Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Het wordt op meer plaatsen gemeld zie ik.nachtnet schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 22:51:
Volgens Bild-F1 heeft Hulkenberg bij Renault een contract voor 2+1 jaar getekend.
[video]
[knip
Nico Hulkenberg agrees F1 deal with Renault for 2017 season
Gaan er toch nog wat dingen verschuiven zo aan het einde van het seizoen. PW naar FI? Of misschien EO?
[ Voor 1% gewijzigd door hardware-lover op 14-10-2016 08:46 . Reden: hoe moeilijk kan het zijn? lldm ]
Testing, one, two ...
[ Voor 3% gewijzigd door Roamor op 14-10-2016 08:51 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Krijg je het idee met McLaren, 2 wereldkampioenen, achteraan in het veld, vaak gefrustreerd van slechte prestaties auto, al gaat dat laatste tijd beter.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Aan de andere kant, van een team waarvan de eigenaren nogal dubieus zijn en waar je geen salaris krijgt naar een fabrieksteam.VincentG schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 09:37:
Tja, geen idee of je nou echt blij moet zijn om van FI naar Renault over te stappen. Van regelmatig in de punten rijden naar vaak buiten de punten rijden...
Welk team heeft de grootste kans om te verbeteren?
Je bent niet bekend met de redenen waarom Renault nu achteraan rijdt? Dat is een 2015 Lotus, ontworpen voor een Mercedes motor, geen upgrades gedurende dat jaar en waar Renault nu dan een Renault aandrijflijn in heeft geknutseld. Dat die lui niet echt kansloos achteraan rijden (achter Manor dus) is een wonder.VincentG schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 09:37:
Tja, geen idee of je nou echt blij moet zijn om van FI naar Renault over te stappen. Van regelmatig in de punten rijden naar vaak buiten de punten rijden...
Krijg je het idee met McLaren, 2 wereldkampioenen, achteraan in het veld, vaak gefrustreerd van slechte prestaties auto, al gaat dat laatste tijd beter.
De fabriek die Renault (weer) in bezit heeft nu is wel een goede hoor. Enstone heeft meerdere malen kampioenschappen gewonnen en boven hun gewicht gepresteerd vergeleken met teams met vergelijkbare budgetten. Zeker gezien de enorme budgetten die Renault nu beschikbaar heeft gesteld voor F1 gaat dat wel goed komen in de toekomst. Niet direct volgend jaar, maar ze zullen zeker naar voren komen.
Nee, merp!
Vind FI wel lekker gaan (qua auto prestaties), maar euvel met salaris etc is inderdaad ook niet om vrolijk van te worden. En als Renault weer grote stappen kan maken zou dat ook mooi zijn.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Renault heeft natuurlijk nog last van Lotus en het is onbekend hoe dat de komende seizoenen gaat lopen. Wel schijnen ze daar moeite te hebben met aantrekken van goed personeel.
Force India heeft natuurlijk indirect last van hun eigenaren die in hun thuisland behoorlijk in de schulden zitten. Vraag is wanneer en of het team dat echt gaat voelen.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Naar verluid werd The Hulk al een tijdje niet meer betaald, dus het lijkt me dat de gevolgen daarvan inmiddels ook het F1 team beginnen te raken. Hoe dan ook is het totale plaatje wel redelijk simpel. Force India zal niet snel het huidige niveau kunnen vasthouden en Renault zal zeker gaan verbeteren en geen problemen kennen met het overmaken van salarissenL1nt schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:05:
Force India heeft natuurlijk indirect last van hun eigenaren die in hun thuisland behoorlijk in de schulden zitten. Vraag is wanneer en of het team dat echt gaat voelen.
Nee, merp!
Exact vanwege de eerste alinea vind ik de aanpak van Renault ontzetten dom. Ze hebben Lotus net zo lang laten spartelen totdat ze het voor een appel en een ei konden overnemen, gevolg is wel dat er een onderontwikkelde auto staat en dat gat gaan ze echt niet zomaar dichten.PauseBreak schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 09:44:
[...]
Je bent niet bekend met de redenen waarom Renault nu achteraan rijdt? Dat is een 2015 Lotus, ontworpen voor een Mercedes motor, geen upgrades gedurende dat jaar en waar Renault nu dan een Renault aandrijflijn in heeft geknutseld. Dat die lui niet echt kansloos achteraan rijden (achter Manor dus) is een wonder.
De fabriek die Renault (weer) in bezit heeft nu is wel een goede hoor. Enstone heeft meerdere malen kampioenschappen gewonnen en boven hun gewicht gepresteerd vergeleken met teams met vergelijkbare budgetten. Zeker gezien de enorme budgetten die Renault nu beschikbaar heeft gesteld voor F1 gaat dat wel goed komen in de toekomst. Niet direct volgend jaar, maar ze zullen zeker naar voren komen.
Ze hadden de tent gewoon een paar maanden eerder moeten overnemen, volgas ontwikkelen en dan was seizoen 2016 vast een fractie beter verlopen.
