Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 29 ... 35 Laatste
Acties:

• jacovn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 12:09
Riesjard schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 11:58:
Ik heb een Dahua 4239 bullet bij Andy gekocht als upgrade voor mijn huidige Y-Cam bullet.
De huidige camera hang aan een muur van de garage en bekijkt de oprit en voordeur. De huidige bullet heeft in de camera behuizing zelf een ethernet connector. Het enige wat nu door de muur (van in totaal 30cm dik) gaat is een ethernet kabel met PoE. De nieuwe Dahua camera heeft allerlei kabels met connectors (ethernet, audio in, audio uit, alarm) die niet in de camera zelf zitten en in mijn geval door de muur heen moeten. Het gat door de muur moet hierdoor sowieso een heel stuk groter gemaakt worden (want nu alleen een ethernet kabel).
Ik voel er niet zoveel voor om een gat van 5 cm diameter te maken.

Hoe hebben jullie dat gedaan?
Heb je een IPC-HDBW4239R-ASE (dome) besteld ?

Die heeft geen IR, ze geven de licht gevoeligheid op bij 30 IRE (wat een beetje vreemd is, want dat werd voor beeldbuizen gebruikt)

En voor de montage, zie de post van @BenEco voor de mounts.

• Riesjard
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
jacovn schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 21:03:
[...]

Heb je een IPC-HDBW4239R-ASE (dome) besteld ?

Die heeft geen IR, ze geven de licht gevoeligheid op bij 30 IRE (wat een beetje vreemd is, want dat werd voor beeldbuizen gebruikt)

En voor de montage, zie de post van @BenEco voor de mounts.
Nee, de bullet variant: IPC-HFW4239T-ASE
Ik heb idd ondertussen idd zon bracket in huis, PFA135.
In het weekend ga ik hem ophangen. Ik ben benieuwd hoe mooi ik de camera gericht krijg. De huidige bullet camera kan alle kanten op bewegen maar deze Dahua kan alleen omhoog/omlaag en om zijn as draaien. Niet naar links/rechts.
Wat ik ook jammer vind is dat er geen ingebouwde mic in de Dahua camera’s zit.

Deze camera heeft idd geen ir maar het is zon starlight model die savonds ook beelden in kleur weergeeft.

• jacovn
@Riesjard
Het is niet alleen een starlight, het is een full color starlight.

[YouTube: https://youtu.be/aUhjxm6yLAA]

jacovn wijzigde deze reactie 06-12-2018 06:46 (28%)

• Qosmic
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 13:37
Ik heb de dahua 5231r-z en merk dat ik best vaak hits heb, of soms continu opnames als het regent.

Hij staat op motion detection en als de regen voor de lens langs schiet, dan neemt hij dus op.

Nu heb ik al wat zitten spelen bij ivm met de sensitivity en treshold.
Maar wat zijn hier een beetje goede waarden om dit te voorkomen.

Bij sensitivity en treshold loopt het op van 0 - 100.

Is het dan zo dat hoe hoger het getal bij sensitivity en treshold, hoe gevoeliger die is?

Dus als ik die op 20 zet, dan heeft hij meer beweging nodig.

Stop chasing the dream, you're already living it

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 13:18
Riesjard schreef op woensdag 5 december 2018 @ 22:34:
Nee, de bullet variant: IPC-HFW4239T-ASE
Ik heb idd ondertussen idd zon bracket in huis, PFA135.
In het weekend ga ik hem ophangen. Ik ben benieuwd hoe mooi ik de camera gericht krijg. De huidige bullet camera kan alle kanten op bewegen maar deze Dahua kan alleen omhoog/omlaag en om zijn as draaien. Niet naar links/rechts.
Hmm, de Dahua website zegt wel dat deze camera dat wel zou moeten kunnen als zie ik ook niet zo snel hoe.
Wat ik ook jammer vind is dat er geen ingebouwde mic in de Dahua camera’s zit.
Op dit model niet nee. Maar een heel aantal modellen wel; ligt dus net aan welk type je hebt.
Zo zou de IPC-HDW2231R-ZS in 9 v.d. 10 gevallen een prima alternatief zijn voor de IPC-HDW5231R-ZE maar die 2231 heeft geen mic wat ik toch wel een erg groot gemis vind.
Anders had je praktisch dezelfde camera gehad voor 2/3 van de prijs van de 5231.

Er zit overigens wel een mic-input op jouw camera; je zou dus eventueel een losse mic kunnen aansluiten.
Deze camera heeft idd geen ir maar het is zon starlight model die savonds ook beelden in kleur weergeeft.
Al moet er dan natuurlijk nog wel wat licht zijn. :P
Overigens schijnt deze camera ook geen IR-filter te hebben; dus een externe IR-emitter heeft bij deze camera geen zin. Een normale lichtbron werkt natuurlijk wel.

@Qosmic Gebruik IVS (dus tripwire, intrusion o.i.d.). Werkt veel beter dan motion detection.

Piet91 wijzigde deze reactie 06-12-2018 12:44 (88%)

• Qosmic
Piet91 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:39:
@Qosmic Gebruik IVS (dus tripwire, intrusion o.i.d.). Werkt veel beter dan motion detection.
Thnx piet, maar los daarvan.

Hoe zijn die settings van 0 naar 100. Is hoe hoger gevoeliger of hoe lager gevoeliger?

Qosmic wijzigde deze reactie 06-12-2018 11:52 (47%)

• Piet91
Qosmic schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:52:
Thnx piet, maar los daarvan.

Hoe zijn die settings van 0 naar 100. Is hoe hoger gevoeliger of hoe lager gevoeliger?
Correct.
Hoe hoger de sensitivity staat, hoe kleiner het (bewegend) object kan zijn voor een trigger.
Met andere woorden; bijvoorbeeld sensitivity op 0 geeft een trigger bij en bewegende auto en sensitivity op 100 geeft een trigger bij een langslopende kat.

Threshold is hoe lang die beweging moet duren voor een trigger. Een lage treshold geeft een trigger bij een kortdurige beweging; een hoge treshold bij langdurige beweging.

Als jij dus per se motion detection wil blijven gebruiken is het misschien ook een idee om treshold hoger te zetten.

IVS is wat dat betreft beter; ik gebruik tripwire en bij mij wordt deze bijna niet getriggerd door regen; pas bij écht veel regen/hagel kan het eens getriggerd worden.

• Qosmic
Ok thanks, ik kijk even hoe het nu werkt met mn aangepaste settings en zal ook eens naar IVS kijken.

• jacovn

[...]

Al moet er dan natuurlijk nog wel wat licht zijn. :P
Overigens schijnt deze camera ook geen IR-filter te hebben; dus een externe IR-emitter heeft bij deze camera geen zin. Een normale lichtbron werkt natuurlijk wel.
Er moet inderdaad wel wat licht zijn. Ik ga mijn 22204 units vervangen met deze nieuwe cameras. Had 2x ir unit opgehangen maar de isdn spliter die tussen die 2 ir units werkt niet. Denk er maar een poe lamp op te hangen die ook een licht sensor heeft.

Deze denk ik: http://www.infrared-ir.co...201509101419388292_en.htm

Ik heb de IR versie hiervan van, prima kwaliteit, enorm veel IR licht. Heb er een aan zijkant huis hangen en je ziet echt een kegel IR licht van tussen de huizen komen en de straat oversteken.

Al hoewel ik ook wel al 2 x 5 watt led lamp op voorgevel heb hangen. Eerst maar proberen.

jacovn wijzigde deze reactie 06-12-2018 21:13 (24%)

• Riesjard
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
[...]
Hmm, de Dahua website zegt wel dat deze camera dat wel zou moeten kunnen als zie ik ook niet zo snel hoe.
Dit gaat helaas echt niet...
Op dit model niet nee. Maar een heel aantal modellen wel; ligt dus net aan welk type je hebt.
Zo zou de IPC-HDW2231R-ZS in 9 v.d. 10 gevallen een prima alternatief zijn voor de IPC-HDW5231R-ZE maar die 2231 heeft geen mic wat ik toch wel een erg groot gemis vind.
Anders had je praktisch dezelfde camera gehad voor 2/3 van de prijs van de 5231.

