[F1] Seizoen 2016 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 47 Laatste
Acties:
  • 280.528 views

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-10 07:36

PauseBreak

derp!

MikeyMan schreef op donderdag 03 november 2016 @ 23:00:
En dat max zo snel weg is, en binnen no time z'n voorsprong weer kwijt is.
Ja, dat is het vermogensverschil tussen de Mercedes-PU en de Renault-PU. Je zag bij de gewone uitzending ook dat Hülkenberg er op vermogen gewoon naast kon komen op ongeveer hetzelfde moment als dat Max tijd begon te verliezen op de Mercedessen.

Nee, merp!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:12
DaniëlWW2 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 19:40:
Dit vraagt natuurlijk om een compilatie...

[video]

Echt, hoe is hij niet gewoon verbannen uit de F1? 8)7
Zitten een paar pareltjes bij :9~

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Jasphur schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:02:
[...]

Die van Bahrain 2014 blijft een bijzondere. Ook aanwezig in de Grill the Grid van Esteban Gutierrez van eergisteren.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-10 18:37

ATS

Jasphur schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:02:
[...]

Bijzonder moment dat de complete barrier de baan over gaat... Heeft iemand een idee waar & wanneer dat was?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

ATS schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:51:
[...]

Bijzonder moment dat de complete barrier de baan over gaat... Heeft iemand een idee waar & wanneer dat was?
[Google-fu]
Monaco 2013. Chilton raakt Maldonado en stuurt laatstgenoemde de barrières in.

[/Google-fu]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-10 12:37
Migrator schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:35:
[...]

Die van Bahrain 2014 blijft een bijzondere. Ook aanwezig in de Grill the Grid van Esteban Gutierrez van eergisteren.
Geweldig die Grill the Grid fimpjes! Verstappen helaas van het scherm afgezakt in het klassement :9

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:04

pinda powerrr

Slow down...

PauseBreak schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 08:57:
[...]

Ja, dat is het vermogensverschil tussen de Mercedes-PU en de Renault-PU. Je zag bij de gewone uitzending ook dat Hülkenberg er op vermogen gewoon naast kon komen op ongeveer hetzelfde moment als dat Max tijd begon te verliezen op de Mercedessen.
MikeyMan schreef op donderdag 03 november 2016 @ 23:00:
En dat max zo snel weg is, en binnen no time z'n voorsprong weer kwijt is.
HAM was direct na de race bij SKY en toen lieten ze ook de beelden zien van de start. Daarin zei hij letterlijk dat hij eerst wegreed en daarna naar rechts ging om Nico een tow te geven in de slipstream. Je ziet duidelijk op de beelden, zodra HAM voor ROS gaat rijden, dat ROS ook wegrijdt van VES.
Goede start van VES, maar het motorvermogen van Merc + slipstream was ook echt teveel.

Blijkbaar hebben ze dus ook gewoon afspraken bij Merc, ondanks dat het rivalen zijn. Bij de start, geef je je teamgenoot het voordeel van de slipstream.

Waiting on the world to change

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:54
hardware-lover schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 01:39:
[...]

Dat is ook via een extern beeld (van voren) heel duidelijk in beeld geweest. Weet alleen niet zeker of dat overal (via elke zender bedoel ik), wel te zien is geweest.
Iedereen krijgt dezelfde beelden qua race van de FOM. Ook zijn de radioberichten hetzelfde. (Dus bijvoorbeeld dat van Vettel, FOM bepaalde dat, niet Sky ofzo)

Enige hoe het niet op beeld had kunnen komen is als er zenders naar de reclame waren gegaan :)

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-10 18:37

ATS

Ryur schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:26:
[...]

Iedereen krijgt dezelfde beelden qua race van de FOM. Ook zijn de radioberichten hetzelfde. (Dus bijvoorbeeld dat van Vettel, FOM bepaalde dat, niet Sky ofzo)

Enige hoe het niet op beeld had kunnen komen is als er zenders naar de reclame waren gegaan :)
* ATS heeft noodgedwongen gekeken via RTL Duitsland (met commentaar via de app). En ja, die gingen vaak uitgebreid naar commercials. :(

[ Voor 0% gewijzigd door ATS op 04-11-2016 14:22 . Reden: typo ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Jasphur schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 08:43:
Fijn om te lezen. Wie weet zien we hem ooit nog wakker worden
Ik vermoed eigenlijk dat hij al jaren wakker is. Ik vermoed alleen dat hij toch wel enige hersenschade heeft opgelopen en opnieuw leert hoe hij basale taken moet doen zoals schrijven en lopen. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:39

Wom

Het feit dat man in alle berichtgeving het heeft over communicatie ipv praten geeft mij ook te denken. Hij zal bij bewustzijn zijn. Maar iets als praten zal misschien al teveel van het goede zijn. Uiteraard speculatie, maar de consequentie waarin men dit laat terugkomen in de weinige info die er gedeeld wordt laat mij dit denken.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-10 12:37
In dit soort gevallen denk ik altijd, hoe minder info ze verstrekken hoe erger het daadwerkelijk is...

Vind het nog altijd triest dat hij na zoveel jaar met 300+ km/u rond gekacheld te hebben, nu er zo bijligt door een ski ongeluk :-(

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:57
Laten we het eens anders bekijken. Schumacher was tijdens zijn carrière al uitermate stil over zijn privé leven, dat werd vakkundig afgeschermd. Toen hij eenmaal stopte met racen hoorde je er ook niets meer van en dat zou zo zijn gebleven tot in einde van dagen.

Nu heeft hij toevallig een ongeluk gekregen (uitermate jammer natuurlijk) en is er qua informatie/berichtgeving vanuit zijn privé leven dus eigenlijk weinig veranderd, dit wordt nog steeds vakkundig afgeschermd.

Enige verschil is dat de halve wereld graag wil weten hoe het met hem gaat, iets waar de halve wereld niet naar om had gekeken als hij gewoon rustig al zijn verdiende miljoenen aan het opmaken was. Sterker nog, misschien is hij dat wel gewoon aan het doen....

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ATS schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:51:
[...]
* ATS heeft noodgedwongen gekeken via RTL Duitsland (met commentaar via de app). En ja, die gingen vaak uitgebreid naar commercials. :(
Mocht je het gemist hebben dan, bij deze, met Duits commentaar ;)

[YouTube: https://youtu.be/YTkrNqCfLuA]

Testing, one, two ...

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:09
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 15:09:
[...]

Ik vermoed eigenlijk dat hij al jaren wakker is. Ik vermoed alleen dat hij toch wel enige hersenschade heeft opgelopen en opnieuw leert hoe hij basale taken moet doen zoals schrijven en lopen. :/
Ik heb het al eerder gezegd, minder subtiel en wederom lomp, het zal niet veel meer zijn dan ogen kniperen, kwijlen uit zn mond zijn en uiteraard ook een luier volpoepen.

Dit is uiteraard een educated guess van bevriende artsen waar ik wel achtersta. Maar aangezien er nog steeds verder niets naar buitenkomt is wel een teken aan de wand.

Uiteraard hoop ik dat het anders is.

