Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Het feit dat Rosberg tussen Imperial College en GP2 kon kiezen vind ik echt verbazingwekkend. Dan ben je op dat moment academisch competitief terwijl je ook competitief in auto's raced…The Guardian:
But although Rosberg’s competitive nature was hardly in doubt during his time in F1, he is now clearly satisfied with what he achieved. And it should not be overlooked that a man who turned down the offer of a place to study aeronautical engineering at Imperial College in London in order to pursue his racing ambitions might well have interesting and original ideas about what he wants to do with the rest of his life.
Het is algemeen bekend dat Rosberg bovengemiddeld intelligent is. 'Some guys just have all the luck'.ANdrode schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 21:23:
[...]
Het feit dat Rosberg tussen Imperial College en GP2 kon kiezen vind ik echt verbazingwekkend. Dan ben je op dat moment academisch competitief terwijl je ook competitief in auto's raced…
Haha daar heb je natuurlijk wel een puntWom schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 21:19:
Kan me echt serieus niet voorstellen dat er geen Duitsers bij Mercedes instapt. Hét vlaggenschip van de Duitse automobielindustrie actief in de F1 die dan geen Duitsers achter het stuur gaan hebben? Daar zijn ze veel (maar dan ook véél) te chauvinistisch voor. Werk zelf voor een Duitse firma, dus je hoeft me er niks over te vertellen
Hoewel Zweden gek genoeg nog een standje erger zijn, ander verhaal.
Mij lijkt dat Mercedes liever hun auto op 1-2 heeft staan dan op 1-5 omdat er een Duitser moet rijden? (ik noem maar iets met 1-5).
Ik mag hopen dat ze het op het niveau van F1 toch om de prestaties doen en niet om principe kwesties.
Sainz andere lijnen als in anders dan Verstappen bedoel je?alwaysleft schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 21:07:
Ocon was samen met Sainz 1 van de rijders die andere lijnen aan het rijden was in Brazilië. En reed echt sneller in vergelijking met Wehrlein. Ocon maakte in Brazlië ook indruk op me.
Testing, one, two ...
Uiteindelijk zitten ze in de F1 voor het verkopen van auto's. 'Race on Sunday, sell on Monday.'. En waar een Lewis een deel van de bevolking aanspreekt zal een Duitser nog vele malen belangrijker zijn, vooral in de thuismarkt. De gekte rond Schumacher was ook bizar met momenten, vooral omdat hij ook zo succesvol was. Andere Duitse coureurs krijgen het volk toch minder op de banken (Heidfeld, Frentzen, Hulkenberg, etc..)LopendeVogel schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 21:26:
[...]
Haha daar heb je natuurlijk wel een puntZou het dan een principe kwestie worden op dit niveau?
Mij lijkt dat Mercedes liever hun auto op 1-2 heeft staan dan op 1-5 omdat er een Duitser moet rijden? (ik noem maar iets met 1-5).
Ik mag hopen dat ze het op het niveau van F1 toch om de prestaties doen en niet om principe kwesties.
Zal nooit vergeten dat tijdens de GP van Duitsland de halve tribune vertrok toen Schumacher uitviel. Vond ik erg tekenend toen. Stel je dat nu een weer een Duitser in een Duitse auto voor het wereldkampioenschap kan laten gaan. Denk dat Mercedes daar veel aan gelegen is.
// Maar... en dit is een dikke maar... de enige Duitsers die ik op dit moment capabel genoeg inschat is Vettel. Die heeft het al bewezen. Maar die zit muurvast bij Ferrari lijkt me.
Al is het wel interessant te bedenken wat er gebeurd als de plek van Mercedes wordt ingevuld door een huidige rijder. Dat opent de deur weer voor iemand anders uiteraard.
[ Voor 13% gewijzigd door Wom op 02-12-2016 21:31 ]
Dat verbaast me bij hem helemaal niks. Ik denk dat hij met afstand de meest intelligente man van het circuit is. Ik denk dat hij zich ergens ook niet helemaal op zijn gemak voelde. Het is niet echt het type voor persconferenties, flauwe grapjes of feestjes. Het past niet bij hem. Nu hij zijn doel heeft bereikt is het eigenlijk wel logisch dat hij gaat. Misschien zag ik het wel ergens aankomen, ergens heel ver weg. Hij paste gewoon niet helemaal in het wereldje.ANdrode schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 21:23:
[...]
Het feit dat Rosberg tussen Imperial College en GP2 kon kiezen vind ik echt verbazingwekkend. Dan ben je op dat moment academisch competitief terwijl je ook competitief in auto's raced…
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Een duitser zal wel positief zijn voor de Duitse fans, maar er is komend jaar geen Duitse GP dus op zich gaat dat weinig effect hebben.Wom schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 21:30:
[...]
Uiteindelijk zitten ze in de F1 voor het verkopen van auto's. 'Race on Sunday, sell on Monday.'. En waar een Lewis een deel van de bevolking aanspreekt zal een Duitser nog vele malen belangrijker zijn, vooral in de thuismarkt. De gekte rond Schumacher was ook bizar met momenten, vooral omdat hij ook zo succesvol was. Andere Duitse coureurs krijgen het volk toch minder op de banken (Heidfeld, Frentzen, Hulkenberg, etc..)
Zal nooit vergeten dat tijdens de GP van Duitsland de halve tribune vertrok toen Schumacher uitviel. Vond ik erg tekenend toen. Stel je dat nu een weer een Duitser in een Duitse auto voor het wereldkampioenschap kan laten gaan. Denk dat Mercedes daar veel aan gelegen is.
// Maar... en dit is een dikke maar... de enige Duitsers die ik op dit moment capabel genoeg inschat is Vettel. Die heeft het al bewezen. Maar die zit muurvast bij Ferrari lijkt me.
Al is het wel interessant te bedenken wat er gebeurd als de plek van Mercedes wordt ingevuld door een huidige rijder. Dat opent de deur weer voor iemand anders uiteraard.
Voor veel media exposure heb je geen Duitse GP nodig (wat ik overigens een kwalijke zaak vind). Maar ben het met je eens dat het tekenend is dat in een jaar waarin een Duitser (nou ja...Martinspire schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 21:32:
[...]
Een duitser zal wel positief zijn voor de Duitse fans, maar er is komend jaar geen Duitse GP dus op zich gaat dat weinig effect hebben.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Even een belletje van moeders tussendoor en hup, weer 10 nieuwe reacties...
On topic:
Mooi om te zien hoe ROS bijna brak toen hij besefte wat hij gemist had van zijn dochtertje.
Precies dat is de drijfveer om te stoppen, dat was duidelijk.
Degenen hier die hem in andere bewoordingen een loser noemen zijn wat mij betreft apathisch.
Nee, niet het echte killer instinct op de baan en waarschijnlijk niet de meest begaafde coureur, maar wel volhardend en hard werkend. Met HAM in de andere Merc, des te knapper wat hij heeft gedaan het afgelopen jaar.
Mooier afscheid is er niet.
