[F1] Seizoen 2016 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 47 Laatste
Acties:
  • 280.499 views

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12:38
SnowDude schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:23:
[...]

Er zit gewoon een max aan de fuel flow, dit is op vermogensgebied de enige beperking waar ze tegenaan lopen. De kunst van de huidige motoren is dus om zoveel mogelijk van de energie die in de brandstof zit om te zetten in aandrijfkracht. De huidige F1 motoren hebben volgens de geruchten een efficiëntie van zo'n 47% a 48%. Vergelijk dit met de gemiddelde straat auto, daar kom je niet boven de 30%.(En engergie centrale zit op zo'n 35% dat betekent dat een elektrische Tesla minder energie efficient is dan een moderne F1 auto :o )
Allemaal F1 motoren onder kap stoppen dan! Lekker gaan met mn 108je. Slicks eronder. Bij regen eerst even alle bandjes wisselen. Dat dan weer wel. :+

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• MRDude22
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 27-10 19:23
Jasphur schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:25:
[...]

Allemaal F1 motoren onder kap stoppen dan! Lekker gaan met mn 108je. Slicks eronder. Bij regen eerst even alle bandjes wisselen. Dat dan weer wel. :+
Moet binnen 2.1 seconden lukken :+

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
B-Real schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:16:
Duistere afspraak tussen Mercedes en Bernie? Als in, Mercedes betaald een hele bak geld om een onreglementaire auto in te zetten die stukken beter is als de rest? Geloof je echt in dat soort complot theorieën?

Het is heel simpel. Mercedes heeft zich hard gemaakt voor de huidige motorformule en begon als eerste met de ontwikkel ervan. Ze hebben de plank perfect geraakt, daar waar andere fabrikanten de plank iets minder hard raakten of zelfs misten. Door het prachtige token systeem heeft Mercedes de afgelopen jaren kunnen profiteren van die ijzersterke motor plus het feit dat ze natuurlijk ook gewoon een goede auto hebben.

De auto was zo goed dat ze de afgelopen seizoenen vaak niet eens het volle vermogen hebben hoeven benutten, dat begint dit seizoen af en toe iets anders te worden nu Ferrari en Red Bull weer dichterbij komen. Het gat wordt dus kleiner op sommige momenten, maar Mercedes blijft heer en meester.

Elk GP weekend weer zijn de vrije trainingen redelijke close qua tijden. In Q1 en Q2 zit het ook nog dicht bij elkaar, met toch al vaak een Mercedes op 1 en/of 2. Vervolgens in Q3 benut Mercedes het volle vermogen en verdelen Hamilton en Rosberg de pole. Op zondag tijdens de race hoeven de Mercedessen alleen maar goed te starten en rijden ze gestaag weg van het veld over het algemeen en kunnen beide coureurs weer de winst verdelen.
Dat is ook zo, Mercedes is gewoon nog ontzettend dominant. Maar afspraken met Bernie? Geloof ik niet zo in.

Volgend jaar zal er weer 1 team dominant zijn is mijn vermoeden, maar het zit een beetje in het karakter van de sport. Laten we dan hopen dat het Red Bull is ;)

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-10 17:00
Goede vooruitzichten voor Red Bull!

http://www.f1today.net/nl...downforce-bij-bandentests
Red Bull genereert meeste downforce bij bandentests

De voor 2017 omgebouwde RB11 die Red Bull Racing inzet bij de tests met de banden voor volgend jaar produceert de meeste downforce. Dat meldt Auto Motor und Sport. De Red Bull Racing-wagen genereert tussen de 10 en 12 procent meer neerwaartse druk dan de huidige RB12.

Dat is veel meer dan concurrenten Mercedes en Ferrari, die ook met Pirelli werken aan de banden voor 2017. Mercedes heeft 3 tot 5 procent extra downforce gevonden. De omgebouwde Ferrari van vorig jaar genereert nauwelijks extra neerwaartse druk. De skirts aan de zijkant van de bolide werken niet, maar de Scuderia weigert capaciteit vrij te maken om aanpassingen door te voeren. De renstal uit Maranello heeft belangrijkere zaken aan het hoofd dan een testauto.

Red Bull Racing testte recent met Pirelli in Abu Dhabi. De resultaten waren bevredigend. Teambaas Christian Horner: "De nieuwe banden raakten ondanks de hoge temperaturen niet oververhit, ook niet na een serie van snelle rondes. De banden slijten op een gecontroleerde manier. De rondetijden waren mooi constant." Een medewerker van Pirelli liet wel weten dat de Italiaanse bandenfirma bezig is om weer een 'klif' in de banden voor 2017 in te bouwen.

• Jasphur

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:11

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoezo is dat goed nieuws? :?

Ze hebben de meeste extra downforce gevonden met buiten-reglementaire toevoegingen aan de auto van vorig jaar...
Geen rocket science als de neerwaartse druk de hoogste prioriteit heeft.

[ Voor 20% gewijzigd door MikeyMan op 25-10-2016 11:17 ]

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Dat is veel meer dan concurrenten Mercedes en Ferrari, die ook met Pirelli werken aan de banden voor 2017. Mercedes heeft 3 tot 5 procent extra downforce gevonden. De omgebouwde Ferrari van vorig jaar genereert nauwelijks extra neerwaartse druk. De skirts aan de zijkant van de bolide werken niet, maar de Scuderia weigert capaciteit vrij te maken om aanpassingen door te voeren. De renstal uit Maranello heeft belangrijkere zaken aan het hoofd dan een testauto
Dit vind ik dan wel frappant, waar zijn ze dan druk mee? Ik bedoel, het lijkt mij dat je toch vol op 2017 wil zitten nu..

Wear Sunscreen!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-10 17:00
De banden bestaan uit twee lagen verschillend rubber. Als de eerste versleten is dan rij je op de 2e laag die minder grip heeft.

https://www.jamesallenonf...ominent-performance-peak/
MikeyMan schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:14:
Hoezo is dat goed nieuws? :?

Ze hebben de meeste extra downforce gevonden met buiten-reglementaire toevoegingen aan de auto van vorig jaar...
Geen rocket science als de neerwaartse druk de hoogste prioriteit heeft.
Ik zie dit als een voorbode van 2017....

[ Voor 33% gewijzigd door Bigfoot op 25-10-2016 11:19 ]

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Humma Kavula schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:15:
[...]

Dit vind ik dan wel frappant, waar zijn ze dan druk mee? Ik bedoel, het lijkt mij dat je toch vol op 2017 wil zitten nu..
Juist omdat ze met de 2017 auto bezig zijn gaan de de mule auto, die over een paar maanden bij het schroot kan, niet aanpassen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bigfoot schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:16:
[...]

De banden bestaan uit twee lagen verschillend rubber. Als de eerste versleten is dan rij je op de 2e laag die minder grip heeft.

https://www.jamesallenonf...ominent-performance-peak/

[...]

Ik zie dit als een voorbode van 2017....
Ga er maar vanuit dat ze snel iets in elkaar gedraaid hebben, en dat ze hier amper wat van gaan hergebruiken. De auto van volgend jaar wordt breder en langer, dus dat kun je niet zomaar hergebruiken.

Elke designer kan extra downforce vinden. Juist het samenspel van factoren maakt het lastig.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
RonaldMcDonald schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:18:
Vergeet dat 'managing the gap' niet he. Die mercedes kerels rijden gewoon op half gas 95% van de tijd, totdat er een Ferrari of Red Bull te dicht bij komt, dan drukken ze even een paar seconden op het magische knopje en liggen ze weer 10 seconden voor. Precies wat ze in Q3 ook doen.

Niet om nu weer een regel toe te voegen, maar eigenlijk zou er een vermogenslimiet op de autos moeten komen. Dit is gewoon niet eerlijk en dus niet leuk meer.
Ga toch weg met extra regels! Er zijn al veel te veel regels.

Dat Mercedes het spel zo kan controleren zegt alleen maar iets over hun kwaliteiten. Laat de rest maar beter hun best doen, dan moet Mercedes ook gas geven. (weg met de tokens dus)
En dat spelletje is niet beperkt tot de F1. Kijk naar de atletiek. In de series zie je de toppers rustig aan net snel genoeg lopen om door te gaan terwijl de rest van het veld zich het snot voor de ogen loopt. Moeten de toppers dan maar in de series 10 meter terug bij de start?

