Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik zou nog zo een halen of de IPC-HDW4231EM-ASE als het grotere formaat van die laatste geen minpunt voor je is.
Je zou inderdaad ook nog de IPC-HDW2231R-ZS kunnen nemen (heeft als voordeel dat dat een varifocal model is) maar die mist de microfoon. IMHO toch een te groot nadeel.

En voor in de garage ga je waarschijnlijk toch een vrij wijde kijkhoek dus ik denk dat je daar wel met een fixed-focal camera kunt leven. (Tenzij je natuurlijk een garage van jaloersmakend formaat hebt en je toch met vari-focal wil spelen :P)
rinkel schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 19:21:
Iets anders:
Welke sluitertijd gebruiken jullie altijd?
Bij het zoeken zag ik dat iemand 1/100 gebruikt. Dat wordt dan snachts wel erg donker
Ik zit 's nachts op 1/120 en overdag op 1/250.
Dat moet ook wel wil je bruikbare beelden hebben; zou het liefst natuurlijk nog wel korte sluitertijden gebruiken maar al ''spelend' met de verschillende instellingen ben ik voorlopig op die sluitertijden uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-05 21:50
iMars schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 11:48:
[...]

Video is niet beschikbaar...
Aangepast volgens mij.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:52
Iets anders.
We discussiëren veel over camera’s en wisselen ervaringen uit, waar doen we het voor?
Juist, om verdachte situaties vast te leggen.
Een paar dagen geleden is er een paar huizen verderop in mijn straat, ingebroken.
De bewoner was niet thuis en blijkbaar hebben de inbrekers dit geweten.
De volgende dag hoorden wij (buurtbewoners) dit via de Whatsapp Buurt app.
Meteen mijn camerabeelden teruggekeken. Niets te zien op de bewuste dag maar de dag ervoor toevallig wel een verdachte situatie vastgelegd.
Toevallig stopte er een auto precies voor mijn oprit en dus vol in beeld.
Auto en inzitttenden gedroegen zich wat vreemd en daarna verdween de auto weer.
Het kenteken was gelukkig (met wat moeite) te lezen. De auto merk/model kwam overeen met het beeld.
Beelden, video plus foto’s bewaard en doorgeven aan de betreffende bewoner.
Vanavond kwam de politie aan de deur, twee agenten om de beelden te bekijken en een getuigenverklaring op te nemen. Zij vonden de situatie ook verdacht.
Blijft voor mij onduidelijk of dit ook werkelijk de inbrekers geweest zijn.
Hoe dan ook was de politie erg blij met de beelden en geen enkele opmerking over de paar meter straat die toevallig ook in beeld komt.
De vrees dat je problemen hiermee krijgt is volkomen ongegrond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brynnie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Na al enige tijd mee te lezen, stel ik hier ook maar eens mijn vraag:
Ik ben door een buitenkansje (officieel in orde, mind you) in het bezit gekomen van een 8-kanaals Dahua NVR (https://www.dahuasecurity.com/products/productDetail/8231?us).

Mijn netwerk beschikt al over een stevige Netgear switch die PoE verzorgt (30W en 15W) en daarop kan ik dus tot 8 (omwille van NVR) ip-camera’s aanschakelen.

Gebruik is enkel voor thuis om de veiligheid wat te verhogen.

Kan ik op deze NVR bijvoorbeeld Ubiquity G3 dome camera’s (https://www.ubnt.com/unifi-video/unifi-video-camera-g3-dome/) aansluiten en genieten van de volledige functionaliteit?

Of zou ik beter Dahua (https://www.dahuasecurity...ducts/productDetail/18631) camera’s gebruiken voor optimale compatibiliteit?

Eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
HoppyF schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 21:34:

De vrees dat je problemen hiermee krijgt is volkomen ongegrond.
De politie vindt het geen enkel probleem dat de straat vol in beeld is.
Of ze de beelden echt (mogen) gebruiken weet ik niet, waar wij woonden konden een aantal bewoners met beelden de route aantonen waar de auto inbrekers langs gingen.
Qua tijd kwam daar een patroon uit, en of ze er wat mee gedaan hebben ?

Ik denk dat als mede straat bewoners bezwaar hebben ze (de politie) wellicht iets zouden moeten doen, maar of ze je komen vertellen dat je cameras weg moeten ?

Hier is het zo dat de directe buren het geen probleem vinden, en een deur verder bang is voor zijn privacy als ik kan zien op wat voor tijd hij langs rijdt.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
jacovn schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 22:29:
[...]

De politie vindt het geen enkel probleem dat de straat vol in beeld is.
Of ze de beelden echt (mogen) gebruiken weet ik niet, waar wij woonden konden een aantal bewoners met beelden de route aantonen waar de auto inbrekers langs gingen.
Qua tijd kwam daar een patroon uit, en of ze er wat mee gedaan hebben ?

Ik denk dat als mede straat bewoners bezwaar hebben ze (de politie) wellicht iets zouden moeten doen, maar of ze je komen vertellen dat je cameras weg moeten ?

Hier is het zo dat de directe buren het geen probleem vinden, en een deur verder bang is voor zijn privacy als ik kan zien op wat voor tijd hij langs rijdt.
Hier in onze straat zijn er weinig mensen die een camera hebben hangen.
Echter de buren en verderop in de straat weet men dat er een camera hier hangt.
In de buurtapp is al eerder gevraagd of ik wilde nagaan of er wat te zien is geweest.
Mijn camera filmt niets van de overburen want er zitten nog bomen en struiken tussen.
De politieagent zei zelf dat mijn camera niet was opgevallen.
Het is geen erg in het oog springend lelijk ding.
Er hangt een 4M Hikvision dome camera redelijk beschut tegen de regen.

Verder film ik maar een klein stukje straat, de rest valt buiten beeld.
Ik neem ook alleen een paar seconden video op bij een event/alarm dus geen continu beelden.
Heb ik ook tegen de politieagent gezegd maar dit was geen punt.

[ Voor 8% gewijzigd door HoppyF op 11-01-2019 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05 21:58
Vandaag een camera vervangen door een 4MP Darkfighter

Waar ik achter kwam tijdens spelen met opnames en resoluties, waarbij mn iPad dus duidelijk een probleem heeft met vloeiend afspelen, dat de iPad veel minder moeite heeft met h264 dan met h265.

Totdat ik een nieuwe iPad heb blijf ik dus nog eventjes op h264 met de hogere resoluties

Ook heb ik een dag/nacht aanpassing gedaan voor de sluitertijd. In de nacht gaat die bij mij niet onder de 1/50. Anders wordt het beeld te donker, aangezien ik geen IR gebruik.
Achter zou het wel kunnen, daar staat IR aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
rinkel schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 00:41:
Vandaag een camera vervangen door een 4MP Darkfighter

Waar ik achter kwam tijdens spelen met opnames en resoluties, waarbij mn iPad dus duidelijk een probleem heeft met vloeiend afspelen, dat de iPad veel minder moeite heeft met h264 dan met h265.

Totdat ik een nieuwe iPad heb blijf ik dus nog eventjes op h264 met de hogere resoluties

Ook heb ik een dag/nacht aanpassing gedaan voor de sluitertijd. In de nacht gaat die bij mij niet onder de 1/50. Anders wordt het beeld te donker, aangezien ik geen IR gebruik.
Wel model is dat?
Gezien de inbraak in de straat hier (zie mijn bericht eerder hierover) is mijn vrouw er van overtuigd dat beelden belangrijk zijn. Ik heb nu maar één buitencamera maar deze is vooral in de nacht minder duidelijk.
Het idee is dus om die camera naar de achterkant van het huis te verplaatsen en voor de voorkant een nieuwe aan te gaan schaffen.
De voorkeur gaat dan weer uit naar Hikvision of Dahua.
Mijn zoon heeft een goede Dahua hangen die in het donker ook goed beeld geeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:53

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@HoppyF En dit is weer een mooi voorbeeld waarom iemand de keuze zou kunnen maken voor 24/7 opnemen ipv een berg losse bewegingssnippers.

Mijn voordeurcam heeft bewegingsdetectie actief (IVS), maar slaat ook continu een klein (onvermijdbaar uiteraard) stukje openbare weg op. Iets dat gisteren niet opviel, kan volgende week opeens waarde hebben. En ook meegemaakt dat die beelden van pas kwamen.

Een inbraak is vaak erg ingrijpend en als er niet voldoende aanknopingspunten zijn, dan is de kans op een onderzoek zeer klein tegenwoordig. Veel (kleine) criminaliteit, weinig inzetbare mensen/middelen (men moet beleid maken, administratie doen en andere belangrijke zaken), dus maakt men keuzes. De burger begint nu zo ongeveer door te krijgen dat er meestal weinig te verwachten valt, de crimineel weet dit al jaren.
Een auto of zelfs een kenteken op camera is dan een heel mooi startpunt voor een diender die van zijn werk houdt en hier tijd aan mag besteden.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
rinkel schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 00:41:
Waarom geen IR aan?
En loop eens in het donker voor de camera langs; je zult zien dat met 1/50 sluitertijd je waarschijnlijk weinig bruikbare beelden hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Joepla schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 12:00:
@HoppyF En dit is weer een mooi voorbeeld waarom iemand de keuze zou kunnen maken voor 24/7 opnemen ipv een berg losse bewegingssnippers.

Mijn voordeurcam heeft bewegingsdetectie actief (IVS), maar slaat ook continu een klein (onvermijdbaar uiteraard) stukje openbare weg op. Iets dat gisteren niet opviel, kan volgende week opeens waarde hebben. En ook meegemaakt dat die beelden van pas kwamen.

Een inbraak is vaak erg ingrijpend en als er niet voldoende aanknopingspunten zijn, dan is de kans op een onderzoek zeer klein tegenwoordig. Veel (kleine) criminaliteit, weinig inzetbare mensen/middelen (men moet beleid maken, administratie doen en andere belangrijke zaken), dus maakt men keuzes. De burger begint nu zo ongeveer door te krijgen dat er meestal weinig te verwachten valt, de crimineel weet dit al jaren.
Een auto of zelfs een kenteken op camera is dan een heel mooi startpunt voor een diender die van zijn werk houdt en hier tijd aan mag besteden.
De keuze om niet 24/7 op te nemen is eigenlijk simpel. De opslag.
Ik gebruik nu de SD kaart die in de camera zit. Daar kan zoveel niet op.
De events en alarmen zijn korte stukjes video en foto’s die op dat moment worden gemaakt.
Daarmee kan ik 10-14 dagen opslaan, de oudste data wordt weer overschreven.
Ik wilde ook wegschrijven op een NAS (in feite mijn ISP router) maar dat werkte niet zo lekker.

Betere oplossing zal dus een NVR zijn, zeker handig als ik toch een tweede buiten camera wil gaan plaatsen.
Ik heb ook nog een Hikvision binnen camera maar deze gebruik ik nu alleen om de honden in de gaten te houden als we even weg zijn.

