Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
https://joesaward.wordpre...k-from-a-lounge-in-dubai/
According to Finnish news paper Turun Sanomat, Lance Stroll has already signed a contract with Williams and will partner (likely) Bottas next year. Stroll will bring 35 million dollar sponsorpackage with him.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Dan wordt het inderdaad lastigBigfoot schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 14:44:
Ik vind het alleen verwarrend als de dan over Prime en Option tyres beginnen. Option is dan de zachtere band. Dit komt uit de tijd dat er maar twee ipv 3 gradaties beschikbaar waren.
Nu refereert Prime en Option naar de twee soorten banden waarvan je verplicht één soort moet gebruiken?

https://twitter.com/KevinMagnussen/status/778173443497947136

ook die reacties op die tweet

[ Voor 12% gewijzigd door Paulus07 op 20-09-2016 15:05 ]
Geen idee. Soms hoor je het nog wel eens over de boordradio...ANdrode schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 14:59:
[...]
Dan wordt het inderdaad lastig.
Nu refereert Prime en Option naar de twee soorten banden waarvan je verplicht één soort moet gebruiken?
Ik snap je punt en ik ben er ook nooit zo happy mee, maar helaas werkt het niet zo. Het gaat voor ziggo vooral om dat er zoveel mogelijk mensen kijken of zelfs een abonnement afnemen van niet-ziggo klanten. Dan kun je niet zomaar mensen wegjagen in de trant van "zoek het maar eerst even uit". De wereld werkt ook zo niet meer en we hebben ook niet meer alleen 9 tv-kanalen zonder verdere alternatieven. Je moet mensen prikkelen en dat kan alleen door ze een wedstrijd voor te schotelen. Dat er dingen onbekend blijven is niet per se erg, maar het moet niet te gek worden. En als je het als broodkruimels toch een beetje begrijpelijk kan maken, dan is dat niet heel raar.mystic schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:19:
[...]
Dit. Het is best de basis van een sport, dus als het je interesseert verdiep je je er in. De regels kennen is best een vereiste. En alles wat eromheen komt leer je vanzelf wel.
* mystic kan daardoor ook de voorbeschouwing bij Ziggo niet uitstaan. Iedere 2 minuten een dummie uitleg 'want even duidelijk maken voor de mensen die het pas net volgen'. Pleur op, laat die het zelf opzoeken als ze het niet snappen maar wel interesse hebben. Zo ingewikkeld is het niet. Het is de Teleac niet...
/rant
Kijk, als we het doen zoals vroegah, dan haakt men gewoon weer af omdat men er niks van begrijpt. Zelfde reden waarom veel sporten niet kunnen doorbreken: het is bijna onbegrijpelijk door de vele regels en uitzonderingen. Een American Football, Honkbal of Nascar breekt dan ook niet door. Net als andere vlakken zoals waarom COD het goed doet en een Verdun niet (COD is kant en klaar simpel vermaak, Verdun gaat toch wat verder en schreeuwt minder maar is daardoor qua productiewaarden ook ondergeschikt aan COD). Daarom doen voetbal, tennis en een aantal andere sporten het zo goed: het is prima te volgen voor de leek. De basis is erg begrijpelijk. F1 heeft dat op zich ook wel, maar is door de banden, de bijpassende strategieën en auto-ontwikkelingen, toch wat lastig als je probeert te kijken wie waar ligt en welke positie dat uiteindelijk gaat worden. Door die basis wat simpeler te maken voor de kijker, geef je daar toch wat inzicht in.
Dat men het zelf kan opzoeken is ook waar, maar zo pak je de incidentiële kijker niet mee. Andere programma's serveren het wel hapklaar en daarom gaat de aandacht dan al snel daarheen. Het is niet veel anders dan dat men een computer, app of apparaat te moeilijk vindt, waardoor het niet kan doorstoten naar de massa toe. Te moeilijk en men wijkt naar een alternatief of hetgeen men al langer kent. Het is niet veel anders dan Tweakers die nog op Windows 7 zitten zonder daar een discussie van uit te lokken

Dat jij en ik dat allemaal al begrijpen en eigenlijk zonde van de tijd/commentaar vinden is jammer, maar Ziggo is geen NOS. Ze zijn wel degelijk afhankelijk van kijkers en daarom krijg je dit soort zaken.
Ik ben het met je eens dat ze meer op de website moeten knallen, maar het punt is dat daar ook allemaal licenties aan hangen en dat ook gewoon grof knaken kost (naast dat je het toch nog wel even spetterend in elkaar wilt zetten).
Als het ervoor zorgt dat het programma blijft zoals het is en niet verder afbreekt (minder mensen op locatie, minder in de studio, minder zendtijd) dan vind ik het allemaal wel prima. En als het er uiteindelijk alleen maar beter op wordt, is dat nog wel te behappen imo.
[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 20-09-2016 15:38 ]
En daar hoort dan voor de race nog het volgende bij;YakuzA schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 13:44:
En de bandenkeus voor Maleisie zonder echte verrassingen:
[afbeelding]
These are the tyres that Pirelli has said must be used at some point in the race:
Two sets of P Zero Orange hard.
Each driver must have both these sets available for the race, and must use at least one of them.
Testing, one, two ...
Ik vind dit altijd zo'n rare omschrijving. 2 setjes moeten ze dus bewaren, maar ze hoeven er maar 1 te gebruiken, en ze moeten ook nog eens op 2 verschillende compounds rijden in de race....hardware-lover schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:56:
[...]
En daar hoort dan voor de race nog het volgende bij;
These are the tyres that Pirelli has said must be used at some point in the race:
Two sets of P Zero Orange hard.
Each driver must have both these sets available for the race, and must use at least one of them.
Dus Vettel zal 1 setje orange gebruiken om te trainen en dan 1 setje in de race wrs...
