Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRob87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:48
Afbeeldingslocatie: https://shqg5w.db.files.1drv.com/y4mC6RCJlL-pAyUzR0MecB2_pa_YYC75odyW05o5DWVrsH6qY--sHdq2RPY1XwdXNvOk8dfA3u_DbJdFTIBZByOG6C97iAq9hFIETzs3C5t7OtfyCvcjPwNUsyy_JMGR0sBFQ6TCL_VbCapVj6FtY5ErSI2I_nxM9YzhUQ2jDlEXqi7fXXUowpzNohNahaMyHIFszLgQl2HzqI2BrPKT_pEgQ?width=660&height=495&cropmode=none

Tijdens mijn zoektocht naar informatie over beveiligingscamera's stuitte ik op dit topic.
Ik zou graag een camera willen plaatsen die de entree en oprit van onze woning monitort.
Tijdens de bouw van onze woning heb ik twee loze leidingen laten leggen naar de garage.
Er ligt inmiddels een CAT6 kabel van het patch paneel in de meterkast naar de garage.
In de meterkast hangt een POE+ switch dus de camera die ik zoek ondersteunt bij voorkeur POE.

Op dit moment weet ik nog niet wat ik als NVR ga gebruiken. Ik heb ervaring met het systeem van Synology.
Daarnaast maak ik gebruik van Domoticz in combinatie met Homebridge als domotica systeem in huis.

Ik zou het mooi vinden dat wanneer de camera PTZ heeft en iemand op de bel drukt de camera naar
een preset lokatie draait. Dit wordt in huis weergeven op een tabled aan de muur met Dashticz.
Daarnaast om het geheel WAF te houden zou het mooi zijn als de camera zichtbaar gemaakt kan worden
in de woning app van Apple (homekit). Dat mag ook via een homebridge plugin.

Op Aliexpress kom ik veel camera's tegen, maar om eerlijk te zijn zie ik door de bomen het bos niet meer.
De ene heeft wel nachtzicht, andere niet. En dan zit je nog met het focus punt.

Ik ben erg benieuwd welke camera jullie aanraden voor de situatie.

-EDIT-

Deze LINK camera lijkt mij wel mooi. Helaas ondersteunt het geen PTZ.

[ Voor 16% gewijzigd door iRob87 op 03-11-2018 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:24

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Erik2B schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 11:33:
@joepla 4db zou al veel schelen. Had jij ook de ventilatie bij de fan groter gemaakt?
Nee, alleen de fan vervangen. Ik hou er rekening mee dat ik misschien ooit het spul weer eens doorverkoop, dan is het fijn dat het nog goed eruit ziet. Een flink gat op een plek waar het niet hoort, maakt evt. verkoop een stuk lastiger.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik2B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:05
Ok, ja daar heb je helemaal gelijk ik. Blij dat het geluidsniveau al redelijk omlaag gaat.

Bedankt in ieder geval.
Joepla schreef op zondag 4 november 2018 @ 00:10:
[...]

Nee, alleen de fan vervangen. Ik hou er rekening mee dat ik misschien ooit het spul weer eens doorverkoop, dan is het fijn dat het nog goed eruit ziet. Een flink gat op een plek waar het niet hoort, maakt evt. verkoop een stuk lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidoweb55
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22:22
iRob87 schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 17:25:
[Afbeelding]

Tijdens mijn zoektocht naar informatie over beveiligingscamera's stuitte ik op dit topic.
Ik zou graag een camera willen plaatsen die de entree en oprit van onze woning monitort.
Tijdens de bouw van onze woning heb ik twee loze leidingen laten leggen naar de garage.
Er ligt inmiddels een CAT6 kabel van het patch paneel in de meterkast naar de garage.
In de meterkast hangt een POE+ switch dus de camera die ik zoek ondersteunt bij voorkeur POE.

Op dit moment weet ik nog niet wat ik als NVR ga gebruiken. Ik heb ervaring met het systeem van Synology.
Daarnaast maak ik gebruik van Domoticz in combinatie met Homebridge als domotica systeem in huis.

Ik zou het mooi vinden dat wanneer de camera PTZ heeft en iemand op de bel drukt de camera naar
een preset lokatie draait. Dit wordt in huis weergeven op een tabled aan de muur met Dashticz.
Daarnaast om het geheel WAF te houden zou het mooi zijn als de camera zichtbaar gemaakt kan worden

Op Aliexpress kom ik veel camera's tegen, maar om eerlijk te zijn zie ik door de bomen het bos niet meer.

-EDIT-

iRob87 schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 17:25:
[Afbeelding]

-EDIT-

Fantastisch mooi huis en goed dat je al een leiding hebt liggen.

Bedenk eerst wát voor camera model je wilt. Dome, turret, bullet.
Je noemt PTZ, maar je kan je afvragen of je dat voor zo’n kleine ruimte moet willen. Een 4 mm dome kan je goed uitrichten en pakt meer dan voldoende, de oprit van je buren filmen is denk ik niet nodig en dan is de angle van een 4mm voldoende.

Als je een camera met Poe ondersteuning wilt kan je werken met POe injectors, of (en dat heeft mijn voorkeur) een NVR (Network video recorder) met ingebouwde poe switch.

In heb zelf een nvr en geen ervaring met NAS + poe injectors maar lees geregeld dat een Nas niet voldoet qua lees en schrijfsnelheid. Een nvr met ingebouwde switch is maar iets duurder dan losse poe injectoren.

Je vragen over apps en dasboards kan in niet beantwoorden. Ben zelf nog heel erg zoekend naar een app die mijn Hue lampen, camera beelden en sonos in 1 scherm kan tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:27
Guidoweb55 schreef op maandag 5 november 2018 @ 09:05:
[...]

[...]

Als je een camera met Poe ondersteuning wilt kan je werken met POe injectors, of (en dat heeft mijn voorkeur) een NVR (Network video recorder) met ingebouwde poe switch.

[...]
Ik lees vaak dat dergelijke NVR's een point-to-point verbinding opzetten met de IP cam, dat is vaak onnodig omdat het netwerk er toch al ligt en ik daar gewoon alles op in wil prikken (NVR, IP cams) en je dan ook direct een stuk flexibeler bent wat betreft de bekabeling. Met een dergelijke NVR zou het betekenen dat je dedicated kabels moet leggen van NVR naar iedere IP cam en je ook niet van buitenaf (smartphone of externe locate) bij de camera's kan. Dat zou wel een gemis zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05:58
Met de nvr-ren van tegenwoordig kun je prima met een appje van buiten huis inloggen en meekijken (en eventuele opnames bekijken)

Betreffende de bekabeling, ja als je het goed wilt doen gaat er vanaf elke camera naar de nvr een aparte utp kanel, je wilt toch niet dat je camera’s offline gaat als je netwerk down is / eruit ligt?

Ik gebruik zelf een hikvision nvr en op de ingebouwde 4poorts poe switch zitten momenteel 3 camera’s (turret), Hikvision heeft een prima app die alles kan wat ik nodig heb

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie1995
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 23-12-2020
Hallo.

Kan iemand mij vertellen of dit een orgineel product is van hikvision.
Het prijs verschil is ruim 100 euro.
https://www.megekko.nl/pr...werk-Video-Recorder--NVR-

Ik zie kwa specificaties geen verschil. Deze is geschikt voor ip camara’s ?
Iemand ervaring met deze website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:49

Bob

shure-fan schreef op maandag 5 november 2018 @ 15:13:
Met de nvr-ren van tegenwoordig kun je prima met een appje van buiten huis inloggen en meekijken (en eventuele opnames bekijken)

Betreffende de bekabeling, ja als je het goed wilt doen gaat er vanaf elke camera naar de nvr een aparte utp kanel, je wilt toch niet dat je camera’s offline gaat als je netwerk down is / eruit ligt?

Ik gebruik zelf een hikvision nvr en op de ingebouwde 4poorts poe switch zitten momenteel 3 camera’s (turret), Hikvision heeft een prima app die alles kan wat ik nodig heb
Je wil toch gewoon niet dat je netwerk ooit down gaat? Of gebruik je switches die 4 keer per jaar panne hebben? IMO leg je eerst een goed netwerk aan en sluit je dan op een logische wijze je cameras aan. Wat dikwijls wil zeggen dat de cameras niet rechstreeks op de server/NVR/... aangesloten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18:19
Waarom zou een camera niet rechtstreeks op een switch kunnen, eventueel via een aparte PoE. Om welke bitrate gaat dat nou? Ga ik er vanuit dat je een 1Gb LAN hebt. Trouwens de meeste camera's hebben maar een 100Mb NIC.

En naar een beetje NAS kan ook prima (wederom 1Gb LAN).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie1995
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 23-12-2020
Vandaag mijn eerste echte ip camara binnen gekregen.
De hikvision DS-2CD2143G0-I.
Was even stoeien met de software. Morgen komt de hikvision ds 7616 binnen met nog 2 camara's en een hdd. eens kijken wat er allemaal in te stellen is opde nvr.
Het beeld is wel stukken beter. De vorige camara's waren 1.3 mp.

Hier bij een foto van net.
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/25ggks3.png kleur.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/1jkjkg.png zwart/wit

[ Voor 19% gewijzigd door Tommie1995 op 08-11-2018 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Hoewel ik privacy altijd hoog in het vaandel heb, ben ik, nadat ik eens aan de slag ging met Domoticz ook op het punt gekomen dat ik camera's ga gebruiken om mijn eigendom te beschermen maar ook om een betere nachtrust te hebben (ga ik jullie verder niet mee lastig vallen).
De inkopen zijn inmiddels gedaan:
  • Één Hikvision DS-2CD2142FWD-IS
  • Één Hikvision DS-2CD3145F-I
  • Één Hikvision DS-2CD7254F-EIZ
  • Twee ophangbeugels
  • Één Zyxel GS1900-8HP 8 POE switch
Één van de camera's is nog met de trekschuit oid onderweg vanuit China, maar de rest heb ik al in huis. Ik wil de beelden gaan vastleggen op mijn Synology 218play en heb daar al het benodigde pakket geïnstalleerd. Vanwege de stabiliteit heb ik gekozen voor wired IP-camera's en daarvoor moet ik nog cat 6 kabel aanschaffen.

Wat het precieze verschil tussen beide camera's is, heb ik eigenlijk nergens kunnen ontdekken, maar het de bedoeling om één camera aan de voorzijde te hangen, bij de garagepoort onder het afdak, om de oprit en voordeur in de gaten te houden en de andere camera (met muurbeugel) aan de achterzijde. Voor zover ik heb kunnen ontdekken, zouden deze Hikvisions geen 'backdoor probleem' hebben, maar ik vraag me ook af of dat sowieso een probleem is als ik voor het vastleggen en uitkijken de software van Synology gebruik, of gaat dat niet omdat het ook gekoppeld moet worden met Domoticz? Wellicht dat iemand hier het antwoord daarop weet? _/-\o_

Het is mijn bedoeling om de beelden van de 2 camera's via de Zyxel naar de modem te sturen (waarop natuurlijk ook de NAS zit).

Omdat ik een complete noob op dit gebied ben (en op de rest van domotica) heb ik geprobeerd om een beetje een balans te houden tussen kosten en kwaliteit, maar desondanks wil ik wel dat het een stabiel systeem is.
Gaat dit zo lukken of heb ik ergens nog iets vergeten, danwel maak ik ergens een grote denkfout? Alle adviezen en tips zijn van harte welkom. :)
715289 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 09:39:
[...]

Ik heb hier wel eens mee gespeeld. De speeddry is een gadget die op een nieuwe of met Rain-X ingesmeerde koepel goed werkt, maar op de duur zijn meerwaarde verliest als de koepel vuiler word.

De laser focus assist is wel fraai, al blijf ik liever mijn Hanwha XNP-6370RH die dankzij de IR voor genoeg contrast zorgt om altijd in focus te zijn. Ook vind ik de UI prettiger van de Hanwha en de Axis verschrikkelijk (waar is mijn beeld als ik instellingen wijzig).
Sorry, maar Rain-X is eigenlijk ook maar troep...
Er zijn veel beter middeltjes op de markt: zelf heb ik wel goede ervaringen met Gyeon Q² View Window Coating Kit. Het kost een paar cent, maar werkt vele malen beter dan Rain-X. Wat je over hebt kun je gebruiken op het vizier van je motorhelm en/of autoruiten of natuurlijk gewoon bewaren voor een nieuwe behandeling. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Peatsmoke op 13-11-2018 13:59 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-01 16:09

xychix

FreeBSD Rules !

