Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-06 19:50

aawe mwan

Wat ook leuk is:

bartje006 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 18:18:
Als ik de camera zoek (met de bijgeleverde tool) dan vindt ik niets. Ik lees dat PC en camera op hetzelfde subnet moeten zitten. Maar ik heb van alles al geprobeerd, maar niets werkt.

Iemand enig idee hoe ik verbinding kan maken met de camera?
Bij mij is het altijd zo dat meegeleverde software de camera niet kan vinden.

Ik heb nu een methode die veel beter werkt: ik sluit de camera aan op de computer en kijk dan met Wireshark wat er precies uit komt. In het Wireshark verkeer zie je precies wat de camera doet, dus als hij een vast IP-adres heeft dan zie je dat langskomen.

Hoe je dit precies doet, heb ik in een videofilmpje op mijn YouTube kanaal staan.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:03
(jarig!)
Ik heb net een firmware update gedaan voor de DS-2CD2135FWD (EU versie dus)
Ging prima, maar nu kan ik "fluency" niet meer kiezen in de app, die is grijs.
Ik heb bij de instellingen gekeken van de camera, daar staat wel netjes de config voor de substream.

Ik heb nog 2 andere camera's (zelfde type), daar wacht ik nog even mee met upgraden (daarvan werkt "fluency" nog wel)

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-06 21:53
Welke app gebruik je? HikConnect of ivms4500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
(jarig!)
Ivms op de ipad/iphone.
Ik heb inmiddels de firmware weer terug gezet naar de oude, nu werkt het weer.
Toch iets vreemds aan de hand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• martijndierckx
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-05 08:44
Martinoswebdsgn schreef op maandag 24 december 2018 @ 12:30:
@Quindor Heel duidelijk filmpje BTW ... Nicely done!
Ik wacht de pricing effe af. Heb een request ingediend bij hen.

500 is echt te veel voor 3 camera's. 350 heb ik er nog wel voor over...
Intussen heb ik een offerte gehad: XXX excl. BTW voor een starterspack van 8 camera's. Per camera licensen is geen optie (per license ongeveer XXX excl BTW)
Prijs aangevraagd via de website van Network Optix. De prijs zelf heb ik gehad via een distributeur die me dan gecontacteerd heeft.

EDIT: prijzen weggehaald op vraag van Netwerk Optix

[ Voor 5% gewijzigd door martijndierckx op 10-01-2019 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
rinkel schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 12:35:
Ivms op de ipad/iphone.
Ik heb inmiddels de firmware weer terug gezet naar de oude, nu werkt het weer.
Toch iets vreemds aan de hand.
Ik heb net getest met de laatste firmware van de portal, V5.5.80, 180911. Met HikConnect app en met iVMS-4500. Apparaten getest met HikConnect account en handmatig toegevoegd.

In alle manieren kan ik kiezen tussen Helder - Fluency - Aangepast. In de HikConnect app heet dat HD - Standaard - Basis.

Gebruik je dezelfde FW van de portal? http://www.hikvisioneurop...guage/V5.5.80_Build180911

Overigens test ik wel met de Android versie, die heeft vaak eerder de app update dan iOS vanwege de Apple Store keuring procedure. Ik zie ook in de release notes van V5.5.80 dat er werk is gedaan aan het Helder - Fluency - Aangepast.

En om te testen, kan je eens de HikConnect app proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
(jarig!)
AutisticPinguin schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 15:17:
[...]

Ik heb net getest met de laatste firmware van de portal, V5.5.80, 180911. Met HikConnect app en met iVMS-4500. Apparaten getest met HikConnect account en handmatig toegevoegd.

In alle manieren kan ik kiezen tussen Helder - Fluency - Aangepast. In de HikConnect app heet dat HD - Standaard - Basis.

Gebruik je dezelfde FW van de portal? http://www.hikvisioneurop...guage/V5.5.80_Build180911

Overigens test ik wel met de Android versie, die heeft vaak eerder de app update dan iOS vanwege de Apple Store keuring procedure. Ik zie ook in de release notes van V5.5.80 dat er werk is gedaan aan het Helder - Fluency - Aangepast.

En om te testen, kan je eens de HikConnect app proberen?
Ik gebruik idd iOs. Ook van die site gedownload. Vreemd.

Ik zal morgen eens naar hikconnect kjken. Al gebruik ik dat liever niet aangezien mijn camera’s niet buiten mn netwerk komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
Je kan binnen de HikConnect app ook manueel toe voegen. Geen verplichting om het account ook te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
(jarig!)
AutisticPinguin schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 20:04:
Je kan binnen de HikConnect app ook manueel toe voegen. Geen verplichting om het account ook te gebruiken.
Ik wist dat er een reden was dat ik HikConnect niet gebruikte:

HikConnect

Geen idee wat er mis is, ik herinner het me ineens. Kon dit toen ook niet oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-06 09:03

Goverman

not loaded

Goedemorgen allen,

aanleiding
Ik had nooit verwacht me hier te melden, maar ik doe dat nu toch. Wat is het geval? In mijn woonplaats (Vinexië) is het eigenlijk altijd rustig, behalve tijdens oud&nieuw. Dan trekken hangjongeren uit de wijk (en omliggende wijken) in groepen door de wijk om rotzooi te trappen... Daarnaast wordt er zo nu en dan wel eens ingebroken in de omgeving, met name in huizen met een afgeschermde achteringang bij de brandgangen.

Dit jaar was ons huis kennelijk het slachtoffer: er werd het nodige aan vuurwerk in onze voortuin gegooid. Dat is op zich niet zo erg (de plantenbakken hadden we al verplaatst), maar er zat ook een projectiel bij dat zo hard knalde dat de de voordeur aan de binnenkant scheurde (door de drukgolf). Ik dacht dat die er uit geblazen werd, dus ik opende de deur om te kijken en toen liep het mis. Ik werd fysiek bedreigd in onze tuin en later kwam een gast uit die groep zelfs nog bij ons in de gang. Dat was erg bedreigend allemaal, maar we kregen ze wel ons huis uit. Mijn vrouw belt in paniek de politie, terwijl er nog wat tegen onze voordeur werd getrapt. Bij het vertrek van de groep gooide een gast nog een steen tegen de ruit in de zijgevel: de buitenste ruit brak. Nog geen vijf minuten later kwam de politie en zijn aangiftes opgenomen. Via de tam-tam begrepen we later dat er nog diezelfde avond wat personen zijn aangehouden. Oud en nieuw was daarna voor ons geen fijne ervaring meer (we vreesden met name het tweede deel van de nacht en de volgende dag), maar het viel gelukkig mee, met dank aan de politie die hun commandowagen in de buurt van ons huis hadden neergezet en die extra gesurveilleerd hebben.

Maatregelen
We willen nu voor komend oud&nieuw maatregelen hebben, omdat we het vermoeden hebben dat er weer wat kan gebeuren. De hele toestand is niet persoonlijk, maar ons huis ligt wel aan een doorgaande loop/fietsroute door de wijk, tegenover een school. Daarom zaten we te denken aan camera’s, zodat we materiaal hebben vastgelegd indien het weer mis mocht gaan. Maar liever nog zien we dat zichtbare (maar niet intimiderende) camera’s e.e.a. voorkomen. Dus willen we gaan voor dome-camera’s, twee aan de voorzijde en een of twee aan de achterzijde van het huis.

wat willen we hebben?
- We willen beelden kunnen opslaan, maar een complete NAS etc. is voor ons niet nodig.
- We zijn niet specifiek bang voor inbraak. Er wordt ingebroken in de wijk, maar ons huis ligt nogal in het zicht.
- Het liefst een stand-alone systeem dat niet afhankelijk is van een service-abonnement. Een cloudservice met app mag wel, maar het systeem moet ook zonder kunnen functioneren zeg maar.

wat hebben we al?
De vorige bewoners hadden een camera boven de achterdeur gemonteerd (waarschijnlijk tegen inbraak), maar daar hebben wij nooit wat mee gedaan. Deze camera is een Foscam 9805E met PoE. Daarom neigen we nu dus ook naar Foscam. De ethernetkabels hebben wij doorgeknipt (in huis, dus kunnen makkelijk hersteld worden). Er lopen her en der in huis wat loze leidingen voor ethernetkabels.

vragen
- Als we een NVR van Foscam nemen en ook twee dome-camera’s, kunnen we die Foscam 9805E dan nog weer gebruiken?
- als we dome-camera’s van Foscam nemen (bijboorbeeld de FI9661EP), moeten we dan ook nog bijbehorende lasdozen hebben? We hebben aan de voorzijde van ons huis een uitstekend deel, waarvan het plafond van trespa is. Daar kunnen we ze tegenaan schroeven (en de kabels dus op aansluiten en in wegwerken).
- welke cloudservice hangt er achter Foscam? Het is niet dat we perse een cloudservice willen, maar als we er wel wat mee kunnen dan is dat wel handig.
- Heeft Foscam ook nog iets zodat we e.e.a. kunnen aansluiten op een deurbelsysteem?
- Zit ik een beetje op de juiste weg? :)

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
rinkel schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 22:28:
[...]

Ik wist dat er een reden was dat ik HikConnect niet gebruikte:

[Afbeelding: HikConnect]

Geen idee wat er mis is, ik herinner het me ineens. Kon dit toen ook niet oplossen.
Is dat niet gewoon een privacy mask wat je aan hebt gezet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
Haha, nee zeker geen privacy mask. Vreemd is het wel, ik heb het nog nooit gezien en ik heb wel redelijk wat ervaring met Hikvision.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
(jarig!)
Nee, dat is idd geen privacy mask.
Heb dit alleen met HikConnect op de iPad. Op de iPhone gaat het wel goed.

[ Voor 24% gewijzigd door rinkel op 04-01-2019 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Okay vreemd beeld idd misschien nog onboard analytics wat ergens aanstaat ?

Ik heb wel eens vreemde screens voorbij zien komen in VMS pakketen zoals Milestone en Axis camara station, toen was de resolutie te hoog en gaf het knipperend beeld of kaders die niet klopten eromheen maar dat was niet zulk beeld.

Wel knap, ben erg benieuwd waar het dan wel door komt, wel eens geprobeerd een lagere stream naar je iPad te sturen ?

[ Voor 8% gewijzigd door Slux op 04-01-2019 16:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-06 20:31

Quindor

Switching the universe....

Martinoswebdsgn schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 14:54:
[...]
Intussen heb ik een offerte gehad: 329 excl. BTW voor een starterspack van 8 camera's. Per camera licensen is geen optie (per license ongeveer 180 excl BTW)
Prijs aangevraagd via de website van Network Optix. De prijs zelf heb ik gehad via een distributeur die me dan gecontacteerd heeft.
Ouch, per camera is het inderdaad wel erg duur. Professioneel is het dat denk ik wel waard (want je kunt het makkelijk over 5 jaar uitsmeren) maar privé is dat een aardige pil om te slikken.

Ik heb zelf de starterpack en die prijs ongeveer betaald en vind het dat voor 8 cameras, zelfs thuis, 100% waard! Sinds ik NX draai heb ik nooit meer issues met mijn camera's of NVR en het gebruik er van is gewoon zo prettig. Geen knullige of trage apps meer maar het werkt gewoon, altijd. Ook gebruikt het praktisch geen resources in een VM dus hoef er geen aparte hardware met videokaarten, etc. voor aan te schaffen. Pff, klink wel een beetje als reclamebord zo, maar ben gewoon echt heel blij met de software.

Ik ben bezig met nog een video over NX Witness, hoe je het op een goedkoop klein doosje kunt draaien om zo een krachtige NVR te maken voor thuis of kleine bedrijven en wat meer met geavanceerde features spelen.