[ Voor 4% gewijzigd door Adlermann op 04-11-2016 15:35 ]

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:57
hardware-lover schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 15:29:
[...]

Mocht je het gemist hebben dan, bij deze, met Duits commentaar ;)

[video]
Blijft een baas die Alonso. Mag hopen dat die volgend seizoen nog even mee mag doen met McLaren voor ieder geval een keer een podium. Zijn starts en reacties als deze blijven uitmuntend.

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:20
DaniëlWW2 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 19:40:
Dit vraagt natuurlijk om een compilatie...

[video]

Echt, hoe is hij niet gewoon verbannen uit de F1? 8)7
Wat een ontzettende pannenkoek is het ook. Als je deze compilatie ziet, vraag je je af hoe hij uberhaupt zo lang in de F1 heeft weten te blijven. Tuurlijk de centen die hij meebracht speelden hierbij een grote rol, maar als je zoveel schade rijdt, dan blijft daar ook niet veel van over.

Bijzonder dat hij toch nog een GP overwinning op z'n naam heeft weten te zetten..

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:34

Moofnor

King of my castle

Ik zie het probleem niet, Maldonado bracht altijd spanning en sensatie. En was naar mijn idee in ieder geval consequent: hij was gewoon voor iedereen een gevaar.
En natuurlijk zat hij er vooral vanwege zijn geld, en kon hij alleen de letterlijke potten breken. Maar rijden kunnen F1-coureurs zonder uitzondering, dus hoewel hij een prutser was in de F1, behoorde hij toch wel tot de betere coureurs.

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:12
Moofnor schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 15:50:
Ik zie het probleem niet, Maldonado bracht altijd spanning en sensatie. En was naar mijn idee in ieder geval consequent: hij was gewoon voor iedereen een gevaar.
En natuurlijk zat hij er vooral vanwege zijn geld, en kon hij alleen de letterlijke potten breken. Maar rijden kunnen F1-coureurs zonder uitzondering, dus hoewel hij een prutser was in de F1, behoorde hij toch wel tot de betere coureurs.
Mee eens. Maar de mate waarin Maldonado crashte was toch wel erg hoog. Zie

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:20
Ik zie ook geen probleem, dat hij spanning en sensatie bracht ben ik helemaal met je eens. Zo'n compilatie geeft natuurlijk ook wel een beetje een vertekend beeld. Natuurlijk kon hij ook wel rijden, zijn snelheid over 1 rondje was vaak dik in orde. Maar de fouten die hij maakt, daar leek hij ook niet echt van te leren. Het zag er vaak nogal knullig uit, de wijze waarop hij zichzelf elimineerde. Meermaals zie je hem remmen op een witte lijn, of gras en daardoor de controle verliezen.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

maussert schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 15:57:
Ik zie ook geen probleem, dat hij spanning en sensatie bracht ben ik helemaal met je eens. Zo'n compilatie geeft natuurlijk ook wel een beetje een vertekend beeld. Natuurlijk kon hij ook wel rijden, zijn snelheid over 1 rondje was vaak dik in orde. Maar de fouten die hij maakt, daar leek hij ook niet echt van te leren. Het zag er vaak nogal knullig uit, de wijze waarop hij zichzelf elimineerde. Meermaals zie je hem remmen op een witte lijn, of gras en daardoor de controle verliezen.
En welke andere coureur schakelt zichzelf precies meermaals uit op dit soort fouten?
Dat was hier het probleem. Hij wist zichzelf meermaals in een muur te parkeren terwijl gewoon op een recht stuk reed zonder verkeer. Alleen daarom heeft hij niks te zoeken in de F1. Dan waren er nog crashes zoals die met Gutiérrez die gewoon schandelijk zijn. Dan zitten wel wel allemaal te zeuren over Vettel en soms over Max maar dat is niks bij deze malloot. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-11 12:35

Martinspire

Awesomeness

Ik moet ook wel zeggen dat ik stiekem ook vaak blij was met de safetycar om de boel weer bij elkaar te brengen. Is menig race spannender van geworden :P

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:36
Aangezien er al een slotje op de GP van Mexico zit mag het hopelijk nog hier. Voor wie graag weten wil wat Vettel precies van Verstapppen vond:
Vettel: He's a ...., that's what he is.
Antwoord:
spoiler:
Vettel: He's a bastard, that's what he is.

Bron: Auto Motor und Sport

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11 19:40
Baldertt schreef op donderdag 03 november 2016 @ 22:49:
[...]

Mooie beelden!

Hoe vaker ik de beelden van de start zie, hoe bizarder ik het vind dat Hamilton daar ongestraft de bocht heeft mogen afsnijden.. Onbegrijpelijk
Dit is een informatief stukje van Martin Brundle over waarom Hamilton niet bestraft is:
http://www.skysports.com/...-hamilton-wasnt-penalised

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:09
Kassad schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 18:47:
[...]

Dit is een informatief stukje van Martin Brundle over waarom Hamilton niet bestraft is:
http://www.skysports.com/...-hamilton-wasnt-penalised
Al gezien, stond al vrij snel op de website van Sky na deze race. Ik ga helaas ook hier uit van de vreselijk pro-britse bias die Sky regelmatig vertoont. HAM doet eigenlijk iets verkeerd, maar door "omstandigheden" praat sky het goed... niet de eerste en/of laatste keer.

Heb afgelopen week ook eens terug gelezen hoe hier (op tweakers) gereageerd werd op het nieuws dat de toen 16-17 jarige Verstappen naar STR zou gaan.. Goed leesvoer overigens.. :P Wel opvallend om te zien dat ook toen al ferrari een minder seizoen had, maar dat in het volgende seizoen ALO toch echt wel wat zou gaan laten zien voor de Roden.. (ik geloof dat niemand voorspelde dat VET naar Ferrari zou gaan.. )

en Schumacher nieuws zoals hierboven staat... Ik denk dat Schumacher echt behoorlijke hersenschade heeft opgelopen bij dat ongeval en dat zijn herstel niet veel verder is dan wakker zijn en mogelijk rechtop in bed kunnen zitten.. Lopen, praten, schrijven of echt Michael langs te baan terug zien, zal een illussie blijven.
Speculeren over zijn toekomst lijkt mij zinloos, wat mij betreft is hij niet meer de courreur die f1 een aantal jaar gedomineerd heeft.. ik hou het bij de herinnering die ik daar aan hem heb..

Afbeeldingslocatie: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2015/08/10/16/2B3FAA6F00000578-3185383-image-a-30_1439222177198.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.formulapassion.it/wp-content/uploads/2014/08/Schumacher-Spa-1998-Ferrari-crash.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door nachtnet op 04-11-2016 19:54 ]

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11 19:40
nachtnet schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 19:42:
[...]

