[F1] Seizoen 2016 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 47 Laatste
Acties:
  • 280.552 views

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:06:
[...]

Dat kan hier echt niet en elders ook niet. Er is ook geen 'popover', maar je wordt gewoon doorgelinkt naar een andere pagina. Eén en ander heeft wellicht te maken met het blokkeren van scripts en dergelijke.
En dat is relevant in dit topic omdat...? Als jij een zwart A4-tje over de linker helft van je scherm plakt uit privacyredenen of whatever, kan je moeilijk klagen dat mensen op moeten houden met op dat deel van het scherm dingen posten :p

[ Voor 20% gewijzigd door fsfikke op 05-12-2016 11:10 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• jorritkramer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:48
sjaool schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:01:
Ik heb de video nog eens bekeken maar hij heeft het eigenlijk alleen maar over The Inner Ninja Foundation. Dit heeft dus echt maar dan echt niks te maken met een overstap naar Mercedes of wat dan ook.
dat dacht ik dus ook maar die is 13 dec dus dat is iets meer als een week en geen couple of weeks

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
1 van de betere eindejaarsclips.

Erg goed

YouTube: F1 2016 Season Highlights

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:29
Jullie hebben wel in de gaten gehad dat de kalender van het F1 kampioenschap is aangepast? Het weekend van Baku is een week opgeschoven (en daarmee ook wat andere races). An sich niet zo boeiend, ware het niet dat het weekend van Le Mans nu geen F1 race kent.

Het was nét te laat aangekondigd om Jos weer in een racing for holland auto te zetten maar er zijn F1 coureurs met Le Mans aspiraties. Wie weet wil Ricciardo meedoen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Verwijderd

fsfikke schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:08:
En dat is relevant in dit topic omdat...? Als jij een zwart A4-tje over de linker helft van je scherm plakt uit privacyredenen of whatever, kan je moeilijk klagen dat mensen op moeten houden met op dat deel van het scherm dingen posten :p
Ook als ik het uitzet werkt het totaal niet en ik ben duidelijk niet de enige. Het is relevant omdat het bij dit soort zaken dus handig is om het ook in een andere vorm te vermelden.

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-11 14:33
himlims_ schreef op maandag 5 december 2016 @ 10:42:
[...]

waar gaat dit over? geen FB account
Als ik het goed begrijp is over een paar weken een Inner Ninja event. RIC geeft aan dat ie dan een onderwerp aansnijdt (en dit is het vage deel) dat gaat over een droom en of je er 1 of meer stappen van verwijderd bent en iets met een sparkle oid 8)7
(niet dat mijn engels slecht is, maar hij praat wel heel vaag..)

Wat ik er overigens uit haal is niet dat hij daar gaat aankondigen naar MERC te gaan, eerder hoe hij zijn droom om F1 te rijden heeft behaald en hoe hij het doel van de WK voor ogen houdt ook al leek het de afgelopen jaar/jaren wat verder weg. Denk eerder dat ie iets gaat vertellen over investeren in elkaar ofzo en dat die daarom juist bij RB blijft?

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

http://nl.motorsport.com/...gen-vindt-ekstrom-856466/

Wat vinden jullie hiervan? Meer spectakel? Of kun je net zo goed iedereen 2 drive-through penalties geven in de race voor het zelfde effect?

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-11 22:38
De pitstop is al een joker lap.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 08-11 22:55

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ja ik zie dit eerder als penalty oplossing tijdens de race!

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Je moet ook veilig weer kunnen 'invoegen' na zo'n lap. Veel circuits hebben verschillende configuraties, zoals Silverstone of Catalunya.
Wellicht dat t daar zou kunnen. Ik denk dat t bij n idee blijft, maar je weet t nooit, ook gezien de overname van Libery Media.

[ Voor 32% gewijzigd door kevlar01 op 05-12-2016 12:15 ]

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08-11 15:18
Ik zie het niet echt als iets voor de F1, maar wel beter dan bijv, een verplichte drivetrough, daar kan je namelijk als coureur niet echt tijdwinnen. In zo'n jokerlap format kan degene het veranderde parcours het snelst aflegt in ieder geval door beter te zijn dan anderen nog tijd winnen.

Maar in de F1 lijkt het me sowieso lastig, kijk bijv, naar een regenrace, dan blijft doordat er amper gereden wordt het jokerlap gedeelte nat liggen en daar ga je dan wanneer je weer op slicks zit ineens dat jokerlap gedeelte op of iets in die richting als het bijv. random is wanneer je daar op moet).

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:36

sjaool

Every life should have 9 cats

Joker laps in de F1 is onzinnig, onveilig en voegt alleen maar kunstmatige spanning toe. Van dat laatste wordt al teveel gebruikgemaakt in de F1. De F1 zou er naar mijn mening om moeten gaan om zo snel en slim mogelijk je rondjes te rijden en als eerste over de finish komen, verder niks.

"When you grow up your heart dies"

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Allemaal kunstgrepen om de boel op te schudden, terwijl je pas echt op het puntje van je stoel zit als er voor een plek op de baan gestreden wordt.

Gooi er dan gewoon elke keer gewicht bij, bij de winnaars, dan komt het veld vanzelf kunstmatig dichter bij elkaar.

Te koop....

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-11 16:29
kevlar01 schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:02:
http://nl.motorsport.com/...gen-vindt-ekstrom-856466/

Wat vinden jullie hiervan? Meer spectakel? Of kun je net zo goed iedereen 2 drive-through penalties geven in de race voor het zelfde effect?
hier had olav mol het toch ook over afgelopen zondag en volgens mij ook al de laatste race. een penaltie corner noemde hij het maar komt op het zelfde neer.

wat ik er van vind geen idee.

het belangrijkste is dat de wedstrijd leiding elk incident het zelfde beoordeeld. (zoals bij het bocht afsnijden van Aan Hamilton en verstappen niet gebeurde volgens de meesten)

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
albino71 schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:22:
Allemaal kunstgrepen om de boel op te schudden, terwijl je pas echt op het puntje van je stoel zit als er voor een plek op de baan gestreden wordt.