Nu zijn de verwachtingen voor de komende seizoenen hoog en de geschiedenis spreekt in hun voordeel, maar ik moet het allemaal nog maar zien gebeuren of ze binnen een paar seizoenen weer serieus mee doen om de punten en de podia.
Nah, dat snap ik nog wel. Wat ik persoonlijk niet had gedaan is dit jaar al onder de Renault vlag gaan rijden. Dat was beter geweest voor het imago en de marketing.B-Real schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:16:
[...]
Exact vanwege de eerste alinea vind ik de aanpak van Renault ontzetten dom. Ze hebben Lotus net zo lang laten spartelen totdat ze het voor een appel en een ei konden overnemen, gevolg is wel dat er een onderontwikkelde auto staat en dat gat gaan ze echt niet zomaar dichten.
Ze hadden de tent gewoon een paar maanden eerder moeten overnemen, volgas ontwikkelen en dan was seizoen 2016 vast een fractie beter verlopen.
Nu zijn de verwachtingen voor de komende seizoenen hoog en de geschiedenis spreekt in hun voordeel, maar ik moet het allemaal nog maar zien gebeuren of ze binnen een paar seizoenen weer serieus mee doen om de punten en de podia.
De auto voor dit jaar was sowieso al afgeschreven, want de 2015 Lotus is gebaseerd op de 2014 Lotus en niet doorontwikkeld. Als je dus iets had willen betekenen dit seizoen hadden ze begin 2015 al een compleet nieuwe auto moeten gaan ontwikkelen en gezien de grote regelwijzigingen die er voor volgend jaar zijn (en waarvan al bekend was dat ze zouden gaan komen) is dat zonde geld. Dus die keuze snap ik wel, dat ze rijden onder Renault snap ik niet. Had dan een willekeurige andere naam uit het verleden afgestoft (Arrows ofzo, ik noem maar wat).
Nee, merp!
Nu is het alvast allemaal geel.
Dit dus. En er loopt best volk met humor rond in Enstone. Dus een naam als Lotus' Leftovers hadden ze daar ook wel kunnen verzinnenPauseBreak schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:29:
[...]
Nah, dat snap ik nog wel. Wat ik persoonlijk niet had gedaan is dit jaar al onder de Renault vlag gaan rijden. Dat was beter geweest voor het imago en de marketing.
De auto voor dit jaar was sowieso al afgeschreven, want de 2015 Lotus is gebaseerd op de 2014 Lotus en niet doorontwikkeld. Als je dus iets had willen betekenen dit seizoen hadden ze begin 2015 al een compleet nieuwe auto moeten gaan ontwikkelen en gezien de grote regelwijzigingen die er voor volgend jaar zijn (en waarvan al bekend was dat ze zouden gaan komen) is dat zonde geld. Dus die keuze snap ik wel, dat ze rijden onder Renault snap ik niet. Had dan een willekeurige andere naam uit het verleden afgestopt (Arrows ofzo, ik noem maar wat).
Ik denk dat het een goede zet is van/voor HUL, zoals al meer geopperd heeft FI in ieder geval 1 eigenaar die nogal wat issues heeft, landen niet in of uit mag en schijnt het idd zo te zijn dat het uitbetalen van salarissen inmiddels ook niet meer zo soepeltjes verloopt. Daarnaast is Renault een fabrieksteam dat volop zal gaan ontwikkelen.
Als HUL ooit een race wil winnen en misschien ooit een gooi naar een WK wil doen, dan is/was FI zeker niet de plaats. Bij Renault is die kans op termijn een stuk groter. Nu is nog de vraag wie ze ernaast gaan zetten
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Curious how Dortmund performs against @HerthaBSC tonight. @bvb @BILD_Sport ...
Force India staat dit jaar weliswaar 4e, maar het is maar afwachten hoe dat de komende jaren gaat verlopen. Het is immers geen fabrieksteam, de eigenaren zijn dubieus en ze zitten eigenlijk ook altijd in financieel zwaar weer.
Renault rijdt nu eigenlijk voor spek en bonen mee, maar zou in principe de potentie moeten kunnen hebben om veel verder naar voren te komen. Dit is geen vaststaand feit, maar de ambitie en capaciteiten zijn er in elk geval. Het is te hopen voor Hulkenberg dat punten en podia de komende twee á drie jaar tot de mogelijkheden behoort, want de kans is aanwezig dat dit zijn laatste jaren in de F1 zijn.
Een podium wordt voor Hulkenberg ook wel eens tijd trouwens, hij is een van de coureurs met de meeste GP's zonder podium en dat terwijl hij de capaciteiten er wel voor heeft en ik het hem zeker gun.
Waarschijnlijk is er in dit topic al wel het een en ander gespeculeerd. Iemand toe-val-lig een kort overzicht?
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
De stoeltjes die nog vrij zijn:Jasphur schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:23:
Erg leuk voor Hulkenberg. ben benieuwd of er nog meer verschuivingen komen?
Waarschijnlijk is er in dit topic al wel het een en ander gespeculeerd. Iemand toe-val-lig een kort overzicht?
