[F1] Seizoen 2016 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 47 Laatste
Acties:
  • 280.542 views

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-11 12:35

Martinspire

Awesomeness

Blokker_1999 schreef op zondag 06 november 2016 @ 11:48:
[...]

Renault zou wel eens kunnen verrassen volgend jaar. De motor is het probleem niet echt (dat bewijst RBR) en als ze slim zijn dan hebben ze, net als Honda destijds, het laatste jaar onder de huidige reglementering snel opgegeven om heel vroeg te beginnen aan de wagen van volgend jaar. Dat terwijl teams zoals een Force India heel het jaar hebben moeten focussen op de huidige wagen omdat ze kans maken op een redelijk goede rangschikking.

En dat is iets dat je telkens bij grote reglementswijzigingen ziet. Sommige teams geven vroeg in het jaar op om te concentreren op de nieuwe regels, andere teams hebben die optie niet omdat ze voor een plaats vechten in de top 5. Voor een team zoals Mercedes of Ferrari maakt het dan weer niet veel uit want die hebben geld genoeg om aan beide ontwerpen volop te werken.
De motor is wel degelijk nog een probleem. Dat ze meer rake rijden en meer op downforce richten komt JUIST door de motor. Gebrek aan topsnelheid zien we op elke baan en dus moeten ze tijd winnen in de bochten om dat weer goed te maken. De Renault staat minder op downforce gericht, dus staat ie vrij constant aan de achterkant van het deelnemersveld. Toen het nog Lotus was, maakte hun chassis minder uit juist omdat die motor beter was.

Ik denk ook mede daarom dat ze volgend jaar nóg een transitie-jaar nodig hebben. Ze zitten nu op ongeveer 500 medewerkers en ze willen naar de 800 toe. En eer al die nieuwe medewerkers ook ingewerkt zijn en wat hebben bijgedragen aan de auto, ben je zo weer een jaar verder.

De verwachting is wel dat Renault stappen gaat maken op motorgebied, maar ik denk dat voorlopig RBR daar meer profijt van heeft, net als Toro Rosso. Die laatste onderstreept mijn punt ook nog eens: mindere motor, maar heftige focus op downforce resulteert in toch geen schandalige resultaten. En Williams is eigenlijk het nieuwe Lotus. Goede motor, draak van een chassis, maar dat valt minder op omdat ze de rest toch nog net wat beter voor elkaar hebben dan een Manor of Haas.

Verder moeten we niet vergeten dat ja de reglementen veranderen, maar het is vooral voor het hele deelnemersveld gelijk. Ik denk niet dat er grote onderlinge sprongen gemaakt worden. De banden, de vleugels en de lengte is toch iets wat alle teams wel gaan aanpassen. Dus daar maakt niemand veel verschil. Alleen de rondetijden gaan omlaag. Wat wel verschil maakt, is dat motoren weer meer ontwikkeling krijgen gedurende het seizoen, maar Mercedes ligt nog zo ver voor dat ook dat niet al in Australië goed gemaakt gaat worden. Sterker, ik verwacht eerder wat uitvallers omdat het allemaal nog niet goed getest is.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat moet er voor uitval gaan zorgen dan? De techniek verandert amper. De Aero zal best wel op z'n plek blijven zitten.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

MikeyMan schreef op zondag 06 november 2016 @ 13:10:
Wat moet er voor uitval gaan zorgen dan? De techniek verandert amper. De Aero zal best wel op z'n plek blijven zitten.
Doordat er meer ontwikkeling mag zijn, zal er ook wel wat stuk gaan omdat ze toch wat minder testkilometers mogen maken. Sommige motoren zullen nu eindelijk helemaal op de schop gaan en dat gaat geheid voor problemen zorgen. Mercedes hoeft waarschijnlijk minder te veranderen, maar er gaan er geen 22 aan de finish komen in Melbourne

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

De motorblokken testen ze wel uitvoerig op de testbank. Daarnaast; ze moeten hoe dan ook vijf/zes races meegaan. Kans op motorpech lijkt me klein in de eerste race.
En die ontwikkeling zal daarmee ook beperkt worden, aangezien ze max 4 motoren mogen gebruiken.

[ Voor 23% gewijzigd door MikeyMan op 06-11-2016 14:09 ]

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Geloof ik nog niet gepost hier: De organisatie van de race in Baku wil graag de naam van de GP volgend jaar veranderen in de Azerbaijan Grand Prix. Zitten nog wel wat haken en ogen aan aangezien een naamsverandering (schijnbaar) veel voeten in de aarde heeft en de race als een nieuw evenement wordt gezien, ook al verandert alleen de naam. De track layout blijft - imho helaas vanwege de rechte stukken - hetzelfde.

Bron: Baku City Circuit: 2017 Formula 1 season in Baku

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Races als Baku zouden met de regelwijzigingen van volgend jaar wel eens nog dodelijk saaier kunnen worden dan ze al waren....
Minder topsnelheid, en door de langzame stukken kan iedereen hard genoeg om het inhalen schier onmogelijk te maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Ome Ernst op 06-11-2016 15:12 ]

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 04-11 21:03
Komen de f1 auto's van 2017 wel door die krappe bochten ?

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:03
Ik denk dat volgend jaar RBR en STR wel eens zeer snel kunnen zijn, als in RBR in strijd om de 1e plek en STR mee doen voor de 3e. Een jaar met vooral meer grip, waar deze teams toch al erg goed in zijn. Ben ook benieuwd wat er nog voor aanpassingen komen. Of bijv ook Renault of Ferrari de turbo van Mercedes kopiëren, dat wat dit jaar zéér duidelijk een voorsprong gaf op dat vlak. Ik denk dat Ferrari volgend jaar niet om de 2e plek gaat strijden maar om de 3e plek en deze zie ik ze ook niet gelijk winnen, Ferrari heeft mij dit jaar op gebied van grip niet kunnen overtuigen.

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:38
Formula one schreef op zondag 06 november 2016 @ 18:11:
Smalste punt in baku is 8m breed.. Moet wel lukken denk ik..

disclaimer: Niet gechecked..

7.6m of 4 huidige wagens naast elkaar ..

[ Voor 8% gewijzigd door nachtnet op 06-11-2016 18:45 ]

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Hij bedoelt denk ik de drijcirkel in de hairpins ;)

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Formula one schreef op zondag 06 november 2016 @ 18:11:
De draaicirkel blijft hetzelfde. Dus zolang ze in Monaco kunnen rijden moet dat geen probleem zijn.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Requiem19
  • Nu online
YakuzA schreef op zondag 06 november 2016 @ 18:56:
[...]

De draaicirkel blijft hetzelfde. Dus zolang ze in Monaco kunnen rijden moet dat geen probleem zijn.
Aantal teams, waaronder RB, schijnt in 2017 voor een langere wielbasis te gaan. Dit gaat ten koste van de draaicirkel in principe. Uiteraard zullen ze wel ervoor zorgen dat alle bochten gehaald kunnen worden.

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

En anders is er met toe- en uitspoor nog wel het een en ander te regelen. Dat ze die bochten halen maak ik me niet zo veel zorgen over. Tenslotte zitten er in Monaco ook een paar krappe bochtjes.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Requiem19 schreef op zondag 06 november 2016 @ 19:00:
[...]

Aantal teams, waaronder RB, schijnt in 2017 voor een langere wielbasis te gaan. Dit gaat ten koste van de draaicirkel in principe. Uiteraard zullen ze wel ervoor zorgen dat alle bochten gehaald kunnen worden.
En de auto's zijn al zo gegroeid de laatste jaren; hier een (2012?) RB vs een 2003 Minardi:
Afbeeldingslocatie: http://static.autojunk.nl/pictures/2015/0629/053209/image_01.jpg

Komt natuurlijk oa door de grotere brandstoftank etc, maar opvallend is het wel.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:03
Volgens mij is dat de 2012 STR waar Verstappen mee heeft gereden op Adria in 2014.

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:48
Roamor schreef op zondag 06 november 2016 @ 19:47:
[...]

En de auto's zijn al zo gegroeid de laatste jaren; hier een (2012?) RB vs een 2003 Minardi:
[afbeelding]

Komt natuurlijk oa door de grotere brandstoftank etc, maar opvallend is het wel.
Scheelt qua lengte maar een halve meter, en breedte is gelijk.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Zo lang Max eens een keertje Monaco uitrijd vind ik alles best. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Requiem19
  • Nu online
Misschien leuk om de 2017 regels weer even visueel op een rij te zetten:

(bron http://www.f1fanatic.co.u...ompare-f1-cars-2016-2017/)

Tot 1998 hadden we F1 auto's die 2000 mm (2 meter) breed waren. Vanaf dat jaar is de maximale breedte teruggebracht naar 1800mm. Dit is de F1 auto zoals wij die kennen vanaf 1998.

Afbeeldingslocatie: http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2016/05/2016-top.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2016/05/2017-top.gif
Afbeeldingslocatie: https://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2016/05/2016-2017-front.gif

[ Voor 7% gewijzigd door Requiem19 op 06-11-2016 21:12 ]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Sporedd schreef op zondag 06 november 2016 @ 12:10:
De motor is wel het probleem, Red Bull verloor .4 seconden in de eerste sector. Daar liggen twee rechte stukken.
Leg een Mercedes-motor in een RBR (past niet zomaar, maar je snapt het principe) en hij verliest het nog van een Mercedes ;) RBR heeft meer drag dan een Mercedes, dat is gewoon de design-filosofie. Mijns inziens is het ook helemaal geen verkeerde strategie. Wat ze verliezen op de rechte stukken maken ze goed met harder kunnen remmen, harder de bocht in/uit, etc... Je ziet dat vooral Max kan verdedigen door alle KERS energie voor het rechte stuk te bewaren en een goede exit het rechte stuk op de pakken en vervolgens laat in de ankers te gaan.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Formula one
Hoe zit het met als ze een f1 auto maken mogen ze de auto ook testen op een circuit of mag dat niet

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Formula one schreef op zondag 06 november 2016 @ 21:28:
Hoe zit het met als ze een f1 auto maken mogen ze de auto ook testen op een circuit of mag dat niet
Wat ik veel interessanter vind is de vraag of, wanneer ze een fantasie wagen bouwen, ze die dan mogen testen. Ze zouden natuurlijk op basis van een F1 ontwerp toevallig een bijna gelijke auto kunnen bouwen met verlichting en kentekenplaat houders en die als prototype straat auto op de nurburgring ongelimmiteerd gaan testen. Dat dat ding dan nooit echt in productie komt is een andere discussie.

alles kan off-topic

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-11 17:19
Maar wat test je dan precies? Aero kun je niet testen als er verlichting etc. op geplaatst wordt aangezien dat alles verstoort.

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-10 18:37

ATS

TheBrut3 schreef op zondag 06 november 2016 @ 18:23:
Ik denk dat volgend jaar RBR en STR wel eens zeer snel kunnen zijn, als in RBR in strijd om de 1e plek en STR mee doen voor de 3e. Een jaar met vooral meer grip, waar deze teams toch al erg goed in zijn. Ben ook benieuwd wat er nog voor aanpassingen komen. Of bijv ook Renault of Ferrari de turbo van Mercedes kopiëren, dat wat dit jaar zéér duidelijk een voorsprong gaf op dat vlak. Ik denk dat Ferrari volgend jaar niet om de 2e plek gaat strijden maar om de 3e plek en deze zie ik ze ook niet gelijk winnen, Ferrari heeft mij dit jaar op gebied van grip niet kunnen overtuigen.
Ik denk dat je je niet rijk moet rekenen... Juist die grip was al het sterke punt van RBR, en in feite krijgen de andere teams die nu cadeau. Het voordeel van nóg veel meer grip lijkt me beperkt. Het verschil tussen de teams wordt op dit vlak dan dus kleiner.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Requiem19
  • Nu online
Bij elke regelwijziging wordt het gat tussen teams groter doorgaans.

Reden is dat nieuwe regels de auto geheel veranderen. Er komen nieuwe mogelijkheden qua ontwikkeling, interpretatie van regels.

Bekend voorbeeld is 2009, toen slechts een aantal teams met een dubbele diffuser aan de start stond, doordat zij de regels iets beter geinterpreteerd hadden.

Bij stabiele regels kruipen de teams altijd naar elkaar toe, zoals RB dat nu echt veeellll dichterbij Mercedes is gekomen.

Volgend jaar zou RB of Ferrari zomaar Mercedes voorbij kunnen zijn. Of wellicht een onverwacht ander team dat opeens een briljant aero trucje gevonden heeft waar niemand aan gedacht heeft.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Enige wat je kunt hopen is dat de achterliggende teams per ongeluk een mooie vinding doen.

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-11 22:41
MikeyMan schreef op maandag 07 november 2016 @ 08:53:
Enige wat je kunt hopen is dat de achterliggende teams per ongeluk een mooie vinding doen.
Nouja per ongeluk klinkt ook wel een beetje denigrerend. Je moet niet vergeten dat zelfs bij de achterhoede teams er geen koekenbakkers rondlopen en dat de kans inderdaad best aanwezig is dat iemand bij een achterhoede team een mooie vinding doet. De vraag is alleen hoe groot die vinding is/ hoeveel invloed die heeft en hoe lang ze daar eventueel voordeel van hebben als er het hele jaar door ontwikkeld mag worden.

Hierbij zeg ik niet dat ik verwacht dat bijvoorbeeld een Manor of een Sauber nu zomaar vooraan gaan rijden, daar heb je een heel hand vol aan mooie vindingen voor nodig...

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nouja, per ongeluk in de zin dat de grote jongens dat niet opgepakt hebben.

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-11 15:59
Een Eureka momentje?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11 10:32

Arfman

Drome!

Ik geloof dat ooit Marussia of Caterham (toch echt achterhoede) iets slims met hun achtervleugel hadden gedaan. Topteams kopieerden dit en verfijnden dit omdat ze gewoon meer mensen aan het werk hebben om dit uit te werken.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Grrrrrene
  • Niet online
Een groot budget garandeert inderdaad niet dat je een goede auto ontwikkelt. Dat hebben we van Toyota's F1-avontuur wel geleerd toch? ;) Maar volgend jaar worden de kaarten redelijk opnieuw geschud. Mercedes heeft een groot en goed team, maar dat geldt voor meer teams en ik denk dat de verschillen vooral gemaakt gaan worden door toevallige ingevingen van individuen en niet zozeer doordat team X meer te besteden had dan team Y.

Wat wel voor Renault spreekt is dat ze waarschijnlijk al aan het begin van dit seizoen wisten dat het loonde om voor 2017 te gaan ontwikkelen en 2016 te aanvaarden als verlies. Het chassisontwerp voor 2016 mag grotendeels in de prullenbak vanwege de gewijzigde regels voor 2017, dus de ontwikkelingen voor dit seizoen zouden ze dan ook maar deels kunnen gebruiken in 2017. Dat rendeert niet, zeker niet omdat er toch al geen eer te behalen viel aan de auto waar in 2015 ook nauwelijks aan ontwikkeld was.

Ik ben erg benieuwd naar de eerste wintertests op (blijkbaar?) 27 februari 2017 :)

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-11 22:41
Grrrrrene schreef op maandag 07 november 2016 @ 12:27:
Een groot budget garandeert inderdaad niet dat je een goede auto ontwikkelt. Dat hebben we van Toyota's F1-avontuur wel geleerd toch? ;) Maar volgend jaar worden de kaarten redelijk opnieuw geschud. Mercedes heeft een groot en goed team, maar dat geldt voor meer teams en ik denk dat de verschillen vooral gemaakt gaan worden door toevallige ingevingen van individuen en niet zozeer doordat team X meer te besteden had dan team Y.
Absoluut waar, maar hoe groter het team, hoe groter de kans op een eurekamomentje van één van de individuen (Dan bedoel ik gelijke kans per individu maar grotere aantallen individuen dus grotere kans over alle individuen samen)

Ik kijk vooral uit naar 26 maart, dan gaat het er pas echt om spannen :o en natuurlijk de presentatie van de auto's, ben benieuwd hoe ze er echt uit gaan zien

[ Voor 9% gewijzigd door frankyboy707 op 07-11-2016 13:13 ]

• nachtnet
even vast wat voor de build-up naar de laatste 2 races..

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cwp1PUEWgAAEyF-.jpg:large

* nachtnet gaat er vanuit dat ROS hier kan en gaat winnen.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cwpyl_zXUAAPdve.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CwrOfbAXEAEaqAe.jpg:large

RedBull heeft trouwens weer een flink rijtje vacatures.. http://www.redbullracing.com/careerslisting

Seizoen is bijna voorbij.. Wie krijgt(koopt) de laatste vrije stoeltjes?
Force India & Renault zouden mogelijk komende week nieuws kunnen hebben..
Haas, Manor & Sauber verwacht ik pas nieuws van na de GP Abu Dhabi..

MERCEDESLewis HamintonNico Rosberg
FERRARISebastian VettelKimi Raikkonen
REDBULDaniel RicciardoMax Verstappen
WILLIAMSValtteri BottasLance Stroll
FORCE INDIASergio PerezTBA
TORO ROSSOCarlos Sainz jr.Daniil Kvyat
MCLARENFernando AlonsoStoffel Vandoorne
HAASRomain GrosjeanTBA
RENAULTNico HulkenbergTBA
SAUBERTBA $$TBA $$
MANORTBA $$TBA $$

• iTeV
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Imo mag Hamilton de brazilian GP winnen. Is de spanning nog groter tijdens de Abu Dabi GP :D

[ Voor 3% gewijzigd door iTeV op 07-11-2016 13:37 ]

Are you a one or a zero

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-11 17:49
Nice! Leuk overzicht.

Wat ben ik trouwens blij dat die dubbele punten in Abu Dhabi niet meer gelden zeg. Wat een slechte regel was dat; zelfs nog slechter dan het DRS systeem.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bij verschillende staat een closing date van 7 augustus, beetje jammer.

• nachtnet
MikeyMan schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:42:
[...]

Bij verschillende staat een closing date van 7 augustus, beetje jammer.
Ik zie alleen vacatures met sluitingsdatum november 2016.. ( misschien dat een half uurtje geleden er nog augustus bij gestaan heeft..

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Inderdaad inmiddels aangepast :D

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-10 07:36

PauseBreak

derp!

RonaldMcDonald schreef op zondag 06 november 2016 @ 23:45:
Maar wat test je dan precies? Aero kun je niet testen als er verlichting etc. op geplaatst wordt aangezien dat alles verstoort.
Dat klopt, maar je kunt wel CFD en windtunnel correlatie en opschaling valideren en daar voordeel uit halen. Theoretisch gezien dan.

Nee, merp!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:40

sjaool

Every life should have 9 cats

Mateschitz laat ook eens van zich horen.

Originele bron voor de mensen die het Spaans machtig zijn.

"When you grow up your heart dies"

• nachtnet

Zouden onze kinderen over 30 jaar ook naar deze video's van VES kijken en denken.. Wat een broekie..

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Y5wP6pwQ4yI]

[ Voor 20% gewijzigd door nachtnet op 07-11-2016 18:57 ]

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:55

AzzKickah

06-CENSORED

Eerder dit jaar opgenomen, ik had het zelf nog niet eerder gezien. Wel geinig itempje met wat minder standaard vragen :)

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:33

Pierre

Van nature lui!

Is dat niet voor het jeugdjournaal of zo

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Bensimpel

Positieve meneer

Pierre schreef op maandag 07 november 2016 @ 19:08:
Is dat niet voor het jeugdjournaal of zo
Klopt, was een item in het jeugdjournaal ;)

😆 - Denk ook eens om ;)

• Jasphur
AzzKickah schreef op maandag 07 november 2016 @ 17:52:
[video]

Eerder dit jaar opgenomen, ik had het zelf nog niet eerder gezien. Wel geinig itempje met wat minder standaard vragen :)
Bang voor spinnen! Hij is dus toch gewoon een mens :D

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Jasphur schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 08:38:
[...]

Bang voor spinnen! Hij is dus toch gewoon een mens :D
Rumours go that he is afraid of spiders, all we know he is called Max...
:+

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:10

Destruction

(ex-)Automonteur

ralph075 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:00:
[...]

Rumours go that he is afraid of spiders, all we know he is called Max...
Some say that he's hard to overtake, and that he'll pass other drivers where they least expect it. He seems to be afraid of spiders. Ferrari would say that he's the most annoying driver.... in the world. Al we know is that he's called Max.

Zoiets dan, om in de stijl van JC/TG te blijven :P En nu ik daar dan over nadenk, zonde dat het niet gaat gebeuren dat Max bij TG langs komt, had dat gesprekje met JC wel willen zien...

[ Voor 26% gewijzigd door Destruction op 08-11-2016 10:18 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Bensimpel schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 03:22:
[...]

Klopt, was een item in het jeugdjournaal ;)
mmmm toch vaker kijken met zulke verslaggevers <3

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11 10:32

Arfman

Drome!

Destruction schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:12:
Zoiets dan, om in de stijl van JC/TG te blijven :P En nu ik daar dan over nadenk, zonde dat het niet gaat gebeuren dat Max bij TG langs komt, had dat gesprekje met JC wel willen zien...
Misschien komt hij wel bij de opvolger van Top Gear langs, dat zou wel mooi zijn.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-11 17:57

Bestla

Kvinne

Arfman schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:50:
[...]

Misschien komt hij wel bij de opvolger van Top Gear langs, dat zou wel mooi zijn.
Ik weet niet of ze in de nieuwe opzet bij Amazon ook zoiets als de rit in de reasonable prized car gaan doen.

Verder ontopic.
Even hierboven staan tekeningen van de 2016 en 2017 auto. Daar zit niet zoveel verschil in. Ik dacht te menen dat de vorm meer een wigvorm zouden aannemen. Ik zie dat niet echt terug in die 2017 tekening. Of ik moet een 3D model vergelijken met een 2016 model.
Al zie ik op internet dat het achteraanzicht aanzienlijk veel op de jaren 70 modellen gaat lijken. Vette achterbanden, brede lage spoiler. d:)b
Ik keek toen ook al alle races. Remember de 6 wheel Tyrell?

[ Voor 14% gewijzigd door Bestla op 08-11-2016 11:23 ]

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-10 16:19
Zeker, al vond ik de Williams FW08-6W een stuk vetter om te zien :9

Die heb ik hier dan ook als schaalmodel staan :)

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-11 15:54
aangezien het brasil topic nog niet geopend is, hier alvast de track guide van aankomend weekend
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Z18-IW4J7wU]

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-10 10:30

Beaves

Usque ad Finem

Op motorsport.com (uitstekende site btw) staan een aantal foto's en filmpjes:
[YouTube: https://youtu.be/uBWnDiw5FU4]

Afbeeldingslocatie: http://cdn-4.motorsport.com/static/img/mgl/9400000/9410000/9413000/9413800/9413844/s8/f1-giorgio-piola-technical-analysis-2016-2017-aero-regulations-top-view.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn-5.motorsport.com/static/img/mgl/9400000/9410000/9413000/9413800/9413835/s8/f1-giorgio-piola-technical-analysis-2016-2017-aero-regulations-rear-view.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn-2.motorsport.com/images/mgl/Y9vEEz86/s8/f1-giorgio-piola-technical-analysis-2016-2017-aero-regulations-front-view.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Beaves op 08-11-2016 12:28 ]

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-10 12:37
Misschien een stomme vraag, maar hoe herkennen coureurs hun voorligger? Wat ik zo 1 2 3 zie, staan er geen nummers of markeringen op de wagen die van achter zichtbaar zijn?!

Enige wat zichtbaar is, is de camera bovenop, maar die zie je door de achterspoiler niet als je erachter rijdt.

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Die herkennen ze lang niet altijd, want je hoort vaak genoeg coureurs alleen de constructeur roepen - zoals Vettel die in Japan "een Mercedes" raakte en ik dacht ook dat Alonso in México zei door een Torro Rosso van de baan te zijn gedrukt, niet wetende dat het Sainz was. Later in de race heb je natuurlijk communicatie met de pitmuur waardoor men weet wie er voor en achter liggen :)

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Beaves schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 12:27:
Op motorsport.com (uitstekende site btw) staan een aantal foto's en filmpjes:
[video]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Misschien rare opmerking: maar ze zien straks toch niks meer in hun achteruitkijkspiegels?

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ze kunnen checken of de DRS het doet :+

Ik neem aan dat er regels zijn voor de hoeveelheid zicht met de spiegels en dat deze dus niet nutteloos zullen zijn.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Martinspire schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:30:
[...]

Misschien rare opmerking: maar ze zien straks toch niks meer in hun achteruitkijkspiegels?
Ik neem aan dat de tekenaar niet dit soort praktische issues bij zijn mockup heeft meegenomen.

In de echte autos van 2017 zullen ze dit ongetwijfeld meenemen en de spiegels verder opzij of omhoog of omlaag doen.

PSN

• Adlermann
YakuzA schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:38:
[...]

Ik neem aan dat de tekenaar niet dit soort praktische issues bij zijn mockup heeft meegenomen.

In de echte autos van 2017 zullen ze dit ongetwijfeld meenemen en de spiegels verder opzij of omhoog of omlaag doen.
Nou ja, kijk maar eens naar de autos van 2004.

Daar was het niet veel anders met de spiegels hoor :)

Afbeeldingslocatie: http://i3.mirror.co.uk/incoming/article673564.ece/ALTERNATES/s615/Michael%20Schumacher%20of%20Ferrari%20Formula%20One%20Team%20in%20action%20during%20practice%20for%20the%202004%20Australian%20Grand%20Prix

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:48
Adlermann schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:44:
[...]

[afbeelding]
hier steken de spiegels volgens bij duidelijk verder uit dan de achtervleugel.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:02
Lekker dik die auto's van volgend jaar. Persoonlijk vind ik de Ferrari uit 2002/2004 het mooist (ook omdat dat de succesvolste jaren van Schumacher waren) en het lijkt er op dat de auto's van volgend jaar weer gaan lijken op de auto's uit die jaren.

Nu alleen nog weer overstappen op de V10 motoren :)

• Adlermann
Snowhite0901 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:47:
[...]

hier steken de spiegels volgens bij duidelijk verder uit dan de achtervleugel.
Kijk maar eens goed, die dingen die uitsteken zijn geen spiegels

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Adlermann schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:44:
[...]

[afbeelding]
Als je even een foto recht van voren zoekt, dan zie je dat ze in 2004 inderdaad de spiegels zo laag zitten dat ze onder de achtervleugel door kijken.
Plus dat ze een stuk verder naar buiten zitten op de 2004 auto.

PSN

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Hier een duidelijkere foto: (Barrichello Hongarije 2004)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GqP9PkFbUcSBeduoFrj82VgU/full.jpg
(klik voor nog groter)

Dingetjes met Vodafone logo zijn dus de spiegels (vrij duidelijk hier :P)
Het zal simpelweg niet meegekomen zijn in de mock-up.
Gh0stw4lk3r schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 12:24:
aangezien het brasil topic nog niet geopend is, hier alvast de track guide van aankomend weekend
[video]
En op F1.com staat ook de Brazilian GP Guide met wat achtergrond en feitjes. :)

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Wat ik me afvraag is of DRS nog net zoveel winst biedt als nu met de 2017 bolides. Dit omdat de achtervleugel 'platter' lijkt dan nu het geval is.

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

De achtervleugel wordt ook breder, en ik geloof de totale downforce van de achtervleugel daarom ook. In dat geval zou DRS juist effectiever worden, want meer downforce is per definitie meer drag (bij gelijke aerodynamische efficiëntie) en dus meer drag die je kunt reduceren met het systeem.

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Migrator schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 15:31:
De achtervleugel wordt ook breder, en ik geloof de totale downforce van de achtervleugel daarom ook. In dat geval zou DRS juist effectiever worden, want meer downforce is per definitie meer drag (bij gelijke aerodynamische efficiëntie) en dus meer drag die je kunt reduceren met het systeem.
Dat is ook zo, echter vraag ik me af of het verschil ook te zin is in de oppervlakte van de vleugel. Aangezien die van 2016 hoger is(minder plat), kan het zijn dat de oppervlakte ongeveer gelijk blijft...

• ATS

ATS

Weersverwachting voor São Paulo: vrij-zo 70-80% kans op regen:
De vraag lijkt niet óf het gaat regenen tijdens het raceweekend, maar vooral wanneer en hoe vaak.
Ga er maar voor zitten van het weekend! De titelrace kan nog spannend gaan worden, want Rosberg is niet de sterkste in de regen...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:49
Zijn er mensen met ervaring m.b.t. de Formule 1 in Abu Dhabi? Vandaag te horen gekregen dat ik tickets heb! *O*

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:02
Een regenrace is altijd leuk natuurlijk. Alleen is het tegenwoordig in de F1 vaak al te nat om te rijden waardoor er of niet gereden wordt of idioot lang achter een safety car gereden wordt, als ze dan eenmaal wel weer zelfstandig mogen rijden duikt men vaak al snel weer naar binnen voor slicks omdat het daar dan inmiddels droog genoeg voor is.

Kortom, ik sta nog niet te springen van enthousiasme op een zeiknat weekend want ik zie nog geen ouderwetse gave regenrace voor mij -O-

Afgezien daarvan ben ik wel heel benieuwd wat Max in die Red Bull kan laten zien als het nat is

• ATS

ATS

B-Real schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 16:13:
Een regenrace is altijd leuk natuurlijk. Alleen is het tegenwoordig in de F1 vaak al te nat om te rijden waardoor er of niet gereden wordt of idioot lang achter een safety car gereden wordt, als ze dan eenmaal wel weer zelfstandig mogen rijden duikt men vaak al snel weer naar binnen voor slicks omdat het daar dan inmiddels droog genoeg voor is.

Kortom, ik sta nog niet te springen van enthousiasme op een zeiknat weekend want ik zie nog geen ouderwetse gave regenrace voor mij -O-
Dat is waar, en een kwalificatie in de regen is mij iets te veel een loterij.
Afgezien daarvan ben ik wel heel benieuwd wat Max in die Red Bull kan laten zien als het nat is
Daar hebben we in Silverstone een voorproefje van gehad (en in Monaco, totdat hij de vangrail in ging).

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:49
Retro look, een 1985 F1 auto maar dan in het kleurenschema van de huidige teams
Afbeeldingslocatie: https://mir-s3-cdn-cf.behance.net/project_modules/1400/6a3f1844416369.5811f9439d3f2.jpg
Alle teams zijn hier terug te vinden.
https://www.behance.net/g...69/F1-1980s-Reverse-Retro

• Grrrrrene
  • Niet online
B-Real schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 16:13:

Het leukst is een race die nat _wordt_. Ja, wederom een loterij, zeker op lange circuits als Spa, maar er is wel veel actie zo. Wat je zegt over de afwezigheid van echte regenraces tegenwoordig is ook wat ik me bedacht toen ik deze post een eind terug zag langskomen. Zulke races kunnen niet meer lijkt het wel, erg jammer.

• nachtnet

• Formula one
Futuristisch F1-ontwerp 2030 – Manor & Sauber

http://nl.motorsport.com/...r-2030-fantasie-ontwerp-4

• AzzKickah
  • Laatst online: 23:55

AzzKickah

06-CENSORED

Futuristisch?

:')

Wel bedankt voor het delen hoor, altijd geinig om zoiets te zien ;)

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Formula one schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 19:32:
Futuristisch F1-ontwerp 2030 – Manor & Sauber

Afbeeldingslocatie: https://www.seti.soton.ac.uk/static/uploads/Sam%20Mkavzdpzj5kwnj6oatmg5.png
ftfy :Y)

[ Voor 25% gewijzigd door max op 08-11-2016 19:55 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Grrrrrene
  • Niet online
Fucked that up for you? :P

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Nope, is precies zoals het moet zijn, dat kruisje.

:P

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Grrrrrene
  • Niet online
OK, dan ontgaat de humor me :P

Ik vond het RBR-ontwerp met een gesloten cockpit ook wel gaaf eigenlijk. Veel liever zoiets dan een halo, maar ik vrees dat ik die strijd (voor zover ik die voer :+) ga verliezen...

• not_a_robot
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-11 23:36

not_a_robot

stiekem wel een robot

Nu we toch aan het praten zijn over toekomstige wagens :) (2017 renault moet het worden)
f1 WIP
(work in progress (en de voorvleugel is nog niet definitief))
Weet er iemand wat de max lengte van volgend jaar wordt?

[ Voor 10% gewijzigd door not_a_robot op 08-11-2016 20:30 ]

hier is ruimte voor schaamteloze zelf promotie

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Wel erg grijs en die flat spots op de banden!... :+

[ Voor 46% gewijzigd door Fietsbel op 08-11-2016 20:24 ]

39

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik hoop dat de achtervleugel ook nog niet definitief is :+

• not_a_robot
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-11 23:36

not_a_robot

stiekem wel een robot

Fietsbel schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 20:24:
Wel erg grijs en die flat spots op de banden!... :+
f1 2017 2
Beter zo? :+
Lewis rijd dus volgend jaar bij Renault! >:)

hier is ruimte voor schaamteloze zelf promotie

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-11 19:55

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ik wilde jullie deze niet onthouden :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YqDMsNxNQIm9vrc1GltqsFXi/full.jpg

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• nachtnet
of deze :+ #f1backtoschool

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cwh_jEJXgAAyff8.jpg:large

meer serieus:

Ik verwacht trouwens wel een hele hoop on en off track met Felipe Massa
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CwxLpqqXAAAhIqg.jpg:large

Toch zijn afscheidsrace eigenlijk..

[ Voor 23% gewijzigd door nachtnet op 08-11-2016 22:34 ]

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-11 13:15
Chocoball schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 18:54:
[afbeelding]
Wauw, echt heel gaaf dit.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

According to early polls from the US, Verstappen is leading the Driver of the Day vote.
:D

• ATS

ATS

We zien in de VS momenteel wat polls waard zijn.... :N

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Chocoball schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 18:54:
[afbeelding]
Zie het liever andersom ;)

• Jasphur
Ik mis de "Seriously!?" }:O

• DesireHD
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07:40
En "honestly" }:O

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:50

pinda powerrr

Slow down...

http://nl.motorsport.com/...et-haas-voor-2017-847826/

Motorsport.com heeft begrepen dat Magnussen zijn handtekening onder een tweejarig contract heeft gezet. Dat betekent dat de huidig Renault-coureur Esteban Gutierrez vervangt en een line-up vormt met Romain Grosjean.

Weer een stukje van de puzzel.

Waiting on the world to change

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

pinda powerrr schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:51:

Motorsport.com heeft begrepen dat Magnussen zijn handtekening onder een tweejarig contract heeft gezet. Dat betekent dat de huidig Renault-coureur Esteban Gutierrez vervangt en een line-up vormt met Romain Grosjean.

En naar verluid wordt donderdag Palmer bevestigd bij Renault.

Nee, merp!

• nachtnet
pinda powerrr schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:51:

BBC schrijft er het volgende over http://www.bbc.com/sport/formula1/37920386

Ben wel benieuwd of Renault nu Gutierez of Ocon gaat oppakken of dat Palmer toch nog een klein kansje heeft om volgend jaar F1 te rijden..
PauseBreak schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:54:
[...]

En naar verluid wordt donderdag Palmer bevestigd bij Renault.
Die kon/kan in nog even niet terug vinden, had je ook een bron?

iig kan de tabel weer geupdate worden..
MERCEDESLewis HamintonNico Rosberg
FERRARISebastian VettelKimi Raikkonen
REDBULDaniel RicciardoMax Verstappen
WILLIAMSValtteri BottasLance Stroll
FORCE INDIASergio PerezTBA
TORO ROSSOCarlos Sainz jr.Daniil Kvyat
MCLARENFernando AlonsoStoffel Vandoorne
HAASRomain GrosjeanKevin Magnussen
RENAULTNico HulkenbergTBA
SAUBERTBA $$TBA $$
MANORTBA $$TBA $$

[ Voor 50% gewijzigd door nachtnet op 09-11-2016 12:01 ]

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

nachtnet schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:56:
[...]

Die kon/kan in nog even niet terug vinden, had je ook een bron?
Italiaracing.net had er vanochtend een bericht over. Overigens ook een bericht van Motorsport over Renault: http://nl.motorsport.com/...1-motor-voor-2017-847771/

Zoals verwacht dus een compleet nieuw PU-concept voor Renault volgend jaar.

Edit:

Bericht over Palmer: http://www.italiaracing.net/newsint.aspx?id=219510&cat=1 (Google Translate meenemen als je geen Italiaans kunt lezen).

[ Voor 13% gewijzigd door PauseBreak op 09-11-2016 12:11 ]

Nee, merp!

• nachtnet
PauseBreak schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:10:
[...]

Italiaracing.net had er vanochtend een bericht over. Overigens ook een bericht van Motorsport over Renault: http://nl.motorsport.com/...1-motor-voor-2017-847771/

Zoals verwacht dus een compleet nieuw PU-concept voor Renault volgend jaar.

Edit:

Bericht over Palmer: http://www.italiaracing.net/newsint.aspx?id=219510&cat=1 (Google Translate meenemen als je geen Italiaans kunt lezen).
Translate is inderdaad nodig, (maar maakt er zelfs dan nog niet heel veel samenhangends van..(bing))

Nieuwe PU concept voor Renault baart me wel enigzins zorgen.. Er zijn dan welliswaar geen tokens te verbruiken in 2017.. maar betrouwbaarheid en vermogen moeten zich dan wel op de baan gaan bewijzen.. 2015 was daarin niet echt een sterk jaar voor renault.. Ik hoop niet dat 2017 weer zo'n aanloopjaar gaat worden..

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

nachtnet schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:16:
[...]

Translate is inderdaad nodig, (maar maakt er zelfs dan nog niet heel veel samenhangends van..(bing))

Nieuwe PU concept voor Renault baart me wel enigzins zorgen.. Er zijn dan welliswaar geen tokens te verbruiken in 2017.. maar betrouwbaarheid en vermogen moeten zich dan wel op de baan gaan bewijzen.. 2015 was daarin niet echt een sterk jaar voor renault.. Ik hoop niet dat 2017 weer zo'n aanloopjaar gaat worden..
Het nieuwe concept baart mij eigenlijk niet zoveel zorgen. Renault is er al mee bezig vanaf 2015. Alle upgrades die we dit jaar hebben gezien (vanaf winter t/m nu) zijn afkomstig van dat nieuwe concept, en Red Bull Racing heeft een gloednieuwe dyno die gekoppeld is aan een gloednieuwe simulator waar ze de laatste zaken regelen. Ik heb er wel vertrouwen in.

Nee, merp!

• nachtnet
PauseBreak schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:21:
[...]

Het nieuwe concept baart mij eigenlijk niet zoveel zorgen. Renault is er al mee bezig vanaf 2015. Alle upgrades die we dit jaar hebben gezien (vanaf winter t/m nu) zijn afkomstig van dat nieuwe concept, en Red Bull Racing heeft een gloednieuwe dyno die gekoppeld is aan een gloednieuwe simulator waar ze de laatste zaken regelen. Ik heb er wel vertrouwen in.
Heb je ook gelijk in.. ik zat zelf nog meer met de teleurstellende upgrades van 2015 in mijn hoofd..

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Het belangrijkste is de vraag of ze nu al de eerste motoren stuk hebben gedraaid op een testbank om te zien of ze ook werken en al in de buurt komen van het vermogen dat ze voor ogen hebben.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

nachtnet schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:24:
[...]

Heb je ook gelijk in.. ik zat zelf nog meer met de teleurstellende upgrades van 2015 in mijn hoofd..
Dat is ook niet zo gek. Die teleurstellingen liggen aan de basis van de beslissing om in 2015 al te beginnen aan een nieuw PU-concept (en reorganisatie en vernieuwing van Viry), dus juist ook daardoor heb ik er wel wat vertrouwen in dat het dit keer goed komt.

Nee, merp!

Pagina: 1 ... 17 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2016 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1