[F1] Seizoen 2016 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 47 Laatste
Acties:
  • 280.474 views

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

sanderb schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 12:19:
[maar of VES nu VER zou mogen gebruiken weet ik niet.
Toewijzingen zijn permanent. Verstappen zal voor altijd als VES afgekort worden.
Of hoe lang een code gereserveerd blijft?
Wanneer een coureur 2 jaar achter elkaar niet meer uitkomt vervalt de toewijzing.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jasphur schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 11:44:
[...]
Natuurlijk gaat het bij Sauber om $$, maar bij Manor net zo. En bij Merc ook denk ik.

Wat mij betreft Ocon naar Torro Rosso :P
Ocon is geen RB driver, of het moet zijn dat Torro Rosso een nieuw team op de grid wordt en niets met het huidige Toro Rosso te maken heeft? :P

Testing, one, two ...

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Jasphur schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 11:44:
[...]

Wat mij betreft Ocon naar Torro Rosso :P
Volgens mij is een zij instroom bij str vrij ongebruikelijk, Max was een uitzondering. Die stoeltjes zijn er primair voor doorstroming uit hun eigen kweekvijver, niet voor de left overs uit andere teams.

alles kan off-topic

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ankona schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:42:
[...]

Volgens mij is een zij instroom bij str vrij ongebruikelijk, Max was een uitzondering. Die stoeltjes zijn er primair voor doorstroming uit hun eigen kweekvijver, niet voor de left overs uit andere teams.
Max was een uitzondering? Hoe dat zo?

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:51

Destruction

(ex-)Automonteur

JackBol schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 11:58:
[...]

Volgens mij werd Stoffel in Bahrein afgekort tot VAN.

Zijn naam is dan ook Vandoorne, niet van Doorne.
Ik twijfelde al of ik dat wel goed afkortte, maar bij deze. I stand corrected :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ankona schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:42:
[...]

Max komt ook uit de RB kweekvijver.
Verder klopt je verhaal als een bus. STR bestaat enkel en alleen om talent uit de feeder classes door te laten groeien naar F1.

Ik verwacht dan ook niet dat Ocon hier gaat rijden.

Renault lijkt me ook niet, Ocon zat daar alleen maar omdat Mercedes hem nergens anders kwijt kon. Nu Renault competitief kan gaan worden gaat Mercedes daar echt niet bij helpen. Verder heeft Renault op dit moment 2 ervaren drivers nodig om de 2017 auto in een rap tempo competitief te krijgen. Opleiden komt daarna wel weer.

FI is mogelijk. Er is een stoel nu en daar rijden lijkt me leuker dan als backmarker. De Mercedes-link is hier natuurlijk via de PU.

En verder is een heel jaar bij Manor ook geen ramp, zolang Wehrlein er ook blijft.

2017 wordt voor Ocon en Wehrlein een zelfde soort jaar als 2015 was voor Verstappen en Sainz. Laten zien wat je waard bent tov een competitieve teamgenoot.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• Ankona
MikeyMan schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:09:
[...]

Max was een uitzondering? Hoe dat zo?
JackBol schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:52:
[...]

<< >>
Voor zover ik weet schoof Max pas aan bij RB toen hij een stoeltje in de STR kon bemachtigen. Daarvoor reed hij voor teams buiten de RB kweekvijver.

alles kan off-topic

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:53
[...]

Verder klopt je verhaal als een bus. STR bestaat enkel en alleen om talent uit de feeder classes door te laten groeien
Max zat toch al gauw een hele maand in de RB kweekvijver voordat ze hem bij STR als rijder aankondigden en aan free practices lieten deelnemen... Max was dus zeker wel een uitzondering hierin...

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-10 15:59
160kg is veel ja. Doe maar eens een legpress in de sportschool met 1 Been op 160kg. Gaat op misschien een enkeling na hier niemand redden.

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-11 20:02
RedHat schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 16:35:
160kg is veel ja. Doe maar eens een legpress in de sportschool met 1 Been op 160kg. Gaat op misschien een enkeling na hier niemand redden.
Lukt mij wel: 1 keer :P

Niet 16 keer per ronde en dat 50 ronden. 8)7

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Ankona
RedHat schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 16:35:
Een legpress doe je over het algemeen niet over 2 cm

alles kan off-topic

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-10 07:36

PauseBreak

derp!

[...]

Ik verwacht dan ook niet dat Ocon hier gaat rijden.

Renault lijkt me ook niet, Ocon zat daar alleen maar omdat Mercedes hem nergens anders kwijt kon. Nu Renault competitief kan gaan worden gaat Mercedes daar echt niet bij helpen. Verder heeft Renault op dit moment 2 ervaren drivers nodig om de 2017 auto in een rap tempo competitief te krijgen. Opleiden komt daarna wel weer.
De andere kant van de munt is dat Ocon een Fransman is, en Renault uiteraard een Frans bedrijf. Ik hoef denk ik niemand hier uit te leggen hoe chauvinistisch Fransen zijn :+ Daarnaast heeft Ocon ook voor ART gereden geloof ik, onder leiding van de huidige teambaas van RenaultSport F1.

Dus ja, het kan allemaal nog. Een en ander zal afhangen van hoeveel het er Renault en Mercedes aan gelegen is om Ocon te halen cq. te behouden. De consensus lijkt toch wel te zijn dat men bij Mercedes liever Wehrlein doorschuift dan Ocon. Mits dat waar is zet dat toch wel de deur op een kiertje voor een vertrek van Ocon.

Nee, merp!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:51
Destruction schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 11:37:
[...]

Komen we in het kort dus even op dit overzichtje:

Mercedes : HAM - ROS
RedBull : RIC - VES
Ferrari : VET - RAI
Force India : PER - ???
Williams : ??? - ???
McLaren : ALO - VAN
Torro Rosso : SAI - ???
Haas : GRO - ???
Renault : HUL - ???
Manor : ??? - ???
Sauber : $$$ - $$$

Renault 1 stoeltje vrij
Williams 2 vrij/onbevestigd
STR alleen Sainz zeker
Haas alleen Grosjean bevestigd
Manor 2 vrij/onbevestigd
Sauber... Flauw, ik weet het.. Maar zal waarschijnlijk om geld gaan.