Er zit overigens wel een mic-input op jouw camera; je zou dus eventueel een losse mic kunnen aansluiten.
[...]
Klopt inderdaad. Hier heb ik naar gekeken maar zon mic heeft ook weer voeding nodig. Dit is allemaal best wel een gedoe om aan de praat te krijgen. https://ipcamtalk.com/threads/how-to-audio-inputs.9887/
In mijn geval hangt de camera aan een buitenmuur en gaat een ethernetkabel (met poe) door de 30cm dikke muur naar binnen naar een switch. De hele kabelpartij en poe splitter (om de mic van stroom te voorzien) past niet in de aansluitdoos pfa135.
Ik vind het echt jammer dat er geen mic in zit. Ik heb dit niet vooraf gecheckt.

• geheimke
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 10-12-2018
Hallo,

Ik heb blijkbaar te ver upgedated nl versie 5.6.2.177
De file fanghacks_v0.2.0.zip neemt hij wel aan via SD
Maar blijkbaar kan je dit niet via url benaderen
In mijn geval 192.168.0.149/cgi-bin/status (zichtbaar ook via de mi app)
Iemand hievoor een oplossing?

• Tommie1995
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 22-03 19:11
Ondertussen hangen hier al een aantal weken 5 nieuwe hikvision camara’s. Deze bevallen ons stukken beter dan de oude camara’s. Ik moet alleen nog een paar kabels iets netter weg werken.

Wij hebben nu
-5 Hikvision DS-2CD2143G0-I dome camera 4 mp.
-5 Hikvision DS-1272ZJ-110 aluminium wandbeugel.
-1 Hikvision nvr ds-7616NU k2.
-1 WD Purple 2 TB. (Komt nog een 4 tb bij)

Hieronder een paar foto’s van de beelden. Foto’s van de camara komen nog.

Tommie1995 wijzigde deze reactie 07-12-2018 16:10 (122%)

• Jordyz
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 13:49
@Tommie1995 Ziet er goed uit alleen vraag me af in hoeverre de tuin overkill is? :P
Twee camera's, eentje bij de deur en eentje een andere richting op? Bij sommige huizen gangen zoveel camera's dat ik er altijd een beetje een gek idee van krijg haha

• Tommie1995
Wij hebben gekozen voor 2 camara’s in de tuin omdat we een hoek huis hebben en aan de linkerkant een gats loopt achterom na een groot garage plein. Vandaar we er 2 hebben opgenagen zodat beide kanten gefilmt worden.

Tommie1995 wijzigde deze reactie 07-12-2018 16:16 (18%)

• painkill
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 22-03 23:49

painkill

Pain(k)(ill)

Iemand hier ervaring met HIK-Connect?

Via device sharing heb ik een recorder gedeeld met iemand anders.
Deze heeft geaccepteerd en kan de recorder ook zien, alleen vraagt hij om een wachtwoord als hij live wil kijken? En ik kan er niet achter komen welk wachtwoord dit is. Iemand een idee?

Mijn SNES verzameling!

• Tommie1995
Hallo.

Ik heb nog een vraag met betrekking tot opname.
Ik kan kiezen tussen h265 en h265+.
Ik heb begrepen dat de laatste minder geheuegen opslag kost. Zitten er nadelen aan als ik alles op h265+ zet i.p.v. h265 ?

• Tommie1995
painkill schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 18:14:

Deze heeft geaccepteerd en kan de recorder ook zien, alleen vraagt hij om een wachtwoord als hij live wil kijken? En ik kan er niet achter komen welk wachtwoord dit is. Iemand een idee?
Ik gebruik de app. Ik heb het wachtwoord ingegeven wat ik gemaakt hebt toen ik het systeem voor het eerst in gebruik heb genomen. Dit is een wachtwoord wat je zelf heb aangemaakt.

• Wimlem
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 00:31
painkill schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 18:14:

Maak je gebruik van stream encryption?

SolarEdge 4000 16A met 6010wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp

• Piet91
Tommie1995 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 18:50:
Hallo.

Ik heb begrepen dat de laatste minder geheuegen opslag kost. Zitten er nadelen aan als ik alles op h265+ zet i.p.v. h265 ?
Het kan zijn dat je geen of beperkt IVS kunt gebruiken en ik lees af en toe dat H.265+ videomateriaal soms wat problemen kan geven bij afspelen in mediaplayers.

• Dxue
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 11:15

Dxue

PSN:EvilDrunk

Tommie1995 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 18:50:
Hallo.

mijn dahua apparatuur kan geen materiaal afspelen in de chrome plugin die nodig is als ik h265 gebruik in het algemeen. laat die even zien en dan loopt de app vast (lekker handig... nog geen gevonden die goed werkt). Ook zal je apparatuur harder moeten werken om het te decoderen/afspelen vergeleken met h264.

als je oude tablets/mobiele telefoon hebt of heeele oude pc waar je de beelden op wilt afspelen, dan kan h264 voorkeur hebben, anders is het voor mij persoonlijk niet interessant om op de oude standaard op te nemen

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

• Tommie1995
Ik speel alles af via het scherm dat in de woonkamer hangt. Deze is meteen aangesloten op de nvr. Verder beschikken we over een ipad air 2 en een samsung s8. Dan laat ik het op h265+ staan. Wij nemen 24/7 op. We spelen het terug via de hikvision app. Heb hier nog geen beperking van ondervonden.

Tommie1995 wijzigde deze reactie 09-12-2018 11:07 (17%)

• Tommie1995
Ik speel alles af op het scherm dat aangesloten is op de nvr. Verder hebben bij een ipad air 2 waar we de beelden op terug spelen. Dan laat ik het op h265+ staan.

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Wimlem schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 20:09:
[...]

Maak je gebruik van stream encryption?
Niet dat ik weet, maar dan zou de stream bij het originele account toch ook niet te zien zijn?

Mijn SNES verzameling!

• Wimlem
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 00:31
painkill schreef op zondag 9 december 2018 @ 14:05:
[...]

Niet dat ik weet, maar dan zou de stream bij het originele account toch ook niet te zien zijn?
Klopt. WEllicht dat dat ww hetzelfde is en je het per ongeluk hebt ingevoerd?

Als dit is enabled, zie je waar je normaal het beeld van de camera ziet, een soort slotje in beeld.

SolarEdge 4000 16A met 6010wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp

• develdonk
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 17-03 21:28
Piet91 schreef op maandag 19 november 2018 @ 22:49:
[...]

Zorg voor juiste plaatsing, juiste beeldhoek en genoeg (IR)licht.

[...]

Een Synology NAS heeft - als ik het goed heb - een licentie voor maximaal 2 camera's.
Extra licenties kosten zo'n €50 als ik het goed kan vinden; dus voor 4 camera's ben je dan zo'n €100 kwijt.
(op zich al voldoende voor een instap NVR).

Waar ik vooral naar zou kijken is of die NAS dit nog wel aankan om van 4 HD IP-camera's de feed te analyseren (bewegingsdetectie e.d.) en daarnaast ook nog gewoon als NAS bruikbaar is en niet te langzaam word.

Ubiquiti is inderdaad mooi spul; maar voor IP-camera's zijn er zeker ook alternatieven.
Een Ubiquiti NVR kost zo'n €340 (incl. 2TB schijf): pricewatch: Ubiquiti UniFi Video Camera NVR
(De nieuwe CloudKey Gen2 Plus is nog niet echt lekker leverbaar: pricewatch: Ubiquiti UniFi CloudKey Gen2 Plus)

Hun camera's kosten zo'n €135 tot €280 per stuk.
Voor een Ubiquiti setup met 4 camera's ben je dus minimaal zo'n €880 kwijt.

Voor dat geld (min of meer precies evenveel) haal je ook een Dahua Starlight set met camera's (IPC-HDW5231R-ZE) die meer te vergelijken zijn met de Ubiquiti G3-PRO's van €280 p/stuk. (sensorgrootte).
Je kunt ook gaan voor een IPC-HDW4231EM-ASE als je voor de koop de beeldhoek al kunt bepalen of voor de IPC-HDW2231R-ZS als je kunt leven zonder microfoon op de camera maar wél met vari-focal (aanpasbare beeldhoek). Die laatste 2 zijn zo'n €50 p/stuk goedkoper dan de eerste.
Naar zo'n set kun je ook kijken.
Bovenstaand is exact mijn dilemma...

