Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Bensimpel
Positieve meneer
Dus ik zie voor max geen problemen als Jos of zijn moeder erbij isNotes: In Texas, a minor may consume an alcoholic beverage if it is in the visible presence of the minor's adult parent, guardian or spouse. Purchase is prohibited, but youth MAY PURCHASE for law enforcement purposes.
😆 - Denk ook eens om ;)
Goeie research!Bensimpel schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:08:
Volgens de wet in Texas (waar Cota is) mag een underage drinken als een ouder daar bij is
[...]
Dus ik zie voor max geen problemen als Jos of zijn moeder erbij is
Heb je ook een link? Google
https://alcoholpolicy.nia...ate_Profile.html?state=TX
Interessant, dat wist ik niet. Jos zal er inderdaad wel bij zijn, dus zolang hij in het publiek staat mag het, schijnbaar!
[ Voor 24% gewijzigd door JackBol op 11-10-2016 10:04 ]
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Bensimpel
Positieve meneer
https://alcoholpolicy.nia...ate_Profile.html?state=TXJackBol schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 10:03:
[...]
Goeie research!
Heb je ook een link? Google
https://alcoholpolicy.nia...ate_Profile.html?state=TX
Interessant, dat wist ik niet. Jos zal er inderdaad wel bij zijn, dus zolang hij in het publiek staat mag het, schijnbaar!
Eerste punt
😆 - Denk ook eens om ;)
Of Max daadwerkelijk al zover is weet ik zo nog niet, dat ie goed is zeker en van de beste ook zeker, en dat hij alles heeft om toekomst WK te worden lijkt ook geen twijfel over te bestaan. Als je echter de beste coureur van het veld wil zijn moet je echter mijn inziens wel keer op keer minimaal je teamgenoot verslaan, zowel in race trim als in kwalificatie. Voordeel van Max is dat vergeleken met alle mannen die gelijkwaardig / misschien nu nog iets beter zijn Max nog jaren heeft om te groeien. Het belangrijkste voor Max gaat imho nu zijn nog meer leren zodat hij een weekend als bijv. Monaco kan voorkomen en geen fouten te maken bij team keuzes, zodat hij in de toekomst niet bij een team komt (of juist blijft) dat gewoon het materiaal niet heeft om zijn talent te etaleren.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 01:05:
Sainz zal vast wel een goede coureur zijn maar ook eentje die het niet lijkt te kunnen hebben dat hij niet alles krijgt was hij wil, meteen. Vanaf het begin was het eigenlijk wel duidelijk dat Max beter zou zijn dan Sainz en dat bleek ook zo te zijn. Het falen van Kyvatt gaf de doorslag waardoor Max opeens doorschoof. Toen reed Sainz een paar goede races maar dat lijkt nu ook wel voorbij. Hij moet gewoon eens stoppen met de slachtofferrol en stoppen met het idee dat hij de beste is maar niet wordt begrepen.
Zonder de Max bril op durf ik wel te stellen dat Max nu al een van de, zo niet de beste coureur is in F1 op het moment. Dat zeg ik omdat hij consistent is en eigenlijk alle kenmerken van een winnaar heeft. Hij is snel, uitstekend in inhalen en verdedigen, heeft goed inzicht van de mogelijkheden en beperkingen van de auto, lijkt bijna een 6de zintuig te hebben qua flow van de race, kan banden sparen, durft het hele circuit te gebruiken zoals niemand anders dat doet en presteert boven verwachting. De enige coureur die ik persoonlijk acht in zijn buurt te zijn of gelijkwaardig is Vettel. Vettel zit alleen in een waardeloze situatie en kan geen realistische concurrent zijn.
Rosberg is in de vorm van zijn leven en verdient dit kampioenschap. Riccardo zegt zelf al dat Max hem tot nieuwe hoogte brengt. Hij presteerde ook niet geweldig toen hij nog met Kyvatt zat en is minder compleet dan Max. Hamilton bereid zich vrij stelselmatig slecht voor op races. Problemen met de automodus of geen verkenning van het circuit verhullen niet dat hij gewoon in een belachelijk goede auto zit en daarom zo makkelijk mee kan komen. Raikkonen is goed maar ook niet bijzonder.
Vettel blijft zo over. Hij doet zijn huiswerk zeker en heeft al laten zien dat hij heel wat kan.
Vettel heb je bijv. gelijk in, top coureur en misschien wel de beste van allemaal, maar Ferrari heeft het materiaal (net) niet goed genoeg op orde dat hij zijn volle potentie kan etaleren. Alonso schat ik bijv. ook nog heel hoog in, maar heeft ook het materiaal niet, en Hamilton is ook een top coureur uiteraard, loopt misschien op bepaalde momenten de kantjes er een beetje vanaf, maar dat laat imho ook zien hoeveel basis talent hij wel niet heeft, wel uiteraard in combinatie met een goede auto. Maar in de McLaren Mercedes was het ook geen pannenkoek.
Blijft lastig hoor, met als mooiste recente voorbeeld dat Hamilton voor Mercedes koos.Dennism schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 10:52:
[...]
geen fouten te maken bij team keuzes, zodat hij in de toekomst niet bij een team komt (of juist blijft) dat gewoon het materiaal niet heeft om zijn talent te etaleren.
Snapte ook niemand op dat moment staat me bij.
Daarnaast heb je coureurs die ontzettend snel zijn, maar er ook alles voor moeten geven en dan wellicht met ietwat geluk kampioen worden zoals een Rosberg, Button, Villeneuve, Raikkonen, Hill (om het maar even bij de wereldkampioenen te houden).
Dat Hamilton een buitengewoon talent heeft staat wel vast, toch denk ik dat hij met iets meer toewijding dit seizoen vóór Rosberg had kunnen staan ipv erachter. Ik heb het gevoel dat hij 100% geeft en Rosberg 120% waardoor (afgezien van de materiaalpech) het huidige verschil is ontstaan.