Gooi er dan gewoon elke keer gewicht bij, bij de winnaars, dan komt het veld vanzelf kunstmatig dichter bij elkaar.
Per WK punt 1 PK in moeten leveren. Komt het veld ook vanzelf bij elkaar en maak je zelfs nog kans in een Manor.

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-11 12:13
Joker laps is niks voor de F1, Ten eerste wordt er te weinig gereden op z'n jokerlap om het asfalt genoeg in te rubberen(of te wel zal super glad zijn waardoor een courreur direct moet omschakkelen en dan 2keer binnen bvb 30 sec van super glad naar weer grip hebbne)
Daarnaast zal het weinig tot niets toevoegen.

Twitch

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Als het allemaal zo kunstmatig moet, zullen ze de auto's maar aan moeten passen, zodat je wel goed racen kan.. niet dat de auto's elkaar tegenwerken als het om racen gaat.

...

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Iedereen dezelfde auto, op de livery na, en gassen met die hokken. Kijken wie de beste coureur is. :Y

Fuck innovatie. :')

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:18
De grote teams zullen wel tegen dat soort ideeën zijn, je moest de kleinere teams eens dichtbij laten komen. Ze doen er alles aan om zo min mogelijk spanning in de races te krijgen.

Clarkson had ook een idee.

http://nl.motorsport.com/...spannend-te-maken-856764/

[ Voor 29% gewijzigd door Lekker Ventje op 05-12-2016 12:31 ]

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• jorritkramer
melantrix schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:50:
[...]

Als ik het goed begrijp is over een paar weken een Inner Ninja event. RIC geeft aan dat ie dan een onderwerp aansnijdt (en dit is het vage deel) dat gaat over een droom en of je er 1 of meer stappen van verwijderd bent en iets met een sparkle oid 8)7
(niet dat mijn engels slecht is, maar hij praat wel heel vaag..)

Wat ik er overigens uit haal is niet dat hij daar gaat aankondigen naar MERC te gaan, eerder hoe hij zijn droom om F1 te rijden heeft behaald en hoe hij het doel van de WK voor ogen houdt ook al leek het de afgelopen jaar/jaren wat verder weg. Denk eerder dat ie iets gaat vertellen over investeren in elkaar ofzo en dat die daarom juist bij RB blijft?
Maar volgends de facebook is het Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15036394_1602695720036709_8736680074909909184_n.jpg?oh=2014becc28426f98f924e277e2c5fd40&oe=58F72BE2 13 dec dat is niet in een couple of weeks dus is in het geheel beetje wazig tenzij 1 week en 1 dag couple of weeks is? :P

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 5 december 2016 @ 09:03:
[...]

[...]

Wat willen ze er precies aan gaan doen als hij in een andere auto gaat zitten? Van der Garde liet zien dat een stoeltje waar je recht op hebt afdwingen eigenlijk niet werkt, laat staan dat je iemand wilt verbieden elders te rijden. Het is niet alsof de politie hem uit die auto komt halen. Wellicht dat er stevige boetes op staan, maar dat valt allemaal uit te onderhandelen.
Als Mercedes al zegt dat ze geen gedonder met de top teams willen door daar een top coureur te stelen waardoor er contracten gebroken moeten worden, dan kan ik me niet voorstellen dat iemand als Vettel of Ricciardo naar Mercedes gaat. Van die twee kan ik me Vettel nog het best voorstellen, die is het hele seizoen al diep teleurgesteld in de prestaties van die Italiaanse puinzooi die we Ferrari noemen. En die maakt ook volgend jaar gewoon een flinke stap als hij niet in een Ferrari, maar in een Mercedes stapt. Voor Ricciardo is het een pure gok: niemand weet hoe goed Newey's ontwerp gaat zijn en of dat een betere auto is dan wat Mercedes ontwerpt. Nogal lullig als je overstapt met veel gezeur met RBR en dan om de oren gereden wordt door Max en Carlos in een auto waar jij ook in had kunnen rijden ;)

Maar dan nog: contracten, gezeik... Mercedes zal wel rustiger vaarwater zoeken en dat vinden ze met zo'n naaistreek echt niet :)

[ Voor 16% gewijzigd door Grrrrrene op 05-12-2016 12:34 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Melantrix
  • Laatst online: 07-11 14:33
jorritkramer schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:31:
[...]

Maar volgends de facebook is het [afbeelding] 13 dec dat is niet in een couple of weeks dus is in het geheel beetje wazig tenzij 1 week en 1 dag couple of weeks is? :P
Tja, hij zat duidelijk te denken in het fimpje. Denk dus inderdaad dat 1 week en een dag couple of weeks is. Hij zal waarschijnlijk niet meer precies weten of het nou volgende week of de week daarop of de week daarop is :+

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Heren, denk even aan de voetballerij....

Als het bestuur volledig achter de trainer zegt te staan, dan vliegt diezelfde trainer er vaak een week later uit.

Kortom; als ze zeggen dat ze geen toprijder willen weghalen bij een concurrent, dan is DAT het meest waarschijnlijke scenario. :)

Te koop....

• jorritkramer
melantrix schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:36:
[...]

Tja, hij zat duidelijk te denken in het fimpje. Denk dus inderdaad dat 1 week en een dag couple of weeks is. Hij zal waarschijnlijk niet meer precies weten of het nou volgende week of de week daarop of de week daarop is :+
we zullen het wel zien ik hoop dat ie bij RBR blijft bedoel de sfeer binnen RBR lijkt top anders gaat waarschijnlijk sains naar RBR.

[ Voor 0% gewijzigd door jorritkramer op 05-12-2016 12:50 . Reden: zweer = sfeer ]

• Lekker Ventje
Als Sainz naar RBR zou promoveren heeft TR een probleempje, ze hebben niet voor niets Kvyatt gehouden. Dat was volgens mij niet uit luxe maar meer omdat er geen goed alternatief was.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:01

Arfman

Drome!