Coureurs (nu nog) zonder zitje:
- Magnussen
- Palmer
- Wehrlein
- Ocon
- Kvyat
- Ericsson
- Nasr
- Bottas
- Gutierrez

had ff 5minuten over zeg maar :+
Kreeg Williams niet die 17 jarige knul (althans nu 17, maar mag pas rijden als hij 18 is, nieuwe regel oid?) Zodra hij 18 wordt zou die toch voor Williams rijden? Of gaat dit over een ander team?
Ging over een 17 jarige, kampioen in zijn huidige race, ouders die miljardair (miljonair?) waren.

Even gegoocheld en inderdaad, zou om Stroll gaan, momenteel 17 jaar en heeft voor Williams getekend voor 2017 (zodra die 18 wordt mag hij joinen).

Alweer ''oud'' nieuws trouwens?

Williams heeft een akkoord bereikt met de 17-jarige Lance Stroll als opvolger van Felipe Massa, die na veertien jaar bezig is aan zijn laatste seizoen in de Formule 1.

De handtekeningen zijn al gezet, maar het nieuws zal begin november pas naar buiten worden gebracht, meldt Motorsport.com vrijdag.

[ Voor 17% gewijzigd door LopendeVogel op 15-10-2016 18:41 ]

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

LopendeVogel schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 18:39:
[...]

Kreeg Williams niet die 17 jarige knul (althans nu 17, maar mag pas rijden als hij 18 is, nieuwe regel oid?) Zodra hij 18 wordt zou die toch voor Williams rijden? Of gaat dit over een ander team?
Ging over een 17 jarige, kampioen in zijn huidige race, ouders die miljardair (miljonair?) waren.

Even gegoocheld en inderdaad, zou om Stroll gaan, momenteel 17 jaar en heeft voor Williams getekend voor 2017 (zodra die 18 wordt mag hij joinen).

Alweer ''oud'' nieuws trouwens?

Williams heeft een akkoord bereikt met de 17-jarige Lance Stroll als opvolger van Felipe Massa, die na veertien jaar bezig is aan zijn laatste seizoen in de Formule 1.

De handtekeningen zijn al gezet, maar het nieuws zal begin november pas naar buiten worden gebracht, meldt Motorsport.com vrijdag.
In mijn ogen is zoiets dan nog een onbevestigd bericht, ofwel een vrij stoeltje :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

• LopendeVogel
Destruction schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 18:45:
[...]

In mijn ogen is zoiets dan nog een onbevestigd bericht, ofwel een vrij stoeltje :)
Ik weet niet, heel Google staat vol ermee dat Stroll het contract al getekend heeft bij F1 Williams?
Vrijwel elke Nederlandse (grote) media site als alle sport sites als alle buitenlandse sites? OF zouden ze er allemaal naast zitten?
Normaal zou Williams allang gezegd hebben: er is niks getekend, waar hebben jullie het allemaal over (zeer gebruikelijk in de F1)?
Enige wat je leest is dat Stroll getekend heeft en in 2017 de plek van Massa overneemt :P

Edit, aaah hij is al een paar jaar bekend bij Williams en heeft daar altijd al in de ''lift'' gezeten, nu is hij oud genoeg en mocht hij eindelijk het contract tekenen.. Nja ik denk dat je er wel een eurie op kan zetten dat het klopt (bijv google afbeeldingen is vrijwel alleen maar in martini pakjes xd) Hij raced schijnbaar al een tijdje bij de F3 voor Williams (maar te jong? voor de F1, nu ook lopend kampioen in de F3 dusja..)

Wordt denk ik wel een toffe gozer tegenover Max, beiden talentvol, jong (minder ''ervaren'') etc etc.

[ Voor 29% gewijzigd door LopendeVogel op 15-10-2016 18:51 ]

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-10 22:46
LopendeVogel schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 18:47:
[...]

Ik weet niet, heel Google staat vol ermee dat Stroll het contract al getekend heeft bij F1 Williams?
Vrijwel elke Nederlandse (grote) media site als alle sport sites als alle buitenlandse sites? OF zouden ze er allemaal naast zitten?
Normaal zou Williams allang gezegd hebben: er is niks getekend, waar hebben jullie het allemaal over (zeer gebruikelijk in de F1)?
Enige wat je leest is dat Stroll getekend heeft en in 2017 de plek van Massa overneemt :P

Edit, aaah hij is al een paar jaar bekend bij Williams en heeft daar altijd al in de ''lift'' gezeten, nu is hij oud genoeg en mocht hij eindelijk het contract tekenen.. Nja ik denk dat je er wel een eurie op kan zetten dat het klopt (bijv google afbeeldingen is vrijwel alleen maar in martini pakjes xd) Hij raced schijnbaar al een tijdje bij de F3 voor Williams (maar te jong? voor de F1, nu ook lopend kampioen in de F3 dusja..)

Wordt denk ik wel een toffe gozer tegenover Max, beiden talentvol, jong (minder ''ervaren'') etc etc.
En dat baseer je allemaal op een paar minuutjes google (gezien de timing van je posts).......

• LopendeVogel
bvbal79 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 23:32:
[...]

En dat baseer je allemaal op een paar minuutjes google (gezien de timing van je posts).......
Ik had het vrijdag al gelezen dat hij voor Williams F1 getekend heeft? Volgens mij reageer je op de verkeerde?........ Wat jij ineens moet weet ik niet?.....

[ Voor 8% gewijzigd door LopendeVogel op 16-10-2016 00:38 ]

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:13
bvbal79 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 23:32:
[...]
En voor dat antwoord heb je bijna 5 uur moeten googlen ? (gezien de timing van je posts) :+ (of zouden er misschien ook genoeg mensen zijn die antwoord kunnen geven zonder eerst via google alles op te zoeken omdat ze enige kennis van het onderwerp hebben ? )

[removed]

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:59

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

redwing schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 08:09:
[...]

