[F1] Seizoen 2016 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 47 Laatste
Acties:
  • 281.011 views

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:47
RonaldMcDonald schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:24:
Was deze al voorbij gekomen?

http://www.eurosport.com/...rg_sto5935107/story.shtml

Mercedes is dus echt van mening dat de andere coureurs niet mogen racen tegen HAM en ROS omdat die twee om de titel strijden...
Volgens mij is dat helemaal niet de strekking van het Artikel, maar meer het gegeven in de F1 dat zolang je in de titel race bent alles om op het scherpst van de snede gaat (of in ieder geval hoort te gaan), maar zeker richting het einde van het seizoen wanneer je als coureur geen kans meer maakt op de titel dat je wanneer je in gevecht bent met een titel kandidaat die nog wel in de race is je elkaar "laat leven" en niet met een onbesuisde actie onbedoeld het kampioenschap beslist als "3de partij" door een van de 2 overgebleven titelkandidaten van de baan te rijden. Dat wil je als Coureur niet hebben, maar ook als team niet.

Als Hamilton en Rosberg elkaar uitschakelen is het nog tot daar aan toe, of als Hamilton of Rosberg zelf door een onbesuisde do or die zichzelf uitschakelen ook niet (al zal diegene of beide wel veel kritiek krijgen), maar wanneer een coureur van een ander team, of dit nu Vettel, Max, Kimi of Ocon is een van beide in een domme actie van de baan kegelt zal er echt een storm van kritiek losbarsten die je als coureur en team gewoon niet wil hebben, en natuurlijk de nare bijsmaak voor de F1 fans ook niet.

Aan de andere kant kunnen teams als Redbull en misschien Ferrari hier ook van profiteren, stel dat Max zich in de positie kan rijden waar hij 2de rijdt op een seconde van Rosberg die eerste rijdt in Brazilië zal Rosberg naar alle waarschijnlijkheid die positie ook niet met hand en tand verdedigen mocht Max sneller blijken, Rosberg zal dan liever een overwinning "kado" geven dan de kans lopen eraf te vliegen met Max.

• Noiz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12 08:17
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:20:
[...]

We zijn ook maar mensen, als je met zo'n onrecht wordt geconfronteerd kan ik zo'n reactie wel begrijpen. Ik vind het trouwens net knap wat Vettel onmiddellijk erna heeft gedaan. Er wordt trouwens wel wat gescholden tegen de scheidsrechters als de camera's er niet bij zijn, het is aan de scheidsrechter om te beslissen of hij er gewag van gemaakt of niet. In dit geval was het weer de media die als scheidsrechter hebben gespeeld, hadden ze dit niet uitgezonden was dit allemaal binnenshuis gebleven in de f1 en geclassificeerd als 'in the heat of the moment'
Dit is wel een perfect voorbeeld van wat er mis is in onze samenleving. Niks 'in the heat of the moment'. Je hebt je te gedragen, ongeacht de situatie. Doe je dat niet, dan voel je de consequentie ervan maar. In het rugby toont men wel het respect naar de scheids want doe je dat niet, is het einde wedstrijd voor je. We moeten af van het goedkeuren van asociaal gedrag omdat het 'in the heat of the moment' wordt gezegd.
Overal in de samenleving zie je dat men steeds minder respect voor elkaar heeft. En waarom? Omdat men de mensen in voorbeeldfuncties hun gang laat gaan. Het voetbal wat je aanhaalt is daarin een mooi voorbeeld. Als je af en toe ziet hoe spelers tegen scheids/grensrechters tekeer gaan, laat je de jeugd zien dat het prima is om te doen.
En tja, dat de media dan ingrijpen vind ik prima anders was er niks mee gebeurd en had de jeugd weer een mooi voorbeeld gehad over hoe je je kan gedragen tegen een leidinggevende in een wedstrijd. Kan er niet bij dat iemand dit op de 1 of andere manier probeert goed te praten. Is hetzelfde als wanneer je je eigen kind een grote mond tegen zijn/haar docent(e) laat hebben en wanneer hij/zij daarvoor wordt gestraft, zelf die docent(e) gaat zitten uitkafferen. Lekker voorbeeld laat je dan zien.

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-12 15:34
Dennism schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:59:
[...]

Volgens mij is dat helemaal niet de strekking van het Artikel, maar meer het gegeven in de F1 dat zolang je in de titel race bent alles om op het scherpst van de snede gaat (of in ieder geval hoort te gaan), maar zeker richting het einde van het seizoen wanneer je als coureur geen kans meer maakt op de titel dat je wanneer je in gevecht bent met een titel kandidaat die nog wel in de race is je elkaar "laat leven" en niet met een onbesuisde actie onbedoeld het kampioenschap beslist als "3de partij" door een van de 2 overgebleven titelkandidaten van de baan te rijden. Dat wil je als Coureur niet hebben, maar ook als team niet.
En als die bewust coureur dan strijdt voor zijn eigen 3e, 4e etc. classificatie in het WK? Of misschien wel voor een constructeurs kampioenschap, dat maakt voor een team behoorlijk uit qua centen, die gaan dan echt niet denken, oh laat die Rosberg maar met rust, straks verliest hij nog zijn kampioenschap, wij geven ONZE kans op een betere classificatie wel op. :X

Racen is racen, of dat voor de 1e of 10e plek gaat, dat moet altijd even eerlijk verlopen.

they said, ‘Keep it clean with Nico’
No they didn't :X 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door metallicattim op 02-11-2016 15:31 ]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-12 15:29
Dennism schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:59:
[...]

Als Hamilton en Rosberg elkaar uitschakelen is het nog tot daar aan toe, of als Hamilton of Rosberg zelf door een onbesuisde do or die zichzelf uitschakelen ook niet (al zal diegene of beide wel veel kritiek krijgen), maar wanneer een coureur van een ander team, of dit nu Vettel, Max, Kimi of Ocon is een van beide in een domme actie van de baan kegelt zal er echt een storm van kritiek losbarsten die je als coureur en team gewoon niet wil hebben, en natuurlijk de nare bijsmaak voor de F1 fans ook niet.
Ja, maar wat is dan die do or die actie? Wat afgelopen weekend gebeurde valt wat mij betreft nou niet onder die categorie.

Als je een gewone aanval inzet lijkt me niks mis mee.. Probleem is alleen dat je achteraf pas kunt zeggen of het een goede aanval is geweest. Met een remfout zoals afgelopen weekend zou het inderdaad wel vervelende gevolgen kunnen hebben. Maar het alternatief is dan niet aanvallen.. Als dat de regel is, dan kun je net zo goed meteen na de quali de punten uitdelen.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:22

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

metallicattim schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:27:
[...]

En als die bewust coureur dan strijdt voor zijn eigen 3e, 4e etc. classificatie in het WK? Of misschien wel voor een constructeurs kampioenschap, dat maakt voor een team behoorlijk uit qua centen, die gaan dan echt niet denken, oh laat die Rosberg maar met rust, straks verliest hij nog zijn kampioenschap, wij geven ONZE kans op een betere classificatie wel op. :X

Racen is racen, of dat voor de 1e of 10e plek gaat, dat moet altijd even eerlijk verlopen.