Al gezien, stond al vrij snel op de website van Sky na deze race. Ik ga helaas ook hier uit van de vreselijk pro-britse bias die Sky regelmatig vertoont. HAM doet eigenlijk iets verkeerd, maar door "omstandigheden" praat sky het goed... niet de eerste en/of laatste keer.
Volgens mij moet je het stukje nog een keer lezen, er staat dat de stewards hebben gezien dat Hamilton van zijn gas ging om zijn voordeel teniet te doen. Ik weet niet wat daar pro-Britse bias aan is, het verklaart juist erg goed waarom Hamilton geen straf kreeg.
Wat mij betreft deelt race control wat vaker dit soort info.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ja daarom lag hij ook maar een baanlengte voor :+

Net zoals ROS een snelste ronde ondanks gele vlag eerder dit jaar.

[ Voor 41% gewijzigd door hjs op 04-11-2016 20:06 ]

• nachtnet
oh ja.. 8)7

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CwbZ1k_WgAAoe1K.jpg:large
Nico Hülkenberg 
‏@HulkHulkenberg

Eindelijk eens wat fatsoenlijks op TV! Vanavond 23h op NPO 1! Endlich kommt mal was vernünftiges im TV! Heute 23h auf NPO 1! @pauwnl ;)
https://twitter.com/HulkHulkenberg/status/794562411151982592

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:14

AzzKickah

06-CENSORED

Deze had ik nog niet voorbij zien komen hier: http://www.exact.com/nl/b...bestaan-niet-in-formule-1

Stukje geschreven door Max zelf :)

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:21
AzzKickah schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 20:18:
Deze had ik nog niet voorbij zien komen hier: http://www.exact.com/nl/b...bestaan-niet-in-formule-1

Stukje geschreven door Max zelf :)
Goed stukje met precies wat hier al meermaals is gezegd; Regels zijn nodig, maar ze moeten wel consequent worden toegepast.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Kassad schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 19:59:
[...]

Volgens mij moet je het stukje nog een keer lezen, er staat dat de stewards hebben gezien dat Hamilton van zijn gas ging om zijn voordeel teniet te doen. Ik weet niet wat daar pro-Britse bias aan is, het verklaart juist erg goed waarom Hamilton geen straf kreeg.
Wat mij betreft is dat dus gelul, als hij niet had afgesneden dan was hiij ergens plek 15 ofzo weer de baan op gekomen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kassad schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 19:59:
[...]

Misschien moet je de start van de race nog eens terugkijken. Die spreekt dit soort beweringen toch echt tegen. Ja, natuurlijk is hij van het gas gegaan op het kunstgras en wellicht heeft hij voor de statistieken 99% gas gegeven op het rechte stuk. Maar je kunt niet ontkennen dat hij voor de bocht vlak voor ROS en VES reed en na de bocht een meter of 100-200 voor lag :X En dat dus door een remfout. Maar het precedent is weer geschapen: bij de start mag je in de eerste bocht rechtdoor schieten en je voordeel pakken, want je banden zijn dan nog koud, evenals je remmen. Best knasp dat 21 andere coureurs de bocht wel gewoon halen (VES en ROS halen de bocht net/net niet).

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Help!!!! schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 21:39:
[...]

Wat mij betreft is dat dus gelul, als hij niet had afgesneden dan was hiij ergens plek 15 ofzo weer de baan op gekomen.
Dat denk ik ook weer niet, maar hij had een enorme voorsprong. Dat ie gas terug gaf is prima, maar dat was echt niet genoeg. Hij lag echt 200m voor toen ie uit de derde bocht kwam. Nou ging de rest achter hem wel wat trager er doorheen, maar niet zo traag. Nee volgens mij komt het gewoon door de Safety Car die volgde, maar dan moeten ze daar gewoon duidelijk over zijn en niet gaan lullen "ja maar hij remde toch echt".

Overigens ben ik het wel met Brundle eens dat als Rosberg wint, het gewoon verdiend is. Nergens heeft ie een oneerlijk groot voordeel gehad op Lewis. Vergeet niet dat ie het begin gewoon gedomineerd heeft en het even duurde voordat we Lewis terug zagen komen. Er zijn meer rijders die in andere omstandigheden hadden kunnen winnen, maar zo werkt F1 niet. Anders kun je inderdaad een heleboel wereldkampioenen op dezelfde manier afschrijven. En soms draait het nou eenmaal om er te zijn wanneer het nodig is. Een goede eigenschap van een coureur en zo zien we ook dat Max en Hamilton over die eigenschap beginnen, maar Rosberg had het gewoon wat beter voor elkaar dit jaar. Ik hoop wel dat het nog een beetje spannend wordt, maar ik ga er vanuit dat Rosberg gewoon kampioen wordt en er is niemand die daar wat aan af kan doen.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:36
Martinspire schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 22:02:
[...]

Dat denk ik ook weer niet, maar hij had een enorme voorsprong. Dat ie gas terug gaf is prima, maar dat was echt niet genoeg. Hij lag echt 200m voor toen ie uit de derde bocht kwam. Nou ging de rest achter hem wel wat trager er doorheen, maar niet zo traag. Nee volgens mij komt het gewoon door de Safety Car die volgde, maar dan moeten ze daar gewoon duidelijk over zijn en niet gaan lullen "ja maar hij remde toch echt".
Punt is dat als er een grindbak was dat HAM dan of was uitgevallen, of gewoon vol in de ankers moest en op dat stukje uitloopstrook van asfalt wat er nu sowieso was had moeten stoppen/keren. Nu kon HAM enigszins doorrijden over het gras en zijn race hervatten. Bij een grindbak was hij uitgevallen, of had hij veel meer moeten afremmen om wel nog op het asfalt te blijven en terug te sturen de baan op (waardoor die dus wel bocht 2 moest nemen).

Dat HAM zich laat terugzakken zodat het gat weer weg is is niet meer dan terecht (maar daar zorgde de SC sowieso voor). Maar als er geen gras was en hij niet was doorgereden had het hem veel meer tijd, en plekken, gekost. Dat is het hele punt.

• Grrrrrene
  • Niet online
Rosberg is constant, heel constant. Hij zette in Mexico ook op exact het juist moment, toen NIEMAND zijn tijden kon verbeteren, een snelle Q3-tijd neer. En om dat constante niveau van Rosberg golft Lewis als een sinus om de x-as heen :) Soms heeft Hamilton een uitspatting en is hij gewoon beter dan Nico, maar Lewis kan ook keihard falen. Natuurlijk heeft hij pech gehad met z'n materiaal, maar ook daar vind ik het wel uitermate opvallend dat hij zoveel pech heeft en alle andere Mercedes-powered coureurs keer op keer probleemloos aan het eind komen. Het moet haast z'n rijstijl zijn, het verschil is gewoon _te_ groot.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Op een moment van memberberries ;) kwam ik de 2001 Maleisië GP weer tegen:
[YouTube: https://youtu.be/OfzGzG5-AhE]

3 rondes achter de safetycar waarna er pas 3 coureurs aangesloten zijn... gouden :)

[ Voor 19% gewijzigd door YakuzA op 04-11-2016 22:22 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:49
Grrrrrene schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 22:09:
Rosberg is constant, heel constant. Hij zette in Mexico ook op exact het juist moment, toen NIEMAND zijn tijden kon verbeteren, een snelle Q3-tijd neer. En om dat constante niveau van Rosberg golft Lewis als een sinus om de x-as heen :) Soms heeft Hamilton een uitspatting en is hij gewoon beter dan Nico, maar Lewis kan ook keihard falen. Natuurlijk heeft hij pech gehad met z'n materiaal, maar ook daar vind ik het wel uitermate opvallend dat hij zoveel pech heeft en alle andere Mercedes-powered coureurs keer op keer probleemloos aan het eind komen. Het moet haast z'n rijstijl zijn, het verschil is gewoon _te_ groot.
Al zo vaak door F1 teams bevestigd: rijstijl van coureurs beinvloedt betrouwbaarheid van een F1 auto niet. Hamilton heeft of bizarre pech, of Nico heeft nog een koffer met Duitse Marken bij een monteur in de schuur gezet. Sailant detail: mechanics van Hamilton en Rosberg zijn dit jaar volledig omgewisseld ;-).