Ga ik voor een unifi setup met 3xuvc-g3-pro, een g3-flex en g3- dome samen met unifi poe switch en unifi cloud key gen2 plus (totaal USD 1443)

of

blue iris software (kan gekoppeld worden met domotica) met 2e hands dell I5 desktop als server en 5-tal Dahua IPC-HDW5231R-ZE... (USD 1409)

Als iemand hier tips over kan geven hoor ik het graag...

De cams komen op hoogte van 2,6m tot aan dakrand van pakweg 9m te hangen en hangen dus alle 5 buiten. Belangrijkste criteria is goed beeld (overdag en avond) en ik wil geen energieslurpend verhaal hebben. Daarnaast gebruik ik z-wave vera domotica en is het nice to have om het te koppelen. Ik vond wel mooi dat dahua ook te koppelen was met deurbel systeem en touchsreens in het huis...

DWTW 2,3m, Ecodan 7,5kw, 8800Wp (oost-west 10° Yingli/Omnik), Rc >5, Hr++, Vera lite

• Supreme
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22-03 21:56
Ik heb een camera die mijn achtertuin + paadje in de gaten houdt. Er hangen in het paadje van die enorm felle lampen die best wel mijn beeld verzieken, enorme lens flare op de plek van die lampen.

Kun je daar iets aan doen in de settings van de camera? Ik heb een Dahua IP cam. Ik heb IR verlichting uitstaan, omdat er genoeg licht is.

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Supreme schreef op zondag 16 december 2018 @ 21:40:
Ik heb een camera die mijn achtertuin + paadje in de gaten houdt. Er hangen in het paadje van die enorm felle lampen die best wel mijn beeld verzieken, enorme lens flare op de plek van die lampen.

Kun je daar iets aan doen in de settings van de camera? Ik heb een Dahua IP cam. Ik heb IR verlichting uitstaan, omdat er genoeg licht is.
Ik heb een soortgelijk probleem. Een lamp die aanspringt maar zorgt voor een lensflare. Afgelopen week inbreker in beeld gehad maar minder goed herkenbaar door deze lensflare.

Lamp verplaatsen is geen optie helaas.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Camera iets ander laten kijken of anders de verlichting iets anders richten of een kap oid voor maken?
Een camera mag nooit rechtstreeks in een lamp kijken, dat geeft altijd problemen, een klein solarlampje gaat nog wel, maar alles daarboven gaat een slechter beeld geven. Dit probleem is er trouwens ook als de lamp 1 stuk van het beeld gigantisch verlicht, dan is er op de andere helft nauwelijk iets meer te zien. Maar dat heeft allemaal met plaatsing van verlichting en camera te maken.

Mijn SNES verzameling!

• jacovn
Invloed van lampen op camera had ik ook met een dahua sd22204t-gn. Zo veel dat er niet mee te leven was. Keek er niet direct in, maar contrast verschil kon niet verwerkt worden leek het op,

Inmiddels vervangen door een Dahua IPC-HDBW4239R-ASE. Die is zo veel gevoeliger dat het geen probleem meer is.

• Arnevld
  • Laatst online: 22-03 16:37
Beste tweakers,

Weet er iemand een goede IP cam die ook in te zetten is als babyfoon ?
Ik wil hem daarna nog kunnen gebruiken als binnen IP camera ter beveiliging van mijn huis / tuin.
Suggesties zijn zeer welkom :-)

Aan het typen...

• DeBe
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 22-03 20:20
Ik gebruik zelf de Hikvision DS-2CD2425FWD-IW als babycam.. 2MP, IR, microfoon, wifi indien nodig. Perfect beeld, gemakkelijk te bedienen en achteraf ook prima in te zetten als indoor security camera.

https://www.hikvision.com....0/2MP/DS-2CD2425FWD-I(W)

• GAEvakYD
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21-03 09:25
Deze week eindelijk mijn HikVision set geïnstalleerd die ik vorig jaar heb gekocht op Ali. Bij de aankoop extra op gelet of ik wel de Europese versie zou krijgen. Gevraagd en gecontroleerd bij aankomst. Leek allemaal prima, maar nu achteraf twijfel ik toch. Het gaat om NVR (DS-7604NI-K1) en camera's DS-2CD2142FWD-IS

Reden waarom ik begon te twijfelen was omdat
1) Het serie nummer is van een onbekende regio, namelijk 4P******1114CCRR134484887WCVU.

Een officiele EU versie zou op de plaats van de RR de letters EU hebben staan. Ik heb toen de verkoper benaderd en die ontkent dat het een Chinese versie zou zijn. De stickers op de doos en ook de manual etc in de doos is in het Engels. Geen Chinees teken of iets te bekenen.

Hierna wilde ik de NVR + camera aan mijn Home Automation installatie verbinden.(https://www.home-assistan.../binary_sensor.hikvision/) Echter kreeg ik met geen mogelijkheid connectie, ondanks dat de configuratie aan de Home Assistant kant wel correct is.

2) Ik zag dat ik een tweetal menu items niet kon vinden waar ik CGI authenticatie kon aanzetten.
--Configuration->Security->Authentication tab
--Configuration -> Network->Advanched settings->Ingegration protocoll tab and enable the Hikvision-CGI
https://community.home-as...ion-binary-sensor/61666/2
Beide menu opties heb ik niet in mijn firmware.

3) Ik zag op de HikVision ftp dat er er een nieuwe versie van de firmware zou zijn. Ik heb in het verleden wat mensen gehoord die een bricked device overhielden nadat ze een officiële firmware op een Chinese variant installeerde. Doordat ik er toch niet gerust op was heb ik wederom de verkoper benaderd.

Ik heb nu versie: V3.4.92 build 170228

Als ik de FTP van HikVision bekijk is versie V3.4.101 build 181101 de laatste versie, zie:
http://www.hikvisioneurop...5D/V3.4.101%20build181101

Verkoper blijft heel ontwijkend reageren en komt uiteindelijk met het verhaal dat er helemaal geen nieuwe firmware versie zou zijn. Hij stuurt daarbij de volgende link: http://www.hikvision.com/europe/Support/Downloads/Firmware/2 waarop inderdaad bij deze NVR de huidige versie ook de laatste versie is.

Hopelijk kunnen jullie me nog volgen. Is er een manier waarop ik 100% kan uitsluiten of ik wel of niet een officiële Europese versie heb? Kan ik die firmware die ik gevonden gewoon installeren, of is dat inderdaad voor een ander type?

Ps nog iets raars. Ik heb onlangs het admin wachtwoord gewijzigd. Eerder kon ik via URL een rtsp steam openen, sinds de wijziging krijg ik geen connectie meer. Hij blijft maar vragen om gebruikersnaam / wachtwoord. Terwijl de gegevens die ik invoer 100% correct zijn. Ik heb nog maar een keer extra het wachtwoord aangepast, maar hij blijft maar zeggen dat de credentials niet correct zijn. Ik benader de stream via:
rtsp://USER:PASSWORD@URL:554/Streaming/Channels/101/

Verwacht : Kia Niro EV, 1 mei 2019

• Joepla
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 13:48

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Zag vanochtend dat we een hele nieuwe Dahua iDMSS app hebben! Eea is op de schop genomen: wat me het meest opvalt is dat er nu een mooie manier is om (IVS) events te vinden. In de oude versie zag je een blauwe tijdbalk met een miniscule onderbreking bij een event, wel werkbaar maar niet geweldig. Nu kun je met "smart recording" gele strepen zien in de tijdbalk.

Er zal vast nog meer veranderd of verbeterd zijn, maar daar ben ik nog niet aan toegekomen.

Live solarinfo op PVoutput [6,625 kWp]

• jeroentje710
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 24-02 16:49
beste tweakers,

Wij hebben hier thuis een camera nodig die draadloos 24/7 een stream kan geven bij zowel licht als donker.
Hij komt binnen te hangen en de beelden hoeven niet terug gekeken te kunnen worden.
Wat voor soort camera zou hier het beste voor in aanmerking komen?

