Hmm.. een bron die zegt dat Ocon naar Force India gaat.
Ben benieuwd of dit waar is.
http://formularapida.net/...oin-force-india-for-2017/
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Waar of niet. Ik gun het die kerel echt. Hij rijd heel netjes en maakt minimaal fouten.Ryur schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:05:
Hmm.. een bron die zegt dat Ocon naar Force India gaat.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Mja, dit was gewoon een gevolg van de setupkeuze van Williams. Die bak liep onmeunig hard op het rechte stuk. Vettel kwam ook niet voorbij Massa omdat die bak van Massa zonder DRS zo ongeveer net zo hard liep als die van Vettel mét DRS. Dat zag je op de oude Hockenheim-layout ook wel. Dichterbij komen in het bochtigere deel, er niet voorbij komen en soms zelfs iets verliezen op het vol gas deel.TommyGun schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:03:
Die battle for 9th was reuze spannend juist!
NOT
Geeft inderdaad goed het probleem aan bij de F1, zelfs DRS kan dat niet verhelpen.
Nee, merp!
Ik gun het dan eerder Wehrlein, vooral als Ocon er komt om zijn Mercedes-backing.Jasphur schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:07:
[...]
Waar of niet. Ik gun het die kerel echt. Hij rijd heel netjes en maakt minimaal fouten.
[ Voor 21% gewijzigd door Ryur op 31-10-2016 13:20 ]
En hoe denk je dat Wehrlein, die test piloot was bij Mercedes, bij Manor is terecht gekomen ?Ryur schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:10:
[...]
Ik gun het dan eerder Wehrlein, vooral als Ocon er komt om zijn Mercedes-backing.
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215
Jij hebt hem vast niet in de Formule 3 zien rijden?Jasphur schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:07:
[...]
Waar of niet. Ik gun het die kerel echt. Hij rijd heel netjes en maakt minimaal fouten.
Testing, one, two ...
Nope. Maar daar zal hij vast wel iets goed gedaan hebben gezien hij bij F1 terrecht is gekomenhardware-lover schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:51:
[...]
Jij hebt hem vast niet in de Formule 3 zien rijden?
Ocon heeft zeker goede racekwaliteiten hoor, begrijp me niet verkeerd, en hoort zeker wel in Formule 1 thuis. Naast Formule 3 kampioen in 2014 is hij dat ook nog eens in GP3 geworden vorig jaar, maar Ocon is ook niet vies van het nodige duw- en trekwerk als dat hem uit mocht komen, en dan niet altijd binnen de regeltjes.Jasphur schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:53:
[...]
Nope. Maar daar zal hij vast wel iets goed gedaan hebben gezien hij bij F1 terecht is gekomen
Maar nee, niet gezien. Wat deed hij daar allemaal?
Testing, one, two ...
Ah op die manier. Nou dat past dan mooi bij het nieuwe F1 rijden volgend seizoen.hardware-lover schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 14:02:
[...]
Ocon heeft zeker goede racekwaliteiten hoor, begrijp me niet verkeerd, en hoort zeker wel in Formule 1 thuis. Naast Formule 3 kampioen in 2014 is hij dat ook nog eens in GP3 geworden vorig jaar, maar Ocon is ook niet vies van het nodige duw- en trekwerk als dat hem uit mocht komen, en dan niet altijd binnen de regeltjes.
Ja dat weet ikKenhas schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:51:
[...]
En hoe denk je dat Wehrlein, die test piloot was bij Mercedes, bij Manor is terecht gekomen ?
Het nieuwe rijden?Jasphur schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 14:03:
[...]
Ah op die manier. Nou dat past dan mooi bij het nieuwe F1 rijden volgend seizoen.
Haha. Oke. Ik kijk pas sinds 2007 F1. Dus het voor mij nieuwe rijden is niet voor iedereen nieuw haha.Cranzai schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:17:
[...]
Het nieuwe rijden?
Mijns inziens is het juist zo dat we met het nieuwe bloed a.k.a. diva's weer wat heerlijke drama krijgen in de sport zoals we die kennen van Schummi's tijd. De beste schumacher hield zich ook niet altijd keurig aan de regeltjes.
Misschien is het wel een slechte eigenschap van mij maar stiekem hoop ik nog een keer op iets soortgelijks aan Salazar en Piquet in 1982 op Hockenheim.
[ Voor 5% gewijzigd door Jasphur op 31-10-2016 15:34 ]
Denk niet dat Brawn geschikt als een Bernie.Tleilaxu schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 09:36:
Ross Brawn als mogelijke opvolger van Bernie Ecclestone, dat is toch wel interessant.
Ik hoorde een gerucht dat Boulier op het lijstje stond bij Ferrari. (En anders heeft Ron Dennis binnenkort tijd overBlauweFles schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 11:43:
Het Brawn verhaal wordt steeds sterker. Hij schijnt zelfs al getekend te hebben. Als CEO van F1.
Ik hoop het zo!
http://www.grandprix.com/ns/ns35180.html?
