Beste allen,
Als uitbreiding op mijn camera beveiliging ben ik op zoek naar een goede camera om onze lange oprit te filmen.
Het zijn weer donkere dagen in dit jaargetijde en helaas zijn ook de mensen met slechte bedoelingen weer op pad. Afgelopen week bij 4 adressen in onze buurt ingebroken. Na aanleiding van een eerdere inbraakpoging bij ons thuis, heb ik 2 Hikvision DS-2CD2142FWD-IS aangeschaft en deze aangesloten op mijn Synology 413 icm Surveillance Station. Prima beeld aan zowel de voorkant en achterkant van het huis, maar verder dan 10m moet je (zeker in het donker) er niet veel meer van verwachten.
Omdat onze oprit de enige plek is waar mensen nog ongezien op ons terrein kunnen komen, wil ik hier ook graag een bewakingscamera plaatsen. Ik zal hieronder de wensen plaatsen, waarbij ik ook nog enkele vragen zal zetten. Ik hoop dat mensen met ervaring hier een antwoord op weten.
* Full HD opnames
* moet werken icm Synology Surveillance Station
* een goed nachtzicht hebben. Bij de Hikvision camera's soms last van vuil of vocht op de dome, waardoor
IR wordt weerkaatst.
* Varifocus (gemotoriseerd) ivm de lengte van onze oprit. Camera wordt aan het einde gemonteerd en moet
ook het begin van de oprit goed beeld kunnen weergeven.
* Stroomvoorziening moet via PoE (Power over Ethernet) lopen
* vandaal/vocht proof zijn
* minimaal 20 fps hebben bij hoogste resolutie.
* Standaard detecties hebben (beweging, geluid, intruder, cross line) Alhoewel ik dit nu via SS heb lopen.
*Max prijs 400. Liefst nog iets goedkoper zonder teveel in leveren op de wensen.
Een vraag bij deze is of Surveillance Station tijdens het opnemen de camera zo kan aansturen, dat deze automatisch het bewegende object kan volgen en zo een duidelijk beeld van degene of hetgene kan opnemen wat bij ons op de oprit loopt/beweegt.
Een 2e vraag is of het idd verstandig is om een bullet camera aan te schaffen? De domes van Hikvision die ik nu heb, hebben tot 5 a 7 m goed nachtzicht, maar daarna houdt het niet meer over. Veel last van lichtvlekken bij bewegende objecten etc.
Een laatste vraag is hoe het nachtbeeld zo goed mogelijk te krijgen? Na veel gezocht te hebben, kom ik toch vaak tegen dat de camera's iets van licht moeten opvangen. Dus of een goede IR dekking vanuit de camera zelf of licht wat 's nacht al aanwezig is. Bijvoorbeeld lantaarnpaal of buitenlicht van de woning. Met de hikvisions heb ikdus vaak dat bewegende objecten als een vlek voorbij schieten. Ergens las ik ook dat het aantal megapixel hier voor veel ruis kan zorgen . De Hikvisions zijn beide 4 MP.
Ik gebruik op dit moment dus een :
* Synology 413 icm Surveillance Station
* Netgear Prosafe GS110TP
* Dlink 868L
Zelf al veelvuldig rondgekeken, met name ook op de pagina van Hikvision. Echter is het moielijk daar de specifieke eisen als filter in te stellen. Zo moet je elk product afzonderlijk aanklikken om te kijken of deze voldoet. De Darkfighter serie leek mij wel interessant, maar gisteren kwam ik deze tegen:
AVTECH DGM1306 - 2MP IR Bullet IP Camera -
https://www.ipcam-shop.nl/avtech-dgm1306.html
Ik ken het merk AVTECH niet, maar de specificaties zijn goed volgens mij.
Wellicht dat iemand jullie mij van advies kan voorzien en mijn vragen tevens kan beantwoorden?
Alvast dank voor het meedenken.
Mvg.
Mark