Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 26 ... 29 Laatste
Acties:

• jacovn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15:40
quote:
harley schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:26:
[...]

Sorry was niet helemaal duidelijk het is meer dat ALS er iets gebeurd is en ik de beelden terugkijk ik evt kentekens kan lezen. Zie vaak genoeg beveiligingsbeelden van 2mp camera's (of minder) waarbij niks echt herkenbaar of leesbaar is. Er hoeft dus niks realtime gescand te worden.

Ik zit meer met een pir sensor van alarmsysteem en infraroodlicht van een ipcamera of dat elkaar gaat storen?
Cameras hebben meestal 840 nm IR licht en een optisch filter voor die frequentie.
Je moet denk ik kijken of je alarm systeem daar gevoelig voor is. Ik verwacht niet want dan zou je het nooit kunnen combineren.

Als je op enige afstand van een camera iets met IR wilt doen moet je al snel aan extra IR licht denken. Ingebouwd is meestal maar paar meter efficient.

Ik zou wel uitkijken met PIR only sensoren. Dat is net als moition alarm op een camera fout gevoelig.
Hebben ze geen combo sensors met PIR en radar ?
Daar heb ik een van voor aan de nvr om de alarms te triggeren en niet meer alarm van wolkenschaduw en poezen die rondlopen.

Ik moet nog zien hoe dit werkt bij mij, maar in de huidige opzet scan ik de tijdlijn af en heb ik veel poezen in de nacht. En dat wil ik niet meer. Zeker als je het naar je telefoon door zou willen sturen of zo moet je geen valsemalarmen hebben.

jacovn wijzigde deze reactie 26-08-2018 05:58 (31%)

• harley
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 20:02
quote:
jacovn schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 05:50:
[...]

Cameras hebben meestal 840 nm IR licht en een optisch filter voor die frequentie.
Je moet denk ik kijken of je alarm systeem daar gevoelig voor is. Ik verwacht niet want dan zou je het nooit kunnen combineren.

Als je op enige afstand van een camera iets met IR wilt doen moet je al snel aan extra IR licht denken. Ingebouwd is meestal maar paar meter efficient.

Ik zou wel uitkijken met PIR only sensoren. Dat is net als moition alarm op een camera fout gevoelig.
Daar heb ik een van voor aan de nvr om de alarms te triggeren en niet meer alarm van wolkenschaduw en poezen die rondlopen.

Ik moet nog zien hoe dit werkt bij mij, maar in de huidige opzet scan ik de tijdlijn af en heb ik veel poezen in de nacht. En dat wil ik niet meer. Zeker als je het naar je telefoon door zou willen sturen of zo moet je geen valsemalarmen hebben.
Het Alarmsysteem hangt er al en geeft geen valse meldingen, is met deur/raamsensoren en pir sensoren voor binnenshuis. Huisdieren hebben we niet en voor nooit direct zonlicht op het huis en achter zit er nog een veranda tussen dus ook niet direct binnen ;)

...

• Joepla
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 18:42

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

PIR detectoren zijn gevoelig voor warmte uitgestraald door mens/dier. Uit mijn hoofd ligt die golflengte op ca. 940 nm. Als cams daarop zouden stralen (en daar gevoelig zouden zijn), zou je personen als een helder opject zien in het donker. Handig en die bestaan ook, maar dat zijn meer tactische cams (IR camera's).

Ik verwacht ook niet dat de PIR's last hebben van de IR LEDs, ook al omdat detectie gebaseerd is op bewegende objecten die IR uitstralen. Gecombineerd IR en radar is daarintegen zeker wel aan te bevelen. Heb die types hier nu >10 jaar in gebruik en geven nooit detectieproblemen.

Live solarinfo op PVoutput [6,625 kWp]

• Bob
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 17:23
quote:
Joepla schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 10:46:
PIR detectoren zijn gevoelig voor warmte uitgestraald door mens/dier. Uit mijn hoofd ligt die golflengte op ca. 940 nm. Als cams daarop zouden stralen (en daar gevoelig zouden zijn), zou je personen als een helder opject zien in het donker. Handig en die bestaan ook, maar dat zijn meer tactische cams (IR camera's).
Volgens wiki is de golflengte nog veel langer, eerder 9500 nanometer.
Wikipedia: Black-body radiation

Wat ook direct verklaart waarom er absoluut geen probleem is wanneer je IR LEDs en PIR mengt, een PIR pakt dit helemaal niet op.

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Nu online
quote:
Wat is veel?

Wij hebben dat hier ook (zeg zo'n 1-3 keer per nacht hooguit) maar dat vind ik niet erg.
Heeft ook als gevolg dat we ook al sinds 29 november (allereerste nacht dat de Dahua hier hing) opnames hebben dat we hier steenmarters hebben rondlopen, tot 4 tegelijk aan toe. :X
Dat is ook wel handig dat we dat weten...

Eigenlijk werkt tripwire hier dus wel prima. Maar wil eigenlijk toch ook wel een NVR nemen en dan 24/7 opnemen. Merk toch dat de opnames soms toch net even iets te laat beginnen of te snel ophouden; want die beesten zijn vrij stealthy en dat zorgt ervoor dat tripwire niet altijd lang genoeg getriggerd wordt en opnames dus ook voortijdig ophouden.
Maar ja; dat is ook weer ~§130 voor iets dat *eigenlijk* niet helemaal nodig is...

Piet91 wijzigde deze reactie 26-08-2018 16:25 (24%)

• jacovn
Ik neem 24/7 2 van de 4 cameras op nu.
In nieuwe huis zullen dat denk ik stuk of 4 a 5 zijn.
Nu 2x4 TB en straks 2x6 en 2x4 TB, dus kan een paar dagen opnemen :)

• Joepla

Joepla

quote:
Bob schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 15:52:
[...]

Volgens wiki is de golflengte nog veel langer, eerder 9500 nanometer.
Wikipedia: Black-body radiation
Klopt, ik zit er een nulletje naast.

• Dirk0s
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 12-12 22:08
quote:
Joepla schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:22:
[...]

Gezien je eerdere vraagstelling, heb ik het vermoeden dat je nog niet heel veel ip camerakennis hebt. Ik zou je best een cam willen adviseren, maar ik vrees dat er dan een behoorlijk frustrerende periode voor je aanbreekt. Het ding moet worden aangesloten (zegt PoE je iets?), in je netwerk worden opgenomen, geconfigureerd, etc.

Misschien is het handig om dit topic door te lezen en dan te beslissen of je zelf gaat knutselen (Dahua, Hikvision) of dat je voor een wat meer plug & play (Logitech bv.) oplossing gaat.
Ik ben idd niet zo handig met dit soort dingen, voor mij liever iets makkelijk en snel plug en play. is Logitech dan de beste keuze?

• jacovn
quote:
EnGee schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:29:
Het filmpje is niet representatief.

Een bewegend voertuig en slechte contrasten in schemer/duister geeft hele andere resultaten.

Geloof me ik heb ooit moeten getuigen in een rechtszaak tussen een beveiligingsdistributeur en een beveiligingsinstallateur.

Ging om een situatie waarbij een PTZ vanuit de tuin naar een woning keek. Bleek er een lamp te staan midden in het gras, tussen camera en woonhuis, in het donker raakte de camera in de war, omdat een lamp niet zorgt voor een hard contrast en de AF dus blijft zoeken.

Als die lampen op een bewegend voertuig zitten dan raakt de shutter en de AF flink in de war.
Niet represtief inderdaad voor kenteken herkenning het was meer dat de autofocus vanndit type ptz vrij snel is. Voor LPR moet je voor sommige cameras een dag en nacht profiel maken en deze met een http commando activeren omdat er een omschakelbug is als je die op auto laat staan bij Dahua. Zal wel ooit gefixed worden.

Auto tracking is een gimmick bij de instap cameras zoals ik lees op iptv cameras.

Enige wat ik enigzins goed vond werken is een youtube demo waar een overzicht camera was sie een ptz stuurde.

Op de type nummers in die youtube video kon ik destijds weinig vinden.

bcs-sdip3220i Is een 20x ptz
http://www.bcscctv.pl/kam...s-sdip3220iwdr-onvif.html

Zal een OEM dahua zijn.

jacovn wijzigde deze reactie 26-08-2018 20:38 (9%)

• Maarten @klet.st
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 29-11 17:56
quote:
[...]

Buiten is alleen PIR of alleen Microwave inderdaad niet handig. Ik heb een goedkope Chinese dual PIR & Microwave sensor (link) bij de voordeur. Dat werkt redelijk goed. Die sensor staat ingesteld dat ie triggert als PIR en MW allebei detecteren. Eigenlijk zou ik hem elke dag of week moeten calibreren door hem opnieuw te starten maar het aantal false positives is eigenlijk heel goed nu en geen false negatives. Bij een trigger krijg ik nu snapshots van twee camera’s die ik naar een Slack kanaal stuur.

Alleen Microwave (zelfbouw met een ESP8266 module) heb ik op m’n garagedak, waarbij ik een preset van m’n PTZ aanroep en vervolgens een snapshot via Slack ontvang. Die pikt niet alleen de glazenwasser op, maar ook vogeltjes en katten.

Ik vind het beter werken dan de IVS (tripwire) op mijn oudere Dahua camera (werkt nog met zones, niet echte tripwire).

Ik denk dat mijn volgende stap zelfbouw PIR & Microwave wordt.

• Joepla

Joepla

quote:
Dirk0s schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 18:36:
[...]
Ik ben idd niet zo handig met dit soort dingen, voor mij liever iets makkelijk en snel plug en play. is Logitech dan de beste keuze?
Ik noem Logitech, omdat ik een tijdje geleden voor een kennis iets dergelijks heb geadviseerd. Er zijn ongetwijfeld meer merken die gebruiksvriendelijke cams hebben, het is handig om bv. telefonische support te hebben als je er niet uitkomt.

De meeste systemen die je hier voorbij ziet komen, vereisen toch wel wat netwerkkennis en je kunt/moet vaak enkele tientallen instellingen tweaken. Leuk als je daar handig in bent, maar een nachtmerrie als je dat niet bent. Vandaar mijn opmerking. Ik zou eens op de diverse cam-webshops beginnen en van daaruit je keuze langzaamaan bepalen. Heb je een bepaald type, dan vind je hier op GoT meestal wel een forum waarin hij voorbij komt en je ervaringen kunt vinden.