Hetzelfde gevoel heb ik ook altijd een beetje bij Raikkonnen, volgens mij had hij in 2008 nogmaals kampioen kunnen worden als hij 120% had gegeven.
Onderbouwen met cijfers/statistieken kan ik het verder niet echt, maar dit gevoel heb ik al langer.
om af te sluiten met dit stukje tekst..
Toch nog wat onverhulde bewondering voor het snelle reactievermogen van VES (en het daarmee kunnen reageren op acties anderen), maar ook weer het gezaag over dat het zo gevaarlijk is.. Het is racen verdorie... Ze zitten toch niet in een toyota Aygo..Max Verstappen said after Spa that his racing style had got him to F1 quickly and he wasn't about to change it now. Talking to to Sky F1 post race in Suzuka he explained that he saw Lewis move to the right into the chicane on the penultimate lap and so covered him. The nuance here is fully significant.
Max is so on top of driving the car he can be paying attention elsewhere. The normal way is to position your car in defence approaching a corner, forcing your attacking rival to go the long and slippery way round. Max waits a little longer so that his rival shows his hand first. That's pushing the boundaries of the rules and safety, but when executed precisely as he did again in Suzuka it's ruthlessly effective and does not attract the the referee's attention.
So how the hell do you pass him? His late chess move is very susceptible to a dummy as we saw famously with Mansell and Piquet in Silverstone in 1987 and more recently with Ricciardo passing Vettel in Monza.
Otherwise it's going to rely on the FIA tightening up the terms and application of the rules, or a few drivers making contact and straightening him up that way. Or everyone uses the same tactics. One very established driver said to me post race 'all the young drivers do this' and so maybe it's simply the new way to go racing, but that is inevitably going to send cars skywards.
pushing the boundery's, de grenzen opzoeken.nachtnet schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:20:
maar ook weer het gezaag over dat het zo gevaarlijk is..
Dat is toch racen, dat is toch prima, dat bedoeld hij toch gewoon
Zet ze allemaal maar eens in een Aygo en laat ze maar eens twee rondjes Susuka rijden.nachtnet schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:20:
in een artikel over HAM :"Martin Brundle on unravelling the real Lewis Hamilton and F1's changing media landscape " heeft Martin Brundle het over de afleiding van HAM.
[...]
Toch nog wat onverhulde bewondering voor het snelle reactievermogen van VES (en het daarmee kunnen reageren op acties anderen), maar ook weer het gezaag over dat het zo gevaarlijk is.. Het is racen verdorie... Ze zitten toch niet in een toyota Aygo..
om vervolgens te vervolgen met "So. How the hell do you pass him?.." (gevolgd door een betoog dat fia dan regels maar moet verscherpen, of dat VES na een paar tikjes op de baan in het gareel gezet zou moeten worden.. [...] "But that is inevitably going to send cars skywards"hjs schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:27:
[...]
pushing the boundery's, de grenzen opzoeken.
Dat is toch racen, dat is toch prima, dat bedoeld hij toch gewoon
Ik vind het nog steeds jammer dat er nog geen FIA uitspraak geweest is na een investigation.. (mag het wel of niet.)
* nachtnet denkt dat het allemaal wel binnen de regels valt.
[ Voor 15% gewijzigd door nachtnet op 11-10-2016 11:33 ]
Ik durf het nog wel een stukje verder door te trekken. Max weet dat een aanval van Hamilton niet meer op de start/finish straight gaat lukken, en dat hij dus op de backstraight een aanval moet inzetten. Max ziet 3 turns voor 130R al dat Hamilton een afwijkende lijn kiest en dus de penultimate lap heeft uitgekozen voor de aanval. De aanval kan alleen plaats vinden in de chicane.nachtnet schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:20:
in een artikel over HAM :"Martin Brundle on unravelling the real Lewis Hamilton and F1's changing media landscape " heeft Martin Brundle het over de afleiding van HAM.
[...]
Toch nog wat onverhulde bewondering voor het snelle reactievermogen van VES (en het daarmee kunnen reageren op acties anderen),
Max Verstappen zet vervolgens met opzet de deur voor Hamilton op een kier, aan de binnenkant. Max wacht af tot Hamilton bijt, en wanneer Hamilton vervolgens z'n hand laat zien zet hij direct de deur dicht. Hamilton heeft zich gewoon beet laten nemen door een snotneus van 19.
Edit: dit volledige race-overzicht dat Max heeft vanuit de wagen is fenomenaal. Voor hem begint de race pas als zijn aanvaller op de staart zit. Die 6 sec die hij verloor in de 10 laps ervoor zijn voor hem niet eens van belang.
We zagen dit ook in Spanje. Daar was juist de S/F straight de enige plek waar ingehaald kon worden en alleen om de lap, omdat RAI z'n ES moet laden voor de aanval. Door hem in te laten lopen op DRS range begon het jaag-instinct bij de Fin wakker te worden. Toen hij binnen een seconde zat, heeft hij het kleine beetje rubber dat hij nog op z'n banden had opgesleten. Max hoefde maar 2 of 3 aanvallen van RAI af te slaan en daar moest hij klaar voor staan door een goeie exit te hebben uit de laatste bocht. In Spanje heeft Max RAI gewoon in een val laten lopen, omdat hij een stapje verder door denkt.
Na Spanje dacht ik dat het misschien ook een beetje geluk was dat het goed uitpakte, maar nu Max dit truukje voor de tweede keer heeft toegepast en daarmee weer een WDC on-track heeft verslagen, geloof ik nu dat het een capability is die hij gewoon heeft en in kan zetten wanneer de situatie erom vraagt.
[ Voor 32% gewijzigd door JackBol op 11-10-2016 11:51 ]
Interessant is, dat bij de introductie van radio's in de auto's ongeveer hetzelfde gebeurde. Je had coureurs die zo gefocust waren op het rijden, dat het voeren van een gesprek gelijk leidde tot tragere rondetijden. En je had coureurs die 'tijd over' hadden en de complete strategie doorspraken. Schumacher was daar ook altijd goed in.nachtnet schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:20:
[...]