Mercedes heeft nu gewoon de beste auto. RBR komt aardig bij en volgens mij is Ferrari zijn kaarten gesloten aan het houden voor volgend seizoen, die staan ineens verdacht stil mbt de ontwikkeling.

alles kan off-topic

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

YakuzA schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:23:
[...]

Juist omdat ze met de 2017 auto bezig zijn gaan de de mule auto, die over een paar maanden bij het schroot kan, niet aanpassen.
Ach stom, dit gaat over de test auto voor de banden, niet de daadwerkelijke 2017 auto 8)7

Wear Sunscreen!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ankona schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:28:
[...]

Ga toch weg met extra regels! Er zijn al veel te veel regels.

Dat Mercedes het spel zo kan controleren zegt alleen maar iets over hun kwaliteiten. Laat de rest maar beter hun best doen, dan moet Mercedes ook gas geven. (weg met de tokens dus)
En dat spelletje is niet beperkt tot de F1. Kijk naar de atletiek. In de series zie je de toppers rustig aan net snel genoeg lopen om door te gaan terwijl de rest van het veld zich het snot voor de ogen loopt. Moeten de toppers dan maar in de series 10 meter terug bij de start?

Mercedes heeft nu gewoon de beste auto. RBR komt aardig bij en volgens mij is Ferrari zijn kaarten gesloten aan het houden voor volgend seizoen, die staan ineens verdacht stil mbt de ontwikkeling.
Ook voor Mercedes is het natuurlijk handig om niet elke race het hele veld op twee rondes te zetten. Beter een beetje rustiger aan doen en gewoon netjes wereldkampioen worden. Beetje spanning faken kan geen kwaad.

Hoewel ik wel het idee heb dat Mercedes toch ook iets harder moet werken dit jaar. Als je ziet hoeveel pech Hamilton al heeft gehad.
Doet me ook een beetje vrezen voor 2017. De teams beginnen nu een beetje te levellen. Dat kan volgend jaar weer opnieuw voor een groot gat zorgen.

• Jasphur
MikeyMan schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:33:
[...]

Ook voor Mercedes is het natuurlijk handig om niet elke race het hele veld op twee rondes te zetten. Beter een beetje rustiger aan doen en gewoon netjes wereldkampioen worden. Beetje spanning faken kan geen kwaad.

Hoewel ik wel het idee heb dat Mercedes toch ook iets harder moet werken dit jaar. Als je ziet hoeveel pech Hamilton al heeft gehad.
Doet me ook een beetje vrezen voor 2017. De teams beginnen nu een beetje te levellen. Dat kan volgend jaar weer opnieuw voor een groot gat zorgen.
Dat "beetje spanning faken kan geen kwaad", ben ik met tegenzin met je eens. Het is de eeuwige discussie bij F1. Hoe gaan we het zo eerlijk, veilig en spannend mogelijk houden. Je kunt er als ik dit forumtopic mag geloven een hele reeks boeken mee vol schrijven. :P

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-11 21:21

Harrie

NederVlaming

Jasphur schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:22:
[...]

Als ik mij niet vergis zit er al een vermogens limiet op. (Please correct me if I'm wrong) Of in ieder geval een toerentallimiet. Het is natuurlijk de kunst om dit vermogen zo goed mogelijk over te brengen naar de wielen. En of we het nou eerlijk, leuk of juist helemaal oneerlijk vinden: Mercedes heeft dit gewoon hoed voor elkaar. Maar dat knopje kun je ook weer niet te vaak gebruiken. Kijk naar Ham een tijdje terug. Die zijn PU te zwaar belaste en daardoor een olieleiding probleem kreeg.
Er is een toerental limiet, en een fuel flow limiet. Het is die fuel flow limiet die eigenlijk een verkapte vermogenslimiet is. Je kan dan enkel nog door de efficientie van de motor te verhogen meer vermogen uit die hoeveelheid brandstof halen.

In de praktijk is de toerental limiet nu helemaal niet zo nuttig, want de motoren maken veel minder revs dan de limiet momenteel. (Dat heeft natuurlijk ook te maken met efficientie en maximale fuel flow)

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:35
Iemand naar Abu Dhabi via de Mediamarkt actie?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:44
Alvast een terugblik op Mexicooooo

http://www.formula1.com/e...assic-mexico-moments.html

• Jasphur
Vettel een herhaling van vorig jaar dit jaar? :9~

Ik was vergeten dat RAI ook een DNF had vorig jaar :o

[ Voor 8% gewijzigd door Jasphur op 26-10-2016 11:54 ]

• 19Joost85
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-08-2022
Rivanov schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 08:25:
Iemand naar Abu Dhabi via de Mediamarkt actie?
Ik niet.
Las dat de actie al om 10:01 uur uitverkocht was. Wel heel toevallig..

• _lbr_
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-09 19:14
Ik post niet zoveel op het forum, maar lees wel vaak met jullie mee.

Ik heb toevallig wel gebruikt kunnen maken van de mediamarkt actie. Gelijk om 10u site geopend. Ik ben nog niet eerder bij een wedstrijd geweest en ben nu heel blij dat ik er naar toe ga.

Kijk er erg naar uit! :)

• driveroftheday
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 19-11-2021
Kwam dit tegen: https://makef1greatagain....not-about-racing-anymore/

goed verwoord naar mijn idee.

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
De honderdduizendste "vroeger was alles beter" post, waar 200 open deuren worden ingetrapt en geen oplossingen worden gegeven. Formule 1 ging nooit alleen om racen.
Het is zooo makkelijk om er één ding uit te pakken en dan te roepen "They just don’t get some of the stupidities that are going on.", terwijl er netzoveel mensen zijn met de tegenovergestelde mening.

Het grootste probleem van de Formule 1 is dat iedereen (inclusief ik zelf :P) het beter weet en we daarmee de sport ziek praten.

• driveroftheday
Tleilaxu schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:16:
[...]

De honderdduizendste "vroeger was alles beter" post, waar 200 open deuren worden ingetrapt en geen oplossingen worden gegeven. Formule 1 ging nooit alleen om racen.
Het is zooo makkelijk om er één ding uit te pakken en dan te roepen "They just don’t get some of the stupidities that are going on.", terwijl er netzoveel mensen zijn met de tegenovergestelde mening.

Het grootste probleem van de Formule 1 is dat iedereen (inclusief ik zelf :P) het beter weet en we daarmee de sport ziek praten.
Ik denk als men de sport echt beter wil maken dat je ergens moet beginnen. Je kunt niet doen alsof de problemen er niet zijn. Er worden heel weinig nieuwe jonge fans aangetrokken wat betekent dat de toekomst van de sport op het spel staat. Hoe je het wendt of keert er moet iets gebeuren, wat het artikel ook zegt. Er wordt ook gezegd dat iemand binnen de sport dit moet doen omdat de sport zo vast zit in zijn eigen wereld. Een wereld die voor veel buitenstaanders niet te begrijpen is.

• Tleilaxu
  • Niet online
driveroftheday schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:19:
[...]

Ik denk als men de sport echt beter wil maken dat je ergens moet beginnen. Je kunt niet doen alsof de problemen er niet zijn. Er worden heel weinig nieuwe jonge fans aangetrokken wat betekent dat de toekomst van de sport op het spel staat. Hoe je het wendt of keert er moet iets gebeuren, wat het artikel ook zegt. Er wordt ook gezegd dat iemand binnen de sport dit moet doen omdat de sport zo vast zit in zijn eigen wereld. Een wereld die voor veel buitenstaanders niet te begrijpen is.
Tja, en als er dan iets wijzigt (dotd, kleinere motoren, budgetcap, qualifying etc, etc) dan begint iedereen alsnog te huilen.
Als ze niets veranderen is het niet goed, als ze wel iets veranderen is het ook niet goed.

De schrijver van het artikel zegt:
Some things speak to us without even saying a word. F1 should be one of those things again.
Ik kan je vast vertellen: dat gaat het nooit meer voor hem zijn, omdat hij een nostalgische herrinering van de F1 heeft, die niet meer terug gaat komen.
Dat geldt voor mij overigens net zo goed hoor, ik heb ook hele mooie herinneringen aan de jaren 92-96 bv. De auto's van toen blijven voor mij de mooiste. Je kunt daaruit ook ongeveer mijn leeftijd herleiden, anderen zullen andere favoriete periodes noemen ;-)

• Jasphur
Geen idee of het Nederlanders zijn. Maar de reacties zijn stuk voor stuk lovend over Max.