Btw:
Volgens de politie zijn honden ideaal en slaan inbrekers graag huizen over waar een hond is!
Vanmorgen had ik de politie weer aan de deur, nu met een surveillance auto.
Kwamen weer de beelden vragen maar die waren gisterenavond al door hun collega’s opgehaald.
Bleek dat ze net de USB stick een paar huizen verderop hadden afgegeven dat waren mijn beelden die ik aan die buurman had gegeven. Verwarring denk ik vanwege de tussenstap.
Nu maar hopen dat ik geen “kroongetuige” wordt in deze zaak... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-05 08:25

Dxue

PSN:EvilDrunk

Als het aan de politie ligt heeft iedereen een camera die de straten ook goed in beeld heeft en is iedereen aangesloten op dat project. En dat kan ik zelf ook wel begrijpen, de meesten hebben ook geen kwade bedoelingen om het op te nemen en hopen juist op het voorkomen is beter dan genezen effect (of tenminste, dat is 100% waar in mijn geval) en zullen ook niet actief alle beelden gaan controleren.

Ikzelf heb de stoep voor mijn buiteningang in beeld en door de 2.8mm focus (het is varifocaal maar) heb ik de hele parkeerplaats en openbare weg op beeld. De politie zelf is er alleen maar erg blij mee, al zullen ze dat nooit officieel hardop bekennen. Het winkelcentrum heeft een kvo (ben de volle naam even kwijt, maar kortweg komt het neer op dat we mensen een verbod kunnen opleggen om het winkelcentrum weer te betreden als ze niet aan de huisregels houden). Juist dan zijn beelden buiten, waar auto's en fietsen staan, goed om in beeld te hebben, om dat te bewijzen.

Ik heb de camera's er hangen en heb er helaas gebruik van moeten maken, maar veel liever geef ik 1000~2000 euro aan camera's en aller eromheen uit als dat zorgt dat ik een goede nachtrust heb en geen gebruik van mijn andere verzekeringen hoef te maken.

Dat bedrag geef ik liever uit aan camera's die ik daarna zelf ophang, dan aan systemen van beveiligings bedrijven, omdat ik het stukje bespaarde loon aan meer/betere camera's kan spenderen. Mijn ervaring met een bedrijf is dat ze de camera's daarna niet instellen, omdat het beeld al goed is overdag(welke ip camera geeft slecht beeld overdag?). En dus ben ik erg blij met topics als deze en fora zoals ipcamtalk.com

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
Piet91 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 13:57:
[...]

Waarom geen IR aan?
En loop eens in het donker voor de camera langs; je zult zien dat met 1/50 sluitertijd je waarschijnlijk weinig bruikbare beelden hebt.
Ik zit er een beetje mee te puzzelen.
Ik had te foto al eens eerder gepost, maar hier is ie nog een keer:
Camera donker
Dit is overigens de vorige camera. Die nieuwe is wel wat beter nog. Met name hogere resolutie. Deze is een screenprint van mn telefoon (geen 1080 nog dus).
Ik zal vanavond eens een nieuwe foto maken.

Het probleem is eigenlijk dat IR niet ver genoeg komt, voornamelijk doordat er auto's voor staan die reflecteren.

Ik zal m vannacht eens met IR proberen en HLC aan, dat laatste zal die reflecties wel verminderen.
HoppyF schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 10:31:
[...]

Wel model is dat?
Gezien de inbraak in de straat hier (zie mijn bericht eerder hierover) is mijn vrouw er van overtuigd dat beelden belangrijk zijn. Ik heb nu maar één buitencamera maar deze is vooral in de nacht minder duidelijk.
Het idee is dus om die camera naar de achterkant van het huis te verplaatsen en voor de voorkant een nieuwe aan te gaan schaffen.
De voorkeur gaat dan weer uit naar Hikvision of Dahua.
Mijn zoon heeft een goede Dahua hangen die in het donker ook goed beeld geeft.
Ik heb net de DS-2CD2345FWD-I opgehangen.

[ Voor 35% gewijzigd door rinkel op 12-01-2019 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

HoppyF schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 14:32:
[...]

De keuze om niet 24/7 op te nemen is eigenlijk simpel. De opslag.
Ik gebruik nu de SD kaart die in de camera zit. Daar kan zoveel niet op.
De events en alarmen zijn korte stukjes video en foto’s die op dat moment worden gemaakt.
Daarmee kan ik 10-14 dagen opslaan, de oudste data wordt weer overschreven.
Ik wilde ook wegschrijven op een NAS (in feite mijn ISP router) maar dat werkte niet zo lekker.

Betere oplossing zal dus een NVR zijn, zeker handig als ik toch een tweede buiten camera wil gaan plaatsen.
Ik heb ook nog een Hikvision binnen camera maar deze gebruik ik nu alleen om de honden in de gaten te houden als we even weg zijn.
Gebrek aan opslagruimte is vaak een reden inderdaad. Een NVR met een dikke schijf kan ik je aanraden. Kost ongeveer hetzelfde als 2 goede cams en dan neem je continu op met een opslag van een paar weken.
De Dahua die ik heb blijkt erg stabiel en ook de (pas weer vernieuwde) app werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
rinkel schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 15:38:
[...]
Het probleem is eigenlijk dat IR niet ver genoeg komt, voornamelijk doordat er auto's voor staan die reflecteren.

Ik zal m vannacht eens met IR proberen en HLC aan, dat laatste zal die reflecties wel verminderen.
Externe IR of gewoon licht bron kun je natuurlijk ook doen.

Ik zal nog wel eens een plaatje laten zien van een 5231 die achter de schuttingdeur hangt met en zonder extra Ir. Daar stemt de camera de hoeveelheid IR af op de schutting en is alles erachter donker.
Met extra IR aan is dat enigzins opgelost.

Alleen eigen IR
5231 eigen ir

Extern ir erbij:
5231 extern ir

Nu zou ik in de camera ook nog dingen af moeten stellen om het beeld beter te krijgen, of de IR van de camera uit moeten zetten.

Eigenlijk moet ik gewoon iets meer inzoomen zodat ik iemand die over de schutting wil klimmen even scherp in beeld heb. Ik heb nu ook wel erag veel van de oprit van de buren op beeld staan. Maar die hebben er geen probleem mee.

Of ik vervang het door een 3.8 mm real color, mijn cameras voor hebben nu prima kleur beeld. Het verschil is echt schokkend. Is ook 5 watt ipv 10 watt in donker en ik heb er toch led buitenlampen hangen dus er is net licht genoeg. (Het wordt nu snel lichter om deze tijd, zal het in de avond laat nog wel eens opnieuw bekijken.)

[ Voor 46% gewijzigd door jacovn op 13-01-2019 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
@jacovn
Zo is het toch prima te zien? Of wil je ook je oprit erop?
Ik zou een 2e camera hangen.

Zeker die nachtinstellingen blijft altijd wat lastig: Licht vs ruis vs beweging.
Op zich kan IR daar natuurlijk goed bij helpen, maar ik vind een kleurenplaatje zoveel prettiger.

[ Voor 11% gewijzigd door rinkel op 13-01-2019 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
jacovn schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 18:52:
@Goverman
Als er voldoende licht is zou ik de dahua full color cameras nemen. Enige nadeel is de vaste lens van 3.6 mm.
Ze kosten echter maar rond de €120 (via Andy op AliExpress) hebben slechts 5 watt nodig.

Dat is zeg €40 minder dan 5231 die wel IR heeft maar dus minder gevoelig is.

Om mensen op straat te kunnen indentificeren is met een 2.8 mm lens (90 graden) een uitdaging op meer dan 4-5 meter, ofwel kansloos. Met 3.6 mm is het overigens maar iets verder dan met 2.8, maar er is ook een 6 mm lens.

Ik zou dan liever paar extra real color cameras ophangen. Ik denk erover een paar 5231 te vervangen, zo veel beter is die nieuwere generatie.

Het zijn tot dusver 2 cameras
- turret ipc-hfw4239t-ase http://nl.dahuasecurity.c...c-hfw4239t-ase-22557.html
- dome ipc-hdbw4239r-ase http://nl.dahuasecurity.c...-hdbw4239r-ase-22547.html
Ben aan het zoeken...
Ik voel wel wat voor die full color camera.
Twee modellen een dome en turret bullet, voor de rest zo te zijn vrijwel indentiek.
Ik zie wel (bij Andy, Empire shop) dat de dome 3,6mm is en de turret bullet 6mm.
De turret bullet bestaat ook in 3,6mm maar is nu niet op voorraad.

Zie jij nog verschillen tussen de turret bullet en dome die relevant zijn?
IR zit er niet in dus last van vlekken door reflectie zullen er niet zijn.

Deze video in de nacht vond ik wel fraai.
YouTube: Dahua IPC-HFW4239TN-ASE

[ Voor 5% gewijzigd door HoppyF op 14-01-2019 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Dat is zeker een fraai beeld, daar kom ik niet bij met mn darkfighters.
Dan zou ik de sluitertijd op hoger dan 1/25 moeten zetten. Bijvoorbeeld 1/12.
Nog nooit geprobeerd overigens.

Erg jammer dat je alleen de belichtingsinstellingen per dag of nacht kunt instellen als dit op tijd is ingesteld bij Hikvision, niet automatisch.
Met het steeds veranderende tijdstip zonsondergang blijf ik aanpassen.

[ Voor 128% gewijzigd door rinkel op 13-01-2019 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:45
Ik lees hier bijna alleen maar over Hikvision of Dahua, is de kwaliteit zoveel beter?
Ik heb voor kennissen op Aliexpress een NVR gekocht (22 euro), en een aantal IP camera's, 1080P POE van ongeveer 21 euro per stuk. Voor dat geld vind ik de kwaliteit zeer goed. NVR is via een app bereikbaar.
Foto's zijn klikbaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hfErXKMERbinM35O8s21Sq4x/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YyVJ4JWJRy3vK6I4V1XaNYNT/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dM78w7LFNqT54nQ9BJ4yU8YG/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ePd0TiJnXhZfGKbkKrF9RefP/medium.jpg

NVR: http://www.aliexpress.com...-4CH-8CH/32788088951.html
Buiten camera: https://www.aliexpress.co...ion-RTSP/32819313586.html
Binnen camera: https://www.aliexpress.co...etection/32838196725.html

I.v.m. privacy heb ik wat delen vervaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

Jimster schreef op zondag 13 januari 2019 @ 19:04:
Ik lees hier bijna alleen maar over Hikvision of Dahua, is de kwaliteit zoveel beter?
Ik heb voor kennissen op Aliexpress een NVR gekocht (22 euro), en een aantal IP camera's, 1080P POE van ongeveer 21 euro per stuk. Voor dat geld vind ik de kwaliteit zeer goed. NVR is via een app bereikbaar.
Foto's zijn klikbaar:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Op zich is het beeld goed genoeg. Ir beeld is ook mooi. Iig mooi genoeg op mijn mobiel. Alleen de buiten camera zou ik persoonlijk voor een lichtsterke camera gaan waarbij je 's avonds ook in kleur kan opnemen, hierdoor zie je ook met beetje licht het kenteken van de auto (kan misschien handig zijn). Maar zoals eerder aangegeven is het verschil voornamelijk hoeveel je details je wilt en hoeveel heb je daarvoor over. Voor het bedrag dat je hebt betaald is het 100% super naar mijn mening.

