[F1] Seizoen 2016 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 47 Laatste
Acties:
  • 280.460 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:24
[Vimeo: https://vimeo.com/185170450]
Voor iedereen die zich even verveeld.. een tweetal voorbeschouwingen door Channel 4 van de wagens van 2017..
[Vimeo: https://vimeo.com/185170543]

Weinig nieuws, toch even leuk om te kijken tijdens een reclame break of zo.. :+

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ok.....nog eentje dan.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fG87eNz.jpg

:+

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:39

Martinspire

Awesomeness

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nachtnet
:? 7 minuten verspilde tijd.. Mental Note: Nooit meer pitspraat kijken.... 1x was definitief genoeg...

[ Voor 4% gewijzigd door nachtnet op 05-10-2016 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:21
Wom schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:28:
[...]
Vraag maar eens aan Ron Dennis wat ze dachten over Jos Verstappen toen die in 1993 de kop op stak in het Formule 1 circuit. Heb nog ergens oude tijdschriften uit de tijd liggen, maar was erg indrukwekkend wat hij toen liet zien!
Jos heeft (imho) geluk èn pech gehad. Aangezien hij weinig financiële steun had in het begin van zijn carrière was een rol als pay-driver niet echt een optie. Zijn test-contract bij Benneton was een gouden kans, hij had alleen de pech dat hij al direct in het seizoen JJ Lehto moest vervangen. Hij kwam derhalve met praktisch nul ervaring naast de rising star van dat moment, Michael Schumacher. In een auto die dus absoluut niet naar Jos' kwaliteiten gebouwd was. En dat bleek helaas in de loop van dat seizoen.

Als hij testrijders was gebleven en het jaar daarop pas zijn debuut zou hebben gemaakt was het wellicht anders gelopen. Maar misschien ook niet. Denk niet dat zijn carrière heel anders was gelopen als hij alles van tevoren had geweten.

Max heeft het geluk dat hij vanuit de baarmoeder direct in een kart werd gezet. Red Bull zal de wagen voor 2017 denk ik meer om Max bouwen dan om Ricciardo. Dan gaan we past echt wat beleven. Verwacht ik tenminste ;) .

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:30
nachtnet schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 23:43:
[...]

:? 7 minuten verspilde tijd.. Mental Note: Nooit meer pitspraat kijken.... 1x was definitief genoeg...
Tnx! had hem bijna gekeken maar ook het begin beeld van het filmpje is al voldoende om het te skippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Laatst online: 25-10 10:28
alexbl69 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 00:35:
[...]
Red Bull zal de wagen voor 2017 denk ik meer om Max bouwen dan om Ricciardo. Dan gaan we past echt wat beleven. Verwacht ik tenminste ;) .
Waarom denk je dat? Ik heb nou niet het idee dat Max echt boven Ricciardo verkozen wordt bij Red Bull.. En zonder oranje bril op lijkt me dat ook niet zo vreemd. Ze gaan gewoon voor de rijder die het beste resultaat laat zien, en op dit moment lijkt dat tot nog toe nog meestal Ricciardo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

JackBol schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 18:37:
[...]
D'r is een dude op reddit die hier vorige week heel veel tijd in had gestopt.
Op basis hiervan zou je kunnen beargumenteren dat ook Mclaren en Williams recht zouden kunnen hebben op een soort van LST bonus. Tenslotte zijn het teams die nooit over zijn gekocht.

En even iets anders, in het kader van RB en ook wel eens een foute beslissing nemen....

De motoren van TR....Ik denk dat Sainz er heel anders voor had gestaan als hij ook een Renault motor had gehad.

[ Voor 21% gewijzigd door Ome Ernst op 06-10-2016 08:45 ]

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 23:21
Twynn schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 08:30:
[...]
Waarom denk je dat? Ik heb nou niet het idee dat Max echt boven Ricciardo verkozen wordt bij Red Bull.. En zonder oranje bril op lijkt me dat ook niet zo vreemd. Ze gaan gewoon voor de rijder die het beste resultaat laat zien, en op dit moment lijkt dat tot nog toe nog meestal Ricciardo te zijn.
Kwamen er een paar weken geleden geen geluiden vanuit Red Bull dat het hun intentie was om met Max volgend jaar voor het WDC te gaan? Kan ook door mijn 'oranje' filtertje komen hoor ;) .

Maar vreemd is het niet. De huidige wagen is niet ontworpen voor Max' rijstijl, maar voor die van Ricciardo. Toch doet Max niet voor hem onder. Dat doet vermoeden dat als ze de wagen wel 'richting Max' ontwerpen hij nog wel een paar honderdsten/tienden sneller kan zijn dan hij nu is.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Mercedes heeft toch een foutje gevonden in hun laatste spec motor die door Lewis gebruikt werd en plofte:
Early investigations have revealed that Hamilton's engine suffered a loss of oil pressure at the final corner before a big-end bearing failure on the main start-finish straight that resulted in the retirement.

Hamilton's engine, one of the latest specifications, had completed just 618 kilometres before it failed.
http://www.motorsport.com...-malaysia-blow-up-835243/

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
YakuzA schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:08:
Mercedes heeft toch een foutje gevonden in hun laatste spec motor die door Lewis gebruikt werd en plofte:

[...]

http://www.motorsport.com...-malaysia-blow-up-835243/
Loss of oil pressure in die off-camber bocht voor het rechte stuk. Het zou dus een zwakte kunnen zijn die versterkt wordt door het circuit of een zwakte die op elk circuit terugkomt. Jammer dat er niet meer details in staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-10 12:33
ANdrode schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:18:
[...]

Loss of oil pressure in die off-camber bocht voor het rechte stuk. Het zou dus een zwakte kunnen zijn die versterkt wordt door het circuit of een zwakte die op elk circuit terugkomt. Jammer dat er niet meer details in staan :)
Het zijn dry-sump motoren die zouden eigenlijk geen last mogen hebben van de g-krachten. Tenzij ze de buffers in de primaire olietank te klein hebben ontworpen, maar dan zou het ook op ander circuits naar boven gekomen moeten zijn. Het kan ook zijn dat het olie niveau in de primaire tank te laag was geworden en dat ze dat niet op tijd hebben aangevuld met olie uit de secundaire tank.

Een andere optie is dat de pomp gewoon kapot ging, maar dat los je niet op met "revised running parameters"

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
SnowDude schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:25:
[...]
Het zijn dry-sump motoren die zouden eigenlijk geen last mogen hebben van de g-krachten. Tenzij ze de buffers in de primaire olietank te klein hebben ontworpen, maar dan zou het ook op ander circuits naar boven gekomen moeten zijn. Het kan ook zijn dat het olie niveau in de primaire tank te laag was geworden en dat ze dat niet op tijd hebben aangevuld met olie uit de secundaire tank.