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
(jarig!)
Ik heb dit eerder ook nog niet meegemaakt (behalve de vorige keer dan).
Ik had eerder Milestone met 4 licenties. Daar dit ook nog niet meegemaakt.

Ik zal morgen nog eens met de video instellingen spelen.

[ Voor 7% gewijzigd door rinkel op 04-01-2019 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:46
Meer als gimmick dan als echt beveiligingssysteem ben ik aan het kijken naar wat entry level spullen. Het idee is om in eerste instantie twee camera's op te hangen en er later eventueel een of twee bij te hangen. Het gaat mij er niet om dat ik super beeldkwaliteit heb, maar het moet er wel een beetje uit zien. 1 camera komt buiten te hangen en 1 camera onder de carport. De cameras wil ik voeden via PoE.

Mijn idee:

2x Dahua IPC-HDBW4233R-ZS IP Camera 2.7mm ~ 13.5mm varifocale gemotoriseerde lens 2MP IR50M
2x DAHUA DH-PFB203W Wall Mount
1x Dahua NVR2104HS-P nvr

Mijn vragen:
  • Kan ik met dit systeem ook eenvoudig de beelden op een telefoon bekijken via internet?
  • Mis ik veel omdat er geen h265 wordt ondersteund door de NVR?
  • Is de beeldkwaliteit 'voldoende' of kan ik toch beter een andere camera aanschaffen?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-06 22:28
Quindor schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 18:13:
[...]

Ik ben bezig met nog een video over NX Witness, hoe je het op een goedkoop klein doosje kunt draaien om zo een krachtige NVR te maken voor thuis of kleine bedrijven en wat meer met geavanceerde features spelen.
Ben benieuwd hoe dat er uit gaat zien

Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-05 13:43

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Be fast .... Be furious....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
jacovn schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 20:24:
[...]

IPC-HDBW4239R-ASE

https://www.dahuasecurity...ts/productDetail/22547?us

De dome vanwege de beugel die ik al had hangen, de turret is er nog niet
1x via Empire Technology onderweg voor bij de voordeur, blijft een leuke hobby. :)

Misschien ook wel een geschikte camera voor @Bl4ckviper .

@xantos gisteren besteld, laat wel weten wanneer die binnen komt. volgens de site 7-10 dagen.

[ Voor 17% gewijzigd door BenEco op 06-01-2019 18:41 ]

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230, ThuisBatterij: SigenStor 17kW + 32kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
(jarig!)
AutisticPinguin schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:07:
Haha, nee zeker geen privacy mask. Vreemd is het wel, ik heb het nog nooit gezien en ik heb wel redelijk wat ervaring met Hikvision.
Ik heb het probleem opgelost.
Ik vond een oude post op ipcamtalk.
De substream moet op h264 staan i.p.v. h265.
Heeft gewerkt, het groen is weg.
Nu kan de ik camera’s een update geven.

Edit
Inmiddels de camera’s een update gegeven.
Ik kan nu alleen niet voor helder kiezen, dan weer groen beeld.
Gek genoeg kan ik wel beelden terugkijken van de nvr, dat is ook h265.

Overigens heb ik nog een 2cd2432F (binnen camera, R0 firmware), daar is echt al een flinke tijd geen update voor geweest (2017)
Edit2:
Ik zie nu dat 2cd2432F eol is, vervangen door de DS-2CD2443

[ Voor 40% gewijzigd door rinkel op 06-01-2019 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Weet iemand hoelang het duurt voordat een Empire Technology bestelling wordt geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 22:54

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Een tijdje terug heb ik van de buren een oude (analoge) bewakingscamera gekregen, een box-camera in een verwarmde outdoorbehuizing. Na eerst wat pielen met een oude TV om te kijken of 'ie het überhaupt deed, toch maar besloten om wat te investeren in een NVR+HDD en dat ding aan de muur te hangen. Eigenlijk in eerste instantie alleen als afschrikking, met als bonus dat 'ie overdag plaatjes maakt.

Maar ja, dan begint het toch te kriebelen om een en ander te upgraden :+

Maar ja, dan doe je wat aannames, en blijkt tijdens de inbouw van de nieuwe camera dat 'ie toch net een cm groter is dan gedacht, waardoor de trafo die ook in de behuizing zit moet worden verplaatst :P

Dus na het knutselen van een paar vulblokjes kan de trafo een cm omhoog, en daardoor 2cm naar achteren en past alles precies *O*

Oude specs: Photronic; 752x582 pixels, 0.3 Lux (kleur)
Nieuwe specs: Dahua 2MP Starlight, (0,005 Lux/F1.2 kleur) 0,0005 Lux/F1.2 zwart/wit

Ik ben heel erg blij met het verschil ;)
Het enige minuntje is dat de oude sensor een 4:3 verhouding had, en de nieuwe 16:9, waardoor het verticale zichtbereik wat kleiner is geworden
Members only:

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

BenEco schreef op zondag 6 januari 2019 @ 15:56:
[...]

1x via Empire Technology onderweg voor bij de voordeur, blijft een leuke hobby. :)

Misschien ook wel een geschikte camera voor @Bl4ckviper .

@xantos gisteren besteld, laat wel weten wanneer die binnen komt. volgens de site 7-10 dagen.
Helaas nog maar 1 verkrijgbaar via ali. Vond een filmpje van iemand zijn achtertuin maar die was vrij klein en ik twijfel of deze de 15 meter goed aankan. Of heb ik het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
APClll schreef op zondag 6 januari 2019 @ 18:41:
Een tijdje terug heb ik van de buren een oude (analoge) bewakingscamera gekregen, een box-camera in een verwarmde outdoorbehuizing. Na eerst wat pielen met een oude TV om te kijken of 'ie het überhaupt deed, toch maar besloten om wat te investeren in een NVR+HDD en dat ding aan de muur te hangen. Eigenlijk in eerste instantie alleen als afschrikking, met als bonus dat 'ie overdag plaatjes maakt.

Maar ja, dan begint het toch te kriebelen om een en ander te upgraden :+

Maar ja, dan doe je wat aannames, en blijkt tijdens de inbouw van de nieuwe camera dat 'ie toch net een cm groter is dan gedacht, waardoor de trafo die ook in de behuizing zit moet worden verplaatst :P

Dus na het knutselen van een paar vulblokjes kan de trafo een cm omhoog, en daardoor 2cm naar achteren en past alles precies *O*

Oude specs: Photronic; 752x582 pixels, 0.3 Lux (kleur)
Nieuwe specs: Dahua 2MP Starlight, (0,005 Lux/F1.2 kleur) 0,0005 Lux/F1.2 zwart/wit

Ik ben heel erg blij met het verschil ;)
Het enige minuntje is dat de oude sensor een 4:3 verhouding had, en de nieuwe 16:9, waardoor het verticale zichtbereik wat kleiner is geworden
Members only:
Het plaatje wat je post, is dat bedoelt als voorbeeld van de nieuwe Dahua camera? Want het lijkt mij namelijk een Hikvision camera...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:49
Wegens swap van een windows bak met ispy naar een nas, ben ik opzoek naar een omvormer van composite/rca naar ip. Of als het goedkoper/makkelijker is een andere pinhole deur camera. Iemand pointers waar ik zoiets kan vinden zonder een volledige nvr aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:19
Bl4ckviper schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 21:55:
[membersonly]
Wij willen graag ook camera's plaatsen maar voordat ik ga bestellen en aanleggen zou ik hier graag willen vragen wat voor soort camera het handigste is. Opslag zal gebeuren via synology nas. Minimaal HD kwaliteit wil mensen kunnen herkennen indien nodig.
Korte opmerking vooraf.

Kun je niet beter een echte NVR aanschaffen ipv de beelden op een Synology op te slaan. Daar heb je maar 2 camera licenties op en alles wat je meer wenst moet je kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Bl4ckviper schreef op zondag 6 januari 2019 @ 23:31:
[...]

Helaas nog maar 1 verkrijgbaar via ali. Vond een filmpje van iemand zijn achtertuin maar die was vrij klein en ik twijfel of deze de 15 meter goed aankan. Of heb ik het mis?
Klopt, er waren er 2 maar toen ik de bestelling plaatste direct naar voorraad 1.
Zelfde dag nog verzonden door Andy dus komt wel goed.
Als ik hem aan de praat heb zal ik hier melden of de camera 15 meter haalt, mijn oprit is iets langer dus dan weet je het zeker of het mogelijk is.
@Bl4ckviper De foto van @jacovn laat aan de overzijde van het water nog huizen zien met straat verlichting, is duidelijk te zien en lijkt meer dan 15 meter. :)

[ Voor 12% gewijzigd door BenEco op 07-01-2019 17:00 ]

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230, ThuisBatterij: SigenStor 17kW + 32kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

BenEco schreef op maandag 7 januari 2019 @ 16:56:
[...]

Klopt, er waren er 2 maar toen ik de bestelling plaatste direct naar voorraad 1.
Zelfde dag nog verzonden door Andy dus komt wel goed.
Als ik hem aan de praat heb zal ik hier melden of de camera 15 meter haalt, mijn oprit is iets langer dus dan weet je het zeker of het mogelijk is.
Wacht ik dat even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 22:54

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

AutisticPinguin schreef op maandag 7 januari 2019 @ 09:57:
[...]

Het plaatje wat je post, is dat bedoelt als voorbeeld van de nieuwe Dahua camera? Want het lijkt mij namelijk een Hikvision camera...
Het is echt de output van een Dahua camera, maar aangesloten op een Hikvision NVR, met ook de tekstoverlay vanuit de NVR. (beide zijn een screenshot vanuit de foutief geschaalde webbrowser-interface) :)

EDIT,
Nog wat plaatjes van het geheel. (klikbaar)
(ik had foto's gemaakt om met name te documenteren hoe de oude camera aangesloten zat qua voeding. Helaas geen foto's gemaakt van de verplaatste trafo en het gebrek aan ruimte)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/k4KsijPQDvH797MDOn0zeSoL/medium.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/x8Eic5qFKVmN6XyUUjQvVhUH/medium.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YdLJ0HwqSDGKfjhUnevw9TaQ/medium.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Poh6lx2KEHkeCWbsugtmhDSp/medium.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door APClll op 07-01-2019 19:33 ]

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-06 13:11
BenEco schreef op maandag 7 januari 2019 @ 16:56:
@Bl4ckviper De foto van @jacovn laat aan de overzijde van het water nog huizen zien met straat verlichting, is duidelijk te zien en lijkt meer dan 15 meter. :)
Die foto van mij heeft 2 wand buitenlampjes met 5 of 6 watt led units.
De straat heeft geen licht palen omdat de straat pas wordt afgewerkt als alle huizen klaar zijn in de straat en dan pas komen de licht palen.

Het water is wel > 50 meter ongeveer. Van huis tot water meter of 9 a 10.

Het licht aan de overkant is op die afstand meer dan genoeg, als dus de straat lampen straks er zijn heb ik denk ik goed beeld. Ik zal nog zien of ik betere beelden uit de Dahua NVR kan halen, maar dat moet ik nog uitzoeken.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Nu online

iMars

Full time prutser

Martinoswebdsgn schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 14:54:
[...]

Intussen heb ik een offerte gehad: 329 excl. BTW voor een starterspack van 8 camera's. Per camera licensen is geen optie (per license ongeveer 180 excl BTW)
Ik ben ook aan het kijken voor een centrale oplossing (opnemen/beheren/bekijken/etc) en moet zeggen... @Quindor je wordt bedankt!! (met een sarcastische toon ;) ) Ik wil nu niks anders meer. Ik heb momenteel nog maar 2 budget camera's van Ali (1080p POE), maar zelfs daar ben ik al helemaal tevreden over. Ik wil in de toekomst minimaal 4 camera's hebben, dus zit ik ook te denken aan de starterspack van 8 camera's (is veel goedkoper en kan daarna nog makkelijk uitbreiden). Zal je ff een DM sturen @Martinoswebdsgn (om niet te veel off-topic te gaan).

