[F1] Seizoen 2016 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 47 Laatste
Acties:
  • 280.383 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:08
Adlermann schreef op maandag 12 december 2016 @ 10:36:
[...]

Maar misschien is het veel eenvoudiger: ik denk dat Button gewoon echt geen zin meer heeft.

Hij wilde zelf supergraag met pensioen.
Dat zou inderdaad een optie zijn. Mja nog één jaar bij de wereldkampioen rijden, lijkt me aantrekkelijk.

Al ga ik er gewoon vanuit dat het Bottas wordt, ik blijf het een beetje een "laffe" keuze vinden. Geen topcoureur in spe. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 17:48

PauseBreak

derp!

StevoMark10 schreef op maandag 12 december 2016 @ 10:39:
[...]

Dat zou inderdaad een optie zijn. Mja nog één jaar bij de wereldkampioen rijden, lijkt me aantrekkelijk.

Al ga ik er gewoon vanuit dat het Bottas wordt, ik blijf het een beetje een "laffe" keuze vinden. Geen topcoureur in spe. ;)
Ach, de huidige wereldkampioen kwam ook bij Williams vandaan ooit. Had vier jaar ervaring en moest naast ene Schumacher rijden. Deed dat vervolgens niet onverdienstelijk. Daarna kwam een andere wereldkampioen ernaast rijden en weer deed die jongen die ze van Williams hadden gehaald het niet onverdienstelijk. Uiteindelijk is hij zelfs nog wereldkampioen geworden, terwijl niemand in hem meer zag dan een aardige coureur, maar zeker geen topper.

En ja, die jongen die ze van Williams hebben gehaald was dus Rosberg.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsD91
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 08:45
PauseBreak schreef op maandag 12 december 2016 @ 10:43:
[...]

Ach, de huidige wereldkampioen kwam ook bij Williams vandaan ooit. Had vier jaar ervaring en moest naast ene Schumacher rijden. Deed dat vervolgens niet onverdienstelijk. Daarna kwam een andere wereldkampioen ernaast rijden en weer deed die jongen die ze van Williams hadden gehaald het niet onverdienstelijk. Uiteindelijk is hij zelfs nog wereldkampioen geworden, terwijl niemand in hem meer zag dan een aardige coureur, maar zeker geen topper.

Maar we weten allemaal dat als Hamilton geen pech had gehad op Sepang, dat Lewis gewoon WK was geworden. Tuurlijk, dit is autosport en dan gebeuren dit soort dingen, maar het is zeker geen topper. Rosberg bedoel ik dan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

NielsD91 schreef op maandag 12 december 2016 @ 10:47:
[...]

Maar we weten allemaal dat als Hamilton geen pech had gehad op Sepang, dat Lewis gewoon WK was geworden. Tuurlijk, dit is autosport en dan gebeuren dit soort dingen, maar het is zeker geen topper. Rosberg bedoel ik dan.
Niet weer dit genuil :') Het punt was dat coureurs zich ook ontwikkelen. Als je goed presteert bij een subtopper, dan is de kans best aanwezig dat je beter gaat presteren bij een topteam. Dat hebben we gezien bij Rosberg en ik denk dat we dat best wel eens bij Bottas kunnen gaan zien als die transfer doorgaat.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
PauseBreak schreef op maandag 12 december 2016 @ 10:43:
[...]

Dat ie van Williams komt weet ik ;). Echter was deze jongen van Williams dit jaar geen wereldkampioen geworden als zijn teamgenoot niet al die pech had gehad...
PauseBreak schreef op maandag 12 december 2016 @ 10:49:
[...]

Niet weer dit genuil :') Het punt was dat coureurs zich ook ontwikkelen. Als je goed presteert bij een subtopper, dan is de kans best aanwezig dat je beter gaat presteren bij een topteam. Dat hebben we gezien bij Rosberg en ik denk dat we dat best wel eens bij Bottas kunnen gaan zien als die transfer doorgaat.
Ik moet het nog maar eens eerst zien of Bottas wel zo'n ontwikkeling door gaat maken. Hij werd regelmatig door Massa verslagen, terwijl die ook niet meer op z'n best was. Ik had toch wat meer verwacht van Bottas. Maargoed, laten we hem het voordeel van de twijfel geven, zolang ie Max niet in de weg rijdt vind ik alles best :+

[ Voor 32% gewijzigd door Herax10NL op 12-12-2016 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsD91
PauseBreak schreef op maandag 12 december 2016 @ 10:49:
[...]

Logisch dat je beter gaat presteren. Het materiaal wordt beter en daardoor kun je jezelf genoeg motiveren, want ook de resultaten komen meer je kant op. Bottas gaat uiteraard ook beter presteren, omdat er meer mogelijkheden zijn. Maar WK-waardig? Nee, absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

StevoMark10 schreef op maandag 12 december 2016 @ 10:49:
[...]

Ik moet het nog maar eens eerst zien of Bottas wel zo'n ontwikkeling door gaat maken. Hij werd regelmatig door Massa verslagen, terwijl die ook niet meer op z'n best was. Ik had toch wat meer verwacht van Bottas. Maargoed, laten we hem het voordeel van de twijfel geven, zolang ie Max niet in de weg rijdt vind ik alles best :+
Dat valt dus best mee. Bottas heeft in alle jaren beter gekwalificeerd en meer punten gehaald dan Massa. Voor het gemak: 2014, 2015, 2016.
Waarbij ik 2016 met een korrel zout neem want Massa met pensioen enzo, maar de trend is duidelijk.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Mwa, in Canada was hij dit jaar derde. Die Williams was dit jaar echt niet zo goed als de voorgaande jaren... Maar het blijft inderdaad een beetje een kleurloze rijder. Wel redelijk stabiel, wellicht dat ze dat zoeken bij Mercedes. Iemand die de puntjes bij elkaar sprokkelt voor het constructeurskampioenschap.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

Maar we weten allemaal dat als Hamilton geen pech had gehad op Sepang, dat Lewis gewoon WK was geworden.
Hamilton heeft alle kansen gehad het WK naar zich toe te trekken, zelfs na Sepang, maar heeft dat niet voor elkaar gekregen. Met hadden kunnen zullen was iedere coureur kampioen geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 20:12

vhal

ಠ_ಠ

Verwijderd schreef op maandag 12 december 2016 @ 11:08:
[...]