Een andere optie is dat de pomp gewoon kapot ging, maar dat los je niet op met "revised running parameters"
Als de pomp kapot ging dan zouden ze dat toch wel gewoon genoemd hebben? Vanuit PR perspectief is dat damage limitation. Dan gaat de mercedes pomp kapot, niet een mercedes motor >:)

Het zal wel een complex combinatie van die genoemde omstandigheden zijn. En elk circuit is een uitzondering. lang recht stuk -> off-camber -> lang recht stuk is zeldzaam. Qua versnelling waarschijnlijk gelijk aan een recht -> bocht -> recht combinatie op een anti-clockwise circuit en daarvan zijn er meerdere.

Als het daar aan ligt: Volgens wikipedia :+ zijn dat er vier (?) op de kalender; Circuit of the Americas, Marina Bay, Yas Marina, and Interlagos. Die komen dus allemaal nog :)

Doordat ze de introductie van deze revisie van de motor bij andere teams uitstellen houden ze in ieder geval ruimte voor het oplossen voor een mechanisch probleem dat de betrouwbaarheid beïnvloed, dat kan immers zonder tokens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
ANdrode schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:35:
[...]

Als de pomp kapot ging dan zouden ze dat toch wel gewoon genoemd hebben? Vanuit PR perspectief is dat damage limitation. Dan gaat de mercedes pomp kapot, niet een mercedes motor >:)

Het zal wel een complex combinatie van die genoemde omstandigheden zijn. En elk circuit is een uitzondering. lang recht stuk -> off-camber -> lang recht stuk is zeldzaam. Qua versnelling waarschijnlijk gelijk aan een recht -> bocht -> recht combinatie op een anti-clockwise circuit en daarvan zijn er meerdere.

Als het daar aan ligt: Volgens wikipedia :+ zijn dat er vier (?) op de kalender; Circuit of the Americas, Marina Bay, Yas Marina, and Interlagos. Die komen dus allemaal nog :)

Doordat ze de introductie van deze revisie van de motor bij andere teams uitstellen houden ze in ieder geval ruimte voor het oplossen voor een mechanisch probleem dat de betrouwbaarheid beïnvloed, dat kan immers zonder tokens.
Ze zeggen dat ze de running parameters gaan aanpassen. Dat betekend normaal gesproken een ecu setting of ze nemen iets meer olie mee.

Doet me ook een beetje denken aan dat verhaal wat Olav Mol van de week zat te vertellen over dan team dat met een "fuel pick-up" issue uit viel. Achteraf bleek dat daar de tank gewoon leeg was.

Het kan ook gewoon zijn dat de motor na de laatste update iets meer olie verbruikt waardoor ze gewoon zonder olie stonden.

Maar ik denk niet dat Mercedes ooit openheid van zaken gaat geven, dus blijven we hier gissen.

Trouwens off camber zou geen probleem moeten zijn. Dat wordt ruimschoots gecompenseerd door de zijdelingse G-krachten.

[ Voor 3% gewijzigd door SnowDude op 06-10-2016 11:44 ]

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
SnowDude schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:41:
[...]
Ze zeggen dat ze de running parameters gaan aanpassen. Dat betekend normaal gesproken een ecu setting of ze nemen iets meer olie mee.
Het blijft inderdaad gissen...

Ik heb genoeg marketing (mee)gemaakt om het met je eens te zijn dat het een hele holle boodschap is. Je liegt niet als je "tijdens de race geen vol-gas op het rechte stuk" omschrijft met "running parameters aanpassen" :*)

De reverse-psychology paragraaf:
Als het team het aan zag komen en kon voorkomen, dan had ik verwacht dat ze dit via de radio hadden genoemd. De vraag blijft dan of het (a) voor ons herkenbaar was en (b) de commentatoren die full-time radio luisteren het hadden opgepikt en (c) belangrijk genoeg vonden voor de uitzending.

Ik verwacht dat er continu auto-manage berichten over de radio gaan. Als je die allemaal noemt wordt het heel saai…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

ANdrode schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:49:
Als het team het aan zag komen en kon voorkomen
Paddy zei op Sky dat Hamilton eerder dan de pitwall wist dat de motor was geploft.
de commentatoren die full-time radio luisteren het hadden opgepikt
Het is de FOM regie die de radio toevoegt aan de worldfeed. De broadcasters hebben hier geen invloed op.

[ Voor 28% gewijzigd door JackBol op 06-10-2016 12:46 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:59
JackBol schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:45:
[...]

Het is de FOM regie die de radio toevoegt aan de worldfeed. De broadcasters hebben hier geen invloed op.
Afgelopen race viel het me bij Sky op dat die ook vaker over andere boordradios spraken. Dus ja, de boordradio "in de uitzending" zit in de FOM worldfeed. Maar het lijkt erop dat bv Sky ook mensen heeft die meeluisteren en evt informatie doorsluizen naar de commentatoren. We krijgen dan niet de boordradio te horen, maar wel de strekking van wat er gezegd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
RobertMe schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 13:11:
[...]

Afgelopen race viel het me bij Sky op dat die ook vaker over andere boordradios spraken. Dus ja, de boordradio "in de uitzending" zit in de FOM worldfeed. Maar het lijkt erop dat bv Sky ook mensen heeft die meeluisteren en evt informatie doorsluizen naar de commentatoren. We krijgen dan niet de boordradio te horen, maar wel de strekking van wat er gezegd is.
In de F1 app hoor je ook meer boord radios dan op TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
JackBol schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:45:
[...]
Klopt, FOM regelt de radio's die op de world feed worden uitgezonden.

Tijdens de race luistert bijvoorbeeld Karun Chandok mee op alle radio's, waar de commentatoren (en andere teams) toegang tot hebben. Die vertelt dan in de uitzending over iets dat hij hoorde, eventueel na het vragen om duiding bij teams. Een radio-reporter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:44
SnowDude schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 13:15:
[...]

De meest instabiele app op mijn telefoon ;(

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SnowDude schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 13:15:
[...]
En via andere TV zenders soms ook. Dat hele gedoe met het radioverkeer met Rosberg op Silverstone waarop een straf werd uitgedeeld. Dat was namelijk aanmerkelijk uitgebreider dan via Sky of Ziggo te horen was tijdens de uitzending. Dus in eerste instantie denk je, moet ie daar nu die straf voor krijgen? Maar als je de uitgebreidere versie te horen krijgt dan was een straf (met de regels daarvoor op dat moment), meer dan terecht.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:27
Jasphur schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 13:28:
[...]

Wat een onding inderdaad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

Jasphur schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 13:28:
[...]