Qua vervanging zijn er wel wat mooie en interessante mogelijkheden...
Een paar clashes om van te smullen:
HAM - VET (meest interessant, omdat 3x WDC tegen 4x WDC ?)
HAM - VES (meest interessant, omdat 3x WDC tegen brutale aap
HAM - ALO (meest interessant, omdat ALO nog 1x WDC wil worden en het ook wel kan nog ?)
Damn, wat jammer zou het zijn als er een '2e' rijder in het stoeltje wordt gezet!
[ Voor 3% gewijzigd door albino71 op 02-12-2016 21:44 ]
Ja ik zat er ook aan te denken, maar het ging helaas alleen maar over Wehrlein..DaniëlWW2 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 21:38:
Dan is er nog het thema Vettel. Het lijkt erop dat hij behoorlijk in de clinch licht met het leiderschap van het Ferrari F1 team. Wat ik vermoed zou kunnen is dat Arrivebene in een wanhoopspoging zelf niet ontslagen te worden het contract met Vettel wil laten openbreken als Mercedes hem wil. Ik sluit hem dus ook zeker niet uit.
Vettel (ik durfde er hier al niet over te beginnen) zie ik ook wel als een kandidaat.. Bij Ferrari is het 1 en al *piep*, en Vettel heeft natuurlijk zeer veel kwaliteiten in zich die tot zijn recht kunnen komen in de Mercedes.
Ook Abu Dhabi heeft Vettel weer laten zien wat voor pro hij is, ook Mercedes zal dat op hun netvliezen hebben staan.
Goed punt inderdaad, volledig mee eens!
Genoeg kandidaten, ik ben benieuwd wie de gelukkige zal zijn. Jammer dat niemand het van ons weet
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
Als ik naar de andere coureurs kijk dan denk ik dat "het intellect hebben om bij een topuniversiteit een aerodynamica opleiding binnen te komen" geen eigenschap is die noodzakelijk is om in de F1 te komen (gecorreleerd: ja/gezien de populatie niet te ontkennen). Daarom vind ik het verbazingwekkend als iemand dat wel heeftDaniëlWW2 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 21:31:
[...]
Dat verbaast me bij hem helemaal niks. Ik denk dat hij met afstand de meest intelligente man van het circuit is. Ik denk dat hij zich ergens ook niet helemaal op zijn gemak voelde. Het is niet echt het type voor persconferenties, flauwe grapjes of feestjes. Het past niet bij hem. Nu hij zijn doel heeft bereikt is het eigenlijk wel logisch dat hij gaat. Misschien zag ik het wel ergens aankomen, ergens heel ver weg. Hij paste gewoon niet helemaal in het wereldje.
Ik ga er in mee dat hij er niet helemaal tussen past. Toch vind ik het ergens jammer dat intellect geen noodzakelijke eigenschap is voor F1 coureurs.
Hij heeft al gezegd dat 2017 zijn jaar moet worden.Sallin schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 21:43:
Ik vraag me af of Ricciardo niet geinteresseerd zou zijn. Hij heeft dit seizoen toch af en toe flink gebaald van Red Bull en dat ook laten weten.
Helaas is voor de heren coureurs de toekomst net zo lastig te voorspellen als voor ons. Wie weet is het in RIC zijn geval slimmer om bij Red Bull te blijven, omdat anders de nieuwe superieure wagen van Newey aan een doorschuivende Sainz wordt gegeven. Die dan weer de deur opent voor Gasly bij Toro Rosso natuurlijk.
Of Vettel doet een onverwachte move en Ferrari moet nog een coureur ergens vandaan toveren. Wetende dat ze niet graag onervaren rijders aantrekken komen ze misschien bij Bottas uit. En dan blijft Williams over met een debutant en een lege stoel. Zou dat genoeg zijn Button te overtuigen om toch nog jaartje Williams er achteraan te plakken? Of kiest Williams dan voor twee debutanten?
Ben erg benieuwd hoe dit uit gaat spelen.
Tot op zekere hoogte is dat heden ten dagen wel nodig denk ik. De befaamde overcapaciteit die je nodig moet hebben om je snelle rondje te rijden en daarnaast nog tactisch/technisch te kunnen denken. Dat is ook een mate van intelligentie natuurlijk.ANdrode schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 21:47:
[...]
Als ik naar de andere coureurs kijk dan denk ik dat "het intellect hebben om bij een topuniversiteit een aerodynamica opleiding binnen te komen" geen eigenschap is die noodzakelijk is om in de F1 te komen (gecorreleerd: ja/gezien de populatie niet te ontkennen). Daarom vind ik het verbazingwekkend als iemand dat wel heeft
Ik ga er in mee dat hij er niet helemaal tussen past. Toch vind ik het ergens jammer dat intellect geen noodzakelijke eigenschap is voor F1 coureurs.
[ Voor 28% gewijzigd door Wom op 02-12-2016 21:48 ]
Ik denk dat heel veel coureurs niet al te best slapen dankzij twijfels...Sallin schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 21:43:
Ik vraag me af of Ricciardo niet geinteresseerd zou zijn. Hij heeft dit seizoen toch af en toe flink gebaald van Red Bull en dat ook laten weten.
Maar, je weet niet wat RBR in de pijplijn heeft momenteel en wat er intern allemaal besproken is voor 2017..
Kijkend naar 2016 zou het liefst iedereen in de Mercedes gezeten hebben natuurlijk, maar we gaan naar 2017 en wie weet wat RBR te bieden heeft aan hun coureurs.
Stel het is allemaal twijfelachtig, ja dan gaan de coureurs ook twijfelen of ze niet heel snel een keuze moeten maken om naar Mercedes te gaan..
Moeilijk, moeilijk.. Hopelijk is het straks niet zo'n keuze van: ah, echt, serieus?
En dat wordt het Bottas. Zou dat teleurstellend zijn. Wint Red Bull wel makkelijker de constructeurstitel...albino71 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 21:41:
Nu was ik eindelijk bij met lezen en kan ik even reageren...
Even een belletje van moeders tussendoor en hup, weer 10 nieuwe reacties...
On topic:
Mooi om te zien hoe ROS bijna brak toen hij besefte wat hij gemist had van zijn dochtertje.
Precies dat is de drijfveer om te stoppen, dat was duidelijk.
Degenen hier die hem in andere bewoordingen een loser noemen zijn wat mij betreft apathisch.
Nee, niet het echte killer instinct op de baan en waarschijnlijk niet de meest begaafde coureur, maar wel volhardend en hard werkend. Met HAM in de andere Merc, des te knapper wat hij heeft gedaan het afgelopen jaar.
Mooier afscheid is er niet.
Qua vervanging zijn er wel wat mooie en interessante mogelijkheden...
Een paar clashes om van te smullen:
HAM - VET (meest interessant, omdat 3x WDC tegen 4x WDC ?)
HAM - VES (meest interessant, omdat 3x WDC tegen brutale aap?)
HAM - ALO (meest interessant, omdat ALO nog 1x WDC wil worden en het ook wel kan nog ?)