En voor dat antwoord heb je bijna 5 uur moeten googlen ? (gezien de timing van je posts) :+ (of zouden er misschien ook genoeg mensen zijn die antwoord kunnen geven zonder eerst via google alles op te zoeken omdat ze enige kennis van het onderwerp hebben ? )
Wat op internet staat is waar mensen. Of facebook, dan helemaal. (Het effect dat het eerst quoten van een facebookpost gevolgd door de opmerking 'dat stond op facebook' voor de tv cameras moet niet onderschat worden..)
Kunnen we het nu weer over f1 hebben? :)

ping 127.212.23.124

• bvbal79
redwing schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 08:09:
[...]

Als je lollig wilt zijn probeer dan de context te begrijpen. Wat heeft 5 uur later op internet dit forum lezen ermee te maken? Ik geef aan dat er tussen zijn 2 posts maar enkele minuten zat en hij al heel wat conclusies trok terwijl hij in de eerste post niet eens wist wie Stroll was...

[ Voor 4% gewijzigd door bvbal79 op 16-10-2016 10:26 ]

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:24
Stroll is nog niet bevestigd door Williams, omdat ze wachten totdat Lance eind oktober 18 wordt. Dit ivm het feit dat de hoofdsponsor Martini alcoholische drankjes verkoopt en dat je 18 moet zijn om in de F1 te mogen racen.

[ Voor 12% gewijzigd door -Moondust- op 16-10-2016 18:06 ]

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:57
Jumbo gaat (minstens) nog een jaartje VES sponsoren.. Bron rtlGP.

Afbeeldingslocatie: https://onstuimig-foodlog.s3.amazonaws.com/files/achtergrond/max_verstappen_jumbo_thuisbezorging.jpg

Het schijnt dat ze een beter plekje op de helm krijgen.. (dat gun ik ze ook wel, nu is het hele jumbo logo nooit in beeld te zien..)

Afbeeldingslocatie: http://www.racexpress.nl/imgitems/article/2016/08/Helm%20Max%20Verstappen%20RX.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door nachtnet op 16-10-2016 19:41 ]

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-10 21:04
Wehrlein bij Force India lijkt mij een fikse stap voorwaarts voor hem. Het is hem gegund. Afgezien daarvan wordt hierdoor mogelijk een plekje ingevuld bij de betere teams en komt er weer een plekje vrij bij het torro rosso van mercedes.

http://m.gpupdate.net/nl/...-gesprek-met-force-india/

Betreft Torro Rosso ben ik enorm benieuwd waar we dhr. D. Kvyat volgend seizoen zien. Het lijkt mij vrijwel zeker dat het Gas-Sai wordt maar ik kan me niet bedenken waar Kvy van RedBull naar toe zou mogen.

[ Voor 23% gewijzigd door Cranzai op 16-10-2016 20:08 ]

• Jasphur
Als er gesproken word over team wissels moet ik altijd aan deze "foutje" denken. :D

[ Voor 6% gewijzigd door Jasphur op 17-10-2016 08:44 ]

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-10 18:37

ATS

-Moondust- schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 18:04:
Stroll is nog niet bevestigd door Williams, omdat ze wachten totdat Lance eind oktober 18 wordt. Dit ivm het feit dat de hoofdsponsor Martini alcoholische drankjes verkoopt en dat je 18 moet zijn om in de F1 te mogen racen.
18 is geen universele limiet op dat front. In Canada zelf is in grote delen van het land bijvoorbeeld 19 de limiet, en bij hun zuidelijke buren zelfs 21. En dan nog zou dat voor elk team een issue moeten zijn dan: Heineken is ook een alcoholische drank (of, het grootste deel van hun assortiment is dat) en die sponsoren het hele F1 cirkus. Dat je tegenwoordig 18 moet zijn om te mogen racen in de F1 is waar, maar ik zie niet in waarom je niet een 17-jarige zou kunnen bevestigen voor volgend seizoen aangezien hij dan inmiddels 18 is (vanaf 29 oktober dit jaar, om precies te zijn).

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Het is een gerucht dat de verbintenis nog niet officieel bekend is gemaakt omdat Martini dat niet wil vanwege de leeftijd van Stroll plus het feit dat de FIA de regel heeft opgelegd dat elke coureur 18 jaar of ouder moet zijn.

Verder is het natuurlijk een publiek geheim dat Lance Stroll volgend jaar bij Williams rijdt. Hij is al goed bekend bij Williams, heeft de afgelopen weken zelfs getest in een oude auto van Williams én papa brengt natuurlijke en fikse zak geld mee wat Williams ook wel stimuleert.
Afgezien daarvan denk ik dat het ook wel een mannetje met talent is, de centjes van papa zorgen er alleen voor dat hij bij Williams in kan stappen en niet bij een kleiner team (voor veel minder geld of alleen op talent).

• Jasphur
Hmm. We gaan King in actie zijn tijdens de FP1 van Manor dit weekend. Wie hij gaat vervangen is nog niet duidelijk.

Bron F1.com

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Op GPupdate las ik vanmorgen dat Wehrlein bevestigd heeft met Force India te praten. Wordt vervolgd dus :P

• Extigo
  • Laatst online: 01-11 15:57
Lees net dat Lance Stroll volgend jaar in de F1 gaat rijden. Team staat nog niet vast maar dat zal wel Williams worden, denk ik.

Bron: GPupdate.net

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:14

pinda powerrr

Slow down...

demo31051987 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 15:10:
Lees net dat Lance Stroll volgend jaar in de F1 gaat rijden. Team staat nog niet vast maar dat zal wel Williams worden, denk ik.

Bron: GPupdate.net
Lees eens terug :+

:z O-)

Waiting on the world to change

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Was er al iets bekend over Stroll? :+

39

• Extigo
Was er eerder al een bericht geweest over zijn vader dan? Ik weet dat er geruchten zijn, maar dit klinkt definitiever. Vandaar dat ik het even meld.

• B-Real
  • Nu online
Grootste publieke geheim in de F1 op dit moment

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:14

pinda powerrr

Slow down...

demo31051987 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 15:23:
[...]

Was er eerder al een bericht geweest over zijn vader dan? Ik weet dat er geruchten zijn, maar dit klinkt definitiever. Vandaar dat ik het even meld.
Het gaat al drie pagina's ofzo over de jongen...sterker nog, drie berichten boven je nog én ook over zijn vader.