Dan hoeft er alleen nog maar iemand van enige statuur/ervaring/gezag naar Ferrari toe om ze wakker te schudden en we kunnen weer een paar jaartjes vooruit.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Volgens mij staat iedereen die ooit iets heeft gedaan in de F1 op het lijstje bij Ferrari ondertussenSnowDude schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:12:
[...]
Ik hoorde een gerucht dat Boulier op het lijstje stond bij Ferrari. (En anders heeft Ron Dennis binnenkort tijd over)
Nee, merp!
per aspera ad astra
[ Voor 41% gewijzigd door Jasphur op 01-11-2016 13:38 ]
Unieke F1 rij-ervaring te winnen bij INFINITI
Unieke F1 rijervaring te winnen bij INFINITI
Alle kopers van een nieuwe INFINITI kunnen winnen
Amsterdam, Nederland – INFINITI Nederland verloot onder alle kopers die in de actieperiode een nieuwe INFINITI kopen een unieke prijs, een echte F1 experience.
Formule 1 leeft enorm in Nederland en vele organisaties en bedrijven bieden een F1 ervaring aan. INFINITI gaat een stap verder en laat haar winnaar zelf rijden in een F1 auto. Een onvergetelijke ervaring en nergens te koop.
INFINITI is technisch partner van het Renault Sport Formula One team. De winnaar wordt ontvangen door INFINITI en het Renault Sport Formula One team en wordt meegenomen in de wereld van de Formula One. Het circuit wordt verkend in diverse INFINITI modellen en na uitgebreide uitleg en (veiligheids)instructies en het rijden in single-seater Formule auto’s zal er ook gereden worden met een F1 auto.
De actieperiode loopt van 1 november 2016 t/m 10 november 2016.
Boodschappen bestellen bij Jumbo?LAD93 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 13:17:
Geen idee of ik hier in het juiste forum zit, maar ik ben al een tijdje op zoek naar een wat 'goedkoper' schaalmodel van Max in de RB12. Iemand die zoiets voorbij heeft zien komen, naast de Spark modelletjes?
Ik hoorde ergens dat ze meestal pas na het seizoen op grote schaal gemaakt gaan worden? Klopt dit?
Ach er staat niet dat het alleen onder Nederlandse kopers verloot wordt én dat de prijs gegarandeerd verloot wordt. Zonder die twee clausules is het een slechtere staatsloterijMikeyMan schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:59:
In 2016 161, dus die kans is wat groter dan bij de loterij
En dan is de actie ook nog van 1 t/m 10 november, denk dat je best een grote kans hebtMikeyMan schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:59:
In 2016 161, dus die kans is wat groter dan bij de loterij
Maar,"In the light of this sincere apology and strong commitment, the FIA President has decided, on an exceptional basis, not to take disciplinary action against Mr Vettel by bringing this matter before the FIA International Tribunal.
"The FIA takes this opportunity to advise that, in the event of any future incident similar to the one that occurred in Mexico, disciplinary action will be taken by bringing such incident before the FIA International Tribunal to be judged."
[ Voor 53% gewijzigd door Jasphur op 02-11-2016 08:45 ]
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Is in het GP Mexico draadje inderdaad besproken. Wat mij betreft het volgende staaltje van onnavolgbare FIA logica. Waar ze daar mee bezig zijn wordt nog eens letterlijk een schoolvoorbeeld van klassenjustitie.Jasphur schreef op woensdag 02 november 2016 @ 08:43:
Het zal vast al wel langs zijn gekomen hier.
Maar de FIA onderneemt geen stappen voor VET zijn taalgebruik.
bron
[...]
Maar,
[...]
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Wel reactie op foute informatie van het team. Ferrari moet het niet als feit presenteren dat Verstappen aan de kant moet terwijl dat niet het geval is.TommyGun schreef op woensdag 02 november 2016 @ 09:27:
Ik denk dat de FIA ook wel inziet dat dit actie reactie was... prima keuze wat mij betreft.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Hij reageerde vooral op het uitblijven van een reactie van de FIA. Het was voor iedereen duidelijk (zelfs RBR) dat wat Verstappen deed niet ok was. Natuurlijk wilt Ferrari dat zo snel mogelijk rechtgezet hebben. Door die onreglementaire actie van Verstappen kwam Vettel nu in de problemen met Ricciardo waardoor hij ipv op p3 bijna op p5 lande (in de race).XyritZz schreef op woensdag 02 november 2016 @ 09:46:
[...]
Wel reactie op foute informatie van het team. Ferrari moet het niet als feit presenteren dat Verstappen aan de kant moet terwijl dat niet het geval is.
[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 02-11-2016 09:57 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
maar dat geeft hem dan nog steeds niet het recht om zelf te doen waar hij zo hard over liep te schreeuwen dat het niet zou mogen: moving during braking. hij was zelf 1 van de voorstanders van die regelverduidelijking, en dan zou je juist van hem mogen verwachten dat hij het zelf ook niet doet.fsfikke schreef op woensdag 02 november 2016 @ 09:56:
[...]
Hij reageerde vooral op het uitblijven van een reactie van de FIA. Het was voor iedereen duidelijk (zelfs RBR) dat wat Verstappen deed niet ok was. Natuurlijk wilt Ferrari dat zo snel mogelijk rechtgezet hebben. Door die onreglementaire actie van Verstappen kwam Vettel nu in de problemen met Ricciardo.