- Williams: Massa vertrekt, Bottas heeft zijn contract nog niet rond. Lance Stroll gaat daar hoogstwaarschijnlijk rijden á 35 mln per jaar.
- Force India: Nu Hulkenberg weg is, is daar plek voor iemand anders. Gezien de banden met Mercedes zou dat wel eens Wehrlein of Ocon kunnen worden. Mijn vermoeden, heb ik nog geen echte nieuwsberichten van gezien.
- Renault: Nog steeds één plekje te vergeven, wellicht kiezen ze voor het geld van Magnussen/Palmer. Wellicht dat ze ook voor Ocon gaan aangezien hij al banden met het team heeft. Wellicht dat Bottas hier ook nog een kans maakt. Ik denk dat Hulkenberg en Bottas Renault best wel eens wat verder naar voren zou kunnen helpen.
- Sauber: Niet serieus te nemen, altijd maar afwachten wie de grootste zak met geld heeft en daar gaat rijden.
- Manor: heeft nu nog Wehrlein en Ocon als coureurs, maar dat zou gezien voorenstaande nog wel kunnen veranderen. Dan zal er vast iemand met geld komen en/of iemand die door Mercedes naar voren geschoven wordt.
- Haas: doorlopende contracten van Grosjean en Guiterez? Die zie ik daar eigenlijk wel blijven.
De stoeltjes van Williams, Renault en Force India zijn het meest gewild natuurlijk.
Ik verwacht dat Palmer en Magnussen beide mogen vertrekken.Stoffel schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:30:
Zou dat dan betekenen dat Palmer er helemaal uit gaat? Die heeft op mij iig niet echt indruk gemaakt dit seizoen.
I intend to live forever. So far, so good.
Hoewel Ocon nog lerende is, geloof ik best als je hem in zo'n gele bolide zet hij een heel eind omhoog kruipt op de ranglijst. Ik mag hem wel.B-Real schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:32:
[...]
De stoeltjes die nog vrij zijn:
- Williams: Massa vertrekt, Bottas heeft zijn contract nog niet rond. Lance Stroll gaat daar hoogstwaarschijnlijk rijden á 35 mln per jaar.
- Force India: Nu Hulkenberg weg is, is daar plek voor iemand anders. Gezien de banden met Mercedes zou dat wel eens Wehrlein of Ocon kunnen worden. Mijn vermoeden, heb ik nog geen echte nieuwsberichten van gezien.
- Renault: Nog steeds één plekje te vergeven, wellicht kiezen ze voor het geld van Magnussen/Palmer. Wellicht dat ze ook voor Ocon gaan aangezien hij al banden met het team heeft. Wellicht dat Bottas hier ook nog een kans maakt. Ik denk dat Hulkenberg en Bottas Renault best wel eens wat verder naar voren zou kunnen helpen.
- Sauber: Niet serieus te nemen, altijd maar afwachten wie de grootste zak met geld heeft en daar gaat rijden.
- Manor: heeft nu nog Wehrlein en Ocon als coureurs, maar dat zou gezien voorenstaande nog wel kunnen veranderen. Dan zal er vast iemand met geld komen en/of iemand die door Mercedes naar voren geschoven wordt.
- Haas: doorlopende contracten van Grosjean en Guiterez? Die zie ik daar eigenlijk wel blijven.
De stoeltjes van Williams, Renault en Force India zijn het meest gewild natuurlijk.
- STR: KVY is nog onzeker, wel uitgesproken dat hij mogelijk gewoon voor STR blijft rijden, maar GAS ligt op de loer.B-Real schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:32:
[...]
De stoeltjes die nog vrij zijn:

van boven naar beneden van Links naar rechts:
- Sauber (onbekend) veel harde € zullen een belangrijke rol spelen.
- Haas (GRO zeker//GUT waarschijnlijk)
- Renault (HUL ZEKER//open ) Mogelijk BOT, GUT, OCO, MAG, BUE, VER, Sirotkin)
- Manor ( Harde € / mogelijk OCO, WEH, HAR, King)
- McLaren (Vandoorne// ALO)
- STR (SAI// KVY waarschijnlijk, GAS mogelijk)
- SFI (PER//Open)
- RBR (VES//RIC)
- AMG (HAM//ROS)
- FER (RAI//VET)
- Williams (BOT waarschijnlijk//Stroll Waarschijnlijk(€€))
<-- Groen omcirkelde stoeltjes zijn zeker, rest is waarschijnlijk of onzeker.
[ Voor 12% gewijzigd door nachtnet op 14-10-2016 12:03 ]
Stel je voor, straks komt naar buiten dat 'ie bij Haas gaat rijden
Misschien had je het zelf al gezien, maar Pierre Gasly dus:nachtnet schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 22:51:
Vrijdag tot zondag gaat RB in Abu-Dhabi testen met de pirelli 2017 banden. iemand ergens de rijders voor die test gezien?
https://twitter.com/PierreGASLY/status/786814973796155392Testing 2017's F1 tyres during 3 days with @redbullracing & @Pirelli - this is going to be an experience. Looks megaaaa!!