Ik ben op zoek naar een camera die:
  • Zo klein mogelijk is zodat hij niet als een gedrocht aan de muur hangt
  • Motion detection doet
  • Een alarm afgeeft bij motion detection (sms,http,email allemaal goed)
  • kan wegschrijven naar NAS en dit dus alleen doet bij beweging
  • Wifi heeft
Vooral deze laatste optie is helaas niet als optie te kiezen in pricewatch.

Welke cam bevelen jullie aan?

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-05 08:25

Dxue

PSN:EvilDrunk

EOSfoto schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 17:56:
Hoewel ik privacy altijd hoog in het vaandel heb, ben ik, nadat ik eens aan de slag ging met Domoticz ook op het punt gekomen dat ik camera's ga gebruiken om mijn eigendom te beschermen maar ook om een betere nachtrust te hebben (ga ik jullie verder niet mee lastig vallen).
De inkopen zijn inmiddels gedaan:
  • Één Hikvision DS-2CD2142FWD-IS
  • Één Hikvision DS-2CD3145F-I
  • Één Hikvision DS-2CD7254F-EIZ
  • Twee ophangbeugels
  • Één Zyxel GS1900-8HP 8 POE switch
Één van de camera's is nog met de trekschuit oid onderweg vanuit China, maar de rest heb ik al in huis. Ik wil de beelden gaan vastleggen op mijn Synology 218play en heb daar al het benodigde pakket geïnstalleerd. Vanwege de stabiliteit heb ik gekozen voor wired IP-camera's en daarvoor moet ik nog cat 6 kabel aanschaffen.

Wat het precieze verschil tussen beide camera's is, heb ik eigenlijk nergens kunnen ontdekken, maar het de bedoeling om één camera aan de voorzijde te hangen, bij de garagepoort onder het afdak, om de oprit en voordeur in de gaten te houden en de andere camera (met muurbeugel) aan de achterzijde. Voor zover ik heb kunnen ontdekken, zouden deze Hikvisions geen 'backdoor probleem' hebben, maar ik vraag me ook af of dat sowieso een probleem is als ik voor het vastleggen en uitkijken de software van Synology gebruik, of gaat dat niet omdat het ook gekoppeld moet worden met Domoticz? Wellicht dat iemand hier het antwoord daarop weet? _/-\o_

Het is mijn bedoeling om de beelden van de 2 camera's via de Zyxel naar de modem te sturen (waarop natuurlijk ook de NAS zit).

Omdat ik een complete noob op dit gebied ben (en op de rest van domotica) heb ik geprobeerd om een beetje een balans te houden tussen kosten en kwaliteit, maar desondanks wil ik wel dat het een stabiel systeem is.
Gaat dit zo lukken of heb ik ergens nog iets vergeten, danwel maak ik ergens een grote denkfout? Alle adviezen en tips zijn van harte welkom. :)

[...]

Sorry, maar Rain-X is eigenlijk ook maar troep...
Er zijn veel beter middeltjes op de markt: zelf heb ik wel goede ervaringen met Gyeon Q² View Window Coating Kit. Het kost een paar cent, maar werkt vele malen beter dan Rain-X. Wat je over hebt kun je gebruiken op het vizier van je motorhelm en/of autoruiten of natuurlijk gewoon bewaren voor een nieuwe behandeling. ;)
ik werk zelf niet met een nas, maar is het niet zo als je de camera's via de modem afsluit van het internet, dat ze nooit naar huis kunnen 'bellen'? ik gebruik zelf een vpn om van afstand in te loggen en dan 'lokaal' de streams te bekijken.

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Dxue schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 19:17:
[...]

ik werk zelf niet met een nas, maar is het niet zo als je de camera's via de modem afsluit van het internet, dat ze nooit naar huis kunnen 'bellen'? ik gebruik zelf een vpn om van afstand in te loggen en dan 'lokaal' de streams te bekijken.
Ik ben ook niet bang dat de cam maar buiten belt,
Als ik bij motion detection een extra file op mijn NAS geplaatst krijg kan ik daar zelf ook nog weer wat alarmen etc op bouwen. Bovendien vindt ik storage op microSDCards vervelend, die leven nooit lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-05 08:25

Dxue

PSN:EvilDrunk

motion detection is vaak in een software pakket wel in te stellen. ik heb zelf alleen ervaring met dahua, en daar kan je het ook op de camera instellen, maar aangezien ik die niet gebruik, weet ik niet of je daarmee ook naar een ander apparaat kan laten opnemen of niet. ik gebruik zelf nvr en via die software heb ik motion detection ingesteld (moet even checken of die het dan via de camera hardware doet of via de nvr, geen idee hoe ik daar trouwens achter kom). als iemand weet hoe je dat kan achterhalen, kan ik dat wel een keer checken.

als het goed is, kan je synology software motion detection gebruiken en en kan je er alarmen mee instellen. vaak (als het al niet altijd is) hangt het het meer van de software af, dan van de camera).

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:38
Net een stukje bij opgelicht over beveiligings camera's.

Dat IP cameras makkelijk te hacken zijn, voornamelijk dat mensen hun standaard wachtwoord en gebruikersnaam niet veranderen.

Hebben jullie nog tips ?

Ik krijg van de week de. Xiaomi Mijia 1080P FHD Smart IP Camera binnen wat me toch wel beangstigend maakt na de uitZending .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remondoo
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-05 12:59
Zolang jij je apparatuur aan het internet verbindt om van afstand je camera te beheren zijn er altijd mogelijkheden voor kwaadwillende... maar je kan dit risico uiteraard wel beperken.

Er zijn bots op het web actief die continue apparaten aan het scannen zijn op kwetsbaarheden. Een van deze kwetsbaarheden kan een standaard gebruikersnaam en wachtwoord zijn. Veel IoT apparaten zitten helaas vol met kwetsbaarheden.

Mijn advies zal daarom ook zijn om je IP Camera niet aan het internet te hangen, maar deze via een VPN te beheren. Ook even kijken of de UPnP service uitstaat op zowel je camera als router. Er zijn zat topics op Tweakers te vinden die hier meer over vertellen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
Dxue schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 19:17:
[...]

:?
Volgens mij had je het verkeerde topic in de quote gezet, toch?
MarioMark1541 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 22:09:

Dat IP cameras makkelijk te hacken zijn, voornamelijk dat mensen hun standaard wachtwoord en gebruikersnaam niet veranderen.

Hebben jullie nog tips ?

Ik krijg van de week de. Xiaomi Mijia 1080P FHD Smart IP Camera binnen wat me toch wel beangstigend maakt na de uitZending .....
Volgens mij valt het allemaal wel mee, als je tenminste de standaard regels in acht neemt. Als je inderdaad een standaard wachtwoord gebruikt, denk ik dat de tijd voor jou (in figuurlijke zin) nog niet rijp is om aan beveiligingscamera's te beginnen.
Van de andere kan is het ook wel zo dat je niet paranoïde moet worden. Hier staat er ook nog een stukje over te lezen.
remondoo schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 22:43:
Zolang jij je apparatuur aan het internet verbindt om van afstand je camera te beheren zijn er altijd mogelijkheden voor kwaadwillende... maar je kan dit risico uiteraard wel beperken.

Er zijn bots op het web actief die continue apparaten aan het scannen zijn op kwetsbaarheden. Een van deze kwetsbaarheden kan een standaard gebruikersnaam en wachtwoord zijn. Veel IoT apparaten zitten helaas vol met kwetsbaarheden.

Mijn advies zal daarom ook zijn om je IP Camera niet aan het internet te hangen, maar deze via een VPN te beheren. Ook even kijken of de UPnP service uitstaat op zowel je camera als router. Er zijn zat topics op Tweakers te vinden die hier meer over vertellen!
Heb inmiddels één camera aangesloten (er is nog een PTZ van Hikvision erbij gekomen, die ik niet voorbij kon laten gaan op Ebay 8) ), die ook aan de voorzijde komt te hangen.
Voorlopig (totdat ik het uitgevogeld heb hoe ik een VPN kan opzetten en gebruiken voor de cams) laat ik ze nog even van het WAN af.

[ Voor 70% gewijzigd door Peatsmoke op 14-11-2018 05:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:08
MarioMark1541 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 22:09:

Hebben jullie nog tips ?

Heb de uitzending niet gezien maar je kunt over het algemeen stellen dat je je wachtwoorden altijd moet veranderen en niet standaard moet laten staan.
Verder zal het niet nodig hoeven te zijn je camera op afstand te beheren.
Waarom zou je zo nodig de configuratie op afstand willen aanpassen?
Zet remote beheer dus gewoon uit.
Streams wil je wel op afstand kunnen bekijken maar ook daar zorg je ervoor dat er een account/wachtwoord beveiliging op zit.
In het slechtste geval zal een hacker dit wellicht kunnen onderscheppen. Ik zou zeggen succes ermee dan want dan mag hij 24/7 naar mijn voortuin kijken waar 99,99% van de tijd niets gebeurt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
HoppyF schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:20:
[...]

Heb de uitzending niet gezien maar je kunt over het algemeen stellen dat je je wachtwoorden altijd moet veranderen en niet standaard moet laten staan.
Verder zal het niet nodig hoeven te zijn je camera op afstand te beheren.
Waarom zou je zo nodig de configuratie op afstand willen aanpassen?
Zet remote beheer dus gewoon uit.
Streams wil je wel op afstand kunnen bekijken maar ook daar zorg je ervoor dat er een account/wachtwoord beveiliging op zit.
In het slechtste geval zal een hacker dit wellicht kunnen onderscheppen. Ik zou zeggen succes ermee dan want dan mag hij 24/7 naar mijn voortuin kijken waar 99,99% van de tijd niets gebeurt. :P
Maar ik heb een IP camera voor binnen da's toch ff wat anders toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
MarioMark1541 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:30:
[...]

Maar ik heb een IP camera voor binnen da's toch ff wat anders toch
Misschien wel.
Maar ik neem aan dat je geen camera binnen hebt hangen om je eigen privé activiteiten de hele dag op te nemen. Het zal meer gaan om tijdens je afwezigheid ongewenst bezoek in de gaten te kunnen houden.
Hoe dan ook is een goed account/wachtwoord op de stream zeker noodzakelijk.
Mocht je dit nog onvoldoende vinden dan alles via een VPN laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
HoppyF schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:35:
[...]

Misschien wel.
Maar ik neem aan dat je geen camera binnen hebt hangen om je eigen privé activiteiten de hele dag op te nemen. Het zal meer gaan om tijdens je afwezigheid ongewenst bezoek in de gaten te kunnen houden.
Hoe dan ook is een goed account/wachtwoord op de stream zeker noodzakelijk.
Mocht je dit nog onvoldoende vinden dan alles via een VPN laten lopen.
Precies dat.

Alleen als ik niet thuis ben / s nachts niet continu opnemen .
Kan je zoiets wel instellen eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
MarioMark1541 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:39:
[...]

Precies dat.

Alleen als ik niet thuis ben / s nachts niet continu opnemen .
Kan je zoiets wel instellen eigenlijk?
Ligt aan het merk/model camera maar meestal kun je prima opgeven wanneer je iets opgenomen wilt hebben. Continu gedurende een bepaalde tijd of bij bewegingsdetectie of alarm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
HoppyF schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:43:
[...]

Ligt aan het merk/model camera maar meestal kun je prima opgeven wanneer je iets opgenomen wilt hebben. Continu gedurende een bepaalde tijd of bij bewegingsdetectie of alarm.
Ik kom heb deze besteld:

Xiaomi Mijia 1080P FHD Smart IP Camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik maak zelf d.m.v. OpenVPN op de router verbinding met de camera's.
Voordeel daarvan is dat ik ook gelijk bij ander apparaten kan zoals de NAS.
Werkt uitstekend en veel veiliger dan poorten openzetten of andere oplossingen (zoals via een cloud o.i.d.).
Op deze manier kun je ook in je router je camera('s) verbieden om contact te maken met internet; iets wat tegenwoordig ook zo ongeveer noodzakelijk is omdat steeds meer apparatuur (zonder dat je het weet) verbinding zit te maken met ip-adressen en servers.
Daarnaast heeft een gebruikersnaam en (goed) wachtwoord weinig zin als de camera's nog steeds tal van kwetsbaarheden heeft.
De afgelopen jaren zijn er genoeg nieuwsberichten geweest hierover.