[ Voor 7% gewijzigd door iMars op 07-01-2019 21:38 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
jacovn schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 12:33:
[...]

Dahua heeft nu ook mooie nieuwe starlight units met F1.0 lenzen die het in kleur doet met een klein beetje licht.
Ik heb er 2 gekocht voor de vervanging van mini PTZ units zonder starlight naam. Veel beter beeld door 2 x 6 watt lampjes op de gevel. die lampjes stralen alleen op onze eigen grond. Je ziet dan nog kleur op de weg, beetje detail van water ertussen en de straat aan de overkant.

[Afbeelding: Rechter]

Dit is een screenshot van de mobile clients van een substream dus lagere resolutie.
Ziet er ook goed uit. Ik heb straatverlichting in de buurt dus kan eerst zonder infrarood proberen. Heb je een site en type nummer? Toevallig deze Merken / Dahua /
Dahua HDBW4239R-ASE ePoE 1080p 3-Axis Full-color Starlight WDR Vandaal Dome 3.6mm

Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
iMars schreef op maandag 7 januari 2019 @ 19:32:
[...]

Ik ben ook aan het kijken voor een centrale oplossing (opnemen/beheren/bekijken/etc) en moet zeggen... @Quindor je wordt bedankt!! (met een sarcastische toon ;) ) Ik wil nu niks anders meer. Ik heb momenteel nog maar 2 budget camera's van Ali, maar zelfs daar ben ik al helemaal tevreden over. Ik wil in de toekomst minimaal 4 camera's hebben, dus zit ik ook te denken aan de starterspack van 8 camera's (is veel goedkoper en kan daarna nog makkelijk uitbreiden). Zal je ff een DM sturen @Martinoswebdsgn (om niet te veel off-topic te gaan).
Over welk starterspack voor 8 camera’s hebben jullie het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartje006
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-09-2023
Hoi,

Tijdje geleden op aanraden van dit forum deze camera voor bij de voordeur gekocht: IPC-HDBW4231F-AS.
Ik wil er nu ook een in de garage hangen. Is deze daar ook voor geschikt? Of kan ik beter een goedkoper alternatief nemen, omdat deze binnen komt te hangen?

Eisen: PoE en moet in het donker nog goed beeld geven (erg tevreden met de IPC-HDBW4231F-AS).

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Nu online

iMars

Full time prutser

bbn_ldp schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:29:
[...]

Over welk starterspack voor 8 camera’s hebben jullie het?
Software https://www.networkoptix.com/nx-witness/
En dan een lifetime 8-camera licentie.

Youtube filmpje

[ Voor 12% gewijzigd door iMars op 07-01-2019 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
(jarig!)
bbn_ldp schreef op maandag 7 januari 2019 @ 19:54:
[...]

Ziet er ook goed uit. Ik heb straatverlichting in de buurt dus kan eerst zonder infrarood proberen. Heb je een site en type nummer? Toevallig deze Merken / Dahua /
Dahua HDBW4239R-ASE ePoE 1080p 3-Axis Full-color Starlight WDR Vandaal Dome 3.6mm
Hier ook straatverlichting, met een beetje hulp van buitenverlichting.
Ik heb infrarood ook uit staan, dit geeft het volgende beeld (0:24 uur)

Camera donker

Ik heb overigens al mijn camera’s gezet op 1080p zodat ik de beelden makkelijk op de iPad kan terugzien.
Ik twijfel om ze hoger te zetten, maar dat kan niet bij allemaal (sommige zijn maar 2mp)

[ Voor 12% gewijzigd door rinkel op 07-01-2019 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbn_ldp
Dit is echt top, ik ga testlicenties aanvragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
rinkel schreef op maandag 7 januari 2019 @ 21:15:
[...]

Hier ook straatverlichting, met een beetje hulp van buitenverlichting.
Ik heb infrarood ook uit staan, dit geeft het volgende beeld (0:24 uur)

[Afbeelding: Camera donker]

Ik heb overigens al mijn camera’s gezet op 1080p zodat ik de beelden makkelijk op de iPad kan terugzien.
Ik twijfel om ze hoger te zetten, maar dat kan niet bij allemaal (sommige zijn maar 2mp)
Goed beeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Nu online

iMars

Full time prutser

bbn_ldp schreef op maandag 7 januari 2019 @ 21:17:
[...]

Dit is echt top, ik ga testlicenties aanvragen
Pas maar op, het is echt super, eenmaal mee gespeeld, wil ik niks anders meer... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 560365

Ik ben op zoek naar een dome voor buiten. Eisen zijn er niet buiten goed beeld. Zoektocht levert 10+ merken op... na wat zoeken en dergelijke kom ik uit op de Dahua DH-SD22204T-GN. Hoe is het met Dahua? Is dat te vertrouwen? Welke ervaringen hebben jullie ermee en is deze camera iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Als ik de plaatjes zie van @rinkel mbt de IPC-HDBW4239R-ASE is het wel goed inderdaad.
Die empire technology is dat die andy? Ik zie dat hij daar van het merk TEKEMPIRE is. Is dat het zelfde?
Noppesnada schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:07:
[...]

Korte opmerking vooraf.

Kun je niet beter een echte NVR aanschaffen ipv de beelden op een Synology op te slaan. Daar heb je maar 2 camera licenties op en alles wat je meer wenst moet je kopen.
NAS heeft het nog niet echt druk. Wilde beginnen met 2 kan het later altijd nog uitbreiden.Zo heb ik eerst de kans te spelen met synology surveillance station mocht het niet bevallen kan een NVR toch altijd nog?

[ Voor 57% gewijzigd door Bl4ckviper op 08-01-2019 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
@Anoniem: 560365 tja de gebruikte beeld chip is van 2 generaties terug. (Bij Dahua producten)
Er zit geen IR in de unit (voordeel voor een dome als je dan extern IR toepast)

Zoek je specifiek naar een ptz ?

De IPC-HDW5231R-ZE turret van dahua heeft zoom (dezelfde factor ongeveer) en is veel lichtgevoeliger. Je moet hem enkel met de hand in de juiste richting draaien.
Bl4ckviper schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 08:57:
Als ik de plaatjes zie van @rinkel mbt de IPC-HDBW4239R-ASE is het wel goed inderdaad.
Die empire technology is dat die andy? Ik zie dat hij daar van het merk TEKEMPIRE is. Is dat het zelfde?
Andy heeft 2 winkels op Ali:
BEC Technology Co, Ltd
Empire Technology Co, ltd

[ Voor 35% gewijzigd door jacovn op 08-01-2019 09:08 ]

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
(jarig!)

[...]

NAS heeft het nog niet echt druk. Wilde beginnen met 2 kan het later altijd nog uitbreiden.Zo heb ik eerst de kans te spelen met synology surveillance station mocht het niet bevallen kan een NVR toch altijd nog?
Dit is echter een Hikvision, een 2 megapixel. Ik ga deze vervangen door een hogere variant.
Ik heb op dit moment alles op 1080p draaien, maar wil een stapje omhoog en dit is eigenlijk (samen met een binnencamera) de laagste resolutie-camera die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Ik vind die camera's wel lastig vergelijken. Want waarom is een 4 MP camera IPC-HDBW4431E-AS goedkoper dan de 2 MP IPC-HDBW4431E-AS bijvoorbeeld?

Probeer hier: http://nl.dahuasecurity.com/nl/product_selector.html te kijken wat eventueel kan voldoen maar er komen echt tientallen opties uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:19

[...]

Nas is een goed begin, maar ik liep al snel tegen de beperkingen aan en dure licenties. Een NVR is een eenmalige investering die zichzelf terugverdiend.

Met mijn Synology liep ik iedere keer tegen het probleem aan dat deze stopte met opnemen en in slaapstand ging. Ik kreeg dit niet verholpen ondanks meerdere instellingen aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-06 23:27
Ik heb mijn setje (Hikvision NVR + 4x een Hikvision Dome camera's) ondertussen geïnstalleerd en werkend gekregen. Tevens met line crossing events etc naar mijn Home Assistant systeem. Het enige wat ik nog niet werkend heb ik de snapshot. Ik wil graag een foto hebben van de situatie als er op de voordeurbel wordt gedrukt. Echter krijg ik met geen mogelijkheid een snapshot uit de camera / NVR.

Wat op google en allerlei forums vind is dat de snapshot URL als volgt moet zijn:
code:
1
http://user:password@IPAddress:8000/Streaming/Channels/1/picture

Helaas krijg ik dan een 404 terug. Daarom allerlei alternatieve URL's geprobeerd maar zonder resultaat.
code:
1
2
3
http://user:password@IPAddress:8000//Streaming/channels/101/picture
http://user:password@IPAddress:8000//Streaming/channels/101/picture&count=0
etc etc

Mijn RTSP stream doet het wel goed en die kan ik wel goed benaderen, terwijl dat een soortgelijk URL is.
code:
1
2
3
rtsp://user:password@IPAddress:554/Streaming/Channels/101/  voor camera 1
rtsp://user:password@IPAddress:554/Streaming/Channels/201/  voor camera 2
rtsp://user:password@IPAddress:554/Streaming/Channels/301/  voor camera 3

Heeft iemand enig idee hoe het kan dat mijn snapshot niet werkt? Ik zie in de Webinterface ook nergens een instelling op snapshot te enablen.

Het enige wat ik me nu nog kan bedenken, maar niet kan uittesten, is dat het misschien niet werkt omdat ik geen SD kaartje in de camera heb zitten?

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
hier een clipje van afgelopen nacht. Was me te veel werk om een auto op te zoeken, ik heb nog geen IVS regels etc ingesteld.

[ Voor 10% gewijzigd door jacovn op 08-01-2019 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Nu online

iMars

Full time prutser

jacovn schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 11:34:
hier een clipje van afgelopen nacht. Was me te veel werk om een auto op te zoeken, ik heb nog geen IVS regels etc ingesteld.

[YouTube]
Video is niet beschikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
(jarig!)
GAEvakYD schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 11:22:
Ik heb mijn setje (Hikvision NVR + 4x een Hikvision Dome camera's) ondertussen geïnstalleerd en werkend gekregen. Tevens met line crossing events etc naar mijn Home Assistant systeem. Het enige wat ik nog niet werkend heb ik de snapshot. Ik wil graag een foto hebben van de situatie als er op de voordeurbel wordt gedrukt. Echter krijg ik met geen mogelijkheid een snapshot uit de camera / NVR.

Wat op google en allerlei forums vind is dat de snapshot URL als volgt moet zijn:
code:
1
http://user:password@IPAddress:8000/Streaming/Channels/1/picture

Helaas krijg ik dan een 404 terug. Daarom allerlei alternatieve URL's geprobeerd maar zonder resultaat.
code:
1
2
3
http://user:password@IPAddress:8000//Streaming/channels/101/picture
http://user:password@IPAddress:8000//Streaming/channels/101/picture&count=0
etc etc

Mijn RTSP stream doet het wel goed en die kan ik wel goed benaderen, terwijl dat een soortgelijk URL is.
code:
1
2
3
rtsp://user:password@IPAddress:554/Streaming/Channels/101/  voor camera 1
rtsp://user:password@IPAddress:554/Streaming/Channels/201/  voor camera 2
rtsp://user:password@IPAddress:554/Streaming/Channels/301/  voor camera 3

Heeft iemand enig idee hoe het kan dat mijn snapshot niet werkt? Ik zie in de Webinterface ook nergens een instelling op snapshot te enablen.