Verder is Rosberg imo niet kampioen waardig. Zodra Hamilton zn focus heeft en er vol voor gaat, is Nico eigenlijk nergens. Zodra het regent is Nico uberhaupt nergens.

Zn enige skill is dat hij Hamilton in slaap gesust heeft waardoor LH dacht dat hij er zonder zn A-game ook nog zou komen. Funny thing, dat was hem ook gelukt als zn bolide heel was gebleven.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Is de laatste tijd weer vaker in het nieuws....

[YouTube: https://youtu.be/eSfLVddUwoE]

Testing, one, two ...

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Requiem19 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 22:28:
[...]

Al zo vaak door F1 teams bevestigd: rijstijl van coureurs beinvloedt betrouwbaarheid van een F1 auto niet. Hamilton heeft of bizarre pech, of Nico heeft nog een koffer met Duitse Marken bij een monteur in de schuur gezet. Sailant detail: mechanics van Hamilton en Rosberg zijn dit jaar volledig omgewisseld ;-).

Verder is Rosberg imo niet kampioen waardig. Zodra Hamilton zn focus heeft en er vol voor gaat, is Nico eigenlijk nergens. Zodra het regent is Nico uberhaupt nergens.

Zn enige skill is dat hij Hamilton in slaap gesust heeft waardoor LH dacht dat hij er zonder zn A-game ook nog zou komen. Funny thing, dat was hem ook gelukt als zn bolide heel was gebleven.
Een rijstijl heeft wel degelijk effect, vooral of je schade rijdt of mogelijk niet finisht. Een auto heel houden is ook een skill. Nico is ook gewoon goed in het managen van zijn auto. Dat ie dan niet snelste ronde na snelste ronde rijdt, is ook een reden daarvan. Maar ik vind Hamilton helemaal niet zo dominerend. Plus dat je nou eenmaal meer punten moet halen dan de ander. Ja Hamilton heeft pech gehad dit jaar, maar Nico heeft ook zo zijn momenten gehad. Het is niet alsof de ene rijder nou echt veel meer pech heeft gehad imo. Uiteindelijk draait het om punten halen en niet of je nou de snelste man op de baan bent. Dat is voor een moment leuk, maar daardoor vernaggel je wel je banden sneller. En zo nog wel wat meer zaken waar gewoon duidelijk is dat Rosberg de betere man is dit jaar. Ja hij is niet overal de snelste geweest, maar Hamilton ook niet. Vooral de eerste races heeft Rosberg gewoon gedomineerd en daardoor gaat ie, zoals ook met Button gebeurde, winnen. Ik vind niet dat dat nou afgekraakt kan worden omdat Lewis in bv Maleisië een motorplof heeft gehad. De enige andere DNF is spanje geweest. Rosberg heeft verder een paar keer slecht gepresteerd omdat Hamilton hem van de baan af duwde of bij hem schade reed. Acties die ik ook een meervoudig wereldkampioen onwaardig vond. Maar daar is Rosberg van terug gekomen. Hij heeft zich gewoon niet gek laten maken en binnen het team een sterkere plek naar zich toe geëist.

Is het de beste coureur op de hele grid? Waarschijnlijk niet. Maar dat geld in meerdere gevallen. Gevallen waar een auto dominant is, zorgt nooit voor de beste coureur als winnaar. Maar doet dat af aan een prestatie? Een Hamilton, Alonso, Raikkonen, Schumacher, Villeneuve, etc had nooit WDC geworden als ze niet het beste materiaal hadden gehad. En dat ze dan profiteren waar een teammaat punten laat liggen, kun je ze ook niet verwijten.

Het is net als met verkiezingen, er is er geen die voldoet aan al je eisen, maar je zult toch een keuze moeten maken >:)

[ Voor 30% gewijzigd door Martinspire op 04-11-2016 22:41 ]

• Grrrrrene
  • Niet online
Requiem19 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 22:28:
[...]

Ik geloof het simpelweg niet. Je manier / moment van schakelen, sturen, gasgeven, etc heeft echt wel invloed op de betrouwbaarheid van je auto. Denk alleen al aan hoe agressief je over kerbstones gaat... Natuurlijk gaat Mercedes niet zeggen dat het allemaal Lewis' eigen schuld is :)
Ik vind Nico ook geen geweldige wereldkampioen, maar dat vond ik van Button destijds ook niet. Toch is hij constant. Misschien altijd 95% van Lewis' kunnen, maar wel vrij constant 95%. Lewis schommelt tussen 90 en 100%. Theoretisch de snelste, maar ook vaak onverklaarbaar qua fouten. Denk bijvoorbeeld aan zijn slechte starts...

Ik vind Rosberg ook gewoon wat slimmer qua tactiek. Hamilton wilde in Q2 al laten zien dat hij het snelst was. Compleet zinloos, dom zelfs. En dat soort dingen doet hij vaker, onder het mom van "mind games" ofzo, laten zien dat hij de baas is. Nico wacht gewoon op het moment dat het ertoe doet en weet dat p2 genoeg is de komende races.
De eerste races van dit seizoen was Nico oppermachtig. Als Lewis na 2 races nog niet door had dat hij zijn "A-game" moest meebrengen, is hij gewoon dom. Ik gun het Lewis met z'n playboy-houding gewoon niet meer en zeker dit seizoen niet met zijn insinuaties dat het team Nico kampioen wil maken (gesterkt door het gezwets van Sky). Dan is mijn "next best thing" Nico. Volgend seizoen hoop ik op Ricciardo of Verstappen of wellicht een outsides als Bottas of Hülkenberg. Je weet immers maar nooit wie komend seizoen "per ongeluk" het beste chassis bouwt ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Grrrrrene op 04-11-2016 22:40 ]

• nachtnet
YakuzA schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 22:21:
[video]

3 rondes achter de safetycar waarna er pas 3 coureurs aangesloten zijn... gouden :)
Heb nu 10 minuten vol verbazing zitten kijken.. (zou als het goed is deze race ooit live op rtl5 gezien moeten hebben...)

Nu eerst even naar Pauw...