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 08:22

iMars

Full time prutser

Ik heb een adviesvraagje: Ik wil graag een camera aan de voorkant plaatsen met twee doelen:
  1. Kijken wat er op mijn oprit gebeurd (auto)
  2. Kijken wie er voor de deur staat
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Mijn oprit incl groen is 5m10 breed (het groen is er niet meer en de boom gaat weg) en ~6m diep.

Ik zat te denken aan een Dahua IPC-HDW4631C-A en dan eentje met een 90gr hoek (3,6mm volgens mij).
Dan de plek waar ik hem wil plaatsen ben ik nog aan het twijfelen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dwLdjgbIaEg32q7d8F0HTXkt/full.jpg
Als ik voor optie 1 ga, kan ik veel eerder zien als iemand naar de voordeur komt lopen.
Wat is een beetje een goede hoogte?
Jimster schreef op zondag 13 januari 2019 @ 19:04:
Foto's zijn klikbaar:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Ik heb momenteel deze camera op zolder hangen (om mijn katten in de gaten te houden :+ ):
https://nl.aliexpress.com...or-ONVIF/32867900485.html
Voor ongeveer 26 euro, FHD met PoE. Grootste voordeel vind ik dat ze niet zo groot zijn t.o.v. de Dahua e.d. Maar voor de voordeur wil ik meer detail en daarom meer pixels.

[ Voor 49% gewijzigd door iMars op 13-01-2019 19:45 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacovn
HoppyF schreef op zondag 13 januari 2019 @ 15:21:
[...]

Ben aan het zoeken...
Ik voel wel wat voor die full color camera.
Twee modellen een dome en turret, voor de rest zo te zijn vrijwel indentiek.
Ik zie wel (bij Andy, Empire shop) dat de dome 3,6mm is en de turret 6mm.
De turret bestaat ook in 3,6mm maar is nu niet op voorraad.

Zie jij nog verschillen tussen de turret en dome die relevant zijn?
IR zit er niet in dus last van vlekken door reflectie zullen er niet zijn.

Deze video in de nacht vond ik wel fraai.
YouTube: Dahua IPC-HFW4239TN-ASE
Ik heb de dome versie gekocht omdat ik al een mini ptz dome had hangen en die beugel aan de muur zit. De turret past niet zonder kunst of vliegwerk op diezelfde beugel.

Als je wel een andere beugel zou willen installeren zou ik de turret preferen. Dome heeft toch wel een negatieve naam met bijvoorbeeld veroudering. IR weerkaatsing heb je niet, want dat zit er niet in.

Maar voor €120 denk ik maar dat er over 3+ jaar wel weer een veel beter model beschikbaar zal zijn als de dome bol dan minder wordt.

Het beeld is in vergelijk met de 5231 veel beter, al heb ik ze niet op dezelfde positie hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
rinkel schreef op zondag 13 januari 2019 @ 13:19:
@jacovn
Zo is het toch prima te zien? Of wil je ook je oprit erop?
Ik zou een 2e camera hangen.

Zeker die nachtinstellingen blijft altijd wat lastig: Licht vs ruis vs beweging.
Op zich kan IR daar natuurlijk goed bij helpen, maar ik vind een kleurenplaatje zoveel prettiger.
Ja kleur is altijd beter, dus als ik extra Ir aanzet, heb ik rond 10 watt IR, en 9 a 10 watt van die 5231.
Als ik toch wat inzoom zit ik gelijk met de 3.8 mm van die real color camera en die is 5 watt.

Dan zit ik ook niet met die sterk verlichte schutting en de in verhouding donkere achtergrond.

Ik kan in plaats van die Ir lampen wel de oude PTZ cameras onder de dakgoot hangen, of een 5231.
Toch een 16 kanaals DVR maar het wordt wel een camera wildeboel dan. Gaan de buren helemaal uit hun plaat :(

Edit:

Als ik min eigen led verlichting uit zet geeft die true color dome dit beeld:
Tru color geen leds

Er is dus geen straat verlichting, net licht van buren rechts (1 lamp tussen huizen) en link schuin tegenover me met 1 buitenlamp. Het is ook weer een screenshot van de ipad app.

[ Voor 19% gewijzigd door jacovn op 14-01-2019 06:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
jacovn schreef op zondag 13 januari 2019 @ 21:11:
[...]

Ik heb de dome versie gekocht omdat ik al een mini ptz dome had hangen en die beugel aan de muur zit. De turret past niet zonder kunst of vliegwerk op diezelfde beugel.

Als je wel een andere beugel zou willen installeren zou ik de turret preferen. Dome heeft toch wel een negatieve naam met bijvoorbeeld veroudering. IR weerkaatsing heb je niet, want dat zit er niet in.

Maar voor €120 denk ik maar dat er over 3+ jaar wel weer een veel beter model beschikbaar zal zijn als de dome bol dan minder wordt.

Het beeld is in vergelijk met de 5231 veel beter, al heb ik ze niet op dezelfde positie hangen.
Ok, turret bullet zou dan kunnen bij mij.
De Hikvision dome die er nu hangt kan naar naar achteren.
Er zit nu geen mounting ring maar die zou er eigenlijk wel moeten komen.
Kan in één moeite.
Ik zal wel moeten wachten op de 3,6mm turret bullet want 6mm is denk ik iets te veel ingezoomd.
Er hangt nu een 4mm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pol 6902
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13-01-2022
Goeie dag

Ik gooi mijn vraag ook eens op het forum zoals zovelen, dit na het topic goed doorgelezen te hebben. Ik zou graag rond mijn woning 2 camera's monteren. Deze zijn bedoeld om de oprit voor de garage samen met de voordeur te filmen en de zijkant van de woning, tuin, wordt door de tweede camera gefimd. Er zijn wel enkele voorwaarden.

*de beelden moeten live te bekijken zijn op de smartphone
*geen wifi camera's
*kwaliteit moet zowel overdag als 's nacht meer dan behoorlijk zijn (er is weinig straatverlichting)

Het maakt niet uit of er 24/7 opgenomen wordt of met bewegingsdetectie.

Ik heb reeds enkele zaken uit de forum opgelijst uit het topic van Piet91:

Camera: IPC-HDW2231R-ZS 2MP IR Eyeball Network Camera (2X)
Camerasteun: PFB203W (2X)
Harde schijf: WD Purple (2017) 5400rpm, 1TB
Netwerk video recorder: NVR4104/4108/4116-4KS2 4/8/16 Channel Smart 1U 4K&H.265 Lite
Netwerk switch: TP-Link TL-SG1005P
Netwerkkabel: UTP netwerkkabel met RJ45 stekkers (+- 30 meter)

Ik zou deze spullen aankopen via deze link:

https://nl.aliexpress.com...010108.0.0.56795348oWr6Ri

Is deze persoon Nederlandstalig of Engelstalig?

Heb ik nog enkele zaken nodig of kan ik hiermee het complete camerasysteem draaiende krijgen?
Moet ik nog software aankopen?
Hebben jullie nog advies i.v.m. de opgenoemde spullen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

Pol 6902 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:53:
Goeie dag

Ik gooi mijn vraag ook eens op het forum zoals zovelen, dit na het topic goed doorgelezen te hebben. Ik zou graag rond mijn woning 2 camera's monteren. Deze zijn bedoeld om de oprit voor de garage samen met de voordeur te filmen en de zijkant van de woning, tuin, wordt door de tweede camera gefimd. Er zijn wel enkele voorwaarden.

*geen wifi camera's
*kwaliteit moet zowel overdag als 's nacht meer dan behoorlijk zijn (er is weinig straatverlichting)

Netwerk video recorder: NVR4104/4108/4116-4KS2 4/8/16 Channel Smart 1U 4K&H.265 Lite

Heb ik nog enkele zaken nodig of kan ik hiermee het complete camerasysteem draaiende krijgen?

Alvast bedankt
Volgens mij ben je compleet, let alleen even op met de ethernet kabel, koop je het met de rj45 stekker eroo of zet je die er zelf later op? Zelf opzetten heeft het voordeel dat het erg makkelijk door een buis gaat, maar vergeet niet een rj45 kniptang of krimptang of hoe het ook heet, te hebben. Heel misschien kan je nog kijken naar de optie voor een full colour camera die nieuw is, neemt nog beter op in weinig licht omgeving, maar als je met ir gaat werken 's avonds is er eigenlijk geen nood daarvoor (die heeft geen ir).

Qua apps kan je de gdmms (pro) app downloaden en gebruiken om live te kijken of tinycampro. Ik heb van beide een betaalde versie dankzij een actie in de playstore toendertijd. Op de pc kan je de pc software downloaden en gebruiken (ik vind die zelf veel beter werken met een nvr, maar camera zelf instellen via de website om beste beeld te krijgen (je ziet de settings direct in het voorbeeld toegepast worden voordat je het opslaat). Bij mij werkt het alleen in de browser als ik geen h265 codec gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Goeie dag

*geen wifi camera's

Alvast bedankt
Misschien even nagaan of je wel/niet POE wilt gaan gebruiken.
Zo ja, dan een NVR met POE aanschaffen. Ze hebben niet altijd POE.

Andy van Empire Technology is Engelstalig. Nou ja, waarschijnlijk is hij Chinees maar schrijft ook in het Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koverbr
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20-05 08:06
Goeie dag

*geen wifi camera's

Alvast bedankt
De IPC-HDW2231R-ZS 2MP bevat ook een SD kaart slot en heeft een eigen webserver. Is het dan wel nodig een NVR aan te schaffen als ik net als Pol maar 2 camera's ga hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pol 6902
Ik zou de ethernetkabel kopen zonder stekker, het is idd makkelijker om nadien een stekker op te zetten. Ik beschik over een tang om dit te doen.

@Dxue, welke camera zou je dan aanraden?

Ik zal nagaan of de NVR beschikt over POE, ik vermoed dat dit wel het geval zal zijn.

Ik zou een NVR gebruiken omdat er in de toekomst mss nog een camera zou bijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
koverbr schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:16:
[...]

De IPC-HDW2231R-ZS 2MP bevat ook een SD kaart slot en heeft een eigen webserver. Is het dan wel nodig een NVR aan te schaffen als ik net als Pol maar 2 camera's ga hangen?
SD kaart kan wel maar ik merk nu dat dit toch niet zo handig werkt.
Ik wil een tweede camera aanschaffen en overweeg dus ook meteen een NVR.
Voordeel is dan ook dat er veel langer data opgeslagen kan worden en ik ook eventueel continu kan laten opnemen i.p.v. alleen korte stukjes video plus foto’s.

Een NVR met harddisk is weliswaar een stuk duurder maar ook wel praktisch.
De optie dit ik nu bekijk kost ongeveer 250 euro.
NVR 150 euro en harddisk 100 euro ongeveer.
NVR 8 kanalen mèt POE plus een WD Purple 3TB. (of 2 dan wel 4TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koverbr
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20-05 08:06
HoppyF schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:28:
[...]

SD kaart kan wel maar ik merk nu dat dit toch niet zo handig werkt.
Ik wil een tweede camera aanschaffen en overweeg dus ook meteen een NVR.
Voordeel is dan ook dat er veel langer data opgeslagen kan worden en ik ook eventueel continu kan laten opnemen i.p.v. alleen korte stukjes video plus foto’s.

