Ja, wat mij betreft maken ze die derde compound ook verplicht
Dan las je dus een 2e pitstop in die niet altijd nodig is.MikeyMan schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 18:36:
Ja, wat mij betreft maken ze die derde compound ook verplicht
Nee ik vind het prima zoals het is.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Tsjah, mexico had ook zonder pitstop gekund... En dat zal in theorie niet de enige keer geweest zijn.
[ Voor 37% gewijzigd door MikeyMan op 13-12-2016 18:56 ]
Waarom zou je weer terug gaan naar de situatie dat iedereen op dezelfde strategie uitkomt omdat er tóch geen variatie mogelijk is, net als toen met twee verschillende banden?
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
De LMP1 banden hebben ook een "normaal" uiterlijk zonder die bizar hoge wang die je in de F1 hebt. Het is dat in de F1 een groot deel van de vering in de banden zit (...) en dat een auto zonder herontwerp dus niet op snelheid op banden met lage wang kan rijden.Richard117 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 18:03:
[...]
Op Le Mans doen ze regelmatig met 1 set banden 4 stints van 13 ronden = 52 ronden*13km = 676km per setje, oftewel 2 F1 gp's en een beetje. En dan zeggen mensen met zowel recente F1 als LMP1 ervaring (Lotterer en Webber) ook nog eens dat de LMP1 banden veel meer grip hebben.
Dus je idee over het WEC klopt wel
Ik vond dat prototype op basis van de Lotus auto wel mooi. Je kon er dus alleen niet hard mee rijden, geen demping...

Ik vind het juist spuuglelijk en ik vind die nieuwe banden voor volgend jaar dus super!!!
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Laten andere fabrikanten ook maar weer banden gaan leveren, gewoon het beste wat ze kunnen maken. Wil je pitstops, dan voer je het tanken weer in.Bosmonster schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:17:
[...]
De huidige banden zijn kunstmatig. Ze kunnen technisch gezien prima een band maken met de kwaliteit van een ultrasoft, maar die een hele race meegaat. Dan zijn er dus simpelweg geen pitstops meer en wordt het een optocht.
Daarom hebben ze de kunstmatige bandenkeuze geintroduceerd en dat heeft dit jaar wederom tot veel succes geleid enorm veel inhaalacties. Want DAN krijg je namelijk veel opties en variatie in strategie en pitstops. En variatie ook in rijderskwaliteit, want hoe beter je met de banden om kan gaan, hoe harder je uiteindelijk gaat.
TL;DR Het laatste wat je dus wilt is 1 type band die een hele race meegaat.
alles kan off-topic
Zeg gewoon alle banden zijn beschikbaar in een weekend en daarvan moet in een race minimaal 2 verschillende gebruiken met 1 compound ertussen.
En omdat je dat ver van tevoren moet bepalen hoeft Pirelli ook niet veel meer extra banden mee te nemen naar een GP.
Krijg je misschien nog eens verassingen. Oh ja en voer weer een Monsoon band in. Met die grotere banden worden regenraces helemaal onmogelijk volgens mij.
En omdat je dat ver van tevoren moet bepalen hoeft Pirelli ook niet veel meer extra banden mee te nemen naar een GP.
Krijg je misschien nog eens verassingen. Oh ja en voer weer een Monsoon band in. Met die grotere banden worden regenraces helemaal onmogelijk volgens mij.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Het tegenovergestelde wordt beweert voor 2017? Het zal door de verbeterde downforce gemakkelijk worden in de regen, ondanks die bredere bandjes voor 2017?Phusebox schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 21:34:
[knip]
Krijg je misschien nog eens verrassingen. Oh ja en voer weer een Monsoon band in. Met die grotere banden worden regenraces helemaal onmogelijk volgens mij.
...
Max Verstappen added another important detail: “It’s a combination of having more horsepower now (compared to ten years ago), so more torque, so the cars are speeding up more and less downforce at the moment. Yeah, I think next year it should be solved already, it will be much easier to drive the cars in the wet because of having quite a lot more downforce on the race. Of course, I think we can do improvements on the tyres, we’re working on that for next year but I think that with more downforce that should help already.”
...
En voor de aankomende testdagen is het volgende afgesproken;
...
In the two pre-season tests for all teams at Barcelona, if it has not rained by Day 3 of the first test, then the fourth and final day will be a wet tyre test for all F1 teams.
...
Testing, one, two ...
Nu nog de zelf te timen DRS, zowel aanvallend en verdedigend te gebruiken, x aantal keer per race.kevlar01 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:53:
[...]
Nu hebben ze in 2017 een lagere achtervleugel, waardoor je (volgens mij) makkelijker een voorligger kan achtervolgen en slipstreamen.
Ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken.
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Filmpie!
Weer 9 minuten van het wachten op het nieuwe seizoen gedood
Ik weet alleen na het kijken nog steeds niet wie er gewonnen heeft in dat raceje...AzzKickah schreef op woensdag 14 december 2016 @ 00:42:
Filmpie!
[video]
Edit: wel met de video's van hieronder erbij... Wel een erg korte race hoor. Om daarvoor nu al die namen naar dat circuit te slepen...
[ Voor 16% gewijzigd door ATS op 14-12-2016 12:45 ]
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
AzzKickah schreef op woensdag 14 december 2016 @ 00:42:
Filmpie!