[...]

No they didn't :X 8)7
Inderdaad, onzinverhaal dit!

Bij racen hoort ook een risico. Die moet Rosberg net zo goed inschatten als zijn competitie. Als ie geen wheel banging wil, laat ie ze er maar lekker voorbij.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:47
Twynn schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:29:
[...]

Ja, maar wat is dan die do or die actie? Wat afgelopen weekend gebeurde valt wat mij betreft nou niet onder die categorie.

Als je een gewone aanval inzet lijkt me niks mis mee.. Probleem is alleen dat je achteraf pas kunt zeggen of het een goede aanval is geweest. Met een remfout zoals afgelopen weekend zou het inderdaad wel vervelende gevolgen kunnen hebben. Maar het alternatief is dan niet aanvallen.. Als dat de regel is, dan kun je net zo goed meteen na de quali de punten uitdelen.
Die do or die actie hebben we natuurlijk nog niet gezien, en gaan we hopelijk ook niet zien, al zou ik het wel weer lachen vinden als Hamilton bijv. Rosberg meeneemt bij een actie.
metallicattim schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:27:
[...]

Als die coureur voor zijn eigen 3/4de stek of constructeurs kampioenschap rijdt kan die in sommige gevallen misschien beter ook wat minder risico nemen natuurlijk, als je eruit ligt heeft ie (of zijn team) namelijk ook misschien helemaal niets. En je hoeft ook helemaal niet te denken laat die Rosberg maar met rust, dat is namelijk totaal niet de strekking van het verhaal (maar wel wat veel mensen er van lijken te maken). Je bent nog steeds aan het racen, maar doe dat met je koppie erbij (als jij achter bijv. achter de leider aan zit, en degene die 2de staat is niet in de buurt heb je in de regel niet veel nodig om de WK leider in te halen, die heeft namelijk hele andere belangen in deze fase van het kampioenschap en gaat echt geen risico lopen in de regel), een WK kandidaat eraf rijden win je niets mee behalve een sloot aan kritiek, een WK kandidaat in een foutje dwingen, of met een nette actie passeren op de baan zal je juist veel respect opleveren (behalve misschien bij de fanboi's van die ene kandidaat).

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-12 16:58
Yes they did. Sort of. Kan me voorstellen dat Toto dat eruit haalt:
Lap 36:
Make sure you keep it clean behind Rosberg for the moment, Max. Never know what might happen later. Doing a really good job at the moment.
Source

• metallicattim
UltraSub schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:48:
[...]

Lap 36:

[...]

Source
Alleen het team weet wat ze er exact mee bedoelden ( banden sparen bijv? ), maar ze hebben sowieso niet gezegd "keep it clean WITH Nico". Toch wel een aanzienlijk verschil met "behind Nico" want dat is op diverse manieren te interpreteren i.t.t. "with Nico".

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:38:
[...]

Inderdaad, onzinverhaal dit!

Bij racen hoort ook een risico. Die moet Rosberg net zo goed inschatten als zijn competitie. Als ie geen wheel banging wil, laat ie ze er maar lekker voorbij.
Ik ben het wel met ze eens eigenlijk. Om het wel helemaal eerlijk te maken moeten ze dit eigenlijk vanaf race 1 doen. Eigenlijk zodra je tijdens de eerste test sessie van het seizoen de snelste auto hebt, dan mag je die niet meer inhalen tijdens het seizoen. Niet uitremmen, inhalen etc. En als er dan een keer een foutje is bij een pitstop, of per ongeluk regen tijdens de kwalificatie zodat ze niet vooraan starten, dan een blauwe vlag en ze er weer voorbij laten. Het enige kleine dingetje is nog de teamgenoot. Maar dat regelen ze verder zelf wel met 'betrouwbaarheidsproblemen'.

Nee, jongens, jullie lezen dit toch echt verkeerd. Het is gewoon niet goed op deze manier. Dit team bestaat al lang, de merknaam bestaat nog langer, het is anders niet goed voor het imago. Dus gewoon met rust laten. Is voor iedereen het beste.

• UltraSub
metallicattim schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:51:
[...]

Alleen het team weet wat ze er exact mee bedoelden ( banden sparen bijv? ), maar ze hebben sowieso niet gezegd "keep it clean WITH Nico". Toch wel een aanzienlijk verschil met "behind Nico" want dat is op diverse manieren te interpreteren i.t.t. "with Nico".
I know. Agree. Maar ik zei ook; kan me voorstellen dat Toto dat er uit haalt :)

• metallicattim
BlauweFles schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:51:
[...]

Ik ben het wel met ze eens eigenlijk. Om het wel helemaal eerlijk te maken moeten ze dit eigenlijk vanaf race 1 doen. Eigenlijk zodra je tijdens de eerste test sessie van het seizoen de snelste auto hebt, dan mag je die niet meer inhalen tijdens het seizoen. Niet uitremmen, inhalen etc. En als er dan een keer een foutje is bij een pitstop, of per ongeluk regen tijdens de kwalificatie zodat ze niet vooraan starten, dan een blauwe vlag en ze er weer voorbij laten. Het enige kleine dingetje is nog de teamgenoot. Maar dat regelen ze verder zelf wel met 'betrouwbaarheidsproblemen'.

Nee, jongens, jullie lezen dit toch echt verkeerd. Het is gewoon niet goed op deze manier. Dit team bestaat al lang, de merknaam bestaat nog langer, het is anders niet goed voor het imago. Dus gewoon met rust laten. Is voor iedereen het beste.
Die 75 miljoen wat Ferrari krijgt, zou ook eigenlijk naar Mercedes moeten! ! ! !

• BlauweFles
  • Niet online
metallicattim schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:52:
[...]

Die 75 miljoen wat Ferrari krijgt, zou ook eigenlijk naar Mercedes moeten! ! ! !
Nee, dat is voor de economische ontwikkeling in de regio. Ze hebben bij Modena (waar de fabriek staat) niet voor niks een hypermodern treinstation..

De deal is:
1: Ferrari: 75m
2: Mercedes: Wereldtitel en prestige
3: RedBull: Reclame
4: de rest moet z'n mond houden en al helemaal niet naar de EC gaan

Die auto's rijden rondjes voor de sier. Daar mag geen gedoe van komen. Behalve als het bijdraagt aan bovenstaande afspraken.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

UltraSub schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:48:
[...]
Lap 36:
[...]
Source
Je snapt toch hopelijk wel dat ze hier bedoelen dat hij zijn banden niet moet oproken door dicht achter nico te pushen zoals hij in de VS deed :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Verwijderd

Noiz schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:03:
[...]