Damn, wat jammer zou het zijn als er een '2e' rijder in het stoeltje wordt gezet!
https://f1metrics.wordpre...el-based-driver-rankings/
...
Tja, je hebt meerdere soorten intelligentie. Ik ben een ongelovelijke nerd met een robotgeheugen maar ik kan andere dingen weer voor geen meter. Rosberg zit kennelijk heel erg in de hoek van technische wetenschappen en dat zal hem ook geholpen hebben. Ik durf te wedden dat hij wel enige aerodynamische eigenschappen van de auto gewoon kon uitleggen.ANdrode schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 21:47:
[...]
Als ik naar de andere coureurs kijk dan denk ik dat "het intellect hebben om bij een topuniversiteit een aerodynamica opleiding binnen te komen" geen eigenschap is die noodzakelijk is om in de F1 te komen (gecorreleerd: ja/gezien de populatie niet te ontkennen). Daarom vind ik het verbazingwekkend als iemand dat wel heeft
In dat opzicht zal het hem zeker geholpen hebben net dat beetje extra eruit te halen wat hij miste op talent. Een type zoals Max kan gewoon de baan "lezen". Hij doorziet gewoon hoe andere coureurs zullen handelen en daarom haalt hij ook zo makkelijk in zonder constant te crashen. Dat kunnen maar heel weinig coureurs. Dat is dan kennelijk weer een talent en geen vorm van intelligentie. Klopt niks van maar zo werkt het wel.
Je slaat best ver door in je mening, de waarheid is dat Duitsers hun interesse in formule 1 al sinds 2007 aan het verliezen zijn. Een Duitse wereldkampioen (5x), een Duitse (3x) auto heeft dit tij absoluut niet kunnen keren.Wom schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 21:30:
[...]
Uiteindelijk zitten ze in de F1 voor het verkopen van auto's. 'Race on Sunday, sell on Monday.'. En waar een Lewis een deel van de bevolking aanspreekt zal een Duitser nog vele malen belangrijker zijn, vooral in de thuismarkt. De gekte rond Schumacher was ook bizar met momenten, vooral omdat hij ook zo succesvol was. Andere Duitse coureurs krijgen het volk toch minder op de banken (Heidfeld, Frentzen, Hulkenberg, etc..)
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Daar heb je natuurlijk een punt, absoluut. Maar denk je dat de impact van een Vettel die in een Mercedes wint niet groter zou zijn geweest dan in de Red Bull?fynrd1 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 22:21:
[...]
Je slaat best ver door in je mening, de waarheid is dat Duitsers hun interesse in formule 1 al sinds 2007 aan het verliezen zijn. Een Duitse wereldkampioen (5x), een Duitse (3x) auto heeft dit tij absoluut niet kunnen keren.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Verwijderd
F1 in Nederland zou leuk zijn natuurlijk alleen Zandvoort weet ik niet of dat geschikt is meer tegenwoordig, denkend aan de infrastructuur daar naar toe i.v.m. de bezoekers.
Assen zou naar mijn idee geschikter zijn om die om te bouwen.
Alles is mogelijk. Rosberg had ook een contract, maar het heeft weinig zin om een coureur in de auto te zetten die niet gemotiveerd is. Het blijft een grotendeels psychologische sport. Dat werkt alleen als alles goed zit.Damian schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 22:29:
Waarom is hier iedereen zo overtuigd dat het contract van Max zo muurvast is? Hebben jullie het gelezen? Heeft Max dit zelf gezegd? Zie maar bij Rosberg, er is altijd onder uit te komen, er staat altijd wel een clausule in verstopt. Contract zegt in dit verhaal helemaal niets wat mij betreft...
Dus nee, niet uitgesloten. Maar ik denk dat max prima op zijn plek zit. Bij red bull krijgt hij denk ik een stukje vrijheid die hij wel kan waarderen.
Zie eigenlijk inmiddels een wisseltruc met bottas ook wel gebeuren.
[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 02-12-2016 22:48 ]
Zijn ook al plannen voor Almere, in hoeverre dit waar is.Verwijderd schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 22:34:
http://www.telegraaf.nl/t...Prix_in_Nederland___.html heb dit ook nog niet voorbij zien komen, nu weet ik niet hoe zo zeer dit onder de noemer Telegraaf gehalte valt omdat ik het nergens anders lees maar goed.
F1 in Nederland zou leuk zijn natuurlijk alleen Zandvoort weet ik niet of dat geschikt is meer tegenwoordig, denkend aan de infrastructuur daar naar toe i.v.m. de bezoekers.
https://www.autobahn.eu/2...-2019-terug-in-nederland/
Al met al kan ik niet wachten voor een F1 weekend in Nederland
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Gebeurt niet. Nu niet, volgend jaar niet, over 10 jaar niet.Verwijderd schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 22:34:
http://www.telegraaf.nl/t...Prix_in_Nederland___.html heb dit ook nog niet voorbij zien komen, nu weet ik niet hoe zo zeer dit onder de noemer Telegraaf gehalte valt omdat ik het nergens anders lees maar goed.
Jaarlijks terugkerend geneuzel, de NL Grand Prix. Antwoord: Nee. Niet Zandvoort, niet Assen, niet Flevoland.
Alles kan. Maar dit gaat gewoon niet gebeuren.Damian schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 22:29:
Waarom is hier iedereen zo overtuigd dat het contract van Max zo muurvast is? Hebben jullie het gelezen? Heeft Max dit zelf gezegd? Zie maar bij Rosberg, er is altijd onder uit te komen, er staat altijd wel een clausule in verstopt. Contract zegt in dit verhaal helemaal niets wat mij betreft...
- RBR heeft heel veel betekend voor de carriere van VES
- RBR heeft alles contractueel wel afgetikt wat de kosten extreem hoog zal maken
- VES wil zelf niet, dit past bij hem, mss sleept hij er een salarisverhoging uit, dat wel
- VES zou zichelf heel erg slecht in de markt prijzen als hij vertrekt. RBR is dan klaar, weet niet of MERC wel wat gaat leveren.
- RBR ziet in dit hele plaatje precies dat wat ze beogen met al hun marketing. Volg maar eens alle Red Bull channels, wat het voor types zijn die ze sponsoren.
By the way, kom er net achter dat Plooij van huis uit tandarts is.
Verwijderd
Als we van het verhaal van der Garde één ding geleerd hebben is dat contracten in de F1 het papier waar ze op staan nog niet waard zijn. Als Verstappen denkt een goede sprong te kunnen maken naar Mercedes, dan gaat hij gewoon. Je kan er ook zeker van zijn dat dit juridisch afgedekt is, want de mensen om Verstappen heen weten genoeg van zijn talenten om hem niet volledig vast te leggen bij één partij.UltraSub schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 23:11:
Alles kan. Maar dit gaat gewoon niet gebeuren.
- RBR heeft alles contractueel wel afgetikt wat de kosten extreem hoog zal maken
- VES wil zelf niet, dit past bij hem, mss sleept hij er een salarisverhoging uit, dat wel
- VES zou zichelf heel erg slecht in de markt prijzen als hij vertrekt. RBR is dan klaar, weet niet of MERC wel wat gaat leveren.