Doet het bij mij prima, nog niet gecrasht. Af en toe is de navigatie wat lastig op, maar verder wel ok. Op de laptop ook.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:30

Player1S

Probably out in the dark

http://www.auto-motor-und...rrari-motor-11565145.html

Sauber mogelijk in 2017 met de 2016 motoren. Daar rijden ze nu al achteraan mee. Dat word nog wat in 2017 dan.

Puik werk van de nieuwe investeerders dus.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Als dat echt zo is kunnen ze net zo goed meteen de pits in rijden na de start.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:51
Het wordt er volgend jaar niet beter op voor Sauber.

Nu doen ze mee met praktisch de auto uit 2015, maar wel een 2016 Ferrari motor (alhoewel niet met de laatste update).
Volgend jaar rijden ze met een 2016 Ferrari motor en een 2015/2016 auto die gereed is gemaakt voor de nieuwe regels in 2017. Ik verwacht daar, gezien de financiële situatie, geen wonderen.
Dit jaar worden de prestaties van Sauber nog enigszins verbeterd doordat de Ferrari motor relatief goed is, als de restricties op updates eraf zijn lopen ze snel achter de feiten aan gok ik.

Kortom een 2017 auto, die gebaseerd is op de 2015/2016 auto, met een motor uit 2016 en twee matige coureurs. Ik denk dat Sauber volgend jaar stijf onderaan eindigt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-10 17:00
Waar zou TR mee gaan rijden volgend jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:35
Bigfoot schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 15:23:
Waar zou TR mee gaan rijden volgend jaar?
2017 Renault motoren, al zullen ze wel tag heuer gaan heten volgens mij.

https://www.formula1.com/...nault-power-in-2017-.html

[ Voor 20% gewijzigd door Martin0 op 06-10-2016 15:24 ]

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-10 15:50

Stoffel

Engineering the impossible

Ik vraag me altijd af waarom je in het geval in Sauber nog mee zou doen. Dat kost toch alleen maar klauwen met geld, met 0 kans op succes. Ik kan me niet voorstellen dat het leuk is om in zo'n team te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Stoffel schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 15:30:
Ik vraag me altijd af waarom je in het geval in Sauber nog mee zou doen. Dat kost toch alleen maar klauwen met geld, met 0 kans op succes. Ik kan me niet voorstellen dat het leuk is om in zo'n team te werken.
Als Sauber er uit stapt. Enig idee welk team er staat te springen om mee te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:37

ATS

Jasphur schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 15:32:
[...]

Als Sauber er uit stapt. Enig idee welk team er staat te springen om mee te doen?
Voor zover ik weet: geen op dit moment. Maar ik weet er niet zo veel van, dus dat kan ik makkelijk gemist hebben.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

ATS schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 11:10:
[...]

Voor zover ik weet: geen op dit moment. Maar ik weet er niet zo veel van, dus dat kan ik makkelijk gemist hebben.
Dat Sauber nu gekocht is door zo'n redelijk schimmige partij zegt genoeg. Er staat niemand klaar met geld die wel betrouwbaar is.

Je hoort ook geen enkele autobouwer die interesse heeft. Sterke geruchten zeggen dat VW vorig jaar toch dichtbij was maar door emissie schandaal toch terug krabbelde.
Hyundai had lang interesse maar hoor je ook geen enkele kik meer van. Verder is er niemand die wil.

En met het verdwijnen achter de decoder vraag ik me af of grote bedrijven zoals Haas of Red Bull nog wel staan te springen in de nabije toekomst. Ook de Midden Oosten interesse lijkt weg te ebben.

http://en.f1i.com/news/74...rari-power-unit-2017.html

Sauber bevestigt dat ze met 2016 motoren gaan rijden. Zou bewuste keuze zijn zodat ze meer tijd hadden om aan de 2017 te werken en de motor dus al eerder bekent is.
Zou de 2017 motor echter dusdanig veel afwijken?

[ Voor 18% gewijzigd door Player1S op 07-10-2016 13:58 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
http://www.motorsport.com...rn-ferrari-future-835813/

Ik weet niet zo goed wat ik hiervan denken moet. Ferrari heeft nu al niet het beste seizoen... Verwachtingen blijven vanuit de Ferrari-top erg hoog. Druk lijkt al een poosje enorm op Arrivabene, het team en de rijders...

Afgelopen races vaker een '" gefrustreerde" Vettel op de boordradio gehoord, wederzijds vertrouwen lijkt niet enorm hoog...

Ik verwacht niet dat komend seizoen ineens helemaal anders gaat liggen..

zoals ik gister Will Buxton al parafraseerde in het japanse GP topic.
nachtnet schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 20:53:
"Het probleem voor Ferrari is dat ze in de race strategie Mercedes proberen af te dekken, terwijl hun gevecht met Red Bull is. En dat tegelijkertijd Red Bull een stapje omhoog gemaakt heeft en nu in gevecht is met Mercedes."
Ik hoop voor iedereen bij Ferrari dat ze voor 2017 een redelijk goede auto kunnen ontwerpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ik denk dat het bij Ferrari met de wagens wel goed komt. Ik denk dat het meer bij de coureurs en de strategen ligt. Die hebben te laat gezien dat RBR een veel waardige tegenstander is en kan zijn dan dat ze ingeschat hadden. Wat we de laatste tijd hebben gezien is i.m.o. foutjes ontstaan uit stress en verlies van focus op de achterban. Zoals je (Nachtnet) net al liet zien met je quote van Arrivabene in het Japanse GP topic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Het grote probleem bij Ferrari is hier en elders al paar keer benoemt. Men zet Italianen op de belangrijke plekken neer. Verleden herhaalt zich weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:01

sjaool

Every life should have 9 cats

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Niet online
http://www.skysports.com/...-haul-says-martin-brundle

Hier kan ik me dus niks bij voorstellen. Dat hij stopt na volgend jaar? Als hij niet gemotiveerd is dan zou ik hem morgen nog wegsturen. Volgens mij is het probleem eerder dat hij in een heel ander concept bij Ferrari begonnen is, andere leiding, andere ontwerpers. Nu is het een rommeltje. En dat bevalt hem niet.

Maar Lewis is ook een jaar bij McLaren de weg kwijt geweest. En kijk hoe die het nu doet.

Zou toch echt een gemis zijn als die stopt. Vind het een enthousiaste unieke coureur. Misschien is een wissel met Lewis een mogelijkheid na volgend jaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:22

vhal

ಠ_ಠ

Je zou bijna gaan denken dat er binnenkort anders nieuws van Schumacher naar voren komt. Je hoort en ziet nooit wat en nu opeens een museum?

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
vhal schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 11:28:
[...]