Dus..... misschien is Lance Stroll wel de grootste kandidaat voor het stoeltje van Massa! 8) wat denken jullie? B)

Waiting on the world to change

• Jasphur
pinda powerrr schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 15:48:
[...]

Het gaat al drie pagina's ofzo over de jongen...sterker nog, drie berichten boven je nog én ook over zijn vader.

Dus..... misschien is Lance Stroll wel de grootste kandidaat voor het stoeltje van Massa! 8) wat denken jullie? B)
Ik verwacht dat Jos Verstappen gewoon weer F1 gaat racen :7 O-)

Maar even serieus: Ik verwacht wel dat Stroll een prima kandidaat is voor Williams.

[ Voor 9% gewijzigd door Jasphur op 17-10-2016 15:55 ]

• Extigo
Jasphur schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 15:52:
[...]

Ik verwacht dat Jos Verstappen gewoon weer F1 gaat racen :7 O-)

Maar even serieus: Ik verwacht wel dat Stroll een prima kandidaat is voor Williams.
Dat ben ik met je eens. Als je ziet wat hij heeft gepresteerd in de Formule 3, dan denk ik dat Williams een goeie aan hem heeft. Echter moeten ze wel wat aan de ontwikkeling van hun auto doen, want nu gaat zelfs Force India hun voorbij.

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-10 07:36

PauseBreak

derp!

demo31051987 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 16:51:
[...]

Dat ben ik met je eens. Als je ziet wat hij heeft gepresteerd in de Formule 3, dan denk ik dat Williams een goeie aan hem heeft. Echter moeten ze wel wat aan de ontwikkeling van hun auto doen, want nu gaat zelfs Force India hun voorbij.
Daar is die grote zak met geld die Stroll meeneemt dus voor :P

Nee, merp!

• Jasphur
Pappa *O*
Unlike most drivers, finding sponsorship money won't be an issue for Stroll if he is handed a full time race seat next season, as his father Lawrence is a billionaire businessman in Canada.
bron

Hier een leuk interviewtje met Lance Stroll

[ Voor 20% gewijzigd door Jasphur op 17-10-2016 17:00 . Reden: linkje toegevoegd ]

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Mensen, een heel klein beetje moeite doen om te kijken of iets niet al meerdere malen voorbij is gekomen mag wel. Dat iets wel eens twee of drie keer voorbij komt gebeurd nu eenmaal. Dat stadium hebben we nu wel gepasseerd. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• nachtnet
[YouTube: https://youtu.be/5nLZ_qFYvpI?list=FL9yd4elwK4YLUGjmlf9pwoA]

Nog een paar dagen dan gaan we weer van start. Nu al zin in alles rond de baan.. + Natuurlijk zin in wat er op de baan gebeurt. De race van vorig jaar was toch echt een kleine nagelbijter..

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cu_y0qdWIAE9L-_.jpg:large

[ Voor 12% gewijzigd door nachtnet op 17-10-2016 22:54 ]

• bvbal79
Jasphur schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 16:59:
Pappa *O*

[...]

bron

Hier een leuk interviewtje met Lance Stroll
Uhm de papa van Max heeft toch ook ervoor gezorgd dat hij zit waar hij nu zit. ik vraag me af of Max ook zo goed was als hij later was begonnen...in ieder geval misschien nog geen F1?

• Jasphur
bvbal79 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 23:03:
[...]

Uhm de papa van Max heeft toch ook ervoor gezorgd dat hij zit waar hij nu zit. ik vraag me af of Max ook zo goed was als hij later was begonnen...in ieder geval misschien nog geen F1?
Klopt. Helemaal mee eens. Ik zou eerlijk gezegd geen idee hebben waar Max nu zou zijn zonder Jos. Ik verwacht met zijn talenten en zonder hulp van Jos, dat ie nog nog steeds in de F3 zou zitten denk ik.

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-10 12:33
En dan heb je ook nog het feit dat Jos een van de beste kart motoren tuners is in de wereld. Van der Garde is ook kampioen geworden met een kart die getuned was door Jos.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• Wom
  • Laatst online: 21:46

Wom

Denk dat iedere F1 coureur tegenwoordig wel één of andere kruiwagen nodig heeft. Vroeger moest je vriendjes worden met Briatore, tegenwoordig moet je al vroeg bij een juniorteam terecht komen. Puur alleen talent is vaak niet genoeg, hoewel de echt goeie wel bovendrijven denk ik.

Maar veel hangt samen met de mogelijkheden die je op jonge leeftijd al krijgt en hebt.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• B-Real
  • Nu online
Verschil tussen Stroll en Max Verstappen is, is dat de eerste vooral altijd het beste materiaal had vanwege de centjes van papa.
Bij de familie Verstappen hielpen de centjes van Jos ook goed mee in het begin, plus het feit dat er al snel een aantal sponsors gevonden werd. Daarnaast is Max mede/vooral zover gekomen doordat Jos leefde voor de carrière van Max, zoveel mogelijk zelf deed en Max helemaal klaar heeft gestoomd. Volgens mij heeft Jos wel eens aangegeven dat de F3 financieel het maximaal haalbare was zonder écht grote sponsors en ik gok dat Frits van Amersfoort ook niet de hoogste vraagprijs bij Jos neer heeft gelegd.

De exacte carrière van Stroll ken ik niet, maar ik denk dat het materiaal en de kennis om hem klaar te stomen vooral en alleen is gekocht met de centjes van vaders. Resultaat is uiteindelijk beide F1, maar het verhaal van Max is natuurlijk toch wel wat mooier :)

• Jasphur
True. Maar Stroll is ook wel een talentje hoor. Eerste in de F3 2016, eerste in de Toyota Racing Series 2015 en eerste in Itallian F4 2014. Dat is 3 keer kampioen van de 7 kampioenschappen die hij gereden heeft. (volgens wiki dan)

[ Voor 34% gewijzigd door Jasphur op 18-10-2016 11:22 ]

• B-Real
  • Nu online
Klopt, Lance Stroll heeft het geluk dat hij én talent heeft én een heeeeule rijke papa. Vaak hebben coureurs één van beide en komen ze een stuk minder ver.
Stroll heeft door de centjes ook het voordeel dat hij bij Williams kan beginnen i.p.v. zich inkopen bij Manor of Sauber of iets dergelijks. De druk om te presteren zal bij Williams wel iets hoger liggen, maar hij heeft dan ook een auto waar hij mooiere dingen kan laten zien dan bij Manor/Sauber.