• Guidoweb55
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 11:59
Wil je naar binnen of buiten filmen

• rammes
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 22-03 21:58

rammes

koekebakker 1e klas

ik zie op meerdere websites dat de Hikvision DS-2CD2142FWD-IS een uitlopend model is. ik kan nog niet duidelijk vinden wat de opvolger is. weet iemand dat?

Ik zou het doen!

• DeBe
Dat is de DS-2CD2143G0-I uit de EasyIP 2.0+ serie.

En hetzelfde model maar dan nog
lichtgevoeliger is de DS-2CD2145FWD-I van de EasyIP 3.0 serie.

DeBe wijzigde deze reactie 21-12-2018 07:19 (25%)

• develdonk
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 17-03 21:28
DeBe schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 07:16:
Dat is de DS-2CD2143G0-I uit de EasyIP 2.0+ serie.

En hetzelfde model maar dan nog
lichtgevoeliger is de DS-2CD2145FWD-I van de EasyIP 3.0 serie.
Onderstaande is toch nog (een stuk) lichtgevoeliger en goedkoper en beter getest?? daarnaast geen ronde kap waardoor IR niet terug gekaatst wordt. Waarom is jouw advies beter of eens dat deze beter is?

DAHUA IPC-HDW5231R-ZE

0.006Lux/F1.4 ( Color,1/3s,30IRE)
0.05Lux/F1.4 ( Color,1/30s,30IRE)
0Lux/F1.4 (IR on)

develdonk wijzigde deze reactie 22-12-2018 21:26 (10%)

DWTW 2,3m, Ecodan 7,5kw, 8800Wp (oost-west 10° Yingli/Omnik), Rc >5, Hr++, Vera lite

• DeBe
Ik geef geen advies, ik beantwoord een vraag.

Sterker nog, ik ben allergisch voor domes.

En wat betreft de Dahua, geen ervaring mee maar zal vergelijkbaar zijn met hetzelfde model.

DeBe wijzigde deze reactie 22-12-2018 20:20 (5%)

• Quindor
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 21-03 21:32

Quindor

Switching the universe....

Ik heb een nieuwe video in mijn IP camera reeks gemaakt. Dit keer gaat het over welke mogelijkheden je hebt om een POE camera daadwerkelijk met POE te voorzien.

Mijn blog http://intermit.tech, Mijn vakantie http://www.campzone.nl

• martijndierckx
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 16-03 20:52
Graag jullie advies. Ik zoek een NVR oplossing die "werkt".

Ik heb 3 x 8MP Hikvision DS-2CD2185FWD-I camera's die ik wil laten opnemen in 4K @ 20 fps (ca 8500 Kbps) in H.265.

Tot nu toe getest:
- Synology (werkt goed, maar toont by random de camera's soms als disconnected ... dus niet echt reliable)
- Shinobi (CPU vreter en ongelooflijk complex)
- Rechtstreeks van de camera naar CIFS (lijkt niet te werken met nieuwere SMB versies)

Nog niet naar gekeken:
- Kerberos (kan geen H265 aan)
- Motioneye (de moeite?)
- Blue Iris (Windows :-( )
- Zoneminder (oud en CPU vreter voor zover ik kan lezen)
- ...?

Omdat ik niet direct iets goeds kan vinden, dacht ik op een zeker moment zelf iets te maken in combinatie met Moving Object Detection van "Darknet Yolo v3". Maar da's nog wel wat andere koek ... Ik heb iets op kortere termijn nodig.

Welke oplossing raden jullie me aan?

Tx
M

• Quindor

Quindor

@Martinoswebdsgn Ik begrijp je frustratie heel erg goed, heb hier laatst nog een YouTube filmpje over gemaakt, staat een stukje terug in het topic. Korte versie, ik gebruik nu NX Witness, het is niet open source/gratis, en duurder dan bijvoorbeeld Blue Iris maar ik zocht zelf ook iets met een prettige interface wat gewoon werkt en goed overweg kan met 8MP cameras, etc.

NX Witness was daarbij voor mij het antwoord iig en heb uiteindelijk de paar honderd euro uitgegeven aan de licenties ervoor.

Draait netjes in een Linux VM, CPU gebruik is zeer laag zelfs met motion detection, 2 cores kunnen makkelijk 12x h265 8MP camera's aan met standaard zo'n 25% gebruik. Als je camera's hebt die het in de camera kunnen hoeft dat bij NX Witness ook niet meer op de server (En dat zou moeten werken met de HikVision camera's) waardoor het gebruik helemaal op praktisch niets neerkomt.

Zoek het filmpje eens op en je kunt via hun website ook eenvoudig een trail code krijgen zodat je het een maand (met opnemen) kunt bekijken.

• DeBe
Van mij ook een vote voor Nx Witness. Gebruiksgemak, proccesor efficiëntie, ondersteuning voor Hikvision cameras.

Ik gebruik het zelf al jaren naar volle tevredenheid.

• martijndierckx
Op het eerste zicht ... veel belovend.
Maar wat moet ik rekenen voor 3 camera's? Jij spreekt over enkele honderden euro's ...

• Quindor

Quindor

3 is een lastig nummer met NX Witness, hun starter pack voor 8 camera's kost meestal rond de 500 euro, dat betekend 62,50 per camera, wat naar mijn mening, nog wel te doen is. Per camera is het echter snel tegen de 100 euro wat wel wat duur is.

Ik heb het deels gekocht omdat het geen "subscription" is, dus je dokt 1x en daarna ben je "lifetime" klaar. Dat is wat mij meestal tegenstaat als je kijkt naar een Nest of iets dergelijks. Daar betaal je makkelijk 100 euro per camera, per jaar en als je er dan 8 a 9 hebt zoals mij, dan betaal je je compleet achterlijk gekeken naar een periode van 3 tot 5 jaar. ;)

Dus kosten zijn relatief waar je het mee vergelijkt.

• martijndierckx
@Quindor Heel duidelijk filmpje BTW ... Nicely done!
Ik wacht de pricing effe af. Heb een request ingediend bij hen.

500 is echt te veel voor 3 camera's. 350 heb ik er nog wel voor over...

• Joepla

Joepla

@Martinoswebdsgn Een NVR is geen optie voor je?

Ik zou niet anders meer willen, sowieso wil ik geen PC meer die 24/7 die onnodig veel energie verbruikt.

• ik222
  • Laatst online: 10:33
Hier sinds kort ook 3 Hikvision 2CD2345FWD-I (black) camera's opgehangen (4mp).

Ook eerst geprobeerd om Zoneminder op mijn ESXi bak te gebruiken maar dat was geen succes, gebruikt veel te veel CPU. Ook nog naar alternatieven gekeken maar softwarematige motion detection op drie 4mp camera's is denk ik simpelweg te CPU intensief om op een ESXi bak erbij te draaien. NX witness laat het volgens mij wel aan de camera over net als een NVR maar voor de prijs daarvan kan ik dan ook makkelijk gewoon een NVR kopen...

Vandaag dus alsnog de Hikvision DS7604NI-K1( B ) gehaald en kan nu al zeggen dat ik daar geen spijt van heb. Dit werkt gewoon goed zonder gedoe. Enige minpuntje nog is dat de beelden niet vanuit Chrome te bekijken zijn, IE werkt wel prima maar hopelijk lossen ze dat nog eens op met een software upgrade.

ik222 wijzigde deze reactie 24-12-2018 21:06 (9%)

• rammes
  • Laatst online: 22-03 21:58

rammes

koekebakker 1e klas

als ik een netwerk PoE Switch wil koppelen aan een normale router (in dit geval een apple timecapsule), kan dat dan gevoel hebben voor de router? De timecapsule heeft geen Poe wordt die poort dan niet opgeblazen?

Ik zou het doen!