Hamilton heeft alle kansen gehad het WK naar zich toe te trekken, zelfs na Sepang, maar heeft dat niet voor elkaar gekregen. Met hadden kunnen zullen was iedere coureur kampioen geweest.
Je slaat de spijker op zijn kop en ach, er blijven gewoon mensen bestaan die het niet kunnen uitstaan dat ROS kampioen is geworden. Net als al die figuren over Villeneuve (ouwe azijnpisser), Sainz (slechter dan VES!1!1!), V10/8 vs V6 enz.
[...]

Net zo dat HAM ws. geen kampioen was geworden in 2008 maar Massa als Glock op regenbanden had gereden in Brazilie. Nou, als je zo wereldkampioen moet worden met 1 punt verschil tov Massa :+

[ Voor 20% gewijzigd door vhal op 12-12-2016 11:19 ]

Strava

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Jongens, gaan we nu voor de 18de keer die discussie voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:34
Rosberg is meer dan terecht kampioen (want meer punten). Alleen weet iederen, inclusief hijzelf dat een tweede titel er echt niet in zit. Hulde voor hem dus dat hij stopt op zijn hoogtepunt.

Overigens schaar ik nog wel een aantal kampioenen in die categorie, dat geeft ook niet want ook die kampioenen horen er gewoon bij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

http://www.skysports.com/...cedes-head-to-head-record

Ach, dan zeggen we toch dat de HAM kampioenschappen waren doordat ROS meer uitviel in die andere seizoenen. Nico 8 DNFs, Lewis 7. Dat excuustruus gezeik mag nou wel eens ophouden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:07
Dan maar even iets anders.. ( gezeur over motorpech etc ben ik wel een beetje zat... :) )
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CzeAYTKWEAArgei.jpg:large
http://www.formula1.com/e...1_2016_Season_Review.html

8-bit seizoens review video.. _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:08

Destruction

(ex-)Automonteur

Awesome :D Even terug naar het 3- danwel 486 tijdperk :P

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsD91
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2016 @ 11:08:
[...]

Met die 25 punten was het gelukt hoor, want na Japan heeft hij alles gewonnen. Ik weet wel: als, als als...

Maar wat mij nu vooral stoort is dat Rosberg gewoon de ballen niet heeft om de zijn titel te verdedigen. Wat dat betreft is hij, en dat gaf hij min of meer zelf ook toe, gekraakt door Hamilton in de afgelopen drie seizoenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

nachtnet schreef op maandag 12 december 2016 @ 11:34:
Dan maar even iets anders.. ( gezeur over motorpech etc ben ik wel een beetje zat... :) )
[afbeelding]
http://www.formula1.com/e...1_2016_Season_Review.html

8-bit seizoens review video.. _/-\o_ _/-\o_
Ik zag hem net voorbijkomen inderdaad. Wat een prachtig filmpje. Totaal onverwacht ook vanuit de FOM dat ze zoiets doen. En nog humor erin ook! _/-\o_ _/-\o_

Nee, merp!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

NielsD91 schreef op maandag 12 december 2016 @ 11:57:
Met die 25 punten was het gelukt hoor, want na Japan heeft hij alles gewonnen. Ik weet wel: als, als als...
Als Hamilton Japan had gewonnen was het ook gelukt. Als als als. Of zijn starts niet verprutst had. Als als als. Of...

Hij heeft de zaak in eigen hand gehad, met of zonder plof. Hij is simpelweg niet consistent genoeg geweest waar Rosberg dat wel is geweest en daarmee heeft Hamilton een hoop slagen gewonnen, maar de oorlog verloren. Zo werkt een kampioenschap - je kunt kampioen worden zonder een wedstrijd te winnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-09 12:10
PauseBreak schreef op maandag 12 december 2016 @ 12:00:
[...]

Ik zag hem net voorbijkomen inderdaad. Wat een prachtig filmpje. Totaal onverwacht ook vanuit de FOM dat ze zoiets doen. En nog humor erin ook! _/-\o_ _/-\o_
Ik spuugde bijna mijn koffie over me'n toetsenbord toen Riccardo zijn banden moest zoeken, wederom bedankt Nachtnet!

at your service

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

The_Butler schreef op maandag 12 december 2016 @ 12:02:
[...]

Ik spuugde bijna mijn koffie over me'n toetsenbord toen Riccardo zijn banden moest zoeken, wederom bedankt Nachtnet!
En de 'Bwoah' van Kimi, gevolgd door de Honey Badger en daarna de shoey toen hij alle vier de banden had gevonden _O- _O-

Nee, merp!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

Destruction schreef op maandag 12 december 2016 @ 11:40:
Awesome :D Even terug naar het 3- danwel 486 tijdperk :P
Wat dacht je van terug naar het Speccy of 286 tijdperk. :P

Alhoewel bij 286 had het wel even in CGA kleurstelling gemogen. :+

[ Voor 13% gewijzigd door sjaool op 12-12-2016 12:06 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
gambieter schreef op maandag 12 december 2016 @ 11:30:
http://www.skysports.com/...cedes-head-to-head-record