Ben erg benieuwd wat hij volgend seizoen gaat presteren.

Sowieso wordt het een mooi jaar met (nieuwe) talenten zoals Vandoorne, Verstappen, Ocon, Wehrlein, Stroll, Sainz etc. die zie ik toch allemaal een beetje als de toekomst van de F1.

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: http://www.grandprix247.com/wp-content/uploads/2016/10/Hamilton-Snapchat.jpg

HAM mag donderdag weer in het FIA press conference bankje plaatsnemen..

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

nachtnet schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 12:10:
[afbeelding]

En dan verplicht zijn telefoon inleveren bij binnenkomst. :+

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:22

Martinspire

Awesomeness

MegaTronics schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 12:13:
[...]

En dan verplicht zijn telefoon inleveren bij binnenkomst. :+
Nee, dat de hele pers dan op de telefoon zit terwijl hij antwoord geeft _O_

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Jasphur
Leuk om te weten

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:59

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Martinspire schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 12:30:
[...]

Nee, dat de hele pers dan op de telefoon zit terwijl hij antwoord geeft _O_
Ik mag hopen dat ze dat doen. Maar ik vrees dat dat het einde van heel wat journalistieke carrières zal zijn..

ping 127.212.23.124

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:05
Red bull heeft een korte documentaire gemaakt over de history van de pitstop en de ontwikkeling op dit gebied. Bijzonder om te zien dat zelfs de mechanics tegenwoordig worden begeleid door fitness trainers en dokters. http://www.redbull.tv/vid...e-history-of-the-pit-stop

• B-Real
  • Nu online
Cool, die ga ik thuis even kijken. Vast weer een mooi stukje van Red Bull.

Ik wist al dat de pitstops de laatste jaren enorm zijn geprofessionaliseerd. Vroeger werd dat letterlijk gedaan door de vrachtwagenchauffeurs van de teams, toen maakte het niet uit of het wisselen van een wiel een seconde langer of korte duurde aangezien er nog getankt werd. Zoals algemeen bekend komt er tegenwoordig wel iets meer bij kijken en worden pitstops eindeloos gesimuleerd tijdens GP weekend maar ook in de fabriek.

Ergens vorig jaar heeft Red Bull ook eens een hele gave slowmo van een pitstop (in de fabriek) opgenomen en online gezet, erg indrukwekkend om te zien.

• ATS

ATS

nachtnet schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 12:10:
[afbeelding]

Het zou grappig zijn als niemand, maar dan ook niemand, hem iets vraagt. Niet "to all", maar "to <5 namen>". :*)

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Ankona
Dijkstraat schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:53:
Red bull heeft een korte documentaire gemaakt over de history van de pitstop en de ontwikkeling op dit gebied. Bijzonder om te zien dat zelfs de mechanics tegenwoordig worden begeleid door fitness trainers en dokters. http://www.redbull.tv/vid...e-history-of-the-pit-stop
Leuke film maar die stream is ruk. Staat hij ook ergens op Youtube?

alles kan off-topic

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ankona schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:39:
[...]

YouTube: Red Bull Racing

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:01
LOL. Hamilton in de nieuwe Call of Duty

http://www.motorsport.com...call-of-duty-game-840077/

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-11 18:56
Ik ben benieuwd wat ze in het artikel bedoelen met "filming unusual facial expressions." we zien gedurende een raceweekend toch wel diverse gezichtsuitdrukkingen van hem, dus welke ongebruikelijke gezichtsuitdrukkingen ze bedoelen, dat maakt mij nieuwsgierig.

• Martin0
  • Laatst online: 31-10 12:27
Juncto schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:45:
Ik ben benieuwd wat ze in het artikel bedoelen met "filming unusual facial expressions." we zien gedurende een raceweekend toch wel diverse gezichtsuitdrukkingen van hem, dus welke ongebruikelijke gezichtsuitdrukkingen ze bedoelen, dat maakt mij nieuwsgierig.
Een lach xD

Twitch

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-11 18:56
Als Hamilton een goed weekend heeft, dan zie je hem ook wel lachen, alleen zijn de goede weekenden van hamilton in 2016, op de figuurlijke 1 hand te tellen.

• ATS

ATS

Dat is alleen maar de trailer volgens mij?

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Nu al online? Laatste tweet van @redbullracing heeft het over "Tomorrow 10 PM" :P
Ankona schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:39:
[...]

Doet gewoon 1080p bij mij?

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-11 14:32

The_Scarabial

MTB for life!

ATS schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 17:04:
[...]

Dat is alleen maar de trailer volgens mij?
Volgensmij ook idd.

hier de hele film: http://www.redbull.tv/fil...e-history-of-the-pit-stop

• nachtnet
Prima drie kwartier om te besteden.. top video.

alle aanloop filmpjes op twitter van VES & RIC waren ook top overigens..

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
demo31051987 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 16:51:
[...]

Ik moet zeggen dat Stroll in zijn debuutseizoen F3 nogal crash-happy was. Wel stabieler geworden, maar als je dingen als dit leest:
He drove for Prema, the dominant force in F3 (due to larger budget, running 4 cars when some other teams could only run 2 or 3, poaching engineering talent from other teams) and some believe Lance's father was paying the team quite handsomely indeed to ensure Stroll's teammates would not battle him and therefore cost him championship points. Then there were reports that Williams were manufacturing parts for Stroll's car (and Stroll only) that were rumoured to be giving him a performance advantage over the other drivers who were stuck with Dallara components.
We zullen zien; ik denk dat een debuut maken in een 2017 auto een hele opgave gaat zijn, lastiger in ieder geval dan de afgelopen jaren.

