[F1] Seizoen 2016 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 47 Laatste
Acties:
  • 280.451 views

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-10 01:50
NitroX infinity schreef op donderdag 22 september 2016 @ 14:08:
[...]

Tegen zoiets zeg ik wel nee.

Ten eerste wat doe je tegen de build-up van troep zoals rubber, modder en gras?

Ten tweede; Weerspiegeling. Daar ga je geen coureur in zien, niet op tv en niet op het circuit. Helemaal niet op die verlichtte circuits zoals Singapore.
Met de juiste materialen is de build-up van troep nihil.

De weerspiegeling is dan wel iets om over na te denken.
Maar ze hebben nu ook al een camera ter hoogte van de schouder dus dan kijk je gewoon vanuit de cockpit mee.
Nadeel hieraan kan wel zijn dat het beeld vertekent.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:57

TommyGun

Stik er maar in!

[...]

http://motorizedtearoff.com/

Klaar. Volgens mij gebruikt men dit al in bepaalde klasse, Dakar bijv?

[ Voor 13% gewijzigd door TommyGun op 22-09-2016 14:13 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:51
Bastie-88 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 14:12:
[...]

Met de juiste materialen is de build-up van troep nihil.

De weerspiegeling is dan wel iets om over na te denken.
Maar ze hebben nu ook al een camera ter hoogte van de schouder dus dan kijk je gewoon vanuit de cockpit mee.
Nadeel hieraan kan wel zijn dat het beeld vertekent.
Camera buiten de wagen?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-10 01:50
Dan zit je mogelijk weer met de weerspiegeling :+
Maar er zijn ongetwijfeld goede oplossingen voor.

Ik vind de uitstraling van zo'n dichte F1 wagen in ieder geval wel vet!

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-10 13:33
[...]

Ten tweede; Weerspiegeling. Daar ga je geen coureur in zien, niet op tv en niet op het circuit. Helemaal niet op die verlichtte circuits zoals Singapore.
Ze hebben nu zoveel buildup op hun helmen dan? Er is zelfs besproken om het verwijderen van tearoffs te beperken tot de pitstraat; dus waarom niet bij een pitstop een gigantische tear-off verwijderen van de gehele ruit? Doen ze in LMP1 ook.

Het zien van de coureur... tsja; vergelijk een foto van de F1 nu eens met een foto van Senna. Dan zie je al dat we de coureurs vandaag de dag toch al nauwelijks zien. Hell; we zien de coureurs helemaal niet, we zien enkel de helm. De enige momenten dat je de coureur ziet is bij avond/nachtraces waar ze een helemaal helder vizier hebben; en dan nog zie je ze alleen met een camera die in de cockpit zit en op hun neus gericht is.... dat kan met een dichte auto ook.

Aan een dichte auto kleven ook weer nadelen hoor; koeling van de coureur; extraction bij een ongeluk etc. Maar in de basis is mijn gevoel dat een dichte auto beter zou zijn dan een open auto met halo.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-10 01:09

Martinspire

Awesomeness

Leuk gedaan. Dit mogen ze van mij wel vaker doen, en niet in de laatste plaats om de samenwerking met andere bedrijven nog wat meer in de picture te zetten. Extra exposure levert toch altijd wel wat op en de mensen die dit leuk vinden, zien de filmpjes toch wel. De rest skipt hem anders wel.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:10

Smarron

The bend

Ben wel benieuwd hoe Alonso uit bovenstaande McLaren zou kruipen toen hij op de kop lag in Melbourne...

Ik vind het helemaal niks. Geen enkele halo-achtige oplossing. F1 en elke Formule klasse moet gewoon blijven zoals het nu is. Al dat gezeur over veiligheid, ik word er gewoon niet meer goed van. De sport is al extreem veilig.

Als we over veiligheid spreken, laten we dan eerst maar eens kijken naar andere sporten waar het gevaar op letsel vele malen groter is (motorracen, wielrennen bijv.). Dat blijft ook gewoon hetzelfde.

Die McLaren van hierboven is echt wel een mooie auto, maar het is dan gewoon geen F1 meer, maar LMP.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:18

Player1S

Probably out in the dark

Smarron schreef op donderdag 22 september 2016 @ 14:58:
Ben wel benieuwd hoe Alonso uit bovenstaande McLaren zou kruipen toen hij op de kop lag in Melbourne...
Niet. En hoe ga je de nek dan stabiliseren? Niet.
Kortom, niet doen zo'n nutteloos ding op de auto.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:02
Ik denk dat de wagens zeer veilig zijn.
Uiteindelijk kan je niet alle risico's afdekken tot 0, er komen dan altijd weer andere risico's door ontwikkelingen. Een dichte F1 wagen, zoals op de afbeelding, lijkt mij in meer ongelukken gevaar op te leveren dan te voorkomen. Bij een LMP1 werkt dit omdat deze deuren heeft en dat heeft een F1 cockpit niet, deze heeft maar one way out.

Freakaccidents (zo noemen ze dat toch?) kunnen altijd voor blijven komen.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:40
Smarron schreef op donderdag 22 september 2016 @ 14:58:

Ik vind het helemaal niks. Geen enkele halo-achtige oplossing. F1 en elke Formule klasse moet gewoon blijven zoals het nu is. Al dat gezeur over veiligheid, ik word er gewoon niet meer goed van. De sport is al extreem veilig.

Als we over veiligheid spreken, laten we dan eerst maar eens kijken naar andere sporten waar het gevaar op letsel vele malen groter is (motorracen, wielrennen bijv.). Dat blijft ook gewoon hetzelfde.

Die McLaren van hierboven is echt wel een mooie auto, maar het is dan gewoon geen F1 meer, maar LMP.
Ja, of laten we eerst de ruimtevaart aanpakken, weet je hoe onveilig dat is ! 8)7

WTF heeft de veiligheid van F1 met enig andere sport te maken :? (Los daarvan, heb je je ooit wel eens verdiept in hoeveel er verandert is bij het motorracen vergeleken met 20 jaar geleden ? )

Oftewel F1 is nu eenmaal duidelijk niet de extreem veilige sport zoals jij het noemt (eerder juist een heel gevaarlijke) en dat wil je zo veilig mogelijk maken/houden. Het is dus heel goed dat ze daarnaar blijven kijken en continue de afweging blijven maken tussen veiligheid en de sport zelf. Want laten we wel wezen, bij iedere wijziging zijn er wel mensen die het onzin vinden, maar het is toch maar goed dat de wagens een stuk veiliger zijn dan 50 jaar geleden.
TheBrut3 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 16:51:
Uiteindelijk kan je niet alle risico's afdekken tot 0, er komen dan altijd weer andere risico's door ontwikkelingen. Een dichte F1 wagen, zoals op de afbeelding, lijkt mij in meer ongelukken gevaar op te leveren dan te voorkomen.
Dan is het toch goed dat ze bestuderen wat vaker voor komt en aan de hand daarvan bepalen of een toevoeging wel of geen nut heeft ? Gebeuren er veel ongelukken met dingen die de cockpit invliegen is zo'n dichte bak een goede optie, gebeuren er vaker ongelukken met dat er een auto op zijn kop ligt moet je het vooral niet doen :)

[ Voor 18% gewijzigd door redwing op 22-09-2016 17:06 ]

[removed]

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:36

vhal

ಠ_ಠ

Leuk maar niet echt LEAN. Het papiertje gaat de hele fabriek door en dat voor 1 boutje. Kan efficienter! Toyota doet dat ws. beter :+ :P

Strava

• not_a_robot
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-10 16:08

not_a_robot

stiekem wel een robot

vhal schreef op donderdag 22 september 2016 @ 17:08:
[...]