Ach, dan zeggen we toch dat de HAM kampioenschappen waren doordat ROS meer uitviel in die andere seizoenen. Nico 8 DNFs, Lewis 7. Dat excuustruus gezeik mag nou wel eens ophouden.
Hoe kom je daar nou bij?
Señor Sjon schreef op donderdag 8 december 2016 @ 11:59:

2015
Rosberg 2x DNF en Hamilton 1x, maar zat er uiteindelijk 59 punten tussen en geen 5 zoals nu. Ook won Lewis 10x en Rosberg 6x, waarvan 3x toen het kampioenschap al beslist was en Lewis ook niet heel hard zijn best meer deed. Tot die run op het einde, was Rosberg ook maar 3x voor Lewis gefinisht.
2014
Rosberg 2x DNF (hoewel de laatste race eigenlijk ook als DNF telt) en Hamilton 3x. Zonder dubbele punten had Lewis 42 punten voorsprong op het einde. Wederom finisht Rosberg maar 4x voor Hamilton als beiden finishen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

*zucht* het gaat om dat gezeik over "what if" . Als Rosberg eerder linksdraaiende glutenvrije yoghurt was gaan drinken of wat eerder een kindje was gaan produceren, wie weet, of als die Pussycat Doll er nog was geweest, etc. Degene met de meeste punten is gewoon WK, zeker als het zonder vieze trucjes is behaald.

Move on, please. Bij referendums zeiken dat de uitslag geaccepteerd moet worden en hier eindeloos doorzeiken van niet.

Tantrum Geert Hamilton heeft niet gewonnen van Teflon Mark Rosberg. Tja.

[ Voor 21% gewijzigd door gambieter op 12-12-2016 12:37 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 21:03
Geweldig dat 8-bit filmpje!

mobile-game, anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat is inderdaad erg leuk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Dat 8-bit fimpje is verbazend leuk en zelf wel op het randje. Die torpedo versie van Kvyat en Ricciardo die zijn eigen banden moet zoeken. En dat van een onafhankelijke F1 instelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Erapaz schreef op maandag 12 december 2016 @ 13:21:
Dat 8-bit fimpje is verbazend leuk en zelf wel op het randje. Die torpedo versie van Kvyat en Ricciardo die zijn eigen banden moet zoeken. En dat van een onafhankelijke F1 instelling.
Kwam die torpedo niet uit een quote van Vettel?

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
SnowDude schreef op maandag 12 december 2016 @ 13:34:
[...]

Kwam die torpedo niet uit een quote van Vettel?
Ja, dat kwam daar vandaan, zit ook in het filmpje op die manier. Het wordt in het filmpje ook als directe aanleiding gegeven voor de demotie van Kvyatt naar Toro Rosso.
Ik zie het graag dat F1 wat minder politiek correct wordt. Dus hulde voor dit filmpje. Ik had niet verwacht dat de officiële website van de F1 een filmpje zou maken waarin de situatie op deze manier wordt uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet

McLaren repost op twitter ook nog even hun 2015 Turboheroes spel..

Echt een geweldige video van F1. Nog niet vaker zo vaak een video terug gekeken.. F1.com zet echt grote stappen vooruit qua media gebruik.

Afbeeldingslocatie: http://www.verstappen.nl/img/2016/Familie_Racedagen_persconferentie_-_Zandvoort/_DSCF7872-2b.jpg

De Jumbo/gamma Verstappen Racedagen in Zandvoort staan weer op de kalender:
http://www.gppits.net/nie...n_mei_terug_op_zandvoort/

19,20 & 21 Mei 2017 zandvoort.

[ Voor 31% gewijzigd door nachtnet op 12-12-2016 15:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:43
Jos Verstappen: Ik doe helemaal niets meer
Max Verstappen moet het tegenwoordig in zijn eentje redden. Vader Jos heeft een grote stap terug gedaan en bemoeit zich niet meer met de prestaties van zijn talentvolle zoon.
JOS VERSTAPPEN: EXCLUSIVE Q&A

[ Voor 14% gewijzigd door Rivanov op 12-12-2016 15:44 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

die hebben echt nog wel een évaluatie' nadien - maar coaching is toch allang losgelaten (spanje)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:43
himlims_ schreef op maandag 12 december 2016 @ 15:52:
[...]

die hebben echt nog wel een évaluatie' nadien - maar coaching is toch allang losgelaten (spanje)
Dat zegt hij toch ook. ;)
Sinds dat Max bij Red Bull zit, heeft Jos afstand genomen. En dat is sinds Spanje. ;)

Retirement van Rosberg maar een 1 april grap? :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FYNs3Gq.jpeg

@nico_rosberg
my favorite @IWC #Monaco

[ Voor 19% gewijzigd door Rivanov op 12-12-2016 16:03 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• nachtnet
Statistieken van Pirelli

42792 banden waarvan er slechts 15652 tijdens races gebruikt zijn. (+ nog kleine 4700 voor tests)
Ergo ruim 22000 banden zijn ongebruikt de schredder in gegaan.. 8)7

http://www.pirelli.com/gl...m_content=post_2016-12-12

Afbeeldingslocatie: https://d2snyq93qb0udd.cloudfront.net/prod/11313_Numbers2016-Tav1-EN.jpg
Afbeeldingslocatie: https://d2snyq93qb0udd.cloudfront.net/prod/11314_Numbers2016-Tav2-EN.jpg
Afbeeldingslocatie: https://d2snyq93qb0udd.cloudfront.net/prod/11316_Numbers2016-Tav3-EN.jpg
Afbeeldingslocatie: https://d2snyq93qb0udd.cloudfront.net/prod/11315_Numbers2016-Tav4-EN.jpg
Afbeeldingslocatie: https://d2snyq93qb0udd.cloudfront.net/prod/11317_Tavola2017WiderTyreTestsFinal-EN.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

nachtnet schreef op maandag 12 december 2016 @ 16:14:
Statistieken van Pirelli

42792 banden waarvan er slechts 15652 tijdens races gebruikt zijn. (+ nog kleine 4700 voor tests)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Kunnen ze die banden niet ook gebruiken in de GP2? Of is dat net weer een ander formaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Statistieken van Pirelli

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Die gaan allemaal verkocht worden!