Je zou bijna gaan denken dat er binnenkort anders nieuws van Schumacher naar voren komt. Je hoort en ziet nooit wat en nu opeens een museum?
Jup. En als er een museum komt van zijn persoonlijke spullen, zou je eerder slecht dan goed nieuws verwachten. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Wat ik mij afvraag is het volgende:
De 2017 auto's hebben een langer chassis, bredere banden voor meer grip en hebben een breder body. Dat laatste is eigenlijk waar RBR al jaren mee werkt terwijl Mercedes een veel rankere auto heeft. Ik vraag mij nu eigenlijk af of het voordeel van ervaring ervoor zou kunnen zorgen dat RBR volgend jaar echt competitief zou kunnen zijn en als Renault haar motor ook competitief is dat RBR misschien wel dominant zou kunnen worden.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 13:29:
Wat ik mij afvraag is het volgende:
De 2017 auto's hebben een langer chassis, bredere banden voor meer grip en hebben een breder body. Dat laatste is eigenlijk waar RBR al jaren mee werkt terwijl Mercedes een veel rankere auto heeft. Ik vraag mij nu eigenlijk af of het voordeel van ervaring ervoor zou kunnen zorgen dat RBR volgend jaar echt competitief zou kunnen zijn en als Renault haar motor ook competitief is dat RBR misschien wel dominant zou kunnen worden.
Voorspellingen van het volgende seizoen zijn altijd leuk om je bezig te houden, maar niemand kan daar echt iets zinnigs over zeggen. Zelfs Peter Windsor en Skarbs zijn nog voorzichtig in hun uitspraken.

Ik verwacht dat de Mercs minder dominant zullen zijn omdat het tokensysteem afgeschaft is. Verder is de V6T ontwikkeling redelijk op z'n eind (ik verwacht geen 50+pk verbeteringen meer). Dus de 2017 motoren zullen dichter bij elkaar zitten. Maar voor de aero is lei weer schoon. En ja, RBR heeft Newey, de man die wind kan 'zien', dus ze staan er zeker goed voor.

Maar pas volgend jaar in Barcelona weten we meer en kunnen we zien of Mercedes niet meer dominant zijn en of RBR het stokje over neemt. Ik hoop (hoewel ik hoop dat Max WDC 2017 wordt) dat we 6 of 8 autos hebben die om de titel kunnen strijden. Dat zou mooi zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Wat me trouwens wel een beetje frustreert de laatste tijd is dat er nu berichten komen of Rosberg wel een "worthy" champion zou zijn voor WDC 2016, omdat hij kapitaliseert op de pech van Hamilton.

Volgens mij rijdt Rosberg perfecte races en heeft hij ook z'n fair share of pech gehad. Als hij WDC wordt heeft hij het in mijn ogen 100% verdiend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wat vinden we van de suggestie in Ted's Notebook dat Vettel weer met RB aan het flirten zou zijn?

Ik kan mij echt niet voorstellen dat RB afscheid zou willen nemen van Max en/of Ricciardo; die zitten de komende 2 jaar er sowieso nog wel. Dat Vettel bij Ferrari weg zou willen kan ik mij nog wel voorstellen, maar de enige 2 andere teams die voor hem interessant zijn imho, Mercedes en RB, zitten gewoon vol. Alle andere teams zou een grote gok zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 18:27

Crazy D

I think we should take a look.

JackBol schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 14:01:
Wat me trouwens wel een beetje frustreert de laatste tijd is dat er nu berichten komen of Rosberg wel een "worthy" champion zou zijn voor WDC 2016, omdat hij kapitaliseert op de pech van Hamilton.

Volgens mij rijdt Rosberg perfecte races en heeft hij ook z'n fair share of pech gehad. Als hij WDC wordt heeft hij het in mijn ogen 100% verdiend.
Ik vind hem niet zo geweldig, mis een beetje het vuur wat een Lewis wel regelmatig toont. Maar, hij kan natuurlijk rijden als de beste anders zou hij er niet zo goed voorstaan om kampioen te worden. Misschien deels omdat zijn teamgenoot pech heeft gehad maar goed dan moet je er nog steeds wel zijn en zelf niet tegen alles en iedereen op rijden en crashen. Dus ik denk dat iedere kampioen per definitie een terechte is... :)

En daarnaast, wanneer ben je dan wel worthy? Als 1 x je grootste concurrent uitvalt is dat nog ok, maar bij een 2e keer begint het op de grens te worden?

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Het is hoe dan ook altijd wat bij die Italianen....

Vettel coming under pressure from Ferrari?
Indeed, though Arrivabene gives no indication that Ferrari is planning to replace Vettel, he admits the German needs to be 'focused on the main job'.

“Today, times are a little changed in the sense that what worked with Michael might not necessarily work with Sebastian.

"I do not think people can be conquered with renewals. Sebastian just needs to focus on the car. He is a person who gives so much, and sometimes this means he is interested in a bit of everything - so sometimes you have to re-focus him, remind him to be focused on the main job.

http://www.crash.net/f1/n...dium=rss&utm_campaign=rss

en...

No rift with Ferrari boss Maurizio Arrivabene

Sebastian Vettel has played down talk of a rift with Maurizio Arrivabene, saying he and the Ferrari boss have "a very straightforward and honest relationship" despite the Italian's comments about his next contract.

Arrivabene caused a stir in Japan this weekend during a long interview with Italian TV, where he said the out-of-form German would have to "earn" a new contract when his current deal expires at the end of 2017. He also suggested Vettel was trying to get involved with various parts of Ferrari's operation, as Michael Schumacher was famed for during his dominant spell at the team, saying: "What worked with Michael might not necessarily work with Sebastian .... Sebastian just needs to focus on the car."

http://www.espn.co.uk/f1/...-boss-maurizio-arrivabene
Crazy D schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 16:16:
[...]

Ik vind hem niet zo geweldig, mis een beetje het vuur wat een Lewis wel regelmatig toont. Maar, hij kan natuurlijk rijden als de beste anders zou hij er niet zo goed voorstaan om kampioen te worden. Misschien deels omdat zijn teamgenoot pech heeft gehad maar goed dan moet je er nog steeds wel zijn en zelf niet tegen alles en iedereen op rijden en crashen. Dus ik denk dat iedere kampioen per definitie een terechte is... :)

En daarnaast, wanneer ben je dan wel worthy? Als 1 x je grootste concurrent uitvalt is dat nog ok, maar bij een 2e keer begint het op de grens te worden?
Ik denk juist dat hij er alles aan doet en daarmee die 2 tienden die HAM op hem zou hebben qua "raw pace" teniet doet of zelfs meer dan dat. Erg knap. En ja...ROS is wat zakelijker, meer een duitsers met flink wat fins bloed. Dan ben je over het algemeen wat minder spannend...