- RBR ziet in dit hele plaatje precies dat wat ze beogen met al hun marketing. Volg maar eens alle Red Bull channels, wat het voor types zijn die ze sponsoren.
Als een coureur wil gaan, dan houd je hem niet tegen. Op het moment dat dat gebeurt zullen ze elkaar dan ook de hand schudden, ieder hun weg gaan en de advocaten mogen de rest uitvechten.
Hij schijnt diverse coureurs met enige regelmaat te helpen op dat vlak.Yonix schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 23:13:
Die gaat niet, dat is oa mijn puntVerwijderd schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 23:16:
[...]
Als we van het verhaal van der Garde één ding geleerd hebben is dat contracten in de F1 het papier waar ze op staan nog niet waard zijn. Als Verstappen denkt een goede sprong te kunnen maken naar Mercedes, dan gaat hij gewoon. Je kan er ook zeker van zijn dat dit juridisch afgedekt is, want de mensen om Verstappen heen weten genoeg van zijn talenten om hem niet volledig vast te leggen bij één partij.
Als een coureur wil gaan, dan houd je hem niet tegen. Op het moment dat dat gebeurt zullen ze elkaar dan ook de hand schudden, ieder hun weg gaan en de advocaten mogen de rest uitvechten.
Dit. Max gaat never nooit naar Mercedes het komende jaar.UltraSub schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 23:11:
[...]
Alles kan. Maar dit gaat gewoon niet gebeuren.
Inderdaad, erg tenenkrommend. En dan zegt Dolf ook nog dat het niet meer is dan gas geven en sturen...Yonix schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 23:13:
Nu Jack Plooij en Jan Lammers @Pauw (NPO1). Je merkt dat Pauw niet het programma is om dit soort items te bespreken; beetje tenenkrommend allemaal en totaal niet in het straatje van Jeroen.![]()
Het is bedoening, niet bedoeling
Komop zeg.. Om de punten die ik hierboven beschrijf. Het is zo onlogisch als de pest. Als Merc 100% zeker weten zou gaan leveren volgend jaar was het een ander verhaal. Maar dat weet je absoluut niet met de op handen zijnde changes. Wat hij wel weet is wat RBR aan het doen is, en wat RBR voor hem heeft gedaan. En dat RBR bij hem past, dat blijkt uit alles.
Tuurlijk, niks is zeker. Maar het zou geen slimme move zijn. En als we iets van Max zien is dat hij geen ondoordachte moves maakt.
Daarnaast, hij had nooit zo openlijk banter gedaan als er iets van een mogelijkheid was, dan was het stil gebleven.
Vanaf aankomend F1-seizoen op Ziggo Sport: 'In de stoel bij Jack' met diepte interviews, een kijkje achter de pits en wortelkanaalbehandelingen.Verwijderd schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 23:16:
[...]
Hij schijnt diverse coureurs met enige regelmaat te helpen op dat vlak.
Olav (tijdens de race): 'Ik krijg net binnen dat uitvaller VET bij Jack in de stoel ligt. Jack, hoe is het met VET?'
Jack: 'Klopt Olav. We hebben hier te maken met een cariës net op het oppervlak van de D4.'
Olav: 'Nog reacties op de race en de uitval?'
Jack: *GELUID VAN AFZUIGEN SPEEKSEL*
Olav: ...
Ja, dat zou ik wel kijken ja.
https://www.facebook.com/...110987747/?type=3&theater
Verwijderd
Ligt het aan mij of klinkt het alsof Rosberg stopt omdat hij niet meer mag racen van zijn vrouw?
Is dat niet die komiek die nooit komisch is?martijntjuhh schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 23:19:
En dan zegt Dolf ook nog dat het niet meer is dan gas geven en sturen...
Ik zie vrijwel alleen maar emotionele argumenten en bovenin de F1 gaat het vooral om zaken. Als Verstappen denkt beter uit te komen bij Mercedes zal hij gaan.UltraSub schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 23:22:
Komop zeg.. Om de punten die ik hierboven beschrijf. Het is zo onlogisch als de pest.
Ik denk overigens wel dat Red Bull een betere concurrentiepositie heeft volgend jaar, al is het maar omdat Hamilton minder gepusht zal worden door zijn teamgenoot. Zelfs Hamilton is daar niet immuun voor.
Kijk, dat is tenminste een basis om uitspraken te doen.Feihcretsam schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 23:23:
Max heeft deze avond al uitgesproken niet naar Mercedes te gaan, via facebook live vanaf het FIA gala.
https://www.facebook.com/...110987747/?type=3&theater
Dit besluit van ROS maakt het silly season staartje leuk!
Wat was de inhaalactie nominatie ook alweer?Roamor schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 23:37:
Max heeft de prijzen voor de inhaalactie van het jaar en persoonlijkheid in ieder geval weer binnen, gefeliciteerd! Wat zou F1 toch zonder hem moeten.
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro AWU3 AirPods Pro
Interlagos, buitenom RosbergGekkenhuis schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 23:45:
[...]
Wat was de inhaalactie nominatie ook alweer?
Volgens mij noem ik behoorlijk rationele argumenten, maar goed.Verwijderd schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 23:27:
\[...]
Ik zie vrijwel alleen maar emotionele argumenten en bovenin de F1 gaat het vooral om zaken. Als Verstappen denkt beter uit te komen bij Mercedes zal hij gaan.
Agree, onderdeel van mijn volgens jou "emotionele" argumentenIk denk overigens wel dat Red Bull een betere concurrentiepositie heeft volgend jaar, al is het maar omdat Hamilton minder gepusht zal worden door zijn teamgenoot. Zelfs Hamilton is daar niet immuun voor.
/edit
Ah, jij hebt ook geen kids. Duidelijk.Verwijderd schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 23:27:
[...]
Ligt het aan mij of klinkt het alsof Rosberg stopt omdat hij niet meer mag racen van zijn vrouw?
De gast heeft een zeer jong dochtertje. Hij ziet daar niks van want F1 coureurs zijn altijd weg. Zijn vrouw kan alles opknappen, sterker nog, de dagen dat hij er wel is doet zijn vrouw alsnog alles want er staat voor haar man veel op het spel. Tel daarbij de stress, de miljoenen op de bankrekening, de 25 jaar dat je gevochten hebt. Ik zie het als een heel logische beslissing, velen in dit topic blijkbaar niet. Whatever.
Dat is 3 pagina's terug al in beeld geweest. Wel bij blijven[...]
Kijk, dat is tenminste een basis om uitspraken te doen.
[ Voor 39% gewijzigd door UltraSub op 03-12-2016 00:04 ]
Verwijderd
Voor de gewone burger, wellicht. In de F1 gaan zaken en daarmee prestaties boven alles. Het is een wereld en mentaliteit die de meesten van ons waarschijnlijk maar lastig te begrijpen zullen vinden.UltraSub schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 23:50:
Volgens mij noem ik behoorlijk rationele argumenten, maar goed.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2016 00:04 ]
Sure. Ik snap je punt. Maar je vult voor mij in dat ik een telegraaf lezer ben. Is niet zoVerwijderd schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 00:02:
[...]