Sainz naar RBR, Kvyat en Gasly naar TR. Simpel toch?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Zo te lezen valt Vettel af
bron: http://nl.motorsport.com/...berg-niet-vervang-856826/

Sebastian Vettel benadrukt dat hij bij Ferrari blijft, ook al wordt hij genoemd als opvolger van Nico Rosberg bij Mercedes.

"Ik hoop dat hij geniet van zijn vakantie. Ik denk niet dat het een groot geheim is dat Kimi en ik een contract hebben voor volgend jaar, dus dat zou duidelijk moeten zijn", vertelde Vettel, die erop vertrouwt dat Rosberg de juiste keuze heeft gemaakt. "Iedereen is vrij om te doen wat hij of zij wil. Ik respecteer zijn beslissing."
Alonso !! :Y

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

jorritkramer schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:42:
[...]

we zullen het wel zien ik hoop dat ie bij RBR blijft bedoel de zweer binnen RBR lijkt top anders gaat waarschijnlijk sains naar RBR.
zweer of sfeer? (niet voor zwakke maagjes) ;)

[/offtopic] :+

• asing
Alfa90_Buttje schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:45:

Ik had gelijk en ik had geen gelijk : http://www.gpupdate.net/n...t-geen-prestatieclausule/

Ja, Fernando kon zo weg bij Ferrari. Maar die clausule heeft hij nu niet meer. Het bericht is van 2015, maar ik neem aan dat het hetzelfde contract is.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• jorritkramer
Alfa90_Buttje schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:48:
[...]

zweer of sfeer? (niet voor zwakke maagjes) ;)

[/offtopic] :+
edited

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:09

Moofnor

King of my castle

Dus ondanks het vele hopen hier, en alle complottheorien.
Ziet het er nu toch uit dat gewoon Wehrlein volgend jaar instapt.

Wat een verrassing :+

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

• ralph075
  • Niet online

[...]

Ontkennen (of downplayen) zegt in dit soort situaties vaak meer dan stilte.... Dus dan zou het toch Vettel worden ;)

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-11 12:10
Moofnor schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:51:
Dus ondanks het vele hopen hier, en alle complottheorien.
Ziet het er nu toch uit dat gewoon Wehrlein volgend jaar instapt.

Wat een verrassing :+
Of toch niet

Hoeveel heeft Lauda eigenlijk te zeggen over de beslissing?

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:11
LoeWn schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:13:
[...]

Of toch niet

Hoeveel heeft Lauda eigenlijk te zeggen over de beslissing?
Technisch gezien zit Lauda in de Raad van Commissarissen. Dus geen bestuursfunctie, maar een toezichthouderfunctie. Strikt genomen mag hij zich niet bemoeien met het directe beleid. Maar volgens mij gaat het er in de praktijk heel anders aan toe bij Mercedes ;).

Vreemde opmerking van Lauda dat Mercedes nu de prestatieclausules gaat checken van andere coureurs. Die contracten zijn niet openbaar beschikbaar voor Mercedes. Enige manier waarop Mercedes aan zo'n contract komt is

- of het F1 team in kwestie geeft het contract aan Mercedes (will never happen)
- of de F1 coureur in kwestie geeft het contract aan Mercedes ter bestudering

In het laatste geval, weet je dus zeker dat deze 'topcoureur' serieuze interesse heeft om zijn huidige team te verlaten en Mercedes te joinen. Door deze move te maken zet je als coureur een hoop op het spel. Grote kans dat we vroeg of laat weten om welke coureurs het ging.

[ Voor 36% gewijzigd door Requiem19 op 05-12-2016 13:18 ]

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:11

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• asing

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-11 09:54

[...]

It isn't true until officially denied. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• alwaysleft
Vertaling, of iemand samenvatting wat er staat?

• Zahariac
alwaysleft schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:51:
[...]

Vertaling, of iemand samenvatting wat er staat?
Snel doorheen gelezen met google translate. Volgens mij een nietszeggend artikel wat alleen maar een samenvatting is van eerdere berichten

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-10 10:32

garriej

Ik las ondertieten.

Zahariac schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:54:
[...]

Snel doorheen gelezen met google translate. Volgens mij een nietszeggend artikel wat alleen maar een samenvatting is van eerdere berichten
Dit vooral. Ze hebben gepraat, laten niet weten of Alonso het iets vind. Als Alonso er zin in heeft dan moet er nog over het contract onderhandeld worden met zowel Mclaren als Alonso...

Maar dat Mercedes met coureurs aan het praten is, dat mag geen verassing zijn.

• asing
Ik zou het wel heel tof vinden als Alonso naar Mercedes ging. En dan in 2017 kampioen worden. Gewoon om zijn 4e te halen en nog even iedereen te trollen.

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Señor Sjon schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:50:
[...]

It isn't true until officially denied. :+
Klopt. Hij zegt alleen: Kimi en ik hebben een contract.

Dat zegt dus echt helemaal niks. James Allison had ook een contract. Ook opvallend dat hij Kimi erbij betrekt. Dat is volgens mij helemaal niet relevant.

Van zowel Vettel als Alonso geen keiharde denial gezien. Dus die doen gewoon mee in de gesprekken.

Heerlijk dit, echt genieten. Ik dacht dat het seizoen erop zat, maar we zijn gewoon nog lekker bezig.

• alwaysleft
asing schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:56:
Ik zou het wel heel tof vinden als Alonso naar Mercedes ging. En dan in 2017 kampioen worden. Gewoon om zijn 4e te halen en nog even iedereen te trollen.
Amen, of Max _/-\o_

• martijntjuhh
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 19:15
Ik zou het wel heel tof vinden als Alonso naar Mercedes ging. En dan in 2017 kampioen worden. Gewoon om zijn 4e 3e te halen en nog even iedereen te trollen.
FTFY :)

Het is bedoening, niet bedoeling

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
Ik zie Alonso niet naar MERC vertrekken ... die is (1) te duur en (2) niet van plan om 2de rijden naast Ham te spelen. En met de nieuwe regels voor 2017 ziet honda zichzelf een kans krijgen om mee te doen met de top.
Wehrlein zie ik ook niet als geschikt persoon, die heeft niet bijzonder veel laten zien dit jaar.
Zelfs FI koos eerder voor Ocon dan voor Wehrlein, ik denk dat ze voor Ocon gaan.