[ Voor 6% gewijzigd door bvbal79 op 20-09-2016 16:09 ]
En in dit geval moeten ze dus op de harde band rijden. Iets wat volgensmij ook bij Canada? zo was waarbij beide verplichte sets de softs waren. Waarbij iemand een pitstop maakte en Mol dacht dat die daarmee de race kon uitrijden, echter kon dat dus niet omdat er nog gegarandeerd niet op (een van de) verplichte banden was gereden.bvbal79 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:08:
[...]
Ik vind dit altijd zo'n rare omschrijving. 2 setjes moeten ze dus bewaren, maar ze hoeven er maar 1 te gebruiken, en ze moeten ook nog eens op 2 verschillende compounds rijden in de race....
Dus Vettel zal 1 setje orange gebruiken om te trainen en dan 1 setje in de race wrs...
Het is in dit geval volgens mij zelfs zo dat ze de hele race op de harde (oranje) band mogen rijden, als ze in Q2 de snelste tijd op die harde band rijden en in Q3 terechtkomen. Deze situatie is dus tamelijk uitzonderlijk voor dit seizoen.bvbal79 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:08:
[...]
Ik vind dit altijd zo'n rare omschrijving. 2 setjes moeten ze dus bewaren, maar ze hoeven er maar 1 te gebruiken, en ze moeten ook nog eens op 2 verschillende compounds rijden in de race....
Zie onder...
[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 20-09-2016 16:40 . Reden: foute concludering ]
Testing, one, two ...
Het is een veilige weddenschap dat exact hetzelfde weer gebeurd volgende weekRobertMe schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:25:
[...]
En in dit geval moeten ze dus op de harde band rijden. Iets wat volgensmij ook bij Canada? zo was waarbij beide verplichte sets de softs waren. Waarbij iemand een pitstop maakte en Mol dacht dat die daarmee de race kon uitrijden, echter kon dat dus niet omdat er nog gegarandeerd niet op (een van de) verplichte banden was gereden.
Ze moeten nog steeds verplicht minimaal 2 verschillende compounds gebruiken. Dat veranderd niet.hardware-lover schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:27:
[...]
Het is in dit geval volgens mij zelfs zo dat ze de hele race op de harde (oranje) band mogen rijden, als ze in Q2 de snelste tijd op die harde band rijden en in Q3 terechtkomen.
[ Voor 27% gewijzigd door YakuzA op 20-09-2016 16:30 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ze moeten 2 sets klaar hebben liggen in de pitbox. Na elke training moeten ze namelijk een aantal sets in leveren. Dat kan dus niet een van deze 2 sets zijn.bvbal79 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:08:
[...]
Verder moeten ze dus op een van de twee sets rijden in de race.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Idd, je moet ze allebei beschikbaar hebben tijdens de race, maar je mag ze prima eerder in het weekend al gebruikt hebben. Je mag er dus een FP op rijden, maar je mag ze niet inleveren na deze FP.bvbal79 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:08:
[...]
member of Los Alcoholicos ban dhmo
Weet je dat zeker?YakuzA schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:28:
[...]
[knip]
Ze moeten nog steeds verplicht minimaal 2 verschillende compounds gebruiken. Dat veranderd niet.
These are the tyres that Pirelli has said must be used at some point in the race: Two sets of P Zero Orange hard.
Zoals ik al eerder zei, deze situatie is tamelijk uitzonderlijk.
Klopt inderdaad wat je zegt, heb het nog even uitgezocht.
Unless wet or intermediate tyres are used during the race, all drivers must use at least two different specifications of dry-weather tyres in the race, at least one of which must be one of the two mandatory sets nominated by Pirelli, though the teams are free to decide which one.
[ Voor 37% gewijzigd door hardware-lover op 20-09-2016 16:39 ]
Testing, one, two ...
snap je nu waarom ik het altijd zo verwarrend vind hoe ze het er neer zettenhardware-lover schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:32:
[...]
Weet je dat zeker?
These are the tyres that Pirelli has said must be used at some point in the race: Two sets of P Zero Orange hard.
Zoals ik al eerder zei, deze situatie is tamelijk uitzonderlijk.
Klopt inderdaad wat je zegt, heb het nog even uitgezocht.
Unless wet or intermediate tyres are used during the race, all drivers must use at least two different specifications of dry-weather tyres in the race, at least one of which must be one of the two mandatory sets nominated by Pirelli, though the teams are free to decide which one.
Het is vooral dit keer verwarrend omdat ze twee sets van de dezelfde band voorschrijven, ik heb dat niet vaak gezien dit seizoen of ik heb last van een blindspot. Kwalificeren in Q2 op die harde band is ook niet werkelijk reëel (voor de top-teams)bvbal79 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:53:
[...]
snap je nu waarom ik het altijd zo verwarrend vind hoe ze het er neer zetten
Testing, one, two ...
Ja dat klopt, maar ook als het 2 verschillende banden waren maakte het niet uit, je moet ze alleen maar hebben liggen dus...1 is maar verplicht, terwijl de zin: these tyres must be used at some point in the race het doet voorkomen of beide een keer gebruikt moeten worden...laat die zin dan gewoon weghardware-lover schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 17:07:
[...]
Het is vooral dit keer verwarrend omdat ze twee sets van de dezelfde band voorschrijven, ik heb dat niet vaak gezien dit seizoen of ik heb last van een blindspot. Kwalificeren in Q2 op die harde band is ook niet werkelijk reëel (voor de top-teams)
[ Voor 13% gewijzigd door bvbal79 op 20-09-2016 17:15 ]
Pirelli bepaald de compounds die beschikbaar zijn per race, daar heeft de FIA totaal geen invloed op.TheBrut3 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 17:17:
Maar wat heeft Pirelli dan te bepalen? De FIA gaat toch over de regels en die zeggen 2 compounds gebruiken in de race. Mag Pirelli daar wat over besluiten? Ik dacht alleen adviseren.
