[F1] Seizoen 2016 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 47 Laatste
Acties:
  • 280.459 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Voor de mensen die via sky de race van Maleisie hadden gekeken; tijdens de gridwalk van MB kwam hij steward Derek Warwick tegen en vroeg hem wat hij verwachtte van de race. Warwick gaf toen aan dat hij hoopte dat Hamilton zou winnen. Nogal een gedurfde uitspraak voor een steward!

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Tja, het zijn soms net mensen.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:20

Destruction

(ex-)Automonteur

Wom schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 11:23:
Renault schijnt nogal wat lijntjes uitgegooid te hebben. Kan ik mij nog wel iets bij indenken.
Renault schijnt ook bij RB aan te hebben geklopt voor Sainz, die hem dan weer aan z'n contract hebben gehouden. Hij moet toch ergens balen.. Zolang Ricciardo en Verstappen bij RBR zitten komt-ie binnen RB niet verder en een kans buiten RB is hem nu door z'n neus geboord.

Het zal mij benieuwen wie er uiteindelijk de opvolger word van Massa. Stroll zou een kandidaat met goede papieren zijn, maar zijn er verder nog kandidaten?

btw, wil iedereen stoppen met berichten posten die in andere topics thuis horen? Nu hebben we elke keer moderators die posts gaan verschuiven waardoor bookmarks niet meer kloppen en je een kwartier moet zoeken voor je hebt gevonden waar je gebleven was met meelezen.. Bedankt

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Destruction schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:35:
[...]

Renault schijnt ook bij RB aan te hebben geklopt voor Sainz, die hem dan weer aan z'n contract hebben gehouden. Hij moet toch ergens balen.. Zolang Ricciardo en Verstappen bij RBR zitten komt-ie binnen RB niet verder en een kans buiten RB is hem nu door z'n neus geboord.
Dat zou eigenlijk wel raar zijn. Riccardo is voorlopig een blijvertje en no way dat ze Max laten gaan. Misschien als Mercedes het contract afkoopt voor een miljard euro ofzo. :P

Saintz kan zo niet naar RBR. Hem doorschuiven aan Renault levert je nog wat op en dan kan je Gasly een stoeltje geven bij STR.
btw, wil iedereen stoppen met berichten posten die in andere topics thuis horen? Nu hebben we elke keer moderators die posts gaan verschuiven waardoor bookmarks niet meer kloppen en je een kwartier moet zoeken voor je hebt gevonden waar je gebleven was met meelezen.. Bedankt
Hier zou ik aan willen toevoegen dat dit zeer gewenst is zodat we niet steeds reacties hoeven te verplaatsen. :Y)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-10 16:29
JackBol schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 06:45:
Voor de mensen die via sky de race van Maleisie hadden gekeken; tijdens de gridwalk van MB kwam hij steward Derek Warwick tegen en vroeg hem wat hij verwachtte van de race. Warwick gaf toen aan dat hij hoopte dat Hamilton zou winnen. Nogal een gedurfde uitspraak voor een steward!
Dat was mij ook al opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Destruction schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:35:
[...]

Het zal mij benieuwen wie er uiteindelijk de opvolger word van Massa. Stroll zou een kandidaat met goede papieren zijn, maar zijn er verder nog kandidaten?

Sainz zal vast balen dat hij niet met de manor om de laatste plek kan vechten volgend jaar ;)

(Renault schijnt qua budget nog flink krap te zitten voor volgend jaar)

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 04-10-2016 21:21 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 20:09:
[...]

Dat zou eigenlijk wel raar zijn. Riccardo is voorlopig een blijvertje en no way dat ze Max laten gaan. Misschien als Mercedes het contract afkoopt voor een miljard euro ofzo. :P

Saintz kan zo niet naar RBR. Hem doorschuiven aan Renault levert je nog wat op en dan kan je Gasly een stoeltje geven bij STR.
Vanuit RBR oogpunt snap ik het wel... "levert nog wat op" is voor Red Bull geen argument... en stel dat Max of Daniel geblesseerd raakt ofzo... dan hebben ze liever dat Sainz de honeurs waarneemt dan Kvyat of Gasly... Of Stel dat Ricciardo volgend jaar een niet te weigeren aanbod krijgt van de rode rakkers, net als Vettel vorig jaar... Red Bull zou wel gek zijn als ze hun beste vervanger voor een habbekrats zouden weggeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
P.O. Box schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 22:10:
[...]

en stel dat Max of Daniel geblesseerd raakt ofzo... dan hebben ze liever dat Sainz de honeurs waarneemt dan Kvyat of Gasly..
Daar hebben ze Buemi voor. Zou genant zijn voor hem als hij als reservecoureur overgeslagen zou worden.

Er was plek bij RBR plek voor 1 nieuwe coureur naast Ricciardo de komende jaren, en Max heeft die wedstrijd overtuigend gewonnen van Sainz en Kyvat. Dat is jammer voor hen, maar RB is daar dan ook keihard in dat er voorlopig simpelweg geen plek voor ze is. Enige wat ze kunnen hopen is een vertrek van Ricciardo of Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
YakuzA schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 21:20:
[...]

(Renault schijnt qua budget nog flink krap te zitten voor volgend jaar)
Ik vind dat het enige echte minpunt aan deze sport. Die torenhoge kosten met minimale budgetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Jasphur op 05-10-2016 08:40 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:11
Maar die minimale budgetten zijn al gigantische bedragen ... kan je in andere klasses leuke dingen mee doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Nu online
Lijstje met budgetten van dit jaar.

Toch echt mega verschillen tussen de eerste en de laatste.

1. Mercedes: 470 miljoen euro
2. Ferrari: 470 miljoen euro
3. Red Bull: 440 miljoen euro
4. McLaren: 350 miljoen euro
5. Renault: 250 miljoen euro
6. Toro Rosso: 135 miljoen euro
7. Williams: 130 miljoen euro
8. Force India: 100 miljoen euro
9. Haas 100: miljoen euro
10. Sauber: 90 miljoen euro
11. Manor: 90 miljoen euro

bron

Wat bedoelen ze hier eigenlijk mee?
Tot slot wordt de teams ook prijzengeld toegekend naargelang hun prestaties het seizoen voordien of hun historische waarde voor de sport.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-10 17:00
Een team als Ferrari heeft veel historische waarde voor de F1 en krijgt meer prijzengeld daarom. ZIe deze verdeling van het 2015 geld:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.totalsportek.com/wp-content/uploads/2014/12/formula-one-profit-distribution.jpg

http://www.totalsportek.com/f1/formula-1-prize-money/

[ Voor 6% gewijzigd door Bigfoot op 05-10-2016 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:22
Dat heeft betrekking op Ferrari, die krijgen elk jaar alleen al voor het meedoen een miljoen of 70 bijgestort omdat ze zogenaamd onmisbaar zijn voor de sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-10 15:03
B-Real schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 09:10:
Dat heeft betrekking op Ferrari, die krijgen elk jaar alleen al voor het meedoen een miljoen of 70 bijgestort omdat ze zogenaamd onmisbaar zijn voor de sport.
FTFY ;)