Het enige wat ik me nu nog kan bedenken, maar niet kan uittesten, is dat het misschien niet werkt omdat ik geen SD kaartje in de camera heb zitten?
Dit zou em moeten zijn, zonder naam/pw. Je krijgt dan wel een popup voor naam/pw

http://ipadress/Streaming/channels/1/picture

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
(jarig!)
Weet iemand hoe ik de naam van een camera kan wijzigen in de 7604.
Ik zoek me suf. Heb alle camera's al opnieuw toegevoegd, maar kan nergens de naam terugvinden in ivms4200.
Ik heb ook via web geprobeerd, maar daar ook niets.

Anders zit er niets anders op de nvr los te koppelen en via hdmi te doen, maar dat is nogal een klusje.

Edit
Toch maar even de nvr op de tv aangesloten en namen gewijzigd.
De namen staan bij OSD, maar die zijn in de webomgeving dus niet aan te passen (grijs)

[ Voor 19% gewijzigd door rinkel op 08-01-2019 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
rinkel schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 12:05:
[...]

Dit zou em moeten zijn, zonder naam/pw. Je krijgt dan wel een popup voor naam/pw

http://ipadress/Streaming/channels/1/picture
Dat was het proberen waard. Echter helaas werkt dat mij ook niet. Gebruik je wel of niet een poort?

Zonder poort
code:
1
2
3
http://192.168.4.60/Streaming/channels/1/picture
http://192.168.4.60/Streaming/channels/101/picture
Geeft een "Can't open URL" foutmelding

Met poort 8000, zoals ik op alle forums lees
code:
1
2
3
http://192.168.4.60:8000/Streaming/channels/1/picture
http://192.168.4.60:8000/Streaming/channels/101/picture
Geeft een 404 foutmelding

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
(jarig!)
GAEvakYD schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:02:
[...]

Dat was het proberen waard. Echter helaas werkt dat mij ook niet. Gebruik je wel of niet een poort?

Zonder poort
code:
1
2
3
http://192.168.4.60/Streaming/channels/1/picture
http://192.168.4.60/Streaming/channels/101/picture
Geeft een "Can't open URL" foutmelding

Met poort 8000, zoals ik op alle forums lees
code:
1
2
3
http://192.168.4.60:8000/Streaming/channels/1/picture
http://192.168.4.60:8000/Streaming/channels/101/picture
Geeft een 404 foutmelding
ik gebruik geen poort.
Welke melding krijg je? niet gevonden of een cgi-melding ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
iMars schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 11:48:
[...]

Video is niet beschikbaar...
Sorry, private gezet. Zal het wijzigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
rinkel schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:04:
[...]

ik gebruik geen poort.
Welke melding krijg je? niet gevonden of een cgi-melding ?
Access Error: 404 -- Not Found
Can't open URL

Ik heb channel 1 en 101 geprobeerd met beide hetzelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-06 23:34
Ik heb nu een dahua onvif cam met een digoo nvr. De nvr was een keer twee tientjes maar wil ik nu upgraden naar iets anders. Het gaat me vooral om een stukje betrouwbaarheid, wel gewoon met Chrome browser te benaderen en een fatsoenlijke fastforward functie op tv en via ip. Al die Features mis ik nu. Is een dahua of hikvision nvr hier beter in? Of zijn er nog andere opties te overwegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee camera hoeft niet perse PTZ te hebben. Welke dome camera is te adviseren? En dan niet enkel Dahua maar alle merken?

Hoe is deze bijvoorbeeld: Hikvision DS-2CD2343G0-I 2.8??
jacovn schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 09:07:
@Anoniem: 560365 tja de gebruikte beeld chip is van 2 generaties terug. (Bij Dahua producten)
Er zit geen IR in de unit (voordeel voor een dome als je dan extern IR toepast)

Zoek je specifiek naar een ptz ?

De IPC-HDW5231R-ZE turret van dahua heeft zoom (dezelfde factor ongeveer) en is veel lichtgevoeliger. Je moet hem enkel met de hand in de juiste richting draaien.

[...]

Andy heeft 2 winkels op Ali:
BEC Technology Co, Ltd
Empire Technology Co, ltd

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 560365 op 08-01-2019 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
(jarig!)
Anoniem: 560365 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 16:40:
Nee camera hoeft niet perse PTZ te hebben. Welke dome camera is te adviseren? En dan niet enkel Dahua maar alle merken?

Hoe is deze bijvoorbeeld: Hikvision DS-2CD2343G0-I 2.8??

[...]
Het beeld wat ik een aantal posts terug postte is een DS-2CD2325FWD.
Beide zijn van de ultra low light serie. Ik verwacht dus nog een beter beeld met de 2343
Omdat de 2325 slechts 2MP is, zit ik met een schuin oog te kijken naar de DS-2CD2343G0, 4MP.
Ik denk echter dat ik ga voor de DS-2CD2345FWD-I, ook een 4MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rinkel schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 17:41:
[...]

Het beeld wat ik een aantal posts terug postte is een DS-2CD2325FWD.
Beide zijn van de ultra low light serie. Ik verwacht dus nog een beter beeld met de 2343
Omdat de 2325 slechts 2MP is, zit ik met een schuin oog te kijken naar de DS-2CD2343G0, 4MP.
Ik denk echter dat ik ga voor de DS-2CD2345FWD-I, ook een 4MP.
Oke, maar de 4MP heeft een minder brede kijkhoek? Wat is overigens het grootte verschil tussen 2 en 4?
@rinkel Die afbeelding met die 2 auto's op de oprit zijn met een Hikvision 2mp gemaakt? Wat is het nadeel van deze camera's?

Wat is het verschil tussen de eerder genoemde Hikvision DS-2CD2343G0-I 2.8 en deze Hikvision DS-2CD2545FWD??

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 560365 op 08-01-2019 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
(jarig!)
Anoniem: 560365 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 17:43:
[...]

Oke, maar de 4MP heeft een minder brede kijkhoek? Wat is overigens het grootte verschil tussen 2 en 4?
@rinkel Die afbeelding met die 2 auto's op de oprit zijn met een Hikvision 2mp gemaakt? Wat is het nadeel van deze camera's?

Wat is het verschil tussen de eerder genoemde Hikvision DS-2CD2343G0-I 2.8 en deze Hikvision DS-2CD2545FWD??
De kijkhoek verschilt inderdaad per camera bij 2.8
Als je een grotere hoek wil zou je nog naar de 8MP kunnen kijken, volgens mij is die >100”

Die oprit is idd met een 2MP camera gemaakt. Op 1080p. Ik had alles op 1080p, maar ben nu wat aan t upgraden. Dit dit de laagste.

Kwa grootte zijn ze volgens mij allemaal even groot.

Nadelen weet ik zo niet, ik heb nu alles van Hikvision (4 cams+nvr) omdat de NVR gewoon feilloos werkt, zeer betrouwbaar. Ik ben ook zeer tevreden over de beeldkwaliteit. Ik heb even geen foto van overdag.

Ik hoor en zie ook goede dingen over Dahua, daar zou je ook nog kunnen kijken. De NVR van Dahua ken ik niet.
Foscam heb ik gehad, ze zijn op papier beter, maar in de praktijk niet, ook bouwkwaliteit is minder. Ik geloof wel dat ze wat stapjes hebben gemaakt, maar ik kijk er niet meer naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rinkel schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 20:25:
[...]

De kijkhoek verschilt inderdaad per camera bij 2.8
Als je een grotere hoek wil zou je nog naar de 8MP kunnen kijken, volgens mij is die >100”

Die oprit is idd met een 2MP camera gemaakt. Op 1080p. Ik had alles op 1080p, maar ben nu wat aan t upgraden. Dit dit de laagste.

Kwa grootte zijn ze volgens mij allemaal even groot.

Nadelen weet ik zo niet, ik heb nu alles van Hikvision (4 cams+nvr) omdat de NVR gewoon feilloos werkt, zeer betrouwbaar. Ik ben ook zeer tevreden over de beeldkwaliteit. Ik heb even geen foto van overdag.

Ik hoor en zie ook goede dingen over Dahua, daar zou je ook nog kunnen kijken. De NVR van Dahua ken ik niet.
Foscam heb ik gehad, ze zijn op papier beter, maar in de praktijk niet, ook bouwkwaliteit is minder. Ik geloof wel dat ze wat stapjes hebben gemaakt, maar ik kijk er niet meer naar.
Okee dankjewel!
Waarschijnlijk ga ik voor de Hikvision DS-2CD2545FWD deze is vrij compact en toch goed. Sla jij de beelden op een nas op? Hoeveel GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
(jarig!)
Anoniem: 560365 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 20:46:
[...]

Okee dankjewel!
Waarschijnlijk ga ik voor de Hikvision DS-2CD2545FWD deze is vrij compact en toch goed. Sla jij de beelden op een nas op? Hoeveel GB?
Ik gebruikte eerst een Qnap nas, maar dat systeem is waardeloos, daarbij gebruik mn nas voor andere zaken.
Ik heb uiteindelijk een nvr gekocht, de 7604 zonder poe, ik heb een poe switch.

Deze nvr is zeer betrouwbaar (draait zomaar een paar jaar zonder issues).
Ik heb een 500GB disk erin, maar die is ook aan vervanging toe, ik denk dat daar een 2TB in komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rinkel schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 21:04:
[...]

Ik gebruikte eerst een Qnap nas, maar dat systeem is waardeloos, daarbij gebruik mn nas voor andere zaken.
Ik heb uiteindelijk een nvr gekocht, de 7604 zonder poe, ik heb een poe switch.

Deze nvr is zeer betrouwbaar (draait zomaar een paar jaar zonder issues).
Ik heb een 500GB disk erin, maar die is ook aan vervanging toe, ik denk dat daar een 2TB in komt.
Inderdaad als je een nas wilt inzetten voor andere dingen is het niet handig. Zelf wil ik een nas inzetten voor enkel en alleen de camera.

De Hikvision DS-2CD2545FWD lijkt mij een prima combinatie. Weet jij zo of die ongeveer dezelfde beeldkwaliteit heeft als de hikvisions die jij gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
(jarig!)
Anoniem: 560365 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 21:55:
[...]

Inderdaad als je een nas wilt inzetten voor andere dingen is het niet handig. Zelf wil ik een nas inzetten voor enkel en alleen de camera.

De Hikvision DS-2CD2545FWD lijkt mij een prima combinatie. Weet jij zo of die ongeveer dezelfde beeldkwaliteit heeft als de hikvisions die jij gebruikt?
Ik zou dan toch voor een nvr gaan i.p.v. een nas, als ie toch alleen daarvoor gebruikt gaat worden. Nvr is altijd beter dan een nas voor opnames.

Ik denk dat de beeldkwaliteit zelfs beter is dan die ik heb.

Het nadeel van een dome is wel dat regendruppels blijven hangen (dus ook schoonmaken) en dat IR minder goed werkt bij regen (IR reflectie)
Dat gezegd hebbende, ik heb zelf nog 2 domes naast de turret. Oa de 2CD2155FWD, ook aan de voorkant.

Voordeur nacht 2

Deze is niet op hoogste resolutie. Ik weet niet waarom de export wat lager was.

[ Voor 14% gewijzigd door rinkel op 08-01-2019 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@rinkel Ziet er erg goed uit! Ook extern te bekijken? En zo ja hoe heb je dit ingesteld? Ddns? Port forwarding? Cloud?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 560365 op 08-01-2019 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
(jarig!)
Anoniem: 560365 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 22:44:
@rinkel Ziet er erg goed uit! Ook extern te bekijken? En zo ja hoe heb je dit ingesteld? Ddns? Port forwarding? Cloud?
Ik hou liever alles binnen mijn eigen netwerk, dus niks open naar buiten.
Ik gebruik daar VPN voor. Dus ik moet eerst even VPN aanzetten op telefoon/iPad/laptop voordat ik extern kan kijken, maar dat is 1 knopje omzetten op iPhone.