Leuk maar niet echt LEAN. Het papiertje gaat de hele fabriek door en dat voor 1 boutje. Kan efficienter! Toyota doet dat ws. beter :+ :P
Wat moet je anders met je budget 8)7

hier is ruimte voor schaamteloze zelf promotie

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:10

Smarron

The bend

L1nt schreef op donderdag 22 september 2016 @ 15:06:
[...]

Niet. En hoe ga je de nek dan stabiliseren? Niet.
Kortom, niet doen zo'n nutteloos ding op de auto.
Dan zijn we het toch eens met elkaar ?
redwing schreef op donderdag 22 september 2016 @ 17:02:
[...]

Ja, of laten we eerst de ruimtevaart aanpakken, weet je hoe onveilig dat is ! 8)7

WTF heeft de veiligheid van F1 met enig andere sport te maken :? (Los daarvan, heb je je ooit wel eens verdiept in hoeveel er verandert is bij het motorracen vergeleken met 20 jaar geleden ? )

Oftewel F1 is nu eenmaal duidelijk niet de extreem veilige sport zoals jij het noemt (eerder juist een heel gevaarlijke) en dat wil je zo veilig mogelijk maken/houden. Het is dus heel goed dat ze daarnaar blijven kijken en continue de afweging blijven maken tussen veiligheid en de sport zelf. Want laten we wel wezen, bij iedere wijziging zijn er wel mensen die het onzin vinden, maar het is toch maar goed dat de wagens een stuk veiliger zijn dan 50 jaar geleden.
Ik vind het wel een veilige sport. Er is al zoveel veranderd zoals je zelf al aangeeft en dat is te zien aan het aantal gewonden en doden over de afgelopen jaren. Die zijn er vrijwel niet. Wat er in Suzuka gebeurde had in mijn ogen niks met de veiligheid van de auto te maken, maar is gewoon een ongeluk. En die gebeuren elke dag helaas.

Het is voor mij heel simpel, met halo/kap of wat dan ook is Formule1 voor mij geen Formule1 meer (ofwel de sport verpesten voor veiligheid, terwijl ik het gewoon niet kan ontdekken waarom het met kap veiliger nou veiliger zou zijn).

En ik heb het motorracen wel degelijk gevolgd en ik kan niet geloven dat dit de toekomst zou zijn:

Afbeeldingslocatie: http://autogreenmag.com/wp-content/uploads/2009/10/bmw-c1-e-large.jpg

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Liberty’s plans for F1: More pay TV, US races and digital coverage.
...
The broadcast revenue stream is one area where Liberty believes F1 can bring in more money. “I think there’s an opportunity to grow that broadcast stream, much of it free-to-air, to competitive pay services,” said Maffei, speaking at Goldman Sachs Communacopia Conference today. “That’s for example what happened in the UK when [Sky] recently bought the rights.”
...
...
Another area of particular interest to Liberty is digital media. “Less than 1% of revenues is from digital,” said Maffei. “They really have no organised digital effort.”

“I think there’s a lot of things that can be done about gaming, VR [virtual reality] and AR [augmented reality].”

“There’s an enormous amount of video feed and data about the races that we are already capturing that we are not in any way processing, incrementally, for the dedicated fans, for opportunities around things like gambling.”

Ik hoop alleen maar dat de sport niet te Amerikaans gaat worden, niet zoals dit nu met de Amerikaanse F1 tegenhanger gaat.
...

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 22-09-2016 19:44 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:33

AzzKickah

06-CENSORED

Ik ben bang dat ik 'mijn' sport binnen nu en 5 jaar gedag kan zwaaien.
En stel Max wordt pas in 2020 wereldkampioen, wanneer de F1 al compleet veramerikaansd is, dichte cockpits, lijkt nergens meer op. Wat voor waarde hecht(en) ik/wij er dan nog aan?

-O-

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

AzzKickah schreef op donderdag 22 september 2016 @ 20:10:
Ik ben bang dat ik 'mijn' sport binnen nu en 5 jaar gedag kan zwaaien.
En stel Max wordt pas in 2020 wereldkampioen, wanneer de F1 al compleet veramerikaansd is, dichte cockpits, lijkt nergens meer op. Wat voor waarde hecht(en) ik/wij er dan nog aan?

-O-
Zolang een Nederlander wint, maakt het weinig uit imo :+

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Martinspire schreef op donderdag 22 september 2016 @ 20:24:
[...]

Zolang een Nederlander wint, maakt het weinig uit imo :+
Mjah dan kun je toch net zo goed het WK skeltertrappen in de modder gaan kijken..? :|

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:51

Killjoy

Klingon lawn products

[...]

Gezien de prestaties van Toyota in de F1, kun je concluderen dat je met Lean nooit succesvol in de F1 wordt :P

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

AzzKickah schreef op donderdag 22 september 2016 @ 20:53:
[...]

Mjah dan kun je toch net zo goed het WK skeltertrappen in de modder gaan kijken..? :|
Hoezo is het een WK om over de Belgische wegen te rijden dan? :+

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-10 22:46
AzzKickah schreef op donderdag 22 september 2016 @ 20:53:
[...]

Ik heb me rot gezocht, maar wanneer is de eerste editie?

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

bvbal79 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 22:38:
[...]

Ik heb me rot gezocht, maar wanneer is de eerste editie?
Dat durf ik zo niet te zeggen, maar het bestaat echt!

Afbeeldingslocatie: https://0297.nl/images/news/crop_brandbox/157687031-5-big.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10 11:38

seninha

god's right foot

[...]

Is niets nieuws. Gebeurt in de luchtvaart ook. Elke onderdeel, hoe klein die ook mag zijn heeft zijn eigen certificaat.
Daarom zijn ze zo duur. Bouten van 200USD is geen uitzondering.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
seninha schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 09:08:
[...]