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Nu online
Damn. Wat een bedragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Bigfoot schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 09:10:
Een team als Ferrari heeft veel historische waarde voor de F1 en krijgt meer prijzengeld daarom. ZIe deze verdeling van het 2015 geld:

[afbeelding]

http://www.totalsportek.com/f1/formula-1-prize-money/
Dat die chart van 2015 is lijkt me sterk. Iets met Caterham en een eerste plaats van RBR. 2013 denk ik? ;)
Je hebt gelijk, de Ferrari's rijden rond om ingehaald te worden door Max&Daniel en zijn dus heel nuttig >:) :+

[ Voor 91% gewijzigd door Migrator op 05-10-2016 09:25 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:39

sjaool

Every life should have 9 cats

Als Ferrari, Mercedes of Red Bull opstapt is er vast wel een ander team dat instapt. ;)

Er zijn geheid automerken die ook wel belangstelling hebben maar worden tegengehouden door het feit dat deze merken meedoen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:41

Wom

Het is voor een kampioenschap natuurlijk wel belangrijk dat er sterke namen deelnemen. Hoeveel geld dat mag kosten laat ik even in het midden, maar door het feit dat een merk als Ferrari meedoet krijgt de F1 wel een bepaalde uitstraling. En dan nog meer bij mensen die de formule 1 niet actief volgen verwacht ik. Kunt het zien als een vorm van marketing natuurlijk.

Daarbij is de verwevenheid van Ferrari en de F1 natuurlijk duidelijk aanwezig. Neemt niet weg dat naar mijn idee teams die lang meedoen ook een dergelijke bijdrage zouden moeten krijgen. Teams als McLaren en Williams zijn klinkende namen met dominante periodes, dus ook daar zit wel een waarde voor de F1 in denk ik.

Iets wat je ook ziet bij de Formule E*, daar willen ook steeds meer sterkere merken zich binden aan het kampioenschap, iets wat het aanzien en de marktwaarde vergroot natuurlijk.

* even vloeken in de kerk :P

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Migrator schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 09:18:
Dat die chart van 2015 is lijkt me sterk. Iets met Caterham en een eerste plaats van RBR. 2013 denk ik? ;)
Op diezelfde pagina staat dan ook het prijzengeld overzicht van 2015.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nSdDHOY.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Nu online
Lijstje met voormalige F1 contructeurs van Wiki

AFM · AGS · Alfa Romeo · Alta · Amon · Andrea Moda · Apollon · Arrows · Arzani-Volpini · Aston Butterworth · Aston Martin · ATS (Duitsland) · ATS (Italië) · BAR · Behra-Porsche · Bellasi · Benetton · BMS · BMW · Boro · Brabham · Brawn · BRM · BRP · Bugatti · Caterham · Cisitalia · Coloni · Connaught · Connew · Cooper · Cosworth · Dallara · De Tomaso · Delahaye · Derrington-Francis · Eagle · Eiffelland · Embassy Hill · Emeryson · EMW · ENB · Ensign · ERA · EuroBrun · Ferguson · FIRST · Fittipaldi · Fondmetal · Footwork · Forti · Frazer Nash · Fry · FWRC · Gilby · Gordini · Greifzu · Haas Lola · Hesketh · Honda · HRT · HWM · Jaguar · JBW · Jordan · Kauhsen · Klenk · Kojima · Kurtis Kraft · Lancia · Larrousse · LDS · LEC · Leyton House · Life · Ligier · Lola · Lotus (1958-1994) · Lotus (2010-2011) · Lotus (2012-2015) · Lyncar · Maki · March · Martini · Maserati · Matra · MBM · McGuire · Merzario · Midland · Milano · Minardi · Modena · Onyx · OSCA · Osella · Pacific · Parnelli · Penske · Porsche · Prost · RAM · Realpha · Rebaque · Reynard · Rial · Scarab · Scirocco · Shadow · Shannon · Simtek · Spirit · Spyker · Stebro · Stewart · Super Aguri · Surtees · Talbot · Talbot-Lago · Tec-Mec · Tecno · Theodore · Token · Toleman · Toyota · Trojan · Tyrrell · Vanwall · Veritas · Virgin · Wolf · Zakspeed

Zitten interessante namen tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:53
Jasphur schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 09:05:
bron

Wat bedoelen ze hier eigenlijk mee?
[...]
Volgens mij zijn er in het verleden lijstjes over langsgekomen, komt kort op het volgende neer:
Teams als Ferrari/Mercedes/Red Bull krijgen extra geldt omdat ze langere tijd actief zijn in de sport en dit komt dan bovenop het prijzengeld wat je krijgt voor de positie in het kampioenschap.

Ferrari krijgt bijvoorbeeld al een groot deel alleen al omdat ze vanaf het begin/lange tijd erbij zijn.
(Correct me if I am wrong, misschien heeft iemand ook een oudere lijst bij de hand toevallig?)

EDIT:
Wat hierboven dus staat.
Ik was dus te lang bezig met mijn bericht. :o (of ik had geen actuele pagina voor me.)

[ Voor 7% gewijzigd door Ithric op 05-10-2016 09:44 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:06

Player1S

Probably out in the dark

http://www.autosport.com/...sts-making-halo-removable

Ja joh. Laten we iets wat supersterk moet zijn verwijderbaar maken. Wat kan er mis gaan? 8)7

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Dat de constructie stevig genoeg is om impacts van buitenaf op te vangen sluit imho geenszins uit dat hij van binnenuit makkelijk los te halen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Nu online
L1nt schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 09:43:
http://www.autosport.com/...sts-making-halo-removable

Ja joh. Laten we iets wat supersterk moet zijn verwijderbaar maken. Wat kan er mis gaan? 8)7
Op zich geen verkeerde gedachte. Als de Halo MAG in de weg zat had gezeten hadden we misschien wel een tweede Lauda. Maar ik kan mij voorstellen dat je springveren bij de aansluiting plaatst die de coureur kan laten ontspannen waarmee de Halo los schiet (een paar centimeters oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

sjaool schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 09:23:
[...]

Als Ferrari, Mercedes of Red Bull opstapt is er vast wel een ander team dat instapt. ;)

Er zijn geheid automerken die ook wel belangstelling hebben maar worden tegengehouden door het feit dat deze merken meedoen.
Mercedes of Red Bull misschien. Maar Ferrari heeft wereldwijd enorme brand-recognition en marketing-power.
Als Ferrari uit de F1 stapt en een eigen kampioenschap opricht zou dat uiteindelijk het einde van F1 betekenen.

Het is overigens geen 70M$ maar 2.5% van de hele F1 omzet. Schijnbaar is het nodig om ze aan boord te houden. Bernie geeft dit geld echt niet voor niets weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:39

sjaool

Every life should have 9 cats

Toch blijf ik er bij dat de F1 best zonder Ferrari zou kunnen bestaan. Of we dat willen is natuurlijk een tweede. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Migrator schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 09:47:
Dat de constructie stevig genoeg is om impacts van buitenaf op te vangen sluit imho geenszins uit dat hij van binnenuit makkelijk los te halen is.
Iets wat kan bewegen kan los laten

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-10 01:09

Martinspire

Awesomeness

L1nt schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 10:13:
[...]

