[F1] Seizoen 2016 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 47 Laatste
Acties:
  • 280.380 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:20
Ik zou het voor massa en Williams (en F1 als geheel) ook geen goede zaak vinden als Massa terug op de grid komt..

Op deze manier is het winterstop zwarte gat zonder f1 wel een stuk minder diep.. Niemand die verwacht had dat er toch nog zo'n moeilijke stoelendans nodig ging zijn..

om het toch nog een beetje over f1 2016 te laten gaan:

Hier nog een compilatie van afgelopen seizoen.

[YouTube: https://youtu.be/QMtN1D0Fmog]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:17

AzzKickah

06-CENSORED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 05:24
nachtnet schreef op donderdag 15 december 2016 @ 23:33:

om het toch nog een beetje over f1 2016 te laten gaan:

Hier nog een compilatie van afgelopen seizoen.

[video]
Een stoer verhaal over de Masters of speed enzo... Laten ze eerst de vele crashes zien. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nogal voorspelbaar interview. Wat had C4 dan verwacht? "Nou, ik heb liever niet zo'n goede rijder naast me, want misschien verlies ik wel"? :D

Lewis zegt stoer wat hij moet zeggen en we hebben dus geen nieuwe informatie :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:29
Hij zegt aan het einde 'for the team its problaby not the best idea'.

Klinkt alsof Lewis toch ook beetje aanstuurt op een type Bottas :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

Grrrrrene schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 06:42:
[...]

Nogal voorspelbaar interview. Wat had C4 dan verwacht? "Nou, ik heb liever niet zo'n goede rijder naast me, want misschien verlies ik wel"? :D

Lewis zegt stoer wat hij moet zeggen en we hebben dus geen nieuwe informatie :)
Het is volgens mij wel de bron van dat Duitstalige artikeltje dat recent werd aangehaald. Ik hoor vrijwel letterlijk terug wat daar in stond...

Edit: deze dus:
Adlermann schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:03:
http://www.formel1.de/new...de-m-%2Fnc%2F103628%2F_-_

Als ik het goed begrijp kan Hamilton dus een mindere teamgenoot verwachten.

[ Voor 28% gewijzigd door ATS op 16-12-2016 08:32 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
Wel bijzondere situatie voor Wehrlein overigens, volgens mij nog maar zelden voorgekomen dat een coureur hinkt tussen een WK winnende auto en de rode lantaarn.

Snap wel dat ze niet voor hem kiezen, hij heeft te weinig laten zien. Als Ocon niet getekend had bij FI dan was die wellicht wel naar Mercedes gegaan. Ocon liet toch gewoon een sterkere indruk achter.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Formula one schreef op donderdag 15 december 2016 @ 22:20:
Gutierrez zie ik niet weer terug komen
Nasr zou voor Williams nog wel een optie kunnen zijn.
Die heeft meer ervaring, en was vroeger ook test rijder bij Williams.

Door de stoelendans zou Gutierrez nog wel eens op een stoeltje bij Sauber kunnen belanden.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
XyritZz schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 08:46:
Wel bijzondere situatie voor Wehrlein overigens, volgens mij nog maar zelden voorgekomen dat een coureur hinkt tussen een WK winnende auto en de rode lantaarn.

Snap wel dat ze niet voor hem kiezen, hij heeft te weinig laten zien. Als Ocon niet getekend had bij FI dan was die wellicht wel naar Mercedes gegaan. Ocon liet toch gewoon een sterkere indruk achter.
Het doet mij wel denken aan de situatie bij Renault eerder dit jaar. Ook daar rijdt in 2017 een rijder (Palmer) die 7e keus was voor het team... (en het ergste voor Palmer is daar dat Renault daar ook niet echt geheimzinnig over deed..)

Met Wehrlein lijkt nu weer het zelfde te gebeuren.. Het wordt of als laatste gekozen worden voor het ROS stoeltje of weer in de achterhoede bij Manor rijden.. Hij is gewoon geen rijder die 1e keus van een team gaat zijn.. (Zou helemaal een bak zijn als hij straks helemaal geen f1 stoeltje kan vinden. En dat Sauber & Manor bv voor een Haryanto, Nasr, Maldonado of Guttierez kiezen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

Williams wil iemand als Massa als Bottas naar Mercedes vertrekt en het is hem gegund zegt Williams.
Massa die volgend jaar bekend gaat maken wat hij gaat doen.
(waar rook is....)

Wordt op hoog nivo achter goed gesloten deuren van alles uit onderhandelt denk ik zo 8) .
Massa naar Williams en Bottas naar Mercedes dus

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Als Massa dan toch terug komt, waarom niet makkelijk doen en Massa naar Mercedes?

Bla bla bla...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:59

Player1S

Probably out in the dark

Elfjes schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 10:55:
Als Massa dan toch terug komt, waarom niet makkelijk doen en Massa naar Mercedes?
Moeten de fans nog zwaarder verliezen?? Het zou als een verlies zijn als ie er uberhaubt een jaar aan vast plakt :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlauweFles schreef op donderdag 15 december 2016 @ 22:07:
Leuk filmpje over technical updates van red bull dit jaar en kleine vooruitblik op volgend jaar.

[video]
Ik ben erg benieuwd of RedBull dan hun Rake setup wel weten te behouden als het wegnemen van de hydraulische inrichting aan de voorkant dan toch naar alle verwachting wel aan banden wordt gelegd? Volgens Scarborough zou dat toch wel een behoorlijke impact hebben op een groot aantal componenten die hun rake setup mogelijk maken.

Straks alle innovatie voor niks en heel wat stappen terug.. :X

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2016 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
L1nt schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 10:58:
[...]

Moeten de fans nog zwaarder verliezen?? Het zou als een verlies zijn als ie er uberhaubt een jaar aan vast plakt :X
Wat een poppenkast zou dat zijn als Massa nu nog een jaar door zou gaan.
Dit zou zo slecht voor de F1 zijn, en dan niet door Massa maar door Merc die zoveel druk kan uitoefenen op andere teams met motoren en politiek, dat iedereen een noodplan moet gaan uitvoeren.

Claire heeft een jaar zitten treuren omdat ze voor spek en bonen mee deden, en dan zou ze nu haar nummer 1 driver ruilen voor een goedkopere motor deal 8)7

Wat een circus

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Requiem19 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 07:28:
Hij zegt aan het einde 'for the team its problaby not the best idea'.

Klinkt alsof Lewis toch ook beetje aanstuurt op een type Bottas :-).
Lewis heeft zich nog nooit geinteresseerd voor het team, behalve als het team voor Lewis werkt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:14:
[...]

Ik ben erg benieuwd of RedBull dan hun Rake setup wel weten te behouden als het wegnemen van de hydraulische inrichting aan de voorkant dan toch naar alle verwachting wel aan banden wordt gelegd? Volgens Scarborough zou dat toch wel een behoorlijke impact hebben op een groot aantal componenten die hun rake setup mogelijk maken.

Ook nadat FRIC verboden werd bleef red bull met veel rake rijden.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:14:
[...]

Ja, dat is afwachten. Gelukkig heeft Mercedes dan een soortgelijk, maar kleiner, probleem.

Toch zijn dit wel de innovaties waar F1 op draait. Zou jammer zijn als het niet meer mag straks. Het rijden van veel rake zou gunstig moeten zijn komend jaar. Dus dat is gunstig.

Sowieso is de RBR prachtig qua aerodinamische vormen. Beter als al die inkepingen bij Merc. Opvallend ook dat niemand dat echt gekopieerd heeft de afgelopen jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
En toen had Schumacher ook een officiele Twitter account:
https://twitter.com/schumacher?lang=en
Zouden ze iets van plan zijn? Zijn overlijden bekendmaken via een social media kanaal lijkt me ook wat respectloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 13:41

sjaool

Every life should have 9 cats

Tleilaxu schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 12:00:
En toen had Schumacher ook een officiele Twitter account:
https://twitter.com/schumacher?lang=en
Zouden ze iets van plan zijn? Zijn overlijden bekendmaken via een social media kanaal lijkt me ook wat respectloos.
Vast niet. Dit is gewoon een tegoedkoming aan de fans en om hem in herinnering te houden. Bovendien genereert dit natuurlijk ook inkomsten want die moeten ook blijven binnen komen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

En voorkomen dat een of andere troll zich voordoet als hem.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
tijdje terug was er ook uit het niets een officieel instagram account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Waarom eigenlijk Bottas>Merc en Massa>Williams als ze ook Massa>Merc kunnen doen?

Ah, zie nu Elfjes in "[F1] Seizoen 2016 - Deel 3" pas :p

[ Voor 35% gewijzigd door gambieter op 16-12-2016 13:22 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Omdat Bottas beter is dan Massa en Massa ook steeds langzamer wordt elk jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Maakt het alleen maar makkelijker. Lewis zal zich niet bedreigd voelen en hoeft dus niet te gaan dreinen als het even tegen zit, en Massa is betrouwbaar genoeg om punten te scoren voor het constructeurs klassement.

Bottas was niet zoveel beter dan Massa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

L1nt schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 10:58:
[...]

idem - massa 8)7 blijf erbij, wordt wehrlein langs lewis.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

gambieter schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 13:09:
Waarom eigenlijk Bottas>Merc en Massa>Williams als ze ook Massa>Merc kunnen doen?
Waarom Massa als er ook rijders met kwaliteit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 23:02
Een jonge hond naast Lewis lijkt me voor Mercedes ook veel logischer. Met een Bottas of (God verhoedde het) Massa naast hem is de rolverdeling duidelijk: Lewis is nummer 1, de ander is enkel veldvulling. En zoals hierboven ook al gememoreerd lijken zowel Bottas als Massa me niet de kwaliteiten of de drive te hebben om het Hamilton lastig te maken.

Daarom: een jonge vent met ambitie erin. Vooropgesteld dat die Lewis wel het vuur na aan de schenen zal kunnen leggen kan Mercedes zich op het standpunt stellen dat ze de coureurs lekker laten vechten, als Lewis er de brui aangeeft hebben ze immers automatisch al een nieuwe nummer 1 voor de komende jaren.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 18:30
Volgens mij is het niet de kwaliteit waarom Bottas gevraagd wordt voor Mercedes.
Maar omdat Bottas o.a. door Toto Wolff wordt gemanaged.

Ik ben niet super te spreken over de kwaliteiten van Bottas, maar ja, wel makkelijk als je teambaas dezelfde is als je manager.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Mercedes zal niemand vinden die Lewis echt het vuur aan de schenen kan leggen.
Als Wehrlein daartoe in staat werd geacht was hij een dag na Rosberg's bekendmaking al bevestigd.

Bottas is misschien in staat het Lewis soms moeilijk te maken maar niet structureel.
De rijders die dat wel kunnen liggen al vast voor 2017 en hun teams zullen ze niet laten gaan want dan zitten zij met hetzelfde probleem als Mercedes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09 10:55
L1nt schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 13:22:
[...]

Waarom Massa als er ook rijders met kwaliteit zijn?
Omdat Massa heel veel ervaring met de Williams auto, monteurs etc. heeft. 2 nieuwe coureurs tegelijk bij de start van het nieuwe seizoen is niet iets wat je als team wilt, zeker niet als er eentje pas 18 is die voor t eerst komt kijken...

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:38

Arfman

Drome!

We mopperen met z'n allen wel op Bottas, maar vergeet niet dat hij in 2014, toen de Williams echt een goede auto was, mooie dingen heeft laten zien waaronder de front row lockout in Oostenrijk. Bijna pole position in Sochi als ik me goed herinner. Laten we niet vergeten dat, als je in een middelmatige auto rijdt en geen Max Verstappen heet, je bijna niet in beeld komt (kijk naar Sainz dit jaar). Dat kleurt de mening van veel mensen ook nogal.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Stefie2010 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 13:55:
[...]

Omdat Massa heel veel ervaring met de Williams auto, monteurs etc. heeft. 2 nieuwe coureurs tegelijk bij de start van het nieuwe seizoen is niet iets wat je als team wilt, zeker niet als er eentje pas 18 is die voor t eerst komt kijken...
- Auto is volgend jaar totaal anders ivm reglement
- misschien kotsen de monteurs hem ook wel uit.
- Massa in je auto is iets wat je als team ook niet wilt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Arfman schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 13:56:
We mopperen met z'n allen wel op Bottas, maar vergeet niet dat hij in 2014, toen de Williams echt een goede auto was, mooie dingen heeft laten zien waaronder de front row lockout in Oostenrijk. Bijna pole position in Sochi als ik me goed herinner. Laten we niet vergeten dat, als je in een middelmatige auto rijdt en geen Max Verstappen heet, je bijna niet in beeld komt (kijk naar Sainz dit jaar). Dat kleurt de mening van veel mensen ook nogal.
Toch vinden nogal wat "kenners" dat Sainz zo in de Mercedes gelepeld zou kunnen worden, maar ik heb dat niet zo met Sainz. Mogelijk is dat nog een gevolg van zijn periode voor de Formule 1 wat ie bijv. in de Formule Renault 3.5 heeft laten zien (hoewel kampioen in die klasse), en dat ie daarna aan het "zeiken" was dat ie het STR stoeltje meer had verdiend toen het in eerste instantie niet voor hem beschikbaar leek voor 2015. Ook vind ik zijn prestaties nog steeds niet van het niveau Verstappen, en dat probeer ik toch zoveel mogelijk zonder chauvinisme in te schatten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:55
Misschien moeten we nieuwe getalenteerde rijders ook niet altijd maar gelijk vergelijken met Max Verstappen. Sainz is een prima coureur, in de juiste auto prima in staat om overwinningen te scoren, maar ik denk ook dat hij net te kort komt om wereldkampioen te worden.

Dat geeft niet, want er zijn zat coureurs die jaren hebben meegereden en niet kampioen zijn geworden. Zie Sainz dan meer zoals Hulkenberg of Perez, beide uitstekende coureurs die af en toe erg goede dingen laten zien en toch niet opgepikt worden door een topteam. (laat ik het uitstapje van Perez bij McLaren even buiten beschouwing).

Hoewel ik het niet zie gebeuren denk ik dat Sainz prima is als tweede coureur bij Mercedes. Goed genoeg om prima resultaten te scoren, maar niet goed genoeg om het Hamilton echt lastig te maken. Waarbij ik sowieso denk dat Mercedes Hamilton nu serieus als nummer 1 coureur aanwijst.

Feit is dat Sainz het komend seizoen zal moeten gaan laten zien, want Toro Rosso laat hem echt niet in 2018 nog een jaar rijden. Hopelijk gaat er in 2017 een deur open bij een (semi) topteam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09 10:55
L1nt schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 13:57:
[...]

- Auto is volgend jaar totaal anders ivm reglement
- misschien kotsen de monteurs hem ook wel uit.
- Massa in je auto is iets wat je als team ook niet wilt. :+
- Ja maar de ontwikkeling is al maanden geleden begonnen, dus volop met de input van Massa.
- Ofwel geen argument want dit weet je niet en is waarschijnlijk niet zo
- Niet wil? Hij heeft er toch echt de laatste jaren gereden en regelmatig Bottas verslagen...

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

geloof niet dat deze al gepaseerd is:

https://www.facebook.com/F1LOBBY/videos/1459254310768541/

damn tof promo filmpoje :P

//edit; had ook 'max samenvatting' kunnen heten :+ (nieuw favoriete f1 filmpje)

[ Voor 24% gewijzigd door himlims_ op 16-12-2016 14:26 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Ryur schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 13:44:
Volgens mij is het niet de kwaliteit waarom Bottas gevraagd wordt voor Mercedes.
Maar omdat Bottas o.a. door Toto Wolff wordt gemanaged.

Ik ben niet super te spreken over de kwaliteiten van Bottas, maar ja, wel makkelijk als je teambaas dezelfde is als je manager.
Ik denk dat het zo zit:
Met Bottas hebben ze iemand waarmee het team wereldkampioen kan worden. Met Hamilton hebben ze iemand die wereldkampioen kan worden. Op deze wijze lepelen ze beide kampioenschappen binnen en daar is het ze om te doen.

Gaan ze princess Wehrlein in de auto zetten naast Hamilton zou het zo maar kunnen zijn dat ze de kampioenschapaspiraties voor het team missen. En juist het teamkampioenschap is zo belangrijk.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Why the bookies have stopped taking bets on Valtteri Bottas to Mercedes F1 team

Massa moet nog even wat "nadenken", en dat doet ie tot na zijn vakantie? Dus het uitstel van Mercedes tot in het nieuwe jaar voor de bekendmaking van de tweede rijder (letterlijk en figuurlijk), heeft mogelijk alleen maar met een vakantie-periode te maken misschien?

Ik neem echter aan dat Massa al een tijdje wist dat ie eigenlijk niet meer in 2017 voor Williams zou gaan rijden. Wat zou dat voor mogelijke gevolgen hebben gehad voor zijn betrokkenheid bij de 2017 auto?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Gé Brander schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 15:03:
[...]

Ik denk dat het zo zit:
Met Bottas hebben ze iemand waarmee het team wereldkampioen kan worden. Met Hamilton hebben ze iemand die wereldkampioen kan worden. Op deze wijze lepelen ze beide kampioenschappen binnen en daar is het ze om te doen.

Gaan ze princess Wehrlein in de auto zetten naast Hamilton zou het zo maar kunnen zijn dat ze de kampioenschapaspiraties voor het team missen. En juist het teamkampioenschap is zo belangrijk.
In de basis ben ik het eens met je. Het gaat Mercedes met name om het constructeurskampioenschap en die zouden ze met Bottas (en een goede auto natuurlijk) best wel weer eens binnen kunnen slepen.

Echter denk ik dat Wehrlein daar ook wel toe in staat is. Ik ben absoluut geen fan van Wehrlein en denk dat hij te licht is naast Hamilton, maar we kunnen niet ontkennen dat hij constant presteert. Zijn uitvalbeurten, door eigen toedoen, zijn zeer beperkt en dat is toch iets wat ook telt in zo'n geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
B-Real schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 15:14:
[...]

In de basis ben ik het eens met je. Het gaat Mercedes met name om het constructeurskampioenschap en die zouden ze met Bottas (en een goede auto natuurlijk) best wel weer eens binnen kunnen slepen.

Echter denk ik dat Wehrlein daar ook wel toe in staat is. Ik ben absoluut geen fan van Wehrlein en denk dat hij te licht is naast Hamilton, maar we kunnen niet ontkennen dat hij constant presteert. Zijn uitvalbeurten, door eigen toedoen, zijn zeer beperkt en dat is toch iets wat ook telt in zo'n geval.
Als Wehrlein een serieuze kanidaat geweest was zou mercedes hem al benoemd hebben als 2e rijder voor 2017. Juist omdat dat nog niet gebeurt is geeft mercedes aan dat ze nog niet voldoende vertrouwen hebben in zijn vaardigheden. En is Wehrlein dus te licht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Yep dat ben ik met je eens. Als Wehrlein het zou worden dan was dat al bekend gemaakt.

Mercedes is nu druk aan het onderhandelen met, ik gok, Bottas (waar rook is...). Wehrlein maakt alleen nog kans als Mercedes niemand anders kan vinden.

Ik vind het persoonlijk jammer dat het gerucht dat Hulkenberg een kans zou maken nog dezelfde dag de kop werd ingedrukt en dat waar daar niets van weer hebben gehoord, die jongen zou ik daar echt graag zien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Laatst online: 19:17
himlims_ schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 14:22:
geloof niet dat deze al gepaseerd is:

https://www.facebook.com/F1LOBBY/videos/1459254310768541/

damn tof promo filmpoje :P

//edit; had ook 'max samenvatting' kunnen heten :+ (nieuw favoriete f1 filmpje)
Euhm...

Kijk eens naar ongeveer een reactie op donderdag 15 december 2016 om 23:33...

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

Devian schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 15:23:
[...]

Euhm...

Kijk eens naar ongeveer een reactie op donderdag 15 december 2016 om 23:33...
Precies, en een stuk fijner, want geen FB crap er omheen.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 17-09 22:42

Damian

Insane Obtrusion

Was ik net blij dat Massa optiefde :/ Heb hem nooit gemogen, altijd zon tweede viool figuur...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:03
http://www.gpupdate.net/e...second-driver-in-january/

één en één (en één) is twee

1. Mercedes maakt in januari de line-up bekend.
2. Massa maakt in januari zijn plannen bekend.
3. Sauber maakt in januari de line-up bekend.

Conclusie,
Wehrlein wordt achter de hand gehouden mocht Massa afzien van een rentree in de Formule 1. Als Massa weer in de Formule 1 mee doet wordt dat wss bij Williams. Dan Bottas naar Mercedes en Werhlein naar Sauber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Cranzai schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 16:03:
http://www.gpupdate.net/e...second-driver-in-january/

één en één (en één) is twee

1. Mercedes maakt in januari de line-up bekend.
2. Massa maakt in januari zijn plannen bekend.
3. Sauber maakt in januari de line-up bekend.

Conclusie,
Wehrlein wordt achter de hand gehouden mocht Massa afzien van een rentree in de Formule 1. Als Massa weer in de Formule 1 mee doet wordt dat wss bij Williams. Dan Bottas naar Mercedes en Werhlein naar Sauber.
Waarom zou Wehrlein als Mercedes junior naar Sauber (met 2016 Ferrarimotor) gaan? Die blijft dan toch gewoon bij Manor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:03
nachtnet schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 16:05:
[...]

Waarom zou Wehrlein als Mercedes junior naar Sauber (met 2016 Ferrarimotor) gaan? Die blijft dan toch gewoon bij Manor?
Voor zover ik weet is Wehrlein gedurende het Silly Season alleen in verband gebracht met Sauber. Misschien dat Manor liever de centjes van Haryanto en de potentie van Jordan King wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Manor staat in de verkoop. Is al eerder gepost. Dat gaat tot de tests, zoniet Australië duren, totdat daar iets bekend is.

Het schijnt Kentucky Fried Chicken Indonesië te worden. Dus verwacht Harryanto. En sowieso achteraan rijden. Ver achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
BlauweFles schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 16:54:
Manor staat in de verkoop. Is al eerder gepost. Dat gaat tot de tests, zoniet Australië duren, totdat daar iets bekend is.

Het schijnt Kentucky Fried Chicken Indonesië te worden. Dus verwacht Harryanto. En sowieso achteraan rijden. Ver achteraan.
Bron?

huidige opstelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:15
Waar ik wel eens benieuwd naar ben is of er ook statistieken zijn van startincidenten. Hoe vaak een coureur bij een startincident betrokken is geweest. Voor mijn gevoel moet dat bij bv Vettel redelijk hoog zijn. China ("he came in like a torpedo"), Rusland (Kvyat weer er achterop), Spa (bocht scherp insnijden en daarmee RAI & VES in elkaar duwen), US (volgensmij ook scherp insnijden waarmee hij Bottas? tegen Hulkenberg duwde en Hulkenberg meteen uit viel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardQG
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-09 12:46
RobertMe schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 18:15:
Waar ik wel eens benieuwd naar ben is of er ook statistieken zijn van startincidenten. Hoe vaak een coureur bij een startincident betrokken is geweest. Voor mijn gevoel moet dat bij bv Vettel redelijk hoog zijn. China ("he came in like a torpedo"), Rusland (Kvyat weer er achterop), Spa (bocht scherp insnijden en daarmee RAI & VES in elkaar duwen), US (volgensmij ook scherp insnijden waarmee hij Bottas? tegen Hulkenberg duwde en Hulkenberg meteen uit viel).
Vergeet Malaysia niet toen die vol op Rosberg inknalde, waardoor het halve veld moest uitwijken en Rosberg ineens laatste stond. Gelukkig was het Vettel zelf die hierdoor een dnf kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005

huidige opstelling

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cz0JJrFWEAAFNCV.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cz0JJiuWEAA0ng_.jpg:large

Mr. E. heeft zijn kerstkaartjes ook al weer verstuurd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

nachtnet schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 18:54:
[afbeelding]
[afbeelding]

Mr. E. heeft zijn kerstkaartjes ook al weer verstuurd..
Hij heeft in ieder geval wel humor. :D

Ook best wel een sneer naar zijn eigen organisatie. :P

[ Voor 7% gewijzigd door sjaool op 16-12-2016 19:16 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nachtnet
en nog een RB 1.92s pitstop challenge video in kersteditie..

https://twitter.com/redbullracing/status/809824319958302720

Afbeeldingslocatie: https://image1.redbull.com/rbx00498/0010/1/1410/794/445/video/lead_image/header_festivemessage_1_4213123123.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door nachtnet op 16-12-2016 19:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Grill the Grid met Sebastian Vettel

https://www.formula1.com/...d_-_Sebastian_Vettel.html

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Volgens mij hier nog niet langsgekomen, maar via himlim_'s linkje naar F1 Lobby Facebook-pagina hierboven (/me loves stats):
Max #Verstappen sets new record for overtaking in 2016 with total of 78 most recorded since data was first available in 1983
Dat is dus ruim 3,5x per race en daarmee ruim 2x zoveel dan gemiddeld (gemiddelde van alle rijders is 1.72x per race*) :D Ook interessant om te lezen dat Vettel het hele seizoen maar 1x ingehaald is: door VES in Brazilië. Overigens is het blijkbaar ook makkelijk inhalen met een RBR: met 136 inhaalacties (60 van RIC, 61 van VES en 15 van KVY) het meest inhalende team.

Mercedes het minst ingehaalde team (goh wat verrassend) met slechts 7x (3x HAM, 4x ROS).

Oh, en welke circuits moeten we niet meer bezoeken en welke juist wel?
Highest number of overtaking manoeuvres at a dry race: 128 in China (**)
Highest number of overtaking manoeuvres at a wet race: 64 in Brazil
Fewest number of overtaking manoeuvres at a dry race: 10 in Hungary
10 inhaalacties in Hongarije... My god.

* Ik besef dat er in een Manor of Sauber niet zoveel in te halen is tijdens een race en dat ook de Mercedes-coureurs weinig in te halen hebben (lappen telt immers niet mee in deze telling), omdat ze toch altijd vooraan starten... Maar RBR heeft zeker in het tweede deel van het seizoen aardig goed vooraan meegedraaid, met starts op p3 en p4, dus dan valt er ook weinig meer in te halen (behalve als je na bocht 1 spint en weer terug naar voren moet rijden :+)

[ Voor 17% gewijzigd door Grrrrrene op 16-12-2016 21:04 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Nu zal de pitstopstrategie van Red Bull hier ook grotendeels aan hebben bijgedragen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

alexbl69 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 13:33: Massa me niet de kwaliteiten of de drive te hebben om het Hamilton lastig te maken.
Ik zie Massa ook liever plaats maken voor een jong(er) talent, maar....
wat nooit gaat gebeuren, Massa naast Hamilton...
In dezelfde auto....
Ik denk dat Massa dan nog wel een keer de motivatie op zou kunnen brengen hoor. ;)

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik denk dat Massa na een paar races of een seizoen zelf het bijltje er bij neer gooit.

Massa is te voorzichtig en te behoudend, tegenover een Hamilton leg je het dan grif af.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
max schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 21:40:
Ik denk dat Massa na een paar races of een seizoen zelf het bijltje er bij neer gooit.

Massa is te voorzichtig en te behoudend, tegenover een Hamilton leg je het dan grif af.
Hamilton zal hem opvreten inderdaad. Maar dat zal (in deze case) Merc een zorg zijn. Massa is wel stabiel en zal een WCC binnen halen.

@grrrrrene
Oei. Dat gaat de oranje brillen pijn doen ben ik bang. Max 61 overtakes en RIC 60? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lochpatje
  • Laatst online: 13-09 19:00
UltraSub schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 22:14:
[...]
@grrrrrene
Oei. Dat gaat de oranje brillen pijn doen ben ik bang. Max 61 overtakes en RIC 60? :)
Lees jij die post maar eens goed. Max had er 78, waarvan 61 bij RBR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
[...]

@grrrrrene
Hoezo? Max had er ook 17 bij STR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

[...]

Hamilton zal hem opvreten inderdaad. Maar dat zal (in deze case) Merc een zorg zijn. Massa is wel stabiel en zal een WCC binnen halen.

@grrrrrene
In een stuk of 6 races minder :+ (uitvallers + STR races)

[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 16-12-2016 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Grrrrrene schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 22:52:
[...]

Hoezo? Max had er ook 17 bij STR :)
Ah zo. Te kort door de bocht gelezen dus. :)
Maar toch. Het valt me tegen. Voor mijn gevoel was er een veel groter verschil tussen RIC en VES.

Voor de goede orde, voor ik alle fanboys over me heen krijg, want ik was natuurlijk wat aan het stoken :+ ik vind Max' stats ook awesome en ik ben ook van mening dat het een groot talent is waar we nog lange tijd veel plezier aan gaan beleven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nog een paar van deze filmpjes en Max verkast naar Mercedes. Hij heeft er duidelijk veel zin in. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Grrrrrene schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 21:02:

Mercedes het minst ingehaalde team (goh wat verrassend) met slechts 7x (3x HAM, 4x ROS).
Tellen de inhaalacties als je helemaal naar achteren terug valt bij de start dan niet nee ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Joster schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 10:02:
[...]

Tellen de inhaalacties als je helemaal naar achteren terug valt bij de start dan niet nee ofzo?
Nee, verloren plaatsen door pech of in de melee van de eerste ronde worden niet meegeteld (zou ook wel erg makkelijk zijn toch?). Het gaat om echte inhaalacties, 1:1 in een gevecht op de baan. Plekken die je wint door iemand die uitvalt of de pits inrijdt tellen ook niet mee.

[ Voor 9% gewijzigd door Grrrrrene op 17-12-2016 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

En meer nieuws van het Michael Schumacher front... Keep Fighting
Mooi initiatief en let vooral op de URL. :)

Meer info van de Facebook pagina van Keep Fighting. Hier wordt uitgelegd waarom Keep Fighting is opgestart door de familie Schumacher.
quote: Keep Fighting
Keep Fighting Initiative inspired by Michael Schumacher gegründet
Corinna Schumacher: „Wir möchten andere ermutigen, niemals aufzugeben“
“Ich habe immer daran geglaubt niemals aufzugeben und immer weiter zu kämpfen, auch wenn es nur die geringste Chance gibt.”
Michael Schumacher, 2007

Gland 17. Dezember 2016 – “Kämpfe weiter” und “Gib niemals auf” sind die Kernbotschaften, die von einer neuen gemeinnützigen Initiative gewürdigt werden.

Keep Fighting möchte die positive Energie, die dem siebenmaligen Formel 1 Weltmeister und seiner Familie seit vielen Jahren zu Teil wird, künftig in eine Kraft kanalisieren, die Gutes bewirken soll.

Die Keep Fighting Initiative inspired by Michael Schumacher wird von seiner Familie ins Leben gerufen und unterstützt. Corinna Schumacher sagt: „Wir möchten andere ermutigen, niemals aufzugeben.“ Die Initiative soll ein weiteres Zeichen des Respekts und des Danks an Michaels Fans sein.

Keep Fighting würdigt die Einstellung weiter zu kämpfen und niemals aufzugeben, die direkt mit Michael Schumacher verbunden ist. Die Initiative möchte mit und für eine Gemeinschaft von Menschen, die sich von dieser Haltung angesprochen fühlen, gemeinnützige Projekte entwickeln.
Keep Fighting wird von Schumachers Büro (The MS Office) und #TeamMichael im Auftrag der Familie Schumacher gelenkt werden.

Sabine Kehm, Geschäftsführerin The MS Office, sagt: “Dies ist ein erster Schritt einer Bewegung, von der wir hoffen, dass sie künftig Gutes bewirken kann. Die innere Absicht der Keep Fighting Initiative ist es zu verbreiten, dass Aufgeben keine Option ist – eine Wahrheit, die nicht nur im Rennsport gültig ist –, und so aus dem schrecklichen Geschehnis, das die gesamte Familie Schumacher betrifft, etwas Positives entstehen lässt.“

www.keepfighting.ms
https://twitter.com/schumacher
https://www.instagram.com/michaelschumacher/

[ Voor 90% gewijzigd door sjaool op 17-12-2016 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
lochpatje schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 22:16:
[...]

Lees jij die post maar eens goed. Max had er 78, waarvan 61 bij RBR.
En die 61 bij RBR, hoeveel daarvan waren er met de speedboot in Brazilie?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ankona,
Dus? ik zie je punt niet hoor.
sowieso vind ik al die statistieken maar een half beeld geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Ook al is deze video al eerder gepost.. Het blijft een prachtige docu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
Voor de mensen die Duits kunnen. Volgens AutoBild rijdt Massa ook volgend jaar voor Williams... link

[ Voor 34% gewijzigd door Herax10NL op 17-12-2016 23:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06:02
StevoMark10 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 23:57:
Voor de mensen die Duits kunnen. Volgens AutoBild rijdt Massa ook volgend jaar voor Williams... link
Er staat ook dat Hamilton de komst van Wehrlein blokkeert, omdat hij te snel zou zijn. Verder neem ik 'de Bild' in zijn algemeenheid nooit serieus. Ik geloof er dan ook niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
LOL, Hamilton die Wehrlein blokkeert omdat hij te snel zou zijn _o- Ik dacht dat de Britten chauvinistisch waren :D
Ankona schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 16:11:
[...]

En die 61 bij RBR, hoeveel daarvan waren er met de speedboot in Brazilie?
Geen idee meer, maar een stuk of 15? Hoezo?

[ Voor 51% gewijzigd door Grrrrrene op 18-12-2016 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
-dubbel-

[ Voor 95% gewijzigd door Grrrrrene op 18-12-2016 01:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:53
Season Review begint zo op Channel 4. (13:30)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Het is zo net race dag.. zondagmiddag, f1 topic, twitter open en op het 3e scherm Channel4 F1..

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cz9ZzSzXAAAcvzg.jpg:large

Alonso :"Maybe they can fix the car while the race is red flagged!" Had ik even gemist.. _/-\o_

Wel een prima seizoensreview tot nu toe..

[ Voor 9% gewijzigd door nachtnet op 18-12-2016 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:53
Vind je? Iedere 5 minuten reclame.
Download 'm wel later vandaag om het terug te kijken.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Grrrrrene schreef op zondag 18 december 2016 @ 00:56:
LOL, Hamilton die Wehrlein blokkeert omdat hij te snel zou zijn _o- Ik dacht dat de Britten chauvinistisch waren :D

[...]

Geen idee meer, maar een stuk of 15? Hoezo?
Ik denk nog wel iets meer. (ook voor die laatste pitstop had hij er al een paar.
Wat ik ermee wil zeggen is dat als je die ene uitzonderlijke race niet mee zou tellen dan zijn zijn cijfers niet zo schokkend anders dan die van de anderen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Goed we hebben het deel Verstappen gehad en gaan nu verder met de Lewis en Nico show op C4. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ankona schreef op zondag 18 december 2016 @ 14:02:
[...]

Ik denk nog wel iets meer. (ook voor die laatste pitstop had hij er al een paar.
Wat ik ermee wil zeggen is dat als je die ene uitzonderlijke race niet mee zou tellen dan zijn zijn cijfers niet zo schokkend anders dan die van de anderen.
Dat maakt die race toch des te specialer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 18:30
Ik lees nu op veel sites de 'bevestiging' dat Massa bij Williams komt voor 6 miljoen. Massa zou al een besluit hebben genomen (zou ik ook doen voor 6 miljoen. Dat is 0,3 miljoen per race als alle races doorgaan zoals nu op de kalender staan).
En Bottas dus naar Mercedes (voor iets meer geld dan de 10 miljoen + Paddy Lowe).

Zou het echt niet leuk vinden, ik gun Bottas wel het stoeltje, maar dan Massa terug :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Hahaha, prachtig...Massa 'weer terug' dus :D. Kan me niet echt voorstellen dat hij gemotiveerd is eigenlijk. Hij heeft dit jaar al 'afscheid' genomen en dan nu nog een jaar (een aantal jaren?) doorgaan lijkt mij even een switch van mindset :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:29
Massa is een prima coureur die de auto kent. Het is absoluut geen pannenkoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
tlpeter schreef op maandag 19 december 2016 @ 07:46:
Massa is een prima coureur die de auto kent. Het is absoluut geen pannenkoek.
Tja..uiteindelijk is het nooit goed. Was het Max die voor het eerst F1 kwam rijden zouden we hier allemaal blij zijn dat hij een ervaren coureur naast zich had. 2 jaar geleden was er geloof ik een zelfde discussie toen Vettel weg ging, en wilde iedereen Vergne terug in de TR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
Met Stroll in de 2e Williams moeten ze wel een ervaren coureur behouden in 2017.

Om nu iemand als Button te nemen... dat voegt ook weinig toe tov Massa die het team en de auto al zo goed kent. Saaie keuze, maar wel erg logisch.

Ik denk dat Stroll best veel snelheid heeft, maar gezien zn 2015 F3 seizoen, ook makkelijk gekke dingen doet. Met big little brother Massa maakt hij sneller stappen dan vs een mederookie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Massa die terug komt nadat hij pretty much door het team aan de kant is gezet ten faveure van Bottas en Stroll is best triest. Nu komt ie gewoon weer terug als een onzeker meisje dat teruggaat naar haar "vriend" met losse handjes en ook nog excuses aanbied voor haar gedrag :X

[ Voor 3% gewijzigd door Player1S op 19-12-2016 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Laatst online: 00:34

Destruction

(ex-)Automonteur

Massa terug lijkt mij prima, al hoop ik, en ga ik er vanuit, dat het om 1 seizoen gaat. Je kondigt je pensioen aan, crasht in je 'laatste' thuis GP (naja.. we hebben de beelden allemaal gezien) en omdat Rosberg stopt ga je dan toch ineens niet stoppen.. :P

Als Massa zegt: ik ga nog 1 jaar door om Williams voor nu uit de brand te helpen, dan is dat imo prima te verkopen. Bottas kan dan naar Mercedes, en Williams heeft een jaar de tijd om te zoeken naar een nieuwe teamgenoot voor Stroll. Persoonlijk lijkt mij Sainz wel een goede voor Williams, RBR laat hem liever niet gaan maar als men al roept dat Ricciardo en Verstappen de eerste jaren nergens heen gaan (opzich begrijpelijk), dan kun je het niet maken om Sainz vast te houden in je junior team, dan moet je zo'n rijder een kans in een ander team gunnen.

Button leek mij vanaf dag 1 (na Rosberg z'n beslissing/aankondiging) al geen optie, die leek mij veel te blij dat het erop zat, ik denk niet dat we die ooit nog terug zien in een F1-auto.

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 22:23

Wom

Had het in eerste instantie niet verwacht, maar hoe meer ik er over nadenk des te logischer het wel wordt. Gezien de huidige rijdersmarkt dan toch. Het feit dat men benadrukt dat het om 1 jarige contracten gaat zegt daarin ook wel genoeg.

Denk dat komend jaar dus wel eens een belangrijke kan worden voor Sainz en ook Wehrlein. Die hebben nu de kans om het te laten zien als ze een kans omhoog willen. In dat opzicht hebben veel rijders een extra jaar gehad om 'in the picture' te rijden.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Meer dan logisch dat Williams nog een jaar door wil met Massa als Bottas wordt weggekocht. Nieuwe auto, nieuwe kansen en dan is een beetje stabiliteit qua coureurs wel fijn. Ik ben geen fan van Massa, maar in dit geval is het de meest logische keuze voor Williams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:26

PauseBreak

derp!

Wom schreef op maandag 19 december 2016 @ 10:27:
Had het in eerste instantie niet verwacht, maar hoe meer ik er over nadenk des te logischer het wel wordt. Gezien de huidige rijdersmarkt dan toch. Het feit dat men benadrukt dat het om 1 jarige contracten gaat zegt daarin ook wel genoeg.

Denk dat komend jaar dus wel eens een belangrijke kan worden voor Sainz en ook Wehrlein. Die hebben nu de kans om het te laten zien als ze een kans omhoog willen. In dat opzicht hebben veel rijders een extra jaar gehad om 'in the picture' te rijden.
Vergeet Kvyat niet. Die heeft geloof ik na aankomend seizoen geen contract meer, waar Sainz net heeft verlengd voor 3 jaar. Dus eigenlijk is aankomend seizoen voor Kvyat belangrijker dan voor Sainz wat dat betreft.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Laatst online: 17-09 16:46
PauseBreak schreef op maandag 19 december 2016 @ 12:03:
[...]

Vergeet Kvyat niet. Die heeft geloof ik na aankomend seizoen geen contract meer, waar Sainz net heeft verlengd voor 3 jaar. Dus eigenlijk is aankomend seizoen voor Kvyat belangrijker dan voor Sainz wat dat betreft.
Heeft Sainz verlengd voor drie jaar ? Dacht dat het maar voor één jaar was (ergens in de zomermaanden bekend gemaakt), wat zijn derde seizoen zal zijn bij Torro Rosso.

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:26

PauseBreak

derp!

Kenhas schreef op maandag 19 december 2016 @ 12:36:
[...]

Heeft Sainz verlengd voor drie jaar ? Dacht dat het maar voor één jaar was (ergens in de zomermaanden bekend gemaakt), wat zijn derde seizoen zal zijn bij Torro Rosso.
Dat was wat ik laatst in een interview voorbij zag komen, maar nu ik het zo terug probeer te vinden kom ik inderdaad alleen maar berichten tegen over 12 maanden verlenging. Dat wordt dus een heel erg mooi jaar voor de fans, want Kvyat en Sainz zitten dan beiden op de schopstoel :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:15
Destruction schreef op maandag 19 december 2016 @ 10:23:
Massa terug lijkt mij prima, al hoop ik, en ga ik er vanuit, dat het om 1 seizoen gaat. Je kondigt je pensioen aan, crasht in je 'laatste' thuis GP (naja.. we hebben de beelden allemaal gezien) en omdat Rosberg stopt ga je dan toch ineens niet stoppen.. :P

Als Massa zegt: ik ga nog 1 jaar door om Williams voor nu uit de brand te helpen, dan is dat imo prima te verkopen. Bottas kan dan naar Mercedes, en Williams heeft een jaar de tijd om te zoeken naar een nieuwe teamgenoot voor Stroll. Persoonlijk lijkt mij Sainz wel een goede voor Williams, RBR laat hem liever niet gaan maar als men al roept dat Ricciardo en Verstappen de eerste jaren nergens heen gaan (opzich begrijpelijk), dan kun je het niet maken om Sainz vast te houden in je junior team, dan moet je zo'n rijder een kans in een ander team gunnen.

Button leek mij vanaf dag 1 (na Rosberg z'n beslissing/aankondiging) al geen optie, die leek mij veel te blij dat het erop zat, ik denk niet dat we die ooit nog terug zien in een F1-auto.
Op zich ben ik het met je eens, er is alleen 1 maar.
Gezien de RB-teams allebei een 2017 Renault motor krijgen kan ik mij voorstellen dat de verschillen al niet gigantisch zijn. Daarbij gaan ze voor seizoen 2018 meer samen ontwikkelen (a la Haas en Ferrari), waardoor de verschillen mogelijk nog kleiner worden. Natuurlijk zal RB willen dat RBR het beste blijft, maar als TR daar net onder zit, kunnen ze nog steeds meestrijden in de top.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
nachtnet schreef op zondag 18 december 2016 @ 13:47:
Het is zo net race dag.. zondagmiddag, f1 topic, twitter open en op het 3e scherm Channel4 F1..

[afbeelding]

Alonso :"Maybe they can fix the car while the race is red flagged!" Had ik even gemist.. _/-\o_

Wel een prima seizoensreview tot nu toe..
Erg toffe foto _O_

Is dat van die klap waar hij ondersteboven kwam te liggen of welke crash is dit? :o
Pagina: 1 ... 43 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2016 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1