Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 27 28 29 Laatste
Acties:

• Joepla
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 18:42

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@EnGee Ik geloof je, maar we praten hier wel over de onderkant van de IP camerareeks (van een gerenommeerd merk weliswaar). Ikzelf zie daar niet of nauwelijks verschil in beeldkwaliteit tussen de bullet, dome en turret die ik hier heb en ik ben best kritisch. De IR bleed is er in enige mate, maar zolang je de domes op de juiste plek toepast en de behuizing af en toe even reinigt, voldoen ze voor mij prima.

Persoonlijk ga ik niet voor maximale beeldkwaliteit, want dan zou mijn totale budget niet voldoende zijn voor de aankoop van ook maar 1 echt goede cam.
En als je voor een leuk bedrag toch wat bruikbaars wilt hebben, ontkom je niet aan compromissen. Zo heb ik een (donkerbruin geplastidipte) dome bij mijn voordeur hangen, een bullet zou ontzettend misstaan en tevens onnodig veel aandacht op zich vestigen.

Live solarinfo op PVoutput [6,625 kWp]

• 715289
  • Registratie: december 2018
  • Niet online
Helemaal eens @Joepla , maar wilde alleen even aangeven dat er wel degelijk verschillen zijn tussen de verschillende form factors.

Ik begrijp heel goed dat voor de gemiddelde consument de voordeligere camerasystemen een behoorlijke klap geld zijn, maar eerlijkheidshalve ook ruimschoots voldoen aan de verwachtingen.

Het gros hier zal in Vinexië wonen en niet op een bebost landgoed met hele andere risk-profielen.

• Wokschotel
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 15:18

Wokschotel

Op 6 wielen

iMars schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 09:32:
Even een kort vraagje tussendoor. Er was ooit een mooi "budget" camera gepost. Ik meen van het merk Dahua. Het was een HD camera in de prijsklasse van rond de 60~70 euro. Ik zit me suf te zoeken in deze topic, maar kan het niet 1-2-3 vinden. Ik zoek 2 buiten camera's (voor- en achtertuin).

Ik heb nu een camera van Ali (~25 eur) en geeft prima beeld, maar wil toch richting 1 merk gaan focussen en investeren.
Dahua HDW4233C-A misschien?

• iMars
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 18:18
Dat weet ik niet, maar vind deze wel interessant.

• Joepla

Joepla

@EnGee Vinexië _O-
iMars schreef op woensdag 12 september 2018 @ 16:32:
[...]

Dat weet ik niet, maar vind deze wel interessant.
Ik kan je uit eigen ervaring mededelen dat je op dit moment waarschijnlijk geen betere cam zal vinden qua prijs/prestatie. Heb er 2 in gebruik, zeer tevreden over het beeld zowel overdag als 's nachts en ook de IVS mogelijkheden werken goed. Enige minpuntje kan de plastic mount zijn, de behuizing zelf (de "bol" ) is wel van aluminium. De duurdere versie hiervan is wel volledig van metaal, ook hogere resolutie, maar minder lichtgevoelig.

• GregoryVG
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 13-09 16:48
Hoi, ik kan wat advies gebruiken.
Ik zou graag een 3-tal ip camera's aankopen voor buiten.

1 zou boven de garagepoort (hoogte = 2,30m) komen te hangen en de oprit (3 x 15m) moeten filmen.
1 komt tegen de achtergevel (hoogte = 3m) en zou de tuin (10 x 15m) moeten filmen.
Mogelijk zou er na plaatsing van een tuinhuis nog een derde camera komen die vanaf het tuinhuis (hoogte = 2,3m) richting de achtergevel filmt, maar dit zou later komen.

Welke camera's zouden jullie aanbevelen? Zoals altijd, zowel voor overdag als 's nachts, al kan ik wel flood lights installeren om licht te voorzien indien nodig.

Wat is de meerwaarde van een aparte NVR in vergelijking met het opnemen van beelden op een NAS?
Wat raden jullie aan?

Een echt budget heb ik nog niet voor ogen.
Ik koop liever direct kwaliteit dan de hele setup te moeten vervangen voor iets beter, maar prijs-kwaliteit is natuurlijk belangrijk.

Alvast bedankt voor de hulp!

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Nu online
bartje006 schreef op maandag 10 september 2018 @ 18:43:
Hoi,

In ons nieuwe huis willen we bij de voordeur een beveiligingscamera ophangen.
Er is daarvoor al een loze leiding aangebracht op ongeveer 3 meter hoogte en 1,20 links van de voordeur.

Welke camera zou hiervoor geschikt zijn, want het is vrij dichtbij. Budget is ~200.
De IPC-HDBW4231F-AS is relatief klein t.o.v. andere turret-camera's.
Omdat je camera zo dichtbij de deur hangt is 2.8mm waarschijnlijk het handigst.
(Mooiste zou zijn als je de camera ongeveer een meter lager zat; want nu ga je waarschijnlijk de kruinen van personen bekijken i.p.v. hun gezicht)
Ik wil deze via PoE aansluiten op een Synology NAS (ik wil live kunnen kijken en beelden opnemen, liefst met bewegingsdetectie). Als ik het goed heb gelezen, kan dat via een switch of een injector. Wat is beter?
Persoonlijk voorkeur. Heb je verder geen POE-apparatuur in huis; dan is het een beetje zonde om een duurdere switch te kopen die dat ondersteunt. Een injector kost maar een paar euro tot een paar tientjes.
Ga je echter meer POE-apparatuur gebruiken; dan is een POE-switch handig maar vooral ook netter omdat je niet al die losse injectors hoeft te gebruiken.
Later wil ik misschien nog 2 binnencamera's aansluiten. Kan dat met een NAS of heb je dan echt een NVR nodig?
Je kan het naar een NAS laten wegschrijven en je zou ook Surveillance Station kunnen gebruiken.
Dat laatste is software dat draait op een NAS en die dan bijvoorbeeld de bewegingsdetectie doet.
Je kunt bij meerdere camera's welk tegen een limiet lopen; bij meerdere camera's moet je vaak licenties bijkopen. En je koopt (bijna) een NVR voor het geld dat zo'n licentie(s) kost.

NAS of NVR heeft ook met voorkeur te maken. Ik zou zelf niet een NAS willen gebruiken omdat het resources vraagt van de NAS (bewegingsdetectie vraagt bijvoorbeeld resources en hoe meer camera's hoe meer werk de NAS moet doen) en omdat ik beveiligingscamera's liever gescheiden houd van ander apparatuur.

Als je een NVR van hetzelfde merk koopt als de camera('s), dan herkent de NVR ook de IVS van de camera. Stel je op de camera bijvoorbeeld tripwire, intrusion detection o.i.d. in; dan werkt de NVR daar naadloos mee. Een NVR van een ander merk of een NAS kan daar niets mee beginnen.
Die kan alleen de simpele bewegingsdetectie herkennen en dat is geen betrouwbare manier van detectie.
En als laatste: ik wil de NAS eigenlijk liever niet in de meterkast, maar op een slaapkamer hebben.
Zou ik niet doen. Maakt constant geluid.
GregoryVG schreef op donderdag 13 september 2018 @ 08:48:

1 zou boven de garagepoort (hoogte = 2,30m) komen te hangen en de oprit (3 x 15m) moeten filmen.
1 komt tegen de achtergevel (hoogte = 3m) en zou de tuin (10 x 15m) moeten filmen.
Mogelijk zou er na plaatsing van een tuinhuis nog een derde camera komen die vanaf het tuinhuis (hoogte = 2,3m) richting de achtergevel filmt, maar dit zou later komen.

Welke camera's zouden jullie aanbevelen? Zoals altijd, zowel voor overdag als 's nachts, al kan ik wel flood lights installeren om licht te voorzien indien nodig.

Wat is de meerwaarde van een aparte NVR in vergelijking met het opnemen van beelden op een NAS?
Wat raden jullie aan?

Ik koop liever direct kwaliteit dan de hele setup te moeten vervangen voor iets beter, maar prijs-kwaliteit is natuurlijk belangrijk.

Zie: Piet91 in "Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2"
Wat raden jullie aan?
Zie boven in deze post.

• bartje006
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 07-12 18:59
Piet91 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:19:
[...]

De IPC-HDBW4231F-AS is relatief klein t.o.v. andere turret-camera's.
Omdat je camera zo dichtbij de deur hangt is 2.8mm waarschijnlijk het handigst.
(Mooiste zou zijn als je de camera ongeveer een meter lager zat; want nu ga je waarschijnlijk de kruinen van personen bekijken i.p.v. hun gezicht)

[...]
Thanks voor je uitgebreide reactie!
Is 2 mp voldoende voor een camera?

