“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Die 3 haren die hij kan laten groeien maken niet zo'n mooie baard
Ik was dat ook al over de Mercedes voor 2017 ergens tegengekomen een tijdje geleden. Eens kijken of ik dat nog kan vinden.nachtnet schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 15:17:
even tussendoor.. Volgens AMuS krijgt de RB13 een flink langere wielbasis (+20cm)
http://www.auto-motor-und...fusor-trick-11573320.html (Duits)
ik kan niet wachten tot de eerste 2017 ontwerpen zichtbaar worden...
[knip]
Edit: ik ben op het verkeerde been gezet door de afbeelding bij het artikel denk ik, het was niet duidelijk om welk team het zou gaan. http://www.auto-motor-und...nd-trick-2017-732371.html
[ Voor 17% gewijzigd door hardware-lover op 19-10-2016 16:04 ]
Testing, one, two ...
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Ben benieuwd of dit revolutionair gaat zijn.
Mercedes schijnt ook een truc te hebben in de nieuwe 2017 bolide, met een achterkant die laag blijft bij hoge snelheid, zodat de top hoger word en de drag minder.
Het lijkt vooral te zijn dat de RB13 een langere wielbasis krijgt t.o.v. de andere teams. (dat dat gelijk mogelijkheden biedt om o.a. de gewichtsverdeling te optimaliseren lijkt een belangrijke factor te zijn.)SnowDude schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 16:02:
Ik neem aan dat dat komt omdat de banden breder worden en de voorvleugel groter. De voorkant krijgt meer weerstand en daardoor wil de aangedreven achterkant de voorkant voorbij. Door de auto wat langer te maken wordt hij stabieler bij recht uit rijden.
en dan bedoel ik nog niet eens die langere wielbasis .. maar dat van die achteras
Bron:http://www.f1today.net/nl...-met-zeer-lange-wielbasis
'Red Bull Racing RB13 met zeer lange wielbasis'
Gepubliceerd op 19 okt 2016 14:27
Niet de nieuwe auto van Mercedes, maar de Red Bull Racing RB13 krijgt een extreem lange wielbasis. Dat bericht brengt Auto Motor und Sport. Eerder had het Duitse blad melding gemaakt dat een van de teams in 2017 met een veel langere wielbasis zal rijden dan de overige renstallen. Toen ging het gerucht nog dat het Mercedes betrof, maar het schijnt om Red Bull Racing te gaan.
Een langere wielbasis is eerder een truc van Red Bull-ontwerper Adrian Newey geweest om de concurrentie op achterstand te zetten. Voor 1998 verlengde McLaren de wielbasis met 5,5 centimeter, waardoor de auto's van de Britse renstal plots tien centimeter langer waren dan die van Ferrari, Williams en Jordan - de concurrenten uit die tijd.
Newey benutte de extra ruimte die hij tussen de wielen en de side-pods creëerde om de door de voorbanden in de war geschopte luchtstromen tot bedaren en onder controle te brengen. Dat zou hij voor 2017 opnieuw van plan zijn. De wielbasis van de nieuwe auto van Red Bull Racing wordt volgens de verhalen 20 centimeter langer dan het gemiddelde bij de andere teams.
Red Bull Racing verlengt de auto zowel aan de voor- als aan de achterkant. Aan de voorkant vanwege de aerodynamische werking, aan de achterkant vanwege de gewichtsverdeling. Het gerucht dat Red Bull Racing voor deze aanpak heeft gekozen veroorzaakte opwinding onder de andere teams. De overige renstallen zijn bang om in deze fase van de voorbereiding de plank mis te slaan.
Mercedes heeft de concurrentie ook angst ingeboezemd. Op basis van GPS-data bleek dat de Duitse renstal erin geslaagd is om de auto een significant hogere topsnelheid te geven. Mercedes zou een manier bedacht hebben om de achteras op rechte stukken te verlagen, waardoor de zuigende werking van de diffuser afneemt en de snelheid omhoog gaat. Dat effect zou in 2017 nog groter zijn, omdat de aerodynamica een grotere rol krijgt en dit foefje de luchtweerstand neutraliseert.
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Baseren ze dit op de Mule-cars voor het testen van de banden?Alfa90_Buttje schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 17:11:
bijzonder stukje
en dan bedoel ik nog niet eens die langere wielbasis .. maar dat van die achteras![]()
[...]
Ik neem aan dat de 2017 modellen alleen nog bestaan op de tekentafel?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik krijg spontaan een vraag! Is er dopingcontrole in de F1?RonaldMcDonald schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:15:
Lewis z'n voetje is weer beter, hij heeft gisteravond geblowed met Lindsey Vonn...
Er zullen vast wel middeltjes zijn om je prestatie te verbeteren in de auto (scherpte, concentratie, uithoudingsvermogen etc..)
Heb het (hier) nog niet voorbij zien komen.
Waiting on the world to change
Ik mag hopen dat dat niet het geval is. Als in maart het nieuwe seizoen begint mag ik aan nemen dat er nu toch al wel mock ups zijn gemaakt om te testen in oa een windtunnelYakuzA schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 17:18:
[...]
Baseren ze dit op de Mule-cars voor het testen van de banden?
Ik neem aan dat de 2017 modellen alleen nog bestaan op de tekentafel?
Zeker wel; geen betrapt in de F1 afaik. Wel bijv. Thomas Enge in F3000 (wiet) en Montagny in Formule E (cocaine). Beetje de recreationele hoek dus, maar toch fout om onder invloed te gaan racen.pinda powerrr schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 18:41:
[...]
Ik krijg spontaan een vraag! Is er dopingcontrole in de F1?