Hikvision kan het wel (HikConnect), maar ik hou er niet zo van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Bl4ckviper schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 21:55:
Members only:
Nog even voor mijn situatie. Ik zat nog even te kijken naar een combinatie van NVR en cams. Zou dit iets zijn:
1 x NVR4208-8P-4KS2 HD 3TB
2 tot 4 x Dahua 8 Megapixel IPC-HDBW4831E-ASE

Wat ik mij dan nog afvraag. Als ik als babyfoo bijvoorbeeld nog een binnen camera wil toevoegen (wifi ivm verplaatsen) kan die dan ook op die NVR of moet alles direct worden aangesloten op de NVR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

kennelijk is Foscam een vies woord hier, want ik had geen enkele reactie op deze post gehad :/ :/ In ieder geval, ik ben nu aan het kijken naar een heel andere setup dan Foscam, ik wil naar Dahua gaan kijken.

Ons perceel ziet er grosso modo als volgt uit:
camera en dekking
Er is voldoende straatverlichting en ook boven onze eigen voordeur hangt een lamp. Het idee is om drie of vier camera’s op te hangen, aangesloten op een NVR van Dahua, met PoE (ik kan kabels trekken/aanleggen. Het plaatje is ongetwijfeld niet op schaal, maar de auto (een standaard hatchback) is wel aardig als referentie. Het perceel is net geen 300m2, dus de maat is ongeveer 30x10 m.

Idee:

camera 1: een mini PTZ-dome, zodat ik – desgewenst – kan bijsturen. Ik wil vooral onze eigen tuin / oprit in de gaten houden, maar de toestand met oud en nieuw kwam vanaf de straat (de vuurwerkbom). Ik wil desgewenst dus ook dat kunnen monitoren (uiteraard binnen de grenzen van het wettelijke).

Camera 2: hier hangt nu een (nutteloze) Foscam camera. Hier wil ik een andere camera weer ophangen, maar ik weet niet of dat een bullet of een dome/turret moet zijn. Een bullet vind ik nogal lelijk en ‘in your face’, dat is bij een dome of turret minder. In de achtertuin is minder licht beschikbaar.

Camera 3 en 4: waar de schutting ophoudt (bij de oprit), begint het lage muurtje. Ons huis is daar voorzien van een zijgevel met glas: die is met oud en nieuw dus kapot gegooid door een steen. Ook hier wil ik dus iets ophangen waardoor ik dat kan monitoren. En ook wil ik de auto kunnen monitoren (en de blinde vlek achter de pilaar). Er is voldoende straatverlichting aanwezig hier. Ik zat hier te denken aan een of twee domes of turrets, bullets vind ik ook hier lelijk en te veel in your face. PTZ hoeft hier niet w.m.b., ik denk dat een of twee fixed camera’s beter werken.

Vragen:
- ik ben uitgegaan van een kijkhoek van 90 graden (zie plaatje). Is dat een beetje reëel?
- Kan ik de setup qua locaties nog optimaliseren? Het gaat dus vooral om de voorzijde en zijgevel tot aan de schuttingdeur.
- Kan ik op een Dahua POE switch / NVR ook nog een wifi camera aansluiten? (bijv. op het schuurtje, maar daar wil ik geen ethernetdraad naar toe trekken. Er is wel stroom).
- Ik zie 2 MP en 4 MP camera’s. De prijzen verschillen best wel. Maakt het echt veel uit? En is 2 MP niet lichtsterker?
- Heb ik nog een POE-injector nodig voor een mini ptz dome?
- Nog andere suggesties?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:52

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@Goverman Waarschijnlijk kreeg je geen respons, omdat je nogal wat info vraagt die je zelf ook makkelijk kunt vinden in dit forum of met een avondje googelen.

Je kunt op een Dahua NVR direct cams aansluiten met PoE (als je NVR dit heeft), maar als de NVR in je netwerk zit, kun je een cam ook op een willekeurige plek in je netwerk aansluiten en zo koppelen met de NVR. Via Wifi kan dus ook, mits je access point op hetzelfde netwerk zit aangesloten (wat normaal gesproken in een huis het geval is). Persoonlijk zou ik naar een setje goede powerline-adapters kijken hiervoor. Wifi is voor 24/7 streams niet zo handig.

De discussie pixels vs. lichtsterkte is hier al veel gevoerd. Starlight zijn de lichtgevoelige cams van Dahua en die zijn over het algemeen low-res (1920 x 1080).

PoE injector: Die heb je nodig als je een PoE geschikte cam aansluit op een niet-PoE switch.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 00:19

Dxue

PSN:EvilDrunk

Bl4ckviper schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:05:
[...]

Nog even voor mijn situatie. Ik zat nog even te kijken naar een combinatie van NVR en cams. Zou dit iets zijn:
1 x NVR4208-8P-4KS2 HD 3TB
2 tot 4 x Dahua 8 Megapixel IPC-HDBW4831E-ASE

Wat ik mij dan nog afvraag. Als ik als babyfoo bijvoorbeeld nog een binnen camera wil toevoegen (wifi ivm verplaatsen) kan die dan ook op die NVR of moet alles direct worden aangesloten op de NVR?
Naar mijn weten kan je op elk moment een camera toevoegen, zolang de nvr nog niet de max aan camera's heeft.
Goverman schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:05:
kennelijk is Foscam een vies woord hier, want ik had geen enkele reactie op deze post gehad :/ :/ In ieder geval, ik ben nu aan het kijken naar een heel andere setup dan Foscam, ik wil naar Dahua gaan kijken.

Ons perceel ziet er grosso modo als volgt uit:
[Afbeelding: camera en dekking]
Er is voldoende straatverlichting en ook boven onze eigen voordeur hangt een lamp. Het idee is om drie of vier camera’s op te hangen, aangesloten op een NVR van Dahua, met PoE (ik kan kabels trekken/aanleggen. Het plaatje is ongetwijfeld niet op schaal, maar de auto (een standaard hatchback) is wel aardig als referentie. Het perceel is net geen 300m2, dus de maat is ongeveer 30x10 m.

Idee:

camera 1: een mini PTZ-dome, zodat ik – desgewenst – kan bijsturen. Ik wil vooral onze eigen tuin / oprit in de gaten houden, maar de toestand met oud en nieuw kwam vanaf de straat (de vuurwerkbom). Ik wil desgewenst dus ook dat kunnen monitoren (uiteraard binnen de grenzen van het wettelijke).

Camera 2: hier hangt nu een (nutteloze) Foscam camera. Hier wil ik een andere camera weer ophangen, maar ik weet niet of dat een bullet of een dome/turret moet zijn. Een bullet vind ik nogal lelijk en ‘in your face’, dat is bij een dome of turret minder. In de achtertuin is minder licht beschikbaar.

Camera 3 en 4: waar de schutting ophoudt (bij de oprit), begint het lage muurtje. Ons huis is daar voorzien van een zijgevel met glas: die is met oud en nieuw dus kapot gegooid door een steen. Ook hier wil ik dus iets ophangen waardoor ik dat kan monitoren. En ook wil ik de auto kunnen monitoren (en de blinde vlek achter de pilaar). Er is voldoende straatverlichting aanwezig hier. Ik zat hier te denken aan een of twee domes of turrets, bullets vind ik ook hier lelijk en te veel in your face. PTZ hoeft hier niet w.m.b., ik denk dat een of twee fixed camera’s beter werken.

Vragen:
- ik ben uitgegaan van een kijkhoek van 90 graden (zie plaatje). Is dat een beetje reëel?
- Kan ik de setup qua locaties nog optimaliseren? Het gaat dus vooral om de voorzijde en zijgevel tot aan de schuttingdeur.
- Kan ik op een Dahua POE switch / NVR ook nog een wifi camera aansluiten? (bijv. op het schuurtje, maar daar wil ik geen ethernetdraad naar toe trekken. Er is wel stroom).
- Ik zie 2 MP en 4 MP camera’s. De prijzen verschillen best wel. Maakt het echt veel uit? En is 2 MP niet lichtsterker?
- Heb ik nog een POE-injector nodig voor een mini ptz dome?
- Nog andere suggesties?

Alvast bedankt :)
Ik heb zelf geen ervaring met foscam, maar ik ga liever voor iets waar ik meer info over kan vinden en toendertijd kon ik via ipcamtalk.com betere meningen over dahua vinden dan andere camera's qua lichtgevoeligheid in donkere scenario's. Ik heb me daarna eigenlijk nooit meer met camera's beziggehouden tot dat ik nu weer wat camera's moet kopen.

-Wat betreft de kijkhoek, het zal geen directe 90 graden zijn, maar hoe verder de afstand hoe meer het 90 graden/over de 90 graden gaat. Mijn 8 serie dahua camera heeft ongeveer 3 a 4 meter nodig om de 90 graden te halen met volgens mij een 2.8mm lens. Gezien jouw situatie is dat geen probleem als dat de zijde bij de muur is, maar kwestie van uitproberen.
-her is bijna altijd te optimaliseren, maar hangt ook van je budget af en wat je wensen zijn. Als je toch een ptz neemt, zou ik de camera 1 verplaatsen naar de paal zodat je de mensen van zowel links als rechts van je huis ziet aankomen en voordeel van ptz zou dan zijn dat je het kan laten focussen op mensen die vanaf een bepaalde lijn/range voorbij gaan (bijvoorbeeld richting jouw erf, maar genegeert als ze de straat aflopen). Ik zou camera 1 zelf sowieso daarheen verplaatsen of het otz is of niet, omdat ik zelf de mensen die van rechts komen ook op beeld wil zien aankomen. (maar dat is weer een kwestie van mening en echte situatie).
-je kan elk type ipcam aansluiten zolang het maar aan de standaard voldoet. Het gebruikt de ip om de camera te vinden
-ik kan je niet helpen met hoeveel megapixel de camera moet zijn, heb zelf de 2mp camera's die extra lichtgevoelig zijn. Voor mij zijn de camera's vooral in het donker nodig en met weinig licht toch mooi in kleur opnemen is een must voor me. Heeft me gisteren een fiets bespaart (gestolen en teruggevonden door de politie dankzij de beelden waarop de dader waarschijnlijk is herkend. Met een zwart wit beeld zou die een stuk moeilijker zijn geweest om te herkennen, met zijn capuchon op, camera heeft zichzelf nu dus al dubbel terug verdiend). Maar de argumenten dat je overdag betere herkenning hebt omdat je scherper beeld hebt is ook een goed punt, maar bijna 2 jaar terug waren de nacht prestaties nog lang niet op het niveau van de starlight serie van dahua. Probeer wat video reviews te vinden, om een beter beeld te krijgen over de kwaliteit. Op ipcamtalk.com worden veel camera's video reviews geplaats en ook hier zijn er een aantal geplaatst.
-waarom zou je nog een poe injector nodig hebben als dat al in de switch/nvr is? Tenzij je een model hebt dat niet de juiste hoeveelheid stroom kan leveren heb je een extra nodig, maar dan zou ik persoonlijk iets meer in de switch/nvr investeren. Hangt ook af van de ptz wat die nodig heeft aan stroom.

-bedenk je wel dat als je een ptz op 1 hebt en die hebt ingesteld om te focussen op bepaalde plekken als het nodig is, dat in jouw vorige situatie je dan dus best wel goede beelden hebt van diegene die naar de deur lopen, maar je het overzicht van de straat kwijt. Misschien is het in jouw geval handig om een goedkopere vaste camera erbij te hebben die altijd het overzicht op de straat houdt om de andere jongelui in de gaten te houden/zien wat die doen terwijl jullie bezig worden gehouden bij de deur, of 2 vaste camera's ipv 1 ptz, 1 om de straat in de gaten te houden en 1 bij de voordeur. Aan jou de uiteindelijke keus wat je belangrijk vindt, maar bedenk je wel dat je niet en de ptz camera kan bedienen en met die lui kan praten tegelijk. Iedereen heeft zijn eigen voorkeuren en als je een aankoop doet wat niet aan je voorkeur voldoet, ga je je daar later spijt van hebben/ aan ergeren. Dus maak een budget en zoek camera's in je budget. Aangezien je het eigenlijk voor voor oud en nieuw is, heb je ook de keus om het in delen aan te schaffen.