Deze is rond de ¤175. Is dat voor mijn setup nodig?
_/-\o_

bartje006 wijzigde deze reactie 13-09-2018 12:29 (13%)

• Piet91
  • Nu online
bartje006 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:26:
Thanks voor je uitgebreide reactie!
Is 2 mp voldoende voor een camera?
Vooralsnog bieden de zogenaamde Dahua Starlights de beste beeldkwaliteit rond dit prijspunt.
Door de (grote) sensor/minder pixels vangen deze meer licht en heb je dus in het donker ook duidelijker beeld.
Deze is rond de ¤175. Is dat voor mijn setup nodig?
_/-\o_
`¤104 ;)
Zoek maar even in dit topic naar 'Andy'. (hij is de verkoper/eigenaar van de gelinkte Aliexpress store)

Bekijk anders ook even onderstaande post en de camera's die ik daar noem.
Kan zijn dat je toch liever een van de andere genoemde camera's wil:
Piet91 in "Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2"

Piet91 wijzigde deze reactie 13-09-2018 13:23 (12%)

• bartje006
Ik vind die kleine wel mooi :)

Heb je dan ook zo'n bracket nodig? Of is dat optioneel? Het lijkt erop dat die camera zo op de muur kan?

• Piet91
  • Nu online
bartje006 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:16:
Ik vind die kleine wel mooi :)

Heb je dan ook zo'n bracket nodig? Of is dat optioneel? Het lijkt erop dat die camera zo op de muur kan?
Hij kan inderdaad rechtstreeks op de muur; maar het probleem is dat er een stukje kabel aanzit met de ethernet en DC-aansluiting. En die kun je niet in de loze leiding proppen.
Dus tenzij je een inbouwdoos in de muur hebt zitten vrees ik dat je toch een bracket nodig hebt; hetzij de PFA139 of de PFB204W.

Dat is altijd wel jammer; eigenlijk zouden ze een female ethernetjack op de camera moeten plaatsen zodat je deze direct op de muur kunt plaatsen en je niet zo'n kluwen kabels erbij hebt...

• GregoryVG
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 13-09 16:48
Bedankt!

Welke NVR kan je aanraden dan?

• jacovn
  • Laatst online: 15:40
GregoryVG schreef op donderdag 13 september 2018 @ 08:48:

Wat raden jullie aan?

Garage/oprit
Het hangt er vanaf met welk doel je daar wat opneemt.
- overzicht: 2.8 mm lens en je kunt alles zien, of beter gezegd zien dat er iets gebeurd.
- identificatie: 4 mm lens voor mensen die tot meter of 5-8 staan
- wil je einde oprit ook details hebben dan heb je snel 8 mm of meer nodig.

Dus bepalen wat je wilt en dan een camera kopen. Wellicht heb je er 2 nodig, 1voor overzicht en andere meer ingezoomed om mensen te herkennen.

Achtertuin:
Is deze 10 meter breed en 15 meter diep ? Of 15 meter breed en 10 meter diep.
In beide gevallen moeilijk om alles met 1 camera af te dekken en dan nog kunnen zien WAT er gebeurd i.p.v DAT er iets gebeurd. Zelfde verhaal als voor de oprit dus.

Wil je echt 1 camera zou ik de varifocal uit de link van @Piet91 nemen. Dan heb je tenminste het bereik van 2.x tot 11.x mm afgedekt en ook nog eens een F1.4 lens met gevoelige chip. (Aan eind zoom bereik is de F waarde wat minder goed)

Ik zou altijd een nvr nemen hierboven al door @Piet91 uitgelegd. Mooie intergratie met de cameras, redelijk afstelbare alarmen op de timeline. Monitor eraan en je kunt snel even door de dag of nacht scannen of er iets gebeurd is.
Er zijn ook prima software paketten, die hetzelfde (en meer) kunnen. Maar dan moet je weer zien dat je een energiezuinige pc bouwt etc.
GregoryVG schreef op donderdag 13 september 2018 @ 16:30:
[...]

Bedankt!

Welke NVR kan je aanraden dan?
Een van hetzelfde merk als de camera. Wil je 3 cameras een unit die er 4 aan kan, kun je nog een bijplaatsen.
Maar door de ruime maten van je oprit en tuin zou ik liever een 8/16 kanaals unit nemen. Daar kunnen dan ook 2 hdd’s in (kun je langer opslaan, al is daar een wettelijk maximum aan)

Bij dahua is een 4 kanaals iets als dit:: http://s.aliexpress.com/fqaaqMfi
Met 2 hdds en 16 kanaals kom je dan uit op dit soort units: http://s.aliexpress.com/EJ7VBNvI

jacovn wijzigde deze reactie 13-09-2018 18:45 (10%)

• bartje006
Piet91 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:34:
[...]

Hij kan inderdaad rechtstreeks op de muur; maar het probleem is dat er een stukje kabel aanzit met de ethernet en DC-aansluiting. En die kun je niet in de loze leiding proppen.
Dus tenzij je een inbouwdoos in de muur hebt zitten vrees ik dat je toch een bracket nodig hebt; hetzij de PFA139 of de PFB204W.

Dat is altijd wel jammer; eigenlijk zouden ze een female ethernetjack op de camera moeten plaatsen zodat je deze direct op de muur kunt plaatsen en je niet zo'n kluwen kabels erbij hebt...
Thanks! Ik lees ook dat met regen een dome camera niet zo handig is (opgedroogde regendruppels en zo). Klopt dat?

Zou de IPC-HDW5231R-ZE met een muurbracket (dat ie eronder hangt) ook kunnen?

En kun je van de IPC-HDBW4231F-AS de lens draaien (bij installatie) dat die naar de voordeur wijst?

Thanks!

• Piet91
  • Nu online
bartje006 schreef op zondag 16 september 2018 @ 08:13:
Thanks! Ik lees ook dat met regen een dome camera niet zo handig is (opgedroogde regendruppels en zo). Klopt dat?
Dome camera's hebben inderdaad vaak dat probleem. Vooral als ze verticaal hangen.
Daarnaast ook vaak last van IR-reflectie (licht dat reflecteert op het dome en dan in de lens schijnt.
Naast het feit dat de Dahua Starlights qua sensor/lens véél beter presteren waren dat de redenen dat ik mijn Hikvision heb verkocht en een Dahua turret heb gekocht; dag en nacht verschil. (punt intended :+ )

Maar dit probleem is wat minder erg als je 'm voor situaties als de voordeur gebruikt waarbij je object dichtbij de camera hebt.
En indien de camera onder een afdakje hebt hangen (hoe klein dat ook is; zolang je dus maar geen regendruppels over de dome hebt lopen) heb je al een stuk minder last van.
Heb verder weinig gelezen over IR-reflectie bij die camera.

Punt is dat dat model erg populair is voor bijvoorbeeld bij de voordeur of een andere plek waarbij je object relatief dichtbij is en je niet een grote opvallende camera wil hebben.
Zou de IPC-HDW5231R-ZE met een muurbracket (dat ie eronder hangt) ook kunnen?
Jep, werkt prima.
En kun je van de IPC-HDBW4231F-AS de lens draaien (bij installatie) dat die naar de voordeur wijst?
Thanks!
Ja. In de bijbehorende Quick Start Guide kun je op pagina 7-8 lezen hoe je de lens bij installatie kunt instellen; zowel pan, tilt als rotate.

• dr.nld
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 02-12 21:39
Hoi, heb de volgende case. Nu binnen met Ir uitgeschakeld een paar besdners van 25-30 euro. Heb Ir uitgeschakeld voor reflectie achter glas, resultaat in de nacht is uiteraard niet naar behoren.

Wil deze upgraden naar andere camera's van budget 100-150st:

voortuin 6x7 met heg van 180cm met aan de rechterkant van het camerazicht een fietsenberging van 2x2.

Nadeel is dat ik geen loze leiding heb, alleen geschakelde voor buitenlamp. Heb al poe adapter besteld.

Links of rechtsaf wil ik een betere camera ophangen, wil hem misschien via de 1e etage linkerraam/kozijn laten voeden. Plaatsing dacht ik aan links van buitenlamp. Zie situatie schets

Is hierbij 2,8mm IPC-HDBW4231F-AS voldoende om ongewenst bezoek helder in beeld te krijgen / of denken jullie aan ander type?

...

Achter is totaal 18x6, geen probleem om alleen 6x5 op te vangen. Dat zou ik ook nog kunnen doen met 1 besdner. Daar kan ik er ook 2 ophangen ook 1 achterin bij tuinhuisje /ingang tuin.

Daarnaast is het nog mogelijk om met deze camera's een Gmailbox vol te laten gooien of er alleen nvr's ondersteund worden in obv motion detection?
Thanks!

dr.nld wijzigde deze reactie 17-09-2018 20:48 (2%)
Reden: Motiondetection

Don't Dream it, Be it

• jacovn
Kun je niet een draad extra naar die buitenlamp trekken, en dan een waterdichte boxje waar een omzetter van voeding voor de camera en ethernet via de voeding zenden. Zal alleen niet al te klein zijn.
Je hebt geen enorme snelheid voor een camera nodig. 10 mbit doet het ook wel.

• bie100
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 19:14
ff een vraagje heb 2 reolink camera's hangen aangesloten op een Digoo met 1 tb op het beginscherm heb ik goed beeld van allebei de camera's maar als ik beelden terug wil kijken is van 1 camera het beeld heel troebel

op de app van reolink kan ik ook terug kijken wel goed beeld iemand ervaring met dit probleem?