Er zullen vast wel middeltjes zijn om je prestatie te verbeteren in de auto (scherpte, concentratie, uithoudingsvermogen etc..)
Heb het (hier) nog niet voorbij zien komen.
Check deze AMA van Gary Hartstein: https://www.reddit.com/r/...c_and_im_starting/clzi8me
[ Voor 14% gewijzigd door Roamor op 19-10-2016 18:58 ]
"Hoi MAG, moet je de auto heel houden voor HUL of komt er in 2017 een nieuw chassis/tub?"nachtnet schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 19:22:
alvast voor de liefhebbers. Naast meneer HAM mogen morgen ook de meneeren: BOT, GRO, MAG, HUL & VET. deelnemen aan het FIA persmomentje..
Gaat gezellig worden.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Is niet gezegd dat ze onder invloed hebben geracet, beide middelen zijn een stuk langer traceerbaar in tests dan dat ze effectief werkzaam zijn in het lichaam.Roamor schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 18:56:
[...]
Zeker wel; geen betrapt in de F1 afaik. Wel bijv. Thomas Enge in F3000 (wiet) en Montagny in Formule E (cocaine). Beetje de recreationele hoek dus, maar toch fout om onder invloed te gaan racen.
Check deze AMA van Gary Hartstein: https://www.reddit.com/r/...c_and_im_starting/clzi8me
[ Voor 3% gewijzigd door ralph075 op 19-10-2016 22:18 ]
1 van de slechtste afleveringen van f1 report die ik in tijden gezien heb.. iets te veel HAM georienteerd...
25 minuten die zonder moeite over te slaan zijn..
Ik ben ook zeer benieuwd naar de ontwerpen. Als ik het artikel zo lees, gaat de RB zowel in de breedte als in de lengte groeien.nachtnet schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 15:17:
even tussendoor.. Volgens AMuS krijgt de RB13 een flink langere wielbasis (+20cm) Ten opzichte van de concurentie.
http://www.auto-motor-und...fusor-trick-11573320.html (Duits)
ik kan niet wachten tot de eerste 2017 ontwerpen zichtbaar worden...
[afbeelding]
[afbeelding]
foto van een vorig seizoen..
In de breedte gaan ze sowieso groeien. Want dat is een van de wijzigingen in de regels, dat de auto's breeder moeten worden.Bestla schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 07:29:
[...]
Ik ben ook zeer benieuwd naar de ontwerpen. Als ik het artikel zo lees, gaat de RB zowel in de breedte als in de lengte groeien.
De auto's mogen breder worden, dat moet niet. Het is geen minimum breedte.RobertMe schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 08:04:
[...]
In de breedte gaan ze sowieso groeien. Want dat is een van de wijzigingen in de regels, dat de auto's breeder moeten mogen worden.
Afaik mogen er geen 1:1 modellen meer gebruikt worden in de windtunnels, alleen nog schaal modellen.Jasphur schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 18:42:
[...]
Ik mag hopen dat dat niet het geval is. Als in maart het nieuwe seizoen begint mag ik aan nemen dat er nu toch al wel mock ups zijn gemaakt om te testen in oa een windtunnel
[ Voor 37% gewijzigd door SnowDude op 20-10-2016 09:01 ]
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Klopt dat wist ik. Dat bedoelde ik met een mock-up.SnowDude schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 08:57:
[...]
…
[...]
Afaik mogen er geen 1:1 modellen meer gebruikt worden in de windtunnels, alleen nog schaal modellen.
bron F1Wind tunnel testing is heavily restricted, both in terms of what kind of testing may be done and how long it may be done for. Scale models used may be no larger than 60 percent and speeds are limited to 50 metres per second.
Nou we het toch over testen hebben.
Ben benieuwd of dit van alleen Europa en met toestemming van de teams buiten Europe naar gewoon overal op de wereld op FIA approved sites gaat veranderen als Liberty Media aan de roer staat.Testing can only take place with one car per team at FIA-approved sites and cannot take place outside of Europe without the agreement of a majority of the teams.
Dus gewoon overal kunnen trainen zonder overleg met de andere teams.
[ Voor 27% gewijzigd door Jasphur op 20-10-2016 09:10 ]
Ah oke, dus Sauber kan hun 2014 auto weer meenemen naar volgend jaar, met bredere banden?SnowDude schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 08:57:
[...]
De auto's mogen breder worden, dat moet niet. Het is geen minimum breedte.
Nee,want de hoogte is ook aan regels gebonden. De achtervleugel is te hoog volgens het nieuwe regelement. En de oude auto genereerd te weinig downforce om de banden genoeg op temperatuur te krijgen.kevlar01 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 09:41:
[...]
Ah oke, dus Sauber kan hun 2014 auto weer meenemen naar volgend jaar, met bredere banden?
PS. Smiley gespot hoor, weet dat je het niet meende.
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Ze hoeven idd alleen een nieuwe voor-, achtervleugel en neus te ontwerpen, en dan zijn ze klaar voor 2017.kevlar01 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 09:41:
[...]
Ah oke, dus Sauber kan hun 2014 auto weer meenemen naar volgend jaar, met bredere banden?
PSN
British F1 champion Lewis Hamilton has got a part in the new Call of Duty game.
BBC F1 gossip
[ Voor 18% gewijzigd door Jasphur op 20-10-2016 14:45 ]
Hopelijk hebben ze nog voldoende blauwe en gele verf over, dan kunnen ze de kleurstelling ook gelijk latenYakuzA schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 10:05:
[...]
Ze hoeven idd alleen een nieuwe voor-, achtervleugel en neus te ontwerpen, en dan zijn ze klaar voor 2017.