• ik222
rammes schreef op woensdag 26 december 2018 @ 13:23:
als ik een netwerk PoE Switch wil koppelen aan een normale router (in dit geval een apple timecapsule), kan dat dan gevoel hebben voor de router? De timecapsule heeft geen Poe wordt die poort dan niet opgeblazen?
Dat kan gewoon zonder problemen. Een PoE switch zal enkel stroom leveren op een poort als het op die poort aangesloten apparaat erom vraagt.

• martijndierckx
Joepla schreef op maandag 24 december 2018 @ 15:25:
@Martinoswebdsgn Een NVR is geen optie voor je?

Ik zou niet anders meer willen, sowieso wil ik geen PC meer die 24/7 die onnodig veel energie verbruikt.
da's een optie, maar wat spijtig aangezien ik een serieuze ZFS array heb draaien als storage. Dus zou die zoveel mogelijk willen gebruiken...

• Dxue

Dxue

Martinoswebdsgn schreef op donderdag 27 december 2018 @ 22:37:
[...]

da's een optie, maar wat spijtig aangezien ik een serieuze ZFS array heb draaien als storage. Dus zou die zoveel mogelijk willen gebruiken...
Ben niet bij mijn nvr, maar volgens mij kan je met een dahua nvr de beelden ook extern ooslaan, in jouw geval op je zfs array. En anders kan je proberen om de dahua pc versie nvr te draaien, die kan je zeker op een opgegeven schijf laten opnemen. Je moet alleen opgeven hoeveel van de schijf ruimte je aan de nvr wilt geven.

Nog een kleine tip, er wordt vaak de wd purple aangeraden vanwege 24/7 opnames, ik weet niet hoe goed/slecht dat voor jouw hdd's in je zfs array gaat zijn.

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

• Piet91
rammes schreef op woensdag 26 december 2018 @ 13:23:
ik222 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 14:11:
Dat kan gewoon zonder problemen. Een PoE switch zal enkel stroom leveren op een poort als het op die poort aangesloten apparaat erom vraagt.
Mits die switch dus active POE doet en niet passive POE (zie video van @Quindor hierboven).
Kans is niet zo heel erg groot dat je net een passive POE switch treft; maar je zou het maar net hebben. :P

• GAEvakYD
Dxue schreef op donderdag 27 december 2018 @ 23:00:
[...]

Ben niet bij mijn nvr, maar volgens mij kan je met een dahua nvr de beelden ook extern ooslaan, in jouw geval op je zfs array. En anders kan je proberen om de dahua pc versie nvr te draaien, die kan je zeker op een opgegeven schijf laten opnemen. Je moet alleen opgeven hoeveel van de schijf ruimte je aan de nvr wilt geven.

Nog een kleine tip, er wordt vaak de wd purple aangeraden vanwege 24/7 opnames, ik weet niet hoe goed/slecht dat voor jouw hdd's in je zfs array gaat zijn.
Goed punt mbt die harddisk. Ik heb in mijn NVR een WD Purple gedaan. Echter heb ik de NVR zo ingesteld dat die alleen opneemt bij beweging. Dat leek me beter voor de disk, echter begin ik nu te twijfelen. Als die constant opneemt is die wel continue bezig, maar hoeft die niet telkens op en af te schakelen. Wat denken jullie wat verstandig is om te doen?

Ik heb 4x een HikVision 4Mp camera aangesloten.

• Joepla

Joepla

@GAEvakYD Lastig om zo te zeggen. Als je 4 events per dag hebt, is het vast beter. Maar juist met veel events (zeer veel start/stops dus) zou het wel eens een kortere levensduur kunnen opleveren. De specs zeggen niets over aantal start/stops zover ik kan vinden.

Deze HDD's zijn gemaakt om 24/7/365 te werken, ik ga ervan uit dat ze dat ook echt kunnen, dus ik laat alle streams continu wegschrijven (heb een WD60PURZ, 6TB).

• DeBe
GAEvakYD schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 10:41:
[...]

Goed punt mbt die harddisk. Ik heb in mijn NVR een WD Purple gedaan. Echter heb ik de NVR zo ingesteld dat die alleen opneemt bij beweging. Dat leek me beter voor de disk, echter begin ik nu te twijfelen. Als die constant opneemt is die wel continue bezig, maar hoeft die niet telkens op en af te schakelen. Wat denken jullie wat verstandig is om te doen?

Ik heb 4x een HikVision 4Mp camera aangesloten.
Lekker op 24/7 laten opnemen, de Purple is daar zeker voor geschikt. Het verschil tussen motion of 24/7 met betrekking tot levensduur is echt verwaarloosbaar, als het al te meten is.

Overigens kan je ipv motion ook met intrusion detectie werken, daarmee kan je over het algemeen net even wat meer valse meldingen filteren. Voornamelijk omdat je een threshold kan instellen hoelang een object in de regio mag zijn voordat hij getriggerd word.

• GAEvakYD
DeBe schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 12:04:
[...]

Lekker op 24/7 laten opnemen, de Purple is daar zeker voor geschikt. Het verschil tussen motion of 24/7 met betrekking tot levensduur is echt verwaarloosbaar, als het al te meten is.

Overigens kan je ipv motion ook met intrusion detectie werken, daarmee kan je over het algemeen net even wat meer valse meldingen filteren. Voornamelijk omdat je een threshold kan instellen hoelang een object in de regio mag zijn voordat hij getriggerd word.
Thanks. Als de levensduur niet slechter word met opnemen a.d.h.v. beweging dan heeft dat wel de voorkeur. Dan kun je ook makkelijk terugspoelen waar de actie was. Als die continue opneemt moet je al een specifiek tijdstip weten wanneer je er wat gebeurde.

Ik zit ook te pielen om te kijken wat het beste resultaat geeft. Algemeen beweging, Line crossing, Indring detectie (SmartField detectie). Algemeen beweging is in ieder geval niet ideaal want dan zie ik nachts ook vliegjes en andere meuk. :)

• DeBe
Intrusion Detection werkt gewoon net even wat beter dan Motion. De detectie algoritmes zijn nog steeds hetzelfde (cluster van pixels die van kleur veranderen) maar omdat je de tijd én een minimale en maximale grootte aan een object kan koppelen kan je gewoon veel meer uitfilteren.

Buiten en in donkere omgevingen blijft altijd lastig met dit soort camera's en recorder.

Ik weet het niet zeker (FW afhankelijk namelijk) maar volgens mij als je in die recorder het opnameschema op 24/7 zet en je zet de Smart Events in de camera op actief dan zie je via playback toch het verschil. Namelijk blauw voor de 24/7 opname en een ander kleurtje voor de events.

• Quindor

Quindor

Dxue schreef op donderdag 27 december 2018 @ 23:00:
[...]
WD Purple of Seagate Skyhawk schijven is deels marketing en deels firmware. Fysiek zijn het dezelfde schijven als de Green en Ironwolf echter hebben ze net iets andere firmware waar ze datastream anders in afhandelen, dat heeft voornamelijk nut als er vele lage snelheid data streams tegelijk naar de disk worden geschreven zoals bij het opnemen van enkele camera's tegelijk.

Echter is dat alleen belangrijk in "goedkope" single HDD NVR doosjes, normale systemen (en zeker ZFS) doet aan write buffering en in ZFS verzamelt het zelfs enkele seconden aan writes om deze zo efficiënt mogelijk in 1 rotatie op de disk weg te schrijven.

In theorie slijt een disk die 24Hr per dag bezig is harder dan een disk die niets staat te doen, maar heel veel scheelt dat niet in de praktijk, het gemiddelde ZFS array is dus een prima target voor camera beelden, met of zonder speciale HDD's. :)

Heb je een hardware NVR van Dahua of Hikvision kan een WD Purple of Seagate Ironwolf wellicht nut hebben, hoewel normale HDD's tot deze modellen bestonden het ook prima uithielden.

• freestyler2
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 08:21
Het is een beetje vragen naar de bekende weg maar ik ben voor een ouder iemand op zoek naar een soort intercom systeem. Nu had ik het idee om een Ring deurbel voor hem aan te schaffen, want 3 vliegen in 1 klap, althans dat dacht ik. Camera + microfoon/speaker + wordt geactiveerd zodra er wordt gebeld.