Los kopen van dat vers contract zal niet teveel gaan kosten, en hij heeft zich al bewezen in vorige race klasses een goeie tegenstander te zijn vergeleken met verstappen.

https://f1manager.info/ranking/4605

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Volgens mij is er maar 1 manier om de F1 nog spannender te maken, en dat is om elke wagen exact dezelfde motorconfiguratie te geven.
Hierdoor kan men enkel nog verbeteren op de chassis en komt het nog meer op de coureur aan.

Maar ja, dit is een niet mogelijk scenario.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hoewel eigenlijk nog onder contract, maar nog in puike staat, en prima geschikt als tweede rijder. Button wordt het 😜

Testing, one, two ...

• powah33
hardware-lover schreef op maandag 5 december 2016 @ 14:19:
Hoewel eigenlijk nog onder contract, maar nog in puike staat, en prima geschikt als tweede rijder. Button wordt het 😜
Button is te slecht in Qwalie ... en zoals we weten is de merc alleen super als ze voor aan starten. :9

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:36

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik zou het wel heel tof vinden als Alonso naar Mercedes ging. En dan in 2017 kampioen worden. Gewoon om zijn 3e te halen en nog even Hamilton te trollen.
ftfy :+

"When you grow up your heart dies"

• SnowDude
Quad schreef op maandag 5 december 2016 @ 14:18:
Volgens mij is er maar 1 manier om de F1 nog spannender te maken, en dat is om elke wagen exact dezelfde motorconfiguratie te geven.
Hierdoor kan men enkel nog verbeteren op de chassis en komt het nog meer op de coureur aan.

F1 is in eerste instantie een wedstrijd tussen de fabrikanten en pas in tweede instantie tussen de coureurs.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

powah33 schreef op maandag 5 december 2016 @ 14:22:
[...]
Button is te slecht in Qwalie ... en zoals we weten is de merc alleen super als ze voor aan starten. :9
Ik dacht dat ie met de Brawn toch regelmatig vooraan te vinden was?

Testing, one, two ...

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:11

Been there, done that...

In de periode voor de huidige motoren hadden we de V8 motoren. De ontwikkeling van die motoren is met regelgeving verboden op het moment dat alle motoren min of meer gelijk waren. Renault liep iets achter en mocht toen nog wat performance upgrades aanbrengen.

Vanaf 2008/9 t/m 2013 hadden de teams min of meer exact even sterke motoren. Als gevolg gingen ze miljonenen uitgave aan aerodynamica ontwikkeling, konden auto's elkaar bijna niet meer volgen, werd inhalen onmogelijk (immers, de motoren waren precies gelijk).

Het was 1 groot drama ;). Vooral de jaren vlak voordat DRS werd geïntroduceerd was het echt saaiii

• SnowDude
hardware-lover schreef op maandag 5 december 2016 @ 14:24:
[...]

Die Brawn was in het begin 2 seconden sneller dan de rest.

• powah33
[...]

Toen wel jah ... als jem vergelijkt met Alonso dit jaar was zijn Q om te huilen.
Puur mijn mening natuurlijk.
Alonso zou zeker knallen in die merc maar ik zie dat jammer genoeg echt niet gebeuren.
Perez zou ook een super 2de rijder zijn maar die zie ik ook niet omgaan.

• asing
[...]

De Brawn GP auto had een riant voordeel in de blown diffuser. Andere teams hadden een paar maanden nodig om bij te halen en daarna was de Brawn GP niet meer per definitie op de eerste rij te vinden. :+

• Rivanov
  • Laatst online: 17:11

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SnowDude schreef op maandag 5 december 2016 @ 14:26:
[...]
Die Brawn was in het begin 2 seconden sneller dan de rest.
Die Mercedes van dit jaar ook nog ruim sneller dan de rest, I rest my case 😉

Testing, one, two ...

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Dat heette A1 Grand Prix en was geen succes

edit: okay, iets te kort door de bocht, de chassis waren namelijk ook hetzelfde .. dus alleen de coureur en het setuppen maakte het verschil .. en vervolgens konden we juichen voor het land wat ze vertegenwoordigden .. zet hem op Germany! ... -O-

boring :O
SnowDude schreef op maandag 5 december 2016 @ 14:24:
[...]

F1 is in eerste instantie een wedstrijd tussen de fabrikanten en pas in tweede instantie tussen de coureurs.
idd, leuk man, merken clash!!! >:)

MB vs BMW vs Ferrari vs Porsche vs Ford vs Renault vs Honda vs Jaguar ... /me droomt verder :z

[ Voor 42% gewijzigd door Alfa Novanta op 05-12-2016 15:17 ]

• asing

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:54
Nou, dat circuit heeft net zo'n bereikbaarheid als Zandvoort.. Dat vliegveld er naast is ook om te huilen. Dus er is nog hoop voor Zandvoort (insert sarcasme)

Die mogen flink aan de slag gaan daar anders wordt dat echt een mayhem. Waar gaan ze toeschouwers laten :P

[ Voor 11% gewijzigd door Boinkie op 05-12-2016 15:16 ]

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:23
Alonso zou voor ons als supporters wel het allermooiste zijn. Maar dat is waarschijnlijk ook de reden dat het niet zal gaan gebeuren :) .