Trouwens, je hebt al een camera, zoek even op wat de camera brandpunt afstand is (2.8 of 3.6 of wat het ook mag zijn) koop een lange ethernet kabel (heb je toch nodig in de toekomst) en zet de camera op de plekken waar je de nieuwe camera's wilt ophangen. Je kan makkelijk terug vinden hoe het beeld ongeveer verandert met een andere lens erin. Misschien dat je zo een nog betere plek kan vinden voor camera

Succes ermee

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
@Goverman
- Bestel bij Andy de IPC-HDW5231R-ZE (of zwart als je dat liever hebt :P) en een de PFA130-E of PFB203W.
En de NVR4108-4KS2 of NVR4116-4KS2 en stop daar een Western Digital Purple harde schijf in.

Monteer die camera op een houten balk en zet die paal op je gewenste locaties neer. Dan kun je precies zien wat je ziet bij verschillende brandpunten (2.7 - 13.5mm.) en heb je ook gelijk een idee hoe bruikbaar die beelden zijn. Want ja; 90 graden is mogelijk (dat is bij deze camera's ~ 3.4mm.) maar volgens de DORI methode (Detect, Observe, Recognize and Identify) kun je met die beeldhoek mensen na een meter of 4-5 niet meer identificeren.
Als je dan weet wat voor beeldhoek je nodig hebt kun je 3 goedkopere IPC-HDW4231EM-ASE bestellen met vaste lens.

Wat betreft plaatsing denk ik dat je al aardig ver bent; maar ik denk dat je de hoek van camera #2 en #3 wil draaien zodat dat ze als het ware naar elkaar kijken.

Of je koop gelijk 4 IPC-HDW5231R-ZE camera's en slikt het prijsverschil. Of je koopt de goedkopere IPC-HDW2231R-ZS, vrijwel vergelijkbaar met de duurdere 5231 (dus inclusief varifocal lens) maar deze heeft geen audio. Als je audio kunt missen is de 2231 erg interessant.

PTZ heb ik (voor thuis) nooit een meerwaarde gevonden. Voor de prijs van een goede PTZ-camera kun je ook meerdere varifocal of nog meer fixed-focal camera's kopen en die goed richten. Je hebt dan uiteindelijk nog meer bruikbaar beeld dan die ene PTZ-camera.

Over voeding van camera's gesproken; je hebt de genoemde NVR's ook met POE poorten (4-8 stuks afhankelijk van model), maar die hebben een dermate grote meerprijs t.o.v. de modellen zonder die poorten; dat je IMHO beter een losse switch met POE kunt kopen.
Dat heeft als voordeel dat je camera's makkelijker te configureren zijn (ze zitten niet meer in hun eigen netwerk achter de NVR), je een vrije plaatsing van de NVR hebt (niet alle netwerkkabels van de camera's hoeven per se naar de NVR en de NVR kun je evt. verborgen opstellen in huis i.v.m. diefstal) en je kunt ook nog ander leuk spul op zo'n POE-switch aansluiten (bijvoorbeeld access-points).

En als laatste wat betreft je Wifi-camera in je schuur; ja dat kan. Je kunt gewoon een willekeurige IP-camera op zo'n NVR aansluiten; als zal het wat min goed met elkaar werken (zaken als IVS (tripwire detection e.d.) bijvoorbeeld. Persoonlijk zou ik Wifi niet doen en als het even kan bedraad aansluiten; is dat écht niet mogelijk powerline.
Wifi is IMHO simpelweg niet stabiel en betrouwbaar genoeg.

Dit advies van deze types camera, accessoires, opslag en voeding heb ik in dit topic al meerdere malen gegeven en ik blijf erbij dat zoiets een goed uitgangspunt is voor iedereen die zich telkens in dit topic aankondigen dat ze een systeem willen omdat het veel flexibiliteit biedt (keus tussen de 3 verschillende camera's met verschillende prijzen, beeldhoek van camera's etc.) voor een niet al te gekke prijs; zeker als je dit afzet tegen wat je betaalt voor camera's hier in Nederland (die of veel slechtere kwaliteit leveren of - enigszins - vergelijkbare kwaliteit voor véél hogere prijzen)

[ Voor 5% gewijzigd door Piet91 op 09-01-2019 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

Piet91 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:02:
@Goverman
- Bestel bij Andy de IPC-HDW5231R-ZE (of zwart als je dat liever hebt :P) en een de PFA130-E of PFB203W.
En de NVR4108-4KS2 of NVR4116-4KS2 en stop daar een Western Digital Purple harde schijf in.

Monteer die camera op een houten balk en zet die paal op je gewenste locaties neer. Dan kun je precies zien wat je ziet bij verschillende brandpunten (2.7 - 13.5mm.) en heb je ook gelijk een idee hoe bruikbaar die beelden zijn. Want ja; 90 graden is mogelijk (dat is bij deze camera's ~ 3.4mm.) maar volgens de DORI methode (Detect, Observe, Recognize and Identify) kun je met die beeldhoek mensen na een meter of 4-5 niet meer identificeren.
Als je dan weet wat voor beeldhoek je nodig hebt kun je 3 goedkopere IPC-HDW4231EM-ASE bestellen met vaste lens.
Hij kan een ongeveer beeld krijgen met de foscam toch? Kan die direct aan de slag

[ Voor 0% gewijzigd door Dxue op 09-01-2019 14:32 . Reden: Text buiten de quote halen ]

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Dxue schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:31:
Hij kan een ongeveer beeld krijgen met de foscam toch? Kan die direct aan de slag
Niet helemaal.

De genoemde Foscam (FI9805E) heeft volgens Foscam een 4mm. lens met een horizontale beeldhoek van 70 graden. Tevens een resolutie van 1280*960 (ofwel 4:3 aspect ratio).

Daarmee weet je dus alleen - heel ruw gemeten - wat je ongeveer ziet bij een Dahua 3.6mm. 2MP camera; namelijk iets smallere horizontale beeldhoek. Maar niet hoeveel je ziet qua verticale beeldhoek.
En ook niet wat het beeld is als je een Dahua 2MP neemt met 2.8mm lens of 6mm. lens.
En (hoewel ik deze niet aanraad) is dit bij andere resoluties van de Dahua ook net weer wat anders vanwege het resolutie/aspect-ratio verschil van die camera's.

Dus als je eerst een 5231 neemt en daar met de 'zoom-slider' bekijkt wat 2.8mm, 3.6mm en 6mm. je aan beeld oplevert, dan kun je precies vervolgens de goedkopere 4231 voor de overige camera's nemen en de juiste lens daarvoor kiezen. Scheelt je ~€50 p/camera.
Als je audio niet belangrijk vind; neem direct de varifocal 2231 camera's en je kunt alsnog voor elke camera de juiste beeldhoek bepalen zonder dat je dit van te voren hoeft te doen.

Ik zou dit iedereen aanraden om eerst een varifocal camera te nemen omdat je dan nog alle kanten mee op kunt. Je kunt met zo'n camera de juiste lens bepalen voor eventuele extra fixed-focus camera's; je kunt deze vari-focal camera eventueel later nog eens op een andere plek hangen (omdat je dus niet vast zit aan de vaste lens/beeldhoek).
En die tip van camera op een houten balk monteren en dan op diverse plekken bij huis plaatsen ook; je zult niet de eerste zijn die op die manier erachter komt dat vooraf bedachte plekken (en dus lensbrandpunt) niet helemaal goed uitpakken en/of juist een andere, beter geschikte plek vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

Piet91 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:22:
[...]

Niet helemaal.

De genoemde Foscam (FI9805E) heeft volgens Foscam een 4mm. lens met een horizontale beeldhoek van 70 graden. Tevens een resolutie van 1280*960 (ofwel 4:3 aspect ratio).

Daarmee weet je dus alleen - heel ruw gemeten - wat je ongeveer ziet bij een Dahua 3.6mm. 2MP camera; namelijk iets smallere horizontale beeldhoek. Maar niet hoeveel je ziet qua verticale beeldhoek.
En ook niet wat het beeld is als je een Dahua 2MP neemt met 2.8mm lens of 6mm. lens.
En (hoewel ik deze niet aanraad) is dit bij andere resoluties van de Dahua ook net weer wat anders vanwege het resolutie/aspect-ratio verschil van die camera's.

Dus als je eerst een 5231 neemt en daar met de 'zoom-slider' bekijkt wat 2.8mm, 3.6mm en 6mm. je aan beeld oplevert, dan kun je precies vervolgens de goedkopere 4231 voor de overige camera's nemen en de juiste lens daarvoor kiezen. Scheelt je ~€50 p/camera.
Als je audio niet belangrijk vind; neem direct de varifocal 2231 camera's en je kunt alsnog voor elke camera de juiste beeldhoek bepalen zonder dat je dit van te voren hoeft te doen.

Ik zou dit iedereen aanraden om eerst een varifocal camera te nemen omdat je dan nog alle kanten mee op kunt. Je kunt met zo'n camera de juiste lens bepalen voor eventuele extra fixed-focus camera's; je kunt deze vari-focal camera eventueel later nog eens op een andere plek hangen (omdat je dus niet vast zit aan de vaste lens/beeldhoek).
En die tip van camera op een houten balk monteren en dan op diverse plekken bij huis plaatsen ook; je zult niet de eerste zijn die op die manier erachter komt dat vooraf bedachte plekken (en dus lensbrandpunt) niet helemaal goed uitpakken en/of juist een andere, beter geschikte plek vind.
ik ben het helemaal met je eens, ik dacht zelf door een cam al op de plek te hebben dat hij dan ook een ruwe schatting kan maken. niet dat hij een precieze beeld heeft. nooit aan gedacht dat de resolutie ook nog zou meespelen en dat de camera's natuurlijk een andere hoek kan hebben.

@Goverman ik zag net dat de voorbeelden op internet het 2mp en 4mp verschil wel erg slecht neerzetten als je de 1e paar voorbeelden die google geeft bekijkt. zo blokkerig heb ik het niet op mijn camera en lijkt meer op het 4 mp beeld dan het 2 mp beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-06 22:21
Dxue schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 17:34:
[...]

ik ben het helemaal met je eens, ik dacht zelf door een cam al op de plek te hebben dat hij dan ook een ruwe schatting kan maken. niet dat hij een precieze beeld heeft. nooit aan gedacht dat de resolutie ook nog zou meespelen en dat de camera's natuurlijk een andere hoek kan hebben.

@Goverman ik zag net dat de voorbeelden op internet het 2mp en 4mp verschil wel erg slecht neerzetten als je de 1e paar voorbeelden die google geeft bekijkt. zo blokkerig heb ik het niet op mijn camera en lijkt meer op het 4 mp beeld dan het 2 mp beeld.
@Piet91 heeft een goed advies gegeven.
Meer MP’s betekent niet automatisch ook een beter beeld.
De resolutie kan wel wat hoger liggen maar er kan ook bewegingsonscherpte optreden vooral bij weinig of geen licht.
Aangezien je camera meestal de nachtelijke activiteiten wil monitoren (neem ik aan) dan kan de kwaliteit in het donker wel meespelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
@Goverman
Als er voldoende licht is zou ik de dahua full color cameras nemen. Enige nadeel is de vaste lens van 3.6 mm.
Ze kosten echter maar rond de €120 (via Andy op AliExpress) hebben slechts 5 watt nodig.