Na since van seizoen gaan die banden de market op, listen varieren van 600-1200euro per band (wiel niet inbegrepen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 11:06

AzzKickah

06-CENSORED

himlims_ schreef op maandag 12 december 2016 @ 16:50:
[...]

Na since van seizoen gaan die banden de market op, listen varieren van 600-1200euro per band (wiel niet inbegrepen)
Clumsy thumbsy?
einde*
prijzen* (gok ik?)

Maar in dat plaatje staat dat 100% recycled wordt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

AzzKickah schreef op maandag 12 december 2016 @ 16:54:

Is dat inclusief de kilo's die ze op het circuit achterlaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
[...]

Na since Einde van seizoen gaan die banden de market op, listen Prijzen varieren van 600-1200euro per band (wiel niet inbegrepen)
Ik had begrepen dat alle ongebruikte 2016 banden vernietigd worden. Omdat ze bij verkoop nu nog te veel nieuwe technologie bevatten.. Informatie die teams etc. zouden kunnen gebruiken tbv 2017..

Uiteraard zullen er heus wel wat losse setjes uit "de vrachtwagen" verdwijnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:24

Qu3st

nachtnet schreef op maandag 12 december 2016 @ 17:01:
[...]

Ik had begrepen dat alle ongebruikte 2016 banden vernietigd worden. Omdat ze bij verkoop nu nog te veel nieuwe technologie bevatten.. Informatie die teams etc. zouden kunnen gebruiken tbv 2017..

Uiteraard zullen er heus wel wat losse setjes uit "de vrachtwagen" verdwijnen..
In de eerste infographic staat dat alles is/wordt gerecycled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

AzzKickah schreef op maandag 12 december 2016 @ 16:54:
[...]

Clumsy thumbsy?
einde*
prijzen* (gok ik?)

100% recycle; als verkocht is, of andere doel heeft - is ook recycle :+

heb hiervoor in de automotive branch gewerkt, we waren enige officiele pirelli distributeur van nld. Daarbij nodige gezien, en meegemaakt (maar das heel ander verhaal) anyway ... die oude banden worden gewoon verkocht; intern. Daarmee doel ik op directeurtjes, managers van de vele automotive bedrijven. Met de juiste contacten kun je die een of meerdere banden (zonder wiel) kopen. De prijzen toen zatten tussen de 600-1200euro. Mijn toenmalige directeur had er, daarvan tafeltje laten maken (uiteraard voor werk en thuis :+)

//edit; mijn statemet dat ze allemaal verkocht worden is misschien wat voorbarig - maar te koop zijn, zullen ze zeker

[ Voor 7% gewijzigd door himlims_ op 12-12-2016 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Dan heb ik liever een Goodyear band als tafeltje :P

Wel vet idee, zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

[...]

En dan, onder je Golf schroeven? Niets of niemand kan daar toch iets mee (behalve als onderzetter)?

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Gekkenhuis schreef op maandag 12 december 2016 @ 17:25:
[...]

En dan, onder je Golf schroeven? Niets of niemand kan daar toch iets mee (behalve als onderzetter)?
Conversatie stuk, mancave, verzamel object

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]

Zou je denken?

hardware-lover in "[F1] Seizoen 2016 - Deel 2"

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Toch leuk:
Max Verstappen this year completed the most overtaking moves by a single Formula 1 driver in a single season since the data was first collected in 1983, according to Pirelli.
http://www.autosport.com/...overtaking-record-in-2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

[...]
Oude F1 wagens worden toch vaak ook weer verkocht, om mensen een racedag te geven (voor veel geld). Of de coureur neemt er 1 mee of naar een museum. Dan wil je toch wel wat extra banden achter de hand houden.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Wel geinig, een lol-filmpje met Hamilton in een wat 'luchterige' omgeving:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Txh9710kvCI]

Had ik nog niet eerder gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet

Deze gesuggereerde video na de Loreal-HAM-Youtuber video had ik ook nog niet gezien..

Goed om te zien dat er wel veel chemie tussen RIC & VES aanwezig is..

[ Voor 21% gewijzigd door nachtnet op 12-12-2016 19:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Rivanov schreef op maandag 12 december 2016 @ 16:01:
[...]

Dat zegt hij toch ook. ;)
Sinds dat Max bij Red Bull zit, heeft Jos afstand genomen. En dat is sinds Spanje. ;)

Retirement van Rosberg maar een 1 april grap? :+

[afbeelding]

@nico_rosberg
my favorite @IWC #Monaco
Het zou echt de grap van de eeuw zijn want iedereen is er dan ingetuind (en dan kan ook niemand het meer hebben over dat Rosberg zo saai is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

smvs schreef op maandag 12 december 2016 @ 19:38:
[...]

Het zou echt de grap van de eeuw zijn want iedereen is er dan ingetuind (en dan kan ook niemand het meer hebben over dat Rosberg zo saai is).
Met 1 april 2017 mist ie maar 1 race. Wordt het kampioenschap nog spannender.

Oftewel: Duitsers maken geen grappen. :P

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:41
[...]

Jij kijkt nooit Pawn Stars ofzo? Stel nu dat er een band zou worden aangeboden. Het is de linker voorband van Max Verstappen die hij gebruikte in zijn laatste stint in Spanje. Compleet met certificaat van Pirelli waar, wanneer en door wie de band is gebruikt, en de handtekening van Max op de band.

Ik zeg je, als je maar beroemd genoeg bent, en er is een item wat je tijdens een wedstrijd hebt gebruikt incl bewijs, er altijd iemand is die daar heel veel geld voor over heeft.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

asing schreef op maandag 12 december 2016 @ 20:56:
[...]