Verstappen heeft hem in ieder geval al ontmoet:

:X

• nachtnet
Roamor schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 19:52:
[...]

Ik moet zeggen dat Stroll in zijn debuutseizoen F3 nogal crash-happy was. Wel stabieler geworden, maar als je dingen als dit leest:

[...]

We zullen zien; ik denk dat een debuut maken in een 2017 auto een hele opgave gaat zijn, lastiger in ieder geval dan de afgelopen jaren.

[video]

Ik zie Stroll nog niet als een heel stabiele rijder..

volgende quote zegt ook genoeg..
As a Canadian, I want to be excited by this, but I just can't. After having followed Lance's carrier for the last year and a half, I really don't think he's ready for F1.

The announcement is being delayed until Nov because he is still 17, and Martini don't want to sponsor a minor. He turns 18 at the end of Oct. He also brings a rumored 35 million dollars with him (compared to the 20 million Maldonado was bringing). The most interesting theory I've read is that Williams need that money more than they are letting on, and are keen to get him in F1 to teach him "on the fly", as they know he would not shine brightly in GP2, and thus it would make it more difficult to justify moving him up to F1.

As things stand, on paper, it looks like a legit move to sign the "Euro F3 Champion"....but if anyone actually watched the full F3 season like I did, there wasn't too much to be impressed by. He had the strongest car on the grid by a country mile, and his teamates were very inconsistent. He was the highest ranked returning driver, so technically, everyone he raced against, he'd already beaten or they were a rookie. He demonstrated a knack for qualifying well, and also showed the ability to run away at the front in clean air. However, when he was not in 1st or 2nd, he made very little if any forward progress. Even the races where he started at the back of the grid, he made little to no forward progress (even against F3 tail enders). He was also one of the only drivers on the grid with an F1 driver coach, and access to an F1 simulator.

In 2015 he was responsible for 2 massive crashes, one at Monza, the other at Spa - earning him the nick-name Lance St. Roll. If people think Max is/was dangerous in wheel to wheel combat, wait until Lance gets in the mix.

I wish him well, really I do, but in my eyes, this is all about the money. Another couple years of development and maybe Lance would be ready for F1, but as is, he's going to be in over his head next year, especially with the new regulations.
Ik heb zelf niet genoeg van F3 gevolgd, maar een kampioen die niet of weinig kan inhalen (bij starts achteraan de grid) doet bij mij wat twijfels rijzen.. Maar ik laat me graag verrassen..

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Cool! Echt goed gemaakt.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Roamor schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 19:52:
[...]

[...]

Klinkt echt zuiver...
[video]

Mooie tactiek, probeer me te passeren en we eindigen beiden in een crash...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Ankona
Migrator schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 17:09:
[...]

Doet gewoon 1080p bij mij?
Bij mij ook, maar dan steeds stukjes van ca een minuut en dan was de stream weer vast gelopen. Om verder te kijken moest ik steeds onthouden waar hij gestopt was en na een F5 met het handje de film doorspoelen naar dat punt. Beetje irritant....

alles kan off-topic

• Jasphur
Toffe film. Echt heel gaaf om te zien. Aanradertje van een ieder die dit topic bezoekt.

Ben benieuwd of Merc en Fer ook in staat zijn zo'n film te maken. Of zijn die er al?

Accentje van Coulthard werkt ook wel sfeer verhogend trouwens

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-11 14:32

The_Scarabial

MTB for life!

^ja echt mooi stukje geschiedenis van de F1, met veel plezier gekeken ook hier

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ik ook, en blij dat hij al online stond, want morgen heb ik geen tijd om te kijken. Hoop dat ze vanuit Red Bull vaker dit soort producties maken! :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

302 squadron van de Nederlandse luchtmacht verzorgt zondag de flyby. Das dan wel weer grappig :)

Wel met heli's denk ik, dus die moeten bij te houden zijn met een f1 wagen :D

[ Voor 29% gewijzigd door MikeyMan op 18-10-2016 22:05 ]

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Dit filmpje laat in circa 1 minuut zien waarom Red Bull zo'n gaaf team is. :D

"When you grow up your heart dies"

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Renault wil tweede topcoureur naast Hulkenberg

Da's einde F1 voor Palmer én Magnussen. Als je voor de 2e keer na 1 seizoen bij een team vervangen/weggestuurd wordt, is dat hoe dan ook niet goed voor je carriere.

• Extigo
Destruction schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 23:47:

Da's einde F1 voor Palmer én Magnussen. Als je voor de 2e keer na 1 seizoen bij een team vervangen/weggestuurd wordt, is dat hoe dan ook niet goed voor je carriere.
Dat denk ik niet. Er wordt door Vasseur ook gezegd dat Ocon op hun laatste staat. Ook die is nog geen echte topcoureur binnen de Formule 1. Echter denk ik dat Bottas de beste kaarten heeft.

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
demo31051987 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 07:54:
[...]

Dat denk ik niet. Er wordt door Vasseur ook gezegd dat Ocon op hun laatste staat. Ook die is nog geen echte topcoureur binnen de Formule 1. Echter denk ik dat Bottas de beste kaarten heeft.
Ik heb je post nu drie keer gelezen en begrijp nog steeds niet wat je probeert te zeggen? :P
Hij zegt dat het einde F1-carriere is voor Magnussen en Palmer. Jij reageert daarop door te zeggen dat Ocon "op hun laatste staat", wat dat ook betekenen mag. En vervolgens denk je dat Bottas op die plek komt, dus dat het wel einde is voor Magnussen en Palmer?

• Extigo
Tleilaxu schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 08:27:
[...]

Ik heb je post nu drie keer gelezen en begrijp nog steeds niet wat je probeert te zeggen? :P
Hij zegt dat het einde F1-carriere is voor Magnussen en Palmer. Jij reageert daarop door te zeggen dat Ocon "op hun laatste staat", wat dat ook betekenen mag. En vervolgens denk je dat Bottas op die plek komt, dus dat het wel einde is voor Magnussen en Palmer?
Hahahaha. Ik bedoel op hun lijstje. :P

Wat ik probeer te zeggen is dat dit bericht niet het einde voor Magnussen en Palmer hoeft te betekenen.