En dankzij deze perikelen heb je dus bijvoorbeeld sites als http://www.insecam.org/en/ waar talloze camera's op staan met live feed waar de hele wereld dus kan meegenieten van jouw beelden.
Kan iedereen zien wanneer je thuis komt of juist weg gaat en men zelfs je text overlay kan aanpassen zoals zoals hier en hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:18
In verband met ruimte gebrek en toch mijn tuin in de gaten willen kunnen houden kwam ik op de Logitech Circle 2 terecht. Deze heeft een mount om direct op een raam te kunnen bevestigen; https://www.coolblue.nl/p...le-2-raambevestiging.html

Weet iemand of er ook andere merken zijn die zoiets aanbieden? Liefst zoiets waarmee je direct op een NAS kan opslaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20:51
xychix schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 18:34:
Ik ben op zoek naar een camera die:
  • Zo klein mogelijk is zodat hij niet als een gedrocht aan de muur hangt
  • Motion detection doet
  • Een alarm afgeeft bij motion detection (sms,http,email allemaal goed)
  • kan wegschrijven naar NAS en dit dus alleen doet bij beweging
  • Wifi heeft
Vooral deze laatste optie is helaas niet als optie te kiezen in pricewatch.

Welke cam bevelen jullie aan?
https://www.ipcam-shop.nl/dahua-ipc-c26ep-looc.html ?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Siete
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 03:38
Gisterenavond heeft mijn DS-2CD2185FWD-IS camera zijn dienst wederom bewezen. Rond 18.50 werd het windscherm van mijn vriendin haar scooter gejat en dit is mooi in 4k met 8 megapixel vastgelegd. Zelf ben ik woonachtig in Amsterdam en mijn vriendin had haar scooter voor mijn deur geparkeerd. Je ziet de jonge daders eerst voorbij rijden in hun verkenningstocht. Daarna keren ze terug en slaan hun slag. Hierbij kijken ze een aantal keer bang om zich heen, waardoor ze ook mooi in de camera kijken.
Zaterdag afspraak bij de politie om de aangifte op te nemen met de beelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
Siete schreef op donderdag 15 november 2018 @ 11:42:
Gisterenavond heeft mijn DS-2CD2185FWD-IS camera zijn dienst wederom bewezen. Rond 18.50 werd het windscherm van mijn vriendin haar scooter gejat en dit is mooi in 4k met 8 megapixel vastgelegd. Zelf ben ik woonachtig in Amsterdam en mijn vriendin had haar scooter voor mijn deur geparkeerd. Je ziet de jonge daders eerst voorbij rijden in hun verkenningstocht. Daarna keren ze terug en slaan hun slag. Hierbij kijken ze een aantal keer bang om zich heen, waardoor ze ook mooi in de camera kijken.
Dat is allemaal leuk en aardig, maar hoeveel i er werkelijk op te zien? Ik bedoel: is het kenteken leesbaar, zijn de gezichten herkenbaar of kan iemand met 100% zekerheid geïdentificeerd worden adhv beelden?
Bij sluitertijden die kleiner zijn dan 1/50 hoef je in het donker eigenlijk weinig of niets te verwachten. Het is dan leuk dat je kunt zeggen: het waren twee Noord-Europese types op een scooter, maar als je geen 100% herkenning hebt, heb je eigenlijk nog niets.
Camera's kun je het best zo opzichtig mogelijk hangen, want ze schrikken meer af dan dat ze daadwerkelijk als bewijs kunnen dienen, zeker in de nachtelijke uren icm groothoek objectief, zeker als je consumentenmodellen hebt hangen.

• HoppyF
EOSfoto schreef op donderdag 15 november 2018 @ 18:45:
[...]

Dat is allemaal leuk en aardig, maar hoeveel i er werkelijk op te zien? Ik bedoel: is het kenteken leesbaar, zijn de gezichten herkenbaar of kan iemand met 100% zekerheid geïdentificeerd worden adhv beelden?
Bij sluitertijden die kleiner zijn dan 1/50 hoef je in het donker eigenlijk weinig of niets te verwachten. Het is dan leuk dat je kunt zeggen: het waren twee Noord-Europese types op een scooter, maar als je geen 100% herkenning hebt, heb je eigenlijk nog niets.
Camera's kun je het best zo opzichtig mogelijk hangen, want ze schrikken meer af dan dat ze daadwerkelijk als bewijs kunnen dienen, zeker in de nachtelijke uren icm groothoek objectief, zeker als je consumentenmodellen hebt hangen.
Honderd procent zekerheid krijg je nooit.
Het gaat om ondersteunend bewijs te leveren of om de opsporing op gang te helpen.
Wellicht kan @Siete een voorbeeld plaatje uploaden hier (desnoods met zijn eigen hoofd erop!) om de kwaliteit van het plaatje te kunnen beoordelen.
Gelukkig wordt de kwaliteit van de beveiligingscamera's de laatste jaren steeds beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Siete
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 03:38
HoppyF schreef op donderdag 15 november 2018 @ 19:16:
[...]

Honderd procent zekerheid krijg je nooit.
Het gaat om ondersteunend bewijs te leveren of om de opsporing op gang te helpen.
Wellicht kan @Siete een voorbeeld plaatje uploaden hier (desnoods met zijn eigen hoofd erop!) om de kwaliteit van het plaatje te kunnen beoordelen.
Gelukkig wordt de kwaliteit van de beveiligingscamera's de laatste jaren steeds beter.
Ik moet erbij vertellen dat mijn straat altijd verlicht is in het donker. Hierdoor gaat hij nooit op de nachtmodus. Ik kan foto’s uploaden mocht men geïnteresseerd zijn, maar de dader is duidelijk te herkennen vanuit meerdere gezichtspunten. Mede omdat hij meerdere keren in de camera keek. Kentekens kan ik ook prima lezen wanneer ze stilstaan. Rijdend is lastig.

• HoppyF
Siete schreef op donderdag 15 november 2018 @ 19:46:
[...]

Ik moet erbij vertellen dat mijn straat altijd verlicht is in het donker. Hierdoor gaat hij nooit op de nachtmodus. Ik kan foto’s uploaden mocht men geïnteresseerd zijn, maar de dader is duidelijk te herkennen vanuit meerdere gezichtspunten. Mede omdat hij meerdere keren in de camera keek. Kentekens kan ik ook prima lezen wanneer ze stilstaan. Rijdend is lastig.
Wat mij betreft duidelijk.
In nachtmodus is het beeld zwart/wit dus blijft het altijd wat lastiger een beeld te beoordelen.
Kentekens leesbaar maken blijft altijd lastig hiervoor zou je een aparte camera moeten gaan gebruiken maar tegelijkertijd is dit een probleem omdat je dan alle passanten in de gaten aan het houden bent.
Dat is ook nie de bedoeling.
Kwaadwillenden gebruiken toch een gestolen kentekenplaat dus in die zin heb je er ook niets aan.

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-05 21:50
Kentekens opnemen kun je natuurlijk niet meer onder de noemer “staat toevallig ook in beeld bij filmen van mijn eigendom” doen.

Mijn buren klaagden al of ze hun kenteken op moesten geven toen ze de cameras gemonteerd zagen. Heb wel al een IR lamp met 10 graden hoek ervoor gekocht. Kan hem plat op garagedak leggen en op de toegangsweg richten. Dat zie je dan haast niet.
Maar dan moet er weer een pc draaien met ALPR of iets dergelijks.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
Nou, ik ben wellicht wat getekend door het verleden, vandaar dat die camera's ook nu hangen en voor mij de dag alweer begonnen begonnen is...
De kwaliteit van consumentencamera's is de laatste jaren met sprongen vooruit gegaan, maar ze halen het niet bij de professionele (die ook makkelijk het tienvoudige kosten). Bij veel particulieren hangen inmiddels betere camera's dan bij de lokale pomphouder of supermarkt, maar stilstaande beelden blijven gewoon een probleem en daar moeten veel opsporingsinstanties het toch van hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Siete schreef op donderdag 15 november 2018 @ 11:42:
En nu maar hopen dat men daar ook echt wat mee doet. Mijn ervaring is dat veel diefstal/beschadiging niet veel verder komt dan de aangifte (die je veelal zelf invult via internet). Men heeft het druk met Sinterklaasfeesten beveiligen andere prioriteiten.

Onlangs een diefstal gerapporteerd, waarbij een sterk vermoeden bestond wie de dader was en waarbij de betrokkenen hadden aangegeven zeer graag met de politie te willen overleggen om info over te dragen.. Aangifte gedaan en na 2 dagen een berichtje dat het daarbij bleef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03 14:20
Ben op zoek naar een goede deur intercom met camera, ik heb al een NVR van Dahua,
alleen kan ik geen goede deur intercom met camara vinden van Dahua.

Zou Hikvision ook werken met een NVR van Dahua

Mijn eisen zijn:
minimaal 2MP
niet te groot
PeO
geen wifi maar bedraad

[ Voor 94% gewijzigd door BrokenRules op 16-11-2018 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Joepla schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 10:36:
[...]

En nu maar hopen dat men daar ook echt wat mee doet. Mijn ervaring is dat veel diefstal/beschadiging niet veel verder komt dan de aangifte (die je veelal zelf invult via internet). Men heeft het druk met Sinterklaasfeesten beveiligen andere prioriteiten.

Onlangs een diefstal gerapporteerd, waarbij een sterk vermoeden bestond wie de dader was en waarbij de betrokkenen hadden aangegeven zeer graag met de politie te willen overleggen om info over te dragen.. Aangifte gedaan en na 2 dagen een berichtje dat het daarbij bleef.
Te druk is geen excuus!
Dit zou namelijk een soort vrijbrief gaan worden waarbij criminelen ongestoord kunnen gaan stelen.
Camera beelden zijn en blijven nuttig. Op zich los je daarmee niet alle zaken op maar het kan wel helpen.
Over een aangifte die niet in behandeling genomen wordt door vage redenen kun je wel degelijk gaan klagen.
Het moet ook niet zo zijn dat uit wanhoop mensen zelf maar beelden op Facebook moeten gaan plaatsen om zodoende te kunnen achterhalen wie de dief is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@HoppyF Mooi gezegd, maar "geen prioriteit" betekent toch echt dat men dus iets anders, iets beters te doen heeft. Zo moet men o.a. "beleid maken", jongetjes oppakken die op 30 december rotjes afsteken, mij bekeuren als ik weer eens 4 km/h te hard rijd na een dag lang en ver werken. Het is maar net wat men belangrijk vindt.

Ik doe aangifte via internet (gaat een stuk makkelijker dan de met 2 vingers traag typende agent van vroeger) en ik wacht op de bekende " wordt niet verder behandeld, sterkte ermee" email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Joepla schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 18:42:
@HoppyF Mooi gezegd, maar "geen prioriteit" betekent toch echt dat men dus iets anders, iets beters te doen heeft. Zo moet men o.a. "beleid maken", jongetjes oppakken die op 30 december rotjes afsteken, mij bekeuren als ik weer eens 4 km/h te hard rijd na een dag lang en ver werken. Het is maar net wat men belangrijk vindt.

Ik doe aangifte via internet (gaat een stuk makkelijker dan de met 2 vingers traag typende agent van vroeger) en ik wacht op de bekende " wordt niet verder behandeld, sterkte ermee" email.
Prioriteit betekent dat de belangrijkste zaken vóór gaan.
Dat is ook wel logisch want een moord gaat voor een diefstal om maar iets te noemen.
Dit betekent ook dat de prioriteit van een diefstal weliswaar lager is dan andere zaken maar dat deze wèl een keer afgehandeld dient te worden. Op voorhand een aangifte aan te kant schuiven is dus niet de bedoeling.