Dan heb je niet genoeg duct tape gebruikt :+

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Martinspire schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 10:15:
[...]

Maar dan kan ie ook niet meer los wanneer het moet :+

of moet de rijder flesje WD40 mee nemen?

[ Voor 8% gewijzigd door Player1S op 05-10-2016 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-10 14:51
Hoewel ik een groot Ferrari fan ben kan denk ik de F1 wel zonder Ferrari of iig ze hoeven van mij er niet 70 miljoen dollar elk jaar in te steken om ze te betalen omdat ze al zo lang in de F1 zitten. De F1 zonder ferrari zou voor mij wel een stuk minder interessant in het begin zijn en 'kaal' lijken maar denk dat dat iets waar je even overheen moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Fugitive2008 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 10:23:
Hoewel ik een groot Ferrari fan ben kan denk ik de F1 wel zonder Ferrari of iig ze hoeven van mij er niet 70 miljoen dollar elk jaar in te steken om ze te betalen omdat ze al zo lang in de F1 zitten. De F1 zonder ferrari zou voor mij wel een stuk minder interessant in het begin zijn en 'kaal' lijken maar denk dat dat iets waar je even overheen moet komen.
Hangt voornamelijk af van wanneer Ferrari er eventueel uit zou stappen.
Als het Ferrari van 93-95 had gezegd dat ze zouden stoppen had het vrijwel geen impact gehad. Lotus en Brabham waren hen dan al voor gegaan dus nog een grote naam uit het verleden meer of minder....
Had Ferrari dat gezegd in de hoogtijdagen met Schumacher dan had je F1 net zo goed kunnen opdoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 21:11
L1nt schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 10:16:
[...]

Maar dan kan ie ook niet meer los wanneer het moet :+

of moet de rijder flesje WD40 mee nemen?
Lol ook handig als je tijdens racen iets hoort piepen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Nu online
Martinspire schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 10:15:
[...]

Zou Haas ook weten van dit product? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-10 14:51
L1nt schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 10:27:
[...]

Als het Ferrari van 93-95 had gezegd dat ze zouden stoppen had het vrijwel geen impact gehad. Lotus en Brabham waren hen dan al voor gegaan dus nog een grote naam uit het verleden meer of minder....
Had Ferrari dat gezegd in de hoogtijdagen met Schumacher dan had je F1 net zo goed kunnen opdoeken.
True words my man, denk dat ze nog behoorlijk teren op die zegen reeks van schumi maar dat ook enigszins aan het weg ebben is. Als ze nou eens af en toe nog eens als eerste over de streep zouden komen zouden ze misschien zo een status als Rossi (MotoGP) kunnen volhouden. Niet de laatste jaren een WK gewonnen maar wel ongelooflijk populair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Nu online
[...]

Als Mercedes en RedBull zo doorgaan verdwijnt Ferrari vanzelf een beetje naar de achtergrond. Maar ik verwacht dat Ferrari altijd een plekje in de F1 houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

L1nt schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 10:13:
[...]

Dat heeft Haas dit weekend gedemonstreerd ja :+

Het draait allemaal om risicobeperking. Met een vastzittende halo reduceer je (heel) veel van de risico's van hogesnelheidsongelukken (zoals MAG in België), maar introduceer je onveiligheid bij ongelukken als brand, waar je snel je auto uit moet (zoals MAG in Maleisië). Met een 'los' zittende halo reduceer je minder van de risico's bij het eerste type ongeluk (maar nog altijd is het veiliger dan zonder halo) en heb je weinig impact op het tweede type ongeluk. Je kunt je hopelijk wel voorstellen dat een oplossing die veilig is in bijna alle situaties de voorkeur geniet boven eentje die de risico's van het ene ongeluk flink beperkt en die van de ander flink laat toenemen ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:33
Duurt nog even voor het GP Japan topic open is... maar Red Bull is weer lekker bezig met de build up..

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ct-XU7zWIAESdtG.jpg

&

een fantastische track-video van Suzuka met VES.
http://www.redbull.com/en...67/carrera-track-previews

Will Buxton lijkt ook weer aanwezig..
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ct-dF9CWYAEUAbi.jpg:large _/-\o_ _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ct-QAAXXYAE4gFK.jpg:large

[ Voor 24% gewijzigd door nachtnet op 05-10-2016 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 27-10 01:09

Martinspire

Awesomeness

Jasphur schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 10:28:
[...]

Zou Haas ook weten van dit product? :o
Daar hangt die hele auto mee aan elkaar volgens mij... :X

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Haas had toch het grootste gedeelte van de componenten bij Ferrari ingekocht? Of zouden hun 'in-elkaar-schroef-skills' niet zo fameus zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Nu online
nachtnet schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:00:
Duurt nog even voor het GP Japan topic open is... maar Red Bull is weer lekker bezig met de build up..

[afbeelding]

&

een fantastische track-video van Suzuka met VES.
http://www.redbull.com/en...67/carrera-track-previews

Will Buxton lijkt ook weer aanwezig..
[afbeelding] _/-\o_ _/-\o_
[afbeelding]
haha Dat filmpje op de RB site! Top!
Wom schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:04:
Haas had toch het grootste gedeelte van de componenten bij Ferrari ingekocht? Of zouden hun 'in-elkaar-schroef-skills' niet zo fameus zijn dan?
Correct wat de de onderdelen betreft.

[ Voor 23% gewijzigd door Jasphur op 05-10-2016 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 12:10
Jasphur schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 10:34:
[...]
Als Mercedes en RedBull zo doorgaan verdwijnt Ferrari vanzelf een beetje naar de achtergrond. Maar ik verwacht dat Ferrari altijd een plekje in de F1 houdt.
Dat laatste is een beetje een kip-ei verhaal. Ferrari krijgt een zo onvoorstelbaar idioot basisbedrag dat ze de boel bijna bewust moeten saboteren om niet vooraan mee te doen. Niet dat ze dat niet proberen overigens.

Wat dat betreft zullen de Italianen ook wel bevreesd zijn voor de plannen van Liberty Global. Amerikaanse (motor-) sporten zijn doordrenkt van systemen waarmee zoveel mogelijk een level-playing-field wordt gecreëerd. Kans is vrij groot dat de voorkeurspositie van Ferrari binnenkort wel eens ten einde zou kunnen zijn.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Nu online
We gaan het zien, we gaan het meemaken. Ik ben nieuwsgierig naar de input van Liberty Global.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

nachtnet schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:00:

[afbeelding]
Ik heb een andere variant van die foto gezien :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/syEFdYFeFRHhJgZjeEI2b1II/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-10 21:29
alexbl69 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:44:
[...]

Dat laatste is een beetje een kip-ei verhaal. Ferrari krijgt een zo onvoorstelbaar idioot basisbedrag dat ze de boel bijna bewust moeten saboteren om niet vooraan mee te doen.
7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Migrator schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:50:
[...]