Is niets nieuws. Gebeurt in de luchtvaart ook. Elke onderdeel, hoe klein die ook mag zijn heeft zijn eigen certificaat.
F1 heeft ook een hoop met luchtvaart te maken. materialen tonen heel veel overeenkomsten (bijvoorbeeld Inconel, een superalloy, wordt bijvoorbeeld in de uitlaat en turbo van een F1 wagen gebruikt, maar ook in turbinemotoren), en een F1 wagen wordt door dezelfde principes op de grond gedrukt als dat een vliegtuig in de lucht gehouden wordt. verbaasd me dan ook niets dat een moertje hetzelfde behandeld wordt als in de luchtvaart. immers, bij het verkeerde moertje op de verkeerde plek in een vliegtuigcockpit ben je zomaar ineens een raampje kwijt. bij een F1 wagen een wiel. ;)

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:40
Smarron schreef op donderdag 22 september 2016 @ 17:54:
t is voor mij heel simpel, met halo/kap of wat dan ook is Formule1 voor mij geen Formule1 meer (ofwel de sport verpesten voor veiligheid, terwijl ik het gewoon niet kan ontdekken waarom het met kap veiliger nou veiliger zou zijn).
Kijk eens met wat voor F1 wagen we ooit zijn begonnen en hoe die er nu uit ziet. Zo'n kap is dan een van de kleinere verschillen die er ooit zijn bedacht (zeker als je de niet zichtbare wijzigingen meeneemt die wel in de performance heel erg meespelen). Als je dat al de sport vindt verpesten had je ieder jaar af kunnen haken. Er zijn ook de afgelopen jaren genoeg wijzigingen geweest met een veel grotere impact.
Nogmaals, zo'n sport evolueert gewoon en daar horen wijgingen ook bij, anders reden we nog steeds met die bakken van 50 jaar geleden rond die in de verste verte niet lijken op de huidige auto's
En ik heb het motorracen wel degelijk gevolgd en ik kan niet geloven dat dit de toekomst zou zijn:

[afbeelding]
Nee, maar als je ziet met wat voor pakken ze nu rond rijden en wat er allemaal aan extra veiligheid is toegevoegd kun je moeilijk zeggen dat daar niets verandert is.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:07
seninha schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 09:08:
[...]

Heb het boek van Steve Matchett, 'The Mechanics Tale' gelezen. Daarin beschrijft hij hoe dat ongeveer in zijn werk gaat. Van werkelijk elk onderdeel van een F1 auto wordt niet aleen exact bijgehouden wanneer en door wie het gefabriceerd is, maar ook hoeveel het gebruikt is. Er wordt precies bijgehouden hoeveel kilometers en op welke wagen een onderdeel al heeft afgelegd. Van tevoren wordt de levensduur bepaald, en op zeg 80% daarvan komt een onderdeel niet meer op een actieve wagen. Het wordt dan wellicht nog gebruikt voor demonstratiewagens, totdat de volledige levensduur erop zit.

Vond ook zijn verhaal over de remschijven fascinerend. Deze komen weliswaar als identieke producten binnen, maar worden vervolgens exact tot op de duizendste millimeter nagemeten. Hoe groter de schijf hoe beter hij functioneert, dus wordt vervolgens de grootste schijf op het wiel dat op dat specifieke circuit het meest te verduren heeft gemonteerd. De mogelijke winst hiervan is misschien niet eens in duizenden van seconden uit te drukken, maar al deze microscopische maatregelen bij elkaar opgesteld zal wel een klein effect hebben.

En we praten hier dus over de situatie van ruim 20 jaar geleden. Dit zal nu alleen nog maar krankzinniger vormen aan hebben genomen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 26-10 18:04
Was het "ik stop met kijken als.." ook niet bij de piemelneus een aantal jaren terug?
Volgens mij zijn er geen fans meer over nu, wat vele al zeggen de sport veranderd met de tijd en dat is soms ook het mooie ervan.

De sport blijft in beweging en al vond ik die bovengenoemde neus ook veelal niet mooi je kijkt er omheen.
LMP1/2 is ook veranderd van open auto's naar dichte cockpits, dus dat de F1 dat ook doet is misschien niet eens zo gek.

De tijd zal leren welke kan het opgaat, maar meestal is het de eerste jaren iets minder mooi en daarna wordt het weer beter/mooier. (voorbeel de neuzen zijn nu wat aangenamer door regelgeving en design van de teams.

Feit blijft dat veel mensen niet van verandering houden (zo is natoer), maar meestal valt het wel mee achteraf gezien.

Time will tell.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:33
update over de plannen van Liberty.

liberty lijkt toch te willen inzetten op:
1- meer races per jaar ( Niet nieuw
2- meer aanbod van FTA naar Paywall-TV (omdat dit zou leiden tot uitzendingen van hogere kwaliteit)
3- meer races in Noord-Amerika (volgens mij voornamelijk meer straatraces daar) o.a. Miami & Las Vegas
4- Gokken
5- gebruik van de enorme hoeveelheid beeldmateriaal die iedere race wel opgenomen wordt maar niet uitgezonden...

punt 3 & 4 zit ik nog niet zo heel erg op te wachten..

Hoewel een nachtrace als Singapore natuurlijk best een prima idee zou kunnen zijn. Maar nog meer
straatraces? Toch liever terug naar de klassieke race tracks.

Gokken op/tijdens races? Dan kun je wachten op het eerste omkoopschandaal waarbij een team ineens (bewust) uitvalt of crashed.... + dan mogelijk van die vreselijke betting banners tijdens de uitzending.

punt 1, 2 & 5 zou misschien nog kunnen helpen in verbetering f1

125 races zou volgens mij wel moeten passen.
2PayTV kan prima werken. F1 zit nu bij ziggo en dat is hier voor iedereen goed te ontvangen (al dan niet via de webstream (moeten ze natuurlijk wel zorgen voor een stabielere server.)) Als daardoor ook ruimte komt om beter verslag te kunnen doen..
5 Ik kijk na iedere race met plezier de onboard compilatie van het franse canal+ terug. Ik zou graag al tijdens de race willen kiezen voor meerdere streams in beeld.
of achteraf een hele race willen terug kijken vanuit 1 of 2 rijders..

en omdat beelden meer zeggen dan de woorden alleen, hier de onboard combinatie van Singapore.
[Vimeo: https://vimeo.com/183725589]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:42

sjaool

Every life should have 9 cats

Iedere wagen zijn eigen drone in Follow Me modus... nu alleen nog zorgen dat die dingen de wagens bij kunnen houden. :+
nachtnet schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 12:04:
Gokken op/tijdens races? Dan kun je wachten op het eerste omkoopschandaal waarbij een team ineens (bewust) uitvalt of crashed.... + dan mogelijk van die vreselijke betting banners tijdens de uitzending.
Dit is volgens mij in een heleboel landen niet te realiseren omdat daar op die manier gokken simpelweg verboden is. Ik vind het voor de sport sowieso geen toegevoegde waarde hebben. Maar ja, ik vind het sowieso bij geen enkele sport een toegevoegde waarde hebben.

[ Voor 51% gewijzigd door sjaool op 23-09-2016 12:10 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 17:30

ATS

sjaool schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 12:07:
Dit is volgens mij in een heleboel landen niet te realiseren omdat daar op die manier gokken simpelweg verboden is. Ik vind het voor de sport sowieso geen toegevoegde waarde hebben. Maar ja, ik vind het sowieso bij geen enkele sport een toegevoegde waarde hebben.
Maar gokken is een internationaal fenomeen. Daar doe je weinig aan met nationale wetgeving. Aan de andere kant is het lastig te monopoliseren lijkt me. Iedereen kan toch gokken op F1 wedstrijden aanbieden? Bestaat ook al gewoon.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

2- meer aanbod van FTA naar Paywall-TV (omdat dit zou leiden tot uitzendingen van hogere kwaliteit)
3- meer races in Noord-Amerika (volgens mij voornamelijk meer straatraces daar) o.a. Miami & Las Vegas
4- Gokken
5- gebruik van de enorme hoeveelheid beeldmateriaal die iedere race wel opgenomen wordt maar niet uitgezonden...