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
Het uitzenden van VET zijn scheldpartij is inderdaad niet zijn keuze. Het schelden zelf wel. In elke andere sport word het ook tot een zekere hoogte getolereerd (bij sommige sporten zelfs helemaal niet) of het nou op tv word uitgezonden of niet. Dus waarom zou het bij de F1 anders zijn. Misschien moet ie de volgende keer schelden met zijn radio uit.emnich schreef op woensdag 02 november 2016 @ 09:58:
Prima dat het niet bestraft is. Het probleem is niet zozeer wat Vettel zei maar dat het is uitgezonden en dát is natuurlijk niet Vettel z'n keuze.
Als Vettel dit tijdens de interviews zei, was het, mi, een ander verhaal.
Vettel wist dat dit uitgezonden zou worden. Volgens mij was een aantal races terug aangegeven dat alles uitgezonden zou worden wat er wordt gezegd over de boordradio. Het probleem is niet dat alles wordt uitgezonden, dat zou de omgekeerde wereld zijn. Vettel moet zich gewoon normaal gedragen!emnich schreef op woensdag 02 november 2016 @ 09:58:
Prima dat het niet bestraft is. Het probleem is niet zozeer wat Vettel zei maar dat het is uitgezonden en dát is natuurlijk niet Vettel z'n keuze.
Als Vettel dit tijdens de interviews zei, was het, mi, een ander verhaal.
Het was helemaal niet voor iedereen duidelijk, want in de ogen van RBR deden Hamilton and Rosberg het ook in lap 1. Volkomen logisch dat ze Max dan voor Vettel houden, zodat Ricciardo ook nog eens dichterbij komt.fsfikke schreef op woensdag 02 november 2016 @ 09:56:
[...]
Hij reageerde vooral op het uitblijven van een reactie van de FIA. Het was voor iedereen duidelijk (zelfs RBR) dat wat Verstappen deed niet ok was. Natuurlijk wilt Ferrari dat zo snel mogelijk rechtgezet hebben. Door die onreglementaire actie van Verstappen kwam Vettel nu in de problemen met Ricciardo waardoor hij ipv op p3 bijna op p5 lande (in de race).
Psn: stone-face-lock
Een voetballer wordt toch ook niet bestraft als hij iets in de kleedkamer zegt.Jasphur schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:08:
[...]
Het uitzenden van VET zijn scheldpartij is inderdaad niet zijn keuze. Het schelden zelf wel. In elke andere sport word het ook tot een zekere hoogte getolereerd (bij sommige sporten zelfs helemaal niet) of het nou op tv word uitgezonden of niet. Dus waarom zou het bij de F1 anders zijn. Misschien moet ie de volgende keer schelden met zijn radio uit.
Ik wil de discussie niet aanwakkeren weer, maar dit klopt van geen kant wat je vermeldt.fsfikke schreef op woensdag 02 november 2016 @ 09:56:
[...]
Hij reageerde vooral op het uitblijven van een reactie van de FIA. Het was voor iedereen duidelijk (zelfs RBR) dat wat Verstappen deed niet ok was. Natuurlijk wilt Ferrari dat zo snel mogelijk rechtgezet hebben. Door die onreglementaire actie van Verstappen kwam Vettel nu in de problemen met Ricciardo waardoor hij ipv op p3 bijna op p5 lande (in de race).
[ Voor 0% gewijzigd door Ithric op 02-11-2016 10:33 . Reden: Woord Niet vergeten ]
Nee, Ferrari informeert Vettel gewoon verkeerd. Zie ook de radio transcripts:fsfikke schreef op woensdag 02 november 2016 @ 09:56:
[...]
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Lekker makkelijk van Brundle, Lewis verremt zich (waardoor er kans is dat hij wordt ingehaald / spint / de apex compleet mist waardoor hij op het rechte stuk geen topsnelheid heeft) dus hij gaat rechtdoor, behoudt zijn plaats en laat zich daarna terugzakken om de achtervolgers op te vangen.. Goed verhaal, lekker kort.tommiboy96 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:18:
Ja inderdaad, in de nabespreking van Brundle werd gezegd dat Hamilton geen straf kreeg omdat hij zich liet terugzakken naar de rest (kunnen ze nakijken door data) zelfs voor er een vsc was.
Ik denk dat het wel een RBR circuit zou kunnen zijn, het bochtige gedeelte is zeker in hun voordeel. Nadeel is de lange laatste bocht en het lange rechte stuk wat ook nog eens redelijk stevig omhoog loopt, daar zijn de Mercedes motoren wel aardig in het voordeel.Jasphur schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:40:
/me Jasphur wil het graag hebben over Brazilië
Er zitten een paar snelle stukken in. En als ik zo het on-board rondje kijk van Rosberg zijn er ook een boel plekken waar "traffic" goed in de weg zou kunnen zitten.
Iemand een idee hoe RBR en FI het hier gaan doen? Ik heb het idee dat dit best een circuit voor hen zou kunnen zijn.