Toch nog wat onverhulde bewondering voor het snelle reactievermogen van VES (en het daarmee kunnen reageren op acties anderen), maar ook weer het gezaag over dat het zo gevaarlijk is.. Het is racen verdorie... Ze zitten toch niet in een toyota Aygo..
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Bandenkeuze voor Austin.
Weer grote verschillen Ferrari en RB. (uberhaupt veel verschillende combinaties (ook bij rijders van het zelfde team.))
Wat is de verplichte compound voor Austin?
[ Voor 52% gewijzigd door Jasphur op 11-10-2016 11:46 ]
Ik denk dat dit gewoon komt omdat Ferrari al jarenlang niet goed is op de hardere banden maar Red Bull juist wel.nachtnet schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:37:
[afbeelding]
Bandenkeuze voor Austin.
Weer grote verschillen Ferrari en RB. (uberhaupt veel verschillende combinaties (ook bij rijders van het zelfde team.))
Alstu:Jasphur schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:37:
Wat is Perez van plan?
Wat is de verplichte compound voor Austin?
These are the tyres that Pirelli has said must be used at some point in the race:
One set of P Zero White medium
One set of P Zero Yellow soft.
Each driver must have both these sets available for the race, and must use at least one of them.
There are the tyres assigned for Q3 in qualifying:
One set of P Zero Red supersoft
bron
Nee, merp!
hardware-lover schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 16:07:
Nog 4 te gaan en dan zitten er nu misschien al een stel met samengeknepen billen?
Hoelang gaat zo'n CE wel niet mee? Die van Verstappen staat al heel erg lang op 5?
[afbeelding]
http://www.racer.com/f1/i...y-ferrari-suzuka-strategyHorner said Red Bull will look into the issues, with both drivers getting a fresh engine – without penalty as it is the last of their allocation – for the next race at COTA, aimed at getting them to the end of the season.
Gokje: Mercedes en RBR willen in Q1 een set supersoft besparen of misschien zelfs op soft starten. Nadeel bij Ferrari is dat ze geen longrun op de medium kunnen gaan doen. Die kiezen dus eigenlijk al voor een supersoft => soft => supersoft strategie. Ik neem aan dat Austin 2x stoppen is?nachtnet schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:37:
Bandenkeuze voor Austin.
Start zal wel spannend worden voor RBR omdat je vrij snel flink omhoog gaat, hierbij tellen de pk's natuurlijk mee. Heel anders dan bij Eau Rouge waar het veld door La Source al wat achter elkaar zit. Als ik me niet vergis is bocht 1 in Austin ook extreem breed.
Edit: Palmer valt mij op met 5x medium, dat wordt 1x op soft een longrun maken tijdens de training en de andere soft reserve houden voor de wedstrijd.
[ Voor 8% gewijzigd door TheBrut3 op 11-10-2016 12:56 ]
Verstappen heeft bij zijn laatste motor upgrade nog steeds diezelfde CE gehouden. Die is volgens mij al sinds Baku in gebruik? Of bedoel je misschien wat anders?
[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 11-10-2016 17:20 . Reden: Niets sinds Monaco maar Baku ]
Testing, one, two ...
Verstappen gebruikt inderdaad nog de pool van 5. Er hoeft niet continu dezelfde in te zitten.hardware-lover schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:20:
[...]
Verstappen heeft bij zijn laatste motor upgrade nog steeds diezelfde CE gehouden. Die is volgens mij al sinds Monaco in gebruik? Of bedoel je misschien wat anders?
Welke van die 5 kapot/niet meer gebruikt kunnen worden is vrij ondoorzichtig.
[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 11-10-2016 13:24 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Volgens mij is de CE wel het deel wat het langst mee gaat binnen een F1 PU.
Ze mogen een gehomologeerd onderdeel repareren en opnieuw gebruiken zonder dat het punten kost.TheBrut3 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:43:
Als een team een kapotte CE heeft en met tokens mogen ze de CE upgraden, kunnen ze dan ook een CE pakken die kapot is en deze herstellen met de nieuwe upgrade? Of snap ik nu even het idee van tokens niet?
Upgraden kan echter niet, dat telt als een nieuw onderdeel.
Tokens staat los van het gebruikte aantal per element. Een PU telt (volgens de FIA) 66 onderdelen. Elke keer als ze een onderdeel wijzigen kost dat tokens. Een onder deel is bijvoorbeeld een krukas, kleppen, cam, etc.
Volgens mij sneuvelt die CE vooral bij een crash, dat verklaart waarom hij bij Monaco van 4 naar 5 is gegaan. Die voorgaande 4 zou de erfenis zijn van Kvyat als ik dat goed heb begrepen. De CE mag enkel geproduceerd worden door FIA goedgekeurde fabrikanten en is voorzien van door FIA beheerde software.TheBrut3 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:43:
Als een team een kapotte CE heeft en met tokens mogen ze de CE upgraden, kunnen ze dan ook een CE pakken die kapot is en deze herstellen met de nieuwe upgrade? Of snap ik nu even het idee van tokens niet?
Dus Verstappen mag vooral niet crashen, iets wat Horner al eerder heeft gezegd;
...[16.07.2016]
Bei der Leistungselektronik ist Verstappen am Limit. Schwer vorstellbar, dass die bis zum Ende hält. „Max muss vor allem Unfälle vermeiden. Das ist der Grund, warum in seinem Auto so viele der Steuereinheiten kaputtgegangen sind“, erzählt Teamchef Christian Horner. So muss Verstappen das Erbe von Kvyat ausbaden.
...
Bij het gebruik van de CE zit Verstappen aan zijn limiet. Niet voor te stellen dat deze het tot het einde van het seizoen gaat houden. "Max moet vooral ongelukken vermijden. Dat is de reden waarom er in zijn bolide zoveel CE's kapot gegaan zijn", verteld Horner. Zo moet Verstappen de erfenis van Kvyat voor zijn rekening nemen.
