[quote]
Kenhas schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:52:
[...]
De teams hebben zelf ingestemd met de kleinere motoren. Dacht zelfs dat de kleinere motoren er onder ander kwamen door Renault omdat dit meer aansloot bij hun straat-producten. Ferrari was tegenstander.
Teams doen niet mee om de toeschouwers een mooie show te verkopen maar om reclame te maken voor hun producten. Er is een reden dat voor de teams het WK bij de rijders van minder belang is dat de titel bij de constructeurs.
Zou zelf eigenlijk niet weten wat er moet veranderen om F1 terug aantrekkelijk te maken. Er wordt de dag van vandaag zoveel uitgezonden dat het aanbod al enorm groot is en het moeilijk is om het verschil te maken. Ook zijn we in het algemeen veel meer gewoon. Iemand die in de grind bank vliegt (voor zover die er nog zijn), is gewoon niet spannend meer.
In dat artikel wordt een beetje teveel de loftrompet afgestoken over Verstappen. Je kan hem "een nieuwe wind in de F1" noemen en ga er voor een groot stuk mee akkoord. Het "bewegen tijdens het remmen" vind ik iets te streng. 
Maar hij heeft een paar dingen gedaan die voor mij op het randje waren, vooral toen ie naar rechts ging toen RAI hem voorbij wou in Spa. 
Bij elk manoeuvre dat ie doet, moet je eens denken: wat als er ook een Verstappen in de andere auto zat?
Daarom een zeer gewaagde uitspraak : zet tien Verstappens op de grid en je mag tevreden zijn dat er genoeg finishen om het podium te vullen (met licht gevoel voor overdrijven, to make a point). Hij maakt gewaagde inhaal manoeuvres maar die lukken meestal ook maar omdat de andere piloot niet op zijn "verstappens" reageert.
Dat vond ik dus kwalijker dan het bewegen onder het remmen. Het is mede ook wel de schuld van kimi zelf die veel te lang achter zn versnellingsbak blijft hangen alvorens een keuze te maken, maar dat lijkt mij gevaarljker dan het remmen. Het aparte is dat volgens de regels zoals ze nu zijn wat er in Spa gebeurde dus niet strafbaar is, maar Hongarije bocht 1 wel.