De FIA zegt alleen dat je van de 3 beschikbare compounds per weekend er 2 moet gebruiken tijdens de race en een van die sets moet een "mandatory set" zijn
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Vroeger had je 2 banden fabrikanten (of heel vroeger zelfs meer).ralph075 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 17:21:
Stomme vraag misschien, maar ik weet het oprecht niet: waarom is het bandenreglement (onnodig?) gecompliceerd gemaakt met verplichte sets e.d.? Ik kan me niet herinneren dat het vroeger ook zo was. Wat is er op tegen om teams zelf te laten bepalen op welke compounds ze willen rijden?
Pirelli regelt de compounds omdat ze het daardoor kwa productie beter bij kunnen houden

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Prachtige auto's inderdaad! (kan ook met nostalgie te maken hebbenGynnad schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 18:36:
Juan Pablo Montoya is vandaag jarig en daar heeft het officiele F1 Twitter account de volgende foto gepost. Wat zagen de McLaren en Williams er toen gaaf uit, mis de kleurstelling van de auto's van toen wel!
[afbeelding]
[ Voor 22% gewijzigd door Vos op 20-09-2016 20:16 ]
Toen er nog getankt mocht worden maakte de strategie ook een extra verschil tussen de auto's. Hierdoor kreeg je automatisch wat meer actie op de baan door het verschil in zware en lichte auto's. Dan is het ook mogelijk om een bandenoorlog in te voeren, omdat het tactisch verschil wel aanwezig is.ralph075 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 17:21:
Stomme vraag misschien, maar ik weet het oprecht niet: waarom is het bandenreglement (onnodig?) gecompliceerd gemaakt met verplichte sets e.d.? Ik kan me niet herinneren dat het vroeger ook zo was. Wat is er op tegen om teams zelf te laten bepalen op welke compounds ze willen rijden?
Als Pirelli zou willen kunnen ze banden maken welke amper slijten, maar om toch een verschil te creëren tussen de strategieen zijn deze regels tot stand gekomen. Anders zitten we echt alleen maar naar een optocht te kijken als iedereen na 10 ronde op de plek rijdt welke bij de prestaties van de auto horen.
Als er nu een tweede bandenleverancier bij zou komen zullen pirelli, en partij 2 zulke goede banden ontwikkellen dat ze (gok ik) de race zonder stops uit kunnen rijden, met waarschijnlijk weinig verschil in pace.
Nu is het wel zo dat teams de eigen compounds mogen kiezen, maar wel uit 3 compounds per race. De reden hiervoor is vrij eenvoudig, Het is voor Pirelli niet te doen om 5 droge compounds mee te nemen naar de races.
Pirelli stelt sinds dit seizoen 3 compounds per race ter beschikking wat een leuke toevoeging blijkt te zijn.
Formule 1 heeft begin van het jaar een mooi overzicht van de regelgeving online gezet:
https://www.formula1.com/...egs/tyres-and-wheels.html
Dat denken heel veel mensen, maar de acties waren vooral in de pits. Met een lichtere auto liep diegene makkelijk uit per ronde. Je had vaak 3 verschillende races in 1 keer. De 1 stopper liet best wat tijd per ronde liggen, maar hoefde 1, 2 en soms zelfs 3 keer minder naar binnen. Met een gokje op een safety car was dat op sommige banen best te doen.Jurgen schreef op woensdag 21 september 2016 @ 07:49:
[...]
Toen er nog getankt mocht worden maakte de strategie ook een extra verschil tussen de auto's. Hierdoor kreeg je automatisch wat meer actie op de baan door het verschil in zware en lichte auto's. Dan is het ook mogelijk om een bandenoorlog in te voeren, omdat het tactisch verschil wel aanwezig is.
Het verschil tussen de auto's was nog groter dan nu, omdat ze naar het harde en zachte rubber ook een stuk lichter of zwaarder waren. Men haalde elkaar vooral tijdens een pitstop in en een enkele keer op te baan.
Er waren natuurlijk inhaalacties op de baan, maar vanwege het nostalgische lijkt dit veel meer dan het in werkelijkheid was. De pitstops waren wel spectaculairder.
Begin jaren negentig werd ook niet getankt en had je vanaf 94 niet ineens interessantere of spannendere races doordat ze mochten bijtanken.
[ Voor 6% gewijzigd door StealthyPeanut op 21-09-2016 08:20 ]
Eens. Heb behoorlijk wat oude races zitten terugkijken maar ook vroegah had je gewoon takke saaie races. Maar die vergeet je, en de mooie spannende races blijven over. Net als muziek: in ieder jaar wordt er veel bagger gemaakt maar dat vergeet je na een paar jaar, en de klassiekers blijven over...StealthyPeanut schreef op woensdag 21 september 2016 @ 08:01:
Er waren natuurlijk inhaalacties op de baan, maar vanwege het nostalgische lijkt dit veel meer dan het in werkelijkheid was. De pitstops waren wel spectaculairder.
Begin jaren negentig werd ook niet getankt en had je vanaf 94 niet ineens interessantere of spannendere races doordat ze mochten bijtanken.
Exact expert nodig?
Hier moet ik je gelijk in geven, maar het punt wat ik probeerde te maken ging niet zo zeer over het aantal inhaal acties, maar meer over de verschillen in prestatie per stint van de auto's.StealthyPeanut schreef op woensdag 21 september 2016 @ 08:01:
[...]
Dat denken heel veel mensen, maar de acties waren vooral in de pits. Met een lichtere auto liep diegene makkelijk uit per ronde. Je had vaak 3 verschillende races in 1 keer. De 1 stopper liet best wat tijd per ronde liggen, maar hoefde 1, 2 en soms zelfs 3 keer minder naar binnen. Met een gokje op een safety car was dat op sommige banen best te doen.
Het verschil met nu is dat aan het einde van de race er nog verschil in tactiek kan zijn (zoals afgelopen zondag bij RIC en ROS), en dat toen dit afhankelijk was van de tank strategie aan het eind de race altijd gereden is omdat iedereen eindigde met dezelfde hoeveelheid brandstof.