Dit is wel een perfect voorbeeld van wat er mis is in onze samenleving. Niks 'in the heat of the moment'. Je hebt je te gedragen, ongeacht de situatie. Doe je dat niet, dan voel je de consequentie ervan maar. In het rugby toont men wel het respect naar de scheids want doe je dat niet, is het einde wedstrijd voor je. We moeten af van het goedkeuren van asociaal gedrag omdat het 'in the heat of the moment' wordt gezegd.
Overal in de samenleving zie je dat men steeds minder respect voor elkaar heeft. En waarom? Omdat men de mensen in voorbeeldfuncties hun gang laat gaan. Het voetbal wat je aanhaalt is daarin een mooi voorbeeld. Als je af en toe ziet hoe spelers tegen scheids/grensrechters tekeer gaan, laat je de jeugd zien dat het prima is om te doen.
En tja, dat de media dan ingrijpen vind ik prima anders was er niks mee gebeurd en had de jeugd weer een mooi voorbeeld gehad over hoe je je kan gedragen tegen een leidinggevende in een wedstrijd. Kan er niet bij dat iemand dit op de 1 of andere manier probeert goed te praten. Is hetzelfde als wanneer je je eigen kind een grote mond tegen zijn/haar docent(e) laat hebben en wanneer hij/zij daarvoor wordt gestraft, zelf die docent(e) gaat zitten uitkafferen. Lekker voorbeeld laat je dan zien.
Grappig dat je begint te lullen over asociaal gedraag en respect voor elkaar.
Hamilton in eerste bocht, en dan Verstappen die ook gewoon een nieuw stukje parcours vindt. Dat is pas asociaal gedrag. Hadden de bevoegde instanties hier adequaat op gereageerd, dan had het vervolg nooit plaatsgevonden. Beiden dienen gewoon gediskwalificeerd te worden, 50 jaar geleden waren ze tegen een muur geknald en 50% kans overleden.

Als mijn kind ooit met zo'n onrecht of asociaal gedrag geconfronteerd wordt geef ik hem alle steun om z'n gedacht te zeggen tegen diegene die het hem aandoet. Want ik doe het zelf ook. Mensen die het niet doen worden gewoon 'omver' gelopen en genegeerd. Bij mij is het simpel, je krijgt mijn respect tot je tegen m'n schenen schopt. Maar dan schop ik terug, en harder. Ik vind dat zelf ook jammer, maar het systeem is nu eenmaal zo corrupt.

En tjeezes, het goede voorbeeld voor kinderen, het is formule 1 waar ze waanzinnige snelheden halen en risicovolle inhaalmanoeuvres doen. Ik denk dat dat überhaupt helemaal geen goed voorbeeld is voor kinderen.

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Reinier schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 19:34:
[...]

Boodschappen bestellen bij Jumbo? :)
Ja, ik zag het dus net voorbij komen.. Jammer genoeg is het niet gegarandeerd dat je er 1 krijgt.
Dus als je er één krijgt en er vanaf wilt, let me know :9

[ Voor 10% gewijzigd door LAD93 op 02-11-2016 16:38 ]

per aspera ad astra

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:28
SnowDude schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:32:
Om even een technische kant te laten zien van dit radio verhaal:

Alle auto's hebben een zender aan boord voor de video feeds, ook de auto's die geen publieke camera's aan boord hebben. Er zit sowieso een extra camera op de cockpit die op de rijder gericht staat. Dit beeld wordt alleen nooit meer uitgezonden, maar dit is voor analyze achteraf als er een ongeluk is gebeurd.

Deze zenders zenden geloof ik max 6 video feeds en 2 audio feeds uit. Op een van die 2 audio feeds zit de radio van de auto aangesloten. Hierdoor krijgt de FOM al het radio verkeer tussen pitmuur en rijder ongescrambled binnen.
Ik heb het in de Formule 1 nooit zelf van dichtbij kunnen zien, maar heb wel een aantal keer bij Audi in het WEC in de pitbox gestaan (in Le Mans zelfs tijdens de race). Audi is qua professionaliteit en organisatie te vergelijken met Formule 1 teams, dus ik verwacht daar weinig verschil mee.

Maar bij Audi heeft inderdaad ook iedere auto 24 uur lang een camera op de coureur en het dashboard gericht staan, die continu naar de schermen op de pitmuur en in de pitbox uitzenden. Zodat ze vanuit de pits alles kunnen zien wat een coureur doet. Dus ik verwacht in de F1 eigenlijk ook wel dat het team gebruik maakt van deze beelden om de coureur gedurende de race te volgen, en dat dit niet alleen voor analyse achteraf is.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-12 22:23
Racierox schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:54:
[...]

Het verschil is momenteel 19 punten. Één tweede en één derde plek moet genoeg zijn voor Rosberg. Dan wint hij met 2 punten verschil volgens mij. 1e = 25, 2e = 18 en 3e = 15 dacht ik, dus dan 'verliest' hij 7 punten en 10 punten.
Ohja, dan blijven er twee puntjes over idd. My bad. :)
Maar neemt niet weg dat Nico niet heel veel speelruimte heeft om het rustig aan te doen. :P

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:02:
[...]

Grappig dat je begint te lullen over asociaal gedraag en respect voor elkaar.
Maak je niet druk, het gaat in die post om moraalriddergedrag. Er wordt gewoon glashard ontkend dat er zoiets bestaat als "in the heat of the moment". Dat getuigt van een behoorlijk naïef wereldbeeld, of een bijzonder vlakke emotieschaal.

Als iemand zijn teen stoot tegen de tafelpoot, kun je ongeacht de opvoeding van diegene een krachtterm verwachten, en geen "Wat naar dat ik was vergeten dat die tafel daar stond, wat ben ik toch ook een oelewapper".

Er zijn ook legio mensen die op fora, voor de tv-camera en in andere situaties waarvan van hen wordt verwacht dat ze zich politiek correct gedragen die beweren dat ze uiteráárd niet aan racisme en discriminatie doen, terwijl wanneer ze zich onder vrienden begeven de ene grap over buitenlanders de ander over blondjes opvolgt.

Je moet zo'n post en de +1's erop volgens mij dan ook lezen als "Ik zou graag willen dat de wereld er zo zou uitzien", niet als "Deze mening is heel normaal, en iedereen heeft die".

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

RonaldMcDonald schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:24:
Was deze al voorbij gekomen?

Mercedes is dus echt van mening dat de andere coureurs niet mogen racen tegen HAM en ROS omdat die twee om de titel strijden...
Echt, wie wil op het moment niet dat ze braaf allemaal aan de kant gaan en hun rondjes rijden? Lauda natuurlijk, Vettel, half Ferrari en nu ook Wolff. 8)7

Dit is toch geen racen meer als je dit wil. :N
Het laat mij alleen maar meer hopen dat de RB´s van volgend jaar net iets beter zijn dan Mercedes. Net genoeg om het toch spannend te maken maar wel Max of Riccardo die blijft winnen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• UltraSub
YakuzA schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:56:
[...]

Je snapt toch hopelijk wel dat ze hier bedoelen dat hij zijn banden niet moet oproken door dicht achter nico te pushen zoals hij in de VS deed :)
UltraSub in "[F1] Seizoen 2016 - Deel 3"

;)

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Richard117 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 18:21:
[...]

Ik heb het in de Formule 1 nooit zelf van dichtbij kunnen zien, maar heb wel een aantal keer bij Audi in het WEC in de pitbox gestaan (in Le Mans zelfs tijdens de race). Audi is qua professionaliteit en organisatie te vergelijken met Formule 1 teams, dus ik verwacht daar weinig verschil mee.

