebruiken.
Volk wat zich met minder leuke zaken bezig houdt doet dit bij voorkeur in het donker dus die beelden wil je graag duidelijk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

HoppyF schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 19:31:
[...]

Ik kan me de neiging om meer MP’s te kiezen wel voorstellen maar het is niet altijd de beste keuze.
Je zult dit zelf ook wel merken als je de Full Color camera gaat gebruiken.
Volk wat zich met minder leuke zaken bezig houdt doet dit bij voorkeur in het donker dus die beelden wil je graag duidelijk hebben.
Full Color betekent kleur in de nacht? Ik meen dat goede verlichting hiervoor noodzakelijk is. Dat heb ik dus niet. Heeft het door Piet91 voorgestelde type deze optie?
Pagina: 1 ... 35 ... 91 Laatste