[ Voor 22% gewijzigd door albino71 op 08-10-2016 16:26 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Oftewel het team wil niet dat Vettel zich bemoeit terwijl het bemoeien het succes van Schumacher bracht. Vettel houd graag de controle, ziet dat het niet loopt en mag zich er kennelijk ook niet over uitspreken. Vreemd dat hij gefrustreerd is...

Die gaat naar Mercedes als Rosberg of Hamilton daar weg gaat of geen contractverlening krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Roamor schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 16:12:
Wat vinden we van de suggestie in Ted's Notebook dat Vettel weer met RB aan het flirten zou zijn?

Ik kan mij echt niet voorstellen dat RB afscheid zou willen nemen van Max en/of Ricciardo; die zitten de komende 2 jaar er sowieso nog wel. Dat Vettel bij Ferrari weg zou willen kan ik mij nog wel voorstellen, maar de enige 2 andere teams die voor hem interessant zijn imho, Mercedes en RB, zitten gewoon vol. Alle andere teams zou een grote gok zijn.
Zoals in het notebook al gezegd zou dat behoorlijk onzinnig zijn. RB zit gewoon vol met RIC, VES.
Die weg terug naar RB lijkt er dus niet te zijn.
MERC heeft voorlopig ROS & HAM met OCO & WEH op de reservebank. Mogelijk dat HAM het na 2017 ineens genoeg vindt en muziek gaat produceren... maar verwacht niet direct een plekje voor VET.

Wel zie ik de frustratie bij VET, zowel tijdens races, als daarom heen. Het broeit zeker.. en ik weet niet of VET daar nog wel voldoende zin in heeft.. Zou zomaar kunnen dat hij ineens uit de F1 vertrekt (bv als de 2017 auto tegenvalt.) Hij heeft alles al gewonnen wat er te winnen valt...

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 16:31:
Oftewel het team wil niet dat Vettel zich bemoeit terwijl het bemoeien het succes van Schumacher bracht. Vettel houd graag de controle, ziet dat het niet loopt en mag zich er kennelijk ook niet over uitspreken. Vreemd dat hij gefrustreerd is...

Die gaat naar Mercedes als Rosberg of Hamilton daar weg gaat of geen contractverlening krijgt.
Kan me wel goed voorstellen dat het niet in goede aarde valt bij het team als een rijder tijdens een race strategie etc. in twijfel gaat trekken..

Ferrari heeft wel vaker langere periodes geen of weinig succes gehad 1962-1974, 1984-1998 & nu vanaf 2008

[ Voor 23% gewijzigd door nachtnet op 08-10-2016 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 18:27

Crazy D

I think we should take a look.

nachtnet schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 16:44:
Ferrari heeft wel vaker langere periodes geen of weinig succes gehad 1962-1974, 1984-1998 & nu vanaf 2008
Niet te hopen voor ze dat die lijn zo doortrekt want dan duurt het nog tot 2024 >:)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:22

vhal

ಠ_ಠ

Out of the box, Vettel in 2018 naar Renault? Die zie ik wel flinke stappen maken in 2017, afhankelijk van de coureurs. Die wagen waar ze nu meerijden is toch hopeloos verouderd...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:58

Destruction

(ex-)Automonteur

Jasphur schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 11:30:
[...]

Jup. En als er een museum komt van zijn persoonlijke spullen, zou je eerder slecht dan goed nieuws verwachten. :'(
Yup, dit. Heb steeds meer het idee dat het puur nog wachten is op het bericht dat-ie is overleden. Dit komt niet meer goed.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Dat zou dan Toro Rosso moeten zijn. Daar zou zomaar weer een stoeltje vrij kunnen komen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-10 15:53
Hulkenberg naar Renault in 2017:

http://www.grandprix.com/ns/ns35000.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Gewoon een herhaling van de geruchten van afgelopen week, maar niks officieels.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Niks officieels maar als het gebeurt zou dat geweldig voor hem zijn. Ik gun het hem in ieder geval wel, Renault biedt volgens mij een zekerder toekomst van Force India.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:18
Grappig :P

The American Soundtrack: A Formula 1 Drivers' Playlist

http://www.circuitoftheam...ormula-1-drivers-playlist

Max is dus een Jackson fan :-)

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
Barfman schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 13:07:
Grappig :P

The American Soundtrack: A Formula 1 Drivers' Playlist

http://www.circuitoftheam...ormula-1-drivers-playlist

Max is dus een Jackson fan :-)
Jackson hield ook van kinderen :o

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Carlos Sainz guest blog: “It was like telling me I’m not as good as Max Verstappen when I believe I am”
...
When Max Verstappen was promoted to Red Bull, people tend to forget that was also a tough period for me, not only for Daniil Kvyat. For me it was difficult to understand not being the chosen one.

And in some ways, the results I scored in Barcelona, Monaco, Canada consecutively was to say to Red Bull ‘you’ve got it, not wrong, but you could have also chosen me. I’m really angry about this and I also want to get to that position.’ For me it was like telling me I’m not as good as Max when I believe I am as good or better, as every Formula 1 driver does. So it was a tough period for me but I said, ‘it’s my time to prove what I can do.’

...

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

http://www.skysports.com/...e-blow-claim-fleet-street

Nico and Lewis in 2016: A sprint to the finish
Nico RosbergLewis Hamilton
Points 313 280
Best possible finish413 380
Needed for title2nd, 2nd, 2nd, 3rd1st, 1st, 1st, 1st*

*four wins would still not guarantee title
:o Ik wist dat het er steeds beter uit ging zien voor Nico, maar voor mij persoonlijk even een eye-opener dat Hamilton het dus niet meer in eigen hand heeft én dat Nico geen overwinning meer nodig heeft om kampioen te worden.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
naitsoezn schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 15:29:
[...]

:o Ik wist dat het er steeds beter uit ging zien voor Nico, maar voor mij persoonlijk even een eye-opener dat Hamilton het dus niet meer in eigen hand heeft én dat Nico geen overwinning meer nodig heeft om kampioen te worden.
Volgens mij had ie dat zelf ook al wel door. :P
Zowel ROS als HAM

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Mooie quote van Sky:
Max Verstappen
Kimi Raikkonen has tried and failed on numerous occasions, Rosberg has tried on at least two occasions and on at least two occasions come a cropper, and Hamilton ended up off the road when he had a go this weekend. As yet, nobody has found an answer to the vexing question of how Max Verstappen can be overtaken.

It's going to be quite a bloody scene in Turn One when and if this lad ever starts out from pole position.
Wel een goede reputatie om te hebben denk ik; dan sta je al met 1-0 voor.

[ Voor 9% gewijzigd door Roamor op 10-10-2016 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Roamor schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 15:39:
Mooie quote van Sky:

Dat laatste stukje tekst had er ook nog wel bij gemogen wat mij betreft ;)

"It's going to be quite a bloody scene in Turn One when and if this lad ever starts out from pole position."