[ Voor 67% gewijzigd door Migrator op 14-10-2016 12:09 ]
If you choose not to decide, you still have made a choice.
*drama* NooooooooooooooooooMigrator schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:05:
Alleen is HUL nog niet bevestigd bij Renault.
Stel je voor, straks komt naar buiten dat 'ie bij Haas gaat rijden
Je weet niet wat zijn opties waren, wellicht was het óf bij het onzekere FI blijven of naar Renault. Dan is het een logische keuzeGrimmie187 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:45:
Vind het nogal een gewaagde gok van Hulk, ik zie Renault op de korte termijn niet beter presteren dan Force India..
Ik vind het juist een hele verstandige keuze, een fabrieksteam met een eigen motor en voldoende geld, of een klanten team dat half op omvallen staat en waar een deel van de directie gezocht wordt door de autoriteiten.Grimmie187 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:45:
Vind het nogal een gewaagde gok van Hulk, ik zie Renault op de korte termijn niet beter presteren dan Force India..
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Ja Renault als fabrieksteam biedt op de lange termijn waarschijnlijk meer zekerheid dan FI maar dan zit je eerst nog 1,5 seizoen (?) in een prut auto..Vos schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:47:
[...]
Je weet niet wat zijn opties waren, wellicht was het óf bij het onzekere FI blijven of naar Renault. Dan is het een logische keuze.
Ach, dat is met Ferrari niet anders, dusse....Grimmie187 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:52:
[...]
Ja Renault als fabrieksteam biedt op de lange termijn waarschijnlijk meer zekerheid dan FI maar dan zit je eerst nog 1,5 seizoen (?) in een prut auto..
Nee, merp!
Erg relevant en on topic?PauseBreak schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:53:
[...]
Ach, dat is met Ferrari niet anders, dusse....
39
Aangezien Perez (je weet wel, die andere knakker van FI) een 1-jarig contract heeft in de hoop na volgend seizoen naar Ferrari te kunnen overstappen best wel
Nee, merp!
En waarom kunnen ze volgend jaar geen goede auto hebben? De motor is inmiddels goed en een goed chassis kunnen ze echt wel bouwen daar. Of het voldoende is om echt mee te doen met de top is afwachten maar bij FI weet je zeker dat ze niet gaan meedoen om de prijzen.Grimmie187 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:52:
[...]
Ja Renault als fabrieksteam biedt op de lange termijn waarschijnlijk meer zekerheid dan FI maar dan zit je eerst nog 1,5 seizoen (?) in een prut auto..
Volgens mij bouwt iedereen een nieuwe auto voor komend seizoen, dus de kaarten worden weer opnieuw geschud. Ik verwacht dat Renault best een prima auto kan bouwen, als ze het zelf mogen doen (ipv met een oud Lotus chassis rond te rijden).Grimmie187 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:52:
[...]
En waarom dan wel niet?emnich schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:57:
[...]
En waarom kunnen ze volgend jaar geen goede auto hebben? De motor is inmiddels goed en een goed chassis kunnen ze echt wel bouwen daar. Of het voldoende is om echt mee te doen met de top is afwachten maar bij FI weet je zeker dat ze niet gaan meedoen om de prijzen.
Het reglement voor 2017 is aardig overhoop gehaald, dus het kan zomaar zo zijn dat FI de plank vol raakt en dat Ferrari, Mercedes, Red Bull dus volledig missen. Dan krijgen we wellicht een situatie zoals in 2009 met Brawn GP.
De verwachting is natuurlijk dat de gevestigde orde ook volgend jaar weer vooraan rijdt, maar ik verwacht zelf echt wel een paar verrassingen in positieve en negatieve zin.
De kans dat FI een Brawn gaat doen is net zo groot als dat Renault dat gaat doen. Natuurlijk kan het altijd maar voor mij is het echt een no-brainer om over te stappen naar Renault.B-Real schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:05:
[...]
En waarom dan wel niet?
Het reglement voor 2017 is aardig overhoop gehaald, dus het kan zomaar zo zijn dat FI de plank vol raakt en dat Ferrari, Mercedes, Red Bull dus volledig missen. Dan krijgen we wellicht een situatie zoals in 2009 met Brawn GP.
De verwachting is natuurlijk dat de gevestigde orde ook volgend jaar weer vooraan rijdt, maar ik verwacht zelf echt wel een paar verrassingen in positieve en negatieve zin.
FI presteert echt heel goed met hun budget maar zolang er geen briljante vinding is ala Brawn zal FI gewoon nooit een top-team worden. Met de financiële problemen die ze hebben en hun eigenaren in juridische problemen schat ik de kansen van Renault toch hoger in.
De enige reden dat Brawn GP zo goed was dat jaar is omdat er honderden miljoenen in die auto waren gepompt door ToyotaHonda. Force India heeft dat geld echt totaal niet en naar verluid nu al problemen met het betalen van salarissen. Die gaan dus ongetwijfeld afglijden volgend seizoen, want zo'n situatie is niet goed voor je bedrijf.B-Real schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:05:
[...]
En waarom dan wel niet?