[video]

Button: YouTube: Jenson Button #FuelYourSenses 360° VR experience
Vandoorne: YouTube: Stoffel Vandoorne #FuelYourSenses 360° VR experience
Häkkinen: YouTube: Mika Hakkinen #FuelYourSenses 360° VR experience
Coulthard: YouTube: David Coulthard #FuelYourSenses 360° VR experience
Woei! Wil Buxton bij F1 Report vanavond.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Y_hpYGla2Bg]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=tySECBsZ8Sg]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=IjPDssgcK0A]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Y_hpYGla2Bg]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=tySECBsZ8Sg]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=IjPDssgcK0A]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Sowieso belooft het weer een goede f1-report (review) te worden met deze gasten.. Will Buxton, Ben Hunt & Mark Hughes beloven altijd wat meer diepte dan bv Jolyon Palmer & Mark Priestley..
Even in de gossip geruchten modus:
Het lijkt erop alsof Manor gekocht is door een nieuwe eigenaar met sterke banden naar KFC indonesia. (HAR terug op de grid?)

Livery doet wel pijn aan de ogen..(dit is natuurlijk niet de manor f1 wagen maar een gp2 wagen met KFC Indonesia livery)
https://twitter.com/f1talks/status/809008986838233089
Het lijkt erop alsof Manor gekocht is door een nieuwe eigenaar met sterke banden naar KFC indonesia. (HAR terug op de grid?)

Livery doet wel pijn aan de ogen..(dit is natuurlijk niet de manor f1 wagen maar een gp2 wagen met KFC Indonesia livery)
https://twitter.com/f1talks/status/809008986838233089
[ Voor 10% gewijzigd door nachtnet op 14-12-2016 13:32 ]
Haha mooi! Alonso snijdt wel aardig als een warm mes door de boterhimlims_ schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:23:
[...]
Alonso: YouTube: Fernando Alonso #FuelYourSenses 360° VR experience
Button: YouTube: Jenson Button #FuelYourSenses 360° VR experience
Vandoorne: YouTube: Stoffel Vandoorne #FuelYourSenses 360° VR experience
Häkkinen: YouTube: Mika Hakkinen #FuelYourSenses 360° VR experience
Coulthard: YouTube: David Coulthard #FuelYourSenses 360° VR experience
Ja ik las ook de geruchten. Ik hoop dat door de KFC Indonesia dan Giovinazzi op de F1 grid komt! Hij heeft het echt verdiend. Als Rookie in de GP2 bijna het kampioenschap pakken.nachtnet schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:28:
Even in de gossip geruchten modus:
Vind dit toch te veel lijken op die velgen die ze in Formule E hebben. Niet helemaal mijn ding. Vind de nieuwe opzet dan toch mooier.ANdrode schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 20:07:
[...]
De LMP1 banden hebben ook een "normaal" uiterlijk zonder die bizar hoge wang die je in de F1 hebt. Het is dat in de F1 een groot deel van de vering in de banden zit (...) en dat een auto zonder herontwerp dus niet op snelheid op banden met lage wang kan rijden.
Ik vond dat prototype op basis van de Lotus auto wel mooi. Je kon er dus alleen niet hard mee rijden, geen demping...
[afbeelding]
Vwb die KFC livery van een paar posts hierboven, ik vind wat extra kleur op de grid wel gaaf
Wat een vreselijke drol van een presentator!AzzKickah schreef op woensdag 14 december 2016 @ 00:42:
Filmpie!
[video]
Wel gaaf die 360 graden camera's
[ Voor 6% gewijzigd door Gé Brander op 14-12-2016 14:14 ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Ja, dat was geinig. Ik merkte dat ik op andere deelnemers wilde klikken om van perspectief te wisselen tijdens de raceGé Brander schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:12:
[...]
Wat een vreselijke drol van een presentator!
Wel gaaf die 360 graden camera's
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Ik zit dus nooit op Reddit, maar via Will Bixton's twitter feed kom ik hier op uit:
https://www.reddit.com/r/...etired_after_winning_one/
Wie is er wereldkampioen als elke wereldkampioen doet zoals Rosberg? Dus stoppen na je eerste WK.

De gene die het dichtsbij komt, volgens Will is de post van GPRejects.
https://www.reddit.com/r/...etired_after_winning_one/
Wie is er wereldkampioen als elke wereldkampioen doet zoals Rosberg? Dus stoppen na je eerste WK.

De gene die het dichtsbij komt, volgens Will is de post van GPRejects.
Well, someguy actually did figure out all the results had the champion retired.
http://gprejects.com/foru...php?f=12&t=2713&start=240
Here are the changes from your model:
1958: Harry Schell beats Brooks 29, 26.
1961: Wolfgang Von Trips beats Phill Hill 37,36.
1977: Carlos Reutemann beats Andretti 68,54.
1978: Which leaves Mario Andretti to dominate.
1981: Jaques Laffite beats Nelson Piquet 60 - 59. A unique case where the actual champion of the year loses in this alternate reality! Amazingly, Piquet doesn't win in 1983 either even though he did in real life!
1986: Nelson Piquet finally gets his title, defeating team mate Mansell.
1990: Mansell being delayed in 86 catches up and means Boutsen does not get his title, he is 3 points short of the Englishman.
1995: Johnny Herbert beats Coulthard 92 - 86
1998: Leaving Coulthard free to take '98 over Irvine. 97 - 92
1999: Irvine wins by a landslide.
2001: Ralf Schumacher denies Montoya a rookie championship.
2002: Montoya denies Raikkonen...I'm noticing a trend here.
2003: Raikkonen beats Alonso.
2005: Raikkonen and Button won titles to deny 'Nando. But Fisichella was no match.
2006: Fisichella defeats Massa by just 3 points! 136 beats 133.
2008: Massa came close before, but takes the title from Kubica.
2012: Nico Hulkenberg takes it over Paul di Resta, Grosjean 3rd.(the furthest off the prediction has been!)
2013: Grosjean dominates winning 10 races.