Ik heb een andere variant van die foto gezien :)
[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://image1.redbull.com/rbx00498/0010/1/1310/737/445/gallery/images/tky_002.jpg
Afbeeldingslocatie: https://image3.redbull.com/rbx00498/0010/1/1310/737/445/gallery/images/tky_007.jpg
Afbeeldingslocatie: https://image2.redbull.com/rbx00498/0010/1/1310/737/445/gallery/images/tky_010.jpg
Afbeeldingslocatie: https://image3.redbull.com/rbx00498/0010/1/1310/737/445/gallery/images/tky_012.jpg
Volgens mij vrijwel onmogelijk weinig speling naar het wegdek...

op de discussie over verdeling van het geld.. De Gratis bonus voor Ferrari is bijna gelijk aan het hele budget van bv sauber, manor en zelfs Haas. (daar zou best wat gelijkheid in aangebracht mogen worden..)

[ Voor 5% gewijzigd door nachtnet op 05-10-2016 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Laatst online: 13:09
Volgens mij hebben die twee best veel lol samen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
nachtnet schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 12:06:
[...]
op de discussie over verdeling van het geld.. De Gratis bonus voor Ferrari is bijna gelijk aan het hele budget van bv sauber, manor en zelfs Haas. (daar zou best wat gelijkheid in aangebracht mogen worden..)
Volgens mij is er met de verdeelsleutel niet zo veel mis. Je kunt discussiëren of de 5% extra bonus voor Ferrari terecht is maar als je deze schrapt betekent het niet dat dit er bij andere teams bijkomt.. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:37
Danielson schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 12:11:
Volgens mij hebben die twee best veel lol samen! :)
Klopt! En dat merk je ook weer terug op het asfalt dat ze elkaar genoeg respecteren om elkaar niet er vanaf te kegelen!
Denk dat beiden profijt van elkaar hebben door elkaar te pushen beter te worden. VES leert van RIC en RIC moet hard genoeg zijn best doen om niet ingehaald te worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:22
Toch denk ik dat het allemaal tijdelijk is. Zodra Verstappen en Ricciardo in dezelfde situatie als Hamilton en Rosberg komen zal de sfeer daar ook wel veranderen.

Seizoen 2016 is voor Red Bull en haar rijders eigenlijk een "weggegooid seizoen". De titels zitten er niet meer in, dus het is niet nodig om onderling op het scherpst van de snede te strijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Laatst online: 25-10 10:28
B-Real schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 12:56:
Toch denk ik dat het allemaal tijdelijk is. Zodra Verstappen en Ricciardo in dezelfde situatie als Hamilton en Rosberg komen zal de sfeer daar ook wel veranderen.
Ik heb het idee dat de pr-machine nu al volle bak aan het draaien is. Ja, ze zullen elkaar best wel respecteren, maar ik heb het gevoel dat ook de actie op het circuit afgelopen race wel degelijk een beetje geregiseerd is. Of Ricciardo daarbij voordeel heeft gekregen vanuit het team kan ik niet inschatten, maar ik kreeg bijvoorbeeld het idee dat het voor Max niet zo'n punt was geweest om hem te laten staan bij die inhaalactie. En met deze 'oplossing' scoort RB natuurlijk in de ogen van het publiek punten. En schijnbaar werkt het gezien het commentaar wat je overal terug kunt lezen :)

Maar inderdaad, als er gevochten wordt om het kampioenschap, dan zullen de coureurs eerder hun eigen ding gaan doen, en komt het teambelang toch op de 2e plaats.

[ Voor 4% gewijzigd door Twynn op 05-10-2016 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor beiden zit er toch geen kampioenschap in het verschiet dus dan kun je beter goodwill creeeren voor het moment dat je wel tot het gaatje moet gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:36
Grimmie187 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 12:28:
[...]

Volgens mij is er met de verdeelsleutel niet zo veel mis. Je kunt discussiëren of de 5% extra bonus voor Ferrari terecht is maar als je deze schrapt betekent het niet dat dit er bij andere teams bijkomt.. ;)
5%?
Wel iets meer:
Afbeeldingslocatie: http://damcdn.autosport.com/editorial/0c8e80ce668b13dee752e8fc724f51c9.jpg?_ga=1.261713549.1049281802.1475517025

Het gaat vooral om de CCB, LST en Other kolommen. Dat zijn vaste bedragen gebaseerd op historische prestaties en/of langdurige commitments. Die bedragen worden betaalt uit de prijzenpot. Pas daarna wordt 50% van wat er over is eerlijk verdeeld over alle teams. En de overige 50% op basis van de stand in het kampioenschap vorig jaar.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
RocketKoen schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:55:
[...]

5%?
Wel iets meer:
[afbeelding]

Het gaat vooral om de CCB, LST en Other kolommen. Dat zijn vaste bedragen gebaseerd op historische prestaties en/of langdurige commitments. Die bedragen worden betaalt uit de prijzenpot. Pas daarna wordt 50% van wat er over is eerlijk verdeeld over alle teams. En de overige 50% op basis van de stand in het kampioenschap vorig jaar.
Nee want andere top teams krijgen die bonussen ook. Alleen LST is uniek voor Ferrari en is 2x2,5% uit twee potjes. Zie overzicht op de vorige pagina (kan nu even niet linken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Grimmie187 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:02:
[...]

Nee want andere top teams krijgen die bonussen ook. Alleen LST is uniek voor Ferrari en is 2x2,5% uit twee potjes. Zie overzicht op de vorige pagina (kan nu even niet linken).
Ah, dat overzicht had ik even gemist. Maar dat is niet 5% meer, dat is 5% van het totale budget.
5% meer is als je 5 miljoen extra krijgt op een budget van 100 miljoen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Grimmie187 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 12:28:
[...]
Er is van alles mis met die sleutel. Het is volkomen logisch dat resultaten uit het verleden mee moeten tellen voor de verdeling van de gelden (anders zouden een paar slechte jaren funest zijn), maar zoals het nu geregeld is, is zwaar bezopen.

Ik begrijp best dat het merk Ferrari dusdanig krachtig is dat ze dit (blijkbaar kunnen) eisen, maar het is niet zo dat er niks mis mee is. Waar baseer je trouwens de stelling op dat als Ferrari dit niet krijg de rest van de teams hier niet van zou profiteren? Op dit moment krijgt Ferrari botweg 5% van de hele pot. Waarvan overigens 'slechts' 64% naar de teams gaat, de rest gaat naar Bernie en zijn schoonmoeder. Van die 64 absolute procenten gaan er 5 naar Ferrari. Na aftrek van deze bonus is er dus nog 59% te verdelen.

Mocht Ferrari afzien van deze bonus (of logischer: dat ze hem niet meer krijgen), dan is er dus 5% meer van het totale budget te verdelen. Rekening houdende met het feit dat de teams 'slechts' 64% van de totale som krijgen is dat per team zelfs 8%. Dat kan een aardig verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:25
[...]