Mede door dit kan ik me idd ook wel voorstellen dat ze in combinatie met zn excuses (wel wat laat) VET laten gaan mete een waarschuwing idd hij was gewoon ernstig pissig doordat hij onjuiste info kreeg van zn team nou is hij er nog altijd zelf bij als hij dingen uitvoert maar tochXyritZz schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:41:
[...]
Nee, Ferrari informeert Vettel gewoon verkeerd. Zie ook de radio transcripts:
68 To Max Verstappen OK give the position, I think you’re going to have to give the position, Max.
68 From Max Verstappen Let me know.
68 To Max Verstappen OK stay there.
69 To Sebastian Vettel OK Verstappen has to give you the position. Watch for Ricciardo behind. Three laps to go.
69 To Sebastian Vettel He has been informed, he has to move.
71 To Max Verstappen Alright mate this is going to be investigated after the race so keep your head down. Two laps.
71 To Sebastian Vettel Sebastian, Sebastian calm down. They are under investigation I know that it’s not fair. But calm down. Put your head down and we will talk afterwards.
Nog voordat Ferrari tegen Vettel zegt dat Max de positie op moet geven heeft Red Bull al het advies aan Max gegeven dat hij moet blijven rijden waar hij rijdt omdat het nog niet zeker is dat de positie opgegeven moet worden.
Kortom; Ferrari informeert Vettel te vroeg waardoor Vettel denk dat Max hem een oor aannaait en kwaad wordt (wat ik me overigens prima voor kan stellen).
Deels mee eens, maar waar trek je de lijn.Wognummer schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:49:
[...]
Mede door dit kan ik me idd ook wel voorstellen dat ze in combinatie met zn excuses (wel wat laat) VET laten gaan mete een waarschuwing idd hij was gewoon ernstig pissig doordat hij onjuiste info kreeg van zn team nou is hij er nog altijd zelf bij als hij dingen uitvoert maar toch
Snap ik ook wel ergens maar ze kiezen er nu voor die lijn te trekken net zoals bij verstappen ze dat een race geleden deden (moving under braking en ik vind het nog steeds geweldig dat VET er dan als eerste voor gestraft wordIthric schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:53:
[...]
Deels mee eens, maar waar trek je de lijn.
Vet een boete geven en Vet zegt tegen het team die is voor jullie omdat het mede door jullie is getriggerd.
Of hij moet gewoon minder gestrest worden, ik snap het ook wel Ferrari heeft het niet makkelijk momenteel. (veel druk op de schouders van vooral VET, of hij trekt het zich meer aan dan Rai.)
Vettel zal ook niet worden bestraft als hij hetzelfde in een kamer met Ferrari logo erop (en alleen maar mensen met Ferrari erin) had gezegd. Alleen doet Vettel het nu tijdens de wedstrijd, tegen de scheidsrechter, terwijl de scheidsrechter meeluistert. En daarmee was een straf terecht geweest.emnich schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:20:
[...]
Een voetballer wordt toch ook niet bestraft als hij iets in de kleedkamer zegt.
Mijn punt is dat juist door het uitzenden hij iemand van de FIA in diskrediet heeft gebracht maar dat dat zonder het uitzenden niet was gebeurt omdat dan niemand anders dan zijn engineer het had gehoord.
Hamilton en verstappen hebben gewoon als enige hun joker-lap gereden
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Dit is het gewoon, Vettel kreeg verkeerde info. En over CW, hij heeft direct zijn excuus aangeboden en CW zei, dat kan gebeuren in de hitte van de Race.XyritZz schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:41:
[...]
Nee, Ferrari informeert Vettel gewoon verkeerd. Zie ook de radio transcripts:
68 To Max Verstappen OK give the position, I think you’re going to have to give the position, Max.
68 From Max Verstappen Let me know.
68 To Max Verstappen OK stay there.
69 To Sebastian Vettel OK Verstappen has to give you the position. Watch for Ricciardo behind. Three laps to go.
69 To Sebastian Vettel He has been informed, he has to move.
71 To Max Verstappen Alright mate this is going to be investigated after the race so keep your head down. Two laps.
71 To Sebastian Vettel Sebastian, Sebastian calm down. They are under investigation I know that it’s not fair. But calm down. Put your head down and we will talk afterwards.
Nog voordat Ferrari tegen Vettel zegt dat Max de positie op moet geven heeft Red Bull al het advies aan Max gegeven dat hij moet blijven rijden waar hij rijdt omdat het nog niet zeker is dat de positie opgegeven moet worden.
Kortom; Ferrari informeert Vettel te vroeg waardoor Vettel denk dat Max hem een oor aannaait en kwaad wordt (wat ik me overigens prima voor kan stellen).
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ergens anders ook gelezen inderdaad, die zijn echt niet goed snik daar. (als het goed vertaald is enzo)RonaldMcDonald schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:24:
Was deze al voorbij gekomen?
http://www.eurosport.com/...rg_sto5935107/story.shtml
Mercedes is dus echt van mening dat de andere coureurs niet mogen racen tegen HAM en ROS omdat die twee om de titel strijden...