• De-Hamster
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 11-12 22:45
Wij hebben een half vrijstaand huis / hoekwoning.

Omdat er vorige winter volgens de buurman nogal wat inbraken zijn geweest wil ik twee camera's ophangen. Aan onze voorkant richting de oprit. En de ander vanuit het keukenraam langs het huis richting de poort. De Zijkant van het huis is puur alleen de gevel en staat er dus niet op. Maar ik wil beide camera's wel zó richten zodat je daar wel mensen heen zou kunnen zien gaan.

Camerapunt voorkant. (Twee fotos bij elkaar gevoegd, hoek moet prima te doen zijn, maar kreeg het met de camera niet nagebootst.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Camerapunt achterkant
Members only:

Ik zie dat PoE het best werkt, ik heb enkel een ExperiaBox v10 van KPN. Wellicht is het handig om een NAS op aan te sluiten. Hoeft allemaal niet té fancy. Ik wil wel kunnen terugkijken en via de telefoon kunnen meekijken. Via Andy zie ik deze modellen staan die met de prijs aantrekkelijk zijn:

https://www.aliexpress.co.../1200032_32809794675.html

https://www.aliexpress.co.../1200032_32882073843.html

https://www.aliexpress.co.../1200032_32697058571.html

Welke raden jullie dan aan?

• 715289
  • Niet online
De-Hamster schreef op maandag 17 september 2018 @ 18:57:

Omdat er vorige winter volgens de buurman nogal wat inbraken zijn geweest wil ik twee camera's ophangen. Aan onze voorkant richting de oprit. En de ander vanuit het keukenraam langs het huis richting de poort. De Zijkant van het huis is puur alleen de gevel en staat er dus niet op. Maar ik wil beide camera's wel zó richten zodat je daar wel mensen heen zou kunnen zien gaan.

Camerapunt voorkant. (Twee fotos bij elkaar gevoegd, hoek moet prima te doen zijn, maar kreeg het met de camera niet nagebootst.
Members only:

Camerapunt achterkant
Members only:

Ik zie dat PoE het best werkt, ik heb enkel een ExperiaBox v10 van KPN. Wellicht is het handig om een NAS op aan te sluiten. Hoeft allemaal niet té fancy. Ik wil wel kunnen terugkijken en via de telefoon kunnen meekijken. Via Andy zie ik deze modellen staan die met de prijs aantrekkelijk zijn:

Geen van allen. Camera's voorkomen geen inbraak, sterker nog, lokken eerder inbraak uit, omdat ze zullen denken dat er wat te halen valt. De kans op beelden waarbij een persoon identificerbaar in beeld is, is beperkt. De beelden zullen je vooral vertellen hoe laat ze kwamen en hoe laat weer weg gingen.

Inbraakpreventie begint met goed hang en sluitwerk evt. i.c.m. schrikverlichting.

Maar als je per se camera's wilt, dan DEZE van de drie, omdat die het minste IR Bleed zal hebben. Als ie langs de gevel moet kijken, dan zou ik nog wel even kijken voor een goede muurbeugel.

• Piet91
  • Nu online
De-Hamster schreef op maandag 17 september 2018 @ 18:57:

Members only:

Camerapunt achterkant
Members only:

Geen van die 3 en die eerste is overigens ook geen netwerkcamera; maar HD-CVI.
Voor een paar tientjes meer heb je Starlights die veel beter presteren.
Heb ze ondertussen al genoeg genoemd hier. :P

• De-Hamster
Piet91 schreef op maandag 17 september 2018 @ 21:07:
[...]

Geen van die 3 en die eerste is overigens ook geen netwerkcamera; maar HD-CVI.
Voor een paar tientjes meer heb je Starlights die veel beter presteren.
Heb ze ondertussen al genoeg genoemd hier. :P
Hmm, dan valt het sowieso af.

Ik ben eens aan het teruglezen en dit zou de budget starlight zijn?

https://nl.aliexpress.com...P-Camera/32668136407.html

Ik had geen rekening gehouden met een videorecorder. Ik nam aan dat ik dit gewoon via een SD kon opslaan en dat ik dan via het netwerk dit kon oproepen.

Ik wil eigenlijk voor het hele pakket niet meer dan 250 euro uitgeven.
EnGee schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:33:
[...]

Geen van allen. Camera's voorkomen geen inbraak, sterker nog, lokken eerder inbraak uit, omdat ze zullen denken dat er wat te halen valt. De kans op beelden waarbij een persoon identificerbaar in beeld is, is beperkt. De beelden zullen je vooral vertellen hoe laat ze kwamen en hoe laat weer weg gingen.

Inbraakpreventie begint met goed hang en sluitwerk evt. i.c.m. schrikverlichting.

Maar als je per se camera's wilt, dan DEZE van de drie, omdat die het minste IR Bleed zal hebben. Als ie langs de gevel moet kijken, dan zou ik nog wel even kijken voor een goede muurbeugel.
Het schrikt wel af. We liggen op een hoek en een t-spitsing dus men kan hier echt alle kanten op. Een camera om af te schrikken vind ik al een fijn idee. Goed hang- en sluitwerk is er al, allemaal vrij nieuwe en modern. We hebben ook al een lamp die op beweging aangaat. Verder is het ook geluk hebben. Er is verder ook totaal niks bijzonders te halen hier, maar ik wil het wel graag voorkomen.

De camera's van 60-80 euro die ik hier zie staan van Dahua die zijn allemaal toch meer dan prima? Daar herken ik prima mensen mee en kun je ook zeker gebruiken mocht je de beeldmaterialen nodig hebben. Ik hoef geen juwelenbendes weg te houden, als ik maar de gelegenheidsdieven en evt. vandalen kan herkennen.

• jacovn
@De-Hamster
Je kunt het beste wel nadenken over de FOV (Field Of View) ik zie je 2.8 en 4 mm cameras linken, en die geven een verschillend beeld uiteraard.
Met een fixed lens zul je moeten kiezen welke lens je koopt.

Kijk eens zulke filmpjes op youtube om een idee te krijgen

Begin van de video is 2.8 dan 4 en 6 mm

Als iets niet vlak voor de camera staat met een 2.8 en zelfs 4 mm dan is er weinig tot geen herkenning mogelijk.

Deze is wat omslachtiger maar geven ze getallen (amerikaans dus inches en feet)

jacovn wijzigde deze reactie 18-09-2018 10:53 (56%)

• De-Hamster
jacovn schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 10:38:
@De-Hamster
Je kunt het beste wel nadenken over de FOV (Field Of View) ik zie je 2.8 en 4 mm cameras linken, en die geven een verschillend beeld uiteraard.
Met een fixed lens zul je moeten kiezen welke lens je koopt.

Kijk eens zulke filmpjes op youtube om een idee te krijgen
[YouTube: Network IP Camera FoV Comparison - 2.8mm, 4mm, 6mm Fixed Lens]
Begin van de video is 2.8 dan 4 en 6 mm

Als iets niet vlak voor de camera staat met een 2.8 en zelfs 4 mm dan is er weinig tot geen herkenning mogelijk.

[YouTube: Field of View and Focal Lengths]
Deze is wat omslachtiger maar geven ze getallen (amerikaans dus inches en feet)
Eerlijk gezegd vind ik de beelden van 2.8mm zo slecht nog niet. Daar zou ik al tevreden mee zijn. Nogmaals, het is puur voor afschrikking en herkenning van evt. daders op datum, tijd vast te stellen. Daar lijkt mij dit prima voor.

• jacovn
De-Hamster schreef op woensdag 19 september 2018 @ 17:49:
[...]

Eerlijk gezegd vind ik de beelden van 2.8mm zo slecht nog niet. Daar zou ik al tevreden mee zijn. Nogmaals, het is puur voor afschrikking en herkenning van evt. daders op datum, tijd vast te stellen. Daar lijkt mij dit prima voor.
Dit is in daglicht. De herkenning in het donker is een ander verhaal.

• Ramniv
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 02-12 12:40
Ik zou graag buiten een camera willen hebben. Nu ben ik me aardig aan het inlezen, maar ik merk dat ik er niet helemaal uitkom. Er zit zo veel prijsverschil in dat ik jullie hulp even nodig heb....

Ik wil de camera buiten hangen op de hoek van mijn "blokhut" .Aan de ene kant lijkt het me fijn een melding te krijgen bij beweging, aan de andere kant denk ik dat ik gek wordt van de meldingen van vogels, katten enz. De beelden bekijken op telefoon is een pré.

Misschien dat hij continue opneemt op mijn Nas of iets dergelijks. Hebben jullie tips voor een niet al te lompe camera die de 20/25 meter goed genoeg kan filmen?

Heb er wel een ethernet kabel naartoe getrokken en stroom.