2014: Bottas defeats Ricciardo 387 - 360
2015: Dani Kvyat defeats Perez 294-282. Ricciardo 3rd!
2016: Daniel Ricciardo finally gets his title. Max is outstanding favourite for 2017.
Beetje rare redenering. In de auto van de WK zou dan toch iemand anders gekomen zijn.
https://www.formula1.com/...o__Maurizio___Claire.html
Unscripted interview met WOLFF, ARIVABENE, WILLIAMS, HORNER
"Wat zou je zijn (beroep) als je geen teambaas zou zijn?" Antwoord TOTO "FUN!"
en daarna iets over een boek van Churchill "the best comes out in leaders when working under pressure." Reactie Arivabene :"NEED TO READ THAT BOOK"
Super video... Geen PR praatjes maar open antwoorden..
Ik ga mijn toetsenbord opdrogen en nieuwe koffie halen..
"Wat zou je zijn (beroep) als je geen teambaas zou zijn?" Antwoord TOTO "FUN!"
en daarna iets over een boek van Churchill "the best comes out in leaders when working under pressure." Reactie Arivabene :"NEED TO READ THAT BOOK"
[ Voor 26% gewijzigd door nachtnet op 14-12-2016 15:12 ]
Haha. Tof filmpje inderdaad. Met mvr Williams Private Party burn naar Chris…nachtnet schreef op woensdag 14 december 2016 @ 15:03:
"Wat zou je zijn (beroep) als je geen teambaas zou zijn?" Antwoord TOTO "FUN!"![]()
en daarna iets over een boek van Churchill "the best comes out when working under pressure. Reactie Arivabene :"NEED TO READ THAT BOOK"![]()
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ja mooi filmpje inderdaad. Ze hebben sinds die overname (die nog niet compleet is gemaakt maar soit) toch wel flink wat positieve veranderingen doorgevoerd daar. Echt veel leukere content komt naar buiten dan voorheen het geval was. Bevalt me goed.nachtnet schreef op woensdag 14 december 2016 @ 15:03:
"Wat zou je zijn (beroep) als je geen teambaas zou zijn?" Antwoord TOTO "FUN!"![]()
en daarna iets over een boek van Churchill "the best comes out in leaders when working under pressure." Reactie Arivabene :"NEED TO READ THAT BOOK"![]()
Nee, merp!
Symonds: Losing Bottas would have ‘heavy impact’ for Williams
Als dit zo belangrijk was voor Williams waarom Bottas dan al niet veel eerder bevestigd voor 2017? Enne, er is ook nog een "oude" Braziliaan die dezelfde kennis van de auto heeft en nog beschikbaar is? Dus Bottas voor een prima deal naar Mercedes en laat ze dan ook maar meteen het zitje voor Massa betalen dan is iedereen blij
Als dit zo belangrijk was voor Williams waarom Bottas dan al niet veel eerder bevestigd voor 2017? Enne, er is ook nog een "oude" Braziliaan die dezelfde kennis van de auto heeft en nog beschikbaar is? Dus Bottas voor een prima deal naar Mercedes en laat ze dan ook maar meteen het zitje voor Massa betalen dan is iedereen blij
Testing, one, two ...
Ik dacht dat Bottas al bevestigd was maar dat Mercedes nu probeert het contract af te kopen.hardware-lover schreef op woensdag 14 december 2016 @ 15:46:
Als dit zo belangrijk was voor Williams waarom Bottas dan al niet veel eerder bevestigd voor 2017? ...
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Waar hardware-lover op doelt is dat Bottas pas heel laat is bevestigd. Ze hebben pas begin november, als ik het mij goed herinner, zowel Bottas als Stroll aangekondigd. Maar als Bottas zo belangrijk zou zijn hadden ze hem bij wijze van ook al in de zomer kunnen aankondigen, en Stroll dan later.Kenhas schreef op woensdag 14 december 2016 @ 15:53:
[...]
Ik dacht dat Bottas al bevestigd was maar dat Mercedes nu probeert het contract af te kopen.
Het zou natuurlijk wel kunnen dat het contract al langer getekend was, maar de vraag dan is natuurlijk waarom Bottas zo geheimzinnig bleef doen tot de officiële aankondiging.
Dat late bevestigen van Bottas had met Button te maken, terwijl Stroll al langer in de pijplijn zat.
Als Button ja had gezegd (of kunnen zeggen), dan was Bottas er uitgevlogen.
Zo zie je maar....van 2e keus naar hot
Als Button ja had gezegd (of kunnen zeggen), dan was Bottas er uitgevlogen.
Zo zie je maar....van 2e keus naar hot
Vraag me af of ze Bottas wel zouden inruilen voor Button. Hooguit voor de naam.
Misschien dat Bottas zelf de boot lang af heeft gehouden in de hoop een betere optie te vinden.
Misschien dat Bottas zelf de boot lang af heeft gehouden in de hoop een betere optie te vinden.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Indirecte aanwijzing van Wehrlein zelf dat hij geen prettige persoonlijkheid is: https://www.formule1.nl/n...force-india-aan-testwerk/
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Hij wordt Princess Pascal genoemd. Dat soort nicknames krijg je niet zomaar in het paddock.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Volgens mij was Bottas zijn contract al lang zeker, maar kondigen ze bij Williams altijd graag beide coureurs tegelijk aan. Volgens mij was het het jaar ervoor met Massa en Bottas ook zo. Geen idee waarom ze dat zo doen, maar volgens mij moet je er niet teveel achter zoeken. Ik had ook niet het idee dat Bottas ergens heeft gemeld dat ie nog ergens anders bezig was, wat erop duidt dat 2017 altijd voor Williams zou zijn.RobertMe schreef op woensdag 14 december 2016 @ 15:56:
[...]
