Requiem19 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 22:28:
[...]
Al zo vaak door F1 teams bevestigd: rijstijl van coureurs beinvloedt betrouwbaarheid van een F1 auto niet. Hamilton heeft of bizarre pech, of Nico heeft nog een koffer met Duitse Marken bij een monteur in de schuur gezet. Sailant detail: mechanics van Hamilton en Rosberg zijn dit jaar volledig omgewisseld ;-).
Ik geloof het simpelweg niet. Je manier / moment van schakelen, sturen, gasgeven, etc heeft echt wel invloed op de betrouwbaarheid van je auto. Denk alleen al aan hoe agressief je over kerbstones gaat... Natuurlijk gaat Mercedes niet zeggen dat het allemaal Lewis' eigen schuld is

Verder is Rosberg imo niet kampioen waardig. Zodra Hamilton zn focus heeft en er vol voor gaat, is Nico eigenlijk nergens. Zodra het regent is Nico uberhaupt nergens.
Ik vind Nico ook geen geweldige wereldkampioen, maar dat vond ik van Button destijds ook niet. Toch is hij constant. Misschien altijd 95% van Lewis' kunnen, maar wel vrij constant 95%. Lewis schommelt tussen 90 en 100%. Theoretisch de snelste, maar ook vaak onverklaarbaar qua fouten. Denk bijvoorbeeld aan zijn slechte starts...
Ik vind Rosberg ook gewoon wat slimmer qua tactiek. Hamilton wilde in Q2 al laten zien dat hij het snelst was. Compleet zinloos, dom zelfs. En dat soort dingen doet hij vaker, onder het mom van "mind games" ofzo, laten zien dat hij de baas is. Nico wacht gewoon op het moment dat het ertoe doet en weet dat p2 genoeg is de komende races.
Zn enige skill is dat hij Hamilton in slaap gesust heeft waardoor LH dacht dat hij er zonder zn A-game ook nog zou komen. Funny thing, dat was hem ook gelukt als zn bolide heel was gebleven.
De eerste races van dit seizoen was Nico oppermachtig. Als Lewis na 2 races nog niet door had dat hij zijn "A-game" moest meebrengen, is hij gewoon dom. Ik gun het Lewis met z'n playboy-houding gewoon niet meer en zeker dit seizoen niet met zijn insinuaties dat het team Nico kampioen wil maken (gesterkt door het gezwets van Sky). Dan is mijn "next best thing" Nico. Volgend seizoen hoop ik op Ricciardo of Verstappen of wellicht een outsides als Bottas of Hülkenberg. Je weet immers maar nooit wie komend seizoen "per ongeluk" het beste chassis bouwt
[
Voor 7% gewijzigd door
Grrrrrene op 04-11-2016 22:40
]