• Erik2B
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 15:42
heeft iemand al een oplossing voor het probleem van de plugins voor bv hikvision en dahua in safari 12?

deze plugins werken niet meer na dat deze is ge-update :-(

• Jona1990
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 11-12 14:18
Erik2B schreef op donderdag 20 september 2018 @ 15:58:
heeft iemand al een oplossing voor het probleem van de plugins voor bv hikvision en dahua in safari 12?

deze plugins werken niet meer na dat deze is ge-update :-(
Een andere browser gebruiken :-(

NPAPI-plug-ins (flink verouderde techniek, volgens mij maakte Hikvision hier gebruik van) en ongesigneerde plug-ins (like 99% van alles uit China) zijn in Safari 12 niet langer toegestaan. Dus tot die plugins gewoon op een nette manier worden (her)uitgebracht lijkt me dat ze niet zullen werken.

Jona1990 wijzigde deze reactie 20-09-2018 17:14 (11%)

• Piet91
  • Nu online
Jep, plugins zijn irritant. Daarom gebruik ik voor de Pale Moon Browser; die werkt uitstekend hiervoor.
Op zich ook wel handig, want heb dan gewoon de webinterface/liveview openstaan in die browser als ik met andere zaken bezig ben en kan zo snel even kijken als ik wat hoor o.i.d.

Heb Andy wel eens horen zeggen dat Dahua bezig is plugins onnodig te maken; maar dat gaat waarschijnlijk nog wel een tijd duren ben ik bang.

• Erik2B
Maak nu gebruik van firefox, dat werkt gelukkig. Wel vervelend dat je niet de keuze krijgt of je ze wilt blijven gebruiken of in ieder geval een waarschuwing 🤔

Maar goed komen we ook wel overheen. Hopelijk updaten ze gewoon hun plug-in

• CasGas
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 15:17
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met een Axis Q6155-E varianten, of sowieso de Q61xx serie (alleen de HD varianten), ik probeer wat goede filmpjes te zoeken met een goed vergelijk, maar eigenlijk kan ik alleen maar de promo filmpjes vinden van Axis, al dan niet in een verkapte vorm.

Nu snap ik dat het niet echt huis tuin en keuken camera's zijn in die serie, maar ik heb de stille hoop dat iemand er al mee gespeeld heeft..?

A7III | 5D3 | 7D | 14 2.8 | 24 1.4 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.4 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 135 1.8 | 300 4 | 16-35 4 | 15-85 | 24-105 4 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8

• DynamicDreams
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 13:26
Zoals beloofd in:
DynamicDreams in "Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2"
Zou ik na installatie een terugkoppeling geven over mijn ervaringen met de door mij aangeschafte camera. Daarom, hierbij mijn terugkoppeling:

Na advies ingewonnen te hebben in dit topic heb ik op 10 september via 'Andy' de IPC-HDW2231R-ZS besteld. Op 19 september had ik het pakketje al in huis.

Materiaal
Bij het uitpakken viel direct op dat de camera is gemaakt van solide materiaal (ik denk aluminium). De camera heeft niet het opschrift 'Dahua', maar is wel volledig identiek. Ik was een beetje bang dat bepaalde onderdelen van kunststof zouden zijn, maar die angst bleek ongegrond.

Ik had er ook de beugel bij besteld voor montage aan het plafond. Bij zowel de montagebeugel als de camera zat een mal geleverd voor het maken van de boorgaten. In mijn geval had ik die niet nodig, omdat de beugel rechtstreeks op hout geschroefd kon worden.

Installatie
Binnen no-time hing de camera en kon ik hem aan mijn netwerk hangen. Omdat het standaard IP-adres (192.168.1.108) netjes binnen mijn huidige reeks valt, kon ik de camera direct via de browser benaderen. Enkele stappen doorlopen om een wachtwoord in te stellen en je kan bij het beheerpaneel.

Klein nadeel: je hebt weer een lelijke plugin nodig om de live-beelden te kunnen zien. Ik heb zelf Chrome gebruikt en dat werkt prima.

Ik vind dat je relatief veel in kan stellen. In deze fase heb ik ervoor gekozen om de beelden op te slaan op een SD-kaart. Je kan de beelden echter ook opslaan op een NAS of via FTP uploaden. Iets dat ik in een later stadium nog ga bekijken.

Beeldkwaliteit
Dan nu de kwaliteit van de camera zelf:
Het beeld van de camera is overdag haarscherp. Ik kan niet anders zeggen.

Als het donker is, schakelt de camera zelf over naar IR-view. Ik was verbaasd over de goede prestaties!

Hij heeft 2 felle IR-lampen ingebouwd zitten. In mijn specifieke opstelling lijken die lampen te fel te zijn. Mijn buxushaag op het oprit licht daardoor teveel op, waardoor de objecten eromheen (zoals de auto) minder goed zichtbaar zijn.

Om die reden ben ik gisteren wat gaan spelen met de intensiteit van de IR-bundel (die kun je namelijk op 'auto' zetten en op handmatig). Als ik de intensiteit op minimaal zet (volgens mij staat hij dan zelfs uit), is de reflectie op de buxushaag weg en zijn alle objecten zeer goed zichtbaar. Ik kan zelfs de straatstenen op de openbare weg van elkaar onderscheiden.

Kortom:
Ik ben bijzonder tevreden met de aankoop van de (Dahua) IPC-HDW2231R-ZS. De beeldkwaliteit overdag is uitstekend, in het donker had hij wat tweaks nodig om in mijn specifieke setup het optimale resultaat te geven.

Deze camera zou zeker mijn koopadvies krijgen.

Overdag
Avond (IR vrijwel uit)
Avond (IR auto)

DynamicDreams wijzigde deze reactie 21-09-2018 19:58 (8%)
Reden: Foto's toegevoegd

Gadget-addict | Domotica-lover

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 19:53

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

@DynamicDreams Een paar testplaatjes (overdag/nacht) zouden de kers op de taart zijn ;)

ThinkPad wijzigde deze reactie 21-09-2018 08:37 (10%)

Hardware te koop | Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen | Tweakblog

• DynamicDreams
ThinkPad schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 08:37:
@DynamicDreams Een paar testplaatjes (overdag/nacht) zouden de kers op de taart zijn ;)
Regel ik vanavond even. Want ik heb helaas nog geen screenshot van het nachtzicht met de aangepaste IR bundel.

• Piet91
  • Nu online
ThinkPad schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 08:37:
Eigenlijk zouden dat dus testvideos moeten zijn; want foto's zijn niet echt representatief. :P
(iets met ghosting e.d.)

• DynamicDreams
Piet91 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:26:
[...]

Eigenlijk zouden dat dus testvideos moeten zijn; want foto's zijn niet echt representatief. :P
(iets met ghosting e.d.)
De screenshots zijn toegevoegd en daar laat ik het ook bij. Geen zin om gezichten te moeten gaan blurren in filmpjes ;-).

• Piet91
  • Nu online
DynamicDreams schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 20:08:
De screenshots zijn toegevoegd en daar laat ik het ook bij. Geen zin om gezichten te moeten gaan blurren in filmpjes ;-).
Heel begrijpelijk.

Misschien nog wel een idee om eens te experimenteren met de hoek; minder van overkapping en muur in beeld kan positief effect hebben op nachtbeeld. (camera gaat belichting aanpassen op de fel verlichte muur)
En als die buitenlamp aangaat gaat dat natuurlijk ook invloed hebben op beeld.

• Maarten @klet.st
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 29-11 17:56
Piet91 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:26:
[...]
(iets met ghosting e.d.)
Ook al wil je de beelden niet delen, ik zou inderdaad wel even checken of je niet enorme ghosting krijgt met de IR beam op minimaal. De sluitertijd zal namelijk omhoog gaan.

De andere kant op, heb je al eens gekeken hoe het beeld 's avonds is in color mode? Afhankelijk van de gebruikte beeldsensor en de hoeveelheid restlicht kan je nog best wel eens een aardig plaatje hebben. Dan natuurlijk wel behoorlijke ghosting vanwege trage sluitertijd in het donker. Zie hier een voorbeeldje. Enorme ghosting, maar de kleur van de jas van de pizzakoerier kan best handig zijn om te weten ;)

• dr.nld
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 02-12 21:39
@DynamicDreams Top! Ik heb die uitgebreidere inclusief mic gisteren besteld!

Andere vraag inzake privacy van gegevens. Mag er nu wel of niet op straat gefilmd worden? Dacht dat je specifiek daarvoor iets moet melden.

Onlangs zag ik volgende artikel op opsporing verzocht - buurman heeft inbreker met bewakingscamera gefilmd en wordt getoond: https://opsporingverzocht...t-toe-op-klaarlichte-dag/

Don't Dream it, Be it

• Jona1990
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 11-12 14:18
dr.nld schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 21:09:
Andere vraag inzake privacy van gegevens. Mag er nu wel of niet op straat gefilmd worden? Dacht dat je specifiek daarvoor iets moet melden.
Meh, er zijn meerdere wetten waarin hier iets over gezegd wordt (waarvan de AVG het belangrijkste is), maar die zijn niet altijd even concreet/duidelijk. Het gaat vaak om privacy en proportionaliteit. Voor het gemak: dit is wat de politie zegt:
Mag ik opnamen maken van de openbare weg?
Uw camera mag alleen opnamen maken van uw eigendom en in principe niet van de openbare weg. U mag namelijk alleen opnamen maken met als doel persoonlijke eigendommen te beschermen en niet om de privacy van mensen, dieren, goederen te schenden. Maar als u bijvoorbeeld uw carport in beeld heeft en daarbij is het onvermijdelijk een deel van de stoep in beeld te hebben, is dit wel toegestaan. Enige overlap is namelijk soms onvermijdelijk. Wel bent u verplicht duidelijk zichtbaar te vermelden dat er camerabeveiliging aanwezig is. Bijvoorbeeld door een sticker of bordje bij de toegangsdeur.
Bron: https://www.politie.nl/themas/camera-in-beeld.html

De beelden van Maarten zijn overduidelijk om gewoon de straat te filmen en dat mag niet. (En is trouwens ook niet netjes naar je buren toe.)