Hoewel een nachtrace als Singapore natuurlijk best een prima idee zou kunnen zijn. Maar nog meer

2PayTV kan prima werken. F1 zit nu bij ziggo en dat is hier voor iedereen goed te ontvangen (al dan niet via de webstream (moeten ze natuurlijk wel zorgen voor een stabielere server.)) Als daardoor ook ruimte komt om beter verslag te kunnen doen..
5 Ik kijk na iedere race met plezier de onboard compilatie van het franse canal+ terug. Ik zou graag al tijdens de race willen kiezen voor meerdere streams in beeld.

en omdat beelden meer zeggen dan de woorden alleen, hier de onboard combinatie van Singapore.
[video]
Over punt 3..
Een straatrace zouden ze al kunnen doen op Long Beach, daar racet de Indycar ook.
Zal wel nog een hoop aangepast moeten worden qua infrastructuur (pitboxen, tribunes etc etc) om het F1 waardig te krijgen.
Is niet direct het meest spectaculaire circuit, maar het bestaat al.

Afwachten, de toekomst zal het uitwijzen.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 12:51

Arfman

Drome!

Bij gokken op sport heb ik altijd zo'n veel-te-dikke-spierwitte-brit-in-ladbrokes-shirt idee erbij, die na het verlies op het gokken op zondag weer moet bedenken hoe hij nu z'n eten gaat betalen :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Meer paywall ben ik geen fan van.... maar als ze dat combineren met "punt 5" en dat je dan zelf kan schakelen naar de camera standpunt die jij wil zien dan kunnen ze van mij wel eens extra centjes krijgen.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:45

4- Gokken

[video]
ESPN heeft er ook een leuk artikel over:

http://www.espn.co.uk/f1/...28/how-f1-learn-us-sports

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:33
prima artikel! Staan wel wat mogelijkheden in die mij als fan zouden trekken. O.a. het idee van uit- en thuis Livergy (of special editions (met o.a. Oude (vintage) livergy)) spreekt me wel aan. Straks nog eens een keertje lezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nachtnet schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 17:53:
[...]

. O.a. het idee van uit- en thuis Livergy (of special editions (met o.a. Oude (vintage) livergy)) spreekt me wel aan. Straks nog eens een keertje lezen..
Uit- en thuisondergoed?! Lees het inderdaad nog eens aandachtig door. De F1 veramerikaniseren lijkt mij niet zo n strak plan..

http://www.ebay.de/bhp/livergy

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Een stuk positiever dan ik dacht toen ik de link zag!

Ik zou makkelijk €150 per seizoen betalen als ik dan toegang heb tot ALLE content en streams rondom F1 (en GP2+3 erbij zou een mooie bonus zijn). Wat meer cross-competition aandacht zou ook wel leuk zijn. Dat je wat eerder jongens zoals Vandoorne en Ocon op je radar krijgt (niet pas wanneer de stoeltjes verdeeld worden). Zo zitten er in GP2 al smaakmakers die in 2018 of 2019 gaan bestormen. Geef die zo nu en dan wat schermtijd.

Verder heeft RedBull het spelen met de livery al redelijk goed onder de knie, maar ja, dat is dan ook voornamelijk een marketing bedrijf (de lederhosen in Oostenrijk bijv). Maar daar wat meer vrijheid in zou goed zijn. FIA/FOM houden het nu redelijk strak omdat ze de 'herkenbaarheid' willen verhogen. Maar ik denk dat de PR mensen daar beter in zijn dan de grijze heren van de FIA/FOM. Meer verschillende kleuren helmen zou dan ook mogelijk zijn.

Lottery hoeft voor mij niet per se.

Maar Pro-car of andere vintage race tussendoor is dan wel leuk, maar niet langer dan 20 minuten of zo.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-10 14:18

pinda powerrr

Slow down...

Dat stuk over de livery is echt "spot-on". Een redelijk simpel trucje om enorme exposure te krijgen op bepaalde dingen. Ik kan me in een hoop dingen wel vinden hoor, van dat artikel, het zou de F1 een stuk moderner maken.
Ben benieuwd wat er van dit soort ideeën overblijft.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

alexbl69 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 11:28:
[...]

Heb het boek van Steve Matchett, 'The Mechanics Tale' gelezen.
Bedankt voor deze tip! Ik heb het boek in 1 keer uitgelezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Interessant stuk van ESPN. Echter meer races? Daar zie ik nu niet echt het nut in. Ik vind persoonlijk dat ze ook wel het maximale hebben op dit moment. Ja ze hebben een zomerstop. Maar ook dat heeft een nut gezien iedereen dan met vakantie is omdat dit in de winter niet kan. Dan hebben de teams het druk genoeg met het aankomende seizoen.

We kijken als fans graag terug naar vroeger. Zeg Hunt vs Lauda, hoeveel races waren er toen niet per seizoen? lang niet zoveel als nu. En toch heeft dat nog altijd een legendarische tint.
Een procar idee is leuk. Maar kun je dan niet terug naar iets als in de jaren 90 een kart race doen? We hebben nu 'the race of champions' leg in dat stadium een mooi kart circuit neer en laat ze via verschillende heats een finale heat samenstellen. Dat zou mij leuk lijken om te zien en om als het in de buurt is heen te gaan.

Ik vind het nu al te duur om bijv Playsports van telenet te nemen voor enkel de F1. Voetbal kijk ik niet en verder hebben ze nu geen sporten die ik zou volgen. Als zij inderdaad ook de GP2 en de World Endurance series zouden gaan uitzenden wordt het voor mij interessanter. Nu heeft dat niet direct met de f1 te maken maar ik weet niet of ik zelf 150 voor een seizoen zou gaan betalen. dan moet dat wel een heel compleet pakket zijn.

Het moet ook niet te ver doorslaan en er iets van maken dat ver weg van het racen zelf staat.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Van mij mogen ze meer races doen. Elk weekend een race, lijkt me prima. Ook meer straatraces lijkt me wel wat, ik vind die toch meer hebben dan de 'echte' circuits.

Ik zou nu niet zo snel betalen voor F1, maar als het iets wordt waar ik elke week naar kan kijken (met bijvoorbeeld een zomerstop, ofzo), dan zou ik er best wat voor over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 15-10 13:07

Gé Brander

MS SQL Server

Stel dat het 150 euro is voor een heel jaar alle races. Dan vind ik dat een redelijk bedrag. Eén keer in het jaar een F1 race bezoeken is al vele malen duurder. Alhoewel ik natuurlijk ook begrijp dat er mensen zijn die het niet kunnen betalen of het er niet voor over hebben.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-10 15:04

Osxy

Holy crap on a cracker

RoD schreef op zondag 25 september 2016 @ 17:36:
Van mij mogen ze meer races doen. Elk weekend een race, lijkt me prima. Ook meer straatraces lijkt me wel wat, ik vind die toch meer hebben dan de 'echte' circuits.

Ik zou nu niet zo snel betalen voor F1, maar als het iets wordt waar ik elke week naar kan kijken (met bijvoorbeeld een zomerstop, ofzo), dan zou ik er best wat voor over hebben.
Elk weekend is in huidige format echt niet haalbaar, vergeet niet dat bij F1 er veel meer de wereld overgevlogen word dan bij NFL. Daar zijn het alleen de spelers, F1 heb je ook alle equipment en dergelijke.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja dan zullen ze dus inderdaad meer races achtereen plannen. Drie achter elkaar in Noord Amerika ofzo.