• driveroftheday
Tleilaxu schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:23:
[...]

Tja, en als er dan iets wijzigt (dotd, kleinere motoren, budgetcap, qualifying etc, etc) dan begint iedereen alsnog te huilen.
Als ze niets veranderen is het niet goed, als ze wel iets veranderen is het ook niet goed.

[...]

Ik kan je vast vertellen: dat gaat het nooit meer voor hem zijn, omdat hij een nostalgische herrinering van de F1 heeft, die niet meer terug gaat komen.
Dat geldt voor mij overigens net zo goed hoor, ik heb ook hele mooie herinneringen aan de jaren 94-98 bv. De auto's van toen blijven voor mij de mooiste. Je kunt daaruit ook ongeveer mijn leeftijd herleiden, anderen zullen andere favoriete periodes noemen ;-)
Het gaat erom wat je verandert. Ik kan me niet voorstellen toen de teams voor het eerst de motoren hoorden dat ze dachten van: ja klinkt wel lekker. Men ziet zelf toch ook wel in welke regels ten goede komen aan de show en welke niet? Het gaat denk ik ook niet zo zeer aan het nostalgische gevoel van de schrijver, maar aan het gevoel dat vele tieners en jongeren op dit moment zouden kunnen hebben. Dat men later terug zou kunnen kijken op hun eerste kennismaking met de sport.

• Jasphur
And to all drivers who feel like VET, BUT, RAI and PER: this is a dangerous sport. This is racing, not a parade. Deal with it.
Mooi zinnetje. :)
Tleilaxu schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:23:
[...]

[...]

Dat geldt voor mij overigens net zo goed hoor, ik heb ook hele mooie herinneringen aan de jaren 92-96 bv. De auto's van toen blijven voor mij de mooiste. Je kunt daaruit ook ongeveer mijn leeftijd herleiden, anderen zullen andere favoriete periodes noemen ;-)
Nostalgie of niet. Toen mooie autos en mooi v8 geluid of niet. Het gaat om het nu. Voor mensen die nu aangetrokken moeten worden tot de sport moet er spanning terug komen. Er zijn zat oplossingen/wijzigingen te bedenken en dit heeft niks met nostalgie te maken imo.

[ Voor 77% gewijzigd door Jasphur op 26-10-2016 12:38 ]

• driveroftheday
Ze zijn trouwens van plan vaker stukken te schrijven:

MakeF1GreatAgain @FansOnF1
Aiming to post after every GP weekend or when I feel something needs to be said or clarified. For updates follow this account. #F1

Voor wie ze wil volgen op twitter: @FansOnF1

• Tleilaxu
  • Niet online
driveroftheday schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:26:
[...]

Het gaat erom wat je verandert. Ik kan me niet voorstellen toen de teams voor het eerst de motoren hoorden dat ze dachten van: ja klinkt wel lekker. Men ziet zelf toch ook wel in welke regels ten goede komen aan de show en welke niet?
Nee, want het is niet zo zwart wit. Er spelen meer belangen dan alleen of wij als het fans het mooi vinden klinken.
driveroftheday schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:42:
Ze zijn trouwens van plan vaker stukken te schrijven:

MakeF1GreatAgain @FansOnF1
Aiming to post after every GP weekend or when I feel something needs to be said or clarified. For updates follow this account. #F1

Voor wie ze wil volgen op twitter: @FansOnF1
Is het jouw account?

[ Voor 29% gewijzigd door Tleilaxu op 26-10-2016 12:51 ]

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:54
driveroftheday schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:26:
[...]

Het gaat erom wat je verandert. Ik kan me niet voorstellen toen de teams voor het eerst de motoren hoorden dat ze dachten van: ja klinkt wel lekker. Men ziet zelf toch ook wel in welke regels ten goede komen aan de show en welke niet? Het gaat denk ik ook niet zo zeer aan het nostalgische gevoel van de schrijver, maar aan het gevoel dat vele tieners en jongeren op dit moment zouden kunnen hebben. Dat men later terug zou kunnen kijken op hun eerste kennismaking met de sport.
De teams hebben zelf ingestemd met de kleinere motoren. Dacht zelfs dat de kleinere motoren er onder ander kwamen door Renault omdat dit meer aansloot bij hun straat-producten. Ferrari was tegenstander.

Teams doen niet mee om de toeschouwers een mooie show te verkopen maar om reclame te maken voor hun producten. Er is een reden dat voor de teams het WK bij de rijders van minder belang is dat de titel bij de constructeurs.

Zou zelf eigenlijk niet weten wat er moet veranderen om F1 terug aantrekkelijk te maken. Er wordt de dag van vandaag zoveel uitgezonden dat het aanbod al enorm groot is en het moeilijk is om het verschil te maken. Ook zijn we in het algemeen veel meer gewoon. Iemand die in de grind bank vliegt (voor zover die er nog zijn), is gewoon niet spannend meer.

In dat artikel wordt een beetje teveel de loftrompet afgestoken over Verstappen. Je kan hem "een nieuwe wind in de F1" noemen en ga er voor een groot stuk mee akkoord. Het "bewegen tijdens het remmen" vind ik iets te streng. Maar hij heeft een paar dingen gedaan die voor mij op het randje waren, vooral toen ie naar rechts ging toen RAI hem voorbij wou in Spa.
Bij elk manoeuvre dat ie doet, moet je eens denken: wat als er ook een Verstappen in de andere auto zat?
Daarom een zeer gewaagde uitspraak : zet tien Verstappens op de grid en je mag tevreden zijn dat er genoeg finishen om het podium te vullen (met licht gevoel voor overdrijven, to make a point). Hij maakt gewaagde inhaal manoeuvres maar die lukken meestal ook maar omdat de andere piloot niet op zijn "verstappens" reageert.
In mijn ogen een zinnetje van iemand die de ganse wedstrijd zit te hopen dat er zware crashes gebeuren

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215

• driveroftheday
Tleilaxu schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:51:
[...]

Nee, want het is niet zo zwart wit. Er spelen meer belangen dan alleen of wij als het fans het mooi vinden klinken.

[...]

Is het jouw account?
Haha nee, het is niet van mij. Ben het wel met ze eens, maar dat was al duidelijk. Natuurlijk spelen er meerdere belangen maar ik denk dat de verkeerde belangen op het moment voorop staan.

• driveroftheday
[quote]Kenhas schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:52:
[...]

De teams hebben zelf ingestemd met de kleinere motoren. Dacht zelfs dat de kleinere motoren er onder ander kwamen door Renault omdat dit meer aansloot bij hun straat-producten. Ferrari was tegenstander.

Teams doen niet mee om de toeschouwers een mooie show te verkopen maar om reclame te maken voor hun producten. Er is een reden dat voor de teams het WK bij de rijders van minder belang is dat de titel bij de constructeurs.

Zou zelf eigenlijk niet weten wat er moet veranderen om F1 terug aantrekkelijk te maken. Er wordt de dag van vandaag zoveel uitgezonden dat het aanbod al enorm groot is en het moeilijk is om het verschil te maken. Ook zijn we in het algemeen veel meer gewoon. Iemand die in de grind bank vliegt (voor zover die er nog zijn), is gewoon niet spannend meer.

In dat artikel wordt een beetje teveel de loftrompet afgestoken over Verstappen. Je kan hem "een nieuwe wind in de F1" noemen en ga er voor een groot stuk mee akkoord. Het "bewegen tijdens het remmen" vind ik iets te streng. Maar hij heeft een paar dingen gedaan die voor mij op het randje waren, vooral toen ie naar rechts ging toen RAI hem voorbij wou in Spa.
Bij elk manoeuvre dat ie doet, moet je eens denken: wat als er ook een Verstappen in de andere auto zat?
Daarom een zeer gewaagde uitspraak : zet tien Verstappens op de grid en je mag tevreden zijn dat er genoeg finishen om het podium te vullen (met licht gevoel voor overdrijven, to make a point). Hij maakt gewaagde inhaal manoeuvres maar die lukken meestal ook maar omdat de andere piloot niet op zijn "verstappens" reageert.