Waar hardware-lover op doelt is dat Bottas pas heel laat is bevestigd. Ze hebben pas begin november, als ik het mij goed herinner, zowel Bottas als Stroll aangekondigd. Maar als Bottas zo belangrijk zou zijn hadden ze hem bij wijze van ook al in de zomer kunnen aankondigen, en Stroll dan later.
Het zou natuurlijk wel kunnen dat het contract al langer getekend was, maar de vraag dan is natuurlijk waarom Bottas zo geheimzinnig bleef doen tot de officiële aankondiging.
Ik verwacht eigenlijk niet dat ze Bottas los gaan krijgen. Maar als ie dit zelf tegen houdt is het wel een raar figuur. Zo'n mogelijkheid laat je toch niet lopen? Heeft iemand al ergens iets gehoord van wat hij er zelf van vindt? En of ie erheen wil?
Zn boek komt morgen uit trouwens, dus dat zal daar wel voor zijn vooral. Maar lijkt me interessant.
Overige gasten:
Lijkt me alleen dat er nog wel wat meer aanschuift. Maar op zich is dit niet verkeerd.Ook de Amsterdamse Jasper Rijpma schuift aan. Hij is niet alleen de beste leraar van ons land, maar hoort nu ook tot de top 50 van beste leraren ter wereld. In zijn maandelijkse column ‘Make Holland Great Again’ schijnt Jan Jaap van der Wal zijn licht over een aantal kandidaten van de 50PLUS-partij.
Dominant typetje die Clairenachtnet schreef op woensdag 14 december 2016 @ 15:03:
en daarna iets over een boek van Churchill "the best comes out in leaders when working under pressure." Reactie Arivabene :"NEED TO READ THAT BOOK"![]()
En weer een 'de jongste ooit' record binnen voor Max. 
Verstappen op de cover van de nieuwe Esquire
Red Bull Racing-coureur Max Verstappen is door het blad Esquire uitgeroepen tot 'Sportman van het Jaar'. De jonge Nederlander siert de cover van de nieuwste editie van het magazine, dat sinds vandaag in de schappen ligt. Esquire stelt: "Sinds dit seizoen is Max Verstappen is geen 'talent' meer, Max Verstappen is een wereldster."
Verstappen is de jongste coverheld in het 26-jarige bestaan van Esquire. Verslaggever Johan Faber interviewde de jongste Grand Prix-winnaar aller tijden: "Zoals hij met dat dromerige koppie voor de camera's poseert lijkt het misschien een schat van een jongen, zo eentje die je eerder een Chocomel aanbiedt dan een Red Bull. Maar ondertussen is hij dus ook een meedogenloze coureur, die de concurrent geen centimeter asfalt gunt."
Esquire-hoofdredacteur Arno Kantelberg: "Misschien vanwege zijn nog jonge leeftijd, of vanwege zijn a-typische gezichtstrekken, maar Max Verstappen doet het verrassend goed als covermodel. De uiterlijke kalmte die een innerlijk vuur camoufleert, zet hij net zo makkelijk in op het circuit als in de fotostudio."

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 14-12-2016 20:16 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Het is ruimschoots in het nieuws geweest, o.a. hier; http://www.autosport.com/news/report.php/id/126641Martinspire schreef op woensdag 14 december 2016 @ 17:58:
[...]
Volgens mij was Bottas zijn contract al lang zeker, maar kondigen ze bij Williams altijd graag beide coureurs tegelijk aan. Volgens mij was het het jaar ervoor met Massa en Bottas ook zo. Geen idee waarom ze dat zo doen, maar volgens mij moet je er niet teveel achter zoeken. Ik had ook niet het idee dat Bottas ergens heeft gemeld dat ie nog ergens anders bezig was, wat erop duidt dat 2017 altijd voor Williams zou zijn.
[knip]
Enkel en alleen omdat Williams de knoop (openbaar) maar niet door wilde hakken.
Testing, one, two ...
CH : ¨Ik heb vier honden, twee heten Flavio en Bernie¨
tegen TW : Heet jouw hond Niki ?
Wat een BAAS.
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Nog een boek?Martinspire schreef op woensdag 14 december 2016 @ 17:58:
Zn boek komt morgen uit trouwens, dus dat zal daar wel voor zijn vooral. Maar lijkt me interessant.
Drie boeken in 1 jaar waar hij bij betrokken is. Zet dat af tegen nul boeken al die jaren er voor en je weet genoeg heATS schreef op woensdag 14 december 2016 @ 20:36:
[...]
Nog een boek?Ik vond het vorige nogal tegenvallen...
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ah, ik zie het. Een jaaroverzicht, het Een leven in boek en Grand Prix Retro. De tweede uit dit rijtje vond ik niet geweldig, laat maar dus. Olav denkt vast: 'F1 is nu populair in Nederland, dit is mijn kans om te cashen!' Gelijk heeft hij op zich, maar een boek publiceren over een F1 jaar dat pas net is afgelopen biedt weinig hoop op kwaliteit, zeker gezien het losse zand in Een leven inWom schreef op woensdag 14 december 2016 @ 20:39:
[...]
Drie boeken in 1 jaar waar hij bij betrokken is. Zet dat af tegen nul boeken al die jaren er voor en je weet genoeg he
Kennelijk had Stroll Senior een keiharde eis dat een (zo) ervaren (mogelijk) coureur naast Stroll zou gaan rijden en hem alle fijne kneepjes van het vak zou leren. Lijkt mij dat Stroll Senior in Button een geschiktere (en aanzienlijk meer ervaren) kandidaat zag om zoonlief op te leiden dan Bottas. En dat rijmt weer met de late bevestiging.L1nt schreef op woensdag 14 december 2016 @ 16:27:
Vraag me af of ze Bottas wel zouden inruilen voor Button. Hooguit voor de naam.