Jona1990 wijzigde deze reactie 22-09-2018 22:16 (5%)
Reden: taal

• Joepla

Joepla

dr.nld schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 21:09:
@DynamicDreams
Aanmelden moet niet, mag wel: link.

In dit forum is er logischerwijs veel over geschreven, even terug kijken/zoeken.

• Ramniv
Ramniv schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:49:
Ik zou graag buiten een camera willen hebben. Nu ben ik me aardig aan het inlezen, maar ik merk dat ik er niet helemaal uitkom. Er zit zo veel prijsverschil in dat ik jullie hulp even nodig heb....

Ik wil de camera buiten hangen op de hoek van mijn "blokhut" .Aan de ene kant lijkt het me fijn een melding te krijgen bij beweging, aan de andere kant denk ik dat ik gek wordt van de meldingen van vogels, katten enz. De beelden bekijken op telefoon is een pré.

Misschien dat hij continue opneemt op mijn Nas of iets dergelijks. Hebben jullie tips voor een niet al te lompe camera die de 20/25 meter goed genoeg kan filmen?

Heb er wel een ethernet kabel naartoe getrokken en stroom.
Iemand die hulp kan bieden? Of is mijn vraag te onduidelijk/onnozel?

• Dxue
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 19:07

Dxue

PSN:EvilDrunk

Ramniv schreef op zondag 23 september 2018 @ 16:35:
[...]

Iemand die hulp kan bieden? Of is mijn vraag te onduidelijk/onnozel?
Een camera nemen die je kan instellen dat een bepaalde grootte pas een alarm afgeeft. Dit voorkomt dat kleine dieren je een flase positive geeft. Mijn dahua kan dat en is best handig. Scheelt erg veel

Dxue wijzigde deze reactie 24-09-2018 10:08 (33%)

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

• Ramniv
Dat zou inderdaad een goede optie zijn. Is deze camera ook een beetje gemakkelijk te installeren? Dit is voor mij wel belangrijk. En is deze goed te verkrijgen in Nederland?

Ramniv wijzigde deze reactie 24-09-2018 11:39 (14%)

• Maarten @klet.st
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 29-11 17:56
Jona1990 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 22:04:
[...]

Bron: https://www.politie.nl/themas/camera-in-beeld.html

De beelden van Maarten zijn overduidelijk om gewoon de straat te filmen en dat mag niet. (En is trouwens ook niet netjes naar je buren toe.)
Ik gok dat je mijn beelden bedoelt. Ik voeg graag wat nuance toe: die beelden van de betreffende PTZ camera hebben wel degelijk tot doel om mijn eigendommen te beschermen. De betreffende camera gebruik ik ook om ‘event driven’ bepaalde onderwerpen te filmen. Denk aan m’n garagedeur, m’n voordeur, garagedak etc. Buiten deze events filmt deze camera inderdaad op bepaalde tijdstippen de straat, zoals te zien in het gedeelde voorbeeld. Specifiek ‘s avonds heb ik daarbij autotracking aan staan.

Ik zoek daarmee inderdaad de grens op van hetgeen nog al eens geschreven wordt over je eigen grond en de openbare ruimte filmen. Ik heb daarbij overigens keurig een sticker dat er gefilmd wordt. Maar veel belangrijker, ik maak er alles behalve een geheim van voor mijn medebewoners in de straat en de politie dat ik de straat film. Geen van beiden hebben tot op heden bezwaar gemaakt, in tegendeel. Gezagsgetrouw als ik ben houd ik me uiteraard aan de wet. Mijn interpretatie is dat dit op de rand is, maar als er een bevoegde instantie of medebewoner van de straat is die dat anders ziet dan pas ik me natuurlijk aan ;)

Maarten @klet.st wijzigde deze reactie 26-09-2018 21:05 (0%)
Reden: Typo’s

• jacovn
Medebewoners vinden het helemaal prima als er een keer wat gebeurd en je er beelden van hebt.
Hier kwam een keer een buurman van wel 8 huizen verder vragen of er iets te zien was wat met zijn auto gebeurd was. Vage beweging in de bovenhoek beeld (2.8 mm lens) zou het geweest zijn, maar hij kwam het 2 maanden later vragen..

Ik las trouwens hier: https://nieuws.securitas.nl/omgaan-met-camerabeelden/ dat je niet meer een limiet van 28 dagen hebt, maar niet langer op mag slaan dan nodig is. Dus maar de fantasie erop loslaten om een reden te verzinnen dat je 60 dagen of meer op slaat.

• SalimRMAF
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 02:49

SalimRMAF

4KStudio.nl

Voor een camera op werk (zicht van 2 tot 20 meter, rechte lijn), ben ik op zoek naar een leuke IP camera met POE en ingebouwde audio.

Ik neig naar Dahua, maar zie door de bomen het bos niet meer. :O

Budget ligt rond de ¤50-100. De camera's hangen aan een Synology NAS met SS.

IPC-HDW4231EM-ASE

IPC-HDW4631C-A

IPC-HDW4433C-A

IPC-HDW4233C-A

Gulfstream G650

• Dxue
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 19:07

Dxue

PSN:EvilDrunk

Ramniv schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:34:
Dat zou inderdaad een goede optie zijn. Is deze camera ook een beetje gemakkelijk te installeren? Dit is voor mij wel belangrijk. En is deze goed te verkrijgen in Nederland?
het hangt er helemaal vanaf hoe handig je bent, maar al mijn dahua camera's van 80 euro tot 200 euro hebben een sticker erbij gekregen die je kan opplakken en de gaten erin kan boren om de camera op te hangen. Je moet alleen zelf uit figureren hoe je de kabel daar gaat krijgen en/of hoe waterdicht het moet zijn.

sorry voor de late reactie, ben niet zo actief in dit topic en als er geen melding is, zal ik niet zo snel checken.

Dxue wijzigde deze reactie 28-09-2018 23:46 (8%)

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

• jacovn
SalimRMAF schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 23:41:
Voor een camera op werk (zicht van 2 tot 20 meter, rechte lijn), ben ik op zoek naar een leuke IP camera met POE en ingebouwde audio.

Ik neig naar Dahua, maar zie door de bomen het bos niet meer. :O

Budget ligt rond de ¤50-100. De camera's hangen aan een Synology NAS met SS.

IPC-HDW4231EM-ASE

IPC-HDW4631C-A

IPC-HDW4433C-A

IPC-HDW4233C-A
Heb je de moeite genomen om te kijken wat de type nummers van Dahua betekenen, en ze vergeleken in de product selector?

http://pl.dahuasecurity.com/product_selector.html
https://dahuawiki.com/Template:NameConvention

• Ryan_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 19:43
Op dit moment wonen wij in een rijtjes huis zonder oprit en een normaal voortuintje. Een beveiligingscamera aan mijn huis vind ik dan ook wat overdreven en geeft misschien een verkeerd signaal af naar mijn (over)buren en buurt.

Ik ben me nu aan het oriënteren op een deurbel met camera met motion-detect. Minder opzichtig en heeft ook een andere functie dan enkel ‘de buurt in de gaten houden’. Ik kwam het volgende product tegen:

CTVMAN Waterproof Video Call Wifi Doorbell Intercom for Home Wireless Video Door phone For Apartment Battery IP Doorphone Camera

Deze ziet er goed uit, niet te groot, waterdicht en een schappelijke prijs. Nu vroeg ik me af of jullie ervaring hebben met dit product en dan vooral het camera gedeelte? Is deze redelijk scherp?

Overigens wil ik wel een normale camera in mijn achtertuin. Genoeg tips in dit topic om tot een goed product te komen.

Ryan_ wijzigde deze reactie 04-10-2018 13:28 (5%)

• Ora et Labora
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 16:03
Niet echt een beveiligingscamera, maar:
Op dit moment gebruik ik een Foscam FI9831P V2 als babyfoon in gebruik.
Het beeld is prima, maar het geluid is ronduit waardeloos, gewoon niet of zeer slecht te horen.
Eigenlijk wil ik ook opnemen, dus een camera lijkt mij het handigst.

Iemand een advies voor:
IP camera, liefst WIFI.
Nachtzicht.
Goede audio, hoeft niet 2way te zijn.

Of iemand ervaring met een camera als babyfoon welke gewoon goed werkt?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• Ryan_
Ora et Labora schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:16:
Niet echt een beveiligingscamera, maar:
Op dit moment gebruik ik een Foscam FI9831P V2 als babyfoon in gebruik.
Het beeld is prima, maar het geluid is ronduit waardeloos, gewoon niet of zeer slecht te horen.
Eigenlijk wil ik ook opnemen, dus een camera lijkt mij het handigst.