Ik blijf erbij dat camerabeelden van goede kwaliteit bruikbare gegevens zijn wat iets anders is dan iemand zegt dat hij een man in donkere kleding op een zwarte fiets heeft zien wegrijden na een diefstal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-09-2024

rolandb

Ik heb deze camera gekocht; https://nl.aliexpress.com...ra-2-7mm/32771016529.html bij Andy van IPCam forum.

Had eigenlijk verwacht daar wel een voeding bij te krijgen (niet goed gelezen uiteraard). Nu wil ik hem direct gaan voeden via POE, maar ben daar niet zo in thuis. Aangezien ik van plan ben 1 camera te voeden voorlopig, ben ik waarschijnlijk met injector goedkoper uit ipv een switch of NVR.

Bij de specificaties staat 12v, POE (802.3af) (Class 0). Andy gaf aan dat de injector 12v en 2a moest zijn. Ik weet niet goed of elke POE injector goed genoeg is, waar 802.3af bij staat. De meeste zijn namelijk 48v en 0.5A.

- Hebben jullie suggestie voor een actieve POE injector voor deze camera?
- Of is elke injector gewoon goed?
- Lees ook over passieve splitters. Als ik een simpele voeding koop van 12v en 2a, kan ik die dan ook via een passieve injector combineren?

[ Voor 8% gewijzigd door rolandb op 17-11-2018 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
@rolandb Je kunt de camera op 2 manieren voeden; via POE of de 12V DC aansluiting.
Volgens Dahua verbruikt de camera hooguit 8,5 watt dus zou een 12V 1A voeding moeten voldoen; maar met 2A zit je inderdaad ook veilig.

Als je POE wil gebruiken (mijn voorkeur) dan voldoet elke switch/injector die zich houdt aan de IEEE 802.3af (PoE) standaard. Deze switch/injectors leveren allemaal minimaal 44V en het end-device (de camera in dit geval) zet dit voltage zelf om naar het gewenste voltage. Deze standaard zorgt er ook voor dat beide apparaten (switch en camera) eerst controleren of de end-device POE-ondersteunt en zo ja; zet er dan pas stroom op. Zo krijg je dus nooit problemen als je bijvoorbeeld een computer o.i.d. aansluit op de POE-netwerkpoort van een switch.
Voor de camera is bijvoorbeeld deze prima: pricewatch: TP-Link TL-POE150S

Ik gebruik zelf overigens dit. Dit is echter passief POE; m.a.w.; deze injector zonder nadenken 48V op de netwerkkabel en hier moet je dus wel mee oppassen.
In mijn geval niet erg want ik deze injector hangt bij mij apart en niemand zit aan die spullen.

Als je met passieve splitters zoiets bedoelt; dit heeft niet mijn voorkeur. Het kan prima werken; maar alleen over een korte afstand (het voltage over de netwerkkabel zakt en met 12V input zit je dus al snel onder de benodigde 12V die de camera vraagt).

Dus als je 1 camera hebt zou ik of die TP-Link (of vergelijkbaar) nemen of zo'n injector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Piet91 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 12:39:
@rolandb Je kunt de camera op 2 manieren voeden; via POE of de 12V DC aansluiting.
Volgens Dahua verbruikt de camera hooguit 8,5 watt dus zou een 12V 1A voeding moeten voldoen; maar met 2A zit je inderdaad ook veilig.

Als je POE wil gebruiken (mijn voorkeur) dan voldoet elke switch/injector die zich houdt aan de IEEE 802.3af (PoE) standaard. Deze switch/injectors leveren allemaal minimaal 44V en het end-device (de camera in dit geval) zet dit voltage zelf om naar het gewenste voltage. Deze standaard zorgt er ook voor dat beide apparaten (switch en camera) eerst controleren of de end-device POE-ondersteunt en zo ja; zet er dan pas stroom op. Zo krijg je dus nooit problemen als je bijvoorbeeld een computer o.i.d. aansluit op de POE-netwerkpoort van een switch.
Voor de camera is bijvoorbeeld deze prima: pricewatch: TP-Link TL-POE150S

Ik gebruik zelf overigens dit. Dit is echter passief POE; m.a.w.; deze injector zonder nadenken 48V op de netwerkkabel en hier moet je dus wel mee oppassen.
In mijn geval niet erg want ik deze injector hangt bij mij apart en niemand zit aan die spullen.

Als je met passieve splitters zoiets bedoelt; dit heeft niet mijn voorkeur. Het kan prima werken; maar alleen over een korte afstand (het voltage over de netwerkkabel zakt en met 12V input zit je dus al snel onder de benodigde 12V die de camera vraagt).

Dus als je 1 camera hebt zou ik of die TP-Link (of vergelijkbaar) nemen of zo'n injector.
Nog een aanvulling.
In principe voldoen iedere 12V 1A adapter. Echter er zijn nogal wat adapters die de benodigde stroom niet kunnen leveren waardoor de camera niet werkt.
Iets om rekening mee te houden. Neem dan liever een 2A versie waarmee het wel goed gaat of een goede 1A versie.
De TP Link POE gebruik ik zelf ook en werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandb

rolandb

@Piet91 @HoppyF
Dank voor jullie uitgebreide info: Zou deze Ali active POE injector dan hetzelfde doen als de TP link?

https://nl.aliexpress.com...1874947156.html?af=137322

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
rolandb schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 21:09:
@Piet91 @HoppyF
Dank voor jullie uitgebreide info: Zou deze Ali active POE injector dan hetzelfde doen als de TP link?

https://nl.aliexpress.com...1874947156.html?af=137322
Wellicht.
Ik heb echter bewust voor een TP link gekozen omdat deze adapter 24/7 aan de 230V hangt. Ik speel op save en dus even geen Ali product.
Ik ben niet tegen Ali producten want die heb ik zelf ook wel alleen vanwege de aansluiting op de 230V neem ik geen risico. TP link is wel wat duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

nvm

[ Voor 105% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 20-11-2018 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Dat is een mooie, ik zat net de specs van de Dahua C35 IPC 35 te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:53
Er wordt de laatste tijd veel bij ons ingebroken en m'n vrouw vindt het een veilig idee om wat camera's (ik denk max 4) op te hangen. Nu ben ik me al een paar dagen aan het inlezen, maar ik kom er niet uit. Ik heb wel wat uitgangspunten:

1. Als ik camera's installeer en ik wil iemand kunnen herkennen, dan moet de kwaliteit afdoende zijn
2. opname mogelijkheid lokaal, ik hou niet van cloud abbo's, temeer omdat je dan altijd een lijn naar buiten moet hebben (ziggo kan er wel eens uit liggen, maar het locale netwerk (ubiquiti) is zeer stabiel.
3. Camera's wil ik het liefst via PoE voeden en bedraden, eventueel op "moeilijke" plekken is een wifi ook goed.
4. Ik heb dus ubiquiti spul en ben erg gecharmeerd van de interface en met name de stabiliteit.
5. Ik heb ook een NAS van synology. Deze gebruik ik alleen voor het syncen van foto's. De NAS is aardig op leeftijd, maar voor de functionaliteit voldoet ie nog.

Ik neig naar een totale oplossing van ubiquiti, camera's en NVR. Echter das best prijzig, maar wel zeer stabiel. Waar ik over twijfel is dat ik dan feitelijk weer een PC naar binnen haal, terwijl ik ook al een NAS heb staan. Iemand die mij op het goede spoor kan brengen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
PolderPloer! schreef op maandag 19 november 2018 @ 22:07:
Er wordt de laatste tijd veel bij ons ingebroken en m'n vrouw vindt het een veilig idee om wat camera's (ik denk max 4) op te hangen. Nu ben ik me al een paar dagen aan het inlezen, maar ik kom er niet uit. Ik heb wel wat uitgangspunten:

1. Als ik camera's installeer en ik wil iemand kunnen herkennen, dan moet de kwaliteit afdoende zijn
Zorg voor juiste plaatsing, juiste beeldhoek en genoeg (IR)licht.
5. Ik heb ook een NAS van synology. Deze gebruik ik alleen voor het syncen van foto's. De NAS is aardig op leeftijd, maar voor de functionaliteit voldoet ie nog.

Ik neig naar een totale oplossing van ubiquiti, camera's en NVR. Echter das best prijzig, maar wel zeer stabiel. Waar ik over twijfel is dat ik dan feitelijk weer een PC naar binnen haal, terwijl ik ook al een NAS heb staan. Iemand die mij op het goede spoor kan brengen?
Een Synology NAS heeft - als ik het goed heb - een licentie voor maximaal 2 camera's.
Extra licenties kosten zo'n €50 als ik het goed kan vinden; dus voor 4 camera's ben je dan zo'n €100 kwijt.
(op zich al voldoende voor een instap NVR).

Waar ik vooral naar zou kijken is of die NAS dit nog wel aankan om van 4 HD IP-camera's de feed te analyseren (bewegingsdetectie e.d.) en daarnaast ook nog gewoon als NAS bruikbaar is en niet te langzaam word.

Ubiquiti is inderdaad mooi spul; maar voor IP-camera's zijn er zeker ook alternatieven.
Een Ubiquiti NVR kost zo'n €340 (incl. 2TB schijf): pricewatch: Ubiquiti UniFi Video Camera NVR
(De nieuwe CloudKey Gen2 Plus is nog niet echt lekker leverbaar: pricewatch: Ubiquiti UniFi CloudKey Gen2 Plus)

Hun camera's kosten zo'n €135 tot €280 per stuk.
Voor een Ubiquiti setup met 4 camera's ben je dus minimaal zo'n €880 kwijt.

Voor dat geld (min of meer precies evenveel) haal je ook een Dahua Starlight set met camera's (IPC-HDW5231R-ZE) die meer te vergelijken zijn met de Ubiquiti G3-PRO's van €280 p/stuk. (sensorgrootte).
Je kunt ook gaan voor een IPC-HDW4231EM-ASE als je voor de koop de beeldhoek al kunt bepalen of voor de IPC-HDW2231R-ZS als je kunt leven zonder microfoon op de camera maar wél met vari-focal (aanpasbare beeldhoek). Die laatste 2 zijn zo'n €50 p/stuk goedkoper dan de eerste.
Naar zo'n set kun je ook kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door Piet91 op 19-11-2018 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Ik ben op zoek naar een set van 4 camera's voor de volgende toepassingen:

- Beveiligingscamera voordeur
- Beveiligingscamera kelder
- Beveiligingscamera achterdeur
- Babyfoon/camera voor kinderkamer

Ik heb op alle deuren Xiaomi sensoren zitten die de camera's kunnen triggeren indien nodig. POE is geen vereiste want op alle plekken waar ze komen zit toch al een stroomaansluiting.

Mijn eerste filter was dat ze werken met Synology's Surveillance Station, maar een goede cloud opslag kan misschien ook wel? Wat zijn de voor/nadelen van Surveillance Station tov cloud? Langdurige opslag is voor mij niet heel relevant, 24u is goed genoeg.

Nu zie ik dat Reolink via Ali een aanbieding heeft waar je 2x de C1 Pro voor maar €120 kunt krijgen dus dat lijkt best een goede deal om die combo dan 2x te kopen, maar ik heb geen idee of deze kwalitatief een beetje okee zijn? Dahua C46 en A46 lijken ook een goede optie maar wel meteen een stukkie duurder...

Logitech Circle ziet ook wel leuk uit maar dat heeft weer een eigen cloud opslag die nu gratis is maar je weet natuurlijk nooit hoe dat gaat lopen...dus dat lijkt me ook een risico?

Kortom...help _/-\o_

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe gaat een Utp kabel/ stekkker om met vocht?

Ik heb een Dahua turret, met de daarbij horende mount. Maar als ik hem aan de muur zou monteren zoals ik wil, zou er een spleet aan de onderkant ontstaan waar de buitenlucht gewoon bij kan en dus ook bij de connector + utp die ik in de mount zou hebben gefrommeld.

Bovenkant
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/SR9Z4yMp/IMG-2212.jpg

Onderkant
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/43XQ06PZ/IMG-2213.jpg

Er zal dus geen directe regen in vallen, maar waterdicht is het dus niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 20-11-2018 21:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Laatst online: 20:52
Anoniem: 36835 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 21:28:
Wit afdekkapje voor je UTP gebruiken (ik zie hem rechts boven op je foto staan, in het zakje).