Helaas... De bestaande deurbel bleek maar een spanning te geven van 2 volt (minimaal benodigd 4 volt), de vertraging van 3 seconden voor het signaal binnen komt op een tablet/pc is te lang want het is al een ouder persoon dus de snelheid is er ook uit en de 3 seconden worden er al snel 10, als je geluk hebt...

Nu ben ik dus opzoek naar een eenvoudigere oplossing. Outdoor (dome?) Camera 24/7 live die op een monitor (liefst rechtstreeks zonder windows of ander OS) + eventueel 2 weg spraakcommunicatie.

Een camera vinden die aan deze eisen voldoet leek in eerste instantie makelijk maar toen kwam de 2 weg spraakcommunicatie en toen werdt het wat ingewikkelder want om nu ook weer een losse speaker/mic buiten op te hangen is ook weer wat overdreven.

Wie heeft er suggesties om mij verder op weg te helpen in deze zoektocht. Het hoeft dus niet perse een ip camera te zijn, maar mag uiteraard wel.

Xrekt Telegram Etherscan

• BenEco
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online
@freestyler2, een draadloos deurbel/ intercom setje bv.Dahua IP video intercom Wi-Fi kit

BenEco wijzigde deze reactie 29-12-2018 11:29 (29%)

L/L WP Samsung 3.5 & 2.5kW, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/1820/2660Wp Zuid, Nissan Leaf 30kWh Tekna.

• Luchtenburger
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 12:28
Vandaag heb ik de spanning van de groep gehaald waar mijn IP camera aan hangt (ELRO C903IP). Nadat ik de spanning weer ingeschakeld heb, doet de camera het niet meer.
De groene led op de power adapter knippert nu behoorlijk snel (10Hz?), voorheen brandde deze continu.
De handleiding (https://www.ipcamera-zaak...Y69UT1BbWu7w9L5I67IG1.pdf) wordt ik niets wijzer van.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

• jeroentje710
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 24-02 16:49
Er wordt binnen gefilmd (geen last van zonlicht in de camera ofzo)

• Noppesnada
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 12:31
Zijn er hier ervaringsdeskundigen mbt Dahua camera's uit China ?

Worden goedkoop aangeboden via Ali. Voor zover ik begrijp hebben ze een vertaalde firmware (uit Chinees) welke NIET te upgraden is.

Is de kwaliteit gelijkwaardig aan de Europese modellen ?

Ik wil een Dahua IPC-HDW4433C-A 4MP Starlight kopen voor net geen 50 dollar.

Edit 4/1; toch maar even deze besteld via Ali. Na binnenkomst zal ik mijn bevindingen even posten.

Noppesnada wijzigde deze reactie 04-01-2019 11:21 (13%)

• HoppyF
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 12:23
Noppesnada schreef op maandag 31 december 2018 @ 11:00:
Zijn er hier ervaringsdeskundigen mbt Dahua camera's uit China ?

Worden goedkoop aangeboden via Ali. Voor zover ik begrijp hebben ze een vertaalde firmware (uit Chinees) welke NIET te upgraden is.

Is de kwaliteit gelijkwaardig aan de Europese modellen ?

Ik wil een Dahua IPC-HDW4433C-A 4MP Starlight kopen voor net geen 50 dollar.
Andy is een bekende verkoper die goede Dahua camera’s levert.
Kijk hier maar: https://www.aliexpress.com/store/1200032

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

• Noppesnada
HoppyF schreef op maandag 31 december 2018 @ 11:37:
[...]

Andy is een bekende verkoper die goede Dahua camera’s levert.
Kijk hier maar: https://www.aliexpress.com/store/1200032
Over Andy had ik al gelezen, maar die is een stuk duurder !

Mijn vraag is of de "budgetvriendelijkere" China modellen qua kwaliteit overeenkomen. Ik kan niet echt een goede vergelijking vinden.

Dat ik niet kan upgraden snap ik en accepteer ik.

• Piet91
@Noppesnada Hou er rekening mee dat als je een NVR wil gebruiken dit problemen kan opleveren.
Dahua geeft soms firmware uit waarmee bijv. een 'Chinese' camera's ineens niet meer werken met de NVR.

• Noppesnada
Piet91 schreef op maandag 31 december 2018 @ 11:52:
@Noppesnada Hou er rekening mee dat als je een NVR wil gebruiken dit problemen kan opleveren.
Dahua geeft soms firmware uit waarmee bijv. een 'Chinese' camera's ineens niet meer werken met de NVR.
Ik heb een NVR (geen Dahua) draaien met een variatie aan camera's. De China camera's werken allemaal zonder problemen. De enigste die af en toe "vervelend" doet is de Nederlandse Eminent. Aangezien hiervan de kwaliteit ook niet naar wens is wil ik deze vervangen door een Chinese Dahua.

Dus dat risico durf ik wel te nemen.

• Piet91
@Noppesnada Dan gebruik je dus Onvif of RTSP-stream o.i.d.
Wat ik bedoel is dat zaken als IVS niet meer werken.

Het zijn natuurlijk leukere prijzen, maar ik wilde kwaliteit dus ben direct voor een model met ondersteuning en potentiële firmware updates gegaan.

• HoppyF
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 12:23
Noppesnada schreef op maandag 31 december 2018 @ 11:44:
[...]

Over Andy had ik al gelezen, maar die is een stuk duurder !

Mijn vraag is of de "budgetvriendelijkere" China modellen qua kwaliteit overeenkomen. Ik kan niet echt een goede vergelijking vinden.

Dat ik niet kan upgraden snap ik en accepteer ik.
Je zegt dat je gelijkwaardige kwaliteit zoekt vergeleken met Europese modellen.
Deze vergelijking gaat mank met Chinese versie die niet te upgraden zijn.
Je zit dan immers vast aan wat je op dat moment koopt en garanties zijn er ook niet.
Kijk je alleen naar de prijs dan ben je wel goedkoper uit maar verwacht dan verder ook niet te veel.

Vandaar de tussenoplossing zoals verkoper Andy biedt, wel modellen die te upgraden zijn en toch goedkoper dan hier in de EU.
Het is maar net wat je wilt.

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

• xantos
  • Niet online
Wat is het voordeel van zo'n https://nl.aliexpress.com...ctv-Dome/32580229073.html camera ten opzichte van een Dome model? Ik twijfel namelijk welke ik zal nemen.

• Noppesnada
HoppyF schreef op maandag 31 december 2018 @ 13:34:
[...]

Je zegt dat je gelijkwaardige kwaliteit zoekt vergeleken met Europese modellen.
Deze vergelijking gaat mank met Chinese versie die niet te upgraden zijn.
Je zit dan immers vast aan wat je op dat moment koopt en garanties zijn er ook niet.
Kijk je alleen naar de prijs dan ben je wel goedkoper uit maar verwacht dan verder ook niet te veel.

Vandaar de tussenoplossing zoals verkoper Andy biedt, wel modellen die te upgraden zijn en toch goedkoper dan hier in de EU.
Het is maar net wat je wilt.
Niet helemaal mijn vraag.

Ik snap best dat je niet voor een dubbeltje op de eerste rang kunt zitten en dat verwacht ik ook niet.
Wat ik wel begrepen heb is dat de China camera's eigenlijk niet voor export bedoeld zijn, maar technisch gelijk(waardig?) zijn aan de Europeese modellen. Vandaar mijn vraag of dat zo is en of hier ervaringsdeskundigen zijn.

Ik heb meerdere China camera's draaien zonder issues

Overigens hebben we bij mij op het werk ook een 3 maal een Dahua NVR met 3x 16 Dahua camera's 24/7 draaien. Ook daar sneuvelt er wel eens eentje.

Dit is echter een vraag voor de privé situatie.

• Piet91
xantos schreef op maandag 31 december 2018 @ 13:52:
Wat is het voordeel van zo'n https://nl.aliexpress.com...ctv-Dome/32580229073.html camera ten opzichte van een Dome model? Ik twijfel namelijk welke ik zal nemen.
Dat zijn turret model camera's. Grootste voordeel t.o.v. dome camera's is dat deze geen IR-reflectie hebben.
(IR reflecteert in het glas/plastic van de dome waardoor je allerlei vlekken krijgt in beeld waardoor je uiteindelijk onbruikbaar beeld hebt.