• Blokker_1999
  • Laatst online: 01-11 19:45

Blokker_1999

Full steam ahead

Het is ook altijd belangrijk om te zien waarom iemand ontslagen wordt en hoe deze gepresteerd heeft. Magnussen heeft zowel bij McLaren als bij Renault degelijke prestaties neergezet en een ontslag bij Renault hoeft dus zeker niet het einde van de wereld te betekenen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Ankona
Blokker_1999 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 09:37:
Het is ook altijd belangrijk om te zien waarom iemand ontslagen wordt en hoe deze gepresteerd heeft. Magnussen heeft zowel bij McLaren als bij Renault degelijke prestaties neergezet en een ontslag bij Renault hoeft dus zeker niet het einde van de wereld te betekenen.
Ik denk dat teams die rijders selecteren minder naar het verleden dan naar de toekomst kijken. Ze zullen niet geinteresseerd zijn in waarom iemand aan de kant gezet is, maar in wat die rijder het team gaat brengen.
- jong talent -> veel exposure, duur doorverkopen
- iemand die voor de punten kan gaan
- iemand die ervaring brengt om een team te ontwikkelen
(- een flinke zak geld)

Een degelijke bewezen middenmoter zal niet snel aantrekkelijk zijn voor een team.

alles kan off-topic

• Jasphur
Haal bij dat laatste de haakjes maar weg hoor. Dit is zeker bij de wat lagere teams zeker een must. Kijk naar Manor. Voor de rest is je lijstje redelijk accuraat volgens mij. Hoe wel je bij punt 3 (ervaring) toch ook zeker naar de in het verleden behaalde resultaten moet kijken. Ander fijn puntje van jong talent is dat je deze nog ietwat kunt "kneden". Ze leren vaak sneller en zijn vaak ook sneller aan een andere set-up gewent. Mits ze niet te koppig en eigenwijs zijn. :P

• ATS

ATS

Magnussen geef ik nog wel een kansje, als het Renault niet lukt om "iets beters" te krijgen. Palmer is gewoon klaar lijkt me.
Jasphur schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:02:
Haal bij dat laatste de haakjes maar weg hoor. Dit is zeker bij de wat lagere teams zeker een must. Kijk naar Manor.
Daar is het nu toch meer: steun van Mercedes en daarmee forse korting op de motoren, of zo lijkt het in elk geval. Harianto was natuurlijk een echte paydriver, maar zou mercedes ook gewoon direct betalen voor Ocon en Werlein?

[ Voor 29% gewijzigd door ATS op 19-10-2016 10:05 ]

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-10 14:23

Tylocke

[Team Carrack]

Vreemd dat Vasseur Mercedes als voorbeeld noemt met 2 topcoureurs die elkaar helpen om tot grotere resultaten te komen. Nu zijn Lewis en Nico zeker wel topcoureurs maar ik vind ze nou niet echt elkaar versterken. Neem dan eerder Red Bull waar een gezonde rivaliteit ervoor zorgt dat zowel Ricciardo als Verstappen beter presteren omdat ze allebei sterk zijn in een bepaald gebied en dus ook van elkaar kunnen leren.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

• Ankona
Tylocke schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:10:
[...]

Vreemd dat Vasseur Mercedes als voorbeeld noemt met 2 topcoureurs die elkaar helpen om tot grotere resultaten te komen. Nu zijn Lewis en Nico zeker wel topcoureurs maar ik vind ze nou niet echt elkaar versterken. Neem dan eerder Red Bull waar een gezonde rivaliteit ervoor zorgt dat zowel Ricciardo als Verstappen beter presteren omdat ze allebei sterk zijn in een bepaald gebied en dus ook van elkaar kunnen leren.
Of omdat ze de strijd nog voor de buitenwereld af weten te schermen....

Ik heb er moeite mee om te geloven dat topsporters in gezonde harmonie kunnen leven in een team met een concurrent. Dat klinkt misschien mooi voor de jongensboeken maar is niet de mentaliteit om de top te kunnen halen.

(misschien wordt er binnen RBR wel een voorgesorteerd om naar Renault te gaan. Renault nam al een voorschot door te zeggen dat ze een topper binnen willen halen.)

alles kan off-topic

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, bij red bull gaat het nu goed... Om p3/4/5 vechten geeft iets minder druk dan voor p1.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Crazy D

I think we should take a look.

Ankona schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:20:

Ik heb er moeite mee om te geloven dat topsporters in gezonde harmonie kunnen leven in een team met een concurrent. Dat klinkt misschien mooi voor de jongensboeken maar is niet de mentaliteit om de top te kunnen halen.
Als topsporter moet je ook in het belang van het team kunnen denken. En accepteren dat de ander ook snel is, maar jij wilt winnen want je vind jezelf uiteraard de beste. Resultaat is dat je wilt winnen maar je zou dat "goede harmonie" kunnen noemen.

Ik denk dat Rosberg en Hamilton beide heel goede coureurs zijn, maar qua mentaliteit lijken ze minder bij elkaar te passen (voor zover je dat als buitenstaander kunt beoordelen) dan de red bull boys. Maar het kan ook show zijn, beter voor de PR? (en ook dat moet je kunnen als professional die miljoenen per jaar verdient).

Exact expert nodig?

• B-Real
  • Nu online
Ik heb het hier al eerder gezegd volgens mij, maar de werkrelatie bij Red Bull lijkt nu natuurlijk perfect. De auto is enorm verbeterd dit seizoen, de tweede plek is zo goed als zeker en zowel Ricciardo als Max laten mooie prestaties zien. Beide zijn enorm goed en presteren nagenoeg gelijk.
Elk podium is weer een feest, want beter dan verwacht aan het begin van het seizoen.

Ik durf er een flink bedrag op te zetten dat deze perfecte werkrelatie echt wel gaat veranderen als beide coureurs in eenzelfde situatie komen als dat Rosberg en Hamilton nu zitten. Dan komt de ware aard in beide coureurs naar boven aangezien het dan om overwinningen en een titel gaat, dat is toch iets belangrijker dan de plekken waar Max en Ricciardo nu om strijden.