Testing, one, two ...
De CE en ECU zijn twee verschillende onderdelen.hardware-lover schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:38:
De CE mag enkel geproduceerd worden door FIA goedgekeurde fabrikanten en is voorzien van door FIA beheerde software.
Het element waar jij het over hebt is de ECU. De CE is een gehomologeerd onderdeel van de PU wat door de motorbouwer ontwikkeld is en is wel degelijk onderhevig aan slijtage. Het bevat mechanische onderdelen zoals hoogspannings-relais.
Dat zou kunnen, ik ben dan op het verkeerde been gezet door het begin van de onderstaande tekst;JackBol schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:40:
[...]
De CE en ECU zijn twee verschillende onderdelen.
Het element waar jij het over hebt is de ECU. De CE is een gehomologeerd onderdeel van de PU wat door de motorbouwer ontwikkeld is en is wel degelijk onderhevig aan slijtage. Het bevat mechanische onderdelen zoals hoogspannings-relais.
Control electronics : 8.2.1 All components of the power unit, gearbox, clutch and differential, in addition to all associated actuators, must be controlled by an Electronic Control Unit (ECU) which has been manufactured by an FIA designated supplier to a specification determined by the FIA. The ECU may only be used with FIA approved software and may only be connected to the control system wiring loom, sensors and actuators in a manner specified by the FIA. Additional information regarding the ECU software versions and setup may be found in the Appendix to the Technical Regulations.
Edit: Horner heeft het niet over slijtage, maar over beschadiging door een crash? Er zijn nogal wat races geweest sinds Monaco, dus lijkt het met die slijtage wel erg mee te vallen?
[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 11-10-2016 14:56 ]
Testing, one, two ...
Dit is inderdaad de ECU (McLaren TAG-320 dit seizoen).hardware-lover schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:47:
[...]
Dat zou kunnen, ik ben dan op het verkeerde been gezet door het begin van de onderstaande tekst;
Control electronics : 8.2.1 All components of the power unit, gearbox, clutch and differential, in addition to all associated actuators, must be controlled by an Electronic Control Unit (ECU) which has been manufactured by an FIA designated supplier to a specification determined by the FIA. The ECU may only be used with FIA approved software and may only be connected to the control system wiring loom, sensors and actuators in a manner specified by the FIA. Additional information regarding the ECU software versions and setup may be found in the Appendix to the Technical Regulations.
In deze post ben ik er iets verder op in gegaan: JackBol in "[F1] Seizoen 2016 - Deel 3"
Kwa slijtage valt het met de CE wel mee inderdaad. Maar het is zeker wel een element dat om andere redenen dan een crash kapot kan gaan.Horner heeft het niet over slijtage, maar over beschadiging door een crash? Er zijn nogal wat races geweest sinds Monaco, dus lijkt het met die slijtage wel erg mee te vallen?
[ Voor 14% gewijzigd door JackBol op 11-10-2016 14:57 ]
Ik krijg het idee dat RBR vaker ruimte over laat om van strategie te kunnen wisselen tijdens de race. Meer dan Ferrari in ieder geval.nachtnet schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:37:
[afbeelding]
Bandenkeuze voor Austin.
Max heeft natuurlijk vorig jaar met de STR een topresultaat behaald door bizar lang op de softs te blijven rijden. Je kunt dus (?) op Austin op Softs behoorlijk lang door. En inderdaad doet de RBR het vaak beter op de hardere banden en de Ferrari juist op de zachtere.
RBR houdt de ruimte om alsnog over te kiezen tussen soft en medium n.a.v. de FP's. Ferrari dwingt zichzelf om te proberen of de soft werkt en heeft voor een uiterst geval van 'nood' een setje Mediums om in de race iets te proberen.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
De arbeid (extra energie) door de stijging is lineair met de snelheid*. De [arbeid door] luchtweerstand stijgt met de derde macht van de snelheid. Die domineert bij hoge snelheden dus zeer waarschijnlijk de geleverde arbeid door het hoogteverschil.TheBrut3 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 12:54:
[...]
Start zal wel spannend worden voor RBR omdat je vrij snel flink omhoog gaat, hierbij tellen de pk's natuurlijk mee. Heel anders dan bij Eau Rouge waar het veld door La Source al wat achter elkaar zit. Als ik me niet vergis is bocht 1 in Austin ook extreem breed.
*: Stijging is immers afhankelijk van de afgelegde afstand
[ Voor 7% gewijzigd door ANdrode op 13-10-2016 07:36 . Reden: woordje ]
Niet lineair. Energie voor hoogte is m*g*h terwijl energie voor afstand 1/2*m*v2 is.ANdrode schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:44:
[...]
De arbeid (extra energie) door de stijging is lineair met de snelheid*. De luchtweerstand stijgt met de derde macht van de snelheid. Die domineert bij hoge snelheden dus zeer waarschijnlijk de geleverde arbeid door het hoogteverschil.
*: Stijging is immers afhankelijk van de afgelegde afstand
Exocet schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:48:
Schaalmodel van Max: http://www.verstappen.nl/en/article/2686/

De RB12 33 spanje 2016 editie. €75,-
1/2mv2 is kinetische energie, niet luchtweerstand.JackBol schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:57:
[...]
Niet lineair. Energie voor hoogte is m*g*h terwijl energie voor afstand 1/2*m*v2 is.
Als m en v niet veranderen blijft de kinetische energie gelijk en is de arbeid 0
Delta luchtweerstand lijkt me niet relevant op een hoogteverschil van 40 meter.RocketKoen schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 22:04:
[...]
1/2mv2 is kinetische energie, niet luchtweerstand.
Als m en v niet veranderen blijft de kinetische energie gelijk en is de arbeid 0
Dat er nog vele mogen volgen!nachtnet schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:59:
[...]