Dat is zeg €40 minder dan 5231 die wel IR heeft maar dus minder gevoelig is.

Om mensen op straat te kunnen indentificeren is met een 2.8 mm lens (90 graden) een uitdaging op meer dan 4-5 meter, ofwel kansloos. Met 3.6 mm is het overigens maar iets verder dan met 2.8, maar er is ook een 6 mm lens.

Ik zou dan liever paar extra real color cameras ophangen. Ik denk erover een paar 5231 te vervangen, zo veel beter is die nieuwere generatie.

Het zijn tot dusver 2 cameras
- turret ipc-hfw4239t-ase http://nl.dahuasecurity.c...c-hfw4239t-ase-22557.html
- dome ipc-hdbw4239r-ase http://nl.dahuasecurity.c...-hdbw4239r-ase-22547.html

[ Voor 24% gewijzigd door jacovn op 09-01-2019 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

HoppyF schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 18:28:
[...]

@Piet91 heeft een goed advies gegeven.
Meer MP’s betekent niet automatisch ook een beter beeld.
De resolutie kan wel wat hoger liggen maar er kan ook bewegingsonscherpte optreden vooral bij weinig of geen licht.
Aangezien je camera meestal de nachtelijke activiteiten wil monitoren (neem ik aan) dan kan de kwaliteit in het donker wel meespelen.
ik doelde meer op het verschil in fov door verschil in mp (eigenlijk dus de resolutie van de camera). ik snap dat je in een goed belichte ruimte een hogere mp camera wilt voor meer details, want een kenteken lezen vanaf 6 meter is bijna onmogelijk met een 2mp camera als die beweegt.
Daarentegen is een lichtgevoelige camera juist in het donker erg fijn, want dan heb je maar een beetje licht nodig om toch een goed scherp kleurbeeld te krijgen (de IPC-HFW8232E-Z heeft een naar mijn mening veel betere sensor dan de 5 serie die ik hier ook heb hangen.)
Maar de nieuwe full colour of hoe die ook camera zien er ook wel erg goed uit en ben aan het denken om die aan te schaffen voor een andere locatie, samen met een 4 of 8 mp camera. samen heb je dan en een goede dag en nacht performance. kost wat meer, maar dan heb je ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
(jarig!)
Joepla schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:37:

De discussie pixels vs. lichtsterkte is hier al veel gevoerd. Starlight zijn de lichtgevoelige cams van Dahua en die zijn over het algemeen low-res (1920 x 1080).
Grappig eigenlijk dat full HD tegenwoordig low-res is. :)

Ik stoei op dit moment wat met die resoluties. Als ik hoger ga dan 1080 wordt het afspelen op een iPad lastiger, al helemaal via VPN

[ Voor 16% gewijzigd door rinkel op 09-01-2019 20:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacovn
rinkel schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 20:12:
[...]

Grappig eigenlijk dat full HD tegenwoordig low-res is. :)

Ik stoei op dit moment wat met die resoluties. Als ik hoger ga dan 1080 wordt het afspelen op een iPad lastiger, al helemaal via VPN
Ik denk dat een licht gevoelige 2 MP in veel gevallen beter is dan meer MP. Enkel voor een overzicht camera zijn zo veel mogelijk pixels denk ik handig. (En dan moet er genoeg licht zijn)
Met een lens/brandpunt wat je aanpast op de situatie heb je in alle andere niet overzicht situaties genoeg voor identificatie met 2MP. Hiervoor is vary focal mooi, dan heb je over het algemeen 4x zoom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:52

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@rinkel Inderdaad, als het geen 4k is, is het "dus" low res ;)

Voor veel mensen is het belangrijk om met de megapixelrace mee te doen en fabrikanten spelen daarop in. Zelf vind ik een goed plaatje bij weinig licht belangrijker.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

het hangt van je situatie af, als je zoals ik een bedrijf in een winkelcentrum hebt bij een entree waar identificatie op een grotere afstand wenselijk is maar ook een groot overzicht, dan is een hogere mp best handig, bijvoorbeeld een nummerbord aflezen van een auto die 10-15 meter verderop staat. dan zou 8 mp misschien nog zelfs te weinig zijn als je inzoomed op het beeld. maar 8 mp is denk ik ruim voldoende om iemand van 8 tot 10 meter verderop goed te herkennen in een dag omgeving gebaseerd op mijn ervaring met mijn 2 mp camera. (in mijn geval is een persoon net niet goed te zien toen die binnen de 5 meter stond van de camera omdat die niet echt opkeek en toen die wel keek, was die ruim 8 tot 10 meter verderop).

Het is een kwestie van hoeveel is het je waard naar mijn mening. Als je bang bent voor bijvoorbeeld een overval ofzo, dan is het belangrijk dat je camera buiten een auto die verderop geparkeerd staat, toch nog het kenteken van mee kan krijgen. Is het je meer te doen om een afschrik effect, hoe goedkoper hoe beter. En zoals eerder gezegt, als je gewoon zeker wilt zijn, gewoon een super lichtsterke camera nemen voor donker en een hoge mp camera voor overdag. het kost wat, maar dan heb je ook wat. Volgens mij kan je dan voor zo'n 300 a 500 euro al klaar zijn (voor die ene locatie dan O-) ) afhankelijk wat je nog meer wilt doen met de camera('s). Als je maar 1 stream nodig hebt, geen smart detection en dat soort dingen nodig hebt, dan kan je vast nog wel goedkoper iets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
(jarig!)
Ik heb mijn camera’s het afgelopen jaar vervangen door de darkfighters van Hikvision (0,005 lux kleur)
Een van deze camera’s is 2MP.
Aangezien er nu darkfighters zijn met meer megapixels (maar iets minder gevoelig) zit ik er wel aan te denken om deze te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

Ha allen,

Dank voor het meedenken :) Dat wordt erg gewaardeerd. De positie van de camera's ga ik nog nader detailleren. De locatie van camera 1 is trouwens van de buren af gericht: we wonen in een hoekhuis, dus met camera 1 heb ik de auto, de toegang tot de voordeur en desgewenst het kruispunt met daarachter de school waar wel een hangjongeren staan (zonder problemen trouwens).

Ik had nog een paar vragen:
PoE-switch en NVR
- ik koop een Dahua NVR voor 4 camera's. De NVR heeft geen PoE
- ik koop een PoE-switch en sluit daar alle (Dahua) camera's met een UTP-kabel op aan.
- ik sluit de PoE- switch aan op de NVR.
- dus minimaal vijf poorten op de switch (en een ingang voor het kabelmodem)

Kan ik dan zondermeer alles wel bedienen? Of is het qua configuratie lastiger dan een Dahua box met vier PoE-poorten? Voor de rest heb ik in huis alleen maar wifi, dus mijn netwerkkennis is wat weggezakt t.o.v. mijn studententijd...

En als en een vier kanaals NVR koop met nu vier camera's, kan ik dan later alsnog een wifi-camera op de schuur ophangen? Of kan ik beter maar gelijk voor een 8 kanaalsuitvoering gaan?

En over de camera's: boven de deur hangt een lamp met twee zachte TL-lampjes. Aangezien ik aan een kruispunt woon, staan er voldoende lantaarnpalen in de buurt. Zijn starlight Dahua's dan wel nodig? Of kan ik ook wel toe met gewone? Scheelt toch weer wat euro's...

Afijn, ik wacht nog even met bestellen totdat het salaris binnen is en dan zal ik dit project naar de realisatiefase brengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

Goverman schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:44:
Ha allen,

Dank voor het meedenken :) Dat wordt erg gewaardeerd. De positie van de camera's ga ik nog nader detailleren. De locatie van camera 1 is trouwens van de buren af gericht: we wonen in een hoekhuis, dus met camera 1 heb ik de auto, de toegang tot de voordeur en desgewenst het kruispunt met daarachter de school waar wel een hangjongeren staan (zonder problemen trouwens).

Ik had nog een paar vragen:
PoE-switch en NVR
- ik koop een Dahua NVR voor 4 camera's. De NVR heeft geen PoE
- ik koop een PoE-switch en sluit daar alle (Dahua) camera's met een UTP-kabel op aan.
- ik sluit de PoE- switch aan op de NVR.
- dus minimaal vijf poorten op de switch (en een ingang voor het kabelmodem)

Kan ik dan zondermeer alles wel bedienen? Of is het qua configuratie lastiger dan een Dahua box met vier PoE-poorten? Voor de rest heb ik in huis alleen maar wifi, dus mijn netwerkkennis is wat weggezakt t.o.v. mijn studententijd...

En als en een vier kanaals NVR koop met nu vier camera's, kan ik dan later alsnog een wifi-camera op de schuur ophangen? Of kan ik beter maar gelijk voor een 8 kanaalsuitvoering gaan?

En over de camera's: boven de deur hangt een lamp met twee zachte TL-lampjes. Aangezien ik aan een kruispunt woon, staan er voldoende lantaarnpalen in de buurt. Zijn starlight Dahua's dan wel nodig? Of kan ik ook wel toe met gewone? Scheelt toch weer wat euro's...

Afijn, ik wacht nog even met bestellen totdat het salaris binnen is en dan zal ik dit project naar de realisatiefase brengen :)
ik weet niet of je engels ondermaats belabberd is of dat je gewoon echt niet wilt zoeken op het internet op de ipcamtalk forum wat hier al meerdere malen is aangegeven. daar staat zoveel informatie dat je zowat al je vragen al beantwoord zijn...

maar goed, als het goed is, kan je op een 4 kanaals nvr 4 camera's aansluiten. als je nu al 4 camera's hebt aangesloten, zal een 5e tegelijk met de andere 4 of in de toekomst onmogelijk zijn (tenzij die 4 camera's gebaseerd zijn op 4 4k camera's en misschien een mogelijkheid heeft voor meerdere lagere resolutie camera's, maar dat kan ik niet voor je beantwoorden, misschien iemand hier of gewoon info opzoeken? Logischerwijs is het een onzin vraag wat zichzelf al beantwoord door de benaming die je het geeft).

je switch hoeft/kan je niet op je niet poe nvr aansluiten, maar kan gewoon overal in je netwerk staan. ip camera's hoeven niet direct in contact te zijn met je nvr. ik zou hier in principe je beelden kunnen opnemen als ik met je camera's kan verbinden.

qua licht, dat is zo persoonlijk dat je dat nooit op afstand kan zeggen en soms zelfs zonder camera moeilijk kan beoordelen. of je moet het aantal lux doorgeven dat je hebt gemeten wanneer het donker is, dan kunnen op basis van de specs wat zeggen, maar dat zou je op dat moment zelf ook wel kunnen. Plus wat voor de 1 wel ok of goed is, kan voor de ander ondermaats zijn. En dan is er nog een puntje software instellingen die dezelfde camera super beelden laat maken of gewoon troep laat opnemen.

succes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AutisticPinguin
rinkel schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 23:38:
Ik heb mijn camera’s het afgelopen jaar vervangen door de darkfighters van Hikvision (0,005 lux kleur)
Een van deze camera’s is 2MP.
Aangezien er nu darkfighters zijn met meer megapixels (maar iets minder gevoelig) zit ik er wel aan te denken om deze te vervangen.
Jij hebt de "Power by Darkfighter" dan. Ook heel erg lichtgevoelig, ik heb er zelf drie in mijn tuin. Alleen de Darkfighter gaat daar nog weer een niveau boven. Grotere sensor en mede daardoor 0.002 lux.

De oude Darkfighter lijn was alleen te krijgen in 2MP en H.264.

De nieuwe Darkfighter lijn is er in 2MP en 4MP, maar ook H.265. Dat scheelt 50% data. Plus 2e generatie objectief met anti glare coating en veel betere autofocus.