Naar mijn weten heeft Ferrari nog altijd 1 van de grootste fanbase binnen het gehele F1 wereldje, dat telt natuurlijk ook zwaar mee.
Daarnaast doet Ferrari het helemaal nog niet zo slecht, ik zou het vreemd vinden indien een team die in de Top 3 rijd zomaar weg zou gaan, omdat het tijd zou zijn voor iets anders.

Het is niet dat ze er maar in moeten blijven omdat het Ferrari is, een team wat al zeer lang meegaat. Er zijn wel meer redenen om er niet mee te stoppen.
Toegegeven, stel ze halen in geen enkele race punten en dat 2 jaar lang.. Tsja dan moet je eens gaan nadenken of het niet eens tijd wordt om naar al die jaren te stoppen.

Dan komt straks natuurlijk 2017 eraan, de stap tussen RBR en Mercedes zou dan volgens RBR weleens gedicht kunnen zijn waardoor dat heel spannend gaat worden.
Maar wat gaat Ferrari doen? Gaan die ook mee om dat gat te dichten? Zo niet, dan zou Ferrari een hele spannende strijd kunnen krijgen om de 3e plek..

Nee laat Ferrari maar gewoon lekker mee doen, ik heb niks met Ferrari (nooit gehad), al helemaal niks met hun coureurs die ze nu hebben (ja oké Raikonen vind ik wel een toffe coureur, Vettel ook maar die mening begint te veranderen).. Maar ze laten stoppen, nah dan wordt het zeeeer saai..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

alexbl69 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:09:
[...]

Er is van alles mis met die sleutel. Het is volkomen logisch dat resultaten uit het verleden mee moeten tellen voor de verdeling van de gelden (anders zouden een paar slechte jaren funest zijn), maar zoals het nu geregeld is, is zwaar bezopen.

Ik begrijp best dat het merk Ferrari dusdanig krachtig is dat ze dit (blijkbaar kunnen) eisen, maar het is niet zo dat er niks mis mee is. Waar baseer je trouwens de stelling op dat als Ferrari dit niet krijg de rest van de teams hier niet van zou profiteren? Op dit moment krijgt Ferrari botweg 5% van de hele pot. Waarvan overigens 'slechts' 64% naar de teams gaat, de rest gaat naar Bernie en zijn schoonmoeder. Van die 64 absolute procenten gaan er 5 naar Ferrari. Na aftrek van deze bonus is er dus nog 59% te verdelen.

Mocht Ferrari afzien van deze bonus (of logischer: dat ze hem niet meer krijgen), dan is er dus 5% meer van het totale budget te verdelen. Rekening houdende met het feit dat de teams 'slechts' 64% van de totale som krijgen is dat per team zelfs 8%. Dat kan een aardig verschil maken.
Tsja, dat blijft allemaal luchtfietsen.
Vermoed dat die 5% dan rechtstreeks Bernie zijn zak in gaat, dus dan schiet geen enkel team er iets mee op...

Bij elke sport krijgt de winnaar meer dan de verliezer, dus ja als je beter presteert krijg je meer geld.
(als Manor 70 jaar meedoet krijgen ze misschien ook wel 70M bonus ;))

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 05-10-2016 14:15 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
LopendeVogel schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:10:
[...]

Naar mijn weten heeft Ferrari nog altijd 1 van de grootste fanbase binnen het gehele F1 wereldje, dat telt natuurlijk ook zwaar mee.
Daarnaast doet Ferrari het helemaal nog niet zo slecht, ik zou het vreemd vinden indien een team die in de Top 3 rijd zomaar weg zou gaan, omdat het tijd zou zijn voor iets anders.

Het is niet dat ze er maar in moeten blijven omdat het Ferrari is, een team wat al zeer lang meegaat. Er zijn wel meer redenen om er niet mee te stoppen.
Toegegeven, stel ze halen in geen enkele race punten en dat 2 jaar lang.. Tsja dan moet je eens gaan nadenken of het niet eens tijd wordt om naar al die jaren te stoppen.

Dan komt straks natuurlijk 2017 eraan, de stap tussen RBR en Mercedes zou dan volgens RBR weleens gedicht kunnen zijn waardoor dat heel spannend gaat worden.
Maar wat gaat Ferrari doen? Gaan die ook mee om dat gat te dichten? Zo niet, dan zou Ferrari een hele spannende strijd kunnen krijgen om de 3e plek..

Nee laat Ferrari maar gewoon lekker mee doen, ik heb niks met Ferrari (nooit gehad), al helemaal niks met hun coureurs die ze nu hebben (ja oké Raikonen vind ik wel een toffe coureur, Vettel ook maar die mening begint te veranderen).. Maar ze laten stoppen, nah dan wordt het zeeeer saai..
Fanbase levert je al geld op door sponsoren en merchandise.
Ajax krijgt toch ook geen extra geld van de KNVB omdat ze het grootste stadion hebben?

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
YakuzA schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:13:
[...]

Vermoed dat die 5% dan rechtstreeks Bernie zijn zak in gaat, dus dan schiet geen enkel team er iets mee op...
Exact..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
[...]

Zelfs dan, want dan is de voorsprong van Ferrari kleiner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-10 12:48
RocketKoen schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:14:
[...]

Ajax krijgt toch ook geen extra geld van de KNVB omdat ze het grootste stadion hebben?
Dat is natuurlijk appels met peren vergelijken. F1 teams hebben geen kalendercircuit/stadion :+ .

Ben het eens met dat er teams bedragen krijgen buiten het prijzengeld om, maar de verdeling mag wel op de schop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:25
[...]

Nee maar het zou wel vaag zijn dat Ajax er maar mee gaat stoppen omdat het een team is wat een langere tijd meegaat en ze nu niet 1e zouden staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
alexbl69 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:16:
[...]

Zelfs dan, want dan is de voorsprong van Ferrari kleiner.
Ik krijg hetzelfde maar ik wil wel dat hij minder krijgt!

God wat nederlands.. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
StealthyPeanut schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:16:
[...]

Dat is natuurlijk appels met peren vergelijken. F1 teams hebben geen circuit/stadion :+ .

Ben het eens met dat er teams bedragen krijgen buiten het prijzengeld om, maar de verdeling mag wel op de schop!
Een kleine bonus voor de teams onderaan het constructeurs kampioenschap zou juist bij de kleinere teams kunnen betekenen dat ze (veel) meer kunnen testen en verbeteren. Niemand wil toch een herhaling zien van Lotus, Manor en Sauber? Dat ze een half seizoen geen nieuwe onderdelen hebben omdat testen & maken te duur is?( En daardoor iedere race op 2 of meer rondes gezet worden..) Een bonus mag wat mij betreft ook in de vorm van een extra testdag op de baan, een extra stukje windtunnel gebruik of zelfs mogelijkheden tot gebruik van extra setjes banden tijdens FP's (desnoods met het opheffen van de beperking op het aantal motoren per seizoen voor de onderste derde van de grid. eg. Dat ze ipv met 4 motoren er 5 (of 6) in een seizoen mogen gebruiken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
Volgens mij krijgt geen enkel team hetzelfde bedrag, dus dat gaat al niet op.