[afbeelding]
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Als ze voor iedere overwinning een auto tje gaan uitbrengen kan het nog wel eens in de papieren lopen
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Daarom werd er ook arbeid gezegd. Energie per tijdeenheid. En die is wel degelijk lineair met de snelheid. Wat ANdrode zegt is compleet juist. En wat bedoel je met "delta luchtweerstand" in je laatste post?JackBol schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:57:
[...]
Niet lineair. Energie voor hoogte is m*g*h terwijl energie voor afstand 1/2*m*v2 is.
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Alweer uitverkocht...nachtnet schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:59:
[...]
[afbeelding]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Afstand afleggen kost geen energie. Weerstand overwinnen kost energie.JackBol schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:57:
[...]
De luchtweerstand overwinnen kost energie (om op snelheid te blijven), volgens mij kwadratisch met snelheid
De rolweerstand overwinnen kost energie (om op snelheid te blijven), ik vernoed lineair met snelheid
Snelheid maken kost energie via 1/2mv2 (omdat massa in beweging moet worden gebracht)
Masse omhoog brengen kost energie (om bergop te rijden) onafhankelijk van de snelheid volges m * g * h. De benodigde hoeveelheid vermogen is wel afhankelijk van de snelheid (1 KW = 1 KJ/Sec), omdat die hoeveelheid energie dan in minder tijd geleverd moet worden.
Luchtweerstand domineert bij hogere snelheden het effect van stijging van een paar meter echt finaal. Zeker met die super draggende auto's. Het zal vast wel wat schelen (alles scheelt altijd wel iets), maar het zal in het niet vallen vergeleken bij de impact van bijvoorbeeld laat reageren, wielspin en good old luchtweerstand overwinnen.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ik heb hem ook gekocht. Ik heb straks een van zijn eerste punten finish in de TR zijn eerste podium finish in de Redbull en dan hou ik nog een plekje over voor zijn eerste WK
Die puntenfinish had een certificaat met handtekening. Wel jammer dat deze dat niet heeft.
[ Voor 12% gewijzigd door alwind op 12-10-2016 07:48 ]
Misschien heb ik de context van ANdrode z'n opmerking verkeerd begrepen.Migrator schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 22:46:
[...]
Daarom werd er ook arbeid gezegd. Energie per tijdeenheid. En die is wel degelijk lineair met de snelheid. Wat ANdrode zegt is compleet juist. En wat bedoel je met "delta luchtweerstand" in je laatste post?
Wat ik dacht dat hij zei is dat door het hoogteverschil de pks belangrijker worden omdat de extra energie die nodig is om de berg op de rijden linear is, maar de afname van de luchtweerstand door het hoogteverschil kubisch is.
Ik denk dat de verschil tussen de luchtweerstand op het laagste punt en het hoogste punt van het circuit verwaarloosbaar is.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ik heb een 1/18 schaal in de bestelling staan van Spanje.Exocet schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:48:
Schaalmodel van Max: http://www.verstappen.nl/en/article/2686/
Hopelijk komt die ook eerdaags, was wel iets duurder.
Denk dat ik het dan daar even bij laat, misschien als/wanneer hij WK is.
Ik heb het eerder al gezegd, maar valt mij weer op dat VES volwassener staat te antwoorden. Ook van de andere rijders krijg je bij Will Buxton andere (Lees: Betere) antwoorden dan de standaard verhaaltjes die je direct na de race in de penn ziet.
Pff jeetje dat gaat hard zeg! Die pakken dus gewoon even in 1 dag €187.500 aan omzet
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Verwijderd
Btw reken je niet mee in de omzet.
vraag is hoeveel de investering is geweest en of dat er nog meer batches gaan komen.
Hoe meer der gemaakt worden hoe minder waarde het model gaat krijgen. De eerste 50 - 100 zullen het meest waard zijn. Maar volgens mij zit er geen certificaat bij?
Het is zonder certificaat maar wel een gelimiteerde oplage van 2500 stuks. Wat alsnog veel zijn.Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 12:07:
154.855,37 om precies te zijn
vraag is hoeveel de investering is geweest en of dat er nog meer batches gaan komen.
Hoe meer der gemaakt worden hoe minder waarde het model gaat krijgen. De eerste 50 - 100 zullen het meest waard zijn. Maar volgens mij zit er geen certificaat bij?
Reken dan 10-15 euro voor de productie en handling en je pakt toch snel geld.Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 12:07:
154.855,37 om precies te zijn
Wat het waard is/wordt? Ik denk geen drol. In een moeite door gooien ze een gelijke batch naar de Ricciardo aanhang en herhalen ze het trucje nog een paar keer met iets andere stickers. Waar zou de waarde vandaan moeten komen? Die ene gek die het ervoor wil geven heeft teveel keus.
alles kan off-topic
Ik heb een versie gekocht van Max die een eerste punt haalde in de TR en die ging op marktplaats vrij snel van 80 naar 240 euro. Ik denk dat over een paar jaar als Max echt kampioen wordt de oude auto's wel geld waard kunnen zijn voor de fans in het buitenland die de collectie compleet willen hebben.Ankona schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 12:29:
[...]
Reken dan 10-15 euro voor de productie en handling en je pakt toch snel geld.
Wat het waard is/wordt? Ik denk geen drol. In een moeite door gooien ze een gelijke batch naar de Ricciardo aanhang en herhalen ze het trucje nog een paar keer met iets andere stickers. Waar zou de waarde vandaan moeten komen? Die ene gek die het ervoor wil geven heeft teveel keus.
Er zijn ook pas 4 auto's van Max op dit moment op 1:43. Zijn debuutrace, eerste punten finish. Laatste TR race en zijn eerste race in de RB wat meteen ook zijn eerste podium is en toevallig ook zijn eerste winst
[ Voor 12% gewijzigd door alwind op 12-10-2016 12:34 ]
Verwijderd
Kan er zomaar 500x een nummer 1 gemaakt zijn.
daar gaan we natuurlijk niet van uit, maar voor een oplage van 2500 hadden ze best certificaten mogen verschaffen. Of alleen de eerste 100 - 250 met certificaat.