Maar bij Audi heeft inderdaad ook iedere auto 24 uur lang een camera op de coureur en het dashboard gericht staan, die continu naar de schermen op de pitmuur en in de pitbox uitzenden. Zodat ze vanuit de pits alles kunnen zien wat een coureur doet. Dus ik verwacht in de F1 eigenlijk ook wel dat het team gebruik maakt van deze beelden om de coureur gedurende de race te volgen, en dat dit niet alleen voor analyse achteraf is.
Pre-2014 iig niet. We hadden in de pits(wall) alleen de officiële feeds van de FIA: Video, FIA messages (Yellow flag sector 2 etc) en de sectortijden.

Eigenlijk is de pitbox is de slechtste plek om een Formule 1 race vanuit te volgen 😋 Je ziet niks van de race, hebt alleen de beelden die iedereen op tv ook ziet + je eigen teamradio. De team trailer is leuker, daar zit ook iedereen gewoon op Sky de race te kijken _O- Wel gezellig samen met Brundle, EJ, DC etc. :p

[ Voor 12% gewijzigd door fsfikke op 02-11-2016 19:52 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Wel grappig om te lezen: aanstaande vrijdag is Nico Hulkenberg te gast bij pauw https://twitter.com/rickwinkelman/status/793868999406878720
Hebben die interviews met Jack toch nog een beetje nut :p

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Voor de liefhebbers: Volgens Rick Winkelman zit Hulkenberg vrijdag bij Jeroen Pauw in de uitzending.

Te laat....

[ Voor 12% gewijzigd door Pos2007 op 02-11-2016 19:43 ]

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12 22:56

AzzKickah

06-CENSORED

Wat cool! Dat gaat dan gewoon in het Nederlands :) Dat wordt wel leuk!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:28
fsfikke schreef op woensdag 02 november 2016 @ 19:34:
[...]

Pre-2014 iig niet. We hadden in de pits(wall) alleen de officiële feeds van de FIA: Video, FIA messages (Yellow flag sector 2 etc) en de sectortijden.

Eigenlijk is de pitbox is de slechtste plek om een Formule 1 race vanuit te volgen 😋 Je ziet niks van de race, hebt alleen de beelden die iedereen op tv ook ziet + je eigen teamradio. De team trailer is leuker, daar zit ook iedereen gewoon op Sky de race te kijken _O- Wel gezellig samen met Brundle, EJ, DC etc. :p
Dat had ik niet verwacht.
Maar inderdaad, ik vond het leuk om tijdens een race eens in een pitbox te zijn. En was vooral geintresseerd om eens achter de schermen mee te kijken. Want van de race krijg je weinig mee, dus kun je beter op dingen letten die je anders niet zou zien. Zo'n race kun je later altijd nog terug kijken.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12 14:38
Richard117 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 18:21:
[...]

De camera en de bij behorende video feed in de Audi WEC auto is volgens mij van Audi zelf. In de F1 is die feed van de FOM. De camera die op de rijder gericht staat zit er in sinds dit jaar, dit is een high speed camera en deze is er in gekomen na alle vraagtekens na Alonso's crash tijdens de pre season tests in Barcelona vorig jaar.

De teams mogen alleen op vrijdag tijdens de vrije training eigen camera's op de auto plaatsen. Op zaterdag en zondag mogen er alleen de FOM camera's op zitten. Deze feed komt voor zover ik weet niet bij de teams terecht.

Overigens word deze feed ook gebruikt voor bijvoorbeeld de telemetrie die je in beeld ziet en voor de GPS informatie die weer naar Charly en zijn team wordt door gestuurd waardoor je de automatische gele vlaggen krijgt als een auto stil valt of buiten de baan komt.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-12 19:41
Hier nog even de F1 review van gisteren. We kunnen denk ik allemaal wel raden wat de hoofdonderwerpen zijn. ;)

[Vimeo: https://vimeo.com/190008774]

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-12 12:12

ATS

Dijkstraat schreef op woensdag 02 november 2016 @ 19:41:
Wel grappig om te lezen: aanstaande vrijdag is Nico Hulkenberg te gast bij pauw https://twitter.com/rickwinkelman/status/793868999406878720
Hebben die interviews met Jack toch nog een beetje nut :p
Maar... Waarom? Pauw heeft werkelijk geen idee van F1, en ik maak me sterk dat hij een idee heeft van wie Nico eigenlijk is. En dan zit hij daar samen met nog een plukje willekeurige mensen die er ook niets van weten. :?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-10 10:32

garriej

Ik las ondertieten.

ATS schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:14:
[...]

Maar... Waarom? Pauw heeft werkelijk geen idee van F1, en ik maak me sterk dat hij een idee heeft van wie Nico eigenlijk is. En dan zit hij daar samen met nog een plukje willekeurige mensen die er ook niets van weten. :?
En een groot deel van de kijkers, kan net als Pauw, er misschien wel wat van leren. Of daardoor geboeid worden door de F1. Niet alles hoeft afgepitst te zijn op de die hard fans. Gewoon een leuk gesprek en een enkele anekdote maakt het ook prima om naar te kijken.

• Noiz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12 08:17
CodeCaster schreef op woensdag 02 november 2016 @ 18:56:
[...]

Maak je niet druk, het gaat in die post om moraalriddergedrag. Er wordt gewoon glashard ontkend dat er zoiets bestaat als "in the heat of the moment". Dat getuigt van een behoorlijk naïef wereldbeeld, of een bijzonder vlakke emotieschaal.

Als iemand zijn teen stoot tegen de tafelpoot, kun je ongeacht de opvoeding van diegene een krachtterm verwachten, en geen "Wat naar dat ik was vergeten dat die tafel daar stond, wat ben ik toch ook een oelewapper".

Er zijn ook legio mensen die op fora, voor de tv-camera en in andere situaties waarvan van hen wordt verwacht dat ze zich politiek correct gedragen die beweren dat ze uiteráárd niet aan racisme en discriminatie doen, terwijl wanneer ze zich onder vrienden begeven de ene grap over buitenlanders de ander over blondjes opvolgt.

Je moet zo'n post en de +1's erop volgens mij dan ook lezen als "Ik zou graag willen dat de wereld er zo zou uitzien", niet als "Deze mening is heel normaal, en iedereen heeft die".
Tja, jij noemt het moraalriddergedrag, ik noem het opvoeding. Het gaat erom hoe je in een bepaalde situatie reageert. Simpel voorbeeldje, ik speel recreatief voetbal in de 6e klasse reserve (laagste niveau) in een vriendenteam. Als er op een training iets gebeurt en ik wil daar een krachtterm voor gebruiken, zal dat vast en zeker een scheldwoord worden. Gebeurt er in een wedstrijd iets waardoor ik het niet eens ben met de scheidsrechter, ga ik niet schelden want ik weet wat de consequenties zullen zijn daar.
Op het werk zal ik ook anders praten tegen een directe collega waar ik het buiten het werk ook prima mee kan vinden dan wanneer ik tegen de baas praat, ongeacht wat er is gebeurd. En ja, het zal zeker zijn dat ik (en anderen) graag willen dat de wereld er zo uitziet, maar voor een groot gedeelte ziet ie er ook zo uit. En als dat niet zo is, is dat voor mij geen reden om het dan maar goed te keuren.