[ Voor 17% gewijzigd door Jurgen op 21-09-2016 08:44 ]
Bijvoorbeeld een maximaal aantal keren gebruik van DRS. Of wat drastischer: Hoe beter je rijdt hoe lager je op de startgrid begint o.i.d.
Correct me if i'm wrong maar de ongelukken met het tanken was toch ook in de periode van de "super"brandstoffen. De brandstof die ze er nu in doen lijkt toch meer op de brandstof die wij ook tanken?Jasphur schreef op woensdag 21 september 2016 @ 11:06:
Er zijn toch nog redelijk wel wat ongelukken gebeurd met het tanken. Ik snap wel waarom ze het hebben afgeschaft. Persoonlijk denk ik dat er nog wel veel te halen valt op systemen/manieren om een race spannend te maken.
Bijvoorbeeld een maximaal aantal keren gebruik van DRS. Of wat drastischer: Hoe beter je rijdt hoe lager je op de startgrid begint o.i.d.
Het maximum aantal keer gebruiken van de DRS lijkt me wel een goed idee alleen vrees ik dat het weinig toevoegt omdat de verdedigende rijder zijn hybride systeem eigenlijk altijd kan gebruiken. Gok dat je dan wat spektakel weghaalt of je moet op dat laatste ook een limiet zetten.
Je drastische idee gaat niet werken, ik zie de mercs al een rondje doen van 20 min om toch op pole te staan
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Is ook zo. Maar het geeft waarschijnlijk wel meer inhaalacties en daarmee toch net dat kleine beetje meer spanning op de baan.Bastie-88 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 11:57:
[...]
…
Je drastische idee gaat niet werken, ik zie de mercs al een rondje doen van 20 min om toch op pole te staan
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
PSN: DutchTrickle PVoutput
Goed artikel. Ik snap zeker de tegen argumenten.TommyGun schreef op woensdag 21 september 2016 @ 12:35:
Zoiets is er al in andere klassen. Zie ook http://www.f1fanatic.co.u...la-one-use-reverse-grids/
Hoezo, die 2 seconde voor plek 10+ was toch meer dan zat?Maverick schreef op woensdag 21 september 2016 @ 12:41:
Over saaie races gesproken. Was laatst op zoek naar melbourne 98. Was natuurlijk een bijzondere race omdat McLaren het hele veld declasseerde (iedereen, inlcusief de nr3 werd op een ronde gezet voor de mensen die het niet meer weten). Wat echt ook een stuk beter is geworden is de regie. Vond hier een filmpje met enkel de eerste paar ronden, er gebeurt vast een hoop, maar de camera heeft alleen de koplopers in beeld. Dit was toendestijds heel normaal en dodelijk saai om naar te kijken.
[video]

Of gewoon geen vage rare truukjes om spanning te simuleren.Jasphur schreef op woensdag 21 september 2016 @ 11:06:
Er zijn toch nog redelijk wel wat ongelukken gebeurd met het tanken. Ik snap wel waarom ze het hebben afgeschaft. Persoonlijk denk ik dat er nog wel veel te halen valt op systemen/manieren om een race spannend te maken.
Stop de dirty air zodat men beter vlak achter elkaar kan rijden.
DRS? Helemaal vrij geven. Hoe groter de ballen, hoe meer je er aan hebt. Wel eventjes allemaal contractje tekenen dat je er zelf voor kiest dus niet miepen als het een keer mis gaat omdat je Eau Rouge met open DRS neemt.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Maar iets doen aan die vuile lucht zou echt top prio nr. 1 moeten zijn.
'Vuile lucht?' Bedoelen jullie de slipstream die achter de auto hangt?
Oke ik heb wat gegoogled en ik denk het te begrijpen nu. Maar hoe kun je dit oplossen?
[ Voor 49% gewijzigd door Jasphur op 21-09-2016 13:39 ]
DRS vrij lijkt mij niet echt praktisch omdat de voorganger dan ook vaak met DRS open zal rijden. Misschien dat het wel leuk kan zijn om per race een x-aantal DRS momenten, deze mag dan bijvoorbeeld open wanneer de wagen begint met accelereren en gaat dicht wanneer het gas los gaat. Op die manier kan een HAM het gebruiken als hij alleen rijdt tijdens zijn Hammertime en VES op een recht stukje voor een bijna onmogelijke inhaalactie.
Wat noem jij vage truukjes om spanning te simuleren? Uiteindelijk zijn alle regels "kunstmatige trucs om het spannend te houden.L1nt schreef op woensdag 21 september 2016 @ 12:58:
[...]
Of gewoon geen vage rare truukjes om spanning te simuleren.
Stop de dirty air zodat men beter vlak achter elkaar kan rijden.
DRS? Helemaal vrij geven. Hoe groter de ballen, hoe meer je er aan hebt. Wel eventjes allemaal contractje tekenen dat je er zelf voor kiest dus niet miepen als het een keer mis gaat omdat je Eau Rouge met open DRS neemt.
Waarom maximaal 4 wielen, waarom stilstaan op de grid voor de start, waarom wachten tot het licht op groen gaat, waarom open auto's, waarom maar 1 coureur per auto, waarom pitstops, etc.
Als je de dirty air stopt zodat ze weer achter elkaar kunnen rijden is dat toch eigenlijk ook een "truukje"?
[ Voor 26% gewijzigd door Tleilaxu op 21-09-2016 14:09 ]
Je had toen dacht ik ook al een abonnementskanaal voor BernieTV (weet de echte naam niet) met een stuk betere regie. Die is een aantal jaar later tot standaard verheven. Sinds FOM ook de baanadvertenties verkoopt, is het beeld ook meer gericht om die te laten zien met toevallig een auto erbij. Ik mis wel die lokale sponsoren eigenlijk. Toen had je veel sneller in de gaten in welk land een race gehouden werd dan nu.Maverick schreef op woensdag 21 september 2016 @ 12:41:
Over saaie races gesproken. Was laatst op zoek naar melbourne 98. Was natuurlijk een bijzondere race omdat McLaren het hele veld declasseerde (iedereen, inlcusief de nr3 werd op een ronde gezet voor de mensen die het niet meer weten). Wat echt ook een stuk beter is geworden is de regie. Vond hier een filmpje met enkel de eerste paar ronden, er gebeurt vast een hoop, maar de camera heeft alleen de koplopers in beeld. Dit was toendestijds heel normaal en dodelijk saai om naar te kijken.