Het is toch eigenlijk absurd dat een team als Ferrari een bonus krijgt dat bijna evenveel is als het complete budget van een kleiner team.
Ferrari is dan een team wat groot in de kijker staat, maar zo worden ze ook gehouden door Bernie door ze maar extra geld toe te stoppen op een al ontiegelijk hoog budget.

Zo blijven de groten groot en de kleine klein ;)

@nachtnet, 100% mee eens! d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door metallicattim op 05-10-2016 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
nachtnet schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:24:
[...]

Een kleine bonus voor de teams onderaan het constructeurs kampioenschap zou juist bij de kleinere teams kunnen betekenen dat ze (veel) meer kunnen testen en verbeteren. Niemand wil toch een herhaling zien van Lotus, Manor en Sauber? Dat ze een half seizoen geen nieuwe onderdelen hebben omdat testen & maken te duur is?( En daardoor iedere race op 2 of meer rondes gezet worden..) Een bonus mag wat mij betreft ook in de vorm van een extra testdag op de baan, een extra stukje windtunnel gebruik of zelfs mogelijkheden tot gebruik van extra setjes banden tijdens FP's (desnoods met het opheffen van de beperking op het aantal motoren per seizoen voor de onderste derde van de grid. eg. Dat ze ipv met 4 motoren er 5 (of 6) in een seizoen mogen gebruiken.)
Precies wat ik ook zeg toch?

Ferrari mag van mij best een vergoeding ontvangen omdat zij vanaf 1950 meerijden in het kampioenschap. Maar, de huidige verdeling moet compleet op de schop (dus dat de kleinere teams ook wat meer centen ontvangen en zich kunnen verbeteren).

Ook het CCB vind ik best jammer; waarom moeten deze topteams nog meer geld gegarandeerd ontvangen? Verdeel dit een beetje over alle teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-10 09:34
[...]

Bij elke sport krijgt de winnaar meer dan de verliezer, dus ja als je beter presteert krijg je meer geld.
(als Manor 70 jaar meedoet krijgen ze misschien ook wel 70M bonus ;))
Ja, een winnaar zou meer mogen verdienen dan een verliezer. Maar daar gaat het toch totaal niet om. Het gaat er om dat Ferrari meer krijgt omdat ze lang bestaan.

Prijzen zouden juist over een korte periode (2 jaar max) moeten gaan. Presteer je een jaartje minder, krijg je ook minder. Presteer je een jaar bovengemiddeld goed, verdien je ook dat extra beetje wat een impuls kan zijn voor volgend jaar.

Stel dat Manor dit jaar het constructeurskampioenschap zouden winnen. Waarom zouden ze dat niet flink mogen verdienen? Of anders gezegd, wat als Mercedes een jaartje met zo'n brakke motor komt dat ze de top 3 niet halen. Waarom zouden ze dan wel als top 3 uitbetaald worden?

Nee. Van mij mag de Long standing bonus vandaag nog weg. En bij de rest van de bonussen zouden ze niet verder dan 2 jaar moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Zelfs ik vind dat de LST bonus mag verdwijnen hoor, maar meer omdat Ferrari dit geld toch niet nodig heeft.

De bonus krijgen ze trouwens omdat ze meer voor de sport betekend hebben dan welk team dan ook, zeker in de begin jaren van de sport. Zonder Ferrari toen was er nu geen F1 geweest.

Maar nogmaals, het bedrag is idd erg hoog t.o.v. de kleintjes en Ferrari heeft het niet nodig om (qua budget) te concurreren met de andere top teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Ajax krijgt 4x tot 4,5x zoveel geld uit de tv rechten dan een club die net in de eredivisie komt.
(9M vs 2M ongeveer)

Dus ja Ajax krijgt ook meer geld om mee te doen. O-)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Grimmie187 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:38:
Zelfs ik vind dat de LST bonus mag verdwijnen hoor, maar meer omdat Ferrari dit geld toch niet nodig heeft.

De bonus krijgen ze trouwens omdat ze meer voor de sport betekend hebben dan welk team dan ook, zeker in de begin jaren van de sport. Zonder Ferrari toen was er nu geen F1 geweest.

Maar nogmaals, het bedrag is idd erg hoog t.o.v. de kleintjes en Ferrari heeft het niet nodig om (qua budget) te concurreren met de andere top teams.
Ik zeg trouwens niet alleen dat de LST-bonus voor Ferrari helemaal ingeleverd moet worden, iets minder kan natuurlijk ook.. Net als de Bonussen voor RB, MERC, McLaren & Williams. ALS van elk van die bonussen 5M afgaat en dat naar de onderste derde van de grid gaat als steunfonds merken de topteams daar relatief weinig van, maar hebben de onderste teams een behoorlijke verruiming in hun budget.

Een iets gelijkere verdeling zou dan zomaar kunnen leiden tot flink meer strijd op de baan. Win Win.. Voor de toeschouwers (en fans) en voor de teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:14
YakuzA schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:48:
[...]

Ajax krijgt 4x tot 4,5x zoveel geld uit de tv rechten dan een club die net in de eredivisie komt.
(9M vs 2M ongeveer)

Dat klopt niet helemaal O-)
Het is op basis van aantal kijkers per wedstrijd dat die rechten verdeelt worden.
Kijkt er bijv geen hond naar Ajax 1 seizoen lang dan krijgen club met meer kijkers meer geld :)
Dat Ajax het meest krijgt is omdat die de hoogste kijkcijfers halen.

Edit:
Vind het idee wel interessant om de wat mindere teams wat voordelen te bieden m.b.t. testen.
Je zou dit bijv kunnen doen door ze op donderdag "x" keer per jaar een test van 1 a 2 uur te laten rijden op het circuit waar ze op dat moment zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Bastie-88 op 05-10-2016 14:58 . Reden: Zie Edit :) ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Bastie-88 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:52:
[...]

Dat klopt niet helemaal O-)
Het is op basis van aantal kijkers per wedstrijd dat die rechten verdeelt worden.
Kijkt er bijv geen hond naar Ajax 1 seizoen lang dan krijgen club met meer kijkers meer geld :)
Dat Ajax het meest krijgt is omdat die de hoogste kijkcijfers halen.
Zou nog wel iets zijn voor Bernie. Dat je een Ferrari seizoenskaart kan kopen en dat je dan op TV meer Ferrari in beeld ziet tijdens de race d:)b

En dan de inkomsten van die seizoenskaarten direct naar het team :)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Nu online
nachtnet schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:50:
[...]

Ik zeg trouwens niet alleen dat de LST-bonus voor Ferrari helemaal ingeleverd moet worden, iets minder kan natuurlijk ook.. Net als de Bonussen voor RB, MERC, McLaren & Williams. ALS van elk van die bonussen 5M afgaat en dat naar de onderste derde van de grid gaat als steunfonds merken de topteams daar relatief weinig van, maar hebben de onderste teams een behoorlijke verruiming in hun budget.