Maar dan zou je in de situatie komen dat je het contract van Button moet afkopen, terwijl die feitelijk gestopt is en enkel als reservecoureur een rol heeft. Als ik het goed begrepen heb dan toch.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Stroll, Stroll, Stroll...
Ergens hoop ik echt dat hij de nieuwe Maldonado is. Alles lijkt voor hem gekocht te zijn en of er nu bijzonder talent is, ik betwijfel het...
Ergens hoop ik echt dat hij de nieuwe Maldonado is. Alles lijkt voor hem gekocht te zijn en of er nu bijzonder talent is, ik betwijfel het...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
nog 99 dagen en we zullen het weten.. FP1 australie begint dan..
In oktober/november gaan er dan een paar telefoontjes van Wolff en/of Horner naar pa StrollDaniëlWW2 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 23:26:
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Ik denk wel iets eerder. Het trauma dat Maldonado heet zijn ze nog aan het verwerken bij de paddock vermoed ik zo.Migrator schreef op woensdag 14 december 2016 @ 23:44:
[...]
In oktober/november gaan er dan een paar telefoontjes van Wolff en/of Horner naar pa Stroll
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Met de simulator inbegrepen heeft Stroll Senior al rond de 80 miljoen betaald aan Williams. Die paar miljoen extra maakt dan niet meer uit.Wom schreef op woensdag 14 december 2016 @ 21:54:
Maar dan zou je in de situatie komen dat je het contract van Button moet afkopen, terwijl die feitelijk gestopt is en enkel als reservecoureur een rol heeft. Als ik het goed begrepen heb dan toch.
Beetje tam als je het mij vraagt. Mooie review, maar weinig spraakmakends.
Thanks for posting though!
Zijn bijnaam in de lagere klasse was toch Lance MacRoll oid?DaniëlWW2 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 23:26:
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Zoiets ja. Vooral F3 Spa 2015 is super tof om dan terug te kijkenYakuzA schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:35:
[...]
Zijn bijnaam in de lagere klasse was toch Lance MacRoll oid?
Wat een sukkel was Lance (vooral als hij in het middenveld moest starten).
Note: ik geef hem voordeel van de twijfel
[ Voor 14% gewijzigd door Ryur op 15-12-2016 09:45 ]
Dacht dat de late bevestiging van Bottas ook te maken had met het feit dat Frank Williams in het ziekenhuis lag. Dacht mij zoiets te herinneren maar kan ook verkeerd zijn
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Was ook best wel een beetje tam. Ze raken wel aan interessante onderwerpen en een goede korte quote, maar de verdieping mist net een beetje.. Komt waarschijnlijk doordat ze alles in 1 uitzending willen proppen..MikeyMan schreef op donderdag 15 december 2016 @ 08:57:
[...]
Beetje tam als je het mij vraagt. Mooie review, maar weinig spraakmakends.
Thanks for posting though!
Wel stukken beter dan bv die met Jolyon van vorige week..
Zondagmiddag een nieuwe kans, dan zend Channel4-F1 haar eindejaarsspecial uit.

Iemand RTL Late Night gezien met Olav Mol? Was het wat?
[ Voor 22% gewijzigd door nachtnet op 15-12-2016 10:00 ]
Olav mol bij RTL Late Night was een beetje meh... hetzelfde verhaal als altijd en alleen maar foto's meer niet.
Dit nieuws is op zich wel interessant als ze de programma's tenminste ook interessant kunnen maken.
Dit nieuws is op zich wel interessant als ze de programma's tenminste ook interessant kunnen maken.
"When you grow up your heart dies"
qoute" In any case, Ecclestone believes only one driver could potentially come out on top in an in-house battle with Hamilton - Red Bull's Max Verstappen.
"Verstappen has been super. When I say nobody, maybe Max in that car could hurry Lewis along a little bit," added Ecclestone."/qoute
http://www.skysports.com/...17-says-bernie-ecclestone
Altijd leuk meegenomen als Mr E. zo over je denkt.
"Verstappen has been super. When I say nobody, maybe Max in that car could hurry Lewis along a little bit," added Ecclestone."/qoute
https://f1manager.info/ranking/4605
Dat klinkt inderdaad niet verkeerd. Al heb ik altijd nog een beetje de stiekeme hoop dat ze live vanaf het circuit gaan uitzenden. Zoals oa RTL DE en Sky Sports. Maar dat zal wel te veel gaan kosten ben ik bang.sjaool schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:55:
Olav mol bij RTL Late Night was een beetje meh... hetzelfde verhaal als altijd en alleen maar foto's meer niet.
Die kans bestaat wel maar dan moet de F1 in Nederland denk ik minimaal 2 miljoen kijkers per race gaan trekken.
Geruchten dat Massa terugkomt van zijn 'pensioen'.
https://www.facebook.com/...2/835421679931335/?type=3
Arme Wehrlein
Arme Wehrlein
[ Voor 5% gewijzigd door Ryur op 15-12-2016 11:52 ]
Massa is halverwege dit seizoen al het vuur verloren (voor zover het er de laatste jaren überhaupt was).Ryur schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:52:
Arme Wehrlein
WEH kan waarschijnlijk alleen nog naar Sauber, de vraag is of je daar naartoe wilt.
Ze hebben wel de beste windtunnel faciliteiten van alle teams, en een nieuwe geldschieter, maar ik verwacht er komend jaar niet veel van.