Jij kijkt nooit Pawn Stars ofzo? Stel nu dat er een band zou worden aangeboden. Het is de linker voorband van Max Verstappen die hij gebruikte in zijn laatste stint in Spanje. Compleet met certificaat van Pirelli waar, wanneer en door wie de band is gebruikt, en de handtekening van Max op de band.

Ik zeg je, als je maar beroemd genoeg bent, en er is een item wat je tijdens een wedstrijd hebt gebruikt incl bewijs, er altijd iemand is die daar heel veel geld voor over heeft.
Dat is een ander verhaal, het ging over de ongebruikte banden die verkocht zouden worden ;)

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dus Vettel is maar een keer ingehaald dit hele seizoen, door Max. oOo

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
DaniëlWW2 schreef op maandag 12 december 2016 @ 21:04:
En een keertje op SPA maar toen dook VES na inhalen de pits in.. Dus telt deze niet mee bij pirelli..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op maandag 12 december 2016 @ 21:04:
Dat is voor mij eigenlijk genoeg bewijs dat dit seizoen inhalen van een gelijkwaardige auto onder gelijke omstandigheden onmogelijk is.

Ja het kan als een auto uit-fase (banden/banden soort/snelle auto die achter ligt) is of niet verdedigd ivm strategie. Nee het lukt niet als de auto "gelijk" is (teamgenoot of soortgelijke auto/gelijkwaardige band)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

ANdrode schreef op maandag 12 december 2016 @ 23:19:
[...]

Dat is voor mij eigenlijk genoeg bewijs dat dit seizoen inhalen van een gelijkwaardige auto onder gelijke omstandigheden onmogelijk is.

Ja het kan als een auto uit-fase (banden/banden soort/snelle auto die achter ligt) is of niet verdedigd ivm strategie. Nee het lukt niet als de auto "gelijk" is (teamgenoot of soortgelijke auto/gelijkwaardige band)
Het is ook idioot dat je Max Verstappen moet zijn om eens in te halen. Dat een beetje band na een aantal ronden al grip verliest is ook bizar. Niet dat ik tegen het systeem van banden ben maar ik zou er ook weinig tegen hebben als er bijvoorbeeld meer circuits zouden zijn waar je verplicht op harde banden moet rijden zodat je meer leven eruit haalt en meer kan spelen. Een inhaal manoeuvre en je banden zijn al zowat weg bij super of ultrasoft. Kan je weer terug naar de pits en weg positie. 8)7

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 20:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Harde banden? De zachtere compound gaan vaak al veel te lang mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:52
DaniëlWW2 schreef op maandag 12 december 2016 @ 23:24:
[...]

Het is ook idioot dat je Max Verstappen moet zijn om eens in te halen. Dat een beetje band na een aantal ronden al grip verliest is ook bizar. Niet dat ik tegen het systeem van banden ben maar ik zou er ook weinig tegen hebben als er bijvoorbeeld meer circuits zouden zijn waar je verplicht op harde banden moet rijden zodat je meer leven eruit haalt en meer kan spelen. Een inhaal manoeuvre en je banden zijn al zowat weg bij super of ultrasoft. Kan je weer terug naar de pits en weg positie. 8)7
2010 was het laatste seizoen met echt harde banden (Bridgestone). Dat was vrij saai qua inhalen.

Imo is het juist goed als inhaken iets moeilijker wordt, dan wordt het gelijk veel belangrijker als het wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 22:41
Gekkenhuis schreef op maandag 12 december 2016 @ 21:03:
[...]

Dat is een ander verhaal, het ging over de ongebruikte banden die verkocht zouden worden ;)
Dat stond er volgens mij niet :) . Ongebruikt verkopen lijkt me ook een beetje stug, want ze mogen buiten "officieel gebruik" niet worden ingezet. Ergens in mijn geheugen stond dat Minardi? wilde testen en dat men niet aan de officiële banden kon komen dus reed men op een ander merk. Avon als ik het goed heb.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
Pastor wil terug de F1 in... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 18:29

Crazy D

I think we should take a look.

Positivisme is een goede eigenschap.....

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Crazy D schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 09:41:
[...]

Positivisme is een goede eigenschap.....
Toch leuk zon buldozer op de baan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

Hij neemt volgens mij nog steeds redelijk wat geld mee. Dat helpt hem natuurlijk wel.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:50
Wom schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 10:06:
Hij neemt volgens mij nog steeds redelijk wat geld mee. Dat helpt hem natuurlijk wel.
Volgens mij juist sinds de nieuwe president in Venezuela neemt Pastor bijna geen geld mee.

Pastor werd gesponsord door de oud president (en dus de staatsbedrijf PDVSA), maar de nieuwe president wilt sporten niet meer sponsoren.

En dat is volgens mij een van de redenen dat hij zo laat nog uit Lotus/Renault getrapt was, waardoor Magnussen kon instappen.

[ Voor 14% gewijzigd door Ryur op 13-12-2016 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 19-09 15:49

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ik weet niet of iemand dit al opgemerkt had ..
bron: http://www.f1today.net/nl...rg-houdt-ecclestone-bezig

Opvolging van Rosberg houdt Ecclestone bezig

Mercedes weegt momenteel alle opties voor het tweede stoeltje voor volgend jaar af. Valtteri Bottas lijkt bovenaan het lijstje te staan. De Duitse renstal heeft Williams reeds benaderd om de Fin los te weken. Dat eerste bod is echter afgeslagen.
:o

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

Ryur schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 10:14:
[...]

Volgens mij juist sinds de nieuwe president in Venezuela neemt Pastor bijna geen geld mee.

