Zoals beloofd in:
DynamicDreams in "Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2"
Zou ik na installatie een terugkoppeling geven over mijn ervaringen met de door mij aangeschafte camera. Daarom, hierbij mijn terugkoppeling:
Na advies ingewonnen te hebben in dit topic heb ik op 10 september via 'Andy' de IPC-HDW2231R-ZS besteld. Op 19 september had ik het pakketje al in huis.
Materiaal
Bij het uitpakken viel direct op dat de camera is gemaakt van solide materiaal (ik denk aluminium). De camera heeft niet het opschrift 'Dahua', maar is wel volledig identiek. Ik was een beetje bang dat bepaalde onderdelen van kunststof zouden zijn, maar die angst bleek ongegrond.
Ik had er ook de beugel bij besteld voor montage aan het plafond. Bij zowel de montagebeugel als de camera zat een mal geleverd voor het maken van de boorgaten. In mijn geval had ik die niet nodig, omdat de beugel rechtstreeks op hout geschroefd kon worden.
Installatie
Binnen no-time hing de camera en kon ik hem aan mijn netwerk hangen. Omdat het standaard IP-adres (192.168.1.108) netjes binnen mijn huidige reeks valt, kon ik de camera direct via de browser benaderen. Enkele stappen doorlopen om een wachtwoord in te stellen en je kan bij het beheerpaneel.
Klein nadeel: je hebt weer een lelijke plugin nodig om de live-beelden te kunnen zien. Ik heb zelf Chrome gebruikt en dat werkt prima.
Ik vind dat je relatief veel in kan stellen. In deze fase heb ik ervoor gekozen om de beelden op te slaan op een SD-kaart. Je kan de beelden echter ook opslaan op een NAS of via FTP uploaden. Iets dat ik in een later stadium nog ga bekijken.
Beeldkwaliteit
Dan nu de kwaliteit van de camera zelf:
Het beeld van de camera is overdag haarscherp. Ik kan niet anders zeggen.
Als het donker is, schakelt de camera zelf over naar IR-view. Ik was verbaasd over de goede prestaties!
Hij heeft 2 felle IR-lampen ingebouwd zitten. In mijn specifieke opstelling lijken die lampen te fel te zijn. Mijn buxushaag op het oprit licht daardoor teveel op, waardoor de objecten eromheen (zoals de auto) minder goed zichtbaar zijn.
Om die reden ben ik gisteren wat gaan spelen met de intensiteit van de IR-bundel (die kun je namelijk op 'auto' zetten en op handmatig). Als ik de intensiteit op minimaal zet (volgens mij staat hij dan zelfs uit), is de reflectie op de buxushaag weg en zijn alle objecten zeer goed zichtbaar. Ik kan zelfs de straatstenen op de openbare weg van elkaar onderscheiden.
Kortom:
Ik ben bijzonder tevreden met de aankoop van de (Dahua) IPC-HDW2231R-ZS. De beeldkwaliteit overdag is uitstekend, in het donker had hij wat tweaks nodig om in mijn specifieke setup het optimale resultaat te geven.
Deze camera zou zeker mijn koopadvies krijgen.
[
Voor 8% gewijzigd door
DynamicDreams op 21-09-2018 19:58
. Reden: Foto's toegevoegd ]