[ Voor 24% gewijzigd door AutisticPinguin op 10-01-2019 19:57 . Reden: Bericht van rinkel verkeerd gelezen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k_ers
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:03
Iemand toevallig videobeelden\Foto van de IPC-HDBW4231F-AS, wil graag een idee hebben hoe dit eruit ziet. Kan er maar 1 filmpje over vinden op youtube en die is maar op 480P :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:35
Zit al tijden met een probleem op mijn Hikvision DS-2CD3145F-I camera, aangesloten op de DS-7104N-SN/P. Als door motion detection er een opname getriggert wordt, wordt het beeld onscherp zodra het object in de zone komt. Dit doet zich voor bij live meekijken en in de opname. Verder is het beeld scherp. Met andere camera (een Hikvision bullet) heb ik dit niet. Zie voorbeeld opname van vandaag: YouTube: voorbeeldfilmpje

iemand een idee wat dit kan zijn? Heb zo'n beetje alle settings wel aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacovn
k_ers schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 20:12:
Iemand toevallig videobeelden\Foto van de IPC-HDBW4231F-AS, wil graag een idee hebben hoe dit eruit ziet. Kan er maar 1 filmpje over vinden op youtube en die is maar op 480P :(
https://ipcamtalk.com/thr...231f-as-mini-wedge.18036/

Helaas alleen een filmpje in daglicht

https://ipcamtalk.com/thr...haring-my-progress.33491/

Fotos

https://ipcamtalk.com/thr...dation.30343/#post-282220

Nacht video,s

Er staan wellicht nog wel meer op ipcamtalk

[ Voor 27% gewijzigd door jacovn op 11-01-2019 06:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:37
tyson69 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 23:07:
Zit al tijden met een probleem op mijn Hikvision DS-2CD3145F-I camera, aangesloten op de DS-7104N-SN/P. Als door motion detection er een opname getriggert wordt, wordt het beeld onscherp zodra het object in de zone komt. Dit doet zich voor bij live meekijken en in de opname. Verder is het beeld scherp. Met andere camera (een Hikvision bullet) heb ik dit niet. Zie voorbeeld opname van vandaag: YouTube: voorbeeldfilmpje

Nieuwe firmware?

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_ers
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:03

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AutisticPinguin
tyson69 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 23:07:

Het enige wat ik me kan bedenken is dat je in de NVR een onderscheid kan maken in beeld kwaliteit tussen main stream continue en mainstream event.

Daardoor kan je in continue opname met bijv. lagere fps werken en als er een event getriggerd is (motion, vca, alarminput enz.) met hogere fps of beeldkwaliteit opnemen. Allemaal om dataopslag te besparen.

Wat in de praktijk veel gebeurt is dat mensen wel de continue opname settings wijzigen naar hoge kwaliteit maar vergeten de event settings ook te veranderen. Kan je dat eens checken?

Hoe staan de settings voor die camera in de nvr ingesteld? Cbr of vbr, fps, max bitrate en compressie en dergelijke.

[ Voor 8% gewijzigd door AutisticPinguin op 11-01-2019 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:35
Ook aan gedacht maar het is een CN versie, dat wordt hem dus niet
AutisticPinguin schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 07:48:
[...]

Het enige wat ik me kan bedenken is dat je in de NVR een onderscheid kan maken in beeld kwaliteit tussen main stream continue en mainstream event.
dergelijke.
Yes, thanks. _/-\o_
Wel naar sub-stream gekeken maar de event main stream helemaal vergeten, stond op 512k. Werkt als een zonnetje! Case closed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
(jarig!)
AutisticPinguin schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 18:26:
[...]

Jij hebt de "Power by Darkfighter" dan. Ook heel erg lichtgevoelig, ik heb er zelf drie in mijn tuin. Alleen de Darkfighter gaat daar nog weer een niveau boven. Grotere sensor en mede daardoor 0.002 lux.

De oude Darkfighter lijn was alleen te krijgen in 2MP en H.264.

De nieuwe Darkfighter lijn is er in 2MP en 4MP, maar ook H.265. Dat scheelt 50% data. Plus 2e generatie objectief met anti glare coating en veel betere autofocus.
Ik ben me bewust van de "megapixel-race" en doe daar normaal gesproken ook niet echt aan mee.
Al is een plaatje van je camera in 4K resolutie wel erg prachtig... overdag..
Ik ga uiteraard voor nachtzicht, liefst in kleur (zoals je kunt zien op mijn foto's een paar posts terug).

Een ander probleem bij meer megapixels is het terugkijken van de beelden. Op een PC gaat dit redelijk goed (bedraad), maar een iPhone of iPad heeft daar toch wel wat moeite mee.
Op dit moment heb ik alles op 1080 ingesteld (ze kunnen allen hoger, op 1 na) zodat ik de beelden vloeiend op de iPad terug kan kijken. (Ik heb een iPad aan de muur hangen)

Toch twijfel ik erover om hogere resoluties op te nemen, omdat dan gezichten beter te herkennen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
rinkel schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:30:
[...]

Toch twijfel ik erover om hogere resoluties op te nemen, omdat dan gezichten beter te herkennen zijn.
4MP is de nieuwe 2MP en is al bijna de default keuze van een installateur.

Omdat er in de moderne camera's H.265 compressie techniek zit praat je over 50% minder bandbreedte ten opzichte van een "oude" camera.

Een 2MP in H.264, 25FPS en medium kwaliteit heeft voldoende aan 4096Kbps. Dezelfde camera maar dan in H.265 is dus nog maar 2048Kbps. Dat scheelt natuurlijk.

Ontwikkelingen in lichtgevoeligheid gaan ook steeds verder. Waar Hikvision de echte Darkfighter lange tijd alleen maar in 2MP had is die dus nu ook beschikbaar in 4MP. Later dit jaar zal je zien dat dit ook naar de 6 en 8MP gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
(jarig!)
AutisticPinguin schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 15:49:
[...]

4MP is de nieuwe 2MP en is al bijna de default keuze van een installateur.

Omdat er in de moderne camera's H.265 compressie techniek zit praat je over 50% minder bandbreedte ten opzichte van een "oude" camera.

Een 2MP in H.264, 25FPS en medium kwaliteit heeft voldoende aan 4096Kbps. Dezelfde camera maar dan in H.265 is dus nog maar 2048Kbps. Dat scheelt natuurlijk.

Ontwikkelingen in lichtgevoeligheid gaan ook steeds verder. Waar Hikvision de echte Darkfighter lange tijd alleen maar in 2MP had is die dus nu ook beschikbaar in 4MP. Later dit jaar zal je zien dat dit ook naar de 6 en 8MP gaat komen.
De camera's hebben idd allemaal h265.
De voordeur is 0.01 lux met 5MP
De oprit is 0.005 lux met 2MP
De achtertuin is 0.005 lux 3MP
De camera in de gang is wat ouder: 0.19 lux met 3MP

De 5MP en de gangcamera zijn duidelijker iets minder lichtgevoelig.

De camera van de oprit is wel heel lichtgevoelig, maar wil ik eigenlijk vervangen door die nieuwe 4MP waar je het over had, die is 0.008lux maar wel 4MP dus.

[ Voor 7% gewijzigd door rinkel op 11-01-2019 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-06 22:21
rinkel schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 15:58:
[...]

De camera's hebben idd allemaal h265.
De voordeur is 0.01 lux met 5MP
De oprit is 0.005 lux met 2MP
De achtertuin is 0.005 lux 3MP
De camera in de gang is wat ouder: 0.19 lux met 3MP

De 5MP en de gangcamera zijn duidelijker iets minder lichtgevoelig.

De camera van de oprit is wel heel lichtgevoelig, maar wil ik eigenlijk vervangen door die nieuwe 4MP waar je het over had, die is 0.008lux maar wel 4MP dus.
Je vergeet nog wat: de sluitertijd!
Bij een lage luxwaarde van bv 0.005 lux zou het wel eens 1/3s kunnen i.p.v. 1/30s (of sneller)
Lage waarde betekent vage beelden i.p.v. scherpe beelden bij beweging.
Een voorbijrijdende auto wordt een soort vage schim die langs komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartje006
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-09-2023
bartje006 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:34:
Hoi,

Tijdje geleden op aanraden van dit forum deze camera voor bij de voordeur gekocht: IPC-HDBW4231F-AS.
Ik wil er nu ook een in de garage hangen. Is deze daar ook voor geschikt? Of kan ik beter een goedkoper alternatief nemen, omdat deze binnen komt te hangen?

Eisen: PoE en moet in het donker nog goed beeld geven (erg tevreden met de IPC-HDBW4231F-AS).

Bedankt!
Iemand tips? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
(jarig!)
HoppyF schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 16:43:
[...]

Je vergeet nog wat: de sluitertijd!
Bij een lage luxwaarde van bv 0.005 lux zou het wel eens 1/3s kunnen i.p.v. 1/30s (of sneller)
Lage waarde betekent vage beelden i.p.v. scherpe beelden bij beweging.
Een voorbijrijdende auto wordt een soort vage schim die langs komt.
Dat zou idd kunnen, al staan mijn camera’s op een vaste sluitertijd.
Deze waarden zijn opgave van de fabrikant. Ik moet ergens vanuit gaan om te vergelijken.
Je ziet duidelijk dat de darkfighters een flink lagere lux waarde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

alles wat geschikt is voor buiten, is over het algemeen ook geschikt voor binnen. Zoals ook eerder aangegeven is de 2xxx serie misschien een optie om over na te denken, omdat die geen microfoon heeft (en minder streams met verschillende resoluties)
rinkel schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:30:
[...]

Ik ben me bewust van de "megapixel-race" en doe daar normaal gesproken ook niet echt aan mee.
Al is een plaatje van je camera in 4K resolutie wel erg prachtig... overdag..
Ik ga uiteraard voor nachtzicht, liefst in kleur (zoals je kunt zien op mijn foto's een paar posts terug).

Een ander probleem bij meer megapixels is het terugkijken van de beelden. Op een PC gaat dit redelijk goed (bedraad), maar een iPhone of iPad heeft daar toch wel wat moeite mee.
Op dit moment heb ik alles op 1080 ingesteld (ze kunnen allen hoger, op 1 na) zodat ik de beelden vloeiend op de iPad terug kan kijken. (Ik heb een iPad aan de muur hangen)

dan is juist een sub stream erg handig, de main stream heeft de kwaliteit die je wilt en wordt opgeslagen. Als je op je ipad wilt kijken, dan pak je de lage resolutie sub stream die de ipad wel goed aan kan, zodat je altijd mee kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
(jarig!)
Dxue schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 18:58:
[...]

alles wat geschikt is voor buiten, is over het algemeen ook geschikt voor binnen. Zoals ook eerder aangegeven is de 2xxx serie misschien een optie om over na te denken, omdat die geen microfoon heeft (en minder streams met verschillende resoluties)

[...]

dan is juist een sub stream erg handig, de main stream heeft de kwaliteit die je wilt en wordt opgeslagen. Als je op je ipad wilt kijken, dan pak je de lage resolutie sub stream die de ipad wel goed aan kan, zodat je altijd mee kan kijken.
Die heb ik idd ook aan staan en staat standaard aan op de iPad.
Ik kijk echter de opnames daar ook altijd op terug.

Ik kwam erachter dat het slechte afspelen voornamelijk aan de iPad (performance) ligt, niet aan WiFi.
Op mijn telefoon gaat de hogere resolutie namelijk perfect, maar op de iPad niet.
Maar mijn iPad is een mini4. Goede reden om die ook maar eens te vervangen.

Iets anders:
Welke sluitertijd gebruiken jullie altijd?
Bij het zoeken zag ik dat iemand 1/100 gebruikt. Dat wordt dan snachts wel erg donker

[ Voor 6% gewijzigd door rinkel op 11-01-2019 19:22 ]

Pagina: 1 ... 30 ... 89 Laatste