[video]
Een DRS, een gelimiteerde DRS, Push to pass, reversed grid, strafgewichten etc etc Dat soort truukjes.Tleilaxu schreef op woensdag 21 september 2016 @ 14:06:
[...]
Wat noem jij vage truukjes om spanning te simuleren? Uiteindelijk zijn alle regels "kunstmatige trucs om het spannend te houden.
Waarom maximaal 4 wielen, waarom stilstaan op de grid voor de start, waarom wachten tot het licht op groen gaat, waarom open auto's, waarom maar 1 coureur per auto, waarom pitstops, etc.
Als je de dirty air stopt zodat ze weer achter elkaar kunnen rijden is dat toch eigenlijk ook een "truukje"?
Een DRS is nog leuk als het volledig vrij is. Dan onderscheid je de jongens van de mannen. De ene zal hem langer los durven te laten staan dan de ander. Of iemand durft hem op een bepaald stuk wel los te trekken.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Als het helemaal vrij is krijg je weer van die hax zoals mercedes had, waarbij ze al in de bocht de DRS los konden laten omdat ze een duct terug hadden vanaf de achtervleugel naar de voorvleugel.L1nt schreef op woensdag 21 september 2016 @ 14:21:
[...]
Een DRS is nog leuk als het volledig vrij is. Dan onderscheid je de jongens van de mannen. De ene zal hem langer los durven te laten staan dan de ander. Of iemand durft hem op een bepaald stuk wel los te trekken.
Waardoor de druk ook op de voorvleugel werd verlaagd zodra DRS open ging
PSN
Leuk idee, maar dat geeft een paar GP's wat spanning omdat ze moeten leren om er goed mee overweg te kunnen en daarna doet iedereen exact hetzelfde op precies dezelfde momenten en exact op de limiet.L1nt schreef op woensdag 21 september 2016 @ 14:21:
[...]
Een DRS, een gelimiteerde DRS, Push to pass, reversed grid, strafgewichten etc etc Dat soort truukjes.
Iemand die over de limiet gaat heeft gelijk kans op een flinke klapper aangezien bijv. het remmen gewoon niet wil als je geen downforce aan de achterkant hebt.
Als ik mij niet vergis klapt de DRS dicht het moment de coureur de rem aanraakt. Maar pin mij hier niet op vast.B-Real schreef op woensdag 21 september 2016 @ 14:29:
[...]
Leuk idee, maar dat geeft een paar GP's wat spanning omdat ze moeten leren om er goed mee overweg te kunnen en daarna doet iedereen exact hetzelfde op precies dezelfde momenten en exact op de limiet.
Iemand die over de limiet gaat heeft gelijk kans op een flinke klapper aangezien bijv. het remmen gewoon niet wil als je geen downforce aan de achterkant hebt.
Er werd inderdaad destijds (flink) onderscheid gemaakt tussen de feeds. Dag en nacht verschil waarbij vooral bij de "goedkope" versie nogal wat achtergehouden werd voor de kijker. Canal+ (Nederland), was er in ieder geval één die wel de luxe feed doorgaf aan zijn abonnees.Señor Sjon schreef op woensdag 21 september 2016 @ 14:14:
[...]
Je had toen dacht ik ook al een abonnementskanaal voor BernieTV (weet de echte naam niet) met een stuk betere regie. Die is een aantal jaar later tot standaard verheven. Sinds FOM ook de baanadvertenties verkoopt, is het beeld ook meer gericht om die te laten zien met toevallig een auto erbij. Ik mis wel die lokale sponsoren eigenlijk. Toen had je veel sneller in de gaten in welk land een race gehouden werd dan nu.
Nou, in het vervolg met de neus voor je TV om alle details eens goed te kunnen bekijken
Formula 1 trialled its first broadcasting of a race in Ultra High Definition (UHD) at the Singapore Grand Prix, ahead of plans for the entire season to be shown like that in 2017.
Niet dat dit voor ons Nederlanders direct beschikbaar zal zijn via een legale weg.
[ Voor 22% gewijzigd door hardware-lover op 21-09-2016 18:57 ]
Testing, one, two ...
Pssst.heplam schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:05:
Weer vernieuwing in het rijdersveld
http://www.f1today.net/nl...r-voor-zitje-bij-williams
Señor Sjon in "[F1] Seizoen 2016 - Deel 3"
[ Voor 8% gewijzigd door sjaool op 21-09-2016 16:56 ]
"When you grow up your heart dies"
Ik weet niet of de overname van het automerk ook meteen betekend dat Apple inspraak gaat krijgen op het F1 team. Tenminste niet wat betreft tactieken en technieken.sjaool schreef op woensdag 21 september 2016 @ 16:56:
Krijg nou wat... Apple overweegt overname automaker McLaren. Apple straks ook in de F1?
Maar goed. Ik heb daar te weinig verstand van. We gaan het zien als het doorgaat.

Plannen / suggesties van Liberty zijn bekend:
- practice op woensdag en donderdag, Kwalificatie op vrijdag, sprint-race (zonder punten) op zaterdag en zondag de race..(met celebrity drivers

Bron @GrandPrixDiary
Dan worden back-to-back races (zeker als ze naar 25 races willen gaan) helemaal een zware belasting voor al het ondersteunend personeel (pit crew, hospitality etc.)