Overigens vind ik de huidige planning qua logistiek ook niet erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Wat ik denk ik als nog redelijke F1 noob zou willen zien is dat meer races, evenementen etc gepaard gaan met meer basis inkomsten voor de teams. Wil je de sport aantrekkelijk maken dan kan je niet elk jaar een team hebben dat gewoon domineert zoals Mercedes nu doet. Mercedes kan er nu gewoon meer geld tegenaan gooien om een beter chassis dan wie dan ook, met uitzondering misschien van RBR te maken en dan hebben ze die motor die ook het circuit domineert en bij de meeste teams in gebruik is. Daar verdienen ze ook op.

Voor Mercedes is deze situatie ideaal. Zeer veel reclame want ze laten op technisch vlak zien dat ze de allerbeste zijn. Past goed bij het "Das Beste oder nichts" van Mercedes.

Wil je dat het spannend is dan kan je of zulke strenge technische eisen stellen dat elke auto hetzelfde is. Krijg je leuke races maar aantrekkelijk lijkt mij dat ook niet. Het alternatief is dat de teams meer budget hebben om de verschillen de verkleinen. Dan zal je waarschijnlijk nog steeds een team hebben dat beter is maar hopelijk niet meer zoals Mercedes nu.

En dan te bedenken dat ik het stiekem prachtige auto's vind en zeker de ongelofelijke technische traditie en lange lijst van innovaties voor de auto-industrie van Mercedes zeer kan waarderen. :Y

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Voor de kijkers zijn meer races wel leuk maar is dat ook wel op te brengen voor de rijders/personeel?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 20:22
Zojuist ook eventjes het artikel van ESPN gelezen, ook ik was/ben bang voor amerikanisering (cause 'Murica the greatest 8)7 ). Hoewel het natuurlijk speculaties zijn spreken veel dingen in het artikel mij erg aan. Het verhaal over de mogelijkheid voor teams om wat meer met marketing te doen lijkt mij een goede verandering. Zoals redbull een ander overall had in oostenrijk vind ik een geweldig detail.

Betreft de races, meer races is iets waar ik zeker niet op zit te wachten. Maar een opzet waarin een aantal grand prix's bekend zijn (o.a. de klassiekers (silverstone, spa, monza, hochenheim en monaco) en de laatste vijf grand prix's getrokken worden uit een pool van circuits tijdens de zomerstop lijkt me een goed compromis. Dit zorgt ervoor dat de sport wel kan groeien in andere continenten zonder dat daar al te veel grand prix's voor verdwijnen.

Ook had ik ergens, ik geloof in dit topic, iets gevonden over celebrity drivers o.i.d.. Een mooie oplossing hiervoor lijkt mij een procar-achtige race (zoals genoemd in het artikel) op zaterdag na de kwalificaties. Hierdoor is het programma van de zaterdag ietwat interessanter en kan er toch een Amerikaans tintje toegevoegd worden.

Nu maar duimen dat de veranderingen overeenkomen met mijn wensen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 15-10 13:07

Gé Brander

MS SQL Server

Ik kan me niet echt iets voorstellen bij 'celebrity drivers'. Kan iemand dat eens uitleggen?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:01
Gé Brander schreef op zondag 25 september 2016 @ 18:08:
Ik kan me niet echt iets voorstellen bij 'celebrity drivers'. Kan iemand dat eens uitleggen?
In het ESPN artikel spreken ze over races met bv gewone(re) auto's die gestandaardiseerd zijn waarbij zowel de huidige coureurs als oud coureurs kunnen rijden en je een "eerlijke" vergelijking hebt (ik denk dat je dat zelfs kunt zien in lijn met Top Gears "star in a reasonably priced car" alleen dan echt races in betere auto's, met als basis natuurlijk een X aantal huidige F1 coureurs). Daarnaast zou je ook gewone beroemdheden erbij kunnen betrekken. Zo is er ook een filmpje van Red Bull waarbij Tom Cruise wat de hele dag in in een (oude) F1 auto rijd. En zo zullen er nog wel genoeg beroemdheden zijn die best wel een potje kunnen sturen in een raceauto.

Ik denk dat er zo op entertainment vlak best wel wat dingen te winnen zijn. Nu ik toch al Top Gear aanstipte. Andere "spellen" met auto's kunnen natuurlijk ook interessant zijn. Zet 2 goals op de startgrid, laat 10 coureurs in gewone auto's stappen en laat ze een potje voetballen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:29
Ik zit echt totaal niet te wachten op voetbal met auto's. Formule 1 is een technisch hoogstandje en dat moet het blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:45
RobertMe schreef op zondag 25 september 2016 @ 18:22:
[...]

In het ESPN artikel spreken ze over races met bv gewone(re) auto's die gestandaardiseerd zijn waarbij zowel de huidige coureurs als oud coureurs kunnen rijden en je een "eerlijke" vergelijking hebt (ik denk dat je dat zelfs kunt zien in lijn met Top Gears "star in a reasonably priced car" alleen dan echt races in betere auto's, met als basis natuurlijk een X aantal huidige F1 coureurs). Daarnaast zou je ook gewone beroemdheden erbij kunnen betrekken. Zo is er ook een filmpje van Red Bull waarbij Tom Cruise wat de hele dag in in een (oude) F1 auto rijd. En zo zullen er nog wel genoeg beroemdheden zijn die best wel een potje kunnen sturen in een raceauto.

Ik denk dat er zo op entertainment vlak best wel wat dingen te winnen zijn. Nu ik toch al Top Gear aanstipte. Andere "spellen" met auto's kunnen natuurlijk ook interessant zijn. Zet 2 goals op de startgrid, laat 10 coureurs in gewone auto's stappen en laat ze een potje voetballen.
Wat mij ook een enorm voordeel lijkt aan het pro-car verhaal is dat je coureurs onderling kan vergelijken. Ik wil Hilkenberg wel in een gelijkwaardige auto zien, zien of hij echt zo goed is, om er maar een te noemen :)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Formule 1 moet gewoon het ultieme zijn wat ze kunnen maken met uitdagende technieken. Het slimste team heeft een voordeel, dus uiteindelijk zullen de rijkste teams altijd ergens bovenaan eindigen.

Zij kunnen de 'slimste' mensen wegkopen bij een ander team, al is het geen garantie dat ze ook even wereldkampioen worden!

Ik ben blij dat volgen jaar de tokens worden afgeschaft. Lekker die motoren ontwikkelen ipv zeuren over gebrek aan ruimte ivm de tokens die ze nog maar hebben.

Geen rare fratsen, geen omgekeerde grid, gewoon huidige qualy en racen!!

Ik ben toch van mening dat ze ook het bijtanken weer in moeten voeren. Dan kunnen ze wel weer op de limiet rijden ipv brandstof besparen de hele race. Ook banden zijn dan een minder probleem, je kunt dan weer de ideale strategie toepassen op zowel de benzine als de banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

tlpeter schreef op zondag 25 september 2016 @ 19:27:
Ik zit echt totaal niet te wachten op voetbal met auto's. Formule 1 is een technisch hoogstandje en dat moet het blijven.
Volgens mij gaat dat meer om de entertainment rond een race heen, dus voor het publiek en de mensen die het op youtube later ook nog kijken. Gewoon wat extra exposure kan geen kwaad imo. Al moet F1 wel gewoon F1 blijven. Er kan echter nog veel verbeteren om de algemene entertainmentwaarde rond een race te verhogen voor de mensen die een race bezoeken.