De blauwe verf was dit jaar al op (gezien de keren dat ze al met neuzen met steenslag op het circuit kwamen)B-Real schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 14:48:
[...]
Hopelijk hebben ze nog voldoende blauwe en gele verf over, dan kunnen ze de kleurstelling ook gelijk laten
Misschien dat zwart, zonder te verven, een betere optie is
PSN
Die overkapping is zo strak, dat is een mooie nekkenbreker als je over de kop gaat.
Ik vond dit eigenlijk nog één van de betere tot nu toe. Het is alleen wel zaak dat de kap eraf kan zonder boven de airbox uit te komen, zodat'ie er makkelijk af kan als de auto op z'n kop ligt.Bosmonster schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:29:
[...]
Die overkapping is zo strak, dat is een mooie nekkenbreker als je over de kop gaat.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Hmm. Ik vind dat afdakje op zich wel een idee. Maar dan moet die "pin" er wel op een juist moment uitschieten en hoe gaat ie nog open als de wagen op zijn kop ligt?
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Verwijderd
Ik denk dat er heel ver weggestopt een knop zit die een coureur in moet drukken.L1nt schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:50:
Heb op werk geen geluid maar dat voorste deel reageert op basis van sensoren?
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Verwijderd
Dan denk ik dat de coureur altijd te laat isSnowhite0901 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:18:
[...]
Ik denk dat er heel ver weggestopt een knop zit die een coureur in moet drukken.
haha datVerwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:25:
[...]
Dan denk ik dat de coureur altijd te laat is
Maar OT ik denk dat dat met een sensor goed te doen moet zijn als je ziet wat een kleine sensor achter de binnenspiegel nu al in consumentenauto's kan.
[ Voor 14% gewijzigd door Damian op 21-10-2016 12:08 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Verwijderd
Ik denk dat de koe ook al meer dan genoeg zeiSnowhite0901 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:42:
[...]
haha datgezichtje zei denk ik al dat ik niet echt serieus was.
Maar OT ik denk dat dat met een sensor goed te doen moet zijn als je ziet wat een kleine sensor achter de binnenspiegel nu al in consumentenauto's kan.
Iets "onbekends" detecteren is een van de lastigste situaties die je kunt krijgen.
Is it a bird or is it an wheelnut... camera systeem wordt vuil en hoe doe je het in de regen?
Radar zal wel wat kunnen maar een systeem dat zo snel moet triggeren zal veelste vaak afgaan ook als het niet nodig is. want massa kan je niet meten bij een object dat in de lucht vliegt.
Daarintegen wel iets dat al langer bestaat in de vorm van rollbars die omhoog schieten in cabrios.Arrne schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:15:
Sowieso zitten er nogal wat haken en ogen aan een veiligheidssysteem dat afhankelijk van sensordata wordt geactiveerd. Het klinkt in eerste instantie vrij eenvoudig, maar dat is het natuurlijk helemaal niet.
RonaldMcDonald schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:21:
[...]
Daarintegen wel iets dat al langer bestaat in de vorm van rollbars die omhoog schieten in cabrios.
[video]
PSN
Het detecteren van een roll is wel heel wat makkelijker dan het detecteren van een ongeïdentificeerd object dat op je af komt vliegen.RonaldMcDonald schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:21:
[...]
Daarintegen wel iets dat al langer bestaat in de vorm van rollbars die omhoog schieten in cabrios.
[video]
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Verwijderd
Het probleem zit hem inderdaad in hoe detecteer je iets als je niet weet wat je moet detecteren?
Een m12 moer met 300km/u vliegt recht door je vizier (en meer) heen.. Maar is kleiner als een vogel of een stuk marble van je voorligger.
Blij dat de eerste training bijna begint en we het weer of interessante F1 zaken kunnen hebben
Dan zit je wel in 't verkeerde topicB-Real schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:00:
Ahhh, de weklijkse HALO (of andere oplossing) discussie is weer los gebarsten.
Blij dat de eerste training bijna begint en we het weer of interessante F1 zaken kunnen hebben
[F1 2016] Race 18 - GP van de Verenigde Staten
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Mini Terminator.
[ Voor 17% gewijzigd door Rivanov op 21-10-2016 16:28 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Klopt, maar in/vlak na een weekend komen er vaak wel weer interessantere F1 (niet GP gerelateerde) zaken voorbij. Valt me altijd op dat in de paar dagen voordat het GP weekend begint heel vaak het HALO onderwerp weer voorbij komt.TommyGun schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:08:
[...]
Dan zit je wel in 't verkeerde topic![]()
[F1 2016] Race 18 - GP van de Verenigde Staten
Ik vind dat persoonlijk verre van boeiend, dus dan houd ik me liever afzijdig en duik ik wel in het andere topic idd
Da's toch gewoon zo'n goalkeeper systeem dat ze op schepen hebben?YakuzA schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:25:
[...]
een G-Sensor/ rollover detecteren is wat makkelijker dan een camera met continu analyse of er toevallig een band/moer naar je toe komt vliegen
dat zou nogeens wat zijn. Zo'n dikke gun die de boutjes de lucht uit schietdurian schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:42:
[...]
Da's toch gewoon zo'n goalkeeper systeem dat ze op schepen hebben?
durian schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:42:
[...]
Da's toch gewoon zo'n goalkeeper systeem dat ze op schepen hebben?

(omdat het vrijdagmiddag is moet je deze dan op de airbox bedenken
[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 21-10-2016 16:54 ]
PSN
Kvyat is bevestigd voor 2017 bij Torro Rosso!