Dat vond ik dus kwalijker dan het bewegen onder het remmen. Het is mede ook wel de schuld van kimi zelf die veel te lang achter zn versnellingsbak blijft hangen alvorens een keuze te maken, maar dat lijkt mij gevaarljker dan het remmen. Het aparte is dat volgens de regels zoals ze nu zijn wat er in Spa gebeurde dus niet strafbaar is, maar Hongarije bocht 1 wel.

• driveroftheday
Aanvullend: ik ben een Max-fan, maar ik ben niet blind voor de fouten die hij nog maakt. Ik vind persoonlijk dat er niks mis is met zijn rijstijl, op het geval in Spa na. Ik denk ook dat als je F1 rijdt je goed genoeg moet zijn om op dat soort dingen te reageren. Max zei zelf ook al, als ik voor het rempunt nog de tijd heb om van richting te veranderen, kan de auto achter mij dat makkelijk ook omdat hij verder van het rempunt vandaan is.

• Jasphur
Kenhas schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:52:
[...]

[...]

In mijn ogen een zinnetje van iemand die de ganse wedstrijd zit te hopen dat er zware crashes gebeuren
Zeker niet. Of misschien de auteur van het artikel wel, maar ik niet in ieder geval. Daar komen alleen maar rode vlaggen van en dat is ook niet leuk.

Even een voorbeeld van iets anders gevaarlijk: Rally rijden of Downhill mountainbiken. Dit stukje risico bij deze sporten van vallen/crashen zorgt i.m.o. voor de spanning. Dus een "Max" actie die ineens tijdelijk het risico van crashen verhoogt vind ik bijdragen aan de spanning in de wedstrijd. Mits het binnen de lijntjes valt zoals je zelf al aangaf. Er hoeven geen gewonden of erger te vallen, maar, en dat zeg ik gewoon eerlijk, ik wil best op zijn tijd eens een auto zien die het grind inrijdt.

[ Voor 1% gewijzigd door Jasphur op 26-10-2016 13:45 . Reden: taaldingetjes ]

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Beetje jammer dat ze het enige punt missen waarom er tegenwoordig minder kijkers zijn en er minder jonge fans bijkomen:
Het zit tegenwoordig bijna overal achter betaalde tv kanalen, als niemand het gewoon op tv kan kijken is de drempel veel hoger om ooit te beginnen met kijken en fan te worden.
(de keuze voor betaaltv is gewoon een bewuste keus voor het geld boven de hoeveelheid fans vanuit de F1)

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 26-10-2016 14:08 ]

PSN

• driveroftheday
YakuzA schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:07:
[...]

Beetje jammer dat ze het enige punt missen waarom er tegenwoordig minder kijkers zijn en er minder jonge fans bijkomen:
Het zit tegenwoordig bijna overal achter betaalde tv kanalen, als niemand het gewoon op tv kan kijken is de drempel veel hoger om ooit te beginnen met kijken en fan te worden.
(de keuze voor betaaltv is gewoon een bewuste keus voor het geld boven de hoeveelheid fans vanuit de F1)
Ziggo sport is voor ziggo klanten gratis en overal op het internet zijn livestreams te vinden. Ik ben het met je eens dat de sport te duur is en betaalzenders niet ideaal zijn, maar het is tegenwoordig een vrij normaal iets.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

driveroftheday schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:21:
[...]
Ziggo sport is voor ziggo klanten gratis en overal op het internet zijn livestreams te vinden. Ik ben het met je eens dat de sport te duur is en betaalzenders niet ideaal zijn, maar het is tegenwoordig een vrij normaal iets.
De Ziggo betaalstream die nu alleen openbaar is geworden omdat ze UPC overnamen en anders monopolie problemen kregen? En de illegale live streams op het internet vind ik niet echt positieve punten hoor ;)

PSN

• driveroftheday
YakuzA schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:24:
[...]

De Ziggo betaalstream die nu alleen openbaar is geworden omdat ze UPC overnamen en anders monopolie problemen kregen? En de illegale live streams op het internet vind ik niet echt positieve punten hoor ;)
Ik heb het over de ziggo sport zender. Ik vind dat de content die ze daar bieden (F1, primera division, premier league) vrij goed is voor iets wat gratis in je pakket zit. Over de betaalstream heb k eerlijk gezegd geen idee, dus dat neem ik dan maar van je aan. Maar als je het wil kijken zijn er dus zeker plekken waar dat kan. Ik denk eerlijk gezegd dat vrij weinig mensen weten dat het er is.

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:27
Niet iedereen heeft Ziggo.

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-11 17:49
driveroftheday schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:27:
[...]

Ik heb het over de ziggo sport zender. Ik vind dat de content die ze daar bieden (F1, primera division, premier league) vrij goed is voor iets wat gratis in je pakket zit. Over de betaalstream heb k eerlijk gezegd geen idee, dus dat neem ik dan maar van je aan. Maar als je het wil kijken zijn er dus zeker plekken waar dat kan. Ik denk eerlijk gezegd dat vrij weinig mensen weten dat het er is.
Dus het is alsnog een "betaalzender". :9

• driveroftheday
StealthyPeanut schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:39:
[...]

Dus het is alsnog een "betaalzender". :9
Als we zo redeneren zijn NPO 1, 2 en 3 ook betaalzenders want je moet er een tv voor aanschaffen. Ja het is alleen te zien op Ziggo, maar het zit in je basispakket. In tegenstelling tot FOX en dat soort zenders, waar je nog apart voor betaalt.

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-11 17:49
driveroftheday schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:41:
[...]

Als we zo redeneren zijn NPO 1, 2 en 3 ook betaalzenders want je moet er een tv voor aanschaffen. Ja het is alleen te zien op Ziggo, maar het zit in je basispakket. In tegenstelling tot FOX en dat soort zenders, waar je nog apart voor betaalt.
Dat klopt natuurlijk, maar ik bedoel meer te zeggen; je MOET alsnog voor Ziggo gaan. Jammer dat KPN en de rest dit ook niet gewoon hebben. Dan pas is het een echte vrije zender.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik ben begonnen met F1 te gaan kijken omdat het zondagmiddag was en ik me verveelde (vroegah).
Tegenwoordig met al dat aanbod zijn er genoeg alternatieven en ga je niet beginnen met F1 als je er voor moet betalen.

Nu hebben wij Max, dat zal wel nieuwe kijkers trekken. Maar de rest vd wereld?

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

hjs schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:46:

Die hebben ook Max. ;)

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• alexbl69
  • Laatst online: 13:08
hjs schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:46:
Klopt. De manier waarop dit aangeboden wordt zal heel rap moeten veranderen, want aan de vraagkant voorzie ik nogal wat verschuivingen.

In de nabije toekomst zal hetzij een vorm van pay-per-view, hetzij een (in vergelijking met nu) veel goedkopere all-in-one nog levensvatbaar zijn. Dan denk ik aan evenementen (voetbalwedstrijd of F1 race) voor €1 per stuk, of iets van €7,50 per maand onbeperkt.

Heb zelf de eredivisie al uit mijn pakket gehaald omdat ik het veel te duur vond voor die paar wedstrijden die ik keek. Heb alleen het pakket waarmee ik F1 kan kijken, maar dat wordt overmorgen ook opgezegd omdat het seizoen over exact een maand is afgelopen.

Wat dat betreft is F1 ook wel een dure hobby eigenlijk. Kijk verder helemaal geen televisie meer, en zou zonder de wens om F1 te kijken aan enkel een internetaansluiting wel voldoende hebben. Maar om F1 te kunnen kijken moet je ook TV van Ziggo afnemen. Helaas.

[ Voor 13% gewijzigd door alexbl69 op 26-10-2016 16:01 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:20
Ik ben zelf ook pas sinds kort weer gaan kijken en ik heb dit jaar de stap van Max naar Red Bull mee mogen maken. Ik blijf kijker als het spannend blijft, door racen, inhalen en onvoorspelbare uitslagen.
Enerzijds wil je natuurlijk totale vrijheid, anderzijds zijn er regels voor de veiligheid en vaak ook om die onvoorspelbaarheid erin te krijgen. (bijvoorbeeld teams met verschil in budget bij elkaar houden). Echter zie je dat deze regels vaak er voor zorgen dat het wat matter wordt en juist de spanning ook vermindert.

Ik hoop wel dat ze een stuk risico en spanning blijven behouden! Ik zal eerlijk zeggen, als Max straks alle races zou winnen zou ik ook afhaken. Mocht het achter een echte betaalmuur zitten haak ik ook af. Ik denk met mij veel 'casual' kijkers. Ik zou wel wat geld over hebben voor vrije trainingen of een losse F1 stream, maar het probleem is dat al die losse diensten ieder ook weer extra kosten.