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

^^ +1, wilde ik net toevoegen :D :P . Plaatst de alinea ervoor ook in een iets ander daglicht, dat Sky het mss iets anders bedoelt dan Max-fans het willen lezen :)

[ Voor 63% gewijzigd door naitsoezn op 10-10-2016 15:45 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Vooruit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Dan hebben we in Austin meteen een mooie eerste bocht te pakken. :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Jasphur op 10-10-2016 15:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Roamor schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 15:39:
Mooie quote van Sky:

[...]

Van de mogelijke Hulkenberg move naar Renault hebben ze ook wel de goede analyse:
Nico Hulkenberg
On his way to Renault, if the paddock gossipers are to be believed. If so, it's a risky move, not least because Renault have seriously under-performed this term while his present employers have seriously over-performed. But perhaps a roll of the dice is what Hulkenberg's career needs - and at the age of 29, this might have been his last chance to throw it.

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Nog 4 te gaan en dan zitten er nu misschien al een stel met samengeknepen billen?
Hoelang gaat zo'n CE wel niet mee? Die van Verstappen staat al heel erg lang op 5?

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CuZ8R55XEAE1x_i.jpg:large

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-10 22:02
naitsoezn schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 15:29:
[...]

Interessant lijstje.

Anderzijds, een DNF kan zeer veel roet in het eten gooien. Wat als Rosberg zijn motor ploft of hij door iemand anders uit de race wordt gereden (en Hamilton wint)? Dan is het verschil in 1 race enorm verkleind.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik had zelf het idee dat ik een Hamilton van een paar jaar geleden zag; nog steeds goed, maar het lijkt tussen z'n oren te gaan zitten. Hij had daar eerder ook last van bij McLaren (2010-2011 dacht ik).

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
hardware-lover schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 16:07:
Nog 4 te gaan en dan zitten er nu misschien al een stel met samengeknepen billen?
Hoelang gaat zo'n CE wel niet mee? Die van Verstappen staat al heel erg lang op 5?

[afbeelding]
even wat meer uitleg bij je afbeelding voor de mensen die de afkortingen niet begrijpen. :P

ICE is de verbrandingsmotor, TC is de Turbo, MGU staat voor Motor Generator Unit, H voor Heat (Warmte omzetten in energie in de batterij) en de K voor Kynetisch ( Bewegingsenergie omzetten in energie in de batterij (rem-energie). ES is de batterij (Energy Store) en CE is een software component (Control Electronics).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:37

ATS

Jasphur schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 16:28:
[...]

even wat meer uitleg bij je afbeelding voor de mensen die de afkortingen niet begrijpen. :P

ICE is de verbrandingsmotor, TC is de Turbo, MGU staat voor Motor Generator Unit, H voor Heat (Warmte omzetten in energie in de batterij) en de K voor Kynetisch ( Bewegingsenergie omzetten in energie in de batterij (rem-energie). ES is de batterij (Energy Store) en CE is een software component (Control Electronics).
En de MGU-H is dus de generator/motor die aan de turbo gekoppeld is, terwijl de -K aan de aandrijfkant zit waar hij dus remenergie kan harvesten of juist een extra powerboost kan geven op de aandrijving.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
ATS schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 16:33:
[...]

En de MGU-H is dus de generator/motor die aan de turbo gekoppeld is, terwijl de -K aan de aandrijfkant zit waar hij dus remenergie kan harvesten of juist een extra powerboost kan geven op de aandrijving.
Kijk en zo leren we steeds een beetje meer.

Is mijn vraag waarom zou een CE kapot gaan? Dat is toch software. Ik snap dat deze steeds opnieuw geprogrammeerd moet worden en dat er bugs ontstaan. Maar echt kapot? Hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Denk je dat die software in de cloud draait? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
:F
Stom van me. Zal 'maandag' zijn denk ik.

[ Voor 151% gewijzigd door Jasphur op 10-10-2016 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Jasphur schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 16:38:
[...]

Kijk en zo leren we steeds een beetje meer.

Is mijn vraag waarom zou een CE kapot gaan? Dat is toch software. Ik snap dat deze steeds opnieuw geprogrammeerd moet worden en dat er bugs ontstaan. Maar echt kapot? Hoe dan?
De CE is een hoogspanningselement dat AC/DC converteert tussen de MGU-H/K en de ES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 16:35
Arrne schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 16:41:
Denk je dat die software in de cloud draait? :+
Als nog knap dat het dan zo lang mee gaat. bedoel ik werk in de it en ik weet dat harde schijven of ssd nou niet bepaald fan zijn van harde trillingen en hitte, maar hun zullen wel speciale hitte bestendige chips ofzo.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:37
JackBol schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 16:46:
[...]

De CE is een hoogspanningselement dat AC/DC converteert tussen de MGU-H/K en de ES.
CE is Control Electronics? Is dat niet gewoon de CPU van de boel? In principe gaan ze alleen stuk bij harde crashes.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ja of wat bij gewone wagens de ECU is, dacht ik.

[url="file:///Users/Vormgeving/Downloads/formula_one_-_technical_regulations_-_2016.pdf"]Bladzijde 34[/url]. Hoofdstuk 8.2

[ Voor 57% gewijzigd door Jasphur op 10-10-2016 17:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Social media blijft grappige berichten opleveren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kH8PbqAN5vOxR1M0JiikM7q0/full.png

hardware-lover schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 15:20:
Carlos Sainz guest blog: “It was like telling me I’m not as good as Max Verstappen when I believe I am”
...
When Max Verstappen was promoted to Red Bull, people tend to forget that was also a tough period for me, not only for Daniil Kvyat. For me it was difficult to understand not being the chosen one.

And in some ways, the results I scored in Barcelona, Monaco, Canada consecutively was to say to Red Bull ‘you’ve got it, not wrong, but you could have also chosen me. I’m really angry about this and I also want to get to that position.’ For me it was like telling me I’m not as good as Max when I believe I am as good or better, as every Formula 1 driver does. So it was a tough period for me but I said, ‘it’s my time to prove what I can do.’

...
Eigenlijk schrijft SAI hier niet zo heel veel nieuws... Dit heeft hij allemaal vorig en dit seizoen al gezegd.. SAI kan misschien wel goed zijn, een stoeltje bij RBR lijkt uitgesloten. Sterker nog. Ik zie hem niet na 2017 nog bij STR rijden..

[afbeelding]
Valt me op dat de mercedes teams vaak nog maar op 3 elementen zitten. Wat dat betreft doen Honda & 1 mercedes rijder het wel belachelijk slecht.