Ik blijf het wel grappig vinden hoe Wehrlein zo tussen twee uiterste stoeltjes zit. Of hij zit in de WCC Mercedes of in de backmarker Sauber of Manor (als Manor überhaupt volgend jaar nog meedoet). Maar ik vrees dat hij het toch gaat worden in de Mercedes. Ze willen niemand uit een contract kopen en zo blijven er maar weinig (goede) coureurs over.Ryur schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:52:
Arme Wehrlein
Thnx, recorder staat geprogrammeerd.nachtnet schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:55:
[...]
Zondagmiddag een nieuwe kans, dan zend Channel4-F1 haar eindejaarsspecial uit.
[afbeelding]
[afbeelding]
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Net ook het artikel gelezen. Mocht toch idd WEH de switch maken naar Merc, dan geef ik RB een goede kans om winnend team te worden volgend jaar. Tuurlijk zal HAM nog steeds de meeste races gaan winnen, maar als RIC en VES maar constant de rest van het podium kunnen pakken dan komen ze er vanzelfpowah33 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:59:
qoute" In any case, Ecclestone believes only one driver could potentially come out on top in an in-house battle with Hamilton - Red Bull's Max Verstappen.
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Het is eerder grappig dat alle teams alles uit de kast halen (bijna letterlijk, met Massa), om maar geen Wehrlein in hun auto te hoeven hebben...RichardQG schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:05:
[...]
Ik blijf het wel grappig vinden hoe Wehrlein zo tussen twee uiterste stoeltjes zit. Of hij zit in de WCC Mercedes of in de backmarker Sauber of Manor (als Manor überhaupt volgend jaar nog meedoet). Maar ik vrees dat hij het toch gaat worden in de Mercedes. Ze willen niemand uit een contract kopen en zo blijven er maar weinig (goede) coureurs over.
Zolang het geen F1 Fans Only drama wordt met een doelgroep van tokkies en anderen met een mentale capaciteit van tussen de 8 en 12 jaar, dan is het prima.StevoMark10 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:26:
[...]
Dat klinkt inderdaad niet verkeerd. Al heb ik altijd nog een beetje de stiekeme hoop dat ze live vanaf het circuit gaan uitzenden. Zoals oa RTL DE en Sky Sports. Maar dat zal wel te veel gaan kosten ben ik bang.
[ Voor 28% gewijzigd door Bosmonster op 15-12-2016 13:23 ]
Ik ben wel benieuwd zo langzaamaan naar het contract wat Nico had met Mercedes. Dat hebben ze in de loop van dit jaar nog vernieuwd. En toch had hij kennelijk de mogelijkheid om zomaar weg te lopen, wat zou moeten betekenen dat hij een optie in zijn contract had om er onderuit te kunnen. Ik ben heel benieuwd wat voor optie dat geweest is, en of Mercedes zijn pensioen niet aan had kunnen zien komen.
Ik vind het Manor-als-Mercedes-opleidingsteam wel wat ongeloofwaardig nu trouwens. Het is zeker niet de relatie zoals die bij Red Bull Racing en Torro Rosso te vinden is, waar de coureurs zelfs onder contract staan van het overkoepelende Red Bull en bij beide teams ingezet kunnen worden. Daar hebben we in het verleden wel gezien dat de doorstroom naar het grote team er kwam zodra er een plek vrij kwam (of in het geval van Verstappen: vrij gemaakt werd). Volgens mij hebben alle recente RBR coureurs behalve Webber eerst voor STR gereden: Vettel, Ricciardo, Kviat, Verstappen. Het is echt de pool waar RBR uit put, ook als dat niet altijd goed gaat (Kviat was er wellicht nog niet klaar voor). Maar we zien bij Mercedes dat hun belofte Pascal Wehrlein bij Manor neergezet is (prima) en vervolgens absoluut geen eerste keus lijkt als er een stoeltje vrij komt bij het grote moederteam en Ocon zelfs eerder provoveert naar FI dan hij.
Ik vind het Manor-als-Mercedes-opleidingsteam wel wat ongeloofwaardig nu trouwens. Het is zeker niet de relatie zoals die bij Red Bull Racing en Torro Rosso te vinden is, waar de coureurs zelfs onder contract staan van het overkoepelende Red Bull en bij beide teams ingezet kunnen worden. Daar hebben we in het verleden wel gezien dat de doorstroom naar het grote team er kwam zodra er een plek vrij kwam (of in het geval van Verstappen: vrij gemaakt werd). Volgens mij hebben alle recente RBR coureurs behalve Webber eerst voor STR gereden: Vettel, Ricciardo, Kviat, Verstappen. Het is echt de pool waar RBR uit put, ook als dat niet altijd goed gaat (Kviat was er wellicht nog niet klaar voor). Maar we zien bij Mercedes dat hun belofte Pascal Wehrlein bij Manor neergezet is (prima) en vervolgens absoluut geen eerste keus lijkt als er een stoeltje vrij komt bij het grote moederteam en Ocon zelfs eerder provoveert naar FI dan hij.
[ Voor 53% gewijzigd door ATS op 15-12-2016 14:04 ]
Waarschijnlijk staat er een clausule in dat bij het niet "uitwerken" van het contract er een boete is. Rosberg heeft zijn contract dan dus zo kunnen afkopen. Zo'n boete zal niet mals zijn, maar ik denk dat een coureur als Rosberg dat met zijn salaris ook wel weer relatief eenvoudig kan betalen. Zeker gezien hij buiten het salaris waarschijnlijk ook nog wel wat bonussen kreeg (bv X bedrag per winst/podium).ATS schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:54:
Ik ben wel benieuwd zo langzaamaan naar het contract wat Nico had met Mercedes. Dat hebben ze in de loop van dit jaar nog vernieuwd. En toch had hij kennelijk de mogelijkheid om zomaar weg te lopen, wat zou moeten betekenen dat hij een optie in zijn contract had om er onderuit te kunnen. Ik ben heel benieuwd wat voor optie dat geweest is, en of Mercedes zijn pensioen niet aan had kunnen zien komen.
http://www.formel1.de/new...de-m-%2Fnc%2F103628%2F_-_
Als ik het goed begrijp kan Hamilton dus een mindere teamgenoot verwachten.