Een iets gelijkere verdeling zou dan zomaar kunnen leiden tot flink meer strijd op de baan. Win Win.. Voor de toeschouwers (en fans) en voor de teams.
En als dat het geval is, wie weet lopen de tribunes dan ook weer wat voller. Waardoor de circuits weer wat meer te investeren hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Nu online
YakuzA schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:55:
[...]

Zou nog wel iets zijn voor Bernie Liberty Global. Dat je een Ferrari seizoenskaart kan kopen en dat je dan op TV meer Ferrari in beeld ziet tijdens de race d:)b

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
nachtnet schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:50:
[...]

Het probleem is dat dit voor de kleinere teams niet veel doet behalve dat ze wat meer kunnen concurreren met het middenveld. De huidige F1 zit zo in elkaar dat het gewoon ca. 300M kost om een heel seizoen mee te kunnen doen aan de top en er zijn natuurlijk maar heel weinig merken die dit kunnen en willen betalen.

Alternatief is om de budgets nog veel verder in te perken (of de inkomstenverdeling radicaal aan te passen) maar dan krijg je al gauw eenheidsworst met gestandaardiseerde autos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
YakuzA schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:55:
[...]

Zou nog wel iets zijn voor Bernie. Dat je een Ferrari seizoenskaart kan kopen en dat je dan op TV meer Ferrari in beeld ziet tijdens de race d:)b

Dat zou met de beschikbaarheid van al het ongebruikte beeldmateriaal en mogelijkheden voor online-streams (Abonnee) nog niet eens zo heel onmogelijk zijn..
Ik zou graag wat speelruimte hebben in mijn kijkervaring om altijd alle pitlane beelden te zien van bv VES, RIC, ROS & HAM. (of de onboards bij starts en start herhalingen te kunnen kiezen..)

Grimmie187 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:58:
[...]

Het probleem is dat dit voor de kleinere teams niet veel doet behalve dat ze wat meer kunnen concurreren met het middenveld. De huidige F1 zit zo in elkaar dat het gewoon ca. 300M kost om een heel seizoen mee te kunnen doen aan de top en er zijn natuurlijk maar heel weinig merken die dit kunnen en willen betalen.

Alternatief is om de budgets nog veel verder in te perken (of de inkomstenverdeling radicaal aan te passen) maar dan krijg je al gauw eenheidsworst met gestandaardiseerde autos.
precies dat eerste stukje gaat het mij om. Het zou voor een race en een kampioenschap al veel interessanter zijn als de onderste teams zich kunnen mengen in het middenveld. Een Sauber hoeft echt niet ineens te gaan winnen, maar om altijd jarenlang onzichtbaar een rijdende chicane te zijn... Spanning ontstaat voor de kijker ook als een OCON zich in eens kan mengen in het racen zelf.. (zonder blauwe vlag ..)

Kijk maar naar hoe verstappen vorig jaar heel veel camera tijd kreeg in een STR terwijl hij eigenlijk net aan in het middenveld reed.

[ Voor 46% gewijzigd door nachtnet op 05-10-2016 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
Grimmie187 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:58:
[...]

Zoals de A1 GP van een aantal jaar terug, dat was wel spannend met heel veel verschillende winnaars.
Daar had iedereen een gelijkwaardig chassis/motor, alleen de afstelling bepaalde het team zelf.

Maar zelfs door een kleine injectie van de kleinere teams die daardoor voor het middenveld kunnen strijden en niet puur achteraan rondtuffen, zou i.m.o. al genoeg reden zijn om die ettelijke miljoenen anders te verdelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Laatst online: 28-10 15:53
StealthyPeanut schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:16:
[...]

Dat is natuurlijk appels met peren vergelijken. F1 teams hebben geen kalendercircuit/stadion :+ .
Ehm... Wikipedia: Red Bull Ring

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Laatst online: 28-10 15:53
Die wordt niet echt gebruikt voor races natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
YakuzA schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:48:
[...]

(9M vs 2M ongeveer)

Ja, maar dat is prestatie gerelateerd.
Als Ajax een jaar slecht presteert krijgen ze ineens veel minder. Want een groot deel van dat geld komt van Europees voetbal.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Nu online
nachtnet schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:59:
[...]

[...]

precies dat eerste stukje gaat het mij om. Het zou voor een race en een kampioenschap al veel interessanter zijn als de onderste teams zich kunnen mengen in het middenveld. Een Sauber hoeft echt niet ineens te gaan winnen, maar om altijd jarenlang onzichtbaar een rijdende chicane te zijn... Spanning ontstaat voor de kijker ook als een OCON zich in eens kan mengen in het racen zelf.. (zonder blauwe vlag ..)

Kijk maar naar hoe verstappen vorig jaar heel veel camera tijd kreeg in een STR terwijl hij eigenlijk net aan in het middenveld reed.
Inderdaad. Daarom was het ook zo heerlijk om Palmer in de punten te zien rijden afgelopen zondag. De actie is zeker niet alleen vooraan! Hell, sterker nog er zijn dit seizoen tijden geweest waarmee de nummers 2 en 3 in een race meer tv-tijd hadden dan de nummer 1. Reken maar dat de sponsors daar veel blijer van worden dan een keertje eerste worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ik noemde het dan ook "kalendercircuits". Fiorano is dat niet :> .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
nachtnet schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:59:
[...]

Valt wel wat voor te zeggen, alhoewel ik bang ben dat je het probleem dan gewoon verplaatst (nieuwe teams met nog minder te besteden zullen zich dan melden en worden de nieuwe rijdende chicanes).

Maar met de overname van Liberty heb je wel kans trouwens dat ze wat aan de verdeelsleutel gaan doen: Haas heeft al geklaagd dat ze zich flink vergist hebben en door de drempel wat lager te leggen zullen meer Amerikaanse teams zich melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Nu online
Grimmie187 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:15:
[...]

Valt wel wat voor te zeggen, alhoewel ik bang ben dat je het probleem dan gewoon verplaatst (nieuwe teams met nog minder te besteden zullen zich dan melden en worden de nieuwe rijdende chicanes).

Maar met de overname van Liberty heb je wel kans trouwens dat ze wat aan de verdeelsleutel gaan doen: Haas heeft al geklaagd dat ze zich flink vergist hebben en door de drempel wat lager te leggen zullen meer Amerikaanse teams zich melden.
Het zou wel heel opvallend zijn als Haas ineens veel meer te besteden heeft als Liberty de sleutel heeft aangepast. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Jasphur schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:18:
[...]

Het zou wel heel opvallend zijn als Haas ineens veel meer te besteden heeft als Liberty de sleutel heeft aangepast. :+
Het zou wel de ultieme manier zijn om het giga potentieel aan commerciele inkomsten in Amerika te benutten. Alhoewel, concurreren met Indycar en Nascar.. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Nu online
Ach zolang Bernie daar nog rondloopt, zal F1 never nooit niet TE Amerikaans worden. Blijft een sport waar de Europese Jetset graag gezien wordt imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:56

Bosmonster

*zucht*

Hoe de verdeling ook is in het veld. Er zijn altijd teams aan de top en teams die onderaan bungelen. Het is en blijft nu eenmaal een ranglijst.