Voor de gewone burger, wellicht. In de F1 gaan zaken en daarmee prestaties boven alles. Het is een wereld en mentaliteit die de meesten van ons waarschijnlijk maar lastig te begrijpen zullen vinden.
Verwijderd
Ehm. Nee?UltraSub schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 00:05:
Maar je vult voor mij in dat ik een telegraaf lezer ben.
Ok, misschien wat kort door de bocht, met telegraaf lezer bedoel ik de mensen die massaal hebben gestemd op Max gaat naar Merc in de poll van de Telegraaf. Want ja, is toch Max en Merc is dominant.
Nope, just nope, mijn punt is juist dat er veel meer speelt in dat wereldje, wat je pas gaat zien en begrijpen als je langer volgt en verder dan VES.
Ik denk dat je erg weinig medelijden hoeft te hebben met de familie Rosberg. Hun financiële armkracht is groot genoeg dat mevrouw Rosberg er echt niet alleen voor staat.UltraSub schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 23:50:
[...]
Volgens mij noem ik behoorlijk rationele argumenten, maar goed.
[...]
Agree, onderdeel van mijn volgens jou "emotionele" argumenten
/edit
[...]
Ah, jij hebt ook geen kids. Duidelijk.
De gast heeft een zeer jong dochtertje. Hij ziet daar niks van want F1 coureurs zijn altijd weg. Zijn vrouw kan alles opknappen, sterker nog, de dagen dat hij er wel is doet zijn vrouw alsnog alles want er staat voor haar man veel op het spel. Tel daarbij de stress, de miljoenen op de bankrekening, de 25 jaar dat je gevochten hebt. Ik zie het als een heel logische beslissing, velen in dit topic blijkbaar niet. Whatever.
[...]
Dat is 3 pagina's terug al in beeld geweest. Wel bij blijven
Ik vind het een gezocht argument om maar uit te stappen. Ik wou dat ik de luxe had om op mijn 31e te stoppen met werken...
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ook geen kinderen?Señor Sjon schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 00:16:
[...]
Ik denk dat je erg weinig medelijden hoeft te hebben met de familie Rosberg. Hun financiële armkracht is groot genoeg dat mevrouw Rosberg er echt niet alleen voor staat.
Ik vind het een gezocht argument om maar uit te stappen. Ik wou dat ik de luxe had om op mijn 31e te stoppen met werken...
Als vader wil je gewoon je kids zien opgroeien. End of discussion wat mij betreft.
Dat is nooit uit te leggen.
[ Voor 60% gewijzigd door Señor Sjon op 03-12-2016 00:21 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Verwijderd
Het lijkt erop dat je het hebt over allerlei zaken die ik nooit genoemd of bedoeld heb. Ik schud je de hand en laat het er verder bijUltraSub schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 00:10:
Ok, misschien wat kort door de bocht, met telegraaf lezer bedoel ik de mensen die massaal hebben gestemd op Max gaat naar Merc in de poll van de Telegraaf. Want ja, is toch Max en Merc is dominant.
Je denkt toch niet dat meneer Rosberg op de bank gaat zitten? Net als na een presidentschap staan alle deuren voor je open na een carrière in de F1. Rijden in een andere klasse, testrijder voor een groot merk, advies en coaching, sponsorcontracten - er zijn tal van mogelijkheden geld te verdienen op een manier die beter met je gezin te combineren valt.Señor Sjon schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 00:16:
Je moet overigens niet onderschatten hoeveel je op moet geven om in de F1 rond te rijden. Geld is geen probleem, maar al die jongens geven aan dat ze toch vooral de simpele momenten met vrienden en familie missen. Een avondje uit is al een uitzondering. Mensen zien alleen de weelde en het geld, maar zouden het waarschijnlijk niet trekken om zoveel weg te zijn en zo hard te werken. Topsport is een levensstijl en een uitputtingsslag.
...
Señor Sjon schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 00:20:
Ik heb er twee, nu jij weer. Ik zie ze met een fulltimebaan ook max 30 minuten 's ochtends en een uurtje 's avonds.
Dan blijft Nico dus nog vier jaar.Razkin schreef op zondag 27 november 2016 @ 18:49:
Pa en zoon als kampioen gebeurt dus eens in de 34 jaar. Leuk toeval.
Na zijn wereldtitel zakte Rosberg snel weg in de ranglijsten. Hij ging met pensioen na het seizoen van 1986.
"When you grow up your heart dies"
Verwijderd
Als ik de verhalen mag geloven is zoiets voor een F1-coureur pure verwennerij. Überhaupt is in je eigen bed slapen al een hele belevenis.Señor Sjon schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 00:20:
Ik heb er twee, nu jij weer. Ik zie ze met een fulltimebaan ook max 30 minuten 's ochtends en een uurtje 's avonds.
[ Voor 6% gewijzigd door Lasmibalsingh op 03-12-2016 00:38 ]
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
De reden dat Button het zeker niet gaat worden is simpel: Williams wilde Button graag hebben, maar McLaren stak daar een stokje voor. Ze wilden perse niet dat Button met een hoop informatie de deur uit zou lopen, dus kwam er dat vage contract met testrol voor Button. Aka: een jaar betaald worden zonder ook maar 1 meter te rijden.Phusebox schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 14:50:
Tja zou Mercedes er een flinke afkoopsom voor over hebben om Max aan te trekken? Misschien. Maar ik weet ook niet of dat het beste voor Max zou zijn, bij RedBull mag hij racen zoals hij is. Bij Mercedes worden de touwtjes toch wat strakker gehouden.
Button toch niet met pensioen? Die zal toch wel te oud zijn voor Mercedes.
Alonso? Nee die gaat nu niet weer overstappen en zeker niet meer met Hamilton.
De jonge garde dan? Wehrlein? Mwah dat is wel een flinke gok voor Mercedes, een debutant zou een nog grotere gok zijn.
Hulkenberg wegkapen bij Renault?
Ferrari heeft dat in het verleden met Raikkonen en Prost wel anders gedaan: gewoon het contract compleet afkopen en laten tekenen dat ze niet ergens anders instappen zolang dat contract nog zou doorlopen.
Verwijderd
Coureurs wisselen continu en nemen dan ook informatie mee. Al is het niet alsof McLaren momenteel heel erg interessante informatie heeft.Bart-Willem schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 00:45:
De reden dat Button het zeker niet gaat worden is simpel: Williams wilde Button graag hebben, maar McLaren stak daar een stokje voor. Ze wilden perse niet dat Button met een hoop informatie de deur uit zou lopen, dus kwam er dat vage contract met testrol voor Button.
Bij McLaren zijn ze kennelijk van mening van wel.Verwijderd schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 00:47:
[...]