Iemand zin om zich te registreren voor de web broadcast van de presentatie (22 sept 11:20 ET) van de toekomst plannen van Greg Maffei (CEO Liberty) ? www.libertymedia.com/events
Update: Zou zomaar een hoax kunnen zijn.. John Noble noemt het Fake
[ Voor 21% gewijzigd door nachtnet op 21-09-2016 18:00 ]
Ook bij Mercedes is het merk en de F1 gescheiden. Tenminste, dat maakte ik op uit de achtergrond van Toto Wolff toen ik daarnaar op zoek ging. Toto is eerder een investeerder dan een opgeklommen ex-chefwerkplaats. Vermoedelijk geldt dat ook allemaal voor de monteurs. Als werknemer van MB hoef je echt niet te verwachten ooit door te kunnen stromen naar de F1 of iets dergelijks. Geen idee of het bij andere teams anders is. Het verbaasde mij wel eigenlijk.Jasphur schreef op woensdag 21 september 2016 @ 17:02:
[...]
Ik weet niet of de overname van het automerk ook meteen betekend dat Apple inspraak gaat krijgen op het F1 team. Tenminste niet wat betreft tactieken en technieken.
Maar goed. Ik heb daar te weinig verstand van. We gaan het zien als het doorgaat.
Of een MacApple natuurlijk.nachtnet schreef op woensdag 21 september 2016 @ 17:25:
Dan krijgen we straks team iMaCLaren op de baan..
Bij Ferrari is het F1 team echt onderdeel van het bedrijf Ferrari.Oyster schreef op woensdag 21 september 2016 @ 17:29:
[...]
Ook bij Mercedes is het merk en de F1 gescheiden. Tenminste, dat maakte ik op uit de achtergrond van Toto Wolff toen ik daarnaar op zoek ging. Toto is eerder een investeerder dan een opgeklommen ex-chefwerkplaats. Vermoedelijk geldt dat ook allemaal voor de monteurs. Als werknemer van MB hoef je echt niet te verwachten ooit door te kunnen stromen naar de F1 of iets dergelijks. Geen idee of het bij andere teams anders is. Het verbaasde mij wel eigenlijk.
Denk dat je een eind komt. Wat een totaal bezopen plannen. Compleet koekkoek.
Hoop plannen op tafel gooien, meest stomme worden direct geschrapt, overige ideeën meegenomen en wie weet zitten er wat serieus goede plannen bij.LuPo schreef op woensdag 21 september 2016 @ 17:39:
Pfff wat een belachelijke plannen zeg.
Celebrity vind ik wel grappig... wat is een celebrity? Volgens mij vallen alle F1 coureurs daar ook onder.
Denk dat de overige celebs als in acteurs ed niet mee kunnen komen.
Sprintrace zonder punten... Waarom dan houden?
Maar dat is dan ook het enige idee waar ik warm van wordt..
Ik kan ook niet zeggen dat ik 100% zeker ben van de betrouwbaarheid van de bron.. Ik kom namelijk nergens verdere vermelding tegen van dit nieuws.. Zou zomaar ook nivo de Speld kunnen zijn..
{zie update in oorspronkelijke bericht}
99,99% fake.
[ Voor 7% gewijzigd door nachtnet op 21-09-2016 18:00 ]
Laten we hopen dat het een hoax is. Dan word de F1 wel heel erg een poppenkast en ik denk eerlijk gezegd niet dat ik dan nog mijn (in ieder geval) zondagen ervoor ga op offerennachtnet schreef op woensdag 21 september 2016 @ 17:25:
[afbeelding]
- practice op woensdag en donderdag, Kwalificatie op vrijdag, sprint-race (zonder punten) op zaterdag en zondag de race..(met celebrity drivers![]()
![]()
![]()
![]()
) * Krijgen we straks Bieber in een Mercedes..
![]()
![]()
Bron @GrandPrixDiary
Dan worden back-to-back races (zeker als ze naar 25 races willen gaan) helemaal een zware belasting voor al het ondersteunend personeel (pit crew, hospitality etc.)
Iemand zin om zich te registreren voor de web broadcast van de presentatie (22 sept 11:20 ET) van de toekomst plannen van Greg Maffei (CEO Liberty) ? www.libertymedia.com/events

Ik weet even niet meer wie het postte, iets met serieus rijk zijn en een echte F1 klasse opzetten. Eens!
Maar het gaat uiteraard weer om keiharde knaken, als het genoeg geld oplevert, doen we het! De wereld vercommercialiseert teveel, alles heeft maar een rechtenhouder die/dat overal geld voor wil zien. Kijk naar YouTube. Als je daar een dashcam filmpje op post waarop je autoradio hoorbaar is zal er in de kortste keren een block op je filmpje komen omdat het copyright schendt van de een of andere productie maatschappij (been there done that)

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Dat is toch verrassend te noemen?
https://www.jamesallenonf...mclaren-technology-group/
Laat maar... was al gepost
[ Voor 8% gewijzigd door BlauweFles op 21-09-2016 18:38 ]
Ik geloof er weinig van. Dit soort plannen zullen niet goed vallen bij de teams en die kunnen zo vertrekken en hun eigen competitie oprichten. Verdienen de ook meer mee als ze zelf de TV rechten kunnen verkopen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Op het internet zijn altijd wel mensen met rare verzinsels te vindennachtnet schreef op woensdag 21 september 2016 @ 17:25:
- practice op woensdag en donderdag, Kwalificatie op vrijdag, sprint-race (zonder punten) op zaterdag en zondag de race..(met celebrity drivers![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Bron @GrandPrixDiary
Zolang je er maar aandacht mee kan trekken

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 21-09-2016 18:54 ]
PSN
@andrewbensonf1
Dit is een keuze van de uitzendende partij geloof ik. F1 wordt al gefilmd in 4K namelijk, maar uitgezonden op 1080p. Sky heeft in Singapore haar eigen 4K-camera's meegenomen zodat ook hun "Sky F1 Show" (enzo) in 4K gefilmd en gemonteerd konden worden, zodat die Sky F1 uitzending in zijn geheel in 4K kon worden uitgezonden.hardware-lover schreef op woensdag 21 september 2016 @ 16:17:
[...]
Formula 1 trialled its first broadcasting of a race in Ultra High Definition (UHD) at the Singapore Grand Prix, ahead of plans for the entire season to be shown like that in 2017.