Daarnaast zijn er simpelweg budget teams. Als je die meer geld geeft, zullen ze op een andere manier geld laten wegvloeien, want ze zijn gemaakt op opereren op minimaal budget en de rest wordt afgeroomd. Een team als Williams is gewoon beursgenoteerd en moet winst uitkeren. Een team als Haas heeft ook als doel uiteindelijk minimaal break-even te gaan functioneren.

Daarnaast zie je grote verschillen in wat teams met geld doen. FI doet het met een budget van rond de 130M verdomd goed. Terwijl Williams het met twee keer zoveel het aflegt tegen FI.

Kleinere teams simpelweg wat meer geld geven is geen lange termijnoplossing.

[ Voor 14% gewijzigd door Bosmonster op 05-10-2016 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Bosmonster schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:38:
Hoe de verdeling ook is in het veld. Er zijn altijd teams aan de top en teams die onderaan bungelen. Het is en blijft nu eenmaal een ranglijst.
Dit inderdaad. Er zijn gewoon 3 'competities'.
Aan de kop waar Mercedes, RBR, Ferrari, McLaren en Williams in mee doen.
In het middenveld met Force India, Renault, STR.
En in de staart tussen Sauber, Manor en Haas.

(Ja ik weet dat dit niet een 100% reflectie van de huidige WCC stand is)

Onderling kunnen ze competen en zo nu en dan schuift er een team een competitie omhoog (FI) of omlaag (McLaren). Dan hebben ze een tijdje minder inkomsten uit F1 totdat ze de zaak weer op de rit hebben.

Als je op een langere schaal kijkt, beweegt er een hoop 'fabrikant'-constructeurs heen en weer.
- RBR was ooit Jaguar wat voor spek en bonen mee reed. Ondertussen 4x WDC en WCC.
- Force India was ooit Jordan GP die een 1-2 haalden op Spa in de jaren 90.
- Renault was ooit Benneton welke met Schumacher een WDC en WCC scoorden in 95.
- Mercedes was ooit BAR. Volgens mij was een enkele 2e plek de beste prestatie ooit.

Oftewel, over de decennia gezien is het redelijk prima verdeeld.

De 'vaste' toppers zijn overigens toch de garagistes Ferrari, Williams en McLaren die vanuit hun hart zijn begonnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
Liberty Media niet Global, twee los staande bedrijven. Liberty Global is wel ontstaan vanuit Liberty Media en bij beide bedrijven is John Malone groot aandeel houder. Malone heeft ook iets van 30% van de aandelen van Discovery Communications (Discovery Channel en Eurosport) en privé bezit hij 8,500 km2 aan grond in de VS.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Op F1 today hebben ze ook tijd over en uitgerekend dat Daniel+Max het jongste 1/2 duo ooit in de F1 is (16897 dagen).

nummer 2: Hamilton en Alonso - Maleisië 2007 - 17510 dagen
nummer 3: Ralf Schumacher en Juan Pablo Montoya - Maleisië 2002 - 19432 dagen
nummer 4: Kimi Raikkonen en Felipe Massa - Frankrijk 2007 - 19682 dagen
nummer 5: Sebastian Vettel en Mark Webber - China 2009 - 19884 dagen

Verder staat er op formula1.com een filmpje van Senna en Nannini uit 89 om je vingers bij af te likken...

[ Voor 28% gewijzigd door JackBol op 05-10-2016 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:43
JackBol schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:59:
[...]
- RBR was ooit Jaguar wat voor spek en bonen mee reed. Ondertussen 4x WDC en WCC.
- Force India was ooit Jordan GP die een 1-2 haalden op Spa in de jaren 90.
- Renault was ooit Benneton welke met Schumacher een WDC en WCC scoorden in 95.
- Mercedes was ooit BAR. Volgens mij was een enkele 2e plek de beste prestatie ooit.
Mercedes was ooit Tyrrell en heeft in 1971 en 1973 het WK gewonnen. Daarna werd het BAR->Honda->Brawn (wederom een WK titel)

Om de rest van je rijtje af te maken:
- Stewart (1 overwinning) -> Jaguar -> Red Bull
- Jordan (4 overwinningen) -> Midland -> Spyker -> Force India
- Toleman -> Benneton (2x WK) -> Renault (2x WK) -> Lotus -> Renault

[ Voor 41% gewijzigd door Richard117 op 05-10-2016 17:52 ]

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-10 23:58
JackBol schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:16:

Verder staat er op formula1.com een filmpje van Senna en Nannini uit 89 om je vingers bij af te likken...
DAT geluid _/-\o_ <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Nu online
Niet alleen DAT geluid, maar ook die toerental interface en gewoon doorracen als er een collega in de grindbak staat. O-)

Zeer leuk gesprekje met CH

[ Voor 21% gewijzigd door Jasphur op 05-10-2016 18:16 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Richard117 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 17:46:
[...]

Mercedes was ooit Tyrrell en heeft in 1971 en 1973 het WK gewonnen. Daarna werd het BAR->Honda->Brawn (wederom een WK titel)

Om de rest van je rijtje af te maken:
- Stewart (1 overwinning) -> Jaguar -> Red Bull
- Jordan (4 overwinningen) -> Midland -> Spyker -> Force India
- Toleman -> Benneton (2x WK) -> Renault (2x WK) -> Lotus -> Renault
D'r is een dude op reddit die hier vorige week heel veel tijd in had gestopt.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/24945700/F1%20Teams%20Roots/f1_roots_2016.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:45

McBoom

Broem

JackBol schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 18:37:
[...]

D'r is een dude op reddit die hier vorige week heel veel tijd in had gestopt.
[afbeelding]
Pa Verstappen heeft dus (o.a.) ook voor RBR en STR gereden :+

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

McBoom schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 19:45:
[...]

Pa Verstappen heeft dus (o.a.) ook voor RBR en STR gereden :+
En voor Benneton :) Ik heb onlangs een boek gelezen van Steve Matchett, hij was engineer bij Benneton tussen 89 en 98. De mechanics bij Benneton waren erg onder de indruk van Jos in het jaar dat hij naast Schumacher reedt.

[ Voor 33% gewijzigd door JackBol op 05-10-2016 20:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:45

McBoom

Broem

JackBol schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:01:
[...]

En voor Benneton :) Ik heb onlangs een boek gelezen van Steve Matchett, hij was engineer bij Benneton tussen 89 en 98. De mechanics bij Benneton waren erg onder de indruk van Jos in het jaar dat hij naast Schumacher reedt.
Mijn punt was meer dat ie (qua stamboom) voor dezelfde teams heeft gereden als Max :P

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

JackBol schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:01:
[...]

Vraag maar eens aan Ron Dennis wat ze dachten over Jos Verstappen toen die in 1993 de kop op stak in het Formule 1 circuit. Heb nog ergens oude tijdschriften uit de tijd liggen, maar was erg indrukwekkend wat hij toen liet zien!

Pagina: 1 ... 7 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2016 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1