Mooi, dat ie nog een goede kans krijgt.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Laatste paar races vind ik hem prima rijden.gambieter schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 16:20:
Wou ik net melden, verrassend. Heeft hij zich toch genoeg verbeterd?

Uit dit nieuwsbericht. Sommige een hit, sommige een miss, maar het zou de grid wel een stuk kleurrijker maken
The ramblings of an idiot
Ik heb de maker van deze livery's al even in mijn twitter feed staan. Idee begon leuk met een model van ROS zijn auto. Daarna vind ik het behoorlijk snel afzakken.. (zeker omdat Tim Holmes iedere tweet die iemand hierover post zeker 2x retweet..)McBoom schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 16:32:
Zou dit een ding moeten worden?
[afbeelding]
Uit dit nieuwsbericht. Sommige een hit, sommige een miss, maar het zou de grid wel een stuk kleurrijker maken

Adlermann schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 16:19:
Voor wie het nog niet weet:
Kvyat is bevestigd voor 2017 bij Torro Rosso!
Mooi, dat ie nog een goede kans krijgt.

Had ik echt niet verwacht, blijbaar is GAS nog niet klaar genoeg voor F1..
[ Voor 23% gewijzigd door nachtnet op 22-10-2016 16:48 ]
Die vond ik ook zeer zeker geslaagdnachtnet schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 16:38:
[...]
Ik heb de maker van deze livery's al even in mijn twitter feed staan. Idee begon leuk met een model van ROS zijn auto. Daarna vind ik het behoorlijk snel afzakken.. (zeker omdat Tim Holmes iedere tweet die iemand hierover post zeker 2x retweet..)
[afbeelding]
The ramblings of an idiot
Als een coureur een ontwijkende actie moet ondernemen is jou verdedigende actie dus niet correct en weer bestraft...
Wat dacht je van als je een ontwijkende actie moet ondernemen is je inhaalactie dus gewoon niet goed genoeg?
Ik vind dit wel echt weer een verminking van de sport en niet zozeer vanwege Max maar meer omdat inhalen nu nog meer onder de loep ligt. Come on zeg.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Definieer ontwijkende actie.... als jij naast me zit en ik gooi m naar die kant moet jij ontwijken. Als jij nog net achter me zit en ik gooi de deur dicht, is de kans groot dat jij ook moet ontwijken. Het 1e geval kun je ook als "van de baan af raggen" zien en is duidelijk, maar dat 2e? Lastig hoor. De regels zijn er natuurlijk om te voorkomen dat je midden op de weg gaat slingeren a la in wegmisbruikers waar een brommer op die manier voorkwam dat de politie kon inhalen. Maar als je dit soort zaken extreem doortrekt kun je amper meer verdedigen en moet je dus eigenlijk maar de deur open laten staan "want anders moet de ander ontwijken".Phusebox schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 07:09:
Pff echt absurd die aangepaste regels omtrent inhalen.
Als een coureur een ontwijkende actie moet ondernemen is jou verdedigende actie dus niet correct en weer bestraft...
Wat dacht je van als je een ontwijkende actie moet ondernemen is je inhaalactie dus gewoon niet goed genoeg?
Ik vind dit wel echt weer een verminking van de sport en niet zozeer vanwege Max maar meer omdat inhalen nu nog meer onder de loep ligt. Come on zeg.
Exact expert nodig?
Mja wat zal er dan gebeuren bij acties zoals Hamilton vs Verstappen in Japan of Perez vs Verstappen in Italië? Hamilton en Perez nemen een uitwijkende actie naar een ander deel van de baan om hun race te vervolgen, maar moet je daar dan Verstappen voor bestraffen?Crazy D schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 10:35:
[...]
Definieer ontwijkende actie.... als jij naast me zit en ik gooi m naar die kant moet jij ontwijken. Als jij nog net achter me zit en ik gooi de deur dicht, is de kans groot dat jij ook moet ontwijken. Het 1e geval kun je ook als "van de baan af raggen" zien en is duidelijk, maar dat 2e? Lastig hoor. De regels zijn er natuurlijk om te voorkomen dat je midden op de weg gaat slingeren a la in wegmisbruikers waar een brommer op die manier voorkwam dat de politie kon inhalen. Maar als je dit soort zaken extreem doortrekt kun je amper meer verdedigen en moet je dus eigenlijk maar de deur open laten staan "want anders moet de ander ontwijken".
Ik verlang erg (terug?) naar een minder complex setje regels en een überhaupt minder complexe F1, waarbij we meer head2head racen te zien krijgen.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
De skills én de auto, maar verder eens. Met een RB kan je op dit vlak natuurlijk meer dan met een FI of een Williams of zoiets, omdat hij gewoon enorm veel downforce heeft. Die gaat niet zo snel schuiven.dr.lowtune schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 11:43:
Die hele regel is dus om te zorgen dat mensen die skills hebben die de middelmatige coureurs niet hebben deze niet mogen gebruiken, want oneerlijk en " gevaarlijk". In dat geval stel ik ook een rule change voor dat alle auto's gelijk moeten zijn, want Mercedes heeft ook een unfair advantage op de rest van het veld! Gelijke monniken, gelijke kappen, toch?
Einde van f1 volgens mij, want nu heb je alleen nog maar een sneller rechtdoor auto nodig omdat je voor bochten toch niet meer kan blokken. Dat in combinatie met het al even domme en stomme drs geeft de beste motor 100% kans om te winnen. Zonde.
ping 127.212.23.124
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Extreem laat mag natuurlijk nog steeds. Als je ook extreem laat remt.Dennism schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 12:36:
Ik moet nog maar zien of er zoveel veranderd, het gaat immers alleen om blocken tijdens het remmen, iets wat sowieso (met uitzondering van mogelijk Max) sowieso al niet heel veel gebeurde. Gevechten zoals bijv. Barcelona tussen Max en Rai, Canada tussen Max en Ros e.d. zullen dus voor zover ik kan zien onder de nieuwe regels ook gewoon toegestaan zijn, enkel het extreem laat inzetten van een verdedigende actie niet meer.