Een NVR met harddisk is weliswaar een stuk duurder maar ook wel praktisch.
De optie dit ik nu bekijk kost ongeveer 250 euro.
NVR 150 euro en harddisk 100 euro ongeveer.
NVR 8 kanalen mèt POE plus een WD Purple 3TB. (of 2 dan wel 4TB)
Bedankt! laatste vraag: Het lijkt op foto's alsof er een aparte power kabel uit komt wat zou betekenen dat je sowieso een mount nodig hebt om deze weg te werken. Ik neem aan dat de camera zelf registreert dat hij de stroom van de ethernet kabel mag pakken als die aanwezig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
@Pol 6902 Je lijkt compleet.
Hou er wel rekening mee dat die camera dus geen mic heeft.

Ik zou in jou geval niet voor de nieuwe Full-color Starlight camera's gaan, want je geeft zefl al aan dat je weinig (straat)verlichting hebt.

Ook zou ik niet voor een NVR met ingebouwde POE gaan. De meerprijs van een model met ingebouwde POE-poorten is dusdanig hoog dat je voor dat verschil ook hier een POE-switch kunt kopen.
Dat geeft je meer mogelijkheden bij plaatsing (je hoeft niet alle netwerkkabels naar de NVR te brengen), NVR kan overal geplaatst worden (verstopt worden ook), configuratie van camera's is makkelijker (ze zitten niet in hun eigen netwerk achter de NVR) en POE-switch geeft ook mogelijkheden voor andere POE-apparaten (access-points bijvoorbeeld).
koverbr schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:16:
Voor 2 geheugenkaarten van dusdanige capaciteit ben je al gauw €80 kwijt. Daar heb je bijna een NVR voor; koop er een 1TB Purple schijf bij (à €50) en je hebt meer functionaliteit, gemak, betrouwbaarheid en opslagruimte.
koverbr schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:37:
Bedankt! laatste vraag: Het lijkt op foto's alsof er een aparte power kabel uit komt wat zou betekenen dat je sowieso een mount nodig hebt om deze weg te werken. Ik neem aan dat de camera zelf registreert dat hij de stroom van de ethernet kabel mag pakken als die aanwezig is?
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pol 6902
Een camera met een mic is voor mij geen must, ik weet niet of er beter alternatieven zijn voor de camera die ik aangegeven heb?

@Piet91 de NVR is afkomstig uit het topic die jij aangegeven hebt, kun je mij de andere setup even verduidelijken met een voorbeeld hoe jij het dan zou doen?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Pol 6902 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:59:
Een camera met een mic is voor mij geen must, ik weet niet of er beter alternatieven zijn voor de camera die ik aangegeven heb?
In deze post staat het een en ander uitgelegd met 3 modellen: Piet91 in "Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2"

Als een mic geen must is, dan is de door jouw gekozen IPC-HDW2231R-ZS een uitstekende keus.
@Piet91 de NVR is afkomstig uit het topic die jij aangegeven hebt, kun je mij de andere setup even verduidelijken met een voorbeeld hoe jij het dan zou doen?

Bedankt!
Of ik begrijp je hier verkeerd, maar ik bevestigd juist wat jij al uitgezocht had.

Als je IP-camera's voedt met POE en je hebt ook een NVR; dan heb je 2 opties:

- De netwerkcamera's allemaal rechtstreeks op een switch met ingebouwde POE aansluiten (zoals de TP-Link die jij hebt gekozen). Ook de NVR sluit je aan op je netwerk met een netwerkkabel, die krijgt z'n stroom gewoon uit het stopcontact.

- Een NVR met ingebouwde POE-switch. Dan sluit je alleen de NVR aan op je netwerk en verbind je alle camera's met een netwerkkabel rechtstreeks op de NVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
koverbr schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:37:
[...]

Cameras met POE hebben ook een aansluiting voor 12V.
Deze wordt dus bij POE niet gebruikt maar moet je wel ergens wegwerken.
In een mount bijvoorbeeld. Dat heb ik nu nog niet gedaan maar het ziet er dan ook slordig uit.

@Piet91
Je hebt wel een punt vwb een losse POE switch. Dit biedt meer flexibiliteit.
Ik weet de prijs zo niet van een 4 of 8 kanaals switch, ik heb wel even naar de meerprijs gekeken voor een NVR met POE. Dit is ongeveer 50 euro verschil.

Edit:
Losse POE switch is 50-60 euro, komt overeen met een NVR meerprijs.
Kortom, een switch is een betere keuze! :)

[ Voor 6% gewijzigd door HoppyF op 14-01-2019 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

Pol 6902 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:20:
Ik zou de ethernetkabel kopen zonder stekker, het is idd makkelijker om nadien een stekker op te zetten. Ik beschik over een tang om dit te doen.

@Dxue, welke camera zou je dan aanraden?

Ik zal nagaan of de NVR beschikt over POE, ik vermoed dat dit wel het geval zal zijn.

Ik zou een NVR gebruiken omdat er in de toekomst mss nog een camera zou bijkomen.
Ik zie dat je vraag al door piet grotendeels is beantwoord.
ik zou persoonlijk nooit voor een poe nvr kiezen, omdat je dan altijd eerst in de nvr netwerk moet zitten voordat je de camera 100% kan instellen (mijn dahua nvr kan geen iframe instellen via nvr, wel via de camera zelf, moet maar eens checken of er een update is die dat kan verhelpen, als ik me niet vergis, zorgt deze instelling ervoor hoeveel seconde je geen volledige beeld opslaat en standaard is dat 2 sec als je de fps aanpast). Via een switch zijn rn de camera en de nvr goed en makkelijk te bereiken als je een vpn server draait (ik heb dat op de modem zelf draaien, dan hoef ik geen poorten open te zetten en het gedoe besparen mocht er iemand ooit slechte gedachten hebben, kost ook wat moeite, alhoewel een fritzbox dat eigenlijk een appeltje eitje is, maar een zyxel is wel echt een hoop meer werk. Maar dat is weer een uitdaging mocht je buitenshuis altijd je camera's willen bekijken)
wat betreft de full color model dat eerder is voorgesteld in de topic, 448x ofzo serie, het is moeilijk om te zeggen of het wel of niet handig is voor jou, de voorbeeld filmpjes op ipcamtalk.com zien er naar mijn idee erg goed uit en zou in mijn situatie goed genoeg zijn. De poster daar heeft zijn situatie aardig goed uitgelegd en je zou op basis daarvan een gok kunnen nemen of gewoon safe gaan met de keuze die je nu hebt. Dan heb je (door de nieuwe full color camera is het niet meer de 'beste" lichtgevoelige camera in deze prijsklasse ) aardig goede licht gevoelige camera en optie om toch op ir over te gaan als het beeld niet goed genoeg is.

En zoals hier beneden gezegd, bij de full color heb je dus een normale lamp nodig om beter beeld te krijgen (maar een 5w led zou voor genoeg licht moeten zorgen) en zit er dus geen speciale zwart/wit nachtmodes die je kan verbeteren met infrarood

[ Voor 7% gewijzigd door Dxue op 15-01-2019 12:15 . Reden: Duidelijker gemaakt naar aanleiding van jacovn ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacovn
Dxue schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:44:
[...]

wat betreft de full color model dat eerder is voorgesteld in de topic, 448x ofzo serie, het is moeilijk om te zeggen of het wel of niet handig is voor jou, de voorbeeld filmpjes op ipcamtalk.com zien er naar mijn idee erg goed uit en zou in mijn situatie goed genoeg zijn. Hij de poster daar heeft aardig zijn situatie uitgelegd en je zou op basis daarvan een gok kunnen nemen of gewoon safe gaan met de keuze die je nu hebt. Dan heb je (door de nieuwe full color camera) aardig goede licht gevoelige camera en optie om toch op ir over te gaan als het beeld niet goed genoeg is.
Let er wel op dat de Full Color camera geen IR Cut filter heeft. Extra IR verlichting doet niets.
Je zult voor mensen zichtbaar licht toe moeten voegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
Omdat ik benieuwd was naar motion blur bij verschillende sluitertijden ben ik even wat gaan testen.
Ik had gelezen op verschillende fora dat een sluitertijd altijd staat voor maximale sluitertijd.
Dus als je deze op bijvoorbeeld zet op 1/25, maar je hebt ruim voldoende licht, dat de camera 1/100 kan weergeven, maar niet 1/12.

Dit ben ik eens gaan testen omdat ik eigenlijk geen zin heb in aparte instellingen voor dag/nacht en het liefst de setting dus op 1/25 of 1/50 laat staan en dan dus overdag gewoon 1/100 heb.

Bij zowel 1/3 als 1/150 geeft de camera een prima beeld (zelfde hoeveelheid licht), je zou dus verwachten dat de camera dan 1/150 zou kiezen, aangezien de hoeveelheid licht dit toe laat.

Situatie, overdag, ruim voldoende licht, langs camera lopen.
Beeld stilzetten op 3 plaatsen.
Sluitertijd: 1/3 - Behoorlijke blur bij stilstaand beeld, dus gezicht bijna niet te herkennen.
Sluitertijd: 1/150 - Weinig blur bij stilstaand beeld, dus gezicht goed te herkennen.

Het betreft de Hikvision 2CD2155FWD-I en de 2CD2345FWD-I
De 2CD2345FWD-I geeft overigens beter stilstaand beeld bij de 1/3 instelling

Ik denk dat ik dan toch maar IR aan ga zetten als t donker wordt, dan kan ik de sluitertijd gewoon op 1/100 laten. Steeds die tijden aanpassen voor de aparte dag/nacht setting voel ik niet zoveel voor.

[ Voor 11% gewijzigd door rinkel op 15-01-2019 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

rinkel schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 15:29:
Omdat ik benieuwd was naar motion blur bij verschillende sluitertijden ben ik even wat gaan testen.
Ik had gelezen op verschillende fora dat een sluitertijd altijd staat voor maximale sluitertijd.
Dus als je deze op bijvoorbeeld zet op 1/25, maar je hebt ruim voldoende licht, dat de camera 1/100 kan weergeven, maar niet 1/12.

Dit ben ik eens gaan testen omdat ik eigenlijk geen zin heb in aparte instellingen voor dag/nacht en het liefst de setting dus op 1/25 of 1/50 laat staan en dan dus overdag gewoon 1/100 heb.

Bij zowel 1/3 als 1/150 geeft de camera een prima beeld (zelfde hoeveelheid licht), je zou dus verwachten dat de camera dan 1/150 zou kiezen, aangezien de hoeveelheid licht dit toe laat.

Situatie, overdag, ruim voldoende licht, langs camera lopen.
Beeld stilzetten op 3 plaatsen.
Sluitertijd: 1/3 - Behoorlijke blur bij stilstaand beeld, dus gezicht bijna niet te herkennen.
Sluitertijd: 1/150 - Weinig blur bij stilstaand beeld, dus gezicht goed te herkennen.

Het betreft de Hikvision 2CD2155FWD-I en de 2CD2345FWD-I
De 2CD2345FWD-I geeft overigens beter stilstaand beeld bij de 1/3 instelling

Ik denk dat ik dan toch maar IR aan ga zetten als t donker wordt, dan kan ik de sluitertijd gewoon op 1/100 laten. Steeds die tijden aanpassen voor de aparte dag/nacht setting voel ik niet zoveel voor.
Bij de dahua camera kan je voor een nacht en dag instellingen maken en 1 met een automatische instelling. Ik kan me haast niet indenken dat de hikvision dat niet heeft (en als het echt mist, is dat wel een grote minpunt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Dxue schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 18:17:
[...]