De NOS had hier ook een bericht over inderdaad. Echt wat een verwaande snotneuzen zijn het daar. Tijd voor het volgende seizoen en een een volledig in de pan gehakte Mercedes in de eerste race.RonaldMcDonald schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:24:
Mercedes is dus echt van mening dat de andere coureurs niet mogen racen tegen HAM en ROS omdat die twee om de titel strijden...
Rest moet inderdaad gediskwalificeerd worden voor het niet rijden van de joker-lap!SnowDude schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:16:
[...]
Hamilton en verstappen hebben gewoon als enige hun joker-lap gereden
De radio message richting Max waar Toto het over heeft is trouwens deze:Ithric schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:27:
[...]
Ergens anders ook gelezen inderdaad, die zijn echt niet goed snik daar. (als het goed vertaald is enzo)
Het blijft racen met meerdere teams en rijders en is nog geen Mercedes & CO gelukkig, sommige races worden ze behoorlijk onder druk gezet en dat beginnen ze gewoon te voelen.
Ja Toto wou dat gewoon horen, RBR geeft niks om het kampioenschap van MERC en wil gewoon punten scoren om Ferrari voor te blijven.RonaldMcDonald schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:31:
[...]
De radio message richting Max waar Toto het over heeft is trouwens deze:
36 To Max Verstappen Make sure you keep it clean behind Rosberg for the moment, Max. Never know what might happen later. Doing a really good job at the moment.
Dat lijkt me geen bericht om voorzichtig met ROS te racen vanweg WDC maar meer dat hij niet z'n banden moet oproken zoals in de vorige race.
Jasphur moet even de afgelopen 25 jaar terugkijken...gezien er zo lang al op het circuit wordt gereden.Jasphur schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:40:
/me Jasphur wil het graag hebben over Brazilië
Er zitten een paar snelle stukken in. En als ik zo het on-board rondje kijk van Rosberg zijn er ook een boel plekken waar "traffic" goed in de weg zou kunnen zitten.
Iemand een idee hoe RBR en FI het hier gaan doen? Ik heb het idee dat dit best een circuit voor hen zou kunnen zijn.
Inderdaad, Rosberg speelt het nu heel safe en vind iedere keer 2e prima. Hamilton wil nog kampioen worden, dus doet eerst goed zijn best en daarna hoeft hij alleen de afstand tot Rosberg maar te managen.hjs schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:44:
HAM en ROS moeten 5 seconder eerder starten dan maar? Stel je voor dat ze moeten racen zeg.
En toch: in welke andere sport kun je in "the heat of the moment" de wedstrijdleiding (scheidsrechter?) helemaal verrot schelden en toch de wedstrijd uitspelen? In voetbal, volleybal, tennis, hockey, basketbal, etc word je er gewoon keihard uitgestuurd als je zo te keer gaat tegen de scheids.Hackus schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:25:
[...]
Dit is het gewoon, Vettel kreeg verkeerde info. En over CW, hij heeft direct zijn excuus aangeboden en CW zei, dat kan gebeuren in de hitte van de Race.
Helemaal mee eens, maar ik denk dat alle rijders wel oppassen dat ze niet bijvoorbeeld in een enthousiaste actie Lewis van de baan rijden en daarmee het kampioenschap aan Rosberg geven of andersom: Rosberg er in de laatste race afrijden waardoor Lewis het kampioenschap kan pakken. Die strijd moeten die twee uitvechten en daar blijf je denk ik graag weg. Wat denk je dat de Britse pers doet als HAM verliest door [insert driver name]?Ithric schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:36:
[...]
Als Max een gaatje ziet gaat hij er denk ik 9.9/10 keer voor, zo is ook vaak gebleken.
Het is vooral zijn talent en inschattingsvermogen dat er voor zorgt dat het goed afloopt. (tuurlijk ook wel de rijder die hij in gaat halen, maar het zijn F1 coureurs toch!?)
[ Voor 25% gewijzigd door Grrrrrene op 02-11-2016 12:22 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Ik vraag het me af, volgens mij zit Rosberg ook wel gewoon maximaal te trappen. Echt veel snelheid hebben ze momenteel niet 'over' op Red Bull. Hamilton is gewoon sneller.Ereaser schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:10:
[...]
Inderdaad, Rosberg speelt het nu heel safe en vind iedere keer 2e prima. Hamilton wil nog kampioen worden, dus doet eerst goed zijn best en daarna hoeft hij alleen de afstand tot Rosberg maar te managen.
Word het toch nog spannend zo op het einde!P.K. schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:19:
[...]
Ik vraag het me af, volgens mij zit Rosberg ook wel gewoon maximaal te trappen. Echt veel snelheid hebben ze momenteel niet 'over' op Red Bull. Hamilton is gewoon sneller.
Zoveel ruimte om op safe te gaan heeft Rosberg sowieso niet. Als Hamilton nog 2x wint zal Rosberg sowieso 2x tweede moeten worden. Als Max of Daniel een keer voor Rosberg eindigen gaat Hamilton aan de haal met het kampioenschap... Interlagos en Abu Dhabi kan dat zomaar gebeuren. Dat zijn geen circuits waar simpele 1-2tjes te halen zijn.