Het duo Hamilton en Alonso was destijds geen groot succes. Integendeel, ze vochten elkaar bijna letterlijk de tent uit. Nu zijn we natuurlijk flink wat jaren verder, maar wie weet hoeveel van dat oud zeer nog bestaat? Hamilton zal bijzonder sceptisch zijn. Hij zal na Rosbergs vertrek geen tweede baas op de apenrots dulden, maar hij weet ook dat Alonso minimaal gelijkwaardig aan hem is.

Denk dus dat Hamilton dit gaat blokkeren. Formeel kan hij dat natuurlijk niet, maar Mercedes zit denk ik ook niet te wachten op een jaar lang trammelant. Een jaar waarin de pijlen meer dan voorheen op de concurrentie gericht moeten zijn. Anders kan het wel eens net zo eindigen als in 2007, dat een 3e er met het been vandoor gaat (goh, wie zou dat toch kunnen zijn :) ).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Hamilton en een andere rijder is zelden een succes. Voor rust in de tent zou Mercedes dus kunnen overwegen volgend jaar maar met een auto mee te doen. (of Hamilton eruit trappen als overal de stoelendans gespeeld is en hij dus geen concurrent kampioen kan maken)

[ Voor 28% gewijzigd door Ankona op 05-12-2016 15:23 ]

alles kan off-topic

• serews
  • Laatst online: 20-03-2024
Mercedes zal natuurlijk nooit met 1 auto meedoen, op die manier weet je eigenlijk voor het seizoen al dat het WCC niet naar Mercedes zal gaan.

Ik geef Bottas toch eigenlijk wel goede papieren. Ook omdat Wolff zijn manager is.

• alwaysleft
serews schreef op maandag 5 december 2016 @ 15:24:
Mercedes zal natuurlijk nooit met 1 auto meedoen, op die manier weet je eigenlijk voor het seizoen al dat het WCC niet naar Mercedes zal gaan.

Ik geef Bottas toch eigenlijk wel goede papieren. Ook omdat Wolff zijn manager is.
Laten we er vanuit gaan inderdaad dat het Bottas gaat worden, zou wel een tegenvaller zijn. Wat een saaie en kleurloze rijder.

• Pierre
  • Laatst online: 17:56

Pierre

Van nature lui!

alwaysleft schreef op maandag 5 december 2016 @ 15:35:
[...]

Laten we er vanuit gaan inderdaad dat het Bottas gaat worden, zou wel een tegenvaller zijn. Wat een saaie en kleurloze rijder.
De juiste opvolger dus bij Mercedes

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• serews
  • Laatst online: 20-03-2024
Bottas is inderdaad niet de meest kleurrijke rijder in het veld, maar dat was Rosberg ook niet. Denk ook niet dat een uitgesproken rijder naast Hamilton zou passen, daarvoor is hij veel te dominant.

Mercedes wilt een rijder die doet wat hem wordt opgedragen, lees iemand die het plan uitvoerd en verder weinig vragen stelt.

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

best wel een deprimerend stukje .. -O-

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=e5yoldSte64]

't ging mij eigenlijk om Hamilton en Alonso .. ze zijn het hier iig eens :)

Hamilton heeft het wat mij betreft bij het rechte eind, alhoewel banden sparen natuurlijk altijd een issue is geweest, de banden worden nu gedesigned om na x-ronden onbruikbaar te worden. Brandstofsparen is op zich ook altijd een issue geweest, anders moet je meer liters meenemen dan de concurrentie. Motor heelhouden was vroeger niet zo'n punt .. Ferrari zette iedere race gewoon weer een nieuw blok in, en ooit had je zelfs de kwalificatiemotoren die 1500pk gaven en 8 ronden mee gingen .. maar ik ben het met hem eens, een Formule 1 race moet een sprintrace zijn!! Van begin tot eind knallen!! Misschien dat Max het o.a. daarom zo goed doet, die weet niet beter .. de rest heeft zich een rijstijl moeten aanmeten die ze niet gewend waren.

[ Voor 68% gewijzigd door Alfa Novanta op 05-12-2016 15:58 ]

• powah33
alwaysleft schreef op maandag 5 december 2016 @ 15:35:
[...]

En jullie denken allemaal dat Williams die zomaar laat gaan??
Williams gaat echt niet volgend jaar starten met 2 groentjes in het team.

Ik zeg Bottas ... No Way!!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-10 18:37

ATS

max schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:30:
Iedereen dezelfde auto, op de livery na, en gassen met die hokken. Kijken wie de beste coureur is. :Y

Fuck innovatie. :')
Oh leuk... Gaan we weer kijken naar A1GP? -O-
Lekker Ventje schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:30:
De grote teams zullen wel tegen dat soort ideeën zijn, je moest de kleinere teams eens dichtbij laten komen. Ze doen er alles aan om zo min mogelijk spanning in de races te krijgen.
Mwah... tot op zekere hoogte. Ze willen natuurlijk wel winnen, maar het moet ook weer niet zo saai worden dat er niemand meer kijkt of dat de camera's alleen nog maar staan op het middenveld waar wél gevechten zijn...

[ Voor 48% gewijzigd door ATS op 05-12-2016 16:32 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

powah33 schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:28:
[...]
En jullie denken allemaal dat Williams die zomaar laat gaan??
Williams gaat echt niet volgend jaar starten met 2 groentjes in het team.

Ik zeg Bottas ... No Way!!
Handjeklap met wat motoren, Werhlein i.p.v. Bottas, "probleem" opgelost.

Testing, one, two ...

• powah33
hardware-lover schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:45:
[...]

Indd zo word het ook wel gedaan.
Hoe dan ook, Wehrlein valt met zijn kont in de boter 8)7

https://www.skybet.com/formula-1/special-bets/event/20085542

[ Voor 9% gewijzigd door powah33 op 05-12-2016 17:16 ]

• Bosmonster
  • Laatst online: 05-11 09:28

Bosmonster

*zucht*

hardware-lover schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:45:
[...]

Dan zit je met Stroll en Wehrlein. Leuk dat ze wat geld toe krijgen, maar geen enkel team zit te wachten op 2 rookies.