Pastor werd gesponsord door de oud president (en dus de staatsbedrijf PDVSA), maar de nieuwe president wilt sporten niet meer sponsoren.

En dat is volgens mij een van de redenen dat hij zo laat nog uit Lotus/Renault getrapt was, waardoor Magnussen kon instappen.
Dat stuk heb ik helemaal gemist, maar je hebt gelijk zie ik. Dan zie ik zijn kansen als sneeuw voor de zon verdwijnen eerlijk gezegd.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Ik las een bod van 10 miljoen, van de ene kant best veel voor Bottas, van de andere kant een schijntje voor een Mercedes stoeltje.

The soap continues...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

MikeyMan schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 07:05:
Harde banden? De zachtere compound gaan vaak al veel te lang mee.
Van mij mogen de banden zo hard zijn dat ze ruim twee races meegaan. Dan is er geen argument meer tegen rustig aan doen en wordt er weer geracet. Nu wordt er te vaak niet aangevallen om de banden te sparen. Idioot gewoon.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gé Brander schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:34:
[...]

Van mij mogen de banden zo hard zijn dat ze ruim twee races meegaan. Dan is er geen argument meer tegen rustig aan doen en wordt er weer geracet. Nu wordt er te vaak niet aangevallen om de banden te sparen. Idioot gewoon.
Nou, imo zou het zo moeten zijn dat je een keuze kunt maken tussen een snelle band die sneller slijt en een langzamere band die langzamer slijt. Dan kun je strategie gaan maken.Ze moeten alleen het de cliff terugbrengen. In tien ronden een verloop van 1 seconde en daarna gelijk 10 seconden langzamer oid.
Ik noem maar iets, maar dan kun je er iets leuks van maken.

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 13-12-2016 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Gé Brander schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:34:
[...]

eens, maar dan nog moeten ze die belachelijke fuelrate en het maximale verbruik ook loslaten!
Met 100L een race uitrijden vergt ook zuinig/besparend rijden .. lift-and-coast .. :r

.. dan moet je geen race houden! Ik wil dat ze dat pedaal door de vloer heen rammen !!!!! })

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:42:
[...]
eens, maar dan nog moeten ze die belachelijke fuelrate en het maximale verbruik ook loslaten!
Met 100L een race uitrijden vergt ook zuinig/besparend rijden .. lift-and-coast .. :r

.. dan moet je geen race houden! Ik wil dat ze dat pedaal door de vloer heen rammen !!!!! })
Met een 20kg lichtere auto met lift & coast een race rijden is sneller dan starten met een zwaardere auto. Als je dit wilt voorkomen moeten er weer getankt worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ze rijden toch al niet met 100 liter momenteel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 18:47
Niet alleen brandstof en banden beperken het "plankgas" racen.
De motor moet ook 4 of 5 races meegaan. Dus die kun je ook niet constant maximaal belasten.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
@ hierboven: Als je inderdaad zonder limiet gaat rijden (fuel, power, banden, etc..)

Dan krijg je toch alleen lange parades met auto's die elkaar niet kunnen inhalen, geen pitstops en de meest saaie races in de geschiedenis van de motorsport?

Dan kun je een GP weekeinde net zo goed eindigen na de kwalificatie.
De enige "spannende" races zullen dan de 1 of 2 regen races in een seizoen zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

RocketKoen schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:45:
Niet alleen brandstof en banden beperken het "plankgas" racen.
De motor moet ook 4 of 5 races meegaan. Dus die kun je ook niet constant maximaal belasten.
nouja, dat is een kwestie van uit-engineer'en en durf/risico durven nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

nachtnet schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:54:
@ hierboven: Als je inderdaad zonder limiet gaat rijden (fuel, power, banden, etc..)

Dan krijg je toch alleen lange parades met auto's die elkaar niet kunnen inhalen, geen pitstops en de meest saaie races in de geschiedenis van de motorsport?
Als je alles vrij houdt heb je juist meer strategie-opties toch? Een race zonder pitstops het snelste om van de start naar de finish te komen lijkt me sterk. De pitstop is juist geïntroduceerd omdat het sneller was dan van begin tot eind met dezelfde setup te rijden ;)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 18:31
[...]

Iets met een klok en een klepel weer.. Het is al tig keer in deze topicreeks besproken dat lift en coast simpelweg sneller is dan met een zwaardere auto starten.

Of je het nu leuk vindt of niet, racen is meer dan "het pedaal door de vloer heen rammen!!!". Management van je materiaal en beschikbare middelen horen daar ook bij. Is het ook altijd al geweest natuurlijk, en zal altijd zo blijven ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

[...]

Het een kan prima zonder het ander. De banden hebben gewoon een heel erge invloed op het al dan niet inhalen. Dat moet ophouden. Iedereen moet onafhankelijk van zijn banden kunnen pushen. Het verhaal met de benzine kan ik nog enigszins begrijpen maar zou ik wel leuker vinden zonder de limiet inderdaad.

Gewoon maar 1 soort banden meenemen per race die het ook gewoon ruim een race kunnen volhouden. Geen gezeur met niet meer van de ideale lijn af vanwege de marbles, gewoon goede banden.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

metallicattim schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 10:46:
Ik las een bod van 10 miljoen, van de ene kant best veel voor Bottas, van de andere kant een schijntje voor een Mercedes stoeltje.

The soap continues...
Dit gaat Williams natuurlijk uitmelken. Die hadden het financieel al wat zwaar en waarschijnlijk gaan de Petrobras centen ook al weg. Dus als ze hier 25 miljoen of meer uit kunnen halen, dan is dat natuurlijk mooi meegenomen

[ Voor 10% gewijzigd door Martinspire op 13-12-2016 12:31 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
Gé Brander schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:29:
[...]