• xantos
  • Niet online
Piet91 schreef op maandag 31 december 2018 @ 13:56:
[...]

Dat zijn turret model camera's. Grootste voordeel t.o.v. dome camera's is dat deze geen IR-reflectie hebben.
(IR reflecteert in het glas/plastic van de dome waardoor je allerlei vlekken krijgt in beeld waardoor je uiteindelijk onbruikbaar beeld hebt.
ah ok, thx! Maar zo'n turret kan iemand wel verdraaien, toch?

• Piet91
xantos schreef op maandag 31 december 2018 @ 13:58:
ah ok, thx! Maar zo'n turret kan iemand wel verdraaien, toch?
Als je een bepaalde schroef losdraait wel ja. Maar dan moet degene net de juiste schroevendraaier/bit bij zich hebben. Zonder zo'n schroevendraaier/bit is de camera niet te verdraaien.

• xantos
  • Niet online
Goed om te weten. Als je bij Andy een camera besteld van laten we zeggen 100 euro, op wat voor extra kosten moet ik dan rekenen?

• Piet91
xantos schreef op maandag 31 december 2018 @ 14:01:
Goed om te weten. Als je bij Andy een camera besteld van laten we zeggen 100 euro, op wat voor extra kosten moet ik dan rekenen?
€0 omdat hij het via een Europees land stuurt o.i.d. (zou wel eens UK kunnen zijn).
Mits je natuurlijk aangeeft dat je van die verzendmethode gebruik wil maken.

Als je in dit topic zoekt op Andy kom je ook genoeg posts hierover tegen.

Ik blijft achter deze post staan: Piet91 in "Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2"
ik222 schreef op maandag 31 december 2018 @ 14:06:
Inderdaad en met het juist gereedschap is een dome ook te verdraaien / slopen... Dat is niet te voorkomen denk ik als iemand echt wil. Ik bedoel een bus zwarte verf schakelt je camera ook uit.
Ros met een koevoet op een dome en die dome is ook kapot (of in ieder geval nagenoeg onbruikbaar).

Tevens denkt men ook wel erg ver door. Men laat zich al lang niet meer afschrikken door camera's; ze geven er zelfs al geen aandacht meer aan. Daarnaast heb je vooral gelegenheidsdieven en die gaan echt niet uitgebreid je camera's onklaar maken; stroom uitzetten en weet ik nog wat veel meer.
Die gaan snel naar binnen, jatten snel spul bij elkaar wat een aantal euro's kan opbrengen en maken dat ze wegkomen.

Piet91 wijzigde deze reactie 31-12-2018 14:11 (51%)

• ik222
Piet91 schreef op maandag 31 december 2018 @ 14:00:
[...]

Als je een bepaalde schroef losdraait wel ja. Maar dan moet degene net de juiste schroevendraaier/bit bij zich hebben. Zonder zo'n schroevendraaier/bit is de camera niet te verdraaien.
Inderdaad en met het juist gereedschap is een dome ook te verdraaien / slopen... Dat is niet te voorkomen denk ik als iemand echt wil. Ik bedoel een bus zwarte verf schakelt je camera ook uit.

• jacovn
ik222 schreef op maandag 31 december 2018 @ 14:06:
[...]

Zorgen dat de cameras elkaar in beeld hebben, of de weg er naar toe.
Ik heb ze voor en achter huis kruislings opgehangen. Weinig mogelijkheid om omgezien naar een camera toe te gaan dan. Maar als iemand zijn gezicht bedekt heb je daar ook niets meer aan.

• Joepla

Joepla

@Noppesnada Ik heb hier sinds zo'n 1,5 jaar alleen maar CN regio Dahua cams & NVR (via Ali dus). Kan niet vergelijken met de "Andycams", maar mijn ervaring is dat ze het prima doen en het ook blijven doen.

• Quindor

Quindor

Veel van ons zijn denk ik wel eens het probleem tegenkomen dat ze op een plek waar ze maar 1 kabel hebben eigenlijk 2 (of zelfs 4) POE camera's willen ophangen, daar zijn oplossingen voor en heb ik een korte video over gemaakt!

• bbn_ldp
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 22-03 19:31
Ik had nog 4st 1mp foscam ipcamera’s maar vindt het nachtzicht niet zo denderend. Zijn nieuwe 2mp Dahua starlight of 4mp camera’s beter? Ik heb plaatsen met straatlicht maar ook zonder. Ook wil ik of een nvr of een nas server nemen voor de opnames. Wat is aan te raden?

bbn_ldp wijzigde deze reactie 01-01-2019 20:45 (17%)

Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6

• bbn_ldp
Quindor schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 18:35:
Veel van ons zijn denk ik wel eens het probleem tegenkomen dat ze op een plek waar ze maar 1 kabel hebben eigenlijk 2 (of zelfs 4) POE camera's willen ophangen, daar zijn oplossingen voor en heb ik een korte video over gemaakt!

[YouTube: IPcam: 2 IP cameras over a single cable]
Heb je typenummers of waar te koop?

• Quindor

Quindor

bbn_ldp schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 21:54:
[...]

Heb je typenummers of waar te koop?
De passieve splitters hebben niet echt een naam helaas, links staan in de video omschrijving op YouTube. Dat zijn affiliate links dus morgen hier niet gepost worden volgens mij.

De Dauha POE Extender is de PFT1300. In de YouTube omschrijving staat ook nog een link naar een 4 poorts actieve POE extender. Die extenders komen neer op een switch die met POE gevoed kan worden en vervolgens 2 of 4 poorten heeft die ook weer POE uitgeven.

• bbn_ldp
Quindor schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 22:04:
[...]

De passieve splitters hebben niet echt een naam helaas, links staan in de video omschrijving op YouTube. Dat zijn affiliate links dus morgen hier niet gepost worden volgens mij.

De Dauha POE Extender is de PFT1300. In de YouTube omschrijving staat ook nog een link naar een 4 poorts actieve POE extender. Die extenders komen neer op een switch die met POE gevoed kan worden en vervolgens 2 of 4 poorten heeft die ook weer POE uitgeven.
Bedankt voor de uitleg. Heb je misschien nog tips voor goede ip camera's voor op de 4 hoeken van een vrijstaand huis. Vooral nachtzicht vind ik belangrijk.

• Quindor

Quindor

bbn_ldp schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 22:21:
[...]

Bedankt voor de uitleg. Heb je misschien nog tips voor goede ip camera's voor op de 4 hoeken van een vrijstaand huis. Vooral nachtzicht vind ik belangrijk.
Het hangt een beetje af van je situatie en wensen, lees nachtzicht en dat is duidelijk.

Ik ben zelf een fan de Dahua 8MP (4K) cameras (heb ik eerder een video van gepost) maar dan komt voornamelijk door de grote resolutie bump van 2MP naar 8MP. Het nut daarvan is echter wel voornamelijk als er iets van licht aanwezig is, in het echte donker blijft er niet veel van het beeld over.

Ik ben daarbij van mening dat dat opgelost kan worden door het gebruik van infrarood verlichting, van de camera's zelf of eventueel door extra IR lampen toe te voegen maar daar zit niet iedereen op te wachten.

Maar, dat gezegd hebbende vind ik daarbij dus de resolutie belangrijker dan het beste nachtzicht wat je kunt krijgen. Voor goed nachtzicht met 4K beeld zijn er betere 4K 12MP camera's die een veel grotere sensor hebben, deze zijn echter ook erg duur (3x zo duur over het algemeen).

Waar de meeste mensen dan op uit komen is Dahua 2MP starlight dome's te gebruiken. Deze blijven ook bij wat minder licht beter beeld (minder ruis) geven. Echter doen ze het ook niet als het echt helemaal donker en zal er alsnog licht of IR licht toegevoegd moeten worden om fatsoenlijk beeld te houden.

Dus het laatste zou ik eens onderzoeken, daarover is al vaker gesproken in dit topic.

• bbn_ldp
Quindor schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 22:29:
[...]

Het hangt een beetje af van je situatie en wensen, lees nachtzicht en dat is duidelijk.