...
Het wordt tijd voor richtingaanwijzers, remlichten en niet harder dan 200.pjottum schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 11:57:
Ben benieuwd of we vanavond een andere race gaan zien hierdoor. 'Oh, je wil erlangs. Wel ff aangeven aan welke kant, dan stuur ik het gras in.
De overgebleven lol gaat er wel af zo. Ik denk dat ik maar Heel Holland Bakt ga kijken.
Oja, en natuurlijk netjes rechts blijven zodat de tegenstanders weten dat ze links vrij baan hebben om te passeren.
alles kan off-topic
Gezien de poepsaaie (DRS) inhaalacties denk ik dat ze eerder stay in your line hanteren, dan zover mogelijk rechts rijden. Nadat de aanvallende partij zijn kant heeft gekozen blijft de verdediger ook altijd netjes zijn lijn volgen.Ankona schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 17:33:
Oja, en natuurlijk netjes rechts blijven zodat de tegenstanders weten dat ze links vrij baan hebben om te passeren.
Alhoewel ik het er wel mee eens ben dat ik VES zijn actie op Spa bij RAI tricky vond. Waarbij ze met 300+ over kemmel straight denderen, RAI naar rechts gaat en VES last minute blokt terwijl RAI al bijna tikkertje aan het doen was, zo kort dat die erop zat.
Maar de meeste verdedigende acties zijn al voor de bochten waar de aanvallende coureur ook al bezig is met (nadenken over) remmen, of in ieder geval gelift wordt. Daarnaast zijn de afstanden tussen de auto's meestal ook groter, met genoeg ruimte om min of meer uit te wijken. In Japan was het HAM die ervoor koos om weer meteen naar links te gaan en rechtdoor te schieten. Waarschijnlijk had hij tijd/ruimte genoeg gehad om ook te remmen en VES te volgen.
[ Voor 21% gewijzigd door Mastasidaz op 23-10-2016 19:24 ]
Dat doe ik sowiesostresstak schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 17:02:
De overgebleven lol gaat er wel af zo. Ik denk dat ik maar Heel Holland Bakt ga kijken.
Dat krijg ik er nooit doorheen bij de vrouw. Wel vet, effe naar Abu Dhabi heen en weer voor een race. Vond dat naar Spa wel redelijk normaal maar Abu Dhabi is net even andere koekMastasidaz schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 19:24:
Heeft iedereen de actie van de mediamarkt al gezien omtrent de Abu Dhabi GP? Ik heb een topic geopend in het shopping forum: Aanbiedingen en Kortingscodes
Exact expert nodig?
Hier iedereen ook blij dat de Q en de race zelf aankomend weekend op dezelfde tijden zijn? (20:00uur)
Over het feit dat die actie wellicht ietwat op het randje was ben ik het wel eens. Alleen is Raikkonen niet degene om daarover te klagen. Ik kan zo 1-2-3 de beelden niet terug vinden, maar RAI heeft (lang geleden) zelf op hetzelfde stuk circuit eenzelfde actie uitgehaald. Beetje hypocriet om dan nu te gaan whinen over Max z'n actie.RobertMe schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 18:19:
[...]
Alhoewel ik het er wel mee eens ben dat ik VES zijn actie op Spa bij RAI tricky vond. Waarbij ze met 300+ over kemmel straight denderen, RAI naar rechts gaat en VES last minute blokt terwijl RAI al bijna tikkertje aan het doen was, zo kort dat die erop zat.
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Het komt nu toevallig zo uit omdat de klok een uurtje teruggaat van zaterdag op zondag, maar mij maakt het niet uit wanneer de race wordt uitgezonden. Als er een F1 uitzending is dan doet niemand hier moeilijk over, dan is de TV vanzelfsprekend voor de man fan des huizes, ze zijn niet anders gewend hierJasphur schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:38:
Zo. En we zijn weer terug in het algemene F1 forum. Hoi!
Hier iedereen ook blij dat de Q en de race zelf aankomend weekend op dezelfde tijden zijn? (20:00uur)
@hieronder, ik zag het nu ja.
[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 24-10-2016 13:46 . Reden: zo weinig maakt me dat dus uit ;) ]
Testing, one, two ...
Beide sessies zijn om 14:00 local time. In Mexico gaat de klok óók terug waardoor ze op dezelfde tijd zijn in NL.hardware-lover schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 13:30:
[...]
Het komt nu toevallig zo uit omdat de klok een uurtje teruggaat van zaterdag op zondag, maar mij maakt het niet uit. Als er een F1 uitzending is dan doet niemand hier moeilijk over, dan is de TV vanzelfsprekend voor de man des huizes, ze zijn niet anders gewend hier
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Haha. Idem hier.hardware-lover schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 13:30:
[...]
Het komt nu toevallig zo uit omdat de klok een uurtje teruggaat van zaterdag op zondag, maar mij maakt het niet uit wanneer de race wordt uitgezonden. Als er een F1 uitzending is dan doet niemand hier moeilijk over, dan is de TV vanzelfsprekend voor de man fan des huizes, ze zijn niet anders gewend hier
@hieronder, ik zag het nu ja.
Zelfs bij familie etentjes wordt gecheckt of er niet toevallig een race is.