Bij de dahua camera kan je voor een nacht en dag instellingen maken en 1 met een automatische instelling. Ik kan me haast niet indenken dat de hikvision dat niet heeft (en als het echt mist, is dat wel een grote minpunt!
Als je bij Hikvision een aparte instelling voor dag/nacht wilt, dan gaat dit op tijd, niet automatisch. Idd een flink minpunt.
Ik kon het goed instellen, met mooie plaatjes, maar wel aparte instellingen.
Nu dus maar op auto met IR aan, sluitertijd op 1/100 voor beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Vandaag de Dahua IPC-HDBW4239R-ASE 3.6mm besteld.
Dit als vervanging van mijn huidige Hikvision die vooral in het donker toch wat onduidelijk is.
Dit heeft alles te maken met de lichtgevoelheid.
De Hikvision ga ik dus verplaatsen naar de achterkant van het huis waar nog niets hangt.
Verder een NVR besteld, NVR4108HS-4KS2.
Ik wilde de gewone 4108 zonder POE maar die was niet meer op voorraad dus nu de HS versie die een paar euro duurder was.
Eerlijk gezegd weet ik niet precies het verschil tussen de gewone en de HS versie.
Daarbij nog een mount bracket voor de camera.
Wordt vervolgd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Vandaag de Dahua IPC-HDBW4239R-ASE 3.6mm ontvangen, 5 januari de bestelling geplaatst.
Aankomend weekend maar eens installeren. :)

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
HoppyF schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 19:17:
Verder een NVR besteld, NVR4108HS-4KS2.
Ik wilde de gewone 4108 zonder POE maar die was niet meer op voorraad dus nu de HS versie die een paar euro duurder was.
Eerlijk gezegd weet ik niet precies het verschil tussen de gewone en de HS versie.
Voor zover kan vinden is de behuizing het enige verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Piet91 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 20:02:
[...]

Voor zover kan vinden is de behuizing het enige verschil.
Zou kunnen, wellicht heeft de HS ook nog een snellere CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-05 19:52
BenEco schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 19:53:
Vandaag de Dahua IPC-HDBW4239R-ASE 3.6mm ontvangen, 5 januari de bestelling geplaatst.
Ben benieuwd naar wat dag en nacht beelden!

Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-05 15:28
BenEco schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 19:53:
Deze heb ik ook gisteren gekocht. Zal ervaringen posten zodra hij binnen is.

Prijsverschil is wel belachelijk EU-China. Meer dan de helft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Akemi schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 10:14:
[...]

Deze heb ik ook gisteren gekocht. Zal ervaringen posten zodra hij binnen is.

Prijsverschil is wel belachelijk EU-China. Meer dan de helft....
Ik dus ook eergisteren. (bij Andy W.)
Wacht nog op de track/trace info en wanneer deze verzonden gaat worden.
Binnenkort dus hopelijk positieve ervaringen over deze camera.
@jacovn is er tevreden over.

Edit: zojuist via Paypal de verzendgegevens ontvangen.
Komt via DHL Express, maar vreemd genoeg als locatie de UK.
Misschien heeft Andy daar een EU warehouse.

[ Voor 14% gewijzigd door HoppyF op 18-01-2019 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Niet online
@jacovn werkt de IPC-HDBW4239R-ASE rechtstreeks op een Dahua NVR met POE?
Of is er een eigen 12V voeding nodig op de power poort van de camera.

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
BenEco schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 13:40:
@jacovn werkt de IPC-HDBW4239R-ASE rechtstreeks op een Dahua NVR met POE?
Of is er een eigen 12V voeding nodig op de power poort van de camera.
Ik beantwoord de vraag maar even. ;)
Deze camera heeft POE een losse 12V voeding is dus niet nodig als je een NVR met POE of een POE adapter hebt.
Zie ook. https://www.dahuasecurity...ts/productDetail/22547?us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Niet online
HoppyF schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 13:55:
[...]

Ik beantwoord de vraag maar even. ;)
Deze camera heeft POE een losse 12V voeding is dus niet nodig als je een NVR met POE of een POE adapter hebt.
Zie ook. https://www.dahuasecurity...ts/productDetail/22547?us
Heb een andere uitdaging, melding conf.LoginErrorNo-18. Ben er mee bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
BenEco schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 14:28:
[...]

Heb een andere uitdaging, melding conf.LoginErrorNo-18. Ben er mee bezig
Heb je al een harde reset van de camera uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

Nog een tip, zet de camera ip adressen vast of geef ze een makkelijke naam waardoor je ze via naam kan vinden. Anders moet je elke keer via de modem gaan zoeken wat het ip is.

Ik weet niet waarom, maar mijn camera's gaan soms van statisch ineens naar dynamisch. Gelukkig blijft de nvr de camera gewoon volgen, maar je komt er ineens achter als je de camera's direct wilt benaderen. (net achtergekomen dat een camera van ip is geswitched)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Niet online
@Dxue en @HoppyF Ja harde reset is al meerdere malen uitgevoerd, krijg ook netjes ip 192.168.1.108 van de camera te zien met config tool en in de NVR komt de camera ook in zicht maar de status blijft voorzien van een rood kruis. en een zwart scherm met de melding conf.LoginErrorNo-18.

Iemand nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

BenEco schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 20:47:
@Dxue en @HoppyF Ja harde reset is al meerdere malen uitgevoerd, krijg ook netjes ip 192.168.1.108 van de camera te zien met config tool en in de NVR komt de camera ook in zicht maar de status blijft voorzien van een rood kruis. en een zwart scherm met de melding conf.LoginErrorNo-18.

Iemand nog ideeën?
is dat als je via de nvr wilt kijken? niet vergeten dat je ook in de nvr bij het toevoegen de login gegevens van de camera invoert, Anders blijft de kruis staan. ik heb in het begin ook staan klooien daarmee, maar via smartpss is het iets makkelijker, maar ik heb geen idee hoe goed die de gegevens blijft onthouden. (sommige dingen moet je gewoon direct in de camera/nvr instellen, omdat smartpss niet 100% van de opties weergeeft, maar dat kan nu ook anders zijn, mijn versie is van ~1,5 jaar terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Niet online
@Dxue Na de hack van de Dahua nvr's is er een pasword aanpassing gekomen via firmware update.
nu moet je meer dan 6 karakters invoeren. Lijkt er inderdaad op dat dit het conflict veroorzaakt. Morgen een nieuwe poging. :) Nog geen idee trouwens hoe het pasword van de camera in te voeren. Tot nu toe herkende de nvr de toegevoegde camera's automatisch en werkte het.

[ Voor 24% gewijzigd door BenEco op 18-01-2019 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Volgens mij moest ik ook per camera password instellen terwijl het ook globaal ingesteld stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickvanvalen
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-03-2024
Ik heb een stuk of 10 camera's hangen van verschillende makelij, waar bij 5 Dahua ipc 3433. allemaal made in china. Ik neem nu op met een pc. Maar ik wil naar een recorder, ivm het energie verbruik. Zou dat gaan werken met bv een Hikvision ds7608?
Heb ik dan voldoende instel mogelijkheden.
Of gaat zoiets niet werken ivm verschillende protocollen.
Of zijn er handigere keuzes?

51 x Amerisolar 13.500W, 3 x SMA 4000TL-21 Mitsubishi Zubadan 11,2 KW 3 fasen, 2x 300 liter rvs, 2x Mitsubishi airco 5 KW. Piazzetta P943M pelletkachel, Fibaro HC2 met 55 accessoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 08:22

iMars

Full time prutser

iMars schreef op zondag 13 januari 2019 @ 19:40:
Ik heb een adviesvraagje: Ik wil graag een camera aan de voorkant plaatsen met twee doelen:
  1. Kijken wat er op mijn oprit gebeurd (auto)
  2. Kijken wie er voor de deur staat
Members only:

Mijn oprit incl groen is 5m10 breed (het groen is er niet meer en de boom gaat weg) en ~6m diep.

Ik zat te denken aan een Dahua IPC-HDW4631C-A en dan eentje met een 90gr hoek (3,6mm volgens mij).
Dan de plek waar ik hem wil plaatsen ben ik nog aan het twijfelen.
[Afbeelding]
Als ik voor optie 1 ga, kan ik veel eerder zien als iemand naar de voordeur komt lopen.
Wat is een beetje een goede hoogte?

[...]

Ik heb momenteel deze camera op zolder hangen (om mijn katten in de gaten te houden :+ ):
https://nl.aliexpress.com...or-ONVIF/32867900485.html
Voor ongeveer 26 euro, FHD met PoE. Grootste voordeel vind ik dat ze niet zo groot zijn t.o.v. de Dahua e.d. Maar voor de voordeur wil ik meer detail en daarom meer pixels.
*Bump* Niemand?

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

Zoals je het daar verwoord zou optie 1 de enige optie moeten zijn. Qua hoogte, dat zou je zelf moeten uitproberen als je de camera hebt en dan (zoals piet91 zegt) aan een plankje vastmaken en kijken op verschillendr hoogtes. Beste om dan ook iemand naar de camera toe te laten lopen met eventueel een pet op, om te kijken of het goed zichtbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Wil je audio; neem de IPC-HDW4231EM-ASE en dan waarschijnlijk of met de 2.8mm of 3.6mm lens.
Is audio niet belangrijk; neem de IPC-HDW2231R-ZS en dan hoef je niet om lensbrandpunt druk te maken omdat je dat bij installatie kunt instellen.

Ik zou de camera inderdaad bij optie 1 ophangen; en dan op maximaal zo'n 2-2.5 meter hoogte, niet hoger.
In jouw geval dus net onder of net op de houten gevelafwerking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
Als je duidelijk wilt weten wie er voor je voordeur staat is een deurbel camera misschien wel wat voor je.
Deze is alleen niet zo geschikt om je oprit mee te bewaken.
Dan heb je dus erbij ook een camera nodig zoals @Piet91 al aangaf.
Dahua DB11:
https://nl.aliexpress.com.../1200032_32890497586.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:59
Zojuist de Reolink Argus Pro opgehangen boven onze voordeur. Dacht de Argus 2 te hebben besteld, bleek toch de Pro te zijn. Voor het verschil van €35 besloten dezen maar te houden, incl. een zonnepaneel.

Uitdaging was wel waar hem precies te monteren. Ons voortuintje is maar klein, ongeveer 2 - 2,5 meter diep denk ik. Dus om niet teveel van de stoep te filmen kon ik hem niet te hoog hangen en moest ik de camera alsnog vrij ver naar beneden richten. Als mensen aan komen lopen zie je ze wel aardig van voren. Eenmaal aan de voordeur zie je ze nauwelijks door een klein 'nisje' of overkapping, dus dat is met welke camera dan ook een probleem.