Renault daarentegen is al bezig met de auto voor 2017 sinds de overname van Lotus zo ongeveer. De kans dat zij dus stappen zullen maken naar voren is echt wel reëel. Zeker omdat de aandrijflijn best aardig meekomt sinds de Monaco GP update.
Mercedes en Red Bull zullen er ook wel bij zijn. Historisch gezien slaat Ferrari bij dit soort regelwijzigingen finaal de plank mis de eerste twee jaren, dus die verwacht ik er niet bij eigenlijk.
[ Voor 0% gewijzigd door PauseBreak op 14-10-2016 13:54 . Reden: Het ene saaie Japanse automerk verwisseld met het andere saaie Japanse automerk :P ]
Nee, merp!
Dat wil niks zeggen over de rest uiteraard, maar ze gaan niet met een leeg papiertje aan de gang.
Op zich was dat chassis best goed volgens mij...
Honda bedoel je, een sterke Mercedes motor en een briljante vondst van Ross Brawn in het reglement. Het was een lucky shot, maar dat kan een team volgend jaar ook overkomen natuurlijk.De enige reden dat Brawn GP zo goed was dat jaar is omdat er honderden miljoenen in die auto waren gepompt door Toyota.
Ik verwacht ook niet dat FI volgend jaar ineens een titel pakt, dat verwacht ik ook van Renault niet. Wel denk ik dat er een paar verrassingen gaan zijn volgend seizoen en dat de huidige verhoudingen wel eens wat opgeschud kunnen gaan worden.
Ah je hebt gelijk, ik heb het ene Japanse merk met het andere verwisseldB-Real schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:17:
[...]
Honda bedoel je, een sterke Mercedes motor en een briljante vondst van Ross Brawn in het reglement. Het was een lucky shot, maar dat kan een team volgend jaar ook overkomen natuurlijk.
Daar heeft niemand het over, maar als je kijkt naar deze move van Hulkenberg dan is dat wel een naar een team met meer potentie. En dat heeft hij nodig, want het wordt toch wel eens tijd voor een podiumfinish van The HulkIk verwacht ook niet dat FI volgend jaar ineens een titel pakt, dat verwacht ik ook van Renault niet. Wel denk ik dat er een paar verrassingen gaan zijn volgend seizoen en dat de huidige verhoudingen wel eens wat opgeschud kunnen gaan worden.
Nee, merp!
Leuke stap zo voor hem. Alleen zijn helm vloekt nogal bij het gele van Renault.
Ik ben benieuwd wie er in aanmerking komt voor het tweede stoeltje
Althans.. Nu is het helemaal officieel
http://www.renaultsport.c...ula-One-Team.html?lang=fr
-
Ze gaan in de basis uit van het 2015 chassis ipv het 2016 chassis.albino71 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:16:
Ik heb ergens gelezen dat Renault voor 2017 gebruik gaat maken van het 2015 chassis van Lotus.
Dat wil niks zeggen over de rest uiteraard, maar ze gaan niet met een leeg papiertje aan de gang.
Op zich was dat chassis best goed volgens mij...
http://en.f1i.com/news/67...-will-based-2015-car.html
Ehhhm, hun 2016 chassis is ook gewoon hun 2015 chassis waar ze een Renault motor in gehangen hebben zonder verder iets aan te passen...?Arnold schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:41:
[...]
Ze gaan in de basis uit van het 2015 chassis ipv het 2016 chassis.
http://en.f1i.com/news/67...-will-based-2015-car.html
[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 14-10-2016 15:27 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ja, maar ze zijn dus weer bij 2015 begonnen i.p.v op de 2016 changes door te gaan.YakuzA schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:27:
[...]
Ehhhm, hun 2016 chassis is ook gewoon hun 2015 chassis waar ze een Renault motor in gehangen hebben zonder verder iets aan te passen...?
Ik snap namelijk niet dat ze niet gewoon een nieuwe vanaf scratch opbouwen... Maar goed, ben ook geen F1 engineer natuurlijk
Dus ze gaan er geen Renault motor in hangen?Arnold schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:33:
[...]
Ja, maar ze zijn dus weer bij 2015 begonnen i.p.v op de 2016 changes door te gaan.
Het grote probleem wat ze hadden was dit jaar dat ze een chassis hadden wat gedesigned was in 2015 voor een Mercedes motor.
En daarom gaan ze hetzelfde opnieuw doen, gebaseerd op een chassis voor een Mercedes motor?
[ Voor 30% gewijzigd door YakuzA op 14-10-2016 15:41 ]
PSN
... of de 2017 renault motor is zo anders dat het 2015 chassis standaard een betere fit is?YakuzA schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:39:
[...]
Dus ze gaan er geen Renault motor in hangen?
Zouden ze voor 2017 de Mercedes engine layout kopieren?Arnold schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:41:
[...]
... of de 2017 renault motor is zo anders dat het 2015 chassis standaard een betere fit is?
PSN
... en dan zou de overstap van Hulkenberg met zijn Mercedes kennis naar Renault extra goed uitkomenYakuzA schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:42:
[...]