Volgens mij constateert hij alleen dat twee "eerste rijders" in het verleden niet altijd goed uitgewerkt hebben... Maar goed, het is sowieso al een Duitse vertaling van zijn woorden, dus wat hij precies gezegd heeft is nog maar de vraag.Adlermann schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:03:
http://www.formel1.de/new...de-m-%2Fnc%2F103628%2F_-_
[ Voor 11% gewijzigd door ATS op 15-12-2016 14:22 ]
Die clausules zullen er vooral op gericht zijn om te voorkomen dat de coureur overstapt naar een ander team, niet om te voorkomen dat de coureur stopt met racen in Formule 1. Het is sowieso een nogal onwaarschijnlijk scenario dat een coureur met een lopend contract bij hét topteam in de F1, die races en zelfs een kampioenschap wint uit eigen beweging stopt met racen. Daarnaast heeft Mercedes er zelf ook geen enkel belang bij iemand in die auto te zetten die er niet 100% voor gaat.RobertMe schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:01:
[...]
Waarschijnlijk staat er een clausule in dat bij het niet "uitwerken" van het contract er een boete is. Rosberg heeft zijn contract dan dus zo kunnen afkopen. Zo'n boete zal niet mals zijn, maar ik denk dat een coureur als Rosberg dat met zijn salaris ook wel weer relatief eenvoudig kan betalen. Zeker gezien hij buiten het salaris waarschijnlijk ook nog wel wat bonussen kreeg (bv X bedrag per winst/podium).
In het laatste overzicht van Ziggo liet Olav wel doorschemeren dat hij graag met een live camera op de baan aanwezig is. Dat zou zeker gaaf zijn om altijd met een eigen camera op de grid te staan.Bosmonster schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:20:
[...]
Zolang het geen F1 Fans Only drama wordt met een doelgroep van tokkies en anderen met een mentale capaciteit van tussen de 8 en 12 jaar, dan is het prima.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Volgens mij hadden ze dat in de laatste race wel, stonden ze ineens bij max zijn wagen op de grid om nog ven snel een interview te doen.SnowDude schreef op donderdag 15 december 2016 @ 15:02:
[...]
In het laatste overzicht van Ziggo liet Olav wel doorschemeren dat hij graag met een live camera op de baan aanwezig is. Dat zou zeker gaaf zijn om altijd met een eigen camera op de grid te staan.
Dat was alleen audio, Olav had het nu ook over beeld.Barfman schreef op donderdag 15 december 2016 @ 15:13:
[...]
Volgens mij hadden ze dat in de laatste race wel, stonden ze ineens bij max zijn wagen op de grid om nog ven snel een interview te doen.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
We zagen onze tandarts toen ook in beeld bij C4 geloof ikSnowDude schreef op donderdag 15 december 2016 @ 15:30:
[...]
Dat was alleen audio, Olav had het nu ook over beeld.
Edit: dat was gewoon de offiiciële FOM feed dus.
[ Voor 10% gewijzigd door ATS op 15-12-2016 16:04 ]
Zo, nog meer dan 2 weken speculeren. Dat wordt geen saaie F1 loze winter zo
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Huh, dacht echt dat ik jack bij max zag staan, hmm, even na kijken als ik thuis benSnowDude schreef op donderdag 15 december 2016 @ 15:30:
[...]
Dat was alleen audio, Olav had het nu ook over beeld.
Ja klopt, maar dat zagen wij via de camera van de FOM zelfBarfman schreef op donderdag 15 december 2016 @ 15:42:
[...]
Huh, dacht echt dat ik jack bij max zag staan, hmm, even na kijken als ik thuis ben
Ziggo had Jack alleen met een betere geluidsverbinding & een duurdere mediapas de baan opgestuurd. Maar beelden zat er nog niet bij.
[ Voor 19% gewijzigd door Ryur op 15-12-2016 15:51 ]
Het lijkt rond.
http://m.bbc.com/sport/formula1/38335169
Bottas naar Mercedes
Massa komt terug (die stopte alleen omdat er geen plek was met Stroll erbij)
Williams krijgt enorme korting en heeft dus meer geld voor ontwikkeling
Het talent development bij Mercedes is klote
Benieuwd naar impact voor Mercedes. Zonder Lowe, Allison die pas halverwege seizoen in kan stappen. En geen Rosberg die toch ook bijdroeg aan ontwikkeling.
Bottas naar Mercedes
Benieuwd naar impact voor Mercedes. Zonder Lowe, Allison die pas halverwege seizoen in kan stappen. En geen Rosberg die toch ook bijdroeg aan ontwikkeling.
[ Voor 76% gewijzigd door BlauweFles op 15-12-2016 19:51 ]
Had laatst ook een gesprek met iemand over dat Rosberg belangrijk was voor de ontwikkeling binnen t team. Rosberg heeft samen met Schumacher aan het begin van de auto gestaan. Daarbij lijkt Hamilton mij ook niet zo'n technisch mannetje.BlauweFles schreef op donderdag 15 december 2016 @ 19:49:
Het lijkt rond.
Bottas naar Mercedes
Het doet me deugd dat er in dit Silly Season 2.0 nog zoveel verschuift, spannend spannend....
Wel een beetje een fail van Massa. Eerst zo'n dramatisch afscheid en dan gewoon weer terugkomen.