Het een kan prima zonder het ander. De banden hebben gewoon een heel erge invloed op het al dan niet inhalen. Dat moet ophouden. Iedereen moet onafhankelijk van zijn banden kunnen pushen. Het verhaal met de benzine kan ik nog enigszins begrijpen maar zou ik wel leuker vinden zonder de limiet inderdaad.

Gewoon maar 1 soort banden meenemen per race die het ook gewoon ruim een race kunnen volhouden. Geen gezeur met niet meer van de ideale lijn af vanwege de marbles, gewoon goede banden.
De belangrijkste reden voor het gebrek aan inhaalacties is niet het type band maar de aerodynamica van de auto. De teams bouwen hun auto zo dat ze de lucht achter de auto 'vuil' achter laten, dus erg turbulent ipv laminair. Daardoor kun je niet dicht achter je voorganger rijden zonder je banden overmatig te belasten, met alle gevolgen van dien. Dat is overigens dus niet alleen echt slijtage, maar ook gewoon dat de band boven zijn ideale temperatuur niet goed functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:16
Dat idd.

En dat blijkt niet alleen voor de banden een probleem maar ook voor de remmen en motorkoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19-09 18:34
Statistieken van Pirelli

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik volg het verschil tussen team inhaalacties en rijders-inhaalacties niet. Bij de een heeft Max er 60, bij de ander 78. Wat mis ik?

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:02
Malfunctions schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 13:42:
[...]
Ik volg het verschil tussen team inhaalacties en rijders-inhaalacties niet. Bij de een heeft Max er 60, bij de ander 78. Wat mis ik?
Volgens mij heeft hij er 60 voor RB en 18 voor TR.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 06:53
Volgens mij is deze hier nog niet langsgekomen?

http://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/220476/vettel-naar-mercedes-bottas-als-tussenpaus

Bron Daily Mail - lijkt me niet heel erg betrouwbaar. Lijkt me ook onwaarschijnlijk dat BOT voor één jaar naar Mercedes gaat verkassen. Tenzij HAM er na 2018 de brui aan geeft?

Edit: Hier het origineel:

http://www.dailymail.co.u...ait-Sebastian-Vettel.html

Wel heel suggestief allemaal...

[ Voor 20% gewijzigd door maussert op 13-12-2016 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19-09 18:34
redwing schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 13:43:
[...]

Volgens mij heeft hij er 60 voor RB en 18 voor TR.
Dat zou heel logisch zijn, bedankt! Zelf totaal niet aan gedacht.

Maar dan zou hij in die 3 wedstrijden voor TR relatief veel meer inhaalacties hebben gemaakt dan in de races erna met de betere auto van RB... :?

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03:10
Malfunctions schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 13:50:
[...]

Maar dan zou hij in die 3 wedstrijden voor TR relatief veel meer inhaalacties hebben gemaakt dan in de races erna met de betere auto van RB... :?
Doorgetrokken: als je eerste rijd kun je niemand inhalen. In de RBR moest hij het voornamelijk opnemen tegen RIC, VET & RAI, en met een beetje geluk ROS. Terwijl hij bij STR in het drukkere middenveld reed, met om zich heen SAI, maar, in het begin van het seizoen, ook Williams, Force India, Haas (met de goede races in het begin), wellicht ook toen al McLaren? De verschillen in het middenveld waren (toen) kleiner waardoor je ook meer andere auto's om je heen hebt. Terwijl RBR voornamelijk alleen maar met Ferrari hoefde te strijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hamilton en Vettel naast elkaar in 2018, sainz naar Ferrari, Bottas exit. Zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Als Bottas slechts een jaarcontract afsluit dan weet hij zelf ook wel hoe laat het is.

Of hij moet denken dat hij sneller kan zijn dan Hamilton natuurlijk.

Las trouwens ergens dat Wehrlein niet door Force India is gekozen a.g.v. een voorval tijdens een test voor hen in 2014.

Als dat zo'n vreemde snuiter is dan gaat Mercedes hem toch hopelijk niet in de 2e wagen zetten?!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

ybastiaans schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:35:
[...]

De belangrijkste reden voor het gebrek aan inhaalacties is niet het type band maar de aerodynamica van de auto. De teams bouwen hun auto zo dat ze de lucht achter de auto 'vuil' achter laten, dus erg turbulent ipv laminair. Daardoor kun je niet dicht achter je voorganger rijden zonder je banden overmatig te belasten, met alle gevolgen van dien. Dat is overigens dus niet alleen echt slijtage, maar ook gewoon dat de band boven zijn ideale temperatuur niet goed functioneert.
Ik snap hoe en wat, ik snap alleen niet dat dan niet een band maken die niet een dusdanig performance verschil heeft bij verschillende temperaturen. Zorg dat er gewoon hard mee gereden kan worden no matter what.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Kheb het idee dat ze in bijv WEC langere stints kunnen rijden met de banden. Is natuurlijk een andere klasse, maar die doet niet veel onder voor F1 als het gaat om downforce en snelheid.
Gewicht is zelfs hoger.

De huidige banden hebben wel degelijk een kunstmatige slijtage ingebouwd door Pirelli (niet zo erg als de 'cliff' die ze een paar jaar terug hadden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

kevlar01 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:31:
Kheb het idee dat ze in bijv WEC langere stints kunnen rijden met de banden. Is natuurlijk een andere klasse, maar die doet niet veel onder voor F1 als het gaat om downforce en snelheid.
Gewicht is zelfs hoger.