Zouden ze voor 2017 de Mercedes engine layout kopieren?
Zou goed kunnen. Ze hebben niet voor niets zo weinig tokens gebruikt en vroeg in het seizoen gezegd dat ze al bezig waren met 2017, zowel voor auto als motor. Zeker met de onbeperkte ontwikkeling volgend seizoen (of nou ja, geen tokens meer) geeft je dat wel meer vrijheid om echt ingrijpende veranderingen door te voeren en snel door te ontwikkelen. Dat is ook waar Honda op heeft ingezet.YakuzA schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:42:
[...]
Zouden ze voor 2017 de Mercedes engine layout kopieren?
Nee, merp!
Edd schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:07:
Wisten jullie al dat Hulkenberg naar Renault ging?
Althans.. Nu is het helemaal officieel
http://www.renaultsport.c...ula-One-Team.html?lang=fr
Yoepie, twee Nederlanders(talige) in een auto met een Renault(/Tag Huer) krachtbron.vhal schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:07:
Het is in ieder geval officieel, zie ook Renault Sport F1 op Twitter.
Leuke stap zo voor hem. Alleen zijn helm vloekt nogal bij het gele van Renault.
Ik ben benieuwd wie er in aanmerking komt voor het tweede stoeltje
Wat betreft het aanpassen van het 2015 Lotus chassis voor de Renault aandrijflijn, ik denk dat ze die aanpassingen opnieuw engineeren aangezien dat vorig jaar toch wel een last-minute klus was. Er zal ongetwijfeld wat te winnen zijn door dat nu echt goed aan te pakken.
Nooit een interview gezien waar hij Nederlands sprak?
(het zit hem in de kleine lettertjes.)
Hulkenberg kan best goed Nederlands lullen.Arrne schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:52:
Nederlander?
Wat betreft het aanpassen van het 2015 Lotus chassis voor de Renault aandrijflijn, ik denk dat ze die aanpassingen opnieuw engineeren aangezien dat vorig jaar toch wel een last-minute klus was. Er zal ongetwijfeld wat te winnen zijn door dat nu echt goed aan te pakken.
Bij de Ziggo uitzendingen heeft hij altijd 'de voorspelling' in het Nederlands met Jack Plooij, best leuk.
Ik weet dat hij Nederlands spreekt, maar die kleine lettertjes stonden er nog niet toen ik mijn reactie typte.Ithric schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:54:
[...]
Nooit een interview gezien waar hij Nederlands sprak?![]()
(het zit hem in de kleine lettertjes.)
[ Voor 4% gewijzigd door Arrne op 14-10-2016 15:56 ]
Maar hopelijk kan hij bij Renault zijn carrière een nieuwe boost geven. Had het idee dat hij op een soort van plateau was beland waar hij niet echt uit kwam oid.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Max heeft een Belgische moeder en die weiger ik ook als Belg te zien, dus de Hulk blijft een DuitserWom schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 16:03:
Nederlandse moeder toch ook?
Maar hopelijk kan hij bij Renault zijn carrière een nieuwe boost geven. Had het idee dat hij op een soort van plateau was beland waar hij niet echt uit kwam oid.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
ROS heeft zijn hele leven in Monaco gewoond, die vinden de Duitsers zelf geeneens DuitserJasphur schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 16:23:
ROS heeft een Duitse en een Finse nationaliteit. Blijft ook gewoon een Duitser.
PSN
Volgens mij niet, maar Hulkenberg komt uit Kleve en daar spreekt eigenlijk iedereen wel Nederlands.Wom schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 16:03:
Nederlandse moeder toch ook?
Iets? Kleve ligt toch naast Emmerich....Vanuit Groesbeek is Kleve weer iets dichterbij....Quantor schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 17:03:
Zelfs iets dichterbij dan Kleve en wel Emmerich en dat ligt aan de duitse grens bij 's-Heerenberg, waar ik vandaan kom. Goede vriend van me werkt bij een prive sponsor van Hulkenberg en heeft al een paar keer met hem gesproken, vond hem een leuke persoonlijkheid om mee te praten. Dus ik duim ook een beetje voor de Hulk, naast onze Max natuurlijk. Het is alleen jammer dat Perez hem toch best om de oren reed. Wel een goede stap om naar Renault te gaan, meer zit er denk ik ook niet meer in.
[ Voor 3% gewijzigd door bvbal79 op 14-10-2016 17:08 ]
Aan de kant van 's-Heerenberg. btw Hulkenberg heeft in zijn jeugd ook Kart gereden in Emmenbvbal79 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 17:07:
[...]
Iets? Kleve ligt toch naast Emmerich....Vanuit Groesbeek is Kleve weer iets dichterbij....
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ja alleen niet heel Nederland woont in Heerenberg, dat was eigenlijk mijn puntHackus schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 17:14:
[...]
Aan de kant van 's-Heerenberg. btw Hulkenberg heeft in zijn jeugd ook Kart gereden in Emmen
Kortom goede gast en hopelijk heeft ie veel succes bij Renault.