Certificaat kunnen ze ook 500x nummer 1 drukken...Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 13:10:
zonder certificaat zegt dat nummer op het doosje niets.
Kan er zomaar 500x een nummer 1 gemaakt zijn.
daar gaan we natuurlijk niet van uit, maar voor een oplage van 2500 hadden ze best certificaten mogen verschaffen. Of alleen de eerste 100 - 250 met certificaat.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik had veel eerder al de Spark versie gekocht, ipv deze. Persoonlijk vind ik die beter. Heb van vorig jaar de STR van MiniChamps (verstappen.nl versie) en vind die toch iets minder.nachtnet schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:59:
[...]
[afbeelding]
Wil er denk ik van ieder jaar eentje hebben, mooie verzameling van auto's dan door de jaren heen.
[ Voor 9% gewijzigd door Bosmonster op 12-10-2016 17:07 ]
Hij is wel goed nagemaakt inclusief de afgebroken FOM-neuscamera (links)
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Ja en die foto heb ik als achtergrond op de macbook dus ik vind het wel tof om deze ook te kopenLasmibalsingh schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:40:
[...]
[afbeelding]
Ik vind wel dat je die auto van Raikonen er bij moet kopen en die er dan achter zettenLasmibalsingh schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:40:
[...]
[afbeelding]
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Ik legde uit dat de luchtweerstand met de derde macht van snelheid stijgt en dat die term dus domineert. Daardoor heeft het hoogteverschil weinig/geen effect op het voordeel dat je uit extra PK's haalt.JackBol schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 08:28:
[...]
Misschien heb ik de context van ANdrode z'n opmerking verkeerd begrepen.
Wat ik dacht dat hij zei is dat door het hoogteverschil de pks belangrijker worden omdat de extra energie die nodig is om de berg op de rijden linear is, maar de afname van de luchtweerstand door het hoogteverschil kubisch is.
Ik denk dat de verschil tussen de luchtweerstand op het laagste punt en het hoogste punt van het circuit verwaarloosbaar is.
En de luchtweerstand is weer lineair met de luchtdruk. Bij grote verschillen op absolute schaal dus relevant, omdat x% minder luchtdruk bij hoge snelheid x% minder benodigd vermogen oplevert bij een gegeven snelheid
Gave foto, staat direct als achtergrond!Lasmibalsingh schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:40:
[...]
[afbeelding]
Valt me wel op ( ja nu pas ) dat er geen 33 op de neus staat, enig idee waarom dat is?
staat net boven het total logo.metallicattim schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 20:16:
[...]
Gave foto, staat direct als achtergrond!
Valt me wel op ( ja nu pas ) dat er geen 33 op de neus staat, enig idee waarom dat is?
http://www.redbullracing....tinues-engine-partnership
Emhasis mine.Christian Horner, Red Bull Racing Team Principal, said: "We are delighted to extend our partnership which has proved very successful over time. After the reconstruction that Renault has undertaken, clear progress has been made which has made it logical to continue with the TAG Heuer badged engine."
Nummer staat bij Red Bull op het 'vaste' deel van de auto. Daardoor kunnen ze een neus ook op beide auto's zetten. Waar je bij bv McClaren duidelijk ziet dat het nummer op de neus staat en ze waarschijnlijk dus meer neuzen bij zich hebben, en dus ook de juiste neus op de juiste auto moeten zetten.metallicattim schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 20:16:
[...]
Gave foto, staat direct als achtergrond!
Geweldig filmpje van RIC en VES!
Wat betreft dat 33 logo, ik was er echt van overtuigd dat ik die laatst voorop de neus zag... ik zal wel oud het worden zijn
Bij Ferrari hadden ze een paar races geleden een neus wissel voor RAI en je zag de monteur vooraf een 7 op de neus plakken.RobertMe schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 20:39:
[...]
Nummer staat bij Red Bull op het 'vaste' deel van de auto. Daardoor kunnen ze een neus ook op beide auto's zetten. Waar je bij bv McClaren duidelijk ziet dat het nummer op de neus staat en ze waarschijnlijk dus meer neuzen bij zich hebben, en dus ook de juiste neus op de juiste auto moeten zetten.
Link dan naar het origineel.. http://www.redbullracing.com/article/gone-2-secondsmetallicattim schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 21:20:
http://sportnieuws.nl/for...elste-pitstop-ooit-video/
Geweldig filmpje van RIC en VES!
Wat betreft dat 33 logo, ik was er echt van overtuigd dat ik die laatst voorop de neus zag... ik zal wel oud het worden zijn
Leuke filmpjes overigens die ook door RB op twitter gepost worden.. (van iedere challenge het hele filmpje) (Ballonnen en pingpongballen zijn al geweest..)
(en omdat beide rijders een eigen filmpje hebben.. (ballonnen en pingpongballen))
[ Voor 31% gewijzigd door nachtnet op 12-10-2016 21:28 . Reden: toevoegen links naar de twitterposts ]
In deze aflevering o.a. Snapchatgate, verhaal met 2 kanten; Verstappen, sluw en eigenzinnig; Ferrari en Vettel, wat gaat daar mis.
[Vimeo: https://vimeo.com/187070412]
[Vimeo: https://vimeo.com/187061994]
doe ik er nog even een wist-je-datje bij:
Wat is de volledige naam van TED KRAVITZ?
(kravitz is een tv naam, afkomstig uit zijn moederskant van de familie..
[quote]BBC Sport’s Formula One super confident pitlane reporter Ted Kravitz has customised his own moniker with the same care that goes into building a Grand Prix car.
He felt that Ted Kravitz had more of an F1 feel about it than the name on his birth certificate, which is Theodore Slotover. (Daily Mail 2009)
[/quote]
De vraag is Nu: Heet Olav Mol ook echt Olav mol?