Voor de zekerheid zou je er nog een krimpkous omheen kunnen doen, maar dit lijkt me onnodig omdat er in dat ding ook al een rubberen ring zit als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-06 08:19
Anoniem: 36835 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 21:28:

.....
Er zit als het goed is ook een uit twee delen bestaand (wit plastic) omhulsel bij. Deze draai je in elkaar, over het gedeelte waar de utp stekker zit. Dan is hij nog eens extra beschermd.

Edit: zoals hierboven opgemerkt dus.

[ Voor 5% gewijzigd door red1 op 20-11-2018 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verdomd :) Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcc
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcc

Het is weer de tijd van het jaar om mijn beveiligingssysteem uit te breiden.
Op dit moment werk ik met:
2x Acti e22va
1x Goedkoop Chinese camera (met onvif ondersteuning)
1x Synology Nas + 1 extra camera licentie.

Dit werkt perfect, op mijn 2 terrassen aan de achterzijde hangt er telkens 1x Acti e22va maar dit wil ik bij beide uitbreiden met nog een extra camera. De oppervlakte die opgenomen moet worden kan je hieronder terugvinden. Alsook wens ik op mijn terras aan de voorkant ook nog 1 of 2 camera's te plaatsen. De goedkope chinese camera staat gericht op de binnendeur.

Zelf dacht ik aan volgende camera: Foscam FI9901EP maar na enig opzoekwerk blijkt deze niet degelijk te werken met Synology (en wie weet waar ook nog niet mee). Als alternative dacht ik aan de volgende: DH IPC-HFW4631H-ZSA 6MP, waarbij het nadeel is dat dit een gehackte versie is maar het voordeel is dat . Maar eenmaal alles werkt zie ik daar het nut ook niet van in maar deze heeft dan wel het voordeel is wel dat deze een varifocal lens heeft.

Aangezien mijn Nas maximum 4 camera's aankan was ik aan het denken voor een degelijke NVR te kopen. Mijn idee gaat naar de volgende: Dahua NVR5216-16P-4kS2 16CH NVR 12MP (de 16CH is goekoper dan de 8CH).
Helaas staan daar de gewenste camera's niet tussen als supported camera's. De gewenste camera's hebben allemaal onvif dus zou dit toch moeten werken of ben ik hier fout in?

Terras voorkant
Terras voorkant b
Terras voorkant a

Terras achterkant 1
Terras achterkant 2b
Terras achterkant 2a

Terras achterkant 2
Terras achterkant 1b
Terras achterkant 1a

Voordat er commentaar komt: ik heb toelating van de directe buren om hun gedeelte te mogen filmen. Sommigen waren zelfs zeer blij hiermee aangezien er vorig jaar 4 keer is ingebroken (of toch poging tot).

Is mijn camera / NVR keuze goed of stellen jullie toch iets anders voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Sanderrr schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:35:
Ik ben op zoek naar een set van 4 camera's voor de volgende toepassingen:

- Beveiligingscamera voordeur
- Beveiligingscamera kelder
- Beveiligingscamera achterdeur
- Babyfoon/camera voor kinderkamer

Ik heb op alle deuren Xiaomi sensoren zitten die de camera's kunnen triggeren indien nodig. POE is geen vereiste want op alle plekken waar ze komen zit toch al een stroomaansluiting.

Mijn eerste filter was dat ze werken met Synology's Surveillance Station, maar een goede cloud opslag kan misschien ook wel? Wat zijn de voor/nadelen van Surveillance Station tov cloud? Langdurige opslag is voor mij niet heel relevant, 24u is goed genoeg.

Nu zie ik dat Reolink via Ali een aanbieding heeft waar je 2x de C1 Pro voor maar €120 kunt krijgen dus dat lijkt best een goede deal om die combo dan 2x te kopen, maar ik heb geen idee of deze kwalitatief een beetje okee zijn? Dahua C46 en A46 lijken ook een goede optie maar wel meteen een stukkie duurder...

Logitech Circle ziet ook wel leuk uit maar dat heeft weer een eigen cloud opslag die nu gratis is maar je weet natuurlijk nooit hoe dat gaat lopen...dus dat lijkt me ook een risico?

Kortom...help _/-\o_
Niemand?

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:52
Om te experimenteren met beveiligingscamera heb ik in de aanbieding voor €20,40 de Xiaomi Mijia Smart IP Camera SXJ02ZM 1080 gekocht. Voor dit bedrag wilde ik er wel mee spelen :). Deze heb ik 7 dagen na bestellen ontvangen. Mijn eerste ervaring:
https://nl.aliexpress.com...269583.0.0.6da2407biUNFq1

Gister is de camera aangekomen
In de doos zit de camera, en de voeding met een UK stekker. Gelukkig had Ali er ook een cheap adaptor naar EU bij gedaan.Na een beetje klooien en de angst dat deze niet goed zou werken (ivm mainland china regio lock) heb ik deze uiteindelijk werkend gekregen.

Na het installeren van de Mi Home app uit de play store heb ik de regio op Mainland China moeten zetten. Ik ben eerst een uur aan het klooien geweest omdat ik de regio op EU had gezet. Dan krijg je niet de juiste camera in de lijst te zien. De regio naar Mainland China omzetten isvoor mij nu de enige manier om de Xiaomi Mijia Smart IP Camera SXJ02ZM in de lijst met toe te voegen apparaten te zien (er staan er drie maar de andere heeft een zwarte achterkant en de andere is de Yi).
Vervolgens het stappenplan dat de app aangeeft volgen.
- Aansluiten camera op stroom. De camera begint dat chinees te praten. Dit negeer ik maar. Gelukkig is de app duidelijk in het engels.
- Met een naald de camera resetten
- Toevoegen van het Wifi netwerk waarmee je de camera wilt koppelen.
- De gegenereerde QR code voor de camera houden.
- De camera verbind met het netwerk en je kan deze verder configureren in de Mi Home app.

Ik hoefde de camera niet van nieuwe firmware te voorzien. Deze zit op 3.4.5_0046
Ervaring beeld. Het was al relatief donker dus de camera ging over op night vision die in de woonkamer in ieder geval goed beeld geeft.

Vanmiddag verder spelen met de configuraties en opties. En nadenken waar ik deze ga neerzetten of eerst al babycam ga inzetten.

Weet iemand hoe ik de tijd trouwens kan instellen? Dmv timezone aanpassen gebeurt er verder niets met de tijd....

[ Voor 5% gewijzigd door Nixo op 22-11-2018 08:36 ]

• Guidoweb55
Met alle respect, maar een veredelde babyfoon is nou niet echt het type bewakingscamera die hier besproken worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanderrr
Heb je een ander topic waar we voor dat soort vragen terecht kunnen dan?

Ik heb hier ook al 2x een ietwat simpelere vraag gesteld en krijg daar ook nul respons op, schijnbaar omdat het te "simpel" is - maar er is nergens anders hier op GoT waar ik ervoor terecht zou kunnen. Dus misschien kunnen de heren hier hun kennis en ervaring gewoon delen? Ook jullie zijn ooit eenvoudig begonnen he...

• ZouteReus
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-05 21:42
Beste allen,

Als uitbreiding op mijn camera beveiliging ben ik op zoek naar een goede camera om onze lange oprit te filmen.
Het zijn weer donkere dagen in dit jaargetijde en helaas zijn ook de mensen met slechte bedoelingen weer op pad. Afgelopen week bij 4 adressen in onze buurt ingebroken. Na aanleiding van een eerdere inbraakpoging bij ons thuis, heb ik 2 Hikvision DS-2CD2142FWD-IS aangeschaft en deze aangesloten op mijn Synology 413 icm Surveillance Station. Prima beeld aan zowel de voorkant en achterkant van het huis, maar verder dan 10m moet je (zeker in het donker) er niet veel meer van verwachten.

Omdat onze oprit de enige plek is waar mensen nog ongezien op ons terrein kunnen komen, wil ik hier ook graag een bewakingscamera plaatsen. Ik zal hieronder de wensen plaatsen, waarbij ik ook nog enkele vragen zal zetten. Ik hoop dat mensen met ervaring hier een antwoord op weten.

* Full HD opnames
* moet werken icm Synology Surveillance Station
* een goed nachtzicht hebben. Bij de Hikvision camera's soms last van vuil of vocht op de dome, waardoor
IR wordt weerkaatst.
* Varifocus (gemotoriseerd) ivm de lengte van onze oprit. Camera wordt aan het einde gemonteerd en moet
ook het begin van de oprit goed beeld kunnen weergeven.
* Stroomvoorziening moet via PoE (Power over Ethernet) lopen
* vandaal/vocht proof zijn
* minimaal 20 fps hebben bij hoogste resolutie.
* Standaard detecties hebben (beweging, geluid, intruder, cross line) Alhoewel ik dit nu via SS heb lopen.
*Max prijs 400. Liefst nog iets goedkoper zonder teveel in leveren op de wensen.

Een vraag bij deze is of Surveillance Station tijdens het opnemen de camera zo kan aansturen, dat deze automatisch het bewegende object kan volgen en zo een duidelijk beeld van degene of hetgene kan opnemen wat bij ons op de oprit loopt/beweegt.

Een 2e vraag is of het idd verstandig is om een bullet camera aan te schaffen? De domes van Hikvision die ik nu heb, hebben tot 5 a 7 m goed nachtzicht, maar daarna houdt het niet meer over. Veel last van lichtvlekken bij bewegende objecten etc.

Een laatste vraag is hoe het nachtbeeld zo goed mogelijk te krijgen? Na veel gezocht te hebben, kom ik toch vaak tegen dat de camera's iets van licht moeten opvangen. Dus of een goede IR dekking vanuit de camera zelf of licht wat 's nacht al aanwezig is. Bijvoorbeeld lantaarnpaal of buitenlicht van de woning. Met de hikvisions heb ikdus vaak dat bewegende objecten als een vlek voorbij schieten. Ergens las ik ook dat het aantal megapixel hier voor veel ruis kan zorgen . De Hikvisions zijn beide 4 MP.

Ik gebruik op dit moment dus een :

* Synology 413 icm Surveillance Station
* Netgear Prosafe GS110TP
* Dlink 868L

Zelf al veelvuldig rondgekeken, met name ook op de pagina van Hikvision. Echter is het moielijk daar de specifieke eisen als filter in te stellen. Zo moet je elk product afzonderlijk aanklikken om te kijken of deze voldoet. De Darkfighter serie leek mij wel interessant, maar gisteren kwam ik deze tegen:

AVTECH DGM1306 - 2MP IR Bullet IP Camera -

https://www.ipcam-shop.nl/avtech-dgm1306.html

Ik ken het merk AVTECH niet, maar de specificaties zijn goed volgens mij.

Wellicht dat iemand jullie mij van advies kan voorzien en mijn vragen tevens kan beantwoorden?

Alvast dank voor het meedenken.

Mvg.

Mark

• ZouteReus
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-05 21:42
ZouteReus schreef op donderdag 22 november 2018 @ 16:47:

Een vraag bij deze is of Surveillance Station tijdens het opnemen de camera zo kan aansturen, dat deze automatisch het bewegende object kan volgen en zo een duidelijk beeld van degene of hetgene kan opnemen wat bij ons op de oprit loopt/beweegt.
Net van de verkoper van IPCamshop gehoord dat dit niet mogelijk is. Tenzij je een veeeul duurdere Speed PTZ camera koopt. En dat lijkt mij een beetje overkill. Wilde alleen dat de camera op beweging in of uit zoomt.

Kwam ook de Hikvision DC-2cd2635FWD en Dahua IPC-HFW222R-Z tegen. Die laatste zou een mini Bullet zijn. Iets waar mijn vrowu dan weer blij mee is, aangezien die het storend vind een bak van een camera aan haar huis te hebben hangen. Wat ik dan ook wel weer begrijp. ;)

• HoppyF
ZouteReus schreef op donderdag 22 november 2018 @ 16:55:
[...]