Nog maar drie....en dan weer heeeeeel lang wachten.
Ajoh. Vier maandjes dacht ik. En met al die feestdagen tussendoor is het zo voor bij. Wees bij dat het race-seizoen langer is dan dan stilte ertussenalbino71 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 17:05:
Hehe, hier ook...
Zelfs bij familie etentjes wordt gecheckt of er niet toevallig een race is.
Nog maar drie....en dan weer heeeeeel lang wachten.
Malaysia considers dropping F1 race: ‘The product is no longer exciting’
...
Circuit CEO Datuk Ahmad Razlan Ahmad Razali told the New Straits Times that amid declining ticket sales and a falling global TV audience, Malaysia was considering dropping the race.
“Maybe it will do Malaysia good to take a break,” he said.
“I think the product is no longer exciting. It’s being dominated by one team.”
Malaysian government official Khairy Jamaluddin, the minister of youth and sports, sent out a series of tweets supporting Razlan’s comments.
Testing, one, two ...
Opzich begrijp ik dat wel. En het is niet alleen 1 team wat domineert het is imo vooral het optocht rijden van de wagens. Ik kwam toevallig gister een filmpje op Dumpert tegen (zal later even linken ik zit nu op mn telefoon) waar bij je een klassieke F1 race zag waarbij er veel werd ingehaald, erg laat werd geremd en zelfs meerdere malen contact tussen de wagens is geweest. Dit soort dingen bij de F1 zijn veel leuker om naar te kijken dan wat er nu gebeurd.hardware-lover schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 01:04:
Dit zou ik persoonlijk een gemis vinden voor het F1 circus, maar dominantie door één team is nooit goed voor een sport, niet enkel bij Formule 1. Maar misschien geeft 2017 daar een slinger aan, al heeft Mercedes dan nog steeds een aardige voorsprong met hun krachtbron verwacht ik.
Malaysia considers dropping F1 race: ‘The product is no longer exciting’
...
Circuit CEO Datuk Ahmad Razlan Ahmad Razali told the New Straits Times that amid declining ticket sales and a falling global TV audience, Malaysia was considering dropping the race.
“Maybe it will do Malaysia good to take a break,” he said.
“I think the product is no longer exciting. It’s being dominated by one team.”
Malaysian government official Khairy Jamaluddin, the minister of youth and sports, sent out a series of tweets supporting Razlan’s comments.
Moet er wel bij zeggen dat de getoonde beelden in het filmpje niet heel erg veilig zijn.
Alhoewel het vroegah wel iets beter was, moet je niet vergeten dat dat soort filmpjes altijd een compilatie zijn hè. Dus je ziet de hoogtepunten van één, of meerdere races in een paar minuten.Jasphur schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 07:43:
[...]
Opzich begrijp ik dat wel. En het is niet alleen 1 team wat domineert het is imo vooral het optocht rijden van de wagens. Ik kwam toevallig gister een filmpje op Dumpert tegen (zal later even linken ik zit nu op mn telefoon) waar bij je een klassieke F1 race zag waarbij er veel werd ingehaald, erg laat werd geremd en zelfs meerdere malen contact tussen de wagens is geweest. Dit soort dingen bij de F1 zijn veel leuker om naar te kijken dan wat er nu gebeurd.
Moet er wel bij zeggen dat de getoonde beelden in het filmpje niet heel erg veilig zijn.
Ik ben hier zeker ook wel bewust van. En als je volledige races gaat kijken was het vaak ook een optocht en was er wel 1 team zwaar sterker dan de ander. Dat is gewoon F1. Maar als er dan actie is merk ik wel dat "vroegah" de actie wat meer op het scherpst van de snede was.Tleilaxu schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 07:47:
[...]
Alhoewel het vroegah wel iets beter was, moet je niet vergeten dat dat soort filmpjes altijd een compilatie zijn hè. Dus je ziet de hoogtepunten van één, of meerdere races in een paar minuten.
Voetnoot: ik ben nog niet zo oud. Dus ik moet mijn informatie halen van het wereldwijde web wat een enigszins vertekend beeld geeft. En mijn mening is dan ook gebaseerd op hoogtepunt filmpjes van races van toen en hoogtepunt filmpjes van nu.
Inderdaad. Vroeger was niet alles beter, zeker niet qua inhalen. Dyon '79 is bijna 40 jaar geledenTleilaxu schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 07:47:
[...]
Alhoewel het vroegah wel iets beter was, moet je niet vergeten dat dat soort filmpjes altijd een compilatie zijn hè. Dus je ziet de hoogtepunten van één, of meerdere races in een paar minuten.
Neemt niet weg dat het hopelijk na dit jaar afgelopen is met de hegemonie van Mercedes, want daar kan 'zelfs' Max niks tegen doen, net zoals Senna begin jaren '90 machteloos was tegen de Williams.
Heb ook zo mijn twijfels of het gat tussen Mercedes en de rest daadwerkelijk zoveel kleiner is geworden dit seizoen. Natuurlijk, ze worden nu 1 en 2 met de rest op een seconde of 4-5, in plaats van de 30 seconden die ze eerst hadden. En zowaar wordt er af en toe toegestaan dat een Red Bull of Ferrari zich op plaats 2 mag melden.