Iemand een advies voor:
IP camera, liefst WIFI.
Nachtzicht.
Goede audio, hoeft niet 2way te zijn.

Of iemand ervaring met een camera als babyfoon welke gewoon goed werkt?
Geen idee wat je budget is maar wij hebben zelf de Beurer BY 99. Je hebt ook een goedkopere versie namelijk de BY 77. Wij zijn er ontzettend tevreden mee. Goed geluid en erg goed nachtzicht. Ook via de telefoon of tablet te bekijken.

Als we een weekend weg zijn gebruiken we hem als beveiligingscamera. Er zit ook motion en sound detect op en maakt dan ook snapshots en filmpjes die opgeslagen worden in de cloud.

Ryan_ wijzigde deze reactie 09-10-2018 16:28 (21%)

• dropkikker
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 19:35
Vraagje voor degene die een Dahua camera heeft hangen.

Je kunt bij de instellingen de gevoeligheid instellen maar wat ik ook kies ik blijf telkens loze meldingen krijgen van een wapperende spinnenweb..

Iemand een idee?

• 715289
  • Niet online
CasGas schreef op donderdag 20 september 2018 @ 23:43:
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met een Axis Q6155-E varianten, of sowieso de Q61xx serie (alleen de HD varianten), ik probeer wat goede filmpjes te zoeken met een goed vergelijk, maar eigenlijk kan ik alleen maar de promo filmpjes vinden van Axis, al dan niet in een verkapte vorm.

Nu snap ik dat het niet echt huis tuin en keuken camera's zijn in die serie, maar ik heb de stille hoop dat iemand er al mee gespeeld heeft..?
Ik heb hier wel eens mee gespeeld. De speeddry is een gadget die op een nieuwe of met Rain-X ingesmeerde koepel goed werkt, maar op de duur zijn meerwaarde verliest als de koepel vuiler word.

De laser focus assist is wel fraai, al blijf ik liever mijn Hanwha XNP-6370RH die dankzij de IR voor genoeg contrast zorgt om altijd in focus te zijn. Ook vind ik de UI prettiger van de Hanwha en de Axis verschrikkelijk (waar is mijn beeld als ik instellingen wijzig).

• Joepla

Joepla

@dropkikker Misschien kun je wat specifieker zijn. Wat voor model en wat bedoel je precies met gevoeligheid, welke instelling is dat precies?

Veel Dahua's hebben zgn. IVS. Dat werkt naar mijn mening vele malen beter dan een generieke beweginsdetectie. Daarbij kun je een trigger instellen op basis van bv. beweging in een zelf te bepalen gebied, maar ook bewegingen over een virtuele lijn, waarbij je ook nog de minimale afmetingen kunt opgeven. Dat werkt in de praktijk best goed, maar nooit perfect. Een dikke spin die vlak voor je cam beweegt, zal altijd een hele berg false triggers genereren. Daar doe je weinig aan. Tenzij je met externe spullen gaat werken, zoals PIRs bv. In dit topic zijn mensen die dat doen, even terugzoeken en je vindt ze zeker.

• dropkikker
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 19:35
@Joepla Ik heb een Dahua IPC-HDW5231R-Z en de Dahua NVR4108-P-4KS2 nvr. Ik heb een screenshot gemaakt van wat ik bedoel.

In dit menu kan ik de gevoeligheid aanpassen van de detectie, maar er veranderd weinig. Afgelopen nacht ook weer om de 30 seconden een alarm :+

https://tweakers.net/ext/f/AjHkUFJXGK1mNHRxqN6MMaNF/thumb.jpg
Joepla schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 11:57:
@dropkikker Misschien kun je wat specifieker zijn. Wat voor model en wat bedoel je precies met gevoeligheid, welke instelling is dat precies?

Veel Dahua's hebben zgn. IVS. Dat werkt naar mijn mening vele malen beter dan een generieke beweginsdetectie. Daarbij kun je een trigger instellen op basis van bv. beweging in een zelf te bepalen gebied, maar ook bewegingen over een virtuele lijn, waarbij je ook nog de minimale afmetingen kunt opgeven. Dat werkt in de praktijk best goed, maar nooit perfect. Een dikke spin die vlak voor je cam beweegt, zal altijd een hele berg false triggers genereren. Daar doe je weinig aan. Tenzij je met externe spullen gaat werken, zoals PIRs bv. In dit topic zijn mensen die dat doen, even terugzoeken en je vindt ze zeker.

• Joepla

Joepla

@dropkikker Zo te zien doe je de wijzigingen in de NVR. Is daar geen IVS functie aanwezig?
Als je direct in de cam kijkt, moet daar de IVS functie zeker zichtbaar zijn en zou je het daarop moeten instellen.

Hier vind je wat meer info erover.

• jacovn
Je moet IVS op de camera instellen. Een NvR kan afhankelijk van type ook 1 of 2 of meer maal IVS hebben, maar dat is voor camera zonder IVS bedoeld.

• Tommie1995
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 19:58
Hallo.

Wij zijn in het bezit van een budget camara set.
https://www.bol.com/nl/p/...-seYZP6A.1.3.ProductImage

Hier zijn wij altijd tevreden over geweest. Echter is bij 1 camara de infrarood leds kapot. Deze neemt in de avond/nacht alleen maar zwart beeld op.

Nu willen wij die camara vervangen voor een andere. De camara hangt achter bij de poort. Deze is aangesloten door middel van een lan kabel. De overige 3 camara ‘s zijn draadloos aangesloten,

Nu is ons oog gevallen op de volgende camara. We willen graag langzaam alles vervangen voor betere camara’s
Foscam FI9901EP 4 Megapixel. Doen wij hier goed aan om deze aan te schaffen, deze willen we dan op de nvr aansluiten i.p.v. de kapotte camara.

Alvast bedankt.

• CallmeGod
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 04-12 00:55
Ik kom er niet meer uit.

Ik heb 2x deze camera
https://m.reolink.com/product/rlc-423/

En wil Poe aansluiten via deze Poe+ switch.
https://www.coolblue.nl/p...s-lgs308p-poe-switch.html

Ondersteunt 802.3at, poort kan 30w aan tot aan max van 72. Maar toch gaat de RLC 423 niet aan.

Getest : verschillende poorten , opties in switch, opties in camera. Ook een andere simpele camera getest en daar gaat direct de camera van aan.

Het lijkt erop alsof de Poe switch niet genoeg power geeft om aan te gaan.
Want op de Poe Switch gaat ook niet de led aan. Sluit ik de camera aan op netspanning en via Poe dan springt hij wel aan en kan ik alles instellen.

Iemand een idee voor me ?

Update van support de camera ondersteunt geen Poe alleen de non wifi versie., umhzz dat wordt 2 aansluitingen van stroom laten make .

CallmeGod wijzigde deze reactie 17-10-2018 10:56 (8%)

• Piet91
  • Nu online
Andy biedt nu ook de IPC-HDW5231R-ZE in de kleur zwart aan.
Handig voor situaties dat wit niet echt past en je geen zin hebt om met Plasti Dip o.i.d. bezig te gaan. :P

• M!chel
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 19:54

M!chel

aka Kroegtijger

dropkikker schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 23:43:
Vraagje voor degene die een Dahua camera heeft hangen.

Je kunt bij de instellingen de gevoeligheid instellen maar wat ik ook kies ik blijf telkens loze meldingen krijgen van een wapperende spinnenweb..

Iemand een idee?
Schoonmaken, oftewel haal spinnenwebben gewoon weg met de hand.
Ik krijg zo vaak loze opnames te zien: als het hard regent 's nachts, bij mist, overdag als de zon tevoorschijn komt en weer verdwijnt, vliegjes en soms zelfs vogels in beeld, katten die door de tuin lopen, auto's die 's nachts met hun verlichting door de straat rijden. Echt, noem maar op. Maar als er echt iets gebeurd, dan staat dat er ook gewoon op! ;)

Steam: Kroegtijger

• SkorpionNL
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 18:46
Piet91 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 22:40:
Handig voor situaties dat wit niet echt past en je geen zin hebt om met Plasti Dip o.i.d. bezig te gaan. :P
Die krijg ik als het goed is komende week binnen als DHL vlot is. :)

• Mizitras
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Ben je dan niet wat euro extra kwijt aan invoer/douane taxen ?

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Piet91
  • Nu online
@Mizitras Zoek in dit topic maar eens op Andy of Empire Tech; dan lees je wel hoe en wat. ;)

• Tommie1995
Hallo.

Wij twijfelen nu of we niet beter kunnen investeren in 8 mp camara's i.p.v. 4 mp camara's. De meerprijs voor 8mp camara's is voor ons te overwegen. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de overstap van 4 mp na 8 mp camara's.
We willen overstappen op het merk hikvision.

Alvast bedankt voor het mee denken.

• Wimlem
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 13:05
Tommie1995 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 21:08:
Hallo.