Niet dat dit voor ons Nederlanders direct beschikbaar zal zijn via een legale weg.
Overigens heb ik niemand tijdens de race daar opgewonden over zien doen, dus zoveel zal het niet uitmaken
Nee, merp!
Ik denk toch ook wel hoax.Destruction schreef op woensdag 21 september 2016 @ 18:09:
[...]
Laten we hopen dat het een hoax is. Dan word de F1 wel heel erg een poppenkast en ik denk eerlijk gezegd niet dat ik dan nog mijn (in ieder geval) zondagen ervoor ga op offeren![]()
Ik weet even niet meer wie het postte, iets met serieus rijk zijn en een echte F1 klasse opzetten. Eens!
Maar het gaat uiteraard weer om keiharde knaken, als het genoeg geld oplevert, doen we het! De wereld vercommercialiseert teveel, alles heeft maar een rechtenhouder die/dat overal geld voor wil zien. Kijk naar YouTube. Als je daar een dashcam filmpje op post waarop je autoradio hoorbaar is zal er in de kortste keren een block op je filmpje komen omdat het copyright schendt van de een of andere productie maatschappij (been there done that)Zonder offtopipc te willen gaan (want dat is niet de bedoeling), de F1 moet gewoon (weer) leuk worden, als er dan uiteindelijk voor mensen als een Ecclestone een salaris van een paar ton minder over blijft, soit. Maar zoals ik al schreef, het gaat uiteraard weer om keiharde knaken, want elke 'hoge pief' moet en zal stinkend rijk zijn/blijven/worden.
Sprintraces zonder punten...Geen team gaat zijn retedure bolides riskeren als er niets te verdienen is. Rijden zullen ze dan heus wel, maar allemaal een tandje of 2 minder hard.
En die races met celebrities zie ik ook niet gebeuren. In de handen van ongetrainde en laten we wel wezen, niet capabele mensen gaat dit op z´n minst tot ongelukken leiden, en misschien wel tot doden.
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
In dat geval... Mag ik een lijstje van die zogenaamde beroemdheden aandragen?Ome Ernst schreef op woensdag 21 september 2016 @ 19:53:
en misschien wel tot doden.
Patty BTheBrut3 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 20:09:
[...]
In dat geval... Mag ik een lijstje van die zogenaamde beroemdheden aandragen?
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Dat staat inderdaad in het artikel, dat Sky het 4k gedeelte voor zijn rekening nam afgelopen weekend. De meerprijs voor Sky Q is zo'n 12 pond op het bestaande abonnement, niet zo misselijk dus totaal per maand.PauseBreak schreef op woensdag 21 september 2016 @ 19:46:
[...]
Dit is een keuze van de uitzendende partij geloof ik. F1 wordt al gefilmd in 4K namelijk, maar uitgezonden op 1080p. Sky heeft in Singapore haar eigen 4K-camera's meegenomen zodat ook hun "Sky F1 Show" (enzo) in 4K gefilmd en gemonteerd konden worden, zodat die Sky F1 uitzending in zijn geheel in 4K kon worden uitgezonden.
Overigens heb ik niemand tijdens de race daar opgewonden over zien doen, dus zoveel zal het niet uitmaken
Ik vind de 30mbit 1080i stream via satelliet al heel smakelijk om te zien, voor mij zou deze als standaard al meer dan prima voldoen. Maar voor nu mag ik al in de handen knijpen dat de kwaliteit via de kabel al blijft zoals deze nu is, soms lijkt deze ook al af en toe een tandje minder dan voorheen, afkloppen.
Testing, one, two ...
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Klopt.durian schreef op woensdag 21 september 2016 @ 17:45:
Sprintrace? De A1GP had toch een sprint race en een gewone race?
De GP2 heeft dit nog steeds.
Is sowieso nep. @GrandPrixDiary heeft een keer een leuk grapje gehad dat werd opgepakt door de mainstream media en sindsdien doet hij dit soort dingen zo'n beetje om de week.nachtnet schreef op woensdag 21 september 2016 @ 17:25:
Dan krijgen we straks team iMaCLaren op de baan..
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Bron @GrandPrixDiary
Ik zit wel te wachten op het kijken van een race in 4K op mijn 55" TV hoorArfman schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:25:
Joh ik zie het verschil niet eens tussen 720p en 1080p op mijn 55" TV4K zal me jeuken .. TV ondersteunt het niet, versterker ondersteunt het niet, HTPC ondersteunt het niet ... nee dank je.
Vaak is het vanaf dag 1 al de bedoeling om enkel het afgezwakte voorstel erdoor te krijgen, maar zou - als dit direct zou zijn aangekondigd - er nooit door zijn gekomen. Zoals gezegd, de politiek werkt precies zo.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Als ik mocht kiezen heb ik toch liever 1080p/60fpsB-Real schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:55:
[...]
Ik zit wel te wachten op het kijken van een race in 4K op mijn 55" TV hoor

Ondertussen doet Apple niet meer mee
Voor hun veiligheid moeten ze wel in de sigaar bolides rijden uit de jaren 60.TheBrut3 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 20:09:
[...]
In dat geval... Mag ik een lijstje van die zogenaamde beroemdheden aandragen?
Ik blijft het een slechte test vinden; een wiel er op af schieten en kijken wat de constructie doet... Leuk, maar losvliegende wielen kunnen ze mijns inziens beter oplossen door betere/sterkere kabels te gebruiken om de wielen aan de auto vast te houden bij een crash.Jasphur schreef op donderdag 22 september 2016 @ 11:32:
Filmpje van de Halo nog voordat deze Halo heette, maar Roll Hoop
[video]
Ze zouden juist met kleine rot onderdeeltjes moeten testen, en kijken wat er dan gebeurt... Ik blijf er bij; zo'n ongeluk als Massa heeft gehad ga je niet voorkomen met de Halo. Het aeroscreen lijkt me daar veel geschikter voor.