• 715289
  • Registratie: december 2018
  • Niet online
quote:
jacovn schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 19:25:
[...]
Enige wat ik enigzins goed vond werken is een youtube demo waar een overzicht camera was sie een ptz stuurde.
Zowel Hikvision als Dahua hebben een dergelijke combinatie. Ik weet even niet zo de typenummers, maar dit zijn niet echt producten voor de gemiddelde consument ivm de prijs. Het werk wel zeer behoorlijk, maar het blijft een issue dat in geval van meerdere personen de camera niet weet wie te volgen.

Daar zijn ook wel weer systemen voor (VCA Technology software) maar die zijn ook behoorlijk prijzig.

• Maarten @klet.st
quote:
Piet91 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 16:22:
[...]
Eigenlijk werkt tripwire hier dus wel prima. Maar wil eigenlijk toch ook wel een NVR nemen en dan 24/7 opnemen. Merk toch dat de opnames soms toch net even iets te laat beginnen of te snel ophouden; want die beesten zijn vrij stealthy en dat zorgt ervoor dat tripwire niet altijd lang genoeg getriggerd wordt en opnames dus ook voortijdig ophouden.
Maar ja; dat is ook weer ~§130 voor iets dat *eigenlijk* niet helemaal nodig is...
Je kunt ook een Synology NAS als NVR gebruiken.de Ingebouwde functionaliteit werkt best goed. Wat de Synology bijvoorbeeld handig doet is dat als je continue opneemt, bij motion detection een marker gezet wordt in de timeline. Dus als je dan een keer een opname terug moet kijken kun je snel naar de punten waar iets gebeurde. Als je daarvoor motion detection gebruikt die een paar keer te vaak activeert is dat veel minder erg dan wanneer je bijvoorbeeld een mailtje stuurt vanuit de camera.

• Maarten @klet.st
quote:
jacovn schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 19:25:
[...]
Auto tracking is een gimmick bij de instap cameras zoals ik lees op iptv cameras.
Je moet er inderdaad geen wonderen van verwachten. Het is best goed in het detecteren en volgen van bewegende objecten, maar zeker niet feilloos. Ik heb een PTZ camera die ik 's nachts op een preset zet waar ik een IVS configuratie met autotracking heb. Bij die preset loopt er een tripwire zigzag door het beeld en zodra die geraakt wordt gaan de camera 30 seconden tracken. Ik heb ter illustratie een willekeurig stukje van ca 5 minuten van gisteravond gebruikt waarin de tripwire een paar keer geraakt wordt.
Hier de korte demo:

In dit filmpje gaat alles goed, ondanks de geringe hoeveelheid licht (camera beeld is lichter dan wat je zelf waarneemt, lang leve Starvis en lange sluitertijden). Het komt nog wel eens voor dat de tracking het onderwerp kwijt raakt en dan een willekeurige kant opschiet. af en toe zie ik ook wel dat een auto of fietser de tripwire helemaal niet activeert, maar dat is vrij zelden.

Kortom, min of meer een gimmick, maar het heeft mij al meerdere keren goede beelden van interessanten onderwerpen opgeleverd. Je hebt zo iets of iemand veel langer in beeld dan als ze voorbij een vast camerapunt lopen.

Overigens kun je aan het typenummer van Dahua PTZ camera's zien of de autotracking hebben doorde I achterin het modelnummer, bijvoorbeeld:
  • SD52C230T-HN heeft geen autotracking
  • SD50225U-HNI heeft wel autotracking

• jacovn
Voor onder de carport en stuk voorkant huis heb ik een optex vxi-dam (radar/pir) gekocht.
Voor de tuin optex ax-100 plus units welke IR beams hebben.
Getwijfeld over HNI versies van Dahua voor achtertuin, maar de 49225 was zo veel goedkoper (§255 per stuk in de aanbieding) en ik heb ze voor mijn tuin die ze met zijn 2-en dekken ze die af.

• Guidoweb55
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 12-12 20:44
@Maarten @klet.st
Ik vind het een mooi systeem, maar wat vinden je buren er van?

• Maarten @klet.st
quote:
Guidoweb55 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 07:22:
@Maarten @klet.st
Ik vind het een mooi systeem, maar wat vinden je buren er van?
Tot op heden alleen positieve reacties vanwege beelden bij ongewenste zaken in de straat. Op verzoek stel ik met alle plezier een privacy mask in.

• Artbij
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 16:27
Iemand nog een goede leverancier voor Dahua of hikvision? Wil hem binnen twee weken binnen hebben voor een goede prijs....

Artbij wijzigde deze reactie 27-08-2018 08:27 (5%)

Met gestrekt been.

• jacovn
@Guidoweb55
Wij hebben ook een ptz hangen en de buren waren wel wat afhoudend of ze dat wel leuk vinden. Nu komen ze af en toe vragen of er iets gebeurd is in de nacht en of ik er beeld van heb.

Ik heb wel privacy masks over de tuinen van buren geplaatst en er is er ooit maar 1 buur wezen kijken wat ik wel of niet kan zien. Ik kan alleen maar naar de parkeerplekken aan de overkant van de weg kijken (voor mijn auto die afhankelijk waar plek is in een vak staat)

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Artbij Amazon.de wellicht?
Ik zie daar veel Hikvision en Dahua spul. En als het "Versand durch Amazon" is, dan heb je het binnen enkele dagen in huis.

†††Mooie Plaatjes†††

• Artbij
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 16:27
quote:
ehtweak schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 09:19:
@Artbij Amazon.de wellicht?
Ik zie daar veel Hikvision en Dahua spul. En als het "Versand durch Amazon" is, dan heb je het binnen enkele dagen in huis.
Daar liggen de prijzen helaas net iets anders dan in China ;).

Met gestrekt been.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Je vroeg naar een goede (betrouwbare?) leverancier en snel in huis... dus tja... ;)
Altijd nog goedkoper (via amazon) dan bij menige Nederlandse (web)winkel.

†††Mooie Plaatjes†††

• Sanderrr
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 19:04
Gevalletje bomen en bos niet meer zien hier... Ben op zoek naar een WIFI camera die op de deur komt te staan, en die getriggerd wordt (via IFTTT) wanneer de deursensor open gaat, en dan een minuut lang opneemt.

Ik heb de volgende camera op het oog: https://www.ipcam-shop.nl/ipc-c22p.html

Lijkt qua kwaliteit en prijs prima te zijn, maar kan er zo weinig over vinden. Weten jullie hier misschien meer over - is dit een goede koop?

Bedankt alvast!

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

• Piet91
  • Nu online
quote:
Artbij schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 08:27:
Iemand nog een goede leverancier voor Dahua of hikvision? Wil hem binnen twee weken binnen hebben voor een goede prijs....
Empire Tech (Andy) was bij mij binnen 2 weken binnen.

Stuur 'm even een mail op onderstaand adres met welke producten je wil en vraag wat hij zou aanraden qua shipping(methode):
code:
1
kingsecurity2014@163.com

• jacovn
++ voor Andy.
Al mijn Dahua spul komt daar vandaan.

In de 11.11 sale wel eens wat besteld bij goedkopere Chinese web merchant , maar nooit aangekomen, of order kon niet geprocessed worden. (Was een lokkertje denk ik)

jacovn wijzigde deze reactie 27-08-2018 20:22 (68%)

• HoppyF
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 17:08
quote:
Piet91 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 11:21:
[...]

Empire Tech (Andy) was bij mij binnen 2 weken binnen.

Stuur 'm even een mail op onderstaand adres met welke producten je wil en vraag wat hij zou aanraden qua shipping(methode):
code:
1
kingsecurity2014@163.com

Binnen een paar dagen zelfs! De bekende Dahua.
De prijs en levertijd is wel in orde geen reden om hiervoor bij Amazon ofzo te bestellen.

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

• Joen
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 17:50
Crosspost vanuit [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 3, omdat Yorinn wil dat we hier verder gaan.
quote:
Deff schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 19:33:
[...]

Welke app gebruik jij Joen?
Heb zelf ook zoiets (van Digoo meen ik) maar krijg hem niet echt lekker aan de gang.
Voor mijn Neo Coolcam NIP-61GE gebruik ik hoofdzakelijk IP Cam Viewer Pro, maar er bestaat ook een Basic versie als je hem eerst wat wil uitproberen. Mijn camera heb ik er als een Wanscam HW0038 in moeten configureren. Het model stond niet in de lijst, maar de NIP-25 wel en die wordt dan automatisch naar die Wanscam aangepast. De besturing werkt verder in ieder geval goed.

Het terugkijken van beelden moet overigens nog steeds wel met de oorspronkelijke app die bij de camera hoort.

Joen wijzigde deze reactie 28-08-2018 22:17 (6%)

• Mars18
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 14:33
De knoop doorgehakt en uiteindelijk na mijn verhuizing ook voor een camera set gegaan.
Namelijk deze, https://www.365cam.nl/product/ip-bewakingscamera-set/

Afgelopen week opgehangen, wat gekloot met de internet kabel, Gat dat geboord was paste de kop van de internet kabel niet doorheen, uiteindelijk er opnieuw aan gesoldeerd :o

Vind alleen dat de harddisk recorder te veel geluid maakt, is nu in de woonkamer gezet, maar zal naar de meterkast moeten.

Wat vinden jullie van de kwaliteit? Mij lukt het nog niet om de tijd aan te passen, terug kijken via de app werkt uitstekend.

Moet alleen nog de camera hoek aanpassen, hij bleek nog niet goed gericht ;) Dus meer op de voordeur, en niet op de openbare weg.

Mars18 wijzigde deze reactie 31-08-2018 10:42 (15%)

Mars Game Events organiseert FIFA en PES toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Sanderrr
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 19:04
Heb de Ezviz Mini O gekocht maar ben daar toch niet zo tevreden over, beeldkwaliteit is matig en geen cloud / NAS mogelijkheden. Nu zie ik de Foscam C2 die beiden ondersteunt maar ook de Reolink Argus 2 waarbij cloud in ontwikkeling is en die via een oplaadbare accu werkt, wat in mijn geval een voordeel is omdat ik qua stroompunten nogal beperkt ben in huis.

Hebben jullie nog tips / adviezen?

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

• Quindor
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 17:14

Quindor

Switching the universe....

@Mars18 Zo te zien hangen de camera's niet aan een beugel maar zijn ze vlak tegen de muur gemonteerd? Dat maakt dat het beeld 9:16 is in plaats van 16:9. Hierdoor zie je relatief veel lucht en dergelijke terwijl je natuurlijk eigenlijk meer in de breedte wil zien (althans, dat is normaal). Zeg maar het formaat wat je TV of monitor ook is.