Net van de verkoper van IPCamshop gehoord dat dit niet mogelijk is. Tenzij je een veeeul duurdere Speed PTZ camera koopt. En dat lijkt mij een beetje overkill. Wilde alleen dat de camera op beweging in of uit zoomt.

Kwam ook de Hikvision DC-2cd2635FWD en Dahua IPC-HFW222R-Z tegen. Die laatste zou een mini Bullet zijn. Iets waar mijn vrowu dan weer blij mee is, aangezien die het storend vind een bak van een camera aan haar huis te hebben hangen. Wat ik dan ook wel weer begrijp. ;)
Een goedzichtbare camera kan ook preventief werken.

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:53
Piet91 schreef op maandag 19 november 2018 @ 22:49:
[...]

Zorg voor juiste plaatsing, juiste beeldhoek en genoeg (IR)licht.

[...]

Een Synology NAS heeft - als ik het goed heb - een licentie voor maximaal 2 camera's.
Extra licenties kosten zo'n €50 als ik het goed kan vinden; dus voor 4 camera's ben je dan zo'n €100 kwijt.
(op zich al voldoende voor een instap NVR).

Waar ik vooral naar zou kijken is of die NAS dit nog wel aankan om van 4 HD IP-camera's de feed te analyseren (bewegingsdetectie e.d.) en daarnaast ook nog gewoon als NAS bruikbaar is en niet te langzaam word.

Ubiquiti is inderdaad mooi spul; maar voor IP-camera's zijn er zeker ook alternatieven.
Een Ubiquiti NVR kost zo'n €340 (incl. 2TB schijf): pricewatch: Ubiquiti UniFi Video Camera NVR
(De nieuwe CloudKey Gen2 Plus is nog niet echt lekker leverbaar: pricewatch: Ubiquiti UniFi CloudKey Gen2 Plus)

Hun camera's kosten zo'n €135 tot €280 per stuk.
Voor een Ubiquiti setup met 4 camera's ben je dus minimaal zo'n €880 kwijt.

Voor dat geld (min of meer precies evenveel) haal je ook een Dahua Starlight set met camera's (IPC-HDW5231R-ZE) die meer te vergelijken zijn met de Ubiquiti G3-PRO's van €280 p/stuk. (sensorgrootte).
Je kunt ook gaan voor een IPC-HDW4231EM-ASE als je voor de koop de beeldhoek al kunt bepalen of voor de IPC-HDW2231R-ZS als je kunt leven zonder microfoon op de camera maar wél met vari-focal (aanpasbare beeldhoek). Die laatste 2 zijn zo'n €50 p/stuk goedkoper dan de eerste.
Naar zo'n set kun je ook kijken.
Bedankt voor je heldere info. Ik ben me wat meer aan het verdiepen in de Dahua en zie ook 8MP camera's waar ook wel goede reviews van zijn, hoe kijk jij bijvoorbeeld aan tegen de IPC-HDW5831R-ZE ten opzichte van de door jouw voorgestelde? Ik ga in eerste instantie proberen het via de synology te laten lopen, ik zie dat ze iig. compatible zijn.

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-06 12:28

Quindor

Switching the universe....

PolderPloer! schreef op donderdag 22 november 2018 @ 22:28:
[...]

Bedankt voor je heldere info. Ik ben me wat meer aan het verdiepen in de Dahua en zie ook 8MP camera's waar ook wel goede reviews van zijn, hoe kijk jij bijvoorbeeld aan tegen de IPC-HDW5831R-ZE ten opzichte van de door jouw voorgestelde? Ik ga in eerste instantie proberen het via de synology te laten lopen, ik zie dat ze iig. compatible zijn.
Qua 2MP Starlight vs 8MP is heel persoonlijk. Als er totaal geen licht is en de IR voldoet ook niet voor 1 of andere reden (Dahua IR komt rustig 10m van de HDW5831R-ZE) dan is een StarLight beter.

Persoonlijk vind ik IR voor 's nachts prima werken en heb ik erg graag de extra pixels in alle situaties behalve volledig donker, waarbij ik dan van mening ben dat je dan beter eventueel een aparte IR blaster erbij kunt plaatsen voor die tijden.

Ik heb een stuk eerder in het topic een video gepost over de 8MP modellen inclusief demo footage. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Quindor op 22-11-2018 23:10 ]

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
PolderPloer! schreef op donderdag 22 november 2018 @ 22:28:
Als je veel licht heb die de hele nacht brand (straatverlichting, eigen verlichting, extra IR-emitters e.d.) dan kan de hogere resolutie inderdaad handig zijn. Overdag heb je dan inderdaad meer detail.
Dit kost je overigens ook flink meer opslagruimte; maar HDD's zijn tegenwoordig steeds goedkoper aan het worden.

De IPC-HDW5231R-ZE (en de non-varifocal generatiegenoot IPC-HDW4231EM-ASE en nieuwe "lite' versie IPC-HDW2231R-ZS (varifocal maar geen audio en qua streams/smartfuncties wat uitgekleed) zijn bij weinig licht simpelweg nog altijd beter dan elke andere camera in dit prijssegment.

Als je niet zo veel licht hebt heeft de 2MP zeker de voorkeur. Ik heb daar i.i.g. voor gekozen omdat ik én weinig licht heb én ik liever de betere prestaties bij weinig licht heb dan hogere resolutie overdag.
Want áls er wat gebeurd dan gebeurd het geheid 's nachts; en dan presteert de 2MP beter.
En met goede plaatsing, richting en beeldhoek is 2MP voor mij voldoende.

Overigens; wat sommigen doen is een aantal 2MP op de kritieke punten richten en daarnaast wat 8MP varianten voor overzicht. Beste van beiden (maar niet voor je portemonnee :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-06 09:47

MeltedForest

Lenny-t

Nixo schreef op donderdag 22 november 2018 @ 08:32:
Om te experimenteren met beveiligingscamera heb ik in de aanbieding voor €20,40 de Xiaomi Mijia Smart IP Camera SXJ02ZM 1080 gekocht. Voor dit bedrag wilde ik er wel mee spelen :). Deze heb ik 7 dagen na bestellen ontvangen.
Ik heb 'm net ook besteld voor €17,nogwat. Leuke camera om eens mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:52
Guidoweb55 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:25:
Met alle respect, maar een veredelde babyfoon is nou niet echt het type bewakingscamera die hier besproken worden.
Met alle respect, maar deze veredelde babyfoon is zoals ik aangeef een betaalbare oplossing om er mee te beginnen zonder direct heel veel geld voor een 24/7 rondom je huis full protection van een paar duizend euro. Daarnaast moet ik (we) ook wennen aan het idee van een camera die rondom je huis hangt. Mogelijk zal het in de toekomst uitgebreid worden of weggehaald worden. Maar omdat ik nog niet direct als "pro" begin hoeft geen reden te zijn om het weren. Iedereen is klein begonnen vermoed is.
Bovendien vind ik het beeld van deze babyfoon overdag en 's nachts buitengewoon goed voor €20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@Nixo Xiaomi maakt over het algemeen geen verkeerde spullen, maar als je bv. een Dahua HDW-4233C-A neemt (€ 42,- en wordt vrijwel iedere week iets goedkoper) begin je meteen met een cam waar je mee vooruit kan. Ding is stevig en presteert goed (voor zijn prijs).
Als je wilt spelen is alles ok natuurlijk, wil je hem serieus gebruiken (buiten) dan denk ik dat je al snel verder zoekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wh00pz
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-06 12:26
All,
Need help op deze mooie black friday.

Heb nu een Arlo camera met batterijen. Op zich best handig zo zonder kabels, maar batterijen gaan snel leeg en zijn best prijzig. Verder ben ik niet echt te spreken over de beeldkwaliteit (720p).

Nu wil ik overstappen op een nieuwe camera met de volgende specs:
- Minimaal 1080p, liefst 4 of 5mp
- PoE
- Dome of bullet
- Minimaal 25 fps
- Moet live kunnen meekijken en opnemen op gewenste tijden
- Opslag op SD (vind het nu nog niet nodig om op een NAS of NVR op te nemen omdat t maar om 1 cam gaat)
- Beschikbare App en optioneel web om live mee te kijken en opnames op bijv. SD mee te kijken

Nu twijfel ik tussen 3 merken:
- Dahua
- Hikvision
- Reolink

Ik zie dat Dahua en Hikvision wel serieuze merken zijn.
Echter, zie ik op de website van Reolink prijzen waar ik best blij van wordt. Maximaal 110 euro voor 5mp cam in dome of bullet en vinkjes achter alle boxen zoals boven omschreven.

Zie ik iets over het hoofd? Waarom zit er zo een prijsverschil tussen Reolink en Dahua/Hikvision?

Anders koop ik gewoon 1 of 2 cam's van Reolink, opslag op SD, Appje erbij en gaan. Toch?

Heb deze 3 op t oog:
https://reolink.com/product/rlc-410/ (51 eu p/stuk)
https://reolink.com/product/rlc-422/ (110 eu p/stuk)
https://reolink.com/product/rlc-511/ (110 eu p/stuk)

[ Voor 7% gewijzigd door wh00pz op 23-11-2018 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:49
Ook van mij weer een vraag over aanschaf, ik ben op zoek naar een binnen camera met pan en tilt, om op vakantie ook een oogje op de katten te kunnen houden, beveiliging is al op orde met een camera achter en de Ring2 voor ;-)
Nu dacht ik even snel via Amazon.de een dingetje aan te schaffen (Hommie, nooit van gehoord) maar dat viel tegen, wat ik ook probeerde geen contact met de ook nog eens niet via de Play store te installeren Android app.
Het ding is terug, mijn les is geleerd, echter, ik heb van geen enkel van de 100en merken ooit gehoord, de prijzen lopen waanzinnig uiteen, en of er een normale app bij zit weet ik dus ook nooit.
Budget is echt onder de 100 Euro, ik hoopte nog een Black Friday deal te scoren, maar moet gewoon toegeven dat ik te weinig kennis heb om een goed oordeel te vellen.
Alvast bedankt voor tips!
Oh, Wifi zou handig zijn, en liefst full HD met nachtzicht.

Vertrouwen op de recensies van Amazon durf ik ook niet meer die Hommie had goede recensies maar als je pagina's diep groef kwam je in eens mensen tegen met exact de problemen die ik ook had, alle bovenste 50+!! waren lovend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
@Sanderrr In jouw geval reageer ik niet omdat ik dan simpelweg het antwoord niet weet.
En soms sla ik ook gewoon over omdat ik merk dat ik hier in dit topic in herhaling val en daar heeft niemand zin in.

Oh, en ik zou niet weten waarom men hier niet camera's zoals de Xiaomi/Dafang/Yi (lekker handig al die namen :P) zou mogen bespreken.
Als men camera's zoals de Nest, Ring e.d. die - feitelijk hetzelfde doen als Xiaomi met als enig verschil het prijskaartje - onder beveiligingscamera's categoriseert; dan waarom de Xiaomi niet?

Men probleem overigens met die Xiaomi camera's echter:
- Support. Ik weet niet hoe het tegenwoordig precies zit; maar Xiaomi heeft in het verleden nogal irritant opgetreden t.o.v. gebruikers buiten China. Producten die ineens - meestal na firmware update - niet meer bruikbaar waren buiten China is daar een voorbeeld van.
- App was enorm gericht op China. Kreeg je de app al in het Engels (Nederlands was niet eens mogelijk) dan zaten er nog veel vertaalfouten in; waren er toch nog veel Chinese tekst te zien en zoiets simpels als de juiste tijd op je camera krijgen was niet mogelijk (die bleef op Beijing staan)
- Ik heb sowieso al een bloedhekel aan het feit dat tegenwoordig alles maar in en naar 'de cloud' moet
( :r in het kwadraat) maar bij Xiaomi heb ik daar nog net wat meer slechter gevoel bij. Bij hun routers is al eens aangetoond dat er verkeer ging naar Chinese IP-adressen/servers en zelfs bij de zeer geliefde Wyzecam (die op de Xiaofang 1080p camera is gebaseerd en enorme populariteit geniet in de VS) met andere firmware schijnt zelfs nog data naar China te sturen.