• Jasphur
alexbl69 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:54:
[...]

Klopt. De manier waarop dit aangeboden wordt zal heel rap moeten veranderen, want aan de vraagkant voorzie ik nogal wat verschuivingen.

In de nabije toekomst zal hetzij een vorm van pay-per-view, hetzij een (in vergelijking met nu) veel goedkopere all-in-one nog levensvatbaar zijn. Dan denk ik aan evenementen (voetbalwedstrijd of F1 race) voor €1 per stuk, of iets van €7,50 per maand onbeperkt.

Heb zelf de eredivisie al uit mijn pakket gehaald omdat ik het veel te duur vond voor die paar wedstrijden die ik keek. Heb alleen het pakket waarmee ik F1 kan kijken, maar dat wordt overmorgen ook opgezegd omdat het seizoen over exact een maand is afgelopen.

Wat dat betreft is F1 ook wel een dure hobby eigenlijk. Kijk verder helemaal geen televisie meer, en zou zonder de wens om F1 te kijken aan enkel een internetaansluiting wel voldoende hebben. Maar om F1 te kunnen kijken moet je ook TV van Ziggo afnemen. Helaas.
Voordat dit verder het topic waar F1 te kijken word. Je kan Ziggo sport ook bij KPN afnemen als los pakket.

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-10 18:37

ATS

alexbl69 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:54:
[...]

Nee hoor, om F1 te kunnen kijken hoef je geen TV van Ziggo af te nemen. Ik heb TV van KPN, en ik kijk F1 via go.ziggosport.nl waar je gewoon een abbo kan nemen. En ja, ik kijk dan dus op de computer, maar je zou het ook kunnen casten naar je TV als je wil.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Jasphur
ATS schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:45:
[...]

Nee hoor, om F1 te kunnen kijken hoef je geen TV van Ziggo af te nemen. Ik heb TV van KPN, en ik kijk F1 via go.ziggosport.nl waar je gewoon een abbo kan nemen. En ja, ik kijk dan dus op de computer, maar je zou het ook kunnen casten naar je TV als je wil.
Je kan Ziggo Sport ook gewoon aankopen als extra pakket. Tenminste bij Telfort. Dus zal bij KPN ook wel kunnen.

Maar even terugkomend op de discussie. Ik denk dat een lagere betaalmuur wel meewerkt aan hogere kijkcijfers maar niet aan volle tribunes. Laat ze daar eerst eens de entreeprijs eens een beetje omlaag gooien.

• ATS

ATS

Jasphur schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 17:06:
[...]

Je kan Ziggo Sport ook gewoon aankopen als extra pakket. Tenminste bij Telfort. Dus zal bij KPN ook wel kunnen.
Dat klopt, maar alexbl69 zocht naar een manier om F1 te kijken zonder TV pakket, omdat hij verder geen TV keek. Dan is een extra TV pakket suggereren natuurlijk onzin. Ik zou het ook kunnen, maar go is minder duur.
Maar even terugkomend op de discussie. Ik denk dat een lagere betaalmuur wel meewerkt aan hogere kijkcijfers maar niet aan volle tribunes. Laat ze daar eerst eens de entreeprijs eens een beetje omlaag gooien.
Eens!

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• ATS

ATS

Maleisië twijfelt of het nog wel door moet gaan met F1 races organiseren... De populariteit van de sport neemt af, en de races worden minder en minder bezocht...

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Interessant artikel, maar het lijkt deels vanuit een fanboy-perspectief geschreven te zijn. Alles wat de nieuwelingen doen is goed en de oude garde moet is blijkbaar vergeten waar het om draait.

Wat ik zelf zie is dat het verplaatsen van richting in de braking-zone een interessante discussie is. Het was vroeger (pre Senna/Schumacher) een ongeschreven regel dat het verplaatsen not-done was. Immers gebeurde dat vaak voor een bocht en mocht het misgaan raakte je van de baan met een mogelijke zwaar ongeluk (of dood) tot gevolg. Inmiddels is de sport een stuk veiliger geworden en zijn er minder risico's aan het verplaatsen in je braking-zone. Neemt niet weg dat het nog steeds risico's met zich mee brengt. De huidige jonge generatie heeft in hun jeugd veel gekeken naar Schumacher/Senna die ook niet vies waren van dit type acties. Wellicht nemen zij deze verkeerde voorbeelden mee in de acties die ze uitvoeren op het circuit.

Het is daarom goed dat er duidelijkheid is gekomen over wat we wel/niet mag in dit soort situaties. Benieuwd wat de mogelijkheden voor het volgende seizoen zullen zijn als er diverse nieuwe regelementen van kracht worden. Er zullen in deze vast weer nieuwe mazen gevonden worden waar de grenzen worden opgezocht.

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:48
Omdat iedereen hier altijd zo blij wordt van deze videomontage (De wekelijkse 30 minuten onboards compilatie van het franse canal+)

[Vimeo: https://vimeo.com/189028761]
Verstappen: "not here to finish fourth" vanaf 11:00

• driveroftheday
Woudloper schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 22:54:
Interessant artikel, maar het lijkt deels vanuit een fanboy-perspectief geschreven te zijn. Alles wat de nieuwelingen doen is goed en de oude garde moet is blijkbaar vergeten waar het om draait.

Wat ik zelf zie is dat het verplaatsen van richting in de braking-zone een interessante discussie is. Het was vroeger (pre Senna/Schumacher) een ongeschreven regel dat het verplaatsen not-done was. Immers gebeurde dat vaak voor een bocht en mocht het misgaan raakte je van de baan met een mogelijke zwaar ongeluk (of dood) tot gevolg. Inmiddels is de sport een stuk veiliger geworden en zijn er minder risico's aan het verplaatsen in je braking-zone. Neemt niet weg dat het nog steeds risico's met zich mee brengt. De huidige jonge generatie heeft in hun jeugd veel gekeken naar Schumacher/Senna die ook niet vies waren van dit type acties. Wellicht nemen zij deze verkeerde voorbeelden mee in de acties die ze uitvoeren op het circuit.

Het is daarom goed dat er duidelijkheid is gekomen over wat we wel/niet mag in dit soort situaties. Benieuwd wat de mogelijkheden voor het volgende seizoen zullen zijn als er diverse nieuwe regelementen van kracht worden. Er zullen in deze vast weer nieuwe mazen gevonden worden waar de grenzen worden opgezocht.
Mee eens, maar dat wordt op het blog zelf ook aangegeven volgens mij, dat het geschreven is vanuit het gevoel van een fan.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Mèhhh

Villeneuve zeurt over Verstappen, Sainz en Kvyat

[ Voor 22% gewijzigd door Help!!!! op 27-10-2016 18:27 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:44
Zeuren om het te zeuren. Bij de naam Villeneuve mogen we voortaan het artikel links laten liggen :')

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

"Bla....blabla...blabla.....bladiebladiebla......"

Villeneuve :Z :')

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-11 22:30
Telegraaf...

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:00
Woudloper schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 22:54:

Nja laatst nog een wedstrijd gezien van de Moto GP, ik heb er niet veel mee.. Maar het gejank over veiligheid in de F1 gaat ook nergens over natuurlijk. Kijk hoe het in de motorsport eraan toe gaat, dat is veul gevaarlijker.. Ze rijden net zo hard, zo niet harder, en die hebben niet een hele kuip om hun heen ter bescherming. Een motorpak dat is het... klagen? moa neuh niet bepaald.

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-11 16:20

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

LopendeVogel schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:40:
[...]

Nja laatst nog een wedstrijd gezien van de Moto GP, ik heb er niet veel mee.. Maar het gejank over veiligheid in de F1 gaat ook nergens over natuurlijk. Kijk hoe het in de motorsport eraan toe gaat, dat is veul gevaarlijker.. Ze rijden net zo hard, zo niet harder, en die hebben niet een hele kuip om hun heen ter bescherming. Een motorpak dat is het... klagen? moa neuh niet bepaald.
Waarom is het janken om veiligheid? Denk je dat die mannen op die motors ook zomaar iemand van de baan mogen beuken?