De app werkt goed moet ik zeggen. Die pushmeldingen komen goed door en het beeld is gewoon OK. Voor dit geld (€115 incl. zonnepaneel) kan ik niet meer verwachten. Bovendien zie ik het meer als preventief en als 'speeltje'. Iemand met een lange loden pijp slaat hem zo aan diggelen of iemand met een bivakmuts op zou je al niet herkennen natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-05 09:21
Ik heb een vraag die de leverancier niet echt goed beantwoord heeft.

Ik heb een Jablotron 101 LAN gekocht voor mijn nieuwe woning. Deze heb ik zonder camera's gekocht want dat ding is behoorlijk aan de prijs maar door de goede recensies vond ik het wel waard om detectoren en magneetstrippen hierbij aan te schaffen.

Nu wil ik eigenlijk een eigen camera hieraan koppelen (nog geen camera gekocht) die automatisch aan gaat als één van de sensoren van de Jablotron iets detecteren en deze beelden op een Synology NAS wegschrijven.

Kan dit met dit systeem of zit ik vast aan camera's van Jablotron zelf hierin.

PS
Lijkt mij leuk om te weten, is dat ding ook met Google assistant aan te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Heb afgelopen Kerstdagen tot begin januari last gehad van hangjongeren die in het steegje van mijn hoekwoning aan het kloten waren. o.a schutting intrappen tot stoeptegel geprobeerd door het raam te gooien (gelukkig tegen het houtwerk van mijn raamkozijngeval). Dat weekend meteen een vriend ingeschakeld en camera's opgehangen. Heb geen last meer van gehad. Ze zitten nog wel wiet te roken af en toe, en heb ze één keer betrapt dat ze bij de buurman een 'kerstboom' in de tuin gooiden. Had nooit verwacht camera's nodig gehad te hebben. Hulde!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
rikoos schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:37:
Ik heb een vraag die de leverancier niet echt goed beantwoord heeft.

Ik heb een Jablotron 101 LAN gekocht voor mijn nieuwe woning. Deze heb ik zonder camera's gekocht want dat ding is behoorlijk aan de prijs maar door de goede recensies vond ik het wel waard om detectoren en magneetstrippen hierbij aan te schaffen.

Nu wil ik eigenlijk een eigen camera hieraan koppelen (nog geen camera gekocht) die automatisch aan gaat als één van de sensoren van de Jablotron iets detecteren en deze beelden op een Synology NAS wegschrijven.

Kan dit met dit systeem of zit ik vast aan camera's van Jablotron zelf hierin.

PS
Lijkt mij leuk om te weten, is dat ding ook met Google assistant aan te zetten?
Ik ken jouw oplossing niet maar over het algemeen kun je zeggen dat cameras die een ALARM IN/UIT mogelijkheid hebben zo ingesteld kunnen worden dat ze reageren op een alarm ingang en beelden dan kunnen opslaan.
Veel camera merken zoals Hikvision en Dahua kennen modellen die deze opties hebben.
Niet iedere camera heeft dit dus je moet wel bij de technische specificaties kijken.

Zoiets:
Alarm
1 kanaal In: 5mA 5VDC
1 kanaal Out: 300mA 12VDC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@Ivysaur Mooi dat 't werkt. En anders maar eens nadenken over hoogfrequentgeluid, Krante-artikeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door Joepla op 21-01-2019 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
Ik heb contact gehad met Andy van Empire tech. Ik had hem gevraagd welk ipcamera’s hij rond een vrijstaande woning adviseert. Ik zelf dacht aan 2mp starlights zoals hier vaker wordt geadviseerd, maar sta ook open voor 4 of 8mp als dat een meerwaarde heeft. Aan 3 zijdes heb ik straatverlichting, omdat de woning vlak langs de openbare weg en een fietspad staat. Ik stuurde onderstaande afbeeldingen mee van mijn huidige 1mp foscam camera’s.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/F81ACJXR0B9pnryjTvRRDWfG/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wsmTRyVz95utbI0RNKOw7O49/full.jpg

Dit was zij advies:
Thanks Ben

For the camera 4K one is good, there has 2 models you can check.
IPC-HDW5831R-ZE 216usd/pcs
IPC-HFW1831E 136usd/pcs
These 2 are very nice. For the indoor one, can use IPC-HDBW4231F-AS price is 116usd/pcs.

Andy

Wat vinden jullie van zijn advies?

Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:50

Quindor

Switching the universe....

@bbn_ldp Ik heb van de IPC-HDW5831R-ZE enkele voorbeeld shots (met en zonder buitenlicht) in een filmpje verwerkt, dat is eerder in het topic wel te vinden, ik ben er zelf erg tevreden over!

De IPC-HFW1831E is nog niet zo lang beschikbaar maar heeft in theorie een nieuwere/grotere 8MP sensor waardoor deze beter zou moeten zijn met weinig licht. Ik heb zelf enkele nieuwe modellen onderweg om dit te testen, waaronder dat model.

Hoe dan ook denk ik dat je aan beide modellen zeker niet verkeerd doet, zeker als je het gebruik van IR licht geen probleem vind. Wil je "full color" nacht zicht zul je bij de 2MP modellen moeten blijven. Helaas heb je daarmee overdag weer minder detail. Daar blijft het een beetje tussen afwegen, in theorie zou de HFW1831 in de buurt van de nacht performance van de 2MP modellen moeten komen maar dat heb ik dus (nog) niet persoonlijk getest. De HDW5831R is als er echt weinig licht is EN je wilt geen IR gebruiken wel echt minder dan de 2MP starlight modellen, met IR licht erbij zijn ze naar mijn mening redelijk vergelijkbaar.

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
@bbn_ldp Eerste vraag die je jezelf moet stellen wat is er nu niet goed aan je huidige opzet en wat wil je verbeteren. Kortom wat zijn je eisen. Anders heb je straks een mooier plaatje maar kan je er nog steeds weinig mee. En geloof die inbreker weet waar je camera hangt en heeft een hoodie of petje op.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
Quindor schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 12:30:
@bbn_ldp

De IPC-HFW1831E is nog niet zo lang beschikbaar maar heeft in theorie een nieuwere/grotere 8MP sensor waardoor deze beter zou moeten zijn met weinig licht. Ik heb zelf enkele nieuwe modellen onderweg om dit te testen, waaronder dat model.

Hoe dan ook denk ik dat je aan beide modellen zeker niet verkeerd doet, zeker als je het gebruik van IR licht geen probleem vind. Wil je "full color" nacht zicht zul je bij de 2MP modellen moeten blijven. Helaas heb je daarmee overdag weer minder detail. Daar blijft het een beetje tussen afwegen, in theorie zou de HFW1831 in de buurt van de nacht performance van de 2MP modellen moeten komen maar dat heb ik dus (nog) niet persoonlijk getest. De HDW5831R is als er echt weinig licht is EN je wilt geen IR gebruiken
Ir vind ik geen probleem. Wanneer denk je de 1832 te testen?

Op de vraag van frogmen kan ik antwoorden dat ik de foscam niet betrouwbaar vind, omdat er 2 zijn die de verbinding regelmatig verliezen. Verder wil ik de camera’ s om gealarmeerd te worden bij beweging rond het huis. Dit wil ik koppelen aan de mobieltjes van vrouw en kids, zodat als er iemand thuis er geen alarm komt. Dit alles in combinatie met een inbraakalarm op domoticz

Inbrekers zullen zich vast vermommen, maar camera’s zullen toch afschrikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
BenEco schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 21:30:
@Dxue Na de hack van de Dahua nvr's is er een pasword aanpassing gekomen via firmware update.
nu moet je meer dan 6 karakters invoeren. Lijkt er inderdaad op dat dit het conflict veroorzaakt. Morgen een nieuwe poging. :) Nog geen idee trouwens hoe het pasword van de camera in te voeren. Tot nu toe herkende de nvr de toegevoegde camera's automatisch en werkte het.
@BenEco heb je nog nieuws over je nieuwe camera?
Is het nog gelukt?

Ik verwacht mijn bestelling morgen.
Zelfde camera, plus een mount bracket en NVR.
Vandaag vanaf andere leveranciers, de harddisk en POE switch ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenEco
  • Niet online
@HoppyF Nope, nog niet aan de praat maar ben er afgelopen weekend ook niet meer aan toe gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brynnie
  • Niet online
Ik heb een Dahua 8-kanaals NVR en verschillende camera’s. Alles werkt naar verwachting, maar toch heb ik nog een vraagje:

Eén van de camera’s is een Dahua IPC-EB5500 5 Megapixel Vandaalbestendige Fisheye Camera. Die neemt ook geluid op en stuurt het over de netwerkkabel mee. Nu heb ik ook 2 exemplaren van de DAHUA IPC-HDBW4239R-ASE 2MP WDR FULL-COLOR STARLIGHT DOME CAMERA gekocht. In de specificaties zag ik dat die ook geluid in/out heeft, maar bij de levering merkte ik dat hier het geluid over afzonderlijke audio in en audio uit stekkers moet aangesloten worden. Naar de locaties waar deze camera’s moeten geplaatst worden, loopt enkel een PoE kabel en is er geen mogelijkheid om extra audiokabels toe te voegen.

Bestaat er een mogelijkheid om de audio in/out van deze camera ook over de netwerkkabel te sturen, zodat die andere kabels niet gebruikt moeten worden?

Bij de fisheye camera loopt het geluid immers wel over de netwerkkabel...

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Brynnie schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 22:31:
Ik heb een Dahua 8-kanaals NVR en verschillende camera’s. Alles werkt naar verwachting, maar toch heb ik nog een vraagje:

Eén van de camera’s is een Dahua IPC-EB5500 5 Megapixel Vandaalbestendige Fisheye Camera. Die neemt ook geluid op en stuurt het over de netwerkkabel mee. Nu heb ik ook 2 exemplaren van de DAHUA IPC-HDBW4239R-ASE 2MP WDR FULL-COLOR STARLIGHT DOME CAMERA gekocht. In de specificaties zag ik dat die ook geluid in/out heeft, maar bij de levering merkte ik dat hier het geluid over afzonderlijke audio in en audio uit stekkers moet aangesloten worden. Naar de locaties waar deze camera’s moeten geplaatst worden, loopt enkel een PoE kabel en is er geen mogelijkheid om extra audiokabels toe te voegen.

Bestaat er een mogelijkheid om de audio in/out van deze camera ook over de netwerkkabel te sturen, zodat die andere kabels niet gebruikt moeten worden?

Bij de fisheye camera loopt het geluid immers wel over de netwerkkabel...

Iemand enig idee?
Je zult een losse microfoon moeten aansluiten vlak bij de camera.
De aansluitingen zitten al op de camera alleen moet je de POE ook nog splitsen zodat deze de camera èn de microfoon kan voeden.
Ik heb hier een voorbeeld van een microfoon.
POE splitter moet ik nog even zoeken.
Ik heb er zelf nog geen ervaring mee maar krijg binnenkort toevallig deze camera ook binnen.
Ik weet nog niet of ik een microfoon ga gebruiken.
Heb je de microfoon eenmaal aangesloten dan gaat de audio mee over de netwerkkabel net als het video signaal. Daar hoeft je verder niets aan te doen behalve de configuratie van de camera aan te passen zodat de microfoon ingang gebruikt gaat worden.