Dit zijn ook de redenen waarom ik hier zo'n camera heb staan; op een gegeven moment vonden de eigenaren (familie) het ding gewoon niet prettig meer werken en heb ik 'm terug gekregen. Heb er nu zelf custom firmware opgezet en gebruik nu puur de RTSP-stream naar tinyCam Pro als babyfoon en andere niet belangrijke zaken.

Want dan zijn die camera's IMHO nog wel leuk voor; direct custom firmware opzetten wat je een aantal meer mogelijkheden geeft; je niet afhankelijk maakt van de eigen app en je krijgt RTSP-stream ondersteuning.
Zo heb je dus voor nog geen €20 een mooie live-stream met elke willekeurige app die RTSP ondersteunt (tinyCam Pro _/-\o_ ) zonder abonnement, cloud of andere zooi.
Maar helaas zit daar 1 groot nadeel aan; opnames zijn niet echt makkelijk terug te kijken. (niet met een mooie timeline bijvoorbeeld maar simpelweg .mp4's (o.i.d.) die je met FTP o.i.d. benaderd; niet echt WAF-vriendelijk)

Met dat laatste probleem zit ik nu ook een beetje; ik zoek eenvoudige IP-camera voor binnen; zoek niets meer dan een simpele RTSP-stream en mogelijkheid tot opnemen op een SD-kaartje en die opnames gemakkelijk met een app terugkijken.
En als je dan in de Tweakers PW kijkt wordt je niet blij; twijfelachtige Foscam's en merken waarvan ik denk dat de support nu al afgelopen is voordat je het product überhaupt hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
wh00pz schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:14:
All,
Need help op deze mooie black friday.

Ik zie dat Dahua en Hikvision wel serieuze merken zijn.
Echter, zie ik op de website van Reolink prijzen waar ik best blij van wordt. Maximaal 110 euro voor 5mp cam in dome of bullet en vinkjes achter alle boxen zoals boven omschreven.

Zie ik iets over het hoofd? Waarom zit er zo een prijsverschil tussen Reolink en Dahua/Hikvision?
Van wat ik gelezen heb, is Reolink erg goed in hun marketing maar valt het product eigenlijk nogal tegen (ip-cam forum heeft daar een topic over). Maar ik weet het verder ook niet...

De Dahua Consumer A46 ziet qua specs wel goed uit.

En even op hierboven: Xiaomi is geweldig voor temperatuur- en deur sensoren, maar de camera's hebben gemengde reviews en zijn schijnbaar wat lastiger te combineren met andere systemen. (de sensoren hebben goede ondersteuning in Home Assistant, Google Assistant en Homey bijvoorbeeld)

[ Voor 16% gewijzigd door Sanderrr op 23-11-2018 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M1CHA3L
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-05 16:31
Heb ook nog niet het ideale camera systeem gevonden qua gebruiksvriendeljikheid

Zoek een camera systeem met een zeer gebruiksvriendelijk app (voor gepensioneerden)
liefst SD card opslag en geen cloud dienst

Heb Dahua iDMSS getest maar dan moeten er 2 handelingen worden gedaan om de live weergave te starten, opnames terug bekijken is ook niet de meest makkelijke manier

De Dahua consumer app (imou) is al iets beter maar geeft dan weer continu reclame voor hun cloud dienst

Is een Hikvision camera met IVMS app handiger op dat vlak, of Reolink?

Ben op zoek naar een app dat meteen of door 1x klikken de live weergave start en onderin een timeline waar de bewegingsdetectie clips kunnen worden bekeken, en zonder reclame voor cloud diensten of andere producten

Heb de Logitech circle ook getest, werkt wel goed maar dat is dan weer met een cloud abbonement

[ Voor 6% gewijzigd door M1CHA3L op 23-11-2018 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
24u gratis bij Logitech toch? Ben vooral benieuwd naar kwaliteit en gebruiksgemak - heb weinig geavanceerde functies nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacovn
ZouteReus schreef op donderdag 22 november 2018 @ 16:47:
Beste allen,

Als uitbreiding op mijn camera beveiliging ben ik op zoek naar een goede camera om onze lange oprit te filmen.
Het zijn weer donkere dagen in dit jaargetijde en helaas zijn ook de mensen met slechte bedoelingen weer op pad. Afgelopen week bij 4 adressen in onze buurt ingebroken. Na aanleiding van een eerdere inbraakpoging bij ons thuis, heb ik 2 Hikvision DS-2CD2142FWD-IS aangeschaft en deze aangesloten op mijn Synology 413 icm Surveillance Station. Prima beeld aan zowel de voorkant en achterkant van het huis, maar verder dan 10m moet je (zeker in het donker) er niet veel meer van verwachten.

Omdat onze oprit de enige plek is waar mensen nog ongezien op ons terrein kunnen komen, wil ik hier ook graag een bewakingscamera plaatsen. Ik zal hieronder de wensen plaatsen, waarbij ik ook nog enkele vragen zal zetten. Ik hoop dat mensen met ervaring hier een antwoord op weten.
Ik denk dat je het idee moet laten varen om met 1 camera een lange oprit te kunnen afdekken.
Een beetje 20x PTZ kan dat wel, heeft ook IR wat tot 100 meter wel werkt (als je inzoomed)
Echter dan moet je een tour programmeren, welke dichtbij en veraf kijkt om beurten. Dat gaat een tijd goed, tot de stappen motor, de snaaraandriving of tandwielen slijten.

Ik zou 2 fatsoenlijke cameras kopen. Een met wat zoom bereik voor de afstand, daar waar je oprit op de straat uit komt. En een andere die dichter bij huis opneemt, en ook meer overzicht geeft.

Zoiets van dahua voor afstand: https://www.dahuasecurity...ts/productDetail/12371?us
Onder de €200 bij Andy: http://s.aliexpress.com/6NneY7Vz

En dan iets voor dichtbij,

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

M1CHA3L schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:43:
Heb Dahua iDMSS getest maar dan moeten er 2 handelingen worden gedaan om de live weergave te starten, opnames terug bekijken is ook niet de meest makkelijke manier
1) App iDMSS Plus starten
2) 1 knopje klikken en je hebt beeld

Inderdaad 2 handelingen. Is dat écht een probleem?

Terugkijken kan ook vrij simpel, tenzij je een moment wat verder terug wilt zien. Dan moet je 2x een datum/tijd ingeven. Hoe zou je dat liever willen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Voor live view vind ik overigens tinyCam (Pro) een stuk fijner; als je alleen even snel wil kijken is die app veel sneller; binnen 5 seconden heb ik beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M1CHA3L
Joepla schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 13:54:
[...]

1) App iDMSS Plus starten
2) 1 knopje klikken en je hebt beeld

Inderdaad 2 handelingen. Is dat écht een probleem?

Terugkijken kan ook vrij simpel, tenzij je een moment wat verder terug wilt zien. Dan moet je 2x een datum/tijd ingeven. Hoe zou je dat liever willen hebben?
3 handelingen dan want je moet op het favoriet icoontje en dan op het play icoontje drukken, dat is nu niet zo'n probleem maar het duurt toch iets langer voor je beeld hebt

En een tijdlijn bijvoorbeeld onder het live beeld dat je kunt scrollen doorheen de dag en de gebeurtenissen

Tinycam pro is inderdaad een oplossing voor snellere live view maar zou graag een camera systeem met complete app zien waar alle functies inzitten

Hoe is dat bij Hikvision en Reolink?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@M1CHA3L
Op een iPhone 6s heb ik vanaf het moment dat ik het icoontje aanklik (handeling 1) en daarna de view button klik (handeling 2) binnen 4 sec beeld... De app start op met 4 zichtbare cams. Favorieten stel je eenmalig in. Lijkt wel of we het over een andere versie hebben.

Edit: tijdlijn bij livebeeld is er inderdaad niet, dan zou je live en playback combineren. Op zich zou dat wel handig zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door Joepla op 23-11-2018 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M1CHA3L
Ja maar dan moet je eerst naar playback gaan, de camera selecteren, de dag/tijd selecteren en dan kan je pas opnames bekijken op die tijdlijn

Zou beter zijn dat die tijdlijn meteen onder het livebeeld staat

Als ik de app dicht doe en meteen terug open hervat hij wel de laatste weergave maar als je hem terug opent na bijvoorbeeld 15 minuten dan moet ik elke keer op het favoriet icoontje klikken en daarna op play om de live weergave te starten

Gebruik ook iDMSS plus op een iPhone, wel met een Dahua NVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidoweb55
Nixo schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 08:14:
[...]

Met alle respect, maar deze veredelde babyfoon is zoals ik aangeef een betaalbare oplossing om er mee te beginnen zonder direct heel veel geld voor een 24/7 rondom je huis full protection van een paar duizend euro. Daarnaast moet ik (we) ook wennen aan het idee van een camera die rondom je huis hangt. Mogelijk zal het in de toekomst uitgebreid worden of weggehaald worden. Maar omdat ik nog niet direct als "pro" begin hoeft geen reden te zijn om het weren. Iedereen is klein begonnen vermoed is.
Bovendien vind ik het beeld van deze babyfoon overdag en 's nachts buitengewoon goed voor €20.
Het risico van een snel berichtje tikken is dat hij verkeerd opgevat kan worden. Excuus.

Ik bedoel niet neerbuigend te doen over dat soort camera’s. Ik heb er 2 op de kamer van de kinderen.

De meeste ervaring zit hier over camera’s die aan de muur gemonteerd worden. Via protocollen al dan niet bedraad aangesloten worden op een Nas/NVR cloudsysteem. Ervaring zit hier in montage hoeken, soorten lenzen, motion detection, line crossing.

Dat is wat anders dan een camera met een appje. Dat is niet minder of slechter maar dat zijn nou eenmaal niet de onderwerpen die vaak besproken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Maar dit is wel ongeveer de enige plek waar het besproken kan worden toch?

Anyway, zou fijn zijn als er wat meer aandacht kan komen voor de instap-systemen. Zelf twijfel ik nu dus tussen de Reolink C1, Netgear Arlo en Dahua A46 modellen, en heb eigenlijk geen idee wat voor mij het beste zou zijn. Wil slechts simpele beveiliging i.c.m. de deursensoren die ik al heb, en een baby-camera, allemaal in 1 app. Cloudstorage is gewenst want mn Synology is oud en traag haha! Neig steeds meer naar Arlo die nu goed in de aanbieding is op Amazon, helaas niet de Pro maar de gewone. Maar over de Arlo lees ik weer slechte verhalen over bereik..

[ Voor 5% gewijzigd door Sanderrr op 23-11-2018 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimshaker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-06 12:34
Ik ben op zoek naar een cam met lamp + sensor voor naast de voordeur. De look van de netatmo presence is in orde, maar deze geeft zo te zien vrij wit licht en werkt niet in combinatie met een Synology surveillance station. Ik wil beelden gewoon lokaal en met telegram een foto door kunnen sturen als er op de deurbel wordt gedrukt.

De ring floodlights e.d. op alixpress zien er niet uit. Nu kwam ik een steinel cam Light 052977 tegen. Heeft iemand daar ervaring mee in combinatie met surveillance station?

Andere tips naar vergelijkbare producten met de juiste functionaliteit zijn welkom, er zijn niet zoveel eisen aan beeldkwaliteit e.d. Zolang het voldoende duidelijk is. Een microfoon hoeft ook niet. Ik vind helaas niets wat er haast uitziet als een nette lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurricurry
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 05:21
Ik heb ook een vraagje.

Ik ging er altijd van uit dat IP camera's een nvr nodig hadden om te functioneren. Ik denk dat ik mis ben. Kan ik een outdoor IP camera met Poe rechtstreeks beelden laten opnemen via een geheugenkaart? Kan ik deze ook laten opslaan op Google drive?

En het instellen van motion detection kan ik doen via de app van de fabrikant of kan ik elke IP camera app gebruiken?

Kan iemand dit even bevestigen en mij een 1080 IP camera voor Stellen die dit kan?

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandb

rolandb

Ik heb een Dahua IPC-HDW5231R-ZE gekocht bij 'Andy' en een vanuit het topic aanbevolen TP-LINK TL-poe150s.

Ben nu bezig met aanlsuiten, maar kom er niet uit. De camera lijkt gevoed te worden door de camera; daar ik soms 2 rode lichtjes zie (IR?). Maar hij lijkt geen enkele verbinding te maken met het netwerk. Heb hem direct aan de modem/router gehangen.