Wij twijfelen nu of we niet beter kunnen investeren in 8 mp camara's i.p.v. 4 mp camara's. De meerprijs voor 8mp camara's is voor ons te overwegen. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de overstap van 4 mp na 8 mp camara's.
We willen overstappen op het merk hikvision.

Alvast bedankt voor het mee denken.
Ik blijf het bij de 4mp camera's houden met ultra low light techniek. Deze heeft op de 8mp na vrijwel dezelfde specificaties en performen prima. Ik weet dat die 8mp rond de 140 gb aan data per dag weg schrijven, wat vrij veel is ;)

Prijsverschil is volgens mij nog wel rond de 150 a 180 euro?

SolarEdge 4000 16A met 6010wp (oost/west) - SolarEdge

• Icekiller2k6
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 17:01
Ik ben aan het zien voor een camera op te hangen buiten mijn garage.
Echter zit ik met een beetje WAF probleem, de meeste camera's zijn 'wit' terwijl onze sierlijst etc 'bruin' zijn..Dus ik ben aan het zien naar IP poe camera's die zwart zijn.

Echter zijn de keuze hiervoor stuk beperkter..
Ik twijfel ook over of ik een dome of bullet camera zou moeten gebruiken
https://tweakers.net/ext/f/8NXfbNU1GazAedIEN03hreJ9/thumb.png
Ik wil de camera graag hangen aan de garage en richten richting oprit (voordeur en deels achterdeur in zicht).
https://tweakers.net/ext/f/220d94UCrYihYYMNYaSI2Vm8/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/eonPLNBWHm3qFAVVuLa8sSyJ/thumb.jpg

in de garage is eenPOE UTP voorzien fyi.

En vraag me ook af wat precies het verschil is voor domes:
IPC-HDW4631C-A vs IPC-HDBW4631R-ZS (glazen bol errond vs zonder)

Icekiller2k6 wijzigde deze reactie 24-10-2018 11:08 (6%)

Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

• Piet91
  • Nu online
@Icekiller2k6
;)

• Wimlem
Icekiller2k6 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 11:02:
Echter zit ik met een beetje WAF probleem, de meeste camera's zijn 'wit' terwijl onze sierlijst etc 'bruin' zijn..Dus ik ben aan het zien naar IP poe camera's die zwart zijn.

[Afbeelding]
Ik wil de camera graag hangen aan de garage en richten richting oprit (voordeur en deels achterdeur in zicht).
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Hikvision heeft ook een aantal bullets en turrets in het zwart. Overigens, neem geen dome (Met glazen bolletje) voor buiten, want éénmaal vies zie je niets meer met IR aan.

• Joepla

Joepla

Wimlem schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 11:52:
[...]

Hikvision heeft ook een aantal bullets en turrets in het zwart. Overigens, neem geen dome (Met glazen bolletje) voor buiten, want éénmaal vies zie je niets meer met IR aan.
Kleine nuancering: buiten maar "droog" opgesteld, bv. onder een carport oid, gaat het prima. Heb op dit moment 2 domes in gebruik en de laatste keer dat ik ze schoongemaakt heb, was ergens in april dacht ik. Zijn nog steeds schoon. Wel wat spinnenwebben nu, maar dat is niet zozeer de dome, maar het jaargetijde aan te rekenen. Afdak moet liefst wel minimaal 0,5 m oversteken, anders krijg je bij harde wind alsnog druppels (en uiteindelijk vuil).

Persoonlijk vind ik domes er mooier uitzien dan turrets, bijkomend voordeel is dat je niet heel makkelijk kunt zien waarheen hij gericht staat.

• Jan-man
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 19:53
Icekiller2k6 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 11:02:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Een dome zet je in 10 min in de verf/plastidip dan kun je hem zelfs matchen met de kleur muur ?

Gebruik overigens al jaren domes puur omdat het er mooier eruit ziet. Nog nooit problemen mee gehad. Ook zonder afdak direct op de buiten muur.

Jan-man wijzigde deze reactie 24-10-2018 15:18 (5%)

3420 Wp zuid 10 x 285 Wp 35° 2 x 285 Wp 13° maxim integrated | PVOutput

• Tommie1995
Wimlem schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 06:45:
[...]

Ik blijf het bij de 4mp camera's houden met ultra low light techniek. Deze heeft op de 8mp na vrijwel dezelfde specificaties en performen prima. Ik weet dat die 8mp rond de 140 gb aan data per dag weg schrijven, wat vrij veel is ;)

Prijsverschil is volgens mij nog wel rond de 150 a 180 euro?
Ik lees inderdaad veel goeds over de ultra low light techniek.
Prijs verschil zou 90 euro per camara zijn als we 8mp kiezen

• aawe mwan
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 20:02

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Zijn er eigenlijk al mensen met ervaring met IP-camera's die direct door Google Home ondersteund worden?
Het idee om beeld te kunnen zien, zonder een app van een random softwaresmid te moeten installeren, spreekt me erg aan.

aawe mwan wijzigde deze reactie 25-10-2018 18:47 (38%)

• Quindor
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 17:14

Quindor

Switching the universe....

Ik heb het in dit topic het al vaker over NX Witness gehad als software NVR. Ik ben er eindelijk aan toe gekomen om hier een filmpje over te maken met daarin ook de voornaamste redenen waarom ik uiteindelijk voor dit programma heb gekozen in plaats van iets anders.

Er zit ook wat demo footage van de software en de mobiele app in voor mensen die benieuwd zijn!

Mijn blog http://intermit.tech, Mijn vakantie http://www.campzone.nl

• Bob
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 17:23
Quindor schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 15:14:
Ik heb het in dit topic het al vaker over NX Witness gehad als software NVR. Ik ben er eindelijk aan toe gekomen om hier een filmpje over te maken met daarin ook de voornaamste redenen waarom ik uiteindelijk voor dit programma heb gekozen in plaats van iets anders.

Er zit ook wat demo footage van de software en de mobiele app in voor mensen die benieuwd zijn!

[YouTube: IPcam: Selecting an IP Camera NVR (NX Witness review)]
Ik heb snel door je video geskipt maar vond niet direct wat er in milestone mankeerde. Heb zelf nog niet meer dan 10 minuten hands-on ervaring, maar ik weet dat het een van de big ones is en zie in je wishlist niet direct iets speciaals.

• Quindor
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 17:14

Quindor

Switching the universe....

Bob schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 15:30:
[...]

Ik heb snel door je video geskipt maar vond niet direct wat er in milestone mankeerde. Heb zelf nog niet meer dan 10 minuten hands-on ervaring, maar ik weet dat het een van de big ones is en zie in je wishlist niet direct iets speciaals.
Voornamelijk de prijs, je betaalt eerst voor de basis licentie en vervolgens voor elke camera. Als je daarna langer dan een jaar updates wilt krijgen ga je daar bovenop vervolgens ook nog eens betalen. Uiteindelijk is na 5 jaar het een best kostbaar totaal geworden.

De software vond ik "ok", maar ook weer niet echt super, voornamelijk gebruiksgemak wat niet echt geweldig was waarbij alles binnen NX Witness heel makkelijk en logisch in elkaar zit.

Mijn wishlist lijkt redelijk standaard inderdaad maar ik werd keer op keer verbaast hoe slecht sommige zaken werken in andere software, dus vandaar mijn keuze voor deze. Maar goed, dat zijn mijn ervaringen ermee. :)

Quindor wijzigde deze reactie 28-10-2018 15:46 (20%)

Mijn blog http://intermit.tech, Mijn vakantie http://www.campzone.nl

• mark1541
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 02-12 10:06
Heeft iemand ervaring met camera's via AliExpress?

Ik zoek een camera welke intergratie heeft met Google Home

• Dennis
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 13:28
Heb je het topic wel gelezen @mark1541? Zoek ff op AliExpress, bijna iedereen hier koopt daar z'n camera's. En vier reacties terug werd de vraag over Google Home ook gesteld :P.

• mark1541
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 02-12 10:06
Dennis schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 22:06:
Heb je het topic wel gelezen @mark1541? Zoek ff op AliExpress, bijna iedereen hier koopt daar z'n camera's. En vier reacties terug werd de vraag over Google Home ook gesteld :P.
Excuus

Ik zoek een camera voor binnen

Is dit wat

NEO COOLCAM NIP-55AI 720 p IP Camera Wifi Netwerk Draadloze Surveillance Camera Compatibel met Alexa Echo Show en Google Thuis
https://s.click.aliexpress.com/e/Y4zYQhWH5

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Hoe is jullie ervaring met de systeemvereisten van Zoneminder of Kerberos.io en dan met name bij het gebruik van bewegingsdetectie? Dat dat CPU vraagt begrijp ik, maar wat dan voldoende is blijft een beetje onduidelijk voor me. Zelf geven ze niet echt aan wat de minimale systeemvereisten zijn. Ik neig naar een pricewatch: Intel NUC Kit NUC8i3BEH (NUC met Intel Core i3-8109U) met 8GB RAM en een SSD.

\\Aangezien het wellicht een te wat specifieke vraag is voor dit topic heb ik er een eigen topic voor aangemaakt: JBS in "Systeemvereisten NVR, NUC?"