Hopelijk maken ze het andere stoeltje al eerder bekend..
het viel mij trouwens wel op dat meneer HAM gisteren wel de tijd had om rondjes te racen met deze mercedes..

* nachtnet had gehoord dat Meneer HAM een zere voet had en daarom niet kon rijden met zijn werk-auto...
[ Voor 36% gewijzigd door nachtnet op 14-10-2016 19:03 ]
Ik dacht al die jaren al dat HUL hier en daar een woordje Nederlands sprak, maar hij kletst zo hele verhalen weg in meer dan prima te verstaan Nederlands
Cool
* AzzKickah kijkt nooit Sport1/Ziggo altijd Sky/BBC
https://www.google.nl/map...8m2!3d51.786726!4d6.12954Quantor schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 18:14:
Is natuurlijk helemaal offtopic, maar Emmerich ligt bijna aan de grens D-NL en Kleve toch een stuk verder.
Kortom goede gast en hopelijk heeft ie veel succes bij Renault.
Volgens mij had ik dat vorige week een keer ergens gelezen. Maar dat hij nogal wild is? En niet echt materiaal is voor bv. de wereldtitel?Divak schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 18:51:
Williams heeft weer een ideetje, een 17-jarige laten tekenen met een miljardair als vader. Misschien kunnen ze met al dat geld wel een fatsoenlijke bandenstrategie bedenken
...
Raar inderdaad, al denk ik dat het rijden in normale auto's een peuleschil is vergeleken met F1 wagens mbt pedaaldruk.nachtnet schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 18:49:
Stroll zou mogelijk pas na (of tijdens) de GP van Mexico (28-30 okt) als 2017 rijder voor williams bevestigd (kunnen) worden omdat hij dan pas 18 is. En dat sponsor Martini dan pas maximale publiciteit uit deze nieuwe rijder kan halen.. (bron motorsport.com)
Hopelijk maken ze het andere stoeltje al eerder bekend..
het viel mij trouwens wel op dat meneer HAM gisteren wel de tijd had om rondjes te racen met deze mercedes..
[afbeelding]
[afbeelding]
* nachtnet had gehoord dat Meneer HAM een zere voet had en daarom niet kon rijden met zijn werk-auto...![]()
Geen idee wat Hamilton aan z'n voet heeft overigens, maar dat een mogelijke verklaring kunnen zijn.
Is wel een stunt als het zo is? 😬
PSN: IS_DJ
Plus dat je in een normale auto geen 100+ kilo hoeft weg te drukken om te remmen.Arrne schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 00:03:
In een F1 rem je met je linkervoet, die hoef je voor deze auto niet te gebruiken.
Geen idee wat Hamilton aan z'n voet heeft overigens, maar dat een mogelijke verklaring kunnen zijn.
Not sure if sarcasm...
Als Bottas net als Hülkenberg naar Renault komt ziet 'ie hem later...
[ Voor 8% gewijzigd door Migrator op 15-10-2016 09:11 ]
Ik snap de link naar Bottas alleen niet, of mis ik iets in de context van die opmerking ?Migrator schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 08:59:
[...]
Not sure if sarcasm...
Als Bottas net als Hülkenberg naar Renault komt ziet 'ie hem later...
Heb je de race gezien? Hij zei "see ya later!" over de boordradio toen hij Bottas inhaalde.Arrne schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 09:06:
[...]
Ik snap de link naar Bottas alleen niet, of mis ik iets in de context van die opmerking ?
Gister op F1 gezet, overzichtje van de stoeltjes voor 2017
En nog even over dat remmen.
Damn. Dit heb ik nooit geweten. Sterke beentjes/voetjes als je dit ronde na ronde na ronde moet volhouden. (bron: [url="file:///Users/jasperroeken/Downloads/formula_one_-_technical_regulations_-_2017.pdf"]technische regelgeving 2017[/url] blz 46 artikel 11.5.2)No braking system may be designed to increase the pressure in the brake calipers above that
achievable by the driver applying pressure to the pedal under all conditions.
[ Voor 54% gewijzigd door Jasphur op 15-10-2016 11:27 ]
Dat klopt, en het geld ook voor de brake by wire aan de achterkant. Bij de achter remmen mogen ze electronisch alleen remdruk verlagen (wat dan gecompenseerd wordt door de harvesting). Ondanks dat ze het brake by wire noemen zit er nog steeds een hydraulische leiding naar de achterkant. Als de electronica uitvalt moet de achterrem gewoon vol mee remmen.Jasphur schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 11:17:
Dit topic loopt lekker voor op F1 haha.
[...]
Damn. Dit heb ik nooit geweten. Sterke beentjes/voetjes als je dit ronde na ronde na ronde moet volhouden. (bron: [url="file:///Users/jasperroeken/Downloads/formula_one_-_technical_regulations_-_2017.pdf"]technische regelgeving 2017[/url] blz 46 artikel 11.5.2)
Komen we in het kort dus even op dit overzichtje:Jasphur schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 11:17:
Mercedes : HAM - ROS
RedBull : RIC - VES
Ferrari : VET - RAI
Force India : PER - ???
Williams : ??? - ???