Probleem verre van opgelost dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 05-12-2016 17:17 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Bosmonster schreef op maandag 5 december 2016 @ 17:17:
[...]
Dan zit je met Stroll en Wehrlein. Leuk dat ze wat geld toe krijgen, maar geen enkel team zit te wachten op 2 rookies.

Probleem verre van opgelost dus.
Wehrlein is geen rookie volgend seizoen. Zo beroerd heeft ie nu ook weer niet gereden in de (misschien wel) meest beroerde auto van dit seizoen?

Testing, one, two ...

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

hardware-lover schreef op maandag 5 december 2016 @ 17:20:
[...]

Werhlein is geen rookie volgend seizoen. Zo beroerd heeft ie nu ook weer niet gereden in de (misschien wel) meest beroerde auto van dit seizoen?
Als iedereen zo over hem te spreken was, dan zat ie al in de Mercedes. Om je afdankertje dan maar bij Williams te parkeren en hun toprijder weg te grissen is niet heel best voor je relatie.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Bosmonster schreef op maandag 5 december 2016 @ 17:26:
[...]
Als iedereen zo over hem te spreken was, dan zat ie al in de Mercedes. Om je afdankertje dan maar bij Williams te parkeren en hun toprijder weg te grissen is niet heel best voor je relatie.
Op dit moment zou ie het ook best nog kunnen worden voor de 2e Mercedes, we zijn met zijn allen maar wat aan het bomen nu. Wehrlein is RotY geworden afgelopen dagen, net zoals een bepaald iemand in 2015 in dezelfde klasse? Laatste rijdt nu ook regelmatig de sterren van de hemel, toch?

Testing, one, two ...

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:25
Afbeeldingslocatie: http://www.verstappen.nl//img/2016/Algemene_Max_Fotos/Minichamps_1-18_RB7_Verstappen_Snow_3-6b.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.verstappenshop.nl/cache/content/shop/1-18-minichamps-rb7-verstappen-snow-2016-1_1020x1200-fill.jpg

Iemand behoefte aan een rb7 met sneeuwbanden in 1:18 @ €249,- ?

Circuit Paul Ricard heeft trouwens bergen verschillende layouts..
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cy61pUiW8AAAGbF.jpg:large

Ruimte genoeg voor zogenaamde joker-laps..

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cy6zUB1W8AAiMPQ.jpg:large

Nog geen idee wie anders dan WEH voor de mercedesstoel kan gaan.. Enige semi reële optie die ik zie is SAI.

[ Voor 9% gewijzigd door nachtnet op 05-12-2016 17:41 ]

• Feihcretsam
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-05 07:27
De keuze van Mercedes zal denk ik grotendeels afhangen van in hoe verre ze Hamilton komend jaar willen ''managen''. Met de engineers-ruil van afgelopen jaar, Hamilton's motor pech en het feit dat hij het WK verloren heeft zal hij komend jaar gebrand zijn om te winnen verwacht ik. Als je daar dan een Ricciardo, Alonso, Max of Vettel neer zet dan is het wachten op drama en problemen..

Veilige en saaie (dus Duitse) keus is dan Wehrlein, Sainz of Bottas. Zullen verwacht ik Hamilton zeker in het begin niet aankunnen maar kunnen waarschijnlijk wel netjes niet ver achter Lewis finishen.

Mochten de verschillen tussen top teams verdwijnen dan heeft Mercedes wel mogelijk een probleem met het oog op de constructeurs titel als ze voor optie 2 gaan.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

hardware-lover schreef op maandag 5 december 2016 @ 17:37:
[...]

Op dit moment zou ie het ook best nog kunnen worden voor de 2e Mercedes, we zijn met zijn allen maar wat aan het bomen nu. Wehrlein is RotY geworden afgelopen dagen, net zoals een bepaald iemand in 2015 in dezelfde klasse? Laatste rijdt nu ook regelmatig de sterren van de hemel, toch?
Hoho, dat is niet de FIA rookie of the year he.

En sterren van de hemel? Heb jij andere races gezien dan ik. Ocon was een stuk indrukwekkender, maar die is dan ook na een half seizoen naar FI.

Zou best kunnen dat ie in de Mercedes belandt, maar dat is dan als tigste keus. En ik vermoed ook niet langer dan een jaartje.

[ Voor 9% gewijzigd door Bosmonster op 05-12-2016 17:56 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bosmonster schreef op maandag 5 december 2016 @ 17:26:
[...]

Denk dat als Williams moet kiezen tussen budget en bottas het gauw beslist is.

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:16
Boinkie schreef op maandag 5 december 2016 @ 15:16:
Nou, dat circuit heeft net zo'n bereikbaarheid als Zandvoort.. Dat vliegveld er naast is ook om te huilen. Dus er is nog hoop voor Zandvoort (insert sarcasme)

Die mogen flink aan de slag gaan daar anders wordt dat echt een mayhem. Waar gaan ze toeschouwers laten :P
Kan het zo snel niet vinden, maar bernie heeft weleens aangegeven dat publiek hem niet zo veel doet, en dat tv kijkers voldoende zijn. Het is net voor het eerst dat Paul Ricard genoemd wordt. (Wel voor het eerst dat hij ook daadwerkelijk op de kalender staat)

Vincere Per Belli

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 5 december 2016 @ 17:59:
[...]

Denk dat als Williams moet kiezen tussen budget en bottas het gauw beslist is.
Wat bedoel je? Ze hebben daar een slecht seizoen achter de rug. Als het goed is hebben ze al vroeg vol in gezet op de ontwikkeling voor FY17, geld kunnen ze goed gebruiken voor de aero race die ongetwijfeld volgt. Dus dat lijkt dan een makkelijke keuze.

Alleen. Ze zijn van nature nogal risico avers. Stroll is overduidelijk al een keuze voor geld. Dus nog een 'rookie' erbij is niet echt lekker. Ze zullen stabiliteit willen. Button verleiden tot nog een jaar? Massa? Waarom zou Wehrlein wel goed zijn voor Williams, als die dat niet is voor Mercedes.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11 16:28
peeth schreef op maandag 5 december 2016 @ 18:07:
[...]