Iedere sport heeft z'n eigen set regels en die willen nog wel eens aangepast worden met verloop van tijd.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Om even binnen hetzelfde kader te blijven:

Laten we alle proeven van het WRC kanaliseren, bulldozeren en asfalteren. Maken we er gewoon een dragrace van. Veel veiliger dan allemaal die bochten, heuvels en onverharde stukken.

:P

/edit

En vangrails van een meter hoog langs de kanten en een rails in het midden waarop de auto's vast zitten. En gasgeven doen we electronisch op afstand op dezelfde manier zoals ze drones besturen. Die coureur is dan ook niet meer nodig, dus dat scheelt ook weer een bak geld.

:')

[ Voor 38% gewijzigd door max op 27-10-2016 21:05 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:00
Hippocampus schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:51:
[...]

Waarom is het janken om veiligheid? Denk je dat die mannen op die motors ook zomaar iemand van de baan mogen beuken?

Iedere sport heeft z'n eigen set regels en die willen nog wel eens aangepast worden met verloop van tijd.
Oh nja dat is een heel ander verhaal, ik had het over race en veiligheid, niet over een vechtsport.

In de F1 mag je elkaar niet beuken, in de Moto GP ook niet. In de MotoGP letten ze beter op, juist omdat hun bolide minder veiligheid brengt (letterlijk geen bij een crash)..... Beuk je wel met opzet? Dan wordt je gewoon keihard gestraft, die regel is er altijd al geweest.
Toch willen ze steeds meer de F1 races minder leuk maken onder de noemer: veiligheid, in de Moto GP kan dat gewoonweg niet...

Gewoon iets waar wij ons totaal niet mee bezig moeten houden, mensen als Max en andere coureurs laten praten (hun willen het ook allemaal niet, hun willen juist de spanning en sensatie zoals ''vroegah''). Wij moeten gewoon genieten van een spannende race vol sensatie ;)
Als het straks F-e auto's worden onder de noemer: veiligheid, dan zakken ze gewoon de stront in voor mij dan kijk ik niet meer.

[ Voor 8% gewijzigd door LopendeVogel op 27-10-2016 21:03 ]

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

LopendeVogel schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:55:
[...]

Oh nja dat is een heel ander verhaal, ik had het over race en veiligheid, niet over een vechtsport.
Ik had het ook niet specifiek over vechtsport. Veiligheid is gewoon steeds meer een rol gaan spelen door de jaren heen. En ik denk dat dat voor bijna alle sporten op gaat.
In de F1 mag je elkaar niet beuken, in de Moto GP ook niet. In de MotoGP letten ze beter op, juist omdat hun bolide minder veiligheid brengt (letterlijk geen bij een crash).....
Toch willen ze steeds meer de F1 races minder leuk maken onder de noemer: veiligheid, in de Moto GP kan dat gewoonweg niet...
'Ze' willen de races niet minder leuk maken, 'ze' willen duidelijke afspraken over bepaalde acties op de baan. Dat dat dan eventueel betekend dat er dan minder (spannende) inhaal pogingen plaatsvinden, dan is dat daar een gevolg van, niet het doel.
Gewoon iets waar wij ons totaal niet mee bezig moeten houden, mensen als Max en andere coureurs laten praten (hun willen het ook allemaal niet, hun willen juist de spanning en sensatie zoals ''vroegah''). Wij moeten gewoon genieten van een spannende race vol sensatie ;)
Natuurlijk houden wij ons er mee bezig hier, daar is dit forum juist voor. ;)
En ook de coureurs hebben naast de need for speed ook nog gezond verstand waardoor ze op maandag gewoon weer aan het ontbijt willen zitten in plaats van aan een infuus.
Als het straks F-e auto's worden onder de noemer: veiligheid, dan zakken ze gewoon de stront in voor mij dan kijk ik niet meer.
Je slaat een beetje door zo denk ik. F1 heeft er geen baat bij om de saaiste sport op aarde te worden.

• ATS

ATS

Hippocampus schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:13:
[...]

Ik had het ook niet specifiek over vechtsport. Veiligheid is gewoon steeds meer een rol gaan spelen door de jaren heen. En ik denk dat dat voor bijna alle sporten op gaat.
Maar ze gaan bij MotoGP niet met dit soort dingen rijden omdat het veiliger is:

Afbeeldingslocatie: http://www.gerritspeek.nl/motor/bmw-c1/fotos/c1-e.jpg

Bij F1 zijn ze wel bezig met die afzichtelijke Halo...

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:54
Ach, en dan krijgen ze straks een canopy ipv een halo en iedereen is weer blij dat de halo niet door is gegaan.

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

ATS schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:26:
[...]

Maar ze gaan bij MotoGP niet met dit soort dingen rijden omdat het veiliger is:

[afbeelding]

Bij F1 zijn ze wel bezig met die afzichtelijke Halo...
Breng ze nou niet op ideeën :X

Tja, die Halo is voornamelijk heel lelijk maar heeft weer geen invloed op de saaiheid van een race.

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
volgens mij is de volgende race in Mexico :P

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CvylaJ9WAAAqiJH.jpg:large

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Zullen we gewoon hopen dat volgend seizoen alle auto's op een rails worden gezet en in een treintje de race afleggen zoals een baanattractie bij een pretpark? Wel zo veilig. 8)7

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-11 15:15

sjaool

Every life should have 9 cats

Leuke video van een tijdje geleden... vooral even vanaf 2 minuten kijken. Helaas met Spaans commentaar maar de beelden spreken voor zich.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=0UPABTbPNP8] :+

"When you grow up your heart dies"

• Gé Brander
  • Laatst online: 15-10 13:07

Gé Brander

MS SQL Server

Je zegt het met een knipoog maar in de US was vrijwel iedereen die ik sprak lovend over Max. Staande ovatie toen hij pruttelend langs de tribunes reed vlak voor hij opgaf. Dat zegt wel iets.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

DaniëlWW2 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 22:29: Zullen we gewoon hopen dat volgend seizoen alle auto's op een rails worden gezet en in een treintje de race afleggen zoals een baanattractie bij een pretpark? Wel zo veilig. 8)7
Volgens mij is dat juist het gevaar tijdens het komende seizoen. Prachtig nieuw ontwerp met dito mogelijkheden van de auto's waarbij de nadruk ligt op de aerodynamica. Dit zal het inhalen in de bochten nog lastiger maken. Ze hadden mijns inziens in het ontwerp de voorvleugels een stuk kleiner mogen maken.

Moeten echter nog ruim 5 maanden wachten voordat we deze nieuwe ontwerpen tegen elkaar zien strijden voor het volgende Formule 1 seizoen.

• Jasphur
sjaool schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 23:18:
Leuke video van een tijdje geleden... vooral even vanaf 2 minuten kijken. Helaas met Spaans commentaar maar de beelden spreken voor zich.
[video] :+
Het zijn dus ook maar gewoon mensen. :o

Vooral leuk gemonteerd filmpje ook.

[ Voor 5% gewijzigd door Jasphur op 28-10-2016 08:28 ]

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Heel goed artikel hoe het kan dat Red Bull voorbij is gegaan aan Ferrari en kan vechten met Mercedes af en toe qua performance.

Spoiler, dat komt niet door de aerodynamica http://www.somersf1.co.uk...-without-testing.html?m=1

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Gé Brander schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 02:25:
[...]

Je zegt het met een knipoog maar in de US was vrijwel iedereen die ik sprak lovend over Max. Staande ovatie toen hij pruttelend langs de tribunes reed vlak voor hij opgaf. Dat zegt wel iets.
In de VS is het ook veel minder schandalig om veel zelfvertrouwen te hebben, terwijl we het hier en in veel andere landen al snel arrogant vinden. Bescheidenheid is in de VS helemaal niet zo'n geweldige eigenschap. Als jij zo goed bent (en we kunnen veel zeggen, maar Max IS goed), mag je daar best voor uitkomen.

Een opmerking als "ik ben hier niet gekomen om 4e te worden" is een bijna Amerikaanse uitspraak :) Dus ik snap best dat hij als held wordt onthaald. Daarbij had hij een paar mooie inhaalacties, dus what's not to like? :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

alwaysleft schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:47:
Heel goed artikel hoe het kan dat Red Bull voorbij is gegaan aan Ferrari en kan vechten met Mercedes af en toe qua performance.