• Jasphur
B-Real schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:45:

Ik durf er een flink bedrag op te zetten dat deze perfecte werkrelatie echt wel gaat veranderen als beide coureurs in eenzelfde situatie komen als dat Rosberg en Hamilton nu zitten. Dan komt de ware aard in beide coureurs naar boven aangezien het dan om overwinningen en een titel gaat, dat is toch iets belangrijker dan de plekken waar Max en Ricciardo nu om strijden.
Dit weet ik wel zeker. Maar ik denk dat RedBull ook wel een bedrijf is die daar goed op in kan springen mbt marketing. Waarbij Merc beide rijders als 1 ziet (denk ik) en dat graag zo wil houden. Ik zie RedBull bijvoorbeeld al een campagne starten in de trend van "MAX vs RIC - who will win?" en er dus voor uit komen dat er strijd is binnen het team. Moeten beide coureurs zich wel netjes gedragen op de baan :)

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-10 14:23

Tylocke

[Team Carrack]

Ankona schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:20:
[...]

(misschien wordt er binnen RBR wel een voorgesorteerd om naar Renault te gaan. Renault nam al een voorschot door te zeggen dat ze een topper binnen willen halen.)
Ik ben het met je eens dat de rivaliteit heftiger gaat worden naar mate de druk hoger wordt. Waar ik wel een beetje op hoop dat ondanks felle gevechten op de baan er geen acties zijn waarbij ze elkaar van de baan af dwingen/rijden en een professioneel respect tonen. Ik verwacht geen vriendjes maar je kan wel wat respect tonen naar je teamgenoot, en dat mis ik vooral bij Mercedes.

Ik hoop voor Sainz dat hij een stap mag maken naar een constructeursteam zoals Renault. En dan hoop ik ook meteen voor hem dat Renault ook meteen een hele goede 2017 wagen heeft zodat hij lekker mee kan rijden. 5 topteams ipv 3 zou het toch weer mooi spannend moeten maken wat mij betreft. Nu is het helaas bijna altijd zo dat de eerste periode na een grote regelementswijziging er altijd één team behoorlijk dominant is omdat ze de regels beter of creatiever hebben toegepast.

Hoe dan ook, ik heb zin in het 2017 kampioenschap!

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-10 09:53
Lewis z'n voetje is weer beter, hij heeft gisteravond gebowled met Lindsey Vonn...

• Jasphur
RonaldMcDonald schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:15:
Lewis z'n voetje is weer beter, hij heeft gisteravond gebowled met Lindsey Vonn...
Oke. Ik ben benieuwd. Vorige jaar had ie het zwaar in de regen. :*)
Wat zijn de verwachtingen voor dit weekend? Ik zie Austin toch het liefst met volle bak zon.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tylocke schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:10:
[...]

Of ze willen bij Renault twee coureurs die elkaar liever van de baan rammen voor een betere positie dan elkaar wat gunnen. Dat is ook een manier tot prestaties verbeteren. Past ook wel een beetje bij hoe Renault op het moment is. :P

• hjs
  • Niet online

hjs

Jasphur schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 14:16:
[...]

Oke. Ik ben benieuwd. Vorige jaar had ie het zwaar in de regen. :*)
HAM doet het over het algemeen beter in de regen dan ROS volgens mij.
Zou het wel spannender maken.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

MikeyMan schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:03:
302 squadron van de Nederlandse luchtmacht verzorgt zondag de flyby. Das dan wel weer grappig :)

Wel met heli's denk ik, dus die moeten bij te houden zijn met een f1 wagen :D
Waarschijnlijk heeft de Luchtmacht ook geen geld meer om de Apache's stiekem oranje te verven. :P

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RonaldMcDonald schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:15:
Lewis z'n voetje is weer beter, hij heeft gisteravond geblowed met Lindsey Vonn...
Daar heeft ie zijn voetje toch niet voor nodig? :P

Testing, one, two ...

• SnowDude
  • Laatst online: 29-10 12:33
DaniëlWW2 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 14:28:
[...]

Waarschijnlijk heeft de Luchtmacht ook geen geld meer om de Apache's stiekem oranje te verven. :P
302 vliegt volgens mij ook met Chinooks Daar kunnen ze wel een plaatselijke bui mee droppen boven op de Mercedessen >:)

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• hjs
  • Niet online

hjs

Enjoy an awe-inspiring flyover by the 302nd Aviation Squadron from Ft. Hood at the end of the National Anthem.
Wist niet dat "wij" daar een squadron hadden.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

SnowDude schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 14:44:
[...]

302 vliegt volgens mij ook met Chinooks Daar kunnen ze wel een plaatselijke bui mee droppen boven op de Mercedessen >:)
Ben jij gek? Hamilton is beter in de regen en die gaan we echt niet helpen. :P
hjs schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 14:51:
Wist niet dat "wij" daar een squadron hadden.
De KLu is werkelijk geobsedeerd met alles Amerikaans. Het is echt geen toeval dat zo ongeveer alles waar ze mee hebben gevlogen sinds de jaren 1950 Amerikaans is. Bij Amerikaans kopen hoort ook trainen in de VS. Alle straaljagerpiloten worden ook daar opgeleid. Het voordeel is dat er daar de faciliteiten ook zijn en er getraind wordt met meerdere landen. Het nadeel is dat het duurder is dan als we hier in Nederland een faciliteit hadden of in een ander Europees land.

[ Voor 50% gewijzigd door DaniëlWW2 op 19-10-2016 14:59 ]

• nachtnet
even tussendoor.. Volgens AMuS krijgt de RB13 een flink langere wielbasis (+20cm) Ten opzichte van de concurentie.
http://www.auto-motor-und...fusor-trick-11573320.html (Duits)

ik kan niet wachten tot de eerste 2017 ontwerpen zichtbaar worden...

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CvIBF-uWIAA2Oi0.jpg:large
Afbeeldingslocatie: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2014/10/31/1414769564842_wps_9_AUSTIN_TX_OCTOBER_30_Dani.jpg
foto van een vorig seizoen..

[ Voor 21% gewijzigd door nachtnet op 19-10-2016 16:05 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2016 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1