Volgens mij kreeg het potje voetbal op Monza ook nog best wat aandacht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:29
Ik zie dan liever een David Coulthard en trackwalk doen met een coureur. Meer van dat soort dingen. Voetbal vind ik op dat moment helemaal niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-10 15:13

Crazy D

I think we should take a look.

Cranzai schreef op zondag 25 september 2016 @ 18:02:
Betreft de races, meer races is iets waar ik zeker niet op zit te wachten. Maar een opzet waarin een aantal grand prix's bekend zijn (o.a. de klassiekers (silverstone, spa, monza, hochenheim en monaco) en de laatste vijf grand prix's getrokken worden uit een pool van circuits tijdens de zomerstop lijkt me een goed compromis. Dit zorgt ervoor dat de sport wel kan groeien in andere continenten zonder dat daar al te veel grand prix's voor verdwijnen.
Dat lijkt me een belabberd plan. Al is het maar dat dat betekend dat de circuits pas in juli/augustus daadwerkelijk promotie kunnen maken en kaarten kunnen verkopen. Gezien hoe "vol" het op sommige circuits nu al is, gaan ze dan helemaal nog geen hoofdtribune vol krijgen...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:57

TommyGun

Stik er maar in!

Crazy D schreef op maandag 26 september 2016 @ 08:00:
[...]

Dat lijkt me een belabberd plan. Al is het maar dat dat betekend dat de circuits pas in juli/augustus daadwerkelijk promotie kunnen maken en kaarten kunnen verkopen. Gezien hoe "vol" het op sommige circuits nu al is, gaan ze dan helemaal nog geen hoofdtribune vol krijgen...
Lijkt me inderdaad niet handig. Rond deze tijd komt de kalender van volgend jaar al toch?

[ Voor 20% gewijzigd door TommyGun op 26-09-2016 09:37 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:09
Ik ben blij dat volgen jaar de tokens worden afgeschaft. Lekker die motoren ontwikkelen ipv zeuren over gebrek aan ruimte ivm de tokens die ze nog maar hebben.
Dit is de belangrijkste.
De voorsprong van Mercedes komt grotendeels doordat ze vanaf het begin af aan de beste motor ontwikkeld hadden. Door het token systeem hadden de overige fabrikanten niet de mogelijkheid om dit vlot weer recht te trekken.

Met name Honda is hier de dupe van geworden denk ik. Zij waren namelijk het tegenovergestelde van Mercedes, vanaf het begin de zwakste (en onbetrouwbaarste) motor. Kennis en knowhow genoeg om dat bij te trekken, maar door het token systeem moeten ze de updates gewoon zorgvuldig inzetten en hebben ze tot op heden het gat nog niet helemaal kunnen dichten.

Natuurlijk is Mercedes ontzettend goed bezig op alle gebieden, is de motor goed, de auto top, twee topcoureus. Toch denk ik dat de uitslagen van de afgelopen seizoenen er anders uit had kunnen zien als er geen token systeem was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Oke! Het is maandag en zondag is er weer een race. Wat gaat er gebeuren? Wie gaat ons verrassen op het asfalt van Sepang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Jasphur schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:06:
Oke! Het is maandag en zondag is er weer een race. Wat gaat er gebeuren? Wie gaat ons verrassen op het asfalt van Sepang?
Rosberg. :Y)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-10 15:05
Jasphur schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:06:
Ik hoop dat de weergoden ons verrassen

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:02
SnowDude schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:24:
Ik hoop dat de weergoden ons verrassen
Iets wat zeker is, is dat een combinatie van bovenstaande quotes ons niet kan verrassen :+
Ik gok bij droog weer op een Mercedes feestje en bij nat weer op een Hamilton feestje. RBR en Ferrari zal weer aardig aan elkaar gewaagd zijn waarbij de 2 lange rechte stukken voor Ferrari in het voordeel zijn, maar het overige deel voor RBR.

Al bekend of er nog met tokens wordt gegooid? Renault heeft er echt nog veel over en het seizoen komt toch redelijk op zijn eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-10 22:46
TheBrut3 schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:48:
[...]

[...]

Iets wat zeker is, is dat een combinatie van bovenstaande quotes ons niet kan verrassen :+
Ik gok bij droog weer op een Mercedes feestje en bij nat weer op een Hamilton feestje. RBR en Ferrari zal weer aardig aan elkaar gewaagd zijn waarbij de 2 lange rechte stukken voor Ferrari in het voordeel zijn, maar het overige deel voor RBR.

Al bekend of er nog met tokens wordt gegooid? Renault heeft er echt nog veel over en het seizoen komt toch redelijk op zijn eind.
Renault doet dit seizoen waarschijnlijk niets meer. Die zitten al een tijdje vol op de 2017 spec.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Oe ja! Even een hele dikke regenbui van anderhalve minuut. Net kort genoeg om te wedstrijd niet te onderbreken maar wel een saftey car o.i.d. En daarna de baan lekker heiig omdat meteen alles verdampt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-10 15:47
Liever gewoon motregen, alleen dat zal er wel niet inzitten. Elke andere vorm van regen geeft een SC.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Motregen op Sepang? Volgens mij heb ik daar alleen nog maar noodweer gezien zodra het begint te regenen :D Het lijkt wel of daar alleen maar de kraan vol open of helemaal dicht kan staan :D

Wie post even een YouTube link naar de race van 2001 met de briljante acties van Jos Verstappen en ene Michael Schumacher die bij de persconferentie verklaart dat hij Verstappen in de regen niet bij kon houden? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
B-Real schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:34:
Motregen op Sepang? Volgens mij heb ik daar alleen nog maar noodweer gezien zodra het begint te regenen :D Het lijkt wel of daar alleen maar de kraan vol open of helemaal dicht kan staan :D

Wie post even een YouTube link naar de race van 2001 met de briljante acties van Jos Verstappen en ene Michael Schumacher die bij de persconferentie verklaart dat hij Verstappen in de regen niet bij kon houden? :P
Deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat gaan we dus nooit meer zien... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Helaas niet. Wat een genot waren regenraces destijds (en zouden ze nu nog steeds zijn, als ze maar op eigen inschatting zo hard mogelijk mogen rijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-10 21:29
Heeft ook wel veel met de banden en regels te maken natuurlijk, die auto's+regenbanden konden bijna 2x zoveel water aan dan een huidige auto.

Maar dan nog idd, daar kiest de FIA zelf voor om de autos vandaag de dag zo waardeloos in de regen te maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Grimmie187 schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:56:
Heeft ook wel veel met de banden en regels te maken natuurlijk, die auto's+regenbanden konden bijna 2x zoveel water aan dan een huidige auto.