Spoiler, dat komt niet door de aerodynamica http://www.somersf1.co.uk...-without-testing.html?m=1
Het blijft een gokje, het zou ook door hun verbeterde FRIC systeem kunnen komen.
(het is idd wel waar dat Red Bull niet de grote veranderingen in hun zichtbare aero package hebben gemaakt zoals andere teams)

[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 28-10-2016 13:35 ]

PSN

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Goed artikel, maar een samenvatting voor leken zou niet gek zijn :)

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 09:31

Arfman

Drome!

tl;dr: Red Bull heeft een manier gevonden om (net als Mercedes en straks Ferrari) hun simulaties enorm veel te kunnen optimaliseren waardoor er eigenlijk onbeperkt getest/ontwikkeld kan worden. De simulator is gewoon heel, heel erg dicht bij de werkelijkheid.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-10 13:33
YakuzA schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:34:
[...]

Het blijft een gokje, het zou ook door hun verbeterde FRIC systeem kunnen komen.
(het is idd wel waar dat Red Bull niet de grote veranderingen in hun zichtbare aero package hebben gemaakt zoals andere teams)
Dat vind ik het nog wel het meest bijzondere; het bijna "klassieke" krachtpunt van Red Bull ontwikkelen ze minder agressief dan de andere teams dit jaar terwijl Red Bull wel zo ongeveer de grootste sprong qua performance heeft gemaakt.

Zou me niets verbazen als op aerodynamisch vlak bijna alle aandacht naar 2017 gaat; ben ook zeer benieuwd waar ze mee gaan komen volgend jaar.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:58
XyritZz schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:14:
[...]
Dat vind ik het nog wel het meest bijzondere; het bijna "klassieke" krachtpunt van Red Bull ontwikkelen ze minder agressief dan de andere teams dit jaar terwijl Red Bull wel zo ongeveer de grootste sprong qua performance heeft gemaakt.

Zou me niets verbazen als op aerodynamisch vlak bijna alle aandacht naar 2017 gaat; ben ook zeer benieuwd waar ze mee gaan komen volgend jaar.
Die gedachte heb ik ook na het lezen van het stuk.

Hoe vinden we tijd winst zonder een Windtunnel te gebruiken, want deze moeten we volledig benutten voor 2017.
Wel mooi om dit te lezen, de techniek staat echt niet stil in simulatie.

Tevens bewijst dit maar weer eens dat ergens een budget op zetten totaal geen nut heeft, gaat het niet naar Windtunnel dan gaat het wel naar de kok die het extra beetje energie uit voedsel kan halen. :+

iRacing Profiel

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Ithric schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:18:
[...]

Die gedachte heb ik ook na het lezen van het stuk.

Hoe vinden we tijd winst zonder een Windtunnel te gebruiken, want deze moeten we volledig benutten voor 2017.
Wel mooi om dit te lezen, de techniek staat echt niet stil in simulatie.

Tevens bewijst dit maar weer eens dat ergens een budget op zetten totaal geen nut heeft, gaat het niet naar Windtunnel dan gaat het wel naar de kok die het extra beetje energie uit voedsel kan halen. :+
Het meeste wordt al niet in de windtunnel gedaan maar met CFD pakketten gesimuleerd.
(ook voor CFD hebben ze max aan computingtijd dat ze mogen doen)

PSN

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Olav_Mol's Tweet: https://twitter.com/Olav_Mol/status/792128443555065856?s=09

Sir Frank Williams ligt in het ziekenhuis,herstellende van een longontsteking . doktoren; langzaam maar zeker is er vooruitgang. #sterkte

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

http://www.motorsport.com...-oil-partner-away-844168/

Flink wat veranderingen op olie/benzinegebied. Dacht dat het inmiddels welhaast onmogelijk was om te switchen omdat de prestaties zoveel afhangen van de vloeistoffen. Als je ziet dat bv Shell beweert een halve seconde te hebben gevonden met andere benzine, verbaast het me dat er zo makkelijk veranderd wordt.
Zeker als Renault met andere vloeistoffen gaat rijden dan Red Bull.

Of Red Bull moet op de testbank alweer iets ontdekt hebben ;)

• ANdrode
  • Niet online
XyritZz schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:14:
[...]
Bij aero heb je (net zoals bij motoren/mechanische grip) last van de wet van de remmende voorsprong. Elke nieuwe verbetering is lastiger als je al erg ver geoptimaliseerd hebt.

Daardoor is het logisch dat Mercedes bij hun aero veel winst haalt en RB met mechanische grip

• Grrrrrene
  • Niet online
ANdrode schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 10:58:
[...]

Bij aero heb je (net zoals bij motoren/mechanische grip) last van de wet van de remmende voorsprong. Elke nieuwe verbetering is lastiger als je al erg ver geoptimaliseerd hebt.

Daardoor is het logisch dat Mercedes bij hun aero veel winst haalt en RB met mechanische grip
...met de kanttekening dat mechanische grip juist een sterk punt is bij RBR :) Het is vooral de motor die ze in de problemen brengt, vooral tijdens kwalificaties. Je ziet dat Mercedes dan een knop omzet en er een bak vermogen bij krijgt, maar in de race houdt de motor (en de banden wellicht ook niet) zo'n setting niet de hele raceafstand / stint vol, dus moet de Mercedesmotor teruggeschroefd worden tot een vermogen waar Renault (en Ferrari) in de buurt komen.

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:37
MikeyMan schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 09:00:
http://www.motorsport.com...-oil-partner-away-844168/

Flink wat veranderingen op olie/benzinegebied. Dacht dat het inmiddels welhaast onmogelijk was om te switchen omdat de prestaties zoveel afhangen van de vloeistoffen. Als je ziet dat bv Shell beweert een halve seconde te hebben gevonden met andere benzine, verbaast het me dat er zo makkelijk veranderd wordt.
Zeker als Renault met andere vloeistoffen gaat rijden dan Red Bull.

Of Red Bull moet op de testbank alweer iets ontdekt hebben ;)
Het lijkt me dat de samenstelling van de olie en benzine makkelijker aan te passen is aan de motor dan andersom. De reglementen zijn heel streng over welke componenten er in de olie en benzine mogen zitten.
Dat een oliefabrikant toch een behoorlijk verschil kan maken zal zitten in het afstemmen van de olie verhoudingen van die componenten op de motor.

Het zou me zelfs niets verbazen als RBR juist door een andere leverancier te gebruiken dan Renault er meer uit kan halen.
Het wordt pas lastig als ze iets vinden dat juist wel een aanpassing van de motor betreft en wel werkt met Exxon/Mobile, maar niet of zelfs nadelig met Total. In dat geval zullen ze Total moeten vertellen wat ze moeten aanpassen, aangezien het nog steeds gewoon dezelfde gehomolegeerde Renault motor is en RBR dus geen eigen aanpassingen mag doen.

Maar dit lijkt me meer een gevalletje dat RBR niet tevreden is met de progressie die bij Exxon/Mobile geboekt wordt en ze dus maar zelf aan de slag (laten) gaan.
Hoe beter die Renault motor wordt, hoe meer het uit dit soort dingen moet komen.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• ANdrode
  • Niet online
Grrrrrene schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 11:21:
[...]
...met de kanttekening dat mechanische grip juist een sterk punt is bij RBR :) Het is vooral de motor die ze in de problemen brengt, vooral tijdens kwalificaties. Je ziet dat Mercedes dan een knop omzet en er een bak vermogen bij krijgt, maar in de race houdt de motor (en de banden wellicht ook niet) zo'n setting niet de hele raceafstand / stint vol, dus moet de Mercedesmotor teruggeschroefd worden tot een vermogen waar Renault (en Ferrari) in de buurt komen.
Ten opzichte van Mercedes is de mechanische grip van RB minder, tov Ferrari beter.

Ik dacht dat het sterke punt van RB de downforce in medium-speed corners was. Dus niet "bijna stilstaan" bochten maar de bochten waar aero nog wat doet (denk aan de laatste bocht voor rechte stuk in Japan)
Daar winnen ze het dus tov Mercedes

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ANdrode schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 11:55:
[...]
Ten opzichte van Mercedes is de mechanische grip van RB minder, tov Ferrari beter.

Ik dacht dat het sterke punt van RB de downforce in medium-speed corners was. Dus niet "bijna stilstaan" bochten maar de bochten waar aero nog wat doet (denk aan de laatste bocht voor rechte stuk in Japan)
Daar winnen ze het dus tov Mercedes
Ze hebben het bij de situatie die je noemt, Japan, maar ook Spanje, steeds over de hele goede tractie van RBR. Weet niet of die van Mercedes werkelijk beter zou zijn.