Ik weet niet precies welk model camera je hebt maar bij de meeste domes kun je ze zowel draaien en kantelen dus ook in de oriŽntatie zoals ze nu zitten kun je ze "breedbeeld" krijgen. Ik denk dat wat je dan op beeld krijgt ook veel interessanter is.

p.s. Bedoel je letterlijk gesoldeerd voor de ethernet kabel? CAT5e kabel kun je speciale tangen en pluggen voor kopen (niet heel duur 10 euro bij elkaar een goedkoop setje) waardoor je heel gemakkelijk zelf de stekkertjes erop kunt monteren. Dan hoeft je gaat naar buiten ook niet zo groot te zijn. :)

Mijn blog http://intermit.tech, Mijn vakantie http://www.campzone.nl

• Mars18
quote:
Quindor schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:41:
@Mars18 Zo te zien hangen de camera's niet aan een beugel maar zijn ze vlak tegen de muur gemonteerd? Dat maakt dat het beeld 9:16 is in plaats van 16:9. Hierdoor zie je relatief veel lucht en dergelijke terwijl je natuurlijk eigenlijk meer in de breedte wil zien (althans, dat is normaal). Zeg maar het formaat wat je TV of monitor ook is.

Ik weet niet precies welk model camera je hebt maar bij de meeste domes kun je ze zowel draaien en kantelen dus ook in de oriŽntatie zoals ze nu zitten kun je ze "breedbeeld" krijgen. Ik denk dat wat je dan op beeld krijgt ook veel interessanter is.

p.s. Bedoel je letterlijk gesoldeerd voor de ethernet kabel? CAT5e kabel kun je speciale tangen en pluggen voor kopen (niet heel duur 10 euro bij elkaar een goedkoop setje) waardoor je heel gemakkelijk zelf de stekkertjes erop kunt monteren. Dan hoeft je gaat naar buiten ook niet zo groot te zijn. :)
Heb ze gemonteerd aan een muurbeugel.
Het ziet er als volgt uit.

En ja letterlijk gesoldeerd, ik wist ook van de optie van de tang ;)

Mars Game Events organiseert FIFA en PES toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Quindor

Quindor

quote:
Mars18 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:50:
[...]

hahaha, ok. Nou ja, gesoldeerd zal voor kortere lengtes wel werken. :)

Maar ik zou in de camera de module een slag draaien zodat hij breedbeeld word, zo zijn ze eigenlijk bedoelt (daarom staat de tijd zo raar) en dan heb je denk ik ook een wat nuttiger beeld. :)

• Mars18
quote:
Quindor schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:56:
[...]

hahaha, ok. Nou ja, gesoldeerd zal voor kortere lengtes wel werken. :)

Maar ik zou in de camera de module een slag draaien zodat hij breedbeeld word, zo zijn ze eigenlijk bedoelt (daarom staat de tijd zo raar) en dan heb je denk ik ook een wat nuttiger beeld. :)
Ja klopt die ga ik ook een slag draaien :)

Nog tips tegen geluid van de harddisk recorder?

• Quindor

Quindor

quote:
Mars18 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:11:
[...]

Ja klopt die ga ik ook een slag draaien :)

Nog tips tegen geluid van de harddisk recorder?
Meestal zijn dat goedkope fannetjes, veelal kun je die wel vervangen met een Noctua of iets dergelijks, maar dat verschilt per type.

• decipherer
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 14:38
Gisteren mijn eerste ip camera binnen gekregen. Een dahua DH-IPC-HFW4831EP-SE. Vandaag probeer ik 'm aan de gang te krijgen, maar het lukt me niet :(

De camera krijgt voeding via een losse 12v 1A adapter (de polariteit staat niet aangegeven op de camera, op internet vond ik dat het binnenste pinnetje de plus zou moeten zijn)
Mijn router heb ik zo ingesteld dat alles nu een ip adres in de range 192.168.1.xxx krijgt, om zodoende in hetzelfde subnet als de camera te zitten.
Ik heb twee voedingen en twee netwerkkabels geprobeerd.

Ik kan de camera echter niet vinden in het netwerk. Maar los daarvan krijg ik geen enkele feedback van de camera zelf als ik die aansluit, geen brandende ledjes, ook niet op de netwerkpoort. Ik vraag me af of dit normaal is, de camera lijkt op dit moment wel DOA.

decipherer wijzigde deze reactie 01-09-2018 15:39 (3%)

• HoppyF
quote:
decipherer schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 15:24:
Gisteren mijn eerste ip camera binnen gekregen. Een dahua DH-IPC-HFW4831EP-SE. Vandaag probeer ik 'm aan de gang te krijgen, maar het lukt me niet :(

De camera krijgt voeding via een losse 12v 1A adapter (de polariteit staat niet aangegeven op de camera, op internet vond ik dat het binnenste pinnetje de plus zou moeten zijn)
Mijn router heb ik zo ingesteld dat alles nu een ip adres in de range 192.168.1.xxx krijgt, om zodoende in hetzelfde subnet als de camera te zitten.
Ik heb twee voedingen en twee netwerkkabels geprobeerd.

Ik kan de camera echter niet vinden in het netwerk. Maar los daarvan krijg ik geen enkele feedback van de camera zelf als ik die aansluit, geen brandende ledjes, ook niet op de netwerkpoort. Ik vraag me af of dit normaal is, de camera lijkt op dit moment wel DOA.
Heb je een POE adapter misschien of kun je deze even van iemand lenen?
Je hebt wel twee voedingen geprobeerd maar het komt voor dat dit soort voedingen niet altijd de gewenste stroom kunnen leveren waardoor de spanning "in kakt".
Ik heb ook eens een ogenschijnlijk goed werkende voeding gehad die niet met mijn camera wilde werken.
Andere voeding gekocht en alles was in orde.
Misschien heb je nog ergens een 12V 2A voeding of zo liggen dat is ruim voldoende om dit te controleren.
Een voeding die meer stroom kan leveren is altijd prima.

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

• decipherer
Goed punt, bij de adapter die ik gebruik meet ik zonder belasting exact 12 volt. Dat zou best een stuk minder kunnen worden als in die camera aansluit. Ik zal eens een andere proberen. Helaas heb ik zo niks bruikbaars liggen dus moet op zoek..

Bedankt voor je reactie :)

• Youk
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 15:07

Youk

Volvo For Life

Ben mij net op vraag van een kennis een beetje aan het oriŽnteren op camerabewaking. Maar zie door de bomen het bos niet meer. Kunnen jullie misschien wat advies geven.

Dit moet een installatie worden op een boerderij.
  • 3 camera's
  • 2 "binnen" in stal voor elk een ruimte van 10 op 15m met deftig nachtzicht, deze moeten dienen om de koeien die moeten kalveren in het oog te kunnen houden 24/24u
  • 1 buiten voor de bewaking recht op de (lange) inrit, deze komt nog deels beschermd te hangen onder de oversteek van het dak van de schuur
  • camera van inrit met zoomfunctie?
  • camera van inrit met auto tracking?
  • alle camera's goed nachtzicht
  • camera van inrit opnemen bij beweging zodat achteraf gekeken kan worden wie er langs is geweest
  • camera's bij voorkeur PoE vanuit de box / recorder
  • de box recorder komt in de stal te hangen (wordt kastje rond gemaakt)
  • makkelijk op te volgen vanop de pc, laptop en smartphone (android), dus geen stijle leercurve voor app of software
Heb nu volgende gevonden:
  • Pakket met 2 dome camera's (voor binnen): klik
  • camera met zoom (voor inrit): klik
  • muurbeugels voor de dome camera's: klik
Nu zijn voor mij de grootste vraagtekens:
  1. Werkt dit samen?
  2. Hoe is de kwaliteit?
  3. Is dit wat ik nodig heb in de gestelde situatie of is er een beter alternatief?
  4. Is dit voor de uiteindelijke gebruikers gemakkelijk in omgang?
  5. Heb ik nog iets over het hoofd gezien / gemist?

Volvo Classic Club Belgium

• Piet91
  • Nu online
@Youk

Voor in de stal: IPC-HDW5231R-ZE

Voor de oprit dezelfde camera; of als je oprit dus smal en lang is, is de IPC-HFW5231E-Z12E ook een optie; die heeft een groter (lees: verder) zoombereik.

Deze camera's kun je met diverse mounts monteren (zodat je kabels/aanslutiing netjes kunt wegwerken); daarvoor heb je de PFA130-E, PFB203W (net hoe je de boel wil hebben) en eventueel de
PFA152-E (deze kun je i.c.m. de vorige 2 gebruiken).

Camera's voeden via POE vanuit de NVR heeft niet echt mijn voorkeur, maar afhankelijk van de situatie is dat misschien wel de interessantere keus.
Dan heb je (qua instap NVR's) de volgende keus.
- Als je zeker weet dat je het bij 3-4 camera's houdt; de NVR4104-P-4KS2
- Denk je dat je (mogelijk over een tijdje) meer dan 4 camera's gaat gebruiken; NVR4108-P-4KS2 of NVR4108-8P-4KS2. (De eerste heeft 4 POE-netwerkpoorten die dus 4 camera's kan voeden; de tweede heeft er 8).

Stop in die NVR een WD Purple schijf (liefst 1TB of meer)
Vervolgens gewoon 24/7 opnemen; volgens de calculator van Hikvision (die van Dahua vereist dat je een account aanmaakt |:( ) kun je met drie van deze camera's op een schijf van 1TB ongeveer 1 week opnemen. Op een schijf van 2TB ongeveer 2 weken etc.
Neem je alleen de oprit 24/7 op (en sla je de opnames van de stal niet op); dan kun je zelfs zo'n 3 weken op een 1TB schijf opnemen.

Zullen vast een aantal zijn die het niet met mij eens zijn; maar over het algemeen vindt ik autotracking (d.m.v. PTZ-camera's) en zoom (dus met PTZ-camera; NIET met een vari-focal camera zoals de 2 die ik hierboven heb gelinkt) weinig tot niets toevoegen; tenzij je live zit mee te kijken.
Simpelweg omdat het vaak niet goed werkt en je beter meerdere 'vaste' vaste camera's kunt installeren dan 1 (duurdere) PTZ-camera die vervolgens maar net goed alles moet gaan volgen.