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

[...]

Had m liever bij Peptalk of bij Humberto Tan gezien.
Desalniettemin wel leuk dat ie komt :)

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:12
Bij Peptalk of RLT Late Night was hij een van de vele tafelgasten geweest en was het ook geen fatsoenlijk interview geworden. Zowel Humberto als Jack van Gelder hebben de ballen van autosport, waarbij die laatste alle sporten anders dan voetbal waardeloos vind.

Ik vond het interview van Pauw met Max best goed. Veel was als F1 fan al bekend, maar Pauw had zich er wel in verdiept en maakte er een leuk gesprek van. Ik gok dat hem dat bij Hulkenberg ook wel weer lukt.

Sowieso is Hulkenberg een sympathieke vent, dus ik ga het wel even kijken :)

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-12 19:41
[...]

Pauw heeft van 95% van zijn gasten geen idee van de ins en outs. Dat is inherent aan het format van dit programma, wat daarin niet anders is dan bv een DWDD of RTL Late Night. Als hij echt fan is van de sport, weet hij misschien iets meer dan bij andere onderwerpen, maar in principe is het programma van A tot Z gescript en liggen alle vragen vooraf vast. Neemt niet weg, dat als de redactie een beetje hun huiswerk hebben gedaan het evengoed een leuke show kan worden. :)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

On that note:

Leuke fuckup van de redactie van Late Night :D

[ Voor 49% gewijzigd door MikeyMan op 03-11-2016 09:59 ]

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:53
Leuke fuckup ook van je link ;)

YouTube: "Het is vast een aardige jongen, maar geen idee wie hij is&quot...

edit:
, je hebt hem al aangepast hehe :P

[ Voor 11% gewijzigd door Boinkie op 03-11-2016 10:06 ]

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-12 19:57
MikeyMan schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:59:
On that note:

Leuke fuckup van de redactie van Late Night :D
[video]
Zo. Het mocht even duren haha. Ik had dit filmpje echt al veel eerder hier in het topic verwacht.

Volgens mij zou dat best een leuk feestje kunnen worden. RBR en Robbie

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Robbie Williams kan leuk zingen af en toe maar verder....

John is er al een topic over Brasil GP ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:14

Martinspire

Awesomeness

Ik moest even gniffelen om deze webshop: http://www.joheejohoo.nl/ _O-

En nee, daar heb ik niks mee te maken

Ik zat toevallig even te kijken of ik ergens telefooncases kon vinden met iets van Max Verstappen (Sinterklaas komt er weer aan en ik zoek wat grappigs). Zie wel dat je ze kunt bestellen met eigen foto maar ook daar heb ik nog geen mooie foto voor.

[ Voor 51% gewijzigd door Martinspire op 03-11-2016 10:29 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Martin0
  • Laatst online: 19-12 14:18
Hackus schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:21:
Robbie Williams kan leuk zingen af en toe maar verder....

John is er al een topic over Brasil GP ?
Volgende week Donderdag pas xD

Een topic voor een raceweekend word de donderdag voor de gp geopend en sluit de woensdag erna.

Twitch

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Martin0 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:25:
[...]

Volgende week Donderdag pas xD

Een topic voor een raceweekend word de donderdag voor de gp geopend en sluit de woensdag erna.
www.weekindewar :|

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-12 21:54
Nog maar 2 GP's, dan raken we helemaal in de war.. :X

• Jasphur
Toewan schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:07:
[...]

Nog maar 2 GP's, dan raken we helemaal in de war.. :X
Gelukkig zit ik redelijk vol met al die feestdagen ed en is het zo maart. Hoop ik.

Verwijderd

[...]

Wow, wat arrogant zeg. Ik zal er maar vanuit gaan dat jij er wel verstand van hebt

rant!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-12 09:42
[...]

Misschien een deal ter promotie van F1? Pauw krijgt het interview met Max die hot is in NL maar moet een paar maanden later dan ook nog een interview uitzenden met een andere F1 coureur?

Zomaar een hersenspinsel hoor, maar kan het me best voorstellen dat FOM er strenge eisen aan stelt.

Zo is elk interview dat je afneemt met een F1 coureur eigendom van FOM en moet er grof voor betaald worden. Max kan dus bijv. ook niet zomaar op eigen houtje beslissen dat hij bij DWDD aan tafel gaat zitten, ook daar moet voor betaald worden.

Edit: Zie hier ook hoe ver het soms gaat: http://nos.nl/artikel/210...stappen-ga-uitzenden.html

De F1 verslaggever van de NOS heeft uren aan materiaal met Max maar kan/mag er niets mee omdat de NOS geen rechten heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door XyritZz op 03-11-2016 12:10 ]

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Bottas en Stroll zijn zojuist officieel ook bevestigd door Williams-Martini.

Wist niemand natuurlijk :+

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CwVVG4CWQAAevBu.jpg:large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CwVahZlWgAAQr3e.jpg:large

[ Voor 43% gewijzigd door nachtnet op 03-11-2016 12:37 ]

• Adlermann
  • Laatst online: 19-12 20:51
XyritZz schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:55:
[...]

Misschien een deal ter promotie van F1? Pauw krijgt het interview met Max die hot is in NL maar moet een paar maanden later dan ook nog een interview uitzenden met een andere F1 coureur?

Zomaar een hersenspinsel hoor, maar kan het me best voorstellen dat FOM er strenge eisen aan stelt.

Zo is elk interview dat je afneemt met een F1 coureur eigendom van FOM en moet er grof voor betaald worden. Max kan dus bijv. ook niet zomaar op eigen houtje beslissen dat hij bij DWDD aan tafel gaat zitten, ook daar moet voor betaald worden.

Edit: Zie hier ook hoe ver het soms gaat: http://nos.nl/artikel/210...stappen-ga-uitzenden.html

De F1 verslaggever van de NOS heeft uren aan materiaal met Max maar kan/mag er niets mee omdat de NOS geen rechten heeft.
Fom heeft buiten het circuit daar niets mee te maken hoor.

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
nachtnet schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:12:

[afbeelding]

[afbeelding]
Is verstappen in ieder geval niet meer de jongste rijder op de baan :P

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Die gaat dan ook nog even de laatste twee 1e vrije trainingen van dit seizoen meepikken misschien?

Testing, one, two ...

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

Zou Villeneuve ook op Stroll (ook Canadees) zo zeiken als hij een foutje maakt, of scherp rijdt?

Waiting on the world to change

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

pinda powerrr schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:44:
Zou Villeneuve ook op Stroll (ook Canadees) zo zeiken als hij een foutje maakt, of scherp rijdt?
Als ie werkelijk ballen heeft wel, maar aangezien hijzelf de laatste actieve Canadese F1 rijder is geweest (toch?) wordt dat vooralsnog afwachten. Helaas wordt dat ruim 4 maanden wachten aleer we dat mee kunnen gaan maken.

Testing, one, two ...

• Spotmatic
  • Laatst online: 14:37

Spotmatic

Ken sent me

Ik ben ook wel benieuwd naar de capaciteiten van Stroll. Zijn track record is indrukwekkend, maar kan hij ook meekomen in de F1? We gaan het meemaken!