Maar ik blijf het gevoel houden dat dit eerder het gevolg is van de een of andere duistere afspraak tussen Bernie en Mercedes, dan dat die laatste echt bedreigd wordt. Mercedes is nog altijd volledig in-control, staat mijlenver voor in het constructeurskampioenschap terwijl de WDC competitie tot de laatste race open blijft. Maar wel overduidelijk enkel voor de Mercedes piloten.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Het is heel simpel. Mercedes heeft zich hard gemaakt voor de huidige motorformule en begon als eerste met de ontwikkel ervan. Ze hebben de plank perfect geraakt, daar waar andere fabrikanten de plank iets minder hard raakten of zelfs misten. Door het prachtige token systeem heeft Mercedes de afgelopen jaren kunnen profiteren van die ijzersterke motor plus het feit dat ze natuurlijk ook gewoon een goede auto hebben.
De auto was zo goed dat ze de afgelopen seizoenen vaak niet eens het volle vermogen hebben hoeven benutten, dat begint dit seizoen af en toe iets anders te worden nu Ferrari en Red Bull weer dichterbij komen. Het gat wordt dus kleiner op sommige momenten, maar Mercedes blijft heer en meester.
Elk GP weekend weer zijn de vrije trainingen redelijke close qua tijden. In Q1 en Q2 zit het ook nog dicht bij elkaar, met toch al vaak een Mercedes op 1 en/of 2. Vervolgens in Q3 benut Mercedes het volle vermogen en verdelen Hamilton en Rosberg de pole. Op zondag tijdens de race hoeven de Mercedessen alleen maar goed te starten en rijden ze gestaag weg van het veld over het algemeen en kunnen beide coureurs weer de winst verdelen.
Niet om nu weer een regel toe te voegen, maar eigenlijk zou er een vermogenslimiet op de autos moeten komen. Dit is gewoon niet eerlijk en dus niet leuk meer.
Als ik mij niet vergis zit er al een vermogens limiet op. (Please correct me if I'm wrong) Of in ieder geval een toerentallimiet. Het is natuurlijk de kunst om dit vermogen zo goed mogelijk over te brengen naar de wielen. En of we het nou eerlijk, leuk of juist helemaal oneerlijk vinden: Mercedes heeft dit gewoon hoed voor elkaar. Maar dat knopje kun je ook weer niet te vaak gebruiken. Kijk naar Ham een tijdje terug. Die zijn PU te zwaar belaste en daardoor een olieleiding probleem kreeg.RonaldMcDonald schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:18:
Vergeet dat 'managing the gap' niet he. Die mercedes kerels rijden gewoon op half gas 95% van de tijd, totdat er een Ferrari of Red Bull te dicht bij komt, dan drukken ze even een paar seconden op het magische knopje en liggen ze weer 10 seconden voor. Precies wat ze in Q3 ook doen.
Niet om nu weer een regel toe te voegen, maar eigenlijk zou er een vermogenslimiet op de autos moeten komen. Dit is gewoon niet eerlijk en dus niet leuk meer.
Andersom denkt ik dat er bedoeld wordt.B-Real schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:16:
Duistere afspraak tussen Mercedes en Bernie? Als in, Mercedes betaald een hele bak geld om een onreglementaire auto in te zetten die stukken beter is als de rest? Geloof je echt in dat soort complot theorieën?
Dat ze niet op 30 seconde voor gaan rijden maar inderdaad het gat beheersen en maar 5 seconde voor gaan rijden. Lijkt het spannender
Ook dat is geen afspraak tussen Mercedes en Bernie, maar gewoon een kwestie van het materiaal sparen door Mercedes.hjs schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:24:
[...]
Andersom denkt ik dat er bedoeld wordt.
Dat ze niet op 30 seconde voor gaan rijden maar inderdaad het gat beheersen en maar 5 seconde voor gaan rijden. Lijkt het spannender
In de tijd dat auto's nog maar één race mee hoefden te gaan kon bijvoorbeeld een Schumacher een race lang op 99% rijden (1% marge bij wijze van spreke), tegenwoordig moeten veel onderdelen bijna een kwart van het seizoen mee gaan en dus rijden ze op 90% als het mogelijk is.
Komt een Ferrari of Red Bull dichterbij dan geven ze een toefje gas bij en zorgen ze dat het gat weer op het gewenste niveau blijft.
Nee joh, zo groot is mijn alu-hoedje nietB-Real schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:16:
Duistere afspraak tussen Mercedes en Bernie? Als in, Mercedes betaald een hele bak geld om een onreglementaire auto in te zetten die stukken beter is als de rest? Geloof je echt in dat soort complot theorieën?
Dit staat er inderdaad in het 2016 regelement:Jasphur schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:22:
[...]
Als ik mij niet vergis zit er al een vermogens limiet op. (Please correct me if I'm wrong) Of in ieder geval een toerentallimiet. Het is natuurlijk de kunst om dit vermogen zo goed mogelijk over te brengen naar de wielen. En of we het nou eerlijk, leuk of juist helemaal oneerlijk vinden: Mercedes heeft dit gewoon hoed voor elkaar. Maar dat knopje kun je ook weer niet te vaak gebruiken. Kijk naar Ham een tijdje terug. Die zijn PU te zwaar belaste en daardoor een olieleiding probleem kreeg.
5.1.2 Engine cubic capacity must be 1600cc (+0/-10cc).
5.1.3 Crankshaft rotational speed must not exceed 15000rpm.
Verder niet echt iets kunnen vinden.
Maar wat nu als volgend jaar een van de motorenleveranciers het voor elkaar krijgt nog eens een betrouwbare 200pk extra te vinden. Dan ga je dus daadwerkelijk gaten van 30 seconden krijgen. Beetje wat er in de jaren 80 gebeurde met de turbo autos. Die waren dan niet betrouwbaar, maar het geeft wel aan hoe verneukeratief het kan werken.
Ik meen ook ooit gelezen te hebben dat Bernie tzt een gestandaardiseerde motor wilde hebben, die dus alle teams moeten gebruiken.