[ Voor 83% gewijzigd door nachtnet op 12-10-2016 23:28 ]
Mooi statement als laatste: "At least we're fast where it matters."
Verder...
Ook al doe ik er soms aan mee, zeg ik het toch even.
Dankjewel voor alle linkjes naar vids en andere zaken...
Jullie zorgen er voor dat de lange haal naar de States te doen is.
Hoe kom je bij de derde macht?ANdrode schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 19:22:
[...]
Ik legde uit dat de luchtweerstand met de derde macht van snelheid stijgt en dat die term dus domineert. Daardoor heeft het hoogteverschil weinig/geen effect op het voordeel dat je uit extra PK's haalt.
En de luchtweerstand is weer lineair met de luchtdruk. Bij grote verschillen op absolute schaal dus relevant, omdat x% minder luchtdruk bij hoge snelheid x% minder benodigd vermogen oplevert bij een gegeven snelheid
Naar mijn weten is weerstand:
D = 0.5*cd*v^2*S*rho
Dus met het kwadraat.
Opvallend hoeveel 'meer' je ziet op zulke onboards. Zo begrijp ik nu iets meer van Vettel's rant over blue flags omdat je ziet hoe hard hij aan het pushen is om bij Hamilton te blijven terwijl diezelfde Hamilton meer geluk heeft met het inhalen van de achterblijvers op de rechte stukken tegenover Vettel die ze in de bochten voorbij moet.
Ook zag ik dat nadat Verstappen gewezen werd op te koude banden vanwege dat hij langzamer reed tussen de achterblijvers is gaan 'weaven' op het rechte stuk om meer warmte er in te krijgen. Dit alles vanuit de auto van Hamilton.
De boordradio etc. heb ik tijdens de race wel gehoord maar nu zie je de beelden pas.
Dat is inderdaad de vergelijking voor de weerstand(kracht). De arbeid dankzij die kracht is ~v3, en daarover had ANdrode het. Maar je hebt gelijk dat dat er niet stond
Klopt. Dat bedoelde ik en dat stond er niet helemaal. Dat krijg je als je het uitlegt voor op een forum.Migrator schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 06:32:
[...]
Dat is inderdaad de vergelijking voor de weerstand(kracht). De arbeid dankzij die kracht is ~v3, en daarover had ANdrode het. Maar je hebt gelijk dat dat er niet stond
Als je in de formule voor luchtweerstand wat dingen substitueert zodat je naar het vermogen kijkt ("werk bij kracht geleverd over afstand", "tijd voor S meter", "tijd voor S meter bij V") dan krijg je die derde macht (voor benodigd vermogen door luchtweerstand bij gegeven snelheid). Ik had daar een halve post over maar vond dat onnodig moeilijk voor de discussie.
Klopt, is denk ik ook afhankelijk van de manier van vragen stellen van Will, maar ik zie vooral meer interactie tussen de coureurs en Will. Ze zitten denk ik meer op gelijk niveau. Zelfde zie ik ook een beetje terug bij Coulthard.nachtnet schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:12:
Ik heb het eerder al gezegd, maar valt mij weer op dat VES volwassener staat te antwoorden. Ook van de andere rijders krijg je bij Will Buxton andere (Lees: Betere) antwoorden dan de standaard verhaaltjes die je direct na de race in de penn ziet.
Dank je voor het delen. Voorheen graag naar Ted gekeken maar Will Buxton is dit jaar toch echt mijn favoriet geworden. Jammer dat Paddack Pass er een tijdje uit is geweest, maar nu weer terug gelukkig.DJTimo schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 23:01:
De Japan-review, deze keer met..... Will Buxton. (spot-on as always)![]()
In deze aflevering o.a. Snapchatgate, verhaal met 2 kanten; Verstappen, sluw en eigenzinnig; Ferrari en Vettel, wat gaat daar mis.
[video]
You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.
Paddock Pass was er even uit omdat Will wat privé problemen had.Tylocke schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 08:43:
[...]
Dank je voor het delen. Voorheen graag naar Ted gekeken maar Will Buxton is dit jaar toch echt mijn favoriet geworden. Jammer dat Paddack Pass er een tijdje uit is geweest, maar nu weer terug gelukkig.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Redbull heeft hun marketing/communicatieteam in ieder geval dik op de rit, en mede daarom vind ik ze het beste team op het moment. Vond Max' ballonnen aan het einde ook leuk. Ik ga die documentaire zeker kijkenJasphur schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 09:07:
Haha. Dat Redbull filmpje en dan RIC met die pingpongballen.
Een team dat samen, met beide rijders, strijdt voor punten/winst en er plezier in heeft, ook naast de baan. Ik vermoed dat het HELE team het goed kan vinden en dat dat mede verantwoordelijk is voor het succes van RBR op dit moment.
Een team dat niet lekker in elkaar zit, maakt geen hilarische filmpjes
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Kunnen ze blijkbaar bij Ferrari wel wat van leren.metallicattim schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 09:46:
Laten we eerlijk zijn, zo hoort het toch ook te zijn?
Een team dat samen, met beide rijders, strijdt voor punten/winst en er plezier in heeft, ook naast de baan. Ik vermoed dat het HELE team het goed kan vinden en dat dat mede verantwoordelijk is voor het succes van RBR op dit moment.
Een team dat niet lekker in elkaar zit, maakt geen hilarische filmpjes
Jullie bedoelen vermogen benodigd( power required) is evenredig met het kwadraat.Migrator schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 06:32:
[...]
Pr = v*D = 0,5*cd*v^3*s*rho
W= F*s ( arbeid is afstand maal kracht)
De relatie tussen die twee is dat vermogen de afgeleide van de tijd is van de arbeid.