Voorbeeld microfoon (vast ook wel op Ali te vinden)
https://m.banggood.com/nl...era-System-p-1400145.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:50

Quindor

Switching the universe....

bbn_ldp schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 17:20:
[...]
Ir vind ik geen probleem. Wanneer denk je de 1832 te testen?
Ze zijn onderweg (beide het model met en zonder vari-focale lens) maar voordat ik ze daadwerkelijk een tijdje heb kunnen testen en een fatsoenlijke video daarover heb kunnen maken zijn we denk ik wel 1 tot 2 maanden verder helaas.

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Poe spliter is bij ali wel goedkoop

http://s.aliexpress.com/vauiaiam

Ik heb zo ooit gekocht maar nooit getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
jacovn schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 00:34:
Poe spliter is bij ali wel goedkoop

http://s.aliexpress.com/vauiaiam

Ik heb zo ooit gekocht maar nooit getest
Inderdaad, zoiets om een 12V aansluiting te krijgen voor een microfoon met actieve versterker.
Je hebt dan nog een Y kabel nodig om de tweede 12V aansluiting naar de camera door te zetten.
https://nl.aliexpress.com...For-CCTV/32823367999.html

Ik zag dat er ook actieve microfoons bestaan waarbij de 12V al doorgelust kan worden.
Nog makkelijker want dan heb je geen Y kabel nodig.
Bijvoorbeeld deze microfoon met kabels.
https://nl.aliexpress.com...-Systeem/32846973573.html

Kortom: voor 10 euro ongeveer kun je een actieve microfoon aansluiten op een IP camera die een audio ingang heeft.

[ Voor 28% gewijzigd door HoppyF op 23-01-2019 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
HoppyF schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:26:
[...]

Inderdaad, zoiets om een 12V aansluiting te krijgen voor een microfoon met actieve versterker.
Je hebt dan nog een Y kabel nodig om de tweede 12V aansluiting naar de camera door te zetten.
Volgens mij kan de camera wel POE van de unit die ik gelinkt heb werken..
Kan wel testen hier met een Dahua 22204 ptz mini camera en een IR unit die ik nog heb liggen als ik er een keer tijd voor heb.

Ook wel met de oude Hik cameras die ik nog heb liggen. Blijkbaar moet ik die haast weg geven want mensen vragen erom en dan naar antwoord hoor ik nooit weer iets. 16 camere NVR met 4tb hdd en met 3 cameras voor €250 is blijkbaar veel te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brynnie
  • Niet online
HoppyF schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 23:17:
[...]

Je zult een losse microfoon moeten aansluiten vlak bij de camera.
De aansluitingen zitten al op de camera alleen moet je de POE ook nog splitsen zodat deze de camera èn de microfoon kan voeden.
Ik heb hier een voorbeeld van een microfoon.
POE splitter moet ik nog even zoeken.
Ik heb er zelf nog geen ervaring mee maar krijg binnenkort toevallig deze camera ook binnen.
Ik weet nog niet of ik een microfoon ga gebruiken.
Heb je de microfoon eenmaal aangesloten dan gaat de audio mee over de netwerkkabel net als het video signaal. Daar hoeft je verder niets aan te doen behalve de configuratie van de camera aan te passen zodat de microfoon ingang gebruikt gaat worden.

Voorbeeld microfoon (vast ook wel op Ali te vinden)
https://m.banggood.com/nl...era-System-p-1400145.html
Bedankt voor je reactie. Inderdaad, ik moet een optionele microfoon en eventueel speakers aansluiten. Mijn eerste idee was dat deze kabels naar de NVR moeten getrokken worden, maar dat is uiteraard niet zo. Vandaar het misverstand.

Wat betreft PoE splitter: ik heb deze besteld, lijkt me correct om een mic aan te sluiten.

https://www.bol.com/nl/p/12v-poe-splitter-adapter-802-3af/
HoppyF schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:26:
[...]

Ik zag dat er ook actieve microfoons bestaan waarbij de 12V al doorgelust kan worden.
Nog makkelijker want dan heb je geen Y kabel nodig.
Bijvoorbeeld deze microfoon met kabels.
https://nl.aliexpress.com...-Systeem/32846973573.html

Kortom: voor 10 euro ongeveer kun je een actieve microfoon aansluiten op een IP camera die een audio ingang heeft.
Die Y-kabel heb je toch niet nodig als je camera al door de PoE gevoed wordt?

[ Voor 25% gewijzigd door Brynnie op 23-01-2019 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brynnie
  • Niet online
Nvm, dubbel post

[ Voor 97% gewijzigd door Brynnie op 23-01-2019 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Brynnie schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:59:
[...]

Bedankt voor je reactie. Inderdaad, ik moet een optionele microfoon en eventueel speakers aansluiten. Mijn eerste idee was dat deze kabels naar de NVR moeten getrokken worden, maar dat is uiteraard niet zo. Vandaar het misverstand.

Wat betreft PoE splitter: ik heb deze besteld, lijkt me correct om een mic aan te sluiten.

https://www.bol.com/nl/p/12v-poe-splitter-adapter-802-3af/

[...]

Die Y-kabel heb je toch niet nodig als je camera al door de PoE gevoed wordt?
Link naar de POE splitter werkt niet...
Wil je deze nog een keer plaatsen? Kan ik zien of je een Y kabel nodig hebt of niet.
Een normale POE splitter is eigenlijk bedoeld om een NIET POE camera van voeding te voorzien als je wel een netwerkkabel met POE wilt gebruiken.
Dit scheelt immers het aansluiten van een losse 12V adapter aan de kant van de camera.
Meestal heb je ook geen 230V aansluiting bij de camera in de buurt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brynnie
  • Niet online
HoppyF schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 12:18:
[...]

Link naar de POE splitter werkt niet...
Wil je deze nog een keer plaatsen? Kan ik zien of je een Y kabel nodig hebt of niet.
Een normale POE splitter is eigenlijk bedoeld om een NIET POE camera van voeding te voorzien als je wel een netwerkkabel met POE wilt gebruiken.
Dit scheelt immers het aansluiten van een losse 12V adapter aan de kant van de camera.
Meestal heb je ook geen 230V aansluiting bij de camera in de buurt zitten.
De link naar Bol.com:
https://www.bol.com/nl/p/...wo3oZBaw.1.2.ProductTitle

Hopelijk werkt het nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Ja, werkt.
Dit is een POE splitter die dus bedoeld is voor niet-POE cameras.
Ook bruikbaar voor een POE camera omdat deze ook een losse 12v aansluiting heeft.
De eerder door mij genoemde actieve microfoon heeft drie connectoren waarmee je dus zowel camera als de microfoon versterker van 12V kunt voorzien. De derde connector wordt aangesloten op de audio-in van de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brynnie
  • Niet online
HoppyF schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 21:26:
[...]

Ja, werkt.
Dit is een POE splitter die dus bedoeld is voor niet-POE cameras.
Ook bruikbaar voor een POE camera omdat deze ook een losse 12v aansluiting heeft.
De eerder door mij genoemde actieve microfoon heeft drie connectoren waarmee je dus zowel camera als de microfoon versterker van 12V kunt voorzien. De derde connector wordt aangesloten op de audio-in van de camera.
Volgens mij is dit een PoE splitter die de P van de PoE op de netwerkkabel “ontvangt” en er een 12V voeding uithaalt en het signaal (PoE) vervolgens verder stuurt naar de camera, zodat je camera de PoE ontvangt én je daarnaast ook een 12V aansluiting hebt om je mic te voeden.

Edit:
Alhoewel... Als ik het schema op de website bij Bol.com bekijk, betwijfel ik of er op de uitgaande RJ45 nog PoE zal zitten... Ik heb enkele exemplaren vesteld en die komen vandaag binnen. Zal ze zodra ik kan eens uittesten en je het resultaat hier laten weten.

[ Voor 14% gewijzigd door Brynnie op 24-01-2019 08:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
Brynnie schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 07:59:
[...]

Volgens mij is dit een PoE splitter die de P van de PoE op de netwerkkabel “ontvangt” en er een 12V voeding uithaalt en het signaal (PoE) vervolgens verder stuurt naar de camera, zodat je camera de PoE ontvangt én je daarnaast ook een 12V aansluiting hebt om je mic te voeden.

Edit:
Alhoewel... Als ik het schema op de website bij Bol.com bekijk, betwijfel ik of er op de uitgaande RJ45 nog PoE zal zitten... Ik heb enkele exemplaren vesteld en die komen vandaag binnen. Zal ze zodra ik kan eens uittesten en je het resultaat hier laten weten.
Nee, het is een splitter.
Hij splits dus de 12V af van het data signaal.
De data gaat gewoon (zonder POE) door naar de camera.
Je hebt dus voor de camera ook gewoon 12V nodig en ook voor de microfoon.
Vandaar dat de genoemde microfoon versterker ook een 12V uitgang heeft om daarmee de camera te voeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Vandaag mijn Hikvision omgeruild voor de IPC-HDBW4239R-ASE die ik gisteren heb ontvangen.
Vreemd genoeg heb ik een NVR, camera plus mount bracket besteld maar heeft DHL in haar oneindige wijsheid besloten om eerst de tweede colli te leveren (camera plus mount) maar de NVR nog niet.
Deze is gisterenavond verstuurd en is hopelijk morgen binnen.
Zelfde tracking nummer maar bestaande uit twee colli, maar dus los van elkaar verstuurd.

Ben gisteren wel even bezig geweest de camera eerst te initialiseren en op DHCP te zetten.
Dat ging niet zomaar want de camera zit default in een andere subnet (192.168.1.108) geen flauw idee waarom Dahua de camera niet default op DHCP gezet heeft. Zou een stuk makkelijker werken.
Hoe dan ook toen de camera op DHCP stond kon ik deze vervangen en deelt de router een IP adres uit.
Zelfde netwerkkabel en zelfde POE adapter gebruikt.

Wel even prutsen om de mount PFA137 samen met de camera te monteren.
Mijn Hikvision was zonder mount gemonteerd, niet handig omdat de kabelbundel er dan los bijhangt.
Nu zit alles in de mount bracket.
Na montage bleek het beeld op zijn kop te staan.
Wellicht heb ik de camera de andere kant op gekanteld. Het was nogal koud dus laat ik het even zo!
In de configuratie kon ik het beeld omkeren en spiegelen zodat het weer normaal staat.
Nog sneeuw buiten dus ook licht.
Afwachten wat het vanavond gaat worden.
Viel me wel op dat het beeld nogal scheef staat tov de Hikvision. Ongeveer dezelfde lens, 3,6mm.
Hikvision 4mm.
Toch krijg ik wel op het beeld wat ik wil zien, oprit, stukje straat en pad naar de voordeur.
De Hikvision gaat later naar de achterkant van het huis als het wat beter weer wordt buiten.
POE switch (TP-Link TL-SG108PE) heb ik al binnen, deze heeft 8 poorten waarvan 4 met POE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

HoppyF schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 15:45:
Vandaag mijn Hikvision omgeruild voor de IPC-HDBW4239R-ASE die ik gisteren heb ontvangen.
Vreemd genoeg heb ik een NVR, camera plus mount bracket besteld maar heeft DHL in haar oneindige wijsheid besloten om eerst de tweede colli te leveren (camera plus mount) maar de NVR nog niet.
Deze is gisterenavond verstuurd en is hopelijk morgen binnen.
Zelfde tracking nummer maar bestaande uit twee colli, maar dus los van elkaar verstuurd.