JBS wijzigde deze reactie 29-10-2018 23:00 (15%)

• Tommie1995
Hallo.

Wij gaan toch voor de 4 mp versie.
Alleen twijfelen we nu tussen 2 soorten.

-hikvision DS-2CD2345FWD.
-Dahua IPC-HDW4433C-A.

Ze kosten beide 229 euro per stuk. Ik vind de ophang beugels van Dahua wat mooier en minder opvallend dan van hikvision.

Wie heeft er ervaring met een van deze 2 camara’s. Er komen uiteindelijk 6 camara’s om het huis met een nvr.

Tommie1995 wijzigde deze reactie 30-10-2018 19:53 (19%)

• DeBe
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 12-12 22:25
Zeker de Hikvision, ik heb de bullet uitvoering in mijn tuin en ben er super tevreden over. Veel instel mogelijkheden en extreem lichtgevoelig.

• Wimlem
Die hikvision lever ik regelmatig en heb ik twee weken geleden nog opgehangen zonder beugel. Je hebt die uitvoering ook in het zwart (2.8 en 4mm) overigens, en zijn prima camera's.

• RubenWwijk
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 07:09
Binnenkort krijgen wij de sleutel van onze nieuwe woning en willen we een aantal camera's installeren. Aan de voorkant wil ik het liefst geen dome/camera, maar een liefst een deurbel met een geïntegreerde camera.

Ben een groot liefhebber van de nest en de ring, maar wil de beelden lokaal op mijn Synology NAS opslaan. Daarnaast wil ik geen gebruik maken van een abonnement, hebben jullie tips welk deurbel het best voor mij zou passen?

• Piet91
  • Nu online
@RubenWwijk Doorbird

Je moet overigens niet verwachten dat dit vergelijkbare beeldkwaliteit en low-light prestatis gaat leveren als een goede IP-camera (zoals Dahua Starlight of vergelijkbaar).
Laat staan de plaats van zo'n deurbel.

Piet91 wijzigde deze reactie 31-10-2018 21:31 (89%)

• synx6
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 07:02
Kan die opslaan op een synology nas? Kan het bij de specs niet vinden.

• Piet91
  • Nu online
synx6 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 21:37:
Kan die opslaan op een synology nas? Kan het bij de specs niet vinden.
Lijkt er wel op: https://www.doorbird.com/downloads/cnt_synology.pdf

Zelf overigens geen ervaring mee of zoekende, maar ik vind dit soort materie wel interessant.
Ben geen andere video deurbellen tegengekomen die - in theorie - de mogelijkheden en vrijheid hebben zoals de doorbird.
Elke andere deurbel is t.o.v. de doorbird gelimiteerd; hetzij benodigde abonnementen, hetzij minder ondersteuning (RTSP, onvif etc.) hetzij uitsluitend via wifi te verbinden.

• Ryan_
RubenWwijk schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 16:54:
Binnenkort krijgen wij de sleutel van onze nieuwe woning en willen we een aantal camera's installeren. Aan de voorkant wil ik het liefst geen dome/camera, maar een liefst een deurbel met een geïntegreerde camera.

Ben een groot liefhebber van de nest en de ring, maar wil de beelden lokaal op mijn Synology NAS opslaan. Daarnaast wil ik geen gebruik maken van een abonnement, hebben jullie tips welk deurbel het best voor mij zou passen?
Misschien is dit iets voor je?

CTVMAN Waterproof Video Call Wifi Doorbell Intercom for Home Wireless Video Door phone For Apartment Battery IP Doorphone Camera

Standaard weggeschreven naar een SD kaart maar kan bijvoorbeeld wel via de app of pc bekeken worden. Heeft ook motion detect enzovoort.

• Erik1805
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 12-12 15:57
Ik heb het topic goed doorgespit maar kom er niet helemaal uit. Ik zoek een IP camera voor binnen en dan voornamelijk de woonkamer. Ik heb niet veel budget en zoek iets voor maximaal 50,00 euro.

Zijn er in deze prijsrange wat redelijke IP camera's te vinden?

Alvast bedankt voor de tips.

• JL-IP(!)
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 12-12 17:08
Erik1805 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:58:
Ik heb het topic goed doorgespit maar kom er niet helemaal uit.

Alvast bedankt voor de tips.
Waar loop je tegenaan zodat je er niet uit komt?

• Erik1805
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 12-12 15:57
JL-IP(!) schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 11:18:
[...]

Waar loop je tegenaan zodat je er niet uit komt?
Dat ik door de bomen het bos niet meer zie en graag een advies zou willen van iemand die ervaring heet met budget IP camera's.

• Erik2B
Wie weet welke stille Fan goed is?

Ik heb de Dahua NVR4104-P-4KS2, hier zit volgens mij een 5 x 5 cm fan in, maar deze maakt nogal veel lawaai (volgens de vrouw :-P ) ik ben al een tijdje uit de zelfbouw pc's dus ik heb geen idee welk fannetje stil is.

• Piet91
  • Nu online
Erik2B schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 15:52:
Wie weet welke stille Fan goed is?

Ik heb de Dahua NVR4104-P-4KS2, hier zit volgens mij een 5 x 5 cm fan in, maar deze maakt nogal veel lawaai (volgens de vrouw :-P ) ik ben al een tijdje uit de zelfbouw pc's dus ik heb geen idee welk fannetje stil is.
Joepla schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 15:16:
Heb hier de NVR4108P-4KS2 sinds 3 maanden met een WD Purple HDD. Draait in ieder geval zeer stabiel, dat was uiteraard een vereiste. Geen enkele keer moeten resetten.

(…)

Ik heb wel de fan vervangen door een Noctua exemplaar. De standaardfan werkte op zich goed, maar ik wilde wat minder geluid en wat meer bedrijfszekerheid.
Bij Amazon.de zo'n EUR 5,- goedkoper te krijgen dan de goedkoopste uit de Pricewatch.

• Erik2B
Bedankt!

Was al aan het zoeken geweest _/-\o_ maar duidelijk dus niet gevonden!

• red1
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 19:50
Erik2B schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 22:22:
Bedankt!

Was al aan het zoeken geweest _/-\o_ maar duidelijk dus niet gevonden!

[...]
Ik vind het geluid van de nvr ook echt te hard. Heb de fans (zijn er 2, 1 in de kast en 1 van de voeding) al vervangen door die Noctua fans, maar het verschil is nihil. Naast het feit dat de aansluitingen niet 1 op 1 zijn, je zal dus ook zelf moeten knutselen.

• Dennis
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 13:28
Ligt het misschien aan het ontwerp van de luchtuitlaat van de NVR? Dat is bij Ubiquiti PoE switches bijvoorbeeld wél het geval: daar loont het om de grill weg te frezen.

• Joepla

Joepla

@red1 Is alweer even geleden dat ik de modificatie gedaan heb, maar ik herinner me dat het binnen een kwartiertje oid gefixt was en dat was incl. open/dichtschroeven van de behuizing. Dus knutselen zal wel meegevallen zijn, als Tweaker is dat sowieso geen probleem lijkt me.

Ik heb destijds een geluidsmeting voor en na gedaan. Weliswaar met een ongecalibreerde meter, maar het verschil was toch ca. 4 dB als ik het goed heb. Wat niet verkeerd is, als je een beetje in de geluidsmetingen thuis bent.

@Dennis Het ontwerp vd behuizing speelt zeker een rol. Geluid ontstaat hier door snelstromende lucht (kleine openingen in de kast). Ook daar zou je eenvoudig wat aan kunnen doen en heeft waarschijnlijk meer effect dan de fan vervangen. Moet je wel bereid zijn om de boor/zaag in het plastic te steken.
Uit ervaring weet ik dat veel CN fannetjes van beroerde kwaliteit zijn. Versleten lagers binnen een jaar zijn geen uitzondering. Vandaar dat een kwaliteitsfan geen weggegooid geld is. De levensduur van electronica (en dus ook de HDD, waarschijnlijk duurder dan de NVR zelf) gaat drastisch omlaag bij hoge temperaturen.

• Bigf00t
  • Registratie: oktober 2003
  • Nu online
Erik1805 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:58:
Ik zoek een IP camera voor binnen en dan voornamelijk de woonkamer. Ik heb niet veel budget en zoek iets voor maximaal 50,00 euro.
Voor binnen zou ik zeggen de YI Dome. Deze heb ik een tijdje in gebruik gehad op een externe locatie en werkt erg prettig met de bijbehorende app. Mijn camera kan eventueel overgenomen worden omdat ik deze momenteel niet meer in gebruik heb. Maar ook via AliExpress vind je ze wel rond je budget.

• Erik2B
@dennis en @red1

Ga het gewoon doen. Als scheelt het maar 2db is het al een winst. Gelukkig heeft deze een adapter als voeding dus het is alleen die in de kast zit. Desnoods maak ik extra koelingsgaten.

@joepla 4db zou al veel schelen. Had jij ook de ventilatie bij de fan groter gemaakt?
Pagina: 1 ... 27 28 29 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True