Cameras hebben meestal 840 nm IR licht en een optisch filter voor die frequentie.harley schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:26:
[...]
Sorry was niet helemaal duidelijk het is meer dat ALS er iets gebeurd is en ik de beelden terugkijk ik evt kentekens kan lezen. Zie vaak genoeg beveiligingsbeelden van 2mp camera's (of minder) waarbij niks echt herkenbaar of leesbaar is. Er hoeft dus niks realtime gescand te worden.
Ik zit meer met een pir sensor van alarmsysteem en infraroodlicht van een ipcamera of dat elkaar gaat storen?
Je moet denk ik kijken of je alarm systeem daar gevoelig voor is. Ik verwacht niet want dan zou je het nooit kunnen combineren.
Als je op enige afstand van een camera iets met IR wilt doen moet je al snel aan extra IR licht denken. Ingebouwd is meestal maar paar meter efficient.
Ik zou wel uitkijken met PIR only sensoren. Dat is net als moition alarm op een camera fout gevoelig.
Hebben ze geen combo sensors met PIR en radar ?
Daar heb ik een van voor aan de nvr om de alarms te triggeren en niet meer alarm van wolkenschaduw en poezen die rondlopen.
Ik moet nog zien hoe dit werkt bij mij, maar in de huidige opzet scan ik de tijdlijn af en heb ik veel poezen in de nacht. En dat wil ik niet meer. Zeker als je het naar je telefoon door zou willen sturen of zo moet je geen valsemalarmen hebben.
[ Voor 31% gewijzigd door jacovn op 26-08-2018 05:58 ]
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase