[F1] Seizoen 2016 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 47 Laatste
Acties:
  • 280.560 views

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:51
Het artikel is het vervolg. Hindsight is a wonderful thing.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-11 13:09
Wat betreft de seizoensfinale: beetje hypocriet/naief van de Zilverpijlen (en niet voor het eerst) als je het mij vraagt.

Zoals Hamilton al aangaf over de boardradio is hij de laatste 10 rondjes gewoon het kampioenschap aan het verliezen op dat moment. Ik had niet anders verwacht dan dat hij alsnog iets zou proberen. Daarbij blijft hij uiteindelijk nog heel beheerst, gaat nergens vol op de rem staan of iets dergelijks en loopt het allemaal met een sisser af.

Mercedes reageert vervolgens alsof Hamilton de grote boeman is en wil hem zelfs sancties opleggen?.. Iedere coureur in het veld zou hetzelfde gedaan hebben, zelfs Nico toonde begrip na afloop.

Ik heb het nooit zo gehad op Hamilton maar wat hij probeerde in Abu Dabi en hoe hij zich na afloop opstelde kan ik eigenlijk best waarderen.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Hoe vaak moet het nou nog uitgelegd worden :?

Iedereen snapt dat Hamilton iets probeerde. Dat is het punt niet. Maar als jouw baas je tot twee keer toe een opdracht geeft en je die niet uitvoert dan moet je niet gek opkijken als je baas besluit dat er consequenties moet volgen.

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Dus als ik het goed begrijp vind je dat geen probleem, maar juist een hele logische manier van racen? Je laten vertellen door je baas dat je je kansen op een WC moet vergooien door niet te doen wat logisch is om dat alsnog te worden? Dit soort belachelijke teamorders is precies wat er mis is met F1 en alle bizarre politiek eromheen.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• Señor Sjon
Alleen de baas heeft niet altijd gelijk. Er kwam een halfzacht verhaal dat de overwinning het belangrijkste is, maar Merc heeft beide titels al, het was alleen nog maar welke rijder het ging worden. Hamilton wachtte bewust tot na de laatste pitstops zodat het team niks meer kon doen. Die hadden vooraf al gemeld dat ze desnoods Rosberg de undercut zouden geven als ie een spelletje ging spelen.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:24
Señor Sjon schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:59:
Alleen de baas heeft niet altijd gelijk. Er kwam een halfzacht verhaal dat de overwinning het belangrijkste is, maar Merc heeft beide titels al, het was alleen nog maar welke rijder het ging worden. Hamilton wachtte bewust tot na de laatste pitstops zodat het team niks meer kon doen. Die hadden vooraf al gemeld dat ze desnoods Rosberg de undercut zouden geven als ie een spelletje ging spelen.
De baas heeft wel gelijk.

Want als het de laatste race niet hoeft, hoeft het dan de 1na laatste race ook niet? Of een race in het midden? Of de eerste race?

https://wren.co/join/Devian

• Señor Sjon
Bij die races werd het WK niet beslist. ;)

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Bij de laatste race stond er voor Mercedes zelf eigenlijk niets meer op het spel.
Dus waarom team-orders?

[ Voor 12% gewijzigd door hjs op 01-12-2016 11:05 ]

• Grimmie187
  • Laatst online: 09-11 13:09
Help!!!! schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:44:
^
Hoe vaak moet het nou nog uitgelegd worden :?

Iedereen snapt dat Hamilton iets probeerde. Dat is het punt niet. Maar als jouw baas je tot twee keer toe een opdracht geeft en je die niet uitvoert dan moet je niet gek opkijken als je baas besluit dat er consequenties moet volgen.
Werk je bij Mercedes? Dan hoef je me niets uit te leggen.. ;)

Verder vind ik het argument 'luisteren naar je baas' kul in deze context.

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-11 10:59

PauseBreak

derp!

Señor Sjon schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:21:
Het artikel is het vervolg. Hindsight is a wonderful thing.
Dat klopt, het artikel is nu inderdaad gepubliceerd. Het gedonder binnen het team begon eigenlijk in 2015 al. Dat het dan dit seizoen zichtbaarder is geworden vind ik niet zo gek :P
hjs schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:05:
[...]

Bij de laatste race stond er voor Mercedes zelf eigenlijk niets meer op het spel.
Dus waarom team-orders?
PR en marketing zijn ook belangrijk. Het seizoen afsluiten met een 1-2 zal Mercedes belangrijker vinden dan wie er WDC wordt.

Nee, merp!

• Devian
hjs schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:05:
[...]

Dus waarom team-orders?
Zoals ik zeg. Wanneer geen team orders meer? De laatste race? De eerste race? De 9e race?
Dan zou dit seizoen de 1e race net zo "onbelangrijk" zijn geweest dan de laatste race.

Mercedes als team gaat altijd voor de overwinning, en vanuit die gedachte is elke race gelijk.

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:25
PauseBreak schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:08:

PR en marketing zijn ook belangrijk. Het seizoen afsluiten met een 1-2 zal Mercedes belangrijker vinden dan wie er WDC wordt.
Juist als er wat geklooid wordt door Hamilton, levert dat juist meer PR op. Ik vind het betere PR dan gewoon treintje naar de finish rijden.

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
I-King schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:16:
[...]

Juist als er wat geklooid wordt door Hamilton, levert dat juist meer PR op. Ik vind het betere PR dan gewoon treintje naar de finish rijden.
Met alle respect, maar wat jij vindt (en elk van ons idem dito) kan MB natuurlijk aan de r**t roesten.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

I-King schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:16:
[...]

Ben ik met je eens, maar daar kunnen ze bij Mercedes anders over denken natuurlijk.

Nee, merp!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-11 19:19

spartacusNLD

This is Sparta!!

Yonix schreef op woensdag 30 november 2016 @ 22:11:
Misschien is dit niet helemaal de plek om het te vragen, maar ik ben opzoek naar toffe Formule 1-wallpapers (@WQHD/4K) en, geloof het of niet, van Google word ik niet wijzer.

Is er misschien iemand hier die mij kan helpen? O+
gebruiker ''nachtnet'' post veel foto's in vooral de (nu gesloten) racetopics. zoek daar is.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Señor Sjon schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:59:
Of hij wel of geen gelijk is niet relevant. Je moet toch naar hem luisteren of anders de eventuele consequenties aanvaarden. Zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar.

Verder heeft Niki Lauda, waar ik al eens naar linkte, aangegeven dat de opdracht is om de race te winnen in the most secure possible way. De strategie van Hamilton valt daar niet onder.

Dit was in ieder geval de mening van Mercedes en daar mag je het mee oneens zijn, HAM ook, maar als je het gaat negeren komen er wellicht consequenties wat is daar raar aan?

Waar HAM mee bezig was, werd gezien als alleen in zijn eigen belang en zeker niet in het belang van het team. Dat was in ieder geval op dat moment de mening van degene die de salarissen betaald.

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• Señor Sjon
Lauda is altijd heel flexibel in zijn uitspraken. ;)

Maar goed, de 1-2 is dus belangrijker dan de WDC strijd binnen Mercedes. Wellicht hadden ze zijn motor iets vaker moeten laten ploffen. :+

Overigens verdient Vettel ook wel een veeg uit de pan, die wou geen risico nemen met Rosberg en liet dus een 2e plek liggen.

[ Voor 24% gewijzigd door Señor Sjon op 01-12-2016 11:27 ]

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Misschien geldt dat inderdaad voor Lauda.

Het concept dat er een hyarchie is, dat het teambelang voor gaat, en dus liever (1&2) in most secure possible way, lijkt mij niet zo'n heel vergezocht uitgangspunt voor welke teamowner dan ook. ;)

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Señor Sjon schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:26:

Overigens verdient Vettel ook wel een veeg uit de pan, die wou geen risico nemen met Rosberg en liet dus een 2e plek liggen.
Juist niet. Door geen risico's te nemen en derde te worden is Vettel nog steeds degene met de meeste WDC-titels in het huidige veld ;)

Nee, merp!

• Señor Sjon
Crazy Max was sowieso te ver weg. :P

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:04
Volgens mij werd er verder niet zo'n punt gemaakt van Hamiltons actie, ook bij Mercedes niet. Heb in ieder geval niks gelezen over dreigen met sancties...

Er viel voor Mercedes ook niet veel te verliezen. Integendeel, ze hadden nu de unieke mogelijkheid om er een titanenstrijd van te maken waarbij ze voorhand wisten dat één van hun coureurs de WDC zou worden. Waarom dan geen show gemaakt?

Over deze finale praat volgend jaar niemand meer, en Rosbergs kampioenschap had bijna niet kleurlozer en berekender kunnen zijn. Ook dat zal slechts een voetnoot in de geschiedenis worden, net zoals het kampioenschap van zijn vader.

Wat mij betreft had Hamilton hem nog wel iets meer mogen tegenwerken. Wil je kampioen worden? Vecht er dan maar voor. Dan zul je ook Vettel en dat broekie van 19 moeten verslaan als je gedwongen wordt ermee te vechten :) .

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:19

ThunderNet

Flits!

alexbl69 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:49:
Wat mij betreft had Hamilton hem nog wel iets meer mogen tegenwerken. Wil je kampioen worden? Vecht er dan maar voor. Dan zul je ook Vettel en dat broekie van 19 moeten verslaan als je gedwongen wordt ermee te vechten :) .
Precies zoals hij gedaan heeft dus?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:41
DaniëlWW2 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:56:
Ik krijg er toch een beetje een "wat moeten we toch doen met Flevoland doen gevoel" bij.
Daar weet ik wel een antwoord op, gewoon weer onder laten lopen :+

• petjekel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-10 14:51
Ik zit te kijken ivm de kaartverkoop voor F1 races. Is iemand dit jaar naar de race van Spa geweest?
Je vind verschillende sites met tickets, maar daar zie ik ook verschillen in qua soorten kaartjes. Iemand tips voor betrouwbare websites?

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:19

ThunderNet

Flits!

petjekel schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:07:
Ik zit te kijken ivm de kaartverkoop voor F1 races. Is iemand dit jaar naar de race van Spa geweest?
Je vind verschillende sites met tickets, maar daar zie ik ook verschillen in qua soorten kaartjes. Iemand tips voor betrouwbare websites?
Ik heb ze via sportstadion besteld afgelopen jaar :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:59
Ik bestel ze altijd gewoon via Spa zelf: https://www.spagrandprix.com/nl/

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• petjekel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-10 14:51
Bedankt daar zie ik de tribune 17-27 jaar ook bijstaan :) Alleen twijfel ik zelf of het tot en met 27 jaar is of tot. Heb ze voor de zekerheid een mail gestuurd.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-11 12:32

Martinspire

Awesomeness

Wat een geneuzel nog steeds over Mercedes. Alsof die Hamilton echt gaan straffen. Dat wordt een gevalletje glas-plas-was. Die gaan echt het komende kampioenschap echt niet op het spel zetten. Bovendien heeft het achteraf toch nog een positief effect gehad: het einde was echt superspannend met veel Mercedes in beeld. En ze hebben gezichtsbehoud gedaan door die radioberichten dus wat dat betreft hebben ze zich al ingekocht. Nu nog even een bullshit bericht de wereld in smijten over wat ze gaan doen met Hamilton en het lijkt net alsof ze dit niet van plan waren en Hamilton de boeman is. Kom op, die bobo's van Mercedes zaten gewoon te smullen over hoe het is gelopen, die gaan niks raars doen.

Dus zullen we het gewoon over andere zaken gaan hebben? Suggestie: wat vonden we van de FOM dit seizoen? Dus de beelden en regie?

Martinspire - PC, PS5, XSX

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-10 18:37

ATS

Martinspire schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:54:
Dus zullen we het gewoon over andere zaken gaan hebben? Suggestie: wat vonden we van de FOM dit seizoen? Dus de beelden en regie?
Dat is meer iets voor hier toch?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

En anders kan je altijd nog via https://tickets.formula1.com/ doorklikken. Dan kom je op de site van FOM uit, of van de lokale promotor al naar gelang hun pet erbij hangt :P

Nee, merp!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:28
Ben daar dit jaar geweest. Heb ze via de site van Spa Francorchamps zelf besteld.

https://www.spagrandprix.com/nl/

Was er op zondag en zat op Gold 3 Eau Rouge. Fantastische plek! _/-\o_

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:22

sjaool

Every life should have 9 cats

PauseBreak schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:37:
[...]

Juist niet. Door geen risico's te nemen en derde te worden is Vettel nog steeds degene met de meeste WDC-titels in het huidige veld ;)
En dat is dus slap. Je gaat voor de hoogst mogelijke plek op het podium zo simpel is het. Vettel wilde gewoon niet tussen de strijd om het wereldkampioenschap komen en dat vind ik totale bullshit en pure politieke correctheid. Hij had het Rosberg best wat moeilijker mogen maken en het niet bij een inhaalpoging hoeven laten.

Mercedes is altijd zo van het vrij racen als je Toto mag geloven. Nou daar was afgelopen race dus geen enkele sprake van gezien de opgelegde teamorders. Hamilton heeft dan misschien niet zo snel als mogelijk gereden en dat zou dus betekenen dat Rosberg sneller kon zijn volgens het team. Als dat laatste het geval was dan had Rosberg er maar voorbij moeten gaan dan had hij op P1 gelegen en alles in eigen hand gehad. Nu wordt alles maar gepind op de zogenaamde cruciale inhaalactie op "Mad Max" Verstappen... nou daar heeft die dan flink lang over gedaan. Rosberg is terecht wereldkampioen maar hij had wel wat meer ballen mogen tonen in de laatste race en niet braaf op commando van de pitwall hoeven rijden. Ik hoop volgend jaar op een wat spannender eindstrijd en dat we dan wat minder op de plaatsen 3, 4, 5 en 6 hoeven letten. :)

"When you grow up your heart dies"

• AzzKickah
  • Laatst online: 17:46

AzzKickah

06-CENSORED

Interviewtje met Max:

Wederom weinig nieuws maar nog wel weer een ouwehoer-momentje met RIC :P

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Mag de link naar het laatste race topic terug in de warning?

Is wel handig als je ff wil terugkijken...

Te koop....

Verwijderd

sjaool schreef op donderdag 1 december 2016 @ 21:58:
En dat is dus slap. Je gaat voor de hoogst mogelijke plek op het podium zo simpel is het.
Dit jaar hebben we gezien dat je coureurs hebt die races winnen en coureurs die kampioenschappen winnen. Met alleen slagen winnen kom je er lang niet altijd.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

OK, in 2018 dus Paul Ricard op de kalender..?
https://twitter.com/Olav_Mol/status/804419586716094464

Mol ziet het niet zitten. Is het geen leuke track? De layout lijkt me op zich niet gek. Is het een kort baantje?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

AzzKickah schreef op donderdag 1 december 2016 @ 23:06:

Mol ziet het niet zitten. Is het geen leuke track? De layout lijkt me op zich niet gek. Is het een kort baantje?
Ze kunnen nogal wat goochelen met de layout, je ziet bij diverse races steeds weer andere layout's, al ligt de basis natuurlijk aardig vast. Ik vind het zelf een onoverzichtelijke baan omdat er zo gigantisch veel runoff is, dat zal leuk worden om allemaal in de gaten te houden.

The 5.8 km is the longest track for the majority of races and aerodynamic tests
Afbeeldingslocatie: https://www.circuitpaulricard.com/media/img/pistes-cpr.png

Om een idee te krijgen...
[YouTube: https://youtu.be/ysr9QF8TInk]

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 02-12-2016 12:08 ]

Testing, one, two ...

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

Op twitter zegt'ie vanwege het land.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:14
Is Paul Ricard geen eigendom van Bernie zelf?

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Vers van de pers:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Uln6tZmUF5U]

[ Voor 27% gewijzigd door Martinspire op 02-12-2016 01:33 ]

• Rivanov
  • Laatst online: 20:28
StevoMark10 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 23:25:
Is Paul Ricard geen eigendom van Bernie zelf?
Jep. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-11 17:49

Het lijkt qua layout niet echt slecht, maar de baan zelf ziet er niet uit vind ik;

Afbeeldingslocatie: http://www.24hseries.com/uploads/images/24hpaulricard/2015/Biancotto_arien%20circuit%20paul%20ricard32%20copie.jpg

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-11 09:31
Als ik die foto's zo zie dan sluit Bernie's eigen circuit niet aan bij zijn wens van muren en grindbakken pal naast de baan.....

• ATS

ATS

Heeft die baan eigenlijk wel tribunes? Ik zie ze zo op de foto niet of bijna niet staan?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

[...]

Mercedes is altijd zo van het vrij racen als je Toto mag geloven. Nou daar was afgelopen race dus geen enkele sprake van gezien de opgelegde teamorders. Hamilton heeft dan misschien niet zo snel als mogelijk gereden en dat zou dus betekenen dat Rosberg sneller kon zijn volgens het team. Als dat laatste het geval was dan had Rosberg er maar voorbij moeten gaan dan had hij op P1 gelegen en alles in eigen hand gehad. Nu wordt alles maar gepind op de zogenaamde cruciale inhaalactie op "Mad Max" Verstappen... nou daar heeft die dan flink lang over gedaan. Rosberg is terecht wereldkampioen maar hij had wel wat meer ballen mogen tonen in de laatste race en niet braaf op commando van de pitwall hoeven rijden. Ik hoop volgend jaar op een wat spannender eindstrijd en dat we dan wat minder op de plaatsen 3, 4, 5 en 6 hoeven letten. :)
Hamilton heeft alles geprobeerd om wereldkampioen te worden. De manier waarop is niet interessant. Velen geven hem daar de credits voor.

Mijn credits gaan echter wel naar Rosberg. Deze wist dat hij dicht in de buurt van Hamilton moest blijven. Dat heeft hij koel en berekenend gedaan. Hamilton moest iets doen om wereldkampioen te worden. Rosberg hoefde niets te doen dan rustig te blijven.

Tevens heeft Rosberg, volgens mij, van de 22 races 16x na afloop van elke race, nummer 1 gestaan. Dat zegt toch ook wel wat.

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-11 08:51
ATS schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 09:34:
Heeft die baan eigenlijk wel tribunes? Ik zie ze zo op de foto niet of bijna niet staan?
Misschien dat ze met demontabele tribunes werken? (Net als in Bacu bijv)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:24
Cranzai schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 09:22:
Als ik die foto's zo zie dan sluit Bernie's eigen circuit niet aan bij zijn wens van muren en grindbakken pal naast de baan.....
Dat blauwe en rode is wel een "natuurlijke straf" voor buiten de baan rijden.
Het blauwe asfalt vertraagt je flink. En het rode heeft een super hoge grip waardoor je makkelijker kan remmen voordat je in de muur staat, maar je tegelijk veroorzaakt het zoveel slijtage aan de banden dat je diezelfde ronde nog een pitstop zal moeten maken.

TheS4ndm4n#1919

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Cranzai schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 09:22:
Het is dan ook tot op heden een testcircuit om te kijken hoe werkbaar de verschillende extremely high abrasive asphalt run offs zijn en welke combinatie het beste werkt. Je hebt best kans dat er op strategische plekken grindbakken gaan verschijnen mocht die race daadwerkelijk daar worden gehouden.

Sowieso moet het circuit worden verbouwd want er zijn vrijwel geen tribunes, geen tv-schermen voor publiek en de bereikbaarheid is ook niet je van het.

Nee, merp!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:57
[...]

En dat is dus slap. Je gaat voor de hoogst mogelijke plek op het podium zo simpel is het. Vettel wilde gewoon niet tussen de strijd om het wereldkampioenschap komen en dat vind ik totale bullshit en pure politieke correctheid. Hij had het Rosberg best wat moeilijker mogen maken en het niet bij een inhaalpoging hoeven laten.

Slap weet ik niet, een Do-Or-Die had misschien een mogelijkheid geweest, maar ik had ook niet het idee dat Vettel veel overhad achter de Mercedes om een echte actie te maken, zeker omdat Rosberg de DRS ook had. Een Mercedes met DRS is gewoon niet echt makkelijk in te halen

Verder zul je dit soort races regelmatig zien aan het einde van het kampioenschap wanneer de spanning er nog in zit. De spanning komt er dan toch in bij de overgebleven kandidaten en dan rijden ze regelmatig wat berekender dan aan de start van het seizoen (zeker degene die eerst staat en alles te verliezen heeft bij een actie die misgaat, of wanneer ie een grote fout maakt). Waar in principe niets mis mee is, want een tactische race kan ook spannend zijn. Dat Rosberg niets anders doet dan achter Hamilton aanrijden is juist zeer begrijpelijk. Dat is namelijk het enige dat ie moet doen om kampioen te worden, buiten zijn auto heel houden en het risico op mechanische pech zoveel mogelijk beperken.

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:35
StealthyPeanut schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 09:20:
[...]

Het lijkt qua layout niet echt slecht, maar de baan zelf ziet er niet uit vind ik;

[afbeelding]
Ik neem aan dat als ze hier willen gaan racen er nog wel een tribune of twee geplaatst gaat worden? :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• ATS

ATS

Jasphur schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 09:56:
[...]

Ik neem aan dat als ze hier willen gaan racen er nog wel een tribune of twee geplaatst gaat worden? :P
Misschien wil Bernie er een privé-feestje van maken, en alleen zelf komen kijken met wat bobo's? :')

• Jasphur
ATS schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 09:57:
[...]

Misschien wil Bernie er een privé-feestje van maken, en alleen zelf komen kijken met wat bobo's? :')
€ 3.000.000,— entree kaartje voor Brons :Y

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:49
Hoezo slap van Rosberg?

Voor Rosberg was het niet noodzakelijk om eerste te worden, dus lekker achter Hamilton aanrijden. Als hij Hamilton wel ingehaald had, dan had Hamilton sowieso weer een poging gewaagd aangezien Hamilton eerste moest worden om kans op de titel te houden.

Rosberg reed dus berekend voor het kampioenschap, achter Hamilton finishen was genoeg.

Overigens denk ik dat Rosberg een aantal erg vervelende rondjes heeft gehad aan het eind want met name Vettel leek nog wel wat over te hebben. Verstappen daar weer vlak achter die ongetwijfeld ook een poging had gedaan als de top 3 met elkaar in de clinch lag. Dat Vettel vervolgens niet echt doorzette snap ik ook wel, die had de poppen mooi aan het dansen gehad als hij Hamilton en/of Rosberg geraakt had.

Een hoop "als" in mijn betoog hierboven, maar ik snap Hamilton, Rosberg en ook Vettel heel goed in elk van hun eigen situaties.
Ik vind zelfs dat Hamilton het ontzettend slim, maar ook netjes heeft gedaan. Geen enkel moment heeft hij Rosberg echt geblokt, gewoon tactisch op de juiste momenten "traag" rijden.

Rosberg is al met al gewoon terecht kampioen, want meer punten. Qua rijder vind ik Hamilton nog altijd de betere van de twee. Nu op naar volgend seizoen, waarbij de strijd om de eerste twee plekken niet alleen tussen Mercedes gaat. :)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

doen er mensen aan 'wedden' op de F1(races?)
zo ja, waar? wil wel betje plaatsen aan begin van seizoen wie de volgende WK wordt

[ Voor 48% gewijzigd door himlims_ op 02-12-2016 10:11 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-11 08:57
himlims_ schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:11:
doen er mensen aan 'wedden' op de F1(races?)
zo ja, waar? wil wel betje plaatsen aan begin van seizoen wie de volgende WK wordt
heb er naar gekeken maar odds waren slecht. Is de gok niet waard.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

B-Real schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:01:
Hoezo slap van Rosberg?

Voor Rosberg was het niet noodzakelijk om eerste te worden, dus lekker achter Hamilton aanrijden. Als hij Hamilton wel ingehaald had, dan had Hamilton sowieso weer een poging gewaagd aangezien Hamilton eerste moest worden om kans op de titel te houden.

Rosberg reed dus berekend voor het kampioenschap, achter Hamilton finishen was genoeg.

Overigens denk ik dat Rosberg een aantal erg vervelende rondjes heeft gehad aan het eind want met name Vettel leek nog wel wat over te hebben. Verstappen daar weer vlak achter die ongetwijfeld ook een poging had gedaan als de top 3 met elkaar in de clinch lag. Dat Vettel vervolgens niet echt doorzette snap ik ook wel, die had de poppen mooi aan het dansen gehad als hij Hamilton en/of Rosberg geraakt had.

Een hoop "als" in mijn betoog hierboven, maar ik snap Hamilton, Rosberg en ook Vettel heel goed in elk van hun eigen situaties.
Ik vind zelfs dat Hamilton het ontzettend slim, maar ook netjes heeft gedaan. Geen enkel moment heeft hij Rosberg echt geblokt, gewoon tactisch op de juiste momenten "traag" rijden.

Rosberg is al met al gewoon terecht kampioen, want meer punten. Qua rijder vind ik Hamilton nog altijd de betere van de twee. Nu op naar volgend seizoen, waarbij de strijd om de eerste twee plekken niet alleen tussen Mercedes gaat. :)
Wat ik niet begrijp is dat HAM het op de laatste race liet aankomen.
Ook in Brazilie had hij makkelijk ROS naar achter kunnen duwen en zorgen dat ROS meer 3e/4e plaatsen kreeg.
Ik neem aan dat hij ook wel zag dat ROS expres een gat liet bij de herstarts ivm de spray.
(Had Merc waarschijnlijk ook eerder ingegrepen, maargoed)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

YakuzA schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:40:
[...]

Hamilton had al zijn pijlen op Maleisie gezet voor de winst. De plof gooide enorme roet in z'n eten en daarom was hij daar zo van in de P.
Ook in Brazilie had hij makkelijk ROS naar achter kunnen duwen en zorgen dat ROS meer 3e/4e plaatsen kreeg.
Ham moest eerst alle andere wedstrijden winnen voordat deze strategie zou werken. Daarnaast wist ie dat ie gezeik met Toto erover ging krijgen, dus als je het geintje al eerder uithaalt zou hij z'n troef verspelen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-10 17:00
Odss voor 2017:

Hamilton: 13/8
Verstappen: 3/1
Rosberg: 7/2
Ricciardo: 4/1

Vettel: 16/1
Alonso: 25/1
Raikkonen: 40/1
Vandoorne: 40/1

Ferrari en McLaren vallen dus in de 2e categorie favorieten achter Mercedes en RB

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Leuk interview (al vind ik die slijmbal van Sky niets...)

Ik vond ROS niet de meest sprankelende gozer en zeker niet de beste racer (beetje te voorzichtig en berekenend), maar als ik dit interview zie, zie wat voor family man hij is, wat hij er voor heeft gedaan om dit te behalen, dan heb ik wel veel respect voor hem en gun ik hem zijn WDC.

Ik ben benieuwd of hij relaxter wordt en daardoor wellicht ook anders gaat rijden...

Te koop....

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09-11 22:42
YakuzA schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:40:
[...]

Ik neem aan dat hij ook wel zag dat ROS expres een gat liet bij de herstarts ivm de spray.
(Had Merc waarschijnlijk ook eerder ingegrepen, maargoed)
Ik denk dat HAM achteraf vooral baalt van de slechte bandenstrategie van RB in Brazilië. Dan had ROS toch al iets minder punten gehad..

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Herax10NL
Ik neem aan dat dat puur toeval is :+ :P

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

albino71 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:20:
[...]
Ik ben benieuwd of hij relaxter wordt en daardoor wellicht ook anders gaat rijden...
Ik verwacht eigenlijk van wel. Ik denk dat ie vanaf nu Hamilton beter kan bijbenen omdat de spanning er gewoon af is. Tuurlijk is een volgend kampioenschap wel weer spannend, maar hij is dan al WDC geweest en dat is volgens mij toch wel een behoorlijke ontlading. Dan doet het er stiekem toch wat minder om.

Je kon gewoon merken dat de laatste 4 races Rosberg het een stuk rustiger aan deed. Hij wist dat de Mercedes gewoon de snelste auto is en als je dan al ruim voor staat en alleen hoeft te finishen, dan is dat gewoon prima. Het ging hem echt om de titel, niet om individuele races. Ik denk dat als je een keer of 10 op de hoogste trede hebt gestaan, je er wat minder voldoening uit zult halen en eerder het kampioenschap in je achterhoofd houdt.

De strijd in Mercedes zal interessanter worden, maar de vraag is in hoeverre ze tot 1v1 komen en er niet een ander team tussen komt. Als dat gebeurt lijkt het me dat de relatie tussen Hamilton en Rosberg een stuk beter wordt omdat ze dan een gezamelijke tegenstander hebben.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dennism schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 09:53:
[...]
Slap weet ik niet, een Do-Or-Die had misschien een mogelijkheid geweest, maar ik had ook niet het idee dat Vettel veel overhad achter de Mercedes om een echte actie te maken, zeker omdat Rosberg de DRS ook had. Een Mercedes met DRS is gewoon niet echt makkelijk in te halen

[knip]
Rosberg had niet altijd DRS toen Vettel erachter zat, zeker niet op het moment dat ie net naast Rosberg kon komen in de 2e DRS zone. Hamilton was wel zo slim genoeg om bij de 1e DRS detectielijn een voorsprong te pakken van > 1 sec, maar dat lukte niet elke keer bij de 2e detectielijn. Vettel zijn bandjes waren ook niet al te best meer en hij had in een of ander interview ook te kennen gegeven niet echt voor de tweede plek te gaan als hem die niet in de schoot werd geworpen. Een mogelijk dreigen door Verstappen, als die nog terug zou komen op hem had dat kunnen veranderen, maar daar was niet werkelijk sprake van.

Testing, one, two ...

• ATS

ATS

Bigfoot schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:51:
Odss voor 2017:

Ferrari en McLaren vallen dus in de 2e categorie favorieten achter Mercedes en RB
Interessant... Verstappen wordt al een goede kans toegedicht kennelijk: beter dan Rosberg en beter dan Ric.

P.S. Ik vind deze notatie van kansen altijd erg lastig te lezen met die breuken. Even makkelijk te vergelijken:

Hamilton: 1.625/1
Rosberg: 3.5/1

Edit: Ros doet niet meer mee in 2017, dus 0 kans op 2e WK...

[ Voor 4% gewijzigd door ATS op 02-12-2016 15:12 ]

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:24
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-0/s480x480/15241959_1413321405415850_8429968113923163655_n.jpg?oh=b070431140e8ea3e73af15fee16af571&oe=58B4BCE6

Hamilton:
We said we'd be champions back then, now we both are! Congratulations Nico, you did everything a champion needed to do. Well deserved

Facebook post van Lewis. Goede tekst van Lewis en vooral ook dat Nico alles heeft gedaan wat een kampioen moet doen.

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:42

IkWilbert

Het is mij!

Jon Noble ‏@NobleF1 54 sec.54 seconden geleden
BREAKING NEWS: Nico Rosberg announces retirement from #F1. Full story soon

Chris Medland ‏@ChrisMedlandF1 3 min.3 minuten geleden
BREAKING: Nico Rosberg RETIRES from Formula One as World Champion #F1

[ Voor 34% gewijzigd door IkWilbert op 02-12-2016 14:17 ]

I intend to live forever. So far, so good.

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
IkWilbert schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 14:16:

Facebook post: https://www.facebook.com/...posts/10154815043119874:0

• Snowdog
  • Laatst online: 18:29
IkWilbert schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 14:16:

wtf, can't be serious?? Wehrlein naar Merc? O_O? Dan doetie het toch nog een stukje beter dan Ocon ...

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:15

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, waarom niet... Stoppen op je hoogtepunt.