Boulevard modus:

Geri Horner lijkt zwanger te zijn.. gefeliciteerd Geri & Christian.. *O*
Afbeeldingslocatie: http://formula.hu/uploads/F1_Kepek/halliwell_horner.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door nachtnet op 10-10-2016 17:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Señor Sjon schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 16:59:
[...]

CE is Control Electronics? Is dat niet gewoon de CPU van de boel? In principe gaan ze alleen stuk bij harde crashes.
Een CE en een ECU zijn twee verschillende dingen en een 2016-spec F1 wagen heeft beide.

Een CE is onderdeel van de PU en moet dus gehomologeerd worden (vandaar dat ze de CE mee tellen bij de PU onderdelen). Iedere motorbouwer heeft dus zijn eigen CE.

Een CE heeft een low voltage kant waar alle PU besturingslogic zit, maar dit is niet de kant die gewoonlijk 'kapot' gaat.
De CE heeft namelijk ook hoogspanningscircuits die AC die vanuit de MGU-H/K komt (dit zijn feitelijk gewoon electromotoren) kan rerouten (van H naar K en vice versa) door middel van relais. Daarnaast kan de CE ook de AC converteren naar 24v DC voor opslag in de ES. Aangezien de ES feitelijk gewoon batterijen zijn kan je daar geen AC rechtstreeks in opslaan. Deze hoogspanningscircuits zijn onderhevig aan slijtage.

De ECU is een standaard onderdeel die hetzelfde is op alle wagens. In 2016 is het een McLaren TAG-320. De ECU verzamelt alle informatie van de onboard sensors (incluis gaspedaal en rem) en relayed deze informatie naar andere systemen (o.a. voor het drive/brake by wire systeem) maar ook naar de centrale FOM computers via radio. FOM koppelt deze telemetrie uit naar de teams zodat ze toegang hebben tot de onboard data.

De informatie voor deze plaatjes komen bijv. uit de ECU.
Afbeeldingslocatie: https://video.skysports.com/g2OGI3NDE6emyO5zLq4X4ZetwwB2kulu/Ut_HKthATH4eww8X4xMDoxOjBzMTt2bJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

In Japan hadden ze in ieder geval geen rekening gehouden met de minimumleeftijd voor alcohol. Die is daar 20, maar Max zat gewoon lekker aan de champagne :Y)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-10 12:59
Gezien alle absurde regels die de FIFA oplegt kan de FIA misschien ook wel voor elkaar krijgen dat er uitzonderingen op regels zijn voor ze. Of het kon niemand iets schelen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:06

[afbeelding]
Valt mij op hoe betrouwbaar de klantenmotoren van Mercedes zijn, bijna alles staat daar bij de verschillende teams nog op 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:37
Die Mercedesklanten doen dat om 1.5m te besparen. Ze leveren daarvoor performance in. Sowieso hebben ze al niet de kwalificatiemodus die het Mercedesteam heeft.

Overigens onzinnige besparing aangezien ze met liefde 3 miljoen aan vleugeltjes uitgeven terwijl je met een extra motor ook meer vermogen kan aanspreken. Ze hoeven minder lang mee te gaan.

[ Voor 37% gewijzigd door Señor Sjon op 10-10-2016 21:16 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:35
Zoek de verschillen op Wikipedia

Wiki van Max verstappen

NL versie

Wikipedia: Max Verstappen (coureur)

EN versie

Wikipedia: Max Verstappen

Om het makkelijk te maken kijk onderaan bij Formulewagens/Career history 2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Verkeerde motor? :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

nachtnet schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 17:11:
[...]

Eigenlijk schrijft SAI hier niet zo heel veel nieuws... Dit heeft hij allemaal vorig en dit seizoen al gezegd.. SAI kan misschien wel goed zijn, een stoeltje bij RBR lijkt uitgesloten. Sterker nog. Ik zie hem niet na 2017 nog bij STR rijden..
Sainz is wat dat betreft genaaid ja. Is door RBR "verboden" evt over te stappen naar Renault. Ik gok dat RBR Sainz als backup plan ziet voor het geval Daniel of Max vroegtijdig besluit te vertrekken. Dat Sainz toch stiekem ook wel een beter zitje verdiend dan de STR slaan ze denk ik even over.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Destruction schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 23:55:
[...]

Sainz is wat dat betreft genaaid ja. Is door RBR "verboden" evt over te stappen naar Renault. Ik gok dat RBR Sainz als backup plan ziet voor het geval Daniel of Max vroegtijdig besluit te vertrekken. Dat Sainz toch stiekem ook wel een beter zitje verdiend dan de STR slaan ze denk ik even over.
Als de Renault (TAG-Heuer) motor het in de STR goed doet, en STR bouwt een goed chassis, zou STR nog wel een jaartje voor P4/5 in constructeurs kunnen strijden. Daarna SAI naar FER? (of toch renault als deze echt een grote stap maakt?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Goh wat is hij genaaid zeg.. Hij heeft nu aantal races waar de auto wat minder is en hij is vervolgens alleen aan het janken. Daarnaast de laatste twee races verslagen door Kyvat. Hij moet zich focussen op presteren in de auto en stoppen met alle onzin daaromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-10 15:50

Stoffel

Engineering the impossible

Of heeft iemand Räikkönen uitgelegd hoe Wikipedia werkt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 00:14:
[...]

Goh wat is hij genaaid zeg.. Hij heeft nu aantal races waar de auto wat minder is en hij is vervolgens alleen aan het janken. Daarnaast de laatste twee races verslagen door Kyvat. Hij moet zich focussen op presteren in de auto en stoppen met alle onzin daaromheen.
Eens dat Sainz al snel begint te huilen als het ff niet meezit, in welke vorm dan ook, maar het is zeker geen pannekoek. Dat Kvyat 'm de laatste 2 races verslagen heeft is niet meer dan normaal imo, dat had direct vanaf Spanje al zo moeten zijn aangezien Kvyat flink meer ervaring heeft.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Sainz zal vast wel een goede coureur zijn maar ook eentje die het niet lijkt te kunnen hebben dat hij niet alles krijgt was hij wil, meteen. Vanaf het begin was het eigenlijk wel duidelijk dat Max beter zou zijn dan Sainz en dat bleek ook zo te zijn. Het falen van Kyvatt gaf de doorslag waardoor Max opeens doorschoof. Toen reed Sainz een paar goede races maar dat lijkt nu ook wel voorbij. Hij moet gewoon eens stoppen met de slachtofferrol en stoppen met het idee dat hij de beste is maar niet wordt begrepen.