Wat was er dan zo dramatisch in abhu dabhi?Rivanov schreef op donderdag 15 december 2016 @ 20:44:
Wel een beetje een fail van Massa. Eerst zo'n dramatisch afscheid en dan gewoon weer terugkomen.
In Abu Dhabi* niet. Brazilie niet gezien?bvbal79 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 21:00:
[...]
Wat was er dan zo dramatisch in abhu dabhi?
Inderdaad, heb dan ook gewoon de ballen om te zeggen ok dit was het eind van mijn carrière het is mooi geweest.Rivanov schreef op donderdag 15 december 2016 @ 20:44:
Ik gun hem dat stoeltje wel daar niet van, maar dit is weer zo cheesy als maar kan...
Wat was daar dan dramatisch. Hij crash zijn auto en loopt in een nat pak naar de pits. Vrouw en kind vangen hem op voor zijn laatste race in eigen land. Dat de media dat zo filmpje prima toch. Dat noem ik niet dramatisch...maar gewoon emotioneel. Dramatisch betekent toch iets anders.AzzKickah schreef op donderdag 15 december 2016 @ 21:14:
[...]
In Abu Dhabi* niet. Brazilie niet gezien?
Wie weet is het nog steeds zijn laatste race in eigen land ook al staat hij aan de start in Melbourne.
En waar staat dan dat Massa ja gezegd heeft. Dit forum staat altijd weer vol van beschuldigingen zonder ook maar enige bevestiging.CrazyFool schreef op donderdag 15 december 2016 @ 21:26:
[...]
Inderdaad, heb dan ook gewoon de ballen om te zeggen ok dit was het eind van mijn carrière het is mooi geweest.
Ik gun hem dat stoeltje wel daar niet van, maar dit is weer zo cheesy als maar kan...
Dat staat nergens, ik reageer op een gerucht van als dat zo zou zijn.bvbal79 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 21:38:
[...]
En waar staat dan dat Massa ja gezegd heeft. Dit forum staat altijd weer vol van beschuldigingen zonder ook maar enige bevestiging.
Mijn bovenstaande mening is dan ook gebaseerd op een als hij eventueel ja zou zeggen. Met andere woorden ook al biedt Mercedes hem het stoeltje aan, dan vindt ik nog steeds dat hij gewoon moet stoppen. En niet denken van goh laat ik nog maar een poosje doorrijden.
Ja. Misschien vind hij dat zelf ook?CrazyFool schreef op donderdag 15 december 2016 @ 21:45:
[...]
Dat staat nergens, ik reageer op een gerucht van als dat zo zou zijn.
Mijn bovenstaande mening is dan ook gebaseerd op een als hij eventueel ja zou zeggen. Met andere woorden ook al biedt Mercedes hem het stoeltje aan, dan vindt ik nog steeds dat hij gewoon moet stoppen. En niet denken van goh laat ik nog maar een poosje doorrijden.
Ik dacht ook zal wel onzin zijn Massa terug op de grid..
maar deze tweet doet mij toch twijfellen..
https://twitter.com/MassaFelipe19/status/809496746351095808

Waarom zou je op vakantie na moeten denken na jaren in de F1 gezeten te hebben??
Overigens zie ik ook her en der berichten verschijnen dat Guttierez ook nog een mogelijkheid voor Williams zou zijn ipv Bottas..

Waarom zou je op vakantie na moeten denken na jaren in de F1 gezeten te hebben??
Overigens zie ik ook her en der berichten verschijnen dat Guttierez ook nog een mogelijkheid voor Williams zou zijn ipv Bottas..
[ Voor 17% gewijzigd door nachtnet op 15-12-2016 21:50 ]
Om iedereen nog gekker te maken. (soort van grapje...om het maar even uit te leggennachtnet schreef op donderdag 15 december 2016 @ 21:47:
[afbeelding]
Hoezo? Hij heeft nu toch ook een jaar gewerkt? Dan ga je er toch ook gewoon even tussenuit? Ongeacht of je daarna lang thuis blijftnachtnet schreef op donderdag 15 december 2016 @ 21:47:
[afbeelding]
Het gaat omdat hij tweet dat hij na moet denken op vakantie. Meeste mensen gaan op vakantie om juist even niet na te denkenMartinspire schreef op donderdag 15 december 2016 @ 22:00:
[...]
Hoezo? Hij heeft nu toch ook een jaar gewerkt? Dan ga je er toch ook gewoon even tussenuit? Ongeacht of je daarna lang thuis blijft
Maar het zal wel een grapje zijn.
Leuk filmpje over technical updates van red bull dit jaar en kleine vooruitblik op volgend jaar.
[YouTube: https://youtu.be/as3ISoPqz2E]
En Mercedes:
[YouTube: https://youtu.be/d_Q4v5vRWpU]
[YouTube: https://youtu.be/as3ISoPqz2E]
En Mercedes:
[YouTube: https://youtu.be/d_Q4v5vRWpU]
Het zou imho mooi zijn als Bottas naar Mercedes gaat. Hij komt over als een aardig persoon die goed en respectvol met mensen omgaat en heeft z'n emoties ook goed onder controlle. Bij Williams heeft hij goede resultaten laten zien. Ik gun het hem wel
39
Ik denk niet dat Massa terug komt. Voor de centen hoeft hij het niet meer te doen lijkt mij. En bij een ander team dan Red Bull, Ferrari of Mercedes gaan rijden heeft geen enkel nut als hij ooit nog denkt wereldkampioen te kunnen worden. Het is gewoon tijd voor de jongere garde.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2016 - GP topics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2016 - GP topics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016
IRC: http://irc.tweakers.net/f1