McLaren : ALO - VAN
Torro Rosso : SAI - ???
Haas : GRO - ???
Renault : HUL - ???
Manor : ??? - ???
Sauber : $$$ - $$$
Renault 1 stoeltje vrij
Williams 2 vrij/onbevestigd
STR alleen Sainz zeker
Haas alleen Grosjean bevestigd
Manor 2 vrij/onbevestigd
Sauber... Flauw, ik weet het.. Maar zal waarschijnlijk om geld gaan.
Coureurs (nu nog) zonder zitje:
- Magnussen
- Palmer
- Wehrlein
- Ocon
- Kvyat
- Ericsson
- Nasr
- Bottas
- Gutierrez
had ff 5minuten over zeg maar
[ Voor 8% gewijzigd door Destruction op 15-10-2016 14:16 . Reden: Vandoorne is VAN, niet VDO zoals ik dacht... ]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Natuurlijk gaat het bij Sauber om $$, maar bij Manor net zo. En bij Merc ook denk ik.Destruction schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 11:37:
[...]
Komen we in het kort dus even op dit overzichtje:
Mercedes : HAM - ROS
RedBull : RIC - VES
Ferrari : VET - RAI
Force India : PER - ???
Williams : ??? - ???
McLaren : ALO - VDO
Torro Rosso : SAI - ???
Haas : GRO - ???
Renault : HUL - ???
Manor : ??? - ???
Sauber : $$$ - $$$
Renault 1 stoeltje vrij
Williams 2 vrij/onbevestigd
STR alleen Sainz zeker
Haas alleen Grosjean bevestigd
Manor 2 vrij/onbevestigd
Sauber... Flauw, ik weet het.. Maar zal waarschijnlijk om geld gaan.
Coureurs (nu nog) zonder zitje:
- Magnussen
- Palmer
- Wehrlein
- Ocon
- Kvyat
- Ericsson
- Nasr
- Bottas
- Gutierrez
had ff 5minuten over zeg maar
Wat mij betreft Ocon naar Torro Rosso
Probleem van Williams is dat ze een k*t auto hebben, dat moeten ze eerst verbeteren.Divak schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 18:51:
Williams heeft weer een ideetje, een 17-jarige laten tekenen met een miljardair als vader. Misschien kunnen ze met al dat geld wel een fatsoenlijke bandenstrategie bedenken
Volgens mij werd Stoffel in Bahrein afgekort tot VAN.Destruction schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 11:37:
McLaren : ALO - VDO
Zijn naam is dan ook Vandoorne, niet van Doorne.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
[ Voor 49% gewijzigd door Migrator op 15-10-2016 12:12 . Reden: ge*** met afbeelding ]
Nevermind; het is ff zoeken, maar staat gewoon op f1.com
[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 15-10-2016 12:14 ]
op f1.com http://www.formula1.com/en/video.html staan ook nog 2-3 minuten durende samenvattingen van de afgelopen races..
Standaard is de eerste 3 letters van de achternaam, dus VAN inderdaad.JackBol schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 11:58:
[...]
Volgens mij werd Stoffel in Bahrein afgekort tot VAN.
Zijn naam is dan ook Vandoorne, niet van Doorne.
Er zijn wel uitzonderingen.
VES uiteraard, vanwege het feit dat Vergne (VER) nog reed bij de eerte keer dat Max in FP1 op de baan kwam.
Rossi werd RSI aangezien Rosberg al ROS is.
De familie Schumacher: MSC en RSC. Voor Ralph mee deed werd de 3-letterige code echter nog niet gebruikt. Bij Schumacher's return bleef hij gewoon met MSC rijden.
Mick schijnt tegenwoordig met SCM te rijden ipv MSC.
Van de Garde kreeg VDG, maar Vandoorne is gewoon 1 woord/naam.
En accenten zoals bij HUL en PER en RAI worden weggelaten.
Geen idee of er echt regels zijn. 2 dezelfde kan uiteraard niet in 1 race/seizoen, maar of VES nu VER zou mogen gebruiken weet ik niet.Rossi en Rosberg kon ook niet allebei ROS worden natuurlijk.
Of hoe lang een code gereserveerd blijft? Schijnt dat Mick zijn eerste F4 race wel met MSC werd afgekort, maar ik kan me goed voorstellen dat je dat niet wil.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Alles ik het goed heb onthouden dan had Massa in de tijd van Ferrari een 160 kilo remdruk nodig bij vol remmen. Dat dan ronde na ronde.Jasphur schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 11:17:
[...]
Damn. Dit heb ik nooit geweten. Sterke beentjes/voetjes als je dit ronde na ronde na ronde moet volhouden. (bron: [url="file:///Users/jasperroeken/Downloads/formula_one_-_technical_regulations_-_2017.pdf"]technische regelgeving 2017[/url] blz 46 artikel 11.5.2)
160 kilo is echt veel en dat dan soms meer dan 15 keer per ronde en meer dan 45 rondes.
Dit topic is gesloten.
![]()
Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2016 - GP topics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016
IRC: http://irc.tweakers.net/f1