Aan de andere kant, Rosberg is sowieso kampioen als hij een race wint. Aanval is de beste verdediging.![]()
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Toch even kort: De vergelijking gaat mank omdat alle radiocommunicatie op alle momenten gehoord wordt door Race Control (en dus Whiting). Dit wordt ook vaak zat gebruikt om dingen aan te geven aan RC (bijv. bij regenraces, zie Silverstone en Monaco dit jaar). Ook wanneer het niet zou zijn uitgezonden zou Whiting het dus hebben gehoord.emnich schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:20:
[...]
Een voetballer wordt toch ook niet bestraft als hij iets in de kleedkamer zegt.
Mijn punt is dat juist door het uitzenden hij iemand van de FIA in diskrediet heeft gebracht maar dat dat zonder het uitzenden niet was gebeurt omdat dan niemand anders dan zijn engineer het had gehoord.
Nee, merp!
Boeiend, 4, 6, 8, 10, vloeken op TV is in Nederland nog redelijk geaccepteerd, maar in het buitenland mag dat bijna nergens hoor. En dan ook nog in een programma waar kinderen naar kijken...Hackus schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:20:
Nu overdrijf je wel hoor, net of 4 jarigen daadwerkelijk hebben gehoord wat hij zei.
Daarbij hoor je een voetballer die de scheids uitscheldt ook niet. Je hoort die gesprekken tussen de scheids en een voetballer sowieso niet. Dat helpt je echter echt niet als je de scheids uitscheldt: die geeft je gewoon roodPauseBreak schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:23:
[...]
Toch even kort: De vergelijking gaat mank omdat alle radiocommunicatie op alle momenten gehoord wordt door Race Control (en dus Whiting). Dit wordt ook vaak zat gebruikt om dingen aan te geven aan RC (bijv. bij regenraces, zie Silverstone en Monaco dit jaar). Ook wanneer het niet zou zijn uitgezonden zou Whiting het dus hebben gehoord.
[ Voor 47% gewijzigd door Grrrrrene op 02-11-2016 12:25 ]
How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.
Ik denk dat Engelstalige zoontjes van 11 heel goed hebben gehoord dat Vettel zeiHackus schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:26:
Mijn zoon van 11 heeft er niks van meegekregen tijdens de Race, alleen wat er nadien op internet staat.
Bij Channel 4 werd er heel wat weg gepiept. Het is dat ik als volwassene het kan raden wat er gezegd werd haha. Wel geinig. De commentatoren bij C4 waren het echt even kwijt.Grrrrrene schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:28:
[...]
Ik denk dat Engelstalige zoontjes van 11 heel goed hebben gehoord dat Vettel zei
Geen. Flauw. Idee.Grrrrrene schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:33:
Dat wegpiepen gebeurt toch gewoon door race control, niet door de zender zelf? Het wordt live aangeleverd aan alle stations, dus er is helemaal geen tijd om daar zelf in te gaan piepen. Of zendt C4 met vertraging uit?
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
[ Voor 9% gewijzigd door Hackus op 02-11-2016 12:36 ]
Zijn wel de leukste seizoenen zo. Hopelijk wint ROS niet komende race al maar blijft het echt spannend tot de laatste race.Jasphur schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:20:
Word het toch nog spannend zo op het einde!Go ROS!
Exact expert nodig?
Dan hoop ik dat Red Bull volgend jaar dit even onder de neus van Wolff duwt bij de laatste paar races. 'niet racen tegen de leiders in het klassement!'RonaldMcDonald schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:24:
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
Als C4 de race live uitzend dan laten ze hetzelfde horen dan de andere zenders, ze krijgen het zo ook doorgespeeld. Ik heb geen verschil kunnen ontdekken tussen de diverse uitzendingen die ik inmiddels heb bekeken en vooral beluisterd.Grrrrrene schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:33:
Dat wegpiepen gebeurt toch gewoon door race control, niet door de zender zelf? Het wordt live aangeleverd aan alle stations, dus er is helemaal geen tijd om daar zelf in te gaan piepen. Of zendt C4 met vertraging uit?
Testing, one, two ...
Dat ligt aan de situatie, gaat het om P1-10 dan is iedereen gelijk.Grrrrrene schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:15:
Helemaal mee eens, maar ik denk dat alle rijders wel oppassen dat ze niet bijvoorbeeld in een enthousiaste actie Lewis van de baan rijden en daarmee het kampioenschap aan Rosberg geven of andersom: Rosberg er in de laatste race afrijden waardoor Lewis het kampioenschap kan pakken. Die strijd moeten die twee uitvechten en daar blijf je denk ik graag weg. Wat denk je dat de Britse pers doet als HAM verliest door [insert driver name]?
Ik vond hem vorig jaar echt geweldig en heb daarom begin dit jaar een model van 2016 besteld maar nu eigenlijk spijt van.Help!!!! schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:35:
Dan dat gehuil over moving under braking en het dan gelijk zelf doen zodra in de 1e race dat vastgelegd is dat niet mag, tja dan val je wel erg door de mand.
Vettel valt me de laatste tijd nogal tegen. Als je zijn gedrag afzet tegen het gedrag van bijv Max en de kritiek dat ie te jong zou zijn dan wordt die kritiek lachwekkend.