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:36
Spotmatic schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:54:
Ik ben ook wel benieuwd naar de capaciteiten van Stroll. Zijn track record is indrukwekkend, maar kan hij ook meekomen in de F1? We gaan het meemaken!
er is hier al eens eerder gepost dat zijn track record een beetje stinkt....

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-12 17:00
pinda powerrr schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:44:
Sterker nog, dat doet hij al.

http://www.motorsportz.nl...tijd-het-zoontje-van-659/

Maar goed, Jacques Villeneuve heeft natuurlijk nooit op zijn familienaam hoeven teren.

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-12 12:12

ATS

XyritZz schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:55:
[...]

Dank, dat is interessant. Al gaat het bij die gesprekken om materiaal vanaf het circuit, en daar heeft FOM inderdaad de rechten op volgens dat artikel. Dat is hier natuurlijk niet aan de orde. Ik denk niet dat de FOM gaat over dit interview (althans, niet op basis van de NOS tekst, maar we weten allemaal hoe ongeïnformeerd die soms zijn). Toch bedankt voor deze invalshoek.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-12 13:56
Wordt Stroll's afkorting dan STR? En als hij dan later bij Torro Rosso gaat rijden, dan is het dus STR in een STR? :D

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

nachtnet schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:12:

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat Bottas echt blijft is nog wel een soortvan nieuwtje toch?
Met Renault en FI die misschien aan hem zaten te trekken.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• B-Real
Spotmatic schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:54:
Stroll kan best een potje sturen, maar door de centjes van papa had hij ook altijd de beste mensen en het beste materiaal tot zijn beschikking en dat helpt natuurlijk ook wel mee.

Wellicht dat hij puur op talent en resultaten de F1 ook wel had gehaald, maar de 35 mln per jaar van papa hebben hier zeker bij mee geholpen om dat nu al te realiseren en dan ook nog eens bij Williams.

We gaan nu zien hoe goed hij daadwerkelijk is, ik schat hem in elk geval hoger in dan de gemiddelde pay driver.

• Adlermann
  • Laatst online: 19-12 20:51
B-Real schreef op donderdag 03 november 2016 @ 14:03:
[...]

Stroll kan best een potje sturen, maar door de centjes van papa had hij ook altijd de beste mensen en het beste materiaal tot zijn beschikking en dat helpt natuurlijk ook wel mee.

Wellicht dat hij puur op talent en resultaten de F1 ook wel had gehaald, maar de 35 mln per jaar van papa hebben hier zeker bij mee geholpen om dat nu al te realiseren en dan ook nog eens bij Williams.

We gaan nu zien hoe goed hij daadwerkelijk is, ik schat hem in elk geval hoger in dan de gemiddelde pay driver.
Zelfde verhaal kun je ook bij Max schrijven hoor.

Zonder connecties en het geld van |Jos was het ook allemaal niet zo snel gegaan.

En ja max heeft superveel talent etc etc, maar het blijft nou eenmaal een sport waar de rijkere mensen eerder naar boven drijven.

• B-Real
Adlermann schreef op donderdag 03 november 2016 @ 14:08:
[...]

Zonder connecties en het geld van |Jos was het ook allemaal niet zo snel gegaan.

En ja max heeft superveel talent etc etc, maar het blijft nou eenmaal een sport waar de rijkere mensen eerder naar boven drijven.
Ik wilde Max er nog in betrekken en vermelden dat die situatie vergelijkbaar is/was, maar toch wel iets anders. (heb hetzelfde betoog een paar weken terug vermeld).

Hierbij dan alsnog. De situatie van Max was zoals gezegd vergelijkbaar. Ook een vader met wat kapitaal om leuk te karten, daar kwam bij dat Jos zo ongeveer alles zelf deed samen met Max. Al snel sloten enkele trouwe sponsors zich aan bij team Verstappen (o.a. Frits van Eerd/Jumbo) waardoor het financieel iets gemakkelijker werd.

Ik heb ook al eens gelezen dat de F3 qua financiering het hoogst haalbare was voor Jos/Max om geheel onafhankelijk te kunnen blijven van een fabrikant/F1 team en ik gok dat Frits van Amersfoort ook niet de hoofdprijs heeft gevraagd voor het stoeltje van Max.

Dus ja, Max had voordeel van de centjes van Jos maar is geen vergelijking met Stroll waarbij alles met een grote zak geld werd ingekocht en waarbij papa Stroll bij wijze van nog nooit de kart van Lance Stroll heeft aangedrukt op de kartbaan.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

merauder schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:55:
[...]

Sterker nog, dat doet hij al.

http://www.motorsportz.nl...tijd-het-zoontje-van-659/

Maar goed, Jacques Villeneuve heeft natuurlijk nooit op zijn familienaam hoeven teren.
Jezus, ik dacht dat JV zijn crosshairs specifiek op Max had staan, maar het is gewoon een generieke zuurpruim. Maar hij is natuurlijk een Sky Italia pundit, dus alles wat niet scharlaken rood is, is nu slecht in zijn ogen. Onlangs stond hij zelfs zijn 'rivaal' Raikkonen op te hemelen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
[...]
Dit vond ik op reddit:
Lawrence Stroll financed a new simulator for Williams, programmed for Lance to train for Formula 3. It is reprogrammed for F1 now, for next year's FW40. Meanwhile Bottas and Massa had to use the old simulator.
Lawrence Stroll bought the entire F3 team Prema and the cars where tested in the windtunnel and new software for the engine was developed.

Dus beste auto van de grid en meest uitgebreide simulator... Ben benieuwd of het wat is.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

DRaakje schreef op donderdag 03 november 2016 @ 14:48:
[...]

Dit vond ik op reddit:
Lawrence Stroll financed a new simulator for Williams, programmed for Lance to train for Formula 3. It is reprogrammed for F1 now, for next year's FW40. Meanwhile Bottas and Massa had to use the old simulator.
Lawrence Stroll bought the entire F3 team Prema and the cars where tested in the windtunnel and new software for the engine was developed.

Dus beste auto van de grid en meest uitgebreide simulator... Ben benieuwd of het wat is.
Een team draait op $$ en WCC punten (== $$).
Stroll Sr. brengt de $$ en Stroll Jr. moet de punten gaan inbrengen.

Als ik Claire Williams was, Zou ik met Stroll Sr. de afspraak maken dat de verwachting is dat ze 4e worden in de WCC hij alle miljoenen lapt die ze mislopen voor elke positie die ze lager eindigen.

• Snowhite0901
nachtnet schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:05:
[...]

Ik zie Stroll nog niet als een heel stabiele rijder..

volgende quote zegt ook genoeg..

[...]