Ben gisteren wel even bezig geweest de camera eerst te initialiseren en op DHCP te zetten.
Dat ging niet zomaar want de camera zit default in een andere subnet (192.168.1.108) geen flauw idee waarom Dahua de camera niet default op DHCP gezet heeft. Zou een stuk makkelijker werken.
Hoe dan ook toen de camera op DHCP stond kon ik deze vervangen en deelt de router een IP adres uit.
Zelfde netwerkkabel en zelfde POE adapter gebruikt.

Wel even prutsen om de mount PFA137 samen met de camera te monteren.
Mijn Hikvision was zonder mount gemonteerd, niet handig omdat de kabelbundel er dan los bijhangt.
Nu zit alles in de mount bracket.
Na montage bleek het beeld op zijn kop te staan.
Wellicht heb ik de camera de andere kant op gekanteld. Het was nogal koud dus laat ik het even zo!
In de configuratie kon ik het beeld omkeren en spiegelen zodat het weer normaal staat.
Nog sneeuw buiten dus ook licht.
Afwachten wat het vanavond gaat worden.
Viel me wel op dat het beeld nogal scheef staat tov de Hikvision. Ongeveer dezelfde lens, 3,6mm.
Hikvision 4mm.
Toch krijg ik wel op het beeld wat ik wil zien, oprit, stukje straat en pad naar de voordeur.
De Hikvision gaat later naar de achterkant van het huis als het wat beter weer wordt buiten.
POE switch (TP-Link TL-SG108PE) heb ik al binnen, deze heeft 8 poorten waarvan 4 met POE.
nice, veel plezier ermee en benieuwd naar jouw ervaringen. beeld spiegelen in software geeft naar mijn ervaring geen negatieve prestaties. Qua lens en beeld., gebruik je telefoon met een app om het beeld te bekijken terwijl je het afstelt, daarmee kon ik zelf de camera precies zo afstellen als dat ik het wilde.

mijn bestelling kwam ook in 2 delen en stond onder 1 order nummer, gelukkig werd het toen wel tegelijk bezorgd. misschien is er bij jouw 1 pakketje verdwaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Dxue schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 18:51:
[...]

nice, veel plezier ermee en benieuwd naar jouw ervaringen. beeld spiegelen in software geeft naar mijn ervaring geen negatieve prestaties. Qua lens en beeld., gebruik je telefoon met een app om het beeld te bekijken terwijl je het afstelt, daarmee kon ik zelf de camera precies zo afstellen als dat ik het wilde.

mijn bestelling kwam ook in 2 delen en stond onder 1 order nummer, gelukkig werd het toen wel tegelijk bezorgd. misschien is er bij jouw 1 pakketje verdwaald?
Ik heb inderdaad mijn iPhone gebruikt om de camera in te stellen terwijl ik erbij stond.
Het was nogal koud helaas dus heb ik het omgedraaide beeld maar even zo gelaten en dit in de software omgekeerd. Het kan vast nog wel anders.
Ik heb nu wat foto’s die ik met de app heb gemaakt.
Alarmen en opslaan werkt nu even nog niet omdat de NVR nog onderweg is.
Morgen verwacht ik deze en dan kan ik zaterdag aan de gang met de NVR. Harddisk heb ik ook binnen.
Uiteraard zou ik ook de SD kaart uit de Hikvision kunnen halen en deze in de Dahua plaatsen maar dat is dan toch maar tijdelijk omdat ik een NVR wil gaan gebruiken.

Mijn eerste indruk over de Dahua is goed.
Zonder IR heb ik nu toch goed beeld nu het donker is.
Moet er ik wel eerlijk bij zeggen dat er nu nog sneeuw buiten ligt er dit de omgeving lichter maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
HoppyF schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 19:05:
Uiteraard zou ik ook de SD kaart uit de Hikvision kunnen halen en deze in de Dahua plaatsen maar dat is dan toch maar tijdelijk omdat ik een NVR wil gaan gebruiken.
Je zou alsnog de SD kaart in de camera kunnen stoppen en gebruik gaan maken van ANR.

Ik hoop/denk dat Dahua nog met versies gaat komen mét IR en IR cut filter en dan gelijk hopelijk ook met vari-focal lens en in turret vorm. (Dahua schijnt dit al te hebben doorgeschemerd.)
Mits aantrekkelijke prijs gaan dat erg interessante modellen worden denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
Piet91 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 21:08:
[...]

Je zou alsnog de SD kaart in de camera kunnen stoppen en gebruik gaan maken van ANR.

Ik hoop/denk dat Dahua nog met versies gaat komen mét IR en IR cut filter en dan gelijk hopelijk ook met vari-focal lens en in turret vorm. (Dahua schijnt dit al te hebben doorgeschemerd.)
Mits aantrekkelijke prijs gaan dat erg interessante modellen worden denk ik.
Ja, zou kunnen.
Geen idee waar Dahua mee gaat komen, ik had wel gelezen dat het turret model niet zou komen vanwege de andere lay-out die deze full color versie zou hebben.
Verder is het de vraag of het mogelijk is een F 1.0 lens in varifocal uit te brengen en daar nog IR aan toe te voegen.
De dome versie die ik nu hebt lijkt uiterlijk veel op de Hikvision. De afmetingen zijn nagenoeg gelijk.
De Dahua is alleen zuiniger omdat er geen IR in zit.

Hikvision DS-2CD3145F-IS (boven) en Dahua IPC-HDBW4239R-ASE (onder)
Hikvision en Dahua

[ Voor 11% gewijzigd door HoppyF op 24-01-2019 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
HoppyF schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 21:21:
[...]
Verder is het de vraag of het mogelijk is een F 1.0 lens in varifocal uit te brengen en daar nog IR aan toe te voegen.
Dat lijkt me wel haast onmogelijk, of heeeel erg duur.

Gedeelte van de performance verbetering is de IMX327 versie van de Starvis chip en de andere is de F1.0 lens.
De andere starlight chips hebben een IMX291 chip. Kan niet vinden wat het verschil zo is..

[ Voor 10% gewijzigd door jacovn op 25-01-2019 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-05 13:43

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Inmiddels ook een IPC-HDW2231R-ZS 2MP Starlight IR Eyeball besteld bij Andy vriendelijke gast betere prijs gekregen dan via aliexpress.

Ga deze om de week rond het huis hangen op de plekken waarvan ik denk dat je een goede plek is. 24/7 opnemen en als het bevalt direct meerdere plus nvr bestellen.

Be fast .... Be furious....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
Gisteren de NVR binnen gekregen.
De bestelling is door DHL in twee delen afzonderlijk verzonden maar toch nog snel aangekomen.
Order vorige week woensdag, laatste deel dus vrijdag afgeleverd.
De NVR zat goed verpakt en de binnendoos was origineel Dahua.
Vandaag uitgepakt en geïnstalleerd.
Wel weer een gedoe omdat ook hier net als bij de camera, het IP adres statisch was ingesteld op 192.168.1.108. Nogal knullig want DHCP was veel eenvoudige geweest.
Zelfde manier van wijzigen, PC op statisch IP gezet, 192.168.1.100 en daarna configuratie gewijzigd.
Eerste indruk is goed, firmware update was niet nodig. Productie datum mei 2018.
Harddisk WD purple 4TB ingebouwd. Simpel.
Kabels en schroefjes zijn meegeleverd bij de NVR.
Toch een nadeel gevonden, er zit een mini ventilator in de NVR die hoorbaar is.
Niets iets om in de huiskamer te zetten dus.
Wellicht haal ik het stekkertje los van de ventilator kan me niet voorstellen dat er veel warmte geproduceerd wordt.
Mijn camera geeft een scheef beeld maar dit komt omdat ik in de haast (en kou!) niet goed gekeken heb denk ik. Maandag maar even losmaken en goed draaien.
Foto’s plaats ik hier nog wel.
De sneeuw is nu weg dus ik ben benieuwd naar de beelden vanavond.

De genoemde NVR is een Dahua NVR4108HS-4KS2 (8 kanalen waarvan 2 4K UHD, geen POE)

NVR

(in het witte doosje zit een optische mini USB muis!
NVR

NVR

NVR

NVR

NVR

Plaatje van Internet Explorer op een Windows 7 PC.
Je kunt NIET inloggen en ziet een vreemde lay-out.
Oplossing?
Internet Explorer in Private mode starten, dan werkt het wel!
Chrome werkt ook niet behalve met de Chrome app die je eerst moet installeren.
NVR

[ Voor 38% gewijzigd door HoppyF op 26-01-2019 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
Bl4ckviper schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 15:34:
Inmiddels ook een IPC-HDW2231R-ZS 2MP Starlight IR Eyeball besteld bij Andy vriendelijke gast betere prijs gekregen dan via aliexpress.
Heb jij zijn mailadres dan? Ik heb namelijk contact via de aliapp, waar de prijs standaard al lager is. Ben benieuwd wat je betaald hebt en hoe de taxfree is geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

bbn_ldp schreef op zondag 27 januari 2019 @ 09:51:
[...]

Heb jij zijn mailadres dan? Ik heb namelijk contact via de aliapp, waar de prijs standaard al lager is. Ben benieuwd wat je betaald hebt en hoe de taxfree is geregeld.
Contact was via aliexpress. Daarna betaald via PayPal direct.

Heb voor de pfb203w pfa152e en de ipc-hdw2231r-zs €140 incl shipping.

Verzending is vanuit Birmingham.

Pm voor e-mail adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ik zag net op de site van Hikvision dat er een nieuwe nvr lijn is. De Q-serie. Volgens mij komt die ipv de I-serie.
Ik wil mijn 4 kanalen-nvr vervangen door een versie met 8 of 16 (scheelt maar een paar 10tjes)
Ik heb nu de K-serie, maar zat met een schuin oog te kijken naar de I, of dan wellicht de Q, maar dan zou ik nog even moeten wachten.

Iemand wijsheid met een glazen bol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
bbn_ldp schreef op zondag 27 januari 2019 @ 09:51:
[...]

Members only:

Prijzen die hij geeft zijn inclusief verzendkosten, pakket komt uit de UK dus geen invoerrechten.
Net wat @Bl4ckviper ook al zei.
Volgens LinkedIn is Andy niet alleen CEO van Empire Techology maar ook Director of Sales van Dahua.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

HoppyF schreef op zondag 27 januari 2019 @ 13:16:
[...]

Members only:

Prijzen die hij geeft zijn inclusief verzendkosten, pakket komt uit de UK dus geen invoerrechten.
Net wat @Bl4ckviper ook al zei.
Volgens LinkedIn is Andy niet alleen CEO van Empire Techology maar ook Director of Sales van Dahua.
Ik heb een ander e-mail adres. Hij zal er wel meerdere hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Bl4ckviper schreef op zondag 27 januari 2019 @ 13:25:
[...]

Ik heb een ander e-mail adres. Hij zal er wel meerdere hebben.
Hij heeft ook een Gmail adres die je te zien krijgt na de PayPal betaling.
Leuk bedacht adres overigens! ;)
Pagina: 1 ... 31 ... 89 Laatste