Als we toch aan de speculaas zijn; Max naar Merc? :+

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

• ResuCigam
  • Laatst online: 15:31

ResuCigam

BOFH

Wow, had iemand dit zien aankomen?? Ik niet in ieder geval.

We do what we must because we can.

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

ResuCigam schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 14:22:
Wow, had iemand dit zien aankomen?? Ik niet in ieder geval.
Ik niet...

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-10 17:00
Wat een verrassing zeg!

Zou wel suf zijn als Wehrlein dat plekje krijgt, zo goed vind ik hem niet.

Wie zou nog meer beschikbaar zijn?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ergens wel stoer ook hoor!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Wow die zag ik niet aankomen. Wat een keuze haha nou het is em gegunt! Wehrlein zal waarschijnlijk naar de plek van Rosberg gaan en meteen een geduchte concurrent voor MV.

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:10
Wow bijzonder

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Jasphur
Waaaaat!?

En begrijpelijk. Hij wilde toch een keer kampioen worden in F1? En dat heeft ie nu gedaan. Op naar zijn volgende droom. Misschien Le Mans?

Mijn petje gaat af voor ROS en een buiginkje erbij.

[ Voor 91% gewijzigd door Jasphur op 02-12-2016 14:27 ]

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:16
Wow, die had ik niet zien aankomen.
Vind het wel beetje een pussy actie.

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Zeker veel respect als je dat doet maar goed de echte racer was misschien doorgegaan. Heb hem nooit echt een pure racer gevonden zoals anderen, dit bewijst het misschien een beetje, maar alle respect voor die jongen dat hem het goed moge gaan :) .

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:53

Edd

Vreemd.. Zo abrupt? En hij had gewoon een contract getekend afgelopen jaar. Zou er dan toch iets voorgevallen zijn?

-

• Jasphur
Misschien een klein kansje voor BUT? O-)

• Devian
Op het hoogtepunt stoppen...respect :)

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Deze zag ik dus ECHT niet aankomen.

Nog minder dan Trump :P :D

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Edd schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 14:28:
Vreemd.. Zo abrupt? En hij had gewoon een contract getekend afgelopen jaar. Zou er dan toch iets voorgevallen zijn?
Ja. De titel binnenharken.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bijzonder, en ook jammer. Maar goed het is wel het ultieme op het hoogtepunt stoppen.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Wehrlein nu dus naar Mercedes?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dus dat contract voor 2017 en 2018 is een wassen neus?

Testing, one, two ...

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:22

sjaool

Every life should have 9 cats

Respect voor Nico om deze beslissing te nemen. _/-\o_
Je kon echt merken na het behalen van het kampioenschap dat hij blij was dat het jaar voorbij was.

"When you grow up your heart dies"

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:32

Bullet NL

Eigen Wijs

Nu Hamilton zijn pensioen nog aankondigen ;-)

Cogitationis poenam nemo patitur

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:05
Vettel mooi naar Mercedes :D

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Wow heel bijzonder dit - kan het bijna niet geloven. Wel respect om het op zo'n moment te doen. Geeft mijnsinzien wel aan hoeveel vetrouwen hij heeft in de kansen die hij zichzelf toedichtte om het kunstje volgend jaar te kunnen herhalen.

• Herax10NL
Hoewel ik denk dat Wehrlein naar Mercedes zal gaan zie ik dit ook nog wel gebeuren.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Wauw, dat is een een verrassing.
Komt zo heel oprecht over eigenlijk.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wel een aardige uitdaging voor mercedes ook. Wat nu?
Wehrlein rijdt niet echt de sterren van de hemel. Sainz? Gasly?
Hulkenberg?

Ik ben zelf bereid het gratis te doen, maar weet niet of ze daarop zitten te wachten :+

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:13

vhal

ಠ_ಠ

Wat een bazenactie...wow

Echt niet aan zien komen...vraag mij nu wel af wie zijn stoel overneemt.

[ Voor 29% gewijzigd door vhal op 02-12-2016 14:33 ]

Strava

• Elfjes
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Bigfoot schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:51:
Odss voor 2017:

Je zal maar net op ROS hebben gegokt :Y)

Bla bla bla...

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:47
Max loskrijgen bij RB voor vele miljoenen???

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

fredgroes schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 14:33:
Max loskrijgen bij RB voor vele miljoenen???
Alsjeblieft niet zeg.

Testing, one, two ...

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:49
Verrassend.......

Keuze van Rosberg zelf? Of zal Mercedes het gedoe tussen Hamilton en Rosberg gedurende het seizoen zat zijn en hebben ze gekozen voor Hamilton?
Pagina: 1 ... 28 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2016 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1