Maar dan nog idd, daar kiest de FIA zelf voor om de autos vandaag de dag zo waardeloos in de regen te maken..
Zou je mij willen uitleggen wat de grootste verschillen zijn met toen en nu? (serieuze vraag. Ik ben benieuwd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Laatst online: 27-10 09:32
Toch bizar om te zien dat Alonso en Raikkonen toen ook al rondjes draaiden. En Jos die van de 18e plek op de grid een tijdje 2e heeft gereden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Jasphur schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:02:
[...]

Zou je mij willen uitleggen wat de grootste verschillen zijn met toen en nu? (serieuze vraag. Ik ben benieuwd)
1. Banden met (veel) meer profiel, zowel de full wets als inters als slicks.
2. Traction control en andere (elektronische) hulpmiddelen.
(3. Motorformule met minder koppel en vermogen bij lage toeren.)

Al met al kon je met de autos van toen gewoon veel beter in de regen rijden dan nu, maar nogmaals dat is natuurlijk ook gewoon een keuze van de FIA. Die kunnen Pirelli ook zo opdracht geven om regenbanden te ontwerpen waarmee je nog wel in flinke buien kan rijden.

Ik vermoed (en vooral hoop) trouwens dat met de veranderingen van volgend jaar de autos beter in de regen kunnen rijden, zeker als de FIA Pirelli nou eens fatsoenlijke full wets laat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 22:51
Geen parc ferme (of in 2001 al wel?) tussen quali en race, waardoor een auto voor de race nog compleet anders neergezet kon worden qua setup.
Als het regende op zondag kregen ze meer vleugel en een grotere rijhoogte en mogelijk nog andere bakverboudingen enz.

Nu zou dat alleen (deels) kunnen als het tijdens de quali regent en er een 100% regenkans is voor de zondag. Zo niet is het gokken op race of quali met je setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Grimmie187 schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:10:
[...]

Al met al kon je met de autos van toen gewoon veel beter in de regen rijden dan nu, maar nogmaals dat is natuurlijk ook gewoon een keuze van de FIA. Die kunnen Pirelli ook zo opdracht geven om regenbanden te ontwerpen waarmee je nog wel in flinke buien kan rijden.

Ik vermoed (en vooral hoop) trouwens dat met de veranderingen van volgend jaar de autos beter in de regen kunnen rijden, zeker als de FIA Pirelli nou eens fatsoenlijke full wets laat maken.
Oke thanks!

Maar dan heb je goede Pirelli Full Wet banden. Wat doe je met de de spray? En ga je ook de waterafvoer van het circuit verbeteren? Ik kan mij ook voorstellen dat bij een langdurig nat pak van de coureur ook niet echt bevorderlijk is voor de concentratie en gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Bovenstaande opmerkingen zijn allemaal terecht, maar toentertijd werd een race ook niet gelijk vastgelegd als coureurs klaagden over de boordradio of massaal van de baan af schoten als het begon te regenen. Dat is tegenwoordig wel anders natuurlijk.

Allemaal in het kader van de veiligheid "helaas".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
Helaas heb ik het idee dat sinds Bianchi in Japan de FIA een beetje panisch voor regenraces is geworden. Wat natuurlijk onzin is want de regen was niet de oorzaak van het ongeluk maar het lijkt er een beetje op dat ze sindsdien er langzaam op aansturen dat er gewoon helemaal niet meer geraced wordt in de regen, want stel je voor dat er iets gebeurt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
[...]

Dit klopt maar ten dele.

1) Oude regenbanden hadden een grotere diameter dan nu. Pirellis voor regen zijn ook wat groter, maar niet zoveel. Bernie had zelfs monsoonbanden laten maken zodat men altijd kon racen.
2) Was toen ook al verboden
3) Zullen we nooit zien, aangezien we nog geen fatsoenlijke regenrace hebben gehad met veel water.

Parc Fermé is één van de grootste schuldigen. Samen met het 'zwakker' worden van Charlie Whiting en natuurlijk de waardeloze prutbanden van nu. Vorige topic ook al aangehaald, maar zie bv Moto3 in Brno een paar weken geleden. Geen SC, niks. Alleen twee wieltjes en pubers op motoren die 220+ gaan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Señor Sjon schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:22:
[...]

Dit klopt maar ten dele.

1) Oude regenbanden hadden een grotere diameter dan nu. Pirellis voor regen zijn ook wat groter, maar niet zoveel. Bernie had zelfs monsoonbanden laten maken zodat men altijd kon racen.
2) Was toen ook al verboden
3) Zullen we nooit zien, aangezien we nog geen fatsoenlijke regenrace hebben gehad met veel water.

Parc Fermé is één van de grootste schuldigen. Samen met het 'zwakker' worden van Charlie Whiting en natuurlijk de waardeloze prutbanden van nu. Vorige topic ook al aangehaald, maar zie bv Moto3 in Brno een paar weken geleden. Geen SC, niks. Alleen twee wieltjes en pubers op motoren die 220+ gaan. :+
TC is juist vanaf 2001 weer toegestaan:

'2001: Traction control allowed again as FIA admit they are unable to police whether teams are using the system effectively'
Wikipedia: History of Formula One regulations

Helemaal eens betreft je opmerking over Park Fermee verder natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Daarvoor niet en toen zagen we ook gedenkwaardige races (Spanje 1996, Spa 1997, 98).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Señor Sjon schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:31:
Daarvoor niet en toen zagen we ook gedenkwaardige races (Spanje 1996, Spa 1997, 98).
Toen reden de meeste teams ook al met traction control, alleen kon de FIA dat niet bewijzen. Dat is ook de belangrijkste reden geweest voor de invoering van de standaard ECU.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Kan de nieuwe F1 organisatie misschien de push maken voor betere regenbanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Martinspire schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:45:
Ik hoop het maar betwijfel het ten zeerste als je ziet hoe ze in Amerikaanse raceklasses omgaan met regen.. Daar wordt de boel al stilgelegd zodra er donkere wolken aankomen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Martinspire schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:45:
De banden zijn goed genoeg, het probleem is Parc Ferme, hierdoor kunnen ze de auto voor een wedstrijd niet aanpassen aan de regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:39
Grimmie187 schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:47:
[...]

Ik hoop het maar betwijfel het ten zeerste als je ziet hoe ze in Amerikaanse raceklasses omgaan met regen.. Daar wordt de boel al stilgelegd zodra er donkere wolken aankomen :o
Niet waar!
Op ovals wel ja, maar ook niet zo gek met de banking (op de laagste plekken volledig zwembad/aquaplaning). De banking is bij bijvoorbeeld Daytona 30 graden. Moet er niet aan denken om daar te rijden als het regent.
Op road courses rijden ze gewoon in de regen (bijvoorbeeld dit jaar Mid Ohio in Nascar Xfinity Cup)

Ik word altijd zo boos om die vooroordelen van de Amerikaanse autosport. De laatste maanden krijg ik vanuit Amerika veel betere wedstrijden dan vanuit Europa met de F1

[ Voor 7% gewijzigd door Ryur op 26-09-2016 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Ryur schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:59:
[...]