Kan het zo snel niet vinden, maar bernie heeft weleens aangegeven dat publiek hem niet zo veel doet, en dat tv kijkers voldoende zijn. Het is net voor het eerst dat Paul Ricard genoemd wordt. (Wel voor het eerst dat hij ook daadwerkelijk op de kalender staat)
Vandaar het gebrek aan tribunes :p

Of gaat het circuit nog een overhaul krijgen? Ding is nu puur een testbaan volgens mij.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Bosmonster schreef op maandag 5 december 2016 @ 17:55:
[...]Hoho, dat is niet de FIA rookie of the year he.

En sterren van de hemel? Heb jij andere races gezien dan ik. Ocon was een stuk indrukwekkender, maar die is dan ook na een half seizoen naar FI.

Zou best kunnen dat ie in de Mercedes belandt, maar dat is dan als tigste keus. En ik vermoed ook niet langer dan een jaartje.
Jij hebt niet in de gaten dat ik op iemand anders doelde met die sterren?

Testing, one, two ...

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

ATS schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:30:
[...]

Oh leuk... Gaan we weer kijken naar A1GP? -O-
Hence de "Fuck innovatie :') "

:)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Distortion
  • Laatst online: 11:14

Distortion

Bottle to Throttle

Een andere optie is misschien Perez, Wehrlein naar Force India die ook met mercedes motoren rijden.

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-11 09:31
max schreef op maandag 5 december 2016 @ 18:27:
[...]

Hence de "Fuck innovatie :') "

:)
Leuk dat je dit noemt. Ik had het laatst ook met iemand over de innoverende rol van formule 1. Hij was van mening dat innovatie binnen de formule 1 niet echt meer doordruppelde in de normale auto's. Zelf denk ik dat de innoverende rol nog steeds bestaat maar dat deze minder duidelijk is zeg maar. Daarom vind ik het ook belangrijk dat de Formule 1 barst van de concurrende teams ipv een dominant team. Daarbij zou ik het ook niet erg vinden als we één of twee motorleveranciers erbij krijgen. Misschien een aston martin (?ford?) voor red bull en een bmw o.i.d. of ergens een VAG'tje. Puur voor de concurrentie :D

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Was het niet mercedes die nu een hypercar maken gaat door de huidige F1 motor met Kers en al hierin te lepelen? Ook de LaFerrari, McLaren P1 en Porsche 918 Spyder zijn er gekomen dankzij Formule 1 .. en als dat haalbaar wordt, komt het vanzelf naar de kleinere modellen in meer of mindere zin, een schakelaar, een accu alles kan ..

[ Voor 8% gewijzigd door Alfa Novanta op 05-12-2016 18:56 ]

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11 18:23
Alfa90_Buttje schreef op maandag 5 december 2016 @ 18:54:
Was het niet mercedes die nu een hypercar maken gaat door de huidige F1 motor met Kers en al hierin te lepelen? Ook de LaFerrari, McLaren P1 en Porsche 918 Spyder zijn er gekomen dankzij Formule 1 .. en als dat haalbaar wordt, komt het vanzelf naar de kleinere modellen in meer of mindere zin, een schakelaar, een accu alles kan ..
Uiteraard, Kers wordt vaak genoemd, maar er zijn zat andere voorbeelden.
Daarnaast is het geen eenrichtingsverkeer wat het delen van innovaties en informatie betreft.
In onderstaand artikel wordt besproken hoe MB informatie deelt met NASA.
Zie dit artikel: http://www.bbc.co.uk/news/business-31096844

kimi

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Alfa90_Buttje schreef op maandag 5 december 2016 @ 18:54:
Hoe is de 918 er dan gekomen dankzij de F1? Alsof hybrides al niet bekend waren bij Porsche :) En de gang naar meer elektrisch en minder op brandstof is een trend die heel logisch is. Volledig elektrisch (zoals Formule E) is nog te beperkend en het publiek is er nog niet klaar voor, maar dat elektrische ondersteuning onontbeerlijk wordt voor supersportwagens die ook nog eens aan de uitstoot- en verbruiksnormen moeten voldoen, dat kan niet als verrassing komen :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

BlauweFles schreef op maandag 5 december 2016 @ 18:09:
[...]

Wat bedoel je? Ze hebben daar een slecht seizoen achter de rug. Als het goed is hebben ze al vroeg vol in gezet op de ontwikkeling voor FY17, geld kunnen ze goed gebruiken voor de aero race die ongetwijfeld volgt. Dus dat lijkt dan een makkelijke keuze.

Alleen. Ze zijn van nature nogal risico avers. Stroll is overduidelijk al een keuze voor geld. Dus nog een 'rookie' erbij is niet echt lekker. Ze zullen stabiliteit willen. Button verleiden tot nog een jaar? Massa? Waarom zou Wehrlein wel goed zijn voor Williams, als die dat niet is voor Mercedes.
Ik denk dat Williams toch voor de knaken gaat als het erop aan komt. Er is nog genoeg 'veilig' materiaal op te duikelen overal en nergens. Alleen in Nederland heb je al een frijns of van der Garde waar je echt wel mee vooruit kunt. Laat staan in het buitenland. Een di resta kan ook zo instappen, noem maar op.

• Zahariac
Grrrrrene schreef op maandag 5 december 2016 @ 19:17:
[...]