[ Voor 66% gewijzigd door Señor Sjon op 22-09-2016 12:29 ]
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Natuurlijk zijn die kleine rot stukjes gevaarlijk. Maar daar werkt de helm steeds beter (als het goed is) voor.XyritZz schreef op donderdag 22 september 2016 @ 11:37:
[...]
[...]
Ik blijft het een slechte test vinden; een wiel er op af schieten en kijken wat de constructie doet... Leuk, maar losvliegende wielen kunnen ze mijns inziens beter oplossen door betere/sterkere kabels te gebruiken om de wielen aan de auto vast te houden bij een crash.
Ze zouden juist met kleine rot onderdeeltjes moeten testen, en kijken wat er dan gebeurt... Ik blijf er bij; zo'n ongeluk als Massa heeft gehad ga je niet voorkomen met de Halo. Het aeroscreen lijkt me daar veel geschikter voor.
Wat er met Massa gebeurde is volgens mij zeer uitzonderlijk. Maar die veren zouden ook vast kunnen zitten met kabels o.i.d.
Helaas dezelfde test met een wiel, maar dan op een windscherm. Open en gesloten.
[ Voor 7% gewijzigd door Jasphur op 22-09-2016 11:51 ]
Hoe sterk je die kabels ook maakt, er zal altijd een keer ongeluk gebeuren waar ze los vliegen. Ze testen met wielen omdat dat zo'n beetje de zwaarste objecten zijn die kunnen gaan vliegen bij een crash. (en door de elastische werking van de banden gaan ze ook stuiteren) Het was ook een test om de constructie van de roll beugel sterk genoeg was. niet of de rol beugel beschermt tegen alle soorten puin.[...]
Ik blijft het een slechte test vinden; een wiel er op af schieten en kijken wat de constructie doet... Leuk, maar losvliegende wielen kunnen ze mijns inziens beter oplossen door betere/sterkere kabels te gebruiken om de wielen aan de auto vast te houden bij een crash.
[ Voor 39% gewijzigd door Señor Sjon op 22-09-2016 12:29 ]
En de moderators in kwestie zien ook liever topicreports dan reacties...
[ Voor 28% gewijzigd door Señor Sjon op 22-09-2016 12:15 ]
Leuke test maar eigenlijk niet meer aan de orde aangezien de wielen tegenwoordig vast moeten zitten aan de wagen. Het zou realistischer zijn om er een stuk kevlar of een bout zoals die Massa tegen zijn hoofd kreeg te gebruiken voor de test. De kans dat die dingen ze om de oren vliegen is een stuk groter. Alhoewel die bout ook al een freak accident was.Jasphur schreef op donderdag 22 september 2016 @ 11:32:
Filmpje van de Halo nog voordat deze Halo heette, maar Roll Hoop
[video]
btw is de discussie over beeldkwaliteit niet beter voor een topic met de titel "[F1] Hoe te kijken?".
[ Voor 9% gewijzigd door sjaool op 22-09-2016 12:13 ]
"When you grow up your heart dies"
Klopt; nav de crash van Massa zijn de zwakste delen van de helmen versterkt.Jasphur schreef op donderdag 22 september 2016 @ 11:48:
[...]
Natuurlijk zijn die kleine rot stukjes gevaarlijk. Maar daar werkt de helm steeds beter (als het goed is) voor.
Wat er met Massa gebeurde is volgens mij zeer uitzonderlijk. Maar die veren zouden ook vast kunnen zitten met kabels o.i.d.
Helaas dezelfde test met een wiel, maar dan op een windscherm. Open en gesloten.
[video]
Het filmpje dat je post ken ik; probleem met gesloten canopy was dat het wiel te hard wegstuitert --> Direct gevaar voor toeschouwers. De open canopy (of eigenlijk is het dan geen canopy meer toch?
Wat mij betreft; als de open cockpit te gevaarlijk is gewoon helemaal sluiten die hap. Hebben ze bij de powerboats ook gedaan, en daar is ook iedereen aan gewend geraakt. Die dingen zien er nu eigenlijk beter uit dan ooit tevoren; en een volledig gesloten cockpit gaat er op een F1 auto uiteindelijk ook gewoon beter uit zien dan een halo.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Zolang ik de coureur maar kan zien. Hun helmen helpen mij altijd met de schaal van hoe groot een F1 wagen en hoe breed het circuit wel niet is.

Die is een F1 topic, geen LMP1Jasphur schreef op donderdag 22 september 2016 @ 12:21:
Tegen zoiets zeg ik geen nee. Zolang ik de coureur maar kan zien. Hun helmen helpen mij altijd met de schaal van hoe groot een F1 wagen en hoe breed het circuit wel niet is.
[afbeelding]

MooiJasphur schreef op donderdag 22 september 2016 @ 12:21:
Tegen zoiets zeg ik geen nee.
Zolang ik de coureur maar kan zien. Hun helmen helpen mij altijd met de schaal van hoe groot een F1 wagen en hoe breed het circuit wel niet is.
[afbeelding]
LMP1 heeft gesloten wielkasten
[ Voor 19% gewijzigd door TommyGun op 22-09-2016 12:24 ]
Erg leuk filmpje. Maar krijg het idee dat dit wel erg overdreven gefilmd is.MaXeRs schreef op donderdag 22 september 2016 @ 13:28:
Een dag in het leven van een bout. Een RB12 bout !![]()
http://www.redbullracing.com/article/life-bolt
Tegen zoiets zeg ik wel nee.Jasphur schreef op donderdag 22 september 2016 @ 12:21:
Tegen zoiets zeg ik geen nee.
[afbeelding]
Ten eerste wat doe je tegen de build-up van troep zoals rubber, modder en gras?
Ten tweede; Weerspiegeling. Daar ga je geen coureur in zien, niet op tv en niet op het circuit. Helemaal niet op die verlichtte circuits zoals Singapore.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Dit topic is gesloten.
Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2016 - GP topics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016
IRC: http://irc.tweakers.net/f1