De huidige banden hebben wel degelijk een kunstmatige slijtage ingebouwd door Pirelli (niet zo erg als de 'cliff' die ze een paar jaar terug hadden)
Klopt, als ik moet kiezen tussen DRS en banden dan kies ik liever voor DRS en banden die niet van die kunstmatige slijtage hebben. Alhoewel ik DRS ook een gedrocht blijf vinden (en ja ik weet waarom het er is maar dat maakt de liefde er niet groter van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Bron: http://www.gpupdate.net/n...pioen-worden-met-mclaren/

Alonso: "Ik wil wereldkampioen worden met McLaren"

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CzjiXKLXgAA5AbJ.jpg

14:07 – Waar veel Formule 1-liefhebbers stiekem op hoopten, lijkt inmiddels uitgesloten: een overstap van Fernando Alonso naar Mercedes. In een statement op social media, verspreid door McLaren-Honda, heeft de Spanjaard dinsdag duidelijk gemaakt dat hij volledig gecommitteerd is aan zijn huidige team.

"Ik geloof in dit project", zegt Alonso over McLaren-Honda. De tweevoudig wereldkampioen verruilde Ferrari na het seizoen 2014 voor McLaren, dat als enige team met Honda-motoren een aanval wilde doen op de absolute top. En hoewel een stijgende lijn zichtbaar is, was de achterstand van het team op bijvoorbeeld Mercedes dit seizoen nog immens. Alonso houdt echter vertrouwen: "Ik ben gecommitteerd aan het project en wil wereldkampioen worden met McLaren-Honda. Dat is mijn enige doel", aldus de 35-jarige Spanjaard.

In de persoon van Stoffel Vandoorne heeft Alonso, wiens contract bij McLaren na komend jaar afloopt, in 2017 een nieuwe teamgenoot. Pascal Wehrlein en Valtteri Bottas zijn de belangrijkste kandidaten om Nico Rosberg op te volgen bij Mercedes, waarbij een eerste bod van het team op Bottas naar verluidt afgewezen is.
-O-

dus dan wordt het Bottas ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Gé Brander schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:37:
[...]

Klopt, als ik moet kiezen tussen DRS en banden dan kies ik liever voor DRS en banden die niet van die kunstmatige slijtage hebben. Alhoewel ik DRS ook een gedrocht blijf vinden (en ja ik weet waarom het er is maar dat maakt de liefde er niet groter van)
Nu hebben ze in 2017 een lagere achtervleugel, waardoor je (volgens mij) makkelijker een voorligger kan achtervolgen en slipstreamen.

Ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik zou zelf zeggen een maximum aantal vlakken voor de vleugels.
Voor de voorvleugel max 2 verticale en 2 horizontale vlakken, en voor de achterkant 2/3 oid.
Simpeler ontwerp, minder vervuiling.

Maar misschien is dit wel een onzinnig voorstel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Daar kun je nog steeds veel 'dirty air' mee maken. Het is inherent aan het genereren van downforce/lift. Overigens klinkt bewust vuile lucht creëren in mijn oren een beetje gek. Lijkt me namelijk dat dat voor meer luchtweerstand zorgt, en dus brandstofverbuik, lagere topsnelheid etc.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Migrator schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:14:
[...]

Als je alles vrij houdt heb je juist meer strategie-opties toch? Een race zonder pitstops het snelste om van de start naar de finish te komen lijkt me sterk. De pitstop is juist geïntroduceerd omdat het sneller was dan van begin tot eind met dezelfde setup te rijden ;)
De huidige banden zijn kunstmatig. Ze kunnen technisch gezien prima een band maken met de kwaliteit van een ultrasoft, maar die een hele race meegaat. Dan zijn er dus simpelweg geen pitstops meer en wordt het een optocht.

Daarom hebben ze de kunstmatige bandenkeuze geintroduceerd en dat heeft dit jaar wederom tot veel succes geleid enorm veel inhaalacties. Want DAN krijg je namelijk veel opties en variatie in strategie en pitstops. En variatie ook in rijderskwaliteit, want hoe beter je met de banden om kan gaan, hoe harder je uiteindelijk gaat.

TL;DR Het laatste wat je dus wilt is 1 type band die een hele race meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 20:12

vhal

ಠ_ಠ

Bosmonster schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:17:
[...]

De huidige banden zijn kunstmatig. Ze kunnen technisch gezien prima een band maken met de kwaliteit van een ultrasoft, maar die een hele race meegaat. Dan zijn er dus simpelweg geen pitstops meer en wordt het een optocht.

Daarom hebben ze de kunstmatige bandenkeuze geintroduceerd en dat heeft dit jaar wederom tot veel succes geleid enorm veel inhaalacties. Want DAN krijg je namelijk veel opties en variatie in strategie en pitstops. En variatie ook in rijderskwaliteit, want hoe beter je met de banden om kan gaan, hoe harder je uiteindelijk gaat.

TL;DR Het laatste wat je dus wilt is 1 type band die een hele race meegaat.
Zoals de mediumband in Mexico :+ 8)7

Afbeeldingslocatie: http://adn.gpupdate.net/large/295795.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door vhal op 13-12-2016 15:26 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Malfunctions schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 13:50:
[...]

Het waren 4 races in de STR, hoewel laatste niet werd uitgereden door VES. En idd, wat verder naar achteren starten geeft theoretisch meer mogelijkheden tot inhalen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 12:44
kevlar01 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:31:
Gewicht is zelfs hoger.

Op Le Mans doen ze regelmatig met 1 set banden 4 stints van 13 ronden = 52 ronden*13km = 676km per setje, oftewel 2 F1 gp's en een beetje. En dan zeggen mensen met zowel recente F1 als LMP1 ervaring (Lotterer en Webber) ook nog eens dat de LMP1 banden veel meer grip hebben.
Dus je idee over het WEC klopt wel ;)

Voor de spanning in de races vond ik de bandenregels van dit jaar juist een vooruitgang, doordat er een keuze tussen 3 compounds is kan iedereen zijn eigen strategie volgen. Met maar 2 compounds deden de meeste teams allemaal hetzelfde qua strategie.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Pagina: 1 ... 41 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2016 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1