Niet waar!
Op ovals wel ja, maar ook niet zo gek met de banking (op de laagste plekken volledig zwembad/aquaplaning). De banking is bij bijvoorbeeld Daytona 30 graden. Moet er niet aan denken om daar te rijden als het regent.
Op road courses rijden ze gewoon in de regen (bijvoorbeeld dit jaar Mid Ohio in Nascar Xfinity Cup)

Ik word altijd zo boos om die vooroordelen van de Amerikaanse autosport. De laatste maanden krijg ik vanuit Amerika veel betere wedstrijden dan vanuit Europa met de F1
Vind zelf de roadcoarses best gaaf om naar te kijken.
De ovals persoonlijk minder... die kijk ik 5 minuten voor het snelheidsgevoel, daarna haak ik weer af. Maar dat is persoonlijk natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
[...]

Niet waar!

Nascar is niet echt te vergelijken natuurlijk, neem dan Indycar.

Dat ze niet op ovals kunnen rijden in de regen snap ik inderdaad maar ik heb ze de afgelopen seizoenen ook niet op road courses in de regen zien rijden? Sterker nog: er staat letterlijk in de regels dat de wet compound die Firestone beschikbaar heeft alleen geschikt is om op een opdrogende baan te rijden, niet in de regen.

Pardon, zie net dat in 2015 er getest is door Firestone met nieuwe full wets die gewoon in de regen kunnen worden gebruikt. (http://www.indycar.com/Fa...-101/Rulebook/Chp15-Tires)

[ Voor 9% gewijzigd door Grimmie187 op 26-09-2016 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

[...]

Ik denk aan de1991 Australian Grand Prix :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
[...]
Het is meer show, maar imho niet per definitie betere wedstrijden.

* SnowDude heeft dit seizoen bijna alle Sprint cup wedstrijden gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 16:22
SnowDude schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:47:
[...]

De banden zijn goed genoeg, het probleem is Parc Ferme, hierdoor kunnen ze de auto voor een wedstrijd niet aanpassen aan de regen.
Is het niet zo dat ze aan de start van een wet race deze settings wel mogen veranderen? of mogen ze dan alleen de banden wisselen?
Bij een code rood mogen ze wel allemaal settings en zo wijzigen geloof ik(in ieder geval banden wisselen en bvb een achtervleugel vervangen.)

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-10 13:33
[...]

Die banden zijn niet goed genoeg, de coureurs roepen het ook massaal; de full-wet is net goed genoeg om achter de safety car aan te rijden. Om te racen is enkel de intermediate goed genoeg; en dat is ook de reden dat de coureurs gaan klagen zodra het te nat is voor intermediates...

Ze moeten Pirelli gewoon eens hun zin geven en veel meer mogelijkheden tot testen van banden geven. Dat is nu nog steeds zo beperkt dat de tijd die ze krijgen zoveel mogelijk aan de slicks wordt besteed met eens één testdag per jaar voor de regenbanden.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

[...]

Volgens mij is het belangrijkste nog steeds rijhoogte + afwatering. Dat is de reden dat ze niet rijden. Daarna pas dat ze niet optimaal rijden, maar dat maakt niet zoveel uit. Dan moet je maar 20 meter eerder remmen :>

En rijhoogte bereiken ze nu ook wel met wets, maar niet voldoende. Maak er desnoods 5cm extra van. (geloof dat het nu 1 a 2 cm is?)
Verder moeten de regenbanden meer water kunnen afvoeren, dan wel dieper profiel om door dieper water te kunnen.

Ik zou het prima vinden als teams trouwens een racesetup mogen voorprogrammeren en bv de vleugels of iets anders mogen aanpassen als dat daarmee voldoende is. Parc Ferme gaat over meer dan dat imo. En als er gewoon 1 monteur even mag sleutelen met 5 FIA gasten eromheen, dan zie ik geen reden om dat te verhinderen. Teams weten heel goed wat ze moeten instellen. En anders gewoon een standaard maken dat bij regen een vaste waarde wordt gebruikt voor elke auto voor zaken die daarom vragen.

Volgens mij moet de nieuwe leiding er wel wat doorheen drammen. Voor de show lijkt het me alleen maar positief en volgens mij is dat voor hun toch wel het belangrijkste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Martinspire schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:10:
[...]

Volgens mij is het belangrijkste nog steeds rijhoogte + afwatering. Dat is de reden dat ze niet rijden. Daarna pas dat ze niet optimaal rijden, maar dat maakt niet zoveel uit. Dan moet je maar 20 meter eerder remmen :>

En rijhoogte bereiken ze nu ook wel met wets, maar niet voldoende. Maak er desnoods 5cm extra van. (geloof dat het nu 1 a 2 cm is?)
Verder moeten de regenbanden meer water kunnen afvoeren, dan wel dieper profiel om door dieper water te kunnen.
Rijhoogte bereiken ze nu juist niet, die extra diameter van de wets is te weinig. De auto moet verder omhoog en dat doe je door de vering en ophanging aan te passen, maar dat mag nou juist niet.

Een tweede probleem is ook dat de teams weten dat er toch niet echt geraced gaat worden dus ze blijven de auto's kwa rijhoogte afstellen op droog weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Wel geinig dat de on-board lap van Maleisie op de site van F1 op een semi nat circuit word gereden.

[ Voor 184% gewijzigd door Jasphur op 26-09-2016 17:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Malaysian Grand Prix F1 venue Sepang features nine changed corners.
...
Sepang International Circuit CEO Razlan Razali said the changes are so sweeping, for the drivers "it will be as if they've come to Sepang circuit for the first time".

Jarno Zaffelli, founder of Italian racetrack design company Dromo that carried out the works, said tyres will respond differently to the new surface.

He added: "Almost all corners will be more demanding in terms of vertical load while the last corner will do the opposite, with reverse camber and low speed, the grip will rely mainly on the tyres.
"
...

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 22:51
20 lijntjes voor de baan... 100en voor de tribune :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 26 september 2016 @ 20:54:
20 lijntjes voor de baan... 100en voor de tribune :p
Er zijn ook meer mensen naast de baan, dan erop. :P
(zeker als het regent ;-))

[ Voor 6% gewijzigd door pjottum op 26-09-2016 21:10 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 14:13

Damian

Insane Obtrusion

Is er al iets bekend over het weer dan voor dit weekend? Iedereen praat over regen :P

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-10 09:52

garriej

Ik las ondertieten.

Damian schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 08:07:
Is er al iets bekend over het weer dan voor dit weekend? Iedereen praat over regen :P
Zit er dik in dat het gaat regenen ja Prima discussie verder natuurlijk, regen in oktober in malaysia is ook niet zo'n heel raar verschijnsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
hardware-lover schreef op maandag 26 september 2016 @ 20:08:
Malaysian Grand Prix F1 venue Sepang features nine changed corners.
...
Sepang International Circuit CEO Razlan Razali said the changes are so sweeping, for the drivers "it will be as if they've come to Sepang circuit for the first time".

Jarno Zaffelli, founder of Italian racetrack design company Dromo that carried out the works, said tyres will respond differently to the new surface.

He added: "Almost all corners will be more demanding in terms of vertical load while the last corner will do the opposite, with reverse camber and low speed, the grip will rely mainly on the tyres.
"
...
[video]
Waarom tilt de baan naar buiten? Is dit om de bocht technischer wat moeilijker te maken of om de snelheid eruit te halen of …?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Damian schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 08:07:
:o

[YouTube: https://youtu.be/Dj6iMVviK4I]

Pagina: 1 ... 5 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2016 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1