Coureurs wisselen continu en nemen dan ook informatie mee. Al is het niet alsof McLaren momenteel heel erg interessante informatie heeft.
[ Voor 10% gewijzigd door Bart-Willem op 03-12-2016 00:48 ]
Verwijderd
Ook hier weer geldt dat als Button wil rijden, hij wel zorgt dat hij kan rijden. Button zit natuurlijk ook richting het einde van zijn carrière in de F1. Ik gok dat hij zelf zo ook wel mooi vindt.Bart-Willem schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 00:48:
Bij McLaren zijn ze kennelijk van mening van wel.Maar goed: zij geloven ook al tig jaar in de grote wederopstanding.
Tja, Dennis had het toch echt gezegd toen het "stoppen" van Button bekend werd.Verwijderd schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 00:49:
[...]
Ook hier weer geldt dat als Button wil rijden, hij wel zorgt dat hij kan rijden. Button zit natuurlijk ook richting het einde van zijn carrière in de F1. Ik gok dat hij zelf zo ook wel mooi vindt.
Verwijderd
Die coureurs hebben het financieel allemaal dik gemaakt, dus daar hoeven ze het niet voor te doen. Ze weten ook dat bankzitten in de F1 het einde van je carrière op dat vlak betekent, dus als ze zelf nog door willen rijden, zorgen ze wel dat ze ergens een zitje hebben. Voor jongens als Button is er altijd wel een team te vinden en waarschijnlijk hoef je dan niet bij de hekkensluiters aan te kloppen.Bart-Willem schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 00:52:
Tja, Dennis had het toch echt gezegd toen het "stoppen" van Button bekend werd.Ik denk ook wel dat Button het wel prima vindt, maar een afscheidsjaartje bij Williams was wel een optie geweest.
Wikipedia: Giedo van der Garde
In maart 2015 bij de start van het seizoen 2015 bleek dat Sauber het contract met van der Garde niet wilde uitvoeren, het team had namelijk Felipe Nasr en Marcus Ericsson ook gecontracteerd. Beiden namen een aanzienlijk hoger bedrag aan sponsorgelden mee. Hierop spande van der Garde kort voor de Grand Prix Formule 1 van Australië 2015 meerdere rechtszaken aan tegen het team om op die manier af te dwingen om hem als rijder in te zetten.[7] In eerste instantie won van der Garde deze rechtszaken, maar uiteindelijk schikten beide partijen de zaak voor een onbekend bedrag (waarschijnlijk groter dan €15 miljoen euro) en werd van der Garde niet als rijder ingezet.[8]
Williams wilde hem, dat was allang duidelijk.Verwijderd schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 00:55:
[...]
Die coureurs hebben het financieel allemaal dik gemaakt, dus daar hoeven ze het niet voor te doen. Ze weten ook dat bankzitten in de F1 het einde van je carrière op dat vlak betekent, dus als ze zelf nog door willen rijden, zorgen ze wel dat ze ergens een zitje hebben. Voor jongens als Button is er altijd wel een team te vinden en waarschijnlijk hoef je dan niet bij de hekkensluiters aan te kloppen.
Verwijderd
Ik denk dat dat wel meevalt en meen zelfs begrepen te hebben dat veel mensen het wel sympathiek van Giedo vonden. Sauber had op dat punt niet veel vrienden in de F1 en het was tijd dat iemand puntje en paaltje een keer bij elkaar bracht. De apen op de rots hebben in ieder geval vol aandacht toegekeken.Oyster schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 01:14:
Coureurs en contracten ... ongeacht de competenties kan het een carrière maken of breken. Ik heb altijd het gevoel gehad dat van der Garde effectief zijn carrière in de F1 heeft geliquideerd nadat hij Sauber vorderde tot naleving van contractuele afspraken ...
Wellicht heeft zijn houding gedurende deze periode wel een rol gespeeld - hij was PR-technisch in die periode redelijk destructief bezig met rare opmerkingen. Zaken zijn zaken, maar als je dan geen briljant coureur bent gooi je op die manier je eigen glazen in.
http://www.npo.nl/afschei...02-12-2016/WO_NOS_6307726
[ Voor 4% gewijzigd door AzzKickah op 03-12-2016 01:40 ]
Verwijderd
Wat een rare opmerking maakt Hamilton daar over dat het voor het eerst in 18 jaar is dat Rosberg hem verslaat. Het klinkt alsof hij het nog steeds moeilijk te verkroppen vindt dat iemand hem eerlijk verslagen heeft.AzzKickah schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 01:40:
Quote van Hamilton & Ricciardo met bewegend beeld:
http://www.npo.nl/afschei...02-12-2016/WO_NOS_6307726
Klopt, ik vind het ook een beetje een gekke timing voor een dergelijke opmerking.Verwijderd schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 02:14:
[...]
Wat een rare opmerking maakt Hamilton daar over dat het voor het eerst in 18 jaar is dat Rosberg hem verslaat. Het klinkt alsof hij het nog steeds moeilijk te verkroppen vindt dat iemand hem eerlijk verslagen heeft.
Dit ja. Jammer dat Hamilton dit overal moet zeggen.Verwijderd schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 02:14:
[...]
Wat een rare opmerking maakt Hamilton daar over dat het voor het eerst in 18 jaar is dat Rosberg hem verslaat. Het klinkt alsof hij het nog steeds moeilijk te verkroppen vindt dat iemand hem eerlijk verslagen heeft.
Ik vind het ook een logische beslissing in zijn situatie. Als ik miljoenen op de bank had, dan zou ik ook stoppen met werken. Hij verkeert in een extreem luxe positie, om jaloers van te worden. Er zijn veel mensen die ook hard werken en hun gezin minder zien dan ze graag zouden willen, maar niet de luxe hebben om te kunnen stoppen met werken.[b]UltraSub schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 23:50:Ah, jij hebt ook geen kids. Duidelijk.
Daarnaast heeft hij nu de top bereikt en weet hij ook wel dat de kans zeer klein is dat het hem nog een keer zou lukken.KopjeThee schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 06:53:
[...]
Ik vind het ook een logische beslissing in zijn situatie. Als ik miljoenen op de bank had, dan zou ik ook stoppen met werken. Hij verkeert in een extreem luxe positie, om jaloers van te worden. Er zijn veel mensen die ook hard werken en hun gezin minder zien dan ze graag zouden willen, maar niet de luxe hebben om te kunnen stoppen met werken.
[removed]
Verwijderd
Dit lijkt me een denkfout. Dat Jan Modaal iedere dag in zijn Polo Bluemotion stapt omdat hij nu eenmaal monden te voeden heeft, soit. Het lijkt me verschrikkelijk zo te moeten leven, maar er zijn er genoeg die het doen. Een coureur rijdt echter niet omdat hij centen nodig heeft. Hij rijdt omdat hij de absolute top wil bereiken en daar alles voor over heeft. Dat is een mentaliteit die je onder topsporters, straaljagerpiloten en astronauten ziet, maar die voor anderen soms moeilijk te begrijpen is. Deze mensen zetten alles in het teken van hun doel, zonder dat er noodzakelijk een rationeel proces bij komt kijken. Zij willen de beste zijn, koste wat kost. De burgerman haakt af als hij te vaak moet overwerken. Coureurs op dit niveau bellen hun monteurs 's nachts uit bed omdat ze denken ergens een voordeeltje te kunnen pakken.KopjeThee schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 06:53:
Ik vind het ook een logische beslissing in zijn situatie. Als ik miljoenen op de bank had, dan zou ik ook stoppen met werken.