Olav Mol legde het ook al uit in de race van afgelopen zondag dat eerst de spraakopnames worden gecontroleerd i.v.m scheldwoorden.hardware-lover schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:52:
[...]
Als C4 de race live uitzend dan laten ze hetzelfde horen dan de andere zenders, ze krijgen het zo ook doorgespeeld. Ik heb geen verschil kunnen ontdekken tussen de diverse uitzendingen die ik inmiddels heb bekeken en vooral beluisterd.
Are you a one or a zero
Klopt deze worden eerst gecensureerd voordat deze uitgezonden worden mocht er gescholden worden. vandaar ook dat niet alle berichten uitgezonden worden, anders heb je geen commentaar meer want dan zit je constant naar boardradios te luistereniTeV schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:15:
[...]
Olav Mol legde het ook al uit in de race van afgelopen zondag dat eerst de spraakopnames worden gecontroleerd i.v.m scheldwoorden.
Mwa, zomaar wat sporten opnoemen maakt je argument nog niet waar. Bij tennis krijg je bijv. een code violation en word je pas bij herhaaldelijke offenses er "keihard uitgestuurd".Grrrrrene schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:15:
[...]
En toch: in welke andere sport kun je in "the heat of the moment" de wedstrijdleiding (scheidsrechter?) helemaal verrot schelden en toch de wedstrijd uitspelen? In voetbal, volleybal, tennis, hockey, basketbal, etc word je er gewoon keihard uitgestuurd als je zo te keer gaat tegen de scheids.
http://www.wtatennis.com/...boutTheTour/rules2016.pdf1st Offense: Warning
2nd Offense: Point Penalty
3rd and Subsequent Offenses: Game Penalty
[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 02-11-2016 13:45 ]
PFfft hadden ze in de tijd van John McEnroe moeten doen XDfsfikke schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:39:
[...]
Mwa, zomaar wat sporten opnoemen maakt je argument nog niet waar. Bij tennis krijg je bijv. een code violation en word je pas bij herhaaldelijke offenses er "keihard uitgestuurd".
[...]
http://www.wtatennis.com/...boutTheTour/rules2016.pdf
Genoeg voorbeelden van Serena Williams die een lijnrechter met de dood bedreigde tijdens een wedstrijd en ze kreeg alleen een point penaltyOf de absurde persoonlijke aanvallen van haar richting Eva Asderaki die onbestraft bleven tijdens de wedstrijd. http://www.dailymail.co.u...-I-truly-despise-you.html
Uiteindelijk hebben we het nog steeds over gesprekken tussen een coureur en zijn team, de wedstrijdregie besluit dit de ether op te slingeren. Als ze echt zo begaan zijn met de jonge kijkers moeten ze dat gewoon niet doen. Dat neemt nog niet weg dat Vettel dat soort dingen ook niet hoort te zeggen. Maar zoals ik al eerder noemde, het is niet zo dat hij achteraf in alle rust met een microfoon voor z'n mond en een camera op z'n snoetert andere drivers aan het afzeiken was. Zoals onze Max bijvoorbeeld, goed voorbeeld voor de kinderen hoor
Voor de juiste prijsIthric schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:11:
[...]
Ik vond hem vorig jaar echt geweldig en heb daarom begin dit jaar een model van 2016 besteld maar nu eigenlijk spijt van.![]()
![]()
Iemand intresse in een 1/18 Ferrari schaalmodel van Vettel?![]()
Grapje...![]()
[afbeelding]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Lol nee dank je.Ithric schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:11:
Ik vond hem vorig jaar echt geweldig en heb daarom begin dit jaar een model van 2016 besteld maar nu eigenlijk spijt van.![]()
![]()
Iemand intresse in een 1/18 Ferrari schaalmodel van Vettel?![]()
Grapje...![]()
[afbeelding]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Verwijderd
Een Mercedes jack kopen terwijl je geen fan bent van F1 maar het geweldig vindt wat Verstappen doet.Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:06:
Sta op het punt te verhuizen. Derhalve komen er wat verhuizers langs voor het maken van een offerte.
Vandaag kwam er een man waarvan mij opviel dat hij een Mercedes jack aanhad die je ook ziet bij de Toto Wolfs. Uit pure nieuwsgierigheid vraag ik aan hem of hij toevallig ook een F1 Mercedes fan is.
Het antwoord nee, maar ik vind het wel geweldig van die Verstappen.. !!
Alleen maar even om aan te geven wat Max teweeg heeft gebracht in ons land, en waarschijnlijk ook in het buitenland..
Zijn mooie jassen hoor, ik had er ook bijna eentje gekocht. Zo een Hugo Boss waar heel discreet een Mercedes logo achter in de nek stond. Maar werkende bij BMW kon ik het niet over m'n hart krijgen daar mee rond te lopenRedHat schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:08:
[...]
Een Mercedes jack kopen terwijl je geen fan bent van F1 maar het geweldig vindt wat Verstappen doet.
Ik ben het helemaal kwijt
[ Voor 14% gewijzigd door fsfikke op 02-11-2016 14:14 ]
Je kan ook een Mercedes jack kopen omdat je fan van ze bent in de andere autosporten? Bijv in het Blancpain?RedHat schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:08:
[...]