Om ff in te haken op jullie discussie over het rijden tegen een helling op.
dan wordt de Pr = v* (D+Fz*Sin(x))
Waarbij de x de hoek is en FZ*Sin(x) dus de zwaartekrachtscomponent parallel aan de snelheid is. Hieruit kan je dus afleiden dat het benodigd vermogen omhoog gaat wanneer men gaat klimmen. Dit heeft als gevolg dat wanneer men met max power available rijdt de snelheid omlaag zal gaan tot Pa = Pr weer is bereikt. Het klopt dat het benodigd vermogen veroorzaakt door de luchtweerstand veel sneller afneemt dan die veroorzaakt door de zwaarte kracht. Dat is wanneer de V^3 om de hoek komt kijken.
[ Voor 45% gewijzigd door upclocker op 13-10-2016 11:06 ]
Bottas nog steeds geen contract voor 2017 Williams begint zo echt af te zakken naar de onderste helft van de grid..
en HAM laat de pirellitestdag vandaag (met de brede 2017 banden) schieten omdat hij een "zere" voet heeft.

Gaan we ook weer sigaretten merken op de wagens zienB-Real schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 11:39:
Ik vind de brede banden er wel een beetje retro (jaren 80) uit zien. Dat is natuurlijk de bedoeling, maar toch voelt het een heel klein beetje als een achteruitgang in deze hightech sport en ja, ik weet dat het omgekeerde juist waar is maar het oogt wel zo
Ik vind het ook een retro-look hebben, maar wellicht pas het straks hartstikke mooi op de nieuwe bolides zelf.
Dit blijven de gaafste in mijn optiekJasphur schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 11:42:
[...]
Gaan we ook weer sigaretten merken op de wagens zien(ik ben een niet roker, maar ik vond de liveries zo gaaf van de die wagens van toen)

Nee, merp!
info: John Watson in his Marlboro McLaren-Ford MP4, 1981 Monaco Grand Prix
[ Voor 26% gewijzigd door Jasphur op 13-10-2016 12:12 ]
Jasphur schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 12:12:
Ik vond deze ook wel wat hebben
info: John Watson in his Marlboro McLaren-Ford MP4, 1981 Monaco Grand Prix
[afbeelding]
PauseBreak schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 12:08:
[...]
Dit blijven de gaafste in mijn optiek
[afbeelding]
[afbeelding]
http://www.fijen.net/f1/teams/ <-- Hier kun je alle liveries van de f1 geschiedenis terug zien..Jasphur schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 11:42:
[...]
Gaan we ook weer sigaretten merken op de wagens zien(ik ben een niet roker, maar ik vond de liveries zo gaaf van de die wagens van toen)
[ Voor 4% gewijzigd door nachtnet op 13-10-2016 12:36 ]
Misschien ligt het aan mij, maar ik zie alleen 2016 en 2015. Verder werken de links naar de google photo's wel, maar staat daar niets. Jammer, want het lijkt me een leuke site, als het werkt...nachtnet schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 12:27:
http://www.fijen.net/f1/teams/ <-- Hier kun je alle liveries van de f1 geschiedenis terug zien..
Ninja edit: ligt aan mij inderdaad....
Onderaan per team de gehele historie....
Alleen de picasa albums van zandvoort werken niet. Soit
[ Voor 17% gewijzigd door albino71 op 13-10-2016 12:37 ]
Klik op een rijder of team en voilá alle liveries van dat team verschijnen..
hier werkt het prima op IE11 & EDGE.
In de categorie opmerkelijk: .. kwam zojuist deze afbeelding op twitter tegen...
[ Voor 27% gewijzigd door nachtnet op 13-10-2016 12:38 ]
Afdankertje?nachtnet schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 12:35:
Als je naar beneden scrolt zie je dan <<archive>> & <<formula one / drivers >> ?
Klik op een rijder of team en voilá alle liveries van dat team verschijnen..
hier werkt het prima op IE11 & EDGE.
In de categorie opmerkelijk: .. kwam zojuist deze afbeelding op twitter tegen...
[afbeelding]
Ach, als het nog prima werkt....
Nee, merp!
Als tweede kan je ook nog aanvoeren dat de huidge bandenwarmers niet op de nieuwe Pirelli's gaan passen.
[ Voor 20% gewijzigd door SnowDude op 13-10-2016 12:56 ]
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
McLaren heeft een filmdag in Nat en Koud Northamptonshire op de Rockingham Motor Speedway.. (ze doen helemaal niets met de 2017 nieuwe Pirelli banden... )SnowDude schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 12:54:
Alle "goede" spullen zijn op weg van Japan naar de US (al dan niet met een tussen stop in Woking) Voor de Barcelona test gebruiken ze dus een ander chassis en een oude/reserve set met track-side tools/hardware.
Als tweede kan je ook nog aanvoeren dat de huidge bandenwarmers niet op de nieuwe Pirelli's gaan passen.
maar ze hadden best een nieuw stickertje op/over de bandenwarmer kunnen plakken?
en er is weer een nieuw 1.92s filmpje van red bull gepost..
Nu Ric die een kinderpuzzeltje moet maken..
Edit: Blijkbaar voor VES niet zo heel lang geleden, hij haalt een veel betere score dan RIC
https://twitter.com/redbullracing/status/786619050323353601
Het opera-muziekje bij al deze filmpjes is: Tosca. Opera In 3 Acts: Act 2 "Vissi D'arte, Vissi D'amore" by Gabriela Beňačková & Bohumil Gregor & Czech Philharmonic Orchestra.
[ Voor 33% gewijzigd door nachtnet op 13-10-2016 19:41 ]
Sowieso wel mooi om de vooruitgang in de F1 te zien. Als je bv. Ferrari aanklikt krijg je een mooi overzicht van 1950 tot nu.nachtnet schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 12:27:
[...]
http://www.fijen.net/f1/teams/ <-- Hier kun je alle liveries van de f1 geschiedenis terug zien..
Testing, one, two ...
Dit topic is gesloten.
![]()
Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2016 - GP topics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016
IRC: http://irc.tweakers.net/f1