Het lijkt er toch op dat Rosberg oprecht voelde dat hij zijn doel bereikt had en dat daarom zijn motivatie weggevallen is. Tel daarbij op dat voor rijden op dit niveau enorme offers nodig zijn en dan is de keuze duidelijk.
Je vergeet de weekenden ;-)Señor Sjon schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 00:20:
Verwijderd
Alsof alleen de weekenden het verschil maken. De vergelijking is überhaupt vrij hilarisch, zelfs als Señor Sjon bovengemiddeld veel zou werken.Sbakker1982 schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 07:17:
Je vergeet de weekenden ;-)
Is er ergens een overzicht te vinden van alle prijs winnaars? Alle nieuws artikelen hebben het (in NL dan toch) alleen maar over Max...Roamor schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 23:37:
Max heeft de prijzen voor de inhaalactie van het jaar en persoonlijkheid in ieder geval weer binnen, gefeliciteerd! Wat zou F1 toch zonder hem moeten.
Denk je even een paar dagen f1 links te laten liggen... krijg je op vrijdag een push bericht met "Rosberg stopt". Wat een schok. Ik begrijp het wel, het is niet leuk voor gezin als je nooit een luier hebt hoeven verschonen en geen gebroken nachten gehad hebt.
Wie welk stoeltjebgaat vullen? Geen idee...
Ik had eerder een tot ziens actie van Hamilton verwacht.. (kan alsnog 2017 is nog niet begonnen...)
na het weekeinde pas weer tijd om te lezen en reageren..
Verwijderd
Frau Rosberg hoeft strikt genomen nooit een luier te verschonen als ze dat zo zou willen regelennachtnet schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 08:20:
Ik begrijp het wel, het is niet leuk voor gezin als je nooit een luier hebt hoeven verschonen en geen gebroken nachten gehad hebt.
Rosberg zal nooit meer professioneel in een race auto stappen of een race rijden. Een verdwaalde Le Mans, Dakar of benefietactiviteit uitgezonderd.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Hoeveel geld je ook hebt, er is nu eenmaal een verschil tussen anderen je kinderen laten opvoeden en dit zelf doen. Mensen met een doel zoals Rosberg, zetten alles opzij (dus ook hun gezin), voor het behalen van dit doel. Het hebben van een normaal gezinsleven is niet haalbaar als je vol voor dit doel gaat.Verwijderd schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 08:23:
[...]
Frau Rosberg hoeft strikt genomen nooit een luier te verschonen als ze dat zo zou willen regelen
Raar dus dat mensen zeggen dat zijn gezinsleven een slecht excuus is en dat het aan zijn motivatie ligt. Het is juist de meest logische beslissing om nu te stoppen. Hij kan nu nog optimaal genieten van het opgroeien van zijn kinderen en hoeft niet te eindigen met het gevoel dat hij misschien ooit de verkeerde keuze heeft gemaakt.
Voor mij toont Rosberg hiermee aan dat hij karakter heeft en durft te kiezen, i.p.v. gewoon te blijven doen wat hij zijn hele leven heeft gedaan.
Zo had ik er nog niet naar gekeken. Klopt helemaalErapaz schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 09:04:
[...]
Hoeveel geld je ook hebt, er is nu eenmaal een verschil tussen anderen je kinderen laten opvoeden en dit zelf doen. Mensen met een doel zoals Rosberg, zetten alles opzij (dus ook hun gezin), voor het behalen van dit doel. Het hebben van een normaal gezinsleven is niet haalbaar als je vol voor dit doel gaat.
Raar dus dat mensen zeggen dat zijn gezinsleven een slecht excuus is en dat het aan zijn motivatie ligt. Het is juist de meest logische beslissing om nu te stoppen. Hij kan nu nog optimaal genieten van het opgroeien van zijn kinderen en hoeft niet te eindigen met het gevoel dat hij misschien ooit de verkeerde keuze heeft gemaakt.
Voor mij toont Rosberg hiermee aan dat hij karakter heeft en durft te kiezen, i.p.v. gewoon te blijven doen wat hij zijn hele leven heeft gedaan.
Dit ben ik inderdaad helemaal met je eens. Na het zien van de video waarin rosberg zijn afscheid bekend maakte viel me de emotie ook op. Dit is geen makkelijke keuze geweest maar wel een hele mooie keuze. Zoals iemand hier in dit topic ook benoemde het is duidelijk dat hij een winnaars mentaliteit heeft en als hij door zou willen rijden dan moet hij daar weer alles voor aan de kant zetten. Die opoffering kan hij nu niet meer maken nu hij wereldkampioen is geworden. Je ziet het bij veel meer topsporter, wanneer ze voor het eerst Olympisch goud hebben gewonnen of wereldkampioen zijn geworden, dat ze dan ineens de mentale ruimte hebben gevonden om te denken "en nu?"Erapaz schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 09:04:
[...]
Hoeveel geld je ook hebt, er is nu eenmaal een verschil tussen anderen je kinderen laten opvoeden en dit zelf doen. Mensen met een doel zoals Rosberg, zetten alles opzij (dus ook hun gezin), voor het behalen van dit doel. Het hebben van een normaal gezinsleven is niet haalbaar als je vol voor dit doel gaat.
Daarnaast blijkt wel uit alle emotionele reacties van Rosberg hoe ongelofelijk spannend de laatste 5 races voor hem zijn geweest. Nu snap ik ook beter waarom hij steeds 2e is geworden, je moet zo op die balans zitten tussen snel zijn en veilig rijden om het wereldkampioenschap niet in rook op te zien gaan, je droom waar je 25 jaar voor gewerkt hebt. Knap dat het hem toch gelukt is en hij genoeg controle over het process had om niet toch nog net te falen.
Verwijderd
De eerste reden lijkt mij evident. Hij had de meeste punten.LopendeVogel schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 20:41:
[...]
sommige zien Ros spontaan als 1 of andere F1 held, een legende (absoluut niet!)).
Hij is kampioen 2016 dankzij 2 redenen, en die kan iedereen wel invullen.
De tweede reden is mij even ontschoten. Praat ons even bij.
"When you grow up your heart dies"
De keuze die hij gemaakt heeft vind ik wel enorm karakter hebben aangezien dit zijn leven was afgelopen 25 jaar maar toch kiest hij voor het normale leven met familie en vrienden, en het is immers maar een sport en deze kan hij vaarwel zeggen met een WK op zak, ipv wegzakken en via de achterdeur eruit.