Ik heb zelf niet genoeg van F3 gevolgd, maar een kampioen die niet of weinig kan inhalen (bij starts achteraan de grid) doet bij mij wat twijfels rijzen.. Maar ik laat me graag verrassen..
even gezocht maar hier gaat het om. Dit geeft wel een aardig inzicht in Stroll. (ik post toch maar even opnieuw omdat editten van mijn vorige reactie van 3 pagina's terug niet zoveel zin heeft)

* edit
op de link klikken geeft de officiele quotes maar ook de andere reacties daar in de buurt. Er staat zelfs een flimpje van Stroll die verstappen even lekker afsnijdt:)

[ Voor 12% gewijzigd door Snowhite0901 op 03-11-2016 15:39 ]

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Snowhite0901 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 14:58:
[...]

even gezocht maar hier gaat het om. Dit geeft wel een aardig inzicht in Stroll. (ik post toch maar even opnieuw omdat editten van mijn vorige reactie van 3 pagina's terug niet zoveel zin heeft)
ik zal nog even de oorspronkelijke quote waar mijn commentaar vandaan kwam posten
As a Canadian, I want to be excited by this, but I just can't. After having followed Lance's carrier for the last year and a half, I really don't think he's ready for F1.

The announcement is being delayed until Nov because he is still 17, and Martini don't want to sponsor a minor. He turns 18 at the end of Oct. He also brings a rumored 35 million dollars with him (compared to the 20 million Maldonado was bringing). The most interesting theory I've read is that Williams need that money more than they are letting on, and are keen to get him in F1 to teach him "on the fly", as they know he would not shine brightly in GP2, and thus it would make it more difficult to justify moving him up to F1.

As things stand, on paper, it looks like a legit move to sign the "Euro F3 Champion"....but if anyone actually watched the full F3 season like I did, there wasn't too much to be impressed by. He had the strongest car on the grid by a country mile, and his teamates were very inconsistent. He was the highest ranked returning driver, so technically, everyone he raced against, he'd already beaten or they were a rookie. He demonstrated a knack for qualifying well, and also showed the ability to run away at the front in clean air. However, when he was not in 1st or 2nd, he made very little if any forward progress. Even the races where he started at the back of the grid, he made little to no forward progress (even against F3 tail enders). He was also one of the only drivers on the grid with an F1 driver coach, and access to an F1 simulator.

In 2015 he was responsible for 2 massive crashes, one at Monza, the other at Spa - earning him the nick-name Lance St. Roll. If people think Max is/was dangerous in wheel to wheel combat, wait until Lance gets in the mix.

I wish him well, really I do, but in my eyes, this is all about the money. Another couple years of development and maybe Lance would be ready for F1, but as is, he's going to be in over his head next year, especially with the new regulations.
^-- Quote uitklappen om het gemarkeerde stuk te kunnen lezen..

• Boinkie
Leuke video met presentatie door Christian Horner in de RB fabriek en hun korte historie in F1.

https://www.facebook.com/.../videos/1198606916852462/

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:29

PauseBreak

derp!

JackBol schreef op donderdag 03 november 2016 @ 14:58:
[...]

Een team draait op $$ en WCC punten (== $$).
Stroll Sr. brengt de $$ en Stroll Jr. moet de punten gaan inbrengen.

Als ik Claire Williams was, Zou ik met Stroll Sr. de afspraak maken dat de verwachting is dat ze 4e worden in de WCC hij alle miljoenen lapt die ze mislopen voor elke positie die ze lager eindigen.
Stroll brengt natuurlijk sowieso veel geld mee. 35 Miljoen dollar is niet niks. Volgens mij is dat zelfs meer dan wat Crashtor Maldonado meebracht, maar dat weet ik niet meer zeker. Hoe dan ook, 35 miljoen, een tweetal motoren uit 2014, baanhuur * alle onbekende banen + alle andere onkosten, en dan nog die nieuwe state of the art F1 simulator voor Williams. Volgens AMuS komt men daarmee op rond de 80 miljoen voor dat stoeltje van Lance Stroll. Er zijn dagen dat ik het niet heb zeg maar.

Nee, merp!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

PauseBreak schreef op donderdag 03 november 2016 @ 16:54:
[...]

Stroll brengt natuurlijk sowieso veel geld mee. 35 Miljoen dollar is niet niks. Volgens mij is dat zelfs meer dan wat Crashtor Maldonado meebracht, maar dat weet ik niet meer zeker. Hoe dan ook, 35 miljoen, een tweetal motoren uit 2014, baanhuur * alle onbekende banen + alle andere onkosten, en dan nog die nieuwe state of the art F1 simulator voor Williams. Volgens AMuS komt men daarmee op rond de 80 miljoen voor dat stoeltje van Lance Stroll. Er zijn dagen dat ik het niet heb zeg maar.
Die 2014 motoren en baanhuur*banen is natuurlijk puur voor Lance z'n ontwikkeling. Williams heeft naam&faam genoeg om een ervaren coureur aan zich te binden waar deze investering niet voor nodig is.

De F1 simulator is wel zeer waardevol, plus die €35m. Dus laten we zeggen dat Williams netto $40M 'ontvangt' van Stroll Sr. Alsnog een hele hoop geld.

Ik heb even zitten tellen, het verschil tussen 4e en 7e in WCC is zo'n $17M.
Volgend jaar is McLaren waarschijnlijk weer sterker (aangenomen dat Honda de motor voldoende kan verbeteren met afschaf van het tokensysteem) en ik verwacht dat Renault gedurende het seizoen ook de draad zal weten op te pakken.

Bottas zal consequent punten pakken, maar met een beetje geluk en pech kan Williams op de 4e of de 7e plek in het WCC eindigen afhankelijk van Stroll's prestaties. Er zal dus een grote druk op hem liggen om direct te presteren.

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:29

PauseBreak

derp!

JackBol schreef op donderdag 03 november 2016 @ 17:29:
[...]

Die 2014 motoren en baanhuur*banen is natuurlijk puur voor Lance z'n ontwikkeling. Williams heeft naam&faam genoeg om een ervaren coureur aan zich te binden waar deze investering niet voor nodig is.
Dat laat onverlet dat dat allemaal wordt betaald door Papa Stroll en niet door Williams. Ik kan me voorstellen dat ze daar bij Williams best blij mee zijn.
Bottas zal consequent punten pakken, maar met een beetje geluk en pech kan Williams op de 4e of de 7e plek in het WCC eindigen afhankelijk van Stroll's prestaties. Er zal dus een grote druk op hem liggen om direct te presteren.
Ja en dat zie ik dus nog wel eens fout gaan eigenlijk. Het is niet zo dat Stroll in zijn F3 periode nou echt bekend stond/staat om zijn vermogen om door het veld heen te komen. Zelfs met enige regelmaat kwam hij niet door het veld heen als hij achteraan moest starten vanwege een penalty/probleem/etc, en die racecraft moet je echt wel hebben in de F1. Ik ben dus ook heel benieuwd hoe dat gaat uitpakken.

Nee, merp!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

nachtnet schreef op donderdag 03 november 2016 @ 15:31:
[...]

ik zal nog even de oorspronkelijke quote waar mijn commentaar vandaan kwam posten

[...]

^-- Quote uitklappen om het gemarkeerde stuk te kunnen lezen..
We hebben dus een potentieel nieuwe Maldonaldo die achttien is en zo de aandacht kan afleiden van Max en alle kritiek over zich heenkrijgt? I say win, win, win, win. :+

Win voor alle ramptoeristen voor overduidelijke rekenen.
Win voor de Formule 1 en uitzendende kanalen want we hebben spektakel.
Win voor bijna alle Nederlanders want Max is niet langer het roekeloze jonkie.
Win voor Vettel want die heeft een nieuwe klaagpartner. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Maldonado was toch ook weer geld bij elkaar aan het sprokkelen voor een stoeltje volgend jaar ?