Waar de meeste mensen dan op uit komen is Dahua 2MP starlight dome's te gebruiken. Deze blijven ook bij wat minder licht beter beeld (minder ruis) geven. Echter doen ze het ook niet als het echt helemaal donker en zal er alsnog licht of IR licht toegevoegd moeten worden om fatsoenlijk beeld te houden.

Dus het laatste zou ik eens onderzoeken, daarover is al vaker gesproken in dit topic.
Bedankt ik ga daar verder naar kijken

• xantos
  • Niet online
Piet91 schreef op maandag 31 december 2018 @ 14:06:
[...]

Als je in dit topic zoekt op Andy kom je ook genoeg posts hierover tegen.

Ik blijft achter deze post staan: Piet91 in "Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2"
[...]
Bedankt Piet, ik heb mijn bestelling (HDW4231EM-ASE) bij Andy inmiddels gedaan. Volgens hem hoort daar de "PFB204W" wall mount bij. Dat lijkt qua specifaties in ieder geval te passen. In jouw bericht had je het over de PFB203W maar wellicht past die ook.

_/-\o_

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Ik heb een probleem met mijn Dahua HDW5231R-ZE. Heb de zoom functie laatst gebruikt, maar de camera zoomt nu niet meer zo ver uit als hij dat eerst wel deed. Een reboot of settings reset maakt niets uit. Iemand enig idee?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox

• jacovn
Quindor schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 22:29:
[...]

Dahua heeft nu ook mooie nieuwe starlight units met F1.0 lenzen die het in kleur doet met een klein beetje licht.
Ik heb er 2 gekocht voor de vervanging van mini PTZ units zonder starlight naam. Veel beter beeld door 2 x 6 watt lampjes op de gevel. die lampjes stralen alleen op onze eigen grond. Je ziet dan nog kleur op de weg, beetje detail van water ertussen en de straat aan de overkant.

Dit is een screenshot van de mobile clients van een substream dus lagere resolutie.

• Dxue

Dxue

jacovn schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 12:33:
[...]

Dahua heeft nu ook mooie nieuwe starlight units met F1.0 lenzen die het in kleur doet met een klein beetje licht.
Ik heb er 2 gekocht voor de vervanging van mini PTZ units zonder starlight naam. Veel beter beeld door 2 x 6 watt lampjes op de gevel. die lampjes stralen alleen op onze eigen grond. Je ziet dan nog kleur op de weg, beetje detail van water ertussen en de straat aan de overkant.

[Afbeelding: Rechter]

Dit is een screenshot van de mobile clients van een substream dus lagere resolutie.
Dat ziet er niet slecht uit. Ik wil oude onbekende cams vervangen voor dahua, omdat de oude het niet meer doen. Weer tijd om onderzoek te doen en kijken of er in 1,5 jaar tijd er weer mooie veranderingen zijn geweest

• jacovn
Dxue schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 13:41:
[...]

Dat ziet er niet slecht uit. Ik wil oude onbekende cams vervangen voor dahua, omdat de oude het niet meer doen. Weer tijd om onderzoek te doen en kijken of er in 1,5 jaar tijd er weer mooie veranderingen zijn geweest
het heet bij Dahua "full color" of "Night Color"

Enige nadeel wat ik zo zie is de fixed lens van 3.6 mm, maar afhankelijk van waar je hem toepassen wilt hoeft dat geen probleem te zijn.

zie ook: https://ipcamtalk.com/thr...-full-color-camera.31509/

• BenEco
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online
@jacovn Welk type camera heb jij aangeschaft?

L/L WP Samsung 3.5 & 2.5kW, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/1820/2660Wp Zuid, Nissan Leaf 30kWh Tekna.

• bartje006
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 15-03 19:49
Hoi,

Ik heb een Dahua IPC-HDBW4231F-AS hangen. Deze zit via de UTP kabel aan een Ubiquiti POE switch. Deze switch is verbonden met het Ziggo modem.

Als ik de camera zoek (met de bijgeleverde tool) dan vindt ik niets. Ik lees dat PC en camera op hetzelfde subnet moeten zitten. Maar ik heb van alles al geprobeerd, maar niets werkt.

Iemand enig idee hoe ik verbinding kan maken met de camera?

Bedankt!

• Dxue

Dxue

bartje006 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 18:18:
Hoi,

Ik heb een Dahua IPC-HDBW4231F-AS hangen. Deze zit via de UTP kabel aan een Ubiquiti POE switch. Deze switch is verbonden met het Ziggo modem.

Als ik de camera zoek (met de bijgeleverde tool) dan vindt ik niets. Ik lees dat PC en camera op hetzelfde subnet moeten zitten. Maar ik heb van alles al geprobeerd, maar niets werkt.

Iemand enig idee hoe ik verbinding kan maken met de camera?

Bedankt!
Is het een nieuwe camera? Die zitten namelijk op een voorgeprogrammeerd subnet met een '192nogwat' adres dacht ik. Ik heb zelf een oude router erbij gepakt om de instellingen in de camera te wijzigen voordat ik het in mijn netwerk heb gehangen.

Edit: ter verduidelijking, de oude router heb ik in dezelfde subnet van de camera ingesteld en toen kon ik dus de camera vinden. Als het goed is, staat dat ook in je handleiding. Hoe je dat het beste in jouw situatie kan doen is aan jou en als je geen andere router hebt, moet je in de ziggo modem het lan netwerk adres aanpassen. Info daarover kan je weer googlen

Dxue wijzigde deze reactie 02-01-2019 19:41 (19%)

• bartje006
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 15-03 19:49
Dat heb ik al geprobeerd (modem IP toewijzen in hetzelfde subnet als de IP camera). Maar dat werkt niet.

• Dxue

Dxue

bartje006 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 20:13:
Dat heb ik al geprobeerd (modem IP toewijzen in hetzelfde subnet als de IP camera). Maar dat werkt niet.
Heb je de camera al geprobeerd te resetten? Soms wilt een bedrijf de camera weleens eerst testen en vergeet hem dan te resetten. Knopje kan je wel vinden via google

• jacovn
BenEco schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 17:30:
@jacovn Welk type camera heb jij aangeschaft?
IPC-HDBW4239R-ASE

https://www.dahuasecurity...ts/productDetail/22547?us

De dome vanwege de beugel die ik al had hangen, de turret is er nog niet

• Dxue

Dxue

@bartje006 probeer een app als advanced ip scanner om te achterhalen welk ip de camera heeft. Je hoeft je computer ook geen statische ip te geven.

Ik bedenk me nu een 2e geval, je poe switch is een actieve poe switch of een passieve? Ubiquiti heeft bij mij een SUPER SLECHT imago voor poe switches, omdat ze ook passieve verkopen en die kunnen je apparatuur kapot maken omdat ze niet kijken naar wat het apparaat nodig heeft, die info laten ze dan achterwege. Er zijn er zat met enorm veel kapotte apparatuur die dachten dat het een doa was, maar was een kwestie van 'slechte' poe voedingen

• Quindor

Quindor

@bartje006 @Dxue in het geval van een IP camera zou het niet uit moeten maken of je POE switch Active of Passive doet of zelfs Mode A of Mode B, zo lang deze maar 48v uitstuurt moet het werken tegenwoordig.

Wat ik me wel afvroeg, heb je al geprobeerd de camera rechtstreeks aan je computer te hangen? Je kunt daarvoor een reguliere 12v 1A/2A adapter gebruiken om de camera van stroom te voorzien.

In principe zou zelfs dan hij te vinden moeten zijn met de Dahua IP tool, als je daarin het IP ziet kun je vervolgens je PC een statisch IP geven in die range en daarna zou je ook via die weg bij de camera moeten kunnen om een IP in te stellen die in je normale range valt.

p.s. Heb je daadwerkelijk geïnstalleerd wat er op de CD staat? Het is altijd aan te raden online de nieuwste versie te downloaden. Dahua IP tool/Toolbox vraagt tegenwoordig om te updaten maar ik weet niet of de versie die je nu hebt dat al doet.

Quindor wijzigde deze reactie 03-01-2019 01:53 (15%)

Pagina: 1 ... 29 ... 35 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True