[ Voor 7% gewijzigd door Hari-Bo op 03-12-2016 10:34 ]
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Verwijderd
Wie zegt dat het slecht of een excuus is? Het lijkt simpelweg niet de drijfveer te zijn. Je verzint niet in het laatste raceweekend dat je toch wel graag bij je gezin wilt zijn. Rosberg gaf zelf aan dat het idee en besluit pas afgelopen week boven kwamen drijven. De rol van het gezin zal ongetwijfeld meespelen, want zoals je zegt is dat zeker belangrijk, maar hij legt het zelf uit als dat hij alles heeft gegeven en zijn droom heeft bereikt. Die droom was altijd zijn motivatie en waarom hij de afgelopen twee jaar alles op alles heeft gezet. Dat heeft hij vrijwel letterlijk zo gezegd. Het gevoel klaar te zijn is op en top drijfveer en motivatie. Zodra je weet dat je er als coureur niet meer voor 100% voor kunt gaan, heb je niets meer te zoeken in de F1. Het lijkt erop dat Rosberg die conclusie voor zichzelf getrokken heeft en besloten heeft op zijn hoogtepunt te stoppen.Erapaz schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 09:04:
Raar dus dat mensen zeggen dat zijn gezinsleven een slecht excuus is en dat het aan zijn motivatie ligt.
Een +9 voor die post? Veel weeïge mensen met kinderen blijkbaar
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2016 10:56 ]
Verwijderd
De glimlach van een kind doet je beseffen dat je leeft..Dat besef je pas als je die mist..vandaar denk ik die weeïge reacties. En terecht. Dat die 9+ dat zo ervaren zegt veel over die 9+Verwijderd schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 10:52:
[...]
Ik denk niet dat mensen die dergelijke bedragen verdient hebben in hun werk een normaal leven gaan leiden zodra ze stoppen.Hari-Bo schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 10:33:
De keuze die hij gemaakt heeft vind ik wel enorm karakter hebben aangezien dit zijn leven was afgelopen 25 jaar maar toch kiest hij voor het normale leven met familie en vrienden
Die knaker kan doen wat ie wil de rest van zn leven. Iedere dag weer. Daar is weinig normaals aan lijkt me zo.
Verwijderd
Bespeur ik daar enige nijd?vosss schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 11:20:
[...]
Ik denk niet dat mensen die dergelijke bedragen verdient hebben in hun werk een normaal leven gaan leiden zodra ze stoppen.
Die knaker kan doen wat ie wil de rest van zn leven. Iedere dag weer. Daar is weinig normaals aan lijkt me zo.
Nee, het idee was er al na Suzuka.Verwijderd schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 10:52:
[...]
Wie zegt dat het slecht of een excuus is? Het lijkt simpelweg niet de drijfveer te zijn. Je verzint niet in het laatste raceweekend dat je toch wel graag bij je gezin wilt zijn. Rosberg gaf zelf aan dat het idee en besluit pas afgelopen week boven kwamen drijven. De rol van het gezin zal ongetwijfeld meespelen, want zoals je zegt is dat zeker belangrijk, maar hij legt het zelf uit als dat hij alles heeft gegeven en zijn droom heeft bereikt. Die droom was altijd zijn motivatie en waarom hij de afgelopen twee jaar alles op alles heeft gezet. Dat heeft hij vrijwel letterlijk zo gezegd. Het gevoel klaar te zijn is op en top drijfveer en motivatie. Zodra je weet dat je er als coureur niet meer voor 100% voor kunt gaan, heb je niets meer te zoeken in de F1. Het lijkt erop dat Rosberg die conclusie voor zichzelf getrokken heeft en besloten heeft op zijn hoogtepunt te stoppen.
Nee hoor. Hij heeft er jaren keihard voor gewerkt en een hoop voor moeten laten.
Dat ie nu kan genieten van het familieleven is hem van harte gegund, echter deel ik niet de mening dat het een normaal gezinsleven gaat zijn. Mensen die dergelijke salarissen hebben gevangen tijdens hun werk leven nou eenmaal niet normaal. Ook niet na hun pensioen. Dat bedoelde ik te zeggen
Verwijderd
Ach, meningen zijn net als een sluitspier. Iedereen heeft er wel 1tje.vosss schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 11:28:
[...]
Nee hoor. Hij heeft er jaren keihard voor gewerkt en een hoop voor moeten laten.
echter deel ik niet de mening dat het een normaal gezinsleven gaat zijn.
Nouja ik denk dat mijn mening eigenlijk meer een feit is. Het zou mij verbazen als Nico een leuke 2 onder 1 kapper koopt ergens en een Volvo station en 2,3 kinderen neemt en een golden retriever erbij en elk jaar op vakantie gaat naar dezelfde camping in Frankrijk en met kerst de gourmetpan op tafel zet elk jaar op rij.Verwijderd schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 11:31:
[...]
Ach, meningen zijn net als een sluitspier. Iedereen heeft er wel 1tje.
Dat bedoel ik meer. Die knaker heb zoveel geld verdient dat het eigenlijk niet eens meer op kan. Hij kan doen en laten wat ie wil de rest van zijn leven. Als ie zin heeft om morgen te gaan jet skien in St Tropez dan kan dat gewoon om maar een straatje te noemen. De meeste mensen die een normaal gezinsleven leiden kunnen dat niet. Ja misschien 1 keer per jaar tijdens vakantie met een gehuurd afgeragd ding, maar Nico kan dat volgende week weer doen, maar dan voor de kust van Australie als ie dat zou willen.
Het is maar een voorbeeldje, maar roepen dat iemand die tig miljoenen bij elkaar geraced heeft nu nadat ie gestopt is gewoon een normaal gezinsleven gaat leiden lijkt me nogal complete kolder.
Verwijderd
Schrijf je daar nu echt dat jouw mening een feit is. Knap hoor...vosss schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 11:35:
[...]
Nouja ik denk dat mijn mening eigenlijk meer een feit is.
Mijn mening is dat je helemaal niets weet.. dat is pas een feit..
Maargoed, terug ontopic, ik zag hem niet aankomen en vind het ergens wel gewoon een toffe beslissing van die vent. Je droom waarmaken en vervolgens zeggen ok, het is klaar nu, mission accomplished, ik ga wat anders doen, doei!
Jouw mening is dat F1 coureurs, voetballers, filmsterren etc etc een normaal gezinsleven leiden? Veel plezier met je mening. Dat soort mensen doen dat niet.Verwijderd schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 11:38:
[...]
Schrijf je daar nu echt dat jouw mening een feit is. Knap hoor...
Mijn mening is dat je helemaal niets weet.. dat is pas een feit..
Gezien de bank account kan dat idd al niet eens meer. Sommigen kiezen wel voor een teruggetrokken leven, maar normaal kan niet eens.vosss schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 11:39:
[...]
Jouw mening is dat F1 coureurs, voetballers, filmsterren etc etc een normaal gezinsleven leiden? Veel plezier met je mening. Dat soort mensen doen dat niet.
Dit topic is gesloten.
![]()
Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2016 - GP topics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016
IRC: http://irc.tweakers.net/f1