Hoe is de 918 er dan gekomen dankzij de F1? Alsof hybrides al niet bekend waren bij Porsche :) En de gang naar meer elektrisch en minder op brandstof is een trend die heel logisch is. Volledig elektrisch (zoals Formule E) is nog te beperkend en het publiek is er nog niet klaar voor, maar dat elektrische ondersteuning onontbeerlijk wordt voor supersportwagens die ook nog eens aan de uitstoot- en verbruiksnormen moeten voldoen, dat kan niet als verrassing komen :)
Het grootste probleem is dat F1 een constructeurs kampioenschap is, maar daar niet naar gehandeld wordt. De echte innovatie stamt uit een tijdperk dat ze met actieve ophanging, grote fans om de auto aan de grond te zuigen, dubbele difusor en noem maar op. Alleen dat heeft 2 nadelen, geld is een issue en zal dat altijd blijven. Budgetten zijn nooit gelijk. En het levert geen leuke races op want de gene met de beste innovatie/grootste budget wint.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Grrrrrene schreef op maandag 5 december 2016 @ 19:17:
[...]

Williams Advanced Engineering werkt er aan om andere toepassingen te ontwikkelen met kennis uit de F1. Bijvoorbeeld met hun mechanisch vliegwiel. Met Porsche hebben ze samengewerkt voor de GT3R. Ook werken ze nauw samen met JLR.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• asing
[...]
(Wel voor het eerst dat hij ook daadwerkelijk op de kalender staat)
Nee, hij stond op de kalender tot 1990.
MikeyMan schreef op maandag 5 december 2016 @ 19:19:
[...]

Ik denk dat Williams toch voor de knaken gaat als het erop aan komt. Er is nog genoeg 'veilig' materiaal op te duikelen overal en nergens. Alleen in Nederland heb je al een frijns of van der Garde waar je echt wel mee vooruit kunt. Laat staan in het buitenland. Een di resta kan ook zo instappen, noem maar op.
Ik denk dat je je vergist. Als eerste is er een leeftijdsgrens, daarnaast is er een mathematisch drama waarbij de FIA beschrijft dat je in de afgelopen 3 jaar tenminste zo hoog in een kampioenschap moet zijn geïndigd. Vroeger was 300 km in een F1 auto voldoende, tegenwoordig niet meer.

[ Voor 61% gewijzigd door asing op 05-12-2016 19:33 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

fsfikke schreef op maandag 5 december 2016 @ 19:27:
[...]

Williams Advanced Engineering werkt er aan om andere toepassingen te ontwikkelen met kennis uit de F1. Bijvoorbeeld met hun mechanisch vliegwiel. Met Porsche hebben ze samengewerkt voor de GT3R. Ook werken ze nauw samen met JLR.
Daar zit inderdaad wel iets in. Kan geen recente lijst vinden, maar zo zag het er een paar maanden geleden uit:

http://www.f1fanatic.co.u...e-f1-superlicence-points/

• Lekker Ventje
Arfman schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:44:
Sainz naar RBR, Kvyat en Gasly naar TR. Simpel toch?
Nee. Als het zo simpel was dan zat Gasly al in een TR om te testen voor volgend seizoen. Niet zonder reden dat ie nog een jaar langer in een lagere klasse moet blijven rijden en dat TR weer voor Kvyatt gekozen heeft. Gasly heeft Red Bull nog niet overtuigd.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:23
[...]
Lijkt me inderdaad een typische uitspraak voor hem. Aangezien het publiek het enige is waar Bernie niet direct aan verdient, zal hem niks kunnen schelen hoeveel toeschouwers er komen.

Aan de andere kant, hij is wel de eigenaar van dit circuit. Dus hier zou het hem wel geld kosten.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• asing
MikeyMan schreef op maandag 5 december 2016 @ 19:40:
[...]

Daar zit inderdaad wel iets in. Kan geen recente lijst vinden, maar zo zag het er een paar maanden geleden uit:

http://www.f1fanatic.co.u...e-f1-superlicence-points/
Je wilde volgens mij mij quoten :P ....

Zoals te zien, maar 10% van de coureurs die meedoen in de door de FIA geselecteerde klassen is in 2016 een kandidaat voor een F1 superlicentie. En ook die zullen nu wel grotendeels vastgelegd zijn door teams.

Degenen die dan nog zonder stoeltje zitten moeten ook maar net dat potentieel hebben wat Toto en Niki zoeken. Dus het gaat voor ons fans spannend worden :9

• Emanatiepathie
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-07 19:08
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 5 december 2016 @ 18:11:
[...]

Vandaar het gebrek aan tribunes :p

Of gaat het circuit nog een overhaul krijgen? Ding is nu puur een testbaan volgens mij.
Bij de meeste circuits worden met de GP extra tribunes bijgebouwd denk ik. In ieder geval sowieso op Spa.

• Lekker Ventje
Is Paul Ricard niet ook toegevoegd omdat er anders te weinig GP's zijn in vergelijking met dit seizoen? Is commercieel natuurlijk niet handig als er twee GP's minder zijn dan het jaar ervoor.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-10 17:00
Deze al gepost?
Na het plotselinge vertrek van Rosberg is Mercedes een sollicitatierondje begonnen. Vanochtend waren Sebastian Vettel en Max Verstappen uitgenodigd. Vettel is de oudste van de twee en mocht als eerste binnen bij Niki Lauda. Max moest op de gang wachten.

Na een kwartiertje komt Vettel huilend naar buiten. "Wat is er gebeurd?" vraagt Max.
"Lauda vroeg me of ik wel een scherpe blik had," zegt Vettel snikkend. "En wat heb je toen gezegd?" wil Max weten. "Dat ik duidelijk kon zien dat hij ooit in brand heeft gestaan. Wat moest ik anders zeggen? Niki wilde toch weten of ik een scherp waarnemer ben? Vervolgens werd hij heel erg kwaad en werd ik weggestuurd."

Vijf minuten later zit Max bij Lauda. "Max, ik wil weten of jij wel een goed waarnemer bent," zegt Lauda. Max kijkt Niki diep in de ogen en zegt: "Volgens mij draagt u contactlenzen." "Dat klopt!" zegt Lauda. "Ik had al gehoord dat jij echt heel bijzonder bent, maar dit slaat werkelijk alles. Kun je dat echt zien?" "Nee," zegt Max, "maar met zulke oren kun je nu eenmaal geen bril dragen."
Pagina: 1 ... 36 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2016 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1