Moet je soms er een SD kaart in doen voordat hij iets doet? Of zelfs een firmware installeren?

-- Edit: Opgelost, Issue in het IP range van mijn router; 192.178.168.* en de camera die op 192.178.1.109 zat.

[ Voor 11% gewijzigd door rolandb op 24-11-2018 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
@rolandb Kun je de camera vinden met Dahua ConfigTool?
https://dahuawiki.com/Software/ConfigTool_4_05/Locate

EDIT: had topic nog openstaan toen je jouw EDIT maakte. Daarom had ik die nog niet gelezen. :+

[ Voor 32% gewijzigd door Piet91 op 24-11-2018 22:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandb

rolandb

Ja, was een subnet issue. Inmiddels is hij gevonden en op DHCP stand gezet!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jacovn
Voor de mensen die erg opgewonden worden van 8MP cameras, kijk eens naar deze thread op ipcamtalk
https://ipcamtalk.com/thr...er-cam.33622/#post-314070

Dat is een vergelijk van een truelight camera (sony exmor chip met een F1.0 lens) met wat andere cameras.
Die andere zijn een 2 mp exmor met F1.4 multifocaal lens (IPC-HDW5231R-Z) en een 8 mp (IPC-HFW1831E) met F1.6 lens

Het is welliswaar zonder kunstlicht, maar het verschil is enorm.

[ Voor 13% gewijzigd door jacovn op 26-11-2018 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-06 09:47

MeltedForest

Lenny-t

@jacovn Lang verhaal kort, 2MP starlight is de way to go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
@MeltedForest
Ja als je ze spcifiek toepast en in beeld brengt wat je wilt zien (goede lens kiezen, of multi focaal)
Ik zie ook wel in dat met daglicht een 8 mp met klein brandpunt een goede overzicht camera is omdat je in kunt zoomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:17
Ook hier wordt het zo langzamerhand tijd om een camera op te hangen, zowel voor als achter huis. Ik zie helaas door de bomen het bos niet meer.

Ik zoek een camera die overweg kan met mijn Synology Nas (surveillance station) en ook s'nachts goed zicht heeft. Daarnaast voeding via POE. En dit alles natuurlijk voor een scherpe prijs...(Onder de € 100,-). Via Ali o.i.d is geen probleem :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
jacovn schreef op maandag 26 november 2018 @ 07:17:
Voor de mensen die erg opgewonden worden van 8MP cameras, kijk eens naar deze thread op ipcamtalk
https://ipcamtalk.com/thr...er-cam.33622/#post-314070

Dat is een vergelijk van een truelight camera (sony exmor chip met een F1.0 lens) met wat andere cameras.
Die andere zijn een 2 mp exmor met F1.4 multifocaal lens (IPC-HDW5231R-Z) en een 8 mp (IPC-HFW1831E) met F1.6 lens

Het is welliswaar zonder kunstlicht, maar het verschil is enorm.
Jup.

Opmerking hierbij is ook het volgende:
each configured the same for the best low-light snapshots at the cost of blurring moving objects
Ofwel; als je de camera's zo gaat instellen dat je ook bruikbare beelden hebt (en je 's nachts dus niet bewegende schimmen maar herkenbare personen hebt) wordt het verschil nog groter.
Als je beelden aan het vergelijken bent moet je realiseren dat screenshots weinig zeggen; want ook met camera's die feitelijk 's nachts waardeloos beeld geven kun je nog steeds screenshots produceren waarop het lijkt dat ze uitstekende beelden produceren in het donker (denk aan sluitertijd e.d.)

@Robbie T zoek in dit topic eens op IPC-HDW2231R-ZS en IPC-HDW4231EM-ASE. Zitten op zo'n €110 p/stuk maar zoals je hierboven kunt zien is dat welbesteed.

[ Voor 18% gewijzigd door Piet91 op 26-11-2018 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:17
Piet91 schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:27:
[...]

@Robbie T zoek in dit topic eens op IPC-HDW2231R-ZS en IPC-HDW4231EM-ASE. Zitten op zo'n €110 p/stuk maar zoals je hierboven kunt zien is dat welbesteed.
Dank. Bestelbaar via Ali verwacht ik voor deze prijs? In nederland zie ik ze voor het dubbele. Iemand nog een tip voor een goede betaalbare optie in NL (mag ook ander type)? (ivm btw teruggave)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Robbie T schreef op maandag 26 november 2018 @ 14:04:
Dank. Bestelbaar via Ali verwacht ik voor deze prijs? In nederland zie ik ze voor het dubbele. Iemand nog een tip voor geen goede betaalbare optie in NL? (ivm btw teruggave)
Ja; als je op die types hebt gezocht in dit topic ben je de naam 'Andy' denk ik ook wel tegengekomen,zijn Aliexpress shop en de taks free shipping.
IPC-HDW4231EM-ASE
IPC-HDW2231R-ZS

Waarschijnlijk heb je ook voor elke camera een junction box of wall mount nodig. Deze box/mount monteer je aan de muur en hierop schroef je weer de camera.
De kabelboom kun je dan in die box/mount stoppen.

Bestellen in Nederland kan; met o.a. Google Shopping zie ik beide types wel in Nederlandse webshps; maar wat ik zo snel kan vinden zijn ze natuurlijk wel een stuk duurder.

[ Voor 5% gewijzigd door Piet91 op 26-11-2018 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1145965

Goedemorgen, Ik zal mij even voorstellen. Ferhan, zoek graag op het forum naar antwoorden op dingen waar ik geen verstand van heb. Ik heb nu ook maar een account aangemaakt aangezien ik dan eventueel vragen kan stellen en misschien mensen nog eens kan helpen. Ik begrijp dat het heel lastig is om een beslissing te nemen voor een beveiligingscamera. Ik heb zoveel van jullie adviezen gelezen maar het daadwerkelijk uitkiezen van een camera. Ik kom er niet uit. Ik heb nu een goedkope dlink camera die het overdag goed doet maar savovonds kan ik de camera netzo goed uitzetten. De beelden zijn echt slecht. Ik ben dus op zoek naar een camera die s'avonds ook goede beelden maakt. Ik ben niet zo een fan van aliexpress maar zie dat veel forum leden toch daar aankopen doen, daar vertrouw ik dan even op. Ik kwam zelf deze camera uit:

https://nl.aliexpress.com...ctv-Dome/32580229073.html

deze kreeg ik geadviseerd van iemand anders:

https://www.365cam.nl/product/nieuwste-ip-camera/

Ik zal geen NAS gebruiken of andere zaken. Wil de fotos op een sd kaart of in de cloud en op mijn telefoon de beelden bekijken.

Voor mijn gevoel doen ze precies hetzelfde maar daar zal ik mij in vergissen denk ik. Alvast mijn dank voor jullie hulp. Mvg, Ferhan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik denk dat ik hetzelfde issue heb. Mijn netwerk zit niet in hetzelfde IP range als dat de camera standaard heeft.
Ik heb de camera aangesloten op een PoE ethernet poort en ik zie dat er een lan verbinding is en dat er stroom wordt geleverd maar ik vind de camera niet.
Niet in de Dahua config tool en ik zie hem in zijn algemeen niet in de router als aangesloten netwerk apparaat.

Hoe heb jij dat opgelost? Je hebt toch niet in de router de ip aangepast naar zoals die van de camera?

Beetje vreemd dat de cams standaard een fixed ip krijgen en niet via DHCP.

Edit: ondertussen gelukt. Voor anderen die hier mogelijk tegen aanlopen: eerst je lokale machine een fixed ip geven in dezelfde range als de camera. Dan kun je de camera wel vinden en via je browser erop inloggen en dan ip door DHCP laten toekennen.
rolandb schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 20:56:
Ik heb een Dahua IPC-HDW5231R-ZE gekocht bij 'Andy' en een vanuit het topic aanbevolen TP-LINK TL-poe150s.

Ben nu bezig met aanlsuiten, maar kom er niet uit. De camera lijkt gevoed te worden door de camera; daar ik soms 2 rode lichtjes zie (IR?). Maar hij lijkt geen enkele verbinding te maken met het netwerk. Heb hem direct aan de modem/router gehangen.

Moet je soms er een SD kaart in doen voordat hij iets doet? Of zelfs een firmware installeren?

-- Edit: Opgelost, Issue in het IP range van mijn router; 192.178.168.* en de camera die op 192.178.1.109 zat.

[ Voor 12% gewijzigd door Riesjard op 28-11-2018 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmya3
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-06 12:33
is er hier iemand met ervaring met avtech camera's ? en dan specifiek de avm 457 die enkel bij het inpluggen even de IR leds laat aangaan en dan uitgaat zonder daarna vindbaar te zijn (ook na reset van de camera) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb een Dahua 4239 bullet bij Andy gekocht als upgrade voor mijn huidige Y-Cam bullet.
De huidige camera hang aan een muur van de garage en bekijkt de oprit en voordeur. De huidige bullet heeft in de camera behuizing zelf een ethernet connector. Het enige wat nu door de muur (van in totaal 30cm dik) gaat is een ethernet kabel met PoE. De nieuwe Dahua camera heeft allerlei kabels met connectors (ethernet, audio in, audio uit, alarm) die niet in de camera zelf zitten en in mijn geval door de muur heen moeten. Het gat door de muur moet hierdoor sowieso een heel stuk groter gemaakt worden (want nu alleen een ethernet kabel).
Ik voel er niet zoveel voor om een gat van 5 cm diameter te maken.

Hoe hebben jullie dat gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Riesjard schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 11:58:
Ik heb een Dahua 4239 bullet bij Andy gekocht als upgrade voor mijn huidige Y-Cam bullet.
De huidige camera hang aan een muur van de garage en bekijkt de oprit en voordeur. De huidige bullet heeft in de camera behuizing zelf een ethernet connector. Het enige wat nu door de muur (van in totaal 30cm dik) gaat is een ethernet kabel met PoE. De nieuwe Dahua camera heeft allerlei kabels met connectors (ethernet, audio in, audio uit, alarm) die niet in de camera zelf zitten en in mijn geval door de muur heen moeten. Het gat door de muur moet hierdoor sowieso een heel stuk groter gemaakt worden (want nu alleen een ethernet kabel).
Ik voel er niet zoveel voor om een gat van 5 cm diameter te maken.

Hoe hebben jullie dat gedaan?
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/nvqw6c.jpg

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-06 09:27

aawe mwan

Wat ook leuk is:

MarioMark1541 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 22:39:
[...]
Is dit wat

NEO COOLCAM NIP-55AI 720 p IP Camera Wifi Netwerk Draadloze Surveillance Camera Compatibel met Alexa Echo Show en Google Thuis
https://s.click.aliexpress.com/e/Y4zYQhWH5
Ik heb precies dat type besteld tijdens 11.11 en dat is niet echt goed bevallen.

Het type NIP-55AI is niet voorradig en komt voorlopig ook niet meer. In plaats hebben ze het (goedkopere) type NIP-55 / NIP-55GE naar me opgestuurd, dat Google Home niet ondersteunt.
Aan de reviews te zien, doen ze dat vaker.

Die verkeerde camera heb ik nog wel even bekeken. Aan de configuratiemogelijkheden te zien, leek er gewoon een Xiongmai bordje in te zitten. Voordeel was dat hij nu eindelijk een webinterface heeft, nadeel vond ik dat het beeld niet echt goed is, in elk geval lang niet zo goed als van de Xiongmai camera's die ik jaren geleden al een keer gekocht heb en bovendien haperde het beeld regelmatig.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetloss
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Packetloss

voor system specs, zie profiel

Over deze cam: pricewatch: Foscam R4 HD 4MP
heb ik een vraag: weet iemand of je bij deze -zoals ook met andere Foscams- met de ingebouwde CGI interface de cam kan bedienen? Zoals met URL's als

https://192.0.2.1:443/cgi...ff&usr=admin&pwd=password

fileserver: Intel Core i5-6600T op ASRock Z170 Extreme6 met 6 keer WD Red WD40EFRX 4TB en Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 32GB RAM

Pagina: 1 ... 28 ... 89 Laatste