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ik kan me niet anders voorstellen dan dat Pauw heel erg leuk wordt. HUL is een top sympathieke gast, kan NL kletsen en heeft verstand van F1 :P Ben ook heel erg benieuwd wat hij over Max gaat zeggen :)

Nou dat gaat een lang gesprek worden met Nico :(

[ Voor 12% gewijzigd door AzzKickah op 04-11-2016 23:34 ]

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

ja leuk... al 40 minuten verder maar nog geen nico aan het woord. :O

Wear Sunscreen!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Nico gaat er de volgende keer niet meer aanschuiven denk ik....

Te koop....

• nachtnet
:z :z :z :z
misschien dat het laatste kwartiertje nog interessant gaat worden.. (ook al vrees ik voor een aantal domme opmerkingen van de rest van de tafel..)

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

10 minuten maximaal

Te koop....

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:03
Hulkenberg geen force india shirt aan en max wel elke keer als die ergens is

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:34

Moofnor

King of my castle

Ja jongens, het valt toch zwaar dat F1 niet het meest nieuwsoverheersende onderwerp is ter wereld :z

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:47

Destruction

(ex-)Automonteur

Moofnor schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 23:49:
Ja jongens, het valt toch zwaar dat F1 niet het meest nieuwsoverheersende onderwerp is ter wereld :z
Ik vind het persoonlijk ergerlijker dat voetbal dat wel is :/

Dat is dus een sport waar ik echt helemaal niks aan vind.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

• nachtnet
Pauw stipt wel een pijnpunt aan voor exposure naar / van overige media. Gebruik van F1 beeldmateriaal is vreselijk duur en beperkt.. (Klaagt NOS natuurlijk ook over..) Zou voor F1 goed zijn als ondersteunend beeldmateriaal iets eenvoudiger beschikbaar zou komen...

Ik vind het al behoorlijke winst dat zowel VES als HUL nu tijd gekregen heeft in Pauw om F1 bij "pauw" publiek in de kijker te spelen..

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:48
Wel vrij sneu idd dat die beelden zo duur zijn.

Haters everywhere but I don’t really care

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:48
Haha, mooi.
"Bij de volgende drivers meeting ga ik wel eten meenemen, want als Seb gaat praten over Max, dan gaat het wel lang duren" :D

Haters everywhere but I don’t really care

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:39

Hupske

AFCA

Nou kapt elk verhaal lekker af die Pauw. RTL Late Night was beter geweest denk ik :p

[ Voor 5% gewijzigd door Hupske op 05-11-2016 00:00 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:47

Destruction

(ex-)Automonteur

Met beperkte middelen (geen beelden ivm rechten) nog wel een redelijk interview, Hulkenberg die het ook goed doet in het Nederlands, die kan de taal met dit soort interviews nog mooi een beetje oppoetsen :P

Maar inderdaad.. Bij Humberto aan tafel of desnoods bij Peptalk was beter geweest.

[ Voor 17% gewijzigd door Destruction op 05-11-2016 00:03 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

• P.O. Box
  • Niet online
hupske schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 23:59:
Nou kapt elk verhaal lekker af die Pauw. RTL Late Night was beter geweest denk ik :p
als je een half uur lang geslijm en veren in de reet wil horen wel ja... om in de tussentijd 40 wanhopige pogingen van Tan te krijgen waarin hij een emotionele of controversiële uitspraak probeert te ontlokken om de volgende dag een krantenkop te halen... (idd, ik heb het niet zo op dat programma)

• nachtnet
Als ik even kijk op twitter bij latest & zoek op hulkenberg Zie ik toch ontzettend veel positieve reacties op zijn aanwezigheid..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wKzRkDkWXIfhRghoTOVfzV4s/full.png

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CwdCJGrWgAEaGjl.jpg:large

[ Voor 13% gewijzigd door nachtnet op 05-11-2016 00:11 ]

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Bij Tan? Please niet....

Pauw is veel beter al vond ik het dit keer veel minder dan de dedicated uitzending met Max, maar zeker positief voor de Hulk. Sympathieke gozer.

Te koop....

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:39

Hupske

AFCA

Hulk deed het ook zeker goed bij het interview. Lijkt mij ook dat daar niemand commentaar op kan hebben. Ging mij alleen om Pauw die hem niet alle ruimte gaf voor een antwoord of ook helemaal niks deed met zij antwoord en gewoon zijn voorbereide vragen af ging. Weinig affiniteit dus.
Die affiniteit komt bij Tan beter naar voren.

Maar iedereen wilt het anders zien :p bij pauw is het echt een interview, bij Tan is het meer een normaal gesprek :p

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• nachtnet
Destruction schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 00:02:
Met beperkte middelen (geen beelden ivm rechten) nog wel een redelijk interview, Hulkenberg die het ook goed doet in het Nederlands, die kan de taal met dit soort interviews nog mooi een beetje oppoetsen :P

Maar inderdaad.. Bij Humberto aan tafel of desnoods bij Peptalk was beter geweest.
Holland Sport (met Wilfried de Jong) zou misschien nog wel interessant geweest zijn..

latere toevoeging:
College tour met Toto Wolf of Christian Horner of Bernie E. zou ook goede tv kunnen leveren.. of een interview met iemand van het kaliber Coen Verbraak

[ Voor 17% gewijzigd door nachtnet op 05-11-2016 00:30 ]

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:49
Formula one schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 23:48:
Hulkenberg geen force india shirt aan en max wel elke keer als die ergens is
Hangt toch meer af van het contract. Het verhaal gaat echter ook ten ronde dat force india zijn betalingsverplichtingen niet na kan komen, personeel krijgt steeds onregelmatiger uitbetaald.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Lasmibalsingh schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 00:24:
[...]

Hangt toch meer af van het contract. Het verhaal gaat echter ook ten ronde dat force india zijn betalingsverplichtingen niet na kan komen, personeel krijgt steeds onregelmatiger uitbetaald.
Ben benieuwd of die Mexicaanse Telecommagnaat de boel nog gaat overnemen. Daar was ook sprake van toch?

Misschien is het aanblijven van Perez een teken daarvan. Die zal toch niet blijven als het zo rommelt.

Te koop....

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
hupske schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 00:14:Ging mij alleen om Pauw die hem niet alle ruimte gaf voor een antwoord of ook helemaal niks deed met zij antwoord en gewoon zijn voorbereide vragen af ging. Weinig affiniteit dus.
Omdat Pauw zichzelf graag hoort... onderbreekt iedereen. En al helemaal sinds er geen 'vrouwtje' Witteman meer naast zit. Ik walg ervan. Zo erg dat ik dit 'optreden' van de Hulk overgeslagen heb.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

[...]

Wat ook de reden kan zijn is dat de overstap dit niet langer vereist. Je zit dan een beetje tussen twee kampen in en dan werkt dat minder.

Bovendien heeft Verstappen wat Nederlandse sponsoren, dus ik denk dat die wel de eis hebben gesteld dat ie, in ieder geval in Nederland, gewoon in RB shirt moet verschijnen en een Exact/Jumbo pet op. Hulkenberg heeft volgens mij geen grote persoonlijke sponsor, dus dan werkt dat al anders en Force India zit ook niet bepaald te cashen op de Nederlandse markt.

Verder vond ik het interview wel prima, maar het grote probleem is vooral dat ze in dat soort programma's het altijd erg simpel willen houden en dan krijg je er eigenlijk geen leuke vragen/antwoorden uit. Ik bedoel, wat is de reden dat ie nou nu kwam? Eigenlijk niks. Zn overstap is amper behandeld. Het is dat ie zelf nog met wat zaken kwam (zoals afscheid van Button en Massa), maar anders had het interview net zo goed een maand geleden kunnen zijn gehouden. Ik heb ook niet echt een hoge hoed op van Pauw zijn interviewskills.
En dat blind tekenen van de baan, maar ondertussen ook nog allemaal dingen vragen, wie verzint dat 8)7

Ik ben wel blij dat de F1 toch weer wat meer aandacht krijgt in NL en ze ook naar andere coureurs kijken. Vraag me alleen af of Hulk hier uiteindelijk nog wel een goed gevoel aan over houdt. Hij zat er toch wel voor jan met de korte achternaam voor 70% van de uitzending en het interview zelf was ook niet bepaald boeiend.

[ Voor 45% gewijzigd door Martinspire op 05-11-2016 02:38 ]

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Ik dacht op bed even naar de Hulk te kijken, maar mijn lichaam dacht daar anders over. Dus tijdens het gezeur over Wilders ben ik in slaap gevallen.

Na ja, maar lekker via Gemist gekeken. Geen bijzonder interview, dat had ik ook niet verwacht, maar het is duidelijk dat Hülkenberg een toffe vent is.Eigenlijk moet hij een keer op het podium staan in plaats van zo'n Vettel of Hamilton. Wie weet gebeurt dat volgend jaar ook wel als hij bij Renault rijdt. En hij is toch ook een beetje een Nederlander. ;)

Ik heb overigens nog nooit een interview gezien met Stoffel Vandoorne. Ik ben dan ook te laat met deze hobby begonnen. :) Is dat ook zo'n geschikte peer? Podiumkansen?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Interview nog niet gezien, maar ben zoiezo wel beetje fan van The Hulk, vind het echt een ontzettend sympathieke kerel. Hoop dat het hij volgend jaar in the Renault beter doet.

• Grrrrrene
  • Niet online
Het VET-VES-incident in de vorige race laat de media nog niet los (ik ben dan ook erg benieuwd naar de interviews volgende week vrijdag:
http://www.f1today.net/nl...-test-door-max-verstappen

Ik had al wel zoiets verwacht. Hoogstens dat VES wat rustiger aan deed mid-corner, omdat VET er dan toch niet voorbij komt en als hij wat probeert, dit makkelijk te parreren is. Ik bedoel: als je op de apex zit komt degene achter je echt niet zomaar voorbij ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Grrrrrene op 05-11-2016 10:29 ]

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-10 16:34
[...]

Nee je mag geen sponsor shirts meer aan op publieke zenders wegens toren hoge boetes die de npo vara erdoor krijgt, vara werd al op de vingers getikt door interview met max en volle sponsor kleding aan.

bron: http://www.f1today.net/nl...erview-met-max-verstappen en nog vele andere sites :P

[ Voor 11% gewijzigd door devil-strike op 05-11-2016 10:52 ]

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 00:35
P.O. Box schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 00:03:
[...]

als je een half uur lang geslijm en veren in de reet wil horen wel ja... om in de tussentijd 40 wanhopige pogingen van Tan te krijgen waarin hij een emotionele of controversiële uitspraak probeert te ontlokken om de volgende dag een krantenkop te halen... (idd, ik heb het niet zo op dat programma)
Moet je er ook nog te gast zijn op die ene avond dat Borsato er toevallig niet is want anders kom je ook niet aan het woord.

Zag net dit. Helmut Marko gaat er vanuit dat er voorlopig niets meer aan zit te komen wat toptalent betreft.

http://nl.motorsport.com/...ht-toptalent-meer-846811/

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Lekker Ventje schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 10:51:
[...]
Zag net dit. Helmut Marko gaat er vanuit dat er voorlopig niets meer aan zit te komen wat toptalent betreft.

http://nl.motorsport.com/...ht-toptalent-meer-846811/
Mjah, Marko preekt voor eigen parochie, en zo'n enorme staat van dienst heeft ie imho nog niet. Verstappen kwam pas in dec. 2013 bij red bull, en werd half augustes 2014 al bij STR aangekondigd... Als je dat als leidraad neemt, wil het nieuwsbericht vooral zeggen dat er het komende half jaar geen echt toptalent meer zit aan te komen :P ...

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
naitsoezn schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 10:59:
[...]
Verstappen kwam pas in dec. 2013 bij red bull, en werd half augustes 2014 al bij STR aangekondigd...
Verstappen kwam pas bij Red Bull op het moment dat hij het contract voor STR tekende, in de zomer van 2014. Pas enkele weken voor de officiële aankondiging van het F1 contract, reed hij in de Red Bull kleuren.

Hij heeft dus nooit echt in de opleiding (als in; klaarstomen voor een mogelijke F1 carriere) gezeten.

• Grrrrrene
  • Niet online
devil-strike schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 10:50:
[...]

Nee je mag geen sponsor shirts meer aan op publieke zenders wegens toren hoge boetes die de npo vara erdoor krijgt, vara werd al op de vingers getikt door interview met max en volle sponsor kleding aan.

bron: http://www.f1today.net/nl...erview-met-max-verstappen en nog vele andere sites :P
Dat was ook wel echt een trieste reactie van het NRC: Max rijdt nota bene bij Red Bull Racing en zit uiteraard met een petje met de naam van zijn sponsor aan tafel. Als je deze lijn doortrekt mag je zijn teamnaam ook niet teveel noemen en krijgen we straks van die belachelijke interviews waarbij je, vanwege de kosten, ook al geen beelden kunt laten zien van de sport, de coureur niet mag zeggen waar hij voor rijdt, etc...

En dan dat zure gedoe over een sport die hardrijden propageert en slecht is voor het milieu... :Z Je moet zo'n artikel in perspectief zien, vind ik.

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Roamor schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 11:18:
[...]

Verstappen kwam pas bij Red Bull op het moment dat hij het contract voor STR tekende, in de zomer van 2014. Pas enkele weken voor de officiële aankondiging van het F1 contract, reed hij in de Red Bull kleuren.

Hij heeft dus nooit echt in de opleiding (als in; klaarstomen voor een mogelijke F1 carriere) gezeten.
"op de radar" dan.... maar my point exactly ;)

[ Voor 82% gewijzigd door naitsoezn op 05-11-2016 11:21 ]

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-11 17:33

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

YakuzA schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 22:21:
[video]

Jos 3e :)F

Die pitstop van Barrichello/Ferrari :')

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Grrrrrene
  • Niet online
Valt het trouwens meer mensen op dat er al een maand ofzo geen update meer is geweest van Peter Windsor? Meestal heeft hij na een race wel een filmpje waarin hij zijn commentaar geeft, maar de afgelopen races is er radiostilte... Is er iets aan de hand?

• P.O. Box
  • Niet online
devil-strike schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 10:50:
[...]

Wellicht wordt het met Liberty Media iets beter... ik zou zelf als ik hen was ook een zooi beelden verspreiden die gratis te gebruiken zijn door de diverse sites en omroepen... het lijkt mij althans handig om op die manier nieuwe mensen kennis te laten maken met je product. Lijkt me zeer simpel te bewerkstelligen. Daarnaast mogen uiteraard alle betaalde streams en data wel verbeteren. Ik heb de officiele F1 app, betaald, maar ik gebruik hem eigenlijk nooit omdat hij net niet dat weergeeft wat ik wil weten.. (wat ik zelf het meest mis is dat je op een coureur kan klikken en zijn rondetijden tot nu toe (vooral in training) kan zien)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Grrrrrene schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 11:50:
Valt het trouwens meer mensen op dat er al een maand ofzo geen update meer is geweest van Peter Windsor? Meestal heeft hij na een race wel een filmpje waarin hij zijn commentaar geeft, maar de afgelopen races is er radiostilte... Is er iets aan de hand?
Hij is nog steeds actief via Twitter, maar zijn laatste race reacties daar zijn tamelijk... notWindsor?

VET deserved P3: you can't defend by using run-off area...unless the guy behind does likewise (as per Nico on lap 1...luckily for Lewis!)

Daniel was a bit un-Daniel-like when he nerfed VET; SFI again won the Merc customer class; and nice drives by ERI, BUT & PAL.

Testing, one, two ...

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Spotmatic schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 08:48:
Geen bijzonder interview, dat had ik ook niet verwacht, maar het is duidelijk dat Hülkenberg een toffe vent is.Eigenlijk moet hij een keer op het podium staan in plaats van zo'n Vettel of Hamilton. Wie weet gebeurt dat volgend jaar ook wel als hij bij Renault rijdt. En hij is toch ook een beetje een Nederlander. ;)
Ik denk niet dat Renault het gat met de top volgend jaar gedicht krijgt. Vergeet niet dat ze gewoon 0 ontwikkeling hadden toen het einde van Lotus kwam. En dat ze nu nog druk zijn met het opbouwen van het team. Ik verwacht dat het een beetje ala Haas gaat worden volgend jaar, wel in de buurt van punten maar vaak net niet. Jaar erop verwacht ik er pas weer veel van. Wel gaan ze qua performance en downforce volgend jaar vooruit, want die zeepkist van dit jaar wordt gewoon bij het oud vuil gezet.

Er zit dan nu wel geld achter, maar nog niet de mensen en ik denk niet dat ze dat al voor volgend jaar gefixed hebben. Een uitschietertje zie ik ze wel doen, maar ik denk niet dat ze boven Force India gaan finishen. Dat zal alleen gebeuren als daar echt een probleem met salarissen is geweest en ze (ala Lotus dus) niets aan ontwikkeling hebben gedaan de rest van het jaar. De auto is nu snel, maar de rest zit niet stil. Ze hebben eigenlijk weinig ontwikkeling gedaan de rest van het jaar. In het begin reden ze nog wel eens podiums, maar aan het eind is Red Bull ze toch echt voorbij.
Ik heb overigens nog nooit een interview gezien met Stoffel Vandoorne. Ik ben dan ook te laat met deze hobby begonnen. :) Is dat ook zo'n geschikte peer? Podiumkansen?
Stoffel is ook wel een toffe gast. Dat vlaamse accent is wel geinig.

En qua podium hangt het van McLaren en Honda af. Ik verwacht dat ze subtop ala Force India/Williams gaan rijden volgend jaar. Misschien een eerste podium in x jaar, maar ze hebben nog steeds een groot gat met de top. En die top zit ook niet stil. Maar toch een pluim van hoe hard ze dit jaar zijn terug gekomen. Vooral de progressie tijdens het seizoen zelf is noemenswaardig. In de punten finishen was aan het begin nog erg lastig, maar nu doen ze dat toch vrij regelmatig.

[ Voor 10% gewijzigd door Martinspire op 05-11-2016 13:49 ]

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Grrrrrene schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 11:50:
Viel mij ook al op. Keek altijd graag naar zijn filmpjes maar weet ook niet waarom er al een tijd geen nieuwe zijn geplaatst.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:54
Help!!!! schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 13:48:
[...]

Viel mij ook al op. Keek altijd graag naar zijn filmpjes maar weet ook niet waarom er al een tijd geen nieuwe zijn geplaatst.
Ik dacht gelezen te hebben dat hij op persoonlijk vlak problemen heeft en daarom rustiger aan doet.
Volgens mij had zijn vrouw kanker?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Het was wel leuk gister ja, Hulk bij Pauw. Even het circuit tekenen :D

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Excuses als de volgende artikelen al zijn gepost, maar wat mij betreft best interessant. Vooral de 18-jarige nieuwe coureur van Williams. Ben benieuwd. 2 jonge pikkies in de Formule 1 :D.

http://www.nu.nl/formule-...n-formule-1-kalender.html

http://www.nu.nl/formule-...8-als-tweede-coureur.html

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Zonet wel een leuk stukje op RTL7 van Tom Coronel die vertelt over 1999 waarin ie bijna in de F1 terecht kwam bij Arrows, maar de deksel koud op z'n neus kreeg.

Ik vroeg me al die jaren eigenlijk al een beetje af hoe dat was afgelopen, ik herinner me nog dat hij ging testen voor een F1-team maar hoe dat verder allemaal afgelopen was had ik geen idee van, dat hield toen vrij abrupt op allemaal.

Wellicht het terugkijken waard :) RTL GP Retro van 16:55 uur. Was een klein kwartiertje.

• MikeyMan
  • Laatst online: 07:31

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

naitsoezn schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 10:59:
[...]

Mjah, Marko preekt voor eigen parochie, en zo'n enorme staat van dienst heeft ie imho nog niet. Verstappen kwam pas in dec. 2013 bij red bull, en werd half augustes 2014 al bij STR aangekondigd... Als je dat als leidraad neemt, wil het nieuwsbericht vooral zeggen dat er het komende half jaar geen echt toptalent meer zit aan te komen :P ...
Daarnaast vergeet ie de eigen talenten van dit moment. Vooral Richard verschoor is indrukwekkend bezig momenteel.

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

MikeyMan schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 17:10:
[...]

Daarnaast vergeet ie de eigen talenten van dit moment. Vooral Richard verschoor is indrukwekkend bezig momenteel.
Zonder de jongen te kennen, maar ehm.... als ie al in de redbull-schuur racet, dan 'vergeet' ie hem mss niet maar vind ie hem mss niet zo'n groot talent? ;)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

naitsoezn schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 17:24:
[...]
Zonder de jongen te kennen, maar ehm.... als ie al in de redbull-schuur racet, dan 'vergeet' ie hem mss niet maar vind ie hem mss niet zo'n groot talent? ;)
Te jong, veel te jong op dit moment om er iets mee kunnen doen in de Elite klasse 😉

Testing, one, two ...

• MikeyMan
  • Laatst online: 07:31

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

naitsoezn schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 17:24:
[...]

Mwoh, hij rolt wekelijks het hele veld op in de f4. Komt wel goed met die gast ;)

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

@ hierboven: Ik bedoelde niet zijn talent te ontkennen, maar meer de reactie van "dr" marko over dat er momenteel geen toptalent rondrijdt. Dat hij "mss" niet de juiste persoon is om dat toptalent te herkennen ;) . Jullie reacties bevestigen eigenlijk alleen maar m'n punt (al moet nog maar blijken of ie ook tot de f1 komt natuurlijk ;) )

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-11 19:49
Van de week op tv en programma gezien met Gijs van Lennep die met dr marko had gesproken (oud teamgenoten) en dat hij had gevraagd waarom de Nederlanders op het moment zo goed zijn. Hij had hem dus al gezien en gecontracteerd. Hij is dus zeker in de picture bij marko.

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 17:00
tlpeter schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 18:38:
Van de week op tv en programma gezien met Gijs van Lennep die met dr marko had gesproken (oud teamgenoten) en dat hij had gevraagd waarom de Nederlanders op het moment zo goed zijn. Hij had hem dus al gezien en gecontracteerd. Hij is dus zeker in de picture bij marko.
Dat was bij F1 Fans Only inderdaad. Gaat vaak nergens over, maar soms wel leuke anekdotes uit eerste hand van een van de gasten.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 16:49:
Excuses als de volgende artikelen al zijn gepost, maar wat mij betreft best interessant. Vooral de 18-jarige nieuwe coureur van Williams. Ben benieuwd. 2 jonge pikkies in de Formule 1 :D.

http://www.nu.nl/formule-...n-formule-1-kalender.html

http://www.nu.nl/formule-...8-als-tweede-coureur.html
Ik ben heel erg benieuwd naar de nieuwe generatie F1 coureurs. Eigenlijk heb ik het wel een beetje gehad met de Hamiltons, Vettels, Raikonnens, Alonsos etc. Ik ben dan ook heel erg blij dat Button en Massa eindelijk plaats maken voor vers bloed.

De meeste hebben al 1 of meerdere wereldtitels en het echte vuur is er een beetje uit. Als je ziet hoe Max de F1 wakker schudt, dan kan dit alleen maar mooier worden met talenten als Ocon en Vandoorne er bij.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Vandoorne verwacht ik inderdaad wel wat van. Ocon lijkt me echt zo'n nachtkaars die snel uitbrandt. Overrated.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ross Brawn over Max Verstappen _o_
http://www.espn.com/video/clip/_/id/17970745

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Echt, wanneer roepen we Max uit tot nieuwe Schumacher? :P

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 00:35
Laat Max maar gewoon Max blijven. Je bent sowieso erg afhankelijk van de auto die je onder je hol hebt hangen (Alonso) en Schumacher had ook wat minder sportieve trekjes.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:39
DaniëlWW2 schreef op zondag 06 november 2016 @ 11:30:
[...]

Echt, wanneer roepen we Max uit tot nieuwe Schumacher? :P
Wanneer ie alle records uit de boeken heeft gereden? :P

• Blokker_1999
  • Laatst online: 07:32

Blokker_1999

Full steam ahead

Martinspire schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 13:47:
[...]
Ik denk niet dat Renault het gat met de top volgend jaar gedicht krijgt. Vergeet niet dat ze gewoon 0 ontwikkeling hadden toen het einde van Lotus kwam. En dat ze nu nog druk zijn met het opbouwen van het team. Ik verwacht dat het een beetje ala Haas gaat worden volgend jaar, wel in de buurt van punten maar vaak net niet. Jaar erop verwacht ik er pas weer veel van. Wel gaan ze qua performance en downforce volgend jaar vooruit, want die zeepkist van dit jaar wordt gewoon bij het oud vuil gezet.

Er zit dan nu wel geld achter, maar nog niet de mensen en ik denk niet dat ze dat al voor volgend jaar gefixed hebben. Een uitschietertje zie ik ze wel doen, maar ik denk niet dat ze boven Force India gaan finishen. Dat zal alleen gebeuren als daar echt een probleem met salarissen is geweest en ze (ala Lotus dus) niets aan ontwikkeling hebben gedaan de rest van het jaar. De auto is nu snel, maar de rest zit niet stil. Ze hebben eigenlijk weinig ontwikkeling gedaan de rest van het jaar. In het begin reden ze nog wel eens podiums, maar aan het eind is Red Bull ze toch echt voorbij.
Renault zou wel eens kunnen verrassen volgend jaar. De motor is het probleem niet echt (dat bewijst RBR) en als ze slim zijn dan hebben ze, net als Honda destijds, het laatste jaar onder de huidige reglementering snel opgegeven om heel vroeg te beginnen aan de wagen van volgend jaar. Dat terwijl teams zoals een Force India heel het jaar hebben moeten focussen op de huidige wagen omdat ze kans maken op een redelijk goede rangschikking.

En dat is iets dat je telkens bij grote reglementswijzigingen ziet. Sommige teams geven vroeg in het jaar op om te concentreren op de nieuwe regels, andere teams hebben die optie niet omdat ze voor een plaats vechten in de top 5. Voor een team zoals Mercedes of Ferrari maakt het dan weer niet veel uit want die hebben geld genoeg om aan beide ontwerpen volop te werken.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-11 14:50
De motor is wel het probleem, Red Bull verloor .4 seconden in de eerste sector. Daar liggen twee rechte stukken.

Don't trust an atom, they make up everything.

• ANdrode
  • Niet online
Sporedd schreef op zondag 06 november 2016 @ 12:10:
De motor is wel het probleem, Red Bull verloor .4 seconden in de eerste sector. Daar liggen twee rechte stukken.
Red Bull heeft ook de ontwerpfilosofie die voor veel luchtweerstand zorgt (rake). Dat geeft in bepaalde situaties meer downforce dan je met vleugels krijgt. Het geeft ook altijd meer drag.

Dan kan je Horner heten en oreren dat je snelheid mist die met meer PK's er zou kunnen zijn echter verander je daar de physica niet mee, i.e. het is voor een groot deel het ontwerp, niet de motor.

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:49
Blokker_1999 schreef op zondag 06 november 2016 @ 11:48:
[...]

Dat terwijl teams zoals een Force India heel het jaar hebben moeten focussen op de huidige wagen omdat ze kans maken op een redelijk goede rangschikking.
Ik volg Force India zijn ontwikkelingen van de afgelopen jaren wel omdat ik een fan van Jordan was vroeger.

Dit jaar hadden ze in Barcelona een b-spec pakket geïntroduceerd dat het mogelijk maakte om meer uit het chassis te halen. De vooruitgang die je in de loop van het jaar hebt gezien is het begrijpen van de wagen. Ze hebben na Barcelona namelijk bijna geen updates meer op de auto gebracht. Ongeveer hetzelfde geldt voor red bull racing.

Niet toevalligerwijs hebben beide wagens dezelfde filosofie met betrekking tot het afstellen van het chassis met een hoge rake-angle. Dit komt omdat er bij Force India een hoofdontwerper sinds vorig jaar is aangesteld die eerst onder Newey werkte.

[ Voor 14% gewijzigd door Lasmibalsingh op 06-11-2016 12:38 ]

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Pagina: 1 ... 16 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2016 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1