Smiling as the shit comes down...

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
ScrooLoose schreef op donderdag 03 november 2016 @ 18:10:
Maldonado was toch ook weer geld bij elkaar aan het sprokkelen voor een stoeltje volgend jaar ?
Ik mis hem(hasmaldonadocrashedtoday.com) _/-\o_

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Boinkie schreef op donderdag 03 november 2016 @ 15:41:
Leuke video met presentatie door Christian Horner in de RB fabriek en hun korte historie in F1.

https://www.facebook.com/.../videos/1198606916852462/
klotefacebook

;w

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

• metallicattim
http://www.enterf1.com/bl...-maldonado-crash-incident

Een lijst met al zijn crashes en antics en dat zijn er nogal wat! :9

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Thank you!
Had geen zin meer om te zoeken, want als het zo moet kan het niet veel waard zijn :P Maar ga hem vanavond even kijken. Met de directe url heb je tenminste ook je browser-eigen player.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• RonaldMcDonald
  • Laatst online: 18-12 13:56
Aangezien het Mexico topic al gesloten is, mag deze dan hier?

[Vimeo: https://vimeo.com/190092799]

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dit vraagt natuurlijk om een compilatie...

Echt, hoe is hij niet gewoon verbannen uit de F1? 8)7

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DaniëlWW2 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 19:40:
[knip]

Hierom niet...

Testing, one, two ...

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:48

Edd

Was het niet zo dat PDVSA in de problemen zat?? >:)

-

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Je zou toch denken dat hij meer kost dan opleverde omdat hij steeds crashte en gigantische imagoschade toebracht aan het team waar hij reed. O-)

Iets heel anders. Nog wat informatie over Schumacher. :)

http://www.gpupdate.net/n...e-tekenen-bij-schumacher/

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

[video]

Die bandenstapels moeten natuurlijk ook op een of andere manier getest worden.

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

[...]

Jos heeft niet tighonderduizendmiljoen testsessies voor de F3 moeten kopen zodat zoonlief helemaal gewend kon raken aan de auto zodat succes verzekerd is. :P Dat heeft Stroll Sr. wel gedaan. :P

Volvotips.com

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:08
Al bekend hier?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bCeYTKAl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qXc9CTAl.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Rivanov op 03-11-2016 21:00 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

100% zeker dat ze 'keep the position' zeisen.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:08
Ja inderdaad. Dat was het eerste wat ze tegen hem zeiden.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• UltraSub

[video]

Heeft Villeneuve zich daar nooit over uitgelaten dan :?
Wist dat het erg was, maar als je alles eens in een compilatie ziet dan is het wel heel erg..

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:46

[video]

Eigenlijk is het een schande dat zo'n totaalidioot heeft gereden voor een legendarisch team als Williams.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

JeroenTheStig schreef op donderdag 03 november 2016 @ 22:07:
[...]

Eigenlijk is het een schande dat zo'n totaalidioot heeft gereden voor een legendarisch team als Williams.
Het was al een schande als hij voor Manor had gereden. :P
Hij lijkt niet eens in staat om de absolute basis van welke vorm van races dan ook te beheersen namelijk basale controle over het stuurt. 8)7
UltraSub schreef op donderdag 03 november 2016 @ 21:32:
[...]

Heeft Villeneuve zich daar nooit over uitgelaten dan :?
Wist dat het erg was, maar als je alles eens in een compilatie ziet dan is het wel heel erg..
Is er uberhaupt iemand waar Villeneuve niet over heeft gezeurd? O-)

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
RonaldMcDonald schreef op donderdag 03 november 2016 @ 19:30:
Aangezien het Mexico topic al gesloten is, mag deze dan hier?

[video]
Mooie beelden!

Hoe vaker ik de beelden van de start zie, hoe bizarder ik het vind dat Hamilton daar ongestraft de bocht heeft mogen afsnijden.. Onbegrijpelijk

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

En dat max zo snel weg is, en binnen no time z'n voorsprong weer kwijt is.

• Boinkie
Ik mis de onboard van Alonso. Wat een redding had hij na bocht 3 zeg!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:55

Killjoy

Klingon lawn products

DaniëlWW2 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 22:41:
[...]

Het was al een schande als hij voor Manor had gereden. :P
Hij lijkt niet eens in staat om de absolute basis van welke vorm van races dan ook te beheersen namelijk basale controle over het stuurt. 8)7

[...]

Is er uberhaupt iemand waar Villeneuve niet over heeft gezeurd? O-)
Ja, twee personen. Over zichzelf en zijn vader...

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Boinkie schreef op donderdag 03 november 2016 @ 23:29:
Ik mis de onboard van Alonso. Wat een redding had hij na bocht 3 zeg!
Dat is ook via een extern beeld (van voren) heel duidelijk in beeld geweest. Weet alleen niet zeker of dat overal (via elke zender bedoel ik), wel te zien is geweest.

Testing, one, two ...

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12 22:56

AzzKickah

06-CENSORED

Ik stond op van de bank toen ik die zandwolk op zag stuiven. Dat had een klapper kunnen zijn zeg :X

• Snowhite0901
JeroenTheStig schreef op donderdag 03 november 2016 @ 22:07:
[...]

Wat ik raar vind is dat iemand met zo'n voertuigbeheersing zelfs een keer pole position heeft gehaald.... Nou volgde ik het dat seizoen niet maar hoe kan dat dan!?

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
DaniëlWW2 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 20:00:
Je zou toch denken dat hij meer kost dan opleverde omdat hij steeds crashte en gigantische imagoschade toebracht aan het team waar hij reed. O-)

Goed om te lezen :)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, hij kan best wel een potje sturen. Vaak leek het op een gebrek aan concentratie, verliezen van geduld or gewoon woede/wraak.

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Rivanov schreef op donderdag 03 november 2016 @ 21:03:
Ja inderdaad. Dat was het eerste wat ze tegen hem zeiden.
http://www.crash.net/f1/n...give-up-third-horner.html

Dit blijkt anders niet uit jouw post, sterker nog: dit is allang achterhaald en bevestigd door Horner dat dit NIET is gezegd. Ook niet al het radio verkeer is wereldkundig gemaakt(!)
Ik vraag me onderhand af of we niet een klein beetje moe worden van wat er toen wel of niet gezegd is, terwijl het door RB allang uitgelegd is... :X

[ Voor 4% gewijzigd door KillerBee op 04-11-2016 08:23 ]

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• Jasphur
DaniëlWW2 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 20:00:

Fijn om te lezen. Wie weet zien we hem ooit nog wakker worden

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

AzzKickah schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 02:22:
Ik stond op van de bank toen ik die zandwolk op zag stuiven. Dat had een klapper kunnen zijn zeg :X
Ik dacht ook meteen 'dat wordt een grote crash in het middenveld'.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Pagina: 1 ... 15 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2016 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1