Testing, one, two ...

• Grrrrrene
  • Niet online
Je ziet dat een team als RBR dat ook gebruikt als verdediging: hun goede mechanische en aerodynamische grip zorgt ervoor dat ze harder een bocht uit kunnen accelereren. Je ziet dan dat RIC en VES al hun KERS gebruiken op het rechte stuk waar hun achtervolgers (zelfs Mercedes) DRS krijgen of überhaupt in het voordeel zijn met hun grotere vermogen en dus hogere topsnelheid op het rechte stuk.

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-10 16:19
sjaool schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 23:18:
[video] :+
Ik moest lachen op 4:55 als Bernie die deur open doet en je Darth Vader hoort :D _O-

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-11 22:23
hardware-lover schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 12:13:
[...]

Ze hebben het bij de situatie die je noemt, Japan, maar ook Spanje, steeds over de hele goede tractie van RBR. Weet niet of die van Mercedes werkelijk beter zou zijn.
AMuS deed hier in Silverstone en Hungaroring onderzoek naar met behulp van GPS-data en het bleek dat ze Mercedes het wint in de langzamere bochten: http://www.auto-motor-und...uf-red-bull-11509477.html

Engelse vertaling via Reddit:
The article contains a GPS analysis of Silverstone and Hungary comparing Mercedes' and Red Bull's respective fastest laps in qualifying.
A corner-by-corner analysis of Silverstone is in the gallery.
The summary below contains the most significant points, but the article is quite a lot more detailed and goes through both lap comparisons corner-by-corner.

OVERVIEW:
Slow corners:
Mercedes clearly better.
Mid-speed corners:
Red Bull slightly better.
High speed corners:
Equivalent. The driver makes the difference.
Straights:
No significant advantage either way in the first half of the straight. Mercedes clearly better in the second half of the straight.

At slow speeds no engine on the grid can match the drivability Mercedes' engine. Compared to Red Bull Mercedes also have advantages regarding their suspension and also in term so of center of gravity and weight distribution. A lot of this is down to Red Bull running with significantly more rake than Mercedes (1.9° vs. 1.0°). The high rake angle helps Red Bull to produce huge lots of downforce, but also increases drag, increases the center-of-gravity, and causes issues with weight distribution. Mercedes run with less rake and less drag. Mercedes' superiority in the the second half of the straight is mainly down to two reasons: The Renault engine beginning to run out of electric power and Red Bull running with more drag than Mercedes.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:35

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Dat lijkt me een prima deal voor MAG en het lijkt me verstandig voor hem om daar snel een krabeel onder te zetten.

Te koop....

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ted Kravitz heeft in zijn notebook gisteren gemeld dat hij verwacht dat Paddy Lowe van Merc naar Ferrari zou gaan. Ik kan nog geen bron vinden, maar lijkt mij vooralsnog positief voor onze Italiaanse vrienden.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Lasmibalsingh schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 14:56:
AMuS deed hier in Silverstone en Hungaroring onderzoek naar met behulp van GPS-data en het bleek dat ze Mercedes het wint in de langzamere bochten: http://www.auto-motor-und...uf-red-bull-11509477.html

[knip] Ik heb geen vertaling nodig, kan prima uit de voeten met de Duitse taal.
Ik lees vooral over compromissen bij de RB12 om het gebrek aan vermogen enigszins op te vangen. Ik had het enkel over tractie en daarin wordt maar kort ingegaan bij de opsomming.

Beim Beschleunigen sind beide Autos praktisch gleichauf. Das spricht für eine gute Traktion beim W07 und RB12, aber auch für genügend Dampf des Renault-Motors bei niedrigen Drehzahlen.

Mercedes heeft zoveel meer power dat ze i.p.v. te compenseren veel meer kunnen optimaliseren. Ik zou eigenlijk graag een vergelijking willen zien vanaf een bepaald punt in een langzame bocht naar een specifiek punt. Zoals dus in Spanje en Japan. Vanuit een langzame chicane naar een lange doordraaier.

In Mexico, als voorbeeld, zal dat anders zijn vanuit het stadion naar de finish. De laatste doordraaier is vrij kort en er volgt een lel van een recht stuk. Dan zal een goede tractie niet voldoende zijn als er Mercedes (of Ferrari) power achter je aankomt daar.

Testing, one, two ...

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11 12:47
Waarom blijven de teams de manier waarop de jury ver na de race de uitslag nog bepaald accepteren? Ik bedoel VES naar het podium! Onee, VET naar het podium dan! Eigenlijk toch niet want RIC had er moeten staan..

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Even los van de hele controverse van gisteravond, wat zou ik het toejuichten als Liberty Ross Brawn een actieve rol zouden geven. Liever gisteren als vandaag.

Gisteren werd duidelijk wat het grote probleem is met F1. Als je wilt inhalen krijg je maximaal 1 kans. Daarna zijn je banden op. Max op Rosberg, 1 kans. Vettel op Max, 1 kans. Ricciardo op Vettel, 1 kans. Dan doen ze allemaal wel iets (aanvallend of verdedigend) wat niet mag volgens de regels en je wacht totdat de hoge heren een besluit hebben genomen. Als ze meer konden pushen, had je ook minder gedoe. Want je kon het een bocht of ronde later gewoon opnieuw proberen. Michael en Mika zaten ook ronden achtereen achter elkaar aan. Dat was nou juist zo leuk. Maar het kon ook.

Als je daarnaast naar de rondetijden kijkt. Ze zitten allemaal aan het elastiek. De een doet een snelle ronde, de ronde erna de volgende. Ze spelen continu kat en muis. Omdat ze alles moeten sparen. Als Lewis voluit had kunnen rijden en de rest vol had kunnen pushen had je een hele andere race gezien. Rosberg zei het mooi op zijn radio over Max "What is he doing, or is he going to stop again?". Door continu binnen de anderhalve seconde te blijven reed Max zijn banden kapot. En inhalen lukt toch niet.

De controverse en de laatste 5 ronden maakt veel goed, maar het is zo zonde dat niemand de impasse kan doorbreken. Bernie niet, FIA niet, de teams niet.

Laat Liberty + Ross alstublieft de bezem door de regels heen halen en laat de bandenleverancier banden maken die continu te pushen zijn. Dan zijn we al een stuk verder.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 09:31

Arfman

Drome!

Ik zat ook te denken aan de banden ja. Valt me op dat in wedstrijden waarop de hardere banden wordt gereden vaak langere inhaalacties worden gedaan. Verstappen kon best lang dicht achter Rosberg blijven zonder al teveel dropoff, dat was met S of SS banden echt niet gelukt.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Divak
  • Laatst online: 13:12
Helemaal mee eens. Los van de acties bij Verstappen vs. Rosberg en Vettel vs. Verstappen, is Sergio Perez achter Massa wat mij betreft het beste voorbeeld. Ca. 50 ronden lang achter Massa aan gezeten, die gozer is echt niet vooruit te branden maar toch komt Perez er niet voorbij. Is dat nou de Formule 1 waar we naar moeten kijken?

Na de eerste pitstops was ook direct te zien toen Massa de pits in ging dat de andere rijders enorm tempo gingen rijden en veel snellere rondjes konden rijden.

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

Divak schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:43:
Helemaal mee eens. Los van de acties bij Verstappen vs. Rosberg en Vettel vs. Verstappen, is Sergio Perez achter Massa wat mij betreft het beste voorbeeld. Ca. 50 ronden lang achter Massa aan gezeten, die gozer is echt niet vooruit te branden maar toch komt Perez er niet voorbij. Is dat nou de Formule 1 waar we naar moeten kijken?
Maar echt nieuw is dat niet: Coulthard vs. Bernoldi. Nu was dat op Monaco, maar het verschil in snelheid tussen die twee was heel groot (beetje Mercedes vs Manor nu denk ik).
Of de Trulli train. Dat is zelfs een begrip.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-11 12:43

TommyGun

Stik er maar in!

Die battle for 9th was reuze spannend juist!

NOT :P

Geeft inderdaad goed het probleem aan bij de F1, zelfs DRS kan dat niet verhelpen.

[ Voor 44% gewijzigd door TommyGun op 31-10-2016 13:04 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Pagina: 1 ... 13 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2016 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1