Live meekijken via smartphone, PC/laptop is erg eenvoudig. Je kunt hun eigen app/software gebruiken maar ook andere apps werken (zo vind ik TinyCam Pro fijner om live mee te kijken i.p.v. Dahua's eigen gDMSS).

Voor die Aliexpress seller die ik steeds link kun je op onderstaand mail adres aangeven welke producten je wil en vraag wat hij zou aanraden qua shipping(methode) (lees; tax-free)
code:
1
kingsecurity2014@163.com

Piet91 wijzigde deze reactie 02-09-2018 22:16 (3%)

• Wimlem
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 13:05
quote:
Piet91 schreef op zondag 2 september 2018 @ 22:13:
Camera's voeden via POE vanuit de NVR heeft niet echt mijn voorkeur, maar afhankelijk van de situatie is dat misschien wel de interessantere keus.
Waarom heeft dat niet jouw voorkeur?

SolarEdge 4000 16A met 6010wp (oost/west) - SolarEdge

• jacovn
quote:
Wimlem schreef op maandag 3 september 2018 @ 06:42:
[...]

Waarom heeft dat niet jouw voorkeur?
Ik denk omdat dit een ander ip subnet is dan je normale LAN en je niet makkelijk bij de camera’s kunt komen (natuurlijk kan dat wel als je handig genoeg bent en een Managed lan hebt en/of een pc met meerdere netwerk interfaces of ...)

Over het algemeen is het ook handiger om op al je switches POE te hebben en daar cameras op te hangen.
Nadeel hiervan, duurdere switches, meer lawaai omdat ze soms actief koelen etc.
Als je echter geen datacenter thuis hebt, of op fort Knox nivo video bewaking wilt doen, kon een 8 of 16 poort switch met 150 watt POE budget ook nog wel eens meevallen.

Als je een wat grotere locatie hebt (boerderij met stallen) kan het handig zijn om in elk gebouw een kleine POE switch te hebben en dan in dat gebouw lokaal kabels trekken. UTP tussen gebouwen is voor inductie bij bliksem eigenlijk geen goed idee. Zo mogelijk zou ik er glasvezel tussen leggen. Maar die mening is wellicht door mijn beroep ingegeven..

jacovn wijzigde deze reactie 03-09-2018 09:00 (18%)

• Piet91
  • Nu online
@Wimlem Inderdaad om o..a. de redenen die @jacovn hierboven aangeeft.
Daarnaast vind ik het qua kabels trekken minder handig want alle camera's moeten dan naar de NVR getrokken worden. Dat betekent namelijk ook dat je de NVR dan niet (later) op een andere plek kunt plaatsen (tenzij je dus alsnog een POE-switch plaatst).
Een NVR zou je namelijk op een verborgen plek moeten plaatsen en netwerkkabels komen meestal bij elkaar in bijvoorbeeld de meterkast.

Als inbrekers even in je meterkast kijken (omdat ze weten dat je camera's hebt en zoeken naar de NVR of bijvoorbeeld naar autosleutels of om de hoofdschakelaar om te zetten etc. etc.) hebben ze direct je NVR te pakken = beelden kwijt.

Maar in het geval van @Youk kan ik het wel begrijpen dat het daar handig is om de camera's vanuit de NVR te voeden gezien de locatie.

Piet91 wijzigde deze reactie 03-09-2018 11:11 (9%)

• DeBe
  • Laatst online: 12-12 22:25
quote:
jacovn schreef op maandag 3 september 2018 @ 07:14:
[...]

Ik denk omdat dit een ander ip subnet is dan je normale LAN en je niet makkelijk bij de camera’s kunt komen (natuurlijk kan dat wel als je handig genoeg bent en een Managed lan hebt en/of een pc met meerdere netwerk interfaces of ...)
Als dat de reden zou zijn, een Hikvision nvr heeft een functie die Virtual Host heet. Na activeren kan je de via PoE aangesloten camera’s benaderen. Elke camera krijgt dan een eigen poort nummer op de nvr. Bijv. HTTP://IP-adresNVR:65001 voor camera 1.

Niet veel mensen weten dat, vandaar zeg ik het even.

• jacovn
quote:
DeBe schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:25:
[...]

Als dat de reden zou zijn, een Hikvision nvr heeft een functie die Virtual Host heet. Na activeren kan je de via PoE aangesloten camera’s benaderen. Elke camera krijgt dan een eigen poort nummer op de nvr. Bijv. HTTP://IP-adresNVR:65001 voor camera 1.

Niet veel mensen weten dat, vandaar zeg ik het even.
Ok bedankt daar heb ik nooit naar gekeken. Al die die Chinese camera’s vertrouw ik niet zo met backdoors.
Dus maar in een vlan achter een firewall en alleen ntp of zo toe staan.

• DeBe
  • Laatst online: 12-12 22:25
quote:
jacovn schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:21:
[...]

Ok bedankt daar heb ik nooit naar gekeken. Al die die Chinese camera’s vertrouw ik niet zo met backdoors.
Dat heeft nou echt niks met Chinees te maken. Diezelfde praktijk zou ik zelf ook aanhouden voor een Axis, Bosch, Arecont, Hanwa en noem het maar op. En niet vanwege backdoors die bewust zijn open gezet maar voor de security bugs waar je nooit 100% garantie op hebt dat ze er niet in zitten.

Dat wantrouwen tegenover Chinese producten snap ik nooit zo goed. Alsof een product uit Zweden, Amerika of Taiwan per definitie wel te vertrouwen is.

De functie is wel handig voor de installateur die ook nog even een configuratie in de camera moet instellen. Even aanzetten en uiteraard na gebruik weer uit.

• marigo
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 10-12 19:16
quote:
Mars18 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:50:
[...]

[afbeelding]

Heb je met jouw setup geen last van regendruppels op de dome of valt dat wel mee?
Ik kan me voorstellen dat het zicht (en opnamen) met een regenbui wat minder is.

marigo wijzigde deze reactie 03-09-2018 19:26 (9%)

• 715289
  • Niet online
quote:
jacovn schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:21:
[...]

Backdoors? Welke?

Vulnerabilities, ja, maar die komen bij de beste voor (Cisco, Microsoft, Apple, etc.)

Om het even bij de camera's te houden; check even dit:

Hikvision 11 entries
Dahua 18 entries
Axis 58 entries

Waar nog even bijgezegd moet worden dat Axis maar 1 platform heeft te onderhouden en Hikvision, uit mijn hoofd 11, Dahua weet ik niet zo, maar ook meerdere.

Hikvision is met stip trouwens de snelste in het oplossen van kwetsbaarheden en bugs. Er is geen fabrikant die dit sneller doet.

Backdoors zijn politieke termen, serieuze mensen houden het op kwetsbaarheden tot het tegendeel bewezen is.

Daarnaast, en dat merk je terecht op, een beveiligingscamera hoort nooit zondermeer aan de buitenwereld verbonden te zijn.

• Ryan_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 19:43
quote:
Deze is een hele tijd geleden al opgelost.

• Bob
quote:
Ryan_ schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:54:
[...]

Deze is een hele tijd geleden al opgelost.
Dat was mijn punt niet hoor, mijn zorg is dat die backdoor/bug/hoejehetwilnoemen ooit bestaan heeft, en btw ook niet voorkomt in de CVE lijst van EnGee. Dat zegt imo veel over de manier van werken bij hikvision. En voor Dahua was er een bijna even schandalig lek, waardoor het nog even zal duren eer ik vertrouwen heb in hun software.

Imo is er een groot verschil tussen een security bug die het gevolg is van het niet perfect zijn van devvers, en idiote toestanden zoals dit lek bij hikvision en het NVR remote access gat bij Dahua, die perfect te vermijden zijn als er een minimum aan security gedacht wordt tijdens het devven.

• 715289
  • Niet online
quote:
Bob schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 13:02:
[...]

Dat was mijn punt niet hoor, mijn zorg is dat die backdoor/bug/hoejehetwilnoemen ooit bestaan heeft, en btw ook niet voorkomt in de CVE lijst van EnGee. Dat zegt imo veel over de manier van werken bij hikvision. En voor Dahua was er een bijna even schandalig lek, waardoor het nog even zal duren eer ik vertrouwen heb in hun software.

Imo is er een groot verschil tussen een security bug die het gevolg is van het niet perfect zijn van devvers, en idiote toestanden zoals dit lek bij hikvision en het NVR remote access gat bij Dahua, die perfect te vermijden zijn als er een minimum aan security gedacht wordt tijdens het devven.
Ik werk met 10-tallen camera leveranciers en ik kan je verzekeren dat dit soort gekkigheid bij alle leveranciers voorkomen op 1 na, maar die heeft weer andere gekkigheid (niet cyber security gerelateerd).
Ik wil het niet goedpraten, want dat is het namelijk niet, maar het is opgelost en als mensen dan weigeren te updaten dan doe je het zelf. Als ik je een geweldige cilinder (gratis) aanbied, maar jij kiest er voor om deze niet aan te nemen en in je deur te plaatsen, dan moet je ook niet janken als de boel leeggehaald word. Hikvision kan niet veel meer doen dan firmware leveren.

Verschil is dat Hikvision door die pipo's1 op IP Video Magazine onder een vergrootglas ligt. Dat heeft niets met de kwaliteit van Hik te maken, maar alles met de politiek situatie tussen de VS en China. Wij zijn geen patriottisch volk, maar de VS is dat wel.

Er is nu een VS lek (Tyco) en het zal best een artikeltje2 worden op de genoemde site, maar het zal niet zo uitgemolken worden als wanneer het Hikua betreft.

Ik hou dit soort fratsen op imcompetentie die bedoeld zijn om de klant (distributeur/installateur/eindklant) zo goed mogelijk te helpen. Dom en had niet mogen gebeuren, maar ik ken genoeg camera leveranciers waar het precies eender of vergelijkbaar gebeurd of gebeurde.

Die ene leverancier waar ik naar verwees die het wel goed voor elkaar heeft, vraag de klant om de camera van de gevel te schroeven en op te sturen samen met een bewijs van aankoop (factuur met het correspondere serienummer via de oorspronkelijke leverancier en kan dan de print of iets op de print, weet het even niet exact, vervangen en retour sturen.

Consequentie; boze klanten (distributeur, installateur en eindklant) want ze moeten bedrag § XXX betalen voor een wachtwoord reset en minimaal een week zonder camera.

En geloof me, Hikvision is bijna de hele dag bezig met wachtwoord resets, omdat de gemiddelde installateur te imcompetent is om serieus met zijn vak om te gaan.