Een Mercedes jack kopen terwijl je geen fan bent van F1 maar het geweldig vindt wat Verstappen doet.
Dat is zijn werkjas, die mag smerig worden. De Red Bull jas die ie thuis heeft is voor zijn vrije tijd.RedHat schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:08:
[...]
Testing, one, two ...
Tja de een noemt het afzeiken de ander vind het gewoon de waarheid. Hij schold Vettel niet uit, zei alleen dat die niet zo gefrustreerd moet doen en dat hij niet goed in de remzone kan verdedigen aangezien RIC er al naast was.fsfikke schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:39:
[...]
Mwa, zomaar wat sporten opnoemen maakt je argument nog niet waar. Bij tennis krijg je bijv. een code violation en word je pas bij herhaaldelijke offenses er "keihard uitgestuurd".
[...]
http://www.wtatennis.com/...boutTheTour/rules2016.pdf
Genoeg voorbeelden van Serena Williams die een lijnrechter met de dood bedreigde tijdens een wedstrijd en ze kreeg alleen een point penaltyOf de absurde persoonlijke aanvallen van haar richting schijdsrechter Eva Asderaki die onbestraft bleven tijdens de wedstrijd. http://www.dailymail.co.u...-I-truly-despise-you.html
Uiteindelijk hebben we het nog steeds over gesprekken tussen een coureur en zijn team, de wedstrijdregie besluit dit de ether op te slingeren. Als ze echt zo begaan zijn met de jonge kijkers moeten ze dat gewoon niet doen. (Ze zenden berichten natuurlijk niet live uit maar kiezen alleen interessante stukjes uit die daardoor met enige vertraging pas te horen zijn)
Dat neemt nog niet weg dat Vettel dat soort dingen ook niet hoort te zeggen. Maar zoals ik al eerder noemde, het is niet zo dat hij achteraf in alle rust met een microfoon voor z'n mond en een camera op z'n snoetert andere drivers aan het afzeiken was. Zoals onze Max bijvoorbeeld, goed voorbeeld voor de kinderen hoor
Verwijderd
We zijn ook maar mensen, als je met zo'n onrecht wordt geconfronteerd kan ik zo'n reactie wel begrijpen. Ik vind het trouwens net knap wat Vettel onmiddellijk erna heeft gedaan. Er wordt trouwens wel wat gescholden tegen de scheidsrechters als de camera's er niet bij zijn, het is aan de scheidsrechter om te beslissen of hij er gewag van gemaakt of niet. In dit geval was het weer de media die als scheidsrechter hebben gespeeld, hadden ze dit niet uitgezonden was dit allemaal binnenshuis gebleven in de f1 en geclassificeerd als 'in the heat of the moment'RoD schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:57:
Volgens mij is het niet relevant of kinderen wel of niet die scheldpartij hebben gehoord. Het heeft gewoon met respect te maken: de wedstrijdleiding uitschelden doe je niet, in geen enkele sport.
Verwijderd
Kan natuurlijk zijn dat hij deze Benz heeft gekochtRedHat schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:08:
[...]
Als ie helpt verhuizen denk ik eerder dat ie deze heeft gekochtVerwijderd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:22:
[...]
Kan natuurlijk zijn dat hij deze Benz heeft gekocht
http://www.mercedes-benz....wd_id=19876-HL7AA6POCUJ3G
En de jas er als bonus heeft bijgekregen..
Weet jij (of iemand anders) waarom die beelden niet meer worden uitgezonden? Lijkt me af en toe wel leuk om te zien, bijvoorbeeld toen Ricciardo vierde dat hij Bottas inhaalde op Monza of Max en Vettel die gebarentaal met elkaar sprekenSnowDude schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:32:
Alle auto's hebben een zender aan boord voor de video feeds, ook de auto's die geen publieke camera's aan boord hebben. Er zit sowieso een extra camera op de cockpit die op de rijder gericht staat. Dit beeld wordt alleen nooit meer uitgezonden, maar dit is voor analyze achteraf als er een ongeluk is gebeurd.
Het verschil is momenteel 19 punten. Één tweede en één derde plek moet genoeg zijn voor Rosberg. Dan wint hij met 2 punten verschil volgens mij. 1e = 25, 2e = 18 en 3e = 15 dacht ik, dus dan 'verliest' hij 7 punten en 10 punten.P.K. schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:19:
[...]
Ik vraag het me af, volgens mij zit Rosberg ook wel gewoon maximaal te trappen. Echt veel snelheid hebben ze momenteel niet 'over' op Red Bull. Hamilton is gewoon sneller.
Zoveel ruimte om op safe te gaan heeft Rosberg sowieso niet. Als Hamilton nog 2x wint zal Rosberg sowieso 2x tweede moeten worden. Als Max of Daniel een keer voor Rosberg eindigen gaat Hamilton aan de haal met het kampioenschap... Interlagos en Abu Dhabi kan dat zomaar gebeuren. Dat zijn geen circuits waar simpele 1-2tjes te halen zijn.
Bovendien, Rosberg is sowieso kampioen als hij een race wint. Aanval is de beste verdediging.![]()
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq