Volgens mij hier nog niet langsgekomen, maar via himlim_'s linkje naar
F1 Lobby Facebook-pagina hierboven (/me loves stats):
Max #Verstappen sets new record for overtaking in 2016 with total of 78 most recorded since data was first available in 1983
Dat is dus ruim 3,5x per race en daarmee ruim 2x zoveel dan gemiddeld (gemiddelde van alle rijders is 1.72x per race*)

Ook interessant om te lezen dat Vettel het hele seizoen maar 1x ingehaald is: door VES in Brazilië. Overigens is het blijkbaar ook makkelijk inhalen met een RBR: met 136 inhaalacties (60 van RIC, 61 van VES en 15 van KVY) het meest inhalende team.
Mercedes het minst ingehaalde team (goh wat verrassend) met slechts 7x (3x HAM, 4x ROS).
Oh, en welke circuits moeten we niet meer bezoeken en welke juist wel?
Highest number of overtaking manoeuvres at a dry race: 128 in China (**)
Highest number of overtaking manoeuvres at a wet race: 64 in Brazil
Fewest number of overtaking manoeuvres at a dry race: 10 in Hungary
10 inhaalacties in Hongarije... My god.
* Ik besef dat er in een Manor of Sauber niet zoveel in te halen is tijdens een race en dat ook de Mercedes-coureurs weinig in te halen hebben (lappen telt immers niet mee in deze telling), omdat ze toch altijd vooraan starten... Maar RBR heeft zeker in het tweede deel van het seizoen aardig goed vooraan meegedraaid, met starts op p3 en p4, dus dan valt er ook weinig meer in te halen (behalve als je na bocht 1 spint en weer terug naar voren moet rijden

)
[
Voor 17% gewijzigd door
Grrrrrene op 16-12-2016 21:04
]