Verbruik en levensduur zijn belangrijker blijkbaar.
[ Voor 21% gewijzigd door MikeyMan op 25-10-2016 09:44 ]
Ik schrok alalexbl69 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:30:
[...]
Nee joh, zo groot is mijn alu-hoedje niet. Ik bedoel dat Bernie aan Mercedes gevraagd heeft om het gat iets kleiner te laten worden, zodat het allemaal iets 'spannender' wordt.
Maar ook het tweede lijkt mij niet het geval zoals ik hierboven uiteenzette.
Ik ben eigenlijk wel "blij" als het seizoen er op zit. Ik kijk elke race nog met plezier (alhoewel ik hem afgelopen zondag niet helemaal af heb gekeken), maar spannend is het allemaal niet.
Daarentegen verwacht ik veel van het nieuwe seizoen met de nieuwe regels én Max. Is natuurlijk ook een beetje wishfull thinking, maar ik ga er vanuit dat het seizoen sowieso spannender/interessanter wordt als de afgelopen drie seizoenen.
Ik heb twee gevoelens bij dit "gerucht".RonaldMcDonald schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:30:
[...]
…
Ik meen ook ooit gelezen te hebben dat Bernie tzt een gestandaardiseerde motor wilde hebben, die dus alle teams moeten gebruiken.
1: Ja tof! Dan komt het echt op de aerodynamica en de coureur. Maar hadden we in het verleden al niet eens zo'n klasse gehad? En is dat toen ook niet een beetje geflopt mbt kijkcijfers.
2: Nee niet doen! Ik vind het juist altijd heel erg tof om nieuwe technieken ontwikkelt te zien worden.
Hier net zo. Merk dat bij mij de interesse de laatste races wel minder wordt. Vind het eigenlijk niet zo relevant of ROS of HAM WDC wordt. RB lijkt Ferrari al te pakken te hebben in het WCC. Enige 'uitdaging' is nog of Max de Ferrari-coureurs nog kan passeren in het WDC. Verder gaat dit seizoen voor de niet-uitgesproken ROS of HAM fan eigenlijk uit als een nachtkaars.B-Real schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:44:
[...]
Ik ben eigenlijk wel "blij" als het seizoen er op zit. Ik kijk elke race nog met plezier (alhoewel ik hem afgelopen zondag niet helemaal af heb gekeken), maar spannend is het allemaal niet.
Daarentegen verwacht ik veel van het nieuwe seizoen met de nieuwe regels én Max. Is natuurlijk ook een beetje wishfull thinking, maar ik ga er vanuit dat het seizoen sowieso spannender/interessanter wordt als de afgelopen drie seizoenen.
Ze kunnen hoger in toeren gaan maar dan kunnen ze turbo problemen krijgen en, vooral, gebruiken ze veel minder het overvloedig koppel van turbo motoren. En op de meeste circuits zal koppel minstens even belangrijk zijn als pkMikeyMan schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:44:
Ja, alleen draaien ze nu lang geen 15k rpm. Vermogen van de Ice kan dus in theorie een stuk hoger.
Geen vermogenslimiet. Ze mogen zoveel vermogen produceren als ze willen, binnen de technische beperkingen.Jasphur schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:22:
[...]
Als ik mij niet vergis zit er al een vermogens limiet op. (Please correct me if I'm wrong) Of in ieder geval een toerentallimiet. Het is natuurlijk de kunst om dit vermogen zo goed mogelijk over te brengen naar de wielen. En of we het nou eerlijk, leuk of juist helemaal oneerlijk vinden: Mercedes heeft dit gewoon hoed voor elkaar. Maar dat knopje kun je ook weer niet te vaak gebruiken. Kijk naar Ham een tijdje terug. Die zijn PU te zwaar belaste en daardoor een olieleiding probleem kreeg.
En inderdaad, Mercedes heeft zijn huiswerk beter gemaakt dan ferrari en renault. Dacht bij introductie dat het token systeem wel goed ging zijn maar als je natuurlijk in deze situatie komt, is de boel wel geblokkeerd.
Honda vond ik de grootste teleurstelling. Die konden een motor ontwikkelen zonder zich te moeten aantrekken van tokens en dan komen ze af met zoiets. Had meer verwacht van zo'n firma
Vind de strijd Force India - Williams ook wel spannend om volgen. Ook altijd spannend welke prestaties Torro Rosso kan brengen met een motor die ondertussen al serieus bejaard is. Spannend wat Alonso uit zijn hoed kan toveren.alexbl69 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:54:
[...]
Enige 'uitdaging' is nog of Max de Ferrari-coureurs nog kan passeren in het WDC.
Er is meer dan enkel de eerste teams
[ Voor 12% gewijzigd door Kenhas op 25-10-2016 10:00 ]
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215
Er zit gewoon een max aan de fuel flow, dit is op vermogensgebied de enige beperking waar ze tegenaan lopen. De kunst van de huidige motoren is dus om zoveel mogelijk van de energie die in de brandstof zit om te zetten in aandrijfkracht. De huidige F1 motoren hebben volgens de geruchten een efficiëntie van zo'n 47% a 48%. Vergelijk dit met de gemiddelde straat auto, daar kom je niet boven de 30%.(En engergie centrale zit op zo'n 35% dat betekent dat een elektrische Tesla minder energie efficient is dan een moderne F1 autoMikeyMan schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:44:
Ja, alleen draaien ze nu lang geen 15k rpm. Vermogen van de Ice kan dus in theorie een stuk hoger.
Dit topic is gesloten.
![]()
Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2016 - GP topics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016
IRC: http://irc.tweakers.net/f1