Zonder de Max bril op durf ik wel te stellen dat Max nu al een van de, zo niet de beste coureur is in F1 op het moment. Dat zeg ik omdat hij consistent is en eigenlijk alle kenmerken van een winnaar heeft. Hij is snel, uitstekend in inhalen en verdedigen, heeft goed inzicht van de mogelijkheden en beperkingen van de auto, lijkt bijna een 6de zintuig te hebben qua flow van de race, kan banden sparen, durft het hele circuit te gebruiken zoals niemand anders dat doet en presteert boven verwachting. De enige coureur die ik persoonlijk acht in zijn buurt te zijn of gelijkwaardig is Vettel. Vettel zit alleen in een waardeloze situatie en kan geen realistische concurrent zijn.

Rosberg is in de vorm van zijn leven en verdient dit kampioenschap. Riccardo zegt zelf al dat Max hem tot nieuwe hoogte brengt. Hij presteerde ook niet geweldig toen hij nog met Kyvatt zat en is minder compleet dan Max. Hamilton bereid zich vrij stelselmatig slecht voor op races. Problemen met de automodus of geen verkenning van het circuit verhullen niet dat hij gewoon in een belachelijk goede auto zit en daarom zo makkelijk mee kan komen. Raikkonen is goed maar ook niet bijzonder.

Vettel blijft zo over. Hij doet zijn huiswerk zeker en heeft al laten zien dat hij heel wat kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:49
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 01:05:
Sainz zal vast wel een goede coureur zijn maar ook eentje die het niet lijkt te kunnen hebben dat hij niet alles krijgt was hij wil, meteen. Vanaf het begin was het eigenlijk wel duidelijk dat Max beter zou zijn dan Sainz en dat bleek ook zo te zijn. Het falen van Kyvatt gaf de doorslag waardoor Max opeens doorschoof. Toen reed Sainz een paar goede races maar dat lijkt nu ook wel voorbij. Hij moet gewoon eens stoppen met de slachtofferrol en stoppen met het idee dat hij de beste is maar niet wordt begrepen.

Zonder de Max bril op durf ik wel te stellen dat Max nu al een van de, zo niet de beste coureur is in F1 op het moment. Dat zeg ik omdat hij consistent is en eigenlijk alle kenmerken van een winnaar heeft. Hij is snel, uitstekend in inhalen en verdedigen, heeft goed inzicht van de mogelijkheden en beperkingen van de auto, lijkt bijna een 6de zintuig te hebben qua flow van de race, kan banden sparen, durft het hele circuit te gebruiken zoals niemand anders dat doet en presteert boven verwachting. De enige coureur die ik persoonlijk acht in zijn buurt te zijn of gelijkwaardig is Vettel. Vettel zit alleen in een waardeloze situatie en kan geen realistische concurrent zijn.

Rosberg is in de vorm van zijn leven en verdient dit kampioenschap. Riccardo zegt zelf al dat Max hem tot nieuwe hoogte brengt. Hij presteerde ook niet geweldig toen hij nog met Kyvatt zat en is minder compleet dan Max. Hamilton bereid zich vrij stelselmatig slecht voor op races. Problemen met de automodus of geen verkenning van het circuit verhullen niet dat hij gewoon in een belachelijk goede auto zit en daarom zo makkelijk mee kan komen. Raikkonen is goed maar ook niet bijzonder.

Vettel blijft zo over. Hij doet zijn huiswerk zeker en heeft al laten zien dat hij heel wat kan.
Mee eens, alleen denk ik dat Alonso ook belachelijk goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-10 07:36

PauseBreak

derp!

Señor Sjon schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 21:14:
Die Mercedesklanten doen dat om 1.5m te besparen. Ze leveren daarvoor performance in. Sowieso hebben ze al niet de kwalificatiemodus die het Mercedesteam heeft.

Overigens onzinnige besparing aangezien ze met liefde 3 miljoen aan vleugeltjes uitgeven terwijl je met een extra motor ook meer vermogen kan aanspreken. Ze hoeven minder lang mee te gaan.
Ze hebben dezelfde settings, maar mogen die minder vaak gebruiken. Althans, dat is wat voorbij kwam in het afgelopen verslag van de race. Mercedes laat de coureurs 12x de hoogste mode gebruiken tijdens een race, waar de klantenteams dat maar 2x mogen doen. Dat zou dus ook wel verklaren waarom Mercedes meer spulletjes heeft verbruikt dan haar klantenteams.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Arjantje72 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 07:21:
[...]

Mee eens, alleen denk ik dat Alonso ook belachelijk goed is.
Hamilton kan ook een beetje sturen, Kimi ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:36
Migrator schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 17:40:
[...]

In Japan hadden ze in ieder geval geen rekening gehouden met de minimumleeftijd voor alcohol. Die is daar 20, maar Max zat gewoon lekker aan de champagne :Y)
Tsja een gesloten privé feest he, wellicht tot het dan anders is.
Net als dat kinderen onder de 18 geen biertje mogen kopen, mogen die dat thuis wel drinken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

[...]

Sainz zal ook wel een 2+1 clausule in z'n contract gehad hebben, maar hij wilde zo graag in de F1 blijven dat hij voordat he silly season goed en wel begonnen was, hij al bereid was om ieder contract te tekenen. RBR heeft hier gebruik van gemaakt.

Er was toen al bekend dat er in Williams, Renault en misschien zelfs Ferrari rijderswissels aan zaten te komen. Met zijn kwaliteiten had hij moeten afwachten en RBR laten zweten.

Ik denk dat Sainz bij Renault beter op z'n plek zit dan bij STR. Als het Enstone team weer in vorm komt volgend jaar, zullen ze consequent boven STR kunnen eindigen. Kan je het voorstellen? Sainz en Hulkenberg samen in de Renault?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

LopendeVogel schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 08:50:
[...]

Tsja een gesloten privé feest he, wellicht tot het dan anders is.
Net als dat kinderen onder de 18 geen biertje mogen kopen, mogen die dat thuis wel drinken hoor.
Wetgeving geldt niet alleen in publieke ruimtes. Ik mag in mijn woonkamer niet iemand vermoorden omdat het privé is. Ik denk dat ze dat in de US of A niet hoeven te proberen om Max alcohol te geven, mocht hij op het podium eindigen. Volgens mij heeft COTA de Capri Sun al klaar staan (las ik hier ergens in het topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:36
JackBol schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 08:53:
[...]

Wetgeving geldt niet alleen in publieke ruimtes. Ik mag in mijn woonkamer niet iemand vermoorden omdat het privé is. Ik denk dat ze dat in de US of A niet hoeven te proberen om Max alcohol te geven, mocht hij op het podium eindigen. Volgens mij heeft COTA de Capri Sun al klaar staan (las ik hier ergens in het topic).
Nja Capri Sun is ook zoiets, waarom dan niet de Jip en Janneke champagne van de hema?
Pagina: 1 ... 8 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2016 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1