1 = hun cameratests zijn echt te knullig voor woorden. Camera's test je onder geconditioneerde omstandigheden en niet in de achtertuin met wisselende lichtomstandigheden. Met hun tests kun je geen vergelijk maken tussen camera's die op verschillende momenten getest zijn.

2 daar waren ze al. En toe maar. 2 artikelen; 1 en 2

715289 wijzigde deze reactie 04-09-2018 13:49 (4%)

• Bob
IPVM is inderdaad stevig biased tegen Hikvision. Hun testen zijn wel bruikbaar imo, je moet ze gewoon met een kritisch oog lezen. Is er ergens concurrentie voor IPVM?

• 715289
  • Niet online
quote:
Bob schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 13:49:
IPVM is inderdaad stevig biased tegen Hikvision. Hun testen zijn wel bruikbaar imo, je moet ze gewoon met een kritisch oog lezen. Is er ergens concurrentie voor IPVM?
Niet zo grootschalig en zeker niet op een gestandariseerde manier.
Ik lees af en toe nog mee op IPVM, omdat ik toegang heb, maar zou er zelf geen dollar aan uitgeven.
Het heeft me letterlijk helemaal niets gebracht.

Ik vind CCTVnerds op FB bij tijd en wijle nuttig, maar is tegenwoordig sterk vertegenwoordigd door Dahua ivm de werkgever van 2 van de nerds, maar er zijn ook nerds die voor 2 andere fabrikanten werken.

Ik ken de nerds en kan je verzekeren dat alle meningen daar oprecht zijn ook als ze niet in lijn zijn met hun werkgevers.

Aangaande kennis van het vak, iedere serieuze CCTV installateur zou DIT boek moeten hebben en van binnen en buiten kennen.

• decipherer
quote:
HoppyF schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 19:28:
[...]

Heb je een POE adapter misschien of kun je deze even van iemand lenen?
Je hebt wel twee voedingen geprobeerd maar het komt voor dat dit soort voedingen niet altijd de gewenste stroom kunnen leveren waardoor de spanning "in kakt".
Ik heb ook eens een ogenschijnlijk goed werkende voeding gehad die niet met mijn camera wilde werken.
Andere voeding gekocht en alles was in orde.
Misschien heb je nog ergens een 12V 2A voeding of zo liggen dat is ruim voldoende om dit te controleren.
Een voeding die meer stroom kan leveren is altijd prima.
Een nieuwe voeding besteld (2A) en toen werkte het in 1 keer :) Nogmaals dank!

Blijf het ergens wel vreemd vinden, op de camera staat 1A, de 1A voeding die ik eerder gebruikte heb ik later ook nog gemeten terwijl die aan de camera hing en gaf toen ook netjes 12 volt. Nou is electronica niet mijn sterkste kant, dus zal wel ergens een denk/meetfout gemaakt hebben..

Maar gelukkig opgelost :)

decipherer wijzigde deze reactie 04-09-2018 18:26 (4%)

• 715289
  • Niet online
quote:
decipherer schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 18:25:
[...]

Blijf het ergens wel vreemd vinden, op de camera staat 1A, de 1A voeding die ik eerder gebruikte heb ik later ook nog gemeten terwijl die aan de camera hing en gaf toen ook netjes 12 volt. Nou is electronica niet mijn sterkste kant, dus zal wel ergens een denk/meetfout gemaakt hebben..

Die andere voeding was wellicht een niet gestabiliseerde voeding?

• jacovn
quote:
EnGee schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 13:56:

Ik vind CCTVnerds op FB bij tijd en wijle nuttig, maar is tegenwoordig sterk vertegenwoordigd door Dahua ivm de werkgever van 2 van de nerds, maar er zijn ook nerds die voor 2 andere fabrikanten werken.

Ik ken de nerds en kan je verzekeren dat alle meningen daar oprecht zijn ook als ze niet in lijn zijn met hun werkgevers. .
Humor lijken ze wel te hebben.

Ik ben overigens wel tevreden met Hikvision wat ik nu heb. De password reset procedure 2 keer moeten doen. Ietwat lastig maar het werkt wel.

Nu dahua gekozen mede door de wall mounts wat ik een geweldig systeem vindt.
Verder de sony exmor chips die goede low light performance hebben.

• decipherer
quote:
EnGee schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 19:30:
[...]

Die andere voeding was wellicht een niet gestabiliseerde voeding?
Die andere voeding was een vivanco pah10. Geen idee of die gestabiliseerd is eerlijk gezegd.

• HoppyF
quote:
decipherer schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 18:25:
[...]

Geen dank!
Hier spreekt een "old school" Tweaker die voorheen in de electronica hardware gewerkt heeft.
Voedingen werken helaas niet altijd betrouwbaar waarbij de specs niet gehaald worden.
Die 12V zal wel aardig kloppen maar de stroom van 1A kan de voeding wellicht niet leveren. Misschien 700 mA ipv 1000 en dan kan de spanning toch gaan inzakken of helemaal inklappen.
Je kunt in ieder geval weer verder.

• Breezz
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 10:51
Weet iemand of een Raspberry Pi gemakkelijk videostreams vn Synology Surveillance kan afspelen?
Ik weet dat het technisch gezien moet kunnen... maar werkt het ook stabiel/vloeiend?

• 715289
  • Niet online
quote:
Breezz schreef op donderdag 6 september 2018 @ 18:05:
Weet iemand of een Raspberry Pi gemakkelijk videostreams vn Synology Surveillance kan afspelen?
Ik weet dat het technisch gezien moet kunnen... maar werkt het ook stabiel/vloeiend?
Dat is afhankelijk van verschillende variabelen, zoals resolutie, compressie en FPS.

1 FullHD of 4 D1 beelden in 5-15 FPS met een gemiddelde compressie zal wel lukken, maar veel meer zou ik niet doen.

• hanzer
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Netwerkproblemen & storage:
---------------------------------

Na lang nadenken, heb ik beslist een bullet camera te bevestigen aan een regenpijp, gericht op de oprit en voordeur.
De bevestiging moet dus op een buis kunnen en hij moet perfect waterdicht zijn, want er is geen afdak of beschutting.

Vanzelfsprekend ga ik de camera op een aparte vlan plaatsen. Probleem is dan dat mijn Synology niet meer beschikbaar is voor de camera. Dat zou ik ook niet willen trouwens.
Maar de camera heeft natuurlijk wel toegang nodig tot een storage oplossing.
Een extra synology ga ik niet doen (wegens te duur), maar een Raspberry Pi met een 1TB schijf lijkt me wel een goede oplossing.

Is dit mogelijk? Of heeft iemand een dergelijke opstelling in gebruik? Dus een camera (genre Foscam of Dahua) met een Rasperry Pi en een HDD.

Camerakeuze:
----------------
  • Foscam FI9901EP 4 Megapixel
    Uiteindelijk valt deze af: ik wil geen kabelboom met kabels dat ik nooit zal gebruiken. De enige aansluiting dat ik nodig heb/wil, is een utp kabel.
  • UniFi G3
    Deze zou geen onvif hebben en enkel de laatste versie heeft POE AF?

Is er nog een populaire bullet camera, budget +- 150 euro, zonder kabelboom en utp poe aansluiting, mogelijkheid tot hangen op een buis en infrarood (zeker 5 meter).

• DynamicDreams
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 13:26
Ik lurk hier al een tijdje mee, omdat ik al langere tijd interesse heb ik een beveiligingscamera. Dit is wat ik wil:

- Montage onder het afdakje bij mijn voordeur
- Moet daarmee ook het oprit incl. auto filmen
- Opslag op SD, ik wil (vooralsnog) geen losse NVR.
- Nachtzicht is een must, 10 meter is voldoende.
- Max 200 euro, bij voorkeur rond de 150 euro

Edit:
- Ik moet de beelden ook weer kunnen geven in Domoticz :P

Dahua en Hikvision lijken mij mooie merken. Maar wat kunnen de experts hier mij adviseren op dit gebied?

DynamicDreams wijzigde deze reactie 07-09-2018 16:50 (6%)

Gadget-addict | Domotica-lover

• 715289
  • Niet online
quote:
hanzer schreef op donderdag 6 september 2018 @ 19:33:
Dus een camera (genre Foscam of Dahua) met een Rasperry Pi en een HDD.
Ik doe niet aan de categorie goedkoop, maar Foscam moet je echt links laten liggen. Tegen de tijd dat die hun camera goed voor elkaar hebben heeft NSA al zoveel sateliten boven Nederland hangen waar continue gigapixel beelden mee gemaakt worden, dat de veiligheid van je camera je laatste zorg is.

Als het goedkoop moet, dan maar Dahua of Hikvision.
Als ik moest kiezen uit die twee, dan koos ik voor de Hikvision DS-2CD2042WD-I, omdat de beugel veel beter te fixeren is.

Persoonlijk zou ik voor de Hanwha LNO-6011R (of beter).

• Piet91
  • Nu online
@hanzer en @DynamicDreams:

IPC-HDW4231EM-ASE
- Vaste lens, vrij uitgebreid qua smartfuncties en goedkoop. (~§110)

IPC-HDW2231R-ZS
- Varifocal lens (dus kijkhoek kun je aanpassen tijdens installatie), iets uitgekleed qua smartfuncties en goedkoop.
Nadeel is dat deze geen mic heeft. (~§110)

IPC-HDW5231R-ZE
- Combinatie van de vorige twee; varifocal, uitgebreide smartfuncties en mic. (~§150)

IPC-HDBW4231F-AS
- Vaste lens, uitgebreide smartfuncties. Dť camera als je een wat kleinere camera wil zoals bij de voordeur; kun je ook makkelijk camoufleren met bijvoorbeeld een planten/vogelhuisje o.i.d.
Vanwege dome wel het liefst onder een afdakje o.i.d. (~§110)

Bij elke camera staat onder de tab accessoires hoe je deze kunt monteren.

Piet91 wijzigde deze reactie 07-09-2018 21:52 (4%)

• jacovn
Passive POE via domme midspan kan ik toch gewoon splitten met een ISDN splitter die alle aders gewoon domweg duplcieerd ?

Er komt dan 2 x 9 watt IR lamp aan.

Of zou die 20 watt de ISDN splitter overloaden of hoe het heet. Die zal nooit voor deze vermogns ontwikkeld zijn.

Heb er maar 2 besteld:
https://www.allekabels.nl...019251/isdn-splitter.html
https://www.allekabels.nl...289846/isdn-splitter.html

jacovn wijzigde deze reactie 08-09-2018 09:40 (23%)

• backupdevice
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 17:19
Ook ik ben op zoek naar een oplossing.

Ik ben op zoek naar 2 camera's voor bij de voordeur en de achterdeur .

Wensen
  • PoE, liefst 1 kabel aan de camera
  • Gebruik Synology
  • Motion Detection
  • IOS App/ e-mail notificaties
  • Liefst niet te groot
  • Veel advies :)
  • Rond de 125-150 EURO P/S
Situatie voordeur

Als je aan komt lopen ziet het er zo uit, De oprijlaan is 10 meter tot aan waar openbare strook begint die overgaat tot de openbare weg.
De lamp links van de voordeur zou eventueel weg kunnen. Er zit daar een gat in de muur en ik zou zeer snel daar een camera kunnen hebben hangen. Maar dan hangt hij maar 2.04 meter hoog en als bezoeker heb je dan op 30 CM afstand een camera in je mik. Vanuit vandalisme en camera in ya face lijkt me dit niet de beste oplossing.
Een andere oplossing zou een camera in de hoek links boven van de lamp kunnen zijn. ( Ik neem aan dat ik dan een junctionbox neem om op de plaats van de lamp te hangen en vanutit daar met PVC een buis trek naar de camera? ) Nadeel van die plek is wel dat ik niet de gehele oprijlaan kan zien.

Ik zou ook een camera helemaal links in de hoek van de foto kunnen hangen maar dan heb ik hetzelfde probleem qua niet de gehele oprit te kunnen zien vanwege de hoek waarin de camera hangt. Dan blijft het midden op de muur boven de garage, of het plafond over. Als het donker is brand er altjd licht bij de voordeur. Of de lamp naast de deur, of de 2 inbouw spotjes. Invloed op nightvison?

Wat voor soort camera zouden jullie daar aanbevelen. Iig 2.8 heb ik begrepen.

Situatie achterdeur

Muur rechts is waar ik de camera wil neerhangen. Ik zou graag de achter deur en de gang helemaal links willen monitoren. Afstand van muur tot brandgang is 6 meter. Hij hangt onder een afdak maar zal wel nat kunnen worden. Onder het afdak branden in het donker 2 spotjes, invloed op nightvision?

Wat zouden jullie adviseren ?

Just 'cause you can't see it, doesn't mean it, isn't there | 4400WP ZO | Kamado Joe Classic | if you're lookin', you ain't cookin

• jacovn
@backupdevice
2 x varifocal 2.8-11 mm cameras met een lichtsterke sensor.
Bijvoorbeeld dahua IPC-hdw5231r-z. Heeft een F 1.4 lens en een Sony Exmor-R chip.
Zie voor testen: https://ipcamtalk.com/thr...ret-ipc-hdw5231r-z.14683/

Je kunt dan het brandpunt kiezen van wat je in beeld wilt hebben. Met lampen die aan staan kun je hem in daglicht mode laten staan en heb je in de nacht ook kleur.

• backupdevice
Ok bedankt

Zie wel dat ze in Nederland rond de 250 euro kosten. Beetje buiten mijn budget

ik neem aan dat ik deze of op het plafond of via een houder aan de muur bevestig? Enige tips over beste plaats?

backupdevice wijzigde deze reactie 08-09-2018 17:28 (24%)

Just 'cause you can't see it, doesn't mean it, isn't there | 4400WP ZO | Kamado Joe Classic | if you're lookin', you ain't cookin

• jacovn
quote:
backupdevice schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 17:08:
Ok bedankt

En ik neem aan dat ik deze of op het plafond of via een houder aan de muur bevestig? Enige tips over beste plaats?
Ja dahua pfb-203w

Vanaf 12§ in China.
Bij Andy van Empire hierboven wel gelinkt wat duurder, maar alles kwam altijd aan via hem.

Ik zou geen problemen hebben om hem in de plaats van de lamp te hangen. Het is juist goed als je iedereen recht in de mik opneemt. Geen petjes die in de weg zitten etc.

Ik hang er 4 op (bij elke deur van het huis) op 180 cm hoog.

Voor mij is het een nieuwbouw huis en toen de vorm van het huis bekend was ben ik gaan tekenen om te zien wat de beeldhoek moest worden.
Ik zou altijd varifocal nemen, mede door mijn ervaring met de cameras nu. 2.8 zie je veel in de breedte maar alleen dichtbij identificatie.
Met een 4.0 mm lens heb je minder breed beeld, redelijke identificatie op paar meter maar zie je wellicht niet genoeg..

Dus met een varifocal los je dat op. Je kunt in of uitzoomen tot je dat in beeld hebt wat je wilt.

Het is wellicht een idee om 1 camera te kopen, hem op een lange lat te zetten zodat hij op hoogte komt en deze op de potentiele plaatsen te zetten.
Ik heb dat destijds gewoon met mijn GSM gedaan en toen gekenen van welke plek ik beste zicht op de dingen had die ik dacht te moeten zien.

• backupdevice
Net even gekeken. Op de plek van de lamp kan de camera niet komen want dan kan de garage deur niet open....best een essentiŽle detail.

Dan maar in de hoek. Net op een ladder gekeken en boven in de hoek bij de lamp kan ik 99% van wat ik wil zien ook echt zien.

Mag ik vragen waarom je voor de Dahua gaat?

• jacovn
quote:
backupdevice schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 19:00:
Mag ik vragen waarom je voor de Dahua gaat?
Voor het ophangsysteem in eerste instantie.

Je schroeft dit plaatje op de muur:

Dan hang je daar de uiteindelijke mount op.

De meeste dahua cameara,s hebben zo’n mount (de pfb-2xx serie) dus als je van camera veranderd koop je de bijbehorende wall mount en hangt die aan het al op de muur geschroefde onderdeel.

Daarnaast kwam Dahua met de starlight serie uit.

• DynamicDreams
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 13:26
quote:
Piet91 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 21:52:
@hanzer en @DynamicDreams:
IPC-HDW2231R-ZS
- Varifocal lens (dus kijkhoek kun je aanpassen tijdens installatie), iets uitgekleed qua smartfuncties en goedkoop.
Nadeel is dat deze geen mic heeft. (~§110)
Bedankt voor je advies! Inmiddels deze camera besteld via Andy (vooraf contact gehad per mail over de tax route). Zal na installatie terugkoppeling geven over de ervaringen. Nu alleen nog even op zoek naar een PoE-injector en SD-card.

Gadget-addict | Domotica-lover

• ArawnofAnnwn
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 16:17
https://www.ebay.nl/itm/263692862703

Is dat wat? Ik wil een camera in mijn achtertuin ophangen. Zo te zien heeft deze ondersteuning voor zo'n beetje alles. Zou dit een verstandige keuze zijn? Gebruik in combinatie met motion sensor.

Ik zit nog te twijfelen of ik het ga koppelen aan een 2e hands synology nas die ik ergens vandaan moet halen, of een vm met zoneminder.

Ik kan er helaas weinig over terugvinden. Deze heeft een 2.8mm lens, waardoor ik, als ik het goed begrijp, een breder beeld heb. Ik zie wel dat ik een wallmount beugel moet hebben, maar die kan ik denk ik ook wel zelf fabriceren.

Of is er een betere keuze in deze prijsklasse?

ArawnofAnnwn wijzigde deze reactie 10-09-2018 11:06 (58%)

• bartje006
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 07-12 18:59
Hoi,

In ons nieuwe huis willen we bij de voordeur een beveiligingscamera ophangen.
Er is daarvoor al een loze leiding aangebracht op ongeveer 3 meter hoogte en 1,20 links van de voordeur.

Welke camera zou hiervoor geschikt zijn, want het is vrij dichtbij. Budget is ~200.

Ik wil deze via PoE aansluiten op een Synology NAS (ik wil live kunnen kijken en beelden opnemen, liefst met bewegingsdetectie). Als ik het goed heb gelezen, kan dat via een switch of een injector. Wat is beter?

Later wil ik misschien nog 2 binnencamera's aansluiten. Kan dat met een NAS of heb je dan echt een NVR nodig?

En als laatste: ik wil de NAS eigenlijk liever niet in de meterkast, maar op een slaapkamer hebben.

Alvast bedankt! _/-\o_

• 715289
  • Niet online
quote:
ArawnofAnnwn schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:47:
https://www.ebay.nl/itm/263692862703

Is dat wat? Ik wil een camera in mijn achtertuin ophangen. Zo te zien heeft deze ondersteuning voor zo'n beetje alles. Zou dit een verstandige keuze zijn? Gebruik in combinatie met motion sensor.

Ik zit nog te twijfelen of ik het ga koppelen aan een 2e hands synology nas die ik ergens vandaan moet halen, of een vm met zoneminder.

Ik kan er helaas weinig over terugvinden. Deze heeft een 2.8mm lens, waardoor ik, als ik het goed begrijp, een breder beeld heb. Ik zie wel dat ik een wallmount beugel moet hebben, maar die kan ik denk ik ook wel zelf fabriceren.

Of is er een betere keuze in deze prijsklasse?
Ik heb de voorganger van deze camera naast mijn voordeur hangen (krijgertje) en op zich is het wel een aardige camera voor niet te veel geld maar;
  • 30 meter IR haal je echt niet.
  • De camera heeft best snel last van IR bleed, dus het is belangrijk dat je er goed bij kan om de camera schoon te maken.
  • Gebruik een muurbeugel om de camera horizontaal op te hangen ipv verticaal tegen de muur en je sneller last hebt van reflecties.
Ik gebruik de camera eigenlijk alleen om te zien wie er voor de deur staat, ofwel is het de moeite om er voor naar beneden te lopen. Als beveiligingsproduct zijn er betere producten beschikbaar, maar vragen beduidend meer budget.

• 715289
  • Niet online
quote:
bartje006 schreef op maandag 10 september 2018 @ 18:43:
En als laatste: ik wil de NAS eigenlijk liever niet in de meterkast, maar op een slaapkamer hebben.
Hou er rekening mee dat een NAS vaak een vrij luide ventilator heeft en door het gebruik (continue video data wegschrijven) vrijwel continue aan staat. Ik zou de NAS in een andere kamer zetten waar niet geslapen word.

• TwisteR
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 10-09 21:45
Sinds vandaag de Dahua HDW4431EM-AS opgehangen nadat ik hem een week in een soort van testopstelling had. Veel gedoe gehad met het opnemen in het netwerk door het vaste IP-adres bij installatie. Hierdoor veel netwerkproblemen omdat ik de hele range moest omgooien. Maar dit is gelukt (m.u.v. een oude PC welke weigert te werken binnen de nieuwe DHCP range en het gehele netwerk saboteert).

Nu loop ik binnen het installatiemenu tegen het probleem aan dat ik geen e-mail via GMail kan versturen. Elke test email geeft fouten ondanks de juiste SSL of TLS poorten. Helaas geeft het programma geen indicatie waar het fout gaat, dus daar kom ik helaas niet veel verder mee.

Iemand anders met een Dahua camera die hier een oplossing voor heeft gevonden? Mijn dank is groot _/-\o_

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Heb sinds enige tijd een HikVision DS-2CD2385FWD-I hangen en die geeft eigenlijk een uitstekend beeld.
Was ff stoeien om alles goed geinstalleerd te krijgen, maar dat is verder prima gelukt.
Zowel overdag als 's-nachts (dankzij de IR schijnwerper) een prima plaatje.

Tot ineens, ik in het donker nauwelijks meer wat zie. Nu heb ik zo'n vermoeden dat (dus) de IR schijnwerper hapert/defect is.
Maar hoe controleer je dan nou? Het nadeel van ons menselijk oog is dat we geen IR zien. ;)

De camera draait up-to-date f/w V5.5.61 build 180718

Is er een truukje om die, al dan niet werkende, IR LED bundel te 'zien'?

Zelfs geforceerd aanzetten in het menu:
Day/Night Switch: Auto/Day/Night
Smart Supplement Light: ON
Wat proberen met Mode: Auto/Manual en/of Distance instellingen, geeft geen enkel verschil in beeld(helderheid).
Terwijl dat voorheen (week geleden) wel degelijk het geval was.
Complete power off/on en reset hebben ook niet geholpen.

hoop niet dat 'zomaar' ineens de IR LEDs overleden zouden zijn...

ehtweak wijzigde deze reactie 11-09-2018 11:44 (4%)

†††Mooie Plaatjes†††

• 715289
  • Niet online
quote:
TwisteR schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:45:
....
Nu loop ik binnen het installatiemenu tegen het probleem aan dat ik geen e-mail via GMail kan versturen. Elke test email geeft fouten ondanks de juiste SSL of TLS poorten. Helaas geeft het programma geen indicatie waar het fout gaat, dus daar kom ik helaas niet veel verder mee.

Iemand anders met een Dahua camera die hier een oplossing voor heeft gevonden? Mijn dank is groot _/-\o_
Ik heb geen Dahua camera, naar ik gok dat Dahua gezien wordt als een onveilige applicatie in Gmail en je dus even een vinkje moet omzetten.

Ik zou ff een extra mailadres aanmaken en deze op 'onveilig' zetten en dat deze automatisch forwarden.

• 715289
  • Niet online
quote:
ehtweak schreef op maandag 10 september 2018 @ 23:10:
Heb sinds enige tijd een HikVision DS-2CD2385FWD-I hangen en die geeft eigenlijk een uitstekend beeld.
Was ff stoeien om alles goed geinstalleerd te krijgen, maar dat is verder prima gelukt.
Zowel overdag als 's-nachts (dankzij de IR schijnwerper) een prima plaatje.

Tot ineens, ik in het donker nauwelijks meer wat zie. Nu heb ik zo'n vermoeden dat (dus) de IR schijnwerper hapert/defect is.
Maar hoe controleer je dan nou? Het nadeel van ons menselijk oog is dat we geen IR zien. ;)

De camera draait up-to-date f/w V5.5.61 build 180718

Zelfs geforceerd aanzetten in het menu:
Day/Night Switch: Auto/Day/Night
Smart Supplement Light: ON
Wat proberen met Mode: Auto/Manual en/of Distance instellingen, geeft geen enkel verschil in beeld(helderheid).
Terwijl dat voorheen (week geleden) wel degelijk het geval was.
Complete power off/on en reset hebben ook niet geholpen.

hoop niet dat 'zomaar' ineens de IR LEDs overleden zouden zijn...
Je kan zien of de leds werken door een spiegeltje voor de camera te houden of door met je smartphone recht in de camera te filmen.

Ik denk ook dat het met je scene te maken heeft en ws. met je 'smart supplement light'. Vaak zijn die niet zo smart.

Kun je een screenshot delen? Dan kan ik je meer richting geven.

• dodge_911
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19:51

dodge_911

test wel 'ns wat

quote:
ehtweak schreef op maandag 10 september 2018 @ 23:10:
Met/door je telefoon kijken, zdie zou 't wel moeten zien...

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

quote:
EnGee schreef op maandag 10 september 2018 @ 23:18:
[...]

Je kan zien of de leds werken door een spiegeltje voor de camera te houden of door met je smartphone recht in de camera te filmen.

Ik denk ook dat het met je scene te maken heeft en ws. met je 'smart supplement light'. Vaak zijn die niet zo smart.

Kun je een screenshot delen? Dan kan ik je meer richting geven.
Screenshot? Van wat?
Want ik weet waar de instellingen zitten en ik heb ze ook al eerder gebruikt door het expliciet aan/uit te zetten. En dat werkte, tot voor kort, ook prima.
Maar nu 'ineens' niet meer.
Vandaar de vraag; hoe 'zie' ik IR? ;)

Had dit al gevonden:
https://us.hikvision.com/..._troubleshooting_v2_0.pdf.
maar daar schoot ik niet veel mee op.

Zojuist nog getest, in het pikkedonker, de power van de camera gehaald, ff gewacht en weer aangezet.
Dan zie ik ff een paar seconden een rode gloed rond dat rechthoekige IR LED venster van de camera (m.a.w. dan zou je denken; de IR spots doen het). En zodra de camera online komt, weer reageert op een PING, en ik kan inloggen, is die rode gloed weer weg.
En het beeld nog even donker... :-(

ehtweak wijzigde deze reactie 10-09-2018 23:36 (18%)

†††Mooie Plaatjes†††

• 715289
  • Niet online
Screenshot van het camerabeeld.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@EnGee Alstublieft:

BTW: het gaat er dus vooral om, als die buitenlamp uit is; dan is het echt heel donker...

heb nog ff een beeld van de afgelopen nacht(opname) geplukt:

zoals je ziet, geen IR (bij)verlichting. :-(

ehtweak wijzigde deze reactie 11-09-2018 10:30 (33%)

†††Mooie Plaatjes†††

• iMars
  • Laatst online: 18:18
Even een kort vraagje tussendoor. Er was ooit een mooi "budget" camera gepost. Ik meen van het merk Dahua. Het was een HD camera in de prijsklasse van rond de 60~70 euro. Ik zit me suf te zoeken in deze topic, maar kan het niet 1-2-3 vinden. Ik zoek 2 buiten camera's (voor- en achtertuin).

Ik heb nu een camera van Ali (~25 eur) en geeft prima beeld, maar wil toch richting 1 merk gaan focussen en investeren.

• 715289
  • Niet online
quote:
ehtweak schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 08:36:
@EnGee Alstublieft:
[afbeelding]

BTW: het gaat er dus vooral om, als die buitenlamp uit is; dan is het echt heel donker...

heb nog ff een beeld van de afgelopen nacht(opname) geplukt:
[afbeelding]
zoals je ziet, geen IR (bij)verlichting. :-(
Duidelijk uit inderdaad, anders had de kentekenplaat wel gereflecteerd.
Omdat je aangeeft dat de camera bij het opstarten wel een rood schijnsel geeft, mogen we er vanuit gaan dat de IR gewoon werkt.

Ik zou vanavond in het donker even stoeien met de settings. Voorzichtige gok is dat de muur voldoende reflecteert om de 'smart supplement light' te overtuigen dat er genoeg licht is, waardoor het schaduwdeel onderbelicht blijft. Die 'smart' is namelijk vaak niet zo smart.

Ik zet deze meestal uit en verhoog mijn shutter om mijn bewegingsonscherpte te minimaliseren en de overbelichting uit te sluiten cq. te beperken. .

Het is voor mij te lang geleden dat ik met Dahua gewerkt heb, dus kan je niet uit het blote hoofd wat suggesties doen.

Ik wil wel een keer meekijken via TeamViewer als je dat wil, maar dan moet je me even een DM sturen.
Vanavond heb ik een vergadering, dus kan het pas laat (na 21:30).

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@EnGee Dank voor de suggesties.
Ten eerste, het is een HikVision DS-2CD2385FWD-I, geen Dahua.
Ten tweede, die 'smart' dingen heb ik al mee zitten stoeien.
Op een andere plek (waar de camera eerst hing), werkte dat prima; IR aan/uit was duidelijk te zien.

Maar het lijkt wel alsof op deze plek die instellingen geen effect hebben. En, wat Hikvision zelf aangeeft, de lichtsensor ff afdekken, werkt ook niet.
Er zit niet eens, bij dit model camera, een gaatje voor de lichtsensor, dus ik neem aan dat het lichtniveau door de sensor zelf wordt gemeten. Maar er iets voor houden, in het donker, levert geen reactie op. :-(

Muur reflecteert? Wow; dat lijkt me sterk, toch? :?

BTW: ik heb de shuttertijd juist teruggezet naar 1/25 om in ieder geval nog enigszins wat te kunnen zien.
Want bij waardes > 1/50 wordt het beeld echt pikkedonker.

ehtweak wijzigde deze reactie 11-09-2018 11:35 (10%)

†††Mooie Plaatjes†††

• 715289
  • Niet online
Elk object reflecteert licht, ook een muur.

Via een TTL meting (Through-The-Lens) meet een camera de hoeveelheid licht voor de belichting (sluitertijd als deze op auto staat en ook de aansturing van de smart IR). Jouw muur is het meest lichte deel van het beeld en ook qua volume ťťn van de grootste objecten en daarom zal de camera hier zijn belichting op instellen.

Voor de IR schakelaar word er, zeker bij dergelijke goedkope camera's, een aparte sensor gebruikt, omdat deze het lux niveau meet en daarmee bepaalt of de IR aan of uit staat.

1/25 heb je echt niks aan als een persoon beweegt en je zou deze willen herkennen / identificeren.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

quote:
EnGee schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 11:44:

Voor de IR schakelaar word er, zeker bij dergelijke goedkope camera's, een aparte sensor gebruikt, omdat deze het lux niveau meet en daarmee bepaalt of de IR aan of uit staat.
Heb je enig idee waar die sensor kan zitten op deze Hikvision DS-2CD2385FWD-I?
trouwens, zo goedkoop is deze Hikvision nou ook weer niet... ;)
Want er zit geen apart gaatje voor een sensor, noch zie ik bij het venster van de lens, noch bij de IR straler, een aparte sensor zitten.

Ik ga vanavond weer eens alles doorspitten.
Zal wel iets over het hoofd zien en/of dat er onbedoeld een (andere) instelling ergens zit die IR uit zet, o.i.d. :S

ehtweak wijzigde deze reactie 11-09-2018 11:54 (18%)

†††Mooie Plaatjes†††

• ArawnofAnnwn
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 16:17
quote:
EnGee schreef op maandag 10 september 2018 @ 19:54:
[...]

Ik heb de voorganger van deze camera naast mijn voordeur hangen (krijgertje) en op zich is het wel een aardige camera voor niet te veel geld maar;
  • 30 meter IR haal je echt niet.
  • De camera heeft best snel last van IR bleed, dus het is belangrijk dat je er goed bij kan om de camera schoon te maken.
  • Gebruik een muurbeugel om de camera horizontaal op te hangen ipv verticaal tegen de muur en je sneller last hebt van reflecties.
Ik gebruik de camera eigenlijk alleen om te zien wie er voor de deur staat, ofwel is het de moeite om er voor naar beneden te lopen. Als beveiligingsproduct zijn er betere producten beschikbaar, maar vragen beduidend meer budget.
30 meter hoef ik gelukkig ook niet te halen. Mijn tuin is uit mijn hoofd 12 meter diep. Het zou fijn zijn als het stiekem een klein beetje van de parkeerplaats kan filmen, maar het hoofddoel is de tuin. Het is voor mij alleen een beveiligingscamera. Het moet zichtbaar maken wie er in mijn tuin loopt.

Of is er een betere van rond de 50/60 euro?

• 715289
  • Niet online
ehtweak schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 11:49:
[...]

Heb je enig idee waar die sensor kan zitten op deze Hikvision DS-2CD2385FWD-I?
trouwens, zo goedkoop is deze Hikvision nou ook weer niet... ;)
Want er zit geen apart gaatje voor een sensor, noch zie ik bij het venster van de lens, noch bij de IR straler, een aparte sensor zitten.

Ik ga vanavond weer eens alles doorspitten.
Zal wel iets over het hoofd zien en/of dat er onbedoeld een (andere) instelling ergens zit die IR uit zet, o.i.d. :S
Ik heb te lang niet gewerkt met Hikvision en weet niet precies hoe ze hier de IR meting mee doen. Misschien dat @DeBe hier iets over kan zeggen. Hij heeft redelijk wat ervaring met Hikvision.

Voor de zekerheid; de day/night setting staat op 'auto'?

Gezien het feit dat je even de leds ziet bij het opstarten sterkt mij dat het ws. iets knulligs is waar je overheen kijkt.

Een factory default zou in principe de truc moeten doen.
Evt. even kijken of je de laatste firmware hebt en evt. updaten.

Succes!

Betreft het goedkoop; dit is een DS-2CD2XXXXX camera en dat is de goedkopere lijn, maar het is best een prijzige camera, zeker voor een consument, de DS-2CD4XXXXX is een wat duurdere lijn, vandaar mijn opmerking)

715289 wijzigde deze reactie 11-09-2018 13:56 (9%)

• SpeedingWilly
  • Laatst online: 09:38
ehtweak schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 11:30:
@EnGee Dank voor de suggesties.
Ten eerste, het is een HikVision DS-2CD2385FWD-I, geen Dahua.

[...]
Geen IR Light
[...]
Ik heb meerdere van deze camera's. Het zijn geweldige camera's, en ook de low-light IR performance is op zijn minst goed te noemen.

Kijk eens onder System->Maintenance->System Service. Daar staat de optie "Enable IR Light" die uiteraard aangevinkt moet zijn (maar standaard staat die aan). Misschien dat die bij jou uit staat?

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@SpeedingWilly , @EnGee
He, he, gevonden!
Blijkt dus idd de instelling van Enable IR Light niet aan te staan.

Wel bizar. Ten eerste zit die IR instelling dus in een totaal ander menu en krijg je geen melding dat IR aan moet staan, wil het werken... Zeker Chinese logika. ;)
Wellicht dat door de f/w update die optie nu ineens uitgevinkt stond o.i.d. Geen idee verder.
Maar ik heb nu prachtig (z/w) beeld in het pikkedonker. :Y

Dank voor het meedenken. d:)b

†††Mooie Plaatjes†††

• SpeedingWilly
  • Laatst online: 09:38
Veel plezier met je camera MET IR light ;). Ben benieuwd of je ook zo tevreden bent met deze camera?

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 19:26

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Misschien een domme vraag van mijn kant, maar ik kan het antwoord niet zomaar even vinden. Het lijkt erop dat dome/turrets over het algemeen alsnog soort van 'vast' gericht staan.

Echter; kunnen deze ook gebruikt worden voor '360' beeld?

De situatie hier is dat ik een vrijstaand huis van camera's wil voorzien.
Ik zou ze op de tegenover liggende hoeken kunnen plaatsen, maar dan moet de camera wel zelf kunnen draaien. Zou in theorie mogelijk moeten zijn, maar werkt dat ook zo?

• Joepla

Joepla

@MikeyMan Dat zijn PTZ (pan, tilt, zoom) cams. Moet er expliciet bijstaan als ze die optie hebben. Zijn over het algemeen een stuk duurder dan vaste cams.

Dit soort is vooral handig als je real time meekijkt. Als je voornamelijk beeld opneemt om later terug te kijken als het nodig is, is de kans aanwezig dat hij niet gericht stond op het deel dat je wilt zien. Er zijn ook types die een bewegend object kunnen volgen, maar de resultaten zijn niet altijd even goed.

• bartje006
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 07-12 18:59
bartje006 schreef op maandag 10 september 2018 @ 18:43:
Hoi,

In ons nieuwe huis willen we bij de voordeur een beveiligingscamera ophangen.
Er is daarvoor al een loze leiding aangebracht op ongeveer 3 meter hoogte en 1,20 links van de voordeur.

Welke camera zou hiervoor geschikt zijn, want het is vrij dichtbij. Budget is ~200.

Ik wil deze via PoE aansluiten op een Synology NAS (ik wil live kunnen kijken en beelden opnemen, liefst met bewegingsdetectie). Als ik het goed heb gelezen, kan dat via een switch of een injector. Wat is beter?

Later wil ik misschien nog 2 binnencamera's aansluiten. Kan dat met een NAS of heb je dan echt een NVR nodig?

Alvast bedankt! _/-\o_
Iemand nog een tip voor de camera? Thanks.

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 19:26

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Joepla schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:17:
@MikeyMan Dat zijn PTZ (pan, tilt, zoom) cams. Moet er expliciet bijstaan als ze die optie hebben. Zijn over het algemeen een stuk duurder dan vaste cams.

Dit soort is vooral handig als je real time meekijkt. Als je voornamelijk beeld opneemt om later terug te kijken als het nodig is, is de kans aanwezig dat hij niet gericht stond op het deel dat je wilt zien. Er zijn ook types die een bewegend object kunnen volgen, maar de resultaten zijn niet altijd even goed.
Thanks!

Maar wat blijft er dan nog over van de Dome/turret functionaliteit? Denk dat ik er dan niet aan ontkom om 4 camera's te plaatsen... Dat wordt een dure grap, en lelijk bovendien :(

• Joepla

Joepla

@MikeyMan Een dome of turet is gewoon een cam met een bepaalde behuizing. Intern is de techniek praktisch gelijk aan bv. de conventionele behuizingen. Voordeel van een dome is bv. dat je als boefje vaak lastig kunt zien waarop hij precies gericht staat, of je kunt ze wat discreter monteren dan een kast van 20 x 10 x 10 cm met een lens. De wereld hangt vol met domes, dus het heeft blijkbaar wel wat.
Lees je eens goed in op dit forum, dan begrijp je de voor- en nadelen van de verschillende types. Een PTZ zou ik zelf niet snel gebruiken als vaste bewakingscamera, tenzij die echt goede tracking heeft. Maar die vind je niet op Ali voor EUR 100,-.

Wat is duur... Ik heb inmiddels een installatie opgebouwd met 5 cams en een NVR voor ca. EUR 600,-. Werkt 24/7 uit de kunst en is volledig naar mijn wensen in te richten. Ik vind het dat bedrag dan ook meer dan waard.

Kom daar in NL maar eens aan, dan krijg je Action-spulletjes op zijn best.

• 715289
  • Niet online
Joepla schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:44:
@MikeyMan Een dome of turet is gewoon een cam met een bepaalde behuizing. Intern is de techniek praktisch gelijk aan bv. de conventionele behuizingen. Voordeel van een dome is bv. dat je als boefje vaak lastig kunt zien waarop hij precies gericht staat, of je kunt ze wat discreter monteren dan een kast van 20 x 10 x 10 cm met een lens. De wereld hangt vol met domes, dus het heeft blijkbaar wel wat.
Lees je eens goed in op dit forum, dan begrijp je de voor- en nadelen van de verschillende types. Een PTZ zou ik zelf niet snel gebruiken als vaste bewakingscamera, tenzij die echt goede tracking heeft. Maar die vind je niet op Ali voor EUR 100,-.

Wat is duur... Ik heb inmiddels een installatie opgebouwd met 5 cams en een NVR voor ca. EUR 600,-. Werkt 24/7 uit de kunst en is volledig naar mijn wensen in te richten. Ik vind het dat bedrag dan ook meer dan waard.

Kom daar in NL maar eens aan, dan krijg je Action-spulletjes op zijn best.
Niet helemaal waar.

Toen ik begon in de CCTV techniek was een box camera met separaat objectief de norm tot er steeds meer mannetjes meteen busje met een ladder op het dak kwamen (zgn. trunk slammers) die een dome wel zo makkelijk vonden, maar vergaten dat de domes verschillende beperkingen kennen, waaronder interne reflecties en IR bleed, maar ook worden uit gerust met inferieure P vatting micro objectiefen met hoge diafragma getallen (dus minder scherptediepte mogelijk) en veelal chromatische abberatie en randonscherpte.

Ik zou een turret verkiezen boven een dome en een bullet met motorzoom boven een turret en een box+objectief boven een bullet als het om de maximale beeldkwaliteit